(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 19 تـیـر 1392 - شماره 20538

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
دعای روز اول ماه مبارک رمضان
رفیق قافله نیستند...! (یادداشت روز)
اهانت(گفت و شنود)
دادستان تهران مطرح کرد
تازه‌ترین خبرها از پرونده‌های بحث‌انگیز قضایی
کیهان و خوانندگان
مخالفت رئیس کمیسیون قضایی با طرح امتیازات ویژه نمایندگان مجلس
روحانی یک‌شنبه آینده به ضیافت افطار مجلس می‌رود
کودتا در وزارت علوم و انتقام از سخنرانی 23 تیر روحانی(خبر ویژه)
محمد مرسی بارها به نفع اسرائیل اقدام کرد(خبر ویژه)
سهمی نمی‌خواهیم اما شاید 95 درصد کابینه از ما باشد!(خبر ویژه)
آیا مجوز اهانت به امام حسین را از حضرت علی گرفته بودند؟!(خبر ویژه)
 


اللَّهُمَّ اجْعَلْ صِيَامِي فِيهِ صِيَامَ الصَّائِمِينَ وَ قِيَامِي فِيهِ قِيَامَ الْقَائِمِينَ وَ نَبِّهْنِي فِيهِ عَنْ نَوْمَةِ الْغَافِلِينَ وَ هَبْ لِي جُرْمِي فِيهِ يَا إِلَهَ الْعَالَمِينَ وَ اعْفُ عَنِّي يَا عَافِيا عَنِ الْمُجْرِمِينَ
خدايا روزه‏ام را در اين ماه روزه روزه‏داران قرار ده،و شب‏زنده‏دارى‏ام را شب‏زنده‏دارى شب‏زنده‏داران،و بيدارم كن در آن از خواب بى‏خبران،و ببخش گناهم را در آن اى معبود جهانيان،و از من درگذر، اى درگذرنده از گنهكاران.

 


