(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 31 تـیـر 1392 - شماره 20548

سال گذشته صورت گرفت
کمک 200 میلیارد تومانی حامیان به ایتام
هلال‌احمر اعلام کرد
آغاز توزیع 3 داروی کمیاب بیماران ام‌اس
در منطقه تهرانپارس شرور قمه‌کش با تیر پلیس زمینگیر شد
افزایش 10 هزار نفری معلولان تهران در سال
سرقت اینترنتی 200 میلیون ریالی شاگرد از صاحب مغازه
منتظر خنکی هوا نباشید
در روز میلاد امام حسن مجتبی
شهرری میزبان بزرگترین سفره افطاری اقوام ایرانی
در پی ‌برگزاری مسابقه پیامکی مشکوک
دادستان انقلاب زاهدان علیه ایرانسل اعلام جرم کرد
پیامک وقوع زلزله‌های کشور
حذف پارکبان‌ها تا پایان سال
قاچاق اسلحه در پوشش شیرینی‌فروشی
حوادث کوتاه از کشور
حمله جیرجیرک‌ها دهلران را در خاموشی فرو برد
وزارت بهداشت خبرداد
تخلفات زیرمیزی روزانه رسیدگی می‌شود
در عملیات ضربتی پلیس اتفاق افتاد
دستگیری 41 سارق حرفه‌ای در یک روز
کشف 120 دستگاه ماشین لباسشویی قاچاق در لرستان
سوءاستفاده یک جوان از 4 پیرمرد
فوت روزنامه‌نگار برجسته آمریکایی
وزن کم کنید طلابگیرید
شکار کوسه زرنگ
نخستین زن مسلمان در هیئت امنای دانشگاه کالیفرنیا
   


معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام(ره) از کمک بیش از 200 میلیارد تومانی حامیان به ایتام تحت حمایت در سال گذشته خبر داد.
علی‌محمد ذوالفقاری با اشاره به 270 هزار یتیم تحت حمایت این نهاد که دارای 600 هزار حامی هستند، گفت: در سال گذشته بیش از 200 میلیارد تومان کمک از طرف حامیان به ایتام تحت حمایت صورت گرفته است و در حقیقت حامیان در داخل خانواده نقش پدر یتیم را دارند که با یتیم و مشکلات آن خو گرفته‌اند که امید است با برگزاری جشن رمضان این دامنه خیراندیشی توسعه پیدا کند.
وی با بیان اینکه این نهاد 4 میلیون نفر را به صورت دائم تحت پوشش دارد، گفت: این تعداد شامل 270 هزار یتیمی هستند که 10 هزار نفر از آنان غیر از پدر، از وجود مادر نیز محروم هستند، 12 هزار بیمار صعب‌العلاج، یک میلیون و 30 هزار زن سرپرست خانوار که به علت فوت سرپرست، طلاق و یا دختران سن بالایی که خود مسئولیت زندگیشان را برعهده دارند، هستند.
ذوالفقاری با بیان اینکه 5/1 میلیون سالمند و بیش از 400 هزار بیمار، معلول و از کار افتاده تحت حمایت این نهاد قرار دارند، ادامه داد: همچنین 10درصد از مددجویان این نهاد کودکان زیر 10 سال هستند و 40 درصد از مددجویان این نهاد کمتر از 15 سال سن و بیشتر از 60 سال سن دارند که به نوعی سن غیر فعال برای انجام کار و اشتغال محسوب می‌شود.
وی با اشاره به اینکه 3 میلیون نفر نیز از خدمات موردی این نهاد بهره‌مند هستند، تصریح کرد: این خدمات با کمک دولت و مردم خیراندیش و نیکوکار و خیران و حامیان عزیز به این نیازمندان صورت می‌گیرد.

 


