(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 06 مرداد 1392 - شماره 20553

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
هدیه به خوانندگان
طرح تازه کنگره آمریکا برای تشدید تحریم‌های ایران
پای درس علی(ع)
اخبار ادبی و هنری
تجلیل از حداد عادل در همایش عمری با قرآن
احمدی‌نژاد مجوز تاسیس دانشگاه ایرانیان را دریافت کرد
یک منبع مطلع در سفارت ایران در مسکو: روحانی و پوتین شهریور ماه در بیشکک دیدار می‌کنند
در بیست‌وپنجمین سالگرد رحلت عبدالباسط منتشر می‌شود
داستان‌هایی عجیب درباره عبدالباسط در کتاب «حکومت قرآنی در مصر»
رئیس قوه قضائیه شرایط اعطای مرخصی به زندانیان در ماه رمضان را اعلام کرد
ایران ترور نماینده مجلس مؤسسان تونس را محکوم کرد
آیین رونمایی از آثار و محصولات فاخر قرآنی
تغییرات در جهش تحصیلی دانش‌آموزان
رئیس کمیسیون قضایی مجلس: مجرمان قانون‌شکن در دولت یازدهم جایی نخواهند داشت
بهره‌برداری از مجموعه تئاتر شهر تبریز توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
مراحل پایانی ساخت 2 در حرم امام حسین(ع)
افزایش 5/10درصدی بودجه کمیته امداد
رئیس ستاد دیه کشور: دیه ماه حرام در سال جاری152 میلیون تومان است
استفاده از دست‌بند و پابندهای الکترونیکی در زندان‌های اصفهان و تهران
پرزهای فرش ماشینی هوای کاشان را آلوده می‌کند
انجام تحقیق و تفحص از شرکت ذوب آهن اصفهان
طراحی نانو کامپوزیت پلیمری جاذب امواج رادار در تبریز
خاکسپاری پیکر فرزندآیت‌الله ملکوتی در قم
اهدای 40 عضو مرگ مغزی به بیماران نیازمند
   


رهبر معظم انقلاب: این چیز کمی نیست که خدای متعال در قرآن بفرماید «لیله القدر خیر من الف شهر» یک شب از هزار‌ماه بهتر و بافضیلت‌تر و در پیشرفت انسان موثرتر.

 


هنوز چند روز از نامه ریاکارانه 118 نماینده آمریکا به باراک اوباما برای استفاده از فرصت دیپلماسی در قبال ایران نمی‌گذرد که 347 نفر دیگر از این نمایندگان از طرحی حمایت کردند که تحریم‌ها علیه کشورمان را تشدید می‌کند.
پایگاه خبری «یو.اس‌نیوز» در این باره نوشت: هفته گذشته 118 عضو کنگره نامشان را در فهرست امضاکنندگان درخواست برای تعامل دیپلماتیک با ایران گنجاندند اما در چند روز آینده مجلس نمایندگان آمریکا اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران را بررسی می‌کند!
براساس این گزارش طرح «قانون پیشگیری از ایران هسته‌ای 2013» با حمایت ادرویس، نماینده جمهوری‌خواه از ایالت کالیفرنیا به گردش درآمده و در حال حاضر 374 حامی دارد و به این ترتیب اطمینان می‌رود که به تصویب برسد.
براساس بیانیه رویس و الیوت اینگل دموکرات که در ماه مه ایراد شده بود، هدف تحریم‌های جدید لحاظ شده در این طرح واداشتن کشورهای دیگر به کاهش واردات نفت ایران تا یک میلیون بشکه در روز است. اگر این قانون به اجرا درآید، تحریم‌ها را علیه شرکت‌ها و افراد خارجی که با ایران و مقاماتش به معامله می‌پردازند تشدید می‌کند.
این طرح همچنین به وزیر امور خارجه دستور می‌دهد که سپاه پاسداران را در فهرست سیاه لحاظ کند. انتظار می‌رود مجلس نمایندگان به‌زودی اعلام کند که آیا این طرح را در هفته آینده به رای می‌‌گذارد یا خیر.
این در حالی است که به تازگی 118 عضو کنگره در نامه‌ای به باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا از او خواستند که «تمامی ابزارهای دیپلماتیک» را برای مذاکره با ایران درباره برنامه هسته‌ای به کار گیرد. «چارلی دنت» و «دیوید پرایس» که هر دو از جمهوری‌خواهان هستند، این نامه را تدوین کردند تا ابراز امیدواری کنند که به دولت حسن روحانی، رئیس‌جمهور منتخب ایران مشوق‌هایی ارائه شود.
«دنت» به «یو.اس نیوز» گفت: تمامی امضاکنندگان این نامه این کار را با چشم کاملا باز انجام دادند.
وی افزود: اکنون زمان آزمایش این موضوع است که آیا حرف و عمل روحانی با هم هماهنگ است یا خیر.
بنابراین گزارش، «جمال عبدی»، عضو شورای ملی ایران آمریکا به «یو.اس نیوز» گفت: این نامه حائز اهمیت است؛ زیرا بسیاری از مقامات ایران تردید دارند که حتی اگر اوباما موافقت کند، این کنگره که به لحاظ تاریخی جنگ‌طلب است، با لغو تحریم‌ها موافقت کند.
این گزارش حاکی است، دنت با وجودی که نویسنده این نامه است اما از طرح جدید تحریم‌ها حمایت می‌‌کند.
وی به «یو.اس نیوز» گفت که «من تمایلم را برای دنبال کردن ابتکارات دیپلماتیک بیشتر در رابطه با رئیس‌جمهور جدید ایران بیان کرده‌ام» اما «تحریم‌های تقویت شده اقدامی ضروری است که ایرانی‌‌ها را بیشتر برای مذاکرات جدی درباره برنامه هسته‌ای‌شان تحت فشار قرار می‌دهد.»
بنابر این گزارش، در حالی که بحث درباره تحریم‌های جدید در کنگره نزدیک می‌شود، برخی مقامات پیشین از قانونگذاران خواسته‌اند که این کار را متوقف کنند.
«جوزف هارپر»، فرمانده پیشین نیروهای مرکزی آمریکا و «لاورنس ویلکرسون»، رئیس دفتر کالین پاول، وزیر امور خارجه پیشین این کشور در یادداشتی هشدار دادند که نادیده گرفتن حرف‌های مثبت روحانی و مانع شدن در برابر او پیش از آنکه فرصت عمل به حرف‌هایش را داشته باشد باعث تضعیف این رئیس‌جمهور جدید و وعده‌اش برای طی کردن مسیر میانه‌روی خواهد شد.

