(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 02  مرداد 1392 - شماره 20550

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
رونمایی از طرح جامع اطلاعات مالی کشور با حضور احمدی‌نژاد
واکنش ایران به اقدام اتحادیه اروپا
صالحی: قرار دادن حزب‌الله در لیست تروریست‌ها در جهت منافع نامشروع رژیم صهیونیستی است
واکنش الهام به ابطال مصوبه 74 هزار میلیاردی
اکرمی : روحاني با ليست اعضاي كابينه به مجلس مي رود
در اقدامی بی سابقه و هوشمندانه تمام نمایندگان مجلس با حمایت از حزب‌الله لبنان اقدام اتحادیه اروپا را محکوم کردند
درمکتب امام
شرح خطبه 222 نهج البلاغه
ياد حق، جلا دهنده دل‌ها
خارج از دستور
رئیس قوه قضائیه در جمع اعضای ستاد حقوق بشر: غرب با اختاپوس رسانه‌ای از حقوق بشر سوءاستفاده سیاسی می‌کند
   


مراسم رونمایی از طرح جامع اطلاعات مالیاتی و همچنین معرفی دستاوردهای نوین وزارت امور اقتصاد و دارایی روز گذشته با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد.
‌با حضور محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور کشورمان و همچنین شمس‌‌الدین حسینی  وزیر اقتصاد و دارایی از طرح جامع اطلاعات مالیاتی کشور طی مراسمی در محل وزارت اقتصاد و دارایی رونمایی شد.
بنابر این گزارش این طرح جامع از یک سامانه مرکزی تشکیل شده است که در قالب یک نرم‌افزار یکپارچه مالیاتی، تمام فعالیت‌های نوین سازمان امور مالیاتی را به اجرا در می‌آورد و تمام فرآیندها مکانیزه می‌شود.
به گزارش فارس ،این سامانه از یک زیرساخت و شبکه سراسری و همچنین یک شبکه محلی که 610 اداره مالیاتی سراسر کشور را به یکدیگر متصل می‌کند، تشکیل شده است.
همچنین در این مراسم چندین دستاورد وزارت امور اقتصادی و دارایی معرفی شد. ایجاد سامانه یکپارچه اقتصادی کشور طرح‌ریزی سامانه جامع مدیریت اموال دستگاه‌های اداری و سامانه نظارت آنی معاونت نظارت مالی به خزانه‌داری کل کشور بخشی از دستاوردهای معرفی شده در این مراسم بود.

 


وزیرامورخارجه کشورمان اقدام نامشروع و غیرقانونی اتحادیه اروپا در قرار دادن شاخه نظامی حزب‌الله لبنان در لیست به‌اصطلاح تروریستی را محکوم کرد.
«علی‌اکبر صالحی» وزیرامور خارجه کشورمان در واکنش به اقدام ناشایست اتحادیه اروپا در قرار دادن شاخه نظامی حزب‌الله در لیست به اصطلاح تروریستی خود اظهار داشت: این اقدام جهت‌دار که با فشار برخی از اعضای متنفذ اتحادیه اروپایی انجام شد، برخلاف کلیه موازین سیاسی و حقوقی می‌باشد و باعث تعجب و غیرقابل قبول است.
وی تاکید کرد: وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا به زعم خود با این کار درصدد اثرگذاری بر تحولات منطقه‌ای می‌باشند، در حالی که به دلیل فقدان تحلیل صحیح از این بحرانها، رویکرد اشتباهی اتخاذ کرده و سیاست برخورد دوگانه را به نمایش گذاشته‌اند.
صالحی خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران ضمن تقبیح شدید این تصمیم وزرای خارجه اتحادیه اروپا، معتقد است که این‌گونه اقدامات تغییری در ماهیت مردمی و حق‌طلبانه مبارزه آنها نخواهد داد و قطعا این اقدام اتحادیه اروپا در جهت منافع نامشروع رژیم صهیونیستی و فشارهای حامیان این رژیم در اروپا خواهد بود.
وزیر امور خارجه کشورمان با غیرحرفه‌ای و جانبدارانه توصیف نمودن این اقدام تصریح کرد: این امر به نوعی اقدام علیه ملت شریف و مقاوم لبنان محسوب می‌شود زیرا حزب‌الله، نیرویی مقاومتی و برگرفته از متن مردم و جامعه لبنان و مورد احترام و اعتماد طوایف موجود در این کشور می‌باشد.
صالحی حضور در عرصه‌های رسمی سیاسی و وجود پایگاه گسترده مردمی حزب‌الله را دلیل محکمی بر مشروعیت این حزب در روند دموکراتیک لبنان دانست و یادآور شد: دفاع مشروع این حزب در برابر تجاوزات صهیونیستی در کنار ارتش این کشور، جزو حقوق مسلم و مشروع مردم و مقاومت اسلامی در لبنان به شمار می‌آید.
اتحادیه اروپا روز گذشته با قرار دادن شاخه نظامی حزب‌الله در فهرست گروه‌های تروریستی موافقت کرد.
گفتنی است، اتحادیه اروپا پیش از این طرح درج نام حزب‌الله در لیست ترور خود را در دستور کار قرار داده بود، اما به علت مخالفت‌های برخی از اعضا موفق به تصویب آن نشد، اما با ورود آمریکا و رژیم صهیونیستی به خاطر فشار بر کشورهای مخالف این طرح، بالاخره این طرح به تصویب رسید. مخالفان این طرح عمدتا از کشورهایی هستند که نیروهای نظامی آنها در قالب نیروهای یونیفل در لبنان فعالیت می‌کنند. شکاف و اختلاف بین اعضای اتحادیه اروپا باعث شد که این کشورها تنها با قرار دادن شاخه نظامی حزب‌الله در لیست ترور موافقت کنند.
گفت و گوی تلفنی وزرای خارجه ایران ومصر
علی‌اکبر صالحی وزیرخارجه کشورمان در گفت‌وگوی تلفنی با همتای مصری خود، مسائل مورد علاقه دو طرف را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.
صالحی در این گفت‌وگوی تلفنی با ابراز اطمینان از اینکه ملت مصر با هوشیاری و درایت سیاسی خود به سلامت از این بحران عبور خواهد کرد، گفت: مصر دارای جایگاه مهمی در منطقه است و امیدواریم همه طرف‌ها و نخبگان سیاسی بتوانند با همدلی در راستای تقویت انسجام و وحدت ملی کشور گام بردارند.
«نبیل فهمی» وزیرخارجه مصر نیز با ابراز خرسندی از گفت‌وگوهای انجام شده در این تماس تلفنی، تاکید کرد: امیدواریم بتوانیم هرچه زودتر در فرصتی مناسب درخصوص مسائل مورد علاقه و تحولات مهم منطقه‌ای تبادل‌نظر کنیم.

