(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 02  مرداد 1392 - شماره 20550

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
هدیه به خوانندگان
بهره‌برداری از مجتمع فولاد خزر در گیلان با حضور رئیس جمهور
در پرتو وحی
اخبار ادبی و هنری
فومنی: ادعای آمریکایی‌ها برای رابطه با ایران برای ایجاد انشقاق در کشور است
نامه اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های کشور خطاب به روحانی: مدیریت وزارت علوم را به افراد حاشیه‌ساز واگذار نکنید
عراقچی: توافق جدیدی با آژانس صورت نگرفته است
حمله اصحاب فتنه به کیهان با واسطه‌گری یک سایت خبری
کاهش آمار تنبلی چشم به زیر 2 درصد رسید
یک اصفهانی 880 میلیون تومان از اموالش را وقف کرد
دستگاه‌های کاهنده مصرف برق موجب خسارت به لوازم خانگی می‌شود
با حضور معاون اول رئیس‌جمهور 12 هزار واحد مسکن مهر و3 بیمارستان در خراسان جنوبی افتتاح شد
افزایش 17 برابری خرید آزاد برگ سبز چای درجه یک
فرماندار سمنان خواستار استخراج نفت از چاه خوریان این شهر شد
اعلام آمادگی جوانان قائمشهری برای دفاع از حرم حضرت زینب(س)
الزام شهرداری به تسلیم گزارش تفریغ بودجه تا دوشنبه آینده
سرپرست فرمانداری قصر شیرین: مرز خسروی به دلیل نبود امنیت در عراق بسته شد
بیانیه فعالان فرهنگی حج و زیارت در محکومیت حمله به حرم حضرت زینب (س):
اقدام سلفی‌ها در سوریه همان خواسته صهیونیسم جهانی علیه اسلام است
تشییع پیکر پاک جانباز شهید در لنگرود
پدر شهیدان حقیقی در اهواز به رحمت ایزدی پیوست
   


حضرت امام خمینی‌(ره): کسی تصور نکند که ما راه سازش با جهانخواران را نمی‌دانیم، ولی هیهات که خادمان اسلام به ملت‌خود خیانت کنند.

 


مجتمع ذوب‌آهن و کارخانه تولید گازهای صنعتی فولاد خزر با حضور رئیس‌جمهوری افتتاح شد.
به گزارش ایرنا محمود احمدی‌نژاد که صبح سه‌شنبه برای افتتاح چند طرح و پروژه صنعتی و عمرانی به استان گیلان سفر کرده بود با حضور در مجتمع ذوب‌آهن فولاد خزر، کارخانه تولید گازهای صنعتی را افتتاح کرد.
این واحد صنعتی با ظرفیت تولید 70 هزار متر مکعب انواع محصولات گاز اکسیژن، آرگون و نیتروژن و با سرمایه‌گذاری نزدیک به 350 میلیارد ریال در شهرک صنعتی رشت به بهره‌برداری رسید.
رئیس‌جمهوری در بازدید از بخش‌های مختلف این کارخانه در جریان چگونگی انجام فعالیت‌های این واحد تولیدی قرار گرفت.
رئیس‌جمهوری همچنین مجتمع ذوب‌آهن فولاد خزر را با ظرفیت تولید سالانه 700 هزار تن شمش فولادی افتتاح کرد.
مجتمع ذوب‌آهن فولاد خزر با تولید شمش فولادی، از بزرگترین طرح‌های تولید شمش فولاد بخش خصوصی کشور است که با سرمایه‌گذاری 1800 میلیارد ریال و اشتغال‌زایی 500 نفر در شهر صنعتی رشت ساخته شده است.
پیش از این، احمدی‌نژاد با حضور در کارخانه تولید کاشی خزر، طرح توسعه این واحد تولیدی را افتتاح کرد.
طرح توسعه شرکت کاشی خزر با ظرفیت تولید 5/4 میلیون متر مربع کاشی و سرمایه‌گذاری 400 میلیارد ریال به انجام رسیده است. در مجموع با افتتاح این طرح، ظرفیت تولید کارخانه کاشی خزر از 3 میلیون متر مربع به 7 میلیون متر مربع خواهد رسید.
رئیس‌جمهوری در سفر به گیلان همچنین 13 طرح صنعتی و عمرانی دیگر و نیز 16 هزار واحد مسکن مهر را در استان افتتاح کرد.
این طرح‌ها شامل شش طرح صنعتی، پنج طرح آبرسانی کشاورزی و شهری، دو طرح برق‌رسانی و یک بیمارستان در رودبار بود که در سفر یک روزه رئیس‌جمهوری به گیلان به بهره‌برداری رسید.
سخنان رئیس‌جمهوری در مراسم افتتاح
رئیس‌جمهور در مراسم افتتاح کارخانه فولاد ذوب‌آهن و کاشی خزر گفت: برخی‌ها به هزار بهانه و دلیل و بحث‌های بی‌ارزش و خودخواهی و زیاده‌خواهی آدم‌های کوچک می‌خواهند فکر ما را از سازندگی ایران دور کنند.
وی ایران را در زمینه خدمت نمونه جهان معرفی کرد و یادآور شد: دانش و فرهنگ و نظام مدیریتی حکومتی ایران در جهان نمونه است.
احمدی‌نژاد گذشته ایران را پر از مشکلات و حوادث مختلف نامید و خاطرنشان کرد: در گذشته اتفاق‌هایی افتاده است و از بی‌کفایتی حاکمان استفاده کرده و مانع‌تراشی کردند و بزرگان ما را از بین بردند که نگذارند ملت ایران در مرزهای عمران پیشرفت کنند.
وی افزود: زمانی در هر خانه‌ای که وارد می‌شدیم فرهنگ و ظروف و صنایع دستی و محصولات و کتاب دانشمندان ایرانی بود و امروز نیز در برخی نقاط نیز وجود دارد.
وی افزود: امروز تمام اندیشه‌ها باید برای ساختن ایران به کار گرفته شود. احمدی‌نژاد رفع موانع صنعتی شدن گیلان را از خواسته‌های مردم این استان برشمرد و گفت: امروز در گیلان صنایعی ایجاد شده است که آلودگی ندارد و هم‌‌اکنون گیلان به سرعت در مسیر صنعتی شدن حرکت می‌کند و تعداد واحدهای صنعتی از 500 واحد به یک هزار واحد افزایش یافته است.
ایران از واردات فولاد بی‌نیاز شد
وزیر صنعت، معدن و تجارت از افزایش 24 میلیون تنی ظرفیت تولید فولاد در کشور خبر داد و گفت: ایران از واردات فولاد بی‌نیاز شده و در آینده صادرکننده این محصول استراتژیک می‌شود.
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مهدی غضنفری صبح دیروز در مراسم بهره‌برداری از کارخانه ذوب‌آهن فولاد خزر افتتاح این کارخانه را حلقه سوم زنجیره تولید شمش خام دانست و اظهار کرد: با افتتاح این کارخانه ظرفیت تولید شمش خام در کشور به 24 میلیون تن رسیده است.
وی تصریح کرد: ظرفیت‌سازی تولید شمش خام در دولت دهم بین 10 تا 70 درصد پیشرفت دارد که ممکن است تعدادی از آنها در سال‌های آینده افتتاح شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: برخی پروژه‌ها بین 80 تا 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در حلقه نخست 23 میلیون تن کار ظرفیت‌سازی و در حلقه دوم 30 میلیون تن ظرفیت فولاد را در دست اجرا داریم.
وی ظرفیت‌سازی فولاد با 25 میلیون تن را در دست احداث عنوان کرد و گفت: در حوزه فولاد به ظرفیت چند برابری دست یافتیم و از واردات فولاد بی‌نیاز شدیم.
غضنفری، رتبه جهانی ایران در تولید فولاد را در سال 2011 به 17 ذکر کرد و یادآور شد: در سال 2025 به رتبه هشتم دست پیدا می‌کنیم و به صادرکننده یکی از محصولات استراتژیک جهان تبدیل می‌شویم.

