(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 19 تـیـر 1392 - شماره 20538

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
هاشمی رفسنجانی :مردم با سعه صدر دولت یازدهم را یاری کنند
با هدف حمله به برنامه هسته‌ای ایران
اسنودن: استاکس‌نت کار آمریکا و اسرائیل بود
بختیاری تشریح کرد
جزئیات توقف مصوبه 74 هزار میلیاردی دولت با حکم دیوان عدالت اداری
در نشست تأثیر انقلاب اسلامی بر مقاومت و بیداری اسلامی بررسی شد
رویگردانی از سوریه و عدم قطع رابطه با اسرائیل
اشتباهات استراتژیک حماس و اخوان المسلمین بود
درمکتب امام
ماه مبارك رمضان آغاز سال معنوي سالكان
پس از دیدار با رئیس جمهور منتخب
وحیدی: روحانی اشراف خوبی بر مسائل دفاعی کشور دارد
سخنگوی وزارت خارجه: راه‌اندازی خط هوایی مستقیم بین تهران و واشنگتن صحت ندارد
رئیس جمهور موفقیت تیم ملی مهارت ایران در مسابقات جهانی را تبریک گفت
فرماندار چابهار: عامل حمله انتحاری به مقر فرمانده انتظامی چابهار به هلاکت رسید
حجت‌الاسلام محمدزاده در جمع خبرنگاران: 15هزار و 230 موقوفه در استان تهران احصا شده است
ضریح حضرت «مسلم بن عقیل» وارد عراق شد
تظاهرات اعضای جدا شده منافقین در فرانسه و آلمان
علیه سرکرده این گروهک تروریستی
   


رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دردیدارهای جداگانه جمعی از مدیران اجرایی دولت‌های سازندگی و اصلاحات و رئیس کمیسیون صنایع مجلس و نمایندگانی از استان‌های اصفهان، زنجان و آذربایجان شرقی درباره شرایط اقتصادی و سیاسی کشور در پایان دولت‌ دهم سخن گفت.
به گزارش روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت ، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی دولت جدید را وارث مشکلات داخلی و خارجی فراوان به‌ ویژه در عرصه‌های اقتصادی و سیاسی خواند و افزود: مردم باید با وقوف کامل نسبت به حجم مشکلات به‌ جای مانده، با سعه صدر دولت یازدهم را برای حل تدریجی مشکلات همراهی و همیاری کنند.
هاشمی رفسنجانی "حضور حماسی مردم در انتخابات اخیر ریاست جمهوری و انتخاب‌شان را معنادار و حاکی از درک بالای آنها حتی در مناطق روستایی نسبت به واقعیت‌های جامعه و مخالفت با شعارزدگی، انحصارگرایی، قانون‌گریزی و بی‌برنامگی‌ها و مشکلات" دانست.
وی ابراز امیدواری کرد در سایه تدبیر و عقلانیت در دوره جدید اجرایی کشور، علاوه بر جبران تدریجی اشتباهات گذشته، کشور در عرصه داخلی به مسیر درست و عقلانی برگردد و در سیاست خارجی با تعامل و تفاهم سازنده با دنیا، هم آثار تحریم‌های ظالمانه تحمیلی را خنثی و هم تهدیدها به فرصت تبدیل و جایگاه والای جمهوری اسلامی ایران در دنیا احیا شود.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت اظهار داشت: تحول فکری ایجاد شده در جامعه را باید به تحول عملی و اجرایی تبدیل و اصلاحات لازم در کشور را به تدریج جامه عمل بپوشانیم.
وی متذکر شد که تحقق این مهم، مستلزم تشکیل دولت فراجناحی و کمک همه مسئولان دلسوز و مجرب کشور و همراهی و همیاری کامل مردم با دولت جدید است.

 