 


دشمن ستمگر
و یاور ستمدیده باشید!
سفارشهای امام(ع) در هنگام شهادت به امام حسن(ع) و امام حسین(ع):
شما را به:
ترس از (نافرمانی) خداوند سفارش می‌کنم. به دنیاپرستی رو نیاورید، گرچه به سراغ شما بیاید!
و بر آنچه از دنیا از دست می‌دهید ناراحت نباشید.
حق را بگویید
و برای پاداش الهی عمل کنید و دشمن ستمگر و یاور ستمدیده باشید.
نهج‌البلاغه
نامه 47

 


گاف‌های شبکه‌های تلویزیونی مصر
در پوشش اعتراضات مردمی
شبکه‌های ماهواره‌ای دولتی و غیردولتی مصر‌ درحالی حضور هواداران مرسی در میدان‌ التحریر را سانسور کردند که گاف‌های متعدد آنها‌ از چشم بینندگان تلویزیونی دور نماند.
به گزارش ایسنا، تظاهرات هواداران «مرسی» روز جمعه توسط 28 شبکه تلویزیونی دولتی و غیردولتی مصر با هدف بزرگنمایی تعداد تظاهرکنندگان به صورت زنده پوشش داده شد. اما گاف‌های متعدد این شبکه‌ها در پوشش تظاهرات بسیار جلب توجه می‌کرد.
به گزارش الجزیره، بیشترین گاف‌ها مربوط به شبکه غیردولتی C.B.C در پخش زنده تظاهرات در میدان التحریر بود. این شبکه تصاویر مربوط به تظاهرات مخالفان مرسی در تاریخ 30 ژوئن و شعارهای «ارحل‌، ارحل‌» آنها را به جای تصاویر هواداران «سیسی» (وزیر دفاع مصر) پخش کرد، درحالی که صدای اذان مغرب یک ربع زودتر از زمان صحیح آن در تصاویر شنیده می‌شد.
خبرنگار شبکه تلویزیونی «آن.تی‌وی» نیز هنگام پوشش زنده حضور تظاهرکنندگان در نزدیکی مسجد «الاستقا» در استان الجیزه زمانیکه از حضور گسترده هواداران «سیسی» سخن می‌گفت معلوم شد آنها هواداران مرسی هستند که بلافاصله تصاویر قطع شدند.
تلویزیون دولتی مصر نیز از آرشیو تصویر خود‌، تصاویر هوایی میدان التحریر را پخش کرد و آن را حضور گسترده هواداران «سیسی» اعلام کرد. درحالی که وجود تلویزیون بزرگ در میدان التحریر که روز جمعه در میدان نبود‌، مشت این شبکه تلویزیونی را باز کرد.
تمامی شبکه‌های ماهواره‌ای غیرمصری که حضور هواداران مرسی را در میدان التحریر انعکاس می‌دادند یا قطع شدند و یا پخش برنامه‌های زنده آنها با پارازیت‌های متعدد مختل شد.
حمله تروریست‌ها به سایت «روزکارتون»
صبح دیروز مخاطبان سایت روزکارتون با مراجعه به این سایت با صفحه دیگری که نشان از هک شدن این پایگاه بود مواجه شدند.
به گزارش فارس، گروه هک کننده با عنوان«Saudi Arabia hacke» و با قرار دادن شعارها و عکس‌هایی موهن و ضد ایران، حزب‌الله و بشاراسد، اقدام به تهدید کرده‌اند.گروه فنی پایگاه روزکارتون در حال تلاش برای بازگشایی مجدد این پایگاه است.
«روز کارتون» اولین پایگاه بین‌المللی کارتون و کاریکاتور مطبوعاتی ایران است که سال گذشته با عنوان «پایگاه بین المللی کارتون و کاریکاتور مقاومت» همزمان با دهه فجر افتتاح شد و طی شش ماه گذشته به عنوان یکی از فعال‌ترین پایگاه های کاریکاتور ایران به خلق آثار هنری ضد صهیونیستی در حوزه جنگ نرم و در سطوح مختلف داخلی و خارجی پرداخته است.

 


