(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنجشنبه 20 تـیـر 1392 - شماره 20539

حدیث دشت عشق
پرده آخر نمايش قدرت واليبال در لیگ جهانی
ايران ـ آلمان ؛ پذيرايي 12 هزارنفري در آزادی
اخبار کوتاه از فوتبال
تیم ملی جودو با 5 ورزشکار در مسکو
رسوایی تبانی در فوتبال نیجریه؛ 146 گل در دو بازی!
نکات جالب توجه قرعه کشی لیگ سیزدهم
خواندنی از ورزش ایران
یزدانی هم به تیم ملی کشتی دعوت شد
اتریش، مکان احتمالی اردوی تیم ملی
تیم ژیمناستیک گنبدکاووس برای‌سومین بار قهرمان لیگ برتر ایران شد
به گفته نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس
تیم اقتصادی دولت منتخب قوی‌تر از تیم دولت فعلی خواهد بود
وزیر ورزش و جوانان: جوانان ایرانی توانایی بالایی در فتح
قله‌های افتخار دارند
   


به یاد سردار شهید «علی اکبر جزی» دیدار با قامتی خونین
شکوفه وجودش سال 1340 بر درخت حیات جوانه زد. در محیطی آکنده از عطر عبودیت و دوستی اهل بیت پرورش یافت.
دوران نوجوانی و تحصیلش همزمان شده بود باروزهای خیزش مردم عدالت‌جو برضد حکومت ظلم، شروع فعالیت‌های انقلابی‌اش از مدرسه بود. عکس‌های شاه را پاره کرد و علیه آن شعار داد و به خاطر همین کارها چندبار اخراج شد اما هیچ گاه کوتاه نیامد. هر روز مصمم‌تر از روز قبل پا به پای مردم کشورش فریاد آزادیخواهی سر می‌داد تا سرانجام پیروزی نهایی کسب شد.با آمدن برای اجرای اوامرش چشم به لب‌های امام دوخت. با دستور امام راهی کردستان شد و به مبارزه با ضدانقلاب همت گمارد. چندی نگذشت که به اسارت گروهک کومله درآمد و پس از تحمل هفت ماه شکنجه‌های فراوان آزاد شد.
استقامت وشجاعت و فعالیت‌های علی‌اکبر نامش را در لیست ترور کومله و دموکرات قرار داد تا جایی که برای سرش جایزه نقدی هنگفتی گذاشته شد. با اوج‌گیری نفوذ عراق به خاک جنوب، راهی آبادان شد و پس از قبول فرماندهی گردان امام محمد باقر(علیه‌السلام) در عملیات فتح‌المبین شرکت کرد و در همان عملیات (2/1/1361) در حالی که برای خاموش کردن تیربار دشمن در حال پیشروی بود، مورد اصابت رگبار مسلسل دشمن بعثی قرار گرفت وباجسمی غرق در خون به دیدار مولایش نائل شد.
ستاد یادواره 180 شهید هیئت بنی فاطمه اصفهان

 