مامور پیشین سازمان سیا در گفت‌وگویی فاش کرد ویروس استاکس‌نت علیه برنامه هسته‌ای ایران توسط آمریکا و اسرائیل طراحی و تولید شده است.
«ادوارد اسنودن» در بخشی از مصاحبه‌ای که هفته‌نامه آلمانی «اشپیگل» آن را منتشر کرده است، از همکاری آمریکا و اسرائیل در تهیه ویروس استاکس‌نت خبر داد.
وی با اعلام اینکه سازمان امنیت ملی آمریکا همواره با دیگر کشورها از جمله اسرائیل همکاری می‌کند گفت که این سازمان با همکاری شرکای اسرائیلی خود به صورت مشترک کرم اینترنتی استاکس‌نت را علیه برنامه هسته‌ای ایران نوشته‌اند.
اسنودن درباره برخی از برنامه‌های جاسوسی گسترده در جهان امروز و همکاری کشورهای دیگر با سازمان امنیت ملی آمریکا (NSA) در برنامه‌های جاسوسی گفت: «در برخی موارد گروه موسوم به «پنج شرکای چشمی» عملا فراتر از برنامه‌های جاسوسی سازمان امنیت ملی آمریکا اقدام می‌کنند. برای مثال، ستاد مخابرات عمومی انگلیس (GCHQ) دارای سیستمی است موسوم به تمپورا (TEMPORA) و در آن اطلاعات شهروندان جمع‌آوری و پردازش می‌شود که البته توجه چندانی به حقوق‌بشر نمی‌شود. در این روش همه اطلاعات به دقت زیرنظر گرفته می‌شود.
پاسخ اسنودن به همکاری سازمان امنیت ملی آمریکا و شرکایش برای جمع‌آوری داده‌ها مربوط به تماس‌های تلفنی، ارتباطات مکتوب و داده‌های شخصی نیز مثبت بود. وی گفت: «بله اما اینکه تا چه اندازه بتوانند داده‌ها را جمع‌آوری کنند به توانایی سایت‌های جمع‌آوری داده‌های فردی بستگی دارد.»
اسنودن درباره سوالی درباره همکاری سیاستمداران آلمانی با سازمان امنیت ملی آمریکا گفت: «آنها با آمریکا به خوبی همکاری می‌کنند. آمریکا در کار با مقام‌های آلمان در زمینه‌های جاسوسی و تبادل اطلاعات بسیار راحت است، مثلا وقتی آمریکا خواستار اطلاعات درباره کسی است که از فرودگاه‌های آلمان سفر می‌کند، مقام‌ها و سیاست‌مداران آلمان همکاری خوبی با آن دارند.»
به گزارش فارس، وی همچنین گفت: «شما نباید تا جایی که می‌توانید از سیستم‌های انگلیسی استفاده کنید چرا که الیاف آنها رادیواکتیو هستند.»

 


رئیس حوزه ریاست دیوان عدالت اداری اعلام کرد مصوبه 74 هزار میلیارد تومانی مجمع عمومی بانک مرکزی با دستور قاضی دیوان عدالت متوقف شده و قابل تجدید‌نظر است.
علی اکبر بختیاری، با بیان اینکه چندی قبل شکایتی از سوی سازمان بازرسی کل کشور، یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و یک شخص حقیقی در دیوان عدالت اداری مطرح شد اظهار داشت: در این شکایت درخواست شده بود که مصوبه 53 مجمع عمومی بانک مرکزی ابطال و یا برای آن دستور موقت صادر شود.
وی افزود: در ادامه این پرونده به یکی از شعب دیوان عدالت ارجاع و در ابتدا به موضوع دستور موقت برای جلوگیری از اجرای این مصوبه رسیدگی شد. پس از بررسی موضوع اصلی از سوی قاضی شعبه مشخص شد اجرای این مصوبه باعث بروز خسارات جبران‌ناپذیری خواهد شد و به همین دلیل برای توقف اجرای مصوبه دستور موقت صادر شد.
رئیس حوزه ریاست دیوان عدالت اداری ادامه داد: دستور موقت به معنی رسیدگی نهایی نیست و تنها اجرای مصوبه را متوقف می‌کند. این درخواست به هیئت عمومی دیوان عدالت اداری فرستاده خواهد شد و اگر در آنجا مغایر قانون تشخیص داده شود، مصوبه ابطال خواهد شد.
بختیاری خاطرنشان کرد: اگر هیئت عمومی دیوان عدالت این مصوبه را مغایر قانون تشخیص ندهد، دستور موقت ملغی می‌شود و دولت می‌تواند مصوبه شماره 53 مجمع عمومی بانک مرکزی را اجرا کند.
وی در ادامه با اشاره به امکان تجدیدنظر از سوی مجمع عمومی بانک مرکزی اظهار داشت: دستور موقت برای توقف اجرای مصوبه از سوی شعبه قابل بررسی دوباره می‌باشد و اگر مجمع عمومی بانک مرکزی مدارکی را ارائه دهد که این دستور درست نبوده، قابل تجدیدنظر می‌باشد.
رئیس حوزه دیوان عدالت اداری تأکید کرد: شکایت کنندگان از این مصوبه اعتقاد دارند با توجه به دلایل مختلف تصویب این مصوبه از سوی مجمع عمومی بانک مرکزی درست نبوده و در صلاحیت این مرجع نمی‌باشد.
وی در پایان گفت: رسیدگی به ماهیت این شکایت در صلاحیت هیئت عمومی دیوان عدالت می‌باشد.
به گزارش مهر، در این مصوبه مجمع عمومی بانک مرکزی مابه‌التفاوت ارز مرجع با ارز دو هزار و 500 تومانی را به میزان 74 هزار میلیارد تومان با بدهی دستگاه‌های دولتی تهاتر کرده بود که با طرح شکایت در دیوان عدالت اداری رسیدگی به این مصوبه آغاز شد.

