(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 26 تـیـر 1392 - شماره 20544

نامه وارده
اجرای فراگیر برنامه پزشک خانواده در اهواز
کوتاه از ورزش
امام جمعه گنبد کاووس:
مشکلات اقتصادی دلیل موجهی برای تأخیر ازدواج نیست
یادداشت خبر
سمینار بین‌المللی قره‌باغ در تبریز برگزار می‌شود
نخستین جشن کاریابی مددجویان کمیته امداد در ساوه
نصب حمام خورشیدی در مناطق عشایری استان مرکزی
نماینده مردم فیروزآباد خبر داد
اجرایی نشدن طرح‌های عمرانی به خاطر نبود نقدینگی
پیکر استاد موسیقی ترکمن در گنبدکاووس به خاک سپرده شد
انتصابات جدید در شهرستانها
شهردار بناب:
رودخانه قویی چای تا پایان سال ساماندهی می‌شود
   


فرصتی که از دست می‌رود...
شکی نیست که اماکن و آثار تاریخی بخشی از هویت ملی و فرهنگی یک ملت را تشکیل می‌دهد و صرف نظر از این که آن یادمان تاریخی بر جای مانده از کدام سلسله یا کدام حادثه است حفظ و نگهداری این آثار و انتقال شایسته آن به عنوان یک میراث فرهنگی به نسل بعدی گرفته از فرهیختگی و پختگی نسل حاضر می‌تواند باشد.
آثار و یادمان‌های فرهنگی به عنوان بخشی از خمیرمایه جاذبه‌های گردشگری، منبع درآمد سرشاری برای هر کشوری است به گونه‌ای که درآمد حاصل از توریسم در برخی کشورهای همسایه با درآمد نفت ایران برابری می‌کند.
در این میان کاخ شمس در مهرشهر کرج که یک مکان بر جای مانده از دوره پهلوی است و سال‌ها مورد بازدید عموم قرار گرفته و از جاذبه گردشگری بالایی برخوردار و یادآور بخش کوچکی از حیف و میل اموال عمومی، فاصله طبقاتی و اقتصادی طبقه حاکم پهلوی با مردم محروم آن دوران بود و بازدیدکنندگان درس‌های زیادی از آن می‌آموختند، سالها است که بر روی مردم بسته شده و به این ترتیب نه فقط درآمدزایی آن برای بیت‌المال به صفر رسیده بلکه درآمدهای جانبی اقتصادی آن برای کسبه اطراف این مکان تاریخی نیز به صفر رسیده و زیان‌های جبران‌ناپذیری را متوجه مردم منطقه کرده است. ضمن اینکه مردم منطقه را هم از یک مکان تفریحی محروم کرده است.
امید است مسئولان ذی ربط با مشخص کردن تکلیف مالکیت کاخ شمس درهای آن را بار دیگر برای بازدید عمومی بگشایند.
سهراب قلی‌زاده
یکی از ساکنان آن منطقه

 


اهواز- خبرنگارکیهان:
سرپرست مرکز بهداشت استان خوزستان اعلام کرد: برنامه پزشک خانواده به صورت فراگیر در شهرستان اهواز اجرا می‌شود.
دکتر سیدمحمد علوی اظهار کرد: پس از تلاش‌های فراوان در زمینه آماده‌سازی زیرساخت‌های برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع درشهر، این برنامه به صورت فراگیر در سطح شهرستان اهواز اجرا می‌شود.
وی ادامه داد: پس از اجرای برنامه پزشک خانواده در مراکز بهداشتی درمانی منتخب، در راستای شروع فراگیر برنامه، فراخوان گسترده پزشکان عمومی شهرستان اهواز به روش‌های گوناگون از جمله اعلان گروهی توسط سامانه 1590، ارسال پیامک به تمامی پزشکان عمومی متقاضی در اهواز و نصب بنر و پلاکارد در محل‌های پرتراکم حضور و استقرار پزشکان مانند بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی درمانی و مطب‌های خصوصی، برای اجرای برنامه پزشک خانواده انجام شد.
علوی افزود: ستاد اجرایی برنامه پزشک خانواده مستقر در مراکز بهداشت شرق و غرب اهواز آماده پذیرش و ثبت‌نام تمامی پزشکان عمومی متقاضی در شهر اهواز است و این پزشکان پس از ثبت‌نام و تائید و اخذ گواهینامه استانداردهای مطب از معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز، به منظور عقد قرارداد به سازمان‌های بیمه‌گر معرفی می‌شوند.
گفتنی است: برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع به‌طور فراگیر در شهرستان‌های اهواز، دزفول، بهبهان و شهرستان‌های آبادان و خرمشهر اجرا می‌شود.

