(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنجشنبه 27 تـیـر 1392 - شماره 20545

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
دعای روز نهم و دهم ماه مبارک رمضان
مهندسی اولویت‌ها ! (یادداشت روز)
گریه رسول خدا (ص) (به جای گفت و شنود)
اشتون خبر داد
اعلام آمادگی 1+5 برای از سرگیری مذاکرات هسته‌ای با ایران
کیهان و خوانندگان
رئیس جمهور: در پاستورنمی‌مانم خانه نارمک آماده است
نماز جمعه تهران به امامت آیت‌الله جنتی اقامه می‌شود
در نخستین جلسه دوره جدید شورای نگهبان آیت‌‌الله جنتی در سمت دبیر شورای نگهبان ابقا شد
مشکل ما آن است که روحانی میانه‌رو نیست (خبر ویژه)
یکی بیاید مرا بازداشت کند! (خبر ویژه)
سخنگوی ستاد عارف: نام روحانی در اجماع اصلاح‌طلبان مطرح نبود (خبر ویژه)
واشنگتن‌پست: بازی تمام نشده اسلامگرایان به مصر باز نمی گردند (خبر ویژه)
سفیر اسرائیل: ایران بزرگ‌ترین چالش پیش روی ماست (خبر ویژه)
اسرائیل: برد موشک‌های حماس افزایش یافته است (خبر ویژه)
 


اللَّهُمَّ اجْعَلْ لِي فِيهِ نَصِيبا مِنْ رَحْمَتِكَ الْوَاسِعَةِ وَ اهْدِنِي فِيهِ لِبَرَاهِينِكَ السَّاطِعَةِ وَ خُذْ بِنَاصِيَتِي إِلَى مَرْضَاتِكَ الْجَامِعَةِ بِمَحَبَّتِكَ يَا أَمَلَ الْمُشْتَاقِينَ
«خدایا! در این روز بهره‌ای از رحمت بیکرانت به من ببخش و به نشانه‌های درخشانت راهنمایی‌ام کن و به خشنودی همه‌جانبه‌ات رهنمونم باش. به حق دوستی و محبتت ای آرزوی مشتاقان!»

دعای روز دهم ماه مبارک رمضان

اللَّهُمَّ اجْعَلْنِي فِيهِ مِنَ الْمُتَوَكِّلِينَ عَلَيْكَ وَ اجْعَلْنِي فِيهِ مِنَ الْفَائِزِينَ لَدَيْكَ وَ اجْعَلْنِي فِيهِ مِنَ الْمُقَرَّبِينَ إِلَيْكَ بِإِحْسَانِكَ يَا غَايَةَ الطَّالِبِينَ
«خدایا! در این روز مرا از توکل‌کنندگان و سعادتمندان و نزدیک‌شدگان درگاهت قرار ده. به حق احسانت، ای نهایت آرزوی جویندگان!»

 


