(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنجشنبه 27 تـیـر 1392 - شماره 20545

چاپ خبر در کیهان موجب شد
پیوند مجدد پدربزرگ و مادربزرگ دختر بدون شناسنامه لرستانی
رئیس سندیکای داروسازان: 60 میلیون دلار داروی کمیاب در انبارها خاک می‌خورند
ضرب و شتم دختر آمر به معروف
درختان مزاحم تابلوهای راهنمایی و رانندگی هرس می‌شوند
دستگیری عامل شهادت مامور پلیس پس از 5 سال
ارائه خدمات و تسهیلات ویژه به جانبازان بالای 70 درصد
معاون اجتماعی ناجا: ماه رمضان فرصتی برای افزایش احساس امنیت است
محدودیت‌های ترافیکی آخر هفته اعلام شد
سردار کمالی: مصوبه جدید کسر خدمت‌ها لازم‌الاجراست
6 کشته و مجروح در حادثه رانندگی اراک- قم
کوهنورد حادثه‌دیده در ارتفاعات «شیرپلا» نجات یافت
تهیه و فروش غذا در منازل ممنوع است
سازمان نظام‌پزشکی: تعرفه‌گذاری صحیح پزشکی یعنی بیمار پول نپردازد
تجمع 64 خانواده نگران مقابل منزل قاچاقچی انسان در یافت‌آباد
برنامه کودک از نوع عربی
ازخودگذشتگی یک شوهر
233 کشته و ناپدید در سیل چین
عکس تاریخی یک وزیر
   


خرم‌آباد-خبرنگار کیهان:
چاپ خبر دختر بدون شناسنامه در روزنامه کیهان اردیبهشت ماه امسال هم موجب شناسنامه‌دار شدن این دختر و هم سبب وصال دوباره و از سرگیری زندگی مشترک زناشویی پدربزرگ و مادربزرگ وی پس از حدود 15 سال طلاق شد.
مدیر کل سازمان بهزیستی لرستان گفت: در جریان پیگیری صدور شناسنامه برای این دختر، پدربزرگ و مادربزرگ وی که حدود 15 سال قبل طلاق گرفته بودند ماجرای سرنوشت مهسا-ب برای آنان توضیح داده شد که در نتیجه، آنان که هر یک حدود 70 سال سن دارند از تبعات منفی طلاق والدین مهسا که سرنوشت تلخی را برای وی رقم زده است متاثر شدند و مجددا رجوع کردند و پس از حدود 15 سال جدایی زندگی مشترک‌شان را از سر گرفتند.
همایون عموری‌زاده گفت: پدربزرگ و مادربزرگ این دختر اینک زندگی جدیدی را آغاز کرده و زیر یک سقف زندگی می‌کنند اما مهسا به دلیل مشکلات مالی خانواده در یک مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست بسر می‌برد.

 


رئیس سندیکای تولیدکنندگان دارو گفت: به علت ناهماهنگی بین بانک مرکزی، بانک‌های عامل و گمرک حدود 60 میلیون دلار دارو از جمله فاکتور 8 و شیر خشک‌های رژیمی چند ماه است که در گمرک مانده‌‌اند.
محمود نجفی در گفت‌وگو با فارس افزود: کمبودهای دارویی به سرعت در حال رفع شدن هستند، تا حدود 2 ماه پیش تعداد اقلام دارویی که در بازار کمبود داشتند حدود 300 قلم بود ولی الان این تعداد به 60 قلم رسیده است.
وی ادامه داد: مشکل اساسی که امروز با آن مواجه هستیم، اثر روانی کمبود دارو در بین مردم است و چون مردم نگرانی از آینده دارند از این نظر که ممکن است نتوانند در آینده داروهای مورد نیازشان را تهیه کنند، داروهای مورد نیازشان را جمع و انبار می‌کنند.
نجفی گفت: این مسئله اثر خودش را بیشتر در مورد داروهای بیماران مزمن مثل دیابت(انسولین) با داروهای بیماران قلبی نشان می‌دهد و یکباره با تقاضای چند برابر نیاز واقعی این داروها در بازار مواجه شده‌ایم که خودش عامل کمبود داروست.
رئیس سندیکای تولیدکنندگان دارو افزود: بیشترین کمبودها نیز مربوط به برخی اقلام دارویی وارداتی است که البته مقدار قابل توجهی از این داروها وارد شده اما به علت ناهماهنگی بین بانک مرکزی، بانکهای عامل و گمرک چندین ماه است که در گمرک مانده و ترخیص نشده‌اند.
وی گفت: معادل حدود 60 میلیون دلار هنوز در انبارهای گمرک مانده‌‌اند که مهمترین آنها شاید داروی فاکتور 8 و شیرخشکهای رژیمی باشد که کمبود آنها در بازار نگران‌کننده شده است.
نجفی ادامه داد: در مورد داروهای تولید داخل مشکل کمتر است و تعداد داروهای تولید داخل که در بازار کمبود دارند به تعداد انگشتان دست هم نمی‌رسد که شاید مهمترین آنها شیافها هستند که این مسائل نیز به سرعت در حال حل شدن است.

