(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 19 تـیـر 1392 - شماره 20538

پیوند اعضای بدن پزشک مرگ مغزی به 5 بیمار
سردار رحیمی خبر داد
تدابیر ویژه ‌پلیس در ایام ماه مبارک رمضان
در بانه کردستان بمب برجای مانده از دوران جنگ تحمیلی منهدم شد
دستگیری عاملان توهین به مسئولان نظام در سمنان
رشیدی خبر داد
مواد سرطانزای بنزین ، سلامت مردم را به خطر می‌اندازد
در لرستان برادر داماد مقابل حجله عروس به قتل رسید
دشواری‌های تهیه دارو برای کودکان مبتلا به «دیستروفی»
آغاز فعالیت مجدد بانک‌ها برای پرداخت وام ازدواج
آغاز توزیع کارت بیمه طلایی فرهنگیان تا پایان هفته
سقوط لوستر تاریخی کاخ صاحبقرانیه
دستگیری سارقان قمه به دست نازی‌آباد
کاهش بیش از 50 درصدی جرایم رایانه‌ای
وزارت بهداشت هشدار داد
11 سالگی سن شروع مصرف سیگار در کشور
حوادث کوتاه از کشور
افزایش آزار زنان مصری
دختر بدشانس
مسمومیت 63 کارگر اماراتی
ریزش هتل در هند کشته داد
رسوایی اخلاقی در مرکز نگهداری کودکان
   


رودسرـ خبرنگار کیهان:
6 عضو بدن پزشک مرگ مغزی در شهرستان رودسر به 5 بیمار نیازمند پیوند اعضاء اهدا شد.
6 عضو بدن دکتر مهران پورامیر واجارگاه 38 ساله دارای مدرک تحصیلی دکترای داروسازی که بر اثر سکته مغزی دچار مرگ مغزی شده بود به 5 بیمار نیازمند پیوند اعضاء اهدا شد.
کلیه‌ها، دریچه قلب و شش بدن دکتر پورامیر واجارگاه به بیمارستان علوم پزشکی تهران، شیراز و سایر نقاط کشور برای پیوند اهداء شده است.

 


رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از کاهش یک ساعته طرح زوج و فرد در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد.
سردار حسین رحیمی با اشاره به تسهیلات ترافیکی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ همزمان با ماه مبارک رمضان با اشاره به اینکه اجرای طرح برخورد با روزه‌خواری رانندگان و ایجاد آلودگی صوتی و برخورد با متخلفان همچون سال‌های گذشته در دستور کار است، افزود: در جهت تسهیل ترافیکی و تامین نظم و ایمنی عبور و مرور و جلوگیری از تراکم بار ترافیکی در معابر، تقاطع‌ها و میادین سطح شهر به ویژه در زمان افطار برنامه ویژه‌ای را در نظر می‌گیریم.
وی رسیدگی فوری به تصادفات و سوانح رانندگی به ویژه در زمان پیک ترافیک و ساعات شب را از دیگر برنامه‌های پلیس در ماه مبارک رمضان عنوان کرد و گفت: در عین حال پلیس با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته نسبت به پوشش ترافیکی مراسم‌های فرهنگی و مذهبی در بوستان‌های مناطق22گانه تهران، جشن‌ها، مسابقات ورزشی و نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با بکارگیری توان حداکثری نیرو و امکانات و تجهیزات اقدام می‌کند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با تاکید بر اینکه تعداد تیم‌های کنترلی پلیس راهور تهران بزرگ در ساعات شب از 21 تا یک بامداد به منظور پیشگیری از بروز هرگونه تراکم در معابر اصلی شهر با توجه به مجوز باز بودن برخی از اصناف از افطار تا اذان صبح تقویت خواهد شد، افزود: در عین حال پلیس برای لیالی قدر، راهپیمایی روز قدس و نماز عید سعید فطر نیز تدابیر ویژه‌ای درنظر گرفته است که در موعد مقرر اعلام خواهد شد.رحیمی از افزایش حضور فیزیکی پلیس در تقاطع‌های پایتخت خصوصا در ساعات افطار برای جلوگیری از تراکم بار ترافیکی خبر داد و گفت: در عین حال برای جلوگیری از مشکلات ترافیکی، جرثقیل‌های پلیس نیز در اطراف اماکن مذهبی و مساجد و حسینیه‌ها مستقر می‌شوند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در خصوص ساعت اجرای طرح ترافیک و زوج و فرد نیز گفت: ساعت اجرای طرح ترافیک در ماه مبارک رمضان تغییری نمی‌کند، اما به جهت حال روزه‌داران و تسهیل تردد ساکنین هسته مرکزی شهر، ساعت پایان اجرای طرح زوج و فرد از ساعت 19 به 18 کاهش خواهد یافت.
رحیمی از تدابیر پیشگیرانه پلیس راهور تهران در خصوص سد معبر در اطراف رستوران‌ها، سالن‌های غذاخوری، کافی‌شاپ‌ها، قهوه‌خانه‌ها و اماکن تفریحی خبر داد و تصریح کرد: در این راستا تذکرات لازم به صنوف مربوطه داده شده و ماموران پلیس راهور نیز با تمهیدات اندیشیده شده ضمن برخورد با متخلفان در این مناطق نیز مستقر خواهد شد.
وی در پایان از تمامی روزه‌داران خواست در ماه مبارک رمضان ضمن رعایت قوانین و مقررات رانندگی، از ایجاد مزاحمت‌های ترافیکی خصوصا پارک دوبله و سد معبر خودداری کنند، چرا که پلیس مجبور است برای رفع سد معبر نسبت به انتقال خودروهای متخلفان به پارکینگ اقدام کند.

