(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 31 تـیـر 1392 - شماره 20548

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
دعای روز سیزدهم ماه مبارک رمضان
پنج وزیر مهم‌تر از برنامه هسته‌ای! (یادداشت روز)
بوق (گفت و شنود)
دورخیز اصلاح‌طلبان برای کسب کرسی وزارت در دولت یازدهم
کیهان و خوانندگان
عارف: روحانی به من پیشنهاد معاون اولی نداد
عراقچی خبر داد
دعوت از مقامات کشورها برای شرکت در مراسم تحلیف دولت یازدهم
آمریکا در دام سوریه گیر افتاده است (خبر ویژه)
لاف گزاف رئیس گروهک منحله (خبر ویژه)
ناشی‌گری خاتمی «فرد مورد نظر» را سوزاند! (خبر ویژه)
دی‌ولت: ایران در دوره روحانی به یک قدرت اتمی تبدیل خواهد شد(خبر ویژه)
 


اللَّهُمَّ طَهِّرْنِي فِيهِ مِنَ الدَّنَسِ وَ الْأَقْذَارِ وَ صَبِّرْنِي فِيهِ عَلَى كَائِنَاتِ الْأَقْدَارِ وَ وَفِّقْنِي فِيهِ لِلتُّقَى وَ صُحْبَةِ الْأَبْرَارِ بِعَوْنِكَ يَا قُرَّةَ عَيْنِ الْمَسَاكِينِ
«خدایا! در این روز از پلیدی‌ها و پلشتی‌ها پاکم ساز و بر قضای روزگار بردبارم گردان و به من توفیق پرهیزگاری و همنشینی با نیکان عطا فرما، به امید یاری‌ات ای نور دیده درماندگان!»

 