 


دختر آمر به معروف و ناهی از منکر در میدان پونک تهران، مورد حمله زن بدحجاب قرار گرفت.
به گزارش فارس، خانم شمس دختر 30 ساله‌ای است که یکشنبه 23 تیر ماه در پی امر به معروف و نهی از منکر به یک زن بدحجاب، مورد حمله وی قرار گرفت و مجروح شد.
وی گفت: «ساعت 5 بعدازظهر نزدیک مرکز خرید پونک با یکی از زنان بدحجابی که همیشه در این مرکز حضور دارند مواجه شدم و مثل همیشه بر حسب تکلیف دینی با یک جمله به آرامی به او گفتم: می شود حجابت را رعایت کنی»؟
خانم شمس افزود: هنوز به نقطه آخر آن نرسیده بودم که آن زن به طرفم حمله کرد و گلوی مرا فشار داد و با دست دیگر شروع به چنگ انداختن به صورتم کرد و در همان حال فریاد زد: این تو هستی که باید حجابت را برداری. شماها چند نفری بیشتر نیستید!
او ادامه داد: به هر طریقی بود خودم را از دست‌هایش جدا کردم. اما او همچنان به فحاشی‌هایش ادامه داد و بار دیگر به طرفم حمله‌ور شد و تلاش کرد چادر و روسری‌ام را از سرم بکشد هر چقدر او تلاش می‌کرد من هم مقاومت بیشتری می‌کردم حین این کار، بلند بلند فحاشی می‌کرد و می‌گفت‌« این تو هستی که باید حجابتو برداری، اینجا دیگه جای شماها نیست، این شماها هستید که باید از اینجا بروید، بمانید خودم چادر از سرتان می‌کشم و...» در این زمان دیگر صدای من هم بلند شده بود و تلاش می‌کردم که چادرم را روی سرم حفظ کنم.به گفته خانم شمس علی‌رغم وجود کانکس کلانتری در سمت دیگر خیابان متأسفانه هیچ مأموری در محل درگیری حاضر نشد و آن زن با حضور مردم از محل دور شد در حالی که همچنان با صدای بلند فحاشی می‌کرد.وی ادامه داد وقتی به اتفاق خانواده برای ارائه شکایت به کانکس کلانتری بازگشتم و از اینکه عکس‌العملی نشان نداده بودند گله کردم، آنها به من گفتند که حالا که این خانم رفته از چه کسی می‌خواهم شکایت کنم اما گفتم من شکایتم از مسئولان است نه از این خانم. پرسیدم گشت ارشادی که قبلاً روبروی این مرکز خرید می‌ایستاد کجاست؟ جوابم را این طور دادند که «دیگر گشت ارشاد جمع شده»؛ در حالی که گشت ارشاد نقش بازدارندگی داشت. سربازی که در کانکس بود به من گفت که «ما فقط وظیفه داریم در اینجا مراقب باشیم که دزدی انجام نشود»!

