(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنجشنبه 03 مرداد  1392 - شماره 20551

حدیث دشت عشق
روز دوم از هفته اول لیگ سیزدهم
بازگشت قلعه‌نویی به تبریز و تقابل آسیایی ها در اصفهان
اخبار کوتاه از فوتبال
فدراسیون دوومیدانی به دنبال مربی خارجی
درخواست فدراسیون از AFC برای تمدید مهلت ارسال مدارک
کفاشیان: برای گرفتن میزبانی جام‌ملت‌ها دست تنها هستم
آغاز تمرینات تیم ملی وزنه برداری برای حضور قدرتمند درمسابقات قهرمانی جهان
اردوی والیبالیست‌های جوان در ترکیه
تدارکات تیم ملی فوتسال برای جام جهانی کوچک
علی‌اكبری از سفر به تورنمنت لهستان بازماند
تصمیم ‌نهایی در خصوص کوهنوردان ایرانی مفقود شده
رفتند و فتحشان را به گوش همه رساندند
خواندنی از ورزش ایران
ویروسی که از رئال به بارسلونا سرایت کرد
ابهام در سرنوشت انصاری‌فرد
   


به یاد طلبه بسیجی شهید «یعقوب کریمی»
یک تکه فقط لباس سرخ آوردند
تولدش سال 49 و هنگام شهادت تنها هفده بهار از عمرش گذشته بود. اما محیط پیرامونش را با عطر شهادت معطر ساخت. دوران متوسطه را که تمام کرد با عشق و علاقه‌ای که به قرآن و معارف دینی داشت راه حوزه را در پیش گرفت. هنوز مشغول مقدمات علوم بود که جلوه‌های مردانگی و رشادت یارانش را در جبهه‌های نور دید و برای دفاع از اسلام و کشور اسلامی به صف مجاهدان پیوست.این طلبه مجاهد با کمال خلوص در اسفند ماه سال 66 در منطقه عملیاتی شاخ شمیران شاهد شهادت را در آغوش کشید و پیکر مطهرش پس از دوازده سال به آغوش خانواده‌اش بازگشت.
طلبه بسیجی شهید «یعقوب کریمی»، سال 1349 در شهرستان اردل شهرکرد متولد شده و در 23/12/1366 در منطقه شاخ شمیران به شهادت رسید.

 


