(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 06 مرداد 1392 - شماره 20553

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
دعای روز نوزدهم ماه مبارک رمضان
پروژه ناشیانه حامیان فتنه! (یادداشت روز)
نفس آسمان گرفت (به جای گفت و شنود)
در دیدار با نمایندگان مجلس
روحانی: تلاش من معرفی اعضای کابینه در روز تحلیف است
کیهان و خوانندگان
حضور مقامات و چهره‌های سیاسی کشورهای خارجی در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور منتخب
در برنامه زنده تلویزیونی احمدی‌نژاد امشب با مردم سخن می‌گوید
دورخیز مسافران بی‌بلیت
برای قطار کابینه!(خبر ویژه)
نظرات کیهان کمک به روحانی است(خبر ویژه)
گنده‌گویی‌های آقای منافق!(خبر ویژه)
 


اللَّهُمَّ وَفِّرْ فِيهِ حَظِّي مِنْ بَرَكَاتِهِ وَ سَهِّلْ سَبِيلِي إِلَى خَيْرَاتِهِ وَ لا تَحْرِمْنِي قَبُولَ حَسَنَاتِهِ يَا هَادِيا إِلَى الْحَقِّ الْمُبِينِ
«خدایا! بهره‌ام را از برکات این روز افزون کن و راهم را برای رسیدن به نیکی‌های آن هموار ساز و از پذیرش کارهای خوب در آن محرومم مکن. ای هدایت کننده به‌سوی حق آشکار!»

 