 


شیاطین بر دروغگوی گناهکار
نازل می‌شوند
قرآن حکیم:
آیا به شما خبر دهم که شیاطین بر چه کسی نازل می‌شوند؟! (بدانید و آگاه باشید که) آنها بر هر دروغگوی گناهکار نازل می‌شوند. سوره شعرا - آیات 221و 222

 


افشای مشارکت مدیران یک شبکه ماهواره‌ای در قاچاق دختر
مدیر یک شبکه ماهواره‌ای ضمن تأکید دوباره بر رسوایی‌های اخلاقی در شبکه صدای آمریکا فاش کرد: مدیران شبکه‌های صدای آمریکا و من و تو عامل قاچاق دختر به آمریکا و کانادا هستند.
این بار زخم رسوایی بزرگ دیگری از صدای آمریکا سر باز کرده است. این رسوایی‌ها به حدی بوده است که مسئولان صدای آمریکا تصمیم به اخراج برخی از مجریان و عوامل این رسانه دولتی که تاریخ مصرفشان تمام شده گرفته‌اند. البته به اعتراف سایت خودنویس این امر موجب شد تا صدای آمریکا با ریزش چشمگیر مخاطب مواجه گردد.
سعید. ک، مدیر شبکه جم که البته خود در فساد اخلاقی زبانزد است دست به افشاگری علیه سیامک. د (مجری برنامه افق و یکی از گردانندگان صدای آمریکا) و همسرش، حمیده. آ (یکی از کارکنان صدای آمریکا) زده است.
درگیری سعید. ک با گردانندگان صدای آمریکا از آنجا شروع شد که مدیران شبکه صدای آمریکا مورخ 14 می 2013 مصاحبه‌ای را با وی در برنامه افق به بینندگان خود وعده دادند اما علی‌رغم تبلیغات گسترده صدای آمریکا بر سر گفتگو با مدیر جم، این مصاحبه هرگز رخ نداد و علت آن هم هرگز اعلام نشد. فشار و اعتراض بینندگان صدای آمریکا و البته طرفداران شبکه جم سبب شد تا بالاخره سعید. ک طی بیانیه‌ای از پشت پرده مصاحبه سانسور شده‌اش بگوید. وی در صفحه شخصی خود در اینترنت از سانسور مصاحبه‌اش در صدای آمریکا خبر داد و البته تهدید کرد که اگر مسئولین صدای آمریکا پاسخ قانع کننده‌ای نداشته باشند پشت پرده اخلاقی گردانندگان این شبکه را برملا می‌سازد.
وی چنین نوشت: «من در آن مصاحبه پخش نشده هم گفتم اگر یک سری به کانادا و یا بریتانیا بزنید پرونده‌های مربوط به انتقال و قاچاق دختران معصوم ایرانی و شکایت‌های پدر و مادرانی که راه به جایی نمی‌برند را خواهید دید.»
سعید. ک در ادامه با اشاره به پرونده قضایی مربوط به ایرانیان در کانادا، از ملاقات خود با پدر و مادرانی که دخترانشان توسط مدیران و عوامل شبکه من و تو فریب خوردند خبر داد و نوشت: «با بعضی از آن‌ها که ملاقاتی داشتم و در مورد فریب خوردن دخترشان توسط مدیران شبکه من و تو با من صحبت کردند به خودم این قول را دادم اگر چه شاید نمی‌توانم کمک خاصی را به آنان کنم اما مردم ایران را از این داستان با خبر خواهم کرد و از هر راهی با این کار کثیف مقابله می‌کنم. اگر پدر و مادری که با من صحبت کردند به من اجازه می‌دادند اسم دخترشان را برایتان می‌گفتم.»
سانسور صحبت‌های شورجه
توسط بانی‌فیلم!
یک روزنامه سینمایی در ادامه گزارش‌های یک‌‌طرفه خود در حمایت از خانه منحله سینما، این بار صحبت‌های یک کارگردانی را در انتقاد از رانت‌خواری برخی از مدافعین سینه‌چاک خانه منحله سینما سانسور کرد!
روزنامه «بانی‌فیلم» در شماره دوشنبه سی و یکم تیر خود، اقدام به انتشار مصاحبه‌ای از جمال شورجه‌ نمود. اما با کمال تعجب، بخش‌هایی از این مصاحبه که به افشاگری درباره کمک‌های مالی دولت به برخی از حامیان قانون‌شکن خانه سینما می‌پرداخت، در خبر بانی‌فیلم حذف شده است.
جمال شورجه در گفت‌وگو با خبرنگار کیهان، ضمن تایید اقدام غیر اخلاقی این روزنامه، نسبت به سانسور صحبت‌هایش در بانی‌فیلم اعتراض کرد. روند سانسور، تحریف و انتشار اخبار تکذیب شده در بانی‌فیلم، طی ماه‌های اخیر افزایش یافته است. این روزنامه سینما در گرماگرم رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری اقدام به درج یک خبر علیه یکی از نامزدهای جریان اصولگرا کرد. این در حالی بود که خبر مذکور، یک هفته قبل از درج در بانی‌فیلم، تکذیب شده بود.
بانی‌فیلم حامی جریان خانه منحله سینما و طیف سکولار حاکم بر آن است و نقش جدی در سیاه‌نمایی علیه دستگاه فرهنگی دولت ایفا کرده است.
دست و دل بازی مدیریت سینمایی دولت برای فیلم‌های هالیوودی!
در تابستان امسال ورود محصولات سمعی و بصری، هیچ فیلم ایرانی مجوز ورود به فروشگاه‌های کشور را نگرفته و تنها چند فیلم هالیوودی اجازه عرضه یافته‌اند!
به گزارش ایسنا، نیمه دوم تیر، مجوز توزیع چهار فیلم انیمیشن سینمایی خارجی، چند قسمت جدید از سریال‌های انیمیشن خارجی، 13 فیلم سینمایی خارجی جدید صادر شده است، در حالی که طبق این آمار هیچ فیلم و سریال ایرانی مجوز برای ورود به شبکه نمایش خانگی نگرفته است.
سعید رجبی ‌فروتن جزئیات فهرستی از مجوزهایی که در نیمه دوم تیر سال ‌جاری از سوی شورای پروانه نمایش خانگی صادر شده‌اند را منتشر کرد.
نکته قابل تأمل این است که در لیست منتشره، تنها اسامی فیلم‌های خارجی و اغلب آمریکایی دیده می‌شود. برخی از این فیلم‌ها دارای رگه‌هایی ضددینی هستند.
متأسفانه طی سال‌های اخیر، شبکه نمایش خانگی یکی از مجاری ورود ویروس‌های هالیوودی به خانواده‌های ایرانی بوده است. ویروس‌هایی که با مجوز نهادهای دولتی اجازه این ورود را یافته‌اند.
افتخاری خطاب به شجریان:
نباید دیگران به ما بگویند
کدام طرف برو!
علیرضا افتخاری خواننده موسیقی اصیل در یادداشتی خطاب به محمدرضا شجریان عنوان کرده: چرا هوا را آن چنان برای هم سرد کرده‌ایم.
در بخشی از این یادداشت که خبرگزاری ایسنا آن را منتشر کرده، افتخاری خطاب به شجریان گفته است: چرا هوا را آن چنان برای هم سرد کرده‌ایم که باید در دیدارهایمان با پالتوی زمستانی باشیم. نباید دیگران برای ما تصمیم بگیرند، کدام طرف برو، کدام طرف نرو.ما همیشه در عزای همدیگر جمع می‌شویم آن هم با لباس‌های شیک. اما حیف! کسی نیست برای خودمان شعر بگوید. کسی نیست ترقه‌ای به زمین بزند تا همه از حصاری که سرمای وجودمان را احاطه کرده، بیدار شویم.
در ادامه این نامه آمده است: ما ته خط رسیدیم. یکی هفتاد و دو سال، یکی هشتاد و دو سال. حال یکی کمتر، یکی بیشتر. چیز دیگری از راه مرگ نمانده است. کمی پای گرمای هم بنشینیم. این بهترین یادگاری است که برای هم می‌نویسیم.
گفتنی است محمدرضا شجریان که قبل از انقلاب به اسم سیاوش می‌خواند، پس از فتنه 88 به انگلیس رفت و ضمن دیدار خصوصی با مدیران بهایی بی‌بی‌سی، با فائقه آتشین (خواننده کاباره‌ای فراری) و اسماعیل خویی شاعر ملحد و... عکس یادگاری گرفت.