 


نشست بررسی تاثیر انقلاب اسلامی بر مقاومت و بیداری اسلامی دیروز با حضور حجت‌الاسلام حسین رحیمیان نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران برگزار شد.
در این نشست رحیمیان با اشاره به نهضت انقلاب اسلامی ایران که به رهبری امام خمینی(ره) در بهمن 57 به پیروزی رسید، گفت: نهضت مقاومت علیه رژیم صهیونیستی برگرفته از نهضت انقلاب اسلامی ایران است.
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید گفت: ‌مبارزه با رژیم صهیونیستی و آمریکا به عنوان اصل اساسی نهضت اسلامی است و امام خمینی بر اساس همین اصل و با دست خالی مبارزات خود را شروع کرد. دشمنان امام همه چیز داشتند غیر از خداوند و این یک درس است برای همه استقلال طلبانی که می‌خواهند در راه اهداف اسلام گام بردارند.
وی با اشاره به اینکه امام هرگز از گمراهان پشتیبان نخواست، گفت: همین امر رمز اساسی جاودانگی و پیروزی امام بود. امروز مصر بیدار که پیشتاز در نهضت اسلامی در 100سال گذشته بود و اخوان المسلمین که در 90 سال گذشته در جهت بیداری اسلامی گام برداشته و همواره زیر ضربه‌های کشورهای وابسته مثل قطر و آل سعود بود، به واسطه اعتماد به همان‌هایی که در طول زمان اخوان المسلمین را قبول نداشتند، گرفتار شده است. اگر مصر به شکل شفاف مخالفت خود را علیه رژیم اسرائیل اعلام می‌کرد شاید امروز با این بحران مواجه نمی‌شد. زمانی که اخوان المسلمین توانست در انتخابات به پیروزی برسد این تصور در بین مسلمانان ایجاد شد که جبهه جدیدی علیه رژیم اسرائیل ایجاد خواهد شد، اما وقتی آنگونه که قرآن می‌گوید نباشیم راه به جایی نخواهیم برد.
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید در خصوص بحران اخیر مصر گفت: مصر کشوری مسلمان است که به قرآن اعتقاد دارد. قرآن می‌گوید یهود و صهیونیست‌ها دشمنان مسلمانان هستند هر چیزی که آنها را خوشحال می‌کند به ضرر شماست. صهیونیسم یک جریان نژاد پرست است. اختلافات و درگیری‌های داخلی در کشورهای اسلامی آنها را خوشحال می‌کند. آنچه که برای برادران عزیزمان در مصر اتفاق افتاده است، فقط رژیم صهیونیستی را شاد می‌کند و این دلیل بر اشتباه بودن این راه است. من به آنها پیشنهاد می‌کنم برگردند و متحد شوند علیه دشمن اصلی. آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس جز نابودی کشورهای اسلامی را نمی‌خواهند. تجربه انقلاب اسلامی قانون اساسی و تجربه‌ای که در این سال‌ها بوده است، نشان داد که تجربه اخوان بعد از 90 سال بیش از یک سال دوام نداشت.
وی در خصوص وضعیت حماس پس از تحولات مصر گفت: حماس یک اشتباه استراتژیک کرد و رویگردانی حماس از سوریه در حالی که از آغاز حرکت مهمان سوریه بوده‌اند، یک اشتباه بزرگ بود. این چرخش 180 درجه‌ای و ائتلاف با کسانی که بیشترین ارتباط را با صهیونیست‌ها داشتند یک اشتباه بود. امیدواریم برادران ما در حماس به اشتباه خود پی برده و بازگردند. سوریه تنها گناهش مقاومت علیه رژیم صهیونیستی بود. اگر مرسی ارتباط خود را با آمریکا و رژیم اسرائیل قطع می‌کرد. امروز ملت مصر پشت سر دولت اخوان المسلمین می‌ایستادند.
نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز در این نشست گفت: بخشی از جهان اسلام گرفتار جنگ علیه سوریه شده است و شاهد هستیم که گروه‌های تکفیری و سلفی‌ها از مسئله فلسطین غافل شده‌اند و در سوریه در حال جنگ علیه مسلمانان هستند، هر تلاشی که از مسئله فلسطین منحرف می‌شود موفق نخواهند شد و این اقدامات در سوریه هیچ دستاوردی برای جهان اسلام نخواهد داشت. امروز در مصر جنگ قدرت بین احزاب است. باید از این اتفاقات عبرت بگیرند و دشمنی‌های خود را کنار بگذارند.
وی با اشاره به نشستی که با حضور مرسی در مصر برگزار شد عنوان کرد: تمامی مسائل مطرح شده در این نشست در خصوص سوریه و اختلافات داخلی شرکت ‌کنندگان بود و به هیچ عنوان در خصوص فلسطین صحبت نشد.
نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین با بیان این که گروه‌های اسلامی به خاطر اینکه فلسطین را شاخص قرار ندادند به اشتباه افتادند، تصریح کرد: دشمن اصلی مسلمانان، صهیونیست‌ها هستند، آنها نباید با هم مبارزه کنند بلکه باید به جنگ اسرائیل بروند. گروه‌هایی که در مصر و سوریه دچار اختلاف شدند باید به یک راهکار دست پیدا کنند چرا که از دست دادن سوریه یک شکست خواهد بود.

