(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 31 تـیـر 1392 - شماره 20548

حدیث دشت عشق
وقتی برخی ملی پوشان تمایلی به پوشیدن دوبنده تیم ملی ندارند
چالش تازه پیش روی تیم ملی کشتی آزاد
اخبار کوتاه از فوتبال
2 مدال طلای ایران در رقابت‌های دوومیدانی معلولان جهان
افشاگری عزیزی درباره دلالی در فوتبال
همه‌ آن چیزی که شنبه شب در ورزشگاه آزادی رقم خورد
مراسمی که در شأن هیچ کس نبود
اشتباه سایت جهانی رویینگ و ثبت نشدن نام دو نماینده کشورمان
موفقیت نمایندگان کشورمان در تور دوچرخه سواری چین
حذف نماینده وزن سوم تیم ملی تکواندو در مسابقات جهانی
2 بازیکن تیم ملی در تیم والیبال زیر 23 سال
پاداش 175 هزار دلاری برای تیم ملی والیبال
   


از نوشته سرباز شهید «محمدرضا حسینی بهجانی»
تفسیر معنای سربازی در راه وطن
حتماً دلتان می‌خواهد بدانید که من کجا افتاده‌ام خوب وقتی که ما لباس سربازی را به تن کردیم خود را آماده ساختیم که از این آب و خاک دفاع کنیم و حتی از نثار خون خود دریغ نورزیم پس هر کجا که افتادیم ناراحت نباشید.
سرباز شهید «محمدرضا حسینی بهجانی» سال 1343 در استان فارس متولد شد و در 19/5/1363 در منطقه مریوان کردستان به شهادت رسید.
ستاد یادواره شهدای سرباز استان فارس

 


با رأی به عدم حضور ملی‌پوشان در لیگ برتر کشتی آزاد به نظر می‌رسد کادرفنی تیم ملی با چالشی تازه روبرو باشند.
ملی‌پوشان اعزامی به رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان (2013 مجارستان)، مجاز به حضور در فصل جاری لیگ برتر کشتی نخواهند بود. این تصمیمی بود که اواخر خرداد ماه با پیشنهاد مدیر تیم‌ ملی و تصویب شورای فنی تیم ملی کشتی آزاد اتخاذ شد. «با نظر اعضای شورای فنی تیم‌های ملی کشتی و با توجه به برگزاری رقابت‌های جهانی و بازی‌های آسیایی 2014 در سال 93 و فشردگی برنامه‌های تمرینی و ضرورت انجام دوره‌های استراحت و بازسازی، پس از رقابت‌های جهانی، مقرر شد که آزادکاران شرکت کننده در رقابت‌های جهانی، در فصل جاری لیگ برتر کشتی حضور نیابند. در پی این تصمیم، شورای فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد با هدف اولویت بخشی همه‌جانبه به پوشیدن دوبنده تیم ملی و جبران نسبی منافع مادی کشتی‌گیران شرکت کننده در رقابت‌های جهانی مجارستان، از حضور نیافتن در لیگ به فدراسیون کشتی، اعلام کرد که با اتخاذ تدبیری مناسب تلاش کند، به صورت جدی و با استفاده از همه ظرفیت‌ها، روند جذب حامیان مالی ویژه‌ای را برای تیم‌های ملی کشتی کشور دنبال کند.» این قسمتی از بیانیه‌ای بود که شورای فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد در توجیه عدم حضور ملی‌پوشان در لیگ برتر کشتی آزاد صادر کرده بود.
تا اینجای کار همه چیز خوب به نظر می‌رسید و حکایت از برنامه‌ریزی بدون نقصی برای حمایت از ملی‌پوشان داشت، اما ماجرا از آنجا شروع شد که کشتی‌گیران با یک حساب سرانگشتی متوجه شدند که احتمالاً قرار است چه ضرری را متحمل شوند و زمزمه‌ها در اعتراض به این تصمیم بالا گرفت. به طوری‌ که به تازگی برخی از کشتی‌گیران حاضر در اردوی تیم ملی اعلام کرده‌اند تا زمانی ‌که وضعیت حضور آنها در لیگ برتر کشتی مشخص نشود تمایلی به پوشیدن دوبنده تیم ملی در مسابقات جهانی نخواهند داشت. البته سال گذشته چنین تصمیمی برای عدم حضور مربیان تیم ملی در لیگ برتر گرفته شد که با اعتراضات کم‌رنگی از سوی مربیان هم همراه بود و به نظر می‌رسد امسال هم این قانون به قوت خود باقی است و باید منتظر ماند و دید آیا مربیان هم اعتراضی نسبت به این قانون خواهند داشت یا نه؟
در این میان می توان حق را به کشتی‌گیران داد، چون تنها منبع درآمد آنها همین مسابقات لیگ است که سالی یک‌بار برگزار می‌شود و اگر قرار است چنین طرحی اجرا شود بهتر است قبل از آن، همانطور که عنوان شده بود منابع مالی مورد نظر برای رفع این نقص و جبران ضرر مالی ملی‌پوشان در نظر گرفته شود تا در صورت حضور آنها در تیم ملی و منع حضور در مسابقات لیگ تا حدودی منتفع شده و با فراغ بال به سکوهای جهانی فکر کنند. اما از طرف دیگر پوشیدن دوبنده تیم ملی افتخاری است که نصیب هر ورزشکاری نمی‌شود و پوشیدن این لباس مقدس با گذاشتن شرط و شروط برای ملی‌پوش شدن زیاد خوشایند به نظر نمی‌رسد و ورزشکاری که می‌خواهد جهانی شود باید به نوعی بخشی از خواسته‌های مادی خود را نادیده بگیرد؛ اما به هر حال باید تمهیداتی در نظر گرفته شود که این موضوع با کمترین هزینه و تلفات اجرایی شود. حال این سوال به وجود می‌آید در شرایط فعلی که فدراسیون کشتی حتی قادر به تأمین هزینه‌های مربوط به سفر تیم‌های ملی و هزینه‌های روزانه خود نیست، آیا پرداخت چنین مبلغی به کشتی‌گیران ملی‌پوش، شدنی است؟

