(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنجشنبه 27 تـیـر 1392 - شماره 20545

حدیث دشت عشق
فوتبالیست‌های میلیاردی هم برای مربی‌شان تعیین تکلیف نمی‌کنند
امیدواری رضازاده به کسب 3 تا 4 مدال در رقابت‌های قهرمانی جهان
اخبار کوتاه از فوتبال
ناکامی جانشین علیرضا نصر در مسابقات جهانی تکواندوحذف کاپیتان
ایتالیایی‌ها در پی جذب ملی پوشان والیبال ایران
درخواست فدراسیون کشتی از شورای برون مرزی
تهران میزبان رقابت‌های تیراندازی قهرمانی آسیا
حدادی به روسیه می‌رود
آخرین دسته‌گل فدراسیون تیراندازی با کمان
4 گزینه وزارت ورزش و جوانان نهایی شدند
   


به یاد طلبه شهید «مرتضی وکیلی»
کجایند مردان فتح‌المبین
همیشه می‌‌گفت: شاید من لیاقت شهادت نداشتم. آخرین بار در سنندج با همرزمانش در کمین ضدانقلاب افتاده بودند. چهار نفر از دوستان و همرزمانش شهید و یک نفرشان هم زخمی شده و او به طور معجزه‌آسا، جان سالم به در برده بود. اما همه اینها مقدماتی بود برای فیض عظیم شهادت.
طلبه فاضل مدرسه ذوالفقار و امام صادق(ع) که در محضر استادان فرزانه مدارس علمی و دینی زانوی ادب زده، اکنون بال پرواز یافته بود، «طی کتب» را شروع کرد و به «کشف حجب» پرداخت. مرتضی به دنبال فرصتی می‌گشت تا خود را به جبهه برساند. در اواخر اسفند 60 بود که از فرصت تعطیلات نوروزی استفاده کرد و به جبهه جنوب رفت.
«انا فتحنا لک فتحا مبینا»؛ عملیات پیروزمند فتح‌المبین بود و دنیایی از عظمت و حماسه‌هایی که رزمندگان دلاور آفریدند. عین خوش و منطقه شهادت «دال پری»! و پرواز به سوی بهشت جاودان پروردگار...
طلبه بسیجی شهید «مرتضی وکیلی» سال 1342 در دهستان سهرو فیروزان استان اصفهان متولد شد و در 2/1/1361 در عملیات فتح‌المبین به شهادت رسید.

 


