(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 06 مرداد 1392 - شماره 20553

کوتاه اقتصادی
با اجرای طرح گازرسانی به شهر بیارجمند
تمامی شهرهای استان سمنان از نعمت گاز برخوردار شدند
یک مسئول اعلام کرد
اختصاص 400 میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه به تعاونی‌ها
آمادگی دولت برای خرید برنج شالیکاران
شمارش معکوس برای تولید گاز از فاز 12 پارس جنوبی
درخواست وزارت جهاد کشاورزی از نهادهای نظارتی برای کنترل قیمت حبوبات
سازمان توسعه تجارت اعلام کرد
الزام دریافت کد شبنم برای کالاهای وارداتی
یک مقام مسئول: نوبت‌بندی برق در تهران نداریم
آخرین تصمیمات شورای عالی اشتغال در دولت دهم
با حضور 300 شرکت داخلی و خارجی
بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی مبلمان منزل برگزار می‌شود
پرورش: اگر 10 تا 15 درصد صرفه‌جویی شود
مشکلی در تامین آب رخ نمی‌دهد
برای رفع مشکل نیترات آب مردم با وزارت بهداشت همکاری نمی‌کنند
آغاز مرحله جدید توزیع نهاده‌های دام و طیور با قیمت مصوب
ایران برای نخستین بار سیگار صادر می‌کند
   


* دبیر کل مجمع عالی نمایندگان کارگر کشور با اعلام ثبت شکایت جدید کارگران در دیوان عدالت اداری درباره طرح استاد- شاگردی گفت: به استناد مفاد قانون کار، درخواست توقف اجرای طرح استاد- شاگردی و ابطال بخشنامه اجرایی آن که در شهریور ماه سال گذشته از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه ابلاغ شده بود، را به دیوان ارائه کردیم. آرش فراز از ارائه شکایت جدید کارگران به دیوان عدالت اداری درباره طرح استاد- شاگردی خبر داد و گفت: ما از اساس با اجرای این طرح مخالف بودیم، ضمن اینکه در مراحل تدوین و برنامه‌ریزی آن نیز هیچگونه نظری از نمایندگان کارگران دریافت نشد.
* 2/64 میلیون اوراق و سهم به ارزش 7/601 میلیارد ریال طی معاملات دیروز فرابورس داد و ستد شد و شاخص این بازار با 6/1 واحد رشد به 58/618 واحد رسید. به گزارش روابط عمومی فرا بورس ایران، معاملات دیروز بازارهای فرابورس در 13 هزار و 578 نوبت دست به دست شد. شاخص فرابورس نیز با 27/0 درصد رشد از 1/66 واحد صعود کرد و روی کانال 58/618 واحد ایستاد.
* بعد از راه‌اندازی مرکز دیسپچینگ جمع‌آوری اطلاعات توزیع و مصرف فرآورده‌های نفتی شرکت ملی پخش، دیسپچینگ اطلاعات جایگاه‌های عرضه سوخت هم راه‌اندازی می‌شود.راه‌اندازی مرکز دیسپچینگ شرکت ملی پخش این امکان را ایجاد می‌کند که تمام اطلاعات مربوط به حمل، انتقال و تخلیه فرآورده در مبادی وارداتی، انبارهای نفت، خطوط انتقال فرآورده‌ و نفتکش‌ها، در مرزهای خاکی و آبی کشور به صورت آنلاین ثبت و مدیریت شود.
* سرمایه بانک ملی از 22 هزار و 400 میلیارد ریاال به 99 هزار و 65 میلیارد ریال افزایش یافت که 900 میلیارد ریال آن از محل افزایش سرمایه نقدی و مابقی از محل تجدید ارزیابی عرصه ساختمان‌های بانک است. با برگزاری مجمع عمومی سالانه بانکی ملی ایران، صورت‌های مالی سال 1391 این بانک به تصویب رسید. در این جلسه که با حضور سیدشمس‌الدین حسینی وزیر امور اقتصادی و دارایی به عنوان رئيس‌ مجمع، محمود بهمنی رئيس کل بانک مرکزی و نمایندگان اعضای مجمع در ساختمان موزه بانک برگزار شد، صورت‌های مالی سال 1391 بانک ملی ایران مورد بررسی و تصویب اعضای مجمع قرار گرفت.
* با اجرای عملیات کابل برگردان ارتباط تلفنی مشترکین با پیش‌شماره‌های 8887، 8819 و 8864 الی 8867 از امروز به مدت 72 ساعت دچار اختلال می‌شود.
* مجموع مبلغ تراکنش‌های مالی صورت گرفته از طریق سامانه بانکداری اینترنتی بانک صادرات ایران در پایان خرداد ماه سال 92 نسبت به مقطع زمانی مشابه در سال گذشته 64 درصد رشد را نشان می‌دهد.به گزارش روابط عمومی بانک صادرات ایران، این بانک در راستای ارایه خدمات مطلوب و جلب رضایت مشتریان همگام با پیشرفت فن‌آوری‌های جدید، ارایه خدمات بانکداری اینترنتی متنوع را بر پایه بسترهای اینترنتی امن در دستور کار قرار داده است.تا پایان خرداد ماه سال 92 حدود 264 هزار نفر از مشتریان ضمن عضویت در این سامانه به طور میانگین در ماه حدود 7 میلیون تراکنش مالی خود را با موفقیت به انجام رسانده و در مجموع مبلغ 22 هزار میلیارد ریال در خرداد ماه از طریق این سامانه مبادله شده است.