 


غلامحسین الهام با اشاره به ابطال مصوبه 74 هزار میلیاردی دولت توسط دیوان عدالت گفت: مصوبه دولت از مصوباتی نیست که دیوان عدالت در آن ورود کند.
سخنگوی دولت درباره ابطال مصوبه 74 هزار میلیاردی دولت توسط دیوان عدالت گفت: متاسفانه الان یک مسابقه برای مخالفت با تصمیمات دولت ایجاد شده و فضای سیاسی بر فضای حقوقی حاکم شده است.
وی با بیان اینکه چنین رویکردی به ضرر کشور است، به تسنیم گفت: این مصوبه نه از مصوباتی است که دیوان عدالت در تصمیمات مجمع عمومی بانک ورود کند، و نه این تصمیم غیرقانونی است به دلیل اینکه مجلس شورای اسلامی به اصلاح قانون مبادرت می‌کند، اگر این تصمیم در اجرا غیرقانونی است پس چرا قانون را تغییر می‌دهند و بعد لابد این قانون را به‌گونه‌‌ای عطف به ماسبق می‌کنند.
سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: همین که برای توقف تصمیم دولت مبادرت به قانون‌گذاری می‌کنند معنایش این است که این تصمیم قانونی بوده است.
الهام همچنین اضافه کرد: ثانیا این تصمیم چه مشکلی برای کشور دارد؟ بلکه یک فضای تازه ایجاد می‌کند، دولتی که بدهی‌هایش پرداخته شده باشد به نفع کشور است یا به ضرر کشور، آن هم با محاسباتی که خودشان دارند، قبول می‌کنند اشکال حقوقی ندارد.

 


مشاور رئيس جمهوري منتخب گفت: حسن روحاني بزودي از بين اسامي پيشنهاد شده اعضاي كابينه خود را مشخص كرده و با ليست نهايي كابينه دولت يازدهم در مراسم تحليف شركت مي كند.
سيدرضا اكرمي روز سه شنبه در گفت و گو با ايرنا با بيان اين كه ليست افراد پيشنهادي براي حضور در كابينه دولت يازدهم را گروه مشاوران رييس جمهوري منتخب به آقاي روحاني ارايه كرده است، افزود:روحاني هم اكنون در حال بررسي اسامي وزراي پيشنهادي است.
اكرمي با تاكيد بر اين كه رييس جمهوري منتخب به صورت فردي و دستوري اعضاي كابينه را مشخص نمي كند، اذعان داشت: روحاني براي مشخص كردن اعضاي كابينه دولت خود با رهبر معظم انقلاب، مجمع تشخيص مصلحت نظام و مجلس شوراي اسلامي مشورت خواهد كرد.
وي ادامه داد: رييس جمهوري منتخب در ليست خود افراد توانمندي را براي كابينه دولت آينده دارد و در اين زمينه با مشكل روبه رو نخواهد شد. اكرمي تصريح كرد: روحاني با دست خالي به مجلس نخواهد رفت از اين رو پيش از مراسم تحليف اعضاي كابينه خود را مشخص مي كند.
وي گفت: با توجه به برنامه هاي صد روزه دولت يازدهم براي كشور به نظر نمي رسد در مشخص كردن اعضاي كابينه و شروع فعاليت هاي اجرايي تعللي صورت گيرد.

 


