(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنجشنبه 03 مرداد  1392 - شماره 20551

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
دعای روز شانزدهم و هفدهم ماه مبارک رمضان
خانه را جستجو کنید ! (یادداشت روز)
صدا (گفت و شنود)
رئیس قوه قضائیه تشریح کرد
افعی‌های فتنه 88 در اداره کشور جایی ندارند
کیهان و خوانندگان
جزئیات حضور مهمانان خارجی مراسم تحلیف روحانی
در آخرین نشست جمعی رئیس‌جمهور و اصحاب رسانه صورت گرفت
تجلیل احمدی‌نژاد از 13 خبرنگار منتخب
کودتای خاموش کارگزاران و مشارکت در کابینه یازدهم؟! (خبر ویژه)
روایت جرس از کینه‌توزی BBC و نشریات اصلاح‌طلب علیه اسلامگرایی (خبر ویژه)
سرنوشت وزیر رفاه را شستا رقم می‌زند؟! (خبر ویژه)
خاتمی به مردم بگوید دروغ تقلب جفا به کشور بود (خبر ویژه)
حجت‌الاسلام صدیقی امام جمعه موقت این هفته تهران
 


اللَّهُمَّ وَفِّقْنِي فِيهِ لِمُوَافَقَةِ الْأَبْرَارِ وَ جَنِّبْنِي فِيهِ مُرَافَقَةَ الْأَشْرَارِ وَ آوِنِي فِيهِ بِرَحْمَتِكَ إِلَى [فِي‏] دَارِ الْقَرَارِ بِإِلَهِيَّتِكَ يَا إِلَهَ الْعَالَمِينَ
«خدایا! در این روز توفیق همراهی نیکان را نصیبم فرما و از همراهی با بدان دورم ساز و با رحمتت، در بهشت جاویدان جایم ده، به حق خداوندی‌ات ای خدای جهانیان!»

دعای روز هفدهم ماه مبارک رمضان

اللَّهُمَّ اهْدِنِي فِيهِ لِصَالِحِ الْأَعْمَالِ وَ اقْضِ لِي فِيهِ الْحَوَائِجَ وَ الْآمَالَ يَا مَنْ لا يَحْتَاجُ إِلَى التَّفْسِيرِ وَ السُّؤَالِ يَا عَالِما بِمَا فِي صُدُورِ الْعَالَمِينَ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاهِرِينَ
«خدایا! در این روز برای کارهای شایسته هدایتم کن و حاجت‌ها و آرزوهایم را برآورده ساز. ای آن که نیاز به تفسیر و سؤال ندارد، ای آگاه از آنچه در دل جهانیان است! بر محمد و خاندان پاکش درود فرست.»



شخصی را حکایت کرده‌اند که با عصبانیت و به گلایه می‌گفت؛ این همسایه‌های ما، آدم‌های عجیب و غریبی هستند؛ هر وقت چیزی را گم می‌کنند و یا از منزل آنان چیزی دزدیده می‌شود، انگشت اتهام را به‌سوی من دراز می‌کنند و سراغ اشیاء و اجناس به سرقت رفته خود را در خانه ما می‌گیرند! به او گفتند؛ چاره کار آسان است. این دفعه اگر تو را متهم کردند، به آنها اجازه بده که خانه‌ات را بگردند تا مطمئن شوند که دزد نیستی و دیگر تو را متهم نکنند و طرف گفت؛ این کار را کرده‌ام ولی از شانس بد، هر وقت برای جستجو به خانه‌ام آمده‌اند، چیزی را که گم کرده بودند در خانه من یافته‌اند!
بعد از انتخاب آقای دکتر روحانی به ریاست جمهوری اسلامی ایران و تاکید چند باره ایشان که وامدار هیچ حزب و گروهی نیست و خود را رئیس جمهور همه ملت می‌داند، دو رخداد به طور همزمان اتفاق افتاد. از یکسو مدعیان اصلاحات و اصحاب فتنه آمریکایی- اسرائیلی 88 که با رأی حداکثر 7 درصدی خود قصد مصادره آراء رئیس جمهور منتخب را داشتند، در اجرای پروژه‌ای که علیه ایشان تدارک دیده بودند با دشواری غیرمنتظره‌ای روبرو شدند و از سوی دیگر، مواضع رسما اعلام‌شده آقای روحانی، مخصوصا تاکید ایشان بر آموزه‌های اسلامی و انقلابی که با مواضع ضد انقلابی اصحاب فتنه تفاوت یکصد و هشتاد درجه‌ای داشت، برخی از تردیدهای اولیه در باره احتمال گرایش رئیس جمهور منتخب به جریان بدنام مورد اشاره را برطرف کرد و نشان داد که ایشان برخلاف انتظار اصحاب فتنه در پی خدمت به اسلام و انقلاب و نظام است. در پی این دو رخداد بود که اصحاب فتنه 88 تعدادی از وزارتخانه‌های حساس و کلیدی را به عنوان سهم خود از کابینه دکتر روحانی نشانه رفتند و شماری از اصحاب نشان‌دار فتنه را برای تصدی وزارتخانه‌های مورد اشاره نامزد کرده و تلاش گسترده‌ای را به منظور سرپوش گذاشتن بر خیانت آنان آغاز کردند. اینجا بود که کیهان با توجه به شناخت و اشراف خود بر جریان فتنه و اسنادی که از خیانت آنان در اختیار داشت، اطلاع‌رسانی درباره این جریان آمریکایی- اسرائیلی را وظیفه خود دید و طی چند یادداشت و گزارش مستند از چهره واقعی آنان پرده برداشت. افشاگری‌های مستند کیهان همانگونه که انتظار می‌رفت به جای روبرو شدن با پاسخ‌های منطقی و مستدل اصحاب فتنه، با انبوهی از فحاشی و ناسزاگویی سازماندهی شده فتنه‌گران داخلی و حامیان بیرونی آنها روبرو شد. نکته درخور توجه این که در میان حجم انبوه و گسترده ناسزاهایی که اصحاب فتنه و حامیان بیرونی آنها حواله کیهان کرده و می‌کنند حتی یک نمونه- تاکید می‌شود حتی یک نمونه- نمی‌توان یافت که در آن دلیل، سند و یا شاهد و قرینه‌ای برای انکار اسناد مورد اشاره و استناد کیهان ارائه کرده باشند. چرا؟! پاسخ روشن‌تر و گویاتر از آن است که نیازی به استدلال‌های پیچیده داشته باشد. سران و عوامل فتنه 88 با اعتماد به مثلث آمریکا، اسرائیل و انگلیس که مدیریت فتنه را برعهده داشتند و با اطمینان از حجم انبوه امکانات مالی، تبلیغاتی و تدارکاتی که تحت مدیریت این مثلث به میدان آورده شده بود، براندازی جمهوری اسلامی ایران را قطعی و کار نظام را تمام شده تلقی می‌کردند و از این روی، پرده نفاق را کنار زده و آشکارا به صحنه آمده بودند، دقیقا به همین علت، اسناد فراوان و غیرقابل انکاری از وطن‌فروشی و خیانت خویش باقی گذارده‌اند و امروزه همین اسناد آشکار و از پرده برون افتاده است که به آنها اجازه نمی‌دهد هویت واقعی خود را پنهان کنند.
آیا اصحاب فتنه و سران و عوامل آن می‌توانند دستکم دو بار ملاقات پنهان با جرج سوروس صهیونیست و یکی از سردمداران تابلودار کودتاهای مخملی را انکار کنند؟ و یا چگونه می‌توانند اجرای بی کم‌و‌کاست فرمول کودتای مخملی را که از بیرون به آنان دیکته شده بود، از نگاه تیزبین مردم پنهان بدارند؟! کیهان در جریان فتنه 88 تمامی مراحل آن، از جمله، تشکیل کمیته صیانت از آرا، انتخاب رنگ، ادعای تقلب در انتخابات و آشوب‌های خیابانی، پیشنهاد رفراندوم و... را از قبل پیش‌بینی و اعلام کرده بود، حتی چند روز قبل از انتخابات 22 خرداد 88 تیتر اول خود را به این هشدار اختصاص داده و نوشته بود «آخرین پرده سناریوی افراطیون، آشوب پس از شکست» است. آیا تمامی این مراحل بدون کم‌و‌کاست اتفاق نیفتاد؟! کیهان که غیب‌گو نبوده و نیست، پس چگونه توانسته بود تمامی مراحل یاد شده را از قبل پیش‌بینی کند؟! پاسخ آن است که اصحاب فتنه 88 دقیقا مطابق فرمول کودتاهای مخملی که از قبل به آنان دیکته شده بود عمل می‌کردند و در نهایت، خود را پیروز ماجرا تلقی می‌کردند.
آیا اصحاب فتنه که این روزها دم از ایران و نظام و مردم می‌زنند می‌توانند حضور پی‌درپی مسئولان عالی‌رتبه- تاکید می‌شود مسئولان عالی‌رتبه و نه ماموران عادی- صهیونیست، سرویس‌های اطلاعاتی «سیا» و MI6 انگلیس در ایران را که به دعوت آنها و برای آموزش فتنه‌گران به کشور آمده بودند، انکار کنند؟!
آیا «جان کین» مسئول برجسته سرویس اطلاعاتی MI6 انگلیس و رئیس مرکز مطالعات دموکراسی لندن-CSD- دو بار با دعوت شما به ایران نیامده و برای اصحاب فتنه کارگاه آموزشی دایر نکرده بود؟! آیا ریچارد رورتی، مامور برجسته CIA به دعوت سران فتنه وارد ایران نشده و پروژه موسوم به «ائتلاف سفید» یعنی ائتلاف همه گروه‌های مخالف نظام زیر یک تابلوی واحد را پیشنهاد نکرده بود؟ درباره حضور «تیموتی گارتن اش» از رهبران صهیونیست کودتاهای مخملی و تشکیل چندین نشست آموزشی برای مدعیان اصلاحات و مخصوصا حزب مشارکت چه می‌فرمائید؟!
آیا «مایکل ایگناتیف» رهبر لیبرال‌های پارلمان کانادا و عضو وابسته به CIA برای آموزش و ارائه راهبردهای انتخاباتی میهمان فتنه‌گران نبود؟ آیا حضور «یورگن هابرماس» و ملاقات‌های وی با عوامل فتنه آمریکایی- اسرائیلی 88 را انکار می‌کنید؟! درباره حضور «آدام میچنیک» رهبر کودتای مخملی لهستان، «آگنش هلر» صهیونیست و رهبر کودتای مخملی مجارستان، «الکساندر اسمولار» رهبر جنبش همبستگی لهستان و مامور رسمی CIA چه نظری دارید؟ آیا دعوت از آنها و برپایی نشست‌های آموزشی با آنان قبل از انتخابات 88 را می‌توانید انکار کنید؟! مگر «جان هیک» تئوریسین انگلیسی برای پیشبرد پروژه کودتای مخملی به ایران نیامده و با سران و عوامل فتنه آمریکایی- اسرائیلی 88 جلسات پی‌درپی نداشته است؟!
«فرح کریمی» عضو شاخه نظامی گروهک منافقین که بعدها به تابعیت هلند و عضویت حزب صهیونیستی سبزها درآمد، برای مشاوره درباره کودتای مخملی به ایران نیامده و با اصحاب فتنه ملاقات‌های مفصل نداشته است؟! درباره حضور هاله اسفندیاری مدیر مرکز خاورمیانه‌ای بنیاد وودرو ویلسون و همسر شائول بخاش- عضو کمیته بیکر کاخ سفید- و تابع رژیم صهیونیستی، کیان تاجبخش نماینده رسمی بنیاد سوروس، رامین جهانبگلو از عوامل CIA و کارشناس کودتاهای مخملی و جلساتی که با اصحاب فتنه داشته‌اند چه می‌فرمائید؟! و... راستی مگر نه اینکه، تعداد فراوانی از همکاران و همراهان فتنه آمریکایی- اسرائیلی 88 هم اکنون به آمریکا، انگلیس و برخی کشورهای اروپایی پناهنده شده و امروزه آشکارا از اهداف براندازانه فتنه 88 سخن نمی‌گویند؟!
آیا آقای حسین بشیریه که مدعیان اصلاحات از او با عنوان تئوریسین برجسته یاد می‌کنند عضو رسمی بنیاد NED سرویس اطلاعاتی CIA نبوده و هم اکنون رسما به آمریکا پناهنده نشده است؟ درباره عطاءالله مهاجرانی- وزیر ارشاد اصلاحات- علی‌اصغر رمضان‌پور معاون فرهنگی آقای مسجدجامعی، مزروعی، کدیور و... که امروزه تمامی آنها در خدمت سرویس‌های اطلاعاتی اروپا، آمریکا و اسرائیل هستند چه نظری دارید؟! و...
آنچه به آن اشاره رفت، فقط مشتی از خروارها و اندکی از بسیارهاست که کمترین تردیدی درباره وطن‌فروشی اصحاب و عوامل فتنه باقی نمی‌گذارد.
اکنون سؤال این است که آیا فتنه‌گرانی با هویت‌های یاد شده و ماهیت‌های از پرده برون افتاده می‌توانند در صحنه سیاسی و اجتماعی ایران اسلامی صاحب نقش و مسئولیت باشند؟!
آیا هنوز هم شبکه عنکبوتی و مشترک اصحاب فتنه و مثلث آمریکا، اسرائیل و انگلیس می‌توانند به کیهان اعتراض کنند که چرا جماعت یاد شده را وطن‌فروش و ستون پنجم دشمنان بیرونی معرفی می‌کند؟!... و در این باره گفتنی‌های فراوان و مستند دیگری نیز هست.