ریاست‌جمهوری دکتر روحانی دو هفته دیگر با برگزاری مراسم تحلیف و تنفیذ آغاز می‌شود. او 4 چالش مهم را پیش رو دارد. 1- چالش اقتصادی 2-چالش سیاست خارجی به بهانه برنامه هسته‌ای 3- جریان بی‌اعتبار و افراطی دخیل در فتنه‌گری‌های 78 و 88 (چالش‌ سیاسی-امنیتی) 4- چالش فرهنگی. این 4 چالش کمابیش با یکدیگر، تقاطع و هم‌پوشانی دارند. طلبکاری غرب و جریان افراطی مدعی اصلاح‌طلبی، یک چالش مهم در برابر حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی است. او برنده خواهد بود اگر در برابر این دو طیف-از موضع حق و قانون و واقعیت‌ها- برخورد عزتمندانه و از سر اقتدار داشته باشد و خدای نکرده بازنده خواهد شد اگر در موضع بدهکاری مقابل غرب و جریان فتنه قرار گیرد. شاید تعجب کنید اما اولین مطالبات هر دو طیف بر سر کابینه و به ویژه 5 وزارتخانه‌ کلیدی کشور، اطلاعات، علوم، فرهنگ و ارشاد اسلامی و خارجه است. این ادعا را باید مستند کرد.
اما پیش از ارائه مستند ادعای فوق لازم است به این موضوع توجه داشته باشیم که غرب و جریان فتنه در قبال انتخابات ریاست‌جمهوری طابق‌النعل‌بالنعل پیش آمده‌اند. مقامات آمریکایی و متحدان آنها تحریم‌های فلج‌کننده را از حدود 2 سال پیش وضع کردند تا تحریم انتخابات را نتیجه بگیرند. به موازات همین امر، تحریم انتخابات از سوی افراطیون مدعی اصلاحات علی‌الدوام زمزمه شد به نحوی که دکتر عارف روز گذشته در مصاحبه با روزنامه شرق تأکید می‌کند اصلاح‌طلبان دنبال تحریم انتخابات بودند و حتی او را به جرم اعلام نامزدی، اصلاح‌طلب بدلی خوانده‌اند. در همین چارچوب، جان‌کری وزیرخارجه آمریکا روز سوم خرداد اعلام کرد «با توجه به رد صلاحیت 800 نامزد، 8 نامزد تأیید شده خواسته مردم ایران را نمایندگی نمی‌کنند و براساس اینکه در راستای منافع حکومت حرکت می‌کنند، تأیید شده‌اند. به سختی می‌توان گفت که روندی آزاد بر انتخابات ایران حاکم است». پیش از او وندی شرمن معاون وزارت خارجه ضمن اسم بردن از دو نامزد جریان فتنه و حلقه انحرافی ادعا کرده بود انتخابات ایران مشروعیت ندارد. دو روز پیش از انتخابات نیز شورای امنیت ملی آمریکا در اقدامی کم‌سابقه اعلام کرد «انتخابات ایران آزاد و عادلانه نیست و اراده و خواسته مردم ایران را نمایندگی نمی‌کند».
بعد از انجام انتخابات و وقوع حماسه مشارکت 72درصدی لحن آمریکایی‌ها موقتا برگشت. آنها این بار مدعی شدند که مردم ایران به سازش و تسلیم در برابر غرب رأی داده‌اند و این نشانه یک تغییر بزرگ در ایران است. جریان افراطی مدعی اصلاحات نیز که حتی در میان 4 نامزد خویش برای اجماع، نام حسن روحانی را نگذاشته بود پس از انتشار نتایج نظرسنجی‌ها یقین کرد به خودی خود بیش از 7 درصد آرا را در حالتی خوش‌بینانه ندارد و بنابراین به معنای واقعی کلمه به اعتبار آقای روحانی آویزان شد تا از این نمد کلاهی برای خود دست و پا کند و بتواند از این طریق به عنوان مسافر قاچاقی دوباره به قطار سیاست سوار شود. این تعبیر از عباس عبدی است که «اصلاح‌طلبان با یک پیروزی مفت و مجانی می‌خواستند قلم نسیان بر گذشته بکشند» (روز آن‌لاین، 19 تیر 92). روحانی قبل و بعد از انتخابات چندین‌بار تأکید کرد که «مستقل» است.
ژست استقبال مقامات آمریکایی از انتخابات ایران- با این هدف که نقطه مقابل حماسه ملت ایران دیده نشوند- به زودی رنگ باخت. باراک اوباما چند روز پس از انتخابات گفت «انتخاب یک رئیس‌جمهور میانه‌رو در ایران بیانگر این است که ایرانی‌ها می‌خواهند به سمت و سویی متفاوت حرکت کنند اما من اطمینان ندارم که این راه جدید لزوما به پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در زمینه‌ جاه‌طلبی هسته ایران ختم شود. نتایج این انتخابات به این معنا نیست که ایالات متحده آماده است بی‌درنگ با دولت ایران مذاکره کند. مردم ایران باید بفهمند که تحریم‌های اقتصادی علیه این کشور لغو نخواهد شد مگر اینکه ایران گام‌های قابل توجهی برای شفاف‌سازی بردارد و نشان دهد که در پی دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست». این سخن گزاف در حالی بیان می‌شد که به تصریح گزارش‌های مکرر جامعه اطلاعاتی آمریکا (16 نهاد اطلاعاتی) از سال 2007 تا امروز، ایران در پی ساخت سلاح اتمی نبوده است.
سخنان اوباما پاسخ پیشاپیش همه خوش‌باوران یا مغزضانی است که به استناد لفاظی کسانی چون جک استراو وزیر خارجه اسبق انگلیس یا بیانیه بی‌اعتبار یک چهارم اعضای مجلس نمایندگان آمریکا و یا خبر واشنگتن‌پست درباره تاخیر در ارسال لایحه جدید تحریم‌ها به دولت اوباما چنین تصور یا القا می‌کنند که باب تعامل با آمریکا و اروپا گشوده شده و از این طریق می‌توان از فشار تحریم‌ها کاست. این طیف خوش‌بین یا مغرض توجه نمی‌کنند که دولت آمریکا دو هفته پیش تحریم‌های جدید ضدایرانی جدیدی را که ژانویه گذشته در حوزه‌های مالی و پولی، انرژی، کشتی‌رانی و فروش و جابه‌جایی کالاهای اساسی به تصویب رسیده تحت فشار کنگره به اجرا گذشت. واقعیت این است که کنگره در آمریکا اختیاردار دولت است و اکثریت قاطع اعضای دو مجلس، موضع ضد ایرانی شدیدی دارند و به شدت متأثر از لابی صهیونیستی آیپک هستند.
یک مسئله کلیدی در این میان وجود دارد و آن اینکه رصدگران سیاسی و اطلاعاتی غرب به خوبی می‌دانند دکتر روحانی، یک اصلاح‌طلب مطلوب غرب- از آن جنس که مقامات آمریکایی مکرر می‌گفتند ما از رفورمیست‌ها و اصلاح‌طلبان در ایران و عراق و لبنان و سوریه حمایت می‌کنیم- نیست بلکه به جمهوری اسلامی وفاداری و دلبستگی کامل دارد. تحلیل 10 روز پیش مایکل سینگ مدیر انستیتو واشنگتن تکرار ترجیع‌بند بسیاری از سیاستمداران با نفوذ در آمریکاست مبنی بر اینکه «روحانی برای آمریکا و متحدانش به خوبی شناخته شده است. زیرا با توجه به مواضع گذشته‌اش معلوم است که او نه تنها یک اصلاح‌طلب نیست بلکه از افراد درون نظام است و نقش مهمی در پیشبرد برنامه هسته‌ای، فعالیت‌های منطقه‌ای و حتی سرکوب‌های داخلی ] فتنه‌گران[ داشته است». سینگ سپس هم‌پوشانی موضع آمریکا با جریان فتنه را بازگو می‌کند و می‌گوید «از طرفی بعید هم نیست روحانی با توجه به مشکلات اقتصادی به ضرورت تغییر در کشور نیاندیشیده باشد لذا باید به دنبال برخی نشانه‌های اولیه باشیم، مثلا سران مخالفان را از بازداشت و حبس خانگی رها بخشد و تصمیم‌هایی برای سیاست ایران در ارتباط با مسائل راهبردی مانند سوریه اتخاذ کند»! مستند دیگر مربوط به گزارش دو روز پیش روزنامه واشنگتن‌تایمز است که تصریح می‌کند دولت جدید ایران باید گام‌هایی برای تغییر در عرصه داخلی- حوزه‌هایی مربوط به وزارتخانه‌های کلیدی کشور، اطلاعات، ارشاد و علوم- بردارد و «اگر روحانی به سوی این تغییرات گام بردارد ولو پیشرفت مربوط به مذاکرات هسته‌ای به کندی صورت گیرد، ثابت خواهد شد که وعده تغییر او واقعی بوده است. غرب نیز که امیدوار است شاهد تغییراتی در سیاست خارجی ایران باشد، براساس تغییرات و اصلاحات در سیاست داخلی درباره روحانی قضاوت خواهد کرد. انتصاب اعضای کابینه نخستین نشانه در این زمینه است»!!
تحلیل واشنگتن‌تایمز فراتر از این وارد جزئیات توقعات غرب در زمینه سیاست داخلی ایران شده و می‌نویسد «البته انتخاباتی را که نامزدهای آن از پیش تأیید شده بودند و با محدودیت‌ نامزدها برگزار شد نمی‌توان آزاد و عادلانه نامید. سابقه روحانی نیز از اجرای اصلاحات مهم از سوی او خبر نمی‌دهد. او یک روحانی میانه‌رو و از خودی‌های رژیم است که در هنگام سرکوب شدید اعتراضات خیابانی در سال 1999 ]تیر[1378 از مقامی بالا در شورای عالی امنیت برخوردار بود. با این وجود آنچه روحانی درباره حقوق بشر می‌گوید و انجام می‌دهد، حائز اهمیت خواهد بود. این اهمیت به ویژه از آن جهت است که برخی اعضای مهم کابینه او باید به تأیید رهبر عالی ایران برسند. اگر روحانی به اجرای اصلاحات متعهد است می‌تواند از چند اقدام اول به عنوان شاهدی برای اثبات ادعای خود کمک بگیرد. همه این اقدامات نیازمند برخورداری از جرئت و شهامت است]![ نخست اینکه زندانیان بازداشتی را آزاد کند. گام بعدی آزادی مطبوعات و بازگشایی انجمن صنفی روزنامه نگاران است که سال 2009 منحل شد. گام سوم، آزادی تحصیل و کاهش نفوذ نیروهای امنیتی در دانشگاه‌هاست. او باید شخصی مصمم به این موضوع را به سمت وزارت علوم منصوب کند، کمیته‌های انضباطی را تعطیل نماید و افراد اخراجی به خاطر فعالیت‌هایشان را بازگرداند. گام دیگر، آزادسازی نهادها و سازمان‌های مدنی است که مورد حمایت خاتمی در سال‌های 1997 تا 2005 بودند. روحانی باید محدودیت‌های مربوط به خانه سینما، کانون وکلا و سندیکاهای کارگری را از میان بردارد. در این صورت است که ولو پیشرفت مذاکرات هسته‌ای کند باشد، ثابت خواهد شد که روحانی دنبال تغییر است»!
با این اوصاف، اولین آزمون استقلال و اقتدار حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی در معرفی تیم خود در کابینه رقم خواهد خورد. بی‌دلیل نیست طی دو هفته اخیر سیاست‌بازان و رسانه‌های فعال در سازمان فتنه از جانب خود برای کابینه و وزیران کشور، اطلاعات، ارشاد، علوم و خارجه نسخه پیچیده و حتی با وقاحت وزیر را معرفی کرده‌اند که آخرین آن را در سخنان خاتمی شاهد بودیم. دکتر روحانی با کیاست تمام می‌داند که اگر در این موضع کوتاه بیاید، طلبکاری فتنه‌گران ورشکسته و حامیان خارجی آنها حد یقف نخواهد داشت. البته طبیعی است که نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی نیز همچنان که بارها موضع صریح مقابل فتنه‌گران گرفته‌اند، ضمن پشتیبانی و حمایت از دکتر روحانی، اجازه تجدید حیات این جریان انگلی را نخواهند داد.
درباره سیاست خارجی نیز فعلا باید به همین تحلیل فارین پالیسی بسنده کرد که یک هفته پس از انتخابات تأکید کرد «رهبر ایران درست می‌گوید؛ توپ در زمین آمریکاست. آیت‌الله خامنه‌ای می‌گوید دولت اوباما با رفتارش و نه با گفتار سنجیده خواهد شد. ایران از چرخه هسته‌ای خود دست نخواهد کشید. متأسفانه اوباما نشان داده که متأثر از کنگره و لابی صهیونیستی است و شجاعت و قاطعیت لازم را برای تعامل با ایران ندارد... روحانی 10 سال پیش مذاکراتی داشت که به امید اعتمادسازی، تعلیق را پذیرفت اما این امید به شکست انجامید. رئیس‌جمهور منتخب ایران یک ‌بار شرمنده و مارگزیده شده و احتمالا بار دیگر برای اتخاذ موضع نرمش در برابر غرب پا پیش نمی‌گذارد. او تنها در صورتی امتیاز می‌دهد که مطمئن شود در قبال آن امتیاز خواهد گرفت. بنابراین به جای ریسک امتیازدهی صبر می‌کند ببیند آمریکا برای امتیاز دادن جدی است یا نه. اتفاقات 10 سال قبل ننگی برای اصلاح‌طلبان شد و اکنون توپ در زمین آمریکاست که باید امتیاز بدهد وگرنه تغییری صورت نخواهد گرفت».

محمد ایمانی

 


گفت: دبیر کل گروهک غیرقانونی نهضت آزادی گفته است در انتخابات از روحانی حمایت کردیم و حالا از ایشان هم انتظار داریم که به خواسته‌های نهضت آزادی توجه کند!
گفتم: نهضتی‌ها که اهل شرکت در انتخابات نبودند و از این گذشته سابقه سیاه وابستگی به آمریکا را هم در کارنامه خود دارند. با این حساب از آقای روحانی چه توقعی دارند؟!
گفت: چه عرض کنم؟!
گفتم: شخصی وارد کابین خلبان شد و گفت؛ برو آمریکا. خلبان گفت نمیرم. گفت؛ برو انگلیس. گفت؛ نمیرم، گفت؛ فلان‌جا و فلان جا... ولی جواب خلبان همان بود و یارو که حسابی دمغ شده بود گفت؛ پس اقلا بذار یه بوق بزنم!