دکتر روحانی اگرچه هوشمندتر از آن است که در چنبره فریب اصحاب فتنه آمریکایی- اسرائیلی 88 گرفتار شود و به عنوان عضو چندین و چند ساله شورای عالی امنیت ملی با نشان اعتماد نمایندگی رهبر معظم انقلاب نمی‌تواند از هویت واقعی و افشا شده جماعت فتنه‌گر بی‌خبر باشد ولی شواهدی در دست است که از طراحی یک پروژه وارونه برای تخریب و نهایتا ناکامی ایشان در مسئولیت خطیری که بر عهده گرفته است حکایت می‌کند. این پروژه که مدعیان اصلاحات و اصحاب فتنه با پوشش بازگشت به سال 84 از آن یاد می‌کنند، شامل دو بخش به هم چسبیده «ورود» و «تخریب» است. بخوانید؛
این روزها، در آستانه انتقال دولت دهم به یازدهم، مجموعه مشترکی از دست‌اندرکاران دولت‌های سازندگی و اصلاحات و مخصوصا اصحاب فتنه آمریکایی- اسرائیلی 88، عملیات روانی پرحجم و گسترده‌ای را برای انکار خدمات برجسته و کم‌نظیر- و در پاره‌ای از موارد بی‌نظیر- دولت کنونی سازمان داده و در این شیپور فریب می‌دمند که انگار قرار است «ویرانه»ای از دولت دهم به دولت یازدهم تحویل داده شود! این در حالی است که دولت آقای دکتر احمدی‌نژاد اگرچه طی 2 سال اخیر به علت نفوذ حلقه انحرافی در آن، از بستر قبلی خود زاویه گرفته است ولی تمامی شواهد موجود حاکی از آن است که دولت ایشان در خدمت‌رسانی به مردم و عمران و آبادانی کشور نه فقط نقش برجسته‌تری از همه دولت‌های پیشین داشته است، بلکه خدمات دولت‌های نهم و دهم در طول تاریخ دولت‌ها، از مشروطه تاکنون بی‌نظیر بوده است. همین ویژگی منحصر به‌فرد، دولت احمدی‌نژاد را در کانون توجه و حمایت گسترده و بی‌دریغ توده‌های عظیم مردم و شخصیت‌های دلسوز و دلداده به اصول و مبانی اسلام و انقلاب جای داده بود. این حرکت پرشتاب اما، در سال‌های پایانی دولت ایشان با نفوذ حلقه انحرافی و اقدامات تخریبی آن، نه فقط از شتاب افتاد بلکه در پاره‌ای از موارد به قهقرا کشیده شد و دقیقا از همین نقطه به بعد، حمایت‌های پیشین را در مقیاس وسیعی از دست داد و با اعتراض‌ها و انتقادهای فراوانی از سوی حامیان قبلی خود روبرو شد.
گفتنی است که علاوه بر دشمنان بیرونی، دو گروه مشخص نیز در داخل کشور از بیان واقعیت یاد شده به شدت پرهیز داشته و مخصوصا طی دو سال اخیر برای دور کردن خدمات برجسته و انبوه دولت احمدی‌نژاد از کانون توجه مردم تلاش کرده‌اند. اصحاب فتنه آمریکایی- اسرائیلی 88 و حلقه‌انحرافی.
این دو گروه اگرچه اصرار داشته و دارند که با دو چهره و شناسنامه متفاوت معرفی شوند ولی با نگاهی دقیق‌تر می‌توان دید، دو روی یک سکه هستند و یا دستکم آن که هدف تعریف شده مشترکی را دنبال می‌کنند. نیم‌نگاهی به روزنامه‌های ایران، خورشید، شهروند، خبرگزاری جمهوری اسلامی- ایرنا- و ده‌ها سایت خبری و اینترنتی و شمار فراوان دیگری از نشریات اقماری که مستقیما تحت مدیریت حلقه انحرافی قرار داشته و با بودجه دولت اداره می‌شوند، بیندازید! آیا در خروجی آنها اثر چندانی از خدمات دولت پیدا می‌کنید؟! بیشترین صفحات این روزنامه‌ها و فضای‌مجازی سایت‌های یاد شده به حاشیه‌سازی، دروغ‌پردازی، دور کردن نیروهای ارزشی و انقلابی از احمدی‌نژاد، تحریف مبانی شناخته شده دینی، اصرار بر پایان دوره اسلامگرایی، تلاش برای جابه‌جایی باورهای اسلامی و انقلابی با آموزه‌های ارتجاعی و قرون وسطایی غرب و مخصوصا تبلیغات ناشیانه و غلوآمیز درباره لیدر حلقه انحرافی و... اختصاص یافته است. این حرکت زشت و پلشت را فقط با نیم‌نگاهی به روزنامه‌ها، سایت‌ها و اظهارنظرهای اعضای حلقه انحرافی به وضوح می‌توان دید. حرکت مرموزی که با دست‌اندازی غیرقانونی و گناه‌آلود حلقه انحرافی به کانون‌های قدرت و ثروت همراه بوده است. کمترین پی‌آمد اقدامات تخریبی این حلقه که هنوز به‌درستی معلوم نیست چرا از حمایت بی‌دریغ و همه‌جانبه دکتر احمدی‌نژاد برخوردار بوده و هنوز هم هست، پایین کشیدن رئیس جمهور کنونی از بلندای افتخارآفرینی در دولت نهم و سال‌های آغازین دولت دهم بوده است. آیا می‌توان احتمال داد که چرخه مورد اشاره به طور تصادفی به چرخش افتاده و خدمات فراوان دولت را تحت‌الشعاع قرار داده است؟! بعید به نظر می‌رسد!
حالا به سیاه‌نمایی ناجوانمردانه اصحاب فتنه آمریکایی- اسرائیلی 88 علیه دولت احمدی‌نژاد که از شدت وضوح و فراوانی نیازی به توضیح ندارد، نگاه کنید، آیا، میان این سیاه‌نمایی‌ها و حرکت مرموز حلقه انحرافی، تفاوت چندانی می‌بینید؟! هر دو جریان، مقابله با اقدامات ارزشمند دولت احمدی‌نژاد را دنبال کرده‌‌اند. حلقه انحرافی با نفوذ و تغییر بستر حرکت دولت و اصحاب فتنه با سوار‌شدن بر موج انحراف.
و اما دولت آقای احمدی‌نژاد اگرچه در دو سال پایانی عمر خود از شتاب اولیه افتاده است ولی خدمات برجسته آن ماندگار است و غیرقابل انکار که بارها به آن پرداخته‌ایم و باز هم خواهیم پرداخت.
اکنون به پروژه وارونه‌ای که اصحاب فتنه و برخی از مدعیان اصلاحات برای دولت دکتر روحانی تدارک دیده‌اند و شواهد موجود از کلید خوردن زودهنگام آن حکایت می‌کند نزدیک می‌شویم. اصحاب فتنه، آقای روحانی را از خود نمی‌دانند و با توجه به مواضع اعلام شده ایشان که در بسیاری از موارد با مواضع رسما اعلام شده و شناخته شده آنان در تناقض است، موفقیت آقای روحانی را شکست دیگری برای مدعیان اصلاحات تلقی می‌کنند. اصحاب فتنه از یکسو اصرار دارند که افراد وابسته و نزدیک به خود را در دولت آینده جای دهند و از سوی دیگر، این توهم را القاء می‌کنند که دولت یازدهم فقط یک «ویرانه»! را از دولت دهم تحویل گرفته است. حالا تصور کنید اگر فتنه‌گرانی که احتمالا در دولت آقای روحانی به کار گرفته می‌شوند مانند ده‌سال حاکمیت خود بر دولت و مجلس در پی خدمت‌رسانی به مردم و رسیدگی به امور اقتصادی و معیشتی آنها نباشند که بارها نشان داده‌اند نیستند، آیا این کم‌کاری و بر زمین نهادن امور حیاتی و ضروری کشور را به حساب ویرانه‌ای که تحویل گرفته‌اند نمی‌نویسند؟! و باز هم مانند گذشته به بهانه توسعه سیاسی، خدمت به مردم را وا نمی‌نهند؟!
آقای روحانی رئیس جمهور منتخب مردم است و انتخاب اعضای کابینه حق قانونی ایشان است ولی با شناختی که می‌دانیم از اصحاب فتنه دارند، نباید جانب احتیاط را از دست بدهند و کسانی را به همکاری در دولت خویش دعوت کنند که ننگ وطن‌فروشی در فتنه آمریکایی- اسرائیلی 88 را بر پیشانی دارند، آنها رفیق قافله ایشان نیستند....


حسین شریعتمداری

 


گفت: تازه چه خبر؟!
گفتم: «میدل‌ایست‌‌آن‌لاین» دلایل کودتای آمریکایی در مصر و شکست مرسی و اخوان‌المسلمین را بی‌توجهی به الگوی ایران دانسته است.
گفت: مرسی به جای احترام به رأی مردم مسلمان مصر، به سوی دشمنان اسلام، نظیر دربار آل سعود، سلفی‌ها و آمریکا روی آورد.
گفتم: او نه فقط به وعده‌های خود برای مقابله با اسرائیل عمل نکرد بلکه رئیس جمهور رژیم صهیونیستی را «برادر» خطاب کرد، معاهده کمپ‌دیوید را لغو نکرد و برای رژیم صهیونیستی سفیر ویژه فرستاد.
گفت: میدل‌ایست نوشته است؛ رهبری اخوان‌المسلمین نتوانست بفهمد کسی که حاکم کشور بزرگ مصر است نباید دنباله‌رو کشور ذره‌بینی قطر و امیر بی‌سواد آن باشد.
گفتم: یارو به اسب خود می‌گفت؛ اگر در حق تو بی‌احترامی و یا ظلم و ستمی کرده‌ام، مرا ببخش. اسب در پاسخ گفت؛ از اینکه مرا تیمار می‌کردی ممنونم اما یک دفعه افسار مرا به پشت یک الاغ بستی و این اهانتی است که هرگز قابل بخشیدن نیست!

