(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنجشنبه 27 تـیـر 1392 - شماره 20545

افسران سیاه پوست آمریکایی در اعتراض به تبعیض نژادی تظاهرات کردند
جنبش تمرد بحرین زندانیان را به اعتصاب غذا دعوت کرد
به منظور جلوگیری از گسترش اعتراض‌ها علیه تبعیض‌نژادی پلیس آمریکا به حال آماده‌باش درآمد
از سوی کارشناسان صهیونیستی فاش شد
کودتای آمریکایی در مصر با اسرائیل هماهنگ شده بود
سرباز آمریکایی از فریب داوطلبان برای اعزام به جنگ پرده برداشت
صدای اعتراض نماینده سوریه در شورای امنیت
سازمان ملل به مسئولیت خود عمل نمی‌کند
در اعتراض به انعقاد یک قرارداد نفتی با «شورون» مردم آرژانتین پرچم آمریکا را آتش زدند
حمله هوایی نیروهای ناتو به مناطق مسکونی شرق افغانستان
شادی فلسطینی‌هااز تصمیم اتحادیه اروپا علیه نهادهای اسرائیلی
تجمع ضددولتی مقابل پارلمان یونان در آتن
   


افسران سیاه پوست پلیس کنگره آمریکا در اعتراض به تبعیض های نژادی و برخوردهای خصمانه مقامات ارشد نظامی با آنها، تظاهرات کردند.
خبرگزاری فارس ضمن اعلام برپایی این تظاهرات به نقل از «واشنگتن پست» نوشت، انجمن پلیس های سیاه پوست کنگره آمریکا هفته گذشته شکایتی را علیه پلیس کنگره در دادگاه فدرال مطرح کرد که نشان می دهد مقامات ارشد این نهاد، کارمندان و نظامیان سیاه پوست را آزار و اذیت کرده و رفتارهای نامناسبی با آنها دارند.در طرح دعوی اخیر انجمن پلیس سیاه پوست کنگره آمریکا که شامل ۳۰۰شاکی است به مواردی از این برخوردها اشاره شده از جمله اینکه، افسران سیاه پوست در برابر سفیدپوستان شانس بسیار کمتری برای دریافت درجه دارند، آنها به طور علنی تحقیر می شوند و در معرض القاب و توهین های نژادپرستانه و زشتی قرار می گیرند.

 


جنبش تمرد بحرین بازداشت‌شدگان در زندان‌های رژیم آل‌خلیفه را به اعتصاب غذا دعوت کرد.
به گزارش خبرگزاری‌ها، جنبش تمرد بحرین از بازداشت‌شدگان در زندان‌های رژیم آل خلیفه خواست به منظور ادامه تلاش خود برای سرنگونی رژيم دست به اعتصاب غذا بزنند.
از سوی دیگر عضو کانون حقوق‌بشر بحرین و از فعالان انقلابی این کشور اظهار داشت، فراخوان جنبش تمرد برای برگزاری تظاهرات در 14 اوت نظام آل‌خلیفه را سخت نگران کرده است.وی افزود، جنبش تمرد دو سال پس از جانفشانی و رنج مردم بحرین در راه تحقق خواسته‌های خود شکل گرفته است و شهیدانی را تقدیم انقلاب کرده و هزاران نفر نیز در این راه زخمی و یا بازداشت شده‌اند.

 