بازگشت امیر قلعه‌نویی به تبریز، دیدار آبی‌ها بدون جباری، نبرد آسیایی‌ها بدون تماشاگر، حضور دوباره پیروانی در تیم فجر، رونمایی از تیم‌های ابراهیم‌زاده و گل‌محمدی بخشی از اتفاقات حساس روز دوم لیگ برتر خواهد بود.
روز دوم از هفته نخست رقابتهای لیگ برتر باشگاه‌های کشور امشب با برگزاری 6 دیدار پیگیری می‌شود که استقلال مدافع عنوان قهرمانی در تبریز و برابر شاگردان خطیبی رونمایی می‌شود اما در اصفهان دو تیم مدعی سپاهان و فولاد برابر هم صف‌آرایی می‌کنند. در زیر نگاهی گذرا به این بازی‌ها خواهیم داشت.
داماش گیلان - سایپا البرز
مشکلات مالی بزرگترین دغدغه باشگاه داماش است اما با این شرایط هم داماش با تکیه بر نفرات فصل گذشته و جذب یکی دو بازیکن خود را برای حضور در لیگ برتر آماده کرده‌اند. در نقطه مقابل داماش با هدایت انگین فیرات و استفاده از نفرات با تجربه در کنار بازیکنان جوان، قصد دارد در لیگ امثال برخلاف فصل گذشته نتایج با ثباتی را بدست آورد، به همین خاطر نیاز به کسب امتیاز در بازی نخست دارد.
فجرسپاسی شیراز - نفت تهران
بازگشت غلامحسین پیروانی روی نیمکت سرمربیگری تیم فجر یکی از نکات جالب توجه این بازی باشد. فجری‌ها که از نتایج خود در فصل گذشته چندان هم ناراضی نبودند، می‌خواهند با پیروانی و تیم کم بضاعتش در این فصل روزهای بهتری را برای فوتبال شیراز رقم بزنند. در سوی دیگر میدان هم ستون اصلی تیم نفت را بازیکنان جوان که اکثرا در تیم امید حضور دارند، تشکیل می‌دهد. هدایت نفت هم بر عهده گل‌محمدی است که می‌خواهد با نفت خیلی چیزها را ثابت کند.
سپاهان اصفهان - فولاد خوزستان
جذب ستاره‌هایی همچون مجتبی جباری، آرش افشین، هادی عقیلی، رحمان احمدی و شجاع خلیل‌زاده همه فوتبالدوستان خصوصا هواداران سپاهان را چشم انتظار تماشای عملکرد این تیم اصفهانی کرده است. این تیم که با جذب جباری بیش از گذشته انتظارات را از خود بالا برده است، در یکی از دیدارهای حساس هفته نخست در ورزشگاه خالی از تماشاگر میزبان فولاد خوزستان است. این دو تیم که در یکی دو سال گذشته دیدارهای حساسی را در لیگ و جام حذفی برگزار کردند، می‌توانند با برتری مقابل حریف، لیگ را به بهترین شکل آغاز کنند. هرچند نباید فراموش کرد به لطف سپاهان، فولاد توانست یکی از نمایندگان ایران در آسیا لقب بگیرد.ضمن اینکه نکته قابل توجه این بازی رویارویی آرش افشین با تیم سابق خود فولاد است، اتفاقی که همه امیدوارند با حاشیه‌های غیر فوتبالی همراه نشود.
راه‌آهن تهران - مس کرمان
بی‌حاشیه‌‌ترین تیم لیگ برابر یکی از پرحاشیه‌ترین تیم‌‎های لیگ برتر به میدان می‌رود. راه‌آهن که پس از دست دادن علی دایی، با به خدمت گرفتن منصور ابراهیم‌زاده در آرامش خود را برای حضور در لیگ سیزدهم آماده کرد، در نخستین هفته لیگ برتر میزبان مس کرمان است که این روزها هوادارانش مشکلات بسیاری را برای کادرفنی آن بوجود آوردند.
صبای قم - ملوان انزلی
حضور محمد مایلی‌کهن در تیم صبا که فصل گذشته دوران پرنوسانی را سپری کرد، آیا می‌‎تواند صبا را به آرامش رسانده و بار دیگر این تیم همانند لیگ یازدهم آسیایی کند؟، این سوالی است که پاسخ آن را می‌توان بزودی متوجه شد. اما در نقطه مقابل ملوانی‌ها هم که روزهای پرحاشیه‌ای را سپری کرده بودند، برای مقابله با انتقادات و حاشیه‌ها امیدوار به موفقیت با "دراگان" هستند و پایان دادن به روزهای پرنوسان در لیگ برتر. قطعا موفقیت در این بازی بیش از هرکسی برای مربیان اهمیت دارد، مربیانی که می‌خواهند خودشان را به فوتبال ایران اثبات کنند.
گسترش فولاد - استقلال تهران
جدال آبی‌‎ها و قهرمان‌ها برای این بازی متناسب است زیرا تیم نخست لیگ دسته اول میزبان قهرمانی لیگ دوازدهم است. گسترش فولاد که این روزها در سکوت خبری تیمش را برای برگزاری این بازی آماده می‌کند با هدایت رسول خطیبی می‌خواهد همانند لیگ دسته اول، در لیگ برتر هم تیمی قابل احترام باشد. اما در آن سوی میدان تیم قلعه‌نویی قرار دارد، تیمی که هرچند فصل نقل و انتقالات پرحاشیه‌ای را سپری کرد و مجتبی جباری را بعد از 9 سال از دست داد اما با جذب نکونام و تیموریان، خود را برای حضور موفق در مسابقات داخلی و آسیایی تجهیز کرده است. قلعه‌نویی که می‌داند برای دور شدن هر چه بیشتر از حاشیه‌ها نباید لیگ را بدون امتیاز آغاز کند، با پازل مخصوص تاکتیکی به خانه تیم شاگردش می‌رود تا با کسب امتیازی قابل قبول در تبریز، خود را برای دیدار مهم هفته دوم برابر سپاهان آماده کند. ضمن اینکه نباید این مسئله را فراموش کرد که در لیگ‌های گذشته تیم قلعه‌نویی، لیگ را خوب شروع نکرده اما اکثر پایانی خوبی را برای تیم‌هایش رقم زده است، پس ناکامی در تبریز برای این مربی اتفاق بزرگی نخواهد بود.البته حاشیه اصلی این بازی روی سکوها رقم می‌خورد، جایی که ممکن است طرفداران تراکتورسازی برای تشویق گسترش دیگر تیم تبریزی به ورزشگاه بیایند و حاشیه‌هایی را هم برای سرمربی آبی‌پوشان بوجود آور ند. ‌‎قلعه‌نویی فصل پیش برای دوری از این حواشی به همراه استقلال به تبریز نرفت.برنامه دیدارهای روز دوم از هفته نخست سیزدهمین دوره رقابتهای لیگ برتر باشگاه‌های کشورکه از ساعت 22 برگزار می شود به شرح زیر است:
پنجشنبه - 03/05/92
* داماش گیلان - سایپا البرز* فجرسپاسی شیراز - نفت تهران * راه‌آهن - مس کرمان * صبای قم - ملوان بندرانزلی* سپاهان اصفهان - فولاد خوزستان*گسترش فولاد - استقلال تهران

 