 


تعداد کل شهرهای بهره‌مند از نعمت گاز در ایران با تکمیل و بهره‌برداری از طرح گاز‌رسانی به شهر بیارجمند استان سمنان به یک هزار و 20 شهر رسید.
به گزارش مهر، در حال حاضر در اکثر استان‌های کشور شهر بدون گاز باقی نمانده و با تکمیل چند طرح در دست اجرا در سال جاری تمامی شهرهای ایران به شبکه ملی گاز متصل خواهند شد.
تا پیش از آغاز برنامه چهارم توسعه تنها حدود 600 شهر ایران از نعمت گاز طبیعی برخوردار بودند، با این وجود از ابتدای برنامه چهارم توسعه تاکنون 420 شهر جدید به شبکه ملی گاز متصل شده‌اند.
در حال حاضر تعداد روستاهای متصل به شبکه گازرسانی کشور هم به حدود 14هزار و 500 روستا افزایش یافته که پیش‌بینی می‌شود تعداد روستاهای گازدار کشور تا پایان سال جاری از مرز 15 هزار روستا عبور کند.
در ابتدای برنامه چهارم توسعه بالغ بر 2 هزار و 80 روستا از نعمت گاز طبیعی برخوردار بودند اما در طول 8 سال گذشته تاکنون بیش از 12 هزار و 220 روستای دیگر به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل شده‌اند.
در شرایط فعلی در مجموع حدود 85 تا 86 درصد خانوارهای شهری و روستایی در کشور از گاز طبیعی استفاده می‌کنند.
جواد اوجی مدیرعامل شرکت ملی گاز پیش‌تر از امضای بزرگترین قرارداد گازرسانی صنعت گاز به منظور اتصال 4500 روستای جدید به شبکه ملی گاز خبر داده و اعلام کرده بود ‌از ابتدای سال جاری تاکنون به طور متوسط روزانه 4 تا 5 روستای جدید به شبکه گاز متصل می‌شوند. این گزارش حاکی است: علیرضا جراحی مدیرعامل شرکت گاز سمنان در تشریح گازرسانی به شهر بیارجمند استان سمنان گفت:‌ برای تکمیل و بهره‌برداری از این طرح، اعتباری بالغ بر 122 میلیارد ریال و در قالب احداث 40 کیلومتر خط انتقال، 38 کیلومتر خطوط تغذیه و شبکه شهری، دو ایستگاه فرستنده و گیرنده توپک، یک ایستگاه شیر بین راهی، یک ایستگاه تقلیل فشار CGS و دو ایستگاه تقلیل فشار TBS اجرا شده است.
به گفته این مقام مسئول با بهره‌برداری از این پروژه، سمنان در ردیف استان‌های سبز قرار گرفته و 100 درصد شهرهای آن از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند.

 