1- معنای روشن و بدون ابهام انتخابات 24خرداد، تحقق حماسه سیاسی بود که در ابتدای سال جاری رهبر معظم انقلاب خواستار آن شده بودند و با لبیک آحاد مردم به رهبری در میدان انتخابات بروز و ظهور یافت.
شوک این حماسه سیاسی و شاهکار تاریخی به دشمن به گونه‌ای است که هرچه از انتخابات 24 خرداد می‌گذرد پیام‌ها و پیامدهای آن، جبهه معارض و بدخواهان ملت ایران را سردرگم‌تر کرده و حریف را به استیصال استراتژیک کشانده است.
از همین روی؛ ابعاد رسوایی بزرگ دشمن و نقش برآب شدن نقشه‌هایی که قرار بود «ضربه آخر» به جمهوری اسلامی باشد بصورت ملموس‌تری در حال نمایان شدن است.
به عنوان نمونه پروژه تحریم‌های ضدایرانی به خط پایان رسیده است و علایم آن را می‌توان در رسانه‌های غربی و بانیان تحریم‌های وحشیانه علیه مردم کشورمان به وضوح مشاهده کرد.
دو روز پیش خبرگزاری رویترز که طی دو، سه سال گذشته بر موضوع تحریم‌های ضدایرانی تمرکز کرده و بخش عملیات روانی و رسانه‌ای آن را برعهده داشت؛ زنگ خطر را به صدا درآورد و نوشت؛ «شبکه جهانی تحریم‌ها علیه ایران در آستانه فروپاشی است.»
در همین راستا و یک روز قبل از گزارش رویترز، روزنامه صهیونیستی «معاریو» هم به ناکامی در مواجهه با ایران و کارساز نبودن فشارها علیه کشورمان اذعان کرد و بنا بر اطلاعاتی که کسب نموده، این مطلب را به بیرون درز داد که گزینه حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران منتفی است تا ثابت شود ادعای «همه گزینه‌ها روی میز است»! یک بلوف بوده و هست و نمی‌شود با ملت بزرگی که حماسه‌ساز است درافتاد.
اما نکته‌ای که نباید از آن غافل شد این است که انتخابات اخیر گام اول بود و اکنون نوبت حماسه اقتصادی است و به عبارت دیگر سال 92، سال «حماسه سیاسی و اقتصادی» نامگذاری شده که تنها بخش اول آن محقق شده است.
بنابراین باید تمام تلاش‌ها و برنامه‌ها و انرژی‌ها مصروف تحقق حماسه اقتصادی شود که مطالبه رهبری و خواسته بحق آحاد مردم است.
مقارن با این فضا، ناگفته پیداست که اولویت دولت یازدهم و رئیس‌جمهور منتخب باید حل مشکلات اقتصادی، مهار تورم و گشودن گره گرانی‌ها باشد.
2- دشمن در صحنه انتخابات، بازنده بزرگ بود و حماسه سیاسی ملت ایران او را منفعل کرد. اما ماموریت و رسالت دشمن، دشمنی است و از همین روی تدارک می‌کند تا از جبهه دیگری ضربه بزند و درصدد است تا انتقام بگیرد.
بی‌تردید در شرایط فعلی اولویت دشمنان ملت ایران این است که در امتداد تحقق حماسه سیاسی، این‌بار حماسه اقتصادی محقق نشود.
بنابراین مواجهه جمهوری اسلامی با جبهه بدخواهان ملت ایران در کارزار اقتصادی و تقابل دو اولویت خواهد بود.
از یکسو دولت برآمده از ملت باید اهتمام جدی داشته باشد تا حماسه اقتصادی را محقق کند و از سوی دیگر؛ تلاش‌ها و تحرکات دشمن براین موضوع متمرکز خواهد شد که بسترهای تحقق حماسه اقتصادی ملت ایران شکل نگیرد.
3- در این میان هر اقدام و حرکتی که در راستای دور شدن از اولویت‌ اصلی کشور- حل مشکلات معیشتی و تحقق حماسه اقتصادی- باشد بدون شک بازی در زمین دشمن است.
مهم‌ترین خطر برای دولت یازدهم این است که از مسیر حل مشکلات اقتصادی خارج شود و یا موضوعات حاشیه‌ای و فرعی بر موضوعات اقتصادی غلبه پیدا کند.
متأسفانه در وضعیت کنونی و در شرایطی که هنوز دولت یازدهم شروع به کار نکرده است، تلاش‌ها و تکاپوی یک طیف سیاسی حاکی از آن است که می‌خواهند مسیر دولت را منحرف نمایند. چرا؟ چون برای آنها منافع حزبی و سیاسی و قبیلگی بر هر چیزی رجحان و برتری دارد.
4- طیف مدعی اصلاحات می‌داند و باور دارد که دولت یازدهم، دولت اصلاح‌طلب نخواهد بود چون نه رأی مردم به حجت‌الاسلام روحانی رأی به اصلاح‌طلبی بود و نه اینکه رئیس جمهور منتخب اصلاح‌طلب است.
این نکته‌ای است که جناب آقای روحانی نیز در اولین موضع‌گیری‌های خود تاکنون بارها به آن اشاره داشته و تاکید کرده است که وامدار هیچ جریان سیاسی نیست و دولتی فراجناحی تشکیل خواهد داد. خب؛ اتفاقی که از هم اکنون شواهد و قرائن آن پیداست این است که طیف مدعی اصلاح‌طلبی از دولت یازدهم به عنوان پلی برای رسیدن به اهداف خاص سیاسی و حزبی و قبیلگی‌اش استفاده خواهد کرد.
5- سؤالی که پیش کشیده می‌شود این است که برنامه و تحرکات طیف یاد شده بر چه محورهایی استوار است؟ رصد آشکار گفتار و رفتار مدعیان اصلاحات نشان می‌دهد آنها به دنبال فعالیت در محیط‌های به اصطلاح اجتماعی و فرهنگی هستند تا از این طریق به شبکه‌سازی اجتماعی دست بزنند.
فعال شدن یکی از چهره‌های اصلی این طیف سیاسی در شرایط کنونی گویای این ادعاست.
آقای محمد خاتمی ظرف روزها و هفته‌های اخیر تلاش فراوانی کرده تا با اهالی عرصه فرهنگ دیدار و گفت‌وگو داشته باشد. سه‌شنبه شب گذشته به بهانه جشن تولد 80 سالگی داوود رشیدی بازیگر سینما، خاتمی به جمع هنرمندان می‌رود. پیش از آن او به تماشای فیلم اصغر فرهادی رفت و هر چند ژست فرهنگی داشت تا وانمود کند نگاه و دغدغه‌اش حل مشکلات فرهنگی است اما ناگهان جمله‌ای به زبان آورد که بعداً معلوم شد دسته‌گل به آب داده است.
خاتمی در آن مراسم با اسم بردن از مسجد جامعی خواستار این می‌شود که او، وزیر فرهنگ و ارشاد دولت یازدهم باشد! موضع طلبکارانه و سهم‌خواهانه خاتمی، اعمال خط نفوذ در دولتی است که باید اولویت آن حل مشکلات اقتصادی باشد.
شاید گفته شود دیدار با چند بازیگر و یا فعال اجتماعی- فرهنگی به معنای دغدغه فرهنگی است که البته باید پرسید دغدغه فرهنگی از کدام نوع؟! و این نکته نیز گفتنی است که آیا دیدار با محکومان قضایی و عوامل فتنه هم در راستای دغدغه به اصطلاح فرهنگی است؟! دیدار خاتمی با «ن‌س» دغدغه فرهنگی است یا اصرار بر همان خطاهای نابخشودنی سال 88؟
جالب اینجاست که آقای محمدرضا خاتمی دو روز پیش در مصاحبه با یکی از روزنامه‌های وابسته به مدعیان اصلاحات می‌گوید؛ «تا آنجایی که من می‌دانم آقای خاتمی بر این باورند که من [سید محمد خاتمی] نقش خودم را در درون قدرت ایفا کرده‌ام، رئیس جمهور بوده‌ام، وزیر بوده‌ام، وکیل بوده‌ام و خدمتی اگر می‌توانستم انجام داده‌ام و الان صحنه فعالیت من، صحنه فعالیت درون قدرت نیست، بلکه درون اجتماع است.»
6- ترجمه روشن «فعالیت درون اجتماع» چیست؟ آیا قرار است چند عکس یادگاری گرفته شود و چند بیت شعر بر زبان راند یا ماجرا چیز دیگری است؟
کارنامه و سابقه این جنس حرف‌های امثال آقای خاتمی را باید در دوره موسوم به اصلاحات واکاوی کرد که البته الان و پس از گذشت سال‌ها از آن دوره کار مشکلی نیست. طیف مدعی اصلاحات نشان داده و در عمل ثابت کرده که به لیبرالیزم در عرصه فرهنگ و رادیکالیسم در عرصه سیاست متعهد بوده است. نقطه تلاقی این دو را در مطبوعات دوره اصلاحات می‌توان آشکارا رؤیت کرد که در همان ایام رهبر معظم انقلاب هشدار دادند برخی مطبوعات زنجیره‌ای پایگاه‌های دشمن شده‌اند.
بنابراین حرکت تکراری بر مدار به اصطلاح توسعه سیاسی و ژست تحرکات به اصطلاح فرهنگی و اجتماعی پروژه‌ای است که به دنبال مهندسی کردن اولویت‌های دولت یازدهم است و قطعاً در این میان حل مشکلات اقتصادی، اولویت آن طیفی که به دنبال منافع حزبی و سیاسی خودش است، نمی‌باشد.
اینجاست که دولت یازدهم و رئیس جمهور منتخب باید از خواسته اجماعی آحاد مردم در حل مشکلات اقتصادی صیانت نمایند و اجازه ندهند فرصت‌طلبان که به این دولت نگاهی به عنوان دولت موقت دارند به کابینه و یا مراکز حساس قوه مجریه نفوذ نمایند.
تمرکز بر اولویت اقتصادی و طرد حاشیه‌سازی‌ها و دوری از افراطیون فتنه‌گر هم با گفتمان اعتدال - به عنوان گفتمان دولت یازدهم- همخوانی خواهد داشت و هم اینکه به مدعیان اصلاحات مجال نمی‌دهد تا از دولت آقای روحانی برای بازگشت به رادیکالیسم سیاسی، سوء استفاده کنند.
حسام‌الدین برومند

