(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنجشنبه 20 تـیـر 1392 - شماره 20539

معاون دارو و سازمان غذا و دارو خبر داد
افزایش 30 تا 40 درصدی قیمت داروهای داخلی
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر: پیش‌سازهای مواد مخدر صنعتی از اروپا وارد ایران می‌شود
زن باردار زیر کتک‌های شوهرش جان داد
با شروع ماه مبارک رمضان انجام می‌شود
اماکن تفریحی و رستوران‌ها در کانون بازرسی‌های وزارت بهداشت
ایتام تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد مهمان رئیس جمهور می‌شوند
پزشکان عمومی در جایگاه متخصصان رادیولوژی
900 هکتار از جنگل‌های فارس در آتش سوخت
 معاون سازمان غذا و دارو: یارانه شیر خشک وارداتی قطع نمی‌شود
محموله 500 کیلویی حشیش به مقصد نرسید
10/7 درصد ازدواج‌های سال گذشته در کشور زنان بزرگتر از شوهر خود هستند
حوادث کوتاه از کشور
شکار راننده خودروهای مدل بالای تهران توسط سارق زن‌نما
تغییر مسیر اتوبوس‌های خاوران- آزادی
نوجوان 12ساله گنبدی از چنگال آدم‌ رباها نجات یافت
جوابیه
رستورانی در عمق دریا
گدایی با لکسوس!
زنی در کالبد یک کودک
اعتصاب غذای 30 هزار زندانی
عواقب روزه‌خواری در عربستان
   


معاون دارو و سازمان غذا و دارو از افزایش 30 تا 40درصدی نرخ فروش داروها خبر داد.
دکتر رضازاده، در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت قیمت داروهای داخلی گفت: با توجه به افزایش هزینه‌هایی که با تغییر نرخ ارز اتفاق افتاده بود، کمیسیون قیمت‌گذاری سازمان غذا و دارو به اصلاح قیمت داروها و فرآورده‌های دارویی پرداخت و در مواردی که نیاز به اصلاح قیمت بود آنها را اعمال کرد.
وی با اشاره به اینکه تاکنون تقریبا به صورت کامل اصلاح لیست برای فرآورده‌های تولید داخل انجام شده است، گفت: به صورت میانگین حدود 30 تا 40درصد افزایش نرخ فروش داروها را خواهیم داشت.
وی در ادامه افزود: تمام این موارد در تولید داخل به صورت موردی بررسی شده است و بر اساس اسناد و مدارک ارائه شده از طرف تولیدکننده‌ها بررسی و قیمت‌گذاری شده است و در این کمیسیون نماینده سازمان حمایت از مصرف‌کننده نیز حضور فعال داشته و اظهار نظر کرده‌اند.

 


رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گفت: در حالی که ایران تمامی انرژی خود را برای مقابله با مواد مخدر در شرق کشور قرار داده است پیش‌سازهای مواد مخدر توسط کشورهای اروپایی از غرب کشور وارد ایران می‌شود.
سردار علی مؤیدی، دیروز در دیدار سفیر ایتالیا و افسر رابط این کشور اظهار کرد: قوانین و مقررات ایران در رابطه با مقابله با مواد مخدر محکم است و عزم ملی و همگانی برای مقابله در کشور ایجاد شده است. قوانین ما اجازه مماشات و تساهل در امر حمل،‌ توزیع و تولید مواد مخدر را نمی‌دهد.
به گفته رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر، ایران در سه دهه اخیر منابع معنوی و مالی فراوانی را در راه مبارزه با مواد مخدرتقدیم کرده است چرا که هیچوقت نگاه جزیره‌ای و منطقه‌ای نیست و نگاهی فرامنطقه‌ای داریم. آرایش و انسداد مرز برای مقابله با ترانزیت مواد مخدر ادعای ما را ثابت می‌کند.
وی افزود: بزرگترین سرمایه هر کشور و سازمانی منابع انسانی است و ما طی سه دهه مبارزه 4 هزار شهید و 11 هزار و 500 جانباز تقدیم عرصه مبارزه با مواد مخدر کرده‌ایم ضمن اینکه صدها میلیارد تومان از سرمایه‌های مردم هزینه مقابله شده است. تمامی این هزینه‌ها صرفاً برای صیانت جامعه ایرانی نبوده است و اگر واقع بین‌باشیم می‌بینیم که ایران این هزینه‌ها را در دفاع از همه جوامع بشری پرداخت کرده است.
مؤیدی اظهار امیدواری کرد: سایر کشورها و نهادهای بین‌المللی نیز بتوانند همچون ایران در جنگ نابرابر با مافیای مواد مخدر سهم خودشان را ایفا کنند.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر همچنین از افزایش 400 درصدی کشف مورفین در سال 2013 خبر داد و افزود: مورفین حداقل کاربرد را در کشور ما دارد کشف محموله‌های 2 هزار کیلویی که به اروپا ترانزیت می‌شد نشان می‌دهد این اقدامات تنها برای وطن ما نیست و نگاه ما در برخورد با مافیا فراملی است.
وی با انتقاد از اینکه برخی پیش‌سازهای مواد مخدر صنعتی از اروپا وارد کشور می‌شود گفت: ما تنها از سمت افغانستان مورد تهدید نیستیم و پیش‌سازهای مواد مخدر صنعتی از اروپا وارد کشور ما می‌شود. اخیراً محموله‌ای را نیز در غرب کشور کشف و ضبط کردیم. در حالی که ما تمام توان خود را برای مقابله در شرق کشور گذاشته و از تمام جامعه بشریت دفاع می‌کنیم اما اروپایی‌ها برای مقابله با ترانزیت پیش‌سازهای مواد مخدر کمترین همکاری را با ما دارند.مؤیدی با بیان این که سگ‌های موادیاب ایران به اندازه کل پلیس‌های دنیا مخدر کشف کرده‌اند افزود: پلیس ایران بانک اطلاعاتی خوبی دارد و در حوزه علمی از سطح منطقه و فرامنطقه بالاتر است. پلیس ایران آمادگی دارد از تجهیزات فنی پلیسی ایتالیا درحوزه کشف مواد مخدر استفاده کنند.

 


زنجان- خبرنگار کیهان:
جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان از دستگیری فردی خبر داد که همسر و دختر متولدنشده خود را به قتل رسانده است.
به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی زنجان، سرهنگ «مراد جعفری» در توضیح این خبر گفت: درپی وصول پرونده‌ای به پلیس آگاهی با موضوع مرگ مشکوک زنی 26 ساله در 14 تیرماه سال 1392 پیگیری موضوع در دستورکار کارآگاهان پلیس آگاهی این استان قرار گرفت.
وی با بیان اینکه این زن باردار بود خاطرنشان کرد: نتیجه معاینه جسد و علت مرگ جنین دختر داخل رحم مادر، قطع ارتباط حیاتی بین جنین و مادر و آثار خونمردگی متعدد در سر و ناحیه شکم متوفی اعلام شده بود.
«جعفری» افزود: با مشخص شدن علت مرگ مادر و جنین تحقیقات برای شناسایی قاتل این پرونده آغاز شد و ماموران در خلال تحقیقات خود به شوهر متوفی مشکوک شدند.
این مقام انتظامی تصریح کرد: ماموران دریافتند که شوهر مقتول قبل از ازدواج به خواهر همسرش علاقه‌مند بوده و تمایل به ازدواج با وی داشته و از آنجا که این علاقه بعد از ازدواج نیز ادامه داشته و بیشتر نیز شده بود عامل ایجاد اختلاف بین این زن و مرد می‌شود.
جعفری تصریح کرد: با مشخص شدن این موضوع متهم دستگیر شد و با انتقال به پلیس آگاهی مورد بازجویی قرار گرفت که ابتدا وی منکر هرگونه اختلاف با همسرش شد اما با ارائه دلایل و مدارک لب به اعتراف گشود و به قتل همسر و فرزندش اعتراف کرد.متهم به ماموران گفت: به خاطر علاقه به خواهرزنم با همسرم مشاجره کرده و وی را با مشت و لگد به بادکتک گرفتم که منجر به خونریزی داخلی و بیهوشی و نهایتا مرگ مقتول شد. با اعترافات متهم، پرونده‌ای تشکیل و به دادسرا ارسال شد و متهم با قرار مناسب به زندان انتقال یافت.