 


ساخت زمین چمن
اراک- خبرنگارکیهان: کار ساخت چهار زمین چمن مصنوعی به صورت همزمان در نقاط مختلف استان مرکزی آغاز شد.
این پروژه‌های ورزشی که از مصوبات دور دوم سفر هیئت دولت به استان مرکزی است در شهر کارچان، روستای جاورسیان، شهر خنداب و شهر غرق‌آباد ساوه قرار دارند.
برای اجرای این پروژه‌ها اعتباری بالغ بر 20میلیارد ریال پیش‌بینی شده است، و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال 93 تکمیل و به بهره‌برداری برسند.
صعود به قله دالاهو
* گروه کوهنوردی شهرستان آشتیان به قله 2هزار و 250متری دالاهو در استان کرمانشاه صعود کرد در این صعود موفقیت‌آمیز دو روزه 13 کوهنورد شرکت داشتند. این گروه پیش از این به قله‌های «سبلان» در اردبیل، «کرکس» در اصفهان، «خشچال» در قزوین و «پرند» در لرستان صعود کرده بودند.
دعوت به اردوی تیراندازی
* کمیته فنی فدراسیون تیراندازی، سه ورزشکار استان مرکزی را به اردوی تیم‌ملی جوانان و نوجوانان رشته تفنگ فراخواند. علیرضا سرلک، سید وهاب چالشگر و فاطمه طاهری 3 ورزشکاری هستند، که جواز ورود به اردوی تیم‌ملی را دریافت کردند.
برگزاری دوره مربی‌گری
سرخس- خبرنگارکیهان: رضا محمدیان رئیس اداره ورزش و جوانان سرخس از برگزاری یک دوره مربیگری درجهD فوتبال دراین شهرستان با حضور 26 نفر از فعالان و اهالی فوتبال این شهرستان خبر داد.
پایان مسابقات موتورسواری
بناب- خبرنگارکیهان: چهارمین دوره مسابقات موتورسواری با حضور 42 ورزشکار از 5 استان شمال غرب کشور در پیست موتورسواری شهرستان بناب بصورت آزاد و به همت اداره ورزش و جوانان بناب و با همکاری شهرداری این شهرستان برگزار شد. در پایان مسابقات در کلاس 250 سی‌سی محمدرضا آریانی از ناحیه مقاومت آذربایجان غربی، کلاس 250 سی‌سی ب داور کریم اسدبیگی از سقز، کلاس 450 سی‌سی امید عسگری از قزوین، کلاس 80 سی‌سی آرمین قربانعلی‌نژاد از میاندوآب و کلاس آزاد محمدرضا آریانی از آذربایجان غربی به عنوان نفرات برتر معرفی شدند.
برگزاری مسابقات وزنه‌برداری
اراک- خبرنگارکیهان: مسابقات وزنه‌برداری نوجوانان کشور در اراک برگزار شد. این مسابقات که با شرکت 173 نوجوان از 27 استان در 8 وزن در اراک برگزار شد با قهرمانی تیم نوجوانان مازندران پایان یافت و تیمهای خوزستان و اصفهان به ترتیب در سکوی دوم و سوم ایستادند.
این مسابقات را 30 داور ملی و بین‌المللی قضاوت کردند.
انتصاب در ورزش زرندیه
* بنا به پیشنهاد رئیس هیئت‌ کونگ‌فو استان مرکزی و موافقت مدیرکل ورزش و جوانان این استان، رسول کوهی به عنوان رئیس هیئت کونگ‌فو شهرستان زرندیه منصوب شد.
برگزاری مسابقات اسب سواری
رودسر- خبرنگار کیهان: رئیس اداره ورزش و جوانان رودسر از برگزاری رقابت‌های کورس تابستانی اسب‌سواری در بخش چابکسر این شهرستان خبرداد.
کاوه قدسی اظهار داشت: در این رقابت‌ها که به مدت یک روز در ساحل چابکسر برگزار شد 28 سوارکار از شهرهای رشت، رامسر، بندرترکمن و چابکسر با اسب‌های محلی، دو رگه و ترکمن با یکدیگر به رقابت پرداختند و در پایان به نفرات برتر لوح قهرمانی و جوایز نقدی اهداء شد.