دوازدهمین همایش تجلیل از پیشکسوتان قرآنی با عنوان «عمری با قرآن» با حضور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و جمعی از فعالان این عرصه برگزار و از شش فعال قرآنی و خانواده یک استاد پیشکسوت تجلیل شد.
در این مراسم که در تالار همایش‌های برج میلاد برگزار شد، از غلامعلی حداد عادل در بخش ترجمه و تفسیر و پژوهش قرآنی، سیدمهدی سیف استاد آموزش قرآن، حسین طرقی حافظ کل قرآن و استاد راهنمای حفظ، ولی‌الله یاراحمدی چهره پیشکسوت در حوزه مدیریت تشکل‌های قرآنی، علی‌اکبر حشمتی داور پیشکسوت و استاد آموزش قرآن و پروانه مهدوی پیشکسوت آموزش قران در بخش بانوان و همچنین خانواده مرحوم حاج بیوک اصل محمدی استاد قرآن شهر تهران مشهور به «استاد الاساتید» تجلیل شد.
حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در همایش «عمری با قرآن» با اشاره به اینکه جامعه ما باید جامعه‌ای قرآنی باشد، گفت: بر من و شماست که یاد بگیریم که قرآن را حفظ کنیم و در عمل کردن به آن از دیگران سبقت بگیریم که این سبقت ممدوح و مبارک است.
وی بر ضرورت اهتمام برای عملی کردن قرآن در زندگی تاکید کرد و افزود: قرآن راه افراط و تفریط نیست. راه فلاح و رستگاری است که انسان را به لقاءالله می‌رساند. در کلام نورانی پیامبر(ص) آمده است که فضیلت قرآن بر سایر کلام‌ها مانند فضیلت خدا بر خلایق است.
غلامعلی حداد عادل در همایش «تجلیل از پیشکسوتان قرآنی»، فهم قرآن را مقدمه عمل به آن و نویدبخش تشکیل جامعه قرآنی عنوان کرد و گفت: اگر قرآن را مرکز یک دایره تصور کنیم و شئونات مختلف زندگی انسان را بر روی محیط این دایره در نظر بگیریم می‌توانیم از هر نقطه تا مرکز شعاعی را ترسیم کنیم و رابطه قرآن با ابعاد مختلف زندگی بشر را در نظر بگیریم. جامعه اسلامی باید از مضامین الهی الگوگیری کند.
وی با اشاره به این که اعتقاد، جهان‌بینی، آداب و هر امری از حالات زندگی بشر، می‌تواند رابطه‌ای با قرآن داشته باشد،‌ گفت: تلاش‌هایی که برای تلاوت قرآن صورت می‌گیرد از آن جهت خوب است که اگر قرآن دلنشین تلاوت شود ما را به درک و فهم بیشتر آیات الهی دعوت می‌کند.
حداد عادل همچنین ادامه داد: فعالیت‌هایی همچون خوشنویسی، حفظ و علوم مختلف مرتبط با کلام‌الله مجید در خور تحسین لازم هستند چرا که این فعالیت‌ها مقدمه‌ای برای فهم قرآن‌اند.
وی با تاکید بر اینکه برای پیاده کردن سبک زندگی قرآنی باید فرهنگ عمل به قرآن را در بین خانواده‌ها نهادینه کرد، افزود: در این سال‌ها متوجه شده‌ام اگر چه تمامی مجالس قرآن با تلاوت قرآن آغاز می‌شوند اما کمتر از پنج درصد افراد معنای آیات را متوجه می‌شوند که به نظر من این امر جفایی به قرآن و جامعه است.
حداد عادل به مقایسه روند ترجمه قرآن در قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران پرداخت و تصریح کرد: پیش از انقلاب اسلامی در هر 10 سال یک ترجمه از قرآن داشتیم اما به برکت پیروزی انقلاب اسلامی در سال‌های اخیر هر سال حدود دو ترجمه از قرآن کریم به چاپ رسیده است اما متاسفانه این ترجمه‌ها به دلیل ادبیات سخت به خوبی قابل فهم نیستند به همین دلیل به فکر افتادم ترجمه‌ای با نثر معیار و فارسی روان امروزی تالیف کنم.
وی گفت: در این مدت 23 سال که از عمر فرهنگستان زبان و ادب فارسی می‌گذرد، 15 سال مسئولیت اداره و ریاست این فرهنگستان را به عهده داشتم و دائما در رابطه با مسائل زبان فارسی با استادان مشورت می‌کردم که این امر کمک قابل توجهی در مورد ترجمه قرآن به زبان فارسی امروزی به من کرد.
حداد عادل افزود: ترجمه قرآن با نثری که برای مردم قابل فهم باشد، شنونده را با مضامین الهی آشنا می‌کند که این ترجمه حدود شش سال و ویرایش آن سه سال به طول انجامید.
بنابر این گزارش، در ابتدای این مراسم علی‌اکبر توپچی رئیس فرهنگسرای قرآن به گزارشی از روند برگزاری 11 دوره از همایش «عمری با قرآن» اشاره کرد و گفت: مقدمات برگزاری دوازدهمین دوره از این همایش از ابتدای امسال آغاز شد و در نهایت علاوه بر تجلیل از استادان رشته‌های مختلف قرائت قرآن کریم از جمله حفظ، آموزش، داوری، ترجمه،‌ تفسیر و پژوهش‌های قرآنی، از یکی از بانوان فعال قرآنی و همچنین خانواده یک استاد پیشکسوت تجلیل می‌شود.
وی گفت: سازمان‌های زیادی در برگزاری این همایش ما را یاری کرده‌اند. امید است که جامعه قرآنی به دور از مسائل حاشیه‌ای در راه ارائه خدمات قرآنی به جامعه، فعال‌تر از گذشته باشد.

 


محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور، مجوز تاسیس دانشگاه ایرانیان را در تهران اخذ کرد.
به گزارش تسنیم، محمود احمدی‌نژاد در آخرین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی، برای خود مجوز تاسیس دانشگاهی در تهران را اخذ کرد.
منابع آگاه در شورای عالی انقلاب فرهنگی با تایید این خبر افزودند، در این جلسه پس از تقدیر و تشکر اعضا از 8 سال فعالیت احمدی‌نژاد در شورای عالی انقلاب فرهنگی و تشکیل منظم جلسات این شورا، به درخواست وی پاسخ مثبت داده به اتفاق آرا، مجوز تاسیس دانشگاهی در تهران را به وی اعطا کردند.
به گفته این منابع آگاه، از آنجا که مجوز تاسیس این دانشگاه برای شهر تهران صادر شده است، شورای عالی انقلاب فرهنگی باید مجوز می‌داد که این مجوز توسط احمدی‌نژاد اخذ شد.
گفته می‌شود، احمدی‌نژاد بنا دارد این دانشگاه را با عنوان «دانشگاه ایرانیان» تاسیس کرده بخش مهمی از وقت خود را بعد از پایان دوره ریاست‌جمهوری‌اش به اداره این دانشگاه اختصاص دهد. اخبار حکایت از آن دارد که حوزه اصلی فعالیت این دانشگاه، فناوری اطلاعات و فناوری‌های نوین و برتر از جمله آی.تی.نانو، هوا‌فضا و هسته‌ای خواهد بود.

 


یک منبع مطلع درسفارت کشورمان در مسکو تصریح کرد: براساس توافقات اولیه قرار است روسای جمهوری ایران و روسیه شهریورماه در بیشکک با یکدیگر دیدار کنند.
یک منبع مطلع در سفارتخانه ایران در مسکو در گفتگو با فارس گفت: در حال حاضر، موضوعی تحت عنوان سفر آقای پوتین رئیس‌جمهور فدراسیون روسیه، به جمهوری اسلامی ایران مطرح نیست.
وی عنوان کرد: براساس توافقات اولیه قرار است اولین ملاقات روسای جمهوری ایران و روسیه، در حاشیه اجلاس آتی سران سازمان همکاری‌های شانگهای که قرار است شهریورماه در شهر بیشکک قرقیزستان برگزار شود. صورت گیرد.
اخیرا اخباری به نقل از برخی از رسانه‌ها منتشر شد مبنی بر اینکه پوتین قرار است اواخر مردادماه در سفری رسمی به ایران بیاید.

 


