(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 26 تـیـر 1392 - شماره 20544

در روستای سینجیق سراب آتش حاصل زحمات کشاورزان را در کام کشید
موفقیت بزرگ جراحان ایرانی در ترمیم چهره
کشف 215 1 کیلوگرم مواد مخدر در البرز
زیر این گرمای طاقت‌فرسا
فرمانده نیروی انتظامی شهرستان خبر داد
دستگیری 9 نفر در قتل چوپان میاندورودی
سقوط 2 خودروی پراید به دره 50 متری
جلسه پرحاشیه دیروز شورای شهر درباره بانک شهر و شرکت جهان
زنان معتاد در صورت بهبودی بیمه می‌شوند
 حوادث کوتاه از کشور
کشف مواد مخدر از کمربند طبی 6 مسافر در زنجان
زلزله آذربایجان شرقی بیمارستان هریس را غیرقابل استفاده کرد
دستگیری رهبر بدنام قاچاقچیان
تیراندازی با نخود
بهشت صدساله‌ها
بزرگترین مسجد جهان در پاکستان
   


سراب- خبرنگار کیهان:
بی‌احتیاطی راننده تریلی حامل علوفه در یکی از روستاهای شهرستان سراب موجب آتش‌سوزی و ایجاد خسارت شد.
بخشدار بخش مرکزی سراب در گفت‌و‌گو با خبرنگار کیهان با اعلام این خبر افزود: بی‌احتیاطی راننده تریلی در هنگام باز کردن سیم‌بکسل در روستای سینجیق این شهرستان موجب برخورد آن با سیم برق و بروز آتش‌سوزی شد.
سید مهدی بنی‌فاطمه افزود: در پی دریافت خبر این حادثه ماشین‌های هر دو ایستگاه آتش‌نشانی سراب بلافاصله به محل شتافتند و علاوه بر آن با تقاضای کمک از مراکز آتش‌نشانی دیگر، امکانات شهرهای نیر، مهربان، شربیان، دوزدوزان، و نیز راه و ترابری و تیپ 40 پادگان سراب به روستای سینجیق اعزام شدند.
وی که هنگام اطفای حریق در محل حادثه حضور، و بر روند عملیات نظارت داشت سرعت عمل اکیپ‌های آتش‌نشانی سراب و شهرها و نهادهای معین را مورد تقدیر قرار داد.
بنی‌فاطمه با اشاره به این که در حادثه آتش‌سوزی فوق حدود 12 هزار بند علوفه طعمه حریق شد، افزود: یک دستگاه تریلی، یک دستگاه خودروی نیسان وانت و 2 دستگاه موتورسیکلت، 3 باب منزل مسکونی و تاسیسات مخابراتی روستا نیز متحمل خسارت شده‌اند.
وی با تاکید بر این که خوشبختانه این حادثه خسارت جانی در بر نداشت میزان تقریبی خسارت وارده را یک میلیارد و 200 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: میزان دقیق خسارت پس از بررسی‌های کارشناسی متعاقبا اطلاع‌رسانی خواهد شد.
بخشدار بخش مرکزی سراب تصریح کرد: این شهرستان با دارا بودن 133 نقطه روستایی از قطب‌های مهم کشاورزی و دامپروری آذربایجان شرقی به شمار می‌آید لذا تقویت امکانات موجود شهری برای مقابله با حوادث غیرمترقبه ضروری به نظر می‌رسد.

 