 


بلیت های لیگ برتر گران شد
به پیشنهاد سازمان لیگ برتر و تایید فدراسیون فوتبال قیمت بلیت های لیگ برتر سیزدهم در ورزشگاه آزادی، دیگر ورزشگاههای تهران و شهرستانها اعلام شد.بر این اساس، بلیت های جایگاه ورزشگاه آزادی شامل طرفین جایگاه ویژه، 150000 ریال، طبقه اول ورزشگاه آزادی، 80000 ریال و طبقه دوم ورزشگاه آزادی 50000 ریال تعیین شده است. بهای بلیت در دیگر ورزشگاههای تهران و همچنین ورزشگاههای مختلف شهرستانها، 50000 ریال اعلام شده است.
بازگشت کرار به استقلال
وکیل کرار جاسم هافبک عراقی سابق استقلال در دفتر مدیرعامل باشگاه استقلال حضور پیدا کرد و پس از توافقاتی که صورت گرفت، کرار جاسم به عضویت تیم استقلال درآمد. نام این بازیکن، دیروز به لیست آسیایی استقلال نیز اضافه خواهد شد. کرار دو فصل پیش و پس از مشکلاتی که با مجتبی جباری پیدا کرد از استقلال جدا شد.
حمله به تقوی و طاهری
تعدادی از لیدرهای تیم مس کرمان تمرین روز گذشته به سمت مجتبی تقوی و دستیارش حمله کردند. بیژن طاهری مربی مس در خصوص این اتفاق گفت: قبل از این‌که به تمرین بروم پیامک‌های زیادی برای من فرستاده شد که اگر به تمرین بیایی فلان می‌کنیم و بهمان. من رفتم به محل تمرین و دیدم 40 نفر در زمین هستند. تا آمدم به خودم بیایم با شلنگ و چوپ به جانم افتادند و فقط ضربه‌هایشان را به بدنم می‌زدند.
هافبک صرب در جمع آبی پوشان
گوران لاوره هافبک هجومی و 30 ساله صربستانی که سابقه حضور در تیم پارتیزان بلگراد صربستان و بارنزلی انگلستان را دارد با عقد قراردادی یک ساله به تیم استقلال پیوست.
روایت تازه رویانیان از خیابان معروف
رویانیان مدیرعامل پرسپولیس با اشاره به رفت و آمد افراد مختلف به هیات مدیره مدعی شد: در این مدت هر روز یک نفر را می‌آوردند، یکی هنوز نیامده مصاحبه می‌کرد و بیانیه می‌داد و دیگری هم سریعا خداحافظی می‌کرد، بالاخره ما متوجه نشدیم چه کسانی را به هیات مدیره آوردند و چه کسانی رفتند،ولی این موضوعات از خیابانی آب می‌خورد که یک کاخ در آنجا وجود دارد.
صدور رضایتنامه انصاری فرد
رئیس کمیته انضباطی باشگاه پرسپولیس اعلام کرد که بعد از توافق با مسئولان باشگاه تراکتورسازی، رضایت نامه انصاری‌فرد را صادر می‌کنند.
آندو در تمرین استقلال
آندرانیک تیموریان روز گذشته در تمرین استقلال حاضر شد . این هافبک ملی‌پوش تیم ملی قراردادی به مدت یک سال با استقلال منعقد کرده و دیروز اولین حضورش در تمرین استقلال محسوب می‌شد.
