(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 06 مرداد 1392 - شماره 20553

حدیث دشت عشق
سرمربی تیم ملی می‌گوید باید رقابت‌های لیگ تا 22 فروردین به پایان برسد
کی روش: هدف تیم ملی صعود به مرحله دوم جام جهانی فوتبال است
اخبار کوتاه از فوتبال
قهرمانی بولت در سالگرد المپیک
لغو اردوی تیم ملی فوتبال به دلیل مشکلات مالی
عنوان پنجمی حدادی در لیگ الماس
لبریز شدن کاسه صبر وزنه‌بردار المپیکی
رستمی: اگر به مسابقه‌های جهانی نروم تصمیم جدی می‌گیرم
غیبت طلایی پوشان کشتی فرنگی در مسابقات جهانی
خواندنی از ورزش ایران
سرمربی تیم ملی تکواندو منتظر نظر فدراسیون
   


به یاد طلبه بسیجی شهید «قدرت‌الله توکلی»
مادران خسته فصل انتظار آمد بسر
مثبت اندیش بود و شجاع و در مسائل شرعی بسیار حساس. از همان اوان نوجوانی صدای تلاوت قرآنش زیبا و دلکش بود. هنگامی که در مراسم صبحگاه قرآن می‌خواند دانش‌آموزان را به وجد می‌آورد و معمولا در مسابقات قرآن رتبه ممتاز کسب می‌کرد.
شهید توکلی دو سال در حوزه علمیه قم در محضر استادان فرزانه، زانوی معرفت بر زمین زد و هنگامی که وظیفه خود را شرکت در دفاع مقدس دید، با تهور و شجاعت خاص به جبهه شتافت. یکی از دوستانش می‌گفت: با کمال شجاعت به سنگرهای نیروهای بعثی عراق می‌رفت و البته دست خالی هم برنمی‌گشت. شهید توکلی در عملیات خیبر حماسه آفرید و آخرین صفحه زرین زندگی‌اش در عملیات قادر در غرب کشور ورق خورد پیکر پاکش هشت سال در منطقه عملیاتی ماند تا گروه تفحص نشان او را یافت و به شهر و دیارش بازگرداند.
طلبه بسیجی شهید «قدرت‌الله توکلی»، سال 1345 در دارگان فلاورجان متولد شد و در 18/6/1364 در عملیات قادر (غرب اشنویه) به شهادت رسید.

 