قهرمانی تیم ملی وزنه‌برداري در رقابت‌‌هاي قهرماني بزرگسالان آسياوعملکرد قابل قبول وزنه‌برداران ایران در بازی‌های دانشجویان جهان باعث شده تا رئیس فدراسیون وزنه‌برداری علیرغم عدم بازگشت وزنه‌برداران المپیکی به اردوی تیم ملی به درخشش این رشته در میادین مختلف بین المللی امیدوار باشد.
حسین رضازاده در خصوص عملکرد وزنه‌برداران ایران در بازی‌های دانشجویان جهان گفت: در این بازی‌های یک طلا و دو نقره برای وزنه‌برداری ایران کسب شد و در مجموع وزنه‌برداران عملکرد خوبی را از خود به جای گذاشتند، ضمن اینکه تنها مدال طلای کاروان ایران در این رقابت‌ها توسط رسول تقیان به دست آمد. رکوردها هم با توجه به اینکه مدال‌آوران ما برای اولین‌بار در رقابت‌های جهانی شرکت می‌کردند، خوب بود.
خبر جدیدی از المپیکی‌ها ندارم
رضازاده در خصوص سرنوشت وزنه‌برداران المپیکی گفت: من خبر جدیدی از آنها ندارم. حدود یک ماه پیش آنها را به اردو دعوت کردیم که نیامدند و از این پس هم ما کارها و برنامه‌هایمان را در راستای سربلندی نام ایران انجام می‌دهیم. فدراسیون برای بازگشت آنها جلسات متعددی را برگزار کرد که در نهایت قبول نکردند تا به اردوی تیم ملی بازگردند.
آنها می‌خواهند بدون باقری کار کنند
وی در مورد اینکه برخی‌ها قرار است برای حضور بهداد سلیمی در اردو پادرمیانی کنند، اظهار داشت: همه بدانند که ما آنها را دعوت کردیم و حتی به این منظور دو ساعت با وزیر جلسه داشتیم و وزیر هم در این خصوص با آنها صحبت کرد. الان هم شنیده‌ام که قرار است امام جمعه قائم شهر پادرمیانی کند، اما هرکس دیگری هم بخواهد این کار را انجام دهد، المپیکی‌ها در نهایت می‌خواهند کوروش باقری در تیم ملی نباشد.
رفتن باقری امکان‌پذیر نیست
رضازاده ادامه داد: در هیچ جای دنیا این طور نیست که یک ورزشکار، مربی‌اش را انتخاب کند. همین فوتبالیست‌ها که چندین میلیارد پول که مساوی است با چندین برابر بودجه ورزش ایران، می‌گیرند به خودشان اجازه نمی‌دهند این کارها را انجام دهند و در همین فوتبال، سرمربی یک تیم، برنامه همین بازیکنان میلیاردی را تعیین می‌کند، اما اینجا می‌گویند اگر کوروش باقری باشد ما نیستیم و او باید برود تا ما برگردیم که این موضوع امکان‌پذیر نیست چون باقری یک مربی موفق است و کارنامه‌اش به خوبی عملکردش را نشان می‌دهد.
کجای فدراسیون خودمختار و قانون شکن است؟
رئیس فدراسیون وزنه‌برداری در مورد اینکه گفته می‌شود این فدراسیون خودمختار اداره شده و قانون‌شکنی می‌کند، گفت: هم دبیر داریم و هم نایب رئیس و هم هیئت رئیسه، ضمن اینکه احکام دبیر و نایب رئیس ما از سوی وزیر به آنها داده شده است. مسعود قاسمی حدود 4 ماه است که به عنوان دبیر انتخاب شده اما قرار نیست به این و آن بگوییم.وی یادآور شد: کجای ما خودمختار است؟ مشخص نیست برخی از کجا خط می‌گیرند تا این مطالب را بنویسند. امیدوارم آنها وجدانشان را درنظر بگیرند چراکه باید آن دنیا جواب بدهند. من از این صحبت‌ها زیاد شنیده‌ام اما من با عملم خیلی چیزها را ثابت می‌کنم. فقط بدانید که فدراسیون رضازاده قانون شکن نیست و هم دبیر دارد و هم نایب رئیس و هم هیئت رئیسه‌ای که هر کدام از اعضای آن برای خودشان یک وزنه بزرگ محسوب می‌شوند.
آنقدر حرف بزنند تا خسته شوند!
رضازاده تأکید کرد: به این انتقادات کاری ندارم و اگر قرار باشد به این صحبت‌ها گوش بدهم از کار و برنامه‌ام که سربلندی ایران است، عقب می‌مانم. من کارم را انجام می‌دهم و با عملم و موفقیت‌هایی که به دست آمده است، خودم را ثابت کرده‌ام. آنها هم اجازه دهید انقدر حرف بزنند تا خسته شوند. اگر قرار بود به حرف این و آن گوش کنم هیچگاه موفق نمی‌شدم.
وضعیت بودجه فدراسیون خوب است
وی در مورد وضعیت بودجه فدراسیون گفت: وضعیت خوب است. هم وزارت و هم کمیته تا جایی که امکان دارد کمک می‌کنند و حامیان مالی خوبی هم در فدراسیون داریم. به عنوان مثال برگزاری اردوی تیم ملی که قرار است به میزبانی منطقه آزاد ارس برگزار شود با کمک مسئولان و حامیان مالی برگزار می‌شود.
امیدوارم در قهرمانی جهان 3 تا 4 مدال کسب کنیم
قهرمان سابق فوق سنگین جهان در مورد رقابت‌های جهانی و عملکرد ایران در این رقابت‌ها گفت: تیم ما جوان و جدید است. در ابتدا سعی می‌کنیم با تیمی کامل راهی این رقابت‌ها شویم اما رقابت‌های جهانی سخت است و شرایط در آن فرق می‌کند و به همین دلیل نتیجه‌گیری هم دشوار است. امیدوارم مانند مسابقات 2011 فرانسه بتوانیم موفق باشیم و بین 3 تا 4 مدال کسب کنیم.

