(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 07 مرداد 1392 - شماره 20554

اهدای اعضای بدن پزشک مرگ مغزی در مهاباد
آخرین خبرها از وضعیت محورهای مواصلاتی کشور
انتقال زائو با بالگرد به ایلام
اتصال شمال به جنوب تهران با خط جدید بی‌آرتی
توقیف خودرو مسروقه لکسوس باسرعت 250 کیلومتر در جاده دامغان
حوادث کوتاه از کشور
کمیته امداد خبر داد
نخبگان تحت پوشش ، وام 15 میلیونی می‌گیرند
تصویب تأسیس دانشگاه طب سنتی
تغییر لباس ماموران حاضر در ورزشگاه‌ها
سقوط هواپیمای تفریحی در چالوس 2 کشته برجای گذاشت
آتش‌سوزی در 450 هکتار از عرصه‌های مرتعی و جنگلی استان مرکزی
باند بزرگ جعل اسکناس در مهاباد متلاشی شد
شگرد داروخانه‌ها برای فروش داروهای خارجی
فرار هزار زندانی لیبیایی
تیراندازی در فلوریدا
زمین 6 چینی را بلعید
پیرترین زن دنیا
حراج به خاطر رکود اقتصادی
اعتماد مامور پلیس به متهم باعث مرگ هر دو شد
تولد اولین بره آهو در باغ‌وحش
   


اهدای اعضای بدن یک پزشک مهابادی که دچار مرگ مغزی شده بود به چند بیمار زندگی دوباره بخشید.
رئیس سازمان نظام پزشکی مهاباد دیروز در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: مرحوم دکتر جلال شهیری 41 ساله در اثر حادثه‌ای در تهران دچار مرگ مغزی شده بود.
دکتر توفیق صدیقی گفت: اعضای خانواده و بستگان این پزشک در یک اقدام خیرخواهانه و خداپسندانه در ماه پرفیض و برکت رمضان با اهدای اعضای بدن وی، به تعدادی از بیماران نیازمند زندگی دوباره بخشیدند.
وی با تقدیر از عمل انساندوستانه خانواده این پزشک مهابادی افزود: آنان با این اقدام خود اجر و پاداش معنوی و باقیات صالحات را نصیب خود و عزیز از دست رفته‌شان کردند.
صدیقی خاطرنشان کرد: این اقدام انسانی و ارزشمند، الگویی ماندگار، و ترویج اخلاقی انسانی و اجتماعی برای افراد جامعه خواهد بود.

 


