(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 31 تـیـر 1392 - شماره 20548

کارشناس آمریکایی رژیم صهیونیستی را تهدید بشریت خواند
اخوان‌المسلمین مصر از اعتصاب غذای مرسی خبر داد
جنگ و گریز شبانه با ماموران آل خلیفه در بحرین
تجمع گسترده طرفداران مرسی در قاهره سفیر آمریکا را اخراج کنید
ارتش سوریه حمله تروریست‌ها به حرم حضرت زینب(س) را ناکام گذاشت
65 شهید و 200 مجروح در انفجارهای عراق
بدرفتاری پلیس فرانسه با یک زن مسلمان ، حومه پاریس را به آشوب کشاند
در اعتراض به جاسوسی واشنگتن در آلمان صورت گرفت
تجمع ضدآمریکایی مردم آلمان مقابل پایگاه نظامی پنتاگون
بندر بن‌سلطان با کمک موساد جبهه ضد مقاومت در لبنان تشکیل می‌دهد
مخالفت فلسطینی‌ها با از سرگیری مذاکرات سازش
درگیری پلیس ترکیه با معترضان در میدان تقسیم اسلامبول
فریاد معترضان به نژادپرستی در آمریکا ما عدالت می‌خواهیم
   


یک کارشناس آمریکایی رژیم اشغالگرقدس را بسیارخطرناک وتهدیدی برای بشریت عنوان کرد.
به گزارش شبکه تلویزیونی پرس تی وی ، "مارک گلن" در گفتگو با این شبکه با اشاره به تسلیحات هسته ای رژیم تل آویو و آزمایش موشک بالستیک با توانایی حمل کلاهک هسته ای از سوی این رژیم گفت : آنچه اسرائیل را خطرناک می کند، ذهنیت سردمداران آن است زیرا اسرائیل تنها رژیم در تاریخ است که تهدید کرده برای حفظ موجودیت خود اگر لازم باشد کل نسل بشریت را نابود می کند. این کارشناس آمریکایی افزود: مسئله دیگر اینکه اسرائیل متحد آمریکاست و آمریکا تنها کشور در جهان است که از تسلیحات اتمی علیه کشوری دیگر استفاده کرده است. ترکیب این دو سبب شده است اسرائیل بسیار خطرناک و تهدیدی برای بشریت شود.

 


اخوان‌المسلمین اعلام کرد، محمد مرسی رئیس‌جمهور برکنار شده مصر چند روزی است دست به اعتصاب غذا زده است.
تلویزیون روسیه روز گذشته طی مصاحبه با«محمد البلتاجی»، از رهبران اخوان‌المسلمین مصر و عضو سابق مجلس شورای این کشور گزارش داد محمد مرسی دو روز است که اعتصاب غذا کرده است.
به گفته «البلتاجی» این اعتصاب غذا در اعتراض به «کودتای نظامی ارتش علیه مشروعیت قانونی مرسی، تصمیمات وزیر دفاع در لغو قانون اساسی و منحل شدن مجلس شورا» صورت گرفته است. وی در عین حال گفت وضعیت جسمی مرسی بد نیست اما وی با شنیدن اخبار درگیری‌های خیابانی بین طرفداران و مخالفان خود «بسیار ناراحت و اندوهگین» ‌است.

 