رقابت جودوکاران نونهال
اراک- خبرنگار کیهان: مسابقات جودوی انتخابی نونهالان استان مرکزی، با شرکت 70 نونهال در سالن ورزشی تختی اراک برگزار شد.
در این مسابقات، محمدرضا دهقان‌پور، سیاوش شادمان و میثم ویسی پور مشترکا از ساوه، محمدحسین میچانی از اراک، علیرضا ذبیحی از ساوه، محمد شعبانی فرد از اراک، علیرضا حاتم‌آبادی و حسین محمدی از محلات و محمد زمانی و محمدحسین تکلو از اراک به ترتیب در اوزان 38، 42، 46، 50، 55، 60، 66، 73 و 73+کیلوگرم عناوین نخست را بدست آوردند.
در رده‌بندی تیمی هم، اراک در سکوی نخست ایستاد و تیم‌های ساوه و محلات به ترتیب دوم و سوم شدند.
اصفهان قهرمان هاکی بانوان
درچه-خبرنگار کیهان: مسابقات هاکی بانوان در سالن باغ بانوان خمینی شهر برگزار شد. در پایان این مسابقات تیم هاکی بانوان اصفهان قهرمان شد و تیم‌های سمیرم و خمینی شهر به ترتیب دوم و سوم شدند. این مسابقات به مناسبت بزرگداشت شهیده زهره بحرنیان برگزار شد.
2 انتصاب ورزشی
اراک- خبرنگار کیهان: از سوی فدراسیون ورزش‌های نابینایان و کم بینایان کشور، رضا چغایی به عنوان مربی و یونس میرزایی به عنوان ورزشکار از استان مرکزی به اردوی تدارکاتی انتخابی تیم ملی فراخوانده شدند.
درخشش کشتی‌گیران سرخسی
سرخس- خبرنگار کیهان:در مسابقات کشتی فرنگی نونهالان قهرمانی استان که به میزبانی مشهد برگزار شد تیم اعزامی هیات کشتی سرخس موفق به کسب 3 مدال طلا، 1 مدال نقره و 2 مدال برنز شد.
در رده تیمی سرخس با کسب 71 امتیاز پس‌از فریمان و قوچان در جایگاه سوم استان قرار گرفت. در این مسابقات در اوزان 38کیلوگرم امیرحسین بارانی مدال طلا، 42 کیلوگرم محمدجواد گلاوی و سینا رستم‌یاری مشترکا مدال برنز
45کیلوگرم امیر محمدیار محمدزهی مدال طلا
53 کیلوگرم سهیل رستم‌زاده مدال طلا و 73 کیلوگرم محمدامین ریحانی مدال نقره گرفتند.
ضرورت تشکیل اتحادیه ناجیان غریق
ساری- خبرنگار کیهان: مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران بر تشکیل اتحادیه ناجیان غریق برای نظارت در امور و فعالیت ناجیان تاکید کرد.
احمد سعادتمند به احداث سالن وزنه‌برداری با ظرفیت 750 نفره در ساری اشاره کرد و افزود: این سالن که تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد قابلیت برگزاری مسابقات کلاس ‌A وزنه‌برداری دنیا را دارد.
وی ادامه داد: حدود 50 درصد مدال‌های المپیک توسط ورزشکاران مازندرانی کسب شده است.
سعادتمند همچنین از روند تجهیز ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر به چمن مصنوعی ابراز رضایت کرد و گفت: با جذب اعتبارات مورد نیاز و تسریع در اجرای طرح، این زمین فوتبال برای برگزاری رقابت‌های فصل آینده لیگ دسته اول فوتبال کشور آماده خواهد شد.
وی گفت: این پروژه بیش از 1میلیارد و100 میلیون تومان هزینه داشت و در حال حاضر زیرسازی‌های آن در حال انجام است.