 


رئیس اداره بهداشت مواد غذایی و بهسازی اماکن عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: اماکن تفریحی و رستوران‌های مناطقی مانند فرحزاد، ‌درکه و جاده چالوس در کانون بازرسی‌های امسال ماه مبارک رمضان قرار دارند.
محسن فرهادی با بیان اینکه نظارت‌های بهداشتی بر تمام مراکز تفریحی پس از ساعات افطار تشدید می‌شود،‌ افزود: پس از ساعات افطار، مراجعات مردمی به رستوران‌ها و مراکز تفریحی افزایش می‌یابد بنابراین بازرسان بهداشتی نیز بر اینگونه مراکز تمرکز خواهند کرد.
وی خاطرنشان کرد: استخرها از دیگر مکان‌هایی است که طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی در ماه مبارک رمضان در آنها اجرا می‌شود.
رئیس اداره بهداشت مواد غذایی و بهسازی اماکن عمومی وزارت بهداشت، یادآور شد: تیم‌های سیار این نظارت‌ها را انجام می‌دهند و مردم نیز می‌توانند شکایات خود را در زمینه بهداشت اماکن به سامانه 1490 اطلاع دهند.
به گفته فرهادی، چهار بازرس بهداشتی وزارت بهداشت در قالب دو هزار و 400 تیم و اکیپ مجهز، اماکن عمومی، تفریحی و عرضه غذا را در ماه مبارک رمضان نظارت و کنترل می‌کنند.

 


ایتام تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور و کمیته امداد امام خمینی(ره) در نخستین افطار ماه مبارک رمضان مهمان رئیس جمهور خواهند بود.
ایتام تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور و کمیته امداد امام خمینی(ره) در نخستین افطار ماه مبارک رمضان مهمان احمدی‌نژاد در نهاد ریاست جمهوری خواهند بود.
این در حالی است که 300 نفراز ایتام بهزیستی و 200 نفراز ایتام کمیته امداد امام خمینی به همراه مسئولان دستگاه‌های حمایتی روزه خود را در کنار رئیس جمهور افطار خواهند کرد.

 


مشاور وزیر بهداشت در امور پزشکان عمومی گفت: قرار شده وزارت بهداشت به پزشکانی که رادیولوژیست نیستند مجوز انجام این خدمات را بدهد و پزشکان حاضر در شهرهای کوچک و محروم دوره آموزشی لازم را خواهند دید.
علی سجادی در گفت‌وگو با فارس،‌در مورداعطای مجوز رادیولوژی به غیر رادیولوژیست‌ها گفت: طبق قوانینی که موجود است هر پزشکی که دوره‌ای را آموزش دیده باشد و در طول تحصیل و خدمت، دوره‌های تکمیلی را گذرانده باشد و در هر صورتی مهارت لازم راکسب کرده باشد می‌تواند نسبت به ارائه خدمات در آن زمینه اقدام کند.
وی ادامه داد: اگر قرار باشد که هر پزشکی که دوره مربوطه را می‌بیند به درمان اقدام کند. تخصص‌های مختلف به صورت موازی‌کاری ارائه می‌شوند و این کار شدنی نیست.
سجادی گفت: اینکه وزارت بهداشت گفته است برای پزشکان غیر رادیولوژیست دوره آموزش رادیولوژی گذاشته شود به نیازهای وزارتخانه برمی‌گردد.مشاور وزیر بهداشت در امور پزشکان عمومی گفت: علت اینکه وزارت بهداشت این مجوز را اعلام کرده نیاز برخی شهرهای محروم و کوچک به رادیولوژیست است چرا که در این شهرها یا رادیولوژیست وجود ندارد یا حاضر به شرکت در طرح شبکه بهداشت و درمان نیستند.
وی گفت: این رادیولوژیست‌ها که در طرح شبکه شرکت نمی‌کنند اغلب تمایل دارند کار خصوصی خود را دنبال کنند و در مطب‌های خود به دنبال درآمد بیشتر باشند.سجادی ادامه داد: بنابراین وزارت بهداشت خواسته است با ایجاد دوره آموزشی رادیولوژی برای پزشکان مختلف این نیاز را برطرف کند.مشاور وزیر بهداشت در امور پزشکان عمومی گفت: این مجوز مخصوص پزشکان عمومی نیست بلکه به هر گروه از پزشکان حاضر در شبکه بهداشت و درمان اعم از متخصصان زنان، ‌اطفال و... داده می‌شود.
وی تصریح کرد: این پزشکان با گذراندن دوره آموزشی دیگر نیازی به ارجاع بیمار به شهرهای دیگر برای انجام رادیولوژی ندارند بلکه به سرعت و بدون صرف هزینه بیشتر این آزمایش را انجام خواهند داد.

