(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 07 مرداد 1392 - شماره 20554

حدیث دشت عشق
اظهار نظر کی روش و مخالفت هایی که با آن صورت گرفت
آرامش را از تیم ملی فوتبال نگیریم
اخبار کوتاه از فوتبال
چهارمین مدال برنز ایران در المپیک ناشنوایان
قایقرانان ایران رقابت‌های قهرمانی جهان را از دست دادند
بی پولی کار دست فدراسیون کشتی داد
بلاتکلیفی فرنگی کاران در مغولستان
پرواز بسکتبالیست‌ها به فیلیپین
خداحافظی شناگر افسانه‌ای از دنیای قهرمانی
دومین جلسه بدون نتیجه قهرمان المپیک با وزیر ورزش
دعوت از 4 آزادکار به اردوی تیم ملی
   


به یاد سرباز بسیجی شهید «محمد کاظم فرارویی»
سرباز بسیجی و ورزشکار شهید
به نام الله پاسدار حرمت خون شهدا و با درود و سلام به امام‌زمان و نائب بر حقش امام‌خمینی. الحمدلله رب العالمین که خداوند تمام کارهایم را در مدت کوتاهی مرتب کرد و سعادت شرکت در عملیات به من عنایت نمود الحمدلله الحمدلله. این وصیت‌نامه را در بعدازظهر 3/10/65 نزدیک عملیات می‌نویسم. خبر عملیات را به من داده‌اند چه نعمتی از این بالاتر که خداوند شهادت را نصیب کسی کند.ای پدر بزرگوار از این که نتوانستم حق شما را ادا کنم مرا ببخشید، حتی نتوانستم یکی از الطاف شما را جبران کنم.ای مادر عزیز! که جانم فدای تو، این سینه خانه تو، این دل سرای تو، نمی‌دانم چه طور از شما قدردانی کنم. هیچ‌وقت نگذاشتید که بر دست شما بوسه بزنم. مادرم صبر پیشه کنید و برای بنده دعا کنید و طلب عفو نمایید و به یاد کربلا گریه کنید و شیون ننمایید.سلام مرا به تمام آشنایان و دوستان برسانید و از همه برایم طلب عفو و بخشش بنمایید و گاهی به صلواتی یا حمد و سوره مرا یاد کنید و در کارهایتان صبور باشید و گذشت پیشه کنید.سرباز بسیجی شهید «محمد کاظم فرارویی» سال 1341 در استان فارس متولد شد و در 4/10/1365 در عملیات کربلای چهار به شهادت رسید.
ستاد یادواره شهدای سرباز فارس

 


