(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 26 تـیـر 1392 - شماره 20544

حدیث دشت عشق
مستعان: این دومین مدالی است که در ماه مبارک رمضان کسب کردم
نخستین مدال‌ ایران در مسابقات تکواندوی قهرمانی جهان
اخبار کوتاه از فوتبال
آقای نایب‌رئیس! دنبال شهرداری تبریز دیگری هستید؟!
آغاز سیزدهمین دوره رقابتهای لیگ برتربا دیدار پرسپولیس - تراکتورسازی
دربی پایتخت 10 آبان‌ برگزار می‌شود
پایان کار فرنگی‌کاران دانشجو با 2 نقره و یک برنز
احتمال حذف محسن شادی از مسابقات جهانی و آسیایی
انتخاب 12 ملی پوش
برای حضوردر جام ملت‌های بسکتبال آسیا
   


به یاد سردار شهید «جلال افشار»
سجده خونین گوارای تو باد!
سال 1335 دفتر هستی‌اش در خانواده‌ای که اسوه ریاضت و طریقت الهی بودند گشوده شد. هنگام آموختن بر آن شد تا سبوی وجودش را از چشمه‌سار علم سیراب سازد، پس تا گرفتن دیپلم همراه قافله‌ علم آموزان شد و چون در دلش شور یادگیری علوم دین و معارف الهی اوج گرفت راهی حوزه علمیه قم شد. در مدرسه حقانی دو سال مشغول تحصیل شد. در این بین غم هجران پدر بر دلش نشست و تامین مخارج خانواده را نیز عهده‌دار شد.آن زمان که ابراهیم وقت، سربازانش را برای درهم شکستن طاغوت فراخواند، جلال نیز حاضر شد و چون رهروی مخلص، مقتدایش را یاری رساند. پس راهی روستاهای اطراف اصفهان شد و به سازماندهی فعالیت‌های انقلابی و روشنگری و بصیرت دادن به مردم پرداخت. پس از طلوع فجر پیروزی بر آسمان وطن به تاسیس کمیته دفاع شهری اصفهان همت گماشت و سپس در سپاه پاسداران فعالیت‌های خود را ادامه داد.
تمام وجودش غرق عشق به حضرت حق و همه هدفش یاری امام زمان غائبش بود. در اخلاق و رفتار اسوه‌ای یگانه و بی‌همتا بود پس به عنوان مربی اخلاق در مرکز آموزش 15 خرداد و پادگان غدیر مشغول شد. با شروع غائله کردستان راهی آن دیار شد و با پیشروی ارتش عراق در خاک وطن راهی جنوب شد. سرانجام آخرین صفحه زرین زندگی‌اش در عملیات رمضان هنگامی که بانگ اذانش در منطقه پیچیده بود به خون نشست و در سجده‌ای خونین به دیدار یار شتافت.
ستاد یادواره 180 شهید هیئت بنی‌فاطمه(س) اصفهان

 