سرویس خارجی-
بحرینی‌ها با برگزاری تظاهرات گسترده در مناطق مختلف این کشور خود را برای تظاهرات سرنوشت‌ساز روز 14 اوت (23 مرداد) با هدف سرنگونی آل‌خلیفه آماده کردند.
مردم بحرین با برگزاری تظاهرات پس از مراسم افطار بار دیگر بر سقوط نظام بحرین تأکید کردند. معترضان علیه ماموران آل‌خلیفه از کوکتل مولوتف استفاده کردند.
تظاهرکنندگان در مناطق مختلف با سر دادن شعارهایی خواستار آزادی زندانیان سیاسی شدند.بحرینی‌ها همچنین اعلام کردند آمادگی دارند تا تظاهرات روز 14 اوت را با شکوه هرچه تمامتر برگزار کنند و تکلیف رژیم را یکسره سازند.این تظاهرات در شرایطی برگزار شد که نیروهای رژیم با شلیک گلوله ساچمه‌ای و گاز اشک‌آور به تظاهرکنندگان حمله کردند و با آنها درگیر شدند.
این تعقیب و گریز تا ساعاتی پس از نیمه‌شب ادامه داشت که در نتیجه آن تعدادی از تظاهرکنندگان مجروح شدند.از سوی دیگر ریحانه الموسوی بانوی فعال بحرینی در اعتراض به بدرفتاری زندانبانان رژیم آل‌خلیفه دست به اعتصاب غذا زد.وی پیش از این از بدرفتاری زندانبانان با او و تغییر شرایط بازداشتش نزد مسئولان بازداشتگاه شکایت کرده بود اما شکایت او بی‌نتیجه ماند به همین سبب تصمیم گرفت در اعتراض به بی‌توجهی به شکایتش دست به اعتصاب غذا بزند.افشای بدرفتاری نیروهای آل‌خلیفه با ریحانه الموسوی و شکنجه او توسط زندانبان‌ها، موجب تشدید بدرفتاری‌ها با این بانوی فعال بحرینی شده است.

 