 


هیچ موجودی خطرناکتر از
انسان تربیت نشده نیست
انسان موجودی است که:
اگر در تحت تربیت واقع نشود
- هیچ حیوانی در عالم
- هیچ موجودی در عالم
به خطرناکی این موجود (انسان تربیت‌نشده) نیست!
صحیفه امام - ج 12 - ص 423

 


معروف است كه وجود مبارك رسول گرامي (ص) در آخرين جمعه ماه شعبان طبق بعضي از نقل‌ها، ماه مبارك رمضان را به عنوان اينكه شهر ضيافت و مهماني خداست معرفي كرد و شرائط مهماني و مهمان‌ها را بيان كرد. چون كساني كه در سير و سلوك و مسائل اخلاقي تلاش و كوشش می‌كنند، سالشان از ماه مبارك رمضان تا ماه مبارك رمضان بعدي است. آنهائي كه به فكر جامه نو در بر كردن هستند، آنها سالشان فروردين است؛ آنهائي كه درآمدهاي كشاورزي و امثال كشاورزي معيار سالشان است، پائيز، اوّل سال آنهاست؛ آنهائي كه در مسائل تهذيب نفس كوشش می‌كنند، ماه مبارك رمضان اوّل سالشان است.
در روايات ماه مبارك رمضان و ادعيه ماه مبارك رمضان، در هر دو بخش آمده است كه ماه مبارك رمضان رأسُ الشُّهُور است، يك؛ قُرَّهُ الشُّهُور و رأسُ السَّنِه(1) است، دو.در ماه مبارك رمضان انسان وارد سال جديد می‌شود و سال گذشته را پشت سر می‌گذارد. وجود مبارك رسول گرامي (ص) فرمود:‌ شما در اين ماه وارد ضيافت خدا می‌شويد. اوّلاً ما در تمام مدّت عمر مهمان خدائيم، خدا هُوَ الرَّزاقُ ذُو القُوَّهِ المَتين(2). همه نعمت‌ها را او به ما داده است، ما چيزي از خودمان نداريم.
مهمترین شرط مهمانی درماه رمضان
ما مهمان خدائيم در تمام زمان و زمين، لكن در ماه مبارك رمضان كه شهرُ الضّيافه است يا در حال حج و احرام كه وارد سرزمين وحي می‌شويم، مهمان خدائيم؛ چه به ما می‌دهند ؟ معلوم می‌شود مهماني خدا در ماه مبارك رمضان يا در حال احرام چيزي است كه در آن 11 ماه نيست. اوّلين مهماني و شرط مهماني ماه مبارك رمضان اين است كه انسان خوي الهي بگيرد، از خوردن و آشاميدن و امثال اينها منزّه بشود، قدّوس بشود، سبّوح بشود. مهمان كسي كه اهل خوردن نيست، نبايد بخورد؛ مهمان كسي كه اهل نوشيدن نيست، نبايد بنوشد! مهمان كسي كه اهل خلاف نيست، نبايد خلاف بكند. ما در قرآن كريم در اوصاف ذات أقدس إله می‌خوانيم: هُوَ اَهلُ التَّقوي وَ المَغفِرَه(3). در دعاهاي قنوت نماز عيد فطر هم می‌خوانيم او اَهلُ التَّقوي وَ المَغفِرَه(4) است. خدا متّقي است، هيچ خلاف نمي كند؛ ما هم مهمان متّقي هستيم. اگر كسي مائده تقوا، مأدبه تقوا، ضيافت تقوا را گستراند و او را به اين مهماني دعوت كرد؛ او هم بايد از سفره تقوا مدد بگيرد. لذا گفتند:در ماه مبارك رمضان طوري انسان رفتار كند كه همه اعضاء و جوارح او صائم باشد.
ميهماني آمرزش و رحمت الهي
چند جمله اي از اين خطبه را كه وجود مبارك رسول خدا ايراد كرده و حضرت امير (ع) نقل كرده است، می‌خوانيم؛ حضرت امير فرمود كه وجود مبارك پيامبر اينچنين گفت: اَيُّهَا النّاسْ! اِنَّهُ قَدْ اَقبَلَ اِلِيكُمْ شَهرُ اللهِ بِالبَرَكَهِ وَ الرَّحمَهِ وَ المَغفِرَه(5)؛ شما مهمان آمرزشيد، مهمان رحمتيد، مهمان بركتيد. ببينيد چه اندازه از بركت الهي، رحمت الهي، مغفرت الهي استفاده می‌كنيد! در پايان ماه مبارك رمضان كسي ببيند علمش افزوده شده، اخلاقش عوض شده، اخلاقش متعالي شده، شرح صدر پيدا كرده؛ معلوم می‌شود در اين مهماني بهره كافي برده است.