رئیس سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال‌احمر، از عرضه داروهای کمیاب بیماری ام‌اس از صبح دیروز (یکشنبه) در داروخانه‌های تحت پوشش این جمعیت خبرداد.
ظاهر رستمی با اعلام خبر در حوزه داروهای کمیاب بیماران «ام‌اس» گفت: داروهایی همچون «آمپیرا»، «تای سابری» و «هیومیرا» از داروهای مورد نیاز و کمیاب بیماران ام‌اس است که جمعیت هلال‌احمر براساس نیاز این گروه از بیماران و درخواست انجمن ام‌اس نسبت به واردات این داروهای مورد نیاز اقدام کرده است.
وی با بیان اینکه متقاضیان این نوع داروها می‌توانند با در دست داشتن معرفی‌نامه از انجمن «ام‌اس» به داروخانه‌های جمعیت هلال‌احمر در سراسر کشور مراجعه و برای دریافت داروهای خود اقدام کنند، گفت: سازمان تدارکات پزشکی از ابتدای امسال تاکنون، 7060 عدد داروی آمپیرا وارد کشور کرده است.
رستمی در ادامه از ورود 3024 عدد دیگر نیز خبر داد و افزود: این تعداد دارو تا دو ماه پاسخگوی نیاز بیماران «ام‌اس» است و این در حالی است که تعداد مورد نیاز داروی آمپیرا در کشور سالانه 35 هزار عدد است.
وی با بیان اینکه در این مرحله همچنین 96 عدد داروی «هیومیرا» وارد کشور شده است، افزود: نیاز واقعی به این دارو هم سالانه 1500 تا 2000 عدد است که این تعداد وارد کشور شده است.
داروی «تای سابری» شنبه هفته آینده توزیع می‌شود.
رئیس سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال‌احمر همچنین در مورد داروی «تای سابری» که یکی دیگر از داروهای مورد نیاز بیماران «ام‌اس» است؛ گفت: سالانه به 2000 عدد از این نوع دارو نیازمندیم که جمعیت هلال‌احمر در این مرحله 200 عدد وارد کرده است و از شنبه آینده در اختیار بیماران قرار می‌گیرد.
توزیع داروهای بیماران پیوندی
مدیرعامل شرکت پخش سها هلال وابسته به سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال‌احمر اعلام کرد: داروی بیماران پیوندی که به طور موقت در داروخانه 29 فروردین توزیع می‌شد از روز سه‌شنبه اول مردادماه در داروخانه تک نسخه‌ای هلال‌احمر توزیع می شود.
دکتر محمدعلی دلپریش افزود: این داروها شامل داروی سایکرولیموس و سیرالیموس است که برای جلوگیری از رد پیوند بیماران پس از اعمال جراحی تجویز می‌شود.
مدیرعامل شرکت پخش سها هلال وابسته به سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال‌احمر گفت: توزیع این داروها با مجوز رسمی و دستور سازمان غذا و دارو در ارائه خدمات دارویی در داروخانه تک نسخه‌ای هلال‌احمر صورت می‌گیرد.
دلپریش اضافه کرد: پیش از این نیز داروی بیماران پیوندی در داروخانه تک نسخه‌ای هلال‌احمر انجام می‌شد اما توزیع این داروها برای مدت دو ماه به داروخانه 29 فروردین واگذار شده بود.
وی توضیح داد: داروی سایکرولیموس و سیرالیموس دارویی وارداتی است که به دلیل اهمیت و حساسیت آن فقط از طریق داروخانه‌های تک نسخه‌ای توزیع می‌شود.

 


مرد شرور که با عربده‌کشی برای مردم ایجاد مزاحمت می‌کرد با شلیک پلیس مجروح و دستگیر شد.
چندی قبل ماموران پلیس در جریان فعالیت مجرمانه یکی از اراذل و اوباش معروف در منطقه تهرانپارس قرار گرفتند. بررسی‌های ماموران نشان می‌داد متهم با عربده‌کشی و تهدید برای مردم ایجاد مزاحمت می‌کند.
بررسی‌ها برای شناسایی مخفیگاه متهم ادامه داشت تا اینکه شامگاه جمعه به ماموران اطلاع دادند مرد شرور ضمن شرب خمر و کندن لباس‌هایش و عربده‌کشی در خیابان برای اهالی ایجاد مزاحمت کرده است.
مهرداد با مشاهده ماموران با یک قبضه قمه به سوی آنها حمله‌ور شد که ماموران پس از چند تیر هوایی و بی‌توجهی متهم به اخطارهای پلیس او را هدف گلوله قرار دادند.
مهرداد که چند سابقه کیفری در پرونده خود دارد به بیمارستان منتقل شد و تحقیقات درباره دیگر جرایم او همچنان ادامه دارد.