مدیرکل توسعه تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه گفت: از منابع صندوق توسعه ملی 400 میلیارد تومان اعتبار به بخش تعاون اختصاص یافته است.
غلام‌حسن بشارتی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اینکه برای تعاونی‌های اقشار آسیب‌پذیر 3 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: این اعتبار از سوی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با همکاری سازمان بهزیستی انجام خواهد شد که برای سرمایه در گردش و مشکلات ناشی از نوسانات اقتصادی در نظر گرفته شده است.
وی در خصوص تعاونی‌های فنی و حرفه‌ای نیز تصریح کرد: با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای نزدیک به 3 میلیارد تومان نیز به این تعاونی‌ها اختصاص یافت که این تعاونی‌ها بیشتر در زمینه‌های آموزشی فعال هستند.
مدیرکل توسعه تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه از منابع صندوق توسعه ملی نزدیک به 400 میلیارد تومان اعتبار برای بخش تعاون اختصاص یافت، تصریح کرد: 200 میلیارد آن برای بخش صنعت و 200 میلیارد برای بخش کشاورزی در نظر گرفته شده بود که براساس آمار به طرح‌های معرفی شده، این اعتبار پرداخت شده است.
به گفته بشارتی، یکی از مشکلات که با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی وجود دارد این است که باید طرح‌ها 70 درصد تکمیل شده باشد تا بتوانند از این اعتبارات استفاده کنند.
وی افزود: با این شرایط برخی طرح‌ها نمی‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.
مدیرکل توسعه تعاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه اعتبارات سال گذشته در سال جاری توزیع می‌شود، بیان داشت: امسال 7 هزار میلیارد ریال برای بخش تعاون درخواست شده است.
وی در پاسخ به این سوال که تعاونی‌ها معتقدند روند تسهیلات دهی در این بخش بسیار کند و غیرمنطقی است، بیان داشت: سیستم بانکی براساس روال خود عمل می‌کند و تعاونی‌ها نیز بیشتر در بخش ضمانت‌نامه مشکل دارند و یا اینکه در طرح‌ها و توجیه فنی و اقتصادی با معضل روبه رو هستند.
بشارتی عنوان کرد: از سوی صندوق توسعه ملی هم به بخش خدمات تسهیلات داده نمی‌شود بلکه مختص بخش تولید است.

 


معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به آغاز فصل برداشت برنج در برخی استانهای شمالی، گفت: چنانچه تقاضایی برای فروش برنج به شرکت بازرگانی دولتی ایران از سوی شالیکاران وجود داشته باشد، آماده خرید هستیم.
عباس قبادی در گفت‌وگو با مهر با اشاره به آغاز فصل برداشت برنج در برخی از استانهای شمالی کشور، گفت: چنانچه کشاورزان تمایلی به فروش برنج خود به دولت و شرکت بازرگانی دولتی ایران داشته باشند، این آمادگی وجود دارد که برنج را از شالیکاران خریداری کنیم.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: البته هنوز مراجعه‌ای از سوی شالیکاران برای فروش برنج به دولت نشده است.
وی تصریح کرد: دولت آمادگی کامل دارد تا برنج تولیدی را با قیمت خرید تضمینی که در ابلاغیه دولت آمده از شالیکاران خریداری کرده و پول آن را نیز در کمترین مدت به شالیکاران پرداخت کند.

 


مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس گفت: در ادامه مراحل پیش‌راه‌اندازی و راه‌اندازی بزرگترین پروژه گازی پارس جنوبی، مراحل تست و راه‌اندازی گرم تاسیسات فراساحلی آغاز شد.
محمدرضا زهیری اظهار کرد: این عملیات به منظور تست و آزمایش تجهیزات عرشه و مشعل سکوی 12 A و نیز بررسی مسیر جریانی گاز در خط لوله 150 کیلومتری انتقال گاز این بخش از میدان مشترک پارس‌جنوبی در بستر دریا انجام می‌گیرد.
وی افزود: طبق هماهنگی‌های انجام شده با شرکت انتقال گاز ایران، از امروز حجم مشخصی از منابع گاز شیرین پالایشگاهی به منظور انجام تست‌های نهایی سیستم‌های ایمنی و راه‌اندازی تجهیزات و تاسیسات دریایی از خشکی به سمت موقعیت دریایی استقرار سکوی A 12 ارسال خواهد شد.
به گفته زهیری با اجرای این بخش از عملیات طی 10 روز آینده مشعل یکی از سکوهای اصلی فاز 12 در مرزی‌ترین نقطه آبهای مشترک ایران و قطر بر فراز آبهای خلیج‌فارس روشن خواهد شد.
مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس افزود: با تکمیل مراحل راه‌اندازی، استخراج و تولید گاز ترش از چاههای این بخش از میدان مشترک به میزان 500 میلیون فوت مکعب جهت راه‌اندازی اولین ردیف پالایشگاهی به خشکی (عسلویه) آغاز و به تدریج به ظرفیت تولید یک میلیارد فوت مکعب معادل تولید یک فاز استاندارد پارس‌جنوبی ارتقا خواهد یافت.
وی با اشاره به برنامه‌ریزی و همکاری مطلوب انجام گرفته میان بخش‌های کارفرمایی و پیمانکاری در بهره‌برداری به موقع از بزرگترین فاز گازی پارس‌جنوبی اظهار کرد: مرحله نخست تولیدات پالایشگاهی این فاز پس از شیرین‌سازی با تزریق به خط لوله ششم سراسری گاز جهت مصارف سوخت مورد نیاز زمستانی کشور در نظر گرفته شده است.
طرح توسعه فاز 12 پارس‌جنوبی به عنوان بزرگترین پروژه تولیدی گاز کشور با ظرفیت نهایی برداشت از مخزن به میزان 84 میلیون متر مکعب گاز ترش از میدان مشترک به کارفرمایی شرکت نفت و گاز پارس توسط شرکت ایرانی پتروپارس اجرا شده است.
این نخستین طرح پالایشگاهی پارس‌جنوبی است که راه‌اندازی تاسیسات فراساحلی آن متفاوت با طرح شرکت‌های خارجی و براساس فناوری و مدل ابداعی متخصصان ایرانی (تست و راه‌اندازی با گاز شیرین) صورت می‌گیرد.