289 نماینده مجلس شورای اسلامی در محکومیت اقدام اتحادیه اروپا در قرار دادن شاخه نظامی حزب‌الله لبنان در فهرست گروه‌های تروریستی بیانیه‌ای صادر کردند.
شاهین محمدصادقی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس بیانیه نمایندگان مجلس شورای اسلامی در محکومت اتحادیه اروپا به دلیل قراردادن نام شاخه نظامی حزب‌الله لبنان در فهرست گروه‌های تروریستی را قرائت کرد.
در بخشی از بیانیه آمده است؛ حزب‌الله لبنان به عنوان نماد گرانقدر در برابر رژیم صهیونیستی یکی از افتخارات امت اسلامی است که بعد از ده‌ها سال تحقیر جهان اسلام توسط رژیم اشغالگر قدس و تحمل شکست‌های خفت‌بار متعدد و نقد تمامیت ارضی کشورهای اسلامی خط مقدم برای اولین بار موفق شد با آزاد‌سازی سرزمین‌های اشغالی جنوب لبنان در سال ۲۰۰۰ میلادی روح تازه‌ای در کالبد امت اسلامی بدمد و با شکست قدرتمندانه رژیم صهیونیستی به دوران تحقیرها و ناکامی‌ها پایان دهد وافتخاری بزرگ بیافریند.
همه نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بیانیه خود آورده‌اند که حزب‌الله به کمک شاخص نظامی‌اش موفق شد معجزه‌ای را در بعد نظامی رقم بزند و چهارمین ارتش دنیا را شکست داده و معادله قدرت را در منطقه حساس خاورمیانه برهم زند. از آن روز تا کنون حزب‌الله به عنوان الگوی مقاومت خار چشم دشمنان اسلام است و از برکت این فرهنگ جدید مقاومت و مبارزه پیروزی‌های بعدی با همت جهاد اسلامی و حماس شکل گرفت و موفقیت‌های تاریخی جنگ‌های ۲۲ روزه و ۸ روزه رقم خورد.
اما امروز و در آستانه روز جهانی قدس، و با هدف مقابله با این حرکت عظیم امت اسلامی که یادگار جاودانه امام راحل است، اتحادیه اروپا با فشار آمریکا و لابی‌های صهیونیستی شاخه نظامی حزب‌الله لبنان را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داده است.
در پایان این بیانیه آمده است؛ ما نمایندگان ملت بزرگ ایران این اقدام ضد اسلامی و ضدانسانی اتحادیه اروپا را بشدت محکوم کرده و حمایت قاطع خویش را از حزب‌الله و رهبری توانمند و شجاع آن جناب سیدحسن نصرالله اعلام می‌داریم و در جهت حمایت از آرمان فلسطین و ضدیت با رژیم صهیونیستی که در راستای آرمانهای الهی امام راحل و مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای است، اعلام آمادگی می‌نماییم. امت اسلامی و بویژه ملت بزرگ ایران پاسخ اتحادیه اروپا و حامیان کوته فکر آنها را در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان روز جهانی قدس و با حضور ده‌ها میلیونی خود در راهپیمایی این روز بزرگ خواهند داد.
این بیانیه به امضای همه (۲۸۹) نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسیده است.
گفتنی است، بر اساس قانون نمایندگان مجلس نهم290 نفر هستند اما به جهت فوت سیدجلال یحیی زاده نماینده تفت و میبد، این حوزه انتخابیه نماینده ای در خانه ملت ندارد، بنابراین تعداد وکلای ملت در مجلس نهم 289 نفر است.
جریمه واحدهای صنفی متخلف و محتکر تعیین شد
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بررسی لایحه اصلاح قانون نظام صنفی کشور جرایمی را برای محتکران در نظر گرفته و به تصویب رساندند.
بهارستان‌نشینان در جلسه علنی روز سه‌شنبه پارلمان، رسیدگی به لایحه اصلاح قانون نظام صنفی کشور را ادامه دادند و چند ماده ارجاعی این لایحه به کمیسیون اقتصادی را بررسی کردند.
وکلای ملت ماده 16 این لایحه را بررسی کرده و با 165 رای موافق، 6 رای مخالف و 7 رای ممتنع از 228 نماینده حاضر در جلسه، به تصویب رساندند.
پلمب واحدهای فاقد پروانه کسب
به موجب مصوبه مجلس، محل دایر شده بوسیله هر شخص حقیقی یا حقوقی که پروانه کسب برای آن صادر نشده است، با درخواست اتحادیه و تأیید اصناف شهرستان توسط نیروی انتظامی پلمب می‌شود.
وکلای ملت در تبصره این ماده مقرر کردند در صورت عدم شناسایی و یا عدم درخواست پلمب واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب از سوی اتحادیه مربوط، اتاق اصناف شهرستان و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مکلفند واحدهای فاقد پروانه کسب را شناسایی و پلمب کنند.
مجلسی‌ها مصوب کردند در مورد مشاغل خانگی، سایر مشاغل و تعاونی‌های توزیع و مصرف که بر اساس قوانین و مقررات دیگری تشکیل می‌شوند، بر همان اساس عمل می‌شود.
جریمه محتکران
در ادامه بهارستان‌نشینان دو ماده از لایحه قانون نظام صنفی کشور را مصوب کردند که براساس آن جریمه‌هایی برای استمرار گران‌فروشی و کم‌فروشی واحدهای صنفی در نظر گرفته شد. براساس مصوبه مجلس، متخلفان علاوه بر الزام به پرداخت خسارات وارد شده به خریدار یا مصرف کننده در مرتبه اول به دو برابر مبلغ گران‌فروشی و در مرتبه دوم به ۴ برابر مبلغ گران‌فروشی جریمه می‌شوند.
همچنین در مرتبه سوم به ۶ برابر مبلغ گران‌فروشی و علاوه بر پرداخت جریمه پارچه یا تابلو بر سر در محل کسب به عنوان متخلف صنفی به مدت دو هفته نصب می‌شود.
در مرتبه چهارم به هشت برابر مبلغ گران‌فروشی جریمه و پارچه یا تابلو بر سر در محل کسب به مدت متخلف صنفی به مدت یکماه نصب می‌شود.
همچنین نمایندگان مصوب کردند، درمرتبه پنجم و مراحل بعدی ۱۰ برابر مبلغ گران‌فروشی جریمه می‌شود و پارچه یا تابلو بر سردر محل کسب به مدت ۲ ماه نصب می‌شود. همچنین پروانه کسب وی به مدت 6 ماه و محل کسب تعطیل می‌شود.
همچنین نمایندگان با تصویب ماده ۴۰ این لایحه جریمه‌هایی را برای کم‌فروشان در نظر گرفتند. 
براساس مصوبه مجلس متخلفان علاوه بر الزام به پرداخت خسارات وارد شده به خریدار یا مصرف کننده در مرتبه اول به دو برابر مبلغ ‌کم‌فروشی و در مرتبه دوم به ۴ برابر مبلغ کم‌فروشی جریمه می‌شوند.
همچنین در مرتبه سوم به ۶ برابر مبلغ کم‌فروشی و علاوه بر پرداخت جریمه پارچه یا تابلو بر سردر محل کسب به عنوان متخلف صنفی به مدت دو هفته نصب می‌شود.
در مرتبه چهارم به هشت برابر مبلغ کم‌فروشی جریمه و پارچه یا تابلو بر سردر محل کسب به عنوان متخلف صنفی به مدت یک ماه نصب می‌شود.
