(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 19 تـیـر 1392 - شماره 20538

حدیث دشت عشق
کفاشیان می‌گوید حمایت نشویم از برنامه‌ کی‌روش کم می‌کنیم
50 میلیارد تومان برای اجرای برنامه‌های تیم ملی فوتبال
اخبار کوتاه از فوتبال
اعلام فهرست 10 نامزد اصلی جایزه بهترین بازیکن اروپا
منتفی شدن واگذاری استقلال و پرسپولیس
انتقادات تازه رئیس فدراسیون بسکتبال فرزند ناخوانده ورزش هستیم
خواندنی از ورزش ایران
پنج‌شنبه زمان تقدیر از والیبالیست‌ها
جای خالی فرنگی‌کاران در آخرین رده بندی فیلا
برتری ملی پوشان بسکتبال برابر مصر
اتمام بلیت‌های بازی والیبال ایران – آلمان
   


به یاد سردار شهید «علی قربانی»
قهرمان میدان ورزش، دلاور میدان نبرد
سردار سرتیپ پاسدار شهید «علی قربانی» سال 1344 متولد شد. او از همان دوران کودکی ضمن فراگیری علم، در امور کشاورزی یار و همکار پدر بود.
در سال 57 با حضورش در تظاهرات، دوستانش را نیز تشویق کرد و با آغاز جنگ در شهر ماندن را رها کرد و در جمع رزمندگان قرار گرفت.
در سن 18 سالگی لباس مقدس سپاه را پوشید و سال 63 فرمانده گروهان و - به خاطر لیاقت و مدیریت نمونه اش - در عملیات بعدی فرمانده گردان شد.
شهید قربانی از جمله ورزشکاران با اخلاص منطقه و از رزمندگان شجاع و از مسجدی‌های مومن و از جوانان مؤدب و کارآفرین بود.
در وصیت‌نامه‌اش آمده است:
خداوند یک وظیفه برای ما و یک وظیفه برای خودش مقرر فرموده است، وظیفه ما این است که حرکتمان باید از جوهره ایمان سرشار باشد و وظیفه‌ای که برای خودش مقرر فرموده اگر دید عمل ما توام با ایمان است از ما دفاع کند، بنابراین ما باید جوهره ایمان داشته باشیم تا خداوند در مقابل دشمنان اسلام از ما دفاع کند.
عاقبت این فرمانده شجاع از 4 سال حضور و چندین بار مجروحیت، در تاریخ 17/4/1365 در منطقه قلاویزان عارفانه به شهادت رسید.

 