سرویس ورزشی-
هادی مستعان به مدال نقره مسابقات تکواندوی قهرمانی جهان در مکزیک دست یافت.
نماینده وزن دوم تکواندوی ایران (58- کیلوگرم) با پنج پیروزی و یک شکست به مقام دوم و مدال نقره بیست و یکمین دوره مسابقات تکواندوی قهرمانی بزرگسالان جهان در شهر پوئبلای مکزیک دست یافت.مستعان درمبارزه فینال به مصاف “چا تائه مون” از کره جنوبی رفت و با نتیجه نزدیک 9 بر 8 شکست خورد و به مدال نقره بسنده کرد.تکواندوکار 22‌ساله کره ای در رقابتهای جهانی دانشجویان در سال 2012 نیز قهرمان شده بود. در این وزن تکواندوکاران مکزیک و برزیل به صورت مشترک بر سکوی سوم ایستادند و نشان برنز گرفتند. مستعان در حالی در این وزن مدال نقره را کسب کرد که تکواندوی ایران آخرین بار در سال 2005 توسط بهزاد خداداد در این وزن در مسابقات قهرمانی جهان مدال نقره را کسب کرده بود. در واقع تکواندوی ایران بعد از 8 سال در این وزن مدال گرفت.
دومین مدال در ماه مبارک رمضان
مستعان پس از کسب این مدال گفت: خوشبختانه به عنوان نفر اول تیم ملی در بیست و یکمین دوره مسابقات قهرمانی جهان وارد شیاپ چانگ شدم و توانستم مدال نقره مسابقات را از آن خودم کنم. در ابتدای کار با نماینده آذربایجان مبارزه کردم که وی در وزن 58 کیلوگرم کارنامه خوبی از خود دارد. بازی اول واقعا خیلی سخت بود. با مربیان که صحبت می‌کردم می‌دانستم بازی اول اگر با پیروزی به پایان برسانم کارم راحت‌تر می‌شود. در فینال به مصاف حریف کره‌ای رفتم که دارای رنکینگ جهانی است و قد بسیار بلندی نسبت به من داشت. با توجه به قرعه سبکی که او داشت بازی‌های راحت‌تری را نسبت به من انجام داده و راحت‌تر به فینال رسیده بود. در این دیدار با ناداوری که در حق من شد مدال طلای مسابقات جهانی را از دست دادم. نایب قهرمان جهان گفت: این دومین مدالی بود که در ماه مبارک رمضان کسب کردم. دو سال پیش در مسابقات دانشجویان جهان در ماه رمضان نیز مدال کسب کردم و این لطف خدا را نشان می‌دهد.
وحشت به جان کره‌ای‌ها افتاد
مرتضی کریمی سرمربی تیم ملی در مورد مسابقات برگزار شده در روز نخست از رقابتهای تکواندو قهرمانی جهان، ضمن بیان مطلب فوق افزود: این دوره از مسابقات به دلیل حضور اکثر چهره‌های نخبه و جوانانی که با آمادگی کامل به میدان آمده‌اند، سطح فنی بالایی دارد که مبارزات سطح بالای روز نخست گواه این مدعاست که روزهای سختی را پیش رو داریم. وی در خصوص مبارزات مستعان اظهار داشت: هادی مبارزات خوبی انجام داد و همه رقبای او سرسخت و آماده بودند اما موفق شد با برنامه کار خود را آغاز کند و حریفان قدر خود را یکی بعد از دیگری شکست داده و راهی بازی نهایی شود. هادی مستعان شایسته کسب مدال طلا بود و با این مبارزه وحشت را به اردوی کره ائیها تزریق کرد. سرمربی تیم ملی تکواندو ایران در ادامه تاکید کرد: حریف کره‌ای مستعان واقعا یک تکواندوکار آماده و سرحال بود که همه رقیبانش را تا قبل از فینال با اقتدار و اختلاف امتیازی فاحش شکست داده بود. او حریف روسیه‌ای را 25 بر 12، رقیب تایلندی را 20 بر10 و حریف مکزیکی را در مقابل چشم هزاران مکزیکی حاضر در سالن 7 بر 2 از پیش رو برداشت، ولی مقابل مستعان تا اواسط راند دوم 5 بر 2 عقب بود. وی به اشتباه نماینده کشورمان در اواخر راند سوم اشاره و خاطرنشان کرد: همین اشتباه باعث شد تا ضربه “ممدولیو”ی حریف به سرش اصابت کرده و سه امتیاز از دست بدهد. البته مستعان خسته بود زیرا حریف کره‌ای یک بازی کمتر از مستعان انجام داده بود.کریمی در خصوص قضاوت داوران هم یادآور شد: روز نخست شاهد قضاوت خوبی از داوران بودیم و اعتراضی به کمیته ژوری نرسید. در واقع قوانین به خوبی اجرا شد و سلیقه‌ای در کار نبود. امیدوارم تا پایان نیز این نوع قضاوت‌ها ادامه داشته باشد.