این روزها حامیان فتنه آمریکایی- صهیونیستی سال 88 و برخی مدعیان افراطی به اصطلاح اصلاح‌طلب به ترفند و تاکتیک نخ‌نما شده «فرار به جلو» روی آورده‌اند.
«فرار به جلو» از شگردهای عملیات روانی است که حریف سعی می‌کند با نعل وارونه، دست پیش بگیرد و خود را طلبکار جا بزند تا از عقبه و گذشته خودش رهایی بیابد.
این تکاپو و تلاش ناشیانه با پمپاژ رسانه‌ای رسانه‌ها و مطبوعات زنجیره‌ای در داخل و شبکه عنکبوتی اپوزیسیون در خارج همراه بوده است.
ماجرا باز می‌گردد به اینکه کیهان طی روزها و هفته‌های اخیر با رصد آشکار گفتار، رفتار و تحرکات دشمن و ضد انقلاب نقشه آنها را برای خط نفوذ در دولت یازدهم لو داد و این آژیر را به صدا درآورد که اصحاب فتنه با سهم‌خواهی نامشروع و غیرقانونی، کابینه حجت‌الاسلام روحانی را نشانه رفته‌اند.
خب؛ همین افشاگری کیهان از پروژه چندلایه مثلث فتنه، ضدانقلاب و اپوزیسیون خارج‌نشین برای به انحراف کشاندن دولت یازدهم از مسیر خدمتگزاری و اولویت حل مشکلات اقتصادی، باعث شد تا هجمه و حمله سازمان یافته به کیهان کلید بخورد.
حامیان فتنه 88 و اشخاص معلوم‌الحالی که کارنامه و سابقه آنها با افراطی‌گری گره خورده به عنف و عدوان، گفتمان اعتدال دولت منتخب، را تصرف کرده و کیهان را به مواضع افراطی متهم کردند.
از قضا رسانه‌های ضدانقلاب و جبهه معارض ملت بزرگ ایران به صحنه آمده و حملات کینه‌توزانه علیه کیهان را بازتاب و انعکاس دادند.
در قاموس هوچی‌گرایانه و شلتاق‌کارانه آنها کیهان التهاب‌آفرینی می‌کند، وضعیت کشور را متشنج می‌نماید، افراطی است و بیرون از گفتمان اعتدال حرکت می‌کند و دهها اتهام و دروغ دیگر که هیچ‌گاه برای آن نه تنها سندی ارائه نکردند بلکه از حداقل استدلال ساده‌ای برای مدعیات خود عاجزند.
در این میان منطق کیهان روشن و عیان است. کسانی که با افعال مجرمانه دست به اردوکشی‌های خیابانی زدند، رای ملت را در سال 88 برنتافتند، دروغ بزرگ تقلب در انتخابات را پمپاژ کردند، به دو رکن جمهوریت و اسلامیت نظام چنگ انداختند و به تعبیر روشنگرانه رهبر معظم انقلاب «بزرگ‌ترین گناه آنها این است که دشمن را امیدوار ساختند»؛ حق ندارند به مراکز مدیریتی و صحنه سیاسی کشور بازگردند. چرا؟ چون «خائن» به ملت و نظام و رهبری نمی‌تواند خود را «خادم» جا بزند.
اینکه افراطیون آشکارا به قانون تمکین نکردند و اکنون «اصلاحات» را به «اعتدال» تعریف می‌کنند سرقفلی نامشروعی است که خیال می‌کنند می‌شود حافظه تاریخی مردم را نادیده گرفت.
اما چند سوال کلیدی و مهم وجود دارد که پاسخ به آنها کمک می‌کند تا پشت پرده حملات سازمان یافته به کیهان معلوم شود.
در آستانه شکل‌گیری کابینه یازدهم و در پی هشدارهای دلسوزانه کیهان نسبت به جریانی که تلاش می‌کند با سهم‌خواهی به دولت نفوذ کند تحرکات فتنه‌گران بر ضد کیهان با چه هدفی رسانه‌ای می‌شود؟ سوت و کف ضد انقلاب و سلطنت‌طلب‌ها و گروهکی‌ها نشانه چیست؟
آیا هماهنگی برخی رسانه‌های زنجیره‌ای با شبکه عنکبوتی اپوزیسیون خارج‌نشین در حمله به کیهان از سر تصادف است؟ یا ارتباطی معنادار حاکم است؟ چرا برخی- ولو بسیار معدود- با شکل و شمایل به اصطلاح اصولگرایی در دام تخریب علیه کیهان گرفتار شده‌اند؟ درباره آنچه در بالا آمد و پاسخ به سوالات مورد اشاره چند نکته قابل اعتناست؛
1- انتخابات 24 خرداد نشان داد گفتمان مردم در انتخابات، گفتمان قانون‌گرایی است. در واقع این گفتمان بر همه گفتمان‌ها و خرده‌گفتمان‌هایی که در فضای سیاسی کشور مطرح شد سیطره پیدا کرد و حضور پرشور و معنادار مردم در انتخابات با مشارکت بالای 72 درصدی ثابت کرد فتنه‌گران و سران فتنه که در سال 88 به قانون تمکین نکردند و خسارات بی‌شماری برای کشور به بارآوردند در محضر ملت بزرگ ایران رسوا شده‌اند.
2- طرح گفتمان اعتدال‌گرایی از سوی رئیس‌جمهور منتخب حاکی از آن است تا افراطیون فرصت جولان نداشته باشند. اکنون سوال این است که مرز اعتدال کجاست؟
آیا می شود هرکسی و یا هر طیف سیاسی اعتدال را به نفع خود مصادره کند؟ بدون شک پاسخ منفی است بنابراین آنچه که فصل‌الخطاب است و اعتدال در بستر آن شکل می‌گیرد و راه را بر فرصت‌طلبان و سهام‌خواهان می‌بندد؛ «قانون» است.
پیوند در هم تنیده «اعتدال» و «قانون» غیرقابل انکار است. بنابراین اکنون و پس از گذشت 4 سال از انتخابات سال 88 و در حالی که گفتمان «اعتدال» به گفتمان رایج کشور تبدیل شده است، قانون‌گریزان دچار کابوس سهمگینی شده‌اند. 4 سال پیش به اتهام ناروای جابجایی 11 میلیون رأی، بذر فتنه را پاشیدند ولی در انتخابات اخیر مشخص شد حتی نظام برای کمتر از 300 هزار رأی پای امانت مردم می‌ایستد.
خب، اعتدال‌گرایی و قانون‌گرایی حکم نمی‌کند که مدعیان دروغگوی تقلب در انتخابات 88 محاکمه و مجازات شوند؟
مکانیسم انتخابات و ناظران و مجریان و مردمی که در میدان انتخابات حضور یافتند همه همانها بودند که در انتخابات سال 88 هم به نحو احسن وظیفه خود را ایفا کردند.
3- با این وضعیت، اصحاب فتنه و حامیان آنها این سناریو را کلید زدند تا با نفوذ در کابینه و مراکز حساس کشور، پروژه تطهیر فتنه‌گران و متجاوزین به حقوق آحاد ملت را اجرایی نمایند. به عبارت ساده‌تر آنها با جنایاتی که انجام دادند و رسوایی بزرگی که دامنگیرشان شد در صحنه عمل به جای محاکمه و مجازات به دنبال عملیاتی کردن این نسخه بودند که؛ «شتر دیدی، ندیدی»!
گناه بزرگ کیهان این است که نقشه، سناریو و ترفند اصحاب فتنه و حامیان آنها را بدون کمترین واهمه‌ای، رسانه‌ای کرد و پروژه بزرگ و خائنانه سران فتنه را سوزاند.
حملات به کیهان دقیقا از این نقطه شروع شد تا با قلب واقعیت و فضاسازی‌ها و اتهام‌پراکنی‌ها به کیهان، ماجرا را معکوس کنند اما زهی خیال باطل!
4- و بالاخره باید گفت؛ ژست و شعار این روزهای مدعیان اصلاحات که «سهمی از دولت روحانی نمی‌خواهیم» و «بازگشت به عرصه اجتماعی و تشکیل ان‌جی‌‌اوها و تقویت نهادهای به اصطلاح مدنی» را شیوه سیاست‌ورزی خود اعلام می‌کنند، اسم رمزی برای بسترسازی حرکات ساختارشکن و غیرقانونی است. هدف آنها احیای سازمان فتنه است. این تحرکات و تکاپوها در حالی است که در نقطه مقابل کیهان را به افراطی‌گری متهم کرده و با هجمه سازماندهی شده می‌خواهند اذهان و افکار عمومی را منحرف نمایند.
اما تلاش‌های زیرپوستی این جریان و جماعت یاد شده مانع از آن نمی‌شود که نسبت به جنایات و خیانت‌های خودشان پاسخگو نباشند.
افرادی که مجرم و جنایتکارند و از مسببین فتنه سال 88 هستند ولو اینکه به مانند عوامل میدانی فتنه پای میز محاکمه حاضر نشده‌اند کمترین تردیدی وجود ندارد که صلاحیت حضور در کابینه و سمت‌های به مراتب پایین‌تر از آن را هم ندارند.
کیهان رسالت خود را مواجهه با این جریان بدنام و خائن می‌داند و از حمله و هجمه و تهمت و تخریب این جماعت نه فقط باک ندارد، بلکه به لطف خدای بزرگ و به احترام خون شهداء از افشای چهره واقعی ستون پنجم دشمنان بیرونی دست برنمی‌دارد.
حسام‌الدین برومند

 


این روزها که با ضربت خوردن و شهادت مظلومانه مولایمان حضرت امیرالمومنین علی علیه‌السلام همزمان است، ستون گفت‌و‌شنود را به مرثیه‌ای در سوگ آن امام بزرگوار اختصاص می‌دهیم؛
بغضی شکسته، گوشه‌ی آوار می‌چکید
درد از نگاه هر در و دیوار می‌چکید
ابری در آسمان نفسش تنگ می‌شد و...
همراه آه و ناله‌ی بسیار می‌چکید
در انزوای غربت شب‌های بی‌رمق
مرگ و شتاب حادثه، ناچار می‌چکید
یک اتفاق شوم جهان را سیاه کرد
از آن به بعد ماتم ابرار می‌چکید
مردی که از سرشت خدایی یگانه بود
خونش به دور محور پرگار می‌چکید
چاه از نبود آیه‌ی روشن، دلش گرفت
از چشمهاش، حسرت تکرار می‌چکید
خونی چکید و واژه به واژه غزل شکست
اشکی درون تک‌تک اشعار می‌چکید
باید نسیم عافیت از کوفیان گرفت
زیرا که خون حیدر کرار می‌چکید....

