(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 05 مرداد 1392 - شماره 20552

شعار مرگ بر آل ‌خلیفه، مرگ بر آل ‌سعود در تظاهرات شبانه مردم بحرین
مخالفان دولت آنکارا دوباره به خیابان‌ها آمدند
ترور یک سیاستمدار مخالف دولت اوضاع سیاسی تونس را به هم ریخت
گزارش خبری از آخرین تحولات در قاهره
مصر در یک قدمی جنگ داخلی اخوانی‌ها رو در روی ارتش
سیدحسن نصرالله: تصمیم اتحادیه اروپا تاثیری بر مقاومت لبنان نخواهد داشت
واشنگتن: کشورهایی که به افشاگر آمریکایی پناهندگی دهند، تحریم می‌شوند
گفت‌وگوی مخالفان بشار اسد با جان‌کری برای تسلیح تروریست‌ها در سوریه
در اعتراض به سیاست ریاضتی دولت برلین
هزاران کارگر در 2 شهر آلمان دست از کار کشیدند
در دیدار با فرستاده چین
رهبر کره شمالی: از تنش‌زدایی در شبه جزیره حمایت می‌کنیم
تروریست‌ها در عراق 48 نفر را به شهادت رساندند
کشف اورانیوم رقیق شده در فرودگاه میامی
   


اهالی مناطق مختلف بحرین با برگزاری تظاهرات خواستار سرنگونی رژیم این کشور و خروج نیروهای عربستانی شدند.
به گزارش واحد مرکزی خبر، شهرها و روستاهای مختلف بحرین شب گذشته شاهد تظاهرات مردمی بود که خواستار سقوط نظام بحرین و خروج نظامیان عربستان سعودی از این کشور بودند.
تظاهرکنندگان با سر دادن شعارهایی علیه امیر بحرین بر حق تعیین سرنوشت خود تاکید کردند.
معترضان فریاد می‌زدند، ملت خواستار سرنگونی رژیم آل‌خلیفه است، مرگ بر آل‌خلیفه، مرگ بر آل‌سعود.شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین در سخنانی تاکید کرد، آل‌خلیفه قدرت را در دست گرفته و برای مردم در تعیین سرنوشت خود حقی قائل نیست.

 


هزاران نفر از مخالفان دولت آنکارا به بهانه تجلیل از جان‌باختگان اعتراضات جاری ترکیه، در میدان‌های شهر اسلامبول تظاهرات ضددولتی برگزار کردند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، دیروز میدان «تقسیم» اسلامبول و دیگر میدان‌های بزرگ این شهر شاهد تظاهرات ضد دولتی بود. هزاران تن از مردم معترض در این تظاهرات به بهانه تجلیل از پنج جان باخته تظاهرات ترکیه ( از 11 خرداد تا کنون) حضور یافتند. تعدادی از تظاهرکنندگان دسته‌های گل در دست داشتند. معترضان در شعارهای خود، خواستار قصاص عاملان قتل این پنج نفر شدند. نیروهای امنیتی به جای گلوله‌های پلاستیکی، از گلوله‌های کائوچویی استفاده می‌کنند که در بدن زخم‌های عمیق ایجاد می‌کند.

 