 


معاون اجرایی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از هرس درختان مزاحم تابلوهای راهنمایی و رانندگی خبر داد.
چناری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه بعضی از تابلوهای راهنمایی و رانندگی در پشت درختان قرار گرفته‌اند، گفت:‌ این مشکل به دلیل هرس نکردن درختان ایجاد شده است.
وی با تاکید بر اینکه برای هرس درختان با سازمان فضای سبز شهرداری تهران مذاکرات لازم را انجام داده‌ایم، افزود: هرچند در حال حاضر در فصل هرس درختان قرار نداریم اما سازمان فضای سبز قول همکاری داده است.
معاون اجرایی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اجرای طرح آزمایشی تابلویی در سراسر پایتخت، تعویض تابلوهای مخدوش، آشکار ساختن تابلوهایی که در دید نیستند و حذف تابلوهایی که موضوعیت خود را از دست داده‌اند، است.چناری در خصوص جانمایی تابلوهای جدید با همکاری پلیس راهور خاطرنشان کرد: تا پایان سال جاری معضل ناخوانا بودن تابلوهای شهری را حل خواهیم کرد.
واگذاری راهنمایی و رانندگی به شهرداری در کلانشهرها
رئیس پلیس راهور ناجا گفت: از آنجایی که تجربه روابط کاری میان راهنمایی و رانندگی تهران با شهرداری مثبت بوده، طرحی در کمیسیون شوراها مطرح شده که براساس آن، این روابط به سایر کلانشهرها تعمیم داده شود.
به گزارش خانه ملت، اسکندر مومنی با اشاره به بررسی طرح واگذاری امور راهنمایی و رانندگی کلانشهرها به شهرداری‌ها که بررسی آن در کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور آغاز شده است، گفت: این طرح درباره روابط کاری بین شهرداری و راهنمایی و رانندگی است.
رئیس پلیس راهور ناجا، افزود: براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی در سال 1379، مقرر شد که نوعی روابط کاری میان راهنمایی و رانندگی و شهرداری تهران به وجود آید که البته این روابط به معنای الحاق راهنمایی و رانندگی به شهرداری‌ها نیست.
وی تصریح کرد: از آنجایی که تجربه روابط کاری میان راهنمایی و رانندگی تهران با شهرداری مثبت بوده، طرحی در کمیسیون شوراها مطرح شده که براساس آن، این روابط به سایر کلانشهرها تعمیم داده شود.مومنی یادآور شد: قرار است این طرح پس از تهران در مشهد اجرا شود که البته این طرح در مراحل ابتدایی بوده و نهایی نشده است.
شماره‌‌گذاری خودروها با مجوز سازمان محیط زیست و استاندارد
مومنی همچنین درباره شماره‌گذاری خودروها که باید مجوز آن ابتدا از سوی سازمان محیط زیست و استاندارد صادره شده و سپس به تایید راهنمایی و رانندگی برسد، گفت: رویه شماره‌گذاری خودروها به این ترتیب است که هر خودرو برای شماره شدن نیازمند مجوز سازمان محیط زیست و سازمان استاندارد است و پس از آن راهنمایی و رانندگی مجوز شماره‌گذاری را می‌دهد.رئیس پلیس راهور ناجا، همچنین درباره لزوم نصب کیسه هوا در خودروهای جدید، تصریح کرد: نصب کیسه هوا در خودروهای جدید یکی از شرایط سازمان استاندارد برای تولید خودروهای استاندارد است و تمامی خودروسازان باید خودروهای سواری را با کیسه هوا تولید کنند.

 


قاچاقچی حرفه‌ای مواد مخدر که در جریان درگیری با ماموران، باعث شهادت مامور پلیس شده بود سرانجام پس از 5 سال فرار دستگیر شد.
به گزارش خبرنگار مهر «رئیس پلیس آگاهی استان هرمزگان در این باره گفت: 25 اردیبهشت سال 87 ماموران پلیس در جاده حاجی‌آباد بندرعباس به سرنشینان یک دستگاه، خودرو مشکوک شده و به راننده دستور ایست دادند.
سرهنگ حسین اصلحی افزود: متهمان سپس با تیراندازی به سوی ماموران از ایست و بازرسی گذشتند که در جریان این تیراندازی استوار رحیم قاسمی هدف گلوله قرار گرفت و به شهادت رسید.
وی گفت: در ادامه تیمی از ماموران پلیس آگاهی تحقیقات در این زمینه را آغاز کرده اما موفق به شناسایی عاملان شهادت مامور پلیس نشدند.
وی افزود: با گذشت 5 سال از این جنایت ماموران با تحقیقات علمی ردپای دو نفر را در این جنایت کشف کرده و آنها را دستگیر کردند. متهمان در بازجویی‌های اولیه منکر حضور در محل درگیری شدند اما در ادامه لب به اعتراف گشوده و اعلام کردند، عامل شهادت مامور پلیس یکی از قاچاقچیان حرفه‌ای با هویت «ن.د» است.
اصلحی اضافه کرد: با شناسایی هویت متهم اصلی پرونده، دستگیری او در دستور کار پلیس قرار گرفت و او در عملیاتی پلیسی دستگیر شد و در بازجویی‌ها با اعتراف به این تیراندازی گفت: روز حادثه در حال انتقال 220 کیلو مواد مخدر از کهنوج به داراب بودیم که ماموران به ما مشکوک شدند. من هم برای فرار از محاصره پلیس با اسلحه کلاشینکف به سوی ماموران تیراندازی کردم. بعد از این جنایت با جعل هویت به افغانستان رفته و مدتی را در آنجا مخفی بودم.
رئيس پلیس آگاهی استان هرمزگان گفت: در حال حاضر تحقیقات پلیسی برای شناسایی دیگر جرایم احتمالی متهمان ادامه دارد.