سهم تردد وسایل نقلیه سنگین در ترافیک محورهای ارتباطی کشور طی 24 ساعت گذشته 16 درصد و بیشترین تردد طی همین مدت در مسیر آزادراه تهران - کرج (رفت و برگشت) بوده است.
براساس تصاویر دریافتی از دوربین‌های نظارت تصویری، سامانه‌های هوشمند ترافیک‌شمار برخط و گشت‌های شعب راهداری سراسر کشور، در حال حاضر، به استثنای محورهای مسدود ذکر شده، بقیه محورهای مواصلاتی کشور باز بوده و تردد در آنها به روال عادی در جریان است.
کل تردد ثبت شده طی 24 ساعت گذشته براساس آخرین اطلاعات دریافتی از 833 تردد شمار در محورهای مواصلاتی کشور، تعداد 5 میلیون و 658 هزار و 155 دستگاه وسیله نقلیه بوده که نسبت به روز قبل از آن، 12 درصد کاهش را نشان می‌دهد.
سهم وسایل نقلیه سنگین طی 24 ساعت گذشته در محورهای ارتباطی کشور، 16 درصد بوده است.
ساعات اوج تردد طی 24 ساعت گذشته بین ساعات 19 الی 20 و کمترین تردد بین ساعات پنج الی 6 صبح صورت پذیرفته که هموطنان با آگاهی از این موضوع می‌توانند ساعات مناسب‌تری را برای سفر خود انتخاب کنند.
بیشترین تردد طی 24 ساعته گذشته در محورهای آزادراه کرج - تهران، آزادراه تهران-کرج، محور اسفراین - بجنورد، آزادراه قم- تهران و آزادراه قزوین - کرج بوده است.
محورهای مواصلاتی مسدود کشور
محور شهداد - نهبندان در استان کرمان، به علت سیلاب، تا اطلاع ثانوی مسدود است.
جاده اصلی قم - گرمسار و بالعکس، با تمدید عملیات راهسازی به علت تعریض مسیر، تا 17 مرداد مسدود و مسیر جایگزین آزادراه قم - تهران برای سواری و محور قدیم قم - تهران برای وسایل نقلیه سنگین و در ادامه جاده امام رضا به سمت پاکدشت و گرمسار برای خودروها است.
آزادراه کرج - تهران، به دلیل احداث تقاطع غیر هم‌سطح از پل فردیس تا تقاطع کاروانسرا سنگی، شنبه تا سه‌شنبه هر هفته، از ساعت 23 تا 4:30 بامداد روز بعد تا روز 25 مرداد، مسدود بوده و محورهای جایگزین، جاده‌های قدیم و مخصوص کرج است.
همچنین تا مورخ یاد شده، آزادراه تهران - کرج، از ساعت 7:30 الی 16:00 فقط در یک مسیر700 متری در محدوده فوق، تردد خودروها از طریق کنارگذر احداثی انجام خواهد شد.
جاده اصلی قم - گرمسار و بالعکس، واقع در استان‌های قم و سمنان، با تمدید عملیات تعریض مسیر، تا 17 مرداد مسدود و محور جایگزین برای خودروهای سواری، آزادراه قم - تهران، برای وسایل نقلیه سنگین، محور قدیم قم - تهران و در ادامه برای همه خودروها، جاده امام رضا به سمت پاکدشت - گرمسار است.
کمربندی شرقی شهر کرمانشاه، واقع در استان کرمانشاه، با تمدید عملیات زیرسازی راه‌آهن غرب تا 31/5/92 روزهای زوج، از ساعت 11 تا 14 مسدود و مسیر جایگزین، کمربندی غربی (فعلی) خواهد بود.
محور اصفهان - میمه - دلیجان واقع در استان اصفهان، حد فاصل کیلومتر 40 تا 50 از 1/5/92 لغایت 1/6/92، به دلیل عملیات روکش آسفالت تردد از طریق یک باند به صورت دو طرفه با محدودیت و رعایت جوانب احتیاط انجام می‌شود.
کمربندی شمالی نجف‌آباد به سمت تیران واقع در استان اصفهان از 30/4/92 لغایت 20/6/92 به دلیل عملیات روکش آسفالت تردد از طریق یک باند به صورت دو طرفه با محدودیت و رعایت جوانب احتیاط انجام می‌شود.
آزادراه ارومیه - تبریز، واقع در استان آذربایجان غربی، حد فاصل کیلومتر 24 تا 35 از 1/16 لغایت 15/12/92، به دلیل عملیات اجرایی روکش آسفالت تردد با محدودیت و رعایت جوانب احتیاط انجام می‌شود.

 


دهلران- خبرنگار کیهان:
زائویی به دلیل کمبود امکانات درمانی در شهرستان دهلران با بالگرد به شهرستان ایلام اعزام شد و از مرگ حتمی نجات یافت.
یکی از اهالی شهر موسیان از توابع شهرستان دهلران که برای وضع حمل به بیمارستان شهدای این شهرستان مراجعه کرده بود به دلیل شرایط نامطلوب در وضع حمل در آستانه مرگ قرار گرفت.
این بیمار پس از عمل جراحی و خارج کردن بچه از رحم به دلیل مشکلات انعقادی خون و جلوگیری از مرگ مادر باید به بیمارستان مصطفی خمینی(ره) ایلام اعزام می‌شد.
فرماندار دهلران در این باره گفت: با توجه به شرایط اضطراری بیمار و فاصله 220 کیلومتری شهرستان تا مرکز استان ایلام با پیگیری‌های به عمل آمده و درخواست از مسئولان سیاسی استان از طریق هلال‌احمر یک فروند بالگرد به شهرستان اعزام شد.
وی افزود: در کمترین زمان ممکن بالگرد در بیمارستان شهدای دهلران به زمین نشست و بیمار به بیمارستان مصطفی خمینی(ره) ایلام اعزام شد.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان دهلران نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: خوشبختانه وضعیت عمومی بیمار در بیمارستان ایلام رضایت‌بخش گزارش شده است و با پیگیری مسئولان این بیمار از مرگ حتمی نجات پیدا کرد.