 


دبیرکل جبهه مردمی اصلاحات گفت: ارتباط و مذاکره که توسط آمریکایی‌ها مطرح می‌شود صرفا برای ایجاد انشقاق بین نیروهای فرهنگی و سیاسی کشور است.
محمد زارع فومنی در گفت‌وگو با فارس، به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در مورد مذاکره با آمریکا اشاره کرد و گفت: آمریکایی‌ها هیچ گاه صادق نبودند و در روابطی که شکل می‌دادند همواره منفعت‌گرایی را مد نظر قرار می‌دهند.
وی افزود: تجربه نشان داده که آمریکا برای تاراج کشورها با آنان رابطه برقرار می‌کند و مقام معظم رهبری نیز با توجه به تجربه و تسلطی که در حوزه دشمن‌شناسی دارند غایت اصلی آمریکایی‌ها را می‌شناسد.
دبیرکل جبهه مردمی اصلاحات تاکید کرد: آمریکایی‌ها هم در زمان حکومت پهلوی و هم بعد از آن به دنبال ضربه زدن به ایران بودند و تا هنگامی که عناصر تصمیم‌گیرنده آمریکا، صهیونیست‌ها باشند به هیچ وجه رابطه‌ای بین دو کشور برقرار نخواهد شد.
فومنی ادامه داد: اگر آمریکایی‌ها در برقراری ارتباط خود با ایران صادق هستند، پس چرا تمام دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی و رسانه‌ای خود را در جهت تخریب ایران بسیج کرده‌اند؟
وی با بیان اینکه آرزوی آمریکا نفوذ در ایران است، خاطرنشان کرد: ارتباط و مذاکره که توسط آمریکایی‌ها مطرح می‌شود صرفا برای ایجاد انشقاق بین نیروهای فرهنگی و سیاسی کشور است.

 


سه هزار و ۵۴۰ تن از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های کشور با صدور نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور منتخب تاکید کردند که مدیریت وزارت علوم نباید به فرد، گروه و یا طیف حاشیه‌ساز واگذار شود.
اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های کشور در این نامه خطاب به رئیس جمهور منتخب، دغدغه‌ها و چالش‌های جامعه دانشگاهی و مراکز علمی و پژوهشی کشور را بیان کردند.
به گزارش تسنیم، در ابتدای این نامه اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های کشور با اشاره‌ به سخنان امام خمینی (ه) و مقام معظم رهبری پیرامون اهمیت دانشگاه‌ها از رئیس جمهور منتخب خواستند در نخستین گام برای نشان دادن حسن توجّه به نهاد پراهمیّت دانشگاه عنایات ویژه‌ای به این حوزه داشته باشد.
در ادامه این بیانیه آمده است: دوستان و دشمنان ملّت بزرگ ایران می‌دانند که از علل مهم مقاومت و پیشرفت این ملت، علاوه بر بنیان‌های اعتقادی قوی، کسب افتخارات علمی است که به‌وسیله فرزندان آن‌ها در سنگرهای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور محقق شده‌ است. بر اساس پیش‌بینی‌های مراکز سنجش علمی جهانی، ایران اسلامی تا سال 2017، یعنی پایان دوره چهار ساله ریاست جمهوری حسن روحانی در رتبه چهارم علمی دنیا قرار می‌گیرد.
نگارندگان این بیانیه کسب مرکزیت علمی جهان را شرط مهم تبدیل ایران اسلامی به یک قدرت بین‌المللی دانستند و خاطرنشان کردند: بی‌تردید تلاش دولت روحانی به خصوص وزیر آتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دیگر همکاران وی می‌تواند بر این شتاب افتخارآمیز بیافزاید. شما رجاء واثق دارید که به دلایل گوناگون حساسیت در دانشگاه‌ها بیش از هر نهاد دیگری است، به خصوص اینکه در جنگ نرم همه‌جانبه‌ای که دشمن علیه ایران اسلامی آغاز کرده است، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کانونی است تا با حاشیه‌سازی و ایجاد درگیری‌های هدف‌دار، ضمن کند کردن پیشرفت علمی و خدای ناکرده تنزل آن، مرکزی که باید در خدمت پیشرفت این ملت بزرگ باشد را به محل چالش علیه آرمان‌های انقلاب اسلامی درآورد. چنین هدفی از جانب جبهه استکبار بدین خاطر دنبال می‌شود تا نظام اسلامی نتواند به عنوان یک الگوی موفق در نزد ملت‌های به ستوه‌آمده از ظلم و ستم چند صد ساله استعمار کشورهای غربی و حکام دیکتاتور وابسته به آن‌ها در آید.
در ادامه آمده است: در صورتی که مدیریت این دستگاه بسیار مهم و راهبردی به فرد، گروه و یا طیف حاشیه‌ساز واگذار شود، بستر برای فتنه‌گری فتنه‌گران فراهم خواهد شد که در این صورت نیز نیروهای وفادار به انقلاب اسلامی در دانشگاه‌ها به مقابله خواهند پرداخت و تشنج و درگیری به فضای جامعه کشیده می‌شود.
در این نامه با تاکید بر لزوم نگاه عالمانه و ولایت‌مدار در انتخاب وزیر علوم تاکید شده است: با درنظر گرفتن چنین شرایطی، ما شاهد توسعه ظرفیت‌های بیش از پیش علمی و فرهنگی جامعه دانشگاهی کشور خواهیم بود. در این راه نیز فرزندان انقلاب اسلامی در دانشگاه‌ها یار و یاور دولت حسن روحانی که هدفی جز خدمت به انقلاب، نظام و ملّت بزرگ ایران ندارد،خواهند بود.
رونوشتی از نامه اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری به رئیس جمهور منتخب و به کمیسیون آموزش عالی مجلس شورای اسلامی نیز ارائه شده است.