 


مدیرکل‌بهزیستی شهرستان تهران گفت: سالانه 10 هزار نفر به معلولان تهرانی اضافه می‌شود که این آ‌مار هزینه‌های زیادی را برای سازمان بهزیستی به همراه دارد.
مصطفی سراج در همایش نیکوکاران و طلایه‌داران ضیافت مهر که با مشارکت مجمع خیرین حامی معلولان استان تهران برگزار شد، اظهار داشت: سازمان بهزیستی در طول سه دهه گذشته فراز و نشیب زیادی را پشت سر گذاشته است ولی امروز مدعی هستیم که بهزیستی در فرایند توسعه گام‌های خوبی را برداشته است.وی تصریح کرد: 350 هزار نفر اعم از معلول، زنان سرپرست خانوار و... تحت پوشش بهزیستی استان تهران قرار دارند. ضمن اینکه 3 هزار و 600 خانواده چند معلول (2 الی 7 معلول) تحت پوشش بهزیستی قرار دارند که نیاز به حمایت بیشتر دارند.
سراج افزود: یکی از برنامه‌های اصلی سازمان بهزیستی تامین مسکن برای معلولان و زنان سرپرست تحت پوشش است که در این زمینه با حمایت خیرین گام‌های خوبی برداشته شده است.
وی ادامه داد: به طور متوسط در کشور بین 50 تا 70 هزار نفر سالانه به جمعیت معلولان اضافه می‌شود که این آمار در تهران نزدیک به 10‌هزار نفر است.

 


اصفهان- خبرنگار کیهان:
فردی که مبلغ 200 میلیون ریال را به صورت اینترنتی از حساب صاحب مغازه خود سرقت کرده بود توسط پلیس فتای استان اصفهان شناسایی و دستگیر شد.
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی شکایت یک شهروند اصفهانی مبنی بر این که فرد یا افرادی به صورت غیرمجاز از حساب وی مبلغ 200 میلیون ریال برداشت کرده‌اند موضوع پرونده در دستور کار کارآگاهان این پلیس قرار گرفت.
سرهنگ ستار خسروی افزود: پلیس در نهایت متهم 20 ساله که شاگرد مغازه و حسابدار شاکی بود را شناسایی و دستگیر کرد.
وی اضافه کرد: متهم در بازجویی به عمل آمده به بزه انتسابی اقرار کرد.

 


با وجود تداوم موج گرما در اکثر مناطق، در تهران و برخی نقاط کشور شاهد روند نزولی دما هستیم که این اختلاف دما بین بیشینه و کمینه در 18 سال اخیر بی‌سابقه است.
محمد اصغری کارشناس مسائل هواشناسی گفت: حداکثر دما در روز گذشته به 40 درجه رسید که امروز حداقل به 21 درجه می‌رسد که این اختلاف دما بین بیشینه و کمینه طی 17-18 سال اخیر بی‌سابقه است.
وی تصریح کرد: روز شنبه در هیچ نقطه کشور دمای 50 درجه به ثبت نرسید و بالاترین دما مربوط به درگان در استان سیستان و بلوچستان با دمای 49 درجه بود.
این کارشناس مسائل هواشناسی تصریح کرد: از امروز به علت تقویت سیستم کم‌فشار روند شاهد افزایش دما در اکثر مناطق کشور خواهیم بود.
اصغری عنوان کرد: امسال شاهد تداخل روزهای گرم سال با ماه مبارک رمضان هستیم در این رابطه عمده نگرانی‌ها مربوط به تداوم افزایش دما در کشور است به طوری که سال گذشته تعداد روزهای گرم پایتخت‌نشین‌ها بالغ بر 10 روز خیلی گرم بود.
وی با تاکید بر این که استان تهران از نظر بارش امسال وضعیت خوبی نداشته است، گفت: هم‌اکنون رتبه این استان در بین 31 استان کشور 25 است که این شرایط با توجه به کمبود 17 تا 18 درصدی بارش در این استان به هیچ عنوان مطلوب نیست.
اصغری ادامه داد: براساس برآوردهای انجام شده از سوی سازمان هواشناسی دمای هوای کشور از پایان مردادماه به ویژه در شهریورماه به جز در استانهای گلستان و مازندران کاملا طبیعی خواهد شد.
وی در پایان گفت: در حال حاضر دما در سواحل دریای عمان نسبت به حالت عادی 1/5 درجه خنک‌تر است به همین علت به هموطنان توصیه می‌شود که بعد از ماه مبارک رمضان اقدام به سفر به سواحل این دریا به ویژه چابهار کنند.