در پی ترور دومین رهبر مخالف دولت تونس، هزاران نفر در سه شهر این کشور تظاهرات کردند و با پلیس درگیر شدند.
به گزارش خبرگزاری ایسنا، هزاران تونسی پنجشنبه مقابل وزارت کشور در شهر تونس تظاهرات کردند. افراد مسلح ناشناس «محمد البراهمی» عضو مجلس موسسان و از مخالفان دولت را پنجشنبه مقابل منزلش در پایتخت با ضرب 11گلوله کشتند. در اعتراض به ترور این سیاستمدار چپگرا، هزاران تن در سه شهر تونس، صفاقس و سیدی بوزید تظاهرات ضد دولتی برگزار کردند.
در پایتخت که معترضان مقابل وزارت کشور اجتماع کرده بودند، با حمله نیروهای ضد شورش مواجه شدند و از مقابل وزارت کشور به خیابان «حبیب بورقیبه» عقب نشستند.
در صفاقس نیز زمانی که معترضان به ساختمان استانداری حمله بردند، نیروهای پلیس برای متفرق کردن آنها به شلیک گاز اشک‌آور متوسل شدند. در شهر سیدی بوزید نیز درگیری‌های مشابهی رخ داد و معترضان دفتر حزب حاکم النهضه را به آتش کشیدند.
در پی ترور مذکور که دومین ترور سیاسی طی شش ماه گذشته است، مجلس موسسان حالت آماده‌باش در کشور اعلام کرد. اعضای این مجلس دولت را مسئول ترور البراهمی خواندند. «مصطفی بن جعفر» رئیس مجلس موسسان دیروز را عزای ملی اعلام کرد.
علاوه بر مجلس موسسان، چپگرایان معترض نیز انگشت اتهام را به سمت حزب حاکم «النهضه» تونس نشانه گرفتند و این حزب را عامل ترور معرفی کردند. حزب النهضه این اتهام را رد کرده است.
علاوه بر تظاهرات و درگیری، دیروز به دعوت «اتحادیه کل مشاغل» سراسر تونس در اعتصاب بود و شرکت هواپیمایی تونس نیز همه پروازهای خود را به تعلیق درآورد.
واکنش نخست‌وزیر
«علی العریض» نخست‌وزیر تونس ترور البراهمی را محکوم اما اعلام کرد، دعوت به نافرمانی مدنی دعوت به جنگ داخلی است. وی گفت: خطاب به مردم تونس می‌گویم اجازه ندهید دعوت به فتنه‌انگیزی و جنگ داخلی کنند، ما دعوت به حفظ آرامش می‌کنیم.

 