 


انتقاد شدید رویانیان از سجادی
پس از مطرح شدن نام افرادی چون کامبوزیا و ناصر شفق به عنوان مدیر عامل جدید باشگاه پرسپولیس محمد رویانیان با انتقاد از حمید سجادی گفت: آقای سجادی من می‌روم و شما با اتاق فکر 15 نفره‌ای که تشکیل داده‌اید هرکاری خواستید انجام دهید. مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با انتقاد از رفتار برخی افراد در روزهای گذشته اظهار کرد: تعجب می‌کنم بعضی دوستان بدون اینکه آمده باشند، بیانیه می‌دهند و می‌گویند من می‌روم. ما ندیدیم که در این چند وقت کسی بیاید که حالا بخواهد به خاطر رفتن بیانیه بدهد. اصلا متوجه نمی‌شوم که این حرف‌ها از کجا زده می‌شود. من شفق را چند سال می‌شناسم اما شما اصلا کی آمدید که حالا می‌خواهید بروید؟ وی ادامه داد: ظاهرا یک هیات مدیره پشت پرده درست کرده‌اند که تبدیل به یک اتاق فکر شده است. در این اتاق فکر می‌کنند که چه کسی را مدیرعامل بگذارند و چه کسی را در هیات‌مدیره. واقعا در این اتاق چه فکرهایی تولید شده است؟
ناصر شفق که از او به عنوان گزینه حضور در هیات مدیره باشگاه پرسپولیس و نشستن بر روی صندلی مدیرعاملی این باشگاه نام برده می‌شد،دیروز با انتشار بیانیه‌ای از حضور در جمع اعضای هیات مدیره سرخپوشان انصراف داد و تاکید کرد ایجاد تغییرات در فاصله چند روز تا پایانی عمر دولت به صلاح نیست.
تاریخ دربی تغییر کرد
در حالی که پیش‌تر سازمان لیگ حرفه‌ای فوتبال ایران تاریخ دیدار رفت دربی پایتخت را روز دهم آبان ماه اعلام کرده بود این سازمان دیروزاعلام کرد تاریخ یاد شده به اشتباه اعلام شده و تاریخ جدید دربی اعلام خواهد شد.
«جاجا» برای استقلال به ایران آمد
جاجا هافبک برزیلی که مدنظر باشگاه استقلال است، صبح دیروز وارد ایران شد. این بازیکن در هتل المپیک اقامت دارد و قرار است در تست پزشکی باشگاه شرکت کند.در صورت تایید تست پزشکی این بازیکن، باشگاه استقلال نسبت به عقد قرارداد با او اقدام خواهد کرد.
8 باشگاه همچنان در تعلیق هستند
رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گفت: هشت باشگاه لیگ برتری همچنان تعلیق هستند و نمی‌توانند در لیگ برتر شرکت کنند.اسماعیل حسن‌زاده در مورد وضعیت باشگاه‌های تعلیق شده به خاطر بدهی‌، اظهار داشت: هشت باشگاه لیگ برتری همچنان تعلیق هستند و اجازه حضور در لیگ برتر را ندارند. استقلال و پرسپولیس هم جز این باشگاه‌ها هستند. کمیته انضباطی در تعطیلات نیم فصل اعلام کرد که باشگاه‌های بدهکار حق حضور در لیگ برتر آینده را ندارند و در ابتدا 13 باشگاه بدهکار بودند که اکنون شمار باشگاه‌های بدهکار که حق حضور در لیگ برتر را ندارند به هشت باشگاه کاهش پیدا کرده است.
نام نکونام در لیست آسیایی استقلال
اسامی بازیکنان تیم استقلال برای رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال شد. افضلی مدیر بین‌الملل استقلال، با اعلام این خبر تصریح کرد: در حال حاضر اسامی 25 بازیکن را برای AFC ارسال کرده‌ایم. وی با اعلام حضور نام جواد نکونام در لیست آسیایی استقلال اضافه کرد: نام جواد نکونام هم در بین بازیکنانی که اسامی‌شان ارسال شده وجود دارد.
استقلال - ذوب آهن اصفهان ؛ ساعت 18 امروز
تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان که در فردیس کرج اردو زده دیشب به تهران آمد تا عصر امروز(پنج شنبه) از ساعت 18 در کمپ باشگاه استقلال در دیداری دوستانه به مصاف آبی پوشان پایتخت برود.
افزایش2 هزارتومانی بلیت‌ها
هیئت رئیسه سازمان لیگ قیمت‌های بلیت ورزشگاه‌ها را در فصل سیزدهم به فدراسیون فوتبال ارسال کرد.بر این اساس در ورزشگاه آزادی قیمت بلیت جایگاه ویژه 12 هزار تومان و بلیت‌هایی که سال گذشته به مبلغ 5 هزار تومان فروخته می‌شد با افزایش قیمت 2 هزار تومانی هفت هزار تومان فروخته شود و همچنین بخش‌هایی از ورزشگاه نیز که مبلغ سه هزار تومان بود به پنج هزار تومان افزایش یافت. همچنین در ورزشگاه‌های شهرستان‌ها هم قیمت بلیت پنج هزار تومان فروخته شود.این پیشنهاد قرار است در هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال به تصویب برسد.
دردسر جدید پرسپولیس
دو بازیکن آفریقایی پیشین پرسپولیس به خاطر طلب خود از این تیم به فیفا شکایت کردند.ماما دوتال که دو فصل پیش به پرسپولیس آمده بود، ادعا دارد 120 هزار دلار طلب او از این باشگاه است و به علاوه این مبلغ پنج درصد جریمه و حق وکالت هم می‌خواهد. مشاور حقوقی باشگاه پرسپولیس پس از دریافت گزارش مالی حسابداری باشگاه در حال تنظیم دفاعیه برای ارسال به فیفاست. از نگاه باشگاه پرسپولیس طلب این بازیکن 120 هزار دلار نیست.همچنین سکوبرت، مدافع سه فصل پیش سرخپوشان برای طلب 50 هزار دلاری خود از پرسپولیس به فیفا شکایت کرده است.