 


معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 20 تهران از گسترده شدن بزرگ‌ترین و متنوع‌ترین سفره افطاری اقوام ایرانی و مسلمان جنوب پایتخت در مجموعه فرهنگی و ورزشی قمر بنی‌هاشم(ع) خبر داد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 20، حبیب‌الله غفوری گفت: این سفره افطاری همزمان با روز میلاد امام حسن مجتبی(ع) در مجموعه فرهنگی ورزشی قمر بنی هاشم(ع) گسترده می‌شود.
وی افزود: مراسم مذکور همکاری مشترک دو برنامه بزرگ فرهنگی بر آستان جانان و ماه میهمانی خدا است که با ویژه برنامه‌هایی همچون حضور قاریان بین‌المللی، گروه‌های نمایشی مشهور، تقدیر از هنرمندان و ورزشکاران بنام شهرری و ارائه خدمات فرهنگی از طریق ایستگاه‌‌های هنری و قرآنی در مجموعه فرهنگی قمر بنی‌هاشم(ع) برپا می‌شود.گفتنی است، مجموعه فرهنگی ورزشی قمر بنی‌هاشم(ع) در خیابان فدائیان اسلام نرسیده به پل سیمان واقع شده است و تا 17 ماه مبارک رمضان هر شب پذیرای شهروندان است.

 


در پی برگزاری مسابقه پیامکی اهانت‌آمیز دادستان انقلاب زاهدان علیه اپراتور ایرانسل اعلام جرم کرد.
دادستان زاهدان در گفت‌وگو با فارس گفت: در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت حفظ وحدت و پرهیز از اختلاف‌افکنی در بین مسلمانان، دادستان زاهدان به عنوان مدعی‌العموم، علیه شرکت ایرانسل که اقدام به برگزاری مسابقه‌ای با محتوای خلاف وحدت کرده، اعلام جرم کرده است.
محمد مرزیه نخبگان اهل سنت و شیعه را به پرهیز از افراط و تفریط در مسائل مشابه توصیه کرد و گفت: نخبگان جامعه باید با پرهیز از دامن زدن به اختلافات، عوام را توجیه کرده و با تفرقه مقابله کنند.
وی با تأکید بر بازخوانی فرمایشات مقام معظم رهبری و مواضع ایشان درباره اهل سنت و لزوم وحدت در جهان اسلام، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی یکی از معتقدان واقعی به تقریب مذهب در جهان اسلام هستند و نخبگان شیعه و سنی باید با دقت در رهنمودهای رهبری در امر وحدت، هر جایی که انحرافی رااز این نقطه‌نظرات مشاهده کردند، برخوردی منطقی و صحیح را در پیش گیرند.
در همین راستا جمعی از دانشجویان و طلاب حوزه‌های علمیه سیستان و بلوچستان بیانیه‌ای اعتراضی در این زمینه صادر کردند در قسمتی از این پیام آمده است:
در دورانی که تمام ایدئولوژی‌های مادی و بشری، به بن‌بست رسیده و بشر غربی و شرقی در تنگنای تفکرات منحط اومانیستی، مکتب نجات‌بخش اسلام را می‌پوید و فریاد می‌زند و از طرفی دشمنان تا بن دندان مسلح و سناریو نویسان جنگ نرم در حال توطئه‌چینی برای مقابله با اسلام هستند، مسلمانان باید با بصیرتی مضاعف وتلاشی مستمر امکان هر گونه خدشه و سوءاستفاده را از دشمنان خارجی و مزدوران آنها در داخل کشورهای اسلامی بگیرند.
متأسفانه با خبر شدیم که یکی از شرکت‌های تابعه ایرانسل در جریان مسابقه‌ای پیامکی خلاف رویه وحدت‌مدار نظام جمهوری اسلامی عمل کرده است. پس از تحقیق‌های مستمر مشخص شد که این اقدام به صورت غیرعمد و از سر ناآگاهی صورت گرفته که به هر ترتیب باعث جریحه‌دار شدن خاطر برادران اهل سنت ما شده است.
ما طلاب و دانشجویان شیعه سیستان و بلوچستان ضمن اعتراض به این اقدام از مسئولان ذی‌ربط خواستاریم که نسبت به برخورد با عاملان این اتفاق جدیت لازم را به خرج داده تا از تکرار این قبیل مسائل خودداری شود.