 


دادستان تهران در جمع خبرنگاران تازه‌ترین اخبار از پرونده‌های مهم قضایی را تشریح کرد.
عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران در حاشیه مراسم تودیع و معارفه سرپرست دادسرای جرایم رایانه‌ای با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به تشکیل دادسرای امور بین‌الملل، گفت: در مجتمع قضایی امور بین‌الملل قرار است به جرایم مربوط به اتباع بیگانه و همچنین به شکایت اتباع ایرانی از اتباع خارجی رسیدگی شود.
وی افزود: امیدواریم با تشکیل این دادسرا و همچنین تشکیل دادسرای جرایم پولی - بانکی بتوانیم اضلاع مفقوده رسیدگی به پرونده‌ها را کامل کنیم.
پرونده مهدی و فائزه هاشمی
دادستان تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه وکیل مهدی هاشمی از روند طولانی شدن این پرونده ناراضی است، گفت: بازپرس پرونده تحقیقاتش را در مورد این پرونده شروع خواهد کرد، البته روند پرونده طولانی شده؛ زیرا نواقصی دارد و قاضي سراج به آنها اشاره كرده كه امیدواریم هر چه زودتر رسیدگی به این پرونده انجام شود.
وی درباره پرونده فائزه هاشمی که به اتهام اغتشاش در نظم زندان مطرح شده است،‌ نیز تصریح کرد: این پرونده در مرداد ماه رسیدگی می‌شود، البته خانم هاشمی اعتراض کردند ولی با این حال زمان رسیدگی به پرونده وی در مرداد ماه است.
یکی از خبرنگاران از دادستان تهران درباره شکایت دولت از دو نماینده مجلس پرسید که دادستان تهران گفت: این پرونده به تازگی به دادسرا ارجاع شده و تحقیقات درباره آن آغاز شده است ولی این موضوع زمان‌بر است.
خبرنگاری از دادستان تهران درباره پرونده ساخت تالارهای بین‌المللی کیش و ارجاع این پرونده از سوی سازمان بازرسی به دادسرای تهران پرسید که جعفری دولت‌آبادی گفت: این پرونده در دادسرای کارکنان دولت به جریان افتاده و تحقیقات در این رابطه ادامه دارد.
جعفری دولت‌آبادی درباره پرونده دوم آقای (س.م) که سوال یکی دیگر از خبرنگاران بود، اظهار داشت: پرونده در دادستانی به نتیجه نرسیده و نمی‌توانم درباره آن‌ اظهارنظر کنم. البته پرونده اول ایشان به نتیجه رسید.
دستگیری 20 نفر مرتبط
با ترورهای هسته‌ای
وی در مورد متهمان ترور شهدای هسته‌ای، گفت: در مورد این پرونده کار بسیار منظمی انجام شد. در حدود یک سال و نیم تحقیقات مفصلی در مورد متهمان ترور شهدای هسته‌ای صورت گرفت.
دادستان تهران ادامه داد: برای بیش از 20 نفر از متهمان کیفرخواست صادر و محاکمه 18 نفر از آن‌ها با حضور وکیل و نماینده دادستان انجام شد. امیدوارم پس از پایان محاکمات متهمان این پرونده، احکام آن‌ها صادر شود. این پرونده بسیار مهمی در مبارزه با مسائل جاسوسی دستگاه‌های خارجی و نیز پرونده بزرگی برای دستگاه‌ امنیتی کشور بوده است که توانسته‌ایم تمام این متهمان را دستگیر، شناسایی و تعقیب کنیم. امیدوارم رئیس محکمه، حکم متهمان این پرونده را سریعا صادر کند تا ما آن را اطلاع‌رسانی کنیم.
وی درباره پرونده فوت ستار بهشتی وبلاگ‌نویس گفت: بازپرس پرونده تحقیقات خود را انجام داده و به زودی برای متهمان پرونده پس از اخذ آخرین دفاع کیفرخواست صادر خواهد شد.
جعفری دولت‌آبادی درباره پرونده «ف - ل» برادر یکی از مسئولان نیز تاکید کرد: از آخرین متهم این پرونده تحقیقات انجام شد و به زودی این پرونده نیز به سرانجام خواهد رسید.
دادستان تهران درباره متواری شدن مدیرعامل شرکت صدرا (تامین خودرو)، گفت: افرادی برای تحویل ماشین فرسوده به بانک مراجعه و از بانک وام می‌گرفتند و در کنار پولی که بانک می‌داد خودشان هم پول می‌دادند و این سپرده‌گذاران سپرده‌های خود را به این شرکت دادند اما کسی پاسخگو نیست. این شرکت 600 شاکی دارد و احتمال دارد تا سه هزار شاکی هم برسد. از پلیس درخواست می‌کنم در دستگیری این افراد اقدامات لازم را انجام دهد. ان‌شاءالله به زودی متهمان این پرونده و متهم اصلی آن با همکاری پلیس دستگیر می‌شوند.
خبرنگاری از دادستان تهران درباره پرونده خبرنگاران مرتبط با شبکه بی‌بی‌سی پرسید که دادستان تهران گفت: این پرونده مفتوح است و رسیدگی به آن ادامه دارد.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در زمان پیش از برگزاری انتخابات 92 نیز افرادی نظیر این افراد دستگیر شده‌اند یا خیر؟ که دادستان تهران تصریح کرد: چنین اتفاقی نیفتاده و انتخابات سال 92 با بالاترین سطح امنیتی و کمترین حادثه برگزار شده است.
تعقیب 500 نفر
در پرونده فساد بزرگ بانکی
دادستانی تهران با اشاره به اینکه در بحث برخورد با مفاسد اقتصادی اقدامات بسیار خوبی انجام داده است، گفت: در پرونده فساد 3 هزار میلیاردی 500 نفر به عنوان متهم تحت تعقیب قرار گرفتند.وی افزود: رسیدگی به پرونده بقیه این افراد ادامه دارد و باید گفت در 60 پرونده برای متهمان کیفرخواست صادر شد و 25 درصد از این متهمان در دادگاه محاکمه شدند.
جعفری دولت‌آبادی به محاکمه متهمان بانک آریا اشاره کرد و گفت: این پرونده 29 متهم داشت که 4 نفر آنها در بازداشت به سر می‌برند که البته رسیدگی به این پرونده به پایان رسیده است.
دادستان عمومی و انقلاب تهران افزود: در بحث اجرای احکام متهمان پرونده در حال حاضر 20 نفر در بازداشت به سر می‌برند که البته توافقاتی هم با بانک ملی، سپه، سامان و رفاه انجام شده تا مطالباتشان پرداخت شود.
وی خاطر نشان کرد: در پرونده آقای «ج» مدیرعامل سابق یکی از بانک‌ها هم پرونده به صدور کیفرخواست منجر شده و در نوبت رسیدگی در دادگاه است.
دادستان تهران درباره سلطان پتروشیمی و پرونده آن هم گفت: متهم اصلی این پرونده بازداشت شده است و تحقیقات درباره آن همچنان ادامه دارد.
به گزارش خبرگزاری ها، دادستان عمومی و انقلاب تهران درباره پرونده شکایت دولت از یک نماینده مجلس و شهردار تهران نیز تصریح کرد: تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