حسین شریعتمداری

 


گفت: تازه چه خبر؟!
گفتم: این روزها همه می‌پرسند چرا مدعیان اصلاحات هیچوقت حاضر نیستند به این سؤال پاسخ بدهند که دولت و مجلس اصلاحات چه فایده‌ای برای مردم داشته است؟!
گفت: خب! اگر فایده‌ای داشتند که تا حالا صدها هزار بار توی بوق و کرنا کرده بودند.
گفتم: مثلا چرا نمی‌گویند کدام خدمتی را برای رسیدگی به معیشت مردم انجام داده‌اند؟! چه میزان عمران و آبادانی در سطح کشور داشته‌اند؟ کدام حرکت علمی قابل ارائه‌ای را انجام داده‌اند؟! و...
گفت: تنها حرفی که می‌زنند این است که دولت و مجلس اصلاحات در پی توسعه سیاسی بوده‌اند، که این هم غیر از هدر دادن وقت دولت و مجلس اصلاحات و از بین بردن بیت‌المال و تنش‌آفرینی نتیجه‌ای نداشته است.
گفتم: یارو می‌خواست ماشین بخره، برای امتحان سوار شد و یک دوری زد و به بنگاهی گفت؛ مرد حسابی! این ماشین که قراضه است و همه چیزش صدا میده! بنگاهیه گفت؛ اختیار دارید! در عوض بوقش صدا نمیده! امتحان بفرمائید!

 