سرویس ورزشی-
کی روش اگر چه نگرانی های خود از شرایط موجود را با عصبانیت عنوان نموده – البته کار درستی نیست - و انتقاداتی را نیز متوجه سازمان لیگ کرده است اما در عوض بیان صادقانه مشکلات نشان از «احساس مسئولیت» سرمربی تیم ملی دارد که این در نگاه اهالی فوتبال بسیار مهم و باارزش جلوه می کند.
صحبت های روز شنبه کی روش و انتقادات او از برنامه‌ریزی سازمان لیگ، واکنش های بسیاری را به دنبال داشت تا جایی که تعدادی از مدیران باشگاه ها و فدراسیون فوتبال به انتقاد از سرمربی تیم ملی پرداختند. روز گذشته کی‌روش در صحبت‌های خود مدعی شده بود که مسابقات لیگ باید تا 22 فروردین ماه به پایان برسد و از سوی دیگر بازیکنان ملی‌پوش تیم های باشگاهی خود را در لیگ قهرمانان آسیا همراهی نکنند، اما این صحبت ها آنی نبود که برخی از مدیران باشگاه‌ها و فدراسیون فوتبال انتظار شنیدنش را داشتند. به همین سبب برخی از آنها در مقام پاسخگویی برآمدند. در یکی از این دست اظهار نظرات روز گذشته مهدی تاج سرپرست سازمان لیگ مدعی شد: «کی‌روش درخواست‌هایی داشته که عملیاتی نیست و همچنین این درخواست‌ها به نفع باشگاه‌ها هم نیست. هیچ باشگاهی نمی‌تواند بدون ملی‌پوشانش به کار خود ادامه دهد. تمامی مدیران باشگاه ها با من تماس گرفتند و می خواستند پاسخ کی روش را بدهند اما به آنها گفتم شما سکوت کنید من خودم پاسخ او را خواهم داد. ظاهرا کی‌روش از لغو اردوی تیم ملی عصبانی بوده که این همه صحبت کرده است. من امروز به فوتبال نیامده ام و 20 سال است که در فوتبال حضور دارم. همانطوری که فصل گذشته با وجود همه اعتراض ها مقابل باشگاه ها ایستادیم و لیگ را به پایان رساندیم امسال هم لیگ برتر و جام حذفی را برگزار خواهیم کرد.»
برنامه خودمان را اجرایی می کنیم
اما این پایان ماجرا نبود؛ امیر عابدینی مدیرعامل باشگاه داماش نیز به حمایت از سازمان لیگ پرداخت و گفت: «برنامه سازمان لیگ قطعی است و ما برنامه خودمان را اجرایی می‌کنیم البته این برنامه می‌تواند که تغییراتی داشته باشد. می‌خواهیم با منطق و تعامل کار کنیم و می‌خواهیم لیگ جام حذفی و برنامه‌های تیم ملی را هم زمان پیش ببریم. مگر می‌توان بازیکنان تیم ملی را از باشگاهش جدا کرد.» وی ادامه داد: «کی‌روش ما را جهان پنجمی تلقی کرده و نه حتی جهان دوم و سومی. این در حالی است که ما در رشد و پیشرفت هستیم و اگر تحریم‌های غیرمنصفانه علیه ایران نبود اکنون خیلی از کشورهای مثلا مدعی را در بخش‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی به زانو در می‌آوردیم. با این حال در همین شرایط تحریم هم والیبال ما رشد و پیشرفت کرده و در جهان والیبالیست‌های ما درخشیدند.»