 


کارشناسان و فعالان سیاسی با اشاره به تحرکات و تکاپوی اصلاح‌طلبان نسبت به سهم‌خواهی از دولت یازدهم تاکید کردند که مجلس به کسانی که در بازی سیاسی و حزبی به دنبال سهم و غنیمت از دولت روحانی باشند رای اعتماد نمی‌دهد.
ابوالفضل چمندی دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان درباره برنامه اصلاح‌طلبان برای ناکارآمد نشان دادن دولت حسن روحانی در چهار سال آینده گفت: فشارهایی که به منتخب مردم وارد می‌شود برآمده از همین تحلیل است چرا که اصلاح‌طلبان به دنبال این هستند تا با تعیین افرادی برای وزارتخانه‌های حساس و قابل دسترس نظیر وزارت علوم و وزارت ارشاد، برای دولت روحانی حاشیه‌سازی کرده و در ادامه ناکارآمدی وی را به جامعه تلقین کنند.
وی درباره فعالیت‌های اصلاح‌طلبان برای حضور در قدرت گفت: اصلاح‌طلبانی که با تندروی دستاوردهای دولت کارگزاران و شخص هاشمی و بعدتر از آن دولت احمدی‌نژاد را نادیده گرفتند و تحت عناوین زننده‌ای با دو رئیس‌جمهور ایران به مقابله برخاستند و حتی پروژه عبور از خاتمی را در برهه‌ای کلید زدند؛ دوران ریاست‌جمهوری حسن روحانی را نیز مرحله‌ گذاری می‌دانند که بایستی از آن در 4 سال آینده عبور کنند.
در همین ارتباط، آیت‌الله حسن ممدوحی عضو مجلس خبرگان رهبری نیز با اشاره به تلاش برخی اصلاح‌طلبان برای حضور در کابینه دولت یازدهم به فارس گفت: آنها به فکر روحانی نیستند و کار خود را می‌کنند هرچند که آقای روحانی حواسش به این مسائل است.
ممدوحی تصریح کرد: مجلس اعلام کرده است که اگر اصحاب فتنه به عنوان وزیر معرفی شوند به آنها رای نخواهد داد.
همچنین، رضا مقدسی مدیرعامل خبرگزاری مهر به سیاست چماق و هویج جریان اصلاحات در رابطه با دولت آقای روحانی اشاره کرد و اظهار داشت: این جریان سعی دارد هم فاصله و هم مطالبه‌گری خود را از دولت روحانی داشته باشند و از هر دو موضع مناسبات خود را تنظیم کند.
وی در ادامه افزود: جریان اصلاحات در فضاسازی‌ها و مطالبه‌گری‌هایشان سعی دارد سهم خود را بالا برده و خود را پیروز عرصه‌ای معرفی کنند که تا قبل از انتخابات بخشی از این جریان، عرصه انتخابات را تحریم کرده و یا با حضور حداقلی 7 درصدی در انتخابات شرکت کردند؛ از این رو با این رفتار هم سعی می‌کنند شکست خود را جبران کنند و هم با سهم‌خواهی وانمود کنند حضور فعالی در انتخابات داشتند و جریانشان به پیروزی رسید.
مقدسی با اشاره به اینکه مردم حوادث تلخ دوره اصلاحات را فراموش نمی‌کنند ابراز داشت: جالب‌تر اینکه بسیاری از افراد که چهره‌های افراطی جریان اصلاح‌طلب بودند به گونه‌ای رفتار می‌کنند که مدعی اعتدال هستند، در حالی که بسیاری از آنها که در روزنامه‌های زنجیره‌ای ادعای اعتدال و میانه‌روی می‌کنند و تلاش دارند ترجمه دیگری از اعتدال‌گرایی وانمود کنند تصورشان این است که سابقه رفتار آنها در مجلس ششم، جریان کوی دانشگاه و حوادث تلخ دولت اصلاحات از حافظه تاریخی مردم حذف شده است در حالی که چنین نیست.
مدیرعامل خبرگزاری مهر خاطرنشان کرد: مردم اصلاح‌طلبی را اعتدال‌گرایی ترجمه نمی‌کنند و بین رفتار افراطی و اعتدالی تفاوت قائلند و آنها نمی‌توانند این موضوع را دگرگون جلوه دهند.
فاطمه آلیا نماینده مردم تهران در مجلس نیز با بیان اینکه اصلاح‌طلبان سعی دارند با رفت و آمدها و گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای خودشان را مطرح کنند، گفت: مجلس به کسانی که در بازی سیاسی به دنبال سهم و غنیمت از دولت تدبیر و امید باشند، رای اعتماد نمی‌دهد.
آلیا با اشاره به تکاپوی اصلاح‌طلبان برای حضور در کابینه دولت جدید اظهار داشت: طیف تندروی اصلاح‌طلب که پس از فتنه 88 حیات سیاسی خود را تمام شده می‌دید، تلاش کرد در انتخابات یازدهم یک بار دیگر مطرح شود و شرایط نیز طوری رقم خورد که آنها احساس کردند رفتارسیاسی غلط‌شان فراموش شده است.
وی به رسالت وکلای ملت در رای اعتماد به دولت یازدهم اشاره کرد و یادآور شد: البته تا کابینه پیشنهادی معرفی نشود، نمی‌توان این گمانه‌زنی‌ها را جدی گرفت؛ زمانی که روحانی کابینه پیشنهادی خود را معرفی کند، مجلس در راستای سوگند خود هیچ چیزی را جز اصول انقلاب و تعهدی که به مردم دارد درنظر نمی‌گیرد و از این رو قطعا به کسانی که در بازی سیاسی به دنبال سهم و غنیمت از دولت تدبیر و امید باشند، رای اعتماد نمی‌دهد.
نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر اینکه کسانی که در فتنه مشارکت داشتند، جایگاهی در کابینه ندارند، به تلاش روحانی برای تشکیل یک دولت اعتدالی اشاره کرد و افزود: مفهوم اعتدال رفتار مقام معظم رهبری و خط ولایت فقیه است و از این رو انتظار داریم آقای روحانی در عمل اعتدال خود را نشان دهد.
وی با بیان اینکه دولت اعتدالی یعنی دولتی که از فتنه‌گران در کابینه خود استفاده نکند، تصریح کرد: اصلاح‌طلبان سعی دارند با رفت و آمدها و گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای خودشان را مطرح کنند اما ما فعلا به حرف آقای روحانی اعتماد می‌کنیم که این موضوعات گمانه‌زنی است.

 