تسبيح الهي در يكايك نفس‌هاي انسان روزه دار
بعد فرمود: نفس شما در اين ماه تسبيح است:اَنفاسُكُمْ فِيهِ تَسبيح(6). اگر كسي شاگرد ماه مبارك رمضان بود، آن 11 ماه ديگر هم همين جور فكر می‌كند! و چون ماه مبارك رمضان ماه قرآن است، يك؛ و چون اهل بيت همتاي قرآنند، دو؛ همين بيان نوراني حضرت كه درباره ماه مبارك رمضان گفته شد كه: اَنفاسُكُمْ فِيهِ تَسبيح، مشابه همين اين تعبير درباره محرّم هم هست كه درباره وجود مبارك سيّد الشهداء گفته شد كه: نَفَسُ المَهمُومِ لَنَا تَسبيحْ وَ هَمُّهُ لَنَا عِبادَه (7)، البتّه آن اختصاصي به محرم ندارد. اگر كسي نام سيّد الشهداء را شنيد و يك آهي كشيد؛ نَفَسُ المَهمُومِ لَنَا تَسبيحْ وَ هَمُّهُ لَنَا عِبادَه. اين نشانه آن است كه آنچه كه مربوط به اهل بيت است، با آنچه كه مربوط به ماه مبارك رمضان و قرآن است، يكي است.
اسارت برخي انسان‌ها در بند نفس
تا اينكه وجود مبارك حضرت به اينجا سخن را می‌رساند؛ فرمود: اَيُّهَا النّاس! اِنَّ اَنفُسَكُمْ مَرهُونَهٌ بِاَعمالِكُمْ فَفُكُّوهَا بِاستِغفارِكُم(8). فرمود: آقايان، خانم‌ها! بالأخره چون معصوم نيستيد، در طول سال گناه كرديد؛ بدهكاريد، اين يك. و هر بدهكاري بايد گرو بسپارد؛ ما در مسائل مالي اگر به كسي بدهكار بوديم، حالا يا خانه يا زمين يا فرش را گرو می‌گذاريم. در برابر ذات أقدس إله كه ما بدهكاريم، چه را بايد گرو بگذاريم ؟ يعني فرش و مال و اينها را گرو بگذاريم ؟! نه، كسي كه بدهكار خداست، خود او را گرو می‌گيرند. اينكه می‌بينيد بعضي‌ها می‌گويند: ما هر چه می‌خواهيم زبانمان را كنترل كنيم، نمي توانيم؛ هر چه می‌خواهيم شب، سحر برخيزيم، نماز شب بخوانيم، نمي توانيم؛ هر چه می‌خواهیم چشمم را كنترل كنیم، نامحرم نبينیم؛ نمي توانیم. اين بيچاره‌ها راست می‌گويند، چون در بندند!
« استغفار»، راه آزادي از بند نفس
وجود مبارك حضرت فرمود: در اين ماه مهماني بيائيد خودتان را آزاد كنيد، خيلي هم سخت نيست! يك قدم بر خويشتن نِه و آن دِگر در كوي دوست!اگر گفتي اَستَغفِرُ اللهَ رَبّي وَ اتُوبُ اِلَيه، خدايا من آمدم؛ با همين نيّت پاك دست و پاي آدم باز می‌شود. چقدر آسان است!! خيلي آسان است. چون معامله با كريم، خيلي آسان است! اميدواريم هيچ كس گرفتار رهن و گرو نباشد و اگر گرفتار رهن و گرو هستيم، همه ما آزاد بشويم؛ وقتي آزاد شديم، از جهنّم آزاديم، از استبداد آزاديم، از استعمار آزاديم، از استحمار آزاديم، از استثمار آزاديم؛ نه بيراهه می‌رويم، نه راه كسي را می‌بنديم!و چه نعمتي بهتر از اين؟!
بيانات حضرت آيت الله جوادي آملي (دامت بركاته) در ديدار با جمع كثيري از اساتيد، دانشجويان، طلاب و اقشار مختلف مردم؛ دماوند ـ مرداد 1389
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(1) ر. ك: تهذيب الأحكام/ 4/ 333 (2) ذاريات/ 58
(3) مدّثر/ 56 (4) تهذيب الأحكام/ 3/ 139 ـ بابُ صَلاهِ العِيدين
(5و6) وسائل الشيعه/ 10/ صفحة 313 (7) بحار الأنوار/ 2/ 64 ـ با اندكي تفاوت
(8) وسائل الشيعه/ 10/ 314
خوان حکمت در ماه مبارک رمضان روزهای زوج منتشر می شود.

