(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 09  مرداد 1392 - شماره 20555

حدیث دشت عشق
پیش درآمدی بر مسابقات بسکتبال قهرمانی آسیا
ایران در غرب آسیا