33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
33916546 تمام ساعات شبانه‌روز
سامانه پیام کوتاه 30002323
* رهبر معظم انقلاب چه زیبا فرموده‌اند: بهترین کسی که می‌تواند بیماری‌های روحی را تشخیص دهد و در صدد علاج آنها باشد خود ما هستیم رمضان بهترین فرصتی است که می‌توانیم از این صفات رذیله پاک بشویم.
3009---0919
* روزنامه کیهان به حق نگرانی‌های اکثریت مردم جامعه در مورد ترکیب کابینه را بازگو می‌کند. ما هم نگران ترکیب اعضای کابینه هستیم. نگرانی از بازگشت برخی عناصری که دچار نفاق هستند و در سوراخی خزیده یا در خارج از کشور هستند که قصد برگشت دارند. البته قصد تهمت به کسی را ندارم ولی نگران هستیم که به بهانه شعار اعتدال بر سر پست و مقام برگردند. این نگرانی پر بیراه نیست، اما از سوی دیگر معتقدیم که آقای دکتر روحانی هرگز نخواهد گذاشت این اتفاق بیفتد.
مسعود حق‌طلب
* با وجود برخی اشکالات در رفتار آقای احمدی‌نژاد، به خاطر قدردانی شایسته از این رئيس خدوم، مؤمن و مردمی که به عمل آمد احساس آرامش کرده و خدا را شکر می‌کنم.
9941---0912
* مهمترین وظیفه دولت آقای روحانی رسیدگی به وضعیت نابسامان اقتصادی کشور یعنی کاهش نرخ تورم و گرانی است برای رسیدن به این هدف نیز باید شایسته‌ترین افراد صاحب تخصص در مسئولیت تیم اقتصادی قرار بگیرند.
6263---0938
* گردانندگان بعضی از روزنامه‌های زنجیره‌ای که سال به سال در هیچ نماز جمعه‌ای حضور پیدا نکرده و نمی‌کنند در این چند روز پی‌درپی تیتر صفحه اول روزنامه خود را به موضوع واحد لزوم بازگشت آقای هاشمی به نمازجمعه اختصاص داده‌اند. هدف این افراطیون اصلاح‌طلب دلسوزی برای آقای هاشمی نیست بلکه منظور سوءاستفاده ابزاری از ایشان است اینان عمدتاً از پوشش خطبه‌های هاشمی در دوران اصلاحات در روزنامه‌هایشان خودداری می‌کردند.
2370---0916
* وزیر خارجه سابق انگلیس گفته بزودی می‌خواهد به تهران بیاید و در مورد روابط دوجانبه و بازگشایی سفارت انگلیس در تهران مذاکره‌کند. به عنوان یک هموطن عرض می‌کنم بین انحطاط و نابودی و تجزیه خاک کشورمان و آسیب‌های بی‌شمار به دین و کشورمان با باز شدن پای سفیر انگلیس خبیث از زمان صفویه به ایران رابطه مستقیمی وجود دارد. تمام فلاکت‌هایی که بر سر ملت ایران آمده از درست کردن فرقه‌های جعلی تا ترور رجال مذهبی ایران تا درست کردن جنگهای ساختگی و تحمیل قراردادهای استعماری و.... همه قطره‌ای از اقیانوس خباثت‌های انگلیس علیه مردم ایران است. لذا برقراری هرگونه رابطه با انگلیس نباید در دستور کار مسئولان باشد.آینده تنها به ملتی تعلق دارد که بر گذشته خود اشراف داشته باشد.
مرتضی قصابزاده
* با خلق حماسه سیاسی مسیر جاهلیت و بازگشت به عقب و ارتجاعی برای انقلاب اسلامی مطلقاً ممنوع شده و سرنوشت محتوم انقلاب اسلامی ترقی، تعالی، پیشرفت و اتصال به انقلاب جهانی حضرت مهدی (عج) است.
عباسی از کرج
* هیچ بعید نیست مدعیان اصلاح‌طلب که اطراف آقای روحانی رئيس‌جمهور منتخب جمع شده‌اند افرادی را برای کابینه دولت جدید معرفی کنند ولی مجلس نسبت به آنها موضع داشته در نتیجه موفق به گرفتن رای اعتماد نمی‌شوند و این موضوع بهانه‌ای بشود برای فضاسازی تشنج‌آفرینی این جماعت که مظلوم‌نمایی بکنند و بخواهند با این فضاسازی و مظلوم‌نمایی در انتخابات آینده مجلس نیز نقش خود را ایفاء کنند.
قنبری از ساسان
* آقای روحانی خیلی عاقل‌تر از آن است که بخواهد با دشمن قسم‌خورده ایران رابطه برقرار کند زیرا دولتهای وابسته به آمریکا در مصر، یمن و لیبی چوب همان دوستی با آمریکا را خورده و از حکومت‌هایشان ساقط شدند.
غلامرضا عونی
* جناب آقای روحانی ضمن تبریک به حضرتعالی خبرها حکایت از آن دارد که آقای جک استراو علاقمند به دیدار حضرتعالی است. نیاکان ما به ما آموخته‌اند اگر با افراد فرنگی ینگه دنیا ملاقات کردید و با آنها دست دادید انگشت خود را بشمارید که مبادا انگشت شما را به سرقت برده باشند. از این پند نیاکان پند بگیریم.
نیکنام از قم
* بعضی از شخصیت‌های کشورهای اسلامی در تماس تلفنی با مسئولین کشورمان پیشنهاد آتش‌بس درگیری در سوریه را داده‌اند سؤال ما این است که چرا در چنین شرایطی که تروریست‌ها ضربه خورده‌اند و رو به ضعف هستند چنین پیشنهادهایی می‌شود.
5013---0914
* از صمیم قلب برای رئيس‌جمهور منتخب مردم آرزوی موفقیت دارم. با اینکه نامزد مورد نظر بنده نبود امیدوارم که آقای روحانی کلید را گم نکنند و پیشرفت‌های هسته‌ای را که امروز شاهد هستیم فدای هیچ مصلحتی نکنند.
نادر نصیرزاده از ارومیه
* مدتی است که به اتفاق خانواده از تهران به شهر جدید پردیس منتقل شده‌ایم. با توجه به مشکلات و مسائل متعدد و گوناگونی که در این شهر جدید‌التأسیس وجود دارد شدیداً جای خالی روحانیون آگاه و صاحب تجربه در کارهای مشاوره‌ای و تبلیغی احساس می‌شود. می‌خواستم این مشکل در این ستون مطرح بشود بلکه مسئولین امر از جمله حوزه علمیه قم به فکر چاره‌اندیشی باشند.
قره‌گزلو
* از مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تقاضا داریم به تبلیغات فیلم‌های سینمایی که روی بیلبوردهای بزرگ در معابر و اماکن عمومی نصب شده است رسیدگی کنند در این تبلیغات چهره زنان با آرایش‌های زننده کنار مردان نامحرم دیده می‌شود.
5342-0912
* سرانه مطالعه در کشور خیلی پایین است. مسئولان فرهنگی باید برای ترویج و توسعه این فرهنگ خیلی تلاش کنند.
یک شهروند
* از رئیس جمهور می‌خواهیم اعتدال‌گرایی سیاسی را در جامعه کاملا شفاف بیان کنند. متاسفانه برخی در جامعه اعتدال‌گرایی را با معدل‌گرایی اشتباه می‌گیرند یعنی فکر می‌کنند هم مثبت و هم منفی در نظریه سیاسی آقای روحانی باید باشد یعنی مثلا انسان می‌تواند هم لیبرال باشد هم سوسیالیست یعنی معدل‌گرایی داشته باشد حال آن که اعتدال‌گرایی با معدل‌گرایی تفاوت‌های فاحشی دارد.
شکوهی- دبیر تاریخ
* بهتر است آقای روحانی که حرف از اعتدال می‌زنند مراقب رفتار اطرافیان خود باشند.
یک شهروند
* در دنیا نظامی مثل نظام مردم‌سالاری دینی در ایران نداریم. دنیا باید از این مسئله درس بگیرد. احزاب و سیاستمداران هم باید از مردم درس بگیرند. وقتی مردم فردی را که دوست دارند برای ریاست جمهوری انتخاب می‌کنند این نشان از مردم سالاری دینی دارد. آقای دکتر روحانی تا زمانی بین مردم محبوبیت خواهد داشت که در مسیر اسلام ناب و اصیل و براساس رهنمودهای رهبر حرکت کند.
شهیدی
* رسول مکرم اسلام(ص) می‌فرمایند: از ما نیست هر که با مسلمانی نیرنگ کند. (اصول کافی ج 2 ص 377)
6263-0938
* تصویری از ماه خدا، در قاب دل جا می‌شود
در ماه حق، شب تا سحر بزمی مهیا می‌شود
وقت ضیافت آمده بشتاب برخوان خدا
چون این ضیافت، طول سال یک بار برپا می‌شود
ماه خدا بر بندگان خدا مبارک
8661-0913
* پدرم علی‌رغم سن بالا به جبهه‌ها شتافت و مجروح شد و اخیرا نیز به دیار باقی شتافت. می‌گفت انگلیس خبیث شیطان است و با استراتژی تفرقه بینداز و حکومت‌کن، ما را به جان یکدیگر می‌اندازد آتش به پا می‌کند تا دودش به چشم ما رود و کبابش به او برسد. باید مراقب و هوشیار بود و فریب این روباه مکار را نخورد.
7902-0919
* در مجاورت منزل ما در شهر اصفهان، خیابان صدوق شمالی شخصی اقدام به تخریب منزل خود برای ساخت و ساز نموده است که به علت عدم رعایت اصول ایمنی هر آن باید منتظر حادثه بود. به مبادی ذی ربط و دستگاه‌ قضایی- شهرداری و... اطلاع داده شده اعلام می‌کنند هنوز که حادثه به وقوع نپیوسته است؟! حتما باید حادثه‌ای رخ دهد که خدای نکرده کشته و مجروح داشته باشد تا مسئولان اقدام نمایند؟!
افتخاری
* با توجه به مضرات چای خوب است که هموطنان چای مفید زیر را امتحان کنند: 1-یک قاشق چایخوری دارچین با 2عدد هل بازشده را بجوشانند و بعد 3/1 قاشق غذاخوری نعناع به آن اضافه و 2ساعت بعد میل کنند بسیار مفید برای هوش و حافظه و بدون ضرر است.
انصاری از اهواز
* چگونه می‌شود باور کرد که پس از گذشت سی و اندی سال از انقلاب اسلامی خواننده رسمی صدا و سیما و وزارت ارشاد آلبومی در بزرگداشت «معصومه دده بالا» معروف به هایده خواننده دربار شاه و فراری به اسرائیل تولید کند و بدتر از آن در حال پخش آن از شبکه‌های اجتماعی باشد. بنویسید با این تساهل و تسامح ما را به کجا می‌برند؟
زینب امینی خواه
* مگر در این کشور فقط بازنشسته‌های تامین اجتماعی مشکل دارند که تیتر اول همه روزنامه‌ها به لزوم افزایش حقوق آنان اختصاص یافته است. چرا کسی از بازنشسته‌های لشکری خبری نمی‌گیرد؟
2796-0935
* نشنو از نی، نی نوای بینواست
بشنو از دل، دل حریم کبریاست
نی چو سوزد تل خاکستر شود
دل چوسوزد محفل دلبر شود
شادی روح حضرت امام خمینی(ره) و شهیدان صلوات
0813-0911
* اگر انقلاب مصر رهبری چون امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری می‌داشت امروز این چنین دچار هرج و مرج و کشت و کشتار داخلی نمی‌گردید بلکه می‌توانستند جلوی تمام دسیسه‌های استکبار بایستند و دشمنان را ناامید سازند.
6091-0915
* اظهارنظر آقای شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه با موضوع برف فراق هم یادآوری گذشته بود و هم تذکر دلسوزانه به رئیس جمهور منتخب کشورمان. باید به نصیحت‌های خیرخواهانه گوش داد.
7919-0912
* آقای هاشمی رفسنجانی در مورد انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم گفته است این انتخابات دموکراتیک‌ترین انتخابات بود. سوال می‌کنیم پس تکلیف دو انتخاباتی که ایشان روی کار آمدند از لحاظ دموکراتیک بودن چه می‌شود. ثانیا آیا اگر غیر از آقای حسن روحانی نامزد دیگری از صندوق رای بیرون می‌آمد ایشان این حرف را می‌زدند؟
سوری
* این پول‌های میلیاردی بیت‌المال که به فوتبالیست‌ها می‌دهند آیا همه براساس عدل و انصاف و حق پرداخت می‌شود؟ مگر ما در ورزش فقط فوتبال را داریم؟ فردای قیامت چه پاسخی مسئولان و دست‌اندرکاران ورزش خواهند داد.
3419-0935