رئیس فدراسیون فوتبال از تخمین حداکثر 50‌میلیارد تومان برای اجرای برنامه‌های تیم ملی تا جام جهانی خبر داد و گفت: دولت تقبل کرده و الان باید این پول را بدهد تا فرصت برنامه‌ریزی برای اردوها و بازی‌های تدارکاتی با تیم‌های قدرتمند داشته باشیم.
علی کفاشیان در تازه ترین صحبت های خود به برنامه‌های آتی تیم ملی بزرگسالان طی یکسال آینده و سایر رده‌های ملی، موضع‌گیری مسوولان و واکنش‌های مردمی نسبت به فدراسیون پس از صعود به جام جهانی و نیز تغییرات احتمالی در ارکان فدراسیون در هفته‌های آتی اشاره کرد که گزیده ای از آن در ادامه می آید:
* از دو سال و نیم پیش همه تمرکزمان را برای تیم ملی بزرگسالان گذاشتیم. کادر فنی خوبی آوردیم، برنامه‌ریزی کردیم و حالا بالاخره نتیجه داد. اما از الان باید دست به کار شویم برای جوانان و سایر رده‌های سنی در تیم های ملی برنامه‌ریزی بیشتری داشته باشیم.
* نگران بودم اگر تیم ملی نتواند به جام جهانی برود خدای نکرده به تیم‌های ملی دیگر لطمه وارد شود. این موفقیت را باید سکوی پرتابی برای بقیه ببینیم. باید الان فوری به فکر تیم چهار سال آینده و تیم المپیک‌مان باشیم. سال دیگر بازی‌های آسیایی اینچئون را داریم و بهتر است تیم را جوان کنیم و به سمتی برویم که پایه فوتبال‌مان قوی شود. الان دیگر مردم از ما انتظار دارند که در رقابت‌های جهانی موفق باشیم.
* با شروع ماه مبارک رمضان جلسه می گذاریم و فکر می‌کنم حداکثر ظرف دو هفته آینده تکلیف سرمربی تیم امید را روشن کنیم.
* بعد از ماه مبارک رمضان در اواخر مرداد یا اوایل شهریور مجمع را برگزار می‌کنیم. همان جا هم عنوان می‌کنم که به هر حال این آمادگی را دارم که اگر می‌بینید کسانی هستند که بهتر می‌توانند فدراسیون را اداره کنند، گزینه‌تان را معرفی کنید. به هر حال آن موقع وزیر جدید هم معرفی شده و قطعا نظراتی خواهد داشت، اگرچه آن‌ها هم نمی‌توانند به طور مستقیم تصمیم بگیرند و فقط حق رای دارند. ما فقط فضایی فراهم می‌کنیم که اگر ایده‌هایی داشتند برای بهتر شدن اوضاع فوتبال مطرح کنند.
* در برخی کمیته‌ها اقدام به بازنگری کرده‌ایم و در ماه رمضان هم ادامه خواهیم داد. برخی از کمیته‌های ما در داخل‌شان درگیری وجود دارد و در بعضی هم باید ارزیابی از عملکردهایشان داشته باشیم. در ماه رمضان جلسات کمیته‌ها را تشکیل خواهیم داد. تعارف هم در کارمان نخواهد بود. در برخی کمیته‌های ما باید تغییرات صورت بگیرد و بازسازی شود.
* تیم ملی ما برنامه‌ یک ساله‌ای دارد که کی‌روش این برنامه را در هفت، هشت مقطع تنظیم کرده است. در آن هم اردو قرار دارد و هم بازی‌های تدارکاتی و رسمی. قطعا اردوهای او در برخی بخش‌ها هزینه‌های زیادی دارد و در برخی نیز کمتر. اگر هزینه‌ها تامین نشود ما نمی‌توانیم خواسته‌های کی‌روش را برآورده کنیم و مجبوریم به او بگوییم از خواسته‌هایش کم کند. نگاه من در فدراسیون فقط به تیم ملی بزرگسالان نیست چون ما تیم‌های دیگر هم داریم که باید به همه آن‌ها فکر کنیم. اما در هر حال منتظریم برنامه‌های دقیق کی‌روش بیاید، البته در حالت کلی برآورد هزینه‌ها کرده‌ و به دولت فرستاده‌ایم.
* احمدی نژاد در جلسه‌ای که با حضور فوتبالیست‌ها داشت، دستور داد و گفت شما تا قبل از اتمام دولت برنامه را بدهید تا ما مبلغی برای شما تعیین کنیم چون تا دولت جدید سر کار بیاید و مسئولان جابه جا شوند چند ماه زمان می‌برد و شما عملا زمان را از دست می‌دهید. ما برنامه‌ای دادیم که یکی شامل حقوق کادر فنی بود که مبلغ قابل توجهی به آن اختصاص دارد و دیگری هزینه‌های ارزی برای اردوها در اروپا،‌ آمریکای جنوبی، برزیل، ‌آفریقا و... است. برآورد مالی ما بخشی ارزی و بخشی ریالی است. در مجموع حداقل 30 میلیارد تومان است که می‌تواند تا 50 میلیارد تومان هم باشد.
* در این یک سال افت شدیدی کرده‌ایم. بازی‌های داخل سالن اینچئون واقعیت کار را نشان داد. واقعا شرایط بدی است. هر فدراسیونی وقتی توانش کم شود مدتی از ذخیره‌ها می‌خورد و بعد افت می‌کند. مردم در المپیک آینده انتظار بیشتری نسبت به قبل دارند. برای بازی‌های آسیایی اینچئون سال آینده که خیلی خیلی نگرانم. ما الحمدلله گلیم خودمان را از آب بیرون کشیدیم و الان هم باید قوی‌تر جلو برویم ولی باید دولت حمایت کند.