 


در سالروز رحلت بزرگ بانوی اسلام، حضرت خدیجه کبری سلام‌الله‌علیها، این ستون را به احادیثی از حضرات معصومین(ع) درباره «مادر یاس»(س) اختصاص می‌دهیم؛
در گزارش فراهم‌سازی مقدمات ازدواج فاطمه زهرا(س) و امام علی(ع) آمده است... وقتی از خدیجه یاد کردیم، رسول‌خدا(ص) گریستند و سپس فرمودند؛ خدیجه! مانند و نظیر خدیجه کجا یافت می‌شود.
رسول اعظم(ص): برترین زنان بهشت، چهار تن هستند؛ خدیجه فرزند خویلد، فاطمه دختر محمد(ص)، مریم فرزند عمران و آسیه همسر فرعون.
اولین کسی که از میان مردان به رسول خدا(ص) ایمان آورد، علی علیه‌السلام و از میان زنان، حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیها بود.

 


کاترین اشتون پس از نشست بروکسل، از آمادگی 1+5 برای از سرگیری هر چه سریع تر مذاکرات هسته ای با ایران خبر داد.
کاترین اشتون، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا میزبان مدیران سیاسی اعضای گروه موسوم به 1+5 متشکل ازآمریکا ، فرانسه، روسیه، انگلیس، چین و آلمان در بروکسل بود.
بنا بر گزارش خبرگزاری فرانسه وی پس از این نشست، در بیانیه‌ای ویدئویی گفت: ما برای بررسی مواضع مان و برای بررسی این‌که چطور می‌توانیم به بهترین شکل در تلاش برای یافتن یک راه حل دیپلماتیک درباره مساله هسته‌ای ایران پیش برویم با یکدیگر دیدار کردیم.
وی افزود: البته در حال حاضر منتظر تیمی هستیم که در ایران منصوب خواهد شد. بسیار امیدواریم این کار به زودی انجام گیرد و ما منتظر دیدار با آن‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن هستیم.
همچنین نووستی گزارش داد: وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که اعضای 1+5 به برگزاری گفت‌وگوهای جامع با تهران در آینده‌ای نزدیک متعهدند.
وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد که این مساله درنشستی به ریاست کاترین اشتون، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بروکسل با حضور دیپلمات های ارشد آمریکا، روسیه، چین، فرانسه، انگلیس و آلمان مورد مذاکره واقع شد.
در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه آمده است که طرف ها « به ویژه بر تمایل شان به برگزاری دور کامل بعدی گفت‌وگوها میان ایران و شش کشور در آینده نزدیک، به محض آنکه طرف ایرانی آماده باشد، تاکید کردند.»
معاون نماینده روسیه در سازمان ملل نیز ابراز امیدواری کرد که همزمان با انتصاب حسن روحانی به عنوان رییس‌جمهور جدید ایران، دور جدید مذاکرات میان ایران و 1+5 در سریع‌ترین زمان ممکن برگزار شود.
خبرگزاری ایتارتاس روسیه به نقل از بوتر ایلیچوف نوشت: امیدواریم دور جدید مذاکرات میان ایران و 1+5 در نزدیک‌ترین زمان ممکن بعد از عهده‌دار شدن سمت ریاست جمهوری از سوی حسن روحانی انجام شود؛ چرا که تصمیم‌گیری در خصوص مذاکرات متوقف شده، مهم است.
وی ادامه داد:‌انتظار داریم که این تصمیمات در رابطه با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، شکل عملی به خود بگیرد و مذاکراتی با تهران (دراین خصوص) برگزار شود.
معاون نماینده روسیه در سازمان ملل گفت که معتقد است در خصوص برنامه‌ هسته‌یی ایران جایگزینی برای راه حل دیپلماتیک وجود ندارد.
در همین حال ما ژائوژو، دستیار وزیر امور خارجه چین گفت که در حالی که این گفت‌وگو وارد مرحله جدید می‌شود، دو طرف باید تعامل و اعتماد متقابل را تقویت و دور جدید گفت‌وگوها را در اسرع وقت آغاز کنند و به دنبال پیشرفت اساسی باشند.
به گزارش ایسنا، وی افزود که چین تلاش‌هایی مداوم با هدف حل مسالمت‌آمیز مساله هسته‌ای ایران انجام داده است و می خواهد به هماهنگی با همه طرف‌های مربوطه و ایفای نقشی سازنده در ارتقای گفت‌وگوهای مسالمت‌آمیز درباره این مساله ادامه دهد.
همچنین علی‌اکبر صالحی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: سال گذشته این موضوع را عنوان کردیم که سال آینده خورشیدی یعنی امسال سال خوبیست و خوشبین هستیم و علائم هم این موضوع را نشان می‌دهد که امسال سال خوبی است
وی در پاسخ به سوالی درباره‌ مذاکرات با 1+5 گفت: در این باره نامه‌ای رد و بدل نشده اما قطعا مذاکرات ادامه خواهد داشت. آقای روحانی باید مسئولیت را به عهده بگیرند و گروه مذاکره کننده را تعیین کنند. البته آنها هم برای مذاکره اعلام آمادگی کرده‌اند.
خبرنگاری از صالحی پرسید: آیا شما جزو گروه مذاکره کننده خواهید بود که وی در این باره گفت: با من صحبتی نشده است.
گفتنی است عجله کشورهای 1+5 و اشتون برای شروع دور جدید مذاکرات در حالی است که آنان امیدوارند با تغییر دولت، بتوانند به اهداف خود در مذاکرات هسته ای دست یابند. این موضوع در حالی است که بارها مقامات ایران اشاره و تحلیلگران غربی اذعان کرده‌اند، با تغییر رئیس جمهور در ایران، سیاست های کلان هسته ای جمهوری اسلامی تغییر نخواهد کرد.