* در منطق ما شکست اگر نیست که نیست
این کشور اگر بیمه اولاد علی است
آن برگ برنده‌ای که در توشه ماست
سیدعلی حسینی خامنه‌ای است
عمر با عزت مقام معظم رهبری مستدام باد
9179-0912
* جوانی 29 ساله هستم. مدت 5 سال است که تصمیم گرفته‌ام با دختری مومن ازدواج کنم ولی مشکل مالی مانع این وصلت شده. از افراد نیکوکار درخواست مساعدت در این امر خیر دارم.
7923-0936
* باید از سوی کشور ما به برادران اهل سنت در مصر و سایر کشورهای مستعد کمک رسانده شود تا بتوانند یک نیمچه حکومت اسلامی هم که شده برپا کنند و کارها به دست کفار نیفتد. به طور قطع حکومت کفار در کشورهای اسلامی ضررش بیشتر است.
7933-0915
* به علت بیماری اعصاب و روان مزمن 80 درصد شیمیایی 2 فرزندم که بدون مادر زندگی می‌کنند گرسنه‌اند و توان اداره آنها را ندارم از افراد خیر و بازاری مؤمن درخواست مساعدت دارم.
0585-0919
* آمریکای جنایتکار بزرگ ترین تولیدکننده موادمخدر و تروریست در جهان است که با استفاده از ثروت خود مسلمانان بلای جان جهانیان شده است.
8313-0919
* یکی از شهدا در نامه‌ای خطاب به مادرش نوشته است: «ان شاءالله این راه امام زمان(عج) است مادر عزیزم خیلی شما را دوست دارم. صبر کن چرا که خون من رنگین تر از 2 دایی و 2 پسر خاله‌ات که شهید شدند و از علی‌اکبر امام حسین(ع) عزیزتر و رنگین‌تر نیست. به امید فرج حضرت مهدی(عج) یا علی 29/3/64.»
5035-0918
* مدعی گوید که با یک گل بهار نمی‌شود ولی ما گلی داریم که جهان را گلستان می‌کند.
0812-0911
* عارف بزرگ شیخ حسنعلی نخودکی به دیگر عارف واصل زمانه خود ملاحسینقلی همدانی می‌گوید مرنج و مرنجان (ناراحت نشو و خود را حقیر بدان و دیگری را مرنجان شاید او نزد خدا بزرگ باشد)
8911-0915
* در فرازی از مناجات شعبانیه آمده: «خدایا از تو درخواست می‌کنم که صلوات بر محمد و آل محمد بفرستی و ما را از کسانی قرار بدهی که دائم به ذکر تو مشغول هستند و از شکر تو غافل نیستند و امرت را سبک نمی‌شمارند.» امید داریم که این دعاها در حق یکایک ما به مرحله اجابت برسد و همگان رستگار شویم ان‌شاءالله.
1345-0912
* برای سلامتی سربازان گمنام امام زمان(عج) صلوات
2470-0919
* جوانی 27 ساله برای تکمیل درمانش باید به کشور آلمان اعزام بشود و نیاز شدید به مبلغ 5میلیون تومان پول دارد. از کلیه هم‌وطنانم می‌خواهم که مساعدت کرده و با کمک خویش دل امام زمان(عج) را خوشحال سازند.
4313-0911
* این عین ناسپاسی است که ما فقط نیمه خالی لیوان را ببینیم. نباید اقدامات و دست‌آوردهای دکتر احمدی‌نژاد را که طی 3 دهه اخیر بی‌نظیر است نادیده بگیریم.
4632-0936
* گفته شده استفاده بیش از حد مجاز از کلر برای میکروب‌زدایی آب عوارض ناگواری مثل تشدید سرطان دارد. اگر چنین چیزی واقعیت داشته باشد مسئولین آب و فاضلاب باید به مردم توضیح بدهند که میزان کلر موجود در آب آشامیدنی مردم چقدر است.
5590-0935
* پیامبر اکرم می‌فرمایند: به کوچکی گناه نگاه نکنید. بلکه متوجه باشید که خدا را نافرمانی کرده‌اید.
6263-0938
* در مقابل قدرت ایمان مردم سوریه هیچ سلاحی تاب مقاومت نخواهد داشت. در جبهه جنگ برگ برنده از آن کسی است که با انگیزه و روحیه شهادت‌طلبی ظاهر شود نه با سلاح. امروز ملت سوریه با ایمان و اعتقاد به مبارزه با دشمنان مقاومت ضدصهیونیستی پای کار ایستاده پس پیروز است.
6091-0915
* از سخنان گهربار مولای متقیان حضرت علی(ع): آن کسی که لباس حیا بپوشد کسی عیب او را نمی‌بیند.
6263-0938
* چند تن از خوانندگان محترم پیام داده بودند که بعد از کنفرانس خبری رئیس جمهور منتخب نظرشان در مورد ایشان مثبت شده است اولا باید گفت اموری که ایشان به آن پرداختند و خوب نیز پاسخ دادند از سیاست‌های کلی نظام است ثانیا نگرانی ما از آن افرادی است که پشت ایشان سنگر گرفته‌اند که نکند فردا وی را مجبور کنند به مشی آنها رفتار کند.
8531-0913
* در آیات الهی بر این مسئله تاکید دارند فمن یعمل مثقال ذره خیرا یره و من یعمل... بنابراین مفاسد اقتصادی از سوی هیچ یک از مسئولان قابل گذشت نیست و باید هر چه سریع‌تر این مسائل ریشه‌کن شود تا درس عبرتی برای دیگران باشد.
یک شهروند
* آقای کرزای این همه خوش‌خدمتی به آمریکا مثل تسلیم شدن در برابر تشکیل دفتر طالبان در قطر عاقبت شما را به سرنوشت صدام دچار و طالبان را جایگزین شما خواهد کرد. بنابراین بهتر است از این به بعد تمام راه‌های موذیانه را ببندید و راه میانه را در پیش بگیرید.
یک شهروند
* کار مثبت از سوی هر مسئولی خیلی خوب است اما دلیل نمی‌شود از خلاف‌های موجود آن شخص چشم‌پوشی شود این نوعی حق‌الناس است که باید توسط آن شخص به ملت بازگردانده شود.
یک شهروند
* چرخ‌های انرژی هسته‌ای کشورمان با خون شهدای دانشمندان هسته‌ای درحال حرکت است و تمامی این فعالیت‌ها تحت قوانین ان‌پی‌تی انجام می‌شود. حتی بارها خود قدرت‌های ستمگر بر صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای صحه گذاشته‌اند و این جزو اختیارات مقام معظم رهبری و ملت شریف ایران است و هیچ قدرتی در کشور حق صرف نظر کردن از حق ملت ایران را ندارد.
رضا سرابی
* بعد از شرکت حماسی مردم در انتخابات و انتخاب آقای روحانی به عنوان رئيس جمهور منتخب ملت، مطرح کردن اصولگرا یا اصلاح طلب بودن ایشان اصلا جایز نیست. این حرف‌ها باعث بدبین شدن مردم به مسئولان می‌شود. اگر تاکنون هم این حزب و آن حزب مطرح می‌شد بهتر است دیگر این جناح‌بندی‌ها کنار گذاشته شود.
یک شهروند
* از طرح راه‌اندازی سایت فرهنگ ایران اسلامی نهایت قدردانی را دارم. دشمنان و معاندان نظام‌ مقدس اسلامی آگاه باشند، فعالیت‌های ضداسلامی و ضدبشری آنها هر چقدر هم در سایت‌ها زیاد باشد همین سایت‌های ایرانی اسلامی بر آنها غلبه خواهد کرد و مخاطبان خود را به احسن وجه جذب خواهد کرد. زیرا طبق آموزه‌های الهی اسلام ناب برتر از همه است و بالاتر از آن وجود ندارد.
بلغار
* لطفا شماره فاکس کیهان را برای ارسال نامه به روزنامه اعلام کنید.
0580-0912
* کیهان: شماره پست تصویری روزنامه کیهان همان گونه که همه روزه در صفحه آخر روزنامه درج می‌شود 33111120 و 33114228 است.
* خدا را شکر که زمان غزنویان نیست وگرنه حسودان جسم آقای احمدی‌نژاد را مانند حسنک وزیر به جرم زیاده روی در خدمت به مردم 7 سال بر چوبه دار نگه می‌داشتند.
0299-0912
* مسئولین روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی هم با مراجعین حضوری و هم با کسانی که ارتباط تلفنی برقرار می‌کنند رفتار کریمانه‌ای دارند وقتی این تکریم ارباب رجوع را مشاهده کردم وظیفه دانستم از این عزیزان تشکر بکنم. امیدوارم پیام تشکر بنده در این ستون چاپ شود.
شفیعی
* ضمن تبریک به آقای روحانی؛ انتظار می‌رود توجه ویژه‌ای به حمل و نقل عمومی داشته باشند به ویژه به رانندگان زحمتکش تاکسی.
5592-0935
* ماه مبارک رمضان را در این چند عنوان به شرح ذیل می‌توان خلاصه کرد:
نام عملیات: رمضان
رمز عملیات: یا علی یا عظیم
محل عملیات: منطقه عمومی نفس اماره
نوع عملیات: نفوذی
هدف: پاکسازی قلوب
سلاح: بندگی و نیایش
استعداد: با تمام قوا
6206-0912
* شهرستان بابل مازندران در ادوار تاریخی و صدراسلام «مامطیر» نام داشت و در هنگام یورش مغولان و حوادث پس از آن از بین رفت. بعدها وقتی این شهر دوباره پا گرفت. نام «بار فروش» پیدا کرد. سرانجام در دوران حکومت پهلوی نام بی‌ربط بابل روی این خطه گذاشته شد. می‌خواستم عرض بکنم آیا وقت آن نرسیده در نامگذاری این شهرستان تجدیدنظر بشود؟ اصلاح اسامی شهرهای کشور نباید محدود به نام‌هایی شود که پیشوند یا پسوند شاه داشته‌اند.
7902-0919
* بسته شدن آبسردکن‌های تعبیه شده در سطح شهرها در ماه مبارک رمضان موجب جلوگیری از روزه‌خواری علنی یک عده افراد بی‌توجه می‌شود، ولی در کنار آن باید فکری هم برای افراد بیمار، کودکان و سالمندانی که طاقت و تاب تحمل تشنگی در این روزهای گرم تابستان را ندارند بشود.
2148-0937
* مصاحبه متعمدانه خبرنگاران صدا و سیما با خانم‌های بدحجاب و پخش آن از شبکه‌های مختلف رسانه ملی کشور نوعی ترویج بدحجابی در جامعه است. از این بابت از مسئولین صدا و سیما گلایه داریم و خواستار تجدیدنظر در این گونه تصمیمات هستیم.
2417-0915
* پیک خدا نامه دعوت فرستاده و مومنین را با لبخندی زیبا بر سر سفره پروردگار دعوت کرده است. از خداوند عاجزانه درخواست داریم بر ما منت بگذارد و لباسی که مناسب شرکت در این مهمانی است بر تنمان بپوشاند و همه را با آغوش باز پذیرا باشد. امیدواریم در پایان این مهمانی از آب زمزم سیرابمان سازد و سراب دنیا را از جلو دیدگانمان محو و نابود گرداند.
6287-0912
* شغل بنده مکانیکی ماشین‌های سبک بوده و تنها منبع درآمد خود و پدر و مادرم از این راه است. گلایه‌ام مربوط به مغازه‌ای می‌شود که 15 سال پیش ساخته‌ام ولی اداره برق شهرستان آمل کنتور برق آن را نمی‌دهد. چرا؟
6988-0936
* اگرچه آقای احمدی‌نژاد ریاست محترم جمهوری در بعضی موارد مواضع غیرقابل دفاع داشتند و به اصطلاح حاشیه درست کردند ولی انصاف این است که از خدمات ارزنده و بی‌شمار و جهادگونه ایشان که بی‌وقفه برای پیشرفت کشور انجام دادند قدردانی به عمل آید و بنده به عنوان یک فرهنگی این کشور این قدردانی و سپاسگزاری را به عمل می‌آورم.
حق وردی
* وقتی جلسات شورای شهر تهران از شبکه 5 سیما پخش می‌شود تعجب می‌کنم که چرا در میان اعضای شورای شهر که همگی با کت و شلوار حضور دارند فقط یک نفر یعنی آقای خادم با پیراهن آستین کوتاه در این جلسات شرکت می‌کند. به هر حال باید متوجه بود که جلسات شورای شهر با هر جلسه دیگر فرق دارد فلذا آداب و احترام آن باید از سوی اعضاء حفظ شود.
8113-0938
* حق این است که وقتی قیمت خودروها نسبت به یک سال گذشته چند برابر شده در نوسازی آنها نیز تغییرات اساسی به وجود بیاید. ولی متاسفانه هیچ نشانه‌ای از این تغییر و نوسازی دیده نمی‌شود.
2748-0912