همچنین نمایندگان مصوب کردند، درمرتبه پنجم و مراحل بعدی ۱۰ برابر مبلغ کم‌فروشی جریمه می‌شود و پارچه یا تابلو بر سردر محل کسب به مدت ۲ ماه نصب می‌شود.همچنین پروانه کسب وی به مدت 6 ماه و محل کسب تعطیل می‌شود.
نمایندگان مجلس با تصویب تبصره ماده ۴۰ مشخص کردند که عدم انجام خدمات پس از فروش در دوره ضمانت (گارانتی) توسط متعهد در حکم کم‌فروشی است و متخلف از این امر علاوه بر انجام خدمت مربوط، به جزای نقدی این موضوع نیز محکوم می‌شود. مبنای محاسبه ارزش خدمات پس از فروش، قیمت کارشناسی خدمات مورد نظر است که توسط کارشناسان سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تعیین می‌شود.
همچنین با تصویب مجلس عدم اعلام موجودی کالا در پایان هر ماه و یا بر حسب ضرورت با تقاضای اتحادیه توسط تولیدکنندگان و توزیع کنندگان عمده و خرده‌فروشانی که کالاهای خود را به صورت عمده در انبار و یا هر محل دیگری نگهداری می‌کنند تخلف محسوب می‌شود و متخلفین برابر مراتب مذکور در ماده مجازات می‌شوند. در ادامه جلسه علنی پارلمان ماده 17 لایحه اصلاح قانون نظام صنفی کشور پس از بحث و بررسی به تصویب رسید.
به موجب این ماده در مواردی که تعطیلی واحد صنفی به تشخیص کمیسیون نظارت شهرستان موجب عسر و حرج مصرف کننده می‌شود، واحد صنفی مزبور به جریمه نقدی از 2 میلیون تا 20 میلیون ریال محکوم می‌شود.
همچنین وکلای ملت در ادامه بررسی لایحه اصلاح قانون نظام صنفی کشور ماده 45 این لایحه را اصلاح و تصویب کردند.
بر اساس اين گزارش یک تبصره به شرح زیر به ماده 67 قانون فعلی نظام صنفی الحاق می‌شود:
بر این اساس هر فرد صنفی که نسخه‌ای از صورت حساب خرید کالا در واحد صنفی خود محفوظ ندارد و یا از ارائه آن به مأموران خودداری کند به پرداخت 500 هزار ریال جریمه محکوم می‌شود.
همچنین طبق ماده 46 این لایحه عدم رعایت مفاد مواد 16 و 17 و مقررات موضوع بند ک ماده 37 قانون از سوی فرد صنفی، تخلف محسوب می‌شود و متخلف به پرداخت جریمه نقدی در مرتبه اول دو میلیون ریال و در مرتبه دوم 5 میلیون ریال و در مرتبه سوم و مراتب بعدی 10 میلیون ریال محکوم می‌شود.
در ادامه جلسه علنی پارلمان نمایندگان جهت تامین نظر شورای نگهبان، ماده واحده و چند تبصره لایحه توقف اجرای احکام خلع ید و قلع و قمع تاسیسات و اماکن ورزشی تابع وزارت ورزش و جوانان را اصلاح کردند.
با تصویب مجلس از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون اجرایی احکام خلع ید و قلع و قمع سایر تاسیسات و اماکن ورزشی تابع وزارت ورزش و جوانان که در اراضی غیر، احداث شده است و ابقاء آنها ضروری است،‌ برای مدت دو سال متوقف می‌شود. وزارت ورزش و جوانان موظف است ظرف مدت مذکور با مالکین اراضی یاد شده به هر نحو ممکن از قبیل خرید اراضی، واگذاری زمین یا ملک معوض، صدور مجوز و واگذار سهام توافق نماید.
براساس دیگر حکم مجلس اجرت‌المثل مدت تصرف تا زمان وصول توافق میان وزرات مربوطه و مالک زمین با پرداخت بهای زمین به موجب مفاد تبصره یک براساس قیمت عادله زمانه پرداخت بهای زمین مالک که توسط دادگاه صالح تعیین می‌شود پرداخت می‌گردد.
همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح سه‌شنبه پارلمان با تشکیل جلسه علنی نوبت عصر برای بررسی و نهایی شدن لایحه اصلاح قانون نظام صنفی کشور موافقت کردند.
وکلای ملت در جلسه نوبت عصر روز سه‌شنبه پارلمان، ادامه بررسی مواد اجرایی لایحه اصلاح قانون نظام صنفی کشور را در دستور کار قرار دادند.
بر این اساس ماده 48 لایحه مذکور با 138 رأی موافق، یک رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 202 نماینده حاضر در جلسه علنی به تصویب بهارستان‌نشینان رسید.
بر طبق ماده 48 به منظور تسهیل داد و ستد، ثبت و مستندسازی، نظارت بر قیمت‌ها و شفافیت بر مبادلات اقتصادی، اسناد صنفی عرضه کننده کالا یا خدمات مکلفند مطابق اولویت‌بندی مشاغلی که هر سال اعلام می‌شود از سامانه صندوق مکانیزه فروش (posse) استفاده کنند. معادل هزینه‌های انجام شده بابت خرید، نصب و راه‌اندازی دستگاه صندوق فروش اعم از سخت‌افزاری و نرم‌افزاری توسط صاحبان مشاغل مذکور، از درآمد مشمول مالیات مؤدیان مزبور در اولین سال استفاده قابل کسب است. ادامه استفاده صاحبان مشاغل مذکور از صندوق فروش در هر سال، موجب محرومیت از معافیت‌های مالیاتی مقرر در قانون برای سال مربوط می‌شود. همچنین در تبصره ماده 48 آمده است: تعیین صنوف مشمول و اولویت‌بندی و نحوه استفاده از صندوق و چگونگی ارائه اطلاعات آن به مراجع ذیربط به موجب آئین‌نامه‌ای است که توسط دبیرخانه هیئت عالی نظارت با همکاری سازمان امور مالیاتی و اتاق اصناف ایران تهیه می‌شود حداکثر ظرف سه ماه از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون به تصویب هیئت وزیران می‌رسد.
در ادامه بررسي لايحه اصلاح قانون نظام صنفي کشور مجلس با تصويب ماده 72 مکرر اين قانون موافقت کرد.
براين اساس دادگستري و نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران، کليه وزارتخانه‌ها و دستگاه‌هاي اجرايي، موسسات، سازمان‌ها، شرکت‌هاي دولتي، ساير دستگاه‌ها و شرکت‌هاي دولتي که شمول قانون بر آن‌ها مستلزم ذکر يا تصريح نام است، موسسات عمومي غيردولتي و سازمان‌هاي تابعه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و بانک‌ها موظفند در اجراي احکام تخلفات موضوع اين قانون با سازمان تعزيرات حکومتي همکاري نمايند.
نشست علنی عصر روز سه‌شنبه نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اعلام محمدرضا باهنر نایب‌رئیس دوم مجلس که در غیاب لاریجانی و ابوترابی‌فرد ریاست ساعتی از صحن علنی را برعهده داشت، پایان یافت.
باهنر پیش از پایان جلسه علنی عصر امروز گفت: جلسه بعدی مجلس صبح روز چهارشنبه دوم مردادماه رأس ساعت 8 صبح با دستور کار ادامه رسیدگی به دستور هفتگی تشکیل می‌شود.