 


یک بمب عمل نکرده باقی‌مانده از دوران جنگ تحمیلی در بانه، بدون خسارت، منهدم شد.
به گزارش ایرنا از سنندج، روابط عمومی فرمانداری بانه دیروز گزارش داد: این بمب در سه راهی روستای خوری‌آباد بخش ننور هنگام شخم زدن زمین کشاورزی با تراکتور، توسط یک کشاورز پیدا، و به فرمانداری اطلاع داده شد.
این بمب با هماهنگی گروه تخریب و مین‌روبی و با همکاری اورژانس، نیروی انتظامی و واحد آتش‌نشانی منفجر شد. مواد منفجره عمل نکرده باقی‌مانده از دوران دفاع مقدس هنوز در شهرستان بانه یافت می‌شود.

 


سمنان- خبرنگار کیهان:
رئیس پلیس فتای استان سمنان گفت: دو نفر که از طریق صفحه فیس‌بوک خود به مسئولان نظام توهین می‌کردند در شهرهای سمنان و مهدی‌شهر شناسایی و دستگیر شدند.
سرگرد علی میراحمدی افزود: این دو نفر چندی است که با طراحی تصاویر و مطالب توهین‌آمیز علیه مسئولان نظام فعالیت می‌کردند که نیروهای پلیس بسرعت موفق به شناسایی آنها شدند.
وی گفت: این دو، یک مرد 45ساله و یک زن 35ساله هستند که تحویل مراجع قضایی شدند.

 


مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به اظهارات مدیرعامل شرکت پتروشیمی مبنی بر اینکه این شرکت همچنان تامین‌کننده بنزین پالایشگاههاست گفت: از آنجایی که پتروشیمی ترکیباتی مانند بنزن تولوئن و زایلن که سرطانزا هستند تولید می‌کند؛ این بدان معنی است که وزارت نفت رسما اعلام کرده که از ترکیبات سرطانزا به عنوان افزودنی سوخت استفاده می‌کند.
یوسف رشیدی با بیان این مطلب افزود: به هیچ عنوان نمی‌توان از چنین ترکیباتی به عنوان سوخت و یا افزودنی بنزین نام برد زیرا همانطور که بارها متخصصان محیط‌زیست و وزارت بهداشت اعلام کرده‌اند این ترکیبات سرطانزا هستند و برای سلامت مردم خطرات بسیاری دارند.
به گفته وی، شاید افزودن چنین ترکیباتی موجب احتراق بهتر سوخت و بنزین شود اما در تمام دنیا استفاده از آنها به دلیل مشکلاتی که برای سلامت مردم به بار می‌آورد به عنوان افزودنی به سوخت و یا اکتان افزا ممنوع است.رشیدی اظهار داشت: البته اینکه در سوخت و بنزین این مواد سرطانزا وجود دارد بارها از سوی کارشناسان و متخصصان هشدار داده شده که هرگز وزارت نفت زیر بار آن نمی‌رفت اما براساس گفته‌های مدیرعامل شرکت پتروشیمی و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران این بار رسما اعلام کرده‌اند که پالایشگاه‌ها در حال حاضر اکتان افزای بنزین را از پتروشیمی می‌گیرند.
مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران تصریح کرد: البته ممکن است منظور مسئولان وزارت نفت از اکتان افزا و کمک کننده به سوخت ماده‌ای دیگر غیر از این حلال‌های صنعتی و ترکیبات سرطانزا باشد که هیچ نامی از آن برده نشده است.
به اعتقاد وی، مسئولان وزارت نفت باید به افکار عمومی توضیح دهند که از چه محصولی از پتروشیمی‌ها که غالبا در تمام دنیا حلال‌های صنعتی تولید می‌کنند به عنوان افزودنی به بنزین استفاده می‌شود و تا چه اندازه سلامت مردم در نظر گرفته می‌شود.