سرویس ورزشی-
سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان می گوید علی‌رغم تمام مشکلاتی که پیش روی تیم ملی بوده، تلاش او و بازیکنان این است که ایران برای نخستین بار به مرحله دوم جام جهانی فوتبال راه یابد.
کارلوس کی‌روش در نخستین نشست خبری خود پس از راهیابی تیم ملی ایران به جام‌جهانی 2014 برزیل به تشریح شرایط حاکم بر تیم ملی فوتبال کشورمان پرداخت. سرمربی پرتغالی تیم ملی در این مصاحبه بازهم تاکید کرد از شرایط حاکم راضی نیست اما برنامه او و ملی پوشان این است که برای نخستین بار تیم ملی فوتبال ایران به مرحله دوم رقابت‌های جام جهانی صعود کند. گزیده ای از صحبت‌های کارلوس کی روش در ادامه می آید:
* این مناسب نیست که هر وقت برنده می‌شویم، عده‌ای بیایند و کنار ما عکس بیندازند اما توقعات ما برآورده نشود. من و دستیارانم در شرایطی ایران را ترک کردیم و برای مدتی برای انجام کارهایمان به خارج رفتیم که فقط چند عکس یادگاری داشتیم و هیچ پولی بابت دستمزد دریافت نکرده بودیم. شما می‌دانید که هیچ کجای دنیا عکس‌های یادگاری را به عنوان پول از ما نمی‌پذیرند.
* متاسفانه می‌خواستیم اردوی خودمان را در پرتغال آغاز کنیم اما به من گفتند به خاطر کمبود منابع ملی اردو لغو شده است. بابت این مسئله بسیار ناراحت و معتقدم همه هواداران فوتبال در ایران به خاطر این مسئله ناراحتند. از جانب تیم ملی و شخص خودم می‌گویم که این مناسب نیست که برنامه‌های ما با وجود موفقیت‌هایمان اجرا نشود.
* مثل بعضی از افراد نیستم که زمان جنگ و مبارزه عقب بروند و جلو نیایند. در زمان جنگ به عنوان رهبر در جلو می‌ایستم و می‌جنگم. به خاطر این که به این مسئله ایمان دارم که باید کار کرد، مبارزه می‌کنم. باید یکی از این‌ راه‌ها را انتخاب کنیم. مطمئنا به هدفی که می‌خواستیم، رسیدیم. ماموریت ما رسیدن به جام‌جهانی بود که به آن رسیدیم. در حال حاضر که موفق به صعود به جام‌جهانی شده‌ایم، همگی باید یک هدف یا رویای مشترک داشته باشیم و آن هم این است که برای اولین بار به مرحله دوم جام‌جهانی برویم. اگر بخواهیم از این نابسامانی‌ها جلوگیری کنیم، اعتقاد من این است که باید یکی از این چهار کار را انجام دهیم. متاسفانه لیگ امسال از 21 تیر شروع نشد اما یک مسئله باید به صورت حتمی اتفاق بیفتد و آن به پایان رسیدن لیگ پیش از 22‌فروردین باشد. در درجه دوم پیشنهادم این است که جام حذفی پس از پایان لیگ برتر برگزار شود. سومین مسئله این است که تمامی اهالی فوتبال ایران باید به این توافق برسند که پس از 22 فروردین بازیکنان تیم ملی در اختیار تیم ملی باشند و مسئله چهارم اینکه تمامی بازیکنان تیم ملی باید تحت نظارت کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال باشند؛ چرا که فوتبال ایران دیگر نمی‌تواند با مسائلی مانند مصدومیت مهرداد پولادی،‌ مجتبی جباری، خسرو حیدری و ... روبه‌رو باشد؛ آن هم به خاطر این‌که حمایت‌های پزشکی از آنها انجام نگرفته است.
* اردیبهشت ماه جلسات متعددی را با سازمان لیگ داشتم و آقایان در این جلسات قول می‌دهند و می‌گویند که برنامه‌تان را انجام می‌دهیم اما بعد از اینکه چند باشگاه با آنها تماس می‌گیرند، برای سازش با آنها برنامه عوض می‌شود. می‌توانید باور کنید این برنامه را سازمان نوشته است؟ شاید راننده سازمان این را نوشته است.
* سه مرحله اردو در نظر گرفته‌ایم. یک مرحله که بلندمدت است از امروز آغاز و 11 آوریل به پایان می‌رسد. دومین مرحله که میان‌مدت است، 12 آوریل آغاز و 6 می به پایان می‌رسد و پس از پایان این مرحله تیم برای انجام مرحله کوتاه‌مدت عازم برزیل خواهد شد. این برنامه‌ریزی حداقل‌هایی است که برای داشتن تیمی پرافتخار در جام‌جهانی نیاز داریم.
* شما دیگر کاملا من را می‌شناسید و می‌دانید پشت پرده و پشت میز پنهان نمی‌شوم. هر زمان که لازم بوده این را اثبات کردم. به جلوی صف رفته‌ام و برایتان جنگیده‌ام و مبارزه کرده‌ام. تنها مطلب این است که این بازیکنان و فوتبال ملی ایران استحقاق حمایت دارد. شما به نتایج تیم‌های ملی در تمام رده‌ها نگاه کنید ببینید چه نتایجی گرفته‌اند و آیا نیاز به حمایت ندارند آیا نباید برنامه‌هایشان اجرا و اردوهایش برگزار شود؟
* کی‌روش در پاسخ به اینکه شایعاتی هست مبنی بر اینکه ما شنیده‌ایم شما دوست ندارید با تیم‌های قدرتمند بازی کنید، این صحت دارد، گفت: من می‌دانم منشاء این شایعات کجاست. در حال حاضر زمان بازی کردن با برزیل نیست چون چیزی عاید بازیکنان نمی‌شود فقط افرادی این شایعه را درست می‌کنند که جیب‌شان به خاطر این کار پولدار می‌شود.
* تمام اعضای کادرفنی در تیم ملی باقی می مانند. ‌آیا منصفانه است که اعضای کادر فنی من که با کمال تعهد کار‌شان را کرده‌اند شغلشان را از دست بدهند وافرادی که به تیم ملی پشت کردند و بیایند و پول زیاد را به دست بیاورند؟! اگر این مساله واقعا مصداق دارد بهتر است از من شروع کنید. به خاطر این که من اجازه نمی دهم پیش از تعویض من کادر من را عو ض کنند. مخصوصا وقتی که می‌بینم افرادی که به تیم ملی پشت کرده‌اند دارند اکنون از پول‌های هنگفت ایران لذت می برند.