 


مدیرکل دفتر نباتات و علوفه‌ای وزارت جهاد کشاورزی با بیان این که تولید حبوبات امسال مطلوب است، گفت: هیچ دلیلی برای افزایش قیمت وجود ندارد اما دلالان همچنان نرخ‌ها را برای مصرف‌کنندگان بالا می‌برند.
دلاور حیدرپور با اشاره به اینکه تولید امسال حدود 850 هزار تن انواع حبوبات برآورد می‌شود، گفت: اما فاصله نرخ‌ها از مزرعه تا مصرف نهایی گاهی بیش از 100 درصد افزایش نشان می‌دهد.
وی، برداشت نخود را هم امسال حدود 400 هزار تن پیش‌بینی کرد و گفت: کرمانشاه، لرستان، خراسان شمالی، کردستان، آذربایجان‌غربی و شرقی استان‌های عمده تولید نخود است.
مدیرکل دفتر نباتات و علوفه‌ای وزارت جهاد کشاورزی گفت: قیمت هر کیلوگرم نخود در محل‌های تولید کاهش یافته و 1800 تا 2000 تومان است در حالی که قیمت آن در بازار تا 5 هزار تومان هم می‌رسد و این سود نصیب واسطه‌ها می‌شود در حالی که کشاورز ضرر هم می‌دهد، این مشکل در بقیه اقلام حبوبات نیز مطرح است.
حیدرپور خواهان نظارت نهادهای مسئول و کنترل این روند شد و گفت: کشاورزان خواهان صدور این محصول هستند و می‌خواهند تعرفه 50 درصدی صدور آن حذف شود.
مدیرکل دفتر نباتات و علوفه‌ای وزارت جهاد کشاورزی پیش‌بینی کرد: امسال حدود 850 هزار تن انواع حبوبات در کشور تولید شود که در مقایسه با مدت مشابه پارسال حدود 50 هزار تن افزایش خواهد داشت.

 


سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کرد: تمامی واردکنندگان کالاها، اعم از سلامت‌محور از جمله دارو و تجهیزات پزشکی، در هنگام ثبت سفارش ملزم به اخذ گواهی دریافت کد رهگیری شبنم شدند.
در اطلاعیه سازمان توسعه تجارت برای کلیه واردکنندگان آمده است: به اطلاع می‌رساند، برابر رویه اجرایی ابلاغی از سوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، کلیه واردکنندگان کالاها، اعم از سلامت‌محور از جمله دارو و تجهیزات پزشکی، در هنگام ثبت سفارش ملزم به اخذ گواهی دریافت کد رهگیری شبنم هستند.
همچنین واردکنندگان پس از ترخیص کالا با ارائه مدارک مثبته به کارگزار اجرایی (در خصوص کالاهای سلامت‌محور کارگزاران مورد تایید سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی) اقدام به دریافت برچسب شبنم (در خصوص کالاهای سلامت‌محور با لوگوی سازمان غذا و دارو) نمایند.
با متخلفان مطابق مقررات و ضوابط مصوب برخورد خواهد شد.