حضور گسترده طرفداران و مخالفان مرسی در شهرهای مختلف مصر در کنار استقرار گسترده نیروهای امنیتی و ارتش، این کشور را در آستانه جنگ داخلی قرار داده است.
روز گذشته، انبوهی از طرفداران ارتش مصر با فراخوان ژنرال «عبدالفتاح السیسی»، وزیر دفاع و فرمانده ارتش این کشور در قاهره و چند شهر دیگر باشعار «مبارزه با تروریسم» تظاهرات کردند. در کنار این تظاهرات گسترده که با حمایت تعداد چشمگیری از نظامیان ارتش، پلیس ضد شورش و تجهیزات جنگی مثل زرهپوش و هلی‌کوپتر، میلیون‌ها نفر از اخوانی‌ها و طرفداران مرسی تظاهرات کردند. منابع امنیتی شمار نیروهای نظامی مستقر شده در قاهره و سایر شهرها را 300 هزار نفر اعلام کردند.گزارش‌های منتشرشده حاکی است، ارتش مصر با تجهیزات کامل در میدان التحریر و خیابان‌های منتهی به این میدان مستقر شده با حضور تعداد زیادی زرهپوش، نفربر و حتی سگ‌های آموزش‌دیده، به تامین امنیت طرفداران خود پرداخت. اطراف ساختمان رادیو تلویزیون نیز شمار زیادی نیروی ویژه مستقر شده و هر جنبنده‌ای که به نزدیکی‌های این مناطق وارد می‌شوند، جست‌وجوی بدنی می‌شوند.
وقتی ژنرال السیسی روز چهارشنبه فراخوان برپایی تظاهرات را داد، طرفداران مرسی و رهبران اخوان‌المسلمین با حضور گسترده‌تر در میدان «رابعه العدویه» و خیابان‌های قاهره و دیگر شهرها، تظاهرات گسترده‌ای علیه ارتش برگزار کردند.
شبکه تلویزیونی الجزیره با اعلام این خبر افزود: در حالی که بیشتر نگاه‌ها به ناآرامی‌های قاهره دوخته شده، دیگر شهرها و حتی روستاهای مصر هم شاهد تظاهرات طرفداران دو طرف است. این گزارش می‌افزاید: تظاهرکنندگان در منطقه «مرکز کرداسه» در استان الجیزه، خواستار بازگشت محمد مرسی به قدرت شدند. هزاران نفر در شهر «طنطا» در استان «الغربیه» مصر هم در حمایت از «محمد مرسی» تظاهرات کردند. مردم شهر «شبی الکوم» در استان «المنوفیه» با سر دادن شعارهایی کودتا در مصر را رد کردند و سخنان اخیر وزیر دفاع را محکوم کردند. شهر «اسماعیلیه» هم شاهد برگزاری تظاهراتی برای درخواست بازگشت محمد مرسی به قدرت بود. مردم شهر «پورت سعید» هم در تظاهراتی در این شهر اعتراض خود به سخنان عبدالفتاح السیسی را اعلام کردند. تظاهرات شهر «دمیاط» در حمایت از محمد مرسی با حمله افراد ناشناس روبه رو شد. شرکت‌کنندگان در تظاهرات در شهر «کفر الشیخ» مصر هم تصاویری از محمد مرسی را در دست داشتند و بر مخالفت با کودتای اخیر در مصر تاکید کردند. هزاران نفر از طرفداران محمد مرسی هم در برابر مسجد قائد ابراهیم شهر «اسکندریه» تظاهرات کردند.
اما از آنجایی که حضور طرفداران مرسی در میدان «رابعه العدویه» قاهره از جاهای دیگر گسترده‌تر است، روز گذشته با وجود وقوع درگیری‌هایی بین دو طرف، هلی‌کوپترهای ارتش مصر اعلامیه‌هایی با هدف بازگرداندن طرفداران مرسی به خانه‌هایشان بین آنها منتشر کردند.
پایگاه خبری «الیوم السابع» نیز در تشریح فضای حاکم بر قاهره نوشت، ساختمان گارد ریاست‌جمهوری مصر از ترس یورش اخوانی‌ها در میان سیم‌های خاردار محصور شده است. این پایگاه خبری شمار طرفداران ارتش را هم «میلیون‌ها» نفر اعلام کرد.
پایگاه خبری المحیط اما از وقوع ناآرامی‌هایی در شهر «کفر بطیخ» خبر داد و در ادامه نوشت، طرفداران ارتش دفتر اخوان المسلمین در این شهر را به آتش کشیدند.با تشدید ناآرامی‌ها و به خطر افتادن مصر برخی کارشناسان و رهبران سابق سیاسی برای جلوگیری از وقوع «جنگ شهری» به طرفین درگیری هشدار دادند. «هشام قندیل»، نخست‌وزیر سابق مصر با حضور در یک برنامه تلویزیونی گفت طرحی را آماده کرده که در صورت اجرای آن مصر «نجات» پیدا خواهد کرد.
