(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 05 مرداد 1392 - شماره 20552

حدیث دشت عشق
ملوان ، تراکتورسازی و فولاد لیگ را با شکست آغاز کردند
استقلال، پرسپولیس و سپاهان، فاتحان هفته نخست
اخبار کوتاه از فوتبال
بسکتبال ایران مدعی قهرمانی در آسیا
پایان جستجو برای یافتن کوهنوردان ایرانی
اعلام آمادگی دولت منتخب برای کسب میزبانی جام ملت‌ها
تیم والیبال« ب» در بازی‌های کشورهای اسلامی
کسب ششمین مدال دوومیدانی معلولان ایران
محجوب پنجمین جودوکار برتر جهان
   


از نوشته سرباز شهید «امین بهاری سعدی»
آمدیم تا فریاد برآوریم «هیهات منا الذله»
آمدیم تا فریاد برآوریم «هیهات منا الذله» امیدوارم که خداوند در این ماه مبارک و پر برکت قدمهایم را محکم و استوار نماید و یک لحظه مرا بخودم وا نگذارد. بار پروردگارا ما عاشق تو و امیدوار به لقای تو هستیم و سعی می‌کنیم که نیکوکار واقعی شویم زیرا که خودت فرمودی هرکس که نیکوکار شود به لقای من امیدوار باشد و ما هم به لقای تو امیدواریم و امیدواریم که معرفت عظمی را شامل حال ما کنی.
عزیزانم امام را دریابید،‌ امام را تنها نگذارید و دعا به جان امام را با خلوص و ایمان حقیقی همیشه بر زبان داشته باشید. پدر ومادر خوب و مهربانم عاجزانه از شما تقاضا دارم که این فرزندی را که خودتان برای اسلام پرورش دادید برای رضای خدا حلال کنید هرچند هیچکس نمی‌تواند زحمات پدر و مادر‌ها را جبران کند. در آخر از تمامی دوستان و آشنایان و کسانی که بر گردن این بنده حقی دارند عاجزانه حلال بودی می‌طلبم و انشاالله خداوند شما را حفظ کند برای اسلام.
سرباز شهید «امین بهاری سعدی»، سال 1346 در استان فارس متولد شد و در 4/7/1366 در منطقه شلمچه به شهادت رسید.
ستادیادواره شهدای سرباز استان فارس

 