 


تحقیق و تفحص از باشگاه ها در صورت ارائه نکردن گزارش مالی
نعمتی عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: باشگاه ها باید گزارشات مالی شفاف خود را ارائه کنند در غیر این صورت تحقیق و تفحص از آنها در دستور کار مجلس قرار می گیرد. وی با انتقاد از ریخت و پاش برخی باشگاه ها در فصل نقل و انتقالات افزود:ما می شنویم که به بازیکنان بالای میلیارد پول می دهند.در شرایطی که کشور با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می کند پرداخت این پولها از سوی باشگاه های دولتی مجاز نیست.
180 صندلی ورزشگاه آزادی برای پیشکسوتان پرسپولیس
رویانیان مدیرعامل پرسپولیس گفت: برنامه‌ریزی‌هایی انجام داده‌ایم که 180 پیشکسوت پرسپولیس در ورزشگاه آزادی صندلی مخصوص داشته باشند و هر زمان که خواستند بتوانند بازی تیم محبوب خود را از نزدیک ببینند. توافقاتی حاصل شده و انجام این کار در دست اقدام است.
واکنش سازمان لیگ به صحبت های کی روش
شهبازی عضو سازمان لیگ در واکنش به اظهارنظر کارلوس کی روش مبنی بر اینکه لیگ سیزدهم باید تا روز 22 فروردین 93 تمام شود عنوان کرد:این مساله شدنی نیست.البته برای تحقق این مساله فقط یک راه وجود دارد و آن اینکه یک روز در میان بازی برگزار کنیم.تاسوعا و عاشورا را هم تعطیل نکنیم و شب های احیا را هم مسابقه داشته باشیم.
پرونده 9 مربی در دست بررسی
دبیر ستاد منشور اخلاقی گفت: ما به طور مشخص پرونده 9 مربی را مورد بررسی قرار می دهیم. به چند مربی هم اعلام کرده ایم که بهتر است تیم نگیرند چرا که ممکن است در مورد آنها استعلام شود و در نهایت خدای نکرده به ریختن آبروی آنها منجر شود.
حضور غیر قانونی عزیزی خادم در هیات رئیسه
عضوی شورای استیناف فدراسیون فوتبال با انتقاد از عضو هیات رئیسه فدراسیون گفت: عزیزی خادم غیر قانونی بر سر کار آمده و وزیر ورزش و جوانان باید پاسخگوی تخلف صورت گرفته باشد.
مهدی دادرس در واکنش به صحبت‌های شهاب‌الدین عزیزی خادم در انتقاد به برخی از عملکردهای فدراسیون فوتبال گفت:اول اینکه عزیزی خادم خودش عضو هیات رئیسه فدراسیون بوده و جزوی از مجموعه‌ای است که به آن انتقاد می‌کند! نکته دوم این است که ایشان مدتی عضو هیات مدیره باشگاه پیکان بود و در طول حضورش دو مرتبه تیم پیکان به لیگ دسته یک سقوط کرد. نکته سوم در مورد عزیزی خادم تمایل زیاد او برای به دست آوردن پست نایب رئیس فدراسیون بود که به دستش نرسید و اکنون خیلی ناراحت است.دادرس با بیان اینکه عضویت عزیزی خادم در هیات رئیسه فدراسیون غیر قانونی است، گفت: یکی از شروط کاندیدا شدن برای عضویت در هیات رییسه فدراسیون فوتبال دارا بودن حداقل 5 سال سابقه مدیریت در ورزش است اما زمانی که عزیزی خادم کاندیدا شد تنها دو سال بیشتر سابقه مدیریت نداشت و اصلا کاندایدا شدن و در ادامه انتخاب شدنش غیر قانونی است. عزیزی خادم گزینه وزارت ورزش و جوانان بود که از سوی این وزارتخانه به انتخابات معرفی شد و چنین خلافی را نادیده گرفتند. آن زمان همه حواسشان به انتخاب کفاشیان و رقابت با عزیز محمدی و قریب بود و کسی توجهی به موضوع عزیزی خادم نکرد.
شکایت استقلال از خطیبی
معاون حقوقی باشگاه استقلال می‌گوید از طریق کمیته انضباطی پیگیر اظهارنظر رسول خطیبی است. وی اظهار داشت: صحبت‌های رسول خطیبی تخلف انضباطی است که در کمیته انضباطی فدراسیون از طرف باشگاه استقلال پیگیری می‌شود و هم به عنوان نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی مصداق جرم است.
جوانان در چین
تیم ملی جوانان به سرمربیگری رحیم میرآخوری و مدیریت فنی علی دوستی پنجشنبه شب به چین رفت تا در تورنمنت وین فانگ شرکت کند.
هرکولس مشتری جدید قوچان نژاد
رضا قوچان نژاد، مهاجم ایرانی استاندارد لیژ که در چند ماه گذشته جایی در ترکیب ثابت این تیم نداشته است، قصد دارد تا به صورت قرضی به لیگ هلند برود. به نقل از سایت بلژیکی، باشگاه هرکولس هلند تمایل خود را به جذب قرضی رضا قوچان نژاد ، مهاجم استاندارد لیژ اعلام کرده است.
تعریف و تمجید از بازیکن جوان فوتبال ایران
سایت lechampions ایتالیا در گزارش خود از بازیهای لیگ اروپا به بازی روبین کازان مقابل جاگودینا هم اشاره کرده است. به نوشته این سایت، یکی از مهم ترین نکات این بازی درخشش بازیکن 18 ساله ایرانی روبین کازان یعنی سردار آزمون بوده است.