 


33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
33916546 تمام ساعات شبانه‌روز
سامانه پیام کوتاه 30002323
* حوادث مصر روشنگر بسیاری از مسائل عمده است اول اینکه خواص بازنده انتخابات اگر نوکر بیگانه باشند دچار اشتباه جبران‌ناپذیری می‌شوند. دوم اینکه مدعیان دموکراسی رسوا شدند. سوم اینکه محمد مرسی و اخوان‌المسلمین در تشخیص دوست و دشمن دچار اشتباه شدند و چهارم اینکه فتنه‌گران داخلی به مصر نظری بیفکنند که تمکین نکردن به قانون، کشور مصر را به چه سرنوشت شومی دچار کرده است.
صادقی
* ملت مصر که سالها زیر یوغ استکبار و دست‌نشانده‌های غرب مثل انورسادات و... با مشکلات عدیده‌ای مواجه بوده و زخم‌های زیادی در بدن دارد. آنها امروز علی‌رغم اینکه موفق شده‌اند مهره سرسپرده‌ای چون حسنی‌مبارک را از تخت به زیر بکشند ولی در آتش اختلاف و چند دستگی می‌سوزند علت آن هم فقدان رهبری واحد در این کشور است. به همین دلیل ملت ایران باید به داشتن رهبر مقتدر و حکیم خود افتخار کنند و خدا را شکر کنند که در قانون اساسی کشور اصلی همچون اصل ولایت‌فقیه دیده شده و هر روز که می‌گذرد آثار و برکات آن بیشتر نمایان می‌شود.
بختیاری
* با وضعیتی که در مصر شاهدیم بیشتر به وجود و عظمت ولایت پی می‌بریم که اگر در نظام ما نیز ولایت‌فقیه حاکم نبود کشور به دست نااهلان و نامحرمان خودی و غیرخودی آشفته می‌شد.
ولایتی
* آیا ارتش مصر با کودتای خود، خواب صهیونست‌ها برای تسلط دوباره بر مصر را تعبیر می‌کند؟! مردم به ویژه جوانان مصر باید هوشیار باشند و مقاومت کنند و بدانند رژيم‌صهیونیستی غاصب به دنبال مصر ضعیف و تحقیر شده و نوکر است.
1395---0917
* سرنوشت افرادی مثل مرسی و اردوغان درس عبرتی برای داعیه‌داران اصلاح‌طلبی در کشور ماست. دیدید و دیدیم که آمریکایی‌ها علی‌رغم آن همه خدمتی که مرسی به آنها کرد چگونه با کودتای ارتش او را کنار زدند و امروز او در بازداشت است.
محمدی
* اشتباه اخوانی‌ها در مصر این بود که وقتی به قدرت رسیدند به مقاومت پشت کردند و از اسرائيل جدا نشدند. طبیعی بود که به سرنوشت امروز دچار خواهند شد.
4799---0939
* اشتباه حماس این بود که وقتی مرسی در مصر به قدرت رسید دفتر خودش را در سوریه تعطیل کرد و تمام حمایت‌های سوریه را نادیده گرفت. اگر اخوانی‌ها و مرسی هم عقل داشتند از مقاومت سوریه نباید فاصله می‌گرفتند و در دام آمریکایی‌ها نمی‌افتادند.
4799---0939
* از مسئولین اماکن عمومی به ویژه ترمینال‌ها و مترو درخواست می‌شود نسبت به جمع‌آوری آبسردکن‌ها در ایام ماه مبارک رمضان اقدام نمایند تا شاهد تظاهر به روزی‌خواری عده‌ای از افراد بی‌تفاوت نباشیم.
2181----0912
* شهید سعید زقاقی: مادرم، زمانی که خبر شهادتم را شنیدی گریه نکن، زمان تشییع و تدفین هم گریه نکن فقط زمانی گریه کن که مردان ما غیرت را فراموش کنند و زنان ما عفت را. وقتی جامعه ما را بی‌غیرتی و بی‌حجابی فرا گرفت گریه کن که اسلام در خطر است.
خادمی‌پور
* بی‌‌عفتی و بدحجابی در جامعه اسلامی به منزله رویش علف‌های هرزی است که مانعی برای شکوفایی و بالندگی اهداف و ارزشهای متعالی انسانی و اسلامی می‌باشد.
6263---0938
* از مسئولین امر درخواست می‌شود از بین خودروهای عمومی عوارض و مالیات مشاغل تاکسی را حذف کنند تا در این وانفسای گرانی لاستیک، تعویض روغن، لوازم یدکی و... مرهمی باشد بر آلام رانندگان تاکسی.
حسن‌زاده راننده تاکسی
* چند سالی است که پلی به نام شهدای ارتش در جاده ملارد نزدیک فردیس در دست احداث است با توجه به محدودیت‌های ترافیکی و محدودیت برای ساکنین محل از مسئولین امر انتظار رفع مشکل و تسریع در اتمام پل یاد شده را دارم. متأسفانه مدتی است که پل رها شده است!
1194---0912
* با اینکه از پیمانکاری به قراردادی تغییر وضعیت داده‌ایم ولی متأسفانه هیچ‌گونه افزایش حقوقی را شاهد نیستیم و تفاوت فاحشی بین حقوق ما با کادر رسمی مشاهده می‌شود. از وزیر محترم و دیگر متولیان امر درخواست رسیدگی داریم.
جمعی از تغییر وضعیت داده‌ها از پیمانکاری به قراردادی
* از شرکت واحد اتوبوسرانی تهران تقاضا می‌شود یکبار ایستگاه‌های خط (بلوار قیام- انقلاب) را به ویژه در محدوده بازار مشخص نمایند چرا که اکنون رانندگان در ایستگاه‌های اول و آخر مسافر سوار، و پیاده‌ می‌کنند و بقیه ایستگاه‌ها را توقف نمی‌کنند.
مجتبی گروسی
* صادرات حبوبات و سایر اقلام مایحتاج مردم به خارج در حالی که خودمان بیشتر نیاز داریم چه معنایی دارد؟
3109---0919
* قوه قضائیه باید متوجه باشد که در خلق حماسه اقتصادی فقط دولت مسئولیت بر عهده ندارد بلکه باید جلوی مفاسد اقتصادی هم گرفته شود.
8547---0915
* در خصوص آزمون استخدامی استانداری‌ها بنویسید در خرداد 91 با اخذ هزینه، آزمون برگزار کردند. علی‌رغم گذشت 14 ماه و اعلام اسامی قبول‌شدگان هنوز بلاتکلیف هستیم و هیچ دستگاهی پاسخگو نیست. چرا؟
5265---0913
* در روستای جنوط بخش سعدآباد از توابع بوشهر مدرسه راهنمایی پسرانه تعطیل شده و با این کار برای تعدادی دانش‌آموز مشتاق ادامه تحصیل مشکل به وجود آمده است امیدواریم مقام‌های مسئول در مرکز احساسات پاک این تعداد دانش‌آموز را درک بکنند و برای آنان کاری انجام بدهند.
6864---0917
پاسخ روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه به تاریخ 5/3/1392 با موضوع «بی‌تفاوتی مسئولین وزارت بهداشت نسبت به استخدام کارکنان قراردادی» براساس گزارش معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه به اطلاع می‌رساند: با توجه به بخشنامه شماره 3517 مورخ 3/11/1391 معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت متبوع مبنی بر تبدیل وضع نیروهای قراردادی با دارا بودن حداقل سه سال سابقه خدمت قراردادی مستمر اقدامات لازم جهت اجرای بخشنامه مزبور با تهیه آمار کلیه نیروهای واجد شرایط واحدهای تابعه این دانشگاه بعمل آمده است و با عنایت به مفاد نامه شماره 3638 مورخ 11/11/1391 معاونت مذکور تبدیل وضع نیروهای فوق به دلیل ایرادهای قانونی از سوی مجلس محترم شورای اسلامی تا وصول اصلاحیه مربوطه به تعویق افتاده است.