 


اینهایی که اقتصاد را زیربنا می‌دانند
انسان را منحط کرده‌اند
زیربنا توحید است.
زیربنا عقاید حقه الهی است، نه زیر بنا شکم باشد. اینهایی که اقتصاد را زیربنا می‌دانند، اینها منحط کردند انسان را از حد انسانیت به حد یک حیوانی مثل سایر حیوانات. آئین انقلاب اسلامی - ص 456

 


… در خطبه 222 نهج البلاغه، وجود مبارك حضرت امير (ع) وقتي جمله: يُسَبِّحُ لَهُ فِيهَا بِالغُدُوِّ وَ الآصال. رِجالٌ لا تُلهيهِمْ تِجارَهٌ وَ لا بِيعٌ عَنْ ذِكرِ الله(1) را قرائت كردند، اين جمله‌ها را فرمودند. فرمودند: اِنَّ اللهَ سُبحانَهُ جَعَلَ الذِّكرَ جَلاءً لِلْقُلُوب. بالأخره دل زنگ مي‌گيرد، اين رفت و آمدها، اين گفتارها آينه دل را زنگار زده مي‌كند، غباري بر آينه دل مي‌نشيند. در تعبير قرآن كريم اين است كه: كَلّا بَلْ رانَ عَلي قُلُوبِهِمْ مَا كانُوا يَكسِبُون(2)؛ «رِين » همان چرك و غبار است. فرمود: روي آينه دل غباري مي‌نشيند. خداي سبحان در درون هر كسي يك آينه شفافي نگه داشت، انبياء را فرستاده براي اين چند كار؛ يكي اينكه مواظب باشيم اين آينه زنگ نزند، دوّم اينكه مواظب باشيم به كدام طرف نگه بداريم. وقتي مواظب شديم به كدام طرف نگه داشتيم، از آن به بعد لذّت را مي فهميم. هيچ انسان عاقلي به طرف گرگ و گراز حركت نمي‌كند! فرمود: ذكر خدا و ياد و نام خدا جلاي قلوب است، اين جان را صيقلي مي‌دهد، شفاف مي‌كند.
بصيرت و آگاهي در سايه ذكر الهي
تَسمَعُ بِهِ بَعدَ الوَقْرَه؛ آنها كه دائم الذّكرند، اصلاً كر نمي‌شوند! آنهائي كه غفلت دارند، گوششان سنگين مي‌شود؛ ولي با اين صيقلي، گوششان باز مي‌شود، شنوا می‌شود، حرف‌هاي حق را درك مي‌كنند. چشم ايشان بعد از نابينائي يا كم بينائي نور پيدا مي‌كند. وَ تُبصِرُ بِهِ بَعدَ العَشوَه؛ اين دل مانند بدن نيست. در بدن بالأخره يك چشمي هست، يك گوش هست؛ جاهايشان فرق مي‌كند. امّا در جان چشمي هست و گوشي هست و لساني هست و شامّه‌اي هست و ذائقه‌اي هست، جايش يك جاست و آن جايش هم بي‌جائي است! يعقوب (ع) كه با ضِرس قاطع گفت: من از فاصله مثلاً 80 فرسخي بوي يوسف را مي‌شنوم، اين استشمام با شامّه جان است.
وجود مبارك حضرت امير مي‌فرمايد كه بعضي از دلها هستند كه گوش دل آنها سنگين مي‌شود؛ با ياد حق و نام حق جلا پيدا مي‌كند. برخي افراد هستند كه چشم دل آنها نابينا مي‌شود يا كم نور مي‌شود؛ به وسيله نام حق و ياد حق بينا مي‌شوند. اين كه در سوره مباركه حج دارد: لا تَعمَي الاَبصارْ وَ لكِنْ تَعمَي القُلُوبُ الَّتِي فِي الصُّدُور(3)، همين است. فرمود: چشم ظاهري اينها كور نيست، امّا چشمي كه در دل اينهاست، در درون جان اينهاست؛ آن چشم ديگر نمي‌بيند.
وَ تَنقادُ بِهِ بَعدَ المُعانَدَه. ما يك انديشه اي داريم به وسيله سمع دل، بصر دل و مانند آن تأمين مي‌شود؛ يك انگيزه‌اي داريم كه با عقل عملي تأمين مي‌شود. آن عقل عملي محور عزم و اراده و اخلاص است كه كارهاي عملي به عهده اوست. آن عقل نظري مدار انديشه و ادراك است كه كار علمي به عهده اوست. وجود مبارك حضرت امير (ع) مي‌فرمايد كه ياد خدا،هم آن بخش انديشه را شفاف مي‌كند، هم بخش انگيزه را روان مي‌كند، مطيع مي‌كند؛ بعد از عِناد، اِنقياد پديد مي‌آيد. اِنقياد بعد از عِناد، اين مال نيروي عملي كه تصميم گيرنده است؛ يعني آنجا كه محور عزم و اراده است، گاهي معاند است، گاهي مُنقاد. آنجا كه مدار انديشه است؛ گاهي سميع است، گاهي اَصم؛ گاهي بصير است، گاهي اعمي. پس اين چند كار را ياد خدا مي‌كند.
وجود اولياي الهي در همه زمان‌ها
بعد مي‌فرمايد: اينها مخصوص انبياء و ائمه نيست؛ مردان الهي در هر فرصتي اينچنين هستند. حتّي آن وقتي كه بين دو تا پيامبر، پيامبر ديگري نيآمده، زمان فَترَت است تا زمينه براي ظهور پيامبر بعدي پديد آيد،يك چنين مردان الهي پيدا مي‌شوند كه راهنمايان جامعه هستند. وَ مَا بَرِحَ لِلّهِ عَزَّتْ آلاؤُهُ، يعني دائماً خدائي كه نعمت‌هاي او عزيز و عظيم و گرامي است؛ فِي البُرهَهِ بَعدَ البُرهَه، يعني در مدّتي بعد از مدّت. وَ فِي اَزمانِ الفَتَرَات؛ آن وقتي كه هنوز پيامبري نيآمده، پيامبر قبلي رحلت كرده، پيامبر بعدي هنوز نيآمده؛ در اين اينگونه از زمانها مَا بَرِحَ لِلّهِ عِبادٌ، مردان خاصي هستند كه نَاجاهُمْ فِي فِكرِهِم؛ خدا با آنها در درون آنها مناجات مي‌كند.
ما همانطوري كه يك وسوسه‌اي در خود احساس مي‌كنيم كه اين از ناحيه ابليس است: يُوَسوِسُ فِي صُدُورِ النّاس(4)؛ گاهي يك پيام خوبي هم در دلمان احساس مي‌كنيم. بايد بدانيم اين پيام خوب فرستاده الهي است، اين را سبك نگيريم. اگر يك آهنگ خوبي در دل شنيديم، روي آن تصميم بگيريم؛ اين كلامِ بي كلام خداست! عِبادٌ [كه] نَاجاهُمْ فِي فِكرِهِم، خدا مناجات مي‌كند.
گفتگو و مناجات خداي سبحان با اولياي الهي
كسي كه به خدا نزديك شد، خدا با او مناجات دارد؛ ديگر نمي‌گويد يا أيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا! اين يا أيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كه ندا است، مال افراد عادي است كه دورند. اگر به خدا نزديك شدند و در اثر ذكر حق، نام حق، ياد حق و ذُكر حق؛ خدا با آنها مناجات مي‌كند. كجا مناجات مي‌كند؟ در درون جان آنها. نَاجاهُمْ فِي فِكرِهِم وَ كَلَّمَهُمْ فِي ذاتِ عُقُولِهِم؛ در درونِ درون دل اينها با آنها حرف مي‌زند. آن تصميمي كه در بخش عملي نصيب انسان مي‌شود، يا يك مطلب علمي كه در بخش علمي نصيب آن مي‌شود؛ كسي حق ندارد بگويد من خودم فكر كردم، به دست آوردم.