 


معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: خط 9 اتوبوس‌های ‌BRT در مسیر بزرگراه امام علی(ع) تا پیش از مهر ماه به بهره‌برداری خواهد رسید.
سیدجعفر تشکری‌هاشمی با بیان این مطلب اظهار کرد: خط 9 سامانه اتوبوس‌های تندرو از انتهای شرقی بزرگراه ارتش آغاز می‌شود و با ادامه مسیر در بزرگراه امام علی(ع) تا شهرری ادامه خواهد یافت.
وی افزود: این خط با طول حدود 35 کیلومتر به یکی از مهمترین خطوط اتوبوس‌های تندرو تبدیل خواهد شد چرا که ضمن اتصال شمال به جنوب شهر، گامی در راستای تکمیل شبکه اتوبوس‌های تندرو محسوب می‌شود.
تشکری ادامه داد: عملیات آماده‌سازی فاز نهایی خط 9 سامانه اتوبوس‌های تندرو در مسیر بزرگراه امام علی(ع) آغاز شده و در تلاشیم که این خط را تا پیش از مهر ماه تکمیل و به بهره‌برداری برسانیم تا با آغاز مهر ماه شبکه اتوبوسرانی بتواند با ظرفیت و توان بیشتر به شهروندان خدمات‌رسانی کند.
وی ادامه داد: خطوط اتوبوس‌های ‌BRT با وجود آنکه تنها 4 درصد از شبکه خطوط را تشکیل می‌دهند در حال حاضر روزانه بیش از 2 میلیون مسافر را در شهر جابه‌جا می‌کنند، که با ورود سری جدید اتوبوس‌های دو کابین و بهره‌برداری چند خط دیگر از این سامانه شاهد افزایش سهم جابه‌جایی‌های اتوبوس‌های تندرو در شهر خواهیم بود.
معاون شهردار تهران در پایان گفت: با بهره‌برداری از دو خط جدید اتوبوس‌هایBRT در مسیر بزرگراه صدر و امام علی(ع)، این شبکه به زودی تکمیل خواهد شد و قادر به خدمات‌رسانی بهتر و مناسب‌تر به شهروندان می‌شویم.

 


سمنان- خبرنگار کیهان:
سارق خودرو لکسوس که پس از مصرف شیشه اقدام به تردد در جاده دامغان- جندق با سرعت 250 کیلومتر در ساعت کرده بود دستگیر شد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فرماندهی انتظامی استان سمنان به نقل از فرمانده انتظامی شاهرود تردد یک دستگاه خودروی سرقتی لکسوس در محور دامغان- جندق گزارش شد که با سرعتی سرسام‌آور در حال فرار به سمت شاهرود بود.
سرهنگ طاهری ادامه داد: بی‌درنگ طرح مهار در سطح شهرستان شاهرود به اجرا درآمد و پس از رویت خودروی مورد نظر، تیم‌های ویژه پلیس به تعقیب لکسوس فراری پرداختند.
فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود تصریح کرد: پنج کیلومتر پس از نخستین ایستگاه پلیس، ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه به دلیل سرعت دیوانه‌وارش منجر به واژگونی خودرو لکسوس شد.
به گفته طاهری، راننده پس از واژگونی خودرو متواری شد که با جست‌وجوی ماموران پاسگاه مرکزی، سرانجام شناسایی و دستگیر شد.
وی افزود: پس از دستگیری راننده که خودرو را سرقت کرده بود، مشخص شد که وی ماده مخدر شیشه مصرف کرده است.
فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود گفت: بنا بر اظهارات متهم، وی پس از مصرف شیشه و زمان رانندگی با سرعت بالا فکر می‌کرده در آسمان مشغول پرواز است و زمان واژگونی احساس فوران آتشفشان به وی دست داده است.