 


رئیس کمیسیون قضایی مجلس با بیان اینکه با طرح اعطای امتیازات ویژه برای نمایندگان مخالف هستم تاکید کرد امتیاز باید مربوط به یک شغل باشد و تا زمانی که فرد در آن سمت مشغول است از آن استفاده کند.
الهیار ملکشاهی در واکنش به طرح تعدادی از نمایندگان برای اعطای پاسپورت سیاسی، مجوز سلاح و طرح ترافیک پس از پایان دوران مسئولیت نمایندگان اظهار داشت: بنده نیز این طرح را دیده‌ام امضا نکردم چون با آن مخالف بودم.
نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر امتیازی مربوط به یک شغل و سمت است تا زمانی که فرد در آن سمت قرار دارد می‌تواند از آن امتیازات برخوردار شود و زمانی که از آن پست کنار رفت باید امتیازات پست او نیز قطع شود. استانداران و وزرا نیز تا زمانیکه در پستی قرار دارند امتیازاتی دارند که با پایان دوران مسئولیت‌شان امتیازات نیز لغو می‌شود.
رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در خصوص امکان تصویب این طرح در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس قابل پیش‌بینی نیست، شاید این طرح در صحن علنی مجلس به تصویب نمایندگان برسد.
به گزارش مهر، نمایندگان در مجلس هشتم نیز با تصویب استفساریه قانون خدمات کشوری حقوق مادام‌العمر را برای خود به تصویب رساندند. این اقدام با واکنش محافل دانشگاهی و نخبگان سیاسی مواجه شد و نمایندگان مجبور شدند تحت فشار افکارعمومی مصوبه خود را لغو کنند. چندی پیش نیز در مجلس نهم 21 نفر از نمایندگان مجلس طرحی را آماده کردند که در صورت تصویب نهایی آن در کمیسیون آیین‌‌نامه و صحن علنی مجلس به عنوان امتیازاتی ویژه نمایندگان پس از پایان دوره نمایندگی بتوانند با خود اسلحه حمل کنند و مجوز طرح ترافیک دریافت کنند، پاسپورت سیاسی داشته باشند و از پاویون استفاده کنند.