وی افزود: این طرح سه مرحله‌ای است که مرحله نخست آن اقدامات برای برقراری آرامش و رفع مناقشات است از جمله اینکه همه بازداشتی‌های پس از 30 ژوئن آزاد و بلوکه کردن اموال رهبران اخوان متوقف شود و سپس کمیته حقیقت‌یاب مستقلی برای بررسی حوادث مقابل گارد ریاست جمهوری و دیگر حوادث تشکیل شود.قندیل همچنین گفت: باید اجازه ملاقات با مرسی داده شود تا از سلامت وی اطمینان حاصل شود و حملات رسانه‌ای بین دو طرف متوقف و تجمعات اعتراضی در مکان‌های مشخصی برگزار شود.
هشام قندیل تأکید کرد بعد از این تدابیر در مرحله دوم دو طرف باید به توافقی بر سر اصول کلی دست یابند که شامل سه موضوع پایبندی به مشروعیت و منافع عالی مصر، پیشبرد روند دموکراسی و توجه به نظر ملت در اختلافات است.
در مرحله سوم از طریق بحث و بررسی طرفین، جزئیات نقشه راهی مشخص می‌شود که پایبندی به مشروعیت را محقق می‌کند و به صدای ملت گوش فرا می‌دهد.
هشام قندیل گفت: باید این را درک کرد که اگرچه انبوه مردم در سی‌ام ژوئن به خیابان‌ها آمدند تا حرف خود را بزنند اما انبوه مردم از 25 روز پیش تاکنون نیز در حمایت از مرسی به خیابان‌ها آمده‌اند باید به همه آرای ملت گوش فرا داد.
دبیر کل سازمان ملل نیز ضمن اعلام نگرانی از اوضاع مصر از ارتش این کشور خواست مرسی و رهبران بازداشتی اخوانی را هر چه سریعتر آزاد کند. «بان‌کی‌مون» این را هم گفت که اگر ارتش نمی‌خواهد مرسی را آزاد کند به طور شفاف و خیلی فوری به اتهامات وی رسیدگی و نتایج را اعلام کند.منابع خبری در مصر اعلام می‌کنند، در میان ناآرامی‌های گسترده در این کشور، دادستانی دستور بازداشت 15 روز مجدد مرسی به اتهام جاسوسی و فرار از زندان را صادر کرد.«حسن سمیر»، قاضی دادگاه تجدیدنظر مصر، مرسی را به «همکاری با حماس برای انجام اقدامات خصمانه و جاسوسی برای این جنبش» متهم کرد و گفت وی باید 15 روز دیگر در بازداشت باقی بماند.
صدور چنین حکمی آن هم در فضای نا‌امن مصر، می‌تواند این کشور را در شرایط به مراتب بدتری قرار دهد. بسیاری از کارشناسان و رهبران سیاسی معتقدند برای آرام کردن اوضاع هم که شده، ‌حاکمان فعلی مصر باید مرسی را آزاد کنند.
واکنش آمریکا
همزمان با تحولات مصر، از ایالات متحده آمریکا خبر می‌رسد، مقامات این کشور برخلاف ادعاهای مطرح شده ترجیح داده‌اند از ارتش حمایت کنند.
«اسکای نیوز» عربی به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی نوشت، باراک اوباما روز پنجشنبه به کنگره آمریکا اطلاع داد که قصد ندارد آنچه از سوی ارتش علیه مرسی صورت گرفت را کودتا بنامد و کمک‌های مالی به قاهره نیز ادامه خواهد داشت. «اوباما» یک روز قبل از برکناری مرسی به ارتش مصر نسبت به «کودتای نظامی علیه رئیس جمهور قانونی» این کشور هشدار داد و تهدید کرده بود، در صورت برکناری مرسی، در ارائه کمک‌های مالی به ارتش تجدیدنظر می‌کند!
«آسوشیتدپرس» در تحلیل چرایی این تصمیم آمریکا نوشت، کاخ سفید از ترس به خطر افتادن امنیت مرزی اسرائیل سرنگونی مرسی را «کودتا» نخوانده است.
آخرین خبرها
* محمدالعریضی، مفتی عربستانی علیه ارتش مصر اعلام جهاد کرد. شیخ یوسف قرضاوی نیز روز چهارشنبه قتل ژنرال السیسی و فرماندهان نظامی که مرسی را برکنار کرده‌اند را واجب اعلام کرده بود.
* حماس اتهامات وارد شده علیه این جنبش از سوی دادگاه مصری را رد کرد.
* «محمد مرسی»، رئیس‌جمهوری برکنار شده مصر به زندان «طره»، محل نگهداری «حسنی مبارک»، دیکتاتور سابق این کشور منتقل شد.
* ارتش مصر با پخش اعلامیه از طریق هلی‌کوپتر از تجمع‌کنندگان مخالف مرسی در میدان التحریر تشکر کرد.
* وزارت بهداشت مصر از جراحت 24 تن طی درگیری‌های سراسر این کشور خبر داد.
* ارتش به اخوان‌المسلمین تا عصر امروز مهلت داد که به روند آشتی ملی بپیوندد.
* وزیر خزانه‌داری آمریکا طی تماس با نخست‌وزیر مصر به قاهره وعده‌های مالی جدید داد.