 


حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور منتخب در جلسه روز شنبه خود با جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفته است که تلاش می‌کند تا لیست کابینه خود را در روز مراسم تحلیف به مجلس ارائه دهد.
جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر شنبه با حسن روحانی رئیس‌جمهور منتخب دیدار و گفت‌وگو کردند.
رئیس‌جمهور منتخب در این دیدار که در محل استقرار موقت وی انجام شد، تاکید کرد که فضای میان دولت و مجلس باید حل مشکلات و معضلات کشور و مردم را هدف قرار دهد.
حجت‌الاسلام روحانی گفت: در اولین فرصت که میسر باشد اعضای کابینه را به مجلس معرفی می‌کنم و با اطلاعی که از فضای صمیمی مجلس دارم، مطمئنم نمایندگان با توجه به مصالح کشور تصمیم خود را اتخاذ می‌کنند.
وی تصریح کرد: اینجانب و نمایندگان محترم مجلس، منتخب مردم هستیم و همه باید به خواست مردم در انتخابات ریاست جمهوری پاسخ مثبت دهیم و در مسیر اجرای خواست اکثریت مردم حرکت کنیم.
رئیس‌جمهور منتخب در بخش پایانی سخنانش خاطرنشان کرد: همه باید توجه کنیم که فضای امروز کشور با دوران مبارزه انتخاباتی متفاوت و اکنون فضای همدلی و همکاری است و دوره رقابت‌های انتخاباتی گذشته است. در این دیدار حدود 10 نفر از نمایندگان به بیان نقطه‌نظرات خود و نحوه تعامل مجلس و دولت پرداختند.
جزئیاتی از دیدار
مهدی سنایی نماینده نهاوند در گفت‌وگو با مهر درباره جزئیات دیدار نمایندگان با رئیس‌جمهور منتخب گفت: در ابتدا چند نفر از نمایندگان دیدگاه‌های خود را در زمینه مسائل کشور، برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و نحوه تعامل دو قوه بیان کردند.
سنایی افزود: «در این زمینه پیشنهاداتی مطرح و تاکید شد که مجلس آماده همکاری با دولت است و دیدگاه رئیس مجلس و اکثریت نمایندگان براساس همکاری با دولت منتخب است.»
نماینده نهاوند خاطرنشان کرد: دکتر روحانی پیگیری قول‌های داده شده در روند برگزاری انتخابات را تکلیف شرعی و قانونی می‌داند و تاکید کرد اجرای بسیاری از وعده‌ها و راه حل مشکلات تنها در قوه مجریه نیست، بلکه نیاز به مساعدت دیگر قوا نیز دارد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به این سوال که آیا رئیس‌جمهور منتخب صحبتی از ارائه از لیست کابینه خود کرد، ‌گفت: آقای روحانی گفت تلاشم بر این است تا روز تحلیف لیست معرفی کابینه را به همراه برنامه به مجلس ارائه دهم، نمایندگان مجلس هم در هفته پیش رو اگر نقطه نظراتی درباره برنامه و کابینه دارند، ارائه دهند.
همچنین اسماعیل جلیلی نماینده مسجد سلیمان در گفت‌وگو با ایسنا درباره جزییات این دیدار گفت: یکی از دغدغه‌هایی که ایشان در این دیدار مطرح کردند همکاری مجلس با دولت بود تا مشکلاتی که در قانون بودجه سال 92 وجود دارد حل شود و با توجه به تاخیر دولت برای اجرای قانون، مجلس کمک کند که قانون به شکل واقع‌بینانه‌ای اصلاح شود.
وی افزود: نمایندگان نیز اذعان داشتند که قانون بوجه 92 نیاز به بازنگری دارد.
جلیلی با اشاره به تاکید نمایندگان برای تعامل بین دولت و مجلس، ‌افزود: نمایندگان در این دیدار گسترده شدن تعامل دو قوه را به نفع هر دو بخش دانستند و گفتند که این کمک می‌کند تا اهداف و برنامه‌های مورد نظر دولت با مشارکت جمعی و کمترین اصطکاک و هزینه تحقق یابد که آقای روحانی هم این دغدغه را قبول داشتند.
علی مطهری، رمضانعلی سبحانی فرد، علی محمد احمدی، غلامرضا تاجگردون و بهروز نعمتی نمایندگان تهران، سبزوار، دهلران، گچساران و اسدآباد از جمله نمایندگانی بودند که در آغاز این دیدار طی سخنانی نقطه‌نظرات خود را در مورد تعامل دو قوه مطرح کردند.
دیدار رئیس سازمان انرژی اتمی با رئیس‌جمهور منتخب
رئیس سازمان انرژی اتمی در دیدار با رئیس‌جمهور منتخب گزارشی از آخرین وضعیت صنعت هسته‌ای کشور را به وی ارائه کرد.
«فریدون عباسی دوانی» رئیس سازمان انرژی اتمی با حضور در محل استقرار موقت رئیس‌جمهوری منتخب در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با وی دیدار کرد.
عباسی در این دیدار ضمن تبریک به دکتر روحانی برای پیروزی در یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، گزارشی از وضعیت سازمان انرژی اتمی به وی ارائه کرد.
به گزارش ایرنا، رئیس سازمان انرژی اتمی پس از این دیدار گفت: در دیدار با روحانی گزارشی از آخرین وضعیت صنعت هسته‌ای ایران و تحقیقات در حال انجام در پژوهشکده‌ها به رئیس‌جمهوری منتخب ارائه شد. وی ادامه داد، برنامه‌های آینده و دستاوردهای سازمان انرژی اتمی از دیگر مباحث مطرح شده در این دیدار بود.