 


سامانه پیام کوتاه 30002323
33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
33916546 تمام ساعات شبانه‌روز
* مگر روزنامه کیهان چه چیزی نوشته است که برخی از روزنامه‌های زنجیره‌ای این‌گونه پرخاشگرانه و سراسیمه پا پیچ آن شده‌اند. کیهان گفته فتنه‌گرانی که در سال 88 نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی آنها را سربازان خود خوانده حق حضور در کابینه را ندارند. آیا این حرف حساب نیست که نوکران آمریکا را این‌گونه به خشم آورده است؟
محمدی از شیراز
* پس از تأیید دولت نهم و دهم توسط رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و قدردانی از رئیس‌جمهور آقای دکتر احمدی‌نژاد سجده شکر به جا آوردم به خاطر داشتن چنین رهبر فرزانه و منصف و شجاع و عرض می‌کنم آقا از تو به یک اشاره از ما به سر دویدن. ثانیا در کشور عزیزمان گروههایی که به تفاوت 11 میلیونی رأی تمکین نکردند چطور خود را در صف اعتدالگرایی جا بزنند و طرف مقابل خود را که به سیصدهزار رأی تمکین کردند افراطی معرفی می‌کنند؟! انصاف و وجدان چیز خوبی است. خدا را شکر بر وجود رهبری که قوت قلب هم دلسوزان واقعی نظام می‌باشند.
گل‌محمد نورانی از مهدیشهر
* به افراد مدعی اصلاحات بفرمایید خداوند به ما مردم وجدان داده است بنابراین نمی‌توانیم چشمان خویش را روی کارهای بزرگی که دولت‌های نهم و دهم انجام داده ببندیم و این همه خدمات را نبینیم. در طول این 8 سال کارهایی شده که در طول 16 سال دولت سازندگی و اصلاحات نشده بود چگونه می‌توانیم پا روی حقیقت بگذاریم.
1773---0936
* با حوادثی که در منطقه اتفاق افتاد ملت‌های مسلمان پی بردند حکومت‌داری به شیوه اسلام ترکیه و اسلام مرسی در مصر از قبل شکست خورده است و فقط با شیوه حکومت در جمهوری اسلامی ایران می‌توان به سلامت از حوادث و موانع عبور کرد و نجات یافت.
1395---0917
* مشکل امروز عده‌ای از مردم مصر این است که به جای آنکه خواسته‌ها و شعارهای خود را در قالب اسلام و دین محک بزنند در قالب، حزب، گروه، سیاست و سیاستمداری جست‌وجو می‌کنند این آزمون و خطایی است که چندین بار در تاریخ معاصر آن کشور تکرار شده است.
تاجیک
* با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب بر تقویت تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی چرا مسئولین به ورزشکاران مجوز ورود خودروی خارجی را می‌دهند؟ اگر مسئولین پایبند به قانون نباشند می‌توان از مردم توقع اجرای قانون را داشت؟ شایسته است من بعد در صورت لزوم یک خودروی ملی با کیفیت به ورزشکاران تقدیم نمایند تا تشویقی بر تولیدکننده داخلی و تقویت صنایع کشور باشد.
خانم پیکر
* تجلیل از چهره انقلابی جناب دکتر حداد عادل کاری لازم و زیبا بود.
4355---0917
* بنده یک فرد عادی این کشور هستم و از سیاستمداری هم چیزی نمی‌دانم ولی خطاب به آقای زیباکلام که علیه حق هسته‌ای کشورمان موضع گرفته می‌خواهم عرض بکنم چرا باید کشورهای اروپایی و آمریکا از حق هسته‌ای برخوردار باشند ولی ما ایرانیان نداشته باشیم. فقط این معادله ساده را ایشان که استاد دانشگاه است برای ما مردم ایران حل بکند.
8847---0919
*اخیرا برای استفاده از اتوبوس‌های تحت پوشش شرکت واحد دو نوع نرخ یکی برای مسافرین صاحب کارت بلیت و دیگری برای کسانی که به صورت نقدی کرایه را می‌پردازند تعیین شده است که مبلغ آنها با هم فرق می‌کند. عرض بنده این است که اولا مجوز شرعی چنین نرخ‌گذاری یکی کمتر و دیگری بیشتر از کجا است؟ ثانیا تقصیر شهرستانی‌ها چیست که وقتی برای کاری به تهران می‌آیند باید کرایه بیشتری بپردازند آیا این رسم مهمان‌نوازی است که درست کرده‌‌اند.
احمدزاده
* در رابطه با خبر یک عضو هیئت‌رئیسه مجلس در خصوص احتمال برگزاری مراسم خداحافظی برای آقای احمدی‌نژاد عرض می‌کنم ما نباید به صورت رقابتی در مورد تمجید و تعریف و یا تخریب یک شخصیت اقدام کنیم. اگر چه این اظهار نظر یک نماینده مجلس می‌باشد و موضع رسمی نمایندگان ملت نیست.
محمد بدری
* شما به عنوان زبان مردم به مجلس و نمایندگان اعلام کنید پرداخت حقوق به خانواده‌ای که سرپرست خود را با کمتر از ده سال سابقه بیمه از دست داده است چه بار مالی داشت که جلوی تصویب چنین مصوبه‌ای را گرفتند.
4966---0910
پاسخ روابط عمومی شهرداری منطقه یک
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه مورخ 6/4/92 با موضوع «آسفالت مسیر کهف‌الشهداء ولنجک» به آگاهی می‌رساند: طبق گزارش معاونت فنی و عمرانی و شهرداری ناحیه 2 این منطقه پروژه احداث مسیر کهف‌الشهداء شامل عملیات خاکبرداری و احداث دیوار سنگی و جدول‌گذاری و روکش آسفالت به طول 400 متر در حال اجرا می‌باشد و پیشرفت فیزیکی آن بیش از 90 درصد بوده که آسفالت فقط در محدوده ورودی انجام نشده و تا پایان ماه مبارک رمضان به اتمام می‌رسد.
پاسخ روابط عمومی
سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران
در پاسخ به مطلب مندرج در مورخ 18/3/92 در روزنامه ضمن تشکر از تماس شهروند محترم به آگاهی می‌رساند، پس از شکل‌گیری شرکت‌های خصوصی تاکسیرانی در کلان‌شهر تهران دو رنگ تاکسی دیده می‌شود، تاکسی با رنگ زرد خورشیدی (که به صورت خطی، گردشی، تلفنی و پایانه فعالیت دارند) و دیگری تاکسی‌های بخش خصوصی که به رنگ سبز در حال فعالیت می‌باشند. شهروندان محترم می‌توانند در صورت مشاهده تخلف مراتب را با ذکر شماره کامل پلاک تاکسی به تلفن 1888 اعلام و با اخذ کد رهگیری مسئله را پیگیری نمایند.