 


یوسین بولت، سریع‌ترین مرد جهان موفق شد در سالگرد بازی‌های المپیک در لندن درخشش خود در المپیک لندن را تکرار کند و زودتر از بقیه دونده‌ها از خط پایان عبور کند.
یوسین بولت در این رقابت‌ با وجود شروع آرام توانست با زمان 9.85 صدم ثانیه زودتر از سایرین از خط پایان عبور کند و به قهرمانی برسد. پس از این دونده جامائیکایی، میشل راجرز با 9.98 ثانیه دوم شد و نستا کارتر با زمان 9.99 صدم ثانیه در رده سوم ایستاد.ورزشکاران دوومیدانی جمعه شب گذشته در سالگرد المپیک 2012 لندن در انگلیس در رشته‌های مختلف به رقابت با هم پرداختند.یوسین بولت در المپیک 2012 لندن 100 متر را با 9.63 ثانیه به پایان رساند. بولت خود را برای رقابت‌های قهرمانی جهان در مسکو آماده می‌کند که ماه آینده برگزار می‌شود.

 


دبیرکل فدراسیون فوتبال از لغو اعزام‌های برون مرزی تیم‌های ملی فوتبال ایران از جمله اردوی تیم ملی بزرگسالان در پرتغال خبر داد.
مهدی محمد نبی دبیر کل فدراسیون فوتبال با اعلام این خبر، گفت: بعد از کسب موفقیت‌های اخیر در مسابقات رسمی و بین المللی، برنامه‌ریزی‌های لازم برای حضور موفق تیم‌های ملی، نوجوانان در جام جهانی 2013 امارات، تیم ملی فوتبال ساحلی در جام جهانی 2013 تاهیتی و تیم ملی بزرگسالان در مسابقات جام جهانی 2014 برزیل انجام شده است اما به دلیل عدم تامین اعتبار و نداشتن منابع مالی در حال حاضر، علیرغم تمام تلاش های صورت گرفته، متاسفانه نمی‌توانیم اردوهای پیش بینی شده مانند اعزام تیم ملی فوتبال ساحلی به برزیل، تیم ملی نوجوانان به اردوی آلمان و تیم ملی بزرگسالان به اردوی لیسبون را اجرایی کنیم.

