(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 05 مرداد 1392 - شماره 20552

قطع راه دریایی قشم- بندرعباس در شب (یادداشت خبرنگار)
فراخوان دهمین دوره جشنواره کتاب سال خراسان رضوی اعلام شد
ایران در کیهان
مربی کانون پرورش فکری طبس عنوان نمونه کشوری را کسب کرد
پرداخت 141 میلیارد ریال تسهیلات به طرح‌های توسعه کشاورزی اهواز
جایگاه بناب در همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری!
افزایش 40 درصدی پرداخت مالیات در استان زنجان
چند رسم شهروندان اوزی برای ماه مبارک رمضان
اعزام 20 گروه جهادی دانشجویی کرمانشاه به مناطق محروم
دولت در گنبدکاووس دانشکده پیراپزشکی راه‌اندازی می‌کند
مشاور وزیر نیرو: هرمزگان با فقر منابع آب زیرزمینی روبه‌روست
واگذاری سرپرستی 52 کودک اصفهانی به زوج‌های نابارور
صدور کارت ملی هوشمند برای گیلانی‌ها بزودی آغاز می‌شود
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران:
مصادره مکان‌هایی که در آن مواد مخدر تولید و توزیع می‌شود
   


جزیره قشم که روزانه میزبان بیش از 5هزار نفر گردشگر داخلی و خارجی است به رغم اینکه دهها شناور فوق پیشرفته در مسیر تردد دریایی قشم به بندرعباس تردد می‌کنند از ساعت 22 شب قشم از سرزمین اصلی جدا می‌شود. این در حالی است که راه ارتباطی بندر تاریخی لافت در 70کیلومتری شهر قشم و دور از امکانات شهری با توجه به حضور سازمان منطقه آزاد قشم به صورت شبانه‌روزی دایر است و تردد به صورت 24 ساعته در آن انجام می‌شود. اما شاهراه حیاتی قشم به بندرعباس که از طریق اسکله شهید ذاکری شهر قشم انجام می‌شود در ساعات اولیه شب تعطیل است. در صورتی که صاحبان شناورهای تعاونی و مدیرکل گمرکات قشم آمادگی خود را نه برای ایام ماه مبارک رمضان بلکه برای خدمات‌رسانی در طول سال اعلام کرده‌اند. این آمادگی نیاز به هماهنگی با فرمانداری قشم دارد که با حضور سازمان منطقه آزاد قشم در این شهرستان فرمانداری توان اجرایی خود را از دست داده و نمی‌تواند در خصوص خدمات‌رسانی به مردم تصمیم‌گیری کند. همین امر باعث بروز مشکلاتی برای شهروندان و گردشگران داخلی و خارجی شده است.
شهروندان و گردشگران داخلی با مراجعه به خبرنگار کیهان خواستار انعکاس مشکلات خود و افزایش ساعات تردد شناورها در مسیر قشم و بندرعباس در طول ایام سال شدند و از مسئولین به خصوص فرماندار قشم خواستند تا این مشکل را برطرف سازند.
قشم- خبرنگار کیهان

 