 


مرکز لرزه‌نگاری کشور موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران به منظور اطلاع‌رسانی رویداد زمین لرزه‌های کشور با همکاری اپراتور تلفن همراه اول، امکان دریافت اطلاعات زمین‌لرزه‌های کشور با بزرگی 5/3 و بالاتر را برای مشترکان این اپراتور فراهم کرده است.
مشترکان همراه اول می‌توانند با ارسال پیش شماره تلفن مرکز استان مورد نظر خود به شماره 20123 اطلاعات زمین‌لرزه‌های این استان و استان‌های همجوار آن را دریافت کنند.
برای اطلاعات بیشتر به وب سایت مرکز لرزه‌نگاری کشوری به نشانی http://irsc.ut.ac.ir/sms.php مراجعه کنید.

 


معاون اجرایی سازمان حمل ونقل ترافیک شهرداری تهران از حذف پارکبان‌ها و تجهیز پایتخت به دستگاه‌های پارکومتر خبر داد.
چناری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران درخصوص پرداخت هزینه پارک خودرو به دستگاه‌های پارکومتر گفت: در مکان‌هایی که دستگاه‌های پارکومتر نصب شده، شهروندان می‌توانند هزینه پارک خود را با کارت بلیط‌های الکترونیکی پرداخت کنند.وی با اشاره به اینکه ممکن است برخی از شهروندان کارت بلیط نداشته باشند؛‌افزود: افرادی با پوشش کاورهای مشخص در نزدیکی این پارکومترها مستقر هستند که شهروندان می‌توانند متناسب با مدت زمان پارک خودرو خود مبلغ را به افراد پرداخت و به نیابت از شهروندان کارت بزنند و پارکومتر را شارژ کنند.
معاون اجرایی سازمان حمل و نقل و ترافیک با تاکید بر اینکه مبلغ هر ساعت پارک خوردو 300 تومان است از شهروندان خواست تا مبلغ بیشتر از این را به پارکبان‌ها پرداخت نکنند.وی اذعان داشت: تا پایان سال جاری پارکبان‌ها حذف و دستگاه‌‌های پارکومتر جایگزین نیروی انسانی می‌شوند.چناری خاطرنشان کرد: هرچه قدر نیروی انسانی در زمینه پارک خودروها کمتر باشد ضریب آسیب‌پذیری شهروندان کمتر خواهد شد و تا زمان حذف نیروی انسانی، نظارت بر پارکبان‌ها افزایش می‌یابد.

 


مرد تبهکاری که در پوشش شیرینی‌فروشی در منطقه جیحون تهران اقدام به فروش اسلحه می‌کرد دستگیر شد.
ماموران پلیس امنیت تهران چندی قبل مطلع شدند فردی به نام علیرضا در منطقه جیحون و در پوشش مغازه قنادی اقدام به خرید و فروش سلاح و تجهیزات جنگی می‌کند.
ماموران علیرضا را به طور نامحسوس زیر نظر گرفته و پس از اطمینان از اقدامات مجرمانه او، با دستور بازپرس دادسرای اوین تیمی از ماموران ساعت 16 روز جمعه وارد خانه او شده و در بازرسی از آنجا تعدادی کلت کمری، سلاح سرد، تجهیزات جنگی و سی‌دی‌های غیرمجاز کشف کردند.
رئیس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ با اعلام این خبر به باشگاه خبرنگاران گفت: در حال حاضر تحقیقات ماموران از متهم ادامه دارد.

 


مرگ کارگر 22 ساله
بابل- خبرنگار کیهان: درپی سقوط یک کارگر در داخل حوضچه تصفیه‌خانه فاضلاب کشتارگاه در بابل، نیروهای آتش‌نشانی این شهرستان وارد عمل شده و جسد این جوان 22 ساله را از حوضچه بیرون کشیدند.
کلاهبردار در لباس مامور خیریه
سمنان- خبرنگار کیهان: سارق سابقه‌دار که در پوشش مامور موسسه خیریه از شهروندان مهدیشهری کلاهبرداری می‌کرد، توسط پلیس انتظامی این شهرستان شناسایی و دستگیر شد. وی به 12 مورد کلاهبرداری از طریق معرفی خود به عنوان مامور موسسه خیریه اعتراف کرده است.
بازداشت قاچاقچی
اصفهان- خبرنگار کیهان: ماموران ایست و بازرسی شهید امامی شهرضای اصفهان با اجرای 3 عملیات ویژه و منسجم موفق به کشف 55 کیلو و 650 گرم تریاک و دستگیری 3 قاچاقچی مواد شدند. متهمان به همراه مواد مخدر مکشوفه با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.
دستگیری باند جعل اسناد
اهواز- خبرنگار کیهان: اعضای باند جعل اسناد و مهرهای ادارات دولتی، قضایی، نظامی و انتظامی در اهواز دستگیر شدند. با دستگیری اعضای این باند 47 فقره مهر و تعداد زیادی اوراق مجعول، اسپری اشک‌آور و شوکر از محل اختفای متهمان کشف و ضبط شد. 5 نفر از اعضای این باند دستگیر شدند که دو نفر از آنان با قرار قانونی در بازداشت به سر می‌برند.