رئيس قوه قضائيه ولايت‌فقيه و مردم سالاري ديني را آموزه اصلي امام خميني (ره) در انقلاب اسلامي اعلام كرد و گفت: تمام افراد و گروههاي سياسي كه در فتنه سال 88 و جريانات مربوط به دوران اصلاحات در مقام جانشين ساختن سكولاريسم بجاي آموزه‌هاي اسلام و قرآن بودند بايد بدانند كه آن دوران به سر آمده و ديگر نمي‌توانند سربرآورند چرا كه ملت ايران تفكرات اين عده را بر نمي‌تابد.
آيت‌الله‌ ‌آملي لاريجاني در جلسه روز چهارشنبه مسئولان عالي قضايي با اشاره به بيانات اخير مقام معظم رهبري درباره ضرورت انتخاب مسير و جهت درست در زندگي شخصي، اجتماعي و سياسي و تأكيد بر خسارت عظيمي كه در نتيجه گام برداشتن در مسيرهاي اشتباه، براي افراد و كشور به جاي مي‌ماند، حضرت امام (ره) را الگو و شاخص مسير و جهت انقلاب اسلامي توصيف كرد و گفت: حضرت امام(ره) انقلاب اسلامي را با ترجماني قرآني و مبتني بر سنت الهي بنيان گذاشتند و معتقد به دخالت اسلام در تمام شئون زندگي بودند و اين كلام و سياست الهي همواره شاخص حركت و دوام نظام اسلامي است.
رئيس قوه قضائيه افزود: در اين مدت اخير كساني كه اهل فتنه سال 88 و در جريان اصلاحات قائل به سكولاريزه شدن كشور و سياست بودند و راه امام (ره) را برنمي‌تافتند دوباره سر برآورده‌اند و گويي افعي جانشان گرما خورده است و به جنبش افتاده‌اند اما اشتباه مي‌كنند چرا كه امت تفكرات اين گروه را برنمي‌تابد و تعرّب بعد از هجرت در ايران اسلامي ما جايي ندارد.
آيت ا... آملي لاريجاني با تأكيد بر اينكه برخي گروهها در سالهاي گذشته در عين زيركي هم مدعي انقلاب بودند و هم تمام تلاششان جدا كردن انقلاب از مسير و جهت اصلي و دوري از ولايت فقيه به عنوان آموزه اصلي حضرت امام (ره) بود و دخالت قرآن و سنت را در همه شئون بشري نمي‌پذيرفتند، به تلاشهاي اخير برخي از طرفداران همان تفكر اشاره كرد و گفت: تمام كساني كه به تفكر سكولار اعتقاد دارند و مي‌خواهند دموكراسي غربي را جانشين فهم قرآني قرار دهند بايد بدانند كه حضرت امام (ره) شاخص انقلاب است و به اندازه كافي بينات و محكمات ايشان و سخنانشان در دسترس است و اينگونه افراد و گروهها راه به جايي نخواهند برد و وضع سياسي كشور به گونه‌اي نيست كه مجال فعاليت‌هاي مديريتي براي آنها باشد.
رئيس دستگاه قضا، مردم ايران را مردمي مؤمن و معتقد به اسلام و انقلاب دانست كه ايمان و ارادت آنان به اسلام و مباني ديني در ايامي مانند ماه مبارك رمضان و شبهاي قدر كاملاً نمايان است و تمام مسئولان و دست اندركاران نيز بايد در جهت گيري‌هاي سياسي خود در مسير اصلي انقلاب و اسلام گام بردارند و مسير را اشتباه نروند چرا كه در غير اين صورت ملت ايران به آنان اجازه حركت نخواهد داد.
به گزارش روابط عمومی قوه قضائیه ، در ادامه اين جلسه رئيس سازمان پزشكي قانوني كشور گزارشي از اقدامات و عملكرد اين سازمان ارائه داد و سپس بحث و بررسي درباره پيش نويس طرح دادرسي الكترونيكي و آيين دادرسي جرايم رايانه‌اي ادامه يافت و بندهايي از آن به تصويب مسئولان عالي قضايي رسيد.

 