 


خرم‌آباد-خبرنگار کیهان:
برادر عروس به ضرب گلوله برادر داماد را در مقابل حجله عروس به قتل رساند.
فرمانده نیروی انتظامی لرستان گفت: برادر عروس در مراسم جشن عروسی واقع در روستای سهیلی از توابع شهرستان چگنی در حالی که براساس یک سنت غلط با استفاده از سلاح به نشانه شادمانی تیر هوایی شلیک می‌‌کرد ناگهان لوله سلاح کلاشینکف به داخل جمعیت منحرف شد و عروسی را به عزا تبدیل کرد.
سرتیپ کاظم علیزاده افزود: دو گلوله به پهلوی برادر داماد اصابت کرد و موجب جراحات شدید شد که پس از انتقال به بیمارستان جان سپرد.
فرمانده انتظامی لرستان گفت: ضارب به دنبال بروز حادثه متواری شد که با رایزنی با خانواده‌اش خود را معرفی کرد و سلاح را تحویل داد و در بازجویی اظهار داشت: هنگام ابراز شادمانی و شلیک تیر هوایی بر اثر داغ شدن لوله سلاح کلاشینکف ناگهان کنترل سلاح از دستش خارج شد و چند گلوله به میان جمعیت شلیک شده که بر اثر اصابت دو گلوله، برادر داماد کشته شده است.

 


مدیرعامل انجمن حمایت از مبتلایان به دیستروفی با اشاره به حذف ارز مرجع، عنوان داشت که وضعیت تهیه داروهای مورد نیاز بیماران دیستروفی به مراتب دشوارتر خواهد شد.
رامک حیدری در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: بچه‌های دیستروفی نوع «دوشن» مشکلات زیادی دارند که تهیه دارو، یکی از این مشکلات است.
وی به عنوان نمونه به وسیله‌ای به نام «نلاتون» اشاره کرد و افزود: نلاتون، شیلنگی است که در سایزهای مختلف برای دستگاه ساکشن استفاده می‌شود که با آن چرک ریه بیمار تخلیه می‌شود.
حیدری ادامه داد: قیمت این شیلنگ در مدت 6 ماه از 500 تومان به بالای 1000 تومان رسیده است و یک بیمار دیستروفی روزانه باید حداقل 10 عدد از این شیلنگ را استفاده کند که رقمی بیش از 10 هزار تومان می‌شود. در کنار آن، تهیه دستکش یکبار مصرف، سرم و سایر تجهیزات نیاز است که هزینه‌های یک بیمار دیستروفی فقط بابت تهیه این وسایل در ماه، بیش از 360 هزار تومان است.
مدیرعامل انجمن حمایت از مبتلایان دیستروفی افزود: یک بیمار دیستروفی دوشن به دلیل اینکه نمی‌تواند خوب غذا بخورد باید حتما پودر تقویتی مصرف کند.
حیدری با اشاره به مشکلات عدیده‌ای که بیماران دیستروفی دارند، از همکاری بنیاد بیماری‌های نادر برای حل مشکلات بیمه‌ای بیماران خبر داد و گفت: قرار شده این بنیاد، بیمه پایه و تکمیلی بچه‌های دیستروفی را تهیه کند.
وی همچنین از انجام آزمایشهای ژنتیک در مراکز بنیاد بیماریهای نادر برای بیماران دیستروفی خبر داد و افزود: قرار شده این آزمایشها برای بیماران دیستروفی رایگان انجام شود.
مدیرعامل انجمن حمایت از مبتلایان به دیستروفی با اعلام اینکه 40 درصد بیماران تحت پوشش انجمن فاقد بیمه پایه و تکمیلی هستند، گفت: متاسفانه مشکلی که وجود دارد، این است که مادران سرپرست خانوار نیز خودشان بیمه نیستند.
حیدری در ارتباط با آمار مبتلایان به دیستروفی در کشور، اظهار داشت: براساس آمارهای جهانی، به ازای جمعیت کشورمان بایستی حداقل 20 هزار بیمار دیستروفی دوشن داشته باشیم که به نظر می‌رسد با توجه به آمار بالای ازدواجهای فامیلی در ایران، این آمار به 30 تا 40 هزار مبتلا برسد که تنها 707 نفر آنها عضو انجمن هستند.
وی همچنین گفت: از این تعداد نیز در حدود نیمی مربوط به بیماران شهرستانی است و مابقی در تهران هستند. اما پیش‌بینی می‌کنیم که آمار بیماران مبتلا به دیستروفی در شهرستانها، با توجه به بالا بودن آمار ازدواجهای فامیلی، خیلی بیشتر از اینها باشد.