 


گنبد کاووس- خبرنگار کیهان:
امام جمعه گنبدکاووس با اشاره به آیات قرآن و سنت پیامبر(ص)، فرزندآوری در حد متعارف را سفارش دین مبین اسلام دانست و بر عمل به آن از سوی زوج‌های جوان تأکید کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین سبحانی در همایش بزرگداشت روز جهانی جمعیت که در سالن اجتماعات ناحیه مقاومت بسیج برگزار شد گفت: زن و فرزند، زینت زندگی هستند و پروردگار متعال در سایه ازدواج و تولد فرزندان به انسان‌ها روزی می‌دهد.
وی با بیان این که زوجین باید در حد متعارف نسبت به فرزندآوری اقدام نمایند، افزود: مشکلات اقتصادی و فقر نباید دلیلی در تأخیر ازدواج جوانان باشد زیرا حق تعالی روزی انسان را در ازدواج و تولد فرزند قرار داده است.
سبحانی هم چنین بر ضرورت حرکت هم‌سوی جامعه و خانواده در مسیر اسلام تأکید کرد و گفت: اگر این امر محقق شود، فرزندان ما نیز در مسیر اسلام حرکت خواهند کرد و اگر یکی از این دو از مسیر اسلام خارج شود، تربیت اسلامی محقق نخواهد شد.
محمدباقر عباسی معاون انفورماتیک مدیرکل ثبت احوال استان گلستان نیز در این همایش با تأکید بر ضرورت تعادل جمعیت گفت: کاهش یا افزایش بی‌رویه جمعیت، مشکلات مختلفی را در حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و امنیتی کشور ایجاد می‌کند.
عباسی افزود: نرخ سالمندی در ایران هم اینک 5/5 درصد است که این رقم در سال 2050 به 24 درصد افزایش خواهد یافت و اگر برای تعادل جمعیت اقدام نشود با مشکل کمبود نیروی جوان مواجه خواهیم شد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس نیز در این همایش با اشاره سیاست‌های کنترل جمعیت در کشور گفت: میانگین باروری در استان گلستان 2/3 درصد و در گنبدکاووس 2/8 درصد برای هر زن است.
دکتر حسن رحیم‌زاده همچنین افزایش سن ازدواج و فاصله غیرمنطقی بین تولد فرزندان را از عوامل مؤثر در کاهش نرخ جمعیت کشور دانست و از شوراها، دهیاران و بهورزان خانه‌های بهداشت روستایی خواست در زمینه سن مناسب ازدواج و فرزندآوری به مردم اطلاع‌رسانی کنند.
در این همایش معاون برنامه‌ریزی فرماندار گنبدکاووس، شوراهای اسلامی، دهیاران روستاها و بهورزان خانه‌های بهداشت این شهرستان حضور داشتند.

 