پلیس آمریکا برای جلوگیری از گسترده‌تر شدن اعتراضات علیه بی‌عدالتی و تبعیض‌نژادی در این کشور به حالت آماده‌باش درآمد.
به گزارش خبرگزاری‌ها، در پی ادامه یافتن اعتراضات مردمی علیه تبعیض‌نژادی در آمریکا، نیروهای امنیتی و پلیس این کشور به حال آماده‌باش درآمدند تا جلوی گسترده‌تر شدن این اعتراضات را بگیرند.
علاوه بر آن، مقامات آمریکایی تهدید کردند که با هرگونه تظاهرات مقابله می‌کنند. پلیس لس‌آنجلس به همراه «اریک گارسیتی» شهردار این شهر تهدید کردند، در صورت ادامه خرابکاری معترضان، برای سرکوب و دستگیری آنها فورا اقدام می‌کنند. گارسیتی که از فعالیتش به عنوان شهردار جدید فقط دو هفته می‌گذرد، گفت: از تظاهرات صلح‌آمیز استقبال می‌کنیم، ولی خشونت را تحمل نمی‌کنیم. اواخر هفته گذشته یک سفیدپوست به نام «تیمرمن» که سال قبل نوجوان سیاهپوستی را کشته بود، تبرئه شد و همین امر اعتراضات علیه نژادپرستی را در پی داشت. دیروز علی‌رغم تهدیدات مقامات آمریکا، تظاهرات در لس‌آنجلس به خشونت کشیده شد. در این تظاهرات هزاران نفر شرکت داشتند.
طی ده‌های اخیر لس‌آنجلس دو بار شاهد قیام مردمی علیه تبعیض‌نژادی بود؛ اعتراضات سال 1965 مرگ 36 نفر را در پی داشت و در سال 1992 نیز خشونت‌هایی این شهر را فرا گرفت.

 