 


نارضایتی کی روش از تعویق لیگ
فدراسیون فوتبال اعلام کرد سازمان لیگ در حالی بازی‌های فصل سیزدهم را به تعویق انداخته که سرمربی تیم ملی هیچ‌گاه موافق آن نبوده است.
آمادگی سپاهان برای اعلام هزینه‌هایش
علیرضا رحیمی آمادگی باشگاه سپاهان را برای بررسی و مقایسه هزینه‌ها با دو باشگاه بزرگ کشور با هدف روشن شدن افکار عمومی اعلام کرد. رحیمی حتی مدعی شد در صورتی که هزینه های سپاهان بیشتر از استقلال و پرسپولیس از سمتش استعفا کند. علی فتح الله زاده مدیر عامل استقلال هم در پاسخ به صحبت های رحیمی گفت:اگر هزینه های سال گذشته سپاهان بالاتر از استقلال نبود من هم جای خود را به رحیمی می‌دهم.
انصاری‌فرد در پرسپولیس ماندنی شد
کریم انصاری‌فرد پس از برگزاری پنجمین جلسه با مسئولان باشگاه پرسپولیس با این تیم یک سال دیگر به توافق رسید. انصاری‌فرد قرار است از امروز بعد از ظهر در تمرینات پرسپولیس شرکت خواهد کند.
تمجید رویانیان از جباری
رویانیان مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: من با جباری صحبت کرده‌ام و به او پول خوبی را پیشنهاد کرده‌ام ، اما او قبول نکرد و به من گفت که یک استقلالی است و دوست دارد در این تیم بماند. با این حال نمی‌دانم چه شده که او نتوانسته در استقلال بماند، اما از غیرتش برای استقلال خوشم آمد.
کاظمی سر از پیکان درآورد
ملکیان مدیرعامل پیکان با اعلام خبر انتخاب فرهاد کاظمی به عنوان سرمربی فصل آینده پیکان تهران در لیگ دسته یک بیان کرد: بعد از صحبت‌ها و مذاکراتی که با فرهاد کاظمی داشتیم، با او برای هدایت پیکان در مسابقات فصل آینده لیگ دسته اول به توافق رسیدیم.
سود میلیارد تومانی فوتبالیست‌ها از واردات خودرو
در حالی هر یک از اعضای تیم ملی فوتبال مجوز واردات یک دستگاه خودرو را دریافت کرده‌اند که بررسی ها نشان می دهد میانگین سود این واردات برای هر کدام از آن‌ها حداقل یک میلیارد تومان خواهد بود.
مجیدی در اردوی استقلال
فرهاد مجیدی کاپیتان تیم استقلال پیش از ظهر دیروز با حضور در محل اردوی استقلال در اوکراین خود را به امیر قلعه نویی معرفی کرد.
هشدار دبیر هیئت رسیدگی به تخلفات حرفه‌ای
دبیر هیئت رسیدگی به تخلفات فوتبال گفت: به مدیران ارشد وزارت صنایع و مدیرعامل و مسئولان ارشد ایران خودرو هشدار می‌دهم تا به سرنوشت شهرداری تبریز دچار نشوند.
اولین ال‌کلاسیکو لالیگا در هفته دهم
با قرعه‌کشی رقابت‌های فصل آینده لالیگا، تاریخ مسابقات ال‌کلاسیکو مشخص شد.اولین ال‌کلاسیکوی فصل آینده لالیگا در حالی 5 آبان برگزار می‌شودکه بارسلونا در نیوکمپ میزبان رئال مادرید است. بازی برگشت نیز در سانتیاگو برنابئو و در تاریخ 3 فروردین93 برگزار خواهد شد.
منتفی شدن حضور مدافع خارجی در ملوان
در حالی که قرار بود مدافع خارجی در روزهای آینده به تمرینات ملوان اضافه شود، حضور این بازیکن در ملوان منتفی اعلام شد .
تغییرات در هیات مدیره ذوب آهن
نایب رییس هیات مدیره باشگاه ذوب آهن با "عالی" توصیف کردن اوضاع باشگاهش گفت: ابراهیمی با قدرت به کارش ادامه می‌دهد، اما ممکن است ترکیب هیات مدیره تغییر کند.
شکایت تراکتورسازی از لوپز
مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی تبریز گفت: به دلیل توهین‌هایی که فلاویو‌لوپز به ملت ایران و آذربایجان کرده است از این بازیکن شکایت می‌کنیم.
مشخص شدن تکلیف ساموئل بعد از تیموریان و نکونام
باشگاه استقلال پس از مشخص شدن وضعیت تیموریان و نکونام با ساموئل مذاکره می‌کند. این باشگاه به تمدید قرارداد با مدافع اهل ترینیدادوتوباگو مصر است و با مدیربرنامه های این بازیکن هم صحبت کرده اند. استقلال حتی در صورت قرارداد با تیموریان و حفظ نکونام ساموئل را می خواهد.
توصیه به تیم‌ها برای تمرین در ماه مبارک رمضان
بهروان رئیس کمیته مسابقات لیگ گفت: به تیم‌های لیگ برتری توصیه می‌کنیم تمرینات خود را نزدیکی غروب و یا پس از افطار برگزار کنند.
لیست شیرازی‌ها بسته شد
مسئولان باشگاه فجرسپاسی به عنوان اولین تیم لیست نهایی خود را برای حضور در سیزدهمین دوره لیگ برتر به سازمان لیگ ارسال کردند.