 


جانشین معاون هماهنگ‌کننده ناجا از ارائه خدمات و تسهیلات ویژه به جانبازان بالای 70 درصد خبر داد.
سردار محمد جوادزاده کمند با بیان این که در نیروی انتظامی 250 جانباز بالای 70 درصد (قطع نخاعی، ضایعه نخاعی، قطع دو پا و نابینا دو چشم) وجود دارد، گفت: رسیدگی به وضعیت معیشتی جانبازان و رفع مشکلات زیستی آنها در دستور کار ناجا قرار دارد.
جانشین معاون هماهنگ‌کننده ناجا ادامه داد: تجهیزات مورد نیاز این جانبازان با توجه به شرایط جسمی آنها مشخص و بخش اعظمی از این تجهیزات خریداری و در اختیار آنها قرار گرفته است.
وی افزود: همچنین تعدادی از این عزیزان در نوبت مسکن قرار دارند که به تناسب منابعی که سازمان در این زمینه تخصیص می‌دهد نسبت به رفع مشکلات آنها اقدام می‌کنیم.
این مقام ارشد انتظامی درباره خودرو جانبازان گفت: با توجه به شرایط جسمانی جانبازان بالای 70 درصد، خودروهایی برای آنها تهیه شده که با تسهیلاتی در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.
سردار زاده‌کمند با بیان این که کلیه جانبازان قطع نخاعی، ضایعه نخاعی، قطع دو پا و نابینای نیروی انتظامی به خدمات ویژه نیاز دارند، گفت: تلاش می‌کنیم در یک پروسه زمانی 3 الی 4 ساله، مشکلات آنها را رفع کنیم.

 


معاون اجتماعی نیروی انتظامی گفت: هر ساله در ماه مبارک رمضان به صورت معناداری از نرخ انواع جرایم و کجروی‌های اجتماعی کاسته می‌شود و بر سطح و میزان احساس امنیت عمومی افزوده می‌شود.
سردار دکتر منتظر المهدی افزود: این از برکات معنوی این ماه است که حتی افراد مستعد کجروی و انحراف نیز برای مدتی به صراط مستقیم باز می‌گردند و از هنجارشکنی و قانون‌گریزی می‌پرهیزند.
وی تصریح کرد: «حتی در این ماه مبارک از میزان تخلفات رانندگی کاسته می‌شود و اغلب شهروندان عزیز ما قوانین راهنمایی و رانندگی را مراعات می‌کنند.» او علت اصلی کاهش رفتارهای خلاف رانندگی در ماه رمضان را «تلاش برای دوری از گناه» ذکر نمود و اذعان داشت: شهروندان عزیز ما می‌دانند که نقص قوانین رانندگی در یک کشور دینی و اسلامی «خلاف شرع» است و لاجرم نوعی گناه و تقصیر تلقی می‌شود. به همین سبب، آنان در این ماه بیش از گذشته مراقب هستند تا با آلوده شدن به گناه و خطا، ثواب بیکران روزه خود را تقلیل ندهند.»