مشهد- خبرنگار کیهان:
فراخوان دهمین دوره جشنواره انتخاب کتاب سال خراسان رضوی در آستانه 14 تیر [روز قلم] اعلام شد.
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: دهمین دوره جشنواره کتاب سال، در شاخه‌های دین، ادبیات، علوم تربیتی، روان‌شناسی و فلسفه کلیات و علوم اجتماعی، هنر، کودک و نوجوان و ترجمه برگزار می‌شود.
حسین مسگرانی با بیان اینکه «سبک زندگی ایرانی و اسلامی» به عنوان موضوع ویژه این دوره انتخاب کتاب سال استان در نظر گرفته شده است، افزود: کتاب‌های مرتبط با «موضوع شعار سال، دفاع مقدس، جنگ نرم، بصیرت‌افزایی و تهاجم فرهنگی» در این جشنواره به صورت خاص مورد توجه قرار می‌گیرند وی با اشاره به اینکه این جشنواره بین کتاب‌های منتشر شده در استان طی سال 91 و نیمه اول 92 برگزار می‌شود، گفت: نویسندگان تا پانزدهم شهریور ماه فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.
مسگرانی همچنین از افتتاح دفترسرای اهل قلم استان در بازار کتاب گلستان مشهد، هم‌زمان با روز قلم خبر داد و اذعان داشت: معرفی آثار جدید تولید شده در استان، برگزاری نشست‌های نقد و بررسی و کارگاه‌‌های آموزشی مرتبط از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای سرای اهل قلم است.
وی تصریح کرد: همزمان با افتتاح سرای اهل قلم خراسان رضوی، جدیدترین رمان منصور انوری نویسنده برجسته مشهدی با عنوان «بر فراز آشیانه عنقا» که روایتی از زندگی سردار شهید محمود کاوه از فرماندهان سپاه خراسان در سال‌های دفاع مقدس است، رونمایی می‌شود.

 