 


33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
33916546 تمام ساعات شبانه‌روز
سامانه پیام کوتاه 30002323
* دوستان کیهانی! چند صباحی است که شاهد چاپ اطلاعیه مراسم سالگرد امام و اخیرا شبهای قدر در مرقد مطهر امام(ره) آن هم در صفحه اول روزنامه‌های زنجیره‌ای هستیم ولی این اطلاعیه‌ها چرا در روزنامه وزین کیهان چاپ نمی‌شود؟ انتظار این است روزنامه شما نیز این اطلاعیه‌ها را چاپ کند.
چند تلفن و پیام شهروندان
کیهان: به استحضار این خواننده محترم و خوانندگان دیگری که این سوال را مطرح کرده‌اند می‌رسانیم که دفتر نشر آثار حضرت امام(ره) از ارسال این اطلاعیه‌ها برای روزنامه کیهان خودداری می‌کنند و اطلاعیه‌ها را صرفا برای روزنامه‌هایی خاص! ارسال می‌کنند.
* در سال‌های پس از ارتحال امام خمینی(ره) ثابت گردید بهترین نمونه منحصر به‌فرد ولایت و ولایتمداری شخص حضرت امام خامنه‌ای، خلف صالح امام خمینی(ره) هستند و ایشان برای همه ولایتمداران الگوست.
9005---0913
* بدان، باد با شمع خاموش کاری ندارد. هرگاه احساس کردی ناهنجاری‌های آخرالزمان شمع درونت را متلاطم کرده متوجه باش که زنده‌ای فقط باید امیدوار بود که تحت توجهات حضرت ولی‌عصر(عج) و زیر پرچم نایب بر حقش رهبر معظم انقلاب صبور و منتظر خلق حماسه فاطمی باشیم.
5248---0912
* با جرات تمام عرض می‌کنم اگر نظام اسلامی ما از نعمت ولایت‌فقیه برخوردار نبود بعضی از خواص تشنه قدرت به جان این کشور می‌افتادند و همه چیز را از بین می‌بردند.
9005---0913
* یکی از کسانی که دستی در آشوب 88 داشت در جمع اساتید دانشگاه گفته است: وظیفه داریم از حرکت حماسی مردم حراست کنیم. این حرف خوبی است که باید مدافع مشارکت72 درصدی بود آن هم با منتخبی با 260 هزار رای بیشتر از نصف. ولی چه شد که در برابر مشارکت 85 درصدی و اختلاف زیاد و 11 میلیونی نامزد پیروز موضع مخالف گرفتید و آتش بیار معرکه شدید. انصاف چیز خوبی است.
2066---0911
* حکومت یکساله مرسی خالی از اشتباهات نبود. دوری از مردم و دراز کردن دست گدایی به سوی آمریکا بود که چنین تقدیری را رقم زد. مرسی باید می‌دانست که آمریکا حتی به دوستان 30-40 ساله حکومت خود رحم نکرده چه رسد به حکومت یکساله او.
یک شهروند
* همان‌طور که دشمنان ما به هر فراری از کشور جایزه می‌دهند در مورد ادوارد اسنودان آمریکایی که از اعمال جنایتکارانه و غیرانسانی آمریکایی‌ها پرده برداشته و آنها را رسوا ساخته باید کاری کرد که از سوی کشورها و ملت‌های تحت ستم مستکبران مورد تشویق قرار بگیرد.
9011---0911
* بیمارستان لقمان حکیم در دهه 1340 با انبوهی از مراجعه کنندگان از پایین‌ترین اقشار جامعه در خیابان کارگر جنوبی بنا شد. رئیس بیمارستان که هم جراح مغز و اعصاب هم رئیس و هم نماینده مجلس و هم عضو هیئت‌مدیره استقلال است چند روز پیش استعفا کرد. این بیمارستان یکی از بهترین مراکز تصویربرداری کشور دارای بخش رادیولوژی، سونوگرافی، سی‌تی‌اسکن با اساتید بسیار زحمت‌کش و دلسوخته‌ای است که از 30/6 صبح تا 21 شب یکسره مشغول آموزش بهترین دانشجویان هستند. ولی متاسفانه بهترین ابزار برای تشخیص یک جراح مغز و اعصاب وجود دستگاه ام‌آر‌آی است که این مرکز فاقد آن است. از رئیس‌جمهور دکتر احمدی‌نژاد و رئیس‌جمهور منتخب و وزارت بهداشت و افراد خیر برای تامین هزینه دستگاه دست یاری دراز می‌کنم تا شاید بخشی از آلام بیماران تسکین یابد.
هوشنگ.ی
* قیمت لبنیات چند روزی است که دوباره در اوج گرما اوج گرفته است مگر گرما بر افزایش قیمت‌ها تاثیر دارد. البته گرما باید تاثیر منفی بگذارد و چون لبنیات زودتر خراب می‌شوند و باید سریع‌تر فروخته شوند. از مسئولین امر درخواست رسیدگی دارم.
6951---0912
* برخی از کارگران زحمتکش کوره‌های آجرپزی متاسفانه از هیچ‌گونه بیمه و مزایای قانون کار برخوردار نیستند. از مسئولین امر انتظار می‌رود به این قشر مستضعف نیز توجهی بنمایند. متاسفانه برخی از کارگران در این بخش‌ها از حقوق اولیه نیز بی بهره‌اند.
5329---0933
* در زمانی که خیلی از روستاهای کشور دارای کوچه و خیابان آسفالت شده هستند چرا محله‌های مسکن مهر شهرستان قم بدون آسفالت رها شده‌اند و کسی در این مورد احساس مسئولیت نمی‌کند؟
0996---0919
* بانک ملی شعبه خیابان هفتم نیروی هوایی قرار است از محل فعلی جمع و با شعبه دیگری ادغام شود. شعبه هفتم نیروی هوایی سابقه‌ای 40 ساله دارد و بسیاری از کسبه و ساکنین به خاطر سهولت دسترسی و قرار گرفتن در جای بسیار مناسب، از مشتریان آن هستند و با این جابه‌جایی دچار مشکلات عدیده و فراوانی خواهند شد. از مسئولین مربوطه تقاضا داریم در این ادغام تجدید نظر فرمایند.
شیرین بابایی
* در آبان ماه 91 با فروش طلای همسر و دخترم اقدام به خرید تندر 90 از ایران‌خودرو کردم به‌رغم تعهد ایران خودرو برای تحویل در اسفند ماه 91 متأسفانه با گذشت بیش از 4 ماه از زمان تعهد هیچ خبری از اقدام مسئولین امر نیست. خواهشمندم رسیدگی کنند.
8087---0911
* از نظارت و بازرسی شرکت واحد اتوبوسرانی درخواست می‌شود نسبت به کنترل خطوطی که خانم‌ها قسمت مردان را اشغال می‌کنند و یا به عکس آقایان قسمت خانم‌ها را اشغال می‌کنند اقدام نمایند. متأسفانه هر روز شاهد این ماجرا هستیم فقط برای نمونه به سعدی‌جنوبی به ویژه در ساعات اوج سفر نظری بیفکنید.
7902---0919
* پسر جوانم را یک جوان معتاد با چاقو مضروب نمود و سه بار عمل جراحی روی او انجام شد. دادگاه ضارب را به یک سال زندان و 40 میلیون تومان دیه محکوم کرد. ولی ضارب 18 ماه است به راحتی در شهر تردد می‌کند چرا که پدرش پولدار است. از نیروی انتظامی و دادگاه رشت درخواست رسیدگی دارم.
8953---0911
* ساکن پردیس بومهن هستم خیلی از اهالی بامشکل عوارضی روبه‌رو هستند در ابتدا 500 تومان بود و سپس به 800 و الان قرار است به یک هزار و 800 تومان افزایش یابد. کارگر و کارمندی که قرار است هر روز این مسیر را برود و بیاید چقدر باید عوارض در طول روز بپردازند. می‌گویند ما جاده آزاد ساختیم. پس شهرداری هم که این همه خیابانها و آزادراه ساخته برای هر یک باید از مردم عوارض جداگانه بگیرد؟
محمدی
* اگر سری به میدان امام خمینی(ره) بزنید و کیوسک ناجا را در کنار ایستگاه‌های خطی جلو ورودی مترو ابتدای خیابان فردوسی ملاحظه کنید تصدیق خواهید کرد که چطور عده‌ای به روزه‌خواری تظاهر می‌کنند و آقایان پلیس به خود اجازه خروج از کیوسک را نمی‌دهند.
2470---0919
* از دولت خدمتگزار درخواست می‌شود خرید و فروش مسکن مهر را هم مثل سهام عدالت آزاد کند تا افرادی که توان حفظ منزل با وام‌های آن را ندارند بفروشند و منزل کوچکتری خریداری نمایند تا باری از دوش خانواده‌های مستضعف برداشته شود.
عباسی از رباط کریم
* ساعت کار دستگاه‌های کشوری و لشکری مربوط به امور پزشکی در ماه مبارک رمضان همچنان نامعلوم است و وضعیت مشخص و روشنی ندارد. تکلیف روزهای پنجشنبه هم معلوم نیست. چرا تکلیف ما را روشن نمی‌کنند.
6690---0912