 


تماس فدراسیون‌نشین‌ها با نکونام برای لغو سفر به امارات
فدراسیون فوتبال در نظر دارد با تصویب طرحی بازیکنان ملی‌پوش را در ایران حفظ کند.
جواد نکونام با مسئولان الشارجه به توافق رسیده تا فصل آینده به این تیم اماراتی بپیوندد. او قصد داشت دیشب به امارات برود اما مسئولان فدراسیون فوتبال در صحبتی که با این بازیکن داشتند، از او خواستند سفرش به امارات را لغو کند.دلیل اصلی این موضوع (در کنار بحث نام‌گذاری لیگ امارات به‌نام خلیج ع ر ب ی) این است که در سال منتهی به جام جهانی 2014 فدراسیون فوتبال در تلاش است از خروج بازیکنان ملی‌پوش از ایران و پیوستن آنها به تیم‌های خارجی جلوگیری کند. در این میان نکونام که کاپیتان تیم ملی است مهره تأثیرگذاری برای کی‌روش به شمار می‌رود و مسئولان فدراسیون دیروز در صحبتی که با این بازیکن داشتند از او خواستند سفرش به امارات را لغو کند.
فدراسیون فوتبال در نظر دارد با تصویب یک طرح و تخصیص بودجه‌ای برای بازیکنان ملی‌پوش، آنها را از رفتن به تیم‌های خارجی به‌دلیل مسائل مالی منصرف کند. علاوه بر نکونام؛ منتظری و تیموریان هم از چین و قطر پیشنهاد دارند و مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ در تلاش هستند آنها را هم از حضور در این کشور منصرف کنند.گفته می‌شود نکونام پاسخ مثبتی به این موضوع داده و سفرش به امارات را به زمان دیگری موکول کرده است. قرار است امروز یا فردا در جلسه‌ای در فدراسیون فوتبال درباره طرح نگه داشتن بازیکنان ملی‌پوش در ایران بحث و بررسی و این موضوع تصویب شود.
آخرین محک جدی پرسپولیس پیش از آغاز لیگ برتر
تیم فوتبال پرسپولیس امروز در آخرین دیدار تدارکاتی خود پیش از آغاز فصل جدید لیگ برتر به مصاف سایپا می‌رود.این بازی که در ورزشگاه ایران‌تایر برگزار می‌شود قرار است بدون حضور خبرنگاران و هواداران انجام شود. شاگردان دایی پیش از این در مصاف دوستانه با تیم‌های لیگ برتری به دو برد، یک مساوی و یک باخت رسیده بودند.
استعفای ماجدی از کمیته جوانان
سرپرست کمیته جوانان فدراسیون فوتبال از سمت خود استعفا کرد. میرشاد ماجدی که علاوه بر سرپرستی استقلال سرپرستی کمیته جوانان را بر عهده داشت به دلیل تصمیمات اخیر فدراسیون فوتبال مبنی بر انتخاب ناصر شفق به عنوان مدیر تیم های پایه از سمت خود استعفا کرد.
استقبال 4 هزار نفری از انصاری‌فرد
کریم انصاری‌فرد در شرایطی بعد از ظهر دیروز در تمرین تراکتورسازی حضور پیدا کرد که حدود 4 هزار نفر برای استقبال او آمدند.
رحمتی: تاوان خداحافظی از تیم ملی را می‌دهم!
دروازه‌بان تیم فوتبال استقلال تاکید کرد با جدایی جواد نکونام از این تیم موافق نیست. رحمتی اعلام کرد برای اینکه درد دل‌هایش را مطرح کند سه راه بیشتر ندارد. سیدمهدی رحمتی در گفتگو با سایت شخصی خود درپاسخ به این سوال که عدم انتخاب شما به عنوان بازیکن برتر فصل دوازدهم حرف و حدیث‌هایی را به همراه داشت گفت: لیگ دوازدهم نقطه اوج من در دوران فوتبالم بود طبق اعلام رسانه‌ها در 27 بازی موفق شدم دروازه استقلال را البته با کمک مدافعان بسته نگه دارم. طبق شنیده‌های من مجموع امتیازاتم در میان کاندیداهای انتخاب بهترین‌های فصل با نمره 205 بالاتر از سایرین بود، اما انتخاب نشدم و باید بگویم وقتی که من آن تصمیم تاسف برانگیز را درباره کناره‌گیری از تیم ملی گرفتم باید تا مدتها تاوان آن را پس بدهم.
وی همچنین در مورد اینکه که برخی جدایی نکونام از استقلال را به او ربط می‌دهند؟ گفت: از این قبیل شایعات همیشه وجود داشته در شان باشگاه بزرگ استقلال نیست یک بازیکن برایش شرط و شروط بگذارد، در شان سیدمهدی رحمتی نیست از این شرط‌ها بگذارد، اگر قرار به این کارها بود پس من با برخی‌ها چه فرقی داشتم. من نه تنها مخالف ماندن نکونام در استقلال نیستم بلکه مخالف جدایی ایشان از تیم‌مان هستم.
رحمتی در پایان گفت: صادقانه باید بگویم دلم از برخی مسائل خون است اما عقل می‌گوید بیان درد دلهایم می‌تواند تبعات سنگینی داشته باشد. منصب و نفوذ و جایگاه خاصی ندارم که بتوانم با تکیه بر آن حرف‌هایم را بزنم. چون مرا محروم می‌کنند که از این بابت خودم و سپس تیمم متضرر خواهیم شد. سه راه برایم باقی مانده: یا حرف‌هایم را بزنم و محروم شوم، یا به من اجازه بدهند این حرف‌ها را مطرح کنم و قول بدهند محرومم نکنند و یا اینکه صبر کنم پس از خداحافظی از دنیای بازیگری این مطالب را بازگو کنم.