 


معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: مشکل در پرداخت وام ازدواج برطرف شده است.
محمدصادق اکبری، معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در گفت‌وگو با تسنیم گفت: تعویق در پرداخت وام ازدواج به دلیل مشکل سامانه‌ای بود و ارتباطی به اعتبار نبخشیدن از سوی بانک مرکزی نداشت.
وی تاکید کرد: در تعاملاتی که با مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی داشته‌ایم مقرر شده است تا مشکل پرداخت وام ازدواج با مشارکت سایر بانک‌هایی که در سامانه بانک مرکزی ثبت شده‌اند، رفع شود و این بانک‌ها نیز وام ازدواج پرداخت کنند گفت: هماهنگ شده که سازمان ثبت‌احوال در این زمینه هزینه کند.
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان بیان کرد: توقفی در پرداخت وام ازدواج صورت نگرفته است و تنها این موضوع به تعویق افتاده بود که مشکل حل شد
وی تاکید کرد: صندوق مهر امام‌رضا(ع) نیز در زمینه پرداخت وام ازدواج در سراسر کشور مجدد فعال شده است.

 


مدیر کل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: کارت‌های بیمه طلایی به زودی به دست فرهنگیان می‌رسد.
فرشید سیاری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت توزیع کارت بیمه طلایی فرهنگیان گفت: این بیمه برای چهارمین سال متوالی با همان تعهدات و کیفیت تمدید شد و تنها مشکلی که به‌ وجود آمده تاخیر در صدور و ارائه کارت‌های بیمه طلایی فرهنگیان بود که با پیگیری وزارتخانه در همین هفته کارت‌ها توزیع می‌شود و کارت‌های بیمه طلایی به زودی به دست فرهنگیان می‌رسد.
وی افزود: اگرچه داشتن کارت بیمه طلایی شرط اصلی نیست چرا که فرهنگیان می‌توانند با مراجعه به مراکز درمانی هزینه‌ها را پرداخت کنند و براساس فرانشیز هزینه‌ها را از بیمه دریافت کرده و با مراجعه به نمایندگی‌های بیمه ایران برای مراکز درمانی معرفی‌نامه دریافت کنند.به گفته سیاری، امسال یک میلیون و 900 هزار تن از فرهنگیان شاغل به همراه افراد تحت تکفلشان تحت پوشش این بیمه قرار گرفته‌اند.گفتنی است فرهنگیان و کارکنان وزارت آموزش و پرورش از سال 89 تحت پوشش خدمات این بیمه قرار دارند و امسال برای چهارمین سال متوالی است که این قشر تحت پوشش این بیمه‌نامه قرار می‌گیرند.