سامانه پیام کوتاه 30002323
33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
33916546 تمام ساعات شبانه‌روز
* حضرت امام حسن مجتبی(ع) فرموده‌اند: هر کس شیفته دنیا شود بیم آخرت از دلش بیرون رود. خجسته میلاد باسعادت آن حضرت و سید جوانان اهل بهشت مبارک.
6263---0938
*‌ اخیرا برخی روزنامه‌های زنجیره‌ای و همسو با دشمنان شماره یک نظام مقدس جمهوری اسلامی یعنی آمریکا و اسرائیل، کیهان را به خاطر روشنگری‌های بحق در مورد دولت آینده مورد هجمه شدید قرار می‌دهند. همین حمله، نشان از حق‌گویی کیهان و اثبات مطالب آن دارد.
سلیمان ‌بلغار
* تبیین نقشه راه دولت یازدهم از سوی رهبر انقلاب در جمع کارگزاران نظام جهت‌دهی به حماسه سیاسی مردم است بدین ترتیب، رئیس‌جمهور منتخب کشور نیز باید کابینه‌ای تشکیل بدهد که اعضای آن بتوانند کارهای بزرگ انجام شده در دولت‌های نهم و دهم را که اهم آنها در جلسه کارگزاران نظام ارائه گردید، تداوم ببخشند. این مهم نیز به انجام نمی‌رسد مگر اینکه افراد کابینه کسانی باشند که از فتنه و حاشیه‌سازی به دور بوده و دغدغه مردم را داشته باشند.
محمودی
* واقعا مایه خجالت است که سردمداران یک قاره ثروتمند، بی‌‌چون‌وچرا حلقه نوکری آمریکا را به گوش انداخته‌اند و می‌آیند بازوی مقتدر مقاومت اسلامی در منطقه یعنی حزب‌الله را تروریست قلمداد می‌کنند!
علیمردانی
* آیا شرم‌آور نیست در حالی که اروپایی‌ها حزب‌الله لبنان را در لیست تروریست‌ها قرار داده‌اند بعضی از عناصر در داخل به دنبال دعوت از مقامات کشورهای اروپایی مثل کشور انگلیس در مراسم تحلیف ریاست جمهوری آقای حسن روحانی باشند.
8495---0911
* می‌خواهم به آقایانی که دائم سخن از تعامل با دنیا می‌زنند و در واقع منظورشان تعامل با استکبار جهانی آمریکای جهانخوار است بگویم مگر ما تخاصم را شروع کرده‌ایم و بدهکار غربیم؟ چه وجه مشترکی بین ما و غرب مستکبر وجود دارد تا با آنها تعامل کنیم. تمام افتخار ما نبرد با این جرثومه‌های فساد و تباهی دنیاست.
عیسی‌نیا فرهنگی از گیلان
* از آقای دکتر روحانی انتظار می‌رود افرادی را به عنوان کابینه به مجلس معرفی کند که مواضع حمایت‌‌آمیزی از فتنه 88 و عوامل منافق آن در کارنامه‌شان نباشد.
3014---0912
* سخنگوی محترم قوه قضائیه از تحت تعقیب بودن فتنه‌گران 88 که از کشور گریخته‌اند در نشست خود با خبرنگاران سخن گفت. از این بابت متشکریم ولی پیشنهاد می‌کنیم از اینها که در کشورند و خیانتشان آشکار است به‌ویژه سران آنها غفلت ننمایید.
قاسم‌زاده از رشت
* اقتصاد کشور در سالهای 90-91 با خیانت‌‌هایی که حلقه انحرافی انجام داد به هم ریخت. این یک چاره داخلی دارد. اینکه فتنه‌گران سعی می‌کنند القا نمایند راه حل اقتصاد ما بیرونی است هرگز درست نیست. حل مسائل اقتصادی یک راه‌حل داخلی دارد و آن هم این است که ما یک اقتصاد بومی مقاومتی را متناسب با بنیه تولید داخل شکل دهیم و نقدینگی و دانش بومی را به سمت صنعت هدایت کنیم و جلوی واردات بی‌رویه را بگیریم و سبک زندگی‌مان را تغییر دهیم.
اصغر کاوه
* سایت اینترنتی فرارو کار جدیدش مهندس کردن کامنت‌ها می‌باشد، به طوری که بدترین توهین‌ها را به مخالفینش مخصوصا روزنامه کیهان نسبت می‌دهد. معلوم نیست گردانندگان این سایت چه بدهکاری و سند رسوا کننده ای نزد اصحاب فتنه آمریکایی - اسرائیلی 88 دارند که تا این اندازه از افشاگری کیهان علیه عوامل فتنه عصبانی شده اند؟!
کاشانی
* در سکوی متروی صادقیه به سمت گلشهر هر روز شاهد توزیع و فروش آب معدنی و آب ‌میوه سرد در بین مسافرین توسط بعضی افراد هستیم. این کار باعث رواج روزه‌خواری علنی و حرمت‌شکنی این ماه عزیز می‌شود. موضوع را با فرمانداری در جریان گذاشتم ولی رسیدگی نشد. چرا!
2062---0935
* چرا به حرمت‌شکنی‌هایی که نسبت به ماه مبارک رمضان در معابر عمومی شهر می‌شود رسیدگی نمی شود. در هر حال وجود ناظر برای جلوگیری از این حرمت‌شکنی لازم است و باید فکری بشود. حداقل از این پس روزهای اول ماه رمضان خواهش می‌کنم مسئولین نیروی انتظامی از صادر کردن بیانیه و برخورد با روزه‌خواران خودداری نمایند.
5496---0915
* مردم روستای کویری طرود از توابع شاهرود در استان سمنان سه روز است که با زبان روزه با قطع آب مواجه شده‌اند. آنچه که بیش از هر چیز آزاردهنده می‌باشد بی‌توجهی مسئولین است.
5589---0919
* در زمانی که خیلی از روستاهای کشور دارای کوچه و خیابان آسفالت شده هستند چرا محله‌های مسکن مهر شهرستان قم بدون آسفالت رها شده‌اند و کسی در این مورد احساس مسئولیت نمی‌کند؟
0996---0919
* از مسئولینی که اعلام کرده‌اند افراطی نیستند درخواست می‌شود به وضعیت جامعه از حیث گرانی، تورم، بیکاری، ازدواج، طلاق و... بیندیشند.
قزاق از زابل
* کودتا در مصر نشان داد که آمریکا و اذنابش و پادشاهان و شیوخ عرب هیچ‌‌گاه با اسلام انقلابی کنار نخواهند آمد پس باید مردم همیشه حضور در صحنه را برای بقای انقلابشان بر خود فرض بدانند و همیشه در صحنه باشند تا بدخواهان نتوانند نقشه شوم خود را عملیاتی کنند.
0937-4147
* به استحضار آقای دکتر روحانی می‌رسانم ، بنده به شما رأی ندادم ولی رئیس‌جمهور من هستید و شما را قبول دارم. اما پیام کوتاه من به شما این است: مواظب افرادی که ظاهر کبوتر دارند و باطنی روباه صفت، باشید.
شاه صاحبی
* دست ما که به مسئولین نمی‌رسد شما اعتراض ما را به گوش آنها برسانید که این قدر پول بی‌زبان بیت‌المال رابه حلقوم این فوتبالیست‌ها نریزند که قطعا فردا توقع بالاتری خواهند داشت و شاید هم اعتراض نامشروع.
رمضانی از کرمانشاه
* گل تجلی لطف و زینت توست
خار هم آیتی ز حکمت توست
هر کجا دیده‌ام تو آنجایی
عالمی زیر بار منت توست
بار الها اگر چه خسته دلم
چشم امید من به رحمت توست
هر که شناختت ز خود گم شد
گرچه این معرفت ز آیت‌ توست
رنج‌های درون، نگفته به
دردها یک به یک اشارت توست
دشمن من هوای نفسانی است
دفع شرش به یمن قدرت توست
خواهم آرامشی که برخیزم
خیزش ما رهین همت توست
علی شایان فومنی
* آقای صالحی وزیر خارجه کشورمان با تلفنی که به البرادعی در مصر کرد، در حقیقت کودتای صورت گرفته توسط ارتش این کشور علیه انقلاب مصر را به رسمیت شناخته است. مسئولین ما باید متوجه عواقب و پیامدهای سوء رفتارهای سیاسی خود باشند و هزینه نظام را بالا نبرند.
علیمردانی
* درخواست آتش‌بس در سوریه به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان از سوی آقای صالحی وزیر خارجه کشورمان در دیدار با همتای ترکیه‌ای خود موجب تجدید قوای تروریست‌های ضد سوری خواهد شد بویژه اینکه در شرایط فعلی ارتش سوریه به پیروزی نهایی نزدیک شده و نباید عملیات‌های سرکوب را متوقف کند.
0911-1752
* علی‌رغم جنایت ترکیه در قبال ملت و دولت سوریه که اظهرمن‌الشمس است چرا وزیر خارجه کشورمان سفرهای متعددی را به این کشور دارد و اغلب گفت‌وگوهای خود را هم از ترکیه رسانه‌ای می‌کند؟ آیا رازی در این نهفته است که ما نمی‌دانیم؟
یک هموطن
* در سال گذشته در شهرستان همدان سه مدرسه دولتی را باهم ادغام کردند و یک مدرسه ابتدایی تشکیل دادند. امسال می‌گویند این مدرسه هیئت امنایی شده و باید شهریه بپردازید. چرا اجازه داده می‌شود با مدیریت‌های سلیقه‌ای مردم را ناراضی و ناراحت کنند.
0918-9813
* اعضای شورای شهر با افزایش دادن نرخ کرایه اتوبوس‌های شرکت واحد و حذف کارت یکساله مترو خیلی خوب از حضور حماسی مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری و شورا‌ها قدردانی به عمل آوردند. واقعاً همه ما مردم را با این عملشان غافلگیر کردند.
0919-5451
* عشق یعنی یک خمینی سادگی
عشق یعنی با علی(ع) دلدادگی
عشق یعنی دست تو پرپر شده
عشق یعنی یک علی رهبر شده
عشق یعنی لافتی الا علی
عشق یعنی رهبرم سیدعلی
سلمان نجفی از روستای خضرلو
* از افتخارات آقای احمدی‌نژاد ریاست‌ محترم جمهوری در دولت‌های نهم و دهم همین بس که با تمام وجود یعنی با جان و دل برای مردم و کشور کار کرد و از همه مهم‌تر ریالی به جیب خود و اطرافیانش نگذاشت.
0914-0946
* کسانی که همه مربیان ایرانی را داخل یک کفه ترازو و کی‌روش را داخل کفه دیگر ترازو قرار می‌دهند آگاهانه یا ناآگاهانه به دانش ایرانی توهین می‌کنند.
0916-9570
* در این ماه عزیز و پربرکت رمضان از خداوند می‌خواهم در ظهور امام زمان(عج) تعجیل، رهبر عزیز را حفظ، اسلام و مسلمین را نصرت و شهدا و امام شهدا را مشمول رحمت واسعه خود بفرماید. آمین یا رب‌العالمین.
8847 - 0919
* وضعیت امروز مصر اثبات می‌کند حفظ انقلاب از انقلاب کردن مهم‌تر است. مشکل مصری‌ها این بود که خوب نتوانستند از انقلاب خویش حفاظت و مراقبت بکنند. فلذا همان‌گونه که شاهد هستیم وضعیت غمباری پیدا کرده‌اند.
8847 - 0919
* مسئولین و نمایندگان محترم مجلس بابت مردمی که برای حل مشکلات خویش از روستاهای دور راهی شهرها می‌شوند ولی با درهای بسته برخورد می‌کنند مسئول هستند و حق‌الناس بر گردن آنهاست. چون می‌توانند کاری بکنند که این مشکلات پیش نیاید.