تيم ملي واليبال ايران در آخرين مسابقات خود در ليگ جهاني 2013 در سالن دوازده هزار نفري آزادي تهران به مصاف آلمان مي رود.
شاگردان خوليو ولاسكو كه با كسب نتايج درخشان در اين دوره از مسابقات، خود را به عنوان پديده ليگ جهاني معرفي كردند اين بار بايد به مصاف تيمي بروند كه خود در فصل گذشته پديده ليگ جهاني محسوب مي شد.
آلمان در رقابت هاي سال گذشته در گروهي كه تيم هاي قدرتمندي مثل آرژانتين و بلغارستان نيز حضور داشتند موفق شد در رده نخست قرار بگيرد و به مرحله نهايي ليگ جهاني صعود كند. اين تيم در نهايت نيز بالاتر از تيم برزيل در رده پنجم ليگ جهاني قرار گرفت تا بهترين نتيجه خود را در ميان 9دوره حضور در اين مسابقات به دست بياورد.
آلمان ها در دوره جديد ليگ جهاني نيز نتايج خوبي به دست آوردند و در آخرين مسابقه خود نيز روسيه قهرمان المپيك 2012 لندن را با نتيجه سه بر دو از پيش رو برداشتند.با توجه به شرايط جدول گروه C تيم ملي واليبال ايران شانسي براي صعود به مرحله نهايي ليگ جهاني ندارد اما دو مسابقه پيش رو براي آلماني ها بسيار مهم است زيرا اين تيم مي تواند با كسب دو پيروزي سه امتيازي مقابل تيم ملي كشورمان يك بار ديگر راهي مرحله نهايي ليگ جهاني شود.
از سوي ديگر شاگردان ولاسكو كه در شش مسابقه قبلي خود در ليگ جهاني با پيروزي مقابل تيم هاي قدرتمند صربستان، ايتاليا و كوبا خود را به عنوان يكي از قدرت هاي جديد واليبال جهان مطرح كرده اند انگيزي زيادي دارند كه در آخرين مسابقات خود در ليگ جهاني، آن هم مقابل چشم 12 هزار تماشاگر خودي، موفق باشند تا پاياني شيرين براي روزهاي درخشان خود در اين مسابقات رقم بزنند.خوليو ولاسكو سرمربي پر افتخار و باتجربه تيم ملي ايران در اين مسابقه بايد تيم خسته خود را مقابل انديشه هاي «ويتال هينن» سرمربي بلژيكي به ميدان بفرستد. تيمي كه پيش از كسب سه پيروزي از چهار مسابقه خود مقابل ايتاليا و كوبا، كمتر از سه روز قبل از رويارويي با آلمان، از سفر طولاني خود به تهران بازگشت و فرصت كمي براي بازگشت به شرايط ايده آل دارد.
ملي پوشان كشورمان با وجود خستگي از سفرهاي طولاني خود، مي توانند با كسب دو پيروزي مقابل آلمان خود را تا رده سوم گروه بالا بكشند و در مجموع رقابت هاي ليگ جهاني 2013 نيز در رتبه خيره كننده هفتم قرار بگيرند.تيم هاي ايران و آلمان تا كنون سابقه رويارويي در مسابقات رسمي را ندارند اما سال گذشته در جام «واگنر» لهستان به مصاف هم رفتند كه آن مسابقه با برتري سه بر صفر آلماني ها به پايان رسيد.تيم هاي ايران و آلمان روزهاي جمعه و شنبه 21 و 22 تير از ساعت 21 در سالن دوازده هزار نفري آزادي تهران به مصاف هم مي روند.هم اكنون در جدول رده بندي گروه C آلمان با 14 و ايران با 12 امتياز در رده هاي چهارم و پنجم قرار دارند.
ولاسکو: رضایت را در چشم مردم می‌بینم
سرمربی تیم ملی والیبال در بازگشت به تهران تاکید کرد: ما دو بازی سخت با آلمان را پیش روی داریم و باید روی این دو مسابقه تمرکز کنیم.خولیو ولاسکو در حاشیه مراسم استقبال از تیم ملی والیبال در فرودگاه امام خمینی(ره) در خصوص دیدارهای برگزار شده مقابل ایتالیا و کوبا خاطرنشان کرد: ما بازیهای سنگینی را پشت سر گذاشتیم. کسی انتظار برد در چهار بازی را از ما نداشت تا بتوانیم با کسب امتیازات آن به دور نهایی راه پیدا کنیم.سرمربی تیم ملی با اشاره به بازی مقابل آلمان تاکید کرد: ما شانس صعود نداریم و باید روی دو بازی با آلمان تمرکز کنیم. باید این ذهنیت را داشته باشیم که بتوانیم این دیدار را هم به خوبی برگزار کنیم. همیشه گفته‌ام در لیگ جهانی به دنبال یادگیری هستیم. تیم در این مدت چیزهای زیادی یاد گرفت و اشتباه‌های خودش را شناخت. نبرد با بهترین‌های جهان بهترین کلاس آموزشی بود که والیبالیست‌ها در آن شرکت کردند.سرمربی تیم ملی والیبال ادامه داد: من در این رقابت‌ها می‌دیدم تمام نفرات تیم تلاش می‌کردند و روزهای پرفشاری را پشت سر می‌گذاشتند تا به نتیجه‌ برسند. این همان چیزی است که ما یاد گرفتیم، یاد گرفتیم مبارزه کنیم و کوتاه نیاییم. من از تمام بازیکنانم راضی هستم و این رضایت را نیز در چشم مردم ایران می‌بینم. امیدوارم این وضعیت ادامه دار شود.