 


یکی از لوسترهای تاریخی کاخ صاحبقرانیه در مجموعه کاخ‌های نیاوران سقوط کرد و شکست. مدیر این کاخ علت آن را فرسودگی سقف دانست.
معصومه باکوچی، مدیر مجموعه کاخ‌های نیاوران، سقوط یکی از لوسترهای تاریخی کاخ صاحبقرانیه به عنوان یکی از کاخ‌های مهم این مجموعه را تایید کرد و به خبرنگار مهر گفت: بنای کاخ صاحبقرانیه بیش از 150 سال قدمت دارد و طبیعی است که رفته رفته استحکام خود را از دست بدهد، بنابراین عدم استقامت سقف و ریخته شدن بخشی از آن باعث شد تا این لوستر تاریخی از محل خود کنده و به زمین اصابت کند.
وی درباره اینکه شایع شده، این اتفاق به دلیل حضور گروه‌های فیلمبرداری در کاخ بوده است، ادامه داد: در این موضوع اشخاص دخالتی نداشته‌اند و زمانی این اتفاق افتاد که هیچ بازدیدکننده و کارمندی در موزه حضور نداشت.باکوچی گفت: بودجه‌ای برای تعمیر و استحکام‌بخشی موزه نداشتیم پس از این اتفاق قرار شده است که بودجه‌ای برای تعمیر سقف کاخ، اختصاص پیدا کند.کاخ صاحبقرانیه یکی از کاخ موزه‌های مجموعه فرهنگی- تاریخی نیاوران است که بنای آن متعلق به دوره ناصرالدین شاه قاجار بوده و در دوره پهلوی دوم به عنوان محل کار و پذیرایی از مهمانان مورد استفاده قرار گرفته است. این کاخ دارای لوسترهای سقفی و دیواری زیادی است.
دو سال پیش، 59 لوستر سقفی و 76 لوستر دیواری نظافت شدند. یکی از لوسترهای شاخصی که در این طرح نظافت شد جار کریستال بزرگی است که در هنگام ازدواج پهلوی دوم با فوزیه از سوی ملک فاروغ، پادشاه مصر و برادر فوزیه به آنها اهدا شده بود.

 


رئیس کلانتری 130 نازی‌آباد از دستگیری دو موتورسوار قمه به دست در جنوب پایتخت خبر داد.
سرهنگ حسین تمیزی در تشریح جزییات این خبر گفت: ماموران کلانتری 130 نازی‌آباد در ساعت 17 روز گذشته هنگام گشت‌زنی در خیابان کوشا متوجه یک دستگاه موتورسیکلت پالس نقره‌ای رنگ با دو راکب ترک‌نشین شدند.
وی با بیان اینکه دو راکب ترک‌نشین مسلح به سلاح سرد از نوع قمه و یک میله برای خم کردن در خودروها بودند، گفت: این افراد در حال خم کردن کاپوت یک پیکان سفیدرنگ بودند که به محض مشاهده ماموران، آن را رها کرده و متواری شدند.
رئیس کلانتری 130 نازی‌آباد با اشاره به وقوع عملیات تعقیب و گریز میان متهمان و پلیس، اظهار کرد: ماموران برای متوقف کردن افراد در حال فرار دستور ایست صادر کرده اما آنان با بی‌توجهی به فرمان ایست پلیس، به فرار خود ادامه دادند تا این که ماموران مجبور شدند ضمن رعایت قانون بکارگیری سلاح، اقدام به شلیک تیر هوایی کنند.
تمیزی گفت: پس از شلیک تیر هوایی دو سارق به نام‌های «محمدرضا» و «کیوان» توسط ماموران دستگیر و به کلانتری منتقل شدند.
به گفته رئیس کلانتری 130 نازی‌آباد، متهمان دستگیر شده پس از انتقال به کلانتری و تشکیل پرونده برای تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.