پیراهن جباری به پژمان نوری رسید
شماره بازیکنان استقلال برای فصل بعد مشخص شد و به این ترتیب بازیکنان فصل قبل استقلال عموما بدون تغییر با شماره‌های سال قبل‌شان به میدان خواهند رفت. از نکات جالب شماره‌بندی بازیکنان استقلال رسیدن شماره 8 به پژمان نوری و شماره 21 به علیرضا نیکبخت واحدی است. لباس شماره 8 پیش از این بر تن مجتبی جباری بود.
خلعتبری در امارات
محمدرضا خلعتبری برای پیوستن به اردوی عجمان به امارات رفت.
ثبت قرارداد دایی
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس بعدازظهر دیروز با حضور در هیات فوتبال استان تهران قرارداد سه ساله خود را با این باشگاه به ثبت رساند.
قلعه نویی: نکونام حالا دیگر استقلالی است
سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران گفت: جواد نکونام تأثیر بسزایی در صعود تیم ملی به جام جهانی داشت و حالا او به تیم ما اضافه شده است.
دوری 2 هفته ای ابراهیم زاده
مسعود ابراهیم زاده هافبک تراکتورسازی در تمرینات تیم خود از ناحیه همسترینگ دچار مصدومیت شد. طبق اعلام مسئولان تراکتورسازی این بازیکن دو دیدار ابتدایی فصل را از دست داده است.
موافقت فیفا با درخواست پرسپولیس
مسئولان فیفا با درخواست باشگاه پرسپولیس مبنی بر تمدید مهلت برای ارسال لایحه به فیفا در مورد ممدوتال موافقت کردند.
مشت زنی هیدینک
گاس هیدینک به دلیل مشت زدن به داور مسابقه در آستانه محرومیت قرار گرفت.
هاینکس چهره محبوب هواداران بارسلونا
هواداران بارسلونا یوپ هاینکس را بهترین گزینه برای جانشینی تیتو ویلانووا می‌دانند. در نظرسنجی روزنامه اسپورت، چاپ ایالت کاتالونیا بیشتر شرکت‌کنندگان یوپ هاینکس، سرمربی سابق بایرن‌مونیخ و رئال‌مادرید را شایسته‌ترین گزینه برای جایگزینی ویلانووا دانستند. در این نظرسنجی 36 درصد از شرکت‌کنندگان به هاینکس رای دادند. بعد از هاینکس، بیلسا با 24 و فرانک رایکارد با 9 درصد در رده‌های بعدی قرار گرفتند.
پیشنهاد تازه منچستر برای فابرگاس
منچستریونایتد برای جذب سسک فابرگاس تلاش دوباره‌ای داشت و این بار پیشنهادی 35 میلیون یورویی را ارائه کرد.
دنیا از فوتبال آلمان الگوبرداری کند
رئیس فدراسیون جهانی فوتبال، موفقیت‌های فصل گذشته بایرن مونیخ و دورتموند را دلیلی برای تبدیل شدن ژرمن‌ها به الگویی برای فوتبال دنیا دانست.