 


با گذشت کمتر از یک ماه از فصل گرما تاکنون 900 هکتار از جنگل‌های فارس در آتش سوخته‌اند در حالی که میزان مساحت جنگل‌های دچار حریق شده در طول تابستان سال گذشته در این منطقه 480 هکتار بوده است.
به گزارش خبرگزاری‌ها، مدیرکل منابع طبیعی استان فارس با اشاره به آتش‌سوزی در ممسنی افزود: علی‌رغم اقدام سریع در مهار آتش سوزی به دلیل وسعت حریق، مهار آن حداقل یک روز به طول خواهد انجامید.
کاظم بردبار با اظهار این مطلب که جنگل‌های استان فارس حدود 17 درصد از جنگل‌های کل کشور را تشکیل می‌دهند، اضافه کرد: آتش‌سوزی در یک ماه گذشته، تابستان امسال نزدیک به دو برابر تمام فصل تابستان سال گذشته به جنگل‌ها خسارت زده است.
وی هشدار داد که آتش سوزی‌ها فقط مربوط به جنگل‌ها نیست بلکه شرایط به گونه‌ای پیش می‌رود که حریق به پوشش‌های گیاهی حاشیه شهرها بویژه شیراز نیز کشیده شده است.همچنین رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس، سهل‌انگاری اهالی منطقه را علت ایجاد آتش‌سوزی‌های اخیر دانست و با صعب‌العبور دانستن مسیر آتش و اشاره به وزش باد در مورد گسترش آتش‌سوزی هشدار داد.مهرزاد فرد در ادامه با اشاره به این که در حال حاضر 300 نفر مشغول مهار آتش‌سوزی هستند تامین غذای این افراد و همچنین تهیه اعتبارات و امکانات لازم مانند بالگرد را از مشکلات همیشگی دانست که باید در کارگروه سند جامع مدیریت بحران دیده شود.

 


معاون داروی سازمان غذا و دارو به تشریح آخرین وضعیت تامین و توزیع شیر خشک در بازار پرداخت و میزان تغییرات قیمتی آن را اعلام کرد.
دکتر شمسعلی رضازاده در این باره افزود: قیمت شیر خشک‌های رایانه‌ای پس از تغییر نرخ ارز از مرجع به مبادله‌ای، افزایش قیمت فاحشی پیدا نکرده است.
وی ادامه داد: قیمت این دسته از شیر خشک‌ها بسیار بالاست و به عنوان مثال هزینه هر قوطی از آن صد هزار تومان تمام می‌شود که حدود 10 هزار تومان آن را مصرف‌کننده پرداخت می‌کند.
معاون داروی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه شیر خشک‌های رژیمی و وارداتی یارانه دریافت می‌کنند، اعلام کرد: پرداخت یارانه به این محصولات قطع نمی‌شود و همچنان ادامه خواهد داشت.
رضازاده درباره روند تامین این اقلام نیز گفت: با کمبود موضعی شیر خشک‌ها روبرو هستیم. البته همکاران ما وضعیت را مدیریت می‌کنند و شیر خشک را از داروخانه‌هایی که موجودی بالاتری دارند به مراکزی که کمبود وجود دارد، منتقل می‌کنند.رضازاده همنچنین به اعلام این خبر پرداخت که سفارش خرید شیر خشک انجام شده و تامین شیر خشک به موقع انجام خواهد شد.
به گزارش ایسنا دکتر رهبر مژدهی آذر، رئیس انجمن داروسازان نیز طی مصاحبه‌ای که ماه گذشته با خبرنگار ایسنا داشت، درباره قیمت مکمل‌ها و شیر خشک‌های رژیمی عنوان کرده بود: در حال حاضر کمبودی در خصوص شیر خشک‌های رژیمی نداریم. البته این گفته به این معنا نیست که با فراوانی شیر خشک در داروخانه‌ها روبرو هستیم. اکنون شیر خشک به صورت سهمیه‌ای توزیع می‌شود و ممکن است برخی شیر خشک‌های رژیمی به صورت موردی با کمبود مواجه شوند.