 


سخنگوی وزارت خارجه کشورمان تاکید کرد: هیچ توافق جدیدی بین ایران و آژانس درخصوص تغییر روند بازرسی‌ها از تاسیسات هسته‌ای صورت نگرفته است.
سیدعباس عراقچی سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری با خبرنگاران در مورد دیپلمات ربوده شده در یمن ابراز داشت: هنوز خبر جدیدی در این زمینه نداریم. پیگیر هستیم و سفارت ایران در صنعا در تماس نزدیک با مقامات امنیتی یمن است.
وی درخصوص اخبار منتشر شده مبنی بر دخالت القاعده در ربایش این دیپلمات ایرانی نیز گفت: هیچ خبر تائید شده‌ای در این زمینه نداریم و من این اخبار را تائید نمی‌کنم.
خبرنگاری به اخبار منتشر شده مبنی بر تصمیم آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تغییر روند بازرسی‌ها از تاسیسات هسته‌ای ایران اشاره کرد و نظر عراقچی را جویا شد که وی تصریح کرد هیچ توافق جدیدی با آژانس صورت نگرفته است.
یکی از خبرنگاران درباره حضور یکی از مقامات عالیرتبه امارات در مراسم تحلیف حسن روحانی سوال کرد که عراقچی در پاسخ با بیان اینکه مراسم تحلیف رئیس‌جمهور منتخب 13 مرداد ماه در مجلس برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: برای اولین بار بعد از انقلاب اسلامی تصمیم‌ گرفته شد که از مقامات خارجی برای شرکت در این مراسم دعوت به عمل آید که این امر مرسومی در دنیاست.
وی درخصوص دعوت از مقامات انگلیسی برای حضور در مراسم تحلیف روحانی اظهار داشت: ما در دعوت‌های به عمل آمده استثنا قائل نشدیم و از همه کشورهای اروپایی دعوت کردیم البته تمرکز ما بر کشورهای منطقه بود و مراسم تحلیف با حضور کشورهای منطقه و دوست برگزار خواهد شد.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی با بیان اینکه مقاومت مشروع حزب‌الله در مقابل رژیم صهیونیستی همواره توسط مردم لبنان، منطقه و جهان اسلام ارج گذاشته شده اظهار داشت: قرار دادن نام این گروه در فهرست گروه‌های تروریستی اقدامی کاملا نسنجیده و بسیار عجیب از سوی اتحادیه اروپا بود.
وی درباره تصمیم کنگره آمریکا در به تاخیر انداختن تحریم‌‌های سالانه علیه ایران که سوال یکی از خبرنگاران بود، اظهار داشت: این اقدام با نامه‌ای که تعدادی از اعضای کنگره آمریکا برای تعامل بهتر با جمهوری اسلامی نوشته است، همزمان شد. آن نامه و این اقدام علائمی از حرکت سیاست در آمریکا به سمت عقلانیت و واقع‌بینی بیشتر است.
عراقچی درباره ضرب و شتم یکی از نمایندگان مجلس توسط افراد ناشناس در عربستان با بیان اینکه سفارت جمهوری اسلامی در ریاض در تماس نزدیک با مقامات سیاسی و امنیتی عربستان در این زمینه است و پیگیری‌ها در این زمینه ادامه دارد، خاطرنشان کرد: این اقدام از نظر ما مورد قبول نیست و ما دولت عربستان را مسئول حفظ امنیت همه حجاج می‌دانیم.
سخنگوی وزارت خارجه درباره اخبار منتشر شده در یک روزنامه سعودی درباره تیم جدید هسته‌ای ایران که سوال یکی از خبرنگاران بود عنوان کرد: هیچ گمانه‌زنی در این زمینه را تائید نمی‌کنم و این اخبار صحت ندارد.
عراقچی درباره پیگیری‌ها درخصوص سه کوهنورد ایرانی که در رشته کوه‌‌های هیمالیا ناپدید شده‌اند،‌گفت: متاسفانه خبر جدیدی از این سه نفر نداریم. سفارت ما در اسلام‌آباد و پکن پیگیر موضوع هستند.
به گزارش فارس، خبرنگار خبرگزاری فرانسه با اشاره به تولد نوه ولیعهد انگلیس از عراقچی پرسید که آیا این قضیه در ارتقاء روابط تهران و لندن تاثیرگذار خواهد بود؟ که عراقچی تولد نوه ولیعهد انگلستان را به ملکه و ولیعهد این کشور تبریک گفت و افزود: ایشان سومین نفر در فهرست رسیدن به سلطنت در انگلستان است.
وی درباره اینکه تولد نوه ولیعهد انگلیس نقشی در روابط تهران و لندن داشته باشد، خاطرنشان کرد: ابعاد روابط ما و انگلستان بسیار پیچیده‌تر از این است که این قبیل مسائل به آن کمک کند.