بصيرت مردان الهي در پرتو ياد خداوند
فرمود: اين علم را ذات أقدس إله يا آن تصميم را خداي سبحان در درونِ اينها احياء كرده است، وَ كَلَّمَهُمْ فِي ذاتِ عُقُولِهِم. آن وقت كلام خدا چون نور است، اين مَثَلُ نُورِهِ كَمِشكاه(5)؛ اين نور هم فِي بُيوتٍ اَذِنَ الله(6)، اين فِيهَا رِجالٌ لا تُلْهيهِم؛ همه‌اش نور است. چون كلام نور است، اينها شدند چراغ. فَاسْتَصْبَحُوا بِنُورِ يَقَظَهٍ، « يَقَظَه ‌» يعني بيداري؛ اينها بيدار شدند، آدم بيدار ديگران را هم بيدار مي‌كند. بِنُورِ يَقَظَهٍ فِي الاَسماعِ وَ الاَبصارِ وَ الاَفئِدِه؛ هم مي‌شنوند، هم مي‌بينند، هم خوب تصميم مي‌گيرند؛ می‌شود عالم با عمل، مي‌شود عالم رباني. آنگاه مشكل خودشان را حل كردند با ذكر، بعد مذكِّرند. مشكل خودشان را حل كردند با خوف، بعد مخوِّفند. مشكلشان را با ياد خدا حل كردند، براي اينكه اينها تسبيح حق دارند دائماً، به ياد خدا هستند؛ فَاذْكُرُونِي اَذكُرْكُم(7) و مانند آن. خوف خودشان را تأمين كردند، وَ‌ لِمَنْ خافَ مَقامَ رَبِّهِ جَنَّتان(8). اَمّا مَنْ خافَ مَقامَ رَبِّهِ وَ نَهَي النَّفسَ عَنِ الهَوي. فَاِنَّ الجَنَّهَ هِيَ المَأوي(9).
خوف عقلي اولياي الهي از خداوند
منتها ترس از خدا، ترس نفساني نيست، مگر براي ضِعاف از مؤمنين يا اُوساط! ترس از خدا، ترس عقلي است. معمولاً حرم را هم كه حرم مي‌گويند، براي اينكه ما حريم مي گيريم، نزديك نمي‌شويم. اينكه مي‌گويند فلان شخص محترم است، بايد احترام كرد؛ يعني بايد حريمش را حفظ كرد. كسي مثلاً وارد حرم مطهر حضرت امير بشود، خودش را جمع مي‌كند؛ اين يك ترس عقلي است، نه ترس نفسي! با اينكه او نور است؛ انسان جرأت نمي‌كند جلو برود. مردان الهي نسبت به ذات أقدس إله خوف دارند، اَمّا مَنْ خافَ مَقامَ رَبِّهِ، يا لِمَنْ خافَ مَقامَ رَبِّهِ كَذا و كَذا؛ اين خوف عقلي است، نه خوف نفسي. انسان از مار و عقرب مي‌ترسد، اين خوف نفسي است؛ امّا وقتي حرم حضرت امير رفت، خودش را جمع مي‌كند؛ يا پيش يك محقق نشسته، خودش را جمع مي‌كند. اين حريم گرفتن، احترام كردن، در برابر ديگري ايستادن كه او مي‌شود استاد، اين خوف عقلي است. كساني كه به اين مقام رسيدند، مي‌شوند مُخوِّف ديگري. چه اينكه به مقام ذكر رسيدند، مي‌شوند مذكِّر ديگري. هر دو بخش را وجود مبارك حضرت امير فرمود. فرمود: يُذَكِّرُونَ بِاَيّامِ الله؛ چون خودشان اهل ذكرند، مذكِّر ديگري‌اند. وَ يُخَوِّفُونَ مَقامَهُ؛ چون خودشان اهل خوفند، ديگران را هم از حريم الهي فاصله مي‌دهند و هراسناكند. بِمَنزِلَهِ الاَدِلَّهِ فِي الفَلَوات، « فَلَوات» یعنی بيابان، ومانند راهنمایان در بیابان عمل می‌کنند.مَنْ اَخَذَ القَصدَ حَمِدُوا اِلِيهِ طَريقَهُ. كسي که معتدل بود، از افراط و تفريط منزّه بود؛ اين مردان الهي راه او و رفتن او را ستايش مي‌كنند. وَ بَشَّرُوهُ بِالنَّجاه؛ به او بشارت می‌دهند که راه خوبی انتخاب کردی، پایانت هم رستگاري است. اَمّا وَ مَنْ اَخَذَ يَميناً وَ شِمالاً؛ اما کسی که به طرف چپ یا راست رفته. ذمُّوا اِلِيهِ الطَّرِيقَ وَ حَذَّرُوهُ مِنَ الهَلَكَه؛ هم راه او را مذمّت مي كنند كه چپ رفتي، بد است؛ راست رفتي، بد است؛ معتدل باش. هم پايانش كه هلاكت است به او گوشزد مي‌كنند. وَ كانُوا كَذلِكَ مَصابِيحَ تِلْكَ الظُّلُماتْ وَ اَدِلَهَ تِلْكَ الشُّبُهات؛ اينها چراغ هدايتند و راهنما هستند.
اشك و ناله اولياي الهي در درگاه خداوند
فرمود: اهل ذكر اینها هستند، ولي اينچنين نيست كه اينها فقط سخنراني بكنند يا مردم را موعظه بكنند! شما اگر يك حالي هم داشته باشيد، يك گوشه‌اي از اين اسرار براي شما كشف بشود، وضع اينها را ببينيد؛ مي‌فهميد كه اينها مثل آنكه تمام دفتر اعمالشان را درمدت عمر پيش خودشان دارند، دستورهاي الهي را هم به ياد مي‌آورند، آن دستورها را با نامه اعمال خودشان تطبيق مي‌كنند، مي‌بينند برابر خواسته خدا هنوز كم دارند؛ ناله هاي اينها بلند است. آدم وقتي زياد گريه بكند، گلويش مي‌گيرد. حضرت فرمود: اگر ببيني كه اينها چه جوري گلويشان را گرفته، مي‌فهمي كه اينها كي اند! از بَس ناله كردند، از بَس ضجه مي‌كنند. ما هم اگر واقعاً باورمان بشود كه چه راهي را در پيش داريم، كجا مي‌خواهيم برويم؛ همين وضع را پيدا مي‌كنيم. منتها خيال مي كنيم كه مرگ آخر خط است! براي خيلي‌ها روشن نشد كه مرگ پوسيدن نيست، از پوست به در آمدن است.
بيانات حضرت آيت الله جوادي آملي (دامت بركاته) در جلسه درس تفسير نهج البلاغه در ديدار با جمعي از طلاب، دانشجويان و اقشار مختلف مردم ـ قم ؛ 13/ 12/ 1388
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(1) نور/ 36 و 37 (2) مطفّفين/ 14 (3) حج/ 46 (4) ناس/ 5
(5) نور/ 35 (6) برداشت از: نور/ 36 (7) بقره/ 152 (8) الرَّحمان/ 46
(9) نازعات/ 40 و 41