8911 - 0915
* با توجه به ماه دعا و عبادت؛ حضرت علی(ع) می‌فرماید: ناتوان‌ترین مردم کسی است که از دعاکردن ناتوان باشد.
6263 - 0938
* به آقای پیرموذن بفرمایید به جای تطهیر عناصر فتنه به فکر حل مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مردم باشند.
4355 - 0917
* به آن نماینده مجلس که هیچ‌کدام از مشکلات و گرفتاری‌های مردم را نمی‌بیند و فقط نگران عدم پخش مناجات ربنا با صدای شجریان از صدا و سیما شده بفرمایید شما که آنتن ماهواره در اختیار دارید از طریق تلویزیون‌های دشمن مشکل خودتان را حل کنید.
6360 - 0919
* ای کاش آمریکا به صورت یک انسان تجسم می‌یافت تا آن قدر گلویش را با دستهای لبریز از بغض می‌فشردم تا جهانی از دست این شرور رهایی یابد.
8531 - 0913
* از وزارت امور خارجه درخواست می‌شود از مسلمانان زندانی روهینگا (میانمار) حمایت و در صورت امکان نسبت به انتقال آنهابه ایران در ماه مبارک رمضان اقدام نماید.
6333 - 0911
* از دولت بشار اسد انتظار می‌رود از منافقین کوردلی که ادعای آتش‌بس به خاطر ماه مبارک رمضان را سر می‌دهند تا پس از بازسازی قوا مجددا به ددمنشی خود ادامه دهند، فریب نخورد.
2470 - 0919
* انتظار می‌رود دکتر روحانی با انتخاب افراد اصلح، کارآمد، اسلام‌شناس، متخصص، باتجربه و دلسوز و با اخلاص در دولت خود، نظام مقدس اسلامی را در تحقق اهداف متعالی آن یاری کنند.
6263 - 0938
* تقدیر از آقای رئیس‌جمهور امری شایسته است ولی ما از بذل و بخشش‌های ایشان به فوتبالیست‌ها هرگز رضایت نداریم و به سهم خویش مخالف بوده و هستم.
8972 - 0919
* خداوند پدر ومادر کسی را که جلوی تبلیغات دروغین و کذب محصولات حلزون را در سیمای جمهوری اسلامی گرفت رحمت کند مسئولین رسانه ملی کشور نیز نباید کسب درآمد از هر طریقی را برای خود مجاز بدانند.
1183 - 0917
* با توجه به گرمای بیش از 50 درجه اهواز و تعطیلی تمام دانشگاه‌ها و مدارس در تابستان و از طرفی روزه‌دار بودن کارمندان از رئیس محترم دانشگاه آزاد اسلامی درخواست می‌شود نسبت به تعطیلی دانشگاه آزاد اهواز در ماه مبارک رمضان مساعدت نمایند.
یک هموطن کارمند اهوازی
* اگر شرکت «تبرک» به جای صرف هزینه‌های گزاف تبلیغات رسانه‌ای در (رادیو و تلویزیون و مطبوعاتی) کالای خود را با 20 درصد تخفیف به فروش برساند هم بهترین تبلیغ را کرده و هم سود بیشتری عایدش می‌شود.
بیات- ازنای لرستان
* در معارف ما هست که اگر کسی اموال خود را در راه حلال هزینه نکند در راه حرام هزینه خواهد کرد. حال حکایت بانکهاست که با پول مردم اقدام به ساخت وسازهای زیادی می‌کنند و بر برج‌های بانکهای خود می‌افزایند و آخر الامر هم سر از اختلاس در می‌آورند! ای روسای بانک‌ها به کجا چنین شتابان؟!
یک هموطن
* اگر در کشور با مجرمین اقتصادی برخورد نشود پیام آن این خواهد بود که راه سوءاستفاده‌ مالی و فساد اقتصادی باز است. سوال این است که قوه قضائیه برای جلوگیری از جرائم چه می‌کند؟
8547-0915
* با توجه به عملکرد خوب شهردار اهواز و ایجاد ثبات و انضباط مالی و اداری و تکمیل پروژه‌های عمرانی علی‌رغم برخورداری از حداقل اختیارات ممکن جا دارد ایشان در این جایگاه تثبیت شود تا مجددا دچار هرج و مرج انتخاب شهردار جدید و ناشناخته نشویم.
4751-0916
* شیخ قرضاوی از یک طرف با فتواهای آمریکایی و گمراه‌کننده موجب قتل و کشتار مسلمانان و تخریب مساجد و اماکن مقدس می‌شود از طرف دیگر طرفداران محمد مرسی رئیس جمهور کنار گذاشته شده را تشویق به مقاومت می‌کند. این مهره نشان داده که تمام کارهایش در جهت منافع آمریکاست. بیهوده نیست که فرزندش هم به او معترض است.
3419-0915
* اگر یکی از منشورهای قوه قضائیه، عدالت و اجرای قانون به طور مساوی برای تمام آحاد جامعه است که چنین نیز هست، در مورد بعضی پرونده‌ها مثلا پرونده‌ مهدی هاشمی نباید شاهد رفتارهایی مغایر با این منشور باشیم. از مسئولین قوه قضائیه سوال می‌کنیم استمهال صورت گرفته در خصوص پرونده مهدی هاشمی چه زمانی پایان می‌پذیرد و مردم چه وقت اجرای قانون را در مورد این آقازاده شاهد خواهند بود.
محمودی
* در دادگاه شعبه 1158 شعبه مجتمع قضایی بعثت در سال 88 ضمانت فردی را نمودم و وی از بازداشتگاه آزاد شد مجددا سال 90 مرا احضار کردند تا به متهم اعلام کنم که خود را معرفی کند. در سال 91 با تلاش‌های زیاد متهم را تحویل دادگاه دادم. کمتر از یک ماه زندانی و سپس آزاد شد. متهم بیرون به راحتی به تفریح و سرگرمی مشغول است ولی مدارک بنده در گرو دادگاه است و از خرداد 92 کسر نمودن از حقوق بنده آغاز شده است و متهم به پاس خدمت به او 4سال است که به بنده ضرر و زیان زیادی می‌زند.
میرزا بابایی
* امام راحل(ره) آمریکا را شیطان بزرگ نامید و حقا هم همین است. کودتا در مصر توسط آمریکا و اسرائیل غاصب طراحی شد، اما در ماهواره‌ها چنین وانمود می‌کنند که ایران و آمریکا برای حمایت از اقلیت شیعه و مسیحیت با هماهنگی یکدیگر موفق شدند مرسی را سرنگون و دولت جدید روی کار آورند! این طرح مزورانه‌ای است که دشمنان نظام به دنبال آن هستند که هوشیاری و بصیرت افزایی توسط رسانه ملی برون مرزی را می‌طلبد.
انصاری اهواز
* فرا رسیدن ماه میهمانی خدا بر بندگان خدا مبارک. ان شاءالله با اتمام ماه مبارک خداوند نیز گناهان ما را ببخشند.
7134-0918
* میزبانان سحر منتظر میهمانند
هر که خواهد سحر اهل بکا بسم الله
ماهها منتظر ماه مبارک بودیم
آمد ای منتظران ماه خدا بسم الله
روزه یعنی عطش رفته لبهای حسین(ع)
هر که دارد هوس کرببلا بسم الله
مفتخرزاده
* متاسفانه دولت‌ها بیشترین آسیب را از حاشیه‌سازی‌ها می‌بینند. به دکتر روحانی پیشنهاد می‌کنم از افراد دانشگاهی و حوزوی و از جوانان نخبه استفاده کند و از بزرگان هر طیف نیز به عنوان مشاور یا کارگروه بهره ببرد تا خود آسوده به مشکلات اقتصادی و سیاسی رسیدگی کند نه اینکه به حاشیه‌ها بپردازد.
6360- 0919
* خون شهید شحاته دامن اخوان‌المسلمین و سلفی‌ها را گرفت و از اریکه قدرت به زیر کشید. اگر اخوانی‌ها قاتلین را مجازات می‌کردند و این قدر به آمریکا و آل‌سعود خوشبین نبودند به این راحتی از قدرت خلع نمی‌شدند.
0919-5024
* به اعتقاد بنده به آقای احمدی‌نژاد ریاست محترم جمهوری بابت بذل و بخشش‌های فراوان از بیت‌المال به ورزشکاران باید جایزه صلح نوبل اهداء کرد. در این کار کسی به پای ایشان نرسیده است.
0914-4482
* حضرت رسول‌اکرم(ص) فرموده‌اند: شقی و بدعاقبت کسی است که از آمرزش خداوند در این ماه (رمضان) محروم بشود حالا عرض بنده این است که چقدر انسان باید بی‌توفیق بشود که نه‌تنها از فضیلت‌های این ایام مبارک محروم باشد بلکه برعکس، به گناه نیز آلوده گردد.
0912-8949
* مادر سه دختر دانشجو هستم و روزانه 10 تا 12ساعت کارگری می‌کنم چرا باید درآمد روزانه بنده بین 10 تا 12هزار تومان باشد. گناه ما چیست که کارگر شده‌ایم و باید تا آخر زندگی سختی بکشیم و شاهد بی‌عدالتی باشیم؟
0939-6706
* خودم و همسرم هر دو کارگر هستیم. با داشتن سه فرزند دانشجو دخل و خرج ما با یکدیگر نمی‌خواند برای عمل چشم نیاز به پول پیدا کرده‌ایم. اگر کسی فردی نیکوکارو خیر می‌شناسد ما را معرفی بکند.
0930-1931
* متأسفانه افرادی به نام اصول‌گرایی به مجلس شورای اسلامی راه یافته‌اند که امروز وقتی تقدیر و تشکر از خدمات ارزنده دولت آقای احمدی‌نژاد ریاست محترم جمهوری را می‌شنوند آشفته می‌شوند و در نطق‌های قبل از دستور خود اقدام به موضع‌گیری و برخورد کینه‌جویانه می‌کنند. به این تعداد نماینده باید گفت چرا از اول چهره امروز خویش را برای مردم نمایان نساختند تا آنها را بیشتر بشناسیم و رأی ندهیم؟
نجفی
* دریافت کارنامه قبولی دولت آقای احمدی‌نژاد ریاست محترم جمهوری از دستان مبارک مقام معظم رهبری آن هم در ماه عزیزی مثل رمضان واقعاً پدیده مبارکی است کوردلان حسود بدانند احمدی‌نژاد همیشه در خاطر می‌ماند و از ایشان به خیر و نیکی یاد می‌شود.
نیک‌نام از قم
* از مسئولین دستگاه‌های نظارتی درخواست می‌شود از قراردادهای میلیاردی و ریخت و پاش‌ها درفوتبال جلوگیری کنند بار روانی و تورمی آن را هم در کشور لحاظ کنند.
0938-4832
* به نظر من برداشت زود هنگام برنج صحیح نیست چرا که باید گیاه برنج مراحل رشد، خوشه‌دهی و آفتاب‌خوری خوشه ها را طی کند و بعد درو شود. درو زودهنگام باعث افت کیفیت محصول می شود.
0919-7902
* در لحظات نورانی اذان و افطار از صمیم قلب از خداوند بخواهیم توطئه‌های دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی را به خودشان برگرداند.
نصیری
* ای کاش من کارمند 27سال خدمت مستأجر با 4سر عائله به جای یکی از فوتبالیست‌ها و یا والیبالیست‌ها بودم که تمام مشکلاتم با هدیه 50میلیونی مرتفع می‌شد.
یک هموطن از نقده