اصفهان- خبرنگارکیهان: همزمان با ماه مبارک رمضان و با حضور خیرین و شاکیان، زمینه آزادی تعدادی از مددجویان کانون اصلاح و تربیت اصفهان فراهم شد. به گزارش روابط عمومی اداره کل زندانهای استان اصفهان، طی مراسمی با دعوت از جمعی از شکات و خیرین، زمینه آزادی 6مددجوی محکوم به پرداخت دیون و جریمه از زندان فراهم شد. کمترین سن مددجویان آزاد شده 15سال و بیشترین آنان 18سال بوده است. همچنین کل بدهی این مددجویان بیش از یکصدمیلیون تومان بود که با کمتر از 10میلیون تومان رضایت اخذ و زمینه آزادی آنان فراهم شد.
اوز- خبرنگارکیهان: مرکز مشارکت زنان همیار حضرت زینب(س) طی مراسمی با مسئول مرکز مشارکت زنان اوز افتتاح شد. این مرکز به مساحت 400مترمربع و با هدف اشتغالزایی 20تن از بانوان بد سرپرست، بی‌سرپرست، و یا سرپرست خانوار در یک منزل اهدائی فردی نیکوکار، احداث شده است. فرحناز احمدی مسئول مرکز مشارکت زنان اوز در آئین افتتاح این مرکز اظهار داشت: این مرکز با کارگاه‌های آشپزی، خیاطی و گلدوزی تأسیس گردیده که درآمد حاصله از آن به بانوان شاغل و نیازمند شهرستان اختصاص می‌یابد.
زنجان- خبرنگارکیهان: مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای زنجان از تولید برق بیش از نیاز مصرف استان زنجان خبر داد. مهندس علی چهل‌ایرانی در جمع خبرنگاران با اشاره به تولید 648مگاوات برق در این استان اظهار داشت: برق منطقه‌ای زنجان مسئولیت خدمت‌رسانی به دو استان زنجان و قزوین را به عهده دارد که مساحتی با 37هزار کیلومترمربع و جمعیتی در حدود دو میلیون و 200هزار نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد وی با اشاره به راه‌اندازی نخستین آزمایشگاه تست توربین‌های بادی در شهرستان ابهر افزود: نیروگاه سلطانیه در طی 18 ماه تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است و آزمایشگاه تست توربین‌های بادی در منطقه علی‌آباد ابهر و با اعتباری حدود 70میلیارد تومان ایجاد می‌شود.
قاین- خبرنگارکیهان: آیت‌الله اصفهانی امام‌جمعه شهر قاین در دیدار با روحانیان و طلاب مدارس علمیه این شهرستان در سخنانی با اشاره به وظیفه روحانیت در جامعه کنونی گفت: اهتمام به امور مسلمانان و رسیدگی به امور اجتماعی و سیاسی جامعه یک تکلیف اساسی است. از این‌رو آگاهی نسبت به علوم دینی و رسیدن به مقام معنوی روحانیت، می‌تواند از روحانیان شخصیتی مطلوب و مؤثر را در جامعه منعکس کند.
یزد- خبرنگارکیهان: مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان یزد از طرح «سی شب، سی سفره افطاری» که با همکاری خیرین و جمعیت هلال‌احمر این استان از ابتدای ماه رمضان آغاز شده، خبر داد. حمید پارسائیان با بیان اینکه بیش از هزار نیازمند بر سر این سفره‌های افطار حضور داشتند، اظهار داشت، همزمان با اجرای این طرح، در راستای کمک‌رسانی هرچه بیشتر به محرومان طرح‌های رحمت نیز اجرا می‌شود که جامعه هدف این طرح را بیماران صعب‌العلاج و خانواده‌های نیازمند و بی‌سرپرست تشکیل می‌دهند که اقلامی به صورت سبد غذایی در این ماه بین آنان توزیع شد.
قاین- خبرنگارکیهان: طی مراسمی 58 واحد مسکونی بهزیستی در قاین، به زنان سرپرست خانوار و معلولان تحت پوشش بهزیستی اهدا شد. خزاعی رئیس اداره بهزیستی قاین با اعلام این خبر گفت: این پروژه در 3654مترمربع و با اعتباری بالغ بر 11میلیارد و 49میلیون ریال از محل اعتبارات قرض‌الحسنه، و مشارکت اعضاء به بهره‌برداری رسید. وی در ادامه افزود: واحدهای تحویلی 63متر بوده که بخشی از اعتبار آن با کمک بلاعوض خیرین و سازمان بهزیستی تأمین شده است.
نائین- خبرنگار کیهان: بیش از 137 میلیارد ریال تسهیلات برای توسعه کشاورزی نائین پرداخت شد. یوسف حسنی، رئیس کار گروه توسعه کشاورزی نائین در جلسه این کارگروه افزود: سال گذشته تعداد 361 طرح در کارگروه توسعه کشاورزی شهرستان تصویب شد که تسهیلات مورد نظر به 188 طرح پرداخت شد و مابقی در حال انجام مراحل اداری است. وی اظهار امیدواری کرد: با تلاش بیشتر، گام های مؤثر در جهت توسعه کشاورزی و استفاده از ظرفیت‌های شهرستان نائین برداشته شود.
همدان- خبرنگار کیهان: مدیرعامل ستاد رسیدگی به امور دیه استان همدان گفت: در سه ماهه اول سال جاری تعداد 89 نفر با مساعدت ستاد دیه از زندانهای استان آزاد شدند که از این تعداد 4 نفر زن و 85 نفر مرد بودند که 39 نفر از آنان محکوم به پرداخت دیه و 59 نفر دیگر محکومان مالی غیرکلاهبرداری و غیر بزهکاری هستند.
جاسک- خبرنگار کیهان: اولین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت در محل سالن اجتماعات فرمانداری جاسک برگزار شد. در این جلسه عبدالمجید مرادی، رئیس اداره ورزش و جوانان و دبیر ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان وظایف کمیته‌های مختلف این ستاد را تشریح کرد و گفت: وظیفه غنی‌سازی اوقات فراغت، وظیفه‌ای سنگین است و امید است با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های موجود بتوانیم گامهای خوبی را در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت نوجونان و جوانان برداریم.
نیشابور- خبرنگار کیهان: مردم خداجو و روزه‌دار نیشابور با راهپیمایی در روز ملی عفاف و حجاب خواستار مبارزه با مظاهر علنی بدحجابی شدند.
راهپیمایان با دادن شعارهایی خواهان مطلوب شدن وضعیت حجاب و عفاف در سطح شهرستان و پیگیری مسئولان بخصوص مسئولان فرهنگی در سطح شهرستان و کشور بودند، پررنگ شدن امر به معروف و نهی از منکر در فضای عمومی و رسانه‌ای کشور و شهرستان از جمله مطالباتی بود که راهپیمایان خواستار پیگیری آن شدند.
بروجرد- خبرنگار کیهان: حجت‌الاسلام والمسلمین حسن ترابی، امام جمعه بروجرد با اشاره به سالروز عفاف و حجاب و حمله به مسجد گوهرشاد گفت: حجاب نشانه یک جامعه دیندار است و متأسفانه روزبه روز فاصله گرفتن از این ارزش اسلامی و بی‌بندوباری در پوشش و رفتار، در جامعه بیشتر می‌شود که این بحران ارزشی متوجه مردم و مسئولان است که چرا امر به معروف و نهی از منکر را از یاد برده‌اند. وی با اشاره به تصویب قانون حجاب و عفاف افزود: مدت 7 سال است که قانون حجاب و عفاف تصویب شده است با این همه دولت این قانون را اجرا نمی‌کند و اقدامات قانونی برای اجرای آن اعمال نمی‌شود.