 


زمین‌لرزه در جاجرم
ایرنا- تهران: زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 4 در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) بامداد روز یکشنبه حوالی جاجرم در استان خراسان شمالی را لرزاند.
به گزارش مرکز لرزه‌نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زمین لرزه در ساعت 2 و 9 دقیقه و 8 ثانیه در عمق 8 کیلومتری زمین و در موقعیت جغرافیایی 36/56 طول جغرافیایی و 89/35 عرض جغرافیایی رخ داد. از خسارات و تلفات احتمالی این زمین‌لرزه گزارشی دریافت نشده است.
آتش‌سوزی در منزل
ایرنا- فریدونکنار: در پی وقوع آتش‌سوزی در منزلی در شهرستان فریدونکنار مرد 37 ساله‌ای که داماد صاحبخانه بود به علت شدت جراحات ناشی از سوختگی در محل حادثه جان باخت در بررسی علت حادثه مشخص شد متوفی در حال خالی کردن گالن 60 لیتری بنزین بوده که ناگهان گالن منفجر و منجر به آتش‌سوزی شده است.
کشف مواد مخدر
گلوگاه: فردی به هویت «ش.ک» که در امر تهیه و توزیع مواد مخدر در شهرستان گلوگاه فعالیت می‌کرد با هماهنگی مرجع قضایی و نیروی انتظامی دستگیر و در بازرسی از منزل وی بیش از یک کیلو و 270 گرم ماده مخدر از نوع تریاک کشف و ضبط شد.
واژگونی مرگبار کامیون
باشگاه خبرنگاران - فارس: در اثر واژگونی یک دستگاه کامیون در 65 کیلومتری جاده فرعی آباده-ملشک در استان فارس، 3 نفر کشته و 13 تن دیگر مجروح شدند.
مرکز کنترل ترافیک راهور علت بروز این حادثه را بی‌توجهی به جلو از سوی راننده کامیون اعلام کرد.
سد نمین قربانی گرفت
فارس- نمین: پسربچه 4 ساله هنگام بازی در اطراف سد در روستای ینگیجه شهرستان نمین، با افتادن در درون سد غرق شد. جسد کودک پس از یک ساعت تلاش غواصان و نیروهای امدادگر از آب بیرون آورده شد.
تصادف زنجیره‌ای
باشگاه خبرنگاران- گیلان: در اثر برخورد یک دستگاه خودروی پژو 206 با یک دستگاه خودروی پیکان 4 تن کشته و 6 تن مجروح شدند. این حادثه در کیلومتر 10 جاده فرعی شاقابی- سنگر روی داد. کارشناسان پلیس علت حادثه را انحراف به چپ پژو 206 اعلام کردند.

 


سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) از پرداخت وام تحصیلی به نخبگان تحت پوشش امداد خبر داد و گفت: سقف این وام حدود 15 میلیون تومان است.
حسین انواری در دیدار با نخبگان تحت پوشش کمیته امداد اظهار داشت: کشور متولی امر نخبگان دارد و این در حالی است که رسیدگی به این قشر بخشی نیست و سرمایه‌گذاری ملی می‌خواهد.
وی تصریح کرد: هم اکنون کانون فارغ‌التحصیلان دانشجویان نخبه تشکیل شده است که اقدامات قابل توجهی را در سال‌های اخیر انجام داده است.
سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های این نهاد ارائه خدمات و تسهیلات به نخبگان است، گفت: با اقدامات انجام شده از سوی کمیته امداد و ارتباط این مجموعه با مسئولان سطح خدمات به نخبگان افزایش یافته است.
انواری خاطرنشان کرد: سال گذشته بیش از یک هزار و 500 لپ‌تاب بین دانشجویان نخبه توزیع شد.
وی اظهار امیدواری کرد: با حمایت کمیته امداد و سایر دستگاه‌ها شرایط مناسب‌تری برای نخبگان تحت پوشش امداد فراهم شود.
سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) در پایان خاطرنشان کرد: پرداخت وام 15 میلیونی به نخبگان یکی از برنامه‌های کمیته امداد است که در این زمینه اعتبارات خوبی پیش‌بینی شده است.