 


دبیرکل پیشنهاد مدیرعاملی را نپذیرفت
دبیر فدراسیون فوتبال در خصوص پیشنهاد حضورش در مدیریت باشگاه پرسپولیس گفت: صحبت‌هایی در این زمینه صورت گرفته بود و از من خواسته شده بود به پرسپولیس بروم. با این حال رفتنم به پرسپولیس منتفی است. مهدی محمدنبی افزود: من در فدراسیون مامور هستم و به کارم در همین جا ادامه خواهم داد.
پرسپولیس انصاری فرد را نخواست
بازگشت کریم انصاری فرد به باشگاه پرسپولیس منتفی شد. انصاری فرد با تایید این خبر گفت: از باشگاه پرسپولیس به من زنگ زدند و اعلام کردند که نیازی به حضورم در این تیم نیست.
رحمتی به سایپا پیوست
کیانوش رحمتی هافبک فصل گذشته تیم استقلال با عقد قراردادی یک ساله به تیم فوتبال سایپا پیوست.
جلسه منصوریان در خصوص نکونام
علیرضا منصوریان گفت: روز سه شنبه من در صحبت‌هایم از فتح‌الله‌زاده خواستم که جواد نکونام را حفظ کند چون او مایه افتخار ما، کاپیتان تیم ملی و یکی از کاپیتان‌های استقلال است. من حتی در این خصوص با نکونام هم در مورد شرایطش برای ماندن در استقلال نیز صحبت کردم. او به گونه‌ای از استقلال صحبت می‌کرد که به عنوان یک استقلالی دو آتشه لذت بردم.
دو دیدار تدارکاتی پرسپولیس
تیم فوتبال پرسپولیس طی روزهای پنجشنبه (امروز) و یکشنبه هفته آینده میزبان تیم‌های ملوان بندر انزلی و فولاد اهواز خواهد بود. این بازی‌ها در راستای برنامه‌های آماده‌سازی سرخپوشان انجام می‌شود که از سوی سرمربی تیم طراحی شده است.
پیکان نباید با کاظمی قرارداد می‌بست
دبیر کمیته‌ رسیدگی به تخلفات فوتبال می‌گوید، با توجه به کامل نشدن تحقیقات درباره فرهاد کاظمی، باشگاه پیکان نباید با این مربی قرارداد امضا می‌کرد.
کریمی مقابل پرسپولیس بازی می‌کند
سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی با بیان اینکه سه بازی از چهار بازی ابتدایی تیمش در شروع لیگ برتر خارج از خانه است، از بازی کردن علی کریمی مقابل پرسپولیس خبر داد و گفت: ما برای شروع خوب در مسابقات لیگ مصمم هستیم.
اشتباهی که مبعلی مرتکب شد
مبعلی هافبک این فصل استقلال خوزستان ضمن امیدواری به موفقیت این تیم، جدایی‌اش از استقلال تهران در فصل گذشته را اشتباه دانست.
کاردوست در داماش
رضا کاردوست بازیکن گهر که اصالتاً شمالی است، پس از دو سال حضور در تیم گهر دورود با قراردادی یک‎ساله به تیم شهرش اضافه شد و در سیزدهمین دوره لیگ برتر پیراهن داماش را می‎پوشد.
سفر مدیرعامل استقلال به اوکراین
علی فتح الله زاده مدیرعامل باشگاه استقلال، ظهر دیروز در اردوی استقلال در کیف اوکراین حضور یافت. استقلال تهران در بازی تدارکاتی خود برابر دیناموکیف اوکراین به برتری دو بر یک دست یافت. گل های استقلال را برهانی و مجیدی به ثمر رساندند.
گزینه های سرمربیگری آلومینیوم
مدیرعامل باشگاه آلومینیوم المهدی هرمزگان از پرویز مظلومی، اکبر میثاقیان و وینگو بگوویچ به عنوان گزینه‌های نهایی هدایت تیم فوتبال آلومینیوم خبرداد.
دیدار تدارکاتی نفت و استقلال
تیم‌های فوتبال نفت تهران و استقلال خوزستان در یک دیدار دوستانه امروز به مصاف یکدیگر می‌روند.
قطبی یک گام دیگر به اخراج نزدیک شد
تیم افشین قطبی در آخرین مسابقه خود در جی‌لیگ ژاپن به کاشیما باخت. شاگردان قطبی این مسابقه را با نتیجه 3 - 1 به حریف واگذار کردند. این نتیجه در حالی ثبت شد که چند روز قبل تعداد زیادی از هواداران شیمیزو توماری علیه افشین قطبی امضا کرده و از مدیریت این باشگاه خواسته بودند که او را اخراج کنند.
تیموریان در انتظار ویزای قطر
تیموریان هافبک دفاعی تیم ملی کشورمان هنوز تکلیفش برای فصل آینده مشخص نیست و این در حالی است که در انتظار صدور ویزای قطر به سر می‌برد.