 


طبس- خبرنگار کیهان:
مربی مرکز شماره 2 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان طبس عنوان نمونه کشوری را کسب کرد.
عفت‌السادات مهاجری مربی و مسئول مرکز شماره 2 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان طبس با 28 سال سابقه فعالیت در حوزه کودک و نوجوان توانست از بین 26 مدیر مرکز پرورش فکری کودکان و نوجوانان یزد در سال 91 مقام نخست استان و مقام نمونه کشوری را به خود اختصاص دهد.
این مربی نمونه در کارنامه کاری خود مربی مسئول نمونه کشوری سال 77 خراسان بزرگ و همچنین برگزیده جشنواره‌های قصه‌گویی حوزه‌ای و استانی در 14 سال متوالی را دارد.
در مراسمی با حضور سیدصادق رضایی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور از عفت‌السادات مهاجری به عنوان مربی مسئول نمونه کشوری تجلیل شد.

 


اهواز- خبرنگار کیهان:
141 میلیارد ریال تسهیلات به طرح‌های توسعه کشاورزی شهرستان اهواز پرداخت شده است.
فرماندار اهواز با بیان اینکه این مبلغ جهت راه‌اندازی و توسعه 324 طرح کشاورزی و دامپروری پرداخت شده اظهار کرد: سال گذشته 732 طرح در کار گروه توسعه کشاورزی شهرستان اهواز مصوب شد که با جدا شدن شهرستان حمیدیه و کارون، 356 طرح در حوزه شهرستان اهواز قرار گرفته است که تسهیلات موردنظر پس از معرفی به بانک و عقد قرارداد به 324 طرح پرداخت شده و مابقی در حال انجام مراحل اداری هستند.
مهندس عبدالعزیز فدعمی بااشاره به تنوع محصولات و گستردگی اراضی و باغات کشاورزی شهرستان اهواز گفت: 107هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان اهواز زیر کشت محصولات زراعی و باغی است که از این مقدار 14هزار هکتار زیرکشت محصولات دیم و 93 هزار هکتار زیرکشت محصولات آبی است.
وی ادامه داد: در اهواز 43 نوع محصولات زراعی و باغی تولید می‌شود که از عمده‌ترین آنها می‌توان به گندم، جو، شلتوک، ذرت و خرما و همچنین تولید آبزیان اشاره کرد.
فدعمی با بیان اینکه در کار گروه توسعه کشاورزی توجه ویژه‌ای به کشف استعدادهای هر شهرستان و شناسایی فرصت‌های اشتغالزایی در تعیین مشارکت شده است خاطر نشان کرد: توسعه و احداث واحدها گاوداری، پرورش گاومیش، طیور و زنبور عسل، احداث و توسعه باغات و زراعت آبی و دیم و طرح‌های کوچک کشاورزی از جمله طرح‌هایی است که تسهیلات توسعه کشاورزی استان به آن تعلق گرفته است.