 


تردد انواع موتورسیکلت از ساعت 12 روز پنجشنبه تا ساعت 24 روز جمعه در محورهای کرج- چالوس، هراز، فیروزکوه و محور تهران- سمنان- مشهد و بالعکس ممنوع است.
محور کرج- چالوس
تردد انواع تریلر و کامیون از محور کرج- چالوس کماکان ممنوع است. همچنین تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 15 تا ساعت 24 روز جمعه از کرج به سمت مرزن‌آباد ممنوع و از ساعت 18 تا ساعت 24 از 15 کیلومتر بالای مرزن‌آباد (دزبن) به سمت کرج یکطرفه خواهد بود.
جاده هراز
تردد تمام کامیون‌ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 12 تا ساعت 23 روز پنجشنبه و از ساعت 6 صبح تا ساعت 23 روز جمعه ممنوع است و تردد تریلرها نیز همچنان از این محور ممنوع است.
در جاده دماوند نیز تردد تمام تریلرها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت6 صبح تا ساعت 23 روز جمعه از تهران به طرف قائم‌شهر و بالعکس ممنوع خواهد بود.
بر اساس این اطلاعیه، تردد تریلرها و کامیون‌ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 16 تا ساعت 20 روزهای پنجشنبه و جمعه از محور زاهدان- زابل و بالعکس ممنوع است.

 


جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: مصوبه کسر خدمت‌ها‌ی مربوط به ایثارگری والدین برای متولدان تا پایان سال 72 و قبل از آن لازم‌الاجراست و در صورت عدم اجرای آن، با متخلفان برخورد می‌شود.
سردار موسی کمالی در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره گفت: برابر مصوبه‌ای که به تمام دستگاه‌های مرتبط با نیروهای مسلح ابلاغ شد، متولدان سال 72 و قبل از آن که وارد غیبت نشده و والدینشان نیز دارای سابقه جانبازی، رزمندگی و ایثارگری باشند، می‌توانند از کسری خدمت‌های مربوط به آن استفاده کنند.
وی درباره برخی اظهارات مطرح شده از سوی متقاضیان بهره‌مندی از این کسر خدمت‌ها مبنی بر اجرا نشدن این مصوبه گفت: این مصوبه برای متولدان تا پایان سال 72 و قبل از آن لازم‌الاجراست و در صورتی که از اجرا نکردن آن از سوی دستگاه‌های مختلف باخبر شویم، برخورد می‌کنیم.
کمالی با تاکید بر اینکه با این وجود با یگان‌های متخلف که نسبت به اجرای این مصوبه سرپیچی کنند، برخورد می‌کنیم، گفت: مشمولان در صورت روبرو شدن با چنین مسئله‌ای، می‌توانند آن را به سازمان وظیفه عمومی یا ستادهای ارتش، وزارت دفاع، سپاه پاسداران و ناجا اطلاع دهند.
وی همچنین افزود: با ستاد کل نیروهای مسلح نیز می‌توان به شکل مکاتبه‌ای این موضوع را مطرح کرد، اما باید توجه داشت که متقاضیان حتما باید علاوه بر ذکر محل خدمت، آدرس و تلفن دقیقی نیز از خود ثبت کنند تا بتوانیم آن را پیگیری کنیم.

 


اراک- خبرنگار کیهان:
در حادثه رانندگی که 2 بامداد دیروز، در 40 کیلومتری محور اراک - قم رخ داد 4 نفر کشته و 2 نفر نیز مجروح شدند.
به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی نیروی انتظامی استان مرکزی، این حادثه بر اثر برخورد یک دستگاه خودرو سواری پراید با 6 نفر سرنشین با تیر چراغ برق کنار جاده اتفاق افتاد که طی آن، 4 نفر از سرنشینان خودرو در دم جان باختند و 2 نفر دیگر به شدت مجروح و به بیمارستان انتقال داده شدند.کارشناس پلیس راه، علت این حادثه را، بی‌توجهی راننده به جلو، ناشی از خستگی و خواب آلودگی اعلام کرد.جان‌باختگان حادثه دو زن، یک مرد و یک کودک دوساله بودند.

 


سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از تلاش 11 ساعته امدادگران برای نجات کوهنورد حادثه‌دیده در ارتفاعات «شیرپلا» خبر داد.
حسین درخشان در گفت‌و‌گو با ایسنا در تشریح عملیات دو روز پیش کوهستان با بیان اینکه در ساعت 18 امدادگران جمعیت هلال‌احمر استان تهران از طریق تماس مردمی با مرکز فوریت‌های امدادی 147 در جریان وقوع حادثه‌ای در منطقه «شیرپلا» قرار گرفتند، گفت: با توجه به نوع گزارش دریافتی، سه تیم عملیاتی شامل 14 امدادگر به محل حادثه اعزام شدند.
وی افزود: امدادگران با حضور در صحنه حادثه دریافتند که یک کوهنورد 23 ساله به علت مصرف دارو و کاهش سطح هوشیاری، از ارتفاع 50 متری ارتفاعات شیرپلا سقوط کرده است.
سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه این کوهنورد پس از سقوط از ناحیه سر و پا دچار تروما شده بود، گفت: تلاش امدادگران برای نجات این فرد آغاز و سرانجام پس از گذشت 11 ساعت توانستند این فرد را از مرگ نجات دهند.به گفته درخشان، این فرد پس از انتقال به کوهپایه، توسط امدادگران به مرکز درمانی منتقل شد.