 


تیم ملی جودوی ایران برای حضور در رقابت‌های جایزه بزرگ روسیه با 5 ورزشکار به مسکو می‌رود.
رقابتهای جایزه بزرگ روسیه طی روزهای 29 و 30 تیر با حضور برخی از بهترین‌های دنیا در مسکو برگزار خواهد شد که تیم ملی جودوی ایران با 5 ورزشکار در این رقابتها به روی تاتامی می رود. بر همین اساس بهزاد وحدانی و احسان بهرامیان در وزن 60- کیلوگرم ، سعید ملایی در وزن 73- کیلوگرم ، امیر قاسمی نژاد در وزن 81- کیلوگرم و جواد محجوب در وزن 100- کیلوگرم با مربیگری مسعود حاجی آخوندزاده در رقابتهای گراند اسلم مسکو به روی تاتامی خواهند رفت.

 


تبانی باعث شد تا فدراسیون فوتبال نیجریه از محرومیت کامل چهار تیم حاضر در لیگ این کشور خبر دهد.
در دو بازی برای صعود به لیگ دسته یک نیجریه در مجموع 146 گل از خط دروازه‌ها عبور کرد! اتفاقی که با واکنش شدید فدارسیون فوتبال نیجریه همراه شد.مسئولان فدراسیون فوتبال نیجریه اعلام کردند هر چهار تیمی را که در رسوایی فوتبال این کشور نقش داشتند، با محکومیت دائمی مواجه خواهد کرد.
دو تیم حاضر در لیگ دسته دو نیجریه برای صعود به لیگ دسته یک این کشور نیاز به تفاضل گل زیاد داشتند و در نهایت این دو تیم توانستند با دو نتیجه‌ عجیب 79 بر صفر و 67 بر صفر به پیروزی برسند تا صعودشان به دسته یک این کشور قطعی شود! در یکی از این بازی‌ها پلاتئو فدرس یکی از بازیکنان 72 گل از 79 گل تیمش را به ثمر رساند! فدراسیون فوتبال نیجریه در واکنش به این دو نتیجه‌ عجیب گفت: یک شرمساری کامل برای فوتبال نیجریه رخ داد. تمامی بازیکنان و مسئولان چهار تیم و مسئولان سازماندهی مسابقات به دلیل تبانی تحت پیگرد قانونی بوده و با محرومیت کامل مواجه خواهند شد. هر بازیکن و فردی که کوچک‌ترین نقش را در این دو بازی داشته‌اند، با محرومیت مواجه خواهند شد.

 