هزاران نفر از طرفداران اخوان‌المسلمین مصر با تظاهرات به سمت سفارت آمریکا خواستار اخراج سفیر این کشور شدند.
طرفداران «محمد مرسی»، رئیس‌جمهور برکنار شده مصر که چند هفته‌ای است به طور روزانه علیه ارتش و دولت انتقالی تظاهرات می‌کنند، روز گذشته با برپایی یک تظاهرات گسترده ضدآمریکایی دخالت این کشور در اقدام ارتش علیه دولت مرسی را به شدت محکوم کردند.
معترضان در حین برپایی این تظاهرات و عبور از مقابل سفارتخانه‌های برخی کشورها که در کودتا علیه مرسی نقش داشتند مقابل سفارت آمریکا تجمع کردند.
«ائتلاف ملی حمایت از مشروعیت» با صدور بیانیه‌ای هدف از برپایی این اعتراض‌ها را رسوا کردن آمریکا و درخواست برای اخراج سفیر این کشور از مصر عنوان کرد. محکومیت قتل چهار زن که چند روز پیش در جریان همین ناآرامی‌ها از سوی افراد ناشناس به قتل رسیدند، از دیگر اهداف اخوانی‌ها برای برپایی این تظاهرات عنوان شده است.
طی هفته‌های پس از برکناری مرسی از قدرت، اخوانی‌ها تقریبا همه روزه با شعارهای اسلام‌خواهانه علیه ارتش، آمریکا و رژیم صهیونیستی تظاهرات کرده‌اند که در برخی موارد این اعتراض‌ها به خشونت کشیده شده است.
پایگاه خبری العهد لبنان محل برپایی این اعتراض‌ها را از میدان النهضه تا محل ساختمان شورای حقوق بشر و همچنین از منطقه «العباسیه» تا ساختمان وزارت دفاع مصر عنوان کرد.
پیش از برپایی این اعتراض‌های گسترده ساکنان شهر «المنیا» نیز شنبه‌شب در حمایت از رئیس‌جمهور برکنار شده مصر تظاهرات کردند.
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، تظاهرکنندگان بر مخالفت خود با آنچه «کودتای نظامی و تجاوز به مشروعیت و اراده مردمی» توصیف شد تاکید کردند. تظاهرکنندگان تصاویر مرسی و پلاکاردهایی در دست داشتند که در آنها حوادث مقابل مقر گارد ریاست جمهوری محکوم شده و بازگشت به مشروعیت درخواست شده بود. تظاهرکنندگان تاکید کردند همچنان به مشروعیت رئیس‌جمهور و قانون اساسی اعتقاد دارند. هفت نفر از معترضان هنگامی که عازم محل راهپیمایی در المنیا بودند بازداشت شدند.
این شبکه خبری همچنین از وقوع تیراندازی به سوی تحصن‌کنندگان اخوانی در «پورت سعید» خبر داد. براساس این گزارش عده‌ای ناشناس سوار بر یک خودرو به سمت تحصن‌کنندگان حامی مرسی در این شهر تیراندازی کردند و بلافاصله گریختند.
در جریان این تیراندازی شماری از تحصن‌کنندگان مجروح شدند.
«عدلی منصور» که چندی پیش کار خود را به عنوان رئیس‌جمهور موقت مصر آغاز کرده روز گذشته فرمان آغاز به کار «کمیته اصلاح‌کننده قانون اساسی مصر» را صادر کرد. این قانون سال گذشته در مجلس اسلامگرای این کشور تدوین شد اما با تحریم لیبرال‌ها و مسیحیان مواجه شد. پس از برکناری مرسی قانون اساسی مصر مسکوت ماند. مصر برای برگزاری انتخابات جدید باید قانون اساسی اصلاح شده را اجرا کند در غیر این صورت نخواهد توانست این انتخابات مهم را برگزار کند. این انتخابات باید تا قبل از پایان سال جاری میلادی برگزار شود.
خبر دیگر اینکه پادشاه اردن روز شنبه پس از ورود به قاهره با رهبران جدید مصر دیدار و گفت‌وگو کرد. به گزارش خبرگزاری فرانسه، عبدالله دوم جزو نخستین رهبرانی بود که پس از برکناری مرسی به ارتش مصر تبریک گفت. در بیانیه دفتر ریاست جمهوری مصر درباره این دیدار آمده: «عبدالله و عدلی منصور در این دیدار کوتاه در مورد تقویت مناسبات دوجانبه به توافق رسیدند. پادشاه اردن همچنین وعده داد به قاهره برای گذار از شرایط فعلی کمک کند.«حازم الببلاوی» نخست‌وزیر دولت انتقالی مصر نیز پس از دیدار با پادشاه اردن در تلویزیون رسمی این کشور گفت قاهره به دنبال ایجاد تنش با هیچ کشوری نیست.«الببلاوی» سپس به موضع‌گیری‌های تند اخیر «رجب طیب اردوغان»، نخست‌وزیر ترکیه علیه رهبران جدید مصر اشاره کرد و گفت: اردوغان اطلاعات ناقصی درباره تحولات مصر دارد و این مسئله نیازمند توضیح است.وی این را هم گفت که ابتدا وقتی پیشنهاد پست نخست‌وزیر به وی داده شد، با آن مخالفت کرد اما پس از اینکه دید هیچ کس حاضر به پذیرش این مسئولیت نیست مجبور شد آن را بپذیرد. نخست‌وزیر مصر افزود از ادامه خشونت‌ها در کشورش ناخرسند است و تمام مردم این کشور را به آشتی و همبستگی دعوت می‌کند.
پایگاه خبری «الیوم السابع» اما از سفر فرستاده رئیس‌جمهور موقت مصر به 8 کشور آفریقایی با هدف تشریح تحولات این کشور خبر داد.
«مخلص قطب» که دیروز سفر خود را با «اتیوپی» آغاز کرد، حامل نامه‌هایی برای سران کشورهای آفریقایی است. پس از برکناری مرسی توسط ارتش مصر، اتحادیه آفریقا عضویت این کشور را به حال تعلیق در‌آورد.
آخرین خبرها:
* شمار زیادی از نیروهای ویژه امنیتی در اطراف سفارت آمریکا مستقر شدند تا مانع از حمله احتمالی مخالفان به این سفارتخانه شوند. طرفداران مرسی تظاهرات خود را از مقابل سفارتخانه‌های کشورهای غربی آغاز کردند. ارتش مصر تمام راه‌های منتهی به وزارت دفاع را سیم خاردار کشید.
* نخست‌وزیر دولت موقت مصر «عادل عبدالحمید»، وزیر پیشین دادگستری را بار دیگر به این سمت برگزید.
* «راشد الغنوشی» رهبر جنبش اسلام‌گرای النهضه تونس گفت: جنگی که در مصر در اعتراض به سرنگونی دولتی قانونی جریان دارد به نفع اسلام و اخوانی‌ها تمام می‌شود.
غنوشی افزود: دموکراسی یعنی احترام به نتایج صندوق‌های رأی، دموکراسی حکومت نظامیان نیست. دموکراسی اجرای تصمیمات سیاسی توسط سربازان نیست.
وی همچنین اظهار داشت: کسی که کودتای مصر را فرماندهی کرد مشروعیت خود را از رئیسش که وی را در زندان افکنده کسب کرده بود. سرباز علیه فرمانده خود کودتا کند این یعنی رسوایی.
* رئیس حزب «عمل جدید» مصر خواستار لغو معاهده «کمپ دیوید» میان این کشور و رژیم صهیونیستی شد.