 

 


مراسم تحلیف حسن روحانی 13 مرداد ماه در مجلس شورای اسلامی با حضور مقامات ارشد کشورمان و جمعی از سران و مقامات کشورهای خارجی برگزار می‌شود.
ایران برای اولین بار از مقامات و سران کشورهای دیگر برای شرکت در این مراسم دعوت و اعلام کرد دعوت عامی از همه کشورها به جز آمریکا انجام داده است و بر این اساس تاکنون حضور تعدادی از روسای‌جمهور، معاونین آنها، وزیران خارجه، روسای مجلس و نخست‌وزیران کشورها در این مراسم قطعی شده است.
مهمانان خارجی این مراسم در حافظیه و هتل‌های بزرگ تهران مستقر خواهند شد و سعدآباد نیز برای محل استقرار روسای‌جمهور پیش‌بینی شده است.
با توجه به اینکه برخی از مهمانان خارجی در همان روز 13 مرداد وارد ایران می‌شوند، ممکن است مراسم صبح از ساعت 11 تا 13 یا بعدازظهر از ساعت 16 تا 18 برگزار شود. پس از این مراسم مهمانان در ضیافت شام روحانی شرکت خواهند کرد.
تاکنون امام علی ‌رحمان، رئیس‌جمهور تاجیکستان، قربانقلی بردی محمداف رئیس‌جمهور ترکمنستان، میشل سلیمان رئیس‌جمهور لبنان، حامد کرزای رئیس‌جمهور افغانستان و آصف علی‌زرداری رئیس‌جمهور پاکستان برای شرکت در این مراسم اعلام آمادگی کرده‌اند.
عنیفه‌عمان، وزیرخارجه مالزی، خضیر خزاعی کفیل و معاون رئیس‌جمهور عراق، نخست‌وزیر سوریه، جودت ییلماز وزیر توسعه ترکیه، رئیس مجلس عمان و مقامات بلندپایه از امارات، قطر، جمهوری آذربایجان، اندونزی و دیگر کشورهای همسایه در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور حضور پیدا خواهند کرد.
به گزارش ایسنا، قرار است در روزهای آینده سطح حضور سایر کشورها در این مراسم مشخص شود.
تکذیب سفر پوتین
به تهران
از سوی دیگر، پس از آنکه روزنامه روسی «کامرسانت» چاپ مسکو اعلام کرد ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه 25 مرداد ماه (16 آگوست) به ایران سفر می‌کند، «سیدعباس عراقچی» سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان در مورد انتشار اخباری مبنی بر سفر «ولادیمیرپوتین» به ایران در 25 مرداد ماه گفت: این خبر صحت ندارد و من آن را تایید نمی‌کنم.
وی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران خاطرنشان کرد: البته برای مراسم تحلیف حجت‌الاسلام حسن روحانی استقبال خوبی از کشورهای منطقه اعلام شده که در هفته آینده اسامی کامل کشورهای حاضر در این مراسم را اعلام خواهیم کرد.
گفتنی است، روزنامه کامرسانت چاپ مسکو نوشت: در سفر پوتین به تهران، رئیس‌جمهور روسیه ضمن دیدار با حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور منتخب، درباره موضوعات دوجانبه، از جمله احداث واحدهای جدید در نیروگاه هسته‌ای بوشهر و تحویل مجموعه‌های پدافند هوایی آنتی-2500 به جای سامانه موشکی دفاعی اس-300 با سران ایران گفت‌وگو می‌کند.

 


رئیس‌جمهور کشورمان طی مراسمی در جمع اصحاب رسانه از ‍13 خبرنگار منتخب تقدیر کرد.
محمود احمدی‌نژاد در دیدار با اصحاب رسانه که در سالن نهاد ریاست‌جمهوری برگزار شد با تشکر از تمام اصحاب رسانه اظهار داشت: ما طی 8 سال گذشته شما را بسیار اذیت کرده‌ایم و گاه در سفرهای استانی به هفت شهر سفر می‌کردیم و در عین حال سه تا چهار برنامه جداگانه نیز در روز داشتیم. در سفرهای خارجی نیز برنامه‌ها پشت سر هم بود و گاه اصحاب رسانه مجبور بودند که پشت سر هم به دنبال مخابره اخبار باشند.
رئیس‌جمهور ادامه داد: بنده همه شما را دوست دارم و صمیمانه از همه تشکر می‌کنم، حتی کسانی که موافق یا مخالف دولت نوشتند. مهم این بود که همه در یک جهت و برای تحقق اهداف بلند مقدس و آسمانی و به اهتزاز درآمدن پرچم عدالت و توحید تلاش کردیم و از همین جا دست همه زحمتکشان و اصحاب رسانه را می‌بوسم و به آنان عرض ارادت دارم.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به تقدیر اصحاب رسانه از خود و اینکه ما نباید تصور بکنیم که کار را به پایان رسانده‌ایم گفت: اگر بگوییم که ما کار کرده‌ایم پس کسانی که به روی مین رفته‌اند، و یا پنج شهید داده‌اند چه کار کرده‌اند.
به گزارش خبرگزاری‌ها احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه تغییر عناوین و قالب‌ها در مسئولیت‌های انسانی تغییر ایجاد نمی‌کند، اظهار داشت: ملت ایران ملتی با آرمانهای الهی و انسانی است که تازه در ابتدای راه قرار دارد که باید با تلاش و همت در جهت تحقق این اهداف موفق باشد.
گفتنی است در این مراسم از 13 تن از خبرنگاران، تصویربرداران و عکاسان با اهدای لوح تقدیر و قدردانی شد.
تقدیر رئیس‌جمهور
از وزیر کشور و استانداران
همچنین در مراسمی محمود احمدی‌نژاد از وزیر کشور، استانداران، معاونین و مدیران وزارت کشور به پاس هشت سال خدمت در دولت نهم و دهم تقدیر و تشکر کرد.