 


رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس تاکید کرد : رئیس‌جمهور منتخب یکشنبه هفته آینده میهمان خانه ملت خواهد بود و در ضیافت افطار مجلس شرکت خواهد کرد.
کاظم جلالی نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس ،اظهارداشت : طبق هماهنگی‌های به عمل آمده رئیس جمهور منتخب عصر یکشنبه هفته آینده 23 تیر 94 میهمان مجلس شورای اسلامی خواهد بود و در ضیافت افطار مجلس شرکت خواهد کرد.وی با تاکید بر اینکه در این دیدار و پیش از مراسم افطار نمایندگان و رئیس جمهور منتخب جلسه‌ای را خواهند داشت، افزود: هیئت رئیسه مجلس برگزارکننده این مراسم است و حجت‌الاسلام روحانی نیز در این جلسه سخنرانی خواهد کرد.رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت خاطر نشان کرد: این جلسه، جلسه‌ای دوستانه است که به منظور دیدار بین طرفین برگزار می‌شود تا این دیدار زمینه‌ساز و بسترساز تعاملات بیشتر مابین مجلس و رئیس جمهور منتخب باشد.

 


یک رسانه اپوزیسیون خارج کشور معتقد است اگر وزارت علوم در دولت جدید از حلقه همفکران روحانی جدا شود می‌توان فتنه 18 تیر 78 را در پوشش فعالیت جنبش دانشجویی بازسازی کرد.
پایگاه اینترنتی خودنویس با اشاره به سالگرد آشوب‌های خیابانی تیر 78 و اینکه مخالفان در موقعیتی متضاد به حسن روحانی امید بسته‌اند، می‌نویسد: روحانی در سخنرانی 23 تیر 78 در اجتماع اقتدارگرایان] مردم[، فرمان بازداشت گسترده را صادر کرد. البته تیم دانشجویی که در ستاد حسن روحانی کار می‌کرد از جریان‌های محافظه‌کار و حاشیه‌ای جنبش دانشجویی بوده است. این جریان که هویت خود را ذیل اصلاح‌طلبان دولت‌محور و خط امامی تعریف کرده است اشتراکش با اصولگرایان چندان کمتر از جریان سکولار نیست. این مسئله چالش‌هایی برای جریان مستقل و معتقد به اصلاحات جامعه‌محور و یا رادیکال جنبش دانشجویی ایجاد می‌کند.
در ادامه این مطلب آمده است: اگر وزارت علوم دولت یازدهم بتواند از حلقه نزدیکان روحانی ارتفاع بگیرد آنگاه جنبش دانشجویی می‌تواند از این فرصت استفاده نموده و خود را بازسازی نماید. اگر این اتفاق بیافتد آنگاه جریان دانشجویی توانسته با استفاده از شخصیت روحانی در سال 92 در مقابل شخصیت سال 78 وی بایستد و از مطالبات و اهداف اعتراضی 18 تیر دفاع نماید.
یادآور می‌شود برخلاف القای این مطلب، بانیان آشوب و فتنه تیر 78 دانشجویان نبودند بلکه جریان دفتر تحکیم در این ماجرا آلت دست عناصر نفوذی‌ای قرار گرفت که برخی از آنها بعدها به آمریکا و اروپا پناهنده شدند و ارتباطاتشان با سلطنت‌طلبان، منافقین و برخی سازمان‌های نومحافظه‌کار آمریکایی فاش شد. در عین حال پشتوانه اصلی این آشوبگری طیفی از عناصر تندرو و دارای سهم در دولت اصلاحات بودند که به واسطه روزنامه‌‌هایی مانند سلام و سپس صبح امروز، خرداد، نشاط، عصر آزادگان و... کوشیدند از اصلاح قانون مطبوعات و بستن راه رخنه نفوذی‌های سرویس‌های جاسوسی بیگانه ممانعت کنند. برخی اجزای وزارت کشور، وزارت علوم، وزارت ارشاد و شماری از چهره‌های امنیتی مدعی اصلاح‌طلبی در دامن زدن به این فتنه بزرگ ایفای نقش می‌کردند.
شایان ذکر است آن فتنه یک هفته‌ای، روز 23 تیر با حماسه راهپیمایی مردم به بن‌بست رسید. حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی سخنران اصلی راهپیمایی آن روز بود و به خاطر همان سخنرانی مغضوب افراطیون مدعی اصلاح‌طلبی قرار دارد. وی از جمله گفته بود:‌ «دشمنان داخلی و خارجی می‌دانند آن سد نیرومندی که در طول 20 سال گذشته در برابر همه توطئه‌ها ایستاد و مقاومت کرد اسلام بود.
مردم ما به خوبی می‌دانند آن قدرتی که توانست در دفاع 8 ساله در برابر همه قدرت‌های استکباری و حامیان آنها بایستد و مقاومت کند و پیروز شود اسلام و اسلامیت نظام بود. آن عاملی که امروز ملت ما را متحد کرده است و پیوند ناگسستنی در ملت ما ایجاد کرده است، اسلام است و مظهر این اسلامیت، رهبری و مقام ولایت است. (تکبیر حضار) مردم ما به خوبی می‌دانند مسئله ولایت به‌عنوان مظهر وحدت ملی جامعه است. مسئله ولایت مظهر اقتدار ملی ما است. اهانت به مقام ولایت، اهانت به ملت است. اهانت به ایران است. اهانت به اسلام است. اهانت به مسلمانان است. اهانت به همه آزادگانی است که قلبشان برای ایران به عنوان ام‌القرای جهان اسلام می‌تپد، بنابراین این حرمت‌شکنی نه برای مردم ما و نه برای عاشقان انقلاب در سراسر جهان قابل تحمل نیست. گر چه آنهایی که به این عمل زشت دست زده‌اند، تعدادشان بسیار اندک است، اما در عین حال لبخند و تشویق استکبار جهانی و امیدهای نابخردانه‌ای که در آنها ایجاد کرد نشان می‌دهد که قدرتهای استکباری توسط مزدورانشان سنگ زیرین این بنا را مورد هدف قرار داده‌اند... اگر منع مسئولین نبود مردم ما، جوانان مسلمان، غیور و انقلابی ما با این عناصر اوباش به شدیدترین وجه برخورد می‌کردند و آنها را به سزای اعمالشان می‌رساندند. (تکبیر حضار)...
مطمئن باشید دولت و ارگان‌های امنیتی کاملاً بر کشور مسلط هستند و این گروهک‌ها و این چند صد نفر اوباش چیزی نیستند که بخواهند برای ملت ما و برای مردم عزیز و قهرمان تهران، نگرانی به وجود آورند... در کدام کشور جهان، حرکت‌های آشوب‌طلبانه این چنین تحمل می‌شود اینها خیلی پست‌تر و حقیرتر از آن هستند که بخواهیم نسبت به آنها تعبیر حرکت براندازی را مطرح کنیم. در کجای دنیا و در کدام کشور و توسط کدام دولت، آشوب، تخریب و بر هم زدن نظم جامعه، تحمل می‌شود؟ ... اشتباه دشمن این بود که هنوز بعد از این 20 سال مردم ما را نشناخته است. (تکبیر حضار) تصور آنها از مردم، تصور ناصحیح و غلطی است مردم ما به اسلام، قرآن، به خاندان رسالت، به انقلاب، به امام و به راه امام و به ولایت عشق می‌ورزند و در برابر این توطئه‌ها تسلیم نخواهند شد.
البته اگر آمریکا یا رژيم اشغالگر قدس از این عناصر آشوبگر حمایت کردند توقع هم همین بود این کشورها همیشه حامی آشوبگران، جنایتکاران و افراد وابسته و مزدور هستند... حوادث چند روز اخیر، یک پالایش دیگر برای انقلاب ما بود».