 


دبیر کل حزب‌الله لبنان تاکید کرد، تصمیم اخیر اتحادیه اروپا حمایت مجانی از رژيم‌صهیونیستی است و چنین تصمیمی هیچ تاثیری بر روحیه مقاومت و مردم لبنان نخواهد داشت.
به گزارش واحد مرکزی خبر، سیدحسن نصرالله طی سخنانی در واکنش به اقدام اخیر اتحادیه اروپا در گنجاندن شاخه نظامی حزب‌الله در فهرست گروه‌های تروریستی اظهار داشت، این تصمیم کشورهای اروپایی نشان داد آنها تسلیم اراده آمریکا و اسرائيل شدند چرا که این کشورها همیشه تحت فشار آمریکا و اسرائيل هستند.
وی افزود، تصمیم اتحادیه اروپا بی‌ارزش است و کسانی که تصور می‌کنند مقاومت تسلیم چنین تصمیم بی‌ارزشی خواهد شد یا در توهم به سر می‌برند یا بی‌خرد هستند.
دبیر کل حزب‌الله علت این تصمیم اتحادیه اروپا را پیروزی‌ها و موفقیت‌های مقاومت ارزیابی کرد و اظهار داشت، مقاومت کرامت و حاکمیت لبنان را به آن بازگرداند، معادلات منطقه را تغییر داد و خاری بزرگ در چشم صهیونیست‌ها است به همین دلیل این نوع حملات علیه مقاومت طبیعی است.
وی تاکید کرد، مقاومت قدرتش را از مردم گرفته و به خاطر همین مردم است که هیچ وقت عقب‌نشینی نمی‌کند و شکست نمی‌خورد و همین مسئله عامل بسیاری از توطئه‌ها و دشمنی‌ها علیه آن است.
سیدحسن نصرالله گفت، شایدگفته شود که این تصمیم اروپا تبعات منفی برای حزب‌الله خواهد داشت و دارایی‌ها و اموال حزب‌الله مصادره خواهد شد اما ما می‌گوییم ما نه در بانک‌های اروپایی پولی داریم و نه در بانک‌های غیر اروپایی. ما حتی در بانک‌های لبنان نیز پولی نداریم از این رو این تصمیم هیچ ارزشی برای ما ندارد.
حسن فضل‌الله نماینده مجلس لبنان از فراکسیون حزب‌الله نیز اظهار داشت، تصمیم اتحادیه اروپا هیچ توجیه قانونی ندارد و تعرض به حاکمیت ملی لبنان است.
وی افزود، اتحادیه اروپا با این اقدام دروغ بودن ادعاهای خود در مورد حمایت از آزادی و عدالت را ثابت می‌کند.
حسن فضل‌الله تاکید کرد، پیامدهای منفی این تصمیم برای کشورهای اروپایی بسیار بیشتر از تأثیر منفی احتمالی آن برای حزب‌الله است.
عمار موسوی مسئول روابط بین‌الملل حزب‌الله نیز پس از دیدار با سفیر اتحادیه اروپا در لبنان گفت، این اقدام پیامدهایی دارد و با آن محترمانه برخورد نخواهد شد.
وی افزود، اتحادیه اروپا نمی‌تواند با یک دست ما را محکوم کند و دست دیگر را برای دوستی با حزب‌الله دراز کند.
عمار موسوی با آمریکایی- صهیونیستی خواندن این اقدام اتحادیه اروپا اظهار داشت، این اقدام به روابط مشترک لبنان و اتحادیه اروپا ضربه می‌زند و ما از اتحادیه اروپا می‌خواهیم در تصمیم خود علیه حزب‌الله تجدید نظر کند.
همچنین محمد فنیش وزیر مشاور دولت لبنان گفت، این اقدام اهانت آشکار به مردم لبنان و مجازات مقاومت در تحقق دستاورد بزرگ آزادسازی جنوب لبنان از اشغال رژیم‌صهیونیستی است.
وی افزود، اتحادیه اروپا با این تصمیم نشان داد که هیچ‌گاه از تاریخ خصمانه خود علیه ملت‌های منطقه و تعامل منفی با آنها فاصله نگرفته است.
فنیش با اشاره به خرسندی رژيم‌صهیونیستی از اقدام اتحادیه اروپا اظهار داشت، این اقدام هرگونه حمله رژیم‌صهیونیستی علیه لبنان را توجیه و این رژیم را به ادامه تجاوزهای خود علیه لبنان تشویق می‌کند.
غالب قندیل مدیر مرکز مطالعات عربی و بین‌المللی لبنان نیز اقدام اخیر اتحادیه اروپا علیه حزب‌الله را با شکست مخالفان سوریه در نبرد القصیر که از حمایت گسترده غرب برخوردار بودند در ارتباط دانست.
وی با بیان اینکه این اقدام هیچ تاثیری در توازن منطقه‌ای ندارد افزود، اتحادیه اروپا با این کار نمی‌تواند مانعی بر سر راه حزب‌الله که متحدانی مانند جمهوری اسلامی ایران و سوریه دارد ایجاد کند و همچنین نمی‌تواند رژيم‌صهیونیستی را از باتلاقی که در آن گرفتار شده است نجات دهد.