 


انتشار اسامی شماری از نامزدهای تصدی وزارت و معاونت در کابینه یازدهم این تلقی را ایجاد کرده که دو تیم کارگزارانی و مشارکتی درصدد تحمیل شماری از اعضا و نزدیکان خود به روحانی هستند.
در فهرست‌هایی که توسط نشریات زنجیره‌ای (از جمله روزنامه‌های شرق، اعتماد، آرمان، بهار، آفتاب یزد و...) و وابسته به پدرخوانده‌های کارگزاران و مشارکت منتشر می‌شود از جمله این اسامی غالبا برای تصدی معاونت یا وزارت تکرار می‌شود؛ محمدعلی نجفی، مسعود نیلی، مرتضی بانک، عیسی کلانتری، محمود حجتی، اسحاق جهانگیری، توفیقی، نامدار زنگنه، فرجی دانا، ظریفیان، اطاعت، صفدرحسینی، ظریف، روغنی، سهراب‌پور و... شماری از اعضای دولت اصلاحات و سازندگی.
خاطر نشان می‌شود برخی اسامی منتشره در فتنه‌های 78 و 88 نقش فعالی ایفا می‌کردند.
نشریات زنجیره‌ای و فعالان سیاسی اصلاح‌طلب اصرار دارند از این طریق چنین القا کنند که رئیس‌جمهور منتخب هیچ استقلالی از خود ندارد!
شاید به همین دلیل هم هست که یک عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات مدعی شد: همه باید این را بدانند که گفتمان اعتدال رای نیاورد؛ چرا که اعتدال گفتمان نیست و این گفتمان اصلاح‌طلبی بود که رای آورد.
ژاله فرامرزیان در گفتگو با خبرنگار مهر رای روحانی را منبعث از تائید خاتمی، هاشمی وگفتمان اصلاح‌طلبی دانست و با تاکید بر اینکه شعار اعتدال روحانی یک رویه است نه گفتمان، افزود: شعار اعتدال یک گفتمان و تفکر سیاسی نیست و روحانی باید این اعتدال را تعریف کند.
وی گفت: همه باید این را بدانند که گفتمان اعتدال رای نیاورد؛ چرا که اعتدال گفتمان نیست و این گفتمان اصلاح‌طلبی و مشی سیاسی و تلاش ارزشمند هاشمی و خاتمی بود که موجب توفیق روحانی در انتخابات شد!
این اظهارات و انتشار فهرست‌های القایی و تحمیلی در حالی است که روز گذشته عارف ضمن سخنانی در مشهد هشدار داد: باید دست روحانی در انتخاب کابینه باز باشد زیرا اگر رئیس‌دولت احساس کند نیرویی به او تحمیل می‌شود باعث ایجاد فتنه و دعوا خواهد شد. پیش از این خاتمی مسجد جامعی را به عنوان وزیر ارشاد معرفی کرده بود که در پی ابراز ناخرسندی دکتر روحانی مجبور به پس گرفتن حرف خود شد.
از سوی دیگر نمایندگان مجلس ضمن تأکید بر لزوم شفافیت و مرزبندی نامزدهای عضویت کابینه با فتنه‌گران و جریان‌های معارض نظام، خواستار تعامل بیشتر با مجلس در معرفی وزرا شده‌اند.
مسعود میرکاظمی نماینده مردم تهران دراین‌باره تأکید کرد: مجلس به هیچ‌وجه به افراد تندرو رأی نمی‌دهد.
وی در مصاحبه با آریا اظهار داشت: رأی اعتماد مجلس بستگی به وزرایی دارد که آقای روحانی معرفی می‌کند. مجلس در تأیید وزرای کابینه چند مساله را ملاک قرار می‌دهد اول بحث اعتدال است. رئیس‌جمهور منتخب افراد تند را معرفی نکند. مردم هم انتظار دارند وزرایی وارد کابینه شوند که جنجالهای سیاسی به راه نیاندازند.
وی تصریح کرد: مساله دوم که برای مجلس حائز اهمیت است توانایی، تخصص و تجربه مدیریتی افراد معرفی شده است همچنین سلامت کاری وزراء را نیز مجلس ملاک انتخاب کابینه قرار خواهد داد.
در همین زمینه اسماعیل جلیلی نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس می‌گوید: رویکرد مجلس مخالف حضور افراد تندرو در کابینه است حال این افراد تندرو از هر طیف یا گروهی باشند. عضو هیات رئیسه فراکسیون رهروان ولایت گفت: افراد تندور منافع جناحی و گروهی را به منافع ملی و جایگاهی که می‌خواهند احراز کنند ترجیح می‌دهند و مجلس با چنین افرادی مخالف آنهاست.
نماینده مردم مسجد سلیمان تاکید کرد: پیش‌بینی می‌شود با رویکردی که آقای روحانی انتخاب کرده‌اند چنین افرادی معرفی نخواهند شد. اما اگر معرفی شدند مخالفت مجلس قطعی است.
وی ادامه داد: امکان عدم رای اعتماد مجلس به 3 الی 4 وزیر وجود دارد.
جلیلی اظهار داشت: هر دو فراکسیون اصولگرایان و رهروان ولایت در تلاشند تا با برگزاری نشست‌های مشترک درخصوص کابینه با یک هم‌افزایی عمل شود.
همچنین رمضان شجاعی‌کیاسری سخنگوی فراکسیون رهروان ولایت در جمع خبرنگاران گفت: گمانه‌ها بر این است که رئیس در روز مراسم تحلیف می‌خواهد اعضای کابینه را معرفی کند.
وی با انتقاد از غافلگیر کردن مجلس خاطر نشان کرد: قطعا شناخت کافی از وزرای کابینه به دلیل محدودیت زمانی برای نمایندگان حاصل نمی‌شود لذا تقاضا این است که اعضای قطعی و احتمالی کابینه را یک هفته قبل از مراسم تحلیف در معرض داوری قرار دهند.
وی ادامه داد: نمایندگان مجلس باید به وزرای پیشنهادی برای مدیریت چهارساله بر وزارت‌خانه‌های تخصصی رای اعتماد دهند اما تاکنون علی‌رغم نزدیک شدن به زمان مراسم تحلیف هیچ یک از کمیسیون‌های تخصصی و فراکسیون‌های مجلس از گزینه‌ها اطلاعی ندارند.
وی تاکید کرد: تاکنون حتی کمیسیون‌ها و فراکسیون‌های تخصصی به مشاوره هم گرفته نشده‌اند سخنگوی فراکسیون رهروان ولایت تاکید کرد: با توجه به سابقه طولانی و ارزشمند روحانی در مجلس مستحضرند بدنه مجلس و کلیت مجلس باید نسبت به پذیرش و رای اعتماد به اعضای کابینه اقناع گردد تا در شروع کار دولت جدید شاهد تعامل و همکاری خوب بین مجلس و دولت باشیم. خدای ناکرده به دلیل غافلگیر شدن و عدم شناخت کافی نمایندگان ممکن است تعدادی از وزرای پیشنهادی موفق به اخذ رای اعتماد نشوند.
فراکسیون اصولگرایان نیز با صدور بیانیه‌ای 6 شرط از جمله «اعتقاد به مبانی انقلاب و التزام به ولایت‌فقیه، عدم فعالیت در فتنه یا جانبداری از آن، سلامت مالی و اخلاقی، تجربه مدیریتی کافی و روحیه تعامل با مجلس را ملاک خود برای دادن رأی اعتماد توصیف کرد.

 