 


در اولین روز از رقابت‌های جهانی دو ومیدانی معلولین فرانسه، 2 نماینده کشورمان موفق به کسب نشان طلا شدند.
در اولین روز از رقابت‌های جهانی دو و میدانی معلولین فرانسه، محمد خالوندی در ماده پرتاب نیزه، کلاس F58 با ثبت رکورد 50 متر و 23 سانتی‌متر به نشان طلا دست یافت. در مسابقات این ماده و کلاس، نمایندگان برزیل و مصر به ترتیب دوم و سوم شدند.محسن کاییدی، دیگر نماینده کشورمان نیز در رقابت‌های پرتاب نیزه، کلاس F34، با ثبت رکورد 43 متر و 41 سانتی‌متر، ضمن کسب نشان طلا، رکورد پارالمپیک لندن (38 متر و 32 سانتی‌متر) را که متعلق به خودش بود را ارتقا داد. کاروان اعزامی ایران، متشکل از 9 ورزشکار جانباز و معلول و 2 ورزشکار از فدراسیون ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان برای حضور درمسابقات جهانی دو‌و‌میدانی فرانسه، عازم این کشور شده‌اند.

 


حماسه ساز ملبورن گفت:« شک نکنید که برخی از بازیکنان ، مربیان و مدیران ما خودشان دلالی می کنند!»
بحث دلالی در فوتبال ایران دیگر فراتر از حد تصور است و به عقیده خیلی ها دلال ها در لباس های مختلف به این کار مشغولند.خداداد عزیزی بازیکن سالهای قبل تیم ملی ایران درباره دلالی در فوتبال ایران دست به افشاگری زده است.این چهره در گفت و‌گویی با مجله کیهان ورزشی با اشاره به اتفاقی که برای خودش افتاده است گفت:« چندی قبل یک نفر به من زنگ زد و خودش را معرفی کرد و متوجه شدم که برادر عضو هیات مدیره یک باشگاه است . به من گفت اگر برادر من در هیات مدیره به شما رای بدهد سرمربی می شوید و من هم قبول کردم و فردا زنگ زد و گفت برادرم به شما رای داده و حالا باید شما اجازه بدهید سه بازیکن را ما به تیم اضافه کنیم! من هم وقتی این حرف را شنیدم جوابی به طرف دادم که رفت و دیگر پیدایش نشد.»این مربی در ادامه به حضور برخی مربیان خارجی در فوتبال اشاره کرد و افزود:« یک مربی بنام تومباکوویچ را به ایران و باشگاه استیل آذین آوردند که دلال ها یک میلیارد از قرار داد او را برداشتند و به خودش ۴۰۰ میلیون تومان رسید. دوستی دارم که می گفت این مربی در اسلوواکی برای ماهی ده هزار دلار التماس می کرد.»خداداد در ادامه گفت:« شک نکنید که برخی از بازیکنان ، مربیان و مدیران ما خودشان دلالی می کنند!» بازیکن اسبق تیم ملی ایران درباره چند مربی خارجی این سالهای فوتبال ایران گفت:« یک نفر را برای برق شیراز آوردند که در قنادی کار می کرد و داداش برانکو بود. این لوکا بوناچیچ چطوری در تیم های مختلف کار می کند؟ چه کسی او را می آورد؟ کاسیمیرو هم انگار یک سال در میان ویزای ایران دارد تا بیاید و نفت و آبادان را بدبخت کند!»

 