کتاب «حکومت قرآنی در مصر» نوشته «محمد عبداللطیف الصغیر» در بیست‌وپنجمین سالگرد رحلت عبدالباسط با داستان‌هایی عجیب درباره وی منتشر می‌شود.
به گزارش فارس به نقل از روزنامه الوسط، مردم شهر «ارمنت» در جنوب شهر «الاقصر» در استان «قنا» مصر از مسئولان این استان خواستند که نام «عبدالباسط عبدالصمد» قاری بزرگ جهان اسلام را بر روی یکی از خیابان‌های و میادین این شهر بگذارند.
مردم در زادگاه این قاری شهیر مصری، این اقدام را ضرورتی بر تکریم عبدالباسط و تعالی جایگاه این منطقه به عنوان سفیر قرآن کریم دانسته و خواستار برگزاری یک مسابقه جهانی قرآن به نام «عبدالباسط» شدند.
در همین حال «محمد عبداللطیف الصغیر» نویسنده کتاب «حکومت قرآنی در مصر» که قرار است درباره «عبدالباسط عبدالصمد» و در بیست‌وپنجمین سالگرد رحلت وی منتشر شود، می‌گوید: این کتاب حاوی تصاویر و دست‌نوشته‌های نادر عبدالباسط است که برای نخستین بار منتشر می‌شود.
وی می‌افزاید: عبدالباسط با ده‌ها عنوان، مدال و گواهینامه و همچنین نامگذاری بر خیابان‌ها، میادین و مدارس و موسسات قرآنی در کشورهایی چون مالدیو، ایران، پاکستان و اندونزی مورد تکریم و تقدیر قرار گرفته اما در زادگاهش مورد غفلت قرار گرفته است.
الصغیر همچنین در کتاب خود به برخی اتفاقات عجیب در زندگی عبدالباسط اشاره کرده که از جمله آنها تلاش‌هایش برای احیای مراسمات قرآنی در آفریقا بوده که مورد استقبال بسیاری نیز واقع شد.
در این کتاب به تعدادی از این اتفاقات اشاره شده که برای نمونه یکی از این اتفاقات در اوگاندا بوده است که وقتی عبدالباسط قرائت خود را پایان می‌دهد و در حال استراحت بوده است ناگهان فردی با یک گاو بزرگ به سراغ او می‌رود تا آن گاو را به او هدیه دهد.
اتفاق دیگری که در این کتاب به آن اشاره شده اسلام آوردن یکی از مهمترین مجریان زن معروف در اوگانداست و آن اتفاق از این قرار است که این خانم پس از قرائت عبدالباسط با زبانی نامفهوم به عبدالباسط سخن می‌گوید و مسئولان به او خبر می‌دهند که تلاوتش باعث شده که این زن قصد دارد به اسلام درآید و به زیارت خانه خدا مشرف شود.
عبدالباسط که این موضوع را متوجه می‌شود خیلی خوشحال می‌شود و با یکی از مسئولان عربستانی تماس می‌گیرد و از او می‌خواهد که مراحل سفر این خانم مجری را فراهم کند و او به مکه می‌رود و مقیم این شهر می‌شود و از آنجا همه مردم آفریقا و اوگاندا را به اسلام دعوت می‌کند و تا آخر عمر در این راه تلاش می‌کند.
شیخ عبدالباسط عبدالصمد در سال 1927 در روستای «المراعزه» در نزدیکی شهر «ارمنت» به دنیا آمد و در سال 1951 به عنوان قاری رادیو مصر انتخاب شد و توانست در بیش از 40 کشور به قرائت قرآن بپردازد و بسیاری از روسای جمهور و پادشاهان از وی تقدیر کردند و نهایتا در 31 نوامبر سال 1988 (آذرماه 67.شمسی) درگذشت.

 


رئیس قوه قضائیه با صدور بخشنامه‌ای به واحدهای قضایی و دادسراهای سراسر کشور دستور داد به زندانیان محکوم با رعایت شرایط و اخذ تأمین مناسب 15 روز مرخصی داده شود.
در بخشنامه آیت‌الله آملی لاریجانی آمده است: به مناسبت فرا رسیدن لیالی قدر و در پیش بودن عید سعید فطر و باتوجه به آثار مثبت و سازنده حضور زندانیان در کنار خانواده و به منظور نیل به اهداف عالی در بازسازی اجتماعی و اخلاقی زندانیان و نیز برقراری روابط عاطفی بین زندانیان و اعضای خانواده آنها مقتضی است به زندانیان محکوم با رعایت شرایط ذیل و اخذ تأمین مناسب 15 روز مرخصی داده شود، در این بخشنامه افزوده شده، این مرخصی به مدت 15 روز دیگر نیز قابل تمدید خواهد بود.
براساس این گزارش محکومین به حبس ابد به شرط تحمل حداقل 5 سال حبس،‌ محکومین به حبس بیش از 10 سال به شرط تحمل حداقل دو سال حبس، محکومین به حبس از 5 تا 10 سال به شرط تحمل حداقل یک سال حبس، محکومین به حبس از یک سال تا 5 سال به شرط تحمل حداقل سه ماه حبس و محکومین به حبس کمتر از یک سال به شرط تحمل حداقل یک ماه حبس مشمول این بخشنامه می‌شوند.
در تبصره این بخشنامه تأکید شده است که محکومین به حبس که باقیمانده حبس آنها کمتر از دو ماه باشد، مرخصی منتهی به آزادی اعطاء می‌شود.
در خصوص زندانیانی که صرفاً به دلیل عجز از پرداخت جزای نقدی در حبس به سر می‌برند، در بخشنامه رئیس قوه قضاییه آمده است: محکومین به جزای نقدی که مقدار باقیمانده آن بیش از سی میلیون ریال باشد به شرط تحمل حداقل دو ماه حبس و محکومین به جزای نقدی که مقدار باقیمانده آن ده تا سی میلیون ریال باشد به شرط تحمل حداقل یک ماه حبس می‌توانند از مرخصی تعیین شده بهره‌مند شوند.
«محکومین به جزای نقدی که مقدار باقیمانده آن کمتر از ده میلیون ریال باشد به شرط تحمل حداقل یک ماه حبس،‌مرخصی منتهی به آزادی اعطا می‌شود» در خصوص محکومین جرائم غیرعمدی و محکومین مالی همچنین زندانیانی که به لحاظ عجز از پرداخت دیه در جرائم غیر عمد بازداشت هستند و نیز دارندگان محکومیت‌های مالی،‌صرفنظر از مدت اقامت در زندان از مرخصی موضوع این بخشنامه برخوردار خواهند بود.
به گزارش ایسنا، در این بخشنامه از محکومین جرائم سرقت مسلحانه، سرقت مقرون به آزار، جاسوسی،‌اقدام علیه امنیت کشور، آدم‌ربائی، جرایم باندی و سازمان یافته، تجاوز به عنف،‌ دایر کردن مراکز فساد و فحشاء، اسیدپاشی، اخلال در نظام اقتصادی، ورود، تولید، توزیع و فروش مشروبات الکلی، محکومین به قصاص و اعدام و حدود شرعی به عنوان مرتکبین جرائمی که از شمول این بخشنامه مستثنی خواهند بود یاد شده است.
همچنین محکومین دارای سه سابقه محکومیت به ارتکاب همان جرم، محکومینی که به شرارت مشهورند، قاچاق مسلحانه و یا عمده مواد مخدر و روانگردان‌ها و سایر محکومینی که اخلاق و رفتار آنها در زندان به گونه‌ای بوده که بنا به نظر دادستان یا قاضی ناظر زندان یا رئیس زندان یا شورای طبقه‌بندی شایستگی برخورداری از مرخصی را ندارند نیز از شمول این بخشنامه مستثنی هستند.
این بخشنامه می‌افزاید: در مورد سارقین دارای سابقه کمتر از سه بار و محکومان مواد مخدری که میزان محکومیت آنان بیش از پنج سال باشد ترتیبی اتخاذ شود هر چهل و هشت ساعت یکبار خود را به مراجع انتظامی محل سکونت خویش معرفی کند.

