(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 09  مرداد 1392 - شماره 20555

آغاز طرح اکرام ایتام در سراسر کشور
اعلام نتایج کنکور 92
تمهیدات پلیس در مراسم راهپیمایی روز قدس
کمیته امداد اعلام کرد
تحصیل‌رایگان برای دانشجویان ‌تحت حمایت
اعلام برنامه شرکت واحد اتوبوسرانی در روز قدس
در تیر ماه؛ خزر جان 83 نفر را گرفت
وزارت بهداشت هشدار داد
ایران 20 سال دیگر کهنسال می‌شود
سارق زن‌نمای ‌حرفه‌ای خود را از طبقه سوم پرت کرد
ذخایر خون کشور در شرایط مطلوب
اولین امتحان، دوم شهریور
زمان امتحانات نهایی جبرانی تجدیدی‌ها فرا رسید
حوادث کوتاه از کشور
قاچاقچی مواد مخدر‌زن و فرزندانش را سپر گلوله ماموران کرد
با تصویب هیئت وزیران
مراکزدرمان برای تهیه دارو حق ارجاع بیماران را ندارند
مدیریت ترافیک پایتخت با 1000 دوربین نظارت تصویری
44 مجروح در حادثه برخورد 2 قطار
جذب توریست به قیمت سقط جنین
نجات 100 نوجوان از چنگال باند فساد
   


همزمان با سالروز شهادت بزرگ حامی ایتام، امیر مومنان حضرت علی(ع)، طرح اکرام ایتام با هدف جذب افراد نیکوکار و رسیدگی هرچه بهتر به یتیمان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) از دیروز در سراسر کشور آغاز شد.
علی محمد ذوالفقاری معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام(ره) با تشریح این طرح افزود: در این طرح 600 هزار حامی و 270 هزار یتیم تحت پوشش این نهاد را مورد حمایت خود قرار می‌دهند.
وی اظهار داشت: سال گذشته بیش از 200 میلیارد تومان از طرف حامیان به ایتام تحت حمایت این نهاد کمک شد.
ذوالفقاری با بیان اینکه این نهاد چهار میلیون نفر را به صورت دائم تحت پوشش دارد، ادامه داد: این تعداد شامل 270 هزار یتیمی هستند که 10‌هزار نفر از آنان غیر از پدر، از وجود مادر نیز محروم هستند.
وی، حسینیه ارشاد، مسجد النبی، نمایشگاه قرآن در مصلی امام خمینی(ره)، امامزاده صالح، حرم حضرت عبدالعظیم(ع) و محل اجرای جشن رمضان در سوهانک را از پایگاه‌‌های اصلی اجرای طرح اکرام ایتام در تهران برشمرد.به گفته ذوالفقاری، این طرح از ساعت 9 تا هنگام افطار برگزار می شود.

 


مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به اعلام نتایج اولیه کنکور 92 تا شنبه، زمان انتخاب رشته و نحوه استفاده از راهنمای انتخاب رشته برای مجازین کنکور را اعلام کرد.
به گزارش ایسنا، دکتر حسن توکلی با اشاره به اعلام نتایج اولیه کنکور 92 تا روز شنبه 12 مرداد ماه 92 از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی
www.sanjesh.org گفت: انتخاب رشته مجازین در روزهای 17 تا 22 مردادماه انجام می‌شود، بنابراین داوطلبان می‌توانند در زمان اعلام شده نسبت به انتخاب کد رشته‌محل‌های تحصیلی گروه آزمایشی مجاز اقدام کنند.

 


رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ تمهیدات ترافیکی راهپیمایی روز جهانی قدس را اعلام کرد.
سردار حسین رحیمی با اشاره به تمهیدات انتظامی - ترافیکی راهپیمایی روز جهانی قدس با بیان اینکه براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از ساعت 9 صبح روز جمعه 11 مرداد ماه سال جاری تا پایان مراسم راهپیمایی و عادی شدن وضعیت ترافیکی این طرح ترافیکی انتظامی در مسیرهای 9 گانه راهپیمایی و معابر محدوده دانشگاه تهران برقرار می باشد، گفت: تردد کلیه وسایط نقلیه از ساعت 10 صبح روز جمعه (11 مردادماه) در معابر منتهی به مراسم راهپیمایی ممنوع است.
وی در مورد محدودیت‌های ترافیکی در مسیرهای منتهی به راهپیمایی روز قدس گفت: از شمال طول بلوار کشاورز، از میدان ولیعصر(عج) تا خیابان کارگر، از شرق خیابان ولیعصر(عج) حدفاصل تقاطع جمهوری تا میدان ولیعصر(عج) و خیابان فلسطین، طالقانی و خیابان‌های منشعب از آنها به سمت غرب، از غرب خیابان کارگر حدفاصل خیابان جمهوری تا تقاطع بلوار کشاورز و از جنوب خیابان انقلاب اسلامی حدفاصل میدان انقلاب تا تقاطع ولیعصر(عج) محدودیت تردد اعمال می‌شود.
به گفته رحیمی تردد در خیابان جمهوری از کارگر تا ولیعصر(عج) به صورت غرب به شرق در روز قدس جریان خواهد داشت و تردد در کلیه خیابان‌های فرعی بین ولیعصر(عج) و فلسطین حدفاصل میدان ولیعصر(عج) تا زرتشت به سمت غرب ممنوع است.
وی در مورد محدودیت‌های توقف کلیه وسایط نقلیه گفت: محدوده بلوار کشاورز از میدان ولیعصر(عج) تا تقاطع کارگر در هر دو مسیر دارای محدودیت توقف است. همچنین در خیابان‌های واقع در غرب خیابان ولیعصر(عج) حد فاصل جمهوری تا میدان ولیعصر(عج)، خیابان کارگر حدفاصل جمهوری تا بلوار کشاورز، طول خیابان فلسطین و جویبار از تقاطع انقلاب تا بلوار کشاورز توقف وسایط نقلیه ممنوع است.
رحیمی همچنین با بیان اینکه توقف کلیه وسایط نقلیه در طول خیابان قدس از تقاطع انقلاب تا بلوار کشاورز در زمان اجرای مراسم راهپیمایی روز قدس ممنوع است گفت: همچنین توقف در طول خیابان 16 آذر از تقاطع انقلاب تا بلوار کشاورز و همچنین خیابان طالقانی از تقاطع قدس تا ولیعصر(عج)، طول خیابان ولیعصر(عج) از تقاطع جمهوری تا میدان ولیعصر(عج) و در خیابان‌های واقع در ضلع جنوبی خیابان انقلاب اسلامی شامل فخر رازی، فلسطین، ابوریحان، دانشگاه، رازی، 12 فروردین و منیری جاوید توقف کلیه وسایط نقلیه ممنوع خواهد بود.
وی با اشاره به مسیرهای 9 گانه برگزاری راهپیمایی روز قدس گفت: برای اتوبوس‌های سامانه یک، دو،‌سه، چهار، پنج، 10 و مناطق هفت و 9 اتوبوسرانی نیز محل‌هایی برای توقف پیش بینی شده است.
وی با اشاره به اینکه پلیس تلاش خواهد کرد محدودیتی برای تردد اتوبوس‌های BRT مسیر آزادی - انقلاب در نظر نگیرد، افزود: بر این اساس اتوبوس‌های BRT این مسیر (آزادی - انقلاب) می‌توانند نسبت به جابجایی مسافران از آغاز تا اتمام مراسم اقدام کنند.به گفته رئیس پلیس راهور پایتخت در محدوده برگزاری مراسم راهپیمایی روز قدس برای جلوگیری از توقف وسایط نقلیه بنرهای لازم نصب خواهد شد تا اطلاع‌رسانی لازم در این مورد به نمازگزاران صورت گیرد.
رحیمی در پایان با درخواست از تمامی شهروندان برای همکاری با ماموران پلیس راهور تهران جهت برگزاری هرچه بهتر مراسم راهپیمایی روز قدس، در مورد محل‌های پیش‌بینی شده برای انتقال خودروهایی که در محل‌های ممنوعه اعلامی توقف کرده‌اند تصریح کرد: بر این اساس این دسته از خودروها، توسط جرثقیل‌های راهور به طول خیابان طالقانی حدفاصل حافظ تا مفتح در ضلع جنوبی به صورت مورب و در یک لاین و در طول خیابان فاطمی غربی حد فاصل خیابان کارگر تا چمران منتقل می‌شوند.

 


معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد امام خمینی(ره) از تحصیل رایگان دانشجویان تحت پوشش این نهاد در دانشگاههای سراسر کشور خبر داد.
منصور قمشه با اشاره به بند ک ماده 20 قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران و بند 95 قانون بودجه سال 92، افزود: براساس این بند ثبت‌نام دانشجویان خانواده‌های کمیته امداد امام راحل(ره) در مراکز آموزش عالی کشور به صورت رایگان انجام خواهد شد.
وی اظهار داشت: با توجه به مشکلات سال گذشته دانشجویان تحت حمایت کمیته امداد در زمان ثبت‌نام، مجلس شورای اسلامی 450 میلیارد ریال برای رفع این موانع اختصاص داد.
معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد با اشاره به ثبت اطلاعات 300 هزار نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی این نهاد در بانک اطلاعات کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: در بین این افراد تعداد قابل توجهی در مسئولیت‌های اجرایی قضایی فرهنگی و علمی کشور مشغول به کار می‌باشند.
قمشه افزود: بیش از یکصد و ده هزار دانشجو در سراسر کشور تحت حمایت خدمات فرهنگی کمیته امداد امام(ره) قرار دارند.