 


اصفهان ـ خبرنگار کیهان:
ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر استان اصفهان،532 کیلوگرم حشیش و تریاک هنگام ورود به اصفهان کشف و 9 قاچاقچی را دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان این مطلب اظهار داشت: ماموران پلیس مبارزه با موادمخد استان اصفهان از ورود یک محموله سنگین موادمخدر به استان مطلع شدند و تمامی راه‌های ورود به استان را تحت کنترل و نظارت خود درآوردند.سرتیپ عبدالرضا آقاخانی افزود: در این عملیات یک دستگاه کامیون بنز حامل موادمخدر که از استان‌های جنوبی به سمت اصفهان در حرکت بود توقیف و مقدار404 کیلو و 250 گرم حشیش در بازرسی از آن کشف و ضبط و راننده آن نیز دستگیر شد.
وی اضافه کرد: در ادامه ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر با همکاری نیروهای انتظامی شهرستان‌های نایین، شهرضا و سمیرم مقدار 127 کیلو و 750 گرم تریاک را طی چندین عملیات ویژه کشف و ضبط کردند.وی اظهار داشت: در مجموع عملیات‌های انجام شده مقدار 532 کیلوگرم تریاک و حشیش کشف، 9 قاچاقچی دستگیر و 5 خودروی سبک و سنگین توقیف شد و تمامی متهمان همراه با پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

 


به گفته مدیر کل آمار و اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال در 10/7 درصد ازدواج‌هایی که در سال گذشته در کشور ثبت شده، سن زوجه بیشتر از زوج است.
علی اکبر محزون افزود: از 831 هزار و 670 ازدواجی که سال گذشته در کل کشور ثبت شده در 88 هزار و 631 مورد سن زوجه بیش از زوج است که بیشتر این افراد با جمعیت 74 هزار و 893 مورد، فاصله سنی یک تا پنج ساله دارند وشامل 9 درصد از کل ازدواج‌های کشور می‌شود.
وی ادامه داد: در 11 هزار و 120 مورد نیز سن زوجه بین 6 تا 10 سال بیشتر از زوج بوده و 1893 مورد نیز فاصله سنی 11 تا 15 ساله دارند.
به گفته وی، سال گذشته در 441 ازدواج ثبت شده در کشور زوجه 16 تا 20 سال و در 284 مورد نیز بیش از 20 سال بزرگتر از زوج بوده است.
مدیر کل آمار واطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور در خصوص تفاوت میزان این ازدواج‌ها در نقاط شهری و روستایی اظهار کرد: آمارها نشان می‌دهد که تعداد ازدواج‌هایی که در آن‌ها سن زوجه بیش از زوج است در نقاط روستایی با درصد بسیار کمی بیشتر است اما در کل تفاوت چندانی میان میزان این ازدواج‌ها مشاهده نمی‌شود.محزون افزود: از کل ازدواج‌های شهری حدود 6/10 درصد و از کل ازدواج‌هایی که در نقاط روستایی صورت گرفته 11 درصد از کل آمار را این ازدواج‌ها تشکیل می‌دهند.وی در خصوص روند افزایش این ازدواج‌ها در سال‌های اخیر گفت: هنوز مقایسه‌ای در این زمینه صورت نگرفته و به صورت قطعی نمی‌توان اظهار نظر کرد. اما می‌توان گفت که آمارها نسبت به دو سال اخیرتفاوتی پیدا نکرده باشد، اما نسبت به 5 تا 10 سال گذشته متفاوت است.
به گفته مدیر کل آمار و اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال،‌ در سال 91 از143 هزار و 790 طلاقی که در کشور ثبت شده، 106 موردمربوط به ازدواج‌هایی بوده است که در آن‌ها سن زوجه از زوج بیشتر است.