 


رئیس جمهور در حاشیه جلسه هیئت دولت، اخبار و شایعاتی پیرامون تلاش‌هایی برای ماندن خود در پاستور را تکذیب کرد.
محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور کشورمان پس از پایان جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه قرار است شما در پاستور اقامت داشته باشید با رد این مطلب گفت که خانه خودمان آماده شده و در حال اسباب‌کشی به نارمک هستیم.
وی در پاسخ به سوال دیگری در مورد پلمب خانه سینما اظهار داشت: پلمب خانه سینما کار غلطی بوده و ان‌شاءالله باز می‌شود.همچنین حمید بقایی معاون اجرایی رئیس‌ جمهور در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره اقامت احمدی‌نژاد در پاستور پس از پایان دوره ریاست‌ جمهوری، اظهار داشت: آنچه که آقای الهام ابلاغ کرده چیزی است که دولت هشتم نسبت به آن مصوبه داشته که رؤسای جمهور بعد از پایان ماموریت تشکیلات داشته باشند و در قانون خدمات مدیریت کشوری قید شده که رئیس‌جمهور و معاونش دفتر و محافظ داشته باشند.وی تصریح کرد: در دولت قبل هم بوده و در دولت هشتم این مصوبه انجام شده ضمن اینکه این کار که آقای الهام انجام دادند برای همه رؤسای جمهور گذشته است و سایر روسای جمهور بنا به درخواست خودشان می‌توانند چنین دفتری را داشته باشند.به گزارش فارس، بقایی در پاسخ به این سؤال که آیا احمدی‌نژاد با توجه به این مصوبه قصد دارد در پاستور بماند یا نه؟ ‌گفت: احمدی‌نژاد در پاستور مستقر نمی‌شود.

 


ستاد نماز جمعه تهران اعلام کرد: نماز عبادی- سیاسی جمعه این هفته تهران به امامت آیت‌الله احمد جنتی اقامه خواهد شد.
مراسم این هفته نماز جمعه، پس از قرائت زیارت آل‌یاسین، از ساعت 12 در دانشگاه تهران آغاز می‌شود و سپس آیت‌الله محمدحسن اختری دبیرکل محترم مجمع جهانی اهل بیت(ع)، در خصوص فضیلت و عظمت ماه مبارک رمضان قبل از خطبه‌ها به ایراد سخنرانی می‌پردازد.