 


استمهال شورای نگهبان درباره لايحه آيين‌دادرسي كيفري
شوراي نگهبان طي نامه‌اي به مجلس شوراي اسلامي، با استمهال لايحه آيين‌دادرسي كيفري، فرصت بيشتري براي بررسي اين لايحه خواست.
به گزارش اداره كل روابط عمومي شوراي نگهبان در نامه این شورا آمده است: لايحه آيين دادرسي كيفري مصوب جلسه مورخ هجدهم بهمن ماه يكهزار و سيصد و نود و يك كميسيون قضائي و حقوقي مجلس شوراي اسلامي مطابق اصل هشتاد و پنجم (85) قانون اساسي، به لحاظ عدم فرصت رسيدگي بدين‌وسيله استمهال مي‌گردد.
اعلام موجودیت
«فراکسیون رسانه» مجلس
عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس از تشکیل فراکسیون هنر و رسانه با عضویت بیش از ۷۰ نماینده در مجلس خبر داد.
حسینعلی حاجی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس با اشاره به جمع‌آوری امضا برای تشکیل فراکسیون هنر و رسانه مجلس گفت: این فراکسیون مدتی قبل به صورت رسمی تشکیل شد و اکنون نوباوه در حال جمع‌آوری امضا برای عضو‌گیری در این فراکسیون است.
وی ادامه داد: فراکسیون هنر و رسانه برای حمایت از خبرنگاران، هنرمندان و پیگیری امور آنها و همچنین برگزاری سمینارهای علمی و امور فرهنگی است.
عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان به تسنیم گفت: تاکنون بیش از ۷۰ نفر عضو این فراکسیون شده‌اند.
احتمال برگزاری مراسم تحلیف
در عصر 13 مرداد
عضو هیئت رئیسه مجلس اعلام کرد باتوجه به اینکه برخی از میهمانان خارجی مراسم تحلیف همان روز 13 مرداد وارد تهران می‌شوند، لذا ممکن است مراسم تحلیف رئیس‌جمهور منتخب، عصر روز 13 مرداد ماه برگزار شود.
حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا با اشاره به اینکه حجت‌الاسلام محمد‌حسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس اول مجلس از طرف هیئت رئیسه مسئول مذاکره با مسئولان دولت جدید و رئیس‌جمهور منتخب درباره ساعت برگزاری مراسم تحلیف و سایر موضوعات مربوط به این مراسم شده‌ است، اظهار داشت: مراسم تحلیف حجت‌الاسلام روحانی 13 مرداد در مجلس برگزار خواهد شد اما تاکنون درباره ساعت برگزاری این مراسم تصمیم نهایی اخذ نشده است.
 نماینده نیشابور در مجلس در ادامه یادآور شد: مراسم تحلیف رییس جمهور منتخب در روز 13 مرداد قطعا برگزار می‌شود اما اینکه ساعت 11 تا 13 باشد یا از ساعت 16 تا 18 برگزار شود، تاکنون تصمیمی در این باره اخذ نشده است، باتوجه به اینکه برخی از میهمانان خارجی مراسم تحلیف همان روز 13 مرداد وارد تهران می‌شوند، لذا ممکن است مراسم تحلیف رئیس‌جمهور منتخب، عصر روز 13 مرداد ماه برگزار شود.
 سبحانی‌نیا به فارس گفت: در این مراسم علاوه بر علی لاریجانی رئیس مجلس و نمایندگان مجلس، محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور، آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان، آیت‌الله مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری، سفرای کشورهای خارجی، استانداران، نمایندگان رهبر معظم انقلاب در استان‌ها، فرماندهان نیروی انتظامی و سایر مقامات لشکری و کشوری حضور خواهند داشت. 

 