کارشناسان اسرائیلی اعلام کردند‌«عبدالفتاح السیسی»، وزیر دفاع مصر سه روز قبل از کودتا علیه مرسی، «تل‌آویو» را در جریان همه امور قرار داده بود.
به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، «رونی دانیال»، کارشناس اسرائیلی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی رژیم‌صهیونیستی و در واکنش به «کودتای نظامی علیه محمد مرسی» گفت: ژنرال «السیسی»، فرمانده ارتش و وزیر دفاع مصر سه روز قبل از برکناری رئيس‌جمهور مصر مقامات اسرائیلی را مطلع کرده بود.
به گفته «دانیال»، برکناری مرسی، به نفع اسرائيل بود چرا که این اقدام ارتش امنیت اسرائيل را تضمین کرد.
این کارشناس صهیونیستی این موضوع را هم گفت که «محمد البرادعی»، که پس از کودتا معاون رئيس‌جمهور در امور بین‌الملل شد، یک مرتبه قبل از کودتای نظامی و یک مرتبه بعد از آن با بنیامین نتانیاهو دیدار و گفت و گو کرده و به او وعده داده که کاری کند همه کشورها دولت روی کار آمده پس از کودتا را به رسمیت بشناسند!
«آریه شافیت»، نویسنده مشهور اسرائیلی نیز طی مقاله‌ای به تشریح شخصیت ژنرال السیسی پرداخت. به اعتقاد این نویسنده، السیسی «قهرمان اسرائيل» و صهیونیست‌ها است! در ادامه این مقاله آمده: این مسئله برای همگان روشن و مبرهن است که اندیشمندان اسرائیلی حامی فرمانده ارتش همسایه بزرگ جنوبی «اسرائیل» یعنی مصر هستند که در یک چشم به هم زدن رئيس‌‌جمهوری را که خود وی را به عنوان وزیر دفاع منصوب کرده بود، دستگیر و روانه زندان کرد.
کابینه جدید
خبر دیگر اینکه اعضای کابینه دولت انتقالی مصر طی مراسمی در حضور رئیس‌جمهور دولت موقت پس از ادای سوگند رسما کار خود را آغاز کردند.
«حازم الببلاوی»، نخست‌وزیر دولت موقت مصر سه‌شنبه شب به همراه 35 وزیر و معاونش که گفته می‌شود اغلب آنها «تکنوکرات»‌هستند، طی مراسمی کوتاه سوگند یاد کردند.
نکته مهم و قابل توجه در این بین، انتخاب ژنرال «عبدالفتاح السیسی»، وزیر دفاع و فرمانده ارتش به عنوان معاون نخست‌وزیر است. «السیسی» در واقع هم وزیر دفاع است، هم فرمانده ارتش و هم معاون نخست‌وزیر و این در حالی است که پیش از این و پس از کودتا علیه «محمد مرسی» گفته بود نقشی در دولت آینده نخواهد داشت.
به گزارش یورو نیوز، در کابینه دولت انتقالی مصر پنج وزیر زن دیده می‌شود و هفت وزیر نیز از اعضای کابینه دولت محمد مرسی هستند.
عدلی منصور، رئیس‌جمهور موقت مصر نیز در اقدامی کمال جنزوری، نخست‌وزیر دوره حسنی مبارک را مشاور خود کرد!
همزمان با معرفی کابینه، خبر می‌رسد، پرونده «محمد مرسی» و رهبران برجسته اخوان که در بازداشت به سر می‌برند از سوی دادستانی کل به وزارت دادگستری مصر ارسال شده تا محاکمه آنها آغاز شود.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه اسکای نیوز عربی، تحقیق درباره پرونده حمله به زندان «وادی النطرون» و فرار زندانیان این زندان از جمله محمد مرسی، رئیس‌جمهور برکنار شده مصر و 19 تن از رهبران اخوان‌المسلمین مصر در طول انقلاب 25 ژانویه، توسط قاضی که از سوی وزیر دادگستری مشخص می‌شود بررسی خواهد شد.
از سوی دیگر، اخوان‌المسلمین مصر که از بدو کودتای نظامی ارتش در خیابان‌ها و میادین شهرهای مختلف مصر حضور داشته و در تلاش است «مرسی» را به قدرت بازگرداند، بار دیگر فراخوان برگزاری یک تظاهرات میلیونی برای روز چهارشنبه را داد. اما طرفداران مرسی از همان سه‌شنبه شب اعتراض‌های خود علیه «کودتاچیان» را شدت بخشیده‌اند.
به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، طرفداران اخوان‌المسلمین نیمه شب سه‌شنبه با مخالفان خود در راهپیمایی به سوی مقر امنیت ملی در «قاهره» درگیر شدند که طی آن چند نفر زخمی شدند.
درگیری‌های مشابهی نیز در «الجیزه» و «دقهیلیه» روی داد که بنا به گفته خبرنگار المیادین ده‌ها زخمی در پی داشته است. در حالی که آخرین گزارش‌های منتشر شده حاکی است، طرفداران مرسی روز گذشته با سرازیر شدن در خیابان‌های قاهره و دیگر شهرهای این کشور از جمله در اطراف میدان «رابعه العدویه» که به محل اصلی تحصن آنها تبدیل شده، تظاهرات کردند. محکومیت کودتای نظامی ارتش که به کشته و زخمی شدن صدها نفر از مردم منجر شده، عمده انگیزه معترضان در روز چهارشنبه بود.
در همین حال، «امیر بسام»، از اعضای برجسته اخوان‌المسلمین نیز در واکنش به تشکیل دولت انتقالی مصر گفت: «اعتراض‌ها ادامه خواهد داشت. در خیابان‌ها تحصن خواهیم کرد، دست به اعتصاب خواهیم زد و کشور را فلج خواهیم کرد تا زمانی که مرسی به قدرت برسد.» در جریان ناآرامی‌های روز دوشنبه مصر هفت تن کشته و 300 نفر زخمی و بیش از 400 نفر از معترضان هم بازداشت شدند.
واکنش تند به اظهارات روز یکشنبه اردوغان، اما جزو نخستین موضع‌گیری‌های دولت انتقالی مصر پس از ادای سوگند بود که در رسانه‌های داخلی مصر بازتاب گسترده‌ای داشت.
سخنگوی وزارت خارجه مصر ضمن اعلام «انزجار شدید» از موضع‌گیری اخیر ترکیه علیه مصر، آن را «مداخله آشکار در امور داخلی» این کشور خواند.
اردوغان گفته بود، کشورش همچنان مرسی را رئیس‌جمهور مصر می‌داند و هر دولتی که با کودتا در هر جایی به قدرت برسد را به رسمیت نمی‌شناسد.
«نبیل العربی»، دبیرکل اتحادیه عرب اما برخلاف اردوغان اعلام کرد، آنچه در مصر اتفاق افتاد نه یک کودتا بلکه «انقلاب مردم» بود.
موشک‌های گراد در راه قاهره
در بحبوحه تحولات سیاسی و امنیتی مصر خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری «الاهرام» از کشف 19 موشک گراد در جاده سوئز که در حال انتقال به قاهره بود خبر داد. بر اساس این گزارش این موشک‌ها داخل یک خودرو در حال انتقال بود. در کنار این موشک‌ها مقادیری سلاح و مهمات نیز جاسازی شده بود.
تحولات صحرای سینا و ناآرامی‌ها در این منطقه حساس نیز همچنان ادامه دارد.
آخرین خبرها حاکی است سه‌شنبه شب نیز گروه‌های مسلح با استفاده از موشک و سلاح‌های خودکار به یک پادگان ارتش مصر حمله کرده و شماری از نظامیان را مجروح کردند. ارتش مصر در تلاش است با جلب رضایت «تل‌آویو» به این منطقه لشکرکشی کند. طبق پیمان کمپ دیوید، مصر اجازه اعزام واحدهای نظامی به صحرای سینا را ندارد.
آخرین اخبار
پایگاه خبری الاهرام اعلام کرد عدلی منصور، رئیس جمهوری موقت مصر عصر روز گذشته با «کاترین اشتون» هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مقر ریاست جمهوری در قاهره دیدار و درباره آخرین تحولات جاری در این کشور و حوادث صحرای سینا گفت و گو کرد. همزمان با برگزاری این دیدار خبرهایی از وقوع درگیری‌های شدید بین نیروهای امنیتی و طرفداران مرسی در نقاط مختلف قاهره به ویژه اطراف کاخ نخست‌وزیری منتشر شد. خودروهای زرهی ضد شورش امنیت مرکزی مصر نیز همزمان با اوج گیری این ناآرامی ها، در اطراف خیابان «لاظوغلی» در اطراف سفارت آمریکا مستقر شده اند.
تسنیم به نقل از پایگاه خبری الاهرام خبر داد نیروهای امنیتی و پلیس مصر به منظور جلوگیری از وقوع درگیری های خونین میان هواداران و مخالفان مرسی در قاهره از حرکت هواداران مرسی به سمت میدان التحریر جلوگیری کردند و تمام ورودی های این میدان را بستند.