استرس زیاد روی دوش کادرفنی است
البته در میان کارشناسان برخی نیز بودند که حق را به کی روش دادند و خواهان همکاری فدراسیون فوتبال با این مربی شدند. مرتضی محصص در این باره گفت: «در حال حاضر استرس بسیار زیادی روی دوش کی‌روش و کادر فنی است. هدف کی‌روش هم واضح است. این‌که ما بتوانیم این بار به دور دوم جام جهانی راه پیدا کنیم. پیش از این ما سه بار در مرحله گروهی جام جهانی حذف شدیم و اگر امسال هم بخواهیم حذف شویم کار تازه‌ای نکرده‌ایم. از آن‌جا که کی‌روش مربی آینده‌نگری است باید به همراه او به فکر فراهم کردن مقدمات برای صعود از گروهمان باشیم. با این حال این کار با حضور تیم‌های قدرتمند دنیا به هیچ وجه ساده نیست.»
احترام متقابل کی روش و لیگ به یکدیگر
صحبت های مخالفان و موافقان سرمربی تیم ملی را خواندیم اما واقعیت آن است که باید در این راه با منطق و برنامه پیش رفت و از احساسات و تصمیمات احساسی دوری نمود. صحبت های روز گذشته کی روش نشان داد که وی در جایگاه سرمربی تیم ملی اهمیت بالایی برای لیگ قائل شده و از سوی دیگر با آینده نگری هدف هایی را نیز برای تیم ملی ترسیم کرده که صعود به مرحله دوم جام جهانی از مهمترین آنهاست. کی روش اگر چه نگرانی های خود از شرایط موجود را با عصبانیت عنوان نموده – البته کار درستی نیست - و انتقاداتی را نیز متوجه سازمان لیگ کرده است اما در عوض بیان صادقانه مشکلات نشان از «احساس مسئولیت» سرمربی تیم ملی دارد که این در نگاه اهالی فوتبال بسیار مهم و باارزش جلوه می کند.
از سوی دیگر باید به این نکته اشاره داشت که لیگ و دست اندرکاران آن هم قابل احترام بوده و این نکته ای که باید در منظر کی روش نیز مهم جلوه کند. با شرایط موجود لزوم آن می رود که در برنامه ریزی آینده مصالح باشگاه‌های فوتبال که شاکله تیم ملی را تشکیل می دهند نیز در نظر گرفته شود.
مخلص کلام اینکه نسبت به مشکل بوجود آمده کاملا حرفه‌ای رفتار کنیم و با اظهار نظرات سطحی آرامش را از تیم ملی نگیریم. از یاد نبریم که موفقیت کی روش ، موفقیت فوتبال ایران بوده و همه باید دست به دست هم دهیم تا کارنامه ای قابل قبول از خود در جام جهانی 2014 برزیل به ثبت رسانیم.