بزرگترین عمل ترمیم صورت در ایران صبح دیروز در بیمارستان گلستان انجام شد.
این جراحی که بر روی صورت موسی شیخ، مردی که 9 سال پیش صورتش پس از برخورد با گاردریل شکسته و دچار تغییر شده بود، انجام گرفت.
عمل سنگینی که چهار ساعت و 30 دقیقه به طول انجامید.
دکتر فرزاد فضیلت، متخصص جراحی فک و صورت از اتمام بزرگترین عمل جراحی ترمیم چهره در ایران خبر داد، گفت: از عمل جراحی شیخ کاملا رضایت دارم.وی با بیان اینکه مهمترین قسمت عمل جراحی، جداسازی پوست از غشای مغزی این فرد بود، گفت: به لطف خدا و دعای خیر مردم، این مرحله به سلامت پشت سر گذاشته شد.
این متخصص جراحی فک و صورت با بیان اینکه معتقد است سخت‌ترین عمل جراحی را با موفقیت پشت سر گذاشته است، گفت: عمل جراحی غیرقابل پیش‌بینی بود و به لطف خدا، مرحله اول عمل جراحی این فرد با موفقیت به اتمام رسید.
همچنین دکتر نصرالله اکبر، متخصص جراحی مغز و اعصاب که دکتر فضیلت را در این عمل بزرگ همراهی می‌کرد، با بیان اینکه عمل بسیار موفقیت‌آمیز و خوب طی شد، گفت: «شیخ» راه طولانی برای درمان در پیش دارد، اما در مرحله اول که در مورد نصب قطعه طراحی شده پیشانی و گونه سمت راست بود، این عمل با موفقیت طی شد.
به گزارش ایسنا، «موسی شیخ» 9 سال پیش بر اثر انحراف موتورسیکلتش با گاردریل شکسته برخورد کرد و صورت خود را از دست داد، با جمع‌آوری کمک خیران و ایرانیان نوع‌دوست در سراسر جهان، خود را به تیغ جراحان سپرد تا صورت جدیدی به دست آورد.

 


فرمانده انتظامی استان البرز گفت: ماموران انتظامی استان البرز دو محموله مواد مخدر را به میزان یک تن و 215 کیلوگرم کشف کردند.
به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی پلیس البرز، علی گودرزی افزود: نیروی انتظامی یکی از این محموله‌ها را که از استان‌های شرقی کشور با یک دستگاه تریلر در حال انتقال به البرز بود، طی عملیاتی شناسایی و قاچاقچیان و خودرو حامل مواد را به دام انداخت.
وی ادامه داد: در این عملیات یکهزار و 115 کیلوگرم مواد مخدر شامل 870 کیلوگرم حشیش و 245 کیلوگرم تریاک کشف شد.
فرمانده انتظامی استان البرز گفت: همچنین ماموران مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی در عملیات دیگر موفق به کشف 100 کیلوگرم حشیش از داخل یک دستگاه کامیون و دستگیری یک نفر قاچاقچی شدند.

 


در حالی که روزه‌داران تهرانی داغ‌ترین روزهای تابستان را پشت سر می‌گذارند، ایستگاه‌‌های سنجش آلودگی نشان از افزایش میزان غلظت آلاینده‌ها دارد.
میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون فراتر از حد مجاز است و شاخص کیفیت هوا هم‌‌اکنون در شرایط ناسالم قرار دارد.
لازم به ذکر است ایستگاه‌های شهرداری منطقه 4 و شهرک چشمه به لحاظ آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون در شرایط ناسالم قرار دارند. اثرات بهداشتی آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون در مناطق ناسالم برای گروه‌های حساس، افزایش احتمال علائم تنفسی در افراد حساس، تشدید بیماری قلبی و ریوی، مرگ و میر زودرس است از این رو توصیه می‌شود افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و ریوی، سالمندان و کودکان فعالیت‌های خود را در فضای باز کاهش دهند.
گفتنی است از چند روز قبل شاهد افزایش محسوس دمای هوا در بسیاری از شهرهای استان خوزستان و به‌ویژه شهرهای جنوبی هستیم به‌گونه‌ای که دمای هوا در برخی از این شهرها به 50 درجه نیز رسیده است.
این در حالی است که پیش‌بینی‌ها از افزایش بیشتر دمای هوا در روزهای آینده حکایت دارد.