 


مهران- خبرنگار کیهان:
در پی هجوم جیرجیرک‌ها در دو سه هفته اخیر به شهر دهلران، مردم برای آسوده بودن از دست این حشرات دیگر شب‌ها لامپ حیاط منازل خود را روشن نمی‌کنند و اداره برق نیز اقدام به خاموش کردن روشنایی معابر کرده است‌که این خاموشی‌ها انسان را یاد دهه 60 در شهر آبدانان می‌اندازد.
آن شب‌ها با شنیدن آژیر خطر، برق شهر می‌رفت و گاهی هم که برق قطع نمی‌شد بانگ «چراغ را خاموش کن» از پشت‌بام به گوش می‌رسید تا هواپیماهای متجاوز عراقی نتوانند شهر را شناسایی و بمباران کنند، البته آن زمان‌ها خاموشی در حد 10 دقیقه بود اما الان بیش از 10 شب است مناطقی از شهر در خاموشی بسر می‌برد.

 


مدیر کل نظارت بر درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: رسیدگی به شکایت‌های مربوط به اخذ زیرمیزی پزشکان به‌طور روزانه رسیدگی می‌شود.
دکتر سجاد رضوی دیروز در گفت‌وگو با ایرنا افزود: هر روز دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به صورت اتوماتیک تمام گزارش‌های مربوط به زیرمیزی را به وزارت بهداشت ارجاع می‌دهند و این شکایت‌ها مورد رسیدگی قرار گرفته و در صورت لزوم به دادسرا ارجاع داده می‌شود.
وی با بیان اینکه هنوز آمار مربوط به شکایت‌های مربوط به زیرمیزی درسال جاری جمع‌‌‌‌آوری نشده است، خاطرنشان کرد:‌ مردم برای گزارش تخلفات مربوط به زیرمیزی می‌توانند با سامانه 1490، تماس بگیرند.رضوی تاکید کرد: هر بیمارستانی که بیش از تعرفه‌های اعلام شده از بیماران پول بگیرد به سازمان تعزیرات و مراجع قضایی معرفی خواهد شد.
گفتنی است در سال گذشته یک و نیم میلیارد تومان، پول زیرمیزی پزشکان به بیماران بازگردانده شد.
استفاده بیمارستان‌ها از سایر داروهای بیهوشی جایگزین
مدیر کل نظارت بر درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه هیچگونه عمل جراحی به دلیل کمبود داروی بیهوشی در بیمارستان‌های کشور انجام نشده است،‌گفت: بیمارستان‌ها برای بیهوشی بیماران از سایر داروهای بیهوشی جایگزین استفاده می‌کنند. رضوی تاکید کرد: داروهای بیهوشی نایاب شده است اما تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر انجام نشدن عمل جراحی ناشی از کمبود این داروها به وزارت بهداشت گزارش نشده است.به گفته وی، تاکنون جان هیچ بیماری به دلیل کمبود داروی بیهوشی به خطر نیفتاده است.
مدیر کل نظارت بر درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه محدویت‌هایی در داروی بیهوشی برای استفاده بیمارستان‌ها ایجاد شده، اظهار داشت: بطور مثال پیش از این بیمارستان‌ها ذخیره سه ماه دارو را می‌گرفتند اما اکنون ذخیره یک ماه دارو را دریافت می‌کنند.

 


رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری 41 سارق و کشف 46 خودرو و موتورسیکلت مسروقه در طرح پیشگیری از سرقت روز شنبه در پایتخت خبر داد.
سرهنگ خانچرلی با اشاره به جزئیات اجرای این طرح گفت: در این عملیات 41 سارق بازداشت، 30 دستگاه خودرو و 16 موتورسیکلت مسروقه کشف و ضبط شد.
وی افزود: در این اقدام به موقع که تیم‌های عملیات معاونت عملیات این یگان حضور داشتند، طرح کنترل و سرکشی از محل‌های جرم‌خیز به منظور پاکسازی، دستگیری متهمان و کشف وسایل نقلیه اعم از خودرو و موتورسیکلت مسروقه از ساعت 9 صبح روز شنبه در محدوده کلانتری‌های زیر مجموعه سرکلانتری‌های پلیس پیشگیری پایتخت، اجرا شد که طی آن کلیه نقاط جرم‌خیز، پارکینگ‌ها و محل‌هایی که امکان سرقت وجود داشت تحت بازرسی و نظارت قرار گرفت.
خانچرلی تاکید کرد: در این راستا، 30 خودروی مسروقه و 16 موتورسیکلت مسروقه کشف و طی بررسی‌های انجام شده 41 سارق لوازم داخلی خودرو، زورگیر و سارق خودرو، سه توزیع‌کننده موادمخدر شناسایی و در عملیات‌های ضربتی بازداشت شدند که در بازرسی از وسایل همراه آنها 15 قبضه سلاح سرد، مقادیری موادمخدر و تعدادی لوازم داخلی خودروهای مسروقه کشف و ضبط شد.
رئیس‌ پلیس پیشگیری پایتخت، با اشاره به اجرای طرح امنیت محله محور در روزهای آتی نیز، گفت: طرح امنیت محله محور براساس درخواست شهروندان و تدابیر رئیس پلیس تهران بزرگ به اجرا درآمده و شهروندان می‌توانند در صورت برخورد با موارد مشکوک مراتب را به پلیس 110 گزارش دهند.

 


خرم‌آباد- خبرنگار کیهان:
120 دستگاه ماشین لباسشویی مدرن خارجی قاچاق هنگام حمل، در محور خوزستان- خرم‌آباد با هوشیاری ماموران پلیس شهرستان دوره چگنی کشف و ضبط شد.
فرمانده انتظامی لرستان با بیان این مطلب که ارزش کالای مکشوفه بالغ بر 2 میلیارد ریال برآورد شده است، افزود: این محموله توسط یک تریلر کشنده حمل می‌شد که راننده آن نیز دستگیر گردید.
سرتیپ کاظم علیزاده افزود: با توجه به اینکه ماشین‌های لباسشویی یاد شده بدون پرداخت حقوق گمرکی و قاچاق وارد کشور شده بود، راننده آن به مقام قضایی ارجاع گردید و کالاهای مکشوفه تحویل گمرک لرستان شد.

 


مرد جوانی که چهار فرد سالخورده را در منزل مادر بزرگ خود زندانی کرده بود، توسط پلیس بازداشت شد.
به گزارش خبرگزاری رویترز، «والتر جونز» که 31 سال سن دارد، این پیرمردان را در شرایط بسیار نامناسبی زندانی کرده بود.
نیروهای پلیس هیوستون پس از دریافت گزارش در خصوص زندانی شدن این افراد سالخورده، به منزل مذکور در شمال هیوستون رفتند و شهروندان سالخورده را به بیمارستان انتقال دادند. به گفته مقامات بیمارستان، سالخوردگان حبس شده از سوء تغذیه رنج می‌برند.
این چهار شهروند سالخورده به مقامات پلیس اعلام کردند مرد جوان آنها را وادار می‌کرد چک حقوق بازنشستگی خود را در اختیار او قرار دهند. این افراد 60 تا 80 ساله هستند. مقامات پلیس اعلام کردند قربانیان در گاراژی که هر یک از درهای ورودی آن به دو قفل مجهز بود نگهداری می‌شدند و از هیچ امکاناتی از جمله دستشویی و تختخواب برخوردار نبودند.
آنان همچنین گفتند این احتمال وجود دارد که حدود 10 سالخورده دیگر نیز در این منزل زندانی شده باشند.
گفتنی است، این مردان باوعده نوشیدنی و سیگار مجانی به گاراژ رفته بودند که متهم آنها را زندانی کرده بود.