 


کی روش: سازمان لیگ و فدراسیون دوباره حمایتم می‌کنند
کارلوس کی‌روش پس از جلسه امروز خود با تاج وکفاشیان گفت: طبق صحبت‌هایی که انجام شد تنها یک مشکل باقی می‌ماند و آن هم تاریخ برگزاری بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا در اختیار فدراسیون، سازمان لیگ و من نیست و متاسفانه این موضوع هم دست ما نیست. در مجموع باید راهکار مناسبی در نظر گرفت که از منافع تیم ملی حمایت شود. نقطه نظرات خود را و برنامه‌های پیش‌بینی شده را به سازمان لیگ تحویل دادیم هیچ شکی ندارم که از سوی سازمان لیگ و فدراسیون همانطور که قبلا حمایت می‌شدم هم اکنون هم این روال ادامه دارد.
ترکی حق قضاوت در مسابقات لیگ برتر را ندارد
محسن ترکی به دلیل عدم حضور در کلاس های قبل از شروع لیگ و عدم دادن تست حق قضاوت در رقابت های لیگ برتر را ندارد.این داور می تواند 22‌مرداد در کلاس رشت شرکت کند و بعد از دادن تست و موفقیت در آن می‌تواند در لیگ برتر قضاوت کند.این در حالی است که در هفته اول لیگ برتر یک کمک داور بدون دادن تست قضاوت کرد که این موضوع حواشی زیادی را به همراه داشت.
کارت بازی انصاری‌فرد صادر شد
کریم انصاری‌فرد ظهر دیروز، پس از صادر شدن کارت بازی‌اش عازم تبریز شد.کریم انصاری‌فرد که به دلیل دیر صادر شدن رضایت‌نامه‌اش بر سر دو راهی بازگشت به پرسپولیس و حضور در تراکتورسازی قرار گرفته بود، بالاخره طبق نامه جدید باشگاه پرسپولیس دیروز کارت بازی‌اش صادر و با منتفی شدن بازگشتش به پرسپولیس عازم تبریز شد تا به اردوی تراکتورسازی ملحق شود.
کفاشیان: اسپانسرها می‌ترسند جلو بیایند
رئیس فدراسیون فوتبال در مورد مشکلات مالی فدراسیون گفت: همه جا بسیاری از هزینه‌ها از سوی اسپانسر تأمین می‌شود اما اسپانسرها می‌ترسند جلو بیایند.علی کفاشیان در مورد اینکه چرا مشکلات مالی وجود دارد و با وجود صعود به جام جهانی اسپانسر‌ها جلو نیامدند گفت: متاسفانه این موضوع وجود دارد. در تمام دنیا دولت‌ها از لحاظ مالی کمک کمی به فدراسیون می‌کنند و عمده هزینه تیم‌ها از طریق دریافت اسپانسر تامین می‌شود اما با وجود صعود به جام جهانی و اینکه در جهان نامدار شدیم اسپانسر‌ها می‌ترسند جلو بیایند و حمایت نمی‌کنند.
تمدید قرارداد مظلومی با آلومینیوم
پرویز مظلومی که در فصل گذشته لیگ برتر در 9 هفته پایانی رقابت‌ها هدایت تیم فوتبال آلومینیوم هرمزگان را برعهده گرفته بود پس از صحبت با مسئولان این تیم قراردادش را به مدت یک فصل دیگر با این تیم تمدید کرد.همچنین فرشید کریمی ، علیرضا عباسفرد، حسین کاظمی، ایمان رزاقی‌راد، علیرضا محمد، بابک پورغلامی، علی ممبینی، روح‌الله سلطانی، مهران فرضیات و علیرضا لطیفی از بازیکنان جدیدی هستند که به آلومینیوم پیوسته‌اند.تمرینات این تیم قرار است از سه‌شنبه 8 مردادماه آغاز شود.
شکایت از دهنوی در دادسرای اصفهان
باشگاه سپاهان در اطلاعیه‌ای از شکایت این باشگاه از قاسم دهنوی در دادسرای عمومی و انقلاب استان اصفهان خبر داد.در این اطلاعیه آمده است:نظر به انعقاد قرارداد قاسم دهنوی با باشگاه سپاهان و اخذ نیمی از مبلغ قرارداد و حضور نامبرده در اردوی آمادگی تیم فوتبال این باشگاه، با توجه به اقدام نامبرده به عقد قرارداد جدید با باشگاه پرسپولیس و حضور در تیم فوتبال آن باشگاه که نشان از رفتار متقلبانه نسبت به باشگاه سپاهان داشته و موجبات ورود ضرر‌و‌زیان را برای این باشگاه به همراه داشته است لذا با تقدیم شکایت از قاسم دهنوی به دادسرای عمومی و انقلاب اصفهان به اتهام کلاهبرداری و تحصیل مال نامشروع، دستور پیگیری از طرف مقامات قضایی استان صادر گردید.
باشگاه عجمان آب پاکی را روی دست پرسپولیسی‌ها‌ ریخت
پس از حرف و حدیث‌های فراوان و رفتن برخی نمایندگان از سوی باشگاه پرسپولیس به باشگاه عجمان در خصوص روشن شدن آخرین وضعیت محمدرضا خلعتبری و بازگشتش به فوتبال ایران و پرسپولیس مسئولان باشگاه عجمان با توجه به سیاست‌های سرمربی خود برای سومین بار به پرسپولیسی‌ها جواب منفی دادند و به آنها اعلام کردند که فعلا قصد از دست دادن خلعتبری را ندارند.این در شرایطی است که نمایندگان باشگاه پرسپولیس از عجمانی‌ها درخواست کردند تا مبلغ موردنظرشان را در خصوص فسخ قرارداد با خلعتبری اعلام کنند اما عجمانی‌ها گفته‌اند که ما به این بازیکن نیاز داریم و زیربار حرف نمایندگان پرسپولیس نرفته‌اند.