 


معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق تهران با بیان اینکه به هیچ عنوان نوبت‌بندی در تهران صحت ندارد گفت: تهران از لحاظ تامین برق مشکلی ندارد و قطعی‌های پراکنده در تهران بخاطر کمبود تولید نیست.
کامبیز ناظریان در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس افزود: از لحاظ تامین برق تهران مشکلی ندارد و زمانی که دمای هوا افزایش می یابد نرخ مسائل مربوط به آسیب تجهیزات افزایش می‌یابد و سیستم‌های حفاظتی هوشیارتر می‌شوند.
وی ادامه داد: در اواخر هفته گذشته که دمای هوا بسیار بالا رفت مشکلی از لحاظ تامین برق در تهران بوجود نیامد و بیشتر بحث خرابی بود که با توجه به افزایش دمای هوا و بار شبکه برق، نرخ حوادث و آسیب تجهیزات افزایش یافت.
ناظریان در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به افزایش دما، شرکت توزیع برق نیز همانند شرکت آبفای استان تهران احتمال نوبت‌بندی برق را مطرح خواهد کرد، گفت: تاکنون به هیچ عنوان بحث نوبت‌بندی برق مطرح نبوده و نیست، بنابراین باید اذعان داشت که اگر محدودیت تامین برق باشد و مسئولان اعلام کنند که مشکلی در تامین برق نداریم مردم به خوبی این موضوع را حس خواهند کرد.
وی ادامه داد: وقتی که دمای هوا بالا می‌رود و بار شبکه افزایش می‌یابد و 1500 مگاوات سیستم سرمایشی در دو ماه اخیر اضافه می‌شود این عدد با این درجه حرارت طبیعی است که نرخ حوادث و آسیب تجهیزات را بالا ببرد و سیستم‌های حفاظتی فعال‌تر شوند و قطعی برق رخ دهد.
ناظریان تاکید کرد: شرایط فعلی برق تهران هیچ مشکلی از لحاظ تولید ندارد که بخواهد محدودیت ایجاد کند و قطعی برق رخ دهد.
وی ادامه داد: خاموشی‌های برق در تهران پراکنده است ولی از لحاظ اینکه بخواهد محدودیت‌هایی اعمال شود تا بگوییم چون تولید برق کم است پس باید خاموشی اعمال کنیم به هیچ عنوان اینطور نیست.
مدیریت مصرف
وزارت نیرو به منظور مدیریت مصرف برق در دو ماهه باقیمانده فصل تابستان، به آن دسته از صنایع و کارخانجاتی که در راستای دیماند برق اقدام کنند پاداش نقدی و برق ارزان قیمت ارائه می‌کند.
شرکت توانیر در تشریح جزئیات اجرای این طرح جدید برق، اعلام کرد: هر واحد صنعتی با کاهش دیماند برق خود حداقل به میزان 10 درصد در دوره زمانی حداقل 5 روز مستمر، از پاداش ریالی بابت کاهش دیماند و کاهش انرژی مصرفی مطابق با جداول اعلامی توسط شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع برخوردار خواهد شد.
از این رو چنانچه صاحبان صنایع با تجمیع بخشی از مرخصی سالیانه پرسنل در یک مدت دست کم 5 روزه در مردادماه سالجاری باعث کاهش دیماند تا حد نزدیک به 100 درصد و یا تعطیل کردن بخشی از واحدهای تولیدی در دوره زمانی لااقل 5 روزه در مرداد سالجاری برای انجام تعمیرات و سرویس‌های دوره‌ای سالیانه باعث کاهش دیماند بین ‍10 تا 100 درصد شوند، متناسب با مقدار کاهش دیماند و میزان کاهش مصرف انرژی در دوره اجرای طرح، پاداش ریالی هم به مقدار کاهش دیماند و هم به مقدار کاهش انرژی مصرفی دریافت خواهند کرد.

 


معاون وزیر کار و رفاه اجتماعی، آخرین تصمیمات شورای عالی اشتغال در دولت دهم راتشریح کرد.
علی‌اکبر لبافی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به آخرین جلسه شورای عالی اشتغال در دولت دهم اظهار داشت: یکی از مباحثی که در جلسات پیگیری می‌شد اختصاص منابع بانکی به مشاغل خرد،‌خانگی و خود اشتغالی بود که در آخرین جلسه مقرر شد بانک‌های خصوصی نیز در این زمینه همکاری کنند.
معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: مقرر شد بانک‌های خصوصی کشور نسبت به تخصیص 30 درصد از مازاد منابع نسبت به مصارف قرض‌الحسنه خود به طرح‌های خود اشتغالی و مشاغل خانگی و کسب و کار خرد در سال جاری اقدام کنند.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه بانک مرکزی مکلف است مبلغ تسهیلات پیش‌بینی شده را تعیین کند، گفت: پس از تعیین، این موضوع برای پرداخت به استان‌ها ابلاغ خواهد شد.
لبافی با اشاره به تأسیس و راه‌اندازی صندوق‌های قرض‌الحسنه خرد محلی روستایی تصریح کرد: این ایده به همت مسئولان صندوق مهر امام رضا مطرح شد که مباحث اولیه آن نیز تهیه و تدوین شده است.
وی تأکید کرد: مقرر شد تأمین منابع مالی مورد نیاز این صندوق‌ها از منابع دولت،‌کمیته امداد، پست بانک و صندوق مهر امام رضا انجام شود.
به گفته معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی، قرار است ضوابط و آیین‌نامه این صندوق‌ها از سوی مرکز توسعه روستایی و مناطق محروم دولت ظرف سه ماه تهیه و به شورای عالی اشتغال ارائه شود.