 


صحبت‌های نایب رئیس فدراسیون فوتبال درباره ممنوع الفعالیت بودن مربیان یادآور اتفاقات سال گذشته است که حرف‌هایش زمینه ساز افتصاح بزرگ در لیگ یک بود.
اعلام خبر ممنوع‌ الفعالیت‌بودن 17 مربی کافی بود تا خیلی‌ها دنبال اسامی این مربیان بروند. این بار اما خبری از ف.ک،‌ ع.ب، س.ش و ... نبود و هیئت رسیدگی به تخلفات حرفه‌ای بدون اینکه نام فردی را اعلام کنند به این نکته بسنده کرد که برای 17 مربی مجوز کارت صادر نمی‌شود.
این خبر دیروز واکنش هادی آیت‌اللهی رئیس کمیته اخلاق و نایب‌رئیس فدراسیون فوتبال را در پی داشت و او گفت که هیچ مربی‌ای ممنوع الفعالیت نیست.
با مرور صحبت‌های آیت‌اللهی ناخودآگاه یاد اتفاقات سال گذشته افتادیم، زمانی‌که حجت‌الاسلام علیپور اعلام کرد فراز کمالوند حق مربیگری ندارد اما مدتی نگذشته بود که آیت‌اللهی گفت علیپور نظر شخصی‌اش را داده و کمالوند مشکلی برای مربیگری ندارد. محصول این حرف نایب رئیس فدراسیون فوتبال چیزی نبود جز افتضاح بزرگ در لیگ یک و تبانی گسترده در بازی‌های شهرداری‌ تبریز.
شاید اگر آیت‌اللهی هم نظر شخصی‌اش را دخیل می‌کرد آن اتفاقات در لیگ یک رخ نمی‌داد. با این حال فراز کمالوند یک فصل مربیگری کرد و در نهایت شهرداری تبریز با وجود صعود به لیگ برتر به دلیل تخلفات گسترده به یک لیگ پایین‌تر سقوط کرد تا این سوال پیش آید که چه کسی پاسخگوی میلیاردها تومان پولی که در این باشگاه خرج شده، است.
شاید اگر آن زمان مسئولان فدراسیون با دقت بیشتری موضوع را زیر ذره‌بین قرار می‌دادند و به مربیانی که سابقه آنها نشان داده چه رفتاری داشته‌اند اجازه نمی‌دادند فعالیت کنند، میلیاردها تومان از جیب بیت‌المال نمی‌رفت. امروز هم با وجود اینکه علیپور خبر ممنوع الفعالیت بودن 17 مربی را تایید می‌کند آیت‌اللهی همچنان رویه سال گذشته را در پیش گرفته است. سوال اینجاست که آیا آقای آیت‌اللهی می‌خواهد شهرداری‌های تبریز دیگری در سال آینده خود را نشان دهند؟