 


طی روزهای 14 و 15 تیرماه جاری آذربایجان شرقی و شهر تبریز میزبان چهارمین همایش فرصتهای سرمایه‌گذاری با حضور بیش از 400 سرمایه‌گذار داخلی و خارجی از 35 کشور جهان بود.
به گفته مسئولان برگزاری این همایش 408 طرح و پروژه سرمایه‌گذاری در بخشهای مختلف صنعت، معدن، صنایع تبدیلی، کشاورزی، گردشگری، خدمات زیربنایی، عمران شهری با شهرداری‌های برخی شهرهای استان، قرارداد نهایی شد که این اتفاق در حاشیه برگزاری دو روزه این همایش در استان افتاد و قطعا این حرکتها زمینه‌ساز رشد و توسعه استان از طریق جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در تمام حوزه‌ها و بخشها خواهد بود.
از این رو و با توجه به اینکه چهارمین همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری خارجی در تبریز می‌تواند گامی مهم به سوی توسعه بیش از پیش استان آذربایجان شرقی و به تبع آن ایران اسلامی باشد، حال این سؤال در اذهان شهروندان بناب مطرح است که جایگاه شهرستان بناب در چهارمین همایش فرصتهای سرمایه‌گذاری استان در کجا قرار دارد؟!
این سؤال در بین مردم مطرح است که جایگاه مسئولان شهرستان بناب از جمله نماینده مردم در مجلس، فرماندار، شهردار، صنعت و معدن و... در این همایش در کجا قرار داشت؟!
دستگاه‌هایی که با نصب انواع بنرهای رنگارنگ در گوشه و کنار شهر با تبریک برای نمونه شدن در سطح کشور تنها پز آن را می‌دهند؛ به مردم گزارش دهند که در 2 روز برگزاری این همایش بین‌المللی کجا بودند و چه طرح‌هایی را برای اجرا در این شهرستان قرارداد بستند؟!
مسئولان محترم گزارش دهند شهرستانی که به لحاظ داشتن ظرفیت‌های بالقوه از جمله نیروگاه تولید برق، خط آهن، شهرک صنعتی فعال، چندین مجتمع بزرگ فولاد و... خیل زیادی از سرمایه‌گذاران آماده سرمایه‌گذاری در این شهرستان هستند، مسئولین منطقه کدام بهره‌برداری از همایش اخیر را برای جذب سرمایه‌گذار به عمل آوردند؟! و دهها سؤال دیگر...!
اما برای دریافت پاسخ پرسشهای خود به سراغ نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی رفتیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدباقری بنابی که عضویت کمیسیون اقتصادی مجلس را نیز با خود یدک می‌کشد، در پاسخ به پرسش ما گفت: باید یکدل و یکصدا از ظرفیت‌های بناب برای توسعه و پیشرفت این شهر استفاده کنیم.
وی افزود: درصددیم اولین همایش فرصتهای سرمایه‌گذاری شهرستان بناب را در نیمه دوم سال جاری در این شهرستان برگزار کنیم.
این نماینده مجلس با ابراز خرسندی از برگزاری همایش سرمایه‌گذاری در بناب گفت: این همایش گام بلندی برای تجلی ظرفیتهای بناب خواهد بود!
گفتنی است شهرستان بناب واقع در 120 کیلومتری جنوب مرکز استان آذربایجان شرقی با توجه به اتصال این شهرستان به کشورها و استانهای غربی کشور و به واسطه جایگاه خاص خود در این مسیر و نزدیکی به کشورهای همسایه ترکیه و عراق، می‌تواند نقش‌آفرینی بیشتری در سرمایه‌گذاری خارجی داشته باشد.
بناب- خبرنگار کیهان

 