 


سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان ترور نماینده مجلس مؤسسان تونس را محکوم و با ملت، دولت و خانواده آن ابراز همدردی کرد.
«سید عباس عراقچی» سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ضمن محکوم کردن ترور«محمد البراهمی» نماینده مجلس مؤسسان تونس و ابراز مراتب همدردی با ملت، ‌دولت، و خانواده آن مرحوم، ضرورت هوشیاری ملت و نخبگان این کشور در برخورد با حوادثی از این دست را مورد تأکید قرار داد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، وی این اقدام را تلاشی مذبوحانه در جهت به بن‌بست کشاندن انقلاب کرامت در تونس ارزیابی کرده و حفظ هوشیاری مردم و نیروهای سیاسی، صیانت از انسجام و وحدت ملی و تلاش جهت خشکاندن ریشه‌های تروریزم در تونس را تنها راه عبور از مرحله حساس فعلی دانست.

 


آیین رونمایی از آثار و محصولات فاخر قرآنی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، صاحبان آثار و محصولات فرهنگی و اعضای جامعه قرآنی کشور برگزار شد.
در این مراسم که در محراب شبستان اصلی مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد، از 14 اثر و محصول برجسته قرآنی رونمایی شد. نرم‌افزار مشکات، نرم‌افزار جامع راهنمای برگزاری نمایشگاههای قرآن کریم، ترجمه فارسی کتاب تفسیر مفردات قرآن کریم برگرفته از تفاسیر مجمع‌البیان و المیزان، کتاب دانش تجوید یک و دو، نرم‌افزار جامع قرائت و ترتیل و ترجمه کتاب اساطیرالاولین از جمله این آثار بود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم با اشاره به طراوت جاودانه قرآن، گفت: کلام خدا همیشه مورد توجه بوده است و با اینکه این قدر به قرآن پرداخته می‌شود، کلام خدا باز هم طراوت و تازگی دارد. عظمت این کتاب به خاطر این است که قرآن، کلام وحی است. قرآن، «تنزیل من رب‌العالمین» است.
سید محمد حسینی با بیان این که هر چقدر هم به قرآن توجه شود باز نکات جدیدی در آن وجود دارد، افزود: چون خداوند این همه با عظمت است، کلام خدا هم عظمت دارد. امام صادق(ع) هم فرموده‌اند تجلی اسماء و صفات الهی در این کتاب (قرآن) است.
وزیر ارشاد با برشمردن برخی از دلایل عظمت قرآن کریم، گفت: یکی دیگر از عظمت‌های قرآن به خاطر آوردنده این کتاب است. جبرئیل روح‌الامین در جهان فرشتگان از همه بالاتر و برتر است. قرآن توسط چنین فرشته‌ای بر پیامبر(ص) نازل شده است. در روایات آمده است که جبرئیل پیشوا و امام آسمانیان است. وی افزود: باید به ظرف زمانی نزول قرآن توجه کنیم که عظمت فراوانی دارد. قرآن در ماه رمضان و در لیله‌القدر نازل شده است. هیچ شبی به عظمت، فضیلت و شرافت لیله‌القدر نیست.
حسینی خطاب به حاضران در آئین رونمایی از آثار فاخر قرآنی تأکید کرد: کافی است یکبار سوره قدر را بخوانید و ببینید چه تعابیری در این سوره برای شب قدر وجود دارد. یک شب قدر از هزار ماه برکت است. این شب، شب صلح و سلام است. شب حضور ملائک و فرشتگان و پیوند آسمان و زمین است. قرآن در چنین ظرف زمانی عظیمی نازل شده است.
وی در ادامه با اشاره به برکت حضور ائمه اطهار(ع) در نشر قرآن، وجود ائمه اطهار(ع) به عنوان مبین، مفسر و شارح قرآن کریم را هم یکی دیگر از دلایل عظمت قرآن کریم دانست.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان این مراسم با یادآوری عظمت ذاتی قرآن کریم تأکید کرد: به خاطر داشته باشید هر مقدار هم که درباره قرآن، آثار و محصولات فرهنگی ارائه شود، باز هم نکات جدید و بدیعی درباره آن وجود دارد. تازگی و طراوت قرآن همیشه زنده است.
در ادامه این مراسم، پس از معرفی و رونمایی آثار، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی رئیس نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، با اهداء لوح و هدایایی از صاحبان این آثار برگزیده تقدیر کردند.

 


مدیرآموزش و پرورش استثنایی شهر تهران به جزئیات تغییرات جهش تحصیلی اشاره کرد و گفت: برای امسال 400 دانش‌آموز در جهش تحصیلی شرکت کردند.
وجیه‌الله پرویزی، مدیرآموزش و پرورش استثنایی شهر تهران درگفت‌وگو با فارس به روند جهش تحصیلی دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت:‌ جهش تحصیلی در سال جاری تنها از پایه دوم به چهارم ابتدایی و سوم به پنجم ابتدایی اجرا می‌شود.
وی با بیان اینکه سطح کیفی تمام دروس دانش‌آموز درخواست‌کننده جهش تحصیلی باید خیلی خوب باشد، ادامه داد: برای جهش تحصیلی در ابتدا، شورای مدرسه با ملاحظه کارنامه دانش‌آموز و در صورت دارا بودن شرایط از نظر این شورا، وی را به آموزش و پرورش استثنایی معرفی می‌کند.
وی با اینکه شهر تهران هر ساله بیشترین آمار جهش تحصیلی را دارد، افزود: تا این لحظه 400 دانش‌آموز در جهش تحصیلی شرکت کردند.
مدیر آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران ادامه داد: امسال برای اولین بار بحث تجدید نظر نیز در بخشنامه لحاظ شده است؛ به این معنی که اگر دانش‌آموز در زمان آزمون، آمادگی ندارد و نمی‌تواند تست را به خوبی بگذراند، این امکان وجود دارد که وی در مرحله دوم آزمون شرکت کند.
وی با بیان اینکه احتمال می‌دهیم طبق سنوات گذشته 600 تا 700 دانش‌آموز در جهش تحصیلی شرکت کنند.
پرویزی در خصوص تستی که از دانش‌آموزان گرفته می‌شود، بیان داشت: تست تخصصی هوش برگزار می شود که این تست، علمی نیست بلکه تست هوشی است.
وی اضافه کرد: اگر دانش‌آموز بتواند به آن میزان امتیازی که مورد نظر است، دست یابد، به مدرسه معرفی می‌شود تا در امتحانات شهریورماه برای پایه بالاتر شرکت کند و اگر بتواند نمره قبولی کسب کند، در پایه بالاتر از آن پایه‌ای که امتحان داده است، ثبت‌نام می‌شود.
وی تاکیدکرد: به طور معمول هر ساله 70 درصد دانش‌آموزان شرکت‌کننده در جهش تحصیلی می‌توانند آزمون را به خوبی بگذرانند.