 


رئیس اداره بهداشت مواد غذایی و بهسازی اماکن عمومی وزارت بهداشت از ممنوعیت تهیه و فروش غذا در منازل خبر داد.
محسن فرهادی در گفت‌وگو با ایرنا، تاکید کرد: تهیه و فروش غذا در منازل، شغل خانگی محسوب نمی‌شود و با آن برخورد خواهد شد.
وی تصریح کرد: نظارت و بازرسی‌های بهداشتی بر خرید و فروش غذا در منازل، سخت‌تر از واحدهای صنفی است چرا که اگر در خانه بسته باشد، بازرسان نیاز به حکم قضایی دارند بنابراین قوه قضاییه در این زمینه باید با وزارت بهداشت همکاری کند.
رئیس اداره بهداشت مواد غذایی و بهسازی اماکن عمومی وزارت بهداشت، خاطرنشان کرد: خرید غذاهای خانگی در ماه رمضان افزایش می‌یابد و برخی افراد به جای تهیه این غذاها از مراکز مجاز از منازل، این غذاها را خریداری می‌کنند که به دلیل فراهم نبودن امکان طبخ غذای زیاد در فضای کوچک منزل، اینگونه غذاها می‌تواند مخاطراتی را برای سلامت افراد به همراه داشته باشد.
فرهادی درباره واحدهای صنفی عرضه‌کننده غذاهای خانگی، گفت: در بازرسی و نظارت این واحدها، مشکلی نداریم.

 


عضو شورای عالی سازمان نظام‌پزشکی گفت: بهترین تعرفه‌گذاری صحیح پزشکی یعنی بیمار پول نپردازد و بیمه‌ها ورود کنند.
ایرج خسرونیا در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به این که هنوز چالش‌های کمبود و افزایش دارو در کشور وجود دارد، افزود: به تازگی متوجه شده‌ایم که بودجه‌ای در زمینه دارویی به وزارت بهداشت اختصاص یافته است و امیدواریم معضلات کمبود و گرانی دارو برطرف شود.
وی با اشاره به تورمی که دولت 35 درصد اعلام کرده است ولی بطور غیرمستقیم 45 درصد تورم را در جامعه شاهد هستیم، افزود: این به آن معنا است که قیمت کالا‌ها 45 برابر شده است ولی در 30 سال گذشته تعرفه‌های پزشکی هر سال فقط 5 تا 10 درصد افزایش یافته در حالی که در دوران دفاع مقدس نیز یک ریال به تعرفه‌های پزشکی افزوده نشد.
وی در پاسخ به این پرسش که چند وقت پیش شما در زمینه ورود واکسن‌های چینی که عوارض داشت و حتی مرگ‌آوری برای مصرف‌کنندگان برای کشور به وجود آورده بود مطالبی عنوان کردید اما پزشکی قانونی این مسائل را تکذیب کرد، این مباحث را چطور توضیح می‌دهید، خاطرنشان کرد: وجود این واکسن‌ها و آمپول‌های چینی در کشور صحت دارد و مواردی که بر اثر این تزریق‌ها دچار مشکل شده‌اند را داریم اما این افراد باید به پزشکی قانونی مراجعه کنند تا آن زمان پزشکی قانونی در مورد آنها تشکیل پرونده دهد و اگر امروز شاهد آن هستیم که پزشکی قانونی در این مورد اعلام می‌کند که هیچ موردی درباره آمپول‌های چینی پرونده‌ای ندارند به خاطر آن است که افرادی که بر اثر تزریق این آمپول‌های چینی متضرر شده‌اند شکایت نکرده‌اند.