 


محمدرضا عارف می‌گوید تاکنون 2 بار با رئیس‌جمهور منتخب ملاقات کرده اما روحانی تاکنون پیشنهاد معاون‌اولی به وی نداده است.
این خبر در حالی منتشر می‌شود که رسانه‌های زنجیره‌ای اصلاح‌طلب به شیوه راه بینداز و جا بینداز ادعا کرده بودند معاون اولی عارف قطعی است چرا که روحانی مدیون عارف و اصلاح‌طلبان است. عارف تحت فشار اصلاح‌طلبانی که هشدار می‌دادند وی در نظرسنجی‌ها 7 درصد بیشتر رای ندارد و بدون اعلام حمایت از روحانی انصراف داد. او همچنین ستادهای خود را منحل اعلام کرد.
عارف اکنون در مصاحبه با روزنامه شرق از دو دیدار خود با رئیس‌جمهور منتخب خبر داده اما درباره این سوال که «گمانه‌زنی‌هایی درباره اینکه شما قرار است معاون اول شوید وجود دارد، آیا این موضوع را تایید می‌کنید؟» می‌گوید: نه تاکنون چنین پیشنهادی از سوی آقای روحانی نشده است.
وی همچنین در پاسخ این سوال هم که «قرار است در کابینه روحانی باشید؟» گفت:‌ ایشان پیشنهاد معاون اولی به من ندادند.
خبرنگار می‌پرسد «یعنی احتمال دارد که در جای دیگری باشید؟» و عارف می‌گوید: به عنوان یک عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف و در فرهنگستان علوم و نهادهایی همچون مجمع تشخیص و شورای‌‌عالی انقلاب فرهنگی خدمت می‌کنم.
وی همچنین در این باره که عملکرد انتخاباتی اصلاح‌طلبان را چگونه ارزیابی می‌کنید؟، اظهار داشت: عملکرد اصلاح‌طلبان در انتخابات ضعیف بود و به نظرم یک توهم شکست بر بخشی از اصلاح‌طلبان حاکم بود.
وی اضافه کرد: حتی زمزمه تحریم انتخابات در بخش به اصطلاح تند آنها شنیده می‌شد. من برای حضور در انتخابات از کسی اجازه نگرفتم.
عارف ادامه می‌دهد: من تحریم انتخابات را شکستم. قبل از آمدنم صحبت از تحریم بود. اتهام‌هایی هم برخی افراد به من زدند. مثلا می‌گفتند کاندیدای بخش امنیتی کشور هستم یا اینکه اصلاح‌طلب بدلی هستم.
وی درباره نقاط افتراق اصلاح‌طلبان با رئیس‌جمهور منتخب نیز طرح این بحث را به صلاح ندانسته و گفته «همگرایی زیادی وجود دارد و باید به فرد پیروز احترام بگذاریم.»
نکته دیگری که عارف در مصاحبه خود با سکوت به آن پاسخ می‌دهد، ماجرای اصولگرا یا اصلاح‌طلب بودن روحانی است. در حالی که اصلاح‌طلبان سعی دارند روحانی را به نفع خود مصادره کنند، عارف در پاسخ به سؤالی درباره نقاط افتراق روحانی و اصلاح‌طلبان می‌گوید؛ «نمی‌دانم چقدر صحیح است که به این موضوع بپردازیم. در شرایطی که نیاز به همدلی داریم بحث روی انشقاق و تفاوت اصلاح‌طلبان با رئیس‌جمهور منتخب درست نیست اما همگرایی زیادی وجود دارد. باید به فرد پیروز احترام بگذاریم. مهم این است که الان آقای روحانی رئیس‌جمهور است و باید بتواند منش، روش و دیدگاه و وعده‌های خود را در عمل پیاده کند.»