 


روز چهارشنبه و در نخستین جلسه دوره جدید شورای نگهبان، با آرای اعضا آیت‌الله احمد جنتی مجددا به عنوان دبیر شورای نگهبان ابقا شد.
به گزارش روابط عمومی شورای نگهبان، دیروز در نخستین جلسه دوره جدید شورای نگهبان، با آرای اعضا آیت‌الله جنتی مجددا به عنوان دبیر شورای نگهبان ابقا شد. در این جلسه همچنین محمد رضا علیزاده مجدداً ‌به عنوان قائم مقام دبیر شورای نگهبان برگزیده شد.

 


لس‌آنجلس‌تایمز در گزارشی نوشت: دولت آمریکا درخواست‌ها برای ادامه پیشنهاد جدید به ایران برای پایان دادن به بن‌بست طولانی بر سر مذاکرات هسته‌ای را رد می‌‌کند.
این روزنامه‌خاطرنشان کرد: به رغم اصرار برخی از مقامات ارشد سابق آمریکا و دیپلمات‌های خارجی برای ابتکار عمل جدید آمریکا، یک مقام ارشد آمریکایی گفت دولت در پیشنهاد قبلی‌اش تجدید‌نظر نخواهد کرد و در عوض منتظر پاسخی مثبت تر از جانب دولت ایران است که به زودی با هدایت «حسن روحانی» رئیس‌جمهور منتخب شروع بکار خواهد کرد.
این مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، به گروهی از خبرنگاران گفت: پیشنهاد ما مطرح شده و منتظر یک پیشنهاد جدی در مقابل آن هستیم. در نهایت مسئولیت با ایران است.
گزارش «لس‌آنجلس‌تایمز» حاکی است: پیروزی غیرمنتظره روحانی در انتخابات ماه گذشته، این امید را پدید آورده است که در نهایت پس از سالها که پیشرفتی در مذاکرات صورت نگرفته است، تمایلی به توجه به این مسئله پیدا خواهد شد. چندین نفر از جمله دو مشاور هسته‌ای سابق «اوباما» ، از کاخ‌سفید خواسته‌اند تا با ارائه پیشنهادی موجب از سرگیری مذاکرات به منظور اجتناب از هدر دادن یک فرصت نادر برای پیشرفت در این مذاکرات شود.
لس‌آنجلس تایمز خاطرنشان می‌کند: «کارشناسان و دیپلمات‌ها از دولت مصرانه می‌خواهند به جای ارائه پیشنهادهای کوتاه مدتی که طی سال‌های اخیر مورد بحث قرار گرفته یک مصالحه جامع‌تر به تهران پیشنهاد کند. برخی می‌گویند آمریکا باید پیشنهاد لغو تحریم‌های اقتصادی را که اکنون اجرا می‌شود به این امید به ایران بدهد که انگیزه‌ای را برای همکاری این کشور در مهار برنامه هسته‌ای آن به وجود آورد. اما این مقام ارشد دولت (اوباما) گفت نیازی به مطرح کردن اینگونه ابتکار عمل‌ها نیست».
این گزارش می‌افزاید: کارشناسان آمریکایی گفتند هر چند که دلایل تاکتیکی معقولانه‌ای برای کاخ‌سفید وجود دارد که از اقدام اول خودداری کند اما یک دلیل سیاسی نیز هست. آنها گفتند از زمان انتخاب روحانی، محافظه‌کاران سیاسی آمریکایی هشدار داده‌اند که وی یک میانه‌رو واقعی نیست بلکه حامی شدید برنامه هسته‌ای است یعنی «گرگی در لباس میش» است(!!)

 


کارگردانی که میلیاردها تومان پول بیت‌المال را بالا کشید و سپس از اردوگاه فتنه سبز سر درآورد، می‌گوید به دیدار یک نوه و مادر بزرگ بهایی رفته و پای کودک بهایی را بوسیده است.
«محمد-ن» در فیس‌بوک خود می‌گوید پدربزرگ این کودک به خاطر جاسوسی اعدام شده و پدر و مادرش در زندان به سر می‌برند. وی این را هم گفته که با التماس از او پوزش خواستم و بر پاهای کوچکش بوسه زدم. از او خواستم که می‌تواند بر روی من شیعه آب ‌دهان بیندازد و به صورتم سیلی بزند.
محمد- ن در ادامه سعی کرده از یک سو وجهی عاطفی و تراژيک به موضوع بدهد و از طرف دیگر چنین القا کند که مسئله مسلمانان با بهائيت یک امر اعتقادی و مذهبی صرف است. این همان شگرد نخ‌‌نما و لو رفته‌ای است که سران گروهک استعمارساخته بهائیت و صهیونیست‌ها در تبلیغات خود به کار می‌گیرند.
بهائيت فرقه‌ای جعلی و حزبی استعمارساخته است که از سوی رژيم انگلیس پایه‌گذاری شد و مقر آن در شهر حیفا واقع در فلسطین اشغالی قرار دارد. سران این گروه، پیوند عمیقی با صهیونیسم جهانی و شبکه فراماسونری دارند. سران بهائيت در رژیم پهلوی از نخست‌وزیری و وزارت تا مدیریت‌ها و بنگاه‌های بزرگ اقتصادی ایران را قبضه کردند و به غارت منابع ملی پرداختند. آنها پس از انقلاب نیز در حوزه‌های جاسوسی، اخلالگری اقتصادی از جمله در حوزه ارز، و نفوذ و خرابکاری در حوزه مطبوعات و سینما و هنر، و نهایتاً نقش‌آفرینی در تشنج‌آفرینی‌های سیاسی فعال بوده‌اند. شماری از اعضای این گروهک در جریان فتنه‌انگیزی و اهانت به ساحت امام حسین(ع) روز عاشورای سال 88 دستگیر شدند. با این وصف، آقای «ن» دنبال رد گم کنی است و همان طور که اخیراً محسن مخملباف ( از سخنگویان فتنه سبز در خارج) ضمن ساختن فیلمی عاطفی و مظلوم‌نمایانه در خدمت بهائیان، برای آستان بوسی به تل‌آویو رفت، احتمالاً آقای «ن» نیز می‌خواهد تا چند وقت دیگر سر از حیفا و تل‌آویو در بیاورد و اکنون مشغول تدارک فاکتور است.
یادآوری این نکته نیز ضروری است که فرد یاد شده طی یکی دو سال گذشته می‌کوشد با ارتکاب انواع جرائم و اتخاذ مواضع تند و غیرقانونی و ایراد اتهام و اهانت به جمهوری اسلامی، به هر طریق که شده بازداشت شود!!