 


فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود از دستگیری 9 نفر در پرونده قتل چوپان میاندورودی و یافتن گوسفندان وی در یکی از استان‌های کویری خبر داد.
محمدرضا جانبازی دیروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان میاندورود با اشاره به وقوع یک فقره سرقت احشام در ماه گذشته در این شهرستان که منجر به قتل مالک دامداری توسط سارقان شده بود از دستگیری عوامل این جنایت خبر داد.
فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود در این مورد تصریح کرد: با تلاش اطلاعاتی و پلیسی مأموران آگاهی و کلانتری شهرستان در هفته‌های گذشته، عوامل این قتل در استان گلستان شناسایی شدند.
جانبازی گفت: پس از شناسایی و دستگیری قاتلان مأموران آگاهی با پیگیری اموال مسروقه توانستند رد پای گوسفندان را دراستان سمنان پیدا و تمامی احشام را دوباره به مالباختگان بازگردانند.
فرمانده انتظامی میاندورود با اشاره به دستگیری عوامل خرید و فروش گوسفندان تصریح کرد: تاکنون 9 نفر متشکل از عوامل اصلی سرقت و قتل،‌همچنین مالخرها دستگیر شده‌اند.

 


در سقوط دو خودروی پراید به عمق دره‌ای 50 متری با فاصله زمانی دو روز یکی باعث مرگ راننده شد و در حادثه دیگر راننده بطور معجزه‌آسا جان سالم به در برد.
بنا بر گزارش سازمان آتش‌نشانی صبح روز یکشنبه خودروی پراید یک خانم 54 ساله در مسیر شمال به جنوب بزرگراه لشگرک، گردنه قوچک به عمق 50 متری دره سقوط کرد.
ماموران آتش‌نشانی موفق شدند خانم راننده را که درون خودرویش محبوس و دچار آسیب‌دیدگی جزیی شده بود، نجات دهند.
اما در حادثه بعدی یک راننده پراید روز سه‌شنبه بر اثر سقوط به دره 50 متری جاده امامزاده داوود جان خود را از دست داد.
بنا بر گزارش رسیده آتش‌نشانان پس از حضور در محل متوجه شدند که یک دستگاه سواری پراید هنگام حرکت در جاده از مسیر اصلی منحرف شده و پس از عبور از شانه خاکی، به عمق 50 متری دره سقوط کرده و منفجر شد.
راننده این خودرو به علت شدت سوختگی، هویت و جنسیتش قابل تشخیص نبود.

 