جلسه کی‌روش با مسئولان فدراسیون فوتبال
نشست مشترک سرمربی و مربی تیم ملی با رئیس و دبیرکل فدراسیون فوتبال برگزار شد.این نشست با حضور علی کفاشیان رئیس و مهدی محمد نبی دبیرکل فدراسیون، کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی، امید نمازی مربی تیم ملی وامید جمالی سرپرست کمیته روابط بین الملل در دفتر کفاشیان برگزار شد.در ابتدای نشست کارلوس کی‌روش، گزارشی از سفر به برزیل و بازدید از کمپ‌های تمرینی این کشور را ارائه و تقویم برنامه‌های تیم ملی در اردوها را اعلام کرد. کارلوس کی‌روش استراتژی مورد نظرش را در برنامه‌ریزی به رئیس و دبیرکل فدراسیون فوتبال گزارش داد.کی‌روش تاکید کرد که در برزیل از چند کمپ بازدید کرده و همه امکانات موجود در آنها را بررسی کرده است.
کرار باعث حذف استقلال می‌شود
معاون بین‌الملل اتحادیه فوتبال باشگاه‌های ایران با تاکید بر اینکه حضور کرار جاسم در استقلال برخلاف مقررات و قوانین است از حذف شدن آبی‌پوشان در صورت بازی کردن وی در لیگ قهرمانان آسیا خبر داد و گفت: به دلیل اینکه کرار جاسم بعد از زمان مقرر فیفا در لیگ رسمی و معتبر عراق به میدان رفته است دیگر نمی تواند تا نیم‌فصل برای استقلال بازی کند.علی اصغر مانوسی‌فر با تاکید بر اینکه این سخنان را در راستای کمک به باشگاه استقلال مطرح می کند خاطرنشان کرد: از آنجایی که لیگ نخبگان عراق یک لیگ رسمی است کرار جاسم دیگر نمی تواند برای تیم استقلال بازی کند. اگر این اتفاق رخ بدهد و استقلال در دیدار برابر نماینده تایلند در لیگ قهرمانان آسیا از کرار استفاده کند، شک نکنید که نماینده ایران بازنده خواهد شد. اینها را می گویم تا مسئولان استقلال در جریان باشند و از کسی مشاور غلط نگیرند و قوانین بین المللی را بدانند.علی اصغر مانوسی فر در پایان از مسئولان باشگاه استقلال خواست تا با تحقیق و بررسی بیشتر نسبت به موضوع کرار جاسم عمل کنند و شرایطی را مهیا نکنند که در صورت حضور این بازیکن در لیگ قهرمانان آسیا، استقلال حذف شود.
تنبیه گردان و سیدصالحی به خاطر غیبت در اردوی تیم ملی
کمیته انضباطی در خصوص غیبت شهاب الدین گردان و سیدمهدی سید صالحی در اردوی تیم ملی برای بازی دوستانه با تیم ملی عمان تشکیل جلسه داد و رای خود را صادر کرد. در این نشست گردان و سیدصالحی دلایل خود را برای عدم حضور در اردو بیان کرده و ادعا کرده‌اند که غیبتشان با اجازه کادر فنی بوده است.بر‌همین اساس کمیته انضباطی، به سیدمهدی سید صالحی تذکر کتبی و شهاب گردان را به پرداخت مبلغ سی میلیون ریال جریمه نقدی محکوم کرد. تکرار این تخلف در صورت دعوت مجدد موجب صدور حکم سنگین‌تری خواهد شد.
کتک خوردن طاهری دلیل استعفای تقوی
سرمربی مس با اعلام استعفا، دلایلش را برای این تصمیم عنوان کرد و مهمترینش را ضرب و شتم بیژن طاهری دانست.
مجتبی تقوی با اشاره به این که مهم‌ترین دلیل استعفایش ضرب و شتم بیژن طاهری است، تاکید کرد: من در زندگی‌ام باج نداده‌ام اما برخی از افراد در مس به دنبال باج گیری‌اند. اصلا نمی‌توانم تصور کنم که یک مربی ارتباطی با این افراد داشته باشد. بحث بعدی‌ام این است که فضا برای کار کردن در مس معلوم نیست. من تا الان یک ریال هم از باشگاه دریافت نکرده‌ام. هیچ مربی حرفه‌ای این کار را نمی‌کند. من به دنبال منافع شخصی‌ام نبودم و حیثیت خودم را بیشتر دوست دارم. در بخش آخر باید بگویم که می روم تا فضا برای بازیکنان مس فراهم شود، چون اگر این اتفاق بیفتد به عمق ماجرا پی خواهید برد.
اوساسونا مقصد آینده قوچان‌نژاد؟
تیم فوتبال اوساسونا که تا سال گذشته پذیرای دو ستاره ملی‌پوش ایرانی بود، امکان دارد لژیونر ناراضی استاندارد لیژ بلژیک را به خدمت بگیرد.سایت فوتبال بلژیک در گزارش کوتاهی عنوان کرد رضا قوچان‌نژاد احتمال دارد بازیکن فصل آینده اوساسونا شود.قوچان نژاد که تا ژانویه گذشته بازیکن تیم دسته دومی سن‌ترویدن بود، با این رویا که در استانداردلیژ بیش از پیش مطرح شود،‌ به تیم مطرح لیگ یک بلژیک پیوست.اما اکنون به علت ترافیک زیاد در خط حمله آن، از وضعیت خود ناراضی است. به همین دلیل مدتی است که سودای رفتن به تیمی دیگر را در سردارد.مطابق اخبار کسب شده تیم میشلن لیرسه از لیگ بلژیک به نظر می‌رسید به همکاری با او علاقمند باشد. اما مدیران آن تاکنون اقدامی جهت رایزنی با وی نکرده اند. اما در عین حال شنیده می شود ستاره تیم ملی ایران، پیشنهادهای خارجی دارد که دو مورد آن مربوط به تیم‌های هلندی گرونینگن و هراکلس است.همچنین اوساسونا که تا تابستان گذشته جواد نکونام و تابستان امسال مسعود شجاعی را از دست داد،‌نیز علاقمند به همکاری با گلزن تکنیکی متولد مشهد باشد.
شکستن دست پسر ۱۱ ساله با ضربه رونالدو
ضربه پرقدرت کریستیانو رونالدو باعث آسیب دیدن دست پسری ۱۱ ساله شد.تیم فوتبال رئال مادرید در دیداری دوستانه مقابل بورنموث از تیم‌های لیگ قهرمانی انگلیس صاحب ضربه ایستگاهی شد.مطابق معمول کریستیانو رونالدو، مهاجم کهکشانی‌ها که علاقه خاصی به زدن این ضربات دارد پشت توپ ایستاد و با سبک خاص خود توپ را به سمت دروازه حریف زد ولی توپ خارج از چارچوب بود و به مچ دست پسری ۱۱ ساله برخورد کرد.چارلی سیلوروود ۱۱ ساله که در دقیقه ۶ این بازی مچ دستش دچار شکستگی شد تا آخر بازی در ورزشگاه ماند و به تماشای این دیدار نشست. البته پس از اتمام این بازی رونالدوی ۲۸ ساله پیراهن امضا شده خودش را به نشان عذرخواهی برای چارلی فرستاد.
تاجر اندونزیایی در یک‌قدمی خرید سهام اینتر
رسانه‌های ایتالیایی از قطعی بودن تصمیم یک تاجر آسیایی شرقی برای خرید ۷۵ درصد سهام آبی‌ومشکی‌پوشان شهر میلان خبر دادند.اریک توهیر، مالک متمول اندونزیایی در آستانه خرید سه چهارم سهام باشگاه اینتر به ارزش 350 میلیون یورو قرار دارد. رویترز با استناد به گزارش‌های درج شده در 2 نشریه ایتالیایی گاتزتا دلو اسپورت و رپوبلیکا، اعلام کرده است که توهیر و ماسیمو موراتی، مالک کنونی باشگاه اینتر پس از چند ماه مذاکره در مراحل پایانی عقد قراردادی هستند که تاجر اندونزیایی را به مالک جدید نراتزوری تبدیل خواهد کرد.توهیر، تاجری ورزش دوست و شناخته شده در سطح جهان است که بخشی از سهام تیمی دی سی یونایتد از تیم‌های حاضر در لیگ حرفه‌ای فوتبال آمریکا (MLS) را خریده و سهامدار تیم فیلادلفیا سونی سیکسرز از تیم‌های NBA است.