 


سرپرست سابق دادسرای جرایم رایانه‌ای از کاهش بیش از 50 درصدی پرونده‌های دادسرای جرایم رایانه‌ای خبر داد.
محمد حسن‌زاده دیروز در مراسم معارفه سرپرست جدید دادسرای جرایم رایانه‌ای گفت: تعداد پرونده‌ها در این دادسرا از 13 هزار به 6 هزار پرونده رسیده است.
وی افزود: در یک سال گذشته از میزان 5 هزار پرونده موجود در واحد اجرای احکام این دادسرا امروز تنها 1500 پرونده مانده است و سایر پرونده‌ها احکامشان اجرا شده است.
حسن‌زاده تصریح کرد: یکی از مشکلات موجود در این دادسرا شعبات بلاتصدی بود که تلاش شد تا با جذب قضات با سابقه در زمینه جرائم رایانه‌ای این خلأ نیز برطرف شود.سرپرست دادسرای جرایم رایانه‌ای گفت: همچنین دراین سال تلاش شد تا از میزان زندانیان این دادسرا کاسته شود و نظارت کافی بر روی زندانیان این مجتمع وجود داشته باشد.کیامنش سرپرست جدید دادسرای امورجرایم رایانه‌ای است که جایگزین حسن‌زاده سرپرست فعلی این دادسرا خواهد شد.

 


رئیس اداره سلامت نوجوانان و جوانان وزارت بهداشت گفت: میانگین سن شروع مصرف سیگار در کشور 11 سالگی است و شاید آموزش‌های ما تاکنون در این زمینه کافی نبوده است.
گلایل اردلان در گفت‌وگو با فارس در مورد بررسی رفتارهای مخاطره‌آمیز در نوجوانان و جوانان اظهار داشت: از آنجایی که هویت‌های ما عمدتا اجتماعی و معنوی هستند و از آن طرف تفریح‌های جایگزین و سالم برای گروه سنی نوجوان و جوان در جامعه کم است لذا ممکن است گرایش جوانان به سمت رفتارهای مخاطره‌آمیز بیشتر باشد.
وی تغذیه ناصحیح را یکی از رفتارهای مخاطره‌آمیز عنوان کرد و گفت: تغییر ذائقه و خوردن یکی از لذت‌های اصلی است که مواد غذایی آماده در این میان بیشترین نقش را دارد.
رئیس اداره سلامت نوجوانان و جوانان وزارت بهداشت با اشاره به آمارهایی که وزارت بهداشت جمع‌آوری کرده گفت: آمارها نشان می‌دهد که 2/21 درصد گروه سنی 6 تا 18 سال دچار چاقی و اضافه وزن هستند و چاقی شکمی در این گروه به ویژه در پسرها بیشتر دیده شده است که زمینه‌ساز بیماریهای غیرواگیر از جمله بیمارهای قلبی و عروقی در میانسالی است.
وی ادامه داد: بررسی‌ها نشان می‌دهد 7 درصد کودکان زمینه ابتلا به کبد چرب را دارند حتی ممکن است کودکانی که از نظر ظاهری چاق نیستند با یک سونوگرافی مشخص شود که قطرات چربی در کبد کودک جمع شده و به مرور زمان در نوجوانان و جوانان ایجاد سندروم متابولیک می‌کند.
.

 