 


اعترافات سارقان حرفه‌ای
فارس- مشهد: رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی اعلام کرد: 2 نفر سارق حرفه‌ای که با شگردهای خاص اقدام به سرقت اشیای قیمتی از داخل منازل می‌کردند توسط ماموران کلانتری خواجه ربیع و پایگاه شرق پلیس آگاهی خراسان رضوی شناسایی و دستگیر شدند.
متهمان به 15 فقره سرقت از منازل اعتراف کردند.
کشف مواد مخدر
* بوشهر: فرمانده انتظامی بوشهر از کشف 21کیلوگرم ماده مخدر هروئین از یک باند قاچاق در این استان خبر داد.
این باند هنگامی که قصد داشت مقادیر زیادی مواد مخدر را با استفاده از یک دستگاه خودروی سمند از مسیرهای فرعی وارد استان بوشهر کند با عملیات پلیسی متوقف شد و سرنشینان خودروی سمند و خودروی دیگری که آن را اسکورت می‌کرد، دستگیر شدند.
کلاهبردار حرفه‌ای به دام افتاد
* اراک: فردی که با جعل هویت اقدام به اخاذی و کلاهبرداری حدود یک میلیارد ریال کرده بود توسط پلیس امنیت عمومی استان مرکزی شناسایی و در مخفی‌گاه خود در یکی از دامداری‌های اطراف شهر اراک دستگیر شد. متهم پس از اعتراف به بزه انتسابی به مراجع قضایی تحویل داده شد.
برخورد با مخلان امنیت عمومی
قائمشهر- خبرنگار کیهان: در عملیات مختلف تیم‌های ویژه پلیس انتظامی قائمشهر مقدار 3کیلوگرم انواع مواد مخدر و همچنین 5 دستگاه موتورسیکلت مسروقه کشف و ضبط شد و 48 دستگاه موتورسیکلت که اقدام به آلودگی صوتی و مزاحمت عمومی می‌کردند، توقیف شدند.

 


سارقی که هرشب با لباس‌ زنانه به شکار راننده خودروهای مدل بالا در بالای شهر می‌پرداخت دستگیر شد.
به گزارش کلانتری 102 پاسداران این سارق تبهکار با پوشیدن لباس زنانه رانندگان خودروهای مدل بالا را شکار می‌کرد به طوری که اخیرا آمار خود را به شش خودرو در شب رسانده بود.
بنابراین گزارش سارق تبهکار با پوشیدن لباس زنانه در کنار خیابان می‌ایستاد و پس از سوار شدن به خودروهای مدل بالا در یک محل خلوت با تهدید چاقو لوازم داخل خودرو را سرقت کرده و بلافاصله با کمک همدستش از محل می‌گریخت.متهم همچنین در برخی از سرقت‌ها از راننده می‌خواست تا برای او آب معدنی بخرد و در این بین با سرقت لوازم با ارزش داخل خودرو و مدارک راننده از محل فرار می‌کرد.ماموران با کمک شاکیان پرونده به چهره‌نگاری از سارق زن‌نما پرداخته و مشخصات او در اختیار گشتی‌های پلیس قرار گرفت. سرانجام ساعت 5 بامداد 15 تیر امسال ماموران متهم را در حالی که پوشش زنانه به تن داشت در داخل یک خودروی پراید شناسایی و او را دستگیر کردند.
در بازرسی از داخل خودرو نیز تعدادی مدارک شناسایی و مدارک خودروهای پروتون، کمری و پورشه کشف شد. یک دست کت و شلوار مردانه نیز بر روی صندلی عقب خودرو قرار داشت که متهم مدعی شد پس از هر سرقت برای اینکه شناسایی نشود لباس‌های زنانه را با کت و شلوار عوض می‌کرد.
متهم همچنین اعتراف کرد در برخی از موارد با پرسه‌زنی در خیابان، خودروهای مدل بالا را در محل‌های خلوت شناسایی و از داخل آن سرقت می‌کرده است.
تحقیقات برای شناسایی همدست او در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفته است.

 


روابط عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران اعلام کرد: به منظور خدمات‌رسانی مطلوب‌تر به شهروندان و با توجه به ادامه عملیات ترمیم و بهسازی آسفالت خیابان مصطفی خمینی در تقاطع مولوی، اتوبوس‌های خط 2602 به صورت موقتی در مسیر رفت (شرق به غرب) از میدان خراسان با تغییر مسیر از خیابان 17شهریور جنوبی، خیابان شوش، خیابان خیام جنوبی، میدان محمدیه و در ادامه در مسیر اصلی تردد می‌نماید.
در این تغییر مسیر فقط ایستگاه‌های میدان قیام، تقاطع مولوی، سعادت و میدان محمدیه تا اطلاع ثانوی حذف گردیده است.