 


نیروهای ارتش سوریه تمامی عناصر یک گروه مسلح که قصد بمب‌گذاری و حمله به حرم مطهر حضرت زینب(س) را داشتند به هلاکت رساندند.
به گزارش خبرگزاری فارس، یگان‌های ارتش سوریه در جریان درگیری با یک گروه مسلح در منطقه اطراف حرم مطهر حضرت زینب(س) در حومه دمشق تمامی افراد این گروه تروریستی را به قتل رساندند.
تروریست‌های مسلح قصد خرابکاری و بمب‌گذاری در اطراف حرم مطهر را داشتند که با اقدام به موقع نیروهای ارتش توطئه آنان نقش بر آب شد.
در این درگیری که حدود سه ساعت طول کشید تمامی تروریست‌ها کشته و سلاح‌ها و مهمات آنان به دست نیروهای ارتش افتاد.
این در حالی است که تروریست‌ها روز جمعه نیز با حمله موشکی به بارگاه حضرت زینب مدیر اداری حرم را به شهادت رسانده و تعدادی از زائران را مجروح کردند.
درگیری‌های دیگری نیز میان ارتش سوریه با عناصر مسلح در منطقه الحجیره از جمله مناطق همجوار حضرت زینب(س) رخ داد که در جریان این درگیری‌ها ده‌ها فرد مسلح کشته و زخمی شدند.
از سوی دیگر، در شهرهای مختلف پاکستان مردم مسلمان پاکستان اعم از شیعه و سنی با برپایی تظاهرات حمله موشکی به حرم حضرت زینب(س) را محکوم کردند.
تظاهرکنندگان تاکید کردند مسلمانان تا آخرین نفس وحدت خود را حفظ خواهند کرد و توهین به مقدسات باعث انسجام بیشتر آنان خواهد شد.
رهبر جمعیت علمای پاکستان در جمع تظاهرکنندگان گفت، اگر پیمانه صبر مسلمانان لبریز شود این موضوع عواقب خوبی برای حامیان غربی تروریست‌ها نخواهد داشت.
روز شنبه همچنین یک انفجار تروریستی در منطقه مسکونی العماره دمشق رخ داد که بر اثر آن یک نفر کشته شد.این در حالی است که منابع خبری گزارش دادند که کردهای مسلح در شمال سوریه سرکرده گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام وابسته به القاعده را بازداشت کردند.
دیدبان حقوق بشر در این باره گزارش داد: اعضای این گروه تروریستی در حالی بازداشت شدند که در تلاش بودند در مدرسه‌ای که مقر یک حزب کرد در شهر تل ابیض بود، بمب‌گذاری کنند که پس از آن درگیری‌های شدیدی میان طرفین رخ داد که درگیری‌ها به برخی از مناطق دیگر این شهر کشیده شد و گردان‌های مسلح در این شهر و اطراف آن مستقر شدند.
دیدبان حقوق بشر با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر کشته شدن دو تن از اعضای گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام اعلام کرد که چند تن از نیروهای دو طرف نیز زخمی شده‌اند.
پیشتر نیز یگان‌هایی از کردها، نیروهای جبهه النصره و دولت اسلامی عراق و شام را از شهر استراتژیک راس‌العین واقع در استان حسکه بیرون کردند.
همچنین تشکیل شوراهای بیداری در شهر حلب سوریه مشابه آنچه در کشور عراق وجود دارد موجب شد تا گروه تروریستی جبهه النصره تمام نیروهای خود را به حالت آماده‌باش درآورد. این امر نگرانی تروریست‌های جبهه النصره را برانگیخته است.
سایر رویدادها
* رئیس کمیته امور بین‌الملل دومای روسیه اظهار داشت، برخی کشورها می‌خواهند برگزاری کنفرانس ژنو2 را به شکست بکشانند.
* یک مقام اطلاعاتی بلندپایه پنتاگون گفت، جنگ داخلی در سوریه ممکن است سال‌ها طول بکشد.
* نماینده مجلس ترکیه تاکید کرد، ترکیه خواستار حفظ تمامیت ارضی سوریه است.
* تروریست‌ها با شلیک خمپاره به مرکز جمع‌آوری پنبه در استان حسکه در شمال سوریه 25 هزار تن پنبه را آتش زدند.
* شماری از ساکنان دو روستا در حومه شهر حمص سوریه در حملات خمپاره‌ای گروه‌‌های تروریستی مسلح کشته یا زخمی شدند.