مراسم قرعه‌کشی سیزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌‌های ایران در تالار وحدت تهران برگزار شد تا برنامه 30 هفته این رقابت‌ها در فصل جدید مشخص شود.
رقابت‌های امسال در حالی قرار است از دوم مردادماه امسال و زودتر از موعد نسبت به سال‌‌های گذشته آغاز شود که بزرگ‌ترین تفاوت لیگ امسال با سال‌‌های اخیر این است که با یک بازگشت به عقب 7 ساله دوباره لیگ برتر قرار است به خاطر تقویم شلوغ تیم ملی برای حضور در جام جهانی 2014 برزیل با 16 تیم کار خود را آغاز کند. در زیر نگاهی می‌اندازیم به نکاتی که پس از قرعه‌کشی فصل جدید برای تیم‌های لیگ برتری در جریان 30 هفته این رقابت‌ها به وقوع خواهد پیوست:
*در صورتی که همچنان دیدارهای استقلال و پرسپولیس در فصل سیزدهم هم مقابل تیم‌هایی مانند نفت، سایپا و راه‌آهن در ورزشگاه آزادی برگزار شود، تیم فوتبال پرسپولیس طی 9 هفته اول رقابت‌ها تنها یک بار و آن هم در هفته دوم رقابت‌ها مقابل ذوب آهن در اصفهان به میدان خواهد رفت.در فصل گذشته همین اتفاق برای استقلال افتاد که مورد اعتراض رویانیان، مدیرعامل سرخ‌ها قرار گرفته که در نهایت وی مسئولان سازمان لیگ را به حمایت از استقلال متهم کرد.
*اما استقلال از این حیث با یک توزیع مناسب مواجه شده و تا هفته دهم دور رفت یک بازی در میان در شهرستان به میدان خواهد رفت. با این حال استقلالی‌ها در همین دور رفت و از هفته دهم تا پانزدهم و طی 6 هفته تنها یک بار و آن هم برای برگزاری دیدار مقابل تراکتورسازی در هفته پانزدهم از تهران خارج خواهند شد.
*همواره رقابت‌های استقلال و پرسپولیس قبل و بعد از دربی از اهمیت قابل توجهی برخوردار بوده است. در پیش دربی‌ها به خاطر حساسیت دربی معمولا دو تیم دست به عصا به میدان می‌آیند و پس از دربی هم، شکست یا برد احتمالی می‌تواند روحیه هر کدام از تیم‌ها برای ادامه کار را افزایش یا کاهش دهد.بر همین اساس امسال استقلال در پیش دربی کار راحتی دارد و پرسپولیس پس از دربی.در بازی‌های پیش دربی، استقلال با استقلال خوزستان و پرسپولیس با فولاد دیدار می‌کند اما پس از دربی استقلال با ذوب‌آهن و پرسپولیس با گسترش فولاد دیدار خواهد کرد.
*استقلال و پرسپولیس برای دومین بار در تاریخ رقابت‌های لیگ برتر در هفته هشتم به مصاف هم می‌روند.
*تقابل زودهنگام علی کریمی در هفته اول رقابت‌ها با پرسپولیس آن هم در حالی که بازی در تهران و مقابل دیدگان هواداران سرخ برگزار می‌شود، بدون شک مهم‌ترین اتفاق هفته اول رقابت‌هاست، ضمن اینکه فرصت دیدار هواداران پرسپولیس با علی کریمی به همین زودی فراهم شده تا هواداران جادوگر بیشتر از این دلتنگ بازیکن محبوبشان نباشند. استقلالی‌ها نیز در هفته دوم شاهد حضور شماره ۸ سابق خود در ترکیب سپاهان در ورزشگاه آزادی خواهند بود تا به این ترتیب فرصت انتقام شماره ۸ های فصل گذشته دو تیم استقلال و پرسپولیس خیلی زود برای این دو بازیکن فراهم شود.
*امسال هم قبل از آغاز لیگ مدعیانی مانند استقلال، پرسپولیس، سپاهان، تراکتورسازی و فولاد خوزستان با یارگیری‌های خوب خود یک سر و گردن بالاتر از تیم‌های دیگر قرار دارند. بر همین اساس نکته قابل توجه این است که در صورتی که تیم‌های استقلال و تراکتورسازی مانند فصل گذشته اگر همچنان رقابتشان برای قهرمانی تا آخر فصل ادامه داشته باشد، دیدار هفته پایانی این دو تیم در هفته سی‌ام که در تهران برگزار می‌شود، حکم فینال لیگ را پیدا خواهد کرد.

 


*تیم ملی دو و میدانی‌ جانبازان و معلولین کشورمان برای حضور در رقابت‌های جهانی فرانسه دوشنبه ۲۴ تیرماه تهران را به مقصد محل برگزاری این مسابقات ترک می‌کند.
*فدراسیون کاراته هدایت تیم‌های ملی کاراته نوجوانان و جوانان ایران را به ترتیب به مازیار فریدخمامی و شهاب سلطانی سپرد.بر همین اساس در بخش نوجوانان اکبر عبدلی و مهدی احمدی در کنار فرید خمامی فعالیت خواهند کرد و در رده جوانان نیز غلامعلی حیدری و رضا میدان‌رو به عنوان همکاران سلطانی معرفی شدند.
*محمود صمیمی تنها نماینده دوومیدانی ایران در بازی‌های دانشجویان جهان ظهر دیروز در گروه B رقابتهای پرتاب دیسک با ثبت رکورد ۶۰ متر و ۱۸ سانتی‌متر به فینال مسابقات این ماده رسید. پرتابگران روس و ایتالیایی در این گروه به ترتیب با رکورد‌های 87/61 و 53/61 متر بهتر از صمیمی پرتاب کردند. فینال این رقابتها جمعه برگزار می‌شود.
*رئیس و نایب رییس فدراسیون جودو برای حضور در سفارت آمریکا و انجام کارهای مربوط به اعزام تیم نوجوانان به آمریکا امروز(پنجشنبه) به ارمنستان می‌روند.
*محمدرضا طالقانی که از آذر ماه سال گذشته با حکم محمد عباسی وزیر ورزش و جوانان به عنوان سرپرست این فدراسیون منصوب شده، صبح دیروز برای انتخابات ریاست فدراسیون ثبت نام کرد.