 


یک سایت خبری در اقدامی قابل تامل به بهانه نقد عملکرد کیهان، هجمه‌ای سازمان‌یافته را علیه این روزنامه به دلیل مواضع آن در مورد فتنه و فتنه‌گران ترتیب داد.
سایت خبری «الف» وابسته به احمد توکلی مدتی است در اقدامی مشکوک و قابل تامل حملاتی تخریبی و زنجیره‌وار را علیه روزنامه کیهان در دستور کار قرار داده و در آخرین مورد از این روند، تریبونی برای فحاشی و عقده‌گشایی در اختیار برخی اشخاص قرار داد.
این سایت پس از نقل قولی از چرچیل، اینگونه ادعا می‌کند که؛ «این روزها انتقادات زیادی متوجه کیهان است. انتقاد به تندروی‌های کیهان به دلیل مواضع قبل و بعد از انتخابات آن شدت گرفته است.»
این ادعا در حالی مطرح می‌شود که مشخص نیست مرجع این به اصطلاح انتقادات به کیهان کیست و منظور از تندروی چیست، چرا که فحاشی علیه کیهان از سوی دشمنان و ضدانقلاب خارج‌نشین و برخی دنباله‌های آن در داخل، اتفاق تازه‌ای نیست.
سایت الف به بهانه نقد کیهان به سراغ عباس عبدی رفته است. عبدی با زدن نعل وارونه، کیهان را عامل از میان رفتن بصیرت و مخلوط شدن حق و باطل معرفی می‌کند!
عبدی در ادامه خواستار چاره‌اندیشی برای کیهان شده و ادامه می‌دهد؛ «متاسفانه نیروهایی که با کیهان مخالفند بیش از هر کسی آب به آسیاب چیزی می‌ریزند که از آن نفرت دارند، و حتی علی‌رغم تجربه صدباره باز هم به اخبار و تحلیل‌های آن اهمیت می‌دهند و تحت تاثیر آن قرار می‌گیرند و تا وقتی چنین هدفی را محقق می‌کنند، روزنامه کیهان نیز در برنامه خود موفق است. افرادی که بیشترین دشمنی را با کیهان دارند بیشترین اثرپذیری را هم از آن دارند.»
صادق زیباکلام که طی روزهای اخیر وظیفه توجیه جنایات آمریکا و تبلیغ ارتباط با واشنگتن را در روزنامه‌های اصلاح‌طلب برعهده دارد، نفر بعدی است که تا انتقادات تخریبی عبدی را تکمیل کند!
زیباکلام مدعی می‌شود کیهان التهاب آفرین است و باید نظام آن را کنترل کند. از منظر زیباکلام پرداختن به فتنه و نگذشتن از حق مردم و نظام در برابر فتنه‌گرانی که هنوز هم حاضر به عذرخواهی از مواضع و عملکرد خود نشده‌اند، تندروی و التهاب‌آفرینی است.
زیباکلام در پایان برای قوه قضائیه نیز نسخه پیچیده و خواستار برخورد جدی با کیهان شده است.
البته این سایت به سراغ سلیمی‌نمین و سردار جوانی نیز رفته است که آنان ضمن نیفتادن در دام به اصطلاح نقد کیهان، اینگونه رفتارها را برنامه‌ای هدفمند برای تخریب آن عنوان کرده‌اند.
سلیمی‌نمین ضمن انتقاد به رویه «الف» می‌گوید: قطعا کیهان قابل نقد است، اما الف نباید وارد دامی شود که این روزها پهن شده است. هیچ کدام از سلایق سیاسی ما دارای بازاندیشی و وسعت‌نظر نیستند. مثلا بارها اتفاق افتاده که در بحث‌های سیاسی که علیه اینجانب در روزنامه‌های مختلف اصلاح‌طلب مطرح شده، جوابیه داده‌ام، اما آنها منتشر نکردند. در صورتی که می‌توانستم پیگیری قضایی کنم. ما یک نوع تصلب سیاسی را در همه جریانات داریم. انتخاباتی صورت گرفته و کاندیدای مورد نظر کیهان هم رأی نیاورده است. این‌گونه فشار آوردن به کیهان درست نیست.
او ضمن انتقاد به کسانی که قصد دارند مسئله اصلی را در این روزها کیهان معرفی کنند، تا به این طریق تک صدایی را در جامعه رواج دهند، می‌افزاید: نقد مصلحانه را نسبت به روزنامه کیهان قبول دارم و اعتقاد دارم که این روزنامه‌، مطالب را با ادبیات تند مطرح می‌کند، اما ادبیات برخی رسانه‌های دیگر نیز باید اصلاح شود. بعضی رسانه‌های دیگر، ادبیات دیگری را بکار می‌برند که گرچه در ظاهر زیبا است ولی باطن آن از تحلیل‌های کیهان تندتر است.
وی ضمن اشاره به تک‌صدایی حاکم بر ابتدای دوره ریاست‌جمهوری آقایان خاتمی و احمدی‌نژاد تاکید می‌کند: ایجاد هجمه سازمان یافته علیه یک روزنامه درست نیست.
سردار جوانی مشاور عالی نماینده ولی‌فقیه در سپاه نیز معتقد است که آنچه این روزها در مورد کیهان صورت می‌گیرد نقد نیست و جنبه تخریب دارد: «در مورد کیهان آنچه می‌بینیم بخش قابل توجهی از آن جنبه تخریبی داشته و قطعا هم به صورت سازمان یافته است. یعنی یک‌سری افراد به صورت هماهنگ یک نقد را مطرح می‌کنند. این همزمانی و همصدایی نمی‌تواند بدون هماهنگی باشد.»
او با اشاره به هشدارهای کیهان در مورد کابینه روحانی و درست بودن این نظر که «نباید از اصحاب فتنه در کابینه حضور داشته باشند» می‌افزاید: برخی فعالان سیاسی دستگیر شده در 88 را بیگناه خطاب می‌کنند و خواستار آزادی آنها هستند. هر کدام از اینها که در زندان هستند، طبق قانون قضاوت شدند و مجازات‌هایی برای آنها در نظر گرفته شده و اگر بگوییم بی‌گناه هستند، پس آنها قانون را قبول ندارند. این نگاه آقای موسوی بود که قانون را براساس منفعت خودشان تفسیر می‌کردند.
مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه در برابر این ادعا که؛ پس با تعریف شما در تبعیت از قانون، می‌بینیم که کیهان هم پایبندی به قانون ندارد. چرا که افرادی که هنوز محاکمه نشده‌اند بارها و بارها جاسوس و ستون پنجم دشمن خوانده می‌شوند؟ می‌گوید؛ به نظر من می‌توان مواضع افراد را نقد کرد که افراد در مسائل مختلف چه مواضعی داشتند. اساسا بررسی نظریات افراد می‌تواند به حمایت یا انتقاد از آنها منجر شود. مواضع آقای خاتمی در انتخابات 88 و حوادث بعد از آن مواضع قابل قبولی نیست. اساسا کار رسانه‌ها این است که مواضع افراد را مورد انتقاد قرار دهند. و این به معنی عدم رعایت قانون نیست. درباره محاکمه هم ممکن است روزی اتفاق بیفتد.