 


در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور منتخب مقامات و شخصیت‌های سیاسی از کشورهای اندونزی، مالزی، روسیه و هند شرکت خواهند کرد.
حجت‌الاسلام «وحید احمدی» رئیس هیئت اعزامی مجلس شورای اسلامی به مالزی و اندونزی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به مهمترین اهداف این سفر گفت: هدف اصلی این سفر تحویل دعوت‌نامه رئیس مجلس شورای اسلامی از روسای مجالس اندونزی و مالزی برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور منتخب بود. وی افزود: بنا شد رئیس مجلس اندونزی با نگاه مثبت برنامه کاری خود را بررسی کند و در مراسم تحلیف آقای روحانی شرکت کند.
احمدی اظهار داشت: همچنین هیئت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در سفر به مالزی دو دعوت‌نامه از سوی رئیس مجلس شورای اسلامی به مقامات پارلمانی مالزی تقدیم کرد؛ دعوت‌نامه اول دعوت از رئیس مجلس مالزی برای سفر به ایران در راستای همکاری‌های دوجانبه و دعوت‌نامه دوم برای حضور رئیس مجلس مالزی در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور منتخب بود.
رئیس هیئت اعزامی مجلس شورای اسلامی به مالزی و اندونزی خاطرنشان کرد: معاون رئیس مجلس مالزی از طرف رئیس مجلس این کشور ابراز امیدواری کرد که در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور منتخب شرکت کند؛ اگر مشکلی به وجود نیاید از طرف این کشور ماهاتیر محمد نخست‌وزیر سابق مالزی و وزیر امور خارجه این کشور در مراسم تحلیف شرکت می‌کنند. البته احتمال حضور رئیس مجلس این کشور کم نیست.
در همین ارتباط غلامرضا انصاری، سفیر کشورمان در هند در گفت‌وگو با ایسنا گفت: سلمان خورشید، وزیر امور خارجه هند در راس هیئتی در مراسم تحلیف دکتر حسن روحانی، رئیس‌جمهور منتخب کشورمان شرکت می‌کند.
همچنین سرگئی ناریشکین، رئیس دومای روسیه در راس هیئتی برای شرکت در مراسم تحلیف دکتر حسن روحانی رئیس‌جمهور منتخب کشورمان عازم تهران می‌شود.
ایگور مورگولف، معاون آسیای وزیر امور خارجه روسیه در این سفر ناریشکین را همراهی می‌کند.
پاستور به روحانی تحویل داده می‌شود
مراسم رسمی استقرار حسن روحانی رئیس‌جمهور منتخب در نهاد ریاست‌جمهوری عصر روز شنبه و پس از برگزاری مراسم تنفیذ برگزار می‌شود.
در این مراسم محمود احمدی‌نژاد ضمن استقبال از حسن روحانی، دفتر رئیس‌جمهور را به طور رسمی به تیم جدید تحویل خواهد داد.
همچنین ساختمان‌های مجتمع سعدآباد برای استقرار و استفاده دولت جدید مهیا شده‌اند که در صورت صلاحدید روحانی مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت.
گفتنی است، مراسم تنفیذ رئیس‌جمهور منتخب روز شنبه 12 مردادماه با حضور سران نظام و مسئولان کشوری و لشکری در حسینیه امام‌خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