 


پس از کش وقوس های فراوان رضا یزدانی به اردوی تیم ملی کشتی آزاد دعوت شد.
پس از دیدار امام جمعه وشهردار جویبار و همچنین نماینده شورای عالی استان‌ها با کادر فنی تیم ملی در خصوص رضا یزدانی و حضورش در اردوی تیم ملی، سه شنبه شب یزدانی در نامه‌ای از کادر فنی خواست تا در اردوهای تیم ملی حضور داشته باشد که این درخواست مورد موافقت قرار گرفت.بیات سرپرست تیم ملی در این خصوص گفت: یزدانی از سرمایه‌های کشتی ایران است و به منظور حفظ سرمایه های فنی و با توجه به درخواست نامبرده برای حضور در اردوی تیم ملی با درخواست وی برای حضور داوطلبانه در تمرینات موافقت شد. یزدانی مانند صادق گودرزي به اردوی تیم ملی دعوت شده است. البته این دعوت دلیل بر این نیست که حتما در ترکیب تیم ملی حضور خواهد داشت. نفرات اعزامی به رقابت‌های جهانی، 15 روز مانده به این مسابقات معرفی خواهند شد.

 


فدراسیون فوتبال مذاکراتش را با کشورهای مختلف برای انجام بازی دوستانه با تیم ملی ایران آغاز کرده است.
فدراسیون فوتبال برای آمادگی تیم ملی جهت حضور در جام جهانی 2014 برزیل به دنبال برگزاری چند بازی دوستانه و اردوهای متعدد است. بعد از منتفی شدن بازی‌های دوستانه با شیلی و صربستان، فدراسیون فوتبال به دنبال برگزاری بازی با تیم‌های آفریقایی است.گابن، تیم 81 و کنگو تیم 91 جهان گزینه‌های آفریقایی فدراسیون هستند که پاسخ مثبت‌شان به بازی تدارکاتی هم چندان دور از انتظار نیست. البته ونزوئلا تیم 36 جهان هم در فهرست حریفان تدارکاتی ایران به چشم می خورد.همچنین به احتمال زیاد اردوی اروپایی ایران در ماه آگوست در اتریش خواهد بود. در کنار اتریش، اسپانیا هم یکی از گزینه‌ها بود که به دلیل گرمای هوا در اسپانیا، شانس اتریش بالا رفت.

 


گنبدکاووس- خبرنگار کیهان:
سومین قهرمانی متوالی تیم ژیمناستیک بزرگسالان گنبدکاووس در لیگ برتر ایران کسب شد.
رئیس هیئت ژیمناستیک استان گلستان گفت: تیم شهید نقی پناهی گنبدکاووس در مرحله پایانی رقابت‌های لیگ برتر ژیمناستیک که در تهران برگزار شد، موفق به کسب سومین جام قهرمانی متوالی برای گلستان و این شهرستان شد.
علی خسروی با بیان این که این قهرمانی حاصل برنامه‌ریزی اصولی دست‌اندرکاران ژیمناستیک در استان گلستان و گنبدکاووس بوده است، افزود: کسب سه دوره متوالی قهرمانی در لیگ برتر توسط یک تیم، در تاریخ ژیمناستیک ایران بی‌سابقه است.
وی گفت: تیم ژیمناستیک شهید نقی پناهی گنبدکاووس در رشته‌های دارحلقه و پارالل مقام نخست و در رشته‌های پرش خرک و بارفیکس مقام دوم را به دست آورد.
رئیس هیئت ژیمناستیک گلستان هم چنین افزود: لیگ برتر جایگاه بهترین‌های ایران است و تیم‌ها با بهترین امکانات برای کسب قهرمانی به میدان می‌آیند.
وی گفت: در این مسابقات تیم «شهید نقی پناهی» گنبدکاووس که از سوی هیچ شرکت و ارگانی حمایت مالی نمی‌شود، توانست به همت بازیکنان مقام نخست را از آن خود کند.