سرویس ورزشی-
هفته نخست رقابت های لیگ برتر با پیروزی تیم های مدعی استقلال، پرسپولیس و سپاهان به پایان رسید.
در ادامه رقابت های هفته نخست لیگ برتر روز پنجشنبه 6 دیدار در شهرهای مختلف کشورمان برگزار شد. در ورزشگاه فولادشهر تیم‌های سپاهان و فولاد در حالی به مصاف یکدیگر رفتند که میزبان با حکم کمیته انضباطی بدون حضور تماشاگرانش به مصاف تیم چهارم فصل گذشته لیگ برتر رفت. نیمه اول این بازی با برتری میزبان همراه شد. محمد غلامی در آخرین دقیقه دروازه تیم فولاد را گشود.در نیمه دوم تیم فولاد انگیزه‌های بیشتری برای گشودن دروازه فولاد پیدا کرد و در دقیقه 57 نیز صاحب یک ضربه پنالتی نیز شد که مهدی نوری این فرصت را از دست داد تا همچنان فولادی‌ها در زدن ضربات پنالتی مشکل خود را حل نشدنی باقی بگذارند. البته در دقیقه 2+90 علی حمودی دومین گل سپاهان را به ثمر رساند تا این تیم لیگ سیزدهم را با پیروزی ارزشمند 2 بر صفر مقابل فولاد خوزستان آغاز کند.در ورزشگاه یادگار امام(ره) قم نیز تیم‌های صبا و ملوان بندرانزلی مقابل هم قرار گرفتند. صبا با شروع بازی بهتر از مهمان ظاهر شد و با فشاری که روی دروازه حریف وارد کرد، یک ضربه پنالتی را در دقیقه 23 به دست آورد که عنایتی آن را وارد دروازه حریف کرد. احمد آهی بازیکن تیم ملوان هم به خاطر خطایی که انجام داد در دقیقه 21 با کارت قرمز داور از بازی اخراج شد.در ورزشگاه عضدی رشت نیز تیم‌های داماش و سایپا رو در روی هم ایستادند. سایپایی‌ها که با هدایت فیرات به میدان رفته بودند، در دقیقه 14 روی ضربه سجاد شهباززاده به گل رسیدند تا نخستین شوک را به تیم شهر رشت وارد کنند. داماش در نیمه دوم فشار زیادی به حریف وارد کرد تا از شکست خانگی فرار کند که در دقیقه 3+90 علیرضا نظیف‌کار گل تساوی این تیم را به ثمر رساند. در ورزشگاه تختی تهران هم جدال تیم‌های راه آهن و مس کرمان برگزار شد. محمود یاوری که امروز به عنوان سرمربی جدید تیم مس جانشین مجتبی تقوی شده بود، روی نیمکت این تیم نشست تا از تجربه‌اش برابر راه‌آهن استفاده کند. نیمه اول این بازی بدون گل خاتمه یافت. در وقت دوم هم این راه‌آهن بود که بهتر بازی کرد و بعد از دقیقه 66 که اسماعیل علی شیرازی بازیکن تیم مس اخراج شده بود بازی کاملا در اختیار شاگردان ابراهیم‌زاده قرار گرفت ولی بازیکنان این تیم از موقعیت‌های به دست آمده استفاده نکردند تا در نخستین گام راه‌آهن متوقف شود. در دیگر بازی هفته نخست تیم‌های فجرسپاسی و نفت تهران در ورزشگاه حافظیه به مصاف یکدیگر رفتند که طی آن تیم نفت تهران با یک گل میزبان خود را شکست داد. گل تیم نفت را محمد امین حاج محمدی در دقیقه 78 به ثمر رساند. ضمن اینکه علیرضا جلیلی بازیکن تیم فجر در دقیقه 88 از زمین مسابقه اخراج شد. از نکات قابل توجه این بازی، تشویق محمود یاوری سرمربی فصل گذشته تیم فجرسپاسی بود.
برتری در واپسین دقایق
اما در تبریز استقلال قهرمان فصل گذشته لیگ برتر موفق شد فولاد گسترش را با نتیجه 2 بر یک شکست دهد. نیمه اول این مسابقه دو گل داشت. گل اول این نیمه را مهرداد بایرامی در دقیقه 19 از روی یک ضربه کاشته و اشتباه رحمتی در خروج از دروازه به ثمر رساند. برای استقلال نیز آرش برهانی در دقیقه 33 گلزنی کرد تا شاگردان قلعه‌نویی نیمه اول را با شکست به رختکن نروند.استقلال در این نیمه چندین موقعیت گلزنی داشت که درخشش فروزان دروازه‌بان تیم میزبان مانع از گلزنی حریف شد. ضمن اینکه شاگردان رسول خطیبی هم بعد از گلی که به ثمر رساندند، یکی دو بار دیگر هم دروازه استقلال را با خطر مواجه کردند که مهمترین آن ضربه دقیقه پایانی بازیکن این تیم بود که با واکنش رحمتی به کرنر رفت.در وقت دوم دو تیم بازی نسبتا متعادلی را به نمایش گذاشتند. قلعه‌نویی در این نیمه مجیدی و جمشیدیان را هم به میدان فرستاد تا شاید با این تغییرات بتواند شرایط را به سود خود رقم بزند. در آنسوی میدان هم رسول خطیبی بازیکن - مربی تیم میزبان از دقیقه 55 به میدان آمد تا در کنار ایمان موسوی به خط دفاعی تیم استقلال فشار بیشتری وارد کند. بازی نسبتا کسل کننده دو تیم تا دقایق پایانی ادامه داشت که در دقیقه 86 ساموئل به خاطر خطایی که در میانه میدان انجام داد با کارت قرمز داور مواجه شد. دو دقیقه بعد فرهاد مجیدی که در اوایل نیمه دوم به میدان آمده بود روی جایگیری خوبی که روی تیر دوم داشت از ضربه سر قاضی نهایت بهره را برد و گل دوم و پیروزی بخش استقلال را به ثمر رساند.
پیروزی پرسپولیس
اما چهارشنبه شب و در روز نخست رقابت های لیگ استقلال خوزستان با 2 گل ذوب آهن را شکست داد. عادل کلاه‌کج در دقیقه 84 و میلاد میداودی در دقیقه 88 گلهای تیم استقلال صنعتی را به ثمر رساندند. در تهران نیز پرسپولیس موفق شد با یک گل از سد تراکتورسازی عبور کند. سیدمهدی سیدصالحی در دقیقه 80 تک گل برتری تیم پرسپولیس را به ثمر رساند. ضمن اینکه پرسپولیس در این بازی یک ضربه پنالتی را توسط حقیقی از دست داد.