زنجان- خبرنگار کیهان:
مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان از افزایش 40درصدی پرداخت مالیات در سال 91 نسبت به سال گذشته خبر داد.
حسین حقیقی در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: مردم استان زنجان در پرداخت اظهارنامه‌‌های مالیاتی خود کوشا هستند.
وی در خصوص این سؤال که چرا با سرمایه‌دارانی که با همدستی برخی از کارکنان اقدام به دور زدن قوانین کرده و زیر بار پرداخت مالیات نمی‌روند برخورد جدی صورت نمی‌گیرد؟ گفت: باید توجه داشت که برخورد قهری در دستور کار این اداره کل نبوده و اصل بر اعتماد متقابل است تا فرهنگ پرداخت مالیات به استانداردهای جهانی در آینده برسد.
مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان از مردم خواست تا 25 تیرماه نسبت به تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی خود اقدام کنند.
حقیقی با بیان اینکه از 29 تا 31 تیرماه فعالیت اداره کل امور مالیاتی افزایش خواهد داشت، تصریح کرد: در این 3 روز کارکنان اداره کل امور مالیاتی تا ساعت 9 شب برای دریافت اظهارنامه‌های مالیاتی در خدمت مردم خواهند بود.
وی در ادامه تقویت فرهنگ مالیاتی را در سطح جامعه ضروری دانست و گفت: برای تقویت فرهنگ مالیاتی باید خودمان آغاز کننده این کار باشیم.

 


اوز- خبرنگار کیهان:
مردم اوز طبق سنت و روال خود برای ماه مبارک رمضان آذوقه یک ماه را به طور یک‌جا خرید می‌کنند.
یکی از شهروندان اوزی در این مورد گفت: برای ماه مبارک رمضان، برنج، روغن، شکر و آرد را تهیه و به منزل می‌بریم.
شهروند دیگری می‌گفت خداوند در ماه مبارک رمضان به مال و آذوقه‌مان برکت می‌دهد. وی از نعمات و برکات این ماه به خوبی یاد کرد و اظهار داشت: با وجود دمای بالای هوا مردم مشتاقانه به استقبال ماه مبارک می‌روند تا از نعمات و خیر و برکات این ماه برخوردار شوند.
ائمه مساجد نیز با همکاری جماعت نسبت به آماده نمودن مساجد برای پذیرایی از روزه‌داران اقدام کرده و بستر مناسب را برای برپایی نمازهای واجب پنجگانه و مجالس قرآن خوانی آماده ساخته‌اند.

 


کرمانشاه- خبرنگار کیهان:
مسئول بسیج دانشجویی استان کرمانشاه از خدمت‌رسانی بیست گروه جهادی خواهران و برادران دانشگاههای مختلف شهرستان کرمانشاه در قالب اردوهای جهادی تابستان خبر داد.
علی محمد فاطمیان گفت: همزمان با آغاز فصل تابستان و در قالب اردوهای جهادی و طرح هجرت سه، بیست گروه جهادی دانشجویی شهرستان کرمانشاه از دانشگاههای دولتی، آزاد، پیام نور و علمی کاربردی، به منظور خدمت‌رسانی به مردم مناطق محروم سطح استان، اردوهایی پانزده روزه برگزار می‌کنند.
وی با بیان اینکه نیمی از گروه‌های جهادی دانشجویی کرمانشاهی را خواهران و نیمی دیگر از گروه‌ها را برادران بسیجی تشکیل می‌دهند اظهار کرد: دانشجویان جهادگر کرمانشاهی در تابستان امسال در عرصه‌های فرهنگی، عمرانی، پزشکی، علمی و آموزشی به فعالیت می‌پردازند.
مسئول بسیج دانشجویی کرمانشاه در پایان خاطرنشان کرد: سال گذشته دانشجویان کرمانشاهی حاضر در طرح هجرت سه، فعالیتی بالغ بر دو هزار و 500 نفر اردو را در مناطق محروم استان از خود به یادگار گذاشتند.