 


محافل صهیونیستی می‌گویند ابتدا از روی کار آمدن محمد مرسی در مصر نگران بودند اما به تدریج دیدند جای نگرانی نیست بلکه باید خشنود هم باشند.
ژنرال گیورا آیلند رئیس سابق سازمان امنیت داخلی رژیم صهیونیستی گفته است: «مصر به نوعی حال و روز سوریه را دارد، مدتی طولانی است که از بی‌ثباتی سیاسی رنج می‌برد و بحران‌های شدید اقتصادی دارد، برای همین این مسئله باعث می‌شود تا رئیس‌جمهوری آن همیشه مشغول مشکلات داخلی باشد، به همین دلیل بسیار بعید است که توانایی نظامی این کشور متوجه اسرائیل شود. آن چه در مصر شاهدیم حکومتی بسیار سکولار و دموکراتیک است که وقت بسیاری برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل صرف کرده است. یک سال پیش از این که اخوانی‌ها قدرت را به دست گرفته‌اند، گریه می‌کردیم و می‌ترسیدیم که این جریان بخواهد از حماس حمایت کند، اما وقتی که یک سال از حکومت آنها گذشت نگرانی‌های ما از آنها کم شد و دیدیم که نه تنها جای نگرانی نیست بلکه باید خشنود باشیم که آنها در رأس قدرت هستند چرا که از نفوذ خود بر حماس استفاده می‌کنند و اجازه نمی‌دهند که حماسی‌ها علیه ما کاری انجام دهند.»
به گزارش دیپلماسی ایرانی به نقل از الاخبار، یواف لیمور، تحلیلگر مسائل امنیتی در روزنامه اسرائیل الیوم نیز گفته است: بسیاری این‌گونه برآورد کردند که اگر اکنون جلوی «طوفان اسلامی» بایستیم بهتر از آن است که فردا علیه آن وارد عمل شویم برای همین ارتش فورا دخالت نمود و اقدام به سرنگونی اخوان‌المسلمین کرد اما این حرکت اسرائیل را نیز نگران کرد. ما قبلا نگران بودیم که مصر اخوانی به چهل سال پیش برگردد، اما با حکومت یک ساله اخوان دیدیم که چنین چیزی رخ نداد، اکنون از این نگران هستیم که وضعیت جاری مصر را به چهل سال پیش باز گرداند، زمانی که مصر و اسرائیل با یکدیگر درگیر بودند.
وی اضافه می‌کند: مرسی دشمن اسرائیل بود اما در زمان او دیدیم که با حماس و جریان‌های تروریستی به شدت برخورد کرد که این مسئله بارها به سود اسرائیل تمام شد. ما روابط استراتژیک و همکاری‌های بسیار نزدیک و غیرقابل باوری با دولت مرسی داشتیم. منطقی است که ارتش مصر در امور باقی بماند تا از این روابط محافظت کند.

 