 


سرباز آمریکایی با اشاره به «جنایات» کاخ‌سفید و «جنگ‌های کثیف ارتش» از اینکه سال‌‌ها در ارتش آمریکا خدمت کرده،‌ ابراز پشیمانی کرد.
به گزارش پرس تی‌وی، نشریه «کامن دریمز» روز سه‌شنبه اقدام به انتشار نامه «برنادون ام‌توی» سرباز آمریکایی کرد که سال‌ها در ارتش آمریکا از جمله در جنگ عراق حضور داشت و نوشت: این سرباز پشیمان می‌گوید ارتش سربازان را فریب می‌دهد.
در نامه «ام‌توی» می‌خوانیم «در زمان نام‌نویسی، من به آرمانم معتقد بودم. اما واقعیت این است که در آن زمان نادان و ساده‌لوح بودم و فریب خوردم... داستان‌پردازی‌های دولت که رسانه‌‌های جریان غالب آن را انعکاس می‌دهند، دروغ است و جنایت بودن آن نیز ثابت شده است.»
این سرباز نادم در ادامه با اشاره به خدمت 10ساله خود در مراکز نظامی ارتش می‌گوید شاهد «جنگ‌های کثیف» آمریکا، استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین در حملات ترور، بازداشت‌های نامحدود، شکنجه و نظارت‌های گسترده و خلاصه ماهیت واقعی دولت‌های آمریکا بوده است و این مسائل ماهیت حاکمان آمریکایی را برملا کرد.
وی در پایان می‌نویسد، من اسلحه خود را کنار گذاشتم. اگر همه سربازها اسلحه خود را کنار بگذارند جنگ پایان می‌یابد.