 


لغو برخی از برنامه های تیم ملی
کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال می گوید: کی‌روش می‌گوید نمی‌خواهم در جام جهانی زنگ تفریح باشم. بازیکنان به تمرینات اردو نیاز دارند. البته برنامه‌هایی که او می‌دهد با وضعیت ما سازگار نیست. به خاطر بودجه برخی برنامه‌ها را کنسل کردیم. همه فکر می‌کند حالا که به جام جهانی رفتیم وضع‌مان خوب می‌شود اما فیفا این پول را بعد از جام جهانی می‌دهد ما الان به این پول نیاز داریم.
عمل جراحی مدافع پرسپولیس
مهرداد پولادی پس از طی مقدمات لازم صبح دیروز پایش را به تیغ جراحان سپرد. وی قرار است تا 24 ساعت آینده در بیمارستان تحت نظر باشد و پس از آن مرخص خواهد شد.
واکنش پیروانی به تشویق یاوری
پیروانی سرمربی فجر در واکنش به رفتار برخی از تماشاگران فجر گفت: عده‌ای روی سکوها شعار یاوری سر دادند که این اصلا درست نیست در بازی اول چنین اتفاقاتی رخ بدهد.هنوز بازی اول است و نباید این رفتارها صورت بگیرد.
یاوری به کرمان رفت
یاوری رسما به عنوان سرمربی مس کرمان انتخاب شد. وی پس از انتخاب شدنش گفت: من از مجتبی تقوی رخصت گرفتم که سرمربی مس شوم. او مربی بزرگی است اما چون خودش رسما استعفایش را اعلام کرد من بعد از مذاکره با شهبازی قبول کردم سرمربی مس شوم.
استعلام قرارداد کرار از فدراسیون
معاون باشگاه استقلال در خصوص ابهامات قرارداد این باشگاه با جاسم کرار گفت: خود ما هم نمی دانیم وضعیت کرار چطور است. قرار است شنبه قرارداد او با باشگاه النجف به فدراسیون ارسال شود تا مورد بررسی قرار بگیرد. کرار علیرغم امضای قرارداد با باشگاه استقلال برابر تیم النجف عراق به میدان می رود.
قلعه نویی: امیدوارم بساط اتهام زنی جمع شود
قلعه نویی سرمربی استقلال در واکنش به صحبت های خطیبی که گفته بود استقلالی ها پیش از بازی با بازیکن تیمش تماس گرفتند، گفت: واقعا نمی دانم چرا چنین بحث هایی به میان می آید.اگر فرضا ماجدی به بازیکن آنها زنگ زده است چرا همان زمان چنین چیزی را بیان نکردند؟من دلیلش را می گویم چون صحت نداشته است.امیدوارم بساط اینگونه اتهام زنی ها از فوتبال جمع شود.
انتقاد از لجبازی داور
جلالی سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی پس از شکست تیمش برابر پرسپولیس از آنچه "لجبازی" داور مسابقه نامید، انتقاد کرد.
فوتبال یا کشتی فرنگی؟
علی کریمی درباره صحنه درگیری‌اش با دهنوی در بازی پرسپولیس و تراکتورسازی گفت: شما صحنه را ببینید. او بازی فوتبال را با کشتی فرنگی اشتباه گرفته بود. این‌ها همان اسم‌هایی هستند که به پرسپولیس آمده‌اند و ستاره نیستند.
برگزاری جام جهانی در فصل پائیز
روزنامه کیکر آلمان از تصمیم فیفا برای برگزاری جام جهانی 2022 قطر در زمستان خبر داد. در ابتدا قرار بود این رقابت ها در تابستان برگزار شود اما گرمای شدید این کشور کوچک حوزه خلیج فارس سران فیفا را به این فکر انداخت که این رقابت ها را در زمستان برگزار کنند این در حالی است که قطریها تعهد دادند که ورزشگاه ها را به تجهیزات خنک کننده هوا مجهز کنند.روزنامه کیکر آلمان به نقل از منبعی موثق در فدراسیون بین المللی فوتبال فاش کرد که فیفا می خواهد جام جهانی 2012 قطر را در پائیز برگزار کند.
برتری گواردیولا برابر بارسلونا
دیدار دوستانه بایرن‌مونیخ و بارسلونا در ورزشگاه آلیانس آره‌نا با برتری 2 بر صفر باواریایی‌ها به پایان رسید. در این دیدار که تقابل پپ گوآردیولا و تیاگو آلکانترا با تیم سابق‌شان، بارسلونا بود، فیلیپ لام، کاپیتان بایرن در دقیقه 14 نیمه نخست با ضربه سر دروازه بارسا را باز کرد. ماندژوکیچ هم در دقیقه‌های پایانی نیمه دوم (86) پاس تماشایی کنتنتو را به گل دوم تیمش تبدیل کرد.
محرومیت 6 جلسه‌ای هیدینک
کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال روسیه گاس هیدینک را به خاطر حمله به کمک داور شش جلسه محروم کرد.
اطمینان مورینیو از جذب رونی
سرمربی چلسی با وجود تاکید دیوید مویس به حفظ رونی دست بردار پسر طلایی اولدترافورد نیست و او را بازیکن جدید چلسی می داند.