 


هیئت وزیران با تأسیس دانشگاه علوم طب سنتی ایرانی- اسلامی با نظام هیئت امنایی موافقت کرد.
به گزارش تسنیم، با تصمیم نمایندگان ویژه رئیس جمهور در شورای عالی سیاستگذاری طب سنتی ایرانی- اسلامی و به استناد اصل یکصد و بیست و هفتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران،‌وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف است با رعایت قوانین و مقررات برای ایجاد دانشگاه علوم طب سنتی ایرانی- اسلامی با نظام هیئت امنایی پس از تصویب شورای گسترش آموزش عالی در سال 1392 اقدام کند.
همچنین دولت؛ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را موظف کرده است، برای تسریع در ارزیابی و تعیین صلاحیت علمی خبرگان بدون مدرک در حوزه طب سنتی و مکمل، توانمندسازی پزشکان عمومی از طریق آموزش‌های مجازی و حضوری با اولویت پزشکان خانواده در سال 1392، افزودن بسته آموزشی مبانی طب سنتی و اصول حفظ الصحه در مجموعه آموزشی و پیش‌بینی تعدادی مفرده گیاهی و داروی گیاهی و سنتی در دارونامه بهورزان در خانه‌های بهداشت اقدام کند.
براین اساس، توسعه خدمات طب سنتی ایرانی- اسلامی از طریق تدوین برنامه آموزشی رشته‌های پشتیبان طب و داروسازی سنتی و راه‌اندازی رشته‌های یاد شده، اضافه کردن سی و هشت قلم داروی گیاهی پرمصرف برای بیماری‌های شایع در فهرست داروهای قابل ارائه در مراکز بهداشتی درمانی کشور، حمایت از تأسیس و تداوم کار مراکز تحقیقاتی مصوب طب و داروسازی سنتی، استقرار تشکیلات اداری لازم برای معاونت طب سنتی ایرانی- اسلامی در ستاد وزارتخانه و دانشگاه‌های علوم پزشکی از دیگر وظایف وزارت بهداشت است.
براساس این مصوبه، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است ظرف ده روز و با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیشنهاد شمول پوشش بیمه‌ای برای خدمات طب سنتی و داروهای سنتی و گیاهی را به دفتر هیئت دولت ارائه کند.براین اساس، وزارت آموزش و پرورش نیز موظف شده است؛ با هماهنگی معاونت طب سنتی ایرانی- اسلامی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای افزودن مباحثی از اصول حفظ الصحه طب سنتی ایرانی- اسلامی در کتب درسی مقاطع مختلف تحصیلی اقدام کند.
این مصوبه از سوی محمدرضا رحیمی؛ معاون اول رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.

 


فرمانده یگان ویژه نیروی انتظامی از تغییر لباس ماموران مستقر در ورزشگاه‌ها همزمان با آغاز لیگ برتر خبر داد.
سردار حسن کرمی در مورد تغییر لباس ماموران یگان ویژه مستقر در ورزشگاه‌ها، گفت: تغییر فرم و لباس جزو اختیارات پلیس نیست و باید این مسئله از سوی ستاد کل نیروهای مسلح به تصویب برسد.
وی با بیان این که با رایزنی‌های صورت گرفته، تغییر لباس ماموران یگان ویژه مستقر در ورزشگاه‌ها که در مسابقات برای تامین امنیت مستقر می‌شوند، نهایی شد گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، همزمان با آغاز مسابقات لیگ برتر، لباس نیروهای یگان ویژه نیز تغییر کرد.
فرمانده یگان ویژه ناجا با بیان این که لباس مامورانش باید با فضای ورزشی متناسب باشد، گفت: این لباس جدید متناسب با وضعیت ورزشگاه بوده و پیام خوشایندی به ورزشکاران و جوانان می‌دهد، چرا که برای تغییر و طراحی لباس جدید، تحقیق و مطالعه علمی صورت گرفته و پیام این لباس ارائه‌کننده آرامش است.