 


بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی مبلمان منزل از تاریخ 22 لغایت 25 مرداد ماه به مدت 4 روز در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.
حسین نوروزی مدیر اجرایی و برگزارکننده بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی مبلمان منزل با اعلام این خبر افزود: این نمایشگاه به عنوان بدنه اجرایی اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مبلمان در حالی آغاز به کار می‌کند که بیش از 300 مشارکت‌کننده داخلی و خارجی، آخرین توانمندی و تکنولوژی روز دنیا را در زمینه صنعت مبلمان ارائه خواهند کرد.
وی با اشاره به اینکه سکوی صادرات شعار نمایشگاه امسال است، افزود: باتوجه به رکود شدید واردات مبلمان به کشور، این نمایشگاه فرصتی مناسب برای تأمین نیاز نمایشگاه‌داران مبلمان سراسر کشور به محصولات مرغوب و صاحب برند به شمار می‌آید.
به گفته وی فراهم آمدن بازار صادرات مبلمان ایرانی که با واقعی شدن نرخ ارز طی سال گذشته پدید آمد رشد چهار برابری ارزش صادرات مبلمان کشور را نسبت به سال 90 به همراه داشت.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دستیابی ایران به جایگاه مناسب در بازارهای خارجی اظهار کرد: رشد و توسعه زیرساختهای تکنولوژیک صنعت مبلمان کشور که با سرمایه‌گذاری‌های گسترده اصحاب این صنعت طی دو دهه گذشته صورت گرفته، شرایطی را فراهم آورد تا مبلمان مرغوب ایرانی بتواند به پشتوانه کیفیت بالا و قیمت رقابتی که اکنون از آن بهره‌مند شده، امکان دستیابی به جایگاه مناسب در بازارهای جهانی را بیابد.
وی اجرای کارگاه‌های آموزشی و هم‌اندیشی با متخصصین بین‌المللی که در قالب حضور رئیس و جمعی از اعضای اتحادیه شرکت‌های طراحی داخلی اسپانیا در این نمایشگاه عملیاتی شده را وجه تمایز نمایشگاه مبلمان منزل امسال دانست و اعلام کرد: ترغیب و تشویق مشارکت‌کنندگان به نوآوری و خلاقیت از طریق اجرای برنامه ارزیابی محصولات برتر و اعطای تندیس به این محصولات، اجرای برنامه آشناسازی تولیدکنندگان مبلمان منزل با اصول استاندارد محصول که از مقدمات صادرات محصول به خارج از کشور محسوب می‌شود و تسهیل دنبال نمودن این فرایند در مؤسسه استاندارد و بالاخره امکان‌سنجی ایجاد برند واحد ملی برای مبلمان منزل ایرانی با هدف گسترش برنامه‌های بازاریابی صادراتی از جمله دیگر برنامه‌های نمایشگاه مبلمان منزل امسال است که با هدایت اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مبلمان ایران و حمایت همه‌جانبه سایر تشکل‌های صنعت مبلمان کشور اجرایی می‌شود.
نوروزی همچنین از دعوت هیئت‌های تجاری چندین کشور دنیا برای بازدید از این نمایشگاه خبر داد و تصریح کرد: در سال حماسه سیاسی و اقتصادی برگزارکنندگان این نمایشگاه که متشکل از دست اندرکاران و اصحاب صنعت مبلمان کشور هستند با طرح‌ریزی برنامه‌هایی نظیر دعوت از عمده خریداران و نمایشگاه‌داران مبلمان از کشورهای تایوان، اسپانیا، ایتالیا، عراق و افغانستان همراه با اجرای پانل تخصصی مبتنی بر آموزش اصول اجرایی و عملیاتی صادرات مبلمان از کشور اقدام نموده، تا از این طریق گام‌های مؤثرتری جهت توسعه هرچه بیشتر روابط تجاری برداشته شود.