 


64 خانواده ایرانی که فرزندانشان به طور قاچاق و غیرقانونی به استرالیا رفته‌اند مقابل منزل یکی از قاچاقچیان انسان در منطقه یافت‌آباد تجمع کردند.
به گزارش ایسنا سه‌شنبه شب 64 خانواده ایرانی که فرزندان‌شان به طور قاچاق و غیرقانونی برای مهاجرت به استرالیا از کشور خارج شده و از سرنوشت اکثر آنان اطلاعی در دست نیست، در مقابل منزل فردی که مدعی بودند قاچاق‌بر انسان است در منطقه یافت‌آباد تجمع کردند.مادر ب-ع که فرزندش با پرداخت 22 میلیون تومان باوعده دریافت ویزای کار در استرالیا از سوی قاچاق‌بر ایرانی از سوی پلیس بین‌الملل مالزی دستگیر و در این کشور زندانی شده است، گفت: فرزندم که حدود چهارماه است از ایران خارج شده، 25 روز پیش با من تماس گرفت و گفت که از سوی پلیس بین‌الملل مالزی دستگیر شده است و از سلامت نسبی برخوردار است اما به خاطر برخورد پلیس و استفاده از شوکر آسیب دیده است.
وی افزود: برخی افراد که به طور قاچاق سعی داشتند به استرالیا بروند، سرنوشت‌شان هنوز نامعلوم است و هم‌چنان در دست قاچاق بران هستند تا فرصت انتقال آن‌ها به استرالیا فراهم شود و متاسفانه به این دلیل که این افراد با قایق‌های غیراستاندارد جابه‌جا می‌شوند، به خاطر طوفان‌های محلی و شرایط بد جوی اغلب یا در دریا غرق می‌شوند و یا از سوی ماهیگیران محلی از آب گرفته می‌شوند و یا این که توسط پلیس دستگیر می‌شوند.
این مادر تاکید کرد: تنها تعداد معدودی از این افراد می‌توانند ویزای کار در کشور مورد نظر را دریافت کنند.
همچنین پدر م-ه با ابراز نگرانی از سرنوشت فرزندش گفت: حدود چهار ماه است که قاچاق‌بران آن‌ها را با خود برده‌اند و هیچ اطلاعی از آن‌ها نداشتیم تا اینکه 20 روز پیش از پلیس بین‌الملل مالزی اطلاع حاصل کردیم که دستگیر شده‌اند.

 


مجری یک برنامه تلویزیونی کودک در عربستان به منظور خنداندن بینندگان خود، پس از ترساندن و فریاد کشیدن بر سر یک دختربچه مدعی می‌شود که وی در برابر دوربین مخفی قرار دارد!!
در یکی از برنامه‌های شبکه کودک «اجیال» به مناسبت ماه مبارک رمضان مجری و یکی از پرسنل برنامه بر سر دختری کوچک فریاد می‌زنند تا اسباب خنده بینندگان را فراهم کنند.فعالان رسانه‌ای بازخواست دست‌اندرکاران این برنامه و متوقف کردن پخش آن را خواستار شدند و آن را به مثابه بازی با احساسات کودکی بی‌گناه برای خنداندن بینندگان دانستند.کاربران تویتر نیز در واکنشی گسترده ضد پرسنل این برنامه، آنان را به توهین لفظی به کودکان و بازی با احساسات آنان متهم کردند.«صالحی الشیحی» نویسنده روزنامه الوطن با تاکید بر ضرورت بازخواست پرسنل این برنامه گفت: اگر سوژه این برنامه از میان بزرگسالان انتخاب می‌شد شاید امکان توجیه آن وجود داشت، اما آنها کودکی را برای ترساندن برگزیده‌اند که فاقد قدرت تشخیص است و مشاهده کردیم که چطور دختر به صورت واقعی گریه می‌کند.الشیحی این برنامه را به مثابه سقوط اخلاقی به تمام معنی کلمه ارزیابی کرد و اظهار داشت: اگر فرض کنیم که مجری یا تهیه‌کننده این برنامه اشتباه کرده باشد، وظیفه شبکه بود که جلوی پخش آن را بگیرد. زیرا با پخش چنین برنامه‌ای، برای جامعه جهانی ثابت کردیم که ما ملتی هستیم که توجهی به حقوق بشر و حقوق کودکان ندارد و به راحتی این حقوق را برای تفریح و سرگرمی نقض می‌کند.