 


معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهور تصریح کرد: گفت‌و‌گوی زنده تلویزیونی رئيس جمهور ساعت 22:15 دقیقه از شبکه اول سیما به طور زنده و مستقیم پخش خواهد شد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری «محمد شیخان» معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس‌جمهور در همین رابطه اضافه کرد: دکتر احمدی‌نژاد در بخشی از این گزارش جزئیات اقداماتی که برای اولین بار در دو دولت نهم و دهم صورت گرفته است، همچون پرتاب ماهواره به فضا و اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها را به اطلاع مردم شریف ایران خواهد رساند.
معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهور اظهار داشت: این گفت‌وگو در حقیقت بخش دوم گزارش رئیس‌جمهور درباره خدمات ارزنده و شایسته صورت گرفته توسط دولت طی هشت سال گذشته به مردم است.
شیخان افزود: این برنامه علاوه بر شبکه اول سیما، به صورت زنده از رادیو صدای ایران نیز پخش خواهد شد.

 


همزمان با دیدار حدود 40 نماینده مجلس با رئیس جمهور منتخب، منابع رسانه‌ای اسامی برخی نامزدهای تصدی وزارت و معاونت را منتشر کرده‌اند.
برخی از این افراد به اعتبار نقش‌آفرینی در فتنه سال‌های 78 و 88 در موضع اتهام قرار دارند و بعید است بتوانند رأی اعتماد مجلس برای تصدی وزارتخانه‌هایی چون علوم را به دست آورند. همچنین نام ‌کسانی چون ظریف و محمدعلی نجفی در کنار اسامی جعفر توفیقی و فرجی دانا مطرح شده که احتمالاً در صورت معرفی به مجلس کار سختی برای جلب اعتماد اکثریت نمایندگان مجلس در پیش خواهند داشت.
براساس برخی اخبار و در حالی که منتفی شدن معاون اولی عارف قطعی است، بخت اسحاق جهانگیری فزونی یافته و نام محمد فروزنده رئیس بنیاد مستضعفان که به عنوان نامزد سمت معاون اولی مطرح بود به حاشیه رفته است. جهانگیری در پی نامزدی ریاست جمهوری بود اما با اسم‌نویسی هاشمی منصرف شد و به مرکزیت ستاد وی پیوست. او پس از رد صلاحیت هاشمی،‌ وارد ستاد روحانی شد و عضو مرکزیت حزب کارگزاران است.
در همین حال مشرق در خبری نوشت: تیمی از نزدیکان و حامیان حسن روحانی مأموریت یافته‌اند درباره گزینه پیشنهادی وزارت ارشاد دولت یازدهم و نحوه اطلاع‌رسانی و کار‌ رسانه‌ای به بحث و بررسی بپردازند. «هادی خانیکی»، «محمود سریع‌القلم»، «رضا صالحی»، «محمدرضا صادق»، «علی ربیعی» و «محمد قوچانی» از اعضای این کمیته هستند.
هفته‌نامه آسمان که به سردبیری محمد قوچانی منتشر می‌شود، در خبری نوشت اسامی نامدار زنگنه، ویسه،‌ظریف، نجفی، آخوندی، هاشمی، سلطانی‌فر، امیری، نیلی جهانگیری، و فروزنده برای وزارت نفت، صنعت، خارجه، ‌آموزش و پرورش، مسکن، بهداشت، ورزش، دادگستری، سازمان برنامه، معاون اولی رئیس جمهور و دبیری شورای امنیت ملی قطعی شده است.
این نشریه همچنین محمد شریعتمداری، علی جنتی و فیروزآبادی را گزینه‌های احتمالی وزارت کار، ارشاد و ارتباطات معرفی کرد. این در حالی است که گفته می‌شود گزینه اصلی وزارت کار و تعاون، علی ربیعی از اعضای سابق دبیرخانه شورای امنیت ملی است و انتخاب وی قطعی شده است.
سایت بولتن‌نیوز هم در خبری به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد: نام علی جنتی برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سلطانی‌فر برای وزارت ورزش و جوانان نهایی شده است.
بولتن نیوز می‌افزاید: آقای روحانی یکشنبه13 مرداد اسامی کابینه خود را به مجلس اعلام خواهد کرد.
این خبر تأکید می‌کند: اسامی فرجی دانا (از عناصر دخیل در فتنه 78) برای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، طیب‌زاده برای وزارت اقتصاد و دارایی، علی جنتی برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ربیعی برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مسعود سلطانی‌فر برای وزارت ورزش و جوانان و نعمت‌زاده برای وزارت صنعت، معدن و تجارت نهایی شده است. البته رحمتی یا بخشنده هم برای وزارت جهاد کشاورزی مطرح هستند.
در این میان وزارت علوم و نقشه چینی افراطیون برای این وزارتخانه مهم، مورد توجه ناظران قرار گرفته و دو گزینه مورد اشاره (توفیقی-فرجی دانا) فاقد کمترین صلاحیت‌ها ارزیابی شده‌اند. حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی امام جمعه موقت تهران روز جمعه گذشته درباره سپردن وزارت علوم به کسانی که بوی فتنه می‌دهند هشدار داد.
حجت‌الاسلام والمسلمین سالک از نمایندگان اصولگرای مجلس نیز در گفت‌وگویی تأکید کرد: اصلاح‌طلبان برای چندین وزارتخانه مشخص تلاش می‌کنند. وزارت آموزش عالی، وزارت آموزش پرورش، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این وزارتخانه‌ها هستند. چرا؟ چون مغز حرکت در کشور همین چند وزارتخانه هستند. این وزارتخانه‌ها، یا با دانش‌آموزان، یا با دانشجویان و یا با مسائل فرهنگی در ارتباط هستند. اینها با انتخابی هدفدار، دست روی این وزارت‌خانه‌ها گذاشتند و آقای روحانی باید در این زمینه توجه کافی را داشته باشد و این مسائل را مد نظر قرار دهد.
وی تأکید می‌کند: اگر وزیر ارشادی بیاید که سابقه در مسائل فتنه دارد، یا سکوت کرده است و یا منصوب به آنها است نمی‌تواند مفید به فایده باشد. از طرفی باید فردی به عنوان وزیر ارشاد معرفی شود که سابقه انجام امور فرهنگی داشته باشد. اگر غیر از این باشد، مسلماً نمی‌تواند وزیر ارشاد مطلوبی باشد. وزیر ارشاد باید عملکردی در مسائل فرهنگی داشته باشد، شجاع باشد، مجموعه و زیر مجموعه‌های وزارت ارشاد را بشناسد. ولایت‌پذیر باشد. چنین کسی می‌تواند موجبات تقویت زیرساخت‌های فرهنگی کشور را فراهم آورد.
یادآور می‌شود بیش از 250 نماینده مجلس را اصولگرایان تشکیل می‌دهند که در قالب دو فراکسیون گردهم آمده‌اند. حدود 40 نماینده نیز منفرد و اصلاح‌طلب محسوب می‌شوند. کابینه پس از معرفی باید از مجلس شورای اسلامی رأی اعتماد بگیرد.