 


مسئول کمیته استانداردسازی اپتومتری وزارت بهداشت‌گفت: کاهش آمار تنبلی چشم به زیر 2 درصد در کشور رسید.
محمدرضا زرین ادامه داد: کیفیت بینایی شهروندان بستگی زیادی به حضور اپتومتریست‌ها و چشم پزشکان در آن شهر دارد. در شهرهای مرزی کردستان،‌خوزستان،‌سیستان و بلوچستان تعداد اپتومتریست‌ها و چشم‌پزشکان بسیار کمتر از شهرهای بزرگ است که علت آن هزینه بالای تأسیس کلینیک و نداشتن صرفه اقتصادی در آن مناطق است.
وی در رابطه با بروز بیماریهای چشمی گفت: آسیب‌های چشمی ناشی از دیابت، فشار خون و تیروئید بسیار زیاد است. آسیب‌ناشی از دیابت در مراکز تهران بیش از 60 درصد گزارش شده است که البته این آمار عمدتاً از دانشگاه‌های علوم پزشکی و بیمارستان‌های سراسر کشور به مراکز تهران ارجاع داده می‌شود.
زرین ادامه داد: در کاهش تنبلی چشم آمار خوبی در دست داریم که از هشت درصد به زیر دو درصد در کشور رسیده است و این به دلیل اجرای طرح‌های ملی در اختلالات دید چشمی در قالب معاینات قبل از ورود به دبستان و طرح پیشگیری از تنبلی چشم بوده است.
دبیر علمی کنگره سالیانه اپتومتری گفت: بررسی عوارض چشمی ناشی از دیابت از محورهای اصلی این کنگره است که با هدف بازآموزی اعضا مطرح می‌شود.
وی در رابطه با آن دسته از اپتومتریست‌هایی که بیماران را مجبور به خرید فریم عینک از مراکز فروش خود می‌کنند، گفت: این کار تخلف محسوب شده و مجمع نظارتی مربوط به این تخلف سازمان نظام پزشکی است و انجمن علمی اپتومتری به عنوان نهاد مشورتی می‌تواند شکایت را پیگیری کند.
عضو هیأت علمی علوم پزشکی ایران در رابطه با تحصیلات تکمیلی اپتومتریست‌ها گفت: به همت مسئولین وزارت بهداشت شاهد پذیرش دانشجوی دکترای تخصصی اپتومتری در سه دانشگاه تیپ یک تهران،‌شهید بهشتی و مشهد هستیم که خلأ آن در سالهای متمادی پس از ایجاد مقطع کارشناسی ارشد احساس می‌شد چرا که افراد برای جبران این خلأ و ادامه تحصیل به خارج از کشور اعزام می‌شدند.

 


سرپرست اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان اصفهان گفت: یک واقف اصفهانی 8 میلیارد و 800 میلیون ریال از اموال خود را با نیات گوناگون وقف کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین رضا صادقی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: این واقف شش دانگ پلاک به مساحت 269 متر مربع و شش دانگ یک قطعه زمین خود به مساحت 71 متر مربع واقع در بزرگراه خیام، کوچه امام رضا(ع) را وقف کرد.
وی تصریح کرد: این موقوفه با نیت احداث دارالقرآن، توسعه مسجد حضرت زینب کبری(س)، استفاده از حوزه علمیه و کتابخانه و توسعه شبستان مسجد وقف شده است.
سرپرست اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان اصفهان ادامه داد: یک باب اتاق و شش دانگ قطعه زمین واقع در خیابان شیخ بهایی و خیابان طالقانی به مساحت بالغ بر 148 متر مربع نیز با نیت تامین هزینه‌های مسجد فوق از سوی واقف وقف شد.
وی با اشاره به این که واقف این موقوفات رمضان مدح‌خوان است، بیان کرد: ارزش این موقوفات بالغ بر 8 میلیارد و 800 میلیون ریال است.

 


اصفهان- خبرنگار کیهان:
مدیر دفتر مدیریت بار و مصرف شرکت توزیع نیروی برق استان اصفهان گفت: دستگاه‌هایی که در بازار به عنوان کاهش مصرف برق به فروش می‌رسد هیچ تاثیری در کم کردن مصرف برق ندارند و حتی موجب خسارت به لوازم خانگی نیز می‌شوند.
وی با اعلام اینکه این دستگاه‌ها هیچ تاثیری در روند مصرف کاهش برق ندارند، اضافه کرد: این دستگاه‌ها موجب خسارت به لوازم برق خانگی و یا مشترکان برق می‌شود.

 


با حضور معاون اول رئیس‌جمهور 12 هزار و 617 واحد مسکن مهر، سه بیمارستان و قطعه نخست آزادراه بیرجند-سربیشه افتتاح و به بهره‌برداری رسید.
این واحدها در قالب طرحهای مهر ماندگار و با زیربنای بین 75 تا 120 متر مربع است که با مجموع هزینه سه هزار و 520 میلیارد ریال ساخته شده‌اند.
از این تعداد هفت هزار و 505 واحد در شهرهای دارای بالای 25 هزار نفر جمعیت، هزار و 435 واحد در 9 شهر دارای زیر 25 هزار نفر جمعیت، 150 واحد در بافت فرسوده شهری و سه هزار و 527 واحد مسکن مهر در روستاهای استان خراسان جنوبی بنا شده‌اند.
همچنین با حضور محمدرضا رحیمی مدرسه 10 کلاسه موسی‌بن‌جعفر(ع) در سایت مسکن مهر کویر تایر بیرجند در زمینی به مساحت دو هزار و 492 متر مربع در دو طبقه با زیربنای هزار و 86 متر مربع و هزینه شش میلیارد و 200 میلیون ریال مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
در همین چارچوب پارک و فضای سبز الهیه بیرجند با مشارکت شهرداری بیرجند به مساحت 13 هزار و 675 متر مربع و هزینه پنج میلیارد ریال و 12 باب مسجد در سایتهای مسکن مهر استان خراسان جنوبی با مجموع هزینه 12 میلیارد ریال بطور همزمان به بهره‌برداری رسیدند.
به گزارش ایرنا، همچنین سه بیمارستان در شهرهای سربیشه، اسدیه و سرایان استان خراسان جنوبی توسط معاون اول به بهره‌برداری رسید.
این بیمارستانها که از طرحهای مهر ماندگار هستند هر یک سه هزار و 365 متر مربع زیربنا و 20 هزار متر مربع مساحت دارند.
150 میلیارد ریال در مجموع برای ساخت و تجهیز این بیمارستانها هزینه شده است.
بیمارستان 32 تختخوابی سربیشه که امروز با حضور محمدرضا رحیمی افتتاح شد از مصوبات سفر دوم هیئت دولت به استان خراسان جنوبی بوده است.
بیمارستان 32 تختخوابی سرایان نیز از مصوبات سفر نخست هیئت دولت به خراسان جنوبی است.
ساخت قطعه نخست از باند دوم آزادراه بیرجند-سربیشه به طول 15 کیلومتر و با 73 میلیارد ریال هزینه از طرحهای افتتاح شده توسط معاون اول رئیس‌جمهور در خراسان جنوبی است.
در همین چارچوب طرح بهسازی و روکش آسفالت باند نخست محور بیرجند - سربیشه به طول 60 کیلومتر و هزینه 138 میلیارد ریال بطور همزمان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
همچنین در این مراسم عملیات اجرایی قطعه دوم باند دوم محور بیرجند - سربیشه به طول 17 کیلومتر با برآورد اعتبار اولیه 179 میلیارد ریال و نیز عملیات اجرایی قطعه دوم باند دوم محور بیرجند - قاین به طول 41 کیلومتر با برآورد اعتبار اولیه 385 میلیارد ریال آغاز شد.