 


سایت فیبا در گزارشی از رقابت‌های جام ملت‌های آسیا ایران را از شانس‌های اصلی قهرمانی در این رقابت‌ها دانست.
سایت فدراسیون جهانی بسکتبال در گزارشی با اشاره به اظهارات کاپیتان تیم ملی بسکتبال ایران به وضعیت این تیم در جام ملت های آسیا پرداخت. در گزارش فیبا آمده است: شاید در دنیای بسکتبال اینگونه باشد که تیم ها بعد از اتفاقی که چند سال پیش برای تیم ملی ایران در رقابت های قهرمانی آسیا افتاد به گونه ای از ریل خارج شوند که نتوانند به شرایط عادی برگردند. ایران که در دو دوره قبل از سال 2011 قهرمانی آسیا شده بود در مرحله یک چهارم پایانی سال 2011 غافلگیر شد و بازی را به اردن باخت تا شانس دومین حضور در المپیک را از دست بدهد. هرچند به نظر می رسد در شرایط فعلی ایران از آن دوران فاصله گرفته باشد. علاوه بر حضور ممی بچیروویچ در راس کادرفنی تیم ملی بسکتبال ایران به نظر می رسد بازیکنان نیز تمرکز خود را کاملا معطوف این رقابت ها کرده اند. ایران در حالی در رقابت های قهرمانی آسیا در فیلیپین شرکت می کند که یکی از مدعیان قهرمانی در این رقابت ها است. تورنمنتی که سه تیم برتر آن جواز حضور در جام جهانی بسکتبال در سال 2014 را به دست می آورند. ایران در گروه سختی با چین،‌کره جنوبی و مالزی هم گروه شده است. یکی از ستاره‌های اصلی ایران که هم از نظر فیزیکی و هم از نظر ادبیاتی شیوه متفاوتی در تیم دارد سنتر ایران حامد حدادی است. بازیکن تیم فینیکس با ارزش ترین بازیکن جام ویلیام جونز بود. نیکخواه بهرامی درباره او می گوید: "حامد یک بازیکن تیمی بسیار خوب و یک هم‌تیمی عالی است. کسی در آسیا نمی تواند او را متوقف کند. خوشحالیم که او را در تیم داریم همچنان که بقیه بازیکنان در تیم جمع شده اند."

 


باشگاه کوه‌نوردان «آرش» در اطلاعیه‌ای از اعلام رضایت خانواده‌های سه کوه‌نورد مفقود شده در قله برودپیک مبنی بر پایان عملیات جستجو خبر داد.
در اطلاعیه نهایی باشگاه آرش آمده است:« در روز سوم مرداد نشستی با حضور خانواده های بزرگی، جراحی، کیوان و دست اندرکاران برنامه ی برودپیک، هیات مدیره‌ی باشگاه آرش و گروهی از کارشناسان و نمایندگان گروه‌ها و باشگاه های کوه‌نوردی برگزار شد که در آن ضمن گفتگو در مورد کلیات برنامه و ارزش صعود انجام شده، درباره‌ ادامه فعالیت جستجو نیز صحبت شد.در این جلسه، گزارش آخرین عملیات جستجو ارایه شد. پس از گفتگو درباره شرایط منطقه و نظرات کوه‌نوردان و راهنمایان حاضر در منطقه و دیگران، خانواده های محترم بزرگی، کیوان و جراحی با پذیرش نظر کارشناسان، موافقت خود را با پایان یافتن عملیات جستجو اعلام کردند. هم‌چنین قرار شد مراسم بزرگداشت و معرفی صعود از سوی باشگاه آرش برگزار شود و پس از آماده شدن گزارش برنامه و گردآوری تمامی اطلاعات ممکن، در نشستی تخصصی، مسایل و مشکلات فنی این برنامه نیز بررسی گردد.»