 


فدراسیون دوومیدانی در نظر دارد یک مربی خارجی را برای ملی پوشان پرتاب دیسک استخدام کند.
پرتاب دیسک که یکی از ماده‌های موفق کشورمان در آسیا و جهان شناخته می‌شود و به همین منظور فدراسیون دوومیدانی قصد دارد که یک مربی برجسته خارجی را برای هدایت ملی پوشان استخدام کند.
مسابقات دومیدانی قهرمانی جهان تا چند روز دیگر در شهر مسکو روسیه برگزار می‌شود و مسئولان فدراسیون دوومیدانی نیز چند مربی روس را مدنظر دارند که پس از حضور در این کشور باب مذاکره را آغاز خواهند کرد.قرار است در صورت جذب مربی خارجی در مورد بحث‌های آموزشی نیز مذاکراتی صورت بگیرد و مربیان ایرانی هم با حضور در کنار وی از تجربیات او استفاده کنند.
آخرین تلاش ملی پوش دوومیدانی برای کسب سهمیه
ملی پوش دهگانه ایران برای کسب سهمیه مسابقات دوومیدانی قهرمانی جهان در اوکراین مسابقه می‌دهد.
دوومیدانی کاران باقی مانده در سراسر جهان برای کسب ورودی مسابقات قهرمانی جهان در روسیه تا 5 روز دیگر فرصت دارند تا خودشان را در مسکو ببینند.
بر همین اساس هادی سپهرزاد، ملی پوش دهگانه ایران که نتوانست در مسابقات قهرمانی آسیا نتیجه خوبی را کسب کند، عازم اوکراین شده است، تا آخرین شانس خود را برای حضور در قهرمانی جهان آزمایش کند.تاکنون ابراهیم رحیمیان در پیاده روی، حسن تفتیان و رضا قاسمی در 100 متر، محمود صمیمی و احسان حدادی در پرتاب دیسک و لیلا رجبی در پرتاب وزنه نمایندگان کشورمان هستند که تاکنون سهمیه کسب کرده‌اند. حدادی طبق صحبت‌های خود در این مسابقات حضور پیدا نخواهد کرد.