 


احسان حدادی در یازدهمین مرحله از لیگ الماس و در مسابقات پرتاب دیسک لندن، به عنوان پنجمی اکتفا کرد.
مرحله دیگری از رقابت های لیگ الماس این بار در لندن برگزار شد و دوومیدانی کاران در ماده های مختلف به رقابت پرداختند که در رقابت های پرتاب دیسک، احسان حدادی با پرتاب 64 متر و 88 سانتی متر به عنوان پنجمی بسنده کرد. در این رقابت ها 9 پرتابگر با هم رقابت کردند که در نهایت پیتر مالاخوفسکی لهستانی با 67 متر و 35 سانتی متر اول شد، مارتین ورینگ از آلمان با ركورد 66 متر و 60 سانتي متر در جایگاه دوم قرار گرفت و گرد کانتر از استونی هم با حد نصاب 66 متر و 29 سانتي متر در مکان سوم ایستاد.پرتابگر المپیکی ایران در رده بندی کلی، با پنج امتياز عنوان چهارمی لیگ الماس را به خود اختصاص داده است. اين در حالي است كه مالاخوفسكي با 10 امتياز پيشتاز پرتاب ديسك است.مرحل بعدی لیگ الماس، در استکهلم برگزار خواهد شد.

 


دارنده نشان برنز المپیک لندن گفت: دیگر برای ما نه لیگ برتری وجود دارد و نه تیم ملی، در واقع هیچ چیز برای ما نگذاشته‌اند.
کیانوش رستمی اظهار کرد: من فصل گذشته عضو تیم ملی حفاری بودم اما نه این تیم و نه هیچ تیم دیگری با من صحبتی در مورد لیگ برتر نداشته‌اند و تماسی هم نگرفتند. کلا وزنه‌برداری دگرگون شده و ما دیگر هیچی از آن نمی‌فهمیم.
وی گفت: از سوی دیگر نزدیک به هفت، هشت ماه حرف زدیم اما هیچ کس صدای ما را نشنیده و نگاهی هم نکرده و به گونه ای با ما برخورد می کنند که انگار اشتباه از ما بوده است، درحالی که ما بدترین توهین ها را شنیده ایم. بنابراین با این وضع یا باید ورزش را کنار بگذاریم یا به طور جدی فکر دیگری کنیم.
رستمی با اشاره به آمادگی بالای خود تصریح کرد: در حال حاضر ما پنج نفر (وزنه برداران المپیکی) همراه هم و بدون مربی مشغول تمرین هستیم و در آمادگی بدنی کاملی به سر می بریم. من هر روز تمرین می‌کنم و کاملا آماده آماده هستم، به طوری که در تمرین های شخصی ام بارها رکورد جهان را زده ام. بنابراین اگر همین الان با هر دو وزنه‌بردار که در اردوی تیم ملی به سر می‌برند مسابقه دهم، با کمتر از 20 کیلوگرم آنها را نمی‌گیرم. در واقع من برای هر مسابقه‌ای مثل جهانی و المپیک کاملا آماده هستم.
وزنه‌بردار دسته 85 کیلوگرم با بیان اینکه از ورزش دلسرد شده تصریح کرد: اگر وضع به این صورت باشد و شخصا به مسابقه‌های جهانی اعزام نشوم یک تصمیم کاملا جدی می‌گیرم که هیچ کس فکرش را نمی‌کند. چرا که امسال بدنم آماده آماده است و صددرصد علاوه بر کسب مدال طلا، رکورد دنیا را می‌زنم. بنابراین ما تا رقابتهای جام جهانی 2013 (کمتر از سه ماه دیگر) منتظر می مانیم که رویکرد فدراسیون وزنه برداری عوض شود و از هم اکنون برای حضور در این رقابتها با تمام توان آماده ایم، اما اگر خواسته های ما تحقق نیابد آن وقت تصمیم جدی خواهیم گرفت.