بررسی عملکرد بانک شهر و «شرکت جهان» و درخواست مجدد شهرداری از شورای شهر برای تصویب لایحه افزایش سرمایه بانک شهر جلسه علنی دیروز شورای اسلامی شهر تهران را پرحاشیه و انتقادی کرد.
به گزارش ایسنا در جلسه علنی دیروز شورای شهر رسول خادم به عنوان رئیس کمیسیون برنامه و بودجه با طرح لایحه‌ای مبنی بر درخواست افزایش سرمایه «بانک شهر» گفت: طبق پیشنهاد شهرداری تهران این افزایش سرمایه از محل تعهدات مالی شهرداری تهران به مبلغ 25 میلیارد تومان صورت می‌گیرد و مابقی آن تا سقف 40 میلیارد تومان از محل سود سهام شهرداری تهران در بانک شهر تامین می‌شود.
وی تصریح کرد: باید توجه داشت که شهرداری تهران برای افزایش سرمایه خود در بانک شهر نیازی به مجوز ما ندارد، چرا که این مجموعه یک مجموعه مستقل است اما شهرداری برای جابه‌جایی اعتبارات در بودجه برای تامین مبلغ یاد شده باید از شورا مصوبه داشته باشد.خادم تاکید کرد: اتفاق امروز شورا مصداق واقعی گذر پوست به دباغ‌خانه است چرا که بانک شهر و شرکت جهان در این سال‌ها با شورا کاری نداشته‌اند اما حالا که برای اخذ مجوز در جابه‌جایی 25 میلیارد تومان اعتبارات بودجه شهرداری کارشان به شورا افتاده است چنین لایحه‌ای را مطرح کرده است.
وی تصریح کرد: پولی که شهرداری به بانک شهر برده است باید گزارش حسابرسی داشته باشد و شورای شهر این حق را دارد که بداند حتی یک ریال پول شهرداری به کجا رفته است. خسرو دانشجو سخنگوی شورای شهر نیز به عنوان مخالف این لایحه گفت: چطور می‌شود که سود سهام 40 میلیارد تومانی شهرداری در چند سال گذشته تنها 4/14 میلیارد تومان بوده و این رقم درصد سود سهام کمتر از رقمی است که در همین مدت سپرده‌گذاران می‌گرفتند.وی تاکید کرد: در حال حاضر بانک شهر به سپرده‌گذاران خود 20 درصد سود پرداخت می‌کند، چطور می‌شود که سود پرداخت شده به سپرده‌گذار بیشتر از سرمایه‌گذار است؟دانشجو اضافه کرد: شهرداری «شرکت جهان» را فعال کرده و کل تراکم را از طریق کارگزاری‌ها عرضه کرده و سود آن را به شرکت جهان و متعاقبا به بانک شهر می‌دهد و در واقع شهرداری تهران هزینه می‌کند و سود آن را کلان‌شهرها از طریق بانک شهر می‌برند و حالا در زمان افزایش سرمایه می‌گویند سودی نداریم و باید از بودجه برداریم.
در ادامه جلسه دانشجو که از روند پاسخ‌دهی مسئولان شهرداری در مورد این موضوع معترض بود، گفت: قرار بود این بانک انتفاع برای شهر داشته باشد و قرار نبوده است که مدیرعامل و هیات مدیره و افراد دیگری نانخور گردن کلفت ایجاد کنند.
دانشجو اضافه کرد: حداقل در میان این حساب و کتاب‌ها جوری اقدام می‌کردند که حالا مجبور نباشند از عوارض و تعهدات مردم پول بگیرند.
بیادی: شهرداری چرا از محل سود
شرکت جهان استفاده نمی‌کند
حسین بیادی نایب رئیس شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه اگر بانکی نمی‌تواند افزایش سرمایه خود را تامین کند به چه دردی می‌خورد؟ گفت: چرا باید بانکی درست کنیم که برای افزایش سرمایه خود بخواهد از اعتبارات داخلی شهرداری استفاده کند؟
وی اضافه کرد: در حال حاضر شرکت جهان و شرکت‌های زیرمجموعه آن سودهای کلانی را از محل کارگزاری‌های شهر تهران می‌برند. چطور می‌شود که در همه بخش‌ها برای کسب مجوز امکان ارائه گزارش وجود ندارد، اما حالا برای افزایش سرمایه آن را به شورا آورده‌اند و بدون ارائه گزارشی می‌خواهند تصویب شود؟بیادی در عین حال خاطرنشان کرد: محلی که شهرداری برای تامین افزایش سرمایه انتخاب کرده، ردیفی است که برای تامین تعهدات مردم است و چرا شهرداری از محل سود شرکت جهان این افزایش سرمایه را صورت نمی‌دهد و از طلب‌های مردم که سال‌هاست منتظر پرداخت آن هستند این سودها پرداخت نمی‌شود؟ و یا اصلا چرا از بودجه جاری این سود پرداخت نمی‌شود تا بعدا در اصلاح بودجه آن را بیاورند؟
دکتر حمزه شکیب رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورا نیز با تاکید بر ضرورت شفاف‌سازی در مورد شرکت جهان تصریح کرد: اگر شهرداری تهران برای افزایش سرمایه به دنبال مجوز است بهتر است گزارش عملکرد را هم ارائه کند.
چرا بانک شهر سود 34 درصد تبلیغ می‌کند
در این جلسه نیلی معاون مالی و اداری بانک شهر به عنوان نماینده‌ای از این بانک در جلسه در مورد سود بانک شهر و سهام شرکت‌های مربوطه ارقامی را اعلام کرد و گفت:نرخ 20 درصدی برای سود سهام نداریم و این سود همان 18 درصد است.
پروین احمدی‌نژاد عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در پاسخ به اظهارات نماینده بانک شهر گفت: شما در مورد 18 درصد سود صحبت کردید اما تابلوهایی در سطح شهر وجود دارد که در آن بانک شهر سود 34 درصد را تبلیغ می‌کند . پس این سودها مربوط به چه بخش‌هایی است؟
حاشیه‌های دیروز شورای شهر
بررسی لایحه شهرداری در جلسه دیروز شورا از حاشیه‌ها و بگومگوهایی میان اعضا برخوردار شد به طوری که دقایقی میان خسرو دانشجو و طلایی درگیری لفظی شدیدی در خصوص نحوه برخورد با موضوع و طرح انتقادات پیش آمد.
مرتضی طلایی رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا ضمن انتقاد از نوع برخورد با این لایحه گفت: هرچند که اعضای شورای شهر حق دارند در مورد این موضوع سؤال کنند اما شانتاژ و خبرسازی راه انداختن برای چنین موضوع مهمی با روح شورا و این روزهای ماه رمضان سازگار نیست.
طلایی در پاسخ به دانشجو گفت: اینکه شما می‌گویید عده‌ای خوردند و بردند و گردن کلفتی کردند را از کجا می‌گویید؟ آیا سند دارید و با کدام مجوز قانونی و اخلاقی این اتهام را وارد می‌کنید؟دانشجو نیز پس از این اظهارات طلایی، تاکید کرد: 10 سال است معاون نظارت شورای شهر هستم و اگر نمره ضریب هوشی من یک درصد هم بوده باشد می‌توانم همین حالا نام چند نفر را ببرم و سند هم ارائه کنم.در این بین چمران پادرمیانی کرد و گفت: لازم نیست اسمی ببرید، اما دانشجو باز هم تاکید کرد که چرا از یک طرف دهن آدم را می‌بندید و از طرف دیگر تحریک می‌کنید که چرا بدون بردن نام کسی حرفی را می‌زنید.وی در پایان صحبتش گفت: آقای طلایی! ما وامدار کسی نیستیم و به موقع حرف‌هایمان را می‌گوییم.
چمران رئیس شورای شهر تهران در ادامه گفت: آنچه در این جلسه مطرح شده برای تحکیم و روشن شدن بانک شهر است و باید به این نکته توجه شود که بانک‌های دیگر چنین شرایطی ندارند و در اینجا چون اعتبار بانک شهر مربوط به شهر و شهرداری تهران است باید وارد مسائل جزئی‌تر شده و همه اقدامات را مورد بررسی قرار دهیم.