 


خلیل‌آباد - خبرنگار کیهان:
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: به نظر می‌رسد تیم اقتصادی دولت آقای روحانی قوی‌تر از دولت قبلی باشد.
محمد اسماعیل‌نیا گفت: بدنه حمایت‌کنندگان از دولت منتخب با توجه به جایگاه آنها موجب می‌شود تیم اقتصادی این دولت از افراد باتجربه و قوی‌تر تشکیل شود.
وی افزود: مردم منتظر هستند تا کابینه دولت یازدهم به مجلس شورای اسلامی ارائه شود و الان نبض بازار اقتصادی کشور حرکت آرامی دارد.
نماینده مردم خلیل‌آباد، کاشمر و بردسکن در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر در بحث اقتصادی کشمش تولیدی سال قبل باغداران منطقه حوزه فعالیت روی دست تجار مانده است و این در حالی است که تولید و برداشت جدید انگور و کشمش منطقه در سال جاری آغاز شده است.
وی افزود: در منطقه خلیل‌آباد بیش از شش هزار هکتار باغات انگور داریم که در ارقام مختلف تولید می‌شود که عمده این تولیدات عسکری و پیکامی است.
وی با بیان اینکه 70 درصد این محصول به مصرف تازه خوری و مابقی تبدیل به کشمش سبز قلمی می‌شود اظهار داشت: سالیانه رقمی معادل 30 هزار تن تولید کشمش در منطقه صورت می‌گیرد که نیاز است کانون‌های تجارت در بحث انگور در شهرستان خلیل‌آباد، پسته در بردسکن و زعفران در کاشمر ایجاد شود.
اسماعیل‌نیا گفت: به منظور حمایت از تولیدکنندگان این محصول امسال تعداد 5 غرفه از میادین میوه و تره بار تهران اختصاص به بازاریابی و فروش محصولات سالم و ارگانیک این منطقه دارد.

 


شرق گلستان- خبرنگار کیهان:
وزیر ورزش و جوانان گفت: جوانان این مرز و بوم با اعتماد به نفس بالای خود، موفقیت‌های علمی و ورزشی متعددی را در آوردگاه‌های بین‌المللی کسب کردند.
دکتر محمد عباسی در آیین آغاز عملیات اجرایی مجموعه ورزشی شهرستان آزادشهر گفت: راهیابی تیم ملی فوتبال به جام جهانی و موفقیت‌های تیم ملی والیبال در لیگ جهانی نشان داد جوان ایرانی توانایی بالایی در فتح قله‌های افتخار دارد.
وی همچنین با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمنان علیه نسل جوان افزود: رشد فرهنگی و علمی و موفقیت‌های نسل جوان ما سبب شده تا دشمنان هجمه سنگینی را برای خارج ساختن جوانان از مسیر انقلابی و اسلامی انجام دهند.عباسی در ادامه اظهار داشت: امروز همه ما وظیفه داریم نسل جوان خود را آگاه کنیم تا ضمن طی کردن موفقیت‌ها و صیانت از دستاوردهای انقلاب اسلامی، مراقب توطئه‌های دشمنان نیز باشند.وی با اشاره به زیرساخت‌های ورزش کشور تصریح کرد: زیرساخت‌های انجام شده طی دو دولت نهم و دهم چند برابر دولت‌های گذشته بوده است.جواد قناعت استاندار گلستان نیز در این آیین با قدردانی از حضور وزیر ورزش و جوانان در استان، ارتقای جایگاه ورزش ایران از رده 57 به رده 17 مسابقات المپیک را حاصل مدیریت و برنامه‌ریزی وزارت ورزش و جوانان و نیز تلاش‌های جوانان این مرز و بوم دانست. قناعت همچنین با اشاره به زیرساخت‌های ورزش این استان وشهرستان آزادشهر گفت: گلستان از نظر سرانه فضاهای ورزشی وضعیت خوبی دارددر این آیین که فرماندار، امام جمعه و نماینده آزادشهر در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند، عملیات اجرایی این مجموعه ورزشی در زمینی به مساحت 47هزارمترمربع آغاز شد.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10