 


نماینده سوریه در سازمان ملل از شورای امنیت به دلیل عمل نکردن به مسئولیت خود در حفظ امنیت و ثبات در جهان انتقاد کرد و گفت، تروریست‌ها تحت حمایت کشورهای دیگر به اقدامات غیرانسانی خود در سوریه ادامه می‌دهند.
به گزارش خبرگزاری‌ها، بشار جعفری با انتقاد از شورای امنیت به دلیل عمل نکردن به مسئولیت خود در حفظ امنیت و ثبات در جهان به محاصره هزاران نفر از شهروندان در حمص سوریه از سوی گروه‌‌های تروریستی اشاره کرد و خواستار کمک جهانی برای پاکسازی سوریه از طریق جلوگیری از ارسال سلاح برای گروه‌های تروریستی شد.
وی افزود، هزاران نفر در حمص و مناطق دیگر به کمک‌های انسانی نیاز دارند و در این زمینه از سازمان ملل خواسته‌ایم به مردم کمک کند.
وی تصریح کرد ملت سوریه از محاصره ناشی از گروه‌های مسلحی که از طریق ترکیه وارد شده‌اند، رنج می‌برد. دو میلیون غیرنظامی در حلب به کمک‌های انسانی نیازد دارند و مردم حلب در معرض اقدامات گروه‌های تروریستی از جمله القاعده قرار دارند.
نماینده سوریه در سازمان ملل متحد تاکید کرد سوریه در معرض توطئه‌های مختلف قرار دارد و ما به سبب فعالیت گروه‌های مسلح مختلف با مشکلات فراوانی از جمله در زمینه اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنیم.
جعفری با دفاع از عملیات ارتش سوریه برای پاکسازی کشور تاکید کرد: تروریست‌ها از مناطق مختلف جهان وارد سوریه شده‌اند تا مردم سوریه را آواره کنند و دست به کشتار آنها بزنند. این تروریست‌ها مورد حمایت مالی برخی کشورها قرار دارند.وی به تحریم‌های ظالمانه برخی اعضای شورای امنیت علیه سوریه و بازی کردن آنها با اقتصاد این کشور و حمایت از گروه‌های سلفی اشاره کرد که از مرزهای کشورهای همسایه وارد سوریه می‌شوند تا دست به خشونت بزنند.
انهدام 10 مقر تروریست‌ها در دمشق
ارتش سوریه با هدف قرار دادن 10 مقر تجمع افراد مسلح در کوی برزه در پایتخت این کشور علاوه بر انهدام کامل این مراکز تروریستی افراد حاضر در آن را به هلاکت رساند.
یگان‌‌های ارتش همچنین در ادامه عملیات پاکسازی کوی جوبر در دمشق از وجود عناصر تروریستی با مجموعه‌ای از افراد مسلح که در حال انتقال به منطقه‌ای دیگر بودند درگیر شده و بیش از 30 نفر از آنها را کشت.
نیروهای ارتش سوریه ثبات و امنیت را به دو منطقه دیگر در استان ادلب بازگرداندند.
نیروهای ارتش با به هلاکت رساندن تروریست‌ها در روستاهای بقلیه و سنقره در این استان تعدادی از تیربارهای سنگین، تعدادی خمپاره و مقادیر زیادی بمب و مواد منفجره جاسازی شده در کپسول‌های گاز را منهدم و مقادیری سلاح و مهمات را نیز مصادره کردند.
یک منبع نظامی سوریه گفت، از آغاز عملیات ارتش برای پاکسازی منطقه قابون در استان دمشق شمار کشته‌شدگان تروریست‌های مسلح در درگیری این منطقه به 2800 نفر رسید.
پیروزی‌های پی‌درپی ارتش سوریه در مناطق مختلف این کشور در حالی صورت می‌گیرد که کشورهای حامی تروریست‌ها همچنان به کمک‌های مالی و تسلیحاتی خود به شورشیان مسلح ادامه می‌دهند.
سایر رویدادها
* رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند یگانی از نیروهای ارتش این رژیم با مخالفان مسلح سوری در جنوب بلندی‌‌های جولان درگیر شدند.
* منابع مراکشی از درخواست پناهندگی معاون رئیس‌جمهور سوریه خبر دادند.
* سازمان ملل گزارش داد با وخیم شدن اوضاع سوریه ماهانه حدود 5000 نفر در این کشور کشته می‌شوند. کل تلفات جنگ دو ساله دست‌کم به 100 هزار تن رسیده است.
* مقامات عربستانی شماری از پزشکان سوری مقیم این کشور را به دلیل حمایتشان از نظام سوریه اخراج کردند.