 


مدیر کل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور از پوشش بیمه اجتماعی 24 هزار زن معتاد بهبود یافته خبر داد.
فرید براتی سده با اشاره به اینکه این نوع بیمه شامل بیمه بازنشستگی تأمین اجتماعی نیز می‌شود، گفت: در مجموع بالای 50 هزار زن بهبود یافته و در حال درمان تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند که از این تعداد قرار است 24 هزار نفر تحت پوشش بیمه بازنشستگی قرار گیرند.
وی با بیان اینکه پوشش بیمه بازنشستگی زنان خانه‌دار با هماهنگی دفتر زنان نهاد ریاست جمهوری انجام خواهد گرفت، اعلام کرد: زنان بهبود یافته‌ای که قرار است تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار گیرند باید بین 18 تا 50 سال داشته باشند، می‌توانند پس از مراجعه به مراکز ترک اعتیاد دارای مجوز سازمان بهزیستی با ارائه اطلاعات لازم برای تحت پوشش قرار گرفتن اقدام کنند.
به گفته وی، این بیمه از طریق سازمان تأمین اجتماعی ارائه و منابع آن از طریق دولت پرداخت می‌شود.
براتی سده بااشاره به اینکه بخشنامه بیمه اجتماعی زنان بهبود یافته به استانها ارسال شده است، گفت: استانها هم اکنون در حال اعلام اسامی به سازمان بهزیستی هستند. علاوه بر این به بعضی مراکز غیر دولتی دارای مجوز از سازمان بهزیستی نیز این موضوع را اعلام کرده‌ایم تا اگر زن بهبود یافته‌ای تحت پوشش دارند نامش را به سازمان بهزیستی اعلام کنند تا هرچه سریعتر بتوانیم برای بیمه این افراد اقدام کنیم.مدیر کل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی در مورد علت تحت پوشش قرار گرفتن زنان بهبود یافته، عنوان کرد: برای اینکه بتوانیم زندگی بهتری را برای بهبود یافتگان زن رقم بزنیم و نیز اجازه ندهیم این افراد مجدداً به دلیل مشکلات موجود در زندگی به استفاده مجدد مواد روی بیاورند این اقدام صورت می‌گیرد.