 


سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان تصریح کرد: از سران و مقامات همه کشورها برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور منتخب دعوت شده است.
سیدعباس عراقچی در گفت‌وگو با تسنیم، در مورد اینکه از چه کشورهایی برای مراسم تحلیف روحانی دعوت شده است، گفت: از تمام سران و مقامات همه کشورها برای شرکت در مراسم تحلیف جناب آقای روحانی دعوت شده است. وی تصریح کرد: این دعوت‌ها بیشتر متمرکز بر روی کشورهای منطقه خواهد بود ولی جمهوری اسلامی ایران از تمام کشورها برای حضور در این مراسم دعوت به عمل آورده است.
گفتنی است؛ قرار است مراسم تحلیف رئیس‌جمهور منتخب در 13 مرداد ماه برگزار شود.

 


در حالی که دولت بشار اسد به کمک ایران و حزب‌الله در حال کسب پیروزی‌های گسترده است، به نظر می‌رسد آمریکا و غرب در سوریه به دام افتاده‌اند.
نشریه سوئیسی باسلر سایتونگ با انتشار این تحلیل خاطرنشان کرد: در اوایل ماه می (اردیبهشت) شواهد حکایت از آن داشت که قدرت‌ها با هم توافق دارند و جان کری و سرگئی لاوروف وزیران امور خارجه آمریکا و روسیه طی دیداری در مسکو نوید برگزاری کنفرانس صلح در ژنو را دادند ولی این کنفرانس تا به امروز تشکیل نشده و بعید هم به نظر می‌رسد که اصلا برگزار شود. موضوع اختلاف درباره آن نیز شرکت‌کنندگان در آن بودند. گروه دوستان سوریه با شرکت دادن ایران در کنفرانس مخالف بودند .
روزنامه سوئیسی اضافه کرد: دو ماه پیش که مخالفان بشار اسد خواهان کناره‌گیری او شدند، وی با حمایت رژیم و حزب‌الله لبنان پیروزی بدست آورد و مخالفان را از یک شهر مهم از نظر سوق‌الجیشی بیرون راند و بنابراین این‌گونه به درخواست مخالفان پاسخ داد.
این روزنامه خاطرنشان کرد: گروه‌‌های وابسته به شبکه تروریستی القاعده می‌خواهند در شمال سوریه حکومت به وجود آورند. این موضوع برای ارتش آزاد سوریه که علیه بشار اسد مبارزه می‌‌کند به این معناست که اینک باید در دو جبهه بجنگد و این امر برای غرب این نتیجه را بدست می‌دهد که خطر گروه‌‌های سلفی در سوریه را دست‌کم گرفته بود و ضمنا برای مسلح نمودن بیشتر ارتش آزاد هم دیگر دیر شده است.
روزنامه سوئیسی تصریح کرد: در حالی که غرب‌‌ها نمی‌توانستند درخصوص دادن و ندادن سلاح به مخالفان رژیم بشار اسد به توافق دست پیدا کنند، روسیه و ایران متحد شده و از ارتش از هم پاشیده سوریه در این میان یک ارتش منظم و با ظرفیت حمله بالا به وجود آوردند. بنابراین، غرب امروز در سوریه در دام افتاده و از سوی دیگر با القاعده دست به گریبان شده است با این حال در صورت پیروزی بشار اسد، نفوذ مسکو، تهران و حزب‌الله لبنان در منطقه افزایش پیدا می‌کند.
در همین حال پایگاه خبری آمریکن فری‌بیکن نوشت: مقامات سابق آمریکایی به اعضای مجلس نمایندگان این کشور هشدار دادند بی‌تفاوتی واشنگتن در قبال سوریه می‌تواند به «پیروزی» سیاست‌های ایران در منطقه و تقویت سلطه این رژیم بر منطقه منجر شود.
این روزنامه به نقل از «الیوت آبرامز» مشاور امنیت ملی دولت «جرج بوش» نوشت: هدف اولیه آمریکا باید جلوگیری از پیروزی ایران باشد زیرا در این صورت بسیاری از کشورهای منطقه و از جمله این کشور (ایران) نتیجه‌گیری خواهند کرد که آمریکا در حال عقب‌نشینی از منطقه است و تهران ممکن است با استفاده از چنین خلأیی به قدرت برتر منطقه بدل شود.
در این میان هاوارد مک کوئن سناتور جمهوری‌خواه ایالت کالیفرنیا و رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا هشدار داد که آمریکا به دلیل کاهش هزینه‌های کلی دولت یا در اصطلاح آمریکایی‌ها، توقیف و مصادره (Sequestration)، گزینه‌های نظامی محدودی در اختیار دارد.
وی گفت، حتی حمله هوایی جزیی آمریکا می‌تواند در شرایطی که میلیاردها دلار از بودجه دفاعی ما کاسته شده دشوار باشد.
تلاش ناشیانه برای تطهیر اصحاب فتنه!
روزنامه اعتماد روز گذشته در صفحه اول خود روی فتنه‌گران را سفید کرد!
این روزنامه «سقوط دوباره سکه و دلار» را به عنوان تیتر یک خود برگزید و این کاهش قیمت را «واکنش بازار ارز و طلا به تحولات سیاسی» عنوان کرد.
اما تحولات سیاسی مورد نظر اعتماد که این تیتر یک را از جهات مختلف احاطه کرده‌اند عبارتند از؛ سخنرانی یکی از چهره‌های شاخص فتنه، مصاحبه با عضو حزب منحله مشارکت، یادداشتی از یکی از گردانندگان حلقه ماسونی جرس و بالاخره اظهار شعف از احتمال مذاکره مستقیم با شیطان بزرگ!
اعتماد در شماره دیروز خود به سراغ محمد نعیمی‌پور، عضو شورای مرکزی حزب منحله مشارکت رفته و موضوع این حزب را پیش کشیده است!
نعیمی‌پور در واکنش به سخنان عسگراولادی درباره فعالیت حزب مشارکت و اعتماد ملی، با اتخاذ رویکردی طلبکارانه و با فراموش کردن نقش حزب متبوعش در فتنه 4 سال گذشته که منجر به وارد آمدن صدمات فراوانی به کشور و افراد مختلف شد، در کمال گستاخی مدعی می‌شود حرف‌های امثال عسگراولادی به این خاطر است که اشتباهات خود را جبران کنند و گویا حزب مشارکت هیچ جرم و جنایتی مرتکب نشده است.
نعیمی‌پور با جسارت اعلام می‌کند این حزب منتظر است تا دولت جدید مستقر شده و سپس دفاتر خود را بازگشایی کند!
در حالی که این حزب و اصحاب فتنه باید پاسخگوی اقدامات ساختارشکنانه خود باشند، وی نه تنها اعضا بلکه نزدیکان حزب منحله مشارکت را نیز برای تصدی انواع و اقسام پست‌های دولتی صاحب صلاحیت می‌داند و عقلانیت دولت یازدهم را مرتبط با میزان پیشکش مناصب دولتی به آنان معرفی می‌کند!
روزنامه اعتماد سرمقاله روز گذشته خود را به قلمی سپرده است که طی سال‌های اخیر موضع‌گیری‌های پرسش برانگیز وی علیه نظام و جمهوریت و اسلامیت آن بر کسی پنهان نبوده و نیست.
نکته جالب آنجاست جمیله کدیور که جزو حلقه اصلی گروه ماسونی و لندن‌نشین جرس است در این یادداشت برای کابینه روحانی دل می‌سوزاند و از دوستانش می‌خواهد اینقدر به آقای روحانی فشار نیاورند!
خاطرنشان می‌شود چندی پیش اخباری به نقل از افشاگری‌های اعضای گروهک سابق منافقین درباره «یاسمین آرموی» منتشر شد که نشان می‌داد اسم مستعار یکی از اعضای حلقه‌ ماسونی جرس است که مطالبی با ماهیتی کاملاً ضد اسلامی و علیه نظام بر روی سایت جرس منتشر می‌کرد.