بازی نمادین تیم ملی فوتبال ایران و بازیکنان تیم ایران در سال 1998 شنبه شب بدون حضور رییس جمهور ، ستارگان سال‌های دور تیم ملی و البته تماشاگران پرشمار، در سردی کامل برگزار شد!
مراسم تقدیر از تیم‌های ملی فوتبال و فوتسال ایران که توام با بازی نمادین تیم ملی فوتبال کنونی و تیم سال 98 بود، شنبه شب بر خلاف آنچه انتظار می رفت، سرد برگزار شد؛ مراسمی که با همه تلاش‌ها برای برگزاری‌اش، نمی دانیم مقصر بی‌نظمی، اعتراض‌ها و کسالت بار بودن آن وزارت ورزش و جوانان بود یا کمیته‌ فرهنگی فدراسیون، اما هر چه و هر که بود، خلاصه جشن شنبه شب حس و حالی نداشت و انگار همه حتی مدعوین اش دوست داشتند هر چه زودتر تمام شود و بالاخره نیمه کاره رها شد!
استقبال کمرنگ ملی‌پوشان 98
با وجود دعوت رسمی و درخواست‌های شفاهی مسئولان و پیشکسوتان فوتبال، اما ستارگان تیم ملی سال 98 به هر دلیلی رغبتی برای حضور در این بازی نمادین نداشتند. یکی نمی خواست که مردم به او بخندند و یکی هم این کار را در شأن اسطوره‌های فوتبال مملکت نمی دانست. یکی از مدیران ورزشی و مسئولان بالاتر دلخور بود و برخی هم که اصلا ایران نبودند. نهایتا سرشناسانی همچون علی دایی، کریم باقری، خداداد عزیزی، مهدی مهدوی‌کیا، احمدرضا عابدزاده، نادر محمدخانی، ‌محمد خاکپور و ... در مسابقه نمادین نبودند
استقبال سه هزار نفری
وقتی وارد استادیوم شدیم حداکثر سه هزار نفر از علاقمندان فوتبال را دیدیم که معلوم بود خیلی وقت است که دلتنگ استادیوم و دیدن بازی‌های شبانه در ماه مبارک رمضان هستند.
رئیس جمهور هم نیامد
وقتی دو تیم ملی وارد زمین شدند، چشمان مردم را می‌دیدیم که لابه لای قرمزپوشان تیم 98 به دنبال احمدی‌نژاد می‌گردند، اما فعلا که خبری از حضور رئیس جمهور نبود. تیم حفاظتی در ورزشگاه مستقر بود و حتی محوطه امنیتی با داربست‌های فلزی مقابل ورودی غربی داخل استادیوم تعبیه شده بود که نشان می‌داد احمدی نژاد حتما می‌آید. بازی شروع شد و به نیمه رسید، اما باز خبری از رئیس جمهور نبود که یک مرتبه دیدیم به حراستی‌ها اطلاع دادند قضیه منتفی شده و آنها هم کم‌کم استادیوم را ترک کردند. حال این مردمی که بعضا به سختی خودشان را به ورزشگاه رسانده بودند نه شاهد بازی ستاره‌های تیم پر خاطره بودند و نه حضور رئیس جمهور در زمین بازی.
تیمی که بی رحم بود
شاید همه تصور می‌کردند که تیم ملی سال 2013 کمی مراعات سن و سال و شرایط جسمانی پیشکسوتان تیم 98 را می‌کرد، اما جوان‌ترها با بی‌انصافی به راحتی هر چه تمام‌تر از کناره‌ها استارت می‌زدند، به سمت دروازه‌ها می‌رفتند و با دادن پاس‌های مورب که در تمرینات کی‌روش یاد گرفته بودند، مهاجمان را صاحب موقعیت کرده و آنها هم با بی‌رحمی دروازه‌ نیما نکیسای با انگیزه را باز می‌کردند! در یک صحنه حتی نکیسا هم به شوخی خطاب به یکی از گلزن‌ها گفت: " بابا آرام‌تر بزن، بی‌انصاف" بالاخره گل‌ها یکی پس از دیگری دروازه‌ بی دفاع‌ها که تنها امید ابراهیمی و فرزاد حاتمی را از نسل امروز همراه خود داشتند را باز کرد و به عدد پنج رسید؛ اینجا بود که تماشاگران یک صدا با فریادهایی رسم جوانمردی را به بازیکنانی که در آستانه لیگ سیزدهم قدرتنمایی می‌کردند را یادآوری می نمودند.
یک نیمه از بازی آب رفت
مسابقه‌ای که طبق برنامه‌ریزی قبلی وعده داده شده از سوی مسئولان فدراسیون قرار بود در دو نیمه 30 دقیقه‌ای انجام شود،‌ انگار با نیامدن رییس جمهور و بی میلی برگزار کنندگان یک نیمه‌اش آب رفت! بازی در 30 دقیقه‌ با دلاوری شاگردان کارلوس کی‌روش تمام شد و بازماندگان تیم 98 خسته‌تر از همیشه در وسط زمین پهن شدند.
شیوه عجیب تقدیرها
مراسم تقدیر از تیم‌های ملی هم در نوع خودش جالب و خالی از اشکال نبود. از شش تیمی که قرار بود تقدیر به عمل آید تنها تیم‌های فوتسال مردان، فوتبال ساحلی و تیم نوجوانان نسبتا کامل بود. تیم ملی بزرگسالان که به جام جهانی برزیل راه یافته هم که اصلا روی سکو نیامد! پیشکسوتان داوری هم که بنده‌های خدا آنقدر ایستادند و نهایتا جزو آخرین نفرها مورد تقدیر (یعنی دریافت یک شال و یک تندیس ) قرار گرفتند. اما عجیب تر از همه تقدیر از تیم فوتبال و فوتسال بانوان بود که کل تیم به رغم محدودیت‌های حضور بانوان به استادیوم آمدند، اما در اتاق‌های شیشه‌ای جایگاه CIP فقط نظاره‌گر تقدیر از مدیران و مربیانشان بودند. آنها بلافاصله بعد از مراسم مقابل جایگاه ویژه آمدند و شدیدا به فریده شجاعی، نایب رییس بانوان فدراسیون اعتراض کردند.