برخورد با سارقان مسلح
فارس- شیراز: فرمانده انتظامی فسا از دستگیری 2 سارق مسلح که از آرایشگاه‌های زنانه در این شهرستان سرقت می‌کردند خبر داد. بر اساس این گزارش پلیس با پیگیری موضوع و اقدام به موقع هر 2 سارق را دستگیر کرد. از متهمان یک قبضه سلاح کمری و 3عدد فشنگ کشف شد.
انهدام باند جعل اسکناس
اهواز- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی کلانشهر اهواز به دنبال دریافت خبری مبنی بر اینکه چند نفر اقدام به جعل اسکناس می‌کنند، ماموران کلانتری 35 با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی پس از شناسایی مخفیگاه متهمان با هماهنگی مقام قضایی در یک اقدام غافلگیرانه 4 نفر را دستگیر کردند.
در بازرسی از مخفیگاه متهمان، در مجموع 5 میلیون و 800 هزار ریال اسکناس کشف و ضبط شد.
محکومیت قاچاقچی
فارس- همدان: مدیر کل تعزیرات حکومتی همدان از محکومیت قاچاقچی تلویزیون ال‌سی‌دی و کولر گازی در تعزیرات حکومتی همدان خبر داد و گفت: نامبرده به پرداخت 49 میلیون و 781 هزار ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم و کالای قاچاق موجود در نزد وی شامل 36 دستگاه تلویزیون ال سی‌دی و یک دستگاه کولر گازی ضبط شد.
نجات از مرگ
بابل- خبرنگار کیهان: مرد 29 ساله‌ای که در اثر برق‌گرفتگی دچار ایست قلبی و کاهش شدید هوشیاری شده بود با حضور به موقع تکنسین‌های 115 شهرستان بابل به بیمارستان انتقال و از مرگ حتمی نجات یافت.
سارقان منازل به دام افتادند
* شیراز: در پی دریافت گزارش‌های سرقت از منازل در لامرد، رسیدگی به این پرونده در دستور کار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت و با انجام اقدامات اطلاعاتی 2 نفر متهم شناسایی و پس از دستگیری به پلیس آگاهی انتقال داده شدند. متهمان در بازجویی‌ها به ارتکاب 9 فقره سرقت از منازل اعتراف کردند.
دستگیری 59 شهروند افغانی
* لارستان: فرماندهی انتظامی لارستان گزارش داد: به منظور جلوگیری از حضور و فعالیت غیرمجاز اتباع بیگانه در سراسر این شهرستان، طرح پاکسازی و جمع‌آوری اتباع بیگانه در دستور کار ماموران انتظامی لارستان قرار گرفت و ماموران پلیس، با انجام کارهای اطلاعاتی و پلیسی، 58 تبعه افغانی غیرمجاز را شناسایی و دستگیر کردند. متهمان برای طرد از کشور تحویل اردوگاه مراقبتی شیراز شدند.
توقیف سوخت قاچاق
قشم- خبرنگار کیهان: فرمانده یگان ویژه دریابانی قشم از کشف و توقیف 140 هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوییل در این شهرستان خبر داد. این مقدار سوخت در بازدید از 2 لنج باری در آب‌های جزیره قشم کشف شد. در همین ارتباط 2 نفر ایرانی و 9 شهروند پاکستانی دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

 


آزارهای جنسی و تعرض به زنان در حاشیه اعتراض‌های مصر طی روز‌های اخیر افزایش یافته است.
به گزارش شبکه تلویزیونی یورونیوز؛ سازمان‌های مدافع حقوق بشر می‌گویند تنها پس از چهار روز از آغاز اعتراض‌ها بیش از صد مورد تعرض جنسی به ثبت رسانده‌اند.
«یاسمن البر اماوی» قربانی تعرض گفت: اتومبیلی با دنده عقب به سوی من آمد و من زمین خوردم. لاستیک‌های ماشین روی موهایم بود و نمی‌توانستم خودم را نجات دهم. در همین وضع مرا احاطه کردند.
به رغم انتشار این گزارش‌ها هنوز هیچ کس دستگیر نشده است. برخی می‌گویند این اقدامات برنامه‌ریزی شده است و هدف از آن جلوگیری از مشارکت زنان در وقایع سیاسی و اجتماعی کشور است. برخی دیگر نیز که تعدادشان کم نیست، زنان را مسئول تجاوز معرفی می‌کنند و می‌گویند زنان عامل تحریک مردان هستند.
برای مقابله با این وضع برخی از سازمان‌های مردم نهاد دست به کار شدند و در اعتراض‌های اخیر برای جلوگیری از تعرض به زنان،‌گروه‌های داوطلبی را به نام «محافظان تحریر» تشکیل دادند. با وجود این باز هم آزارهای جنسی تکرار شد. تجاوز و آزار جنسی کابوس زنان مصری است و 83 درصد از زنان می‌گویند حداقل یک بار در عمر خود در مکان‌های عمومی مورد آزار قرار گرفته‌اند. کلاس‌های دفاع شخصی نیز رونق زیادی پیدا کرده است.