 


یک مرد 40 ساله الجزایری به دلیل فلج شدن همسرش او را تاکنون به مدت 5 سال حمل کرده است.
این مرد شبانه‌روز، خود را در خدمت همسر معلول خود قرار داده و حاضر نیست زنی دیگر را بر همسر خود ترجیح دهد.
به گزارش انتخاب، این مرد که سلیم رخروخ نام دارد در سال 1375 با این زن ازدواج کرده و حاصل زندگی مشترکشان یک فرزند است. همسر این مرد به دلیل مرگ والدینش به فاصله 20 روز از یکدیگر به بیماری فلج دچار شد و از آن روز تاکنون قادر به حرکت و تکلم نیست.
این مرد که سرایدار یک مدرسه بوده و در یک اتاق با همسر و فرزند خود زندگی خوبی را سپری می‌کرده اینک هر روز صبحانه را برای همسر خود مهیا می‌کند و وقتی برای کار بیرون می‌رود خود را موظف می‌داند که مرخصی گرفته و به خانه بازگردد تا خانه را تمیز و ناهار را برای همسر خود آماده کند. او نه تنها غذا را برای خود و همسر و فرزندش آماده می‌کند بلکه غذا را در دهان همسر بیمار خود می‌گذارد چرا که او قادر به غذا خوردن نیست.سلیم علاوه بر این کارها، داروی همسرش را نیز باید سر وقت بدهد. او روزی دو بار به خاطر غذا و دارو دادن به همسرش مرخصی می‌گیرد و دوباره به کارش باز می‌گردد. این مرد می‌گوید شبها به طور میانگین سه الی چهار بار بیدار می‌شود تا همسرش- که قادر به غلت زدن نیست- را این پهلو و آن پهلو می‌کند تا زخم بستر نگیرد.او می‌گوید: در این سالها بارها متوجه شدم که همسرم در حال درد کشیدن است اما به خاطر اینکه خواب هستم و برای رعایت حالم، مرا بیدار نکرده است.

 


مقام‌های محلی استان «سیچوآن» در جنوب شرق چین اعلام کردند که شمار تلفات سیل و رانش زمین در این استان تاکنون به 58 تن رسیده است.
بنا بر اعلام مقام‌های محلی این استان، طی هفته گذشته باران‌های شدید و مداوم و جاری شدن سیل در این منطقه 58 تن را به کام مرگ کشانده و به ناپدید شدن دست‌کم 175 تن دیگر منجر شده است.
بررسی‌های اولیه حاکی از آن است که مناطقی از شهر «دوجیانگ‌یان» با 44 کشته و 117 ناپدید، بیشترین تلفات جانی ناشی از رانش زمین را داشته است.
همچنین در پی وقوع این حادثه طبیعی، 13 هزار و 400 خانه تخریب شده، 300 هزار نفر مجبور به ترک خانه‌هایشان شده‌اند و در مجموع زندگی عادی 47/3 میلیون نفر مختل شده است.
به گزارش خبرگزاری شینهوا، طبق برآوردهای انجام شده در پی این حادثه طبیعی حدود 28/3 میلیارد دلار خسارت مالی نیز به مناطق مختلف این استان وارد شده است.

 


کمترین چیزی که یک وزیر دفاع باید بداند این است که تسلیحات نظامی را لااقل در ابتدایی‌ترین سطحش بشناسد. علی‌الخصوص که این وزیر به ادعای خودشان وابسته به مجهزترین ارتش خاورمیانه هم باشد.
عامیر پرتز وزیر دفاع رژیم اشغالگر صهیونیستی در جنگ 33 روزه سال 2006، در جریان یک بازدید نظامی از بلندی‌های جولان، نشان داد نه‌تنها یک نظامی برجسته (!!!) بلکه کاملا مسلط به تسلیحات نظامی و وسایل جنگی است (!!!)
به گزارش فارس، عکسی که در ادامه این مطلب خواهید دید توسط عکاس ap در تاریخ ثبت شد. این عکاس موضوع جالبی را در مورد این عکس روایت کرده که خواندن آن خالی از لطف نیست. او می‌گوید، عامیر پرتز وزیر دفاع اسرائیل، سه بار با دوربینی که چشمی‌های آن بسته بود، به میدان نگاه کرده و هر بار با تکان سر، حرف‌های ژنرال اشکنازی را که درباره صحنه روبرو بود، تایید کرد!

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10