 


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تهران گفت: افزایش دما موجب رشد بالای مصرف آب شده و در روزهای اخیر سرانه مصرف در تهران به مرز 400 لیتر رسیده است.
محمد پرورش با عذرخواهی از مردم مناطقی مثل افسریه به دلیل قطعی آب در روز پنجشنبه گذشته، گفت این شرکت تمام توان و تاسیسات خود را برای تولید آب به کار گرفته اما باید توجه داشت که مصرف آب نیز بسیار بالا رفته است.
وی افزود: در روز پنجشنبه گذشته (سوم مرداد) مصرف آب تهران به سه میلیون و 420 هزار متر مکعب رسید که این میزان مصرف تاکنون در تهران بی‌سابقه بوده است.
مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران ادامه داد: سال گذشته شش روز مصرف بالای سه میلیون و 200 هزار متر مکعب در تهران رخ داد، اما امسال تاکنون 22 روز مصرف بالای سه میلیون و 200 هزار متر مکعب و هفت روز مصرف بالای سه میلیون و 350 هزار متر مکعب در تهران ثبت شده است.
پرورش با بیان اینکه، مصرف سرانه آب در بسیاری از کشورهای جهان 100 تا 150 لیتر است،‌گفت: افزایش دما موجب رشد بالای مصرف شده و در روزهای اخیر سرانه مصرف در تهران به مرز 400 لیتر رسیده است.
پرورش خاطرنشان کرد: در زمان کنونی تمام تاسیسات، تلمبه‌خانه‌ها و تصفیه‌خانه‌ها در مدار استفاده است،‌اما باید توجه داشت که در صورت آسیب دیدن هر یک از تاسیسات، تولید آب با مشکل مواجه می‌شود.
وی تصریح کرد: مصرف کنونی آب در شهر تهران بسیار بالا است و مردم باید بین 10 تا 15 درصد صرفه‌جویی کنند تا در تامین آب مشکلی ایجاد نشود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران اظهار داشت: بسیاری از نقاط تهران روز پنجشنبه با وجود دمای 43 درجه قطعی آب و مشکل فشار آب نداشتند، اما در برخی از نقاط تهران به خصوص شمال غرب تهران که آب از تصفیه خانه‌کن وارد می‌شود، افت فشار وجود داشته است.
وی همچنین از مردم افسریه به خاطر قطعی‌های مکرر آب در روز پنجشنبه عذرخواهی کرد و گفت: برنامه‌ریزی شده است که حتی اگر هوا گرمتر نیز شود، در این منطقه مشکلی به وجود نیاید.
پرورش افزود: ما بحث جیره‌بندی را به طور کامل فنی می‌کنیم، زیرا وقتی بحث جیره بندی آب پیش می‌آید که منابع آب وجود نداشته باشد و مجبور باشیم آن را تقسیم کنیم.
پرورش با بیان اینکه، در زمان کنونی به اندازه حجم دریاچه چیتگر، آب در تهران تصفیه و تولید می‌شود، بار دیگر تصریح کرد: مردم باید بین 10 تا 15 درصد صرفه‌جویی کنند تا مشکلی در آبرسانی به شهر تهران رخ ندهد.

 


رئیس اداره بهداشت آب و فاضلاب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به وجود نیترات در آب چند نقطه محدود در تهران (برخی مناطق یافت‌آباد و منطقه 18) گفت: متأسفانه مردم برای رفع این مشکل همکاری نمی‌کنند.
غلامرضا شقاقی تصریح کرد: شبکه‌های خصوصی آب و فاضلاب در این مناطق هنوز به طور کامل تحویل شبکه آبرسانی سراسری نشده است و مردم به خاطر ارزان‌تر بودن خدمات آب بخش خصوصی از دریافت انشعاب آب از شبکه سراسری خودداری کرده و سلامت خود را به مخاطره می‌اندازند.
وی خاطرنشان کرد: برخی افرادی که اقدام به تحویل آب غیراستاندارد به مردم می‌کردند به مراجع قضایی معرفی شده‌اند و اکنون نیز درحال پیگیری این موضوع هستیم تا مشکل نیترات آب چند منطقه معدود در تهران حل شود.
شقاقی با بیان اینکه پدیده افزایش نیترات بیش از حد مجاز هنگامی رخ می‌دهد که بارندگی کم بوده و برداشت از آب‌های زیرزمینی افزایش یابد، یادآور شد: یکی از عوارض نیترات، اختلال در سیستم اکسیژن‌رسانی بدن است.