 


میثم عابدی نماینده تکواندوی ایران در وزن سوم با شکست مقابل حریفی از کره جنوبی، به مدال برنز رسید تا در روز دوم المپیک ناشنوایان، ایران صاحب چهارمین مدال برنز در تکواندو شود.
در دومین روز از مسابقات تکواندوی المپیک ناشنوایان میثم عابدی ابتدا به مصاف حریفی از آرژانتین رفت و موفق شد این حریف را در راند اول ناک اوت کند. عابدی در دور بعد و برای رسیدن به فینال به مصاف نماینده کره جنوبی رفت اما در نهایت با نتیجه 7 بر 6 مغلوب شد تا به عنوان سوم و مدال برنز المپیک ناشنوایان برسد.پیش از این مریم خدابنده، سحر حسینی‌نژاد و محمد کاظم زاده در رشته تکواندو به مدال برنز رسیده بودند.

 


قایقران‌های ایران رقابت های قهرمانی جهان جوانان و زیر 23 سال کانادا را از دست دادند.
‌تیم ملی قایقرانی آب‌های آرام ایران در بخش جوانان و زیر 23 سال رقابت‌های جهانی کانادا را از دست دادند. رقابت های قهرمانی جهان در کانادا بود که پس از رفع تعلیق قایقرانی ایران فدراسیون نام ورزشکاران را برای حضور در این مسابقات ثبت کرد اما روادید ملی پوشان صادر نشد و این مسابقات از دست رفت.مسئولان قایقرانی ایران از طریق آنکارا برای صدور روادید اقدام کرده بودند که گفته می شود زمان صدور روادید از طریق دوبی کوتاه‌تر است.

 


اعضای تیم کشتی فرنگی نوجوانان ایران که برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا در مغولستان به سر می‌برند، به خاطر بدهی به هتل، از محل اقامت خود بیرون شدند و پاسپورتهای آنها ضبط شد.
قرار بود فرنگی‌کاران نوجوان ایران پس از کسب مقام سومی در آسیا شنبه شب به تهران بازگردند اما به خاطر تسویه نشدن پول هتل، مسئولان هتل با نگه داشتن پاسپورت آنها، اعضای تیم را از هتل بیرون کردند و به همین دلیل نوجوانان در مکان دیگری اقامت کردند.
سرمربی تیم دست به جیب شد
پس از اتفاقات پیش آمده برای تیم نوجوانان در مغولستان،سرپرست تیم گفت: قرار بود تیم در دو گروه به تهران باز‌گردد که در گروه اول من و چهار کشتی‌گیر و در گروه دوم دو مربی و شش کشتی‌گیر حضور داشتند. اما متاسفانه به خاطر مشکلات مالی پول هتل پرداخت نشد و نتوانستیم به پرواز برسیم. هتل پاسپورت‌های بچه‌ها را نگه داشت تا زمانی که پول تسویه شود.ما هتل را تخیله کردیم، اما پاسپورت‌هایمان در آنجا مانده است. در حال حاضر من بچه‌ها را با پولی که خودم داشتم به یک هتل دیگر آورده‌ام و فدراسیون در تلاش است تا به نحوی پول را به دست ما برساند که با هتل اول تسویه حساب کنیم و پاسپورت‌های خود را بگیریم. البته من با ترفندهایی توانستم چند پاسپورت را از هتل اول بگیرم و کشتی‌گیران وزنهای 76، 85 و 100 کیلوگرم و آقایان عرب و قیطاسی که مربیان تیم هستند، را راهی تهران کردم.
فدراسیون در مضیقه است
دبیر فدراسیون کشتی هم در این خصوص گفت: چون در مغولستان سفارت نداشتیم برای واریز پول با مشکل مواجه شدیم اما با تلاشی که انجام دادیم از طرف فدراسیون کسی را مامور این کار کردیم و مشکل را به زودی حل خواهیم کرد.وی افزود: متاسفانه شرایط فدراسیون بسیار سخت است و از نظر بودجه در مضیقه است.این اتفاقات در حالی می‌افتد که مشخص نیست چرا قبل از اعزام تیم پول هتل به سرپرست تیم داده نشده و یا این پول توسط تیم آزاد به مغولستان ارسال نشده تا این گونه با آبروی نمایندگان ورزش ایران در کشوری دیگر بازی شود و پاسپورتهایشان گرو گرفته شود.

 


ملی‌پوشان بسکتبال ایران برای حضور در جام ملت‌های آسیا بامداد امروز (یکشنبه) راهی فیلیپین شدند.
بیست و هفتمین دوره مسابقات بسکتبال جام ملت‌های آسیا از 10 تا 20 مردادماه در شهر مانیل فیلیپین برگزار می‌شود و 15 تیم حاضر برای کسب سه سهمیه جام جهانی 2014 اسپانیا با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.به همین منظور کاروان تیم ملی بسکتبال ایران بامداد امروز (یکشنبه) راهی فیلیپین شد.صمد نیکخواه بهرامی، حامد حدادی، مهدی کامرانی، حامد آفاق، اوشین ساهاکیان، آرن داودی، اصغر کاردوست، حامد سهراب‌نژاد، محمد جمشیدی، روزبه ارغوان، جواد داوری و سامان ویسی 12 بازیکن تیم ملی ایران در این مسابقات خواهند بود. مهمد بچیروویچ سرمربی تیم ملی و مهران شاهین طبع و صفاعلی کمالیان مربیان تیم ملی هستند.
این رقابت‌ها از دهم تا بیستم مرداد برگزار می‌شود و تیم ملی ایران در گروه C مسابقات با مالزی، چین و کره‌جنوبی همگروه است.آخرین تمرین تیم ملی بسکتبال برای حضور در این رقابت‌ها عصر روز شنبه در تالار بسکتبال آزادی و در حضور محمود مشحون، رئیس فدراسیون بسکتبال برگزار شد.