مطالبات مردم و قول استاندار که عملی نشد
مطالبه‌ای که سالهاست مردم از مسئولان دارند و هنوز هم ادامه دارد... قول‌هایی که مسئولان هنوز هم می‌دهند و ادامه خواهد داشت و در عمل خبری از قولهایی که داده‌اند نیست... زمان هم که به سرعت و خوشی برای آقایان سپری می‌شود و عمر حکومتشان به پایان می‌رسد.
باز هم مردم می‌مانند و آه و افسوس از تمجیدهایی که بعد از سخنرانی‌ها و قول‌های اولیه حضرات نثار آنان کرده‌اند!
کارخانه سرب و روی زنجان به قول ما نه، به قول خود آقایان مسئول «از همه نوعش» یکی از منابع مهم آلودگی و بیماری زمینهای کشاورزی، درختان، آب و مردم زنجان است که با تغییر هر دولتی و استانداری؛ استاندار ومسئولان جدید قول می‌دهند فکری برای جابجایی‌اش بکنند و مردم را از شرش برهانند اما بعد از مدتی که آبها از آسیاب می‌افتد آقایان که خود را بر زین ریاست محکم کردند، می‌تازند تا... نه یادشان می‌آید چه گفته‌اند، نه می‌شنوند و کلا فراموش می‌کنند که چه قول‌هایی داده‌اند و به بهانه‌هایی زیر همه‌اش می‌زنند!
از جمله همین قول‌ها؛ قولی است که آقای رئوفی‌نژاد استاندار محترم زنجان در بهمن ماه سال 88 در جلسه جابه جایی کارخانه سرب و روی زنجان داد، وی از اختصاص 450 هکتار زمین برای احداث کارخانه جدید سرب و روی گفت که زمین فعلی شرکت برای استفاده کاربری گردشگری، اقامتی، فضای سبز و تفریحی استفاده خواهد شد و تاکید بر لزوم انتقال شرکت سرب و روی و جابه جایی این شرکت با کار کارشناسی دقیق که طی چند ماه گذشته انجام گرفته است.
اما تا امروز به قولشان عمل نکرده‌اند و بنا به اعلام یک مسئول آگاه از شرکت سرب و روی، انتقال کارخانه نیز منتفی شده است!!
... یکی از نگرانی‌های همیشگی مردم استان به ویژه مردم زنجان که در مجاورت کارخانه سرب و روی قرار دارند آلودگی هوا و آبهای زیرزمینی که برای شرب مردم زنجان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و همچنین آلودگی خاک‌های منطقه است.
برخی آمارهای غیررسمی که حاکی از افزایش بیماریهای خطرناک از جمله سرطانها و... در زنجان را ناشی از وجود این کارخانه تقریبا چسبیده به شهر می‌دانند، جریان همیشگی هوا از سمت کارخانه به سمت زنجان نیز از دیگر عوامل انتقال دائمی آلودگی و نگرانی مردم است. مردم زنجان امیدوار بودند استاندار محترم هرچه زودتر به وعده خود مبنی بر انتقال کارخانه سرب و روی که واقعا سلامت مردم را تهدید می‌کند عمل کند و خدمتی ماندگار از خود در حافظه زنجانی‌ها به یادگار بگذارد اما چنین نشد!
زنجانی‌ها که روزی به وجود معدن سرب و روی به عنوان بزرگ ترین معدن سرب و روی جهان افتخار می‌کردند و آن را مقدمه پیشرفت فرزندان خود و آینده منطقه می‌دانستند حالا در محاصره انواع مشکلات و آلودگی‌های ناشی از آن قرار گرفته‌اند و مسئولان نیز عملا بی‌خیال قضیه شده‌اند.
چون گزارش‌های رسیده حاکی از آن است که علاوه بر کارخانه سرب و روی زنجان که همه در فکر و قصد جابه جایی آن هستند در اطراف این کارخانه، کارخانه‌های دیگری نیز «بدون مجوز محیط‌زیست» به صورت چراغ خاموش فعالیت می‌کنند! بدون اینکه مزاحمی داشته باشند!
این یعنی نابودی محیط‌زیست زنجان و از حالا به بعد باید از مسئولین بخواهیم زنجان و مردم را جابجا کنند!! چون...
و به قول دکتر علیمردانی نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی: با سلامتی مردم نمی‌توان شوخی کرد؛ به خطر افتادن سلامت مردم قابل جبران نیست اما ضرر مادی و اقتصادی قابل جبران است.
به خاطر خدا تا دیرتر نشده و وضع از این نیز خرابتر نشده است چاره‌ای بیندیشید.
زنجان- خبرنگار کیهان

 


تبریز- خبرنگارکیهان:
سمینار بین‌المللی قره‌باغ با هدف ایجاد فضای هم‌اندیشی برای صاحب‌نظران ایرانی و قفقازی و دیگر کشورها در موضوع قره‌باغ آبان‌ماه امسال برگزار می‌شود.
موقعیت‌ سرزمینی و جغرافیایی قره‌باغ از دوران صفویه تاکنون، تحولات قره‌باغ از سقوط صفویه تا ظهور قاجاریه، نقش و جایگاه قره‌باغ در جنگ‌های ایران و روسیه، وضعیت قره‌باغ در دوره اتحاد شوروی، قره‌باغ در ادبیات ایران، ترکیب قومیتی قره‌باغ از صفویه تا به امروز، آثار نظم و نثر فارسی و ترکی آذربایجانی در بحث قره‌باغ، آثار معماری ایرانی- اسلامی در قره‌باغ، مبانی فقهی لزوم حمایت مسلمانان از قره‌باغ و نقش آموزه‌های شیعی در آزادسازی این منطقه، از محورهای همایش است. این همایش در 15 آبان‌ماه، در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار خواهد شد.