 


شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه جهت عزیمت شهروندان به محل برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس در دانشگاه تهران، علاوه بر محل‌های همیشگی مبادرت به برقراری سرویس‌های ویژه در این روز خواهد کرد.
این شرکت 1500 دستگاه اتوبوس را در روز برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس از ساعت 8 صبح تا پایان مراسم و برگزاری نمازجمعه آماده خدمت‌رسانی به شهروندان خواهد کرد.
بر این اساس مبادی، میادین و پایانه‌هایی که اتوبوس‌ها در آن مکان‌ها مستقر خواهند شد به شرح ذیل می‌باشد:
چهارراه تهرانپارس - پایانه آزادی - میادین بهارستان - شهدا - قیام - خراسان - شوش - امام‌حسین - شهرک شهید بروجردی - پایانه خاوران - میادین راه‌آهن - بهمن - بازار دوم نازی‌آباد - فلاح - ابوذر - میادین آزادی - یافت‌آباد - خلیج‌فارس - شهرک اکباتان - شهرک تهرانسر - میادین صنعت - صادقیه - پونک - دهکده المپیک - شهرک شهید باقری - میدان شهرری - خزانه بخارایی - دولت‌آباد - شهید غیبی - سیزده‌آبان - میادین رسالت - تجریش - قدس - فلکه اول و دوم تهرانپارس - حکیمیه - شهرک‌های شهید محلاتی و قائم - ولنجک لویزان - چیذر نیاوران - دارآباد.
همچنین مقرر شده است تا تمامی خطوط اتوبوسرانی منتهی به ایستگاه‌های اصلی مترو تقویت و آماده خدمت‌رسانی به شهروندان باشند.
بدیهی است درپایان مراسم فوق‌الذکر، شرکت‌کنندگان از محل‌های مشخص شده به مبادی اولیه بازگشت داده خواهند شد.
همچنین شرکت واحد اتوبوسرانی تهران علاوه بر تقویت خطوط شبانه سامانه اتوبوس‌‌های تندرو، اقدام به برقراری سرویس‌های ویژه‌ای در نهم مرداد ماه از ساعت 22 الی زمان اذان صبح از محل برگزاری مراسم شب قدر به سمت مقاصد مختلف سطح شهر به شرح ذیل نموده است:
مراسم شب قدر حرم حضرت عبدالعظیم حسنی به مقاصد: ورامین، قرچک، کهریزک، مهدی‌آباد، زمان‌آباد، شوش، دولت‌آباد، باقرشهر، خراسان، راه‌آهن مراسم شبهای قدر مدرسه عالی شهید مطهری به مقاصد: افسریه، میدان رسالت، پیروزی، میدان شوش، پایانه آزادی، شهدا، کلاهدوز، آ‌ذری
مراسم شب قدر مهدیه تهران به مقاصد: خاوران،‌ خراسان، میدان قیام، پایانه آزادی، سه‌راه‌آذری، تجریش، راه‌آهن، ولیعصر
استقرار 400 آمبولانس
برای پوشش امداد
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور از استقرار 400 آمبولانس و 25 اتوبوس آمبولانس برای پوشش امدادی روز قدس خبر داد.
دکتر محمدنقی طالبیان گفت: تیم‌های امدادی تا پایان مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه در بین شرکت‌کنندگان این مراسم حضور داشته و به راهپیمایان خدمات درمانی ارائه خواهند کرد.

 


سازمان پزشکی قانونی کشور، آمار فوتی‌ها در اثر غرق شدگی در آبهای استان‌های مازندران و گیلان در تیر ماه امسال را 83 نفر اعلام کرد.
به گزارش سازمان پزشکی قانونی کشور، از کل موارد غرق شدگی تیر ماه امسال در این دو استان، 64 نفر (61 مرد و سه زن) در استان مازندران و 19 نفر (17 مرد و دو زن) در استان گیلان جان باختند.
براساس آمارهای موجود تعداد فوتی‌های ناشی از غرق شدگی تیر ماه سال گذشته در استان‌های مازندران و گیلان 43 نفر بوده که در تیر ماه امسال با رشد 93 درصدی به 83 نفر افزایش یافته است.
در تیر ماه سال گذشته 27 نفر در استان مازندران و 16 نفر در استان گیلان براثر غرق شدگی جان باخته بودند.
این سازمان در عین حال گزارش داد رقم کشته شدگان در سه ماهه امسال در دریای خزر که 259 نفر می‌باشد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که تعداد فوتی‌های غرق شدگی 286 نفر بود، 4/9 درصد کاهش یافته است.براساس این گزارش از کل فوتی‌های غرق شدگی در 3 ماهه امسال، 218 نفر مرد و 41 نفر زن بودند. همچنین در این مدت استان‌های خوزستان با 42 فوتی (36 مرد و 6 زن)، مازندران با 31 فوتی (29 مرد و دو زن) و گیلان با 24 فوتی (18 مرد و 6 زن) به ترتیب بیشترین آمار تلفات ناشی از غرق شدگی را داشته‌اند.در خرداد امسال نیز آمار تلفات ناشی از غرق شدگی در کشور، 113 نفر بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 2/4 درصد کمتر شده است.