 


گنبدکاووس- خبرنگارکیهان:
نوجوان 12ساله‌ای که 20روز پیش توسط تعدادی آدم‌ربا در گنبدکاووس ربوده شده بود توسط مأموران انتظامی این شهرستان از چنگال آدم‌رباها آزاد شد.
فرمانده انتظامی گنبدکاووس گفت: تعدادی از اعضای یک باند 14 نفره آدم‌ربایی 27 خرداد امسال، نوجوان 12ساله‌ای را در یکی از خیابان‌های گنبدکاووس با یک دستگاه خودروی پژو می‌ربایند.سرهنگ محمدعلی عسکری افزود: آدم‌ربایان از پدر این نوجوان تقاضای 50میلیارد ریال وجه نقد کرده و تهدید می‌کنند درصورت عدم پرداخت وجه، پسر را به خارج از کشور انتقال می‌دهند.
وی گفت: نیروی انتظامی اعضای این باند 14 نفره را که دارای سابقه ضرب و شتم و سرقت بودند در دو استان گلستان و سیستان‌وبلوچستان دستگیر کرد.
وی با بیان این که از اعضای این باند آدم‌ربایی دو قبضه سلاح گرم و گلوله کشف شد، افزود: پس از انجام تحقیقات، نوجوان ربوده شده که در منزل یکی از اعضای این باند در شهر گرگان گرفتار بود، آزاد و به آغوش خانواده بازگشت.

 


به دنبال درج خبر «ریشه‌کنی 500 نهال توسط شهرداری» مورخ 15/4/92 جوابیه زیر از سوی روابط عمومی شهرک شهید محلاتی به دفتر روزنامه ارسال گردید.
در این جوابیه آمده است موضوع ریشه‌کنی 500 اصله نهال در اصل جابجایی نهال‌ها به علت نامناسب بودن مکان از خیابان امام علی(ع) به انتهای بلوار بسیج شرقی بوده است. در ضمن به هیچ‌یک از نهال‌ها صدمه‌ای وارد نشده است.

 


به تازگی رستورانی در اعماق سواحل کشور مالدیو افتتاح شده است.
به گزارش سایت آرتی روسیه، این رستوران در عمق 5 متری دریا قرار دارد و در اطراف آن، ماهی‌ها موج می‌زنند.
این رستوران که «مروارید» نام دارد، در نزدیکی یکی از جزیره‌های مالدیو در اقیانوس هند واقع شده است.هزینه سرو غذا در این رستوران حدود 120 دلار برای دو نفر است. این رستوران تنها گنجایش 14مشتری را دارد و تنها با رزرو قبلی، مشتری می‌پذیرد.

 


پلیس امارات یک زن تبعه یکی از کشورهای خلیج‌فارس را که با لکسوس گدایی می‌کرد، بازداشت کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شبکه خبر، این زن سوار بر خودرو گرانقیمتش مقابل پمپ بنزین‌ها می‌ایستاد و به مردم، به ویژه مردان جوان، می‌گفت که پول بنزین همراهش نیست و از آنها می‌خواست مقداری پول به او بدهند و قول می‌داد بعد از خروج از پمپ بنزین آن را برگرداند، اما بعد از گرفتن پول، خبری از وی نمی‌شد.
مدیر گروه امنیت گردشگری در پلیس دبی افزود: یکشنبه گذشته، جوانی که پنج بار طعمه این زن شده بود، او را در حال گول زدن فرد دیگری دید و به پلیس اطلاع داد. ما شکایت‌های متعددی در این باره داشتیم و آن زن را بازداشت کردیم.پسری که این زن را به پلیس معرفی کرده بود، گفت: او هر بار با حرف‌های جدید و قانع‌کننده از این که پول را پس نداده عذرخواهی می‌کرد و بار دیگرپول می‌گرفت و رفتارش طوری بود که هرکسی را قانع می‌کرد که دزد یا کلاهبردار نیست.
شوهر این زن که یک تاجر اهل عجمان است پس از آنکه علت بازداشت همسرش را از پلیس شنید، زبانش بند آمد!
پلیس امارات اعلام کرد در شش ماهه نخست امسال 286 گدای قلابی را بازداشت کرده است.
پلیس دبی افزود: در آستانه ماه رمضان گداهای حرفه‌ای کشورهای خلیج‌فارس راهی دبی می‌شوند و با روش‌های مختلف، از جمله در دست داشتن نسخه پزشک، مردم را فریب می‌دهند، اما امسال 20گشت ویژه برای شناسایی این گداها فعال شده است.