 


اراک- خبرنگار کیهان:
نخستین جشن کاریابی مددجویان کمیته امداد امام خمینی استان مرکزی در ساوه با حضور سرپرست کمیته امداد کشور برگزار شد.
حسین انواری دراین مراسم با بیان اینکه حماسه، با انجام کار وتلاش ایجاد می‌شود و خلق آن نیازمند انگیزه مقدس ایثار و همت مضاعف است.
سرپرست کمیته امداد کشور، در نخستین جشن کاریابی مددجویان کمیته امداد امام خمینی استان مرکزی در ساوه، با بیان مطلب بالا افزود: در ارتباط با نامگذاری امسال به نام حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی از سوی رهبر معظم انقلاب، محقق کردن این شعار بسیار همت می‌طلبد تا از بسیاری بحران‌هایی که دشمن تراشیده مثل همیشه به خوبی گذر کنیم.
حسین انواری در بخش دیگر سخنان خود طرح کاریابی و اشتغال این نهاد را ارزشمند دانسته و اظهار کرد: کارجویانی که در این طرح به کارفرمایان معرفی می‌شوند، نیازمند حمایت هستند و کارفرمایان نیز با استفاده از توان این مددجویان در عرصه تولید می‌توانند در جهت شکوفایی استعدادهای آنان موثر باشند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی هم با اشاره به اینکه هم اکنون 10 درصد جمعیت استان زیر پوشش این نهاد قرار دارد، گفت: این مددجویان در بخش‌های مختلف شامل مسکن، حمایت، تسهیلات، اکرام، بهداشت، فرهنگی، اشتغال و طرح نظام جامع مورد حمایت قرار می‌گیرند.
ولیئی با اشاره به طرح کاریابی و اشتغال این نهاد اظهار داشت: در این طرح، مددجویان به جای اینکه از طریق استفاده از تسهیلات خودکفا شوند به کارفرمایان برای دریافت دستمزد ماهیانه معرفی می‌شوند.

 


اراک- خبرنگار کیهان:
مدیر امور عشایری استان مرکزی، از نصب سه باب حمام خورشیدی در مناطق عشایری خبر داد.
شریفی افزود: این حمام‌ها در مناطق «کوچک‌خان»، از توابع ساوه و «یان غوی» و «کله کوه» از توابع زرندیه نصب شده است.
گفتنی است، جمعیت عشایری استان مرکزی افزون بر 5 هزار نفر است.

 


فیروزآباد- خبرنگار کیهان:
80درصد مشکلات اجرایی نشدن مصوبات سفرهای رئیس‌جمهور و دیگر طرح‌های عمرانی ناشی از نبودن نقدینگی و اعتبار مورد نیاز بوده و 20درصد نیز ناشی از سوءمدیریت است.
نماینده مردم شهرستان های فیروزآباد، قیر و کارزین و فراشبند در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ما در رابطه علت عدم پیشرفت فیزیکی طرح‌های عمرانی در حوزه انتخابیه گفت: از جمله مصوبات سفرهای رئیس محترم جمهوری و هیئت دولت در شهرستان فیروزآباد، توسعه بیمارستان قائم(عج) از 96 تخت به 150 تخت، احداث سد هایقر و شبکه آبیاری آن، احداث پتروشیمی، مدرسه شبانه روزی 9 کلاسه، کمربندی شمالی شهر، تبدیل محور کوار- فیروزآباد- عسلویه به آزادراه، بهسازی محورهای فیروزآباد، قیر و کارزین و فراشبند بوده که این طرح‌ها از پیشرفت فیزیکی قابل قبولی برخوردار نیستند. وی افزود: همچنین در حوزه شهرستان قیر و کارزین طرح هانی شامل احداث شبکه پایاب سد سلمان فارسی، آبرسانی به شهر قیر از این سد، گازرسانی به شهر افزر، توسعه بیمارستان شهر قیر، عملیات اجرائی جاده آغار- هنگام- عسلویه، استادیوم ورزشی کارگر شهر قیر و طرح فاضلاب شهرستان قیر و کارزین از پیشرفت خوبی برخوردار نیست و در حوزه شهرستان فراشبند، ایمن سازی جاده فیروز‌آباد- فراشبند، فراشبند کازرون، کمربندی و مجموعه ورزشی کارگران این شهرستان، احداث ساختمان‌های ادارات صنعت، معدن و تجارت، کار و رفاه اجتماعی از جمله مصوبات هیئت دولت برای این شهرستان بوده که برخی تاکنون عملیات اجرائی آنها شروع نشده است و تعداد کمی از این پروژه‌ها زیر 20درصد و چند مورد بین 30 تا 60 درصد پیشرفت داشته‌اند که برآیند کل اقدامات در طرح‌ها قابل قبول نیست.
نادر فریدونی با تأکید بر این که از نخستین دور سفرهای هیئت دولت به استان فارس حدود 30درصد، دور دوم 40درصد و دور سوم 50درصد مصوبات اجرائی نشده است تصریح کرد 80درصد مشکلات این طرح‌ها ناشی از نبود نقدینگی و کمبود اعتبار و 20درصد نیز به سوءمدیریت‌ها برمی‌گردد.