 


ایران در نامه‌ای به کنفدراسیون فوتبال آسیا برای ارائه مدارک کسب میزبانی جام ملت‌های آسیا 2019 درخواست مهلت خواهد کرد.
با توجه به این که تنها پنج روز به پایان مهلت ارائه مدارک برای نامزدی میزبانی جام ملت‌های آسیا 2019 باقی مانده و برخی از تضمین‌های لازم از سوی دولت آماده نشده و همچنین با توجه به جابجایی در دولت و روی کار آمدن دولت حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، از روز 12 مرداد فدراسیون فوتبال قصد دارد در نامه‌ای به کنفدراسیون فوتبال آسیا یک ماه مهلت بگیرد تا تضمین‌های لازم از سوی دولت به AFC ارائه شود.
علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال در این خصوص گفت: بخشی از مدارک درخواستی AFC آماده شده که آن را به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال خواهیم کرد. از جمله مدارک آماده شده تضمین‌های لازم از سوی نیروی انتظامی است که به امضای سردار احمدی مقدم رسیده و در اختیار فدراسیون قرار گرفته است. مدارکی را نیز باید خودمان آماده می‌کردیم که آنها نیز آماده شده است.
وی با بیان این که هنوز تضمین‌های لازم از سوی دولت داده نشده است، گفت: دکتر احمدی‌نژاد همواره حامی فدراسیون بوده که امیدوارم در فرصت محدود باقی مانده مدارک لازم از سوی دولت در اختیار فدراسیون قرار گیرد. من به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال در راه کسب میزبانی جام ملت‌ها که افتخاری بزرگ برای ایران است، دست تنها هستم اما حاضرم هر جا که لازم است بروم تا بتوانیم مدارک لازم را تهیه کنیم.
رئیس فدراسیون فوتبال از ارسال نامه به کنفدراسیون فوتبال آسیا برای تمدید مهلت ارسال مدارک میزبانی جام ملت‌های آسیای 2019 خبر داد و به ایسنا گفت: همراه با مدارک آماده شده نامه‌ای به AFC ارسال خواهیم کرد و در آن ذکر می‌کنیم که با توجه به تغییر دولت و جابجایی دولت طی روزهای آینده فرصت ارائه مدارک را تمدید کنند تا بتوانیم با روی کار آمدن دولت آقای روحانی تضمین‌های لازم را به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارائه کنیم. البته تاکید می‌کنم اولویت ما این است که در روزهای باقی مانده از دوران دولت فعلی، بتوانیم با حمایت رئیس جمهور، ضمانت‌های لازم را دریافت کرده و به AFC بفرستیم چرا که احتمال موافقت کنفدراسیون فوتبال آسیا برای تمدید این مهلت چندان زیاد نیست.
کفاشیان همچنین از تماس با رییس و دبیر کل کنفدراسیون فوتبال آسیا خبر داد و گفت: شرایط کسب میزبانی جام ملت‌ها را نباید از دست بدهیم. برای تمدید این مهلت با شیخ سلمان و الکسی سوسی، رئیس و دبیر کل AFC تلفنی صحبت خواهم کرد که امیدوارم مسئولان AFC با ما همکاری کرده و با درخواست ایران موافقت کنند.

 


تیم ملی وزنه‌برداری دور جدید تمرینات خود را برای حضور موفق در رقابت‌های قهرمانی ۲۰۱۳ جهان از دیروز در منطقه آزاد ارس آغاز کرد.
دور جدید تمرینات تیم ملی وزنه‌برداری جهت حضور موفق در رقابت‌های قهرمانی جهان 2013 لهستان از دیروز به میزبانی استان آذربایجان شرقی در منطقه آزاد ارس آغاز شد.با اعلام کوروش باقری، سرمربی تیم‌های ملی وزنه‌برداری پیش از این 16 وزنه‌بردار برای حضور در اولین اردوی تیم ملی، جهت حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان 2013 لهستان به تیم ملی وزنه‌برداری دعوت شده بودند که پس از اردوی یک هفته‌ای تهران، محسن بهرام‌زاده و یاسین باقری از جمع اردونشینان خط خوردند.
دور جدید تمرینات تیم ملی وزنه‌برداری تا 20 مرداد سال جاری به میزبانی استان آذربایجان شرقی در منطقه آزاد ارس پیگیری می‌شود.تیم ملی وزنه‌برداری ایران در سال 2011 توانست برای اولین‌بار روی سکوی سومی قهرمانی جهان قرار بگیرد و امسال شاگردان پرامید کوروش باقری پس از کسب عنوان قهرمانی آسیا برای تداوم موفقیت‌هایش راهی لهستان خواهد شد. همچنین با اعلام سایت فدراسیون جهانی وزنه‌برداری، کشورهای شرکت کننده برای حضور در رقابت‌های قهرمانی 2013 جهان که از تاریخ 24 مهر تا 5 آبان‌‌ماه سال جاری به میزبانی شهر روسلاو لهستان برگزار می‌شود، تا 12 مهرماه فرصت دارند تا نام 8 وزنه‌بردار، 2 وزنه‌بردار ذخیره و 5 نفر را به عنوان کادرفنی به فدراسیون جهانی وزنه‌برداری معرفی کنند.