 


کاپیتان تیم ملی تکواندو با شکست مقابل حریفی از روسیه از دور مسابقات قهرمانی جهان در مکزیک حذف شد.
در دومین روز از رقابت‌های تکواندوی قهرمانی جهان در شهر پوئبلا، مسعود حجی زواره در وزن 74 - کیلو گرم (وزن پنجم) که با کسب سه پیروزی مقابل نمایندگان کاستاریکا، ازبکستان و کوبا به دور چهارم رسیده بود، با قبول شکست 5 بر یک مقابل نماینده روسیه از دور مسابقات حذف شد.
این مبارزه تا راند سوم با نتیجه مساوی یک بر یک ادامه داشت که در این راند حریف روسی یک ضربه بالا زد که به سر حجی زواره خورد و سه امتیاز بدست آورد تا نتیجه چهار بر یک شود. در ادامه مبارزه هم داور یک اخطار به حجی زواره و یک امتیاز به حریف روس داد تا نتیجه 5 بر یک شده و مبارزه به پایان برسد. او در صورت پیروزی دراین مبارزه مدال برنزش را قطعی می کرد. در این وزن تکواندوکار مکزیکی قهرمان شد. نماینده روس مقام نایب قهرمانی را کسب کرد و تکواندوکاران تونس و کره جنوبی هم به صورت مشترک در جای سوم قرار گرفتند.کاپیتان تیم ملی تکواندو در حالی در وزن پنجم از دور مسابقات حذف شد که علیرضا نصرآزادانی در دوره قبل این رقابت‌ها در کره جنوبی در همین وزن مدال طلا را کسب کرده بود. پیش از اعزام تیم ملی به مسابقات جهانی کادر فنی تصمیم گرفت علیرضا نصر به وزن چهارم برود و حجی زواره در وزن پنجم مبارزه کند و در واقع این تدبیر کادر فنی جواب نداد.
در سومین روز از مسابقات تکواندوی قهرمانی جهان ، تیم ایران دو نماینده خواهد داشت که در بخش مردان بهنام اسبقی در وزن چهارم مقابل “استفان موندونگا” نماینده گابن قرار می گیرد و در بخش بانوان شکرانه ایزدی در وزن ششم برابر تکواندوکاری از قزاقستان مبارزه خواهد کرد.