 


رئیس فدراسیون فوتبال از اعلام آمادگی دولت منتخب برای کسب میزبانی جام ملت‌های 2019 آسیا و قول دبیرکل AFC به ایران برای تمدید مهلت ارسال مدارک میزبانی خبر داد.
علی کفاشیان درباره‌ گرفتن میزبانی جام ملت‌های آسیا 2019 اظهار کرد: یکی از عواملی که در رشد فوتبال تاثیرگذار خواهد بود گرفتن میزبانی است. بیشتر کشورها از طریق بالاترین مقام مسوول و رییس‌جمهورشان مذاکره می‌کنند تا میزبانی را بگیرند. مسوولان دولت ما هم می‌گویند گرفتن میزبانی خوب است اما برای اجرای کار امضا نمی‌کنند. ما چند سال پیش برای گرفتن میزبانی جام جهانی فوتسال اقدام کردیم و تنها با تایلند رقابت داشتیم اما در پایان فقط یک امضا گرفتیم و تایلند هم با جمع کردن نصف امضاها میزبان شد.رییس فدراسیون فوتبال در ادامه با بیان این‌که دولت منتخب از گرفتن میزبانی حمایت کرده است، افزود: هنوز هم ناامید نشده‌ایم. 5-4 روز دیگر برای جمع‌آوری امضاها زمان داریم. هم‌چنین توصیه‌ای از دولت منتخب شده تا زمانی از AFC بگیریم. من هم صحبتی که با دبیرکل AFC داشتم و او قول داد تا این زمان را به ما بدهد.

 


کمیته برگزاری سومین دوره بازی های کشورهای اسلامی تاریخ یک تا نهم مهرماه را برای رقابت های والیبال این بازی ها تعیین کرد و به احتمال زیاد تیم ملی والیبال "ب" ایران در این مسابقات شرکت می کند.
سومین دوره بازی های کشورهای اسلامی مهرماه امسال به میزبانی اندونزی برگزار خواهد شد. مسابقات والیبال این بازی ها از یکم مهرماه آغاز و پس از گذشت 9 روز با معرفی تیم های برتر به پایان می‌رسد. با توجه به زمان برگزاری این رقابت ها و مسابقات قهرمانی زیر 23 سال برزیل و هفدهمین دوره مسابقات قهرمانی مردان آسیا در امارات، به احتمال زیاد تیم ملی ب والیبال ایران عازم این مسابقات خواهد شد.

 


محسن کاییدی برای دومین بار در طول مسابقات جهانی دوومیدانی معلولان به میدان رفت و در ماده پرتاب وزنه به نشان برنز رسید.
وی در ماده پرتاب وزنه، کلاس F34 با 10 ورزشکار به رقابت پرداخت و به نشان برنز دست یافت و نشان طلای این ماده به نماینده انگلستان و نشان نقره به نماینده روسیه رسید.کاییدی پیش از این و در اولین روز رقابت ها موفق به کسب نشان طلا در ماده پرتاب نیزه شده بود.بدین ترتیب، در پایان روز ششم مسابقات شماره مدال های کاروان ایران به 3 طلا، یک نقره و 2 برنز رسید و ایران هم اکنون در جایگاه نوزدهم این رقابت ها قرار دارد. کاروان اعزامی ایران، با 9 ورزشکار جانباز و معلول و 2 ورزشکار از فدراسیون ورزش های نابینایان و کم بینایان در این مسابقات شرکت کرده است.

 


جواد محجوب با درخشش در رقابت های جودوی روسیه و مغولستان به رده پنجم بهترین جودوکاران صعود کرد.
فدراسیون جهانی جودو در پایان مسابقات گراند اسلم مسکو و گراند پریکس اولان باتور جدیدترین رده بندی برترین های جودو جهان را منتشر کرد که طی آن جواد محجوب با درخشش در رقابتهای مسکو جمع امتیازات خود را به عدد 1058 رساند و تا جایگاه پنجم جدول بالا آمد. در وزن 100- کیلوگرم "گرول هنک" از هلند با 153 امتیاز مکان نخست را در اختیار دارد ، "ممدوف" از آذربایجان ، "کارپلاک" از جمهوری چک و "رمزالدین سعیداوف" خانه های دوم تا چهارم را بالاتر از نماینده ایران ایستاده اند. این بهترین مکانی است که یک جودوکار ایرانی از زمان تشکیل رنکینگ جهانی به خود اختصاص می دهد. "تایگر خابلوف" ، "ماکسیم راکوف" ، "سامئلوویچ" ، "باتاگولا" ، "درویش رامادان" ، "گاسیموف" همه از نامدارانی هستند که پائین تر از جواد محجوب در این رده بندی قرار گرفته اند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10