 


انفجار بمب در مناطق مرکزی و شمالی عراق 65 شهید و حدود 200 مجروح بر جای گذاشت.
به گزارش خبرگزاری‌ها، تروریست‌ها شنبه شب و در لحظات افطار 12 خودروی بمب‌گذاری شده در مناطق مختلف بغداد منفجر کردند. در این حملات بیشتر مناطق شیعه‌نشین هدف قرار گرفتند. از محله‌های «البیاع»، «الشرطه»، «الطویجی»، «الکراده» و «زعفرانیه» به عنوان مناطقی نام می‌برند که در آنها بمب منفجر شده است. مجموع شهدای حملات بغداد که عموما غیرنظامی هستند، 56 تن و مجروحان حدود 170 نفر اعلام شد.
علاوه بر بغداد شهرهای موصل، تکریت، فلوجه و منطقه الکرمه نیز شاهد انفجار بمب و یا حملات تروریستی بود. این حملات جمعا 9 شهید و 29 مجروح بر جای گذاشت. حملات تروریستی در عراق طی 20 روز اخیر جان 490 نفر را گرفته است.
انفجارها در عراق کاملا هدفمند صورت می‌گیرد و هدف عوامل پشت‌پرده این حملات تروریستی، راه‌اندازی جنگ داخلی میان شیعیان و سنی‌هاست.
همین معرکه گردانندگان اصلی حملات تروریستی پنج‌شنبه گذشته دو مسجد اهل سنت را در شهر «بعقوبه» هدف انفجار قرار داده بودند.
خبر دیگر از عراق اینکه، «مقتدا صدر» رهبر جریان «صدر» طی بیانیه‌ای اعلام کرد «ارتش مهدی باید همواره در راستای خدمت به دین اسلام آماده باشد.» وی طی این بیانیه، دستور آماده‌باش را صادر کرد.
ارتش مهدی شاخه نظامی جریان صدر است.

 