 


رقابت انتخابی وزن 96 کیلوگرم تیم ملی کشتی فرنگی برگزار نخواهد شد.
با انصراف قاسم رضایی از حضور در مسابقات انتخابی و ترک اردو توسط داود گیل نیرنگ، شورای فنی کشتی فرنگی تصمیم دارد بدون برگزاری رقابت‌های انتخابی مهدی علی یاری را به عنوان نفر برتر این وزن به رقابت‌های جهانی مجارستان اعزام کند.این در حالی است که قاسم رضایی به عنوان سومین طلایی کشتی فرنگی ایران در المپیک لندن، از آن پس در هیچ مسابقه ای کشتی نگرفته و وضعیت مناسبی ندارد. با این شرایط هر سه طلایی کشتی فرنگی ایران( سوریان، نوروزی و رضایی) در مسابقات جهانی بوداپست غایب خواهند بود.داود گیل نیرنگ هم به خاطر وزن زیاد در مسابقات انتخابی تیم ملی شرکت نکرد و حالا در انتخابی دوم هم قصد کشتی گرفتن ندارد.

 


* فدراسیون والیبال روسیه با ارسال نامه‌ی از تیم ملی والیبال ایران به منظور برگزاری چند دیدار دوستانه مقابل تیم‌های ملی ایتالیا و روسیه که از تاریخ 5 لغایت 9 شهریورماه‌ در مسکو برگزار می‌شود به طور رسمی دعوت کرد.
* عبدالرضا جوکار در هفتمین روز از رقابتهای جهانی دو و میدانی معلولان فرانسه به مدال نقره دست یافت.جوکار در ماده پرتاب نیزه کلاس F52/53 با هفت ورزشکار دیگر به رقابت پرداخت که با کسب رکورد 21 متر و 28 سانتیمتر پس از نماینده جاماییکا به نشان نقره دست یافت و نماینده یونان نیز در جایگاه سوم این ماده قرار گرفت.

 


سرمربی تیم ملی تکواندو پس از نایب قهرمانی در مسابقات جهانی مکزیک با اشاره به این که تیم ایران مستحق کسب عنوان قهرمانی بود، گفت: ملی‌پوشان ما زحمات زیادی کشیدند، اما قسمت این بود که دوم شویم. ملی‌پوشان ما خیلی بیشتر از آن چیزی که انتظار داشتیم ظاهر شدند. خدا کمک کرد و دعای مردم بود که توانستیم این نایب قهرمانی را کسب کنیم.ضمن اینکه این نایب قهرمانی حاصل یک کار گروهی بود. از کادر فنی گرفته تا مسئولان فدراسیون.
کریمی با بیان اینکه به طور کل از عملکرد ملی‌پوشان راضی هستم افزود: امیدوارم آنها این تیم را رها نکنند و باز هم از این تیم جوان حمایت کنند. این تیم اگر حمایت شود می‌تواند در آینده مقام‌های بهتری کسب کند.سرمربی تیم ملی تکواندو در پاسخ به این سوال که اکنون برنامه اش برای حضور در تیم ملی چیست؟ گفت: قرارداد همکاری ما در پایان هر مسابقه تمام می‌شود و اکنون هم قراردادم تمام شده، منتظرم ببینم که نظر فدراسیون در مورد همکاری با من چیست. فعلا که تازه از سفر باز گشته‌ام و استراحت می‌کنم. نه من تماسی با فدراسیون داشتم و نه آنها تماسی گرفته‌اند. منتظرم ببینم در آینده چه می‌شود.
کریمی یادآور شد: اگر در خدمت تیم ملی بودم که کارها را ادامه می‌دهیم و قطعا باز هم همان رویه قبل را در پیش می‌گیریم که بهترین‌ها در انتخابی‌ها گزینش می‌شوند. اگر من در تیم بودم، باز هم باید همه در انتخابی‌ها شرکت کنند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10