 


شناگر افسانه‌ای آمریکا در حاشیه رقابت‌های جهانی بارسلونا از حضور در مسابقات قهرمانی این رشته ورزشی خداحافظی کرد.
پس از مجمع عمومی فدراسیون جهانی شنا، شیرجه و واترپلو از مایکل فلپس، قهرمان اسطوره‌ای شنا تقدیر به عمل آمد.هیئت رئیسه فدراسیون جهانی با قدردانی از وی دعوت کرد تا به عنوان میهمان افتخاری ناظر تمام مسابقات زیر مجموعه فینا باشد.مایکل فلپس، پرافتخارترین قهرمان تاریخ المپیک و همچنین رکورددار کسب بیشترین مدال در یک دوره المپیک است. او در 19 سالگی به تنهایی 8 مدال المپیک (6 مدال طلا) را به گردن آویخت. فلپس همچنین در المپیک 2012 لندن موفق به کسب 6 مدال (4 طلا و 2 نقره) شد تا با مجموع 18 مدال طلا رکورددار دریافت بیشترین مدال تاریخ المپیک باشد.

 


قهرمان وزنه برداری المپیک لندن گفت: در جلسه با آقای عباسی مشکلتمان را گفتیم و درددل کردیم، اما قضیه تیم ملی حل نمی‌شود.
بهداد سلیمی درباره جلسه‌ای که وی به همراه سجاد انوشیروانی و محمد باقری معتمد با وزیر ورزش و جوانان داشتند، اظهار کرد: آقای عباسی در سالگرد المپیک خواست ورزشکاران المپیکی را دور هم جمع کند که جلسه خاصی نبود و یک مقدار مشکلاتمان را گفتیم و درددل کردیم و راجع به تیم ملی نیز صحبت شد، اما این قضیه حل نمی‌شود و در جلسه نیز آقای عباسی قولی ندادند چرا که پیش از این با وزیر جلساتی داشتیم، اما متاسفانه مشکل حل نشد و حالا باید صبر کنیم تا دولت جدید بیاید و ببینم چه چیزی پیش می‌آید.قهرمان المپیک لندن با بیان این که هنوز پیشنهادی از تیم‌های حاضر در لیگ برتر نداشته، تصریح کرد: قضیه تیم پرسپولیس که فکر می‌کنم منتفی باشد. تیم‌های دیگر نیز یا قصد تیم دادن ندارند یا این که وزنه‌برداران خود را گرفته‌اند. همچنین ممکن است به آنها خط داده شده باشد که با ما (پنج ملی‌پوش المپیکی) کار نکنند. در حالی که خود مربیان خوب می دانند، این پنج نفر بهترین هستند و نتیجه‌ای که با ما می‌گیرند بهترین نتیجه است. اما فکر می‌کنم یکسری خط‌هایی داده می‌شود و مشخص می‌کنند که مربیان لیگی چه کار کنند یا چه کار نکنند.

 


چهار کشتی گیر وزن 96 کیلوگرم به اردوی تیم ملی کشتی آزاد دعوت شدند.
اردوی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان طی روزهای 3 تا 18 مردادماه در خانه کشتی تهران برگزار می‌شود که جمال میرزایی از همدان، سعید امیری از کرمانشاه، حامد طالبی از مازندران و حامد تاتاری از خراسان رضوی به جمع اردونشینان اضافه شدند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10