 


گنبدکاووس- خبرنگار کیهان:
پیکر استاد قلیچ‌انوری دوتار نواز برجسته موسیقی ترکمن با حضور جمع کثیری از علاقه‌مندان به این استاد، تشییع و در آرامگاه مسلمین شهر گنبدکاووس زادگاه این استاد بزرگ به خاک سپرده شد.
در مراسم خاکسپاری این استاد موسیقی ترکمن، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، رئیس اداره هنری، رئیس انجمن موسیقی استان و نیز رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گنبد‌کاووس حضور داشتند.
استاد قلیچ‌انوری پس از یک دوره بیماری سخت کبدی شنبه هفته جاری در بیمارستان رسول‌اکرم(ص) تهران، دار فانی را وداع گفت و پیکرش پس از انتقال به زادگاهش در گنبدکاووس به خاک سپرده شد.
استاد قلیچ‌انوری دوتار نواز و خواننده موسیقی ترکمن در اجراهای مختلفی در کشورهایی مانند ژاپن، فرانسه، آمریکا و برخی کشورهای آسیای میانه به روی صحنه رفته و مقام‌های بسیاری نیز کسب کرده بود.
استاد قلیچ‌انوری متولد 1324 گنبدکاووس، معلم بازنشسته، از مفاخر موسیقی ترکمن و دارنده نشان درجه یک هنر در گلستان بود.

 


سمنان- خبرنگار کیهان: مدیرکل بهزیستی استان سمنان با صدور حکمی ابوالقاسم خطیب‌زاده را به عنوان رئیس اداره بهزیستی شهرستان دامغان منصوب کرد.
طی مراسمی با حضور رئیس سازمان حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس «فریدون پهلوانی» به عنوان مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان منصوب شد.
اراک- خبرنگار کیهان: طی مراسمی سرهنگ شاه‌محمدی به عنوان مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی تعیین شد.
بروجرد- خبرنگار کیهان: در آیینی که با حضور مسئولان شهرستان بروجرد برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمین علاءالدین دولتشاهی به عنوان مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه این شهرستان معرفی شد.
بندرعباس- خبرنگار کیهان: در مراسمی دکتر مهدی حسینیان به عنوان سرپرست جدید جهاد دانشگاهی هرمزگان تعیین شد.


 


بناب- خبرنگار کیهان:
شهردار بناب گفت: امسال 5 کیلومتر از مسیر رودخانه قویی‌چای ساماندهی می‌شود.
باقر بابازاده در جلسه شورای اداری شهرستان بناب افزود: طبق برنامه زمان‌بندی شده با استفاده از 3 پیمانکار به صورت همزمان مسیرهای میدان بسیج به سمت مخابرات و 2 نقطه در منطقه دیزج ناولو ساحل‌سازی و سنگفرش شده و به این ترتیب بخش زیادی از معضل دیرینه بهداشتی و زیست محیطی قویی چای بناب حل خواهد شد.
شهردار بناب در ادامه از اجرای طرح تفکیک زباله به صورت نمونه در یکی از مناطق و محلات این شهر خبر داد و افزود: طرح مطالعات احداث کارخانه بازیافت زباله در کارگروه پسماند استان به تصویب رسیده و در کنار دفع زباله‌ها احداث خواهد شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افزایش 100 درصدی فضای سبز بناب گفت: سرانه فضای سبز این شهرستان 21 متر و 30 سانتی‌متر است که در مقایسه با سال 90 بیش از 2 برابر افزایش نشان می‌دهد.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10