 


یک نماینده مجلس از اظهارات اخیر رئیس دستگاه قضایی در محکومیت تکاپوی سکولارها و فتنه‌گران حمایت کرد.
اللهیار ملکشاهی نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با فارس با اشاره به اظهارات اخیر آیت‌الله آملی لاریجانی درباره فتنه 88، اظهار داشت: نظام ما یک نظام اسلامی است، موضوع سکولاریزم مسئله‌ای است که رهبر معظم انقلاب چند سال پیش در این باره هشدار داده و از آن به نام شبیخون فرهنگی یاد کرده بودند که از خارج از کشور طراحی می‌شود تا بتوانند کشور ما را از طریق انحراف اخلاقی و سکولاریزه کردن، از مسیر و اهداف اصلی خودش منحرف کنند.
رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان این که کسی که خودش را خط امامی معرفی می‌کند باید حامی همین ارزش‌های اسلامی باشد، تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب و سایر مسئولان نظام و دولت جدید به این نکته توجه دارند که باید مراقب چنین تفکراتی باشند و آنها را خنثی کنند.
وی در ادامه با اشاره به افرادی که در شکل‌گیری فتنه 88 دخیل بودند، تصریح کرد: طبیعی است افرادی که در فتنه 88 مرتکب جرمی شدند، یعنی آن زمان رفتارشان مجرمانه، قانون‌شکنانه و ساختارشکنانه بوده و حقوق و رای مردم و خط‌قرمزهای نظام را نادیده گرفتند، در این نظام رد می‌شوند و جایگاهی بین مردم ندارند.
به گزارش فارس، ملکشاهی خاطرنشان کرد: وقتی دولت‌ها جابجا می‌شوند، عده‌ای به گرفتن پستی از دولت جدید امیدوار می‌شوند، ولی ما سالهاست شاهد رفتار آقای روحانی بوده‌ایم، او صددرصد پایبند به قواعد حاکم بر نظام اسلامی، قانون اساسی، ولایت فقیه و ارزش‌های اسلامی است و حتما در دولت او مجرمان قانون‌شکن جایی نخواهند داشت.

 


مجموعه تئاتر شهر تبریز با ظرفیت 342 نفر دیروز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گشایش یافت.
به گزارش خبرنگار ایرنا، تئاتر شهر تبریز در کنار خانه تئاتر به عنوان قدیمی‌ترین بنای ساختمان تئاتر و محل دایمی دبیرخانه جشنواره تئاتر استان به شمار می‌آید.
ظرفیت این مجموعه در سالن اصلی 212 نفر، پلاتو 60 نفر و بلک‌باکس 70 نفر است.
دفتر انجمن هنرهای نمایشی در این ساختمان مستقر بوده و محلی برای ارتباط هنرمندان و شعب انجمن هنرهای نمایش سطح استان محسوب می‌شود.
فعالیت 50 گروه نمایش رسمی و غیررسمی در این مکان به عنوان پایگاهی برای هنرمندان تئاتر استان نشان‌دهنده تاثیر این مکان فرهنگی و هنری است.
سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که به منظور شرکت در چند برنامه فرهنگی و هنری صبح شنبه به استان آذربایجان شرقی سفر کرده بود موزه موقت علما و مفاخر آذربایجان را افتتاح و از کتاب آشنایان ره عشق رونمایی کرد.

 


رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس از مراحل پایانی 2 در حرم امام حسین(ع) خبر داد و گفت: این در‌ها از جنس چوب ساج و روکش نقره و دارای دو متر طول، یک متر ارتفاع و یک متر عرض است.
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، جابر مهدیار بعد از ظهر دیروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه سامرا را بهتر از پیش بسازیم، اقدام به ساخت و نصب سازه شبیه به ضریح در دو خیمه‌گاه حضرت ابوالفضل(ع) با ابعاد تقریبی دو متر و 40 سانتی‌متر، ارتفاع یک متر، عرض دو متر و طول 10 سانتی‌متر کرده است.
وی اضافه کرد: در این دو سازه قلم‌زنی، 115 کیلو مس، 250 گرم طلا و 200 کیلو نقره و مس به کار رفته است.
این مسئول از مراحل پایانی دو در حرم حضرت امام حسین(ع) خبر داد و تصریح کرد: این درها از جنس چوب ساج و روکش نقره و دارای دو متر طول، یک متر ارتفاع و یک متر عرض است.
مهدیار بیان داشت: ساخت سه در بزرگ در حرم امامین کاظمین، که یکی از درها با 21.5 متر مربع سطح، دو در دیگر هر کدام 70/14 سانتی‌متر مربع با روکش مس و طلا، دو جعبه 40 متر مربعی خاتم و اهدای فرش 8 هزار متری مسجد سهله سامرا از دیگر فعالیت‌های این ستاد بوده است.
وی از احداث زائرسرا در کربلا، نجف اشرف، کاظمین و سامرا برای افرادی که تمکن مالی ندارند از سوی ستاد عتبات عالیات استان فارس خبر داد و اضافه کرد: آماده‌سازی صحن مطهر حضرت زهرا(س) در نجف اشرف با وسعت 7 هکتار و 218 هزار متر مربع زیربنا، خاتم‌کاری ضریح مسلم‌بن عقیل، گل‌آرایی حرم علی‌بن ابیطالب به مناسبت 13 رجب، احداث 60 درب در صحن جدید حضرت احمد بن موسی شاه‌چراغ(ع) و بازسازی مقبره سلمان فارسی در عراق از جمله دیگر اقدامات این ستاد است.