 


رشت- خبرنگار کیهان:
رئیس سازمان چای کشور از افزایش 17 برابری خرید آزاد برگ سبز چای درجه یک از چایکاران استانهای گیلان و مازندران خبر داد.
علی محرر اظهار داشت: صاحبان 8 کارخانه چایسازی گیلان و مازندران از اردیبهشت ماه و آغاز چین برگ سبز چای تاکنون 2 هزار و 500 تن برگ سبز چای درجه یک و با کیفیت چایکاران را خریداری کرده‌اند که این مقدار 17 برابر بیشتر از 145 تن سال قبل است.
وی پرداخت نقدی و سریع مطالبات چایکاران را مهمترین مزیت خرید آزاد برگ سبز چای دانست و افزود: اعطای مجوز واردات 3 کیلوگرم چای خشک خارجی به ازای تولید یک کیلوگرم چای خشک چین بهاره و 3 و نیم کیلوگرم چای خشک خارجی به ازای تولید یک کیلوگرم چای خشک چین بهاره و پاییزه از مشوق‌ها برای ترغیب کارخانه‌داران چای برای خرید آزاد برگ سبز چای است.
رئیس سازمان چای کشور ادامه داد: این در حالیست که کارخانه‌دارانی که برگ سبز چای چایکاران را به نرخ تضمینی خرید می‌کنند می‌توانند به ازای هر کیلوگرم چای خشک تولیدی فقط یک و نیم کیلوگرم چای خشک خارجی وارد کنند.
برپایه همین گزارش چایکاران گیلان و مازندران از اردیبهشت ماه تاکنون حدود 60 هزار تن برگ سبز چای به ارزش 540 میلیارد ریال برداشت کرده‌اند و به قیمت تضمینی به کارخانه‌داران فروخته‌اند که تاکنون فقط 10 میلیارد تومان از مطالباتشان پرداخت شده است.

 


سمنان- خبرنگار کیهان:
فرماندار سمنان در بازدید از تاسیسات چاه نفت خوریان در جنوب این شهرستان خواستار ازسرگیری عملیات استخراج نفت از این چاه نفت شد.
حسن سعدالدین با اشاره به تاثیرات اقتصادی و اشتغالزایی این پروژه اقتصادی گفت: فعال‌سازی این حوزه نفتی با توجه به فاصله 25 کیلومتری با شهر سمنان می‌تواند در همه بخش‌ها توسعه‌آور باشد.
به گفته فرماندار، کار حفاری چاه نفت خوریان سمنان در سال 1304 به فرمان ناصرالدین شاه با همکاری ایران و روسیه آغاز شد و در سال 1308 به دلیل بروز اختلاف میان دو طرف ادامه عملیات اکتشاف متوقف و تا امروز هیچ اقدامی در آن صورت نگرفته است.

 


قائمشهر- خبرنگار کیهان:
به دنبال حمله گروه‌های تروریستی سوریه به حرم مطهر حضرت زینب(س) جمعی از جوانان قائمشهری آمادگی خود را برای دفاع از این بارگاه شریف اعلام کردند.
جمعی از جوانان انقلابی هیئت‌های مذهبی کفن‌پوش شهرستان قائمشهر با امضای طوماری ضمن محکوم کردن این جنایت، آمادگی خود را برای اعزام به سوریه و دفاع از حرم پیام رسان کربلا حضرت زینب کبرا(س) اعلام داشتند.
آنان ضمن تسلیت این واقعه دردناک به ساحت مقدس امام زمان(عج)، رهبر معظم انقلاب و عموم مسلمانان جهان بویژه ملت ایران، خواستار عکس‌العمل قاطع و هوشیارانه ملت‌های مسلمان و دولت‌های اسلامی علیه اقدامات سخیف عوامل استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل در سوریه شدند.
حجت‌الاسلام والمسلمین ذاکری از طلاب جوان در اجتماع هیئت‌های مذهبی در سالن شهید آوینی قائمشهر، دفاع از کیان دین اسلام را وظیفه همه مسلمانان دانست و بر ضرورت آمادگی مسلمانان و شیعیان جهت مقابله با توطئه‌ها و هجمه بدخواهان و مخالفان اسلام و قرآن تأکید کرد.

 


شورای اسلامی شهر تهران دیروز شهرداری را ملزم به تسلیم گزارش تفریغ بودجه خود تا دوشنبه آینده به این شورا کرد.
به گزارش خبرگزاری‌ها هزینه‌های فاقد سند از مباحث اصلی دیروز شورای شهر بود که طراح آن مهندس حسن بیادی نایب رئيس شورای شهر بود.
نایب رئيس شورای شهر معتقد است بالغ بر هزار میلیارد تومان در شهرداری بدون سند هزینه شده است و شهرداری باید در این خصوص پاسخگو باشد اما رئیس شورا معتقد است که هیچکدام از این هزینه‌ها فاقد سند نیست بلکه نوعی انحراف از بودجه می‌باشد و در واقع جابه‌جایی در بودجه صورت گرفته است.
مهندس چمران تاکید کرد: به کار بردن اصطلاح فاقد سند برای این موضوع صحیح نیست و بهتر است به جای آن از اصطلاح انحراف از برنامه یاد کنیم.
در همین حال مرتضی طلایی دیگر عضو شورای شهر ضمن تاکید بر تسلیم هرچه سریع‌تر گزارش تفریغ بودجه شهرداری خواستار روشن شدن ابهامات موجود شد.
طلایی با تاکید بر این که تا پایان این دوره از شورای شهر این موضوع باید تعیین تکلیف شود گفت: اگر طبق این زمان‌بندی و تا پایان این دوره شورا این کار انجام شود همه این حرف‌ها پایان می‌یابد، اما اگر این اتفاق نیفتد خودشان باید پاسخگو باشند و ما مایل نیستیم در اینجا در فضای خلا و ابهام به سر بریم.
در ادامه طلایی مسئله هزینه‌های فاقد در همه دستگاه‌های اجرایی را یک رویه خواند و افزود: البته این ایراد نیز به شهرداری وارد است که چرا به موقع وظایف خود را انجام نمی‌دهد.
براساس این گزارش در پایان این جلسه مقرر شد تا شهرداری تهران به دلیل تعطیلی سه‌شنبه آینده گزارش تفریغ را در روز دوشنبه به شورای شهر ارائه دهد و حسابرس شورا نیز تا پایان مرداد ماه تفریغ بودجه را بررسی و نتیجه نهایی را اعلام کند.