 


گنبدکاووس- خبرنگار کیهان:
نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی از راه‌اندازی دانشکده پیراپزشکی با هدف تربیت نیروی انسانی متخصص در این شهرستان خبر داد.
دکتر سلیمان عباسی در جلسه هماهنگی آغاز به کار بیمارستان 96 تختخوابی این شهرستان با اشاره به انجام موافقتهای لازم برای راه‌اندازی دانشکده پیراپزشکی از سوی وزارت بهداشت و درمان اعلام داشت تکمیل و تجهیز این بیمارستان از مصوبات سفر اول و دوم ریاست‌جمهوری به گلستان است که برغم تکمیل بیمارستان هنوز در بحث مجهز ساختن آن اقدامی نشده است.
نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی ضمن نامناسب دانستن وضعیت کلی مراکز درمانی این شهرستان، و با توجه به اینکه گنبدکاووس قطب بیماری‌های سرطان و سل در کشور است بر لزوم توجه ویژه در توزیع امکانات و اعتبارات ملی و استانی و همچنین راه‌اندازی مراکز درمانی فوق تخصصی، شیمی درمانی، پزشک خانواده و جانمایی بیمارستان 800 تختخوابی گنبدکاووس تاکید کرد.
در ادامه این جلسه دکتر حسن رحیم‌زاده رئیس شبکه بهداشت و درمان این شهرستان نیز از کمبود پایگاه‌های اورژانس 115 خبر داد و افزود بیمارستان‌های این شهرستان نیز با بیش از ظرفیت اسمی خود مشغول خدمت‌رسانی هستند که در این راستا لازم است برای افزایش فضاهای بیمارستانی اقدام شود.

 


بندرعباس- خبرنگار کیهان:
مشاور وزیر نیرو با اشاره به وضعیت نامطلوب منابع آب‌های زیرزمینی در کشور، تصریح کرد: به همین نسبت هرمزگان نیز شرایط مطلوبی نداشته و با فقر منابع آب زیرزمینی مواجه است.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب هرمزگان، مهندس مهدی ثمره هاشمی در جریان بازدید از طرح‌های آب شیرین کن بندر لنگه افزود: استفاده از آب‌های سطحی و روی آوردن به تکنولوژی شیرین‌سازی آب دریا بسیار ضروری است.
مدیرعامل آبفای کشور اظهار داشت: به رغم پیگیری‌های دو سه سال اخیر برای افزایش تعرفه به منظور نزدیک شدن به قیمت واقعی آب، تاکنون شرایط افزایش تعرفه آب فراهم نشده است.
به گفته وی، در حال حاضر تنها یک چهارم قیمت تمام شده آب شرب از مشترکان دریافت می‌شود، در حالی که آب دارای یک ارزش ذاتی و اقتصادی است که متاسفانه در کشور ما اصلا به آن توجه نشده است.
مشاور وزیر نیرو درخصوص وضعیت اجرایی طرح‌های مهر ماندگار در روزهای پایانی دولت دهم، گفت: در بخش آب و فاضلاب 27 طرح در قالب طرح‌های مهر ماندگار دارد که 12 طرح افتتاح و بهره‌برداری شده و مابقی آن تا پایان این دولت 100درصد اجرا می‌شوند.
به گفته این مقام مسئول، اجرای طرح‌های فاضلاب هزینه بالایی دارد و با تخصیص اعتبارات دولتی نمی‌توان این طرح‌ها را به بهره‌برداری رساند در نتیجه بایستی به دنبال تامین سایر منابع مالی از جمله اوراق مشارکت بود.

 


اصفهان- خبرنگار کیهان:
معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه 1600 زوج نابارور متقاضی فرزند‌خواندگی در نوبت به سر می‌برند، گفت: در سال گذشته 52 کودک اصفهانی به افراد متقاضی واگذار شد.
«سعید صادقی» در نشستی با خبرنگاران افزود: متأسفانه برخی از خانواده‌ها به محض اطلاع از معلولیت فرزند خود آنها را در بیمارستان‌ها و دیگر مراکز رها می‌کنند که ما برای دفاع از حیات این کودک او را در مراکز خود نگهداری و درمان می‌کنیم.
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه طی 10 روز گذشته اورژانس اجتماعی با تصویب هیئت دولت به برنامه ملی فوریت‌های اجتماعی تبدیل شد اهمیت این طرح در سال جاری دوچندان خواهد شد.
صادقی از استقرار حداقل یک اورژانس در هر شهرستان اصفهان خبر داد و آن را جزو چتر حمایتی حوزه اجتماعی بهزیستی عنوان کرد تا با همکاری فرمانداری‌ها این مصوبه هیئت دولت اجرایی شود.