 


هلن‌توماس یکی از برجسته‌ترین روزنامه‌نگاران ضد سیاست‌های رژیم صهیونیستی و مشی جنگ افروزانه آمریکا در 92 سالگی درگذشت.
به گزارش رسانه‌های آمریکایی، هلن توماس که به خاطر پشتکار بالا و صراحت لهجه در مصاحبه با10 رئیس جمهوری آمریکا معروف است، با پشت سرگذاردن موانع فراوان پیش روی زنان در جامعه رسانه‌ای واشنگتن، به یکی از روزنامه‌نگاران ثابت کاخ سفید بدل شد.
وی به عنوان فردی پر انرژی و پیگیر، ریاست هیئت خبرنگاران کاخ سفید را نیز به عهده داشت.
روزنامه لس‌آنجلس تایمز مهم‌ترین دستاورد هلن لبنانی الاصل را شکستن موانع و مقاومت در برابر تبعیض جنسیتی علیه زنان در جامعه روزنامه‌نگاری آمریکا می‌داند. او نخستین زنی بود که به سمت ریاست بخش اخبار کاخ سفید در خبرگزاری یونایتد پرس اینترنشنال انتخاب شد و در سال 2003 همزمان با جنگ عراق، بارها بوش را با پرسش‌های چالشی خود «مواخذه» کرد و خطاب به وی گفت: «تو بدترین رئیس جمهور تاریخ هستی». هلن همچنین درباره یهودیان اسرائیل گفته بود: «آنها باید گورشان را از فلسطین گم کنند و به خانه‌هایشان در آلمان، لهستان و آمریکا بازگردند.»توماس در اوایل وقت شنبه در سن 92 سالگی بر اثر کهولت سن درگذشت.

 


دولت محلی دبی برای مقابله با پدیده چاقی در این امیرنشین اعلام کرد به ازای هر یک کیلوگرم کاهش وزن افراد چاق در طول ماه رمضان یک گرم طلا به آنها پاداش می‌دهد.
به گزارش رویترز، برنامه 30 روزه کاهش وزن در دبی از جمعه گذشته و به مناسبت فرا رسیدن ماه رمضان به اجرا گذاشته شده است. بسیاری از مردم در این ماه ساعات روزه‌داری را با خوردن غذاهای پرچرب و شیرین در وعده‌های افطار و سحر جبران می‌کنند.
اداره مدنی دبی اعلام کرده است از جمعه گذشته تا 16 اوت به هر فرد به ازای هر یک کیلوگرم کاهش وزن خود یک گرم طلا پاداش می‌دهد و به سه نفری که بیشترین کاهش وزن را داشته باشند سکه طلا به ارزش 5400 دلار اعطا می‌شود.
حداقل کاهش وزن لازم برای برخورداری از پاداش در چارچوب این برنامه 2 کیلوگرم تعیین شده است.
شهرداری دبی طی اطلاعیه‌ای در این باره نوشت: افرادی می‌توانند در این برنامه شرکت کنند که وزن زیادی داشته باشند و به علاوه از روش‌های غیربهداشتی و نامناسب برای کاهش وزن استفاده نکنند. بر اساس این گزارش نهادهای بهداشتی دبی میلیون‌ها دلار برای مقابله با مشکل چاقی در این امیرنشین هزینه می‌کنند.

 


دومین کوسه «ماکی» که سریعترین کوسه جهان شناخته می‌شود پس از چهار دهه شکار شد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران این کوسه 6 فوتی که 46 مایل بر ساعت سرعت دارد و قابلیت جهش آن 30 فوت است توسط چند ماهیگیر حرفه‌ای در دریاهای آزاد انگلستان صید شد.42 سال قبل نیز یک نمونه از این کوسه شکار شده بود.

 


«سعدیه سیف‌الدین»، دانشجوی 21 ساله دانشگاه کالیفرنیا به عنوان نخستین زن مسلمان به عضویت هیئت امنای این دانشگاه منصوب شد.
به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) حدود 25 عضو هیئت امنای دانشگاه کالیفرنیا به اتفاق آرا، به عضویت سیف‌الدین در هيئت امنای این دانشگاه رای مثبت دادند.
سیف‌الدین به تازگی با ارائه درخواستی به مسئولان دانشگاه از آنها درخواست کرده بود که همکاری‌های اقتصادی خود را با شرکت‌ها و کارخانجات مرتبط با رژیم صهیونیستی یا اشغالگران رژيم صهیونیستی در کرانه باختری رود اردن قطع کنند.
به گزارش ایسنا به نقل از یونیورسیتی هرالد، جامعه دانشگاهی دانشگاه کالیفرنیا تصمیم هیئت امنای این دانشگاه مبنی بر انتخاب سعدیه سیف‌الدین به عنوان عضو هیئت امنای دانشگاه کالیفرنیا را مورد تمجید قرار داده و از وی به عنوان یک دانشجوی عالی که به همه دانشجویان و با هر عقیده‌ای احترام می‌گذارد یاد کردند.
گفتنی است سیف‌الدین یک سال در این پست باقی می‌‌ماند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10