 


نام دو نماینده قایقرانی ایران در استارت لیست رقابت های رویینگ قهرمانی زیر 23 سال جهان ثبت نشده است.
رقابت های رویینگ قهرمانی زیر 23 سال جهان از چهارشنبه به میزبانی اتریش برگزار می شود و ملی پوشان ایران پس از 14 ماه تعلیق در رقابتی بین المللی شرکت می کنند. صابر نادری و امیر رهنما دو نماینده ایران در مسابقات قهرمانی زیر 23 سال جهان هستند اما نام آنها در استارت لیست فدراسیون جهانی ثبت نشده است.البته نام ایران در لیست کشورهای شرکت کننده در قهرمانی جهان وجود دارد اما به جای نام نماینده های ایران نام دو پارو زن از جمهوری چک به نام های "مارک سیمانک" و "ادوین سارگانت" ثبت شده است. در هر حال با اینکه نام ایران در رقابت ها ثبت شده است به نظر می رسد که این مساله تنها یک اشتباه در سایت فدراسیون جهانی است و مشکلی برای حضور ملی پوشان ایران در رقابت ها وجود ندارد.

 


صمد پورسیدی و تیم پتروشیمی تبریز قهرمانی رده بندی انفرادی و تیمی تور دوچرخه سواری کینگ هایلیک چین را به خود اختصاص دادند.
در مرحله سیزدهم و پایانی تور دوچرخه‌سواری حرفه‌ای کینگ هایلیک که شب گذشته شنبه بیست و نهم برگزار شد، رکابزنان مسیر 77 کیلومتر را با یکدیگر به رقابت خواهند پرداختند. با وجود اینکه رکابزنان ایران نتوانستند در این مرحله بر سکوی انفرادی قرار بگیرند اما در رده بندی مجموع مراحل، تیم پتروشیمی تبریز و میرصمد پورسیدی رکابزن این تیم موفق شدند بر سکوهای نخست این دو بخش دست یابند.

 