 


مبارزه با قاچاق سوخت
قشم - خبرنگار کیهان: در دو عملیات همزمان و ضربتی در آب‌های قشم و در حوالی جزیره هرمز و جزیره لارک از 2 فروند لنج باری تعداد 180 هزار لیتر سوخت قاچاق گازوئیل کشف و ضبط شد و در این ارتباط 22 نفر متهم نیز دستگیر شدند و سوخت مکشوفه به همراه متهمان تحویل مقامات قضایی شد.
رفع سوءظن پس از قتل
خرم‌آباد - خبرنگار کیهان: فردی که در پی سوءظن نسبت به خواهر خود،‌ اردیبهشت ماه گذشته خواهر خود را برابر دادگستری لرستان به قتل رسانده بود، اقرار کرد که تحت‌تاثیر جو روانی کاذب مرتکب قتل شده، و از کرده خویش پشیمان است.
برخورد با قصاب متخلف
رشت - خبرنگار کیهان: 2 قصاب که در ماسال گوشت فاسد را در لابه‌لای گوشت‌های سالم می‌فروختند توسط بازرسان دامپزشکی این شهرستان شناسایی شدند.ماموران در بازرسی از این 2 قصابی 70 کیلوگرم گوشت فاسد کشف کردند. پرونده این 2 قصاب متخلف در تعزیرات حکومتی بررسی شد که یکی از آنها به تحمل 6 ماه حبس تعزیری و دیگری هم به 6 ماه حبس همراه با لغو پروانه کسب محکوم شد.
شناسایی سارقان حرفه‌ای
اراک - خبرنگار کیهان: در ادامه اجرای طرح برخورد با جرایم و مخلان امنیت اجتماعی در استان مرکزی، 36 فقره سرقت در شهرهای اراک، ساوه، خمین، و زرندیه کشف شد و در این ارتباط 15 سارق حرفه‌ای دستگیر و به مرجع قضایی معرفی شدند.
انهدام باند سرقت
فارس - سمنان: فرمانده انتظامی سمنان از انهدام یک باند سرقت آهن آلات ریلی در این استان خبر داد و گفت: هر 6 تن عضو این باند دستگیر و پس از تکمیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند. از متهمان بیش از 4 تن آهن‌آلات ریلی کشف شد.
کلاهبردار حرفه‌ای به دام افتاد
فارس - پردیس: فرمانده انتظامی شهرستان پردیس از دستگیری یک جاعل حرفه‌ای که با ساخت مهر‌های اداره‌های دولتی به کلاهبرداری از مردم اقدام می‌کرد، خبر داد.وی تصریح کرد: پس از کسب دستور قضایی و شناسایی مکان مورد نظر، ماموران پلیس با اقدامات تامینی موفق شدند در عملی غافلگیرانه، این فرد را در منزلش دستگیر کنند.

 


زنجان- خبرنگار کیهان:
فرمانده انتظامی شهرستان خرمدره از توابع استان زنجان از انهدام یک شبکه قاچاق مواد مخدر خبر داد.
به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان زنجان، سرهنگ مظاهر ریاسوند، با اعلام این خبر گفت: مأموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی این شهرستان در پی اطلاع از فعالیت یک شبکه قاچاق مواد مخدر موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
وی افزود: پلیس پس از انجام یک سری اقدامات اطلاعاتی و پی‌جویی‌های پلیسی یک ماهه، موفق شد اعضای این شبکه را شناسایی کند.ریاسوند بیان داشت: در تحقیقات تکمیلی پلیس مشخص شد اعضای این باند با جاسازی ماهرانه به شیوه‌های مختلف و در پوشش مسافر و تردد با خودروهای خطی و تاکسی‌های بین شهری مقادیر قابل توجهی مواد مخدر را از استان‌های شرقی تهیه و به غرب کشور منتقل و توزیع می‌کنند.وی خاطرنشان کرد: پلیس با زیر نظرگرفتن فعالیت این شبکه و پس از اطمینان از حمل و مواد مخدر توسط اعضای این شبکه واردعمل شده و خودروی متهمان را که یک دستگاه سمند بود متوقف کرد.ریاسوند گفت:از متهمان که به طرز ماهرانه‌ای مواد مخدر را در کمربندهای طبی جاسازی کرده بودند16 کیلو و 918 گرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد.