اهانت پلیس فرانسه به یک زوج مسلمان، حومه پاریس را به آشوب کشاند.
به گزارش خبرگزاری‌ها، به دنبال اهانت یک پلیس به یک زوج مسلمان فرانسوی در منطقه «تراپه» واقع در حومه پاریس، این منطقه مدتی است به صحنه ناآرامی‌های خیابانی، تبدیل شده است.
شاهدان عینی در این باره به خبرگزاری «رویترز» گفتند، حادثه پس از آن آغاز شد که پلیس در حین کنترل اوراق هویت یک زن محجبه و برقع پوش به وی اهانت و همسر این زن نیز به اقدام پلیس اعتراض کرد. پلیس نیز با توسل به خشونت وی را بازداشت کرد. به محض انتشار این خبر صدها نفر از ساکنان این منطقه با ریختن به خیابان‌های شهر علیه رفتار بد پلیس فرانسه تظاهرات کردند. گزارش‌ها و تصاویر منتشر شده حاکی است این اعتراض‌ها بعضا به خشونت کشیده شده و معترضان اقدام به آتش زدن چندین خودرو کرده‌اند. پلیس فرانسه می‌گوید توانسته آرامش را به «تراپه» بازگرداند اما بیم آن می‌رود این اعتراض‌ها دوباره از سر گرفته شود.
بنابراین نیروهای پلیس در طول شب در خیابان‌ها حضور خواهند یافت.
مقامات پلیس فرانسه نگران هستند که بار دیگر درگیری‌هایی مشابه درگیری‌های خیابانی سال 2005 در فرانسه رخ دهد. شورش‌هایی که در تاریخ 40 سال اخیر فرانسه بی‌سابقه بود و برای روزهای متوالی این کشور را در وضعیت اضطراری قرار داد.
بنا به گزارش «رویترز» بعد از اعتراض ساکنان تراپه به پلیس، خیابان‌های این منطقه با شیشه شکسته اتوبوس‌ها و مغازه‌ها، سطل زباله‌های آتش زده و درهای شکسته پوشیده شد. با این حال یک نماینده شورای محلی این منطقه مهاجرنشین حومه پاریس، اوضاع فعلی را «آرام و تحت کنترل» توصیف کرد.این مقام محلی به خبرنگاران حاضر درمحل گفت: «پلیس تا زمانی که این ناآرامی خیابانی پایان یابد، در منطقه باقی خواهد ماند.»

 


مردم آلمان در اعتراض به جاسوسی آمریکا از این کشور مقابل پایگاه نظامی پنتاگون درکشورشان تظاهرات کردند.
به گزارش شبکه خبری «پرس‌تی وی»، ساکنان شهر «گرایسایم» آلمان در اعتراض به جاسوسی سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا از شهروندان و مقامات آلمانی که از سوی «ادوارد اسنودان»، مامور سابق آژانس امنیت ملی آمریکا افشا شد، مقابل پایگاه نظامی پنتاگون تجمع کردند.
معترضان با حمل دوربین‌های اسباب‌بازی به عنوان نماد جاسوسی، اعتراض خود را به سیاست‌های کاخ سفید ابراز داشتند. طبق اسناد منتشر شده از سوی اسنودان، آلمان یکی از اصلی‌ترین اهداف جاسوسی آمریکا در میان کشورهای اروپایی بوده و حتی مقامات این کشور نیز با آمریکایی‌ها همکاری می‌کرده‌اند. افشای این خبر آینده سیاسی مرکل را با خطر مواجه کرده است.
«اسنودان» در حال حاضر در فرودگاه مسکو در انتظار دریافت پناهندگی است.
جیمی کارتر، رئيس‌جمهور اسبق آمریکا نیز در واکنش به این رسوایی کاخ سفید گفت حمله آژانس امنیت ملی آمریکا به حریم شخصی افراد سابقه‌ای طولانی دارد. «کارتر» این را هم اضافه کرد که آمریکا در حال حاضر فاقد یک دموکراسی کارآمد است.
به گزارش پرس‌تی‌وی این اظهارات که از سوی رسانه‌های آمریکایی بایکوت شده بود در پایگاه اینترنتی «اینکویسیتر» منتشر شده است.

 