 


مدیرکل سلامت خانواده و جمعیت وزارت بهداشت گفت: علی‌رغم نیاز به رشد جمعیت وزارت بهداشت همه خدمات را به طور آزادانه، آگاهانه و مسئولانه در اختیار مردم قرار می‌دهد و این خانواده‌ها هستند که برای تعداد فرزندآوری باید تصمیم بگیرند.
علی سنگی ادامه داد: درکشور ما خوشبختانه وضعیت جمعیتی نامناسب نیست و اکنون رشد جمعیت 3/1 است و رشد با فرزندآوری 79/1 است در حالی که باید 3/2 می‌بود و الان اگر به فکر اصلاح سیاست‌های جمعیتی نباشیم قطعاً طی 20 تا 30 سال آینده با مشکلاتی که دیگر کشورها رو به رو شده‌اند ما هم مواجه خواهیم شد.
این مسئول در وزارت بهداشت به این نکته اشاره کرد که نرخ رشد جمعیت در برخی از بخش‌های کشور بالاتر از میانگین کشوری و در برخی نقاط پایین‌تر از میزان مورد نیاز است که در این راستا دستورالعمل را برای شهرستان‌های با نرخ باروری بالا و نرخ باروری پایین تدوین کرده‌ایم.
وی افزود: سیاست جمعیت در استانهایی که فرزندان زیادی به دنیا نمی‌آورند را مبتنی بر فرزندآوری مناسب، آگاهی بخشیدن به خانواده‌ها و پیشگیری از بارداری‌های پرخطر قرار دادیم و در استانهای پرجمعیت و آنهایی که نرخ زاد و ولد در آنها بالاتر است بیشتر مباحث آموزشی و اطلاع‌رسانی به خانواده برای پیشگیری از بارداری‌های ناخواسته است.
سنگی بر این نکته تاکید کرد که علی‌رغم نیاز به رشد جمعیت برای آینده وزارت بهداشت همه مباحث را به طور آزادانه و آگاهانه و مسئولانه در اختیار مردم قرار می‌دهد و این خانواده‌ها هستند که برای تعداد فرزندآوری باید تصمیم بگیرند چرا که عوامل اقتصادی و اجتماعی در این میان بسیار موثر است.
24 سالگی میانگین سن ازدواج دختران ایرانی
وی در پاسخ به اینکه چه سیاستی برای تشویق نسل جوان به فرزندآوری دارید گفت: آموزش‌های زوجین جوان هنگام ازدواج و مشاوره‌های پس از ازدواج یکی از راهکارهای وزارت بهداشت است. هم‌اکنون میانگین سن ازدواج در مردان 27 سال و برای خانم‌ها 24 سال است که امیدواریم با همکاری همه نهادها شاهد کاهش سن ازدواج باشیم.
مدیرکل سلامت خانواده و جمعیت وزارت بهداشت ارائه تسهیلات درمانی به زوجین نابارور و حفظ شاخص مرگ و میر مادر در حوزه سلامت را از سرفصل‌های اصلی در سلامت جمعیت عنوان کرد که وزارت بهداشت دستورالعمل‌هایی را برای ارتقای آن دارد.
32 درصد رشد جمعیت بر دوش زیر 25 ساله‌ها
سنگی خاطرنشان کرد: اکنون طبق آمار 32 درصد رشد جمعیت در کشور بین سن 10 تا 18 و 18 تا 25 است و طبق برنامه‌ریزی ما باید آموزش و آگاهی مناسبی را به آنها دهیم چرا که سن باروری مناسب هم 18 تا 35 سال است و هر چقدر آموزش‌های ما به این قشر بهتر باشد می‌توانیم نسل سالم‌تری را داشته باشیم.

 