 


سنای آمریکا تهدید کرد کشورهایی که به افشاگر جاسوسی‌های کاخ سفید پناهندگی دهند را تحریم می‌کند.
کمیته تخصیص بودجه سنای آمریکا اعلام کرد طبق خواسته وزارت خارجه، هر کشوری که به «ادوارد اسنودان»، مامور سابق آژانس امنیت ملی آمریکا پناهندگی بدهد، مشمول تحریم‌های کاخ سفید می‌شود.
راشا تودی ضمن اعلام این خبر افزود: کمیته بودجه آمریکا پنجشنبه شب با برپایی جلسه‌ای با حضور 30 نماینده از دو حزب جمهوریخواه و دموکرات، به اتفاق آرا نسبت به تحریم کشور پناه دهنده به «اسنودان» به توافق رسیدند.
«اسنودان» جوان 29 ساله‌ای است که افشاگری‌های گسترده‌ای علیه جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا و اف‌بی‌آی کرده است. وی در حال حاضر در فرودگاه مسکو منتظر دریافت پناهندگی است.

 


رئیس جدید ائتلاف مخالفان سوری در دیدار با وزیر خارجه آمریکا بر ضرورت اقدام سریع دولت واشنگتن در تأمین سلاح برای مخالفان بشاراسد تأکید کرد.
خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری رویترز گزارش داد احمد الجربا رئیس جدید مخالفان سوریه روز پنجشنبه در دیدار با جان‌کری وزیر خارجه آمریکا در نیویورک با خطرناک خواندن اوضاع سوریه از واشنگتن خواست تا هر چه سریع‌تر مخالفان را مسلح کرده و اقدامات برای تحقق یک راه حل سیاسی را افزایش دهد.
وی تأکید کرد، مدیریت آمریکا برای خاتمه دادن به جنگ سوریه و برقراری دموکراسی ضروری است.
جان‌کری نیز در این دیدار بر نظامی نبودن راه حل بحران سوریه تأکید کرد.
وی از مخالفان خواست تا خود را برای آمدن به پای میز مذاکره در کنفرانس ژنو 2 آماده کنند.
درخواست الجربا برای اقدام سریع آمریکا برای تسلیح مخالفان سوری در حالی مطرح شد که شورشیان سوری از تعویق اجرای ارسال تسلیحات از سوی کنگره سرخورده شده‌اند.
الجربا به همراه دیگر مقامات ائتلاف مخالفان سوری روز گذشته با اعضای شورای امنیت دیدار و درباره بحران سوریه گفت‌وگو کردند.
هنوز از جزئیات این دیدار خبری منتشر نشده است اما منابع آگاه اظهار داشتند که آمریکا، روسیه و سازمان ملل در تلاشند تا نشستی را در ژنو بین دولت و گروه‌های مخالف دولت سوریه برگزار کنند تا بر سر یک صلح پایدار به توافق برسند. این در حالی است که «عمران الزعبی» وزیر اطلاع‌رسانی سوریه از حامیان بین‌المللی تروریست‌های سوری که مرتکب جنایات متعدد شده‌اند به شدت انتقاد کرد.
وی تأکید کرد، این کشورها با این اقدام به قطعنامه‌هایی که خودشان با آنها در سطح بین‌المللی موافقت کرده‌اند عمل نمی‌کنند.همچنین رادیو اسرائیل از امضای قرارداد تسلیحاتی میان عربستان و اسرائیل به ارزش 50 میلیون دلار برای مجهز کردن شورشیان سوری خبر داد.
این توافقنامه در حالی صورت می‌گیرد که رژیم صهیونیستی همچنان به حمایت لجستیکی، ‌نظامی و تبلیغاتی خود از گروه‌های شورشی در سوریه که به تخریب اماکن عمومی و کشتار مردم دست می‌زنند ادامه می‌دهد.