رئیس دستگاه اطلاعات و امنیت عربستان سعودی با همکاری موساد و شخصیت‌های لبنانی همچون سعدالدین حریری و سمیر جعجع اقدام به تشکیل گروه‌های تروریستی در لبنان کرده است.
به گزارش خبرگزاری فارس، بندر بن سلطان رئیس دستگاه امنیتی سعودی در ادامه اقدامات خرابکارانه‌اش در لبنان توسط عناصر وابسته به خود در این کشور شماری از تروریست‌ها را برای آموزش از سوریه به لبنان منتقل کرده است.
منابع آگاه تاکید کردند این تروریست‌ها وابسته به جبهه النصره و ارتش آزاد سوریه هستند و هدف اصلی از ورود این تروریست‌ها ضربه زدن به حزب‌الله و مقابله با این جنبش است.
این منابع افزودند، بندر بن‌سلطان مسئول اصلی بمب‌گذاری، انفجار، ترور و آدم‌ربایی در لبنان، سوریه و عراق است و روابط تنگاتنگ و عمیقی با دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی دارد.
تشکیل گروه تروریستی جبهه النصره توسط بندر بن سلطان پس از دیدار دو هفته پیش سعودالفیصل وزیرخارجه و رئیس دستگاه اطلاعات و امنیت عربستان سعودی با مقامات اروپایی در پایتخت فرانسه صورت گرفته است.در این دیدار دو طرف اروپایی و سعودی بر دست زدن به عملیات انفجاری تروریستی در لبنان و افزایش عملیات تروریستی گروه‌های مسلح در سوریه توافق کردند و حلقه ارتباطی گروه‌های تروریستی با بندر بن‌سلطان را سفارت عربستان سعودی در بیروت فراهم می‌کند و یکی از کارمندان سفارت به طور مستمر با سمیر جعجع و سعدالدین حریری نخست‌وزیر اسبق لبنان در ارتباط است.
بندر بن‌سلطان تلاش می‌کند تا با فعالیت‌های تروریستی زمینه ایجاد فتنه‌های طایفه‌ای و مذهبی در این کشور را فراهم سازد و هدف آن ایجاد اختلاف و درگیری میان اهل تسنن و شیعیان لبنانی است.
منابع آگاه تاکید کردند بندر بن‌سلطان و حکومت عربستان سعودی به ابزاری در دست اسرائيل و آمریکا برای برافروختن جنگ‌های طایفه‌ای و مذهبی در منطقه تبدیل شده‌اند و انفجار بئرالعبد در حومه جنوبی بیروت که یکی از پایگاه‌های اصلی حزب‌الله به شمار می‌آید تاکیدی بر ماموریت بندر بن‌سلطان است.
به همین دلیل بندر بن‌سلطان با برقراری هماهنگی‌های لازم با جریان 14 مارس (جبهه مخالف حزب‌الله) در صدد است که تروریسم را به لبنان بکشاند.
این منابع فاش کردند شیخ‌نشین قطر نیز حمایت از فعالیت‌های بندر بن‌سلطان و تروریست‌ها را برعهده گرفته و عربستان، آمریکا و اسرائیل را در این زمینه یاری می‌دهد.

 


شهروندان فلسطینی مخالفت خود را با از سرگیری مذاکرات سازش اعلام کردند.
به گزارش واحد مرکزی خبر، فلسطینیان مخالفت خود را با از سرگیری مذاکرات سازش اعلام و تاکیدکردند این تصمیم بیانگر خواسته ملت فلسطین نیست.
یک شهروند فلسطینی در این باره گفت، چگونه ممکن است با از سرگیری این مذاکرات موافقت کنیم در حالی که اسرائیل به شهرک سازی ادامه می‌دهد.
یکی دیگر از شهروندان فلسطینی تاکید کرد، نباید با رژیمی گفت‌وگو کرد که حقوق انسانی ملت فلسطین را به رسمیت نمی‌شناسد.
فوزی برهوم سخنگوی جنبش حماس نیز گفت، موافقت با از سرگیری مذاکرات با اسرائيل به معنای پاسخ مثبت دادن به فشارهای آمریکا و اسرائیل و به زیان اجماع ملی فلسطینیان است.
داود شهاب سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز گفت، این که بار دیگر مسئله فلسطین را به سیاست شکست خورده مذاکره مرتبط کنیم باعث آسیب دیدن بیشتر به حقوق و اصول ثابت فلسطین خواهد شد.
این در حالی است که آویگدور لیبرمن وزیرخارجه سابق رژیم صهیونیستی تاکید کرد پذیرش شروط طرف فلسطینی برای از سرگیری مذاکرات سازش ممکن نیست و این کار به انحلال ائتلاف حاکم و برگزاری انتخابات زودهنگام در اسرائیل منجر خواهد شد.
همچنین وزیر مسکن رژیم صهیونیستی اظهار داشت که اسرائیل به هیچ‌وجه ساخت و ساز در شهرک‌ها را متوقف نخواهد کرد.
اما برخلاف نظر لیبرمن، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تاکید کرد از سرگیری مذاکرات سازش با فلسطینیان امری حیاتی برای مصلحت اسرائیل است.
در همین رابطه یک مقام مسئول رژیم صهیونیستی اعلام کرد این رژیم در نظر دارد 80 اسیر فلسطینی که پیش از توافقنامه اسلو به اسارت درآمده و بیش از 20 سال در زندان بوده‌اند آزاد کند.
محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین آزادی بیش از 100 اسیر فلسطینی از جمله 24 اسیر را که برای آنها حکم حبس ابد صادر شده درخواست کرده است اما توافقات صورت گرفته درباره آزادی اسیران فلسطینی از اهالی کرانه باختری و نوار غزه به استثنای اسیران داخلی است.