سارق زن‌نمایی که با تمام تجهیزات حرفه‌ای برای دزدی رفته بود از ترس خود را از طبقه سوم پرت کرد.
سرهنگ مهدی رضایانی سرکلانتر یکم پلیس تهران در گفت‌وگو با ایسنا از دستگیری سارقی خبر داد که با پوشیدن لباس زنانه، از بانوان ثروتمند شمال شهری در منزلشان زورگیری می‌کرد.
وی گفت: در سوم مردادماه امسال یک فقره زورگیری و باجگیری از طریق اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 به ماموران کلانتری 123 نیاوران اعلام شد.
سرهنگ رضایانی با بیان اینکه ماموران با حضور در محل حادثه، با پیکر خونین مردی جوان روبه‌رو شدند که از ناحیه دست، پا و سر دچار شکستگی و خونریزی شدید بود، گفت: این مرد جوان در حالی که مانتوی زنانه به تن داشت، به قدری صدمه دیده بود که قادر به حرکت نبوده و روی سنگ فرش حیاط افتاده بود.
سرکلانتر یکم پلیس پایتخت با بیان اینکه ماموران در بررسی اولیه دریافتند که این مرد قصد سرقت و زورگیری از زنی به نام «روژینا» را داشته، گفت: ماموران در تحقیقات اولیه از این زن جوان دریافتند که سارق با پوشیدن روسری، مانتو و ماسک خود را به شکل زنان درآورده و در حالی که پشت سر شاکیه وارد ساختمان شده بود، مدعی شد که با همسایه‌های طبقه چهارم کار دارد.
مالباخته در ادامه اظهارات خود عنوان کرد: زمانی که وارد منزل خود در طبقه سوم شدم، متهم نیز به عمد وارد منزل شد و با تهدید چاقوی بزرگ را زیر گلویم قرار داد و گفت که جیغ نکشم اما من که به شدت ترسیده بودم، مدام جیغ کشیدم به طوری که همسایه‌ها متوجه شده و با شکستن قفل در موفق به باز کردن در آپارتمان شدند.
رضایانی با بیان اینکه پس از حضور همسایه‌ها در آپارتمان، سارق خود را از بالکن طبقه سوم به داخل حیاط پرتاب کرد، گفت: سقوط سارق سبب شکسته شدن دست و پای وی شد و توسط اورژانس، تحت‌الحفظ به بیمارستان شهدای تجریش انتقال داده شد.
رضایانی با بیان اینکه ماموران در بازرسی از کیف و کوله پشتی متهم، یک عدد باتوم تلسکوپی، یک شوکر الکتریکی، اسپری اشک‌آور و چسب پهن برای بستن دهان و نیز تعداد هشت عدد دستبند پلاستیکی 50 سانتیمتری و یک نقاب کشباف کشف و ضبط کردند، گفت: در بازجویی‌ها مشخص شد متهم در چند روز گذشته نیز چندین فقره زورگیری در پوشش زنانه داشته است.

 


مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران اعلام کرد: طبق آمار، در حال حاضر ذخایر خون کل کشور از شرایط بسیار مطلوبی برخوردار است.
غلامرضا توگه در گفت‌وگو با خبرنگار واحد مرکزی خبر گفت: ذخایر خون استان تهران هم نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو برابر است که این از شرایط بسیار خوب از نظر ذخایر خونی حکایت دارد.وی با قدردانی از اهداکنندگان خون که یاور سازمان انتقال خون و نیازمندان به خون و فرآورده‌های خونی بوده‌اند، تصریح کرد: امسال با وجود آنکه ماه مبارک رمضان با روزهای گرم تابستان مصادف و مدت زمان اهدای خون محدود بود، اما شاهد بودیم اهداکنندگان مراجعه خوبی داشتند.مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران با بیان اینکه این سازمان برای جلوگیری از کاهش ذخایر خون کشور، همواره فراخوان اهدای خون به ویژه برای دارندگان گروه‌های خونی منفی می‌دهد، گفت: نیت خیرخواهانه مردم باعث شده که ما شاهد ازدحام اهداکنندگان در پایگاه‌های اهدای خون باشیم.به گفته توگه، در کل کشور بیش از 220 مرکز دریافت خون فعال است که قابلیت پذیرش اهداکنندگان و دریافت خون را دارد.خاطرنشان می‌شود، در شب‌های قدر به ویژه شب گذشته تعداد زیادی از شهروندان تهرانی با حضور در پایگاه‌های انتقال خون، خون خود را برای نیازمندان اهدا کردند.

 


رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش از فرا رسیدن زمان آغاز امتحانات نهایی تجدیدی‌ها خبر داد.
عبدالامیر عرفی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: تا پایان هفته جاری نرم‌افزارهای سوالات امتحانی نوبت شهریورماه در بخش قرنطینه با رعایت تشریفات حراستی و حفاظتی آماده شده و از هفته آینده برای تکثیر به حوزه‌های سراسرکشور ارسال می‌شود.
وی تاکید کرد: با توجه به اینکه یکی از سیاست‌های آموزش و پرورش، تجمیع حوزه‌های تکثیر برای افزایش ضریب امنیت و صرفه‌جویی است، این نرم‌افزار سوالات تا پایان ماه رمضان در اختیار استان‌ها قرار خواهد گرفت.
رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش با بیان اینکه امتحانات نهایی نوبت شهریورماه از دوم شهریور آغاز می‌شود، گفت: در تلاش هستیم تا نرم‌افزارهای سوالات که با کدهای امنیتی مخصوصی طراحی شده‌اند، تا 27 مرداد ماه به سراسر کشور ارسال و رمز سوالات تحویل مسئولان حراست اداره آموزش و پرورش استان‌ها خواهد شد.
عرفی گفت: تمامی امتحانات دانش‌آموزان و داوطلبان دوره پیش‌دانشگاهی، فنی و حرفه‌ای و نظری راس ساعت 10 صبح به طور همزمان در سراسر کشور آغاز می‌شود و نخستین امتحان، درس «دین و زندگی» است که امتحان مشترک تمامی رشته‌هاست.
وی ادامه داد: امتحانات تا 18 شهریور ماه ادامه خواهد داشت و تلاش مرکز سنجش بر این است که تا پایان شهریور ماه به طور قطع همه نتایج را اعلام کند.
رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش از داوطلبان و دانش‌آموزان مشمول امتحانات نهایی شهریور خواست تا هر چه سریعتر به محل تحصیل خود مراجعه کرده و در جریان جزئیات امتحانات شهریور ماه قرار بگیرند.