 


رشت- خبرنگار کیهان:
با امضای تفاهم‌نامه‌ای سه‌جانبه میان سازمان‌های ثبت احوال، فناوری اطلاعات و استانداری گیلان، گیلانی‌ها به عنوان استان نخست در کشور صاحب کارت هوشمند می‌شوند.
این مطلب را رئیس سازمان ثبت احوال کشور در مراسم امضای این تفاهم‌نامه عنوان و با بیان اینکه گیلان با پذیرش استان نخست برای صدور کارت ملی هوشمند، خیز بلندی برای تبدیل شدن به استانی الکترونیکی برداشته گفت: این طرح یکی از فن‌آورترین طرح‌های درحال اجرا در کشور است که در تولید و صدور آن از پیچیده‌ترین و بروزترین نرم‌افزارهای دنیا استفاده شده است.
ناظمی اردکانی افزود: از زمان امضای این تفاهم‌نامه تا اجرایی شدن صدور کارت هوشمند ملی 2 تا 3 سال زمان لازم است و ثبت‌نام برای این کارت‌ها از طریق اینترنت خواهد بود که در آینده‌ای نزدیک شرایط آن از طریق رسانه‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود.
استاندار گیلان نیز در این مراسم طی سخنانی اظهار داشت: با اجرای این طرح برای 2 میلیون نفر از گیلانیان بالای 15 سال ظرف 3 تا 4 سال آینده کارت هوشمند صادر می‌شود تا جایگزین کارت‌های ملی شود.
کیهان هاشم‌نیا خاطرنشان ساخت: صدور کارت هوشمند ملی علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف کاغذ برای احراز هویت الکترونیکی و ایجاد رونق کسب و کار تجارت الکترونیکی در استان بسیار مؤثر است که این گام مهم بدون کمک و یاری بخش خصوصی امکان‌پذیر نیست.
در ادامه این مراسم حکیم جوادی رئیس سازمان فناوری اطلاعات نیز از ساخت 9 مرکز داده ملی در کشور خبر داد و افزود: تاکنون کار ساخت 5 مرکز که به عنوان زیرساخت تجهیزات الکترونیک است به پایان رسیده و کار ساخت مرکز داده ملی گیلان نیز تا پایان شهریور ماه سال جاری به پایان می‌رسد.

 


ساری- خبرنگار کیهان:
دبیر شورای هماهنگی مواد مخدر مازندران گفت: اماکنی که در آن مواد مخدر تولید و توزیع می‌شود پس از اثبات قضایی به نفع دولت مصادره خواهد شد.
علیرضا مرادی در نشست خبری با رسانه‌های گروهی استان مازندران با اشاره به تحمیل هزینه‌های بالای مصرف مواد به کشور گفت: به منظور نگهداری یک فرد معتاد 5 نفر باید به کارگیری شود. وی با اعلام اینکه مواد مخدر رتبه چهارم آسیب‌های اجتماعی را در جهان به خود اختصاص داده است اظهار داشت: در کشورمان روزانه 10 نفر به خاطر ناخالص بودن مواد مخدر جان خویش را از دست می‌دهند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در مازندران یادآور شد: 26 درصد زندانیان مازندران در ارتباط با مواد مخدر هستند.
وی در ادامه به تعداد کمپ‌های ترک اعتیاد در مازندران اشاره کرد و گفت: تعداد کمپ‌های مواد مخدر در مازندران با دستور مراجع بلندپایه از 28 مرکز به 43 مرکز افزایش یافت که 28 مجوز نیز در حال صدور است.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10