 


تیم والیبال جوانان ایران بامداددیروز به کشور ترکیه سفر کرد تا اردوی آمادگی خود را پیش از شرکت در مسابقات جهانی در این کشور برپا کند.
والیبالیستهای جوان خود را برای شرکت در مسابقات جهانی ترکیه آماده می‌کنند. شاگردان فرهاد نفرزاده برای آمادگی بیشتر بامداد دیروز به کشور میزبان سفر کردند تا با تیم ملی والیبال جوانان ترکیه مسابقه دوستانه‌ای برگزار کنند.قرار است تا ملی‌پوشان جوان ایران بعد‌‌از ترکیه عازم ایتالیا شوند و با تیم جوانان این کشور هم مسابقه دهند.فدراسیون والیبال هنوز نام چهارده بازیکن حاضر در اردوی ترکیه را اعلام نکرده است.تیم ملی والیبال جوانان کشورمان در مرحله مقدماتی مسابقات جوانان جهان در گروه دوم با تیم های آرژانتین، ژاپن، مکزیک و استونی هم گروه است.

 


ملی‌پوشان فوتسال ایران در دو دیدار تدارکاتی در تهران به مصاف تیم ملی تایلند می‌روند.
تیم ملی فوتسال ایران اواخر مهرماه باید در گرندپری برزیل که با عنوان جام‌جهانی کوچک برگزار می‌شود، شرکت کند و کمیته فوتسال به دلیل اهمیت این مسابقه‌ها به دنبال هماهنگی اردوی تدارکاتی و چند دیدار دوستانه است. تاکنون اردوی اسپانیا قطعی شده و خسوس کاندلاس که در این کشور به سر می‌برد، در حال هماهنگی‌های لازم برای حضور یک هفته‌ای ایران و انجام چند بازی دوستانه با تیم‌های باشگاهی اسپانیاست. حسین شمس نیز که با مسئولان فوتسال رومانی رابطه خوبی دارد، پیشنهاد حضور ایران در تورنمنت این کشور را داده اما هنوز درخواست رسمی به کمیته فوتسال نیامده است.
اما در این میان بازی تدارکاتی با تیم ملی تایلند قطعی شده و قرار است این تیم در روزهای 13 و15 مهر دو بازی را با ملی‌پوشان ایران انجام دهد. تایلند که با شکست دادن ایران در جام ملت‌های آسیا، فوتسال ایران را ناکام گذاشت، قدرت جدیدی در آسیا محسوب می‌شود و توانسته در سال‌های اخیر جایگاه خوبی برای خودش در فوتسال دنیا هم دست‌وپا کند. میزبان جام‌جهانی اخیر در حال حاضر تیم سوم آسیا و شانزدهم دنیاست و قطعا بازی با این تیم می‌تواند محک جدی برای شاگردان خسوس قبل از اعزام به جام‌جهانی کوچک باشد.

 


فرنگی‌كار وزن 120 كيلوگرم تيم اعزامی ايران به تورنمنت بين‌المللی جام پيت لاسينسكي لهستان با صلاحديد كادر فنی به اين رقابتها اعزام نمی‌شود.
در حالیكه قرار بود امیرعلی اكبری به همراه امیر قاسمی منجزی در وزن 120 كیلوگرم به تورنمنت بین‌المللی جام پیت لاسینسكی لهستان اعزام شوند تا پیش از رقابتهای جهانی در این توزنمنت بین‌المللی محك بخورند، كادر فنی تیم ملی از اعزام این دو فرنگی كار منصرف شد.گفته می‌شود كادر فنی تیم ملی كشتی فرنگی ایران با توجه به برگزاری مسابقات انتخابی وزن 120 كیلوگرم در روز 11 مردادماه با اعزام این دو فرنگی كار سنگین وزن به جام پیت لاسینسكی مخالفت كردند.بدین ترتیب تركیب اعزامی تیم ایران دستخوش تغییر و فرنگی كاران زیر به جام پیت لاسینسكی لهستان اعزام می‌شوند:*60 كيلوگرم: عبدالمحمد پاپي و محمد نوربخش*66 كيلوگرم: مهدی زيدوند*84 كيلوگرم: حسين نوری
رقابتهای جام پيت لاسينسكی لهستان روزهای 12 و 13 مرداد برگزار خواهد شد.

 