 


«گویا آقایان باورشان نشده که آقای روحانی به عنوان یک شخصیت دارای پیشینه فکری و سیاسی مشخص، پیروز انتخابات 24 خرداد می‌باشد. انتظارات به شکلی است که از عهده حتی نیروهای شناسنامه‌دار اصولگرا و معتدل هم خارج است لحن سخنان به گونه‌ای است که انگار خود آقای حسین شریعتمداری پیروز انتخابات است. ولی واقعیت این است که پیروز این انتخابات نه سید محمد خاتمی و نه آقای ناطق نوری است، بلکه کسی منتخب مردم قرار گرفته که مرز بین این دو می‌باشد.»
مطلب فوق بخشی از سرمقاله دیروز روزنامه اصلاح‌طلب ابتکار است که در آن، اگرچه دیدگاه و نظر کیهان تحریف شده است ولی بر این واقعیت نیز تصریح گردیده که اصلاح‌طلبان پیروز انتخابات نبوده‌اند و در حالی که مدعیان اصلاحات با هیاهو و سر و صدای بی‌پایه و اساس اصرار دارند رأی رئیس جمهور منتخب را به سود کانون‌های ورشکسته داخلی و خارجی مصادره کنند، روزنامه ابتکار تصریح می‌کند که رأی مردم به سبد آقای حسن روحانی ریخته شده است که نه اصلاح‌طلب است و نه اصولگرا. تا اینجا، همان نظر کیهان است که آقای روحانی اصلاح‌طلب نیست و سهم‌خواهی مدعیان اصلاحات از ایشان زیاده‌خواهی سیاسی است! و اشاره به این نکته نیز ضروری است که مدعیان اصلاحات اساسا خواستار موفقیت دولت آقای روحانی نیستند و به دولت ایشان به عنوان یک پل نگاه می‌کنند. اصرار آنها برای مصادره رأی روحانی به خاطر ویزای ورود به کابینه است و نه همراهی با ایشان. سرمقاله روزنامه ابتکار اگرچه از بسیاری دروغ‌پردازی‌های سایر نشریات زنجیره‌ای اجتناب کرده است ولی متاسفانه این روزنامه هم مانند سایر روزنامه‌های زنجیره‌ای نظر کیهان درباره کابینه آقای روحانی را تحریف کرده و این توهم را القا می‌کند که انگار کیهان در پی سهم‌خواهی و یا دخالت در امور ریاست جمهوری است. آنچه کیهان به وضوح و با ارائه اسناد غیرقابل انکار مطرح کرده است، هشدار دلسوزانه و خیرخواهانه به رئیس جمهور محترم درباره اصحاب فتنه است. کیهان اسناد وطن‌فروشی و خیانت اصحاب و عوامل فتنه آمریکایی- اسرائیلی 88 را برای اطلاع بیشتر آقای روحانی بازگو کرد و از این طریق به یاری رئیس جمهور منتخب شتافته تا ستون پنجم دشمنان بیرونی نتوانند با نفوذ و حضور احتمالی در کابینه جدید، برای دولت آقای روحانی، شخص رئیس جمهور و مخصوصا مردم شریف این مرز و بوم فاجعه‌آفرینی کنند.
اصحاب فتنه و برخی از مدعیان اصلاحات که با فتنه‌گران گره خورده‌اند، به جای پاسخ و نفی اسناد ارائه شده از سوی کیهان که کمترین تردیدی درباره وطن‌فروشی و خیانت آنها باقی نمی‌گذارد، به تحریف نظرات کیهان و ناسزاگویی و فحاشی روی آورده‌اند. گفتنی است برخی خبرها حکایت از آن دارد که آقای روحانی با شناخت از ماهیت فتنه آمریکایی- اسرائیلی 88 تاکنون از پذیرش اصحاب نشان‌دار فتنه خودداری کرده‌اند که امید است برای حفظ اقتدار و کارآمدی دولت خود، به هیچیک از عوامل ریز و درشت فتنه اجازه حضور در کابینه جدید را ندهند.