سایت خبری الحقیقه که اخبار سوریه را منتشر می‌کند به نقل از منابع آگاه اسرائيلی گزارش داد که این سلاح‌ها دربرگیرنده خمپاره‌اندازهای ضد زره، مسلسل، تجهیزات سبک وزن، قطعات یدکی و سامانه‌های ارتباطی و همچنین عینک‌های دید در شب است.
این منابع آگاه همچنین اعلام کردند که ترکیه و اردن موافقت خود را برای عبور دادن این محموله از اراضی خود اعلام کرده‌اند.
از سوی دیگر، مخالفان سوری خبر داده‌اند که با حمایت عربستان خود را برای آغاز حمله گسترده به شهر حلب آماده می‌کنند.
یک منبع خبری اظهار داشت، به خاطر نبرد حلب هر روز سلاح و مهمات جدید از جمله موشک‌های ضد تانک از سوی عربستان به دست شورشیان می‌رسد.
وی افزود، عربستان می‌خواهد که استان حلب و نواحی آن در کنترل شورشیان مسلح باشد.
انفجار در حومه دمشق
تلویزیون دولتی سوریه از انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در میدان السیدف در منطقه جرمانا واقع در حومه دمشق خبر داد.
این انفجار موجب کشته شدن 10 نفر و مجروح شدن 62 نفر شد.
تشکل تروریستی موسوم به دولت اسلامی عراق و شام مسئولیت این اقدام تروریستی را به عهده گرفته است.تلویزیون سوریه تصاویری از این انفجار نشان داد که در آن ساختمان‌های مسکونی، اماکن تجاری، خودروها به شدت آسیب دیده یا سوخته بودند.
همچنین تروریست‌ها خودروی یک متخصص چشم را منفجر کردند که وی به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شد.تروریست‌ها خودروی این پزشک را به دلیل حمایت از نظام بشار اسد منفجر کردند.
ادامه پیشروی‌های
ارتش سوریه
منابع امنیتی سوریه از پیشروی گسترده ارتش این کشور در ادلب و حومه آن و پاکسازی مناطق مختلف از وجود تروریست‌ها خبر دادند.در عملیات پاکسازی ارتش ده‌ها تروریست‌ به هلاکت رسیدند و مناطق زیادی امن اعلام شدند.
روزنامه سوری الوطن اعلام کرد از زمان آغاز عملیات ارتش در منطقه خان‌العسل طی دو هفته گذشته بیش از 1000 فرد مسلح در این منطقه کشته شدند که اغلب وابسته به گروه جبهه النصره بودند.
همچنین منابع نظامی از کشته شدن سرکرده جبهه النصره در شهر حمص خبر دادند.
عبدالعزیز السبیعی یکی از اولین افرادی است که برای جنگ در کنار تروریست‌ها از عربستان به سوریه سفر کرد و در جذب و سازماندهی تروریست‌ها از عربستان به سوریه نقش مهمی ایفا می‌کرد.
سایر رویدادها
* دبیر کل سازمان ملل با ابراز نگرانی از تحولات سوریه اظهار داشت که بیش از 100 هزار تن در جریان درگیری‌های داخلی سوریه کشته شده‌اند.
* وزیر خارجه روسیه با جان‌کری وزیر خارجه آمریکا درباره همکاری‌های دو کشور برای برگزاری کنفرانس ژنو2 گفت‌و گوی تلفنی انجام دادند.
* وزیر خارجه عراق با تاکید بر اینکه بشار اسد می‌تواند از بحران کنونی عبور کند نسبت به کنفرانس ژنو2 ابراز بدبینی کرد.
* دیدبان حقوق‌بشر اظهار داشت، مصر پناهندگان سوری را بدون هیچ اتهامی زندانی و تهدید به اخراج می‌کند.