 


پس از تقلای سران حزب منحله مشارکت برای مصادره دولت جدید، رئیس گروهک نهضت آزادی نیز وارد گود شد.
خبرگزاری ایسنا وابسته به جهاد دانشگاهی به سراغ ابراهیم یزدی رفته و از قول وی نوشته است: ما به آقای روحانی رأی دادیم و از کاندیداتوری‌شان حمایت کردیم و اکنون نیز هر کمکی از دستمان برآید برایشان انجام خواهیم داد.
وی درباره پیش‌بینی خود از فعالیت‌های حزبی خود و همفکرانش در دوره دولت یازدهم گفت: فعالیت‌های مدنی و حزبی از جمله حقوقی است که در قانون اساسی به رسمیت شناخته شده است. ما خواهان اجرای بی کم و کاست حقوق اساسی مصرح در قانون اساسی هستیم، نه کمتر و نه بیشتر. اگر این حقوق محقق شود، قطعا همه احزاب از این حقوق بهره‌مند خواهند شد.
وی با بیان این که «معنا و مفهوم اعتدال‌گرایی این است که ما خواهان اجرای بی کم و کاست قانون اساسی هستیم»، تصریح کرد: ما به التزام به قانون اساسی تاکید داریم، چرا که التزام به قانون اساسی برای همه افراد لازم است؛ خواه فرد به آن اصول اعتماد داشته باشد، خواه نداشته باشد. التزام به قانون مقوله‌ای حقوقی است و همگان باید آن را رعایت کنند.
گفتنی است فعالیت‌های گروهک نهضت آزادی پس از خیانت‌های مکرر این گروه به نظام و انقلاب و کشف برخی اسناد وابستگی به لانه جاسوسی آمریکا غیرقانونی اعلام شد. بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(ره) در پاسخ به نامه علی‌اکبر محتشمی‌پور وزیر کشور وقت تصریح کرد که این گروه حق فعالیت ندارند. امام همچنان تاکید کرده‌اند که سازمان تروریستی منافقین فرزندان معنوی نهضت آزادی و مهندس بازرگان هستند و اگر این گروه در دولت موقت سر کار می‌ماندند سیلی‌ای به اسلام و انقلاب می‌زدند که تا قرن‌ها سر بلند نمی‌کرد.

 


ناخرسندی و اعتراض رئیس‌جمهور منتخب به موضع طلبکارانه خاتمی درباره گزینه وزارت ارشاد باعث عقب‌نشینی این حامی فتنه سبز شد.
خاتمی که پیش از این مسجدجامعی را به عنوان وزیر ارشاد معرفی کرده بود، اکنون در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گفته می‌شود شما در پی سهم‌خواهی از رئیس‌جمهور منتخب هستید و نام بردن از احمد مسجدجامعی به عنوان وزیر ارشاد در همین راستاست، گفت: ابدا، بنده ترجیح می‌دهم مسجدجامعی در شورای شهر بماند.
وی در پاسخ این سوال که پس چرا از وی به عنوان وزیر ارشاد نام بردید، گفت: گفتم دیگر. هیچکس نباید سهم‌خواهی کند و باید اجازه بدهند آقای روحانی هرکس را دلش می‌خواهد انتخاب کند.
ادعای خاتمی مبنی بر اینکه ترجیح می‌دهد مسجدجامعی در شورای شهر بماند، خلاف واقع است چرا که خاتمی یکشنبه هفته گذشته در دیدار اصغر فرهادی و جمعی از هنرمندان تصریح کرده بود «وزیر ارشاد دولت یازدهم مسجدجامعی است.» وی گفته بود فرد مورد قبول برای وزارت ارشاد معلوم است اسمش را نمی‌برم و نمی‌گویم که اسمش مسجدجامعی است.
صرف‌نظر از عملکرد مسئله‌دار مسجدجامعی در دولت اصلاحات و به هنگام جانشینی مهاجرانی در زمینه میدان دادن به جریان‌های ضدانقلاب در حوزه مطبوعات و فرهنگ و سینما و کتاب که وی را فاقد صلاحیت تصدی وزارت در دولت اعتدال می‌کند، اصل موضع طلبکارانه خاتمی با ناراحتی رئیس‌جمهور منتخب مواجه شده بود و اکنون خاتمی به خاطر توبیخ شدن مجبور شده حرف زیادی و نامربوط خود را پس ‌بگیرد.
افراطیون به شدت پیگیر آن هستند که گزینه‌های خود را در راس برخی وزارتخانه‌های راهبردی یا دست کم معاونت‌های این وزارتخانه‌ها بگمارند.
گفتنی است روز گذشته سخنگوی کارگزاران که حزب متبوع خود را لیبرال و دموکرات می‌داند و پیش از این ادعا کرده اسلام نظام حقوقی و سیاسی و اقتصادی ندارد، در حاشیه مراسم ختم پدر یکی از اصلاح‌طلبان مدعی شد: دوستانی که دور آقای روحانی را گرفته‌اند همه اصلاح‌طلب هستند.

 


یک نشریه آلمانی پیش‌بینی کرد ایران در دوره ریاست جمهوری دکتر روحانی با اراده آهنین در سیاست خارجی عمل کند و تبدیل به یک قدرت اتمی شود.
روزنامه دی‌ولت می‌نویسد: بر خلاف آنچه در مورد شخصیت ملایم حسن روحانی تصور می‌شود، وی با اراده‌ای آهنین برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی را ادامه می‌دهد و این کشور به عنوان یک قدرت اتمی ظهور خواهد کرد.
روزنامه آلمانی می‌افزاید: رئیس جمهور جدید ایران، حسن روحانی در دعوای اتمی به عنوان شخصی معتدل دیده می‌شود اما واقعیت این است که با نگاه به سابقه کاری وی، درست مخالف این چیز را شاهد خواهیم بود.
این تحلیل خاطرنشان می‌کند: با انتخاب حسن روحانی در غرب امیدواری ایجاد کرده و به رئیس جمهور جدید ایران به عنوان یک شخصیت امیدآفرین که همه انتظارات را برآورده خواهد کرد، نگاه می‌شود اما با نگاه به سوابق کاری و مواضع پیشین روحانی نباید از وی انتظار بیش از اندازه در مسئله هسته‌ای داشته باشیم.
دی‌ولت می‌نویسد: البته این که چه کسی رئیس گروه مذاکره‌کننده هسته‌ای در دولت جدید باشد، می‌تواند جالب‌ باشد اما اگر تصور ما این است که به شرایطی باز خواهیم گشت که خود روحانی مسئولیت گروه مذاکره‌کننده ایران را بر عهده داشت، این تفکر اشتباهی است زیرا مبنای این انتظار تصویری از روحانی است که هرگز با واقعیت‌ها مطابق نبود و وضعیت امروز وی نیز به صورت فاحشی تغییر یافته است.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10