 


یک دختر چینی با اینکه از سقوط هواپیما در آمریکا جان سالم به در برده بود، در تصادف با خودروهای امدادی، کشته شد.
خبرگزاری آمریکایی یونایتدپرس با اشاره به سانحه روز شنبه یک فروند هواپیمای کره‌جنوبی در هنگام فرود در جنوب غرب آمریکا نوشت: پزشکی قانونی سانفرانسیسکو درباره این حادثه گفته است که دانش‌آموز چینی 16 ساله که یکی از کشته‌شدگان این حادثه است از این ماجرا جان سالم به دربرد اما در برخورد با خودرو نیروهای امدادگر کشته شد.
در فرود مرگبار یک فروند بوئینگ 777 دو دانش‌آموز چینی کشته و 200 نفر زخمی شدند. این دو دانش‌آموز چینی به همراه همکلاسی‌های خود از طرف مدرسه به سفر علمی به آمریکا رفته بودند.

 


بیش از 63 کارگر در ابوظبی بر اثر غذای فاسد مسموم شدند.
پلیس ابوظبی در گزارشی اعلام کرد بر اثر مصرف غذای فاسد در کمپ کارگران بیش از 63 کارگر مسموم و به بیمارستان‌های ابوظبی منتقل شدند.براساس این گزارش تمامی این کارگران از غذای یک رستوران در ابوظبی استفاده کرده بودند و پلیس رستوران را تعطیل و مدیر آن را بازداشت کرد.
بنابه این گزارش، حال 12 کارگر مسموم شده وخیم است.

 


شمار تلفات ریزش ساختمان یک هتل در استان «آندراپرادش» هند به 13 تن رسید.
ساختمان این هتل دو طبقه دوشنبه ریزش کرد که در پی آن 13 تن جان خود را از دست دادند و سه نفر از کارکنان هتل نیز همچنان ناپدید هستند.
مقام‌های محلی این استان با بیان این که دست کم 20 نفر به دلیل جراحت روانه بیمارستان شدند، اظهار داشتند: احتمال افزایش تلفات وجود دارد.
گزارش‌ها حاکیست بیشتر قربانیان این حادثه کارکنان هتل بوده‌اند، همچنین شاهدان گفتند: بسیاری از افراد حاضر در طبقه اول ساختمان توانستند خود را نجات دهند.
به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس، قدمت ساختمان این هتل 80 سال بوده است.

 


گزارش تکان‌دهنده‌ای که 17 سال قبل درباره رسوایی اخلاقی اداره‌کنندگان یک مرکز نگهداری کودکان و نوجوانان در «نورث ولز» انگلیس تهیه شده بود، سرانجام منتشر شد.
براساس این گزارش که در سال 1996 تهیه شد، زنجیره گسترده‌ای از تجاوز جنسی، به مدت چندین سال در یکی از مراکز نگهداری کودکان اتفاق افتاد ولی شورای محلی که از این رسوایی آگاه شده بود به سبب نگرانی‌هایی که شرکت‌های بیمه درباره پرداخت جریمه داشتند آن را فاش نکرد. تجاوز به کودکان و نوجوانان در این مرکز در طول سال‌های 1970 تا 1980 اتفاق افتاد، اما در دهه 90 و در گزارش اولیه تنها بخشی از این فاجعه فاش شده بود تا آنکه با افشای ابعاد دیگر، یکی از حقوقدانان مامور انجام تحقیق مجدد شد. این رسوایی در مرکز نگهداری کودکان «داربرین» در شهر «رکسهام» انجام گرفته بود و در گزارش اولیه در سال 1991 هفت نفر از کارکنان این مرکز محکوم شده بودند اما به مرور زمان ابعاد جدیدی از فاجعه کشف شد و تا 40 نفر از کارکنان این مرکز به دست داشتن در این رسوایی متهم شدند. به گزارش خبرگزاری آلمان از لندن، در پی کشف ابعاد دیگر این رسوایی، در سال 1994 شورای محلی «کلاید» که در حال حاضر منحل شده است به «جان گلینز» ماموریت داد درباره این فاجعه تحقیق کند. در این تحقیق که در 300 صفحه منتشر شد، آمده است: «تجاوز به کودکان و نوجوانان در خوابگاه‌های این مرکز بسیار گسترده بود و سال‌ها ادامه داشت و در بسیاری از موارد سبب ایجاد مشکلات جسمی و روانی زیادی برای قربانیان شد، به گونه‌ای که دست کم 21 نفر از نوجوانان بر اثر شدت صدمات وارده جان باختند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10