 


فهرست 10 نامزد اصلی دریافت جایزه بهترین بازیکن اروپا در فصل ۱۳/۲۰۱۲ از سوی یوفا اعلام شد.
سایت یوفا دیروز فهرست 10 بازیکنی که اکنون به دور دوم رأی گیری بهترین بازیکن اروپا در فصل 13/2012 راه یافته‌اند را منتشر کرد. این سومین دوره اهدای این جایزه است که توسط میشل پلاتینی با همکاری گروه رسانه ورزش اروپا ابداع شد. لیونل مسی از بارسلونا و آندرس اینیستا، هم‌تیمی وی برنده دو دوره پیشین این رویداد بوده‌اند.این جایزه پنج‌شنبه7 شهریور در موناکو در زمان قرعه‌کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان 14/2013 به نفر برتر اهدا خواهد شد. فهرست 10 نفره این بازیکنان بدون ترتیب آرا به این صورت است: گرت بیل (تاتنهام)، کریستیانو رونالدو (رئال مادرید)، زلاتان ابراهیموویچ (پاری‌سن‌ژرمن)، روبرت لواندوفسکی ( بورسیا دورتموند)، لیونل مسی (بارسلونا)، توماس مولر ( بایرن مونیخ)، فرانک ریبری (بایرن‌مونیخ)، آرین روبن ( بایرن‌مونیخ)، باستین شواین اشتایگر (بایرن مونیخ)، روبین فان پرسی (منچستریونایتد).