 


سخنگوی ستاد انتخاباتی عارف می‌گوید عارف از عملکرد شورای مشورتی اصلاح‌طلبان در دور زدن وی ناراحت شده است.
اظهارات حسن رسولی رازگشایی از این سوال است که چرا اصلاح‌طلبان بعد از انتخابات، چند جلسه تشکر و قدردانی از عارف برپا کردند.
رسولی در مصاحبه با نشریه آسمان گفت: از چهار نامزد اصلاح‌طلبان (عارف، شریعتمداری، جهانگیری و مهرعلیزاده) دو نفر یعنی عارف و شریعتمداری ثبت‌نام کردند. دکتر عارف و سایر همراهان ایشان در نحوه عمل به نتایج حاصل از جلسات گوناگون این شورا انتقاداتی داشته و داریم. انتظار بود بین چهار نفر قبل از ثبت‌نام یک نفر به عنوان کاندیدای اصلاح‌طلبان تعیین گردد. متاسفانه با عدم همراهی برخی دوستان و مصاحبه‌های تک روانه آنان و اعلام زودهنگام نتیجه اجماع نشانه‌ها و شایعاتی را باعث گردیدند که موجب گله‌مندی درون خانوادگی جبهه اصلاحات شد.
وی در پاسخ به این سوال که چرا در جلسه آخر شورای مشورتی که نتایج نهایی نظرسنجی‌ها اعلام و برای نامزد نهایی تصمیم‌گیری شد، شرکت نکردید؟ گفت: علت عدم حضور نمایندگان آقای عارف در این جلسه نقض مکرر قول و قرارهای قبلی بود. به عنوان نمونه قرار بود نتیجه نهایی اجماع با تکیه بر نتایج نظرسنجی و نیز مصلحت‌سنجی به آقای خاتمی ارائه شود و آقای دکتر رهامی به نمایندگی از شورای هماهنگی جبهه اصلاحات آن را به اطلاع عموم برساند. بدون توجه به این قرار و در تداوم فعالیت‌های تبلیغاتی، برخی دوستان به صورت انفرادی در گرماگرم رقابت انتخاباتی اظهارنظرهایی می‌کردند که موجب نگرانی و گله‌مندی ستاد عارف را فراهم کرد. به این دلیل ما در جلسه نهایی شورا شرکت نکردیم و عملا به نمایندگی از عارف برخلاف آنچه یکی از دوستان روز دوشنبه قبل از انتخابات گفت که نتیجه اجماع با حضور نمایندگان عارف تعیین گردید، نه من و نه آقای توفیقی در آن جلسه حضور نداشتیم.
رسولی در این باره که «به نظر می‌رسد اما با دلخوری این اتفاق افتاد و آقای عارف با نارضایتی کنار رفتند. به نحوی که حتی حاضر نشدند در بیانیه انصراف اعلام حمایت خود از روحانی را مطرح کنند» خاطرنشان می‌کند: بله آقای عارف ناراحت و دلخور بودند اما نه به این دلیل که به نفع آقای روحانی کنار رفتند. به دلیل برخوردها و عملکردی که در شورای مشورتی صورت گرفت. به این دلیل که برخلاف وعده‌هایشان عمل کردند. برخی از دوستان از بیم اینکه آقای عارف کناره‌گیری را نپذیرد، برخلاف نظر شورای مشاوران و نمایندگان نامزدها اقدام به مصاحبه و اعلام خبر اجماع به نفع آقای روحانی کردند.
وی درباره مسئله اصلی عارف و حامیان وی گفت: گلایه آقای عارف و ستاد ایشان به این بود که دوستان در شورای مشاوران به تعهدات خود عمل نکردند. این اجماع از ابتدا قرار بود بین آقایان جهانگیری، مهرعلیزاده، شریعتمداری و عارف باشد.

 