 


بیمارستان 64 تختخوابی هریس که برای احداث آن 18 سال زمان صرف شد بر اثر زلزله ورزقان و اهر دچار آسیب 100 درصدی و غیرقابل استفاده شده است.
فرماندار شهرستان هریس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز گفت: بیمارستان 64 تختخوابی امام‌حسین(ع) هریس بر اثر زلزله سال گذشته دچار 100 درصد تخریب شده و غیرقابل بازسازی است و باید تخریب شده و دوباره ساخته شود.
داریوش مرادی افزود: از نخستین روز حادثه در مدیریت بحران و شورای بحران طی مکاتبه‌هایی با مسئولان ذیربط این مطلب را پیگیری کرده است.
وی تصریح کرد: پرونده بیمارستان امام‌حسین(ع) هریس در حال حاضر در دادگستری شهرستان هریس در حال رسیدگی است و رای اولیه آن صادر شده اما اطلاعی از نتیجه آن ندارم.
مرادی خاطرنشان کرد: باید منتظر ماند و دید در این حادثه پیمانکار مقصر بوده یا ناظر بیمارستان که موجب این حادثه شده‌اند.
وی گفت: این بیمارستان فعلا تعطیل بوده و ارائه خدمات در یکی از مدارس صورت می‌گیرد.
مرادی افزود: همچنین کلینیک تخصصی توسط خیری با هزینه یک میلیارد تومان در محوطه بیمارستان امام‌حسین هریس در حال ساخت است و این مرکز درمانی ربطی به بیمارستان هریس نداشته و تنها از محوطه برای ساخت آن استفاده شده است.
مردم شهرستان هریس در سال 1370 شاهد کلنگ‌زنی بیمارستان امام‌حسین(ع) این شهر بودند که ساخت آن تا سال 1388 طول کشید یا به عبارتی ‍18 سال مردم این شهرستان انتظار کشیدند.

 


دولت مکزیک دستگیری رهبر یکی از بزرگترین کارتل‌های موادمخدر در این کشور را تایید کرد.
«میگل آنخل تروینیو مورالس» مشهور به z40 که یکی از بزرگترین روسای قاچاقچی موادمخدر مکزیک به شمار می‌رود بامداد دوشنبه توسط پلیس این کشور دستگیر شد.
پلیس اعلام کرده است که این قاچاقچی 41 ساله را هنگام حمل یک کامیون مواد مخدر در مرز میان مکزیک و آمریکا دستگیر کرده است.
وی از اکتبر 2012 و پس از مرگ «هریبرتو لازکانو» رئیس اولیه گروه زتاس، هدایت این گروه را برعهده گرفت.
«ادواردو سانچز» سخنگوی دولت مکزیک اعلام کرد که هنگام دستگیری مورالس به همراه وی «2 میلیون دلار» پول نقد و هشت قبضه سلاح بوده است.
پولشویی، نسل‌کشی، قاچاق موادمخدر و شکنجه برخی از اتهاماتی هستند که بر این قاچاقچی وارد شده است. همچنین وی مسئول مرگ 265 تن از شهروندان مکزیکی است.
دولت آمریکا برای دستگیری این قاچاقچی خطرناک 5 میلیون دلار جایزه تعیین کرده بود.
خبرگزاری آسوشیتدپرس از مکزیکو سیتی گزارش داد که بازداشت «مورالس» قاچاقچی عمده و دخیل در قتل دهها مهاجر و دست‌اندرکار قاچاق و توزیع موادمخدر، ضربه‌ای مهلک به شبکه قاچاق زیر نظر وی به حساب می‌آید.
گفتنی است، گروه زتاس از نیروهای فراری و اخراجی پلیس مکزیک تشکیل شده‌اند که به دلیل اقدامات وحشیانه از جمله گروگانگیری و سر بریدن معروف هستند.

 


مسابقات جهانی تیراندازی با نخود در یکی از روستاهای انگلیس برگزار شد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، این دوره از رقابت‌های قهرمانی تیراندازی با نخود، روز شنبه در روستای کوچک «ویتچام» در شرق انگلیس برگزار شد. اهالی این روستا، سالها پیش از بازی پرتاب نخود (از داخل لوله خالی با فشار فوت) در بین دانش‌آموزان مدارس الهام گرفتند و آن را به رخدادی ورزشی برای کسب درآمد تبدیل کردند. اکنون تیراندازی با نخود هر ساله با شرکت ورزشکارانی از سراسر دنیا برگزار می‌شود.
رقابت‌های جهانی تیراندازی با نخود اکنون برای شرکت‌کنندگان به قدری جدی است که آنها از تازه‌ترین فناوری‌ها برای پیروزی در مسابقه استفاده می‌کنند. برخی از شرکت‌کنندگان نیز به جای استفاده از لوله‌های عادی از لوله‌هایی برخوردار از هدایت لیزری بهره می‌گیرند.
در این دوره از رقابت‌های جهانی تیراندازی با نخود، «هلن فیلیپس» در بخش زنان عنوان نخست را از آن خود کرد و در بخش اصلی مسابقه برای مردان نیز «راب برسلر» از انگلیس جام قهرمانی را به دست آورد.

 


جزیره «هاینان» در جنوب چین تنها منطقه جهان است که بیشترین جمعیت بالای 100 سال را دارد.
کارشناسان دریافته‌اند که چندین روستای کوچک در جزیره «هاینان» بیش از 200 سکنه بالای 100 سال دارند.در منطقه «چنگ‌مای» در این جزیره از کل جمعیت 560 هزار نفری بیش از 200 نفر 100 سال دارند که با این آمار بیشترین جمعیت صدساله‌های جهان در این منطقه زندگی می‌کنند.
ساکنان بالای 100 سال این منطقه همچون دیگر همسالان خود در دیگر کشورهای جهان در جوامعی یکپارچه و با تاکید بر زندگی خانوادگی روزگار می‌گذرانند. همچنین زندگی روستایی و سبک‌سنتی آن به این مفهوم است که برای گذران عمر نیازمند به انجام فعالیت‌های جسمی هستند.
به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه‌ دیلی‌میل، محققان معتقدند که این سبک زندگی‌ ساده و بی‌تکلف از عوامل اصلی طول عمر ساکنان منطقه چنگ‌مای است. همچنین زندگی در آب و هوای مناسب و سالم و مصرف زیاد انواع میوه‌ها و سبزیجات از دیگر دلایل طول عمر مردم این منطقه عنوان شده است.

 


مسجد شاه «فیصل» در «اسلام‌آباد پاکستان» بزرگترین مسجد جهان است که گنجایشی بالغ بر 300 هزار نمازگزار دارد.
این مسجد پس از ساخت در 1993 تا 1996 بزرگترین مسجد جهان بود که در زمینی به مساحت 5هزارمترمربع ساخته شد.طرح اولیه این مسجد تنها برای یک نمازخانه بزرگ در نظر گرفته شده بود، اما در سال 1970 تصمیم گرفته شد که فضاهای دیگری مانند مرکز پژوهش‌های اسلامی، کتابخانه، موزه، سالن کنفرانس و دفاتری برای استادان دانشگاه اسلامی بین‌المللی به آن الحاق شود.
گنبد این مسجد به خاطر معماری مدرنی که دارد، به شکل چادر است و جلوه‌ای از یک خیمه بیابانی را تداعی می‌کند. این مسجد ترکیبی از معماری سنتی عربی، ترکی و پاکستانی است.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10