 


نیروهای امنیتی ترکیه با صدها معترض در اسلامبول که علیه دولت شعار می‌دادند، درگیر شدند.
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، میدان «تقسیم» اسلامبول شنبه‌شب شاهد تظاهرات ضد دولتی بود. صدها معترض که در این تظاهرات شرکت کرده بودند، علیه دولت «رجب طیب اردوغان» شعار دادند و خشونت پلیس را محکوم کردند.
براساس این گزارش، پلیس ابتدا خواستار متفرق شدن معترضان شد و اعلام کرد که این تظاهرات غیرقانونی بوده و اگر ادامه یابد، ماموران پلیس برای پایان دادن به آن مداخله می‌کنند.
اما با ادامه یافتن تظاهرات، نیروهای پلیس برای متفرق کردن تظاهرکنندگان از ماشین‌های آب‌پاش و گاز اشک‌آور استفاده کردند.
چند روز قبل 78 معترض در شهرهای اسلامبول و «ازمیر» به دست نیروهای پلیس دستگیر شدند.
به گزارش خبرگزاری مهر، دو نفر از معترضانی که در جریان اعتراضات شهر اسلامبول با یکدیگر آشنا شده بودند، شنبه شب در پارک «گزی» اقدام به برگزاری مراسم ازدواج کردند.
در این مراسم تعداد زیادی از معترضانی که از تاریخ 31 مه (11 خرداد) تاکنون در اعتراضات ضد دولتی شرکت داشتند حضور یافته بودند.
اما این مراسم با یک اتفاق تکراری همراه شد و آن حمله پلیس ترکیه به جمعیت حاضر با استفاده از ماشین‌های‌ آب‌پاش بود.
نکته جالب در مورد مراسم ازدواج مذکور آن بود که عروس و داماد با ماسک‌های ضد گاز در این مراسم حاضر شده بودند تا در صورت اقدام پلیس به شلیک‌ گاز اشک‌آور، در شب ازدواج خود متحمل آسیبی نشوند. اعتراضات ترکیه از تاریخ 31 مه در اعتراض به تخریب پارک «گزی» آغاز شده است.

 


یک هفته پس از اعلام حکم برائت قاتل نوجوان سیاهپوست آمریکایی هزاران نفر در شهرهای این کشور علیه تبعیض نژادی شعار دادند و خواستار اجرای عدالت شدند.
به گزارش خبرگزاری‌ها در تظاهرات روز شنبه هزاران آمریکایی از لس‌آنجلس تا نیویورک و از میامی تا شیکاگو به خیابان‌ها ریختند و خواستار اجرای عدالت برای تریون مارتین شدند.
مردم در شعارهای خود خواستار برابری نژادی سیاهان و سفیدپوستان در آمریکا شدند. بسیاری از معترضان نیز تی‌شرت‌هایی با تصاویر «تریون مارتین»، پوشیده بودند که روی آنها نوشته شده بود: نژادپرستی را متوقف کنید، عدالت باید اجرا شود.
شرکت‌کنندگان در تظاهرات روز شنبه که در بیش از 100 شهر آمریکا برگزار شد همچنین خواستار محاکمه دوباره «جرج زیمرن» قاتل نوجوان سیاهپوست آمریکایی شدند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10