 


تصمیم مقامات آلمان برای اخراج 12هزار کارگر قراردادی، کارگران در شهرهای برلین و برندنبرگ را به اعتصاب کشانده است.
بحران مالی در بخش سدسازی آلمان باعث شده مسئولان این کشور برای کاهش هزینه‌ها اعلام کنند دستکم 12هزار نفر از کارگران قراردادی را اخراج می‌کنند. کارگران آلمانی با انتشار این خبر دست از کار کشیده و در خیابان‌های دو شهر برلین و برندنبرگ تظاهرات کردند.
بر اساس تصاویر و گزارش‌هایی که از این اعتراض‌ها منتشر شده، کارگران اقدام به مسدود کردن ورودی‌های برخی خیابان‌ها کردند.
آلمان طی ماه‌های گذشته نیز شاهد برپایی اعتراض‌های خیابانی به خاطر «کمی حقوق و دستمزد» بود. از یونان نیز خبر می‌رسد، پارلمان این کشور برای دریافت وام 3/3 میلیارد دلاری لایحه جدید ریاضتی را به تصویب رسانده است.
در این باره خبرگزاری فارس به نقل از «وال استریت ژورنال» نوشت: پارلمان یونان روز پنجشنبه به لایحه‌ای رای داد که بر اساس آن شرایط نهایی برای دریافت کمک مالی از نهادهای جهانی فراهم می‌شود.
بر اساس این گزارش، قربانیان این قانون جدید ریاضتی، کارکنان بخش حمل و نقل عمومی است که یا از کار اخراج خواهند شد یا به اجبار به مناطق دیگر منتقل خواهند گردید. یونان ششمین سال متوالی رکود اقتصادی را سپری می‌کند!

 


رهبر کره شمالی در دیدار با معاون نخست‌وزیر چین خواستار صلح و ثبات در شبه‌جزیره کره شد.
به گزارش فارس کیم‌جونگ‌اون که از زمان روی‌کار آمدن با هیچ مقام بلندپایه کشور دیگری دیدار و گفت‌وگو نکرده است به «لی‌یو‌آن چائو» معاون نخست‌وزیر چین در پیونگ‌یانگ گفت: کره‌شمالی قصد دارد اقتصاد و زندگی مردم خود را بهبود ببخشد که این مهم نیازمند محیطی آرام و بدون تنش است. رهبر کره شمالی همچنین از تلاش‌های چین برای آغاز مذاکرات 6 جانبه حمایت کرد و خواستار این شد که همه کشورهای طرف مذاکرات از صلح و ثبات در منطقه حمایت کنند.
معاون نخست‌وزیر چین نیز که برای شرکت در مراسم یادبود جنگ کره به این کشور سفر کرده بود در این دیدار گفت:‌روابط دو کشور چین و کره‌شمالی وارد دوره جدیدی شده است و پکن آماده همکاری با پیونگ‌یانگ برای تقویت اعتماد دوجانبه و توسعه مبادلات در زمینه‌های مختلف است.
چین مهمترین شرکت اقتصادی کره‌شمالی محسوب می‌شود.

 


تروریست‌ها طی حملات جداگانه در مرکز و شمال عراق دست‌کم 48 نفر را به شهادت رساندند.
به گزارش خبرگزاری‌ها، افراد مسلح وابسته به گروهک تروریستی القاعده در 140 کیلومتری شمال بغداد و در مسیر جاده این شهر به کرکوک با ایجاد چند ایست بازرسی جعلی و شناسایی راننده‌های شیعه، 14 نفر از آنها را به شهادت رساندند.
تروریست‌ها همچنین بمبی را در منطقه تجاری شهر بعقوبه منفجر کردند. 19 شهید و 12 زخمی حاصل این انفجار بود.
سه عملیات تروریستی در بغداد و منطقه مدائن هم جان 11 نفر را گرفت. تروریست‌ها در یکی از این انفجارها مراسم عروسی را در بغداد هدف قرار دادند.
شهرهای موصل و تکریت هم شاهد حملات تروریستی و شهادت دست‌کم چهار شهروند عراقی بود. طبق آمار منابع رسمی، حملات تروریستی عراق طی ماه ژوئیه تاکنون (از 10 تیر) 750 کشته برجای گذاشته است.

 


یک بشکه حاوی 55 گالن اورانیوم رقیق شده در فرودگاه میامی آمریکا کشف شد.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از «رویترز»، یک بشکه حاوی 55 گالن اورانیوم رقیق‌ شده از نوع «238» که در فرودگاه رها شده بود، کشف شد و این امر به تخلیه موقت فرودگاه منجر شد.
در مورد پیامدهای رادیو اکتیو ناشی از این اورانیوم، خبری منتشر نشده ولی میزان کمی از تشعشعات حاصل از پرتوهای اورانیوم در فرودگاه کشف شده است.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10