 


واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس در شرایط فعلی منتفی است.
رامین ولایتی مدیرعامل صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش گفت: ما در تنها جایی که دنبال این بودیم که سیاست را وارد کار نکنیم ورزش بود، اما موضوع استقلال و پرسپولیس تا حدی سیاسی شد. تقریبا همه اقدامات لازم برای واگذاری دو باشگاه انجام شد. این دو باشگاه تراز مالی منفی دارند. در صورتی که برای واگذاری در بورس باید تراز مثبت باشد. برای دستیابی به این مهم دو مجموعه مرغوبکار و درفشی‌فر را به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس واگذار کردید، اما مصوبه مجلس مانع این طرح شد. سازمان خصوصی سازی بنا داشت برای شناسایی ارزش سهام این باشگاه‌ها پنج یا 10 درصد از سهام را به فروش بگذارد تا میزان ارزش آن را متوجه شود. اما مجلس با این مسیر واگذاری مخالفت کرد و گفت که باید کل واگذاری یک جا انجام شود. در مصوبه خصوصی سازی همچنین به این نکته اشاره شد که اهلیت سهامداران تایید شود. چون این باشگاه‌ها پر طرفدار هستند. واگذاری این باشگاه‌ها تا دولت بعد امکان ندارد.
عضو هیات مدیره شرکت توسعه و نگهداری از اماکن ورزشی در پاسخ به این پرسش که چرا برخی از سالن‌های مجموعه‌های بزرگ در سال های گذشته با قیمت‌های پایین به برخی افراد واگذار شده و هیچ نظارتی روی آنها نمی‌شود ؟ تاکید کرد: برخی از این ابهامات را به مراجع نظارتی تقدیم کرده‌ام. در واگذاری‌های بلند مدت اماکن ورزشی ابهاماتی وجود داشت، وظیفه این بود که قرارداد منعقد شده به مراکز ذیصلاح آن را ارائه دهیم. من خودم تاکنون نتیجه‌ای نگرفته‌ام امیدوارم این رسیدگی ها جدی شود. ولایتی در پایان صحبت های خود از راه اندازی شرکت بیمه ورزش نیز خبر داد.

 


رئیس فدراسیون بسکتبال معتقد است این رشته ورزشی مظلوم واقع شده و از محرومیت و کمبود امکانات رنج می‌برد.
محمود مشحون با اشاره به امکانات و عملکرد تیم جوانان در جام جهانی،‌ اظهار کرد: جوانان تجربه حضور در بازی‌های پرفشار را نداشتند. تا امروز برابر چنین حریفانی پشت سر هم مبارزه نکردند. اگر تورنمنت‌های بیشتری بود ، عملکرد این جوانان بهتر می‌شد. بالاخره ما با مشکلاتی که داشتیم سعی کردیم شرایط برای جوانان مهیا شود. توان ما همین بود و همیشه با داشته‌های کم می‌سازیم. بدون حمایت بودیم. متاسفانه بسکتبال مظلوم است و از مظلومیت و محرومیت رنج می‌برد. اندک اندک احساس کرده‌ام، ما فرزند ناخوانده ورزش هستیم.رئیس فدراسیون بسکتبال ایران در پاسخ به این سوال که آیا این کمبود امکانات به بسکتبال ضربه نمی‌زند؟ تصریح کرد: مگر می‌شود ضربه نزد. چهار سال پیش هم گفتم. در اتوبان بسکتبال همه با بنز می‌روند و ما با ژیان. چطور جاهای خالی را پر کنیم؟ وقتی نداریم نمی‌شود مبارزه کنیم. در اخبار جست‌وجو کنید و نوع آماده سازی تمام تیم‌ها را برای جام جهانی ببیند. ایران برای سومین بار جهانی می‌شود پس قابلیت بالایی دارد. برای استفاده از پتانسیل بالای این جوانان توجه ویژه نیاز است که با کمال تاسف این اتفاق نیفتاده است.

 


*هشتمین مرحله اردوی آمادگی تیم ملی آب‌های خروشان از ۲۴ تیر در دریاچه آزادی آغاز ‏می‌شود.‏
*محمود خسروی‌وفا، رئیس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین طی احکامی فریبا سفیدباف را به عنوان نایب رئیس انجمن تنیس با ویلچر و مریم زنبق را به عنوان نایب رئیس انجمن قایقرانی منصوب کرد.
*با اعلام کادرفنی تیم ملی تنیس انوشا شاهقلی، اشکان شکوفی، شاهین خالدان، البرز اخوان، اشکان دبیری و فرشاد طلاور 6 بازیکنی هستند که با حضور در اردوی تیم ملی تنیس خود را برای حضور در رقابت‌های گروه سوم جام دیویس که شهریورماه امسال به میزبانی امارات برگزار می‌شود، آماده خواهند کرد.