 


در شرایطی که قرعه‌کشی سیزدهمین دوره رقابتهای لیگ برتر باشگاه‌های کشور روز هجدهم تیرماه برگزار شد، مسئولان سازمان لیگ در روزهای گذشته نشست‌های مختلفی را انجام دادند و در نهایت برنامه کامل نیم فصل نخست این رقابتها را دیروز اعلام کردند.
بر اساس برنامه اعلام شده، نیم فصل نخست لیگ برتر روز دوم مردادماه و با دیدار تیم‌های پرسپولیس با تراکتورسازی و استقلال صنعتی خوزستان با ذوب‌آهن اصفهان آغاز می‌شود و روز هشتم آذرماه با دیدار تیم‌های پرسپولیس و صنعتی خوزستان به پایان می‌رسد.طبق این برنامه، دیدار تیم‌های سپاهان اصفهان با پرسپولیس در هفته دهم روز دوم مهرماه در ورزشگاه فولادشهر اصفهان برگزار می‌شود و دربی اصفهان هم روز جمعه 26 مهرماه انجام خواهد شد.
همچنین طبق اعلام سازمان لیگ دیدار تیم‌های استقلال و پرسپولیس در هفته هشتم درحالی روز 10 آبان‌ماه برگزار می‌شود که سایر بازی‌های این هفته روز 29 شهریورماه انجام خواهد شد.بر این اساس دربی تهران آخرین دیدار هفته هشتم خواهد بود، مسابقه‌ای که به خاطر دیدار استقلال در لیگ قهرمانان آسیا و حضور تیم ملی در اردوی آماده‌سازی، 42 روز دیرتر از سایر رقابتها انجام خواهد شد.طبق اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا تیم استقلال روز 27 شهریورماه با تیم بوریرام تایلند در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا روبرو می‌شود و به همین دلیل دیدار این تیم با پرسپولیس یک ماه دیرتر انجام می‌شود.برنامه کامل هفته نخست رقابتهای لیگ برتر باشگاه‌های کشور به شرح زیر است:
چهارشنبه - 02/05/92
* استقلال صنعتی خوزستان - ذوب‌آهن اصفهان
* پرسپولیس - تراکتورسازی تبریز
پنجشنبه - 03/05/92
* داماش گیلان - سایپا البرز* فجرسپاسی - نفت تهران
* راه‌آهن - مس کرمان* صبای قم - ملوان انزلی
* سپاهان - فولاد خوزستان* گسترش فولاد - استقلال تهران
- ساعت تمام دیدارها 22 خواهد بود.

 


نمایندگان کشورمان در رقابت‌های کشتی فرنگی یونیورسیاد (دانشجویان جهان) با کسب 2 مدال نقره و یک برنز به کار خود در این مسابقات پایان دادند.
رقابت‌های کشتی فرنگی یونیورسیاد دانشجویان جهان دیروز با برگزاری اوزان 60، 74 و 96 کیلوگرم به پایان رسید که در روز دوم هادی علیزاده پورنیا در 74 کیلو یک مدال نقره و مهدی علیاری در 96 کیلو یک برنز برای کشورمان به ارمغان آوردند.در روز اول این رقابت‌ها هم امیر علی‌اکبری مدال نقره سنگین‌وزن را از آن خود کرده بود تا نمایندگان کشورمان در رقابت‌های کشتی فرنگی یونیورسیاد مانند کشتی آزاد بدون مدال طلا و با 2 نقره و یک برنز به کار خود در این مسابقات پایان دهند.
علی‌اکبری: از قفس آزاد شدم
نایب قهرمان وزن 120 کیلوگرم رقابت‌های کشتی فرنگی دانشجویان جهان گفت: با گرفتن این مدال احساس می‌کنم که از قفس آزاد شده‌ام.
امیر علی‌اکبری گفت: پس از دو سال محرومیت حس می‌کنم که روزهای سخت تمام شده است. خدا را شکر می‌کنم که توانستم دوباره بازگردم. با به دست آوردن این مدال احساس می‌کنم که از زندان و قفس آزاد شده‌ام. برای کسب مدال طلا به این رقابت‌ها آمده بودم، چون هیچ‌وقت برای مدال برنز روی تشک نمی‌روم. آمادگی خوبی داشتم اما به خاطر این‌که دو سال محروم بودم، کمی احساس گم بودن می‌کردم ولی خدا را شکر توانستم، خودم را برسانم و الان دیگر می‌دانم که باید چه کار کنم. علی‌اکبری درباره برنامه آینده خود بیان کرد: بعد از دو سال به کشتی بازگشتم و با چند مسابقه تدارکاتی به آمادگی صددرصد خواهم رسید. امیدوارم بتوانم در رقابت‌های انتخابی تیم ملی قهرمان شوم و اگر برای رقابت‌های جهانی مجارستان انتخاب شوم، همه تلاش خود را می‌کنم که در آن مسابقات مدال طلا را به گردن بیاویزم.