 


مردم آرژانتین در اعتراض به قرارداد نفتی کشورشان با یک شرکت آمریکایی تظاهرات کردند و پرچم این کشور را به آتش کشیدند.
به گزارش پرس‌تی‌وی مردم آرژانتین با تجمع در شهر بوینس آیرس به قرارداد نفتی یک شرکت دولتی با شرکت نفتی بزرگ آمریکا موسوم به «شورون» اعتراض کردند وپرچم آمریکا را به آتش کشیدند. معترضان آرژانتینی اعلام کردند که این قرارداد حاکمیت و استقلال اقتصادی کشور را به چالش می‌کشد، آنها همچنین از «کریستینا فرناندز» رئیس‌جمهور آرژانتین خواستند به جای گسترش روابط با آمریکا به تقویت روابط با دیگر متحدان مستقل خود بپردازد.ایزکیل لوپاردو یکی از رهبران تشکل‌های فعال سیاسی آرژانتین در همین رابطه گفت: ما به متحدانی همچون ایران نیازمندیم که ثابت کرده است در زمینه ظرفیت‌های نفتی خود مستقل عمل می‌کند، چنین متحدانی به ما استقلال می‌دهند؛ استقلالی که در شراکت با شورون قابل دسترسی نیست. دادگاه عالی آرژانتین روز سه‌شنبه حکم مسدود کردن دارایی‌های شرکت «شورون» را لغو کرد و به این ترتیب راه را برای این غول نفتی باز گذاشت تا با شرکت‌های دولتی آرژانتین قرارداد امضا کند.

 


حمله هوایی آمریکا و ناتو به مناطق مسکونی در شرق افغانستان 12 کشته برجای گذاشت.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، دیروز جنگنده‌های آمریکایی مناطق مسکونی را در استان «لوگر» هدف قرار دادند و براساس آمارهای اولیه، 12 غیر نظامی در این حمله جان خود را از دست دادند. در مورد تعداد زخمی‌های احتمالی این حادثه گزارشی نرسیده است. منابع آمریکایی و ناتو این خبر را پوشش ندادند. معمولاً این نوع اخبار چند روز پس از وقوع آنها منتشر می‌شوند.
دفتر کرزای
«عبدالکریم خرم» رئیس دفتر «حامد کرزای» رئیس جمهور افغانستان گفت: گشایش دفتر طالبان در قطر یک توطئه بود که آمریکا و پاکستان در آن سهم داشتند. خرم با تأکید بر اینکه آمریکا و پاکستان خواستار تجزیه افغانستان هستند، افزود: واگذاری چند استان افغانستان به طالبان از طرح‌های آمریکایی بود. سخنگوی کرزای با بیان اینکه آمریکا در افغانستان ناکام بوده است، تأکید کرد: کابل و واشنگتن در بسیاری از موارد با هم اختلاف دارند که تاکنون رسانه‌ای نشده است. وی گفت: براساس اطلاعات موثقی که ما در اختیار داریم،‌ آمریکا طرح جدیدی برای افغانستان دارد.
این مقام افغان در خصوص پیمان امنیتی کابل- واشنگتن خاطرنشان کرد: آمریکا در حال حاضر خواستار ایجاد پایگاه‌ها در افغانستان است اما تمایل دارد که پیشنهاد واگذاری این پایگاه‌ها توسط افغانستان مطرح شود.
وی تصریح کرد که آمریکا افزون بر این، درخواست‌های دیگری نیز دارد که پرداخت نکردن مالیات و اعطای مصونیت به سربازان آمریکایی در افغانستان از جمله این موارد است.
خرم با اشاره به شرط دولت افغانستان مبنی بر تأمین امنیت در کشور گفت که آمریکا تاکنون تضمینی در این خصوص به دولت افغانستان نداده است.
رئیس دفتر رئیس جمهور افغانستان اظهار داشت: تا زمانی که آمریکا درباره ایجاد ثبات در افغانستان و جلوگیری از تجاوز پاکستان به خاک افغانستان، ‌تضمینی به دولت کابل ندهد، امضای پیمان امنیتی کابل- واشنگتن سودی نخواهد داشت.
خبر دیگر از افغانستان اینکه، «زکریا قندهاری» مترجم افغان نیروهای ویژه آمریکا که به دست نیروهای دولتی کابل دستگیر شده است، ‌اعتراف کرد که به دستور آمریکایی‌ها شهروندان افغان را شکنجه می‌کرده و آنها را می‌کشته است. قندهاری تابعیت آمریکایی دارد.