 


بودجه سال 92 کمیته امداد با توجه به هدف‌گذاری برای توانمندسازی و توسعه اشتغال خانواده‌های تحت حمایت، به غیر از تسهیلات بانکی 5/10درصد رشد داشته است.
منصور قمشه، معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد در این رابطه گفت: برای سال 92 بودجه‌ای بالغ بر بیش از 26 هزار و 880 میلیارد ریال به تصویب رسیده که این رقم نسبت به سال گذشته 5/10 درصد و نسبت به لایحه دولت نیز 9 درصد افزایش داشته است.
وی بیشترین افزایش را در بخش بیمه‌های اجتماعی، امنیت غذا و تغذیه اشتغال، تامین سلامت، شهریه دانشجویان و اقساط معوقه بانکی، طرح بهسازی مسکن روستایی و تامین مسکن مددجویان اعلام کرد.
وی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» افزود: بر این اساس سه رویکرد کمیته امداد گسترش حضور و مشارکت عمومی توانمندی و سلامت خانواده و اصلاح سبک زندگی می‌باشد.
قمشه تاکید کرد: تلاش امدادگران این نهاد و پیام بودجه سال 92 کمیته امداد امام‌خمینی(ره) برای خانواده‌های مستعد کار تبدیل فرهنگ مستمری‌بگیری به توانمندسازی خواهد بود.
معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد امام‌خمینی(ره) در ادامه خاطرنشان کرد: در بودجه امسال با تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی، بانک مرکزی جمهوری اسلامی مکلف است تا 20 درصد مانده تسهیلات قرض‌الحسنه بانکی و مانده منابع مزبور را جهت اشتغال خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد امام‌خمینی(ره) با معرفی این نهاد اختصاص دهد.
استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی
منصور قمشه با بیان اینکه بر اساس مصوبات صورت گرفته صندوق توسعه ملی 10درصد از منابع جهت پرداخت تسهیلات به بخش غیردولتی را به بخش آب و کشاورزی اختصاص می‌دهد، یادآور شد: همچنین 10درصد از منابع صندوق به صورت ریالی برای بخش غیردولتی صنعت و معدن به استثناء بخش ساخت مسکن اختصاص می‌یابد که در مصوبه مجلس شورای اسلامی 2 درصد از منابع دو جزء با معرفی کمیته امداد امام‌خمینی(ره) و سازمان بهزیستی در جهت اشتغالزایی به صورت تسهیلات پرداخت خواهد شد.

 


رئیس ستاد دیه کشور گفت: امسال دیه ماه حرام 152 میلیون تومان است.
سیداسدالله جولایی در حاشیه برگزاری جشن گلریزان آستانه اشرفیه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت گفت: ستاد مردمی دیه در زمینه جرایم غیرعمد زندانیان در زمینه مهریه، نفقه، چک‌های غیرکلاهبرداری، حوادث کارگاهی، دیه تصادفات و... فعالیت می‌کند.
این مسئول افزود: رهبر معظم انقلاب امسال 120 میلیون تومان و رئیس قوه مقننه 30 میلیون تومان، به این ستاد کمک کردند.
وی با تصریح بر اینکه سال گذشته مردم کشور زمینه‌آزادی 9 هزار و 206 نفر زندانی غیر عمد را فراهم کردند، خاطرنشان کرد: مجموع بدهی این تعداد زندانی 900 میلیارد تومان می‌شود.
این مسئول ادامه داد: بیش از 56 درصد مبلغ مذکور به میزان 505 میلیارد تومان با تلاش مردم و مسئولان گیلان پرداخت شده است.
جولایی با بیان اینکه آزمایش پنج ساله قانون بیمه‌نامه شخص ثالث در 20 شهریور امسال به پایان می‌رسد، اذعان کرد: در ستاد دیه پیشنهاد دادیم که این قانون دائمی تصویب شود.
وی تصریح کرد: آخرین اجرای آیین‌‌نامه این قانون در هیئت وزیران تصویب شده و کتاب قانون آماده اجرا و بهره‌وری است بنابراین از تمام نمایندگان مجلس درخواست می‌شود برای تصویب دائمی شدن این قانون کمک
کنند.
رئیس ستاد دیه کشور اجرای قانون با گواهینامه رانندگی و بیمه‌نامه و تخلف نکردن را از جمله موارد در قانون بیمه شخص ثالث عنوان کرد.

 


اصفهان- خبرنگار کیهان:
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان زندان‌های کشور گفت: بزودی استفاده از دست‌بند و پابندهای الکترونیکی در زندان‌های اصفهان و تهران اجرایی می‌شود.
محمدعلی زنجیره‌ای در حاشیه جشن گلریزان اصفهان با بیان اینکه حبس در منزل و قانون کاهش جمعیت کیفری کشور از جمله قانون‌های جدیدی است که اجرایی خواهد شد افزود: استفاده از وسایل الکترونیکی فعالیت‌‌های اجتماعی برخی از محکومان را محدود می‌کند.
وی ردیابی به وسیله الکترونیکی را یکی از مزیت‌های این طرح در قبال مجرمان عنوان کرد و گفت: تولید این دستگاه‌های الکترونیکی به صورت مونتاژ در حال بومی‌سازی است و تا دو سال آینده مونتاژ داخلی آن به طور کامل به پایان می‌رسد اما تمام نرم‌افزارهای این دستگاه‌ها داخلی است و تا سه ماه آینده یک هزار دست‌بند و پابند آماده می‌شود.
معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی سازمان زندان‌های کشور به محاسن این مدل دستبندها و پابندهای الکترونیکی اشاره کرد و افزود: مهمترین حسن این وسایل مراقبتی حضور سرپرست در کنار خانواده است که موجب کاهش آسیب‌های خانواده می شود.
وی در عین حال تصریح کرد: یکی دو سال است که تحقیقاتی بر روی حبس در منزل انجام گرفته که این تحقیقات منجر به این شد تا اجرای این طرح در ایران نیز عملی شود و به همین دلیل از این دستگاه‌های الکترونیکی استفاده می‌شود تا محکوم در محل خاص و تا شعاع خاصی بتواند حرکت کند که عموما این شعاع حدود 100 متر است.
وی با بیان اینکه این طرح ظرف سه ماه آینده به صورت پایلوت در اصفهان و تهران اجرایی می‌شود، صرفه‌جویی در هزینه‌های دولت و امکان بازسازی شخصیتی و روحی برای خود محکوم و همچنین امکان جبران ضربه‌ای که فرد به جامعه وارد کرده است را از محاسن این طرح عنوان کرد.
به گزارش خبرنگار ما، در آیین جمع‌آوری کمک به زندانیان محکوم به دیه که هر ساله توسط کارخانه فولاد مبارکه اصفهان صورت می‌گیرد توسط زیرمجموعه‌های این کارخانه و مسئولان این مجتمع بالغ بر یک میلیارد و سیصد میلیون تومان وجه نقد جمع‌آوری شد تا در اختیار ستاد دیه قرار گیرد.