 


سرپرست فرمانداری قصر شیرین گفت: مرز بین‌المللی و رسمی خسروی به دلیل عمل نکردن طرف عراقی نسبت به تعهدات خود در قبال تأمین امنیت زوار ایرانی، بسته است.
یاور محمدی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هر زمان طرف عراقی به تعهداتش در قبال تأمین امنیت زوار ایرانی عمل کند، آمادگی داریم نسبت به اعزام زوار عتبات عالیات به شهرهای مذهبی عراق از طریق این مرز بین‌المللی اقدام کنیم.
وی تصریح کرد: هیچ گاه مشکل بسته بودن مرز از سوی ایران نبوده است بلکه همواره به دلیل نبود امنیت در عراق این امر روی داده است اما امیدواریم آرامش و امنیت در این کشور همسایه که هم مسلک و هم دین ما هستند، برقرار شود.
محمدی اظهار کرد: آرامش و امنیت عراق باعث توسعه و پیشرفت و آرامش بیش از پیش ما خواهد شد و اگر نظم و امنیت در حوزه عراق ایجاد شود موجب می‌شود فعالیت‌های تجاری،‌ اقتصادی و بازرگانی و همچنین تردد زوار با ثبات و امنیت کامل برای دو طرف نتایج مثبتی به همراه خواهد داشت.
مرز خسروی از 18 خرداد امسال به دنبال وقوع عملیات تروریستی انتحاری بر سر راه تردد زائران ایرانی عتبات عالیات در 90 کیلومتری شمال بغداد پایتخت عراق که منجر به شهادت 14 نفر و مجروح شدن 44 زائر شد با تصمیم مقامات و مسئولان ارشد کشورمان بسته شد.
قبل از بسته شدن موقت مرز خسروی، به طور میانگین روزانه 20 کاروان زائران استان‌های مختلف کشورمان از طریق این مرز رسمی برای زیارت اماکن متبرکه عراق به این کشور سفر می‌کردند.

 


در بیانیه 300 نفر از مدیران، روحانیون و فعالان فرهنگی حج و زیارت در محکومیت حمله به حرم حضرت زینب آمده است: سلفی‌های مرتجع این روزها همان کاری را در سوریه انجام می‌دهند که خواست امپریالیسم و صهیونیسم جهانی علیه کشورهای اسلامی است.
به گزارش فارس، در پی هتک حرمت به ساحت مقدس حرم حضرت زینب(سلام‌الله‌علیها) بیش از ۳۰۰ نفر از مدیران، روحانیون و فعالان فرهنگی حج و زیارت که در عرصه مجازی با عنوان باشگاه «وبلاگ‌نویسان حج» فعالیت دارند، جنایات سیاسی در سوریه را محکوم کردند و از نهادهای جهانی خواستند تا تمامی تلاش خود را برای توقف این جنایات و نیز تخریب آثار و ابنیه اسلامی که به عموم بشریت تعلق دارد، به کار گیرند.
در بخشی از این بیانیه آمده است: «نسل‌کشی»، «جنایت جنگی» و «جنایت علیه بشریت» هرکدام به عنوان یک سرفصل، بخشی از جرایم بی‌نهایت آمران و عاملان را پوشش می‌دهد که در نهادهای حقوقی بین‌المللی قابل پیگیری هستند. امروزه در فاجعه سوریه شاهد وقوع هر سه دسته این جنایت‌ها از سوی دهشت‌افکنان و حامیان آنها بودیم و همچنان هستیم. در تازه‌ترین اقدام تروریستی دهشت‌افکنان در سوریه، حرم مطهر و مقدس مظلومه شهیده، پیام‌آور کربلا، بنت رسول‌الله‌الاعظم (ص)، حضرت زینب کبری سلام‌الله ‌علیها برخلاف همه قوانین و مقررات مصرحه در حقوق بین‌الملل و کنوانسیون‌های بین‌المللی به ویژه کنوانسیون‌های ژنو مورد هتک حرمت قرار گرفته و آسیب‌هایی از جمله شهادت شماری از زائران و مدیر حرم را در پی داشته است.
این بیانیه تاکید می‌کند: اعضای «باشگاه وبلاگ‌نویسان حج» قاطعانه جنایات جنگی مستمر در سوریه و از جمله تجاوز به آثار و ابنیه اسلامی را که متعلق به همه جهان اسلام و تمدن و فرهنگ بشری می‌باشد، محکوم کرده و با توجه دادن به کنوانسیون‌های بین‌المللی قویا خواستار توقف سریع همه درگیری‌ها و نیز تعرض به آثار و ابنیه اسلامی است. باشگاه از تمامی سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی مدافع صلح و تکریم انسان‌ها می‌خواهد تا برای توقف جنگ در سوریه و مجازات تروریست‌ها تمامی مساعی خود را که از فلسفه ذاتی آنها باید ناشی شود، به کار گیرند.

 


پیکر «رضا ارج» جانباز شهید با حضور مردم شهیدپرور و مسئولان در لنگرود به خاک سپرده شد.
به گزارش خبرگزاری فارس از لنگرود، رضا ارج جانباز 70 درصدی لنگرودی پس از سال‌ها درد و رنج ناشی از جراحات دوران دفاع مقدس به یاران شهیدش پیوست.
پیکر این جانباز شهید پیش از ظهر دیروز با حضور مردم شهیدپرور و مسئولان لنگرود از مقابل سپاه ناحیه این شهرستان تشییع و در گلزار شهدای لنگرود به خاک سپرده شد.
رضا ارج در 20 فروردین سال 62 در منطقه عملیاتی فتح‌المبین در جبهه دشت عباس از ناحیه نخاع کمر جانباز شده بود که پس از سال‌ها رنج دعوت حق را لبیک گفت و به همرزمان شهیدش پیوست.

 


اهواز - خبرنگار کیهان:
حاج اکبر دیرینه حقیقی پدر شهیدان محمدرضا و محمودرضا حقیقی در سن 72 سالگی دار فانی را وداع گفت.
حاج اکبر حقیقی از تاریخ 7 خرداد ماه سال جاری به دلیل بیماری دیابت و عارضه ریوی در بخش آی‌سی‌یو بیمارستان راضی اهواز بستری شده بود.
وی کارمند بازنشسته آموزش و پرورش بود و به عنوان نماد فداکاری و ایثارگری از رئیس جمهور نشان ایثار گرفته و از چند سال قبل به دلیل سکته مغزی خانه‌نشین شده بود.
وی دو فرزند خود با نام‌های محمدرضا و محمودرضا را در دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب و کشور کرد. محمودرضا در عملیات کربلای چهار و محمدرضا، شهیدی که هنگام خاکسپاری در قبر لبخند بر لب داشت، در عملیات والفجر هشت به افتخار شهادت نائل آمدند.
پیکر حاج اکبر حقیقی، ساعت6 بعد از ظهر دیروز در بهشت آباد اهواز تشییع شد.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10