 


گروهک نهضت آزادی به واسطه روزنامه وابسته به محمدرضا عارف برای دومین بار اقدام به خط و نشان کشیدن برای دولت جدید و رئیس جمهور منتخب کرد.
روزنامه زنجیره‌ای بهار پس از مصاحبه با هاشم صباغیان، این بار سراغ ابراهیم یزدی رئیس گروهک نهضت آزادی رفت. صباغیان در مصاحبه قبلی خواستار راه‌اندازی حزب از سوی عارف شده بود. 10 روز پس از آن مصاحبه، اکنون روزنامه بهار سراغ ابراهیم یزدی رفته تا او از موضع «منتقد نظام» و «سخنگوی اکثریت» به تحریف واقعیت‌ها بپردازد.
یزدی در این مصاحبه اظهار داشت: رهبری یک روز مانده به رأی‌گیری برای انتخابات گفتند حتی کسانی که به نظام معتقد نیستند هم در انتخابات شرکت کنند. پس از مشخص شدن نتیجه انتخاب مردم هم از شرکت کننده‌ها در این انتخابات تشکر کردند. این اقدام رهبری خیلی مهم است، شاید مهم‌تر از نتیجه انتخابات. این گفته ایشان به عنوان بالاترین مقام در جمهوری اسلامی ایران، به رسمیت شناختن حق مخالفان و منتقدان سیاسی بود. پس از این فرمایش رهبری باید کلیت نظام حقوق مخالفان یا منتقدان را به رسمیت بشناسد. بخشی از افرادی که در این انتخابات شرکت کردند مخالف یا منتقد نظام جمهوری اسلامی بودند. بخش اعظم ایرانیان مهاجر در خارج کشور صرفاً برای حفظ تمامیت ارضی کشور در انتخابات شرکت کردند. با توجه به تشکر مقام رهبری از شرکت «همه» مردم در انتخابات باید منتظر رعایت حقوق این مخالفان و منتقدان در کنار دیگر شرکت کنندگان در انتخابات باشیم. پس از این فرمایش مقام رهبری نوبت آقای روحانی است که از حقوق منتقدان و مخالفان نظام جمهوری اسلامی دفاع کند.
رئیس گروهک نهضت‌ آزادی آنگاه با تلاش‌ برای مصادره آرای رئیس جمهور منتخب، از وی می‌خواهد رهبری جنبش اصلاح‌طلبی را به عهده گیرد و می‌گوید: آقای روحانی باید از وزن آرایش آگاه باشد. کسی که با 20 میلیون رأی مردم به عنوان رئیس جمهوری انتخاب شده است باید این توانمندی را داشته باشد که با اهرم این 20 میلیون نفر سخن بگوید. به همین دلیل است که امروز روحانی نباید تنها به عنوان رئیس جمهوری کشور عمل کند. رأی مردم او را در عین حال تبدیل به یکی از رهبران جنبش اصلاح‌طلبی و دموکراسی خواهی کرده است. آقای روحانی باید هر جا لازم شد به عنوان یکی از رهبران جنبش سخن بگوید.
وی این را هم گفته که «آنان که به شخص دیگر رأی دادند و نامزد مورد نظرشان در انتخابات موفق نشده است، نیز باید از رأی اکثریت مردم تبعیت کنند. این خصلت دموکراسی است که در آن اکثریت، البته با حفظ حقوق اقلیت حکومت می‌کنند. حقوق اقلیت در ایران در قانون اساسی و قوانین موضوعه به خوبی تعیین شده است.
درباره این اظهارات آمیخته باید گفت که اولاً گروهک نهضت آزادی گروه معارض برانداز است و نه منتقد ملتزم به قانون اساسی. ثانیاً رهبر معظم انقلاب تأکید داشتند اگر کسی هم نظام را قبول ندارد، کشور خود را که دوست دارد. این در حالی است که نهضت آزادی به عنوان ستون پنجم سفارت آمریکا که سابقه کودتای 28 مرداد 32 و انبوه دشمنی‌های بعدی ما ملت ایران را در کارنامه خود داشت، عمل کرد و در واقع ادعای علاقه آنها به ایران، خلاف واقع است همچنان که در جریان جنگ تحمیلی و دفاع غیورانه ملت ایران نیز نهضت‌ آزادی با صدور شب‌نامه و اعلامیه‌های کذایی، به جنگ روانی در خدمت ارتش متجاوز پرداخته بود و آنجا هم نقش ستون پنجم دشمن را ایفا می‌کرد. ثالثاً تلاش برای اکثریت قائل شدن برای مخالفان در حالی است که 4 سال پیش 85 درصد مردم- بدون حتی دعوت از مخالفان- در انتخابات شرکت کرده بودند و در جریان فتنه و آشوب اکثریت قریب به اتفاق همان مردم جلوی فتنه ایستادند.
نکته چهارم مواضع رئیس‌جمهور منتخب در اعلام پایبندی به اسلام و جمهوری و قانون اساسی است اما رئیس گروهک نهضت‌آزادی با همان ویژگی نفاق چنین القا می کند که مردم به یک مخالف جمهوری اسلامی رای داده‌اند. او از سوی دیگر با رندی خود را «اکثریت» جا می‌زند و همراه مردم نشان می‌دهد و این در حالی است که وی و دوستانش به عنوان دوستان و رابطین حزب آمریکا در اسناد لانه جاسوسی رتبه‌بندی شده‌اند؛ همان آمریکایی که امروز قصد دارد با تحریم‌ها زندگی ملت ایران را «فلج» کند.
آخرین بند از اظهارات یزدی نیز به نهایت مضحک است چه اینکه گروهک متبوع وی در ایجاد فتنه و آشوب سال 88 علیه رای اکثریت ایفای نقش می‌کرد و در واقع در آن ماجرا آنها به 40 میلیون رای‌دهنده که امنیت و آرامش و پیشرفت کشور را می‌خواستند، خیانت کردند و طبق نقشه سرویس‌های جاسوسی آمریکا و غرب پیش رفتند.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10