آیت‌الله آملی‌لاریجانی تاکید کرد رفتارهای دوگانه مدعیان حقوق‌بشر کاملاً برملا شده است.
رئيس قوه قضائیه روز سه‌شنبه در جمع اعضای ستاد حقوق‌بشر با اشاره به اهمیت دفاع و مقابله با هجمه‌های تبلیغی غرب علیه حقوق‌بشر اسلامی گفت: دفاع از کیان اسلام در برابر هجمه‌های حقوق‌بشری غرب جهادی عظیم در راه اسلام است.
آملی‌لاریجانی اسلام را منادی حقوق‌بشر و دارای سابقه تاریخی و پشتوانه نظری و عملی حقوق‌بشری دانست و با اشاره به برخی آیات و روایات در باب کرامت انسانی و حقوق انسانها افزود: بیش از 1400 سال است که ناب‌ترین کلمات و جملات در باب حقوق‌بشر و کرامت و ارزش‌های انسانی از زبان پیامبر(ص) و ائمه(ع) و در قرآن کریم جاری شده و رفتار و سیره پیامبر(ص) و ائمه‌اطهار(ع) و منادیان واقعی حقوق‌بشر نیز الگویی عملی درباره چگونگی توجه به حقوق انسان‌ها است و جهان معاصر می‌تواند فارغ از هیاهوی رسانه‌ای و تبلیغی غرب به مقایسه رفتار منادیان واقعی حقوق‌بشر و مدعیان امروزین آن بپردازد تا دریابد که چگونه مدعیان فعلی حقوق‌بشر که خودشان تا 150 سال قبل برده‌دار بودند حالا هم که مدعی حقوق‌بشر شده‌اند باز دست از حملات علیه بشریت برنمی‌دارند.
رئیس قوه قضائیه تاکیدکرد: در حال حاضر متاسفانه غربی‌ها با استفاده از جنبه‌های تبلیغاتی و اختاپوس‌رسانه‌ای خود از حقوق‌بشر علیه کشورهایی که در خط سیاسی آنها نیستند استفاده می‌کنند و حتی با استفاده از مراکز و بنیادهای علمی و پژوهشی نیز سعی دارند مبانی حقوق‌بشری خود را به جهان تحمیل کنند در حالی که به لحاظ تئوری فاقد پشتوانه‌های لازم و از بعد عملی دارای رفتارهای دوگانه در این زمینه هستند.
لاریجانی با اشاره به اعلامیه حقوق‌بشر، چالش بزرگ این اعلامیه را که نشانگر تناقض‌های فلسفی و نظری حقوق‌بشر غربی است، نگاه سطحی به موضوع کرامت انسانی اعلام کرد و گفت: در قرآن کریم بر موضوع کرامت انسانی به خوبی تصریح شده و سایر ادیان الهی نیز به ارزش‌های انسانی توجه ویژه دارند اما نگاه ماتریالیستی غرب معتقد به انسان تک بعدی و جسمانی و فناپذیر است آیا از این نقطه نظر می‌توان برای کرامت او جایگاهی قائل بود؟
رئيس دستگاه قضا با تاکید بر اینکه «واقعیت حقوق‌بشر را باید در ادیان الهی جست وجو کرد نه در حقوق‌بشر رنگین و سیاست‌زده غربی که هزاران سالوس و کذب و ریا در آن نهفته است» افزود: در چارچوب هستی شناسانه اسلام که معتقد به هستی مطلق و طی مسیر بی‌نهایت برای انسان است کرامت انسانی معنای واقعی می‌یابد در حالی که در اعلامیه حقوق‌بشر غربی‌ها در حالی از توجه به آزادی‌های انسان و حقوق او صحبت شده است که چارچوب نظام اخلاقی آنان روشن نیست و معتقدند که نظام اخلاقی مبنایی و جهان شمولی وجود ندارد؛ و چگونه می‌توان از اخلاقیات و توجه به حقوق انسانها حرف زد در حالی که معتقدیم هیچ چارچوب غالب و مشخصی برای معرفی نظام اخلاقی نمونه و الگو وجود ندارد.
رئیس قوه قضائیه رفتارهای دوگانه مدعیان حقوق‌بشر را کاملاً برملا شده دانست و اظهار کرد: غربی‌ها در حال حاضر به اسم حقوق‌بشر و آزادی ظلم مضاعفی نسبت به بسیاری از ملت‌ها روا و در گزارش‌های حقوق‌بشری خود موارد خلاف واقع را منتشر می‌کنند و مسلمانان باید با تقویت مبانی نظری و عملی در برابر مظلومیت حقوق‌بشری خود دفاع کنند.
به گزارش روابط عمومی قوه قضائیه، آملی‌لاریجانی بی‌توجهی به حقوق مردم بحرین و شرایط پیش‌آمده در مصر را نمونه‌هایی از رفتارهای متناقض غرب در برابر حقوق‌بشر و آزادی و رعایت لوازم و مسیر دمکراسی برشمرد و سپس به ادعاهای غرب علیه وضعیت حقوق‌بشر در ایران اشاره کرد و گفت: هجمه علیه ایران براساس بنیان‌های غلط است، آنان برخی احکام اعدام در ایران را درحالی محکوم می‌کنند که محکومان از افرادی هستند که علیه مردم بی‌گناه و مردمان و کودکان اسلحه کشیده و فضا را ناامن کرده‌اند و یا از طریق مواد مخدر افراد جامعه را آلوده می‌کنند.
رئيس قوه قضائیه افزود: در حالی که خود غربی‌ها نیز نمی‌توانند چنین جنایتکارانی را تحمل کنند؛ به ما اعتراض دارند که چرا علیه مجرمان خطرناک و مسلح اقدام می‌کنید و آن وقت خودشان به بهانه مقابله با چند تروریست به سایر کشورها حمله می‌کنند مردمان و کودکان و مردم بی‌گناه را به خاک و خون می‌کشند.
حقوق بشر بهانه است
از سوی دیگر محمدجواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق‌بشر تصریح کرد غرب اساساً اسلامیت نظام را هدف گرفته و طرح اتهامات حقوق‌بشری به کشورمان بهانه است.
محمدجواد لاریجانی دراین مراسم که با حضور رئيس قوه قضائیه، مسئولان عالی‌رتبه قضایی، وزرا و سایر اعضای ستاد، در ساختمان جدید برگزار شد، پیش از سخنرانی آیت‌الله آملی‌لاریجانی، گزارش کوتاهی از عملکرد و فعالیت‌های این ستاد در سال گذشته و هماهنگی‌های انجام شده در سطح داخلی و بین‌المللی و نقش ستاد در هماهنگی نهادهای مختلف نظام در امر حقوق‌بشر ارائه کرد.
دبیر ستاد حقوق‌بشر گفت:‌ اکنون مشخص است اتهاماتی که به جمهوری اسلامی می‌زنند کاملاً متوجه مبنای نظام و شرع مقدس بوده است. اصل حرف غربی‌ها این است که ما، ملت ایران و بلکه مسلمانان، حق نداریم زندگی خود را براساس اسلام سامان دهیم. حال آنکه سلب این حق از ملت‌ها گذشته از اینکه یک تجاوز آشکار به استقلال کشورها است، یک خیانت بزرگ به جامعه بشری محسوب می‌شود زیرا تمدن‌های بشری با وجود این تنوعات رشد پیدا می‌کنند و همگی به تجربه مهم بشریت سرازیر می‌شوند و اگر ما سبب شویم که در یک فضای خفقان و فشار فقط شیوه زندگی غربی در دنیا بتواند رشد کند و مدل‌های دیگر زندگی مانند زندگی براساس شیوه و روش اسلامی حذف شود این لاغر کردن تجربه مدنی بشریت است نه فربه کردن آن.

 

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10