 


کاشان - خبرنگار کیهان:
مدیرعامل جمعیت کویر سبز کاشان، آلودگی ناشی از پرزهای آکریلیک فرش ماشینی را خطری جدی برای محیط زیست این شهرستان قلمداد کرد.
خسرو اعتماد در جمع خبرنگاران گفت: تردد وانت بارهای حامل فرش‌های ماشینی بدون پوشش در فاصله بین کارخانه‌های فرش ماشینی تا شرکت‌های تکمیل فرش باعث می‌شود تا پرزهای اکریلیک سرطان را در هوا منتشر و هوای شهرستان را آلوده کند.
وی افزود: تردد وانت‌بارها در مسیر کارخانه‌های فرش ماشینی تا شرکت‌های تکمیل فرش از جمله تردد درداخل محدوده شهری به دلیل عدم استفاده از چادر برزنت برای پوشش فرش‌های ماشینی موجب انتشار پرزهای آکریلیک در فضا شده و ضمن آلودگی هوا و محیط‌زیست، موجب افزایش بیماری‌های تنفسی می‌شود.
وی با اشاره به محاصره شهرستان کاشان توسط پنج شهرک صنعتی بزرگ در منطقه یادآور شد: عدم توزیع متناسب کارخانه‌های فرش ماشینی و تکمیل فرش در شهرک‌های صنعتی منطقه کاشان باعث شده کارخانه‌های فرش ماشینی به دلیل عدم استفاده از چادر برزنت توسط وانت‌بارهای حامل فرش خام زمینه ساز انتشار پرزهای آکریلیک فرش در فضا و آلوده شدن هوا و محیط‌زیست شود.
اعتماد با تاکید بر این که موضوع تردد وانت‌بارهای حامل فرش‌های آکریلیک از طرف جمعیت کویر سبز کاشان بارها پیگیری شده است، تصریح کرد: اما بی‌توجهی متولیان امر، محیط‌زیست و راهنمایی و رانندگی باعث شده است تا رویه اشتباه حمل فرش‌های ماشینی و انتشار پرزهای آکریلیک فرش ماشینی همچنان ادامه داشته باشد و محیط زیست را با خطر جدی مواجه کند.
این مسئول با اشاره به اینکه انتشار پرزهای آکریلیک فرش ماشینی در فضا قابل مشاهده نیست، بیان داشت: آلودگی محیط‌زیست به گونه‌ای است که خارهای سبز شده در حاشیه‌های جاده‌های محل تردد وانت‌های حمل فرش ماشینی را چتر قرمزی از پرزهای آکریلیک پوشانده است.

 


زرین شهر- خبرنگار کیهان:
نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی از تحقیق و تفحص در شرکت ذوب آهن اصفهان خبر داد.
مجید منصوری بیدکانی افزود: نحوه برگزاری آزمون‌های استخدامی، توقف در خطوط تولید این شرکت، عدم مدیریت صحیح در تعمیرات، عدم خرید مواد اولیه و محصولات توسط شرکت‌های قابل اعتماد و خرید مواد اولیه نامرغوب از برخی از کشورها، عدم وصول مطالبات از شرکت‌های مختلف و افزایش هزینه برخی از پروژه‌های بازسازی شده از مهمترین محورهای تحقیق و تفحص از شرکت ذوب آهن اصفهان است.
وی با بیان اینکه احتمالاً این طرح هفته آینده در دستور کار کمیسیون صنایع و معادن قرار می‌گیرد، گفت: البته مدیران این شرکت باید پاسخگوی ابهامات باشند و در صورتی که صحبت‌های آنها قانع کننده نبود این طرح بررسی می‌شود.
طراح طرح تحقیق و تفحص از شرکت ذوب آهن اصفهان همچنین خاطرنشان کرد: تحقیق و تفحص در جهت رفع مشکل خواهد بود.

 


معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی گفت: یکی از پژوهشگران این نهاد موفق به طراحی نانو کامپوزیت جاذب امواج رادار با قدرت جذب بالاتر از نمونه‌های مشابه داخلی و خارجی شده است.
عادل طاهری روز شنبه در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار کرد: از این نانو کامپوزیت می‌توان در تولید پوشش‌های ضدرادار، هواپیماها، کشتی‌ها و انواع پدافندها استفاده کرد.
وی گفت: قابلیت جذب نمونه تولید شده 50 دسی‌بل است و این در مقایسه با بهترین نمونه خارجی این نانو کامپوزیت‌ها که قابلیت جذب 25 دسی‌بل را دارد، رقم قابل‌توجهی است.
وی افزود: در مواقعی که هواپیماها با این ترکیبات پوشش‌دهی شده باشند امواج رادار جذب شده و حداقل انعکاس را خواهد داشت.
طاهری گفت: این پژوهشگر جوان در تکمیل این طرح به یک سری علوم و تئوری‌هایی دست یافته که قابلیت رقابت با علوم متداول در این عرصه را دارد و به صورت مقالات علمی در مجلات معتبر علمی چاپ شده است.
در نانو کامپوزیت‌های پلیمری، از مقادیر کمی (کمتر از 10 درصد وزنی) ذرات نانومتری استفاده می‌شود.
این ذرات علاوه بر افزایش استحکام پلیمرها، وزن آنها را کاهش می‌دهد.
مهمترین کامپوزیت‌های نانو ذره‌ای، سبک‌ترین آنها هستند.

 


مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر فرزند آیت‌الله مسلم ملکوتی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مراسم تشییع پیکر مرحوم محمد ملکوتی پیش از ظهر دیروز پس از اقامه نماز و طواف گرد حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) به سمت آرامستان باغ بهشت قم برگزار شد.در مراسم تشییع پیکر فرزند آیت‌الله ملکوتی جمعی از مسئولان استانی، اساتید حوزه، طلاب و عموم مردم حضور داشتند.پیکر مرحوم محمد ملکوتی پس از تشییع در آرامستان باغ بهشت قم به خاک سپرده شد. این مرحوم صبح روز جمعه بر اثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفت.

 


قائمشهر- خبرنگار کیهان:
اعضای بدن یک قائمشهری که دچار مرگ مغزی شده بود به بیش از 40 بیمار اهدا شد.
نادر دهزاد 43 ساله ساکن روستای «وسطی کلا» قائمشهر بر اثر حادثه‌ای از بام ساختمان سقوط کرد و دچار مرگ مغزی شد.
کادر پزشکی استان مازندران پس از اخذ رضایت خانواده این بیمار مرگ مغزی او را به تهران انتقال دادند و در مرکز تحقیقات و بانک فرآورده‌های پیوندی ایران، اغلب اعضای حیاتی بدن نادر دهزاد شامل قلب، ریه‌ها، کبد، نسوج، شریان‌ها، رباط‌ها، مفصل‌ها و استخوان‌ها ... به بیش از 40 بیمار نیازمند اهدا شد.
پیکر مرحوم نادر دهزاد با حضور انبوه مردم روستای وسطی کلا قائمشهر تشییع و در جوار امامزاده موسی این روستا به خاک سپرده شد.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10