 


فرماندار چالوس گفت: در پی سقوط هواپیمای تفریحی پروازی در مجتمع نمک‌آبرود چالوس دو نفر جان خود را از دست دادند.
سید قدیر رضایی از کشته شدن 2 نفر در حادثه سقوط هواپیما در نمک‌آبرود خبر داد و اظهار داشت: این حادثه ساعت 15 یکشنبه رخ داد و علت سقوط آن نیز در دست بررسی است.
به گزارش فارس، رضایی افزود: بعد از دریافت خبر نیروهای امدادی و انتظامی در محل وقوع حادثه حاضر شدند.
فرماندار چالوس بیان داشت: سقوط هواپیما در زمین‌های کشاورزی روستای اطراف مجتمع نمک‌آبرود اتفاق افتاد.
رضایی اعلام کرد: دو نفری که فوت کردند یک نفر خلبان و دیگری کمک خلبان بوده‌اند.
هواپیمای تفریحی دو نفره در مجتمع نمک‌آبرود فعالیت می‌کند.

 


اراک- خبرنگار کیهان:
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی از وقوع آتش‌سوزی در 450 هکتار از عرصه‌های مرتعی و جنگلی این استان خبر داد.
یوسف یوسفی گفت: از این وسعت آتش‌سوزی، بیشترین وسعت در 405 هکتار در «خنداب» رخ داد و حدود 45 هکتار آتش‌سوزی هم در شهرهای اراک، شازند، خمین و ساوه اتفاق افتاد.
وی افزود: در این ارتباط یک میلیارد و 370 میلیون ریال خسارات وارد شد.
یوسفی خاطرنشان کرد: به علت عدم بارندگی در مناطق مرتعی و خشک بودن آن خطر وقوع آتش‌سوزی در مراتع وجود دارد. لذا بر افروختن یک آتش کوچک در زیر شاخه درختان ممکن است به یک آتش‌سوزی بزرگ منجر شود.

 


با تلاش ماموران نیروی انتظامی یک باند تولید اسکناس‌های جعلی ایرانی و ارزهای خارجی در مهاباد شناسایی و متلاشی شد.
فرمانده انتظامی مهاباد دیروز در گفت‌وگو با ایرنا افزود: پس از دریافت گزارش‌هایی مبنی بر فعالیت‌های مشکوک در یکی از روستاهای این شهرستان موضوع در دستور کار ماموران اطلاعاتی این نیرو قرار گرفت.
سرهنگ ملک ولیزاده اظهار کرد: پس از شناسایی محل موردنظر که یک مرغداری مخروبه بود ماموران نیروی انتظامی در یک اقدام غافلگیرانه وارد این مکان شده و یک نفر را در حین ارتکاب جرم دستگیر و وسایل کارگاه را ضبط کردند.وی اضافه کرد: از این کارگاه مقدار قابل توجهی اسکناس جعلی ایرانی رایج شامل تراول‌ چک‌های 500 هزار ریالی و اسکناس‌های 100 هزار ریالی و ارزهای خارجی کشف و ضبط شد.

 


وزیر بهداشت گفت: اخیراً مطلع شدم برخی داروخانه‌ها از چند قلم داروی بیمار که مشابه ایرانی آن هم موجود است به کذب می‌گویند فقط مشابه خارجی داریم و به چند برابر قیمت آن را به بیمار می‌فروشند.
به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان فارس، محمدحسن طریقت ‌منفرد در حاشیه افتتاح مجتمع نیمه‌صنعتی غذایی که در انستیتو تحقیقات تغذیه برگزار شد در مورد تحت پوشش قرار گرفتن دارو و بیمه درمان زیر نظر وزارت بهداشت در جمع خبرنگاران گفت: موافق این کار نیستیم چرا که بیمه تامین‌کننده منابع است و وزارت بهداشت تامین‌کننده خدمات، بیمه خریدار و وزارت بهداشت فراهم کننده است هیچ جای دنیا خریدار نمی‌تواند زیر بلیت فروشنده باشد. بیمه باید جایگاه خود را داشته باشد و اگر الان بیمه هنوز به این جایگاه نرسیده باید اجازه داده شود تا خود را شکل دهد.
وی با انتقاد از عملکرد برخی داروخانه‌ها در ارائه دارو به بیماران گفت: متاسفانه با مسئله‌ای مواجه شدم که داروخانه‌ها برخلاف روال عادی وقتی نسخه‌ای به آنها می‌رسد می‌گویند فلان قلم دارویی از نوع ایرانی را نداریم و نمونه خارجی را با چندین برابر قیمت به بیمار می‌فروشند.
وی گفت: این ادعای آنها در اکثر موارد کذب است و باید سیستم‌های نظارتی بر این موضوع دقت بیشتری داشته باشند البته 10 هزار داروخانه در سراسر کشور داریم که نظارت بر همه آنها کار آسانی نیست ولی از مردم می‌خواهیم که اگر هزینه نسخه‌شان بیشتر از حد معمول شد با شماره 1490 تماس گرفته تا موضوع را پیگیری کرده خسارت بیمار را پرداخته و تکلیف داروخانه را روشن کنند.