 


وزیر ورزش به دلیل نتایج والیبالیست‌ها در لیگ جهانی از ورزشکاران تقدیر می‌کند.
تیم ملی والیبال ایران در مسابقات لیگ جهانی در کوبا توانست در دو بازی این تیم را شکست دهد و پیش از این نیز توانسته با قدرت از سد تیم ملی صربستان و ایتالیا نیز بگذرد. پس از کسب این نتایج مطلوب محمد عباسی، وزیر ورزش و جوانان پنجشنبه در یک ضیافت افطاری، از والیبالیست‌ها تقدیر می‌کند و برای آنها نیز پاداش در نظر گرفته است.

 


فیلا رده بندی فرنگی کاران ماه ژوئن را اعلام کرد که در میان برترین‌ها نامی از کشتی‌گیران ایرانی دیده نمی‌شود و هادی علیزاده پورنیا از رتبه سوم به ششم سقوط کرده است.
در وزن 55 کیلوگرم شیرزاد بهشتی طلا ششم، 60 کیلوگرم محمد نوربخش دوازدهم، 74 کیلوگرم هادی علیزاده پورنیا ششم و 84 کیلوگرم طالب نعمت پور سیزدهم هستند و ایران در اوزان 66، 96 و 120 کیلوگرم نماینده‌ای در جمع 15 نفر برتر ندارد.

 


چهارمین روز مسابقات بسکتبال ویلیام جونز تایوان با برتری تیم ایران همراه بود.
تیم ملی بسکتبال ظهر دیروز در سومین بازی خود در سی و پنجمین دوره رقابت‌های ویلیام جونز تایوان رو‌در‌روی مصر یکی از تیم‌های قاره آفریقا قرار گرفت.در این بازی ملی‌پوشان کشورمان موفق شدند 90 بر 54 به برتری برسند و سومین برد خود را جشن بگیرند.تیم کشورمان در دو بازی قبلی خود اردن و تایوان «ب» را شکست داده بود.ایران امروز ساعت 15 و 30 دقیقه به مصاف کره‌جنوبی می‌رود. این دو تیم در جام ملت‌های آسیا هم گروه هستند.تیم ملی بسکتبال خود را برای حضور در بیست و هفتمین دوره جام ملت‌های آسیا که مردادماه در مانیل فیلیپین برگزار می‌شود، آماده می‌کند.

 


تیم ملی والیبال ایران در چارچوب هفته هفتم لیگ جهانی والیبال ساعت 21 روزهای 21 و 22 تیرماه در سالن آزادی تهران به مصاف آلمان خواهد رفت.
خرید بلیت بازی‌های تیم ملی والیبال ایران در برابر آلمان تنها از طریق اینترنت امکان‌پذیر است و بلیت‌های بازی نخست نیز تمام شده است. تیم ملی والیبال ایران در چارچوب هفته هفتم لیگ جهانی والیبال ساعت 21 روزهای 21 و 22 تیرماه در سالن آزادی تهران به مصاف آلمان خواهد رفت. بر اساس اعلام کمیته انفورماتیک فدراسیون والیبال بلیت‌های این بازی‌ها تنها از طریق اینترنت قابل خریداری است که بلیت‌های بازی نخست دو تیم 3 ساعت بعد از آغاز فروش به اتمام رسید. بلیت بازی دوم دو تیم از ساعت 24 جمعه 21 تیرماه برای فروش ارائه خواهد شد که علاقه‌مندان می‌توانند برای خرید به سایت فدراسیون والیبال مراجعه کنند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10