 


چند تیم باشگاهی ایتالیا خواهان جذب بازیکنان تیم ملی ایران به منظور بازی در سری A ایتالیا شدند.
پس از درخشش مردان والیبال ایران در لیگ جهانی والیبال و کسب 5 برد و 5 شکست و کسب مقام نهم در اولین حضور خود در تاریخ برگزاری این رقابت‌ها و پیروزی 4 بر 2 در ایتالیا مقابل تیم ملی این کشور، چند تیم باشگاهی ایتالیایی به منظور جذب چند بازیکن ایران ابراز تمایل و علاقمندی کردند.از این بین می‌توان به پیشنهاد تیم ویبو والنتینای ایتالیا به فرهاد ظریف لیبروی تیم ملی کشورمان اشاره کرد. این تیم جز هشت تیم برتر سری A محسوب می‌شود.فرهاد ظریف در این خصوص گفت: در حال حاضر در حال مذاکره و بررسی شرایط هستم. من از دو تیم ایرانی نیز پیشنهاد دارم و می‌خواهم با دقت زیادی این انتخاب را انجام دهم، چرا که امسال سال حساسی برای تیم ملی است و در سال آینده نیز باید در لیگ جهانی شرکت کنیم.وی تاکید کرد: خیلی دوست دارم بازی در سری A را تجربه کنم ولی باید همه جوانب را در نظر بگیرم.

 


فدراسیون کشتی از شورای برون مرزی وزارت ورزش و جوانان برای اعزام به جام‌های زیلوفسکی و پیتلاسینسکی درخواست مجوز کرد.
به دنبال انتشارگفت و گوی گواری، دبیر شورای برون مرزی درباره دلایل صادر نشدن مجوز اعزام کشتی‌گیران به جام زیلوفسکی، فدراسیون کشتی در نامه‌ای خطاب به شورای برون مرزی درخواست کرد که در نشست آتی این شورا در روز 30 تیر وضعیت اعزام کشتی‌گیران به جام‌های زیلوفسکی و پیتلاسینسکی بررسی شود.پیش از این مسئولان فدراسیون کشتی اعلام کرده بودند که شورای برون مرزی با اعزام تیم ملی آزاد به جام زیلوفسکی و تیم فرنگی به رقابت‌های جام پیتلاسینسکی مخالفت کرده است. این در حالی است که فدراسیون کشتی نماینده‌ای در نشست اخیر شورا نداشته است تا برای اعزام کشتی‌گیران به جام زیلوفسکی توضیحاتی را به اعضا ارائه دهد.

 


برای حضور در رقابت‌های تیراندازی قهرمانی آسیا تاکنون 260 تیرانداز از 8 کشور اعلام آمادگی کرده‌اند.
فدراسیون تیر اندازی ایران مهرماه سال جاری میزبان ششمین دوره مسابقات قهرمانی سلاح‌های بادی و خفیف آسیا خواهد بود.این مسابقات از بیست و ششم مهرماه آغاز و تا چهارم آبان‌ماه ادامه دارد و محل برگزاری مسابقات مجموعه ورزشی آزادی خواهد بود.همچنین تاکنون بیش از 260 نفر تیرانداز از 8 کشور آسیایی برای حضور در این رویداد مهم آسیایی اعلام آمادگی‌کرده‌اند.

 


نایب قهرمان پرتاب دیسک المپیک برای دریافت ویزای انگلیس عازم روسیه خواهد شد.
مرحله دهم لیگ دوومیدانی الماس 9 روز دیگر در شهر لندن انگلیس برگزار می‌شود و احسان حدادی نیز قرار است در صورت صدور روادید در این مرحله شرکت کند.حدادی به همین منظور قرار است 3 روز دیگر راهی مسکو روسیه شود تا با حضور در سفارت انگلیس در این کشور برای دریافت روادید خود اقدام کند.وی در حال حاضر با 5 امتیاز در رده چهارم پرتاب دیسک این مسابقات قرار دارد.نایب قهرمان پرتاب دیسک المپیک لندن در حالی در مسابقات لیگ الماس حاضر می شود که طبق صحبت‌های خودش به دلیل حل نشدن مشکلات مالی‌اش برای ایران مسابقه نخواهد داد و در مسابقات جهانی نیز شرکت نمی‌کند.