مسئول باشگاه کوهنوردی آرش که به پاکستان سفر کرده، تلاش های صورت گرفته برای نجات سه کوهنورد ایرانی را بی نتیجه عنوان کرد و گفت: امروز (پنجشنبه) با خانواده‌های این کوهنوردان صحبت می‌کنم و تصمیم نهایی را می گیریم.
آیدین بزرگی، مجتبی جراحی و پویا کیوان به همراه رامین شجاعی و افشین سعدی راهی «برودپیک»، دوازدهمین قله‌ مرتفع دنیا در رشته کوه‌های هیمالیا شدند تا مسیر جدیدی را به قله 8051 متری باز کنند. بزرگی، جراحی و کیوان سه نفری بودند که برای صعود نهایی به قله حمله می‌کنند. «پسران کوهستان» مسیر جدیدی به قله با نام « مسیر ایران» باز می‌کنند و پرچم ایران را بر فراز «برودپیک» برافراشته می‌کنند اما خبر بازگشت آنها از قله غم‌انگیز است چون دیگر بازگشتی در کار نیست. انگار باید برنگردند تا فتحشان را به گوش همه برسانند، برنگردند تا «مسیر ایران» را فریاد بزنند، برنگردند تا ... این است رسم روزگار امروز ما.
راهنمای آلمانی قطع امید کرد
همایون بختیاری در خصوص آخرین وضعیت سه کوهنورد ایرانی اظهار کرد: در آخرین صحبتی که با «توماس لامل» کوه نورد و راهنمای معروف آلمانی داشتم عکس‌های جدیدی را از منطقه برایم ارسال کرد و نظر نهایی اش را اعلام کرد. او اعلام کرده که کوهنوردان مفقود شده قطعا نمی‌توانند زنده باشند و امکان دسترسی به آنها هم وجود ندارد. لامل گفته که امکان امدادرسانی به آنها در آن دو منطقه‌ای که حدس می‌زنیم آنجا باشند وجود ندارد و امدادرسانی خطر بالایی دارد.
وی افزود: این نظر نهایی «لامل» است اما من به عنوان دبیر باشگاه آرش به همراه مسئولان باشگاه آرش هنوز هیچ تصمیمی در مورد ادامه یا توقف کارها و بازگشت شجاعی و سعدی از منطقه نگرفته‌ایم.
دبیر باشگاه کوهنوردی آرش با اشاره به این که امروز تصمیم گیری نهایی در مورد این شرایط اتخاذ خواهد شد، تصریح کرد: روز پنج شنبه اولین کاری که انجام خواهم داد این است که با خانواده این کوهنوردان عزیز صحبت کنم و با آنها مشورت کنم. واقعیت‌ها و مشکلات را به آنها خواهم گفت و بعد از آن در مورد شرایط ادامه کارها تصمیم نهایی را می گیریم.
وی در پاسخ به این سوال که آیا دو ایرانی دیگر مستقر در منطقه به پایین کوه باز می گردند؟ اظهار کرد: رامین شجاعی و افشین سعدی همراه چند باربر و آشپز در منطقه حضور دارند و هنوز نگفته‌ام که پایین برگردند. غیر از آنها هیچ کس در منطقه نیست. البته تا یک هفته‌ که شرایط جوی بسیار نامساعد خواهد بود و بعد از آن هم باران‌های موسمی در منطقه شروع می‌شود و به خاطر مشکلات تغذیه ای و شرایط منطقه امکان ماندن وجود ندارد.بختیاری یادآور شد: هر چند نباید فراموش کنیم که منطقه‌ای که اکنون در آنجا هستیم یک منطقه نظامی بین چین و پاکستان است و قوانین و مقررات خاص خودش را دارد و باید آنجا را تخلیه کنیم.
آخرین پروازبرای امداد
در ذیل آخرین نظرات «توماس لامل» در مورد پروازی که روز گذشته همراه با رایزن فرهنگی سفارت ایران در پاکستان و « رامین شجاعی» سرپست برنامه در منطقه انجام شده آمده است:من کاملا اطمینان دارم و به علت ارتفاع بالا و از دست دادن آب بدن (dehydration) هیچکدام از این سه نفر دیگر زنده نیستند. نظر دیگر من این است که به دلیل اینکه آنها جای بسیار دور از مسیر نرمال و در ارتفاعی حداقل 7500 متری قراردارند هیچ شانسی برای پایین آوردن ایشان وجود ندارد. هلیکوپتر تنها می تواند نفرات را از ارتفاع 5800 متری به پایین بیاورد. هر چیزی که بالاتر از این ارتفاع باشد باید بوسیله انسان حمل گردد. در گذشته عملیاتی برای پایین آوردن افراد از این ارتفاع انجام شده ولی از روی مسیر نرمال بوده است.
آنها عاشق کوهستان بودند
در مجموع هیچ شانسی برای پایین آوردن ایشان وجود ندارد. من بعنوان یک کوهنورد اعتقاد راسخ دارم که هیچکدام از این سه نفر راضی نبوده اند که کسی برای پایین آوردن اجسادشان جان خود را به خطر بیندازند. آنها عاشق کوهستان بودند پس چرا نگذاریم آنها در جایی که اینقدر دوست داشتند در آرامش بمانند. دو نفر باربر ارتفاع پرچم ایران را در بالای قله اصلی پیدا کرده اند. بنابراین مسیر ایرانیان بر روی قله برودپیک بطور کامل و موفقیت آمیز توسط این سه کوهنورد صعود شده است.

 


*تیم ملی بسکتبال با ویلچر جوانان ایران که از مسابقات آسیا – اقیانوسیه جواز حضور در رقابت‌های جهانی ترکیه را کسب کرد برای اولین بار در در مسابقات جهانی ترکیه حضور خواهد یافت.پنجمین دوره مسابقات جهانی بسکتبال با ویلچر جوانان به طور رسمی با حضور 12 تیم برگزار خواهد شد که ایران در گروه A با تیم‌های، آلمان، مکزیک، انگلیس، آفریقای جنوبی و کانادا هم گروه شده است.
*حسین وفایی دارنده چندین دوره مقام قهرمانی بین المللی عازم بازی‌های جهانی اسنوکر به میزبانی شهر کالی کشور کلمبیا شد.