 


سرویس خارجی -
در پی تصمیم اتحادیه اروپا مبنی بر قطع کمک‌های مالی به نهادهای خصوصی و دولتی اسرائیل در کرانه باختری و قدس شرقی از سال 2014 مردم فلسطین از این تصمیم استقبال کردند.
اتحادیه اروپا به تمام کشورهای عضو این اتحادیه دستور داد تا همکاری خود را با سازمان‌ها و نهادهای فعال در شهرک‌های یهودی‌نشین در کرانه باختری و قدس شرقی قطع کنند.
مطابق دستورالعمل جدید اتحادیه اروپا کلیه نهادهای دولتی و خصوصی در کرانه باختری و قدس شرقی از سال 2014 از دریافت کمک مالی اتحادیه اروپا محروم خواهند شد.
«مایا کوتسیا نچیچ» سخنگوی کمیسیون اتحادیه اروپا در این باره گفت، این تصمیم به منظور تفکیک میان دولت اسرائیل و شهرک‌های یهودی‌نشین اتخاذ شده است چرا که ما ساخت و سازهای اسرائیل را در سرزمین‌های فلسطینی خلاف قوانین بین‌المللی می‌دانیم.
این تصمیم اروپا طرح‌های تجاری بین اسرائیل و اتحادیه اروپا را زیر سوال خواهد برد به همین دلیل مسئولان اسرائیلی واکنش‌های تندی نسبت به این تصمیم اتحادیه اروپا نشان داده‌اند.
بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که به شدت از این تصمیم خشمگین شده جلسه وزیران خود را به طور اضطراری تشکیل داد تا تصمیمات جدید اروپا را بررسی کند.
وی در این جلسه تاکید کرد، ما فشارهای خارجی را درباره مرزهایمان نمی‌پذیریم، مسئله مرزها تنها در چارچوب مذاکرات مستقیم میان ما و فلسطینیان حل‌وفصل خواهد شد.
یائیر لایید، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تصمیم اتحادیه اروپا به منزله یک حلقه جدیدی از سلسله طولانی تصمیم‌هایی است که انزوای اسرائیل در محافل بین‌المللی را افزایش می‌دهد.
لایید تصریح کرد: این تصمیم اتحادیه اروپا در زمان بدی صورت گرفت و تمام تلاش‌های جان‌کری، وزیر خارجه آمریکا را برای از سرگیری مذاکرات میان مسئولان اسرائیلی و فلسطینی از بین می‌برد.
رئیس حزب کار رژیم صهیونیستی نیز اظهار داشت: انزوای سیاسی روز‌افزون به اسرائیل و اقتصاد آن لطمه وارد می‌کند و یک تهدید استراتژیک علیه ما تلقی می‌شود که خطر آن کمتر از سلاح‌های پیشرفته نشانه گرفته شده علیه ما نیست.
وی افزود، جای تاسف دارد که اتحادیه اروپا به جای اینکه در راستای حمایت از تلاش‌های گسترده آمریکا برای از سرگیری مذاکرات عمل کند، اسرائیل را تحریم می‌کند.
در همین رابطه موسسه صهیونیستی صلح اکنون اعلام کرد رژیم صهیونیستی به زودی نشستی را برای بررسی احداث بیش از 1000 واحد مسکونی جدید در مناطق اشغالی کرانه باختری برگزار خواهد کرد.
این موسسه که با شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در مناطق اشغالی فلسطین مقابله و برای توقف گسترش آن تلاش می‌کند تاکید کرد بدون تردید این اقدام حاوی پیامی از جانب رژیم صهیونیستی برای آمریکا و فلسطین است مبنی بر اینکه کابینه جدید و تندروی دولت عبری به هیچ‌وجه خواستار صلح و سازش نیست.
کارشناسان معتقدند تصمیم رژیم صهیونیستی برای احداث واحدهای مسکونی بیشتر پاسخ به تصمیم جدید اتحادیه اروپا است.
این در حالی است که احزاب، گروه‌ها و مردم فلسطین از تصمیم اتحادیه اروپا استقبال کردند.
کابینه فلسطین نیز در نشست اخیر خود از تصمیم اتحادیه اروپا قدردانی و اعلام کرد این اقدام در راستای پایان شهرک‌سازی‌ها و اشغال‌گری‌های رژیم صهیونیستی گامی ضروری است.
«حنان عشراوی» عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین در این باره گفت، اسرائیل باید بداند که اشغال سرزمین‌های فلسطینی برای همیشه نمی‌تواند بی‌پاسخ بماند.
وی افزود، وقت آن رسیده که همه جهان با اشغالگری‌های رژیم صهیونیستی برخورد کند.
مردم فلسطین نیز با آمدن به خیابان‌ها و برگزاری جشن و شادی از تصمیم اتحادیه اروپا استقبال کردند.
از سوی دیگر تصمیم اتحادیه اروپا مبنی بر تحریم مالی شرکت‌ها و موسسات خصوصی و دولتی در اسرائیل با واکنش‌های متعددی روبه‌رو شده است.
روزنامه واشنگتن پست در تحلیلی نوشت، یک بار دیگر اتحادیه اروپا در مقابل اسرائیل قرار گرفت.
این روزنامه افزود، اتحادیه اروپا باوجود آن که با مشکلات اقتصادی منطقه یورو و سرنگونی نظام‌های رفاه اجتماعی خود دست به گریبان است اما باز هم مواضع ضد اسرائیلی خود را نشان می‌دهد.
سیلوان شالوم وزیر توسعه اسرائیل نیز گفت،‌ اتحادیه اروپا با این اقدام مرتکب خطای بزرگی شد.