افراط رسانه‌های عضو شبکه عنکبوت در اتخاذ مواضع مغرضانه علیه اسلامگرایی و بیداری اسلامی، صدای ارگان حلقه لندن را هم در آورد.
جرس در تحلیلی اذعان کرد شبکه‌هایی مانند بی‌بی‌سی با حقد و کینه تمام درباره اسلامگرایی و بیداری اسلامی گزارش می‌دهند. نویسنده خاطرنشان می‌کند: سالهاست که شبکه‌های فارسی زبان خارج از کشور را پیگیری و مقاله‌های زیادی را در این سایتهای متعدد مطالعه کرده‌ام، آما آنچه را بسیار نایاب دیدم انصاف آنان نسبت به اسلام‌گرایان و بیداری اسلامی است. این صرفا به بی‌بی‌سی و صدای آمریکا و به اصطلاح اپوزیسیون نظام محدود نمی‌شود بلکه حتی در سایتهای وابسته به جنبش اصلاحات نیز دیده می‌شود.
وی می‌افزاید: من، هم بی‌بی‌سی عربی و هم فارسی را مشاهده کرده‌ام که در اصل منابع خبری آنها یکی است. اما بی‌بی‌سی فارسی بسیار یک‌جانبه و از سر حقد قضایا را بررسی می‌کند. حسیب عمار وقتی گزارش می‌دهد نمی‌تواند جلو بیننده حقد خود را مخفی کند. و به یک حزب چند میلیونی فرقه اخوان‌المسلمین می‌گوید، من نمی‌دانم در کدام قاموس فارسی به چند میلیون، فرقه می‌گویند. بسیاری از تحلیلگران روزنامه‌های معتبر دنیا مثل گاردین، نیویورک تایمز و... این رخداد اخیر مصر را کودتای نظامی می‌نامند نه انقلاب و بسیار منصفانه درباره آن قضاوت می‌کنند. اما رسانه‌های فارسی‌زبان حتی نمی‌توانند نظرات تحلیل‌گران منصف را مانند یک دیدگاه و وجه نظر بازگو کنند.
این نوشته خاطرنشان می‌کند: کسانی که در تاریخ، کودتای 28 مرداد را بررسی کرده‌اند و نحوه شکل‌گیری آن و کشاندن مردم به خیابان را ملاحظه کرده باشند در می‌یابند که شباهت بسیار نزدیکی بین کودتای 28 مرداد و آنچه که در مصر رخ داده وجود دارد. اما چرا آن را کودتا می‌نامند و این را انقلاب؟ در 28 مرداد مردم نیز خانه دکتر مصدق را گرفتند و به رادیو و ساختمانهای دولتی حمله‌ور شدند و ارتش در زیر پوشش مردم کودتا نمود و حقیقت امر بعدا آشکار گردید.
جرس می‌نویسد آیا تظاهرات در خیابان به کودتا مشروعیت داد؟ کدام عاقل آن را انقلاب مردمی می‌نامد؟ آیا آمریکا پشت قضیه نبود و خود مسئولین آمریکا بعدا اذعان نکردند؟ یا آمریکای آن روز غیر از آمریکای امروز است و امروز سردمدار دمکراسی جهان است و حق آن چیزی است که او می‌گوید و حق می‌داند یا امروز پشتیبان فکر خاصی است و برای رعایت بعضی خاطرها نمی‌توانیم او را متهم کنیم؟ اگر استراق سمع می‌کند و مکالمات را نه فقط در کشور خود بلکه در ده‌ها کشور دیگر کنترل می‌کند، ایرادی ندارد چون مبارزه با تروریسم است و کاری صحیح می‌باشد. ولی همان کار در کشورهای دیگر محدود کردن آزادیهای شخصی بوده و مغایر با دمکراسی است.

 


یک پایگاه خبری اقتصادی فاش کرد: برخی افراد با شرط به دست گرفتن «شستا» وعده حمایت از «م-ب» را برای کسب کرسی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی داده‌اند.
پایگاه خبری «اقتصاد آنلاین» ضمن معرفی برخی نامزدهای تصدی وزارت کار و رفاه اجتماعی نوشت: دو سالی هست که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پس از تصویب مجلس شورای اسلامی در 8 تیر 1390 و تصویب شورای نگهبان در 12 تیر در راستای طرح کوچک‌سازی دولت با ادغام سه وزارت رفاه و تامین اجتماعی، کار و امور اجتماعی و تعاون درست شد.
به این ترتیب بود که نخستین وزیر وزارتخانه ادغامی عبدالرضا شیخ‌الاسلامی شد که با 204 رای موافق، 31 مخالف و 10 ممتنع رای آورد و به عنوان نخستین وزیر وزارتخانه ادغامی تعیین شد گرچه دوام چندانی نیاورد و او در تاریخ 15 بهمن 1391 استیضاح و برکنار شد. چنین بود که سپس در 15 اردیبهشت امسال نمایندگان مجلس، با 200 رای موافق، 40 رای مخالف و 12 رای ممتنع از مجموع 252 آرای مأخوذه، اسدالله عباسی را برای تصدی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی برگزیدند.
و اینک در آستانه دولت جدید از چند چهره به عنوان گزینه‌های تصدی وزارت کار نام برده می‌شود؛ از مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و وزیر وزارت رفاه در دولت خاتمی گرفته تا یکی از رؤسای سابق بانک مرکزی و همچنین وزیران کار و اقتصاد دولت اصلاحات. اقتصاد آنلاین می‌افزاید: در این میان اما علاوه بر گزینه‌های نامبرده نام ع-ر هم در میان گزینه‌ها مطرح شده گزینه‌ای که در کنار م-ب به‌عنوان جدی‌ترین گزینه‌های این وزارتخانه مطرح شده و گرچه برخی افراد با شرط به دست گرفتن شستا (شرکت‌های سازمان تامین اجتماعی) وعده حمایت از آقای «ب» را داده‌اند، اما طبق اخباری که به اقتصاد آنلاین رسیده بخت آقای «ر» از دیگر گزینه‌های مطرح شده بیشتر است.

 


«آقای خاتمی باید به جای حرف‌های شاعرانه، موضع خود را درباره فتنه 88 شفاف کند و به مردم بگوید در فتنه‌ای که به کشور تحمیل شد و بسیاری از دوستان و همفکران شما در آن نقش داشته، شما در کجای ماجرا بودید».
روزنامه جام جم در تحلیلی به قلم مدیر مسئول و تحت عنوان «فرار از گذشته»، به اظهارات اخیر خاتمی پرداخت که باید گذشته‌ها را فراموش کرد. بیژن مقدم در این باره می‌نویسد: ما نیز دوست داریم گذشته را فراموش کنیم اما بدانیم گذشته با وجود ده‌ها پرسش بی‌پاسخ هرگز فراموش شدنی نیست مگر آن که بخواهیم با فرار از واقعیت‌ها از کنار آن عبور کنیم. اگر قرار باشد گذشته، آینده ما را بسازد و گذشته، پل عبور ما به سمت آینده باشد باید گذشته‌ای روشن و بی‌ابهام داشته باشیم و بدانیم فرار از گذشته با انبوهی از پرسش‌های تلنبار شده و بی‌پاسخ هم کارساز نیست.
وی خطاب به خاتمی نوشت: به همین دلیل جامعه از شما این انتظار را دارد که به جای حرف‌های شاعرانه مواضع خود درباره فتنه 88 را شفاف کنید. به مردم بگویید در فتنه‌ای که بر این کشور تحمیل شد و بسیاری از دوستان و همفکران شما در آن نقش داشتند شما در کجای ماجرا بودید؟ آیا امروز هم نمی‌خواهید درباره جفایی که به ملت، حضرت امام، رهبر انقلاب و عاشورای حسینی روا شد، حرفی بزنید؟
مدیرمسئول جام جم در ادامه این یادداشت خطاب به خاتمی خاطرنشان کرد: امروز که به مدد حماسه سیاسی مردم در انتخابات 92 ادعای دروغ و تهمت بزرگ تقلب در انتخابات 88 رنگ باخت با مردم حرف بزنید و بگویید تهمت تقلب را جفای به انقلاب و نظام می‌دانید. حتما به یاد دارید که خود شما در سال 76 محصول همین فضا بودید. آن روز که شما در صحنه انتخابات حاضر شدید و طرفدارانتان پیش از انتخابات این تهمت را متوجه نظام کردند که «بنویسیم خاتمی، بخوانیم ناطق» اما مردم نوشتند خاتمی و خاتمی خوانده شد. نوشتند احمدی‌نژاد و احمدی‌نژاد خوانده شد. به روحانی رای دادند و بدون هیچ تخلفی روحانی رئیس‌جمهور منتخب مردم معرفی شد. این نظامی است که توسط سران فتنه در خارج و داخل کشور مورد هجمه کینه‌توزانه قرار گرفته است.
مقدم در پایان از خاتمی خواسته صادق باشد و به پرسش‌ها پاسخ دهد تا بتوان مرزبندی میان اصلاح‌طلبان وفادار به انقلاب و براندازان و فتنه‌گران روشن شود.



ستاد نماز جمعه تهران اعلام کرد: نماز عبادی- سیاسی جمعه این هفته تهران به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی اقامه خواهد شد.
مراسم این هفته نماز جمعه، پس از قرائت زیارت آل یاسین، از ساعت 00/12 در دانشگاه تهران آغاز می‌شود و سپس دکتر محمد حسین یادگاری رئیس جهاد دانشگاهی به مناسبت سالگرد تشکیل این نهاد انقلابی و تازه‌ترین دستاوردهای حوزه‌های پژوهشی، فرهنگی، آموزشی و کارآفرینی و حجت‌الاسلام والمسلمین عباسعلی اختری عضو شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در آستانه پنجم مرداد ماه سالروز اقامه اولین نماز جمعه بعد از انقلاب اسلامی قبل از خطبه‌ها به ایراد سخنرانی می‌پردازند.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10