 


دستگیری قاچاقچیان سوخت
مهر- ارومیه: فرمانده هنگ مرزی خوی از دستگیری 132 قاچاقچی سوخت در مرز رازی طی یک هفته اخیر خبر داد. از متهمان 40 هزار و 300 لیتر مواد سوختی کشف و ضبط شد. قاچاقچیان با جاسازی مواد سوختی در کف، سقف و بدنه و کپسول گاز طبیعی خودروها اقدام به خروج سوخت از کشور می‌کردند.
کشف مواد سوختی قاچاق
اهواز- خبرنگار کیهان: مأموران پایگاه‌های دریابانی آبادان و ماهشهر با ایجاد گشت‌های مستمر مرزی و دریایی و کمین‌های هدفمند بیش از 56 هزار و 500 لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل را در 24 ساعت گذشته کشف و ضبط کردند. در این راستا 22 نفر دستگیر، و پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضایی شدند.
انهدام باند سارقان منزل
سمنان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی استان سمنان از شناسایی و انهدام باند حرفه‌ای سرقت از منازل شهروندان سمنان و گرمسار خبر داد. اعضای 4 نفره این باند تاکنون به 47 فقره سرقت اعتراف کرده‌اند. اعضای باند غیربومی، و ساکن یکی از استان‌های غربی کشور هستند.
کارخانه شیشه تعطیل شد
خرم‌آباد- خبرنگار کیهان: مأموران پلیس در کوهدشت هنگامی که یک کارگاه تولید مواد مخدر شیشه آماده بهره‌برداری بود به موقع سر رسیدند و مراسم افتتاح را به مراسم تعطیلی این مرکز تولید مواد مخدر تبدیل کردند. در این ارتباط یک باند 4 نفره شناسایی شدند که 2 تن از آنان دستگیر و بیش از 90 کیلوگرم مواد اولیه تولید مواد مخدر شیشه کشف و ضبط شد.
برخورد اتوبوس با کامیون
ایرنا- سمنان: فرمانده پلیس راه استان سمنان بامداد دیروز از برخورد دو دستگاه اتوبوس و کامیون در کیلومتر 58 محور دامغان-شاهرود خبر داد و گفت: در این سانحه 2 نفر کشته و 13 نفر مجروح شدند. بی‌توجهی راننده اتوبوس به جلو و خستگی و خواب‌آلودگی وی علت بروز این سانحه اعلام شد.
سوانح رانندگی در آذربایجان شرقی
تبریز: براثر برخورد یک دستگاه نیسان با یک دستگاه تریلر در جاده مرند-خوی 2 نفر در دم جان باختند. در حادثه دیگر برخورد یک دستگاه کامیون با یک دستگاه موتورسیکلت در کیلومتر دوم جاده قدیم میانه-تبریز موجب جان باختن راکب موتورسیکلت شد. همچنین در اثر برخورد یک دستگاه کامیون با یک دستگاه تریلر در کیلومتر 15 جاده میانه- تبریز 2 نفر جان خود را از دست دادند.

 


خرم‌آباد- خبرنگار کیهان:
قاچاقچی مواد مخدر که همسر و دو فرزندش را سپر گلوله ماموران کرده بود دستگیر شد.
فرمانده انتظامی لرستان با اعلام این خبر گفت: یک قاچاقچی موادمخدر با جاسازی 89 کیلو و 300 گرم تریاک داخل خودرو سمند خود قصد انتقال مواد به خرم‌آباد را داشت که در ایست و بازرسی آزادراه خوزستان- خرم‌آباد مورد ظن ماموران انتظامی قرار گرفت.
سرتیپ کاظم علیزاده افزود: ماموران انتظامی به راننده خودرو مذکور دستور ایست دادند اما راننده اقدام به فرار کرد.
ماموران اقدام به تیراندازی به سمت خودرو مذکور کردند اما راننده برای رهایی از گلوله ماموران همسر و فرزندش را سپر گلوله ماموران کرد. این امر منجر به طولانی شدن روند تعقیب و گریز شد اما ماموران سرانجام موفق شدند لاستیک‌های خودرو را هدف قرار داده و قاچاقچی را دستگیر کنند.وی گفت: همچنین سارق دیگری به هنگام سرقت یک دستگاه خودرو در میدان انوشیروان رضایی خرم‌آباد قصد حمله به ماموران با چاقو را داشت بر اثر اصابت گلوله به پایش مجروح و دستگیر شد. سارق 3 روز قبل از زندان آزاد شده بود.