 


بیش از یک هزار زندانی روز شنبه از یک زندان در شهر بنغازی واقع در شرق لیبی گریختند.
به گزارش ایرنا، خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام امنیتی افزود: این زندانیان با به راه انداختن شورش، از زندان بنغازی گریختند.
وی که نخواست نامش فاش شود به این خبرگزاری گفت: شورشی که در داخل زندان «الکویفیه» رخ داد، با حمله از بیرون همراه بود و در پی آن بیش از یکهزار زندانی از زندان گریختند.وی افزود: به نیروهای ویژه‌ای که برای کمک فراخوانده شدند نیز دستور داده شده بود که به سوی زندانی‌ها تیراندازی نکنند.این مقام امنیتی افزود: در میان زندانیان فراری تعدادی آفریقایی غیرلیبیایی و نیز افراد مرتبط با رژیم مخلوع معمر قذافی وجود داشت.وی اظهار داشت: پلیس توانسته است شمار زیادی از آنها را پس از فرار از زندان مجددا دستگیر کند.«علی زیدان» نخست‌وزیر لیبی نیز گریختن زندانیان در بنغازی را تائید کرد ولی تعداد افراد فراری را مشخص نکرد.فرار این زندانیان در حالی است که تنش و ناآرامی‌ها در این کشور بعد از ترور «عبدالسلام المسماری» یک فعال سیاسی و حقوقدان در بنغازی، همچنان ادامه دارد.علی زیدان اعلام کرد لیبی مرزهای زمینی خود با مصر را بر روی مسافران برای جلوگیری از فرار عاملان این ترور بسته است.

 


پلیس فلوریدا اعلام کرد: مردی پس از به آتش کشیدن آپارتمانش اقدام به تیراندازی کرد و جان 6 تن را گرفت.
این مرد که به همراه مادرش زندگی می‌کرد، پس از به آتش کشیدن ساختمان محل سکونتشان دست به تیراندازی زد و پیش از آنکه به دست پلیس فلوریدا کشته شود، 6 تن را با شلیک گلوله به قتل رساند.
بنابر اعلام پلیس، نیروهای آتش‌نشان پس از دریافت تماسی مبنی بر وقوع آتش‌سوزی در یک ساختمان به محل حادثه اعزام شدند و پس از آن صدای شلیک گلوله نیز شنیده شد.
به گزارش آسوشیتدپرس، پلیس فلوریدا اعلام کرد: این مرد 42 ساله پس از تیراندازی و گروگان گرفتن دو نفر به مدت سه ساعت به ضرب گلوله نیروهای پلیس کشته شد. بنابراین گزارش به هیچ یک از گروگان‌ها آسیبی نرسیده است.

 


مقام‌های محلی استان «یون نان» چین از وقوع رانش زمین و ناپدید شدن 10 نفر در این منطقه خبر دادند.
به گزارش ایسنا، بر اثر رانش زمین حجم زیادی از گل‌ولای و سنگ‌ریزه وارد رودخانه «جینشا» شد و بخش‌هایی از روستای «هوآنگ پینگ» را تخریب کرد.
در این حادثه طبیعی که روز شنبه اتفاق افتاد، 10 نفر ناپدید و سه نفر دیگر مجروح شدند. همچنین صبح دیروز وقوع یک مورد رانش زمین دیگر در شهر «دالیان» گزارش شد که 6 تن را در میان گل‌ولای مدفون کرد.
بنابراین گزارش، عملیات امداد و نجات در دو منطقه حادثه‌دیده همچنان در حال انجام است. همچنین تعدادی خودرو، موتورسیکلت و قایق در این حادثه تخریب شده‌اند.