 


هزاران نفر از مردم یونان برای دومین روز پیاپی مقابل ساختمان پارلمان این کشور علیه سیاست‌ ریاضت اقتصادی دولت تظاهرات کردند.
طرح تازه ریاضتی دولت یونان که برای بررسی و تصمیم نهایی به پارلمان این کشور رفته، در صورت تصویب باعث بیکاری انبوهی از نیروهای بخش عمومی و دولتی خواهد شد. همین مسئله کافی بود تا هزاران نفر از کارگران و کارکنان بخش‌‌های دولتی، از فرودگاه‌ها گرفته تا بیمارستان‌ها و مدارس، با تظاهرات به سمت ساختمان پارلمان در آتن آخرین تلاش‌ها برای توقف تصویب این لایحه ریاضتی را به کار گیرند.
معترضان برای بیشتر تحت فشار گذاشتن قانونگذاران یک اعتصاب سراسری را نیز چاشنی اعتراضات خود کرده‌‌اند. اعتصابی که به نوشته رسانه‌های این کشور، باعث ایجاد اختلالاتی در روند کاری بسیاری از این مراکز شده است. به گزارش واحد مرکزی خبر، این طرح به تازه‌ترین چالش برای دولت شکننده «ساماراس» نخست‌وزیر تبدیل شده است که ماه گذشته بعد از بستن ناگهانی تلویزیون دولتی «ای‌آر‌تی» و اخراج 2660 تن از کارکنان آن تقریبا در آستانه فروپاشی قرار گرفت. بعد از این بود که یکی از احزاب کوچک چپگرا از دولت ساماراس خارج شد و باعث شد کرسی‌های بیشتری را در مجلس از دست بدهد.
نخست‌وزیر یونان هم از سوی اتحادیه اروپا و صندوق بین‌المللی پول و هم از سوی مردم و احزاب سیاسی مخالف تحت فشار است. تروئیکای اروپایی اعلام کرده فقط در صورت تصویب و اجرای چنین لایحه‌هایی حاضر به ارائه کمک‌های مالی به این کشور خواهد بود!

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10