 


وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح صبح دیروز به همراه برخی از معاونان خود و مدیران عامل سازمان‌های صنایع دفاعی کشور با حسن روحانی، رئیس جمهوری منتخب ملت ایران دیدار کرد.
به گزارش فارس سردار سرتیپ پاسدار «احمد وحیدی» بعد از این دیدار که در محل استقرار موقت رئیس جمهوری منتخب برگزار شد، گفت، گزارشی از ابعاد مختلف کارها و تلاش‌های وزارت دفاع و همچنین سازماندهی و ساختار آن به دکتر روحانی ارائه کردیم.
وی با بیان اینکه دکتر روحانی اشراف خوبی بر حوزه دفاعی کشور دارند، افزود: توانمندی‌های دفاعی، تولیدات دفاعی در حوزه‌های مختلف و برنامه‌ها در دست کار صنایع دفاع از دیگر محورهای گزارش ارائه شده به رئیس جمهوری منتخب بود. وزیر دفاع تصریح کرد: تلاش کردیم تصویری روشن از کارهای وزارت دفاع و صنایع دفاعی کشور برای رئیس جمهوری منتخب ترسیم کنیم که امیدوارم موفق شده باشیم.
پاسخ روحانی به پیام تبریک مدیر کل یونسکو
رئیس جمهور منتخب به پیام تبریک مدیر کل یونسکو پاسخ داد و ابراز امیدواری کرد که در دوران دولت یازدهم، روابط و همکاری‌های ایران با یونسکو از رشد و توسعه روزافزون برخوردار خواهد بود.
حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری منتخب در پاسخ به پیام تبریک خانم ایرینا بوکووا مدیر کل سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) گفت: از آنجا که انقلاب اسلامی ایران برپایه آموزه‌های اصیل اسلامی و فرهنگ غنی ایرانی استوار است، همکاری نزدیک و سازنده با یونسکو همواره از اولویت‌های سیاست خارجی ایران در حوزه فرهنگ است.
وی با تشکر از پیام مدیر کل یونسکو، با اشاره به اینکه جهان ما رنگین کمانی از فرهنگ‌ها و سنت‌ها با پیشینه و پشتوانه‌های گوناگون
است، تصریح کرد: تعامل فرهنگی میان کشورهای جهان، کشف و شناخت اشتراکات و بهره‌برداری مثبت از تفاوت‌ها عامل هم‌افزایی هر چه بیشتر فرهنگی و دوستی میان ملت‌ها و صلح جهانی است.

 


سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان اخبار منتشر شده مبنی بر راه‌اندازی خط پرواز مستقیم بین تهران و واشنگتن را بی‌پایه و اساس خواند.
سید عباس عراقچی در نشست هفتگی با خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره مذاکرات ایران و گروه 1+5 عنوان کرد: تا وقتی که رئیس‌جمهور منتخب در دولت مستقر نشود و اعضای کابینه مشخص نشود، نمی‌تواند هیچ مذاکرات رسمی بین ایران و 1+5 صورت گیرد.
وی در مورد اخبار منتشر شده مبنی بر مذاکرات احتمالی ایران و آژانس در ماه آینده، این خبر را تایید نکرد و گفت: ایده‌هایی مطرح شده مبنی بر اینکه دور دیگری از مذاکرات بین نمایندگان ایران و آژانس انجام شود ولی هنوز هیچ تصمیم قطعی و توافقی صورت نگرفته است.
عراقچی در خصوص لغو یکجانبه روادید ایران از سوی دولت گرجستان با ابراز تاسف از این اقدام اظهار داشت: مقامات گرجستان اعلام کردند که این اقدام در چارچوب مقررات و توافقات جدید در رابطه با روادید کل گرجستان است و اختصاصی به ایران ندارد.
وی به اظهارات وزیر خارجه گرجستان در این زمینه اشاره کرد و افزود: وزیر خارجه گرجستان عنوان کرد این ترتیبات موقتی است و تصمیمات قطعی‌تر در آینده اتخاذ می‌شود.
سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در پاسخ به سوالی درباره موضع تهران در خصوص تحولات اخیر مصر با بیان اینکه مواضع ما از روز اول روشن بود، گفت: ما نگرانی‌های خود را نسبت به تحولاتی که در مصر در حال شکل‌گیری است و خلاف روندهای دموکراتیک و آرمان‌های مردم این کشور می‌باشد و ممکن است به درگیری و اختلاف منجر شود، اعلام کردیم.
وی گفت‌وگو و آشتی ملی را راه حل مصر برشمرد و افزود: مسلما مردم فرهیخته مصر در این جهت حرکت می‌کنند و اجازه نمی‌دهند که دست‌های تفرقه‌افکنانه که نشانه‌های خارجی را در آن مشاهده می‌کنیم موفق شوند مصر را به سمت درگیری، اختلاف و درگیری‌های داخلی سوق دهند.
به گزارش فارس، عراقچی در پاسخ به سوالی درباره تقاضا برای آتش‌بس در ماه رمضان توسط برخی از گروه‌های معارض در سوریه ادامه داد: اگر همه طرف‌های اصلی درگیر خواهان آتش‌بس باشند امری مطلوب است و امیدواریم گروه‌های مختلف و تروریست‌ها در ماه رمضان سلاح خود را کنار گذاشته و به سمت گفت‌وگو با دولت سوریه حرکت کنند.
وی درباره اخبار منتشر شده مبنی بر لغو مصونیت دیپلماتیک دیپلمات عربستانی در تهران گفت: درباره موضوع تصادف دیپلمات عربستانی در تهران در چارچوب کنوانسیون‌های مربوطه با دولت عربستان در حال رایزنی هستیم و امیدواریم با توافقی که صورت می‌گیرد راه حل مناسبی برای مشکل پیدا شود.
عراقچی خبر راه‌اندازی خط هوایی مستقیم بین تهران و واشنگتن را بی‌پایه و اساس خواند و افزود: این خبر صحت نداشته است.
وی اقدام صورت گرفته در ممانعت از پرواز هواپیمای رئیس‌جمهور بولیوی را پذیرفته ندانست و خلاف پروتکل‌ها و قوانین بین‌المللی و حرکت توهین‌آمیز نسبت به رئیس این کشور برشمرد و گفت: ما در زمان خود این اقدام را محکوم کردیم و امیدواریم دیگر شاهد تکرار این حرکت‌ها از موضع تکبر و سلطه نباشیم.
وزارت امورخارجه اقدام تروریستی در جنوب بیروت را محکوم کرد
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به انفجار ترویستی روز گذشته در منطقه ضاحیه جنوبی بیروت در لبنان، این اقدام را توطئه شوم رژیم صهیونیستی و ایادی آن در منطقه دانسته و ضمن محکومیت شدید آن با خانواده های حادثه‌دیدگان اعلام همدردی کرد .
سید عباس عراقچی ابراز اطمينان كرد مسئولان و مقامات ذیربط در لبنان ضمن شناسایی عوامل این اقدام ، کسانی را که به دنبال ایجاد ناامنی و بی ثباتی و درگیری طائفی درلبنان هستند را از وصول به اهدافشان ناکام گذارده و با آنان برخورد قاطعی خواهند کرد.
به گزارش مهر ، عراقچی در ادامه افزود : این‌گونه اقدامات تروریستی نخواهد توانست جریان مقاومت و مردم عزیز لبنان را از اهداف عالیه خود که مبارزه با رژیم اشغالگر است منحرف نماید و از ادامه آن باز دارد .