«اسلامگرایی در مصر دارای ریشه‌های عمیق است و برکناری محمد مرسی به معنای روی کارآمدن سکولارها در انتخابات نخواهد بود.»
رئول مارک گرکت از افسران سابق سازمان سیا این تحلیل را در روزنامه واشنگتن‌پست عنوان کرد و نوشت: «اسلامگرایی ریشه‌هایی عمیق در مصر دارد و محبوبیت آن پایدار است. سکولارها هرگز در هیچ انتخاباتی در این کشور پیروز نخواهند شد و تنها نقطه اتکای آنها، قدرت ارتش است» در این تحلیل آمده است: آیا کودتای ارتش مصر علیه دولت منتخب برخاسته از «اخوان‌المسلمین» قادر است بر اسلامگرایی، روشنفکری سیاسی و مهم‌ترین جنبش خاورمیانه از دهه 1960 تا به امروز، تاثیرگذار باشد. آیا سقوط اخوان‌المسلمین، طرد ایمان و اعتقادات دینی است. اخوان‌المسلمین در سال 1928 در دورانی که مصر پرشتاب مسیر غرب‌زدگی را می‌پیمود به عنوان نیرویی فکری علیه امپریالیزم انگلیس تشکیل شد و از همان بدو امر فرماندهی بنیادگرایی سنی مذهب را بدست گرفت.
افسر سابق سیا خاطر نشان کرد: قدرت واقعی این اسلام و پیامبر آن ]ص[ در سراسر رود نیل و پیرامون آن و در ایمان جاری شده است.
وی با اشاره به آشوب اخیر مصر می‌نویسد: در تظاهرات گسترده اخیر بسیاری از مصریهایی شرکت داشتند که در انتخابات دو سال پیش و همه‌پرسی قانون‌اساسی به اسلام و اسلامگرایان رای داده بودند. شگفتی اخوانیها هم از همین امر بود. اخوانی‌ها در این مدت دستور کار مشخصی نداشتند و با آزمون و خطا رفتار می‌کردند.
گرکت معتقد است: «در مصر امکان ندارد ارتش فاسد که قدرت را یک‌بار دیگر به دست گرفته، بتواند به خاطر اتفاق اخیر، یک حکومت غیراسلامی ایجاد کند. مسلمانان راستین همچنان اکثریت بافت جمعیتی جامعه مصر را تشکیل می‌دهند که شریعت اسلام را قانون زندگی می‌دانند. بسیاری از سکولارهای مصر و هواداران غربی آنها از درک این حقیقت غافل هستند رویای آنها مصر لیبرال است که در آن شریعت اسلام و سنت اسلامی نتواند در انتخابات پیروز شود و قانون اساسی بنویسد.»
واشنگتن پست خاطر نشان کرد: مرسی یک عوام فریب بی‌کفایت و ملال‌آور بود. مقامات ارتش با درس گرفتن از تجربه اخیر ترکیه اجازه نخواهند داد اسلامگرایان دارای روح انتقام وارد انتخابات شوند و پیروز شده و ارتش را دفع کنند. مشکلات مصر اینک به دوش ارتش و لیبرالها افتاده و در نهایت هم آنها را شکست خواهند داد و اسلامگرایان را مجددا به خیابانها خواهد کشاند.
رئول مارکت گرکت در پایان نوشت: امکان ندارد در انتخابات بعدی سکولارها برنده شوند، قدرت غیرقانونی حاکم، عامل رشد قوی اسلامگرایی در مصر خواهد شد. برخلاف تصور لیبرال‌ها، بازی در مصر تمام نشده است.

 


سفیر اسرائیل در واشنگتن می‌گوید برخلاف برخی تصورات اولیه، اوباما دوست واقعی و دارای اهداف مشترک با اسرائیل است.
مایکل اورن در مصاحبه با هاآرتص گفت: اسرائیل درباره سخنرانی سال 2009 اوباما در قاهره، استمداد او از جهان عرب، و تلاش برای صلح گفت: اسرائیل در رابطه با این تلاش‌ها دچار سوء برداشت شد زیرا در اسرائیل همه چیز بر مبنای حس امنیت و یا ناامنی ارزیابی می‌شود. به عنوان نمونه، سفر رئیس‌جمهوری آمریکا به مصر و ترکیه و نیامدن او به اسرائیل، حسی از ناامنی ایجاد می‌کند.
وی اظهار داشت: سخنرانی اوباما در قاهره و تقاضای او برای توقف ساخت و ساز در کرانه باختری و قدس این حس را در تابستان 2009 ایجاد کرد که او به اندازه کافی به امنیت اسرائیل متعهد نیست، در صورتی که من می‌توانم با اطمینان بگویم که این حس، اشتباه است و آنچه در 4 سال گذشته رخ داد و سفر سال جاری اوباما به قدس شاهدی بر درستی این ادعاست. اوباما، دوست واقعی ماست و فردی جدی است که کسی نباید او و عزم و اراده‌اش را دست‌کم بگیرد.
اورن گفته است که اوباما و نتانیاهو اهداف مشترکی در مقابل برنامه هسته‌ای ایران و مسئله فلسطین دارند. ایران بزرگ‌ترین چالش پیش روی ماست.

 


حماس در حال آزمایش موشک‌های دوربرد و میان‌برد است که قابلیت هدف قرار دادن تل‌آویو را دارند.
روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت گزارش داد: حماس موشک‌های ام 75 هشت اینچی را ساخته و این موشک‌ها را در انبارهای ویژه‌ای در نوار غزه نگهداری می‌کند.
ژنرال «بنی گانتز» رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی گفت: حماس به ارتقای توانایی‌هایش ادامه می‌دهد اما اکنون برای این کار بیشتر از کمک گرفتن از خارجی‌ها به تولید در داخل متوسل شده است.
حماس سال گذشته در واکنش به تهاجم رژیم صهیونیستی، موشک‌های فجر 5 را با برد 75 کیلومتر به شهرهای تل‌آویو و هرتزلیا شلیک کرد و آرامش را از صهیونیست‌ها گرفت. سپر موشکی گنبد آهنین در برابر شماری از این موشک‌ها ناکارآمد عمل کرد و خبر ارتقای موشک‌های حماس می‌تواند خبری بسیار ناگوار برای صهیونیست‌ها باشد.
در همین حال محافل اطلاعاتی ارتش صهیونیستی می‌گویند حزب‌الله لبنان نیز کمیت و کیفیت موشک‌های خود را افزایش داده و اکنون بالغ بر 70 هزار موشک حزب‌الله آماده شلیک به اهداف مختلف صهیونیستی است.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10