 


با موافقت دولت، مراکز درمانی حق ارجاع بیماران برای تهیه دارو و تجهیزات پزشکی به بیرون از مراکز را ندارند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، هیئت وزیران بنا به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور و تایید شورای عالی بیمه سلامت کشور و به استناد بند (ه) ماده (38) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران - مصوب 1389 - تصویب کرد؛ ویزیت پزشکان و دندانپزشکان متخصص 61500 ریال تعیین می‌شود.
همچنین کلیه داروها و تجهیزات مورد نیاز بیماران در بخشهای دولتی توسط مرکز ارائه‌دهنده خدمات تامین شود و مراکز درمانی حق ارجاع بیماران برای تهیه دارو و تجهیزات پزشکی و سایر موارد لازم به بیرون از مراکز را ندارند.
این مصوبه از سوی محمدرضا رحیمی؛ معاون اول رئیس‌جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.

 


ترافیک پایتخت با بیش از 1000 دوربین نظارت تصویری مدیریت می‌شود.
مدیر مرکز کنترل ترافیک شهر تهران گفت: مدیریت هوشمند ترافیک در پایتخت طی سال‌های اخیر از مهمترین اولویت‌های کاری مدیریت شهری بوده و موفقیت‌های بسیار خوبی در این زمینه به دست آمده است.
همایون فتاحی با بیان این مطلب اظهار کرد: ترافیک شهر تهران هم‌اکنون با بیش از 1000 دوربین نظارت تصویری تحت نظارت و مدیریت قرار دارد که در سال جاری تعداد این دوربین‌ها در سطح شهر افزایش خواهد یافت تا بتوانیم تمام نقاط مهم پایتخت را به طور دقیق رصد کنیم. وی ادامه داد: با توجه به تاکید مدیریت شهری تهران بر توسعه سیستم‌های هوشمند ترافیک امروز به نقطه‌ای رسیده‌ایم که تعداد دوربین‌های ثبت تخلفات سرعت در بزرگراه‌های شهر به بیش از 100 دستگاه رسیده است و تلاش می‌شود تا پایان سال کلیه بزرگراه‌های پایتخت به این سیستم مجهز شوند.
فتاحی تصریح کرد: هم‌اکنون ورودی‌های محدوده طرح ترافیک نیز با 130 دوربین ثبت تخلفات تحت نظارت و مدیریت قرار دارد که خوشبختانه خروجی‌های این محدوده نیز به دوربین‌های ثبت تخلفات مجهز شده و به زودی پلیس راهور با استفاده از این دوربین‌ها در خروجی‌های محدوده طرح ترافیک نیز اعمال قانون خواهند کرد.
وی با بیان اینکه هر ساله در ایام تابستان برای استقبال از سفرهای مهرماه، اقدامات گسترده‌ای در سطح شهر صورت می‌گیرد، گفت: به زودی ستاد استقبال از مهرماه در مجموعه حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران آغاز به کار خواهد کرد و تلاش خواهد شد تا ضمن آماده‌سازی کامل ناوگان حمل و نقل عمومی، نسبت به شستشو، نظافت و تعمیر چراغ‌های راهنمایی، دوربین‌های نظارت تصویری و ثبت تخلفات و همچنین علایم و تجهیزات ترافیکی اقدام شود تا شهر کاملا برای استقبال از مهر آماده باشد.

 


رسانه‌های سوئیس اعلام کردند: حادثه برخورد دو قطار مسافربری در غرب این کشور یک کشته و 44 مجروح داشته که حال پنج تن از آنان وخیم است.
به گزارش ایسنا، ماموران امداد و نجات جسد یکی از راننده‌ها را در میان لاشه یکی از قطارها پیدا کردند. این دو قطار در منطقه «گرانژ پره مارنانند» در نزدیکی شهر «لوزان» با یکدیگر برخورد کردند.
بنابر گزارش شبکه تلویزیونی سوئیس، این حادثه حدود ساعت هفت بعد از ظهر به وقت محلی رخ داد.
به گفته ماموران پلیس، تمام مسافران این دو قطار سوئیسی بوده‌اند. همچنین تیم تحقیقاتی پلیس این کشور برای کشف علت وقوع حادثه به محل اعزام شده است.
به گزارش ایسنا به نقل از فاکس نیوز، این دو قطار حدود 100 متری ایستگاه راه‌آهن و از روبرو با یکدیگر برخورد کردند.
گفتنی است، طی هفته گذشته این سومین حادثه مرگبار در اروپا بوده است.
خارج شدن قطار مسافربری از ریل در اسپانیا که تاکنون 79 کشته و 70 زخمی برجای گذاشته است، همچنین واژگونی اتوبوس گردشگران در ایتالیا که 38 کشته و 10 مجروح برجا گذاشت، از حوادثی بودند که در هفته گذشته مردم سه کشور اروپایی را داغدار کرده است. در هر سه حادثه سرعت غیرمجاز و از کار افتادن ترمز علت حادثه عنوان شده است.