نماینده وزن سوم تیم ملی تکواندو ایران در بخش مردان سومین مبارزه خود را به نایب قهرمان المپیک باخت و حذف شد تا راه تیم ملی برای تکرار عنوان قهرمانی ناهموارتر از قبل شود.
در ادامه مبارزات روز ششم از بیست و یکمین دوره رقابتهای تکواندو قهرمانی جهان که با حضور 872 تکواندوکار از 134 کشور در سالن "اکس پوزیتو"ی شهر "پائبولا" مکزیک جریان داد، محمد خمسه در وزن سوم مقابل تکواندوکاری از کره‌جنوبی باخت و حذف شد.نماینده وزن 63- کیلوگرم تیم ملی ایران در سومین مبارزه خود به مصاف "لی دائه هوون" از کره‌جنوبی رفت و با نتیجه 15 بر 3 مبارزه را به حریف واگذار کرد و از گردونه مسابقات کنار رفت. این کره‌ای مدال نقره بازی‌های المپیک 2012 لندن، طلای جهانی 2011، طلای بازی‌های آسیایی 2010 و طلای قهرمانی آسیا در سال 2012 را در کارنامه خود ثبت کرده است. خمسه پیش از این دیدار "انجو" از برزیل را 6 بر 2 و "رافیک ظهوری" از هلند را 10 بر 2 شکست داده بود.تیم ملی تکواندو ایران که دوره قبل با کسب سه مدال طلا، یک نقره و دو برنز به عنوان قهرمانی جهان دست یافته بود و مانع از رسیدن کره‌جنوبی به سکوی نخست شده بود، در این دوره تا اینجای کار و در فاصله یک روز به پایان مسابقات با یک طلای بهنام اسبقی و دو نقره هادی مستعان و سجاد مردانی کار دشواری برای تکرار عنوان قهرمانی دارد. خمسه با دو پیروزی خود سه امتیاز کسب کرد و جمع امتیازات تیم ملی را به عدد 46 رساند تا نمایندگان ایران در انتظار نتایج سایر مدعیان از جمله تکواندوکاران کره‌جنوبی، مکزیک و روسیه بنشینند. امید عمیدی آخرین نماینده تیم ایران است که در آخرین روز به دیدار رقبای خود می‌رود. از تیم مردان ایران علاوه بر خمسه، خدابخش حجی‌زواره و نقیب زاده موفق به کسب مدال نشدند. حاجی‌پور، رشیدی، قربانی و ایزدی هم چهار عضو تیم بانوان هستند که توفیق چندانی در جام بیست و یکم کسب نکردند. پرونده این دوره از مسابقات امروز بسته خواهد شد.

 


تیم والیبال زیر 23 سال ایران که در اردوی آمادگی برای مسابقات جهانی برزیل به سر می‌برد به دنبال به خدمت گرفتن "رضا قرا" است و برخی منابع آگاه نیز از احتمال پیوستن "غفور" به این تیم خبر می‌دهند!
تیم والیبال زیر 23 سال ایران خود را برای شرکت در مسابقات جهانی برزیل آماده می‌کند. شاگردان پیمان اکبری بعد از یک وقفه چند هفته‌ای اردوی آمادگی خود را در کمپ فدراسیون والیبال پیگیری می‌کنند. قرار است تا تیم زیر 23 سال به عنوان نماینده ایران در جام ریاست جمهوری قزاقستان شرکت کند. همچنین مسئولان این تیم درصدد برگزاری یک اردوی آمادگی در کشور آرژانتین قبل از سفر به برزیل هستند. از آنجایی که فعلا سهیل احمدی تنها پشت خط زن آماده در اردوی تیم زیر 23 سال به شمار می‌رود برخی منابع آگاه از تلاش برای به خدمت گرفتن "رضا قرا" و همچنین احتمال پیوستن "امیر غفور" به این تیم خبر می‌دهند. نخستین دوره مسابقات قهرمانی زیر 23 سال جهان مهرماه سال جاری در برزیل آغاز می‌شود.

 


فدراسیون والیبال بابت حضور در لیگ جهانی مبلغ 175 هزار دلار پاداش دریافت می کند.
یکی از محسنات لیگ جهانی این است که به تیم های شرکت کننده (برنده یا بازنده) مبلغی از سوی فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) تعلق می گیرد.طبق قانون مسابقات سال جاری قرار است به تیم های برنده با هر امتیازی در هر بازی 10 هزار دلار و به تیم های بازنده پنج هزار دلار تعلق گیرد.در سنوات گذشته اين مبالغ نقدی پس از پایان مسابقات از سوی ناظر فدراسیون جهانی حاضر در محل مسابقات پرداخت می شد اما از سال جاری این نوع پرداخت تغییر کرده و پس از پایان مسابقات لیگ جهانی تمامی مطالبات از سوی مسئولان فدراسیون جهانی محاسبه و به تیم ها پرداخت می شود.تیم ملی والیبال کشورمان از 10 بازی که در مسابقات لیگ جهانی 2013 انجام داد 5 برد و پنج باخت را در کارنامه اش به ثبت رساند. امیر خوش خبر، سرپرست تیم ملی در خصوص عواید والیبال ایران از حضور در لیگ جهانی اظهار داشت: مجموع برد و باختهای تیم ایران در مسابقات لیگ جهانی طبق محاسبات 75 هزار دلار می‌شود. قرار است به خاطر رنکینگ ایران در لیگ جهانی هم مبلغی حدود 100 هزار دلار به ایران تعلق گیرد.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10