یک عضو حزب منحله مشارکت ضمن مصادره به مطلوب کابینه جدید مدعی شد این دولت جناحی است و ممکن است نسبت اصلاح‌طلبان به اصولگرایان در آن 100 به 5 باشد. حبیبی با این وجود می‌گوید «ما سهمی نمی‌‌خواهیم»!
نجفقلی حبیبی در حالی این موضع را پیش کشیده که حسن روحانی منتخب جدید مردم تصریح کرده چهره‌ای فراجناحی است. اما نجفقلی حبیبی در مصاحبه با روزنامه شرق می‌گوید: در اینکه اصلاح‌طلبان پیروز انتخابات هستند شکی نیست. اصلاح‌طلبان بر پایه همان خردورزی که بحث شد طالب تصاحب همه مسئولیت‌ها نیستند زیرا می‌دانند که این مسئله خودش مشکل‌ساز است پس از ابتدا اعلام کردند که مصالح ملی برای ما اولویت دارد و نه مسئولیت‌ها. از سویی روشن است دولتی که می‌‌خواهد افراد متخصص و خردمند و اعتدال‌گرا را مسئول کند باید به دنبال همه آدم‌هایی که می‌شناسد، برود. حالا ممکن است در میان این آدم‌‌ها 5 تا اصولگرا باشد 100 تا هم اصلاح‌طلب، این فرقی ندارد و نباید سهم‌خواهی کرد(!)
وی در ادامه این برخورد از موضع بالا و در حالی که طیف حزب متبوع وی باعث ناکارآمدی شدید در دولت اصلاحات شدند، می‌گوید:‌«شاید این حرفی که می‌زنم به اصولگرایان بر بخورد اما اکثر کسانی که تجربه خوب مدیریتی دارند از میان اصلاح‌طلبان هستند به این دلیل که مدیریت اجرایی کشور از اول انقلاب تاکنون بیشتر دست اینها بوده است بنابراین اگر یک دولت اصولگرا هم با شعار اعتدال روی کار می‌آمد و می‌خواست که تجربه و تخصص را در اولویت قرار دهد باید به دنبال همین افراد می‌رفت.
لازم است که اصولگرایان آستانه تحمل خود را بالا ببرند تا اگر 5 تا اصلاح‌طلب بیشتر در کابینه بود خیلی نگران نشوند.
براساس طبیعت انتخابات‌ها که دولت منتخب کابینه‌ای از جناح خود برمی‌گزیند حق این بود که حضور نداشته باشند اما چون دولت یازدهم قول داده که اعتدالی باشد و از همه نیروهای کارآمد استفاده کند خب از اینها هم استفاده خواهد کرد. اصلاح‌طلب‌ها نیز که گفته‌اند خیلی طالب پست نیستند و پیرو مصالح ملی هستند.»
حبیبی با وجود این سخنان می‌گوید ‌«رفتارهای انحصارطلبان به کشور خیلی خسارت زده است.»
یادآور می‌شود که اولاً نامزد طیفی از اصلاح‌طلبان محمدرضا عارف بود که در نظرسنجی‌ها بیش از 7 درصد رای نداشت ثانیاً طیفی از مشارکتی‌ها، هم او را اصلاح‌طلب قلابی و بدلی خوانده بودند که بدون اجازه آنها نامزد شده است. با این وجود خیلی اعتماد به نفس زیادی- بخوانید رو!- می‌خواهد که همین طیف، قباله منتخب جدید مردم و کابینه آینده را به نام خود بزند!

 


احمد ناطق‌نوری می‌گوید برادرش علی‌اکبر ناطق‌نوری به خاطر اینکه فهمید عدم وحدت چه بلایی به سر می‌آورد، با خاتمی ائتلاف کرد.
این نماینده سابق مجلس در مصاحبه با خبر آن‌لاین و در پاسخ این سؤال که «چه می‌شود که طیف آقای خاتمی و ناطق‌نوری که سال 76 رای به هر کدامشان، نفی دیگری بود، در سال 92 پشت سر هم قرار می‌گیرند؟» اظهار داشت: از بس که شلاق انشقاق را خوردند و فهمیدند که عدم وحدت چه بلایی به سرشان می‌آورد.
او درباره شخصیت دکتر روحانی گفته است: من ایشان را می‌شناسم. در 5 دوره مجلس با هم همکار بودیم. ایشان از اعضای جامعه روحانیت مبارز است و از چهره‌هایی است که با برادر بنده کار می‌کردند. در دو دوره مجلس، نایب رئیس حاج‌آقای ناطق نوری بودند. بعد هم ما حداقل هر یک ماه یک بار جلسه مشترک داریم و ایشان را می‌بینیم.
وی می‌افزاید: آقای روحانی با شعار نه اصلاح‌طلب و نه اصولگرا وارد صحنه شد. در عین اینکه هم اصولگرا است و هم به دنبال اصلاح. کسی است که دنبال اعتدال است. زمانی هم که در مجلس بود، این روحیه را داشت؛ میانه‌رو بود. نه تندروی اصلاح‌طلبان را قبول داشت و نه تحجر برخی از اصولگرایان را. من زمانی که در مجلس بودم، در نطق‌هایم روی این مسئله صحبت کردم. حرفم این است که «اصولگرای واقعی کسی است که اصلاح‌طلب است، اصلاح‌طلب واقعی هم کسی است که اصولگرا است». بهترین اصلاح‌طلب و اصولگرا، حضرت امیر(ع) است که می‌گوید هدفش از حکومت بازگرداندن معالم دین است و اصلاح در جامعه است. خود مقام معظم رهبری هم در دوران اصلاحات این مفهوم اصولگرا و اصلاح‌طلبی را تبیین کردند که اصولگرا کسی است که در عین حال اصلاح‌طلب هم است.
احمد ناطق نوری اظهار داشت: اگر می‌گویند آقای دکتر روحانی با بال اصلاح‌طلبان آمده است، پس اصولگراهایی مثل ما چی هستند؟ اگر بگوییم اصولگرا بوده است، آنهایی که مثل آقای خاتمی او را کمک کردند، چه می‌شوند؟ رای روحانی مدیون این است که همه آمدند.
وی این مطلب را هم گفته که «روحانی از اول متعادل بود. از اول معتدل بود و هیچ وقت موضع‌گیری تند در هیچ موضوعی نداشت. در این زمینه، مثل اخوی ما حاج‌آقای ناطق نوری است. شما بروید از خاتمی سؤال کنید که چه کسی به شما در میان همه جمعیت‌ها و افراد، بیشترین خدمت را کرد؟ قطعا ایشان از ما دو برادر یاد خواهد کرد.»
احمد ناطق نوری در این مصاحبه روشن نکرده که چه نسبتی می‌توان میان اصولگرایی و اصلاح‌طلبی حضرت امیر علیه‌السلام که حاضر نبود با منافقین و دشمنان نظام اسلامی هم‌جبهه و متحد شود و نزدیکی حجت‌الاسلام ناطق نوری با برخی عناصر ساختارشکنی که عوامل اصلی فتنه‌های 78 و 88 بودند، برقرار کرد؟ و آیا جز این است که فتنه‌های یاد شده به ویژه فتنه 88 که خاتمی یکی از نقش‌آفرینان اصلی آن بود علنا جمهوری اسلامی، ولایت فقیه، قانون اساسی و امام حسین علیه‌السلام را نشانه رفته بود؟

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10