 


خانم «جوانا مازیباکو» با 119 سال سن به عنوان پیرترین انسان دنیا معرفی شد.
به گزارش شبکه العالم؛ این زن سالخورده در شهری کوچک در آفریقای جنوبی زندگی می‌کند.
براساس برگه‌های اثبات هویت مازیباکو، وی متولد 1894 است و از 7 فرزند وی فقط 5 فرزندش زنده هستند. تا پیش از این طبق کتاب رکوردهای گینس، پیرترین انسان زنده شخصی به نام «میسا اوکوا» با 115 سال سن در ژاپن بود.
جوانا هم‌اکنون با پسر 77 ساله‌اش زندگی می‌کند. کارت شناسایی جوانا در سال 1986 صادر شده ولی در آن اشاره شده که تولد وی 11 مه 1894 است. فرزند وی می‌گوید که مادرش به راحتی کارهای خودش را انجام می‌دهد ولی نمی‌تواند برای مدتی طولانی روی پای خود بایستد.

 


خانه‌های شهر دیترویت آمریکا به دلیل رکود اقتصادی تنها 100 دلار به حراج گذاشته شده است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، این شهر که مدتهاست با رکود اقتصادی شدید و ورشکستگی کارخانه‌ها دست و پنجه نرم می‌کند، طی 60 سال اخیر بیش از 63 درصد جمعیت خود را از دست داده است.
به دلیل کاهش جمعیت و نبود انگیزه کاری در این شهر مالکان حتی حاضرند املاک شخصی خود را به قیمت 100 دلار بفروشند. در حال حاضر 73هزار خانه آماده فروش است.

 


خرم‌آباد-خبرنگارکیهان:
اعتماد بی‌جای مأمور پلیس به متهم به مرگ زندانبان و زندانی انجامید.
فرمانده انتظامی لرستان افزود: یکی از مأموران پلیس هنگام انتقال یک نفر متهم به قتل از خرم‌آباد به عسلویه با اعتماد بی‌جا به وی باعث مرگ خود و زندانی شد.
سرتیپ کاظم علیزاده خاطر نشان ساخت: مأمور پلیس در مسیر انتقال متهم به عسلویه در پایانه اهواز، هنگامی که در انتظار حرکت اتوبوس مشغول استراحت بود لحظه‌ای چشمانش بخواب رفت که زندانی با استفاده از فرصت سلاح وی را ربود و به ضرب سه گلوله زندانبان خود را از پای درآورد و سرانجام به ضرب گلوله به زندگی خود نیز پایان داد.
فرمانده انتظامی لرستان اضافه کرد: مسئولان ذی‌ربط هنگام انتقال زندانی تأکید کردند یکی از همکاران پلیس، این مأمور را در انتقال زندانی همراهی کنند اما وی با اعتماد به توانایی خویش در امر انتقال زندانی، با اصرار خواست بدون وجود نیروی کمکی مبادرت به انجام مأموریت کند که نامبرده به علت سوءاستفاده زندانی به اعتماد وی به مقصد نرسید و در نیمه راه جانش را از دست داد.

 


اولین بره آهو ایرانی در باغ‌وحش تهران متولد شد.
اولین بره آهوی ایرانی روز شنبه در باغ‌وحش تهران به دنیا آمد و خوشبختانه تا به الان حال عمومی‌‌اش خوب است.
بنابرگزارش رسیده در حال حاضر بره آهو از شیر مادر تغذیه می‌کند اما دامپزشکان سعی دارند به طور دستی هم به او شیر دهند تا به انسان نزدیک شود و در هنگام بیماری و یا تزریق واکسن از انسان نترسد.
گفتنی است جمعیت کنونی آهوها 8 راس است که از این تعداد 2 تای آن‌ها باردار هستند و تا چند روز آینده جمعیت‌ آن‌ها دوباره افزایش پیدا می‌کند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10