 


شرکت پشتیبانی امور دام از آغاز مرحله جدید توزیع نهاده‌های دام و طیور با قیمت مصوب خبر داد.
براین اساس، نهاده‌های مذکور از ابتدای مرداد ماه بین تشکل‌های ذیربط توزیع می‌شود. به گزارش روابط عمومی شرکت پشتیبانی اموردام، مرجع پاسخگویی نیاز واحدهای مرغ تخم‌گذار و جوجه یک روزه به ترتیب اتحادیه سراسری میهن و اتحادیه سراسری جوجه یک روزه تعیین شده است.
همچنین واحدهای تولیدی دامداران (گوشتی و شیری، واحدهای مرغ گوشتی، واحدهای تولیدی وابسته هلدینگ کشاورزی مجموعه کوثر (بنیاد شهید) به ترتیب باید به اتحادیه سراسری دامداران، تعاونی‌های استانی ذیربط با هماهنگی سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی استان‌ها و شرکت سرمایه‌گذاری کشاورزی کوثر مراجعه کنند.
نهاده مورد نیاز واحدهای تولیدی وابسته هلدینگ آستان قدس، تولید کنندگان خوراک دام و طیور نیز هر کدام از طریق شرکت پشتیبانی امور دام استان خراسان رضوی و سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت تأمین می‌شود.
سایر تولید کنندگان نیز برای دریافت نهاده مورد نیاز خود می‌توانند به سازمان‌های صنعت،‌معدن و تجارت و جهاد کشاورزی استان‌ها مراجعه کنند.

 


مدیرعامل شرکت دخانیات ایران از تولید سیگار با فناوری نانو در کشور برای اولین بار خبر داد و اعلام کرد: اولین محموله صادراتی سیگار ایرانی برای بازار هدف بارگیری شده است.
معصوم نجفیان در چهارمین نشست مدیران شرکت با بیان اینکه براساس توافقات و اقدام صورت گرفته اولین محموله‌های سیگار ایرانی به زودی وارد بازار جهانی خواهد شد، گفت: این اقدام می‌تواند ضمن ارز‌آوری برای کشور نقش عمده‌ای در تجارت خارجی سیگار ایفا کند، زیرا برجسته کردن صادرات در فرآیند تولید محصولات علاوه بر رونق فعالیت‌های اقتصادی و تولید کالاهایی متناسب با ذائقه‌هایی فراتر از مرزهای داخلی، رونق تجارت جهانی را نیز به همراه دارد.
وی با بیان فناوری نانو، فناوری زیستی و فناوری اطلاعات سه قلمرو علمی هستند که انقلاب سوم صنعتی را شکل می‌دهند تأکید کرد: خوشبختانه شرکت دخانیات نیز وارد این قلمرو علمی کارآمد در تولید سیگار شده و برای اولین بار در تاریخ صنعت دخانیات به زودی تولید سیگار با فناوری نانو در مجتمع دخانیات مازندران صورت خواهد گرفت که این امر در راستای ارتقای کمی و کیفی محصولات دخانی انجام می‌گیرد که می‌تواند نقش بزرگی را در مبارزه با قاچاق کالای دخانی داشته باشد.
نجفیان افزود: در تیرماه سال جاری 2 میلیارد و 12 میلیون نخ سیگار تولید شده که در مقایسه با تولید یک میلیارد و 593 میلیون نخ در مدت مشابه تیرماه سال گذشته 26 درصد افزایش تولید را نشان می‌دهد که تمام افزایش تولید در راستای صادرات است.
وی تأکید کرد: در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی مزین شده شاهد تحولات گسترده تولیدی در عرصه صنعت دخانیات هستیم؛ صنعتی که به جرأت می‌توان گفت در کنار تمام ناملایمات یکی از موفق‌ترین و کارآمدترین صنایع کشور بوده است.
نجفیان با بیان اینکه حلقه مفقوده صنعت دخانیات در طول 76 سال فعالیت تولیدی، صادرات است و افزایش تولید شرکت فقط مختص داخل نیست بلکه هدف صادرات کالای دخانی است تأکید کرد: صادرات به عنوان موتور محرکه اقتصاد و رمز بقای کشورها در بازارهای جهانی نقش مهمی را در عرصه اقتصاد جهانی ایفا می‌کند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10