 


احمدی نژاد در پیامی پیروزی مقتدرانه تیم ملی مهارت جمهوری اسلامی ایران را در چهل و دومین مسابقات جهانی مهارت تبریک گفت.
به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری ، در این پیام رئیس جمهور کشورمان با اشاره به حضور موفق و مقتدرانه جوانان ایرانی در مسابقات جهانی مهارت اظهارداشت : در ورای کسب دو مدال نقره، یک مدال برنز و 8 دیپلم افتخار، در این دوره از مسابقات جهانی مهارت، سرمایه‌گذاری مدبرانه، همت‌های بلند، تلاش‌های بی دریغ و حضور مربیانی دلسوز و البته جوانانی پرتوان، پرتلاش و مصمم رخ می‌نماید.
و ی در پایان همچنین ، این پیروزی دلنشین را به جوانان برومند و همه دست اندرکاران تبریک عرض کرده و همواره درخشش ملت ایران در همه عرصه‌های جهانی در ظل توجهات امام عصر(عج) را خواستار شد .

 


فرماندار چابهار گفت: با هوشیاری نیروهای انتظامی عامل حمله انتحاری هنگام ورود به مقر فرماندهی انتظامی این شهرستان به هلاکت رسید.
ایرج حیدری در گفت و گو با ایرنا، این حمله انتحاری را ساعت 9 و 10 دقیقه صبح سه‌شنبه عنوان کرد و گفت: عامل انتحاری که به سلاح کلت کمری و کمربند انفجاری و همچنین نارنجک مجهز بود، قبل از ورود به داخل مقر انتظامی در مقابل در ورودی شناسایی و مورد هدف گلوله قرار گرفته است. به گفته وی، عامل انتحاری بعد از اینکه متوجه شناسایی نیروهای انتظامی شده، اقدام به تیراندازی به طرف نگهبان دژبان درب ورودی می‌کند که در اثر این تیراندازی، یک سرباز وظیفه از ناحیه پا زخمی می‌شود.
حیدری افزود: در پی آتش متقابل نیروهای انتظامی عامل انتحاری قبل از اینکه بتواند کمربند انفجاری و نارنجک همراه خود را منفجر کند به هلاکت رسید.
فرماندار چابهار تأکید کرد: جلیقه انفجاری این عامل انتحاری در ساعت 10 صبح از سوی نیروهای قرارگاه شهید پولادی چک و خنثی شده است.
رئیس شورای تأمین شهرستان چابهار از هوشیاری، آمادگی و ایثارگری نیروهای انتظامی بويژه فرماندهی نیروی انتظامی در استان و این شهرستان در شناسایی و ناکام گذاشتن این حمله انتحاری تقدیر و تشکر کرد.
به گزارش تسنیم سرهنگ محمدرضا کاظمی فرمانده انتظامی چابهار نیز در همین رابطه گفت: عامل انتحاری که قصد ورود به منطقه انتظامی چابهار را داشت با هوشیاری سربازان موفق به انجام نیت شوم خود نشد. وی افزود: سربازان به محض متوجه شدن ورود فرد انتحاری به منطقه انتظامی به سوی وی شلیک کردند که کمی دورتر از منطقه انتظامی چابهار به هلاکت رسید.
فرمانده انتظامی چابهار گفت: با هوشیاری سربازان منطقه انتظامی چابهار،‌ عامل انتحاری نتوانست به نیت شوم خود برسد.