 


تیم ملی تیراندازی با کمان ایران از حضور در مرحله سوم جام جهانی بازماند.
مرحله سوم جام جهانی تیراندازی با کمان در حالی از روز گذشته به میزبانی مدلین کلمبیا آغاز شده است که تیم ملی کشورمان که طبق تقویم فدراسیون و برنامه‌ریزی انجام شده قرار بود در این رقابت‌ها شرکت کند، از حضور در این رقابت‌ها بازماند.گفته می‌شود عدم صدور روادید کشور آلمان در حالی که این کشور تنها برای ترانزیت مسافران محسوب می‌شد و مشکلات مالی فدراسیون و همچنین عدم حضور سلیم‌اف در تمرینات تیم ملی به عنوان سرمربی در عدم اعزام کمانداران به مرحله سوم جام جهانی تأثیرگذار بوده است.این اتفاق در راستای اتفاقات روزهای اخیر فدراسیون تیراندازی با کمان از جمله وجود لیست سیاه در این فدراسیون، استعفای سرمربی تیم ملی و عدم حضور وی در تمرینات نشان می‌دهد که این فدراسیون همچنان با مشکلات عدیده‌ای دست به گریبان بوده و گویا پایانی بر این مشکلات نیست.

 


کارگروه انتخاب وزیر ورزش و جوانان در تازه ترین جلسه خود به نام چهار گزینه برای معرفی به رئیس جمهور منتخب به اجماع رسیده است.
کارگروه انتخاب وزیر ورزش و جوانان تمام تلاش خود را به کار گرفته که افرادی اصلح که شاخصه‌های ورزشی و مدیریتی را دارا هستند را برای انتخاب به عنوان وزیر ورزش به رئیس جمهور منتخب ارائه کند و اکنون با توجه به جلساتی که برگزار شده نام چهار گزینه نهایی شده است.
مهارت‌های مدیریتی در عرصه ورزش اصلی‌ترین شاخصه انتخاب گزینه‌ها بوده که با جمع بندی همه این موارد، نام چهار گزینه به نام‌های سعید فائقی، سید امیر حسینی، سید نصرالله سجادی و مسعود سلطانی فر نهایی شده است. طاهره طاهریان هم به عنوان کسی که می تواند مطالبات بانوان را پیگیری کند، یکی از گزینه‌هایی بوده که نامش به میان آمده، با این حال همان طور که پیش تر گفته شد با توجه به اینکه وزارت ورزش و جوانان محیطی بیشتر مردانه به حساب می‌آید نمی‌توان شانسی برای وی متصور بود.اکنون مساله مهم‌تر این است که آیا رئیس جمهور منتخب، وزیر آینده ورزش را از میان این چهار گزینه معرفی می‌کند و یا نفر پنجمی که حاصل تدبیر و هم‌اندیشی این جلسات نبوده به مجلس معرفی می‌شود. و مهم‌تر اینکه آیا وزیر پیشنهادی از مجلس رای اعتماد کسب خواهد کرد یا خیر. اما قدر مسلم انتخاب وزیر ورزش از میان این چهار گزینه بهترین تصمیم خواهد بود. به هر حال ورزش کشور در حال حاضر به دنبال مطالبات اولیه خود است و برای دستیابی به جایگاه‌های بلندپروازانه‌تر، می‌بایست وزیری در راس کار قرار بگیرد که سوابق مدیریتی در این عرصه را داشته باشد.
دنیای امروز به هر مقوله‌ای از دیدگاه تخصصی نگاه می‌کند و تردیدی نیست که وزیر آینده ورزش باید از جنس ورزش باشد. در غیر این صورت نمی‌توان انتظارات زیادی از وی داشت چراکه در شرایطی که ورزش آسیا و جهان رشد سریعی پیدا کرده، انتخاب فردی که از جریان ورزش روز جهان خارج باشد، ورزش کشور را از گردونه رقابت با آسیایی‌ها و به تبع آن از حضور در بزرگراه ورزش جهان خارج خواهد کرد.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10