 


«لادوی یاداو»، زنی است که در کالبد یک کودک محبوس شده است.
او که مبتلا به نوعی اختلال هورمونی نادر است، از6 سالگی تاکنون از لحاظ فیزیکی رشدی نداشته است. «لادوی» که در کشور هند زندگی می‌کند، اکنون 20 سال دارد. برادر بزرگتر «لادوی» که 22 ساله است، نیز به بیماری مشابهی مبتلا است، اما خانواده این دو جوان توانایی مالی برای درمان آنها را ندارند.

 


30 هزار زندانی عادی در بازداشتگاه‌های ایالتی کالیفرنیا در حمایت از همقطاران خود که در سلول‌های انفرادی دوران حبس خود را می‌گذرانند، دست به اعتصاب غذا زدند.
خبرگزاری آسوشیتدپرس از «ساکرامنتو کالیفرنیا» گزارش داد که زندانیان دو روز است غذاهای خود را نگرفته و اعلام کردند این سومین اعتصاب غذای آنها در دو سال گذشته علیه شرایط زندان برای چهار هزار و 500 زندانی خطرناک و اعضای تشکیلات تبهکاری و خاطیان جدی است که در واحدهای اسکان امنیتی (انفرادی) نگهداری می‌شوند.
بر اساس این گزارش، زندانیان انفرادی این زندان مدت 6 سال یا بیشتر است که در شبانه‌روز 22 ساعت و نیم در سلول‌های دوونیم متری محبوس هستند و تنها دقایقی به آنها اجازه داده می‌شود به حیاط کوچکی که با دیوارهای سیمانی احاطه شده وارد شوند.
بنابراین گزارش، 30 هزار تن از 133 هزار زندانی این ایالت از جمله در خلیج پلیکان در منطقه مرزی «اورگون» و سه زندان بسیار امنیتی اطراف این ایالت در این اعتصاب شرکت دارند.
از سوی دیگر روز دوشنبه دو هزار و 300 زندانی و سه‌شنبه دو هزار تن از زندانی‌ها از رفتن به کلاس‌های آموزشی خودداری کردند.
پس از آنکه گفت‌وگوهای زندانیان با مقامات زندان در ماه گذشته در ارتباط با خواسته‌هایشان مبنی بر قطع حبس انفرادی درازمدت به نتیجه نرسید، این اعتصاب آغاز شد.
گفته می‌شود دفتر امور زندان‌های آمریکا سیاست‌های خود را سال گذشته تغییر داد و به کسانی که با باندهای تبهکاری همکاری داشتند اجازه داد تا راهی برای خروج از این انفرادی‌ها پیدا کنند. بر این اساس قرار است نیمی از 400 زندانی این بازداشتگاه از انفرادی خارج شوند.
مسئولان زندان‌های ایالتی اعلام کرده‌اند که 115 نفر نیز با برنامه می‌توانند به سالن‌های عمومی بروند.
یک قاضی فدرال اردیبهشت ماه از رد درخواست قانونی 10 زندانی خلیج پلیکان که اعلام کرده بودند شرایط انفرادی ظالمانه، برخلاف قانون اساسی و مجازاتی نامعمول است، خودداری کرد.

 


عربستان سعودی تهدید کرد هر خارجی غیرمسلمان را که در ماه رمضان اقدام به روزه‌خواری در ملأ عام کند، از خاک خود اخراج خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزارت کشور عربستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: ساکنان غیرمسلمان در عربستان سعودی باید در طول ماه رمضان به احترام این ماه و همین طور به احترام مسلمانان از خوردن و آشامیدن در ملأ عام خودداری کنند.
در این بیانیه آمده است: خارجی‌هایی که اقدام به روزه‌خواری کنند مشمول اقدامات تنبیهی قرار خواهند گرفت که شامل لغو قراردادهای کاری و اخراج آنها از خاک عربستان می‌شود.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10