 


در سال‌های اخیر اسپانیا به تجارت کثیف سقط جنین و جذب توریسم سقط‌جنین رو آورده است و به عنوان ملکه سقط‌جنین اروپا شناخته می‌شود.
مخالفان سقط جنین، اسپانیا را «ملکه سقط جنین اروپا» می‌دانند چرا که مردم قاره اروپا می‌توانند به سادگی و در مراحل مختلف عمر جنین، به این کشور سفر کنند و از خدمات کلینیک‌های ویژه سقط جنین آن بهره‌مند شوند. به گزارش فارس، در سال‌ 2007 نیز کشور سوئد، اصلاحاتی در قانون کشورش اعمال کرد که این امکان را به زنان سوئدی و گردشگران خارجی می‌داد تا در کلینیک‌های درمانی این کشور جنین خود را سقط کنند.
به دنبال طرح این موضوع در پارلمان کشورها، تعدادی از نمایندگان دموکرات مسیحی هشدار داده بودند که تصویب این قانون می‌تواند به گسترش توریسم سقط جنین بیانجامد. موضوع ممنوعیت سقط جنین در برخی کشورها و جواز آن در دیگر کشورها، برخی را به امید انجام کاری که در کشور خود قادر به انجام آن نیستند، رهسپار این کشورها کرد که درآمد سرشاری را نصیب کشورهای پذیرنده می‌کند.
به عنوان مثال، اتباع کشور ایرلند، به دلیل ممنوعیت سقط جنین در کشورشان رهسپار کشورهایی مثل انگلستان می‌شوند که مقررات سهل و آسانی برای سقط جنین دارند و پروسه درمان در کلینیک‌های درمانی این کشور منبع درآمد خوبی محسوب می‌شود. اما جواز سقط جنین در این کشورها، مخالفان سرسختی نیز دارد که عمدتا از طیف‌های مذهبی هستند.
در اروپای شرقی، هنوز مخالفان سقط جنین در اکثریت قرار دارند. در این کشورها مقررات سخت‌گیرانه‌ای با حمایت کلیسای کاتولیک وجود دارد. مثلا دولت لهستان، سخت‌گیرانه‌ترین قوانین ممکن را در این زمینه وضع کرده است. به هرحال به نظر می‌رسد چه کشورهایی که اصل را بر جواز سقط جنین می‌دانند و چه کشورهایی که بر ممنوعیت تاکید دارند، در حال نرمش در مواضع خود به نفع سقط درمانی هستند. بدین معنی که برآنند که موارد لازم و ضروری برای سقط درمانی را مجاز قلمداد کنند و با حمایت از کسانی که مشمول این شرایط استثنایی هستند، راه را برای هر نوع سقط جنین ببندند.

 


در جریان عملیات سه روزه پلیس آمریکا در تعقیب عناصر و انهدام شبکه فحشا و سوءاستفاده جنسی از کودکان 105 کودک و نوجوان نجات یافتند.
خبرگزاری فرانسه گزارش داد در این عملیات که در چارچوب مبارزه با سوء استفاده جنسی از کودکان و با مشارکت مرکز ملی حمایت از کودکان مفقود و استثمار شده صورت گرفت کازینوها، متل‌ها و استراحتگاه‌های بین راهی در 76 شهر آمریکا مورد تفحص قرار گرفت.
به گفته پلیس فدرال آمریکا (اف.بی.آی) در جریان عملیات یاد شده 150 دلال نیز بازداشت شدند.
«جان ریان» رئیس مرکز ملی حمایت از کودکان مفقود و استثمار شده گفته است که این عملیات نشان داد که هر روز تعداد قابل توجهی کودک برای سوء استفاده جنسی خریداری می‌شوند و برخی از این معاملات نیز بصورت آن‌لاین و از طریق اینترنت صورت می‌گیرد.
«ران هاسکو» مسئول تحقیقات جنایی اف.بی‌.آی. اعلام کرد: این باندها از آسیب‌پذیری دختران جوان سوءاستفاده کرده و با تعریف کردن از آنان یا پیشنهاد پول، آنان را فریفته و سپس در دام مواد مخدر، تجاوز و یا حتی شکنجه می‌انداختند.
در همین حال بنا بر گزارش خبرگزاری فرانسه مستند به منابع وزارت دادگستری آمریکا هر سال 450 هزار کودک در این کشور خانه و خانواده خود را ترک می‌کنند.
یک سوم نوجوانان فراری در همان 48 ساعت نخست دوری از خانه در دام باندهای فساد جنسی گرفتار می‌شوند.
پلیس آمریکا با بیان این که از سال 2003 میلادی تاکنون دو هزار و 700 کودک در عملیات مشابه نجات پیدا کرده‌اند، عنوان کرد: بیشتر کودکانی که در عملیات اخیر نجات یافتند، دختران 13 تا 17 ساله هستند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10