 


بارسلونا در دوران ریاست ساندرو روسل رویه‌ای را در پیش گرفته که پیش از این مخصوص رئال‌مادرید بود و آن فروش استعدادهای خود برای جذب ستاره‌های دیگر تیم‌هاست.
بارسلونا تیمی که با بازی‌های زیبا همه نگاه‌ها را به خود جلب کرده است، در این یکی، دو سال اخیر رویه‌ای را که در بالا درباره آن سخن گفتیم، در دستور کار خود قرار داده است؛ چنانکه بازیکنانی را که به شدت به آنها نیاز دارد، به راحتی می‌فروشد تا با پول آنها ستاره‌های پر سروصدای فصل جابه‌جایی را به خدمت بگیرد؛ ستاره‌هایی که نمی‌توانند با محیط جدید سازگار شوند و انتظارات را برآورده کنند.
از زمانی که ساندرو روسل ریاست آبی-اناری‌ها را بر عهده گرفت، بسیاری از استعدادهای جوان این تیم فدای خریدهای پر سروصدا می‌شوند؛ خریدهای که نشان داده‌اند کارآیی لازم را ندارند اما روسل صرفا به خاطر هیاهوی رسانه‌ای تن به آنها می‌دهد. بعد از انتخاب ویلانووا به عنوان جانشین گوآردیولا این روند شدت گرفت. گویی روسل به دنبال گزینه‌ای بود تا راحت‌تر بتواند اهداف خود را عملی کند.
با انتخاب ویلانووا سیاست قربانی کردن استعدادهای جوان در بارسلونا شدت گرفت. بویان کرکیچ که بسیاری او را جواهر بالقوه آبی-اناری‌ها می‌دانستند، نخستین قربانی این پروسه است که هنوز هم در سرگردانی به سر می‌برد و به این و آن باشگاه پاس داده می‌شود.بارسلونا در فصل نقل‌وانتقالات جاری آتش به ذخیره جوان خود زده است. تیاگو آلکانترا، رافینیا آلکانترا، جرارد دلوفو و مارک مونیسا فروخته شده‌اند تا نیمار از سانتوس با 57 میلیون یورو جذب شود.
در حالی که بارسلونا به جانشینی برای ژاوی در خط میانی احتیاج دارد به راحتی تیاگو آلکانترا را به بایرن‌مونیخ می‌فروشد؛ در حالی که به جانشینی برای پویول پا به سن گذاشته و پیکه افت کرده نیاز دارد، بارترا را در لیست فروش قرار می‌دهد و به دنبال جذب مدافعان گرانقیمت دیگر تیم‌هاست.
بارسا رویه‌ای را در دستور کار خود قرار داده است که پیش از این رسانه‌های ایالت کاتالونیا آن را عیب می‌شمردند و دستاویزی برای تاختن به رئال‌مادرید قرار می‌دادند و آن جذب ستاره‌های نامی جهان است. آبی-اناری‌ها در حالی‌که در خط حمله آتشین هستند و گزینه‌های زیادی را در اختیار دارند، با نیمار قرارداد امضا کردند؛ گویی آنها می‌خواهند گوی سبقت را از رئال‌مادرید که لقب کهکشانی‌ها را یدک می‌کشد، بربایند. این یک حقیقت است که بارسلونا رویه‌ای را که پیش از این رئال‌مادرید را به خاطر آن سرزنش می‌کرد، در دستور کار خود قرار داده است. رئال‌مادرید پیش از این ستاره‌های آکادمی خود چون موتا و سیلوا را به راحتی به دیگر تیم‌ها داد تا به جای آنها به اسم‌های مطرح روی آورد. الان بارسلونا این رویه را دنبال می‌کند.این ویروسی است که در دوران ساندرو روسل از رئال‌مادرید به بارسلونا رخنه کرده است. اگر روسل و دیگر همکارانش اندکی فکر کنند، درخواهند یافت که خریدهای نجومی در دوران فلورنتینو پرس به جای سود بخشی، زیان‌ده بود و این تیم بیش از یک دهه است که حسرت قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را می‌خورد. آیا بارسلونا هم به این روز خواهد افتاد؟ نشانه‌ها حاکی از آن است.

 


کریم انصاری‌فرد مهاجم تیم تراکتورسازی چون بعد از موعد مقرر نقل و انتقالات قرارداد خود را با این تیم در تاریخ 30 تیر ثبت کرده اجازه همراهی تبریزی ها در بازی دیشب مقابل پرسپولیس را پیدا نکرد.
پس از جلسه دیروز که در سازمان لیگ برگزار شد، قرار است نشستی بین مدیران دو باشگاه پرسپولیس و تراکتورسازی بعد از ظهر امروز برگزار شود تا تکلیف نهایی انصاری‌فرد مشخص شود.این در شرایطی است که انصاری‌فرد بر سر سه راهی قرار گرفته او به دلیل اینکه قراردادش بعد از موعد مقرر ثبت شده یا باید به پرسپولیس برگردد یا باید شش ماه به دور از میادین باشد و یا پس از توافق دو باشگاه پرسپولیس و تراکتورسازی و همچنین اعلام نظر سازمان لیگ نظر نهایی درباره این بازیکن اعلام شود. این در شرایطی است که پرسپولیسی‌ها تمایل دارند تا مجدداً شماره 9 را به خدمت بگیرند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10