 


همایش هماهنگی اداری برنامه‌های مصوب اداره کل ثبت اسناد و املاک استان تهران با اداره کل اوقاف و امور خیریه تهران در جوار آستان مقدس حضرت امامزاده صالح(ع) با هدف تسریع در صدور اسناد ثبتی موقوفات برگزار شد.
در این همایش که جمع کثیری از نمایندگان اداره کل ثبت اسناد و املاک استان تهران و اوقاف حضور داشتند، حجت‌الاسلام غلامرضا محمدزاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه تهران آماری از موقوفات احصا شده ارائه داد و گفت: کل موقوفات احصا شده 15هزار و 230 موقوفه است که از این تعداد 10هزار دارای سند مالکیت است.
وی با اشاره به اینکه 3 هزار و 42 موقوفه فاقد سند هستند افزود: 205 بقعه و 1089 مسجد هم سند ندارند که در مجموع آنها 5 هزار و 203 موقوفه، بقعه و مسجد بدون سند می‌باشند.
حجت‌الاسلام محمدزاده اظهار امیدواری کرد: با همکاری کارکنان ثبت اسناد و اوقاف برای تمامی موقوفات سند مالکیت صادر شود.
بر اساس این گزارش سید صادق سعادتیان مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان تهران هم طی سخنانی با اشاره به اینکه تمام املاک وقفی بدون سند در استان تهران شناسایی شده است افزود: 55 جلد سند در سه ماه اول امسال صادر شده است و بر اساس هماهنگی‌های به عمل آمده بین دو اداره کل آخرین وضعیت پلاک‌های ثبتی به ادارات ثبت ابلاغ شده و حدود 1000 جلد سند تکمیل شده و ان‌شاءالله تا آخر سال جاری به ادارات جهت صدور سند ابلاغ می‌شود.
وی افزود: کارگروه مشترکی بین اداره ثبت و اداره اوقاف تشکیل شده که هر ماه موظفند ثبت اسناد وقفی و کارهای مربوطه را پیگیری نمایند.

 


مسئولان اداره مسجد کوفه خبر دادند ضریح جدید حضرت «مسلم بن عقیل»(ع) که در ایران ساخته شده، وارد خاک عراق شده است.
به گزارش فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی مجلس اعلای اسلامی عراق، «موسی الخلخالی» رئیس هیئت مدیره مسجد کوفه روز گذشته گفت که این ضریح وارد خاک عراق شده و در راه کوفه است و افزود که مراسم نصب این ضریح با حضور شخصیت‌های گوناگون و به صورت رسمی خواهد بود.
خلخالی افزود که بیش از سه سال است که برای ساخت این ضریح تلاش شده و خبر داد که در این ضریح هشت کیلوگرم طلا و 2 هزار کیلوگرم نقره و 2000 کیلوگرم برنز کار شده و برای آن، حدود 8 میلیارد دینار عراقی هزینه شده است.

 


اعضای جدا شده گروهک تروریستی منافقین در آلمان و فرانسه، در محکومیت اقدامات فریب‌کارانه سرکرده این گروهک برای جلب حمایت کشورهای اروپایی، تظاهرات کردند.
به گزارش فارس، این افراد طی دو هفته گذشته، دو تظاهرات در شهرهای «پاریس» فرانسه و «کلن» آلمان علیه «مریم رجوی» سرکرده این گروهک برگزار کردند.
یکی از این افراد در این باره گفت: این تظاهرات‌ها در رد شیوه‌های مختلف فریب رشوه و غلو سرکرده [منافقین] برای جلب دوستی ایرانی‌ها و خارجی‌ها در اروپا و آمریکا و دستیابی به حمایت و پشتیبانی آنها برگزار شد. وی با این اقدامات می‌خواهد همه از مواضع و مطالبات این گروهک حمایت کنند که در راس این مطالبات، ابقای اعضای این سازمان در عراق و بازگرداندن آنها از اردوگاه «لیبرتی» در بغداد به اردوگاه «اشرف» در استان «دیالی» عراق است. وی افزود: در این تظاهرات به شهروندان فرانسوی و آلمانی و رسانه‌های رسمی و معروف دو کشور، اطلاعاتی درباره جنایات سرکرده این گروهک تروریستی ارائه شد.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10