 


نام محسن شادی در بین نفرات اعزامی قایقرانی به رقابت‌های قهرمانی جهان و آسیا نیست.
اتابکی سرپرست کمیته‌ روئینگ فدراسیون قایقرانی با اشاره به نفرات اعزامی به مسابقات قهرمانی جهان در کره جنوبی اظهار کرد: ما لیست ملی‌پوشان را برای شرکت در مسابقات معرفی کرده‌ایم. نام محسن شادی در این لیست وجود ندارد و تمام کسانی در رقابت‌ها شرکت می‌کنند که در اردو باشند. و در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر این که آیا محسن شادی دیگر نمی‌تواند در رقابت‌ها شرکت کند؟ بیان کرد: نمی‌دانم احتمال اضافه شدن نام او وجود دارد یا نه. او هم به تیم ملی نیامد و هم به ما توهین کرد. هر بار دعوتش کردیم نیامد. ما ملی‌پوشان خودمان را می‌بریم و شنیدم شادی خودش به تنهایی کارهایی انجام داده است. او در اردوی چین هم نتیجه‌ای نگرفت. قرار بود پس از بازگشت، دوباره به چین برود که نرفته است. دو ماهی می‌شود تمرین نکرده است. بعید می‌دانم بتواند همانند گذشته باشد. واقعا دوست دارم بدانم برنامه‌اش چیست. به خودش گفته بودم در رده بزرگسالان کارش سخت است. باید حریفان آسیایی‌اش که در المپیک از او رد شدند را بگیرد و دوباره افتخارآفرینی کند. با این که من موافق نبودم، او به خواست آقای ابراهیمی به اردو دعوت می‌شد اما نمی‌آمد.

 


12 ملی‌پوش اعزامی ایران به رقابت‌های بسکتبال قهرمانی آسیا معرفی شدند.
کادر فنی تیم ملی بسکتبال ایران 12 بازیکن خود برای حضور در بیست و هفتمین دوره قهرمانی آسیا را انتخاب کردند.تیم ملی ایران که از 10 مرداد در فیلیپین باید به مصاف حریفان خود برود با 15 بازیکن راهی جام ویلیام جونز شد و به مقام قهرمانی رسید. پس از این رقابت‌ها کادر فنی تیم ملی ترکیب اصلی خود برای جام ملت‌ها را انتخاب کرد.صمد نیکخواه بهرامی، حامد حدادی، مهدی کامرانی، حامد آفاق، جواد داوری، اوشین ساهاکیان، آرن داوودی، سامان ویسی، حامد سهراب‌نژاد، اصغر کاردوست، روزبه ارغوان و محمد جمشیدی 12 ملی‌پوش ایران در قهرمانی آسیا هستند.
سعید داورپناه، امیر صدیقی و محمد حسن‌زاده سه بازیکنی هستند که از اردوی تیم ملی کنار رفتند.ملی‌پوشان شنبه 29 تیر دو جلسه تمرین در سالن آزادی خواهند داشت و یکشنبه راهی شهرستان بابل می‌شوند. پس از آن نیز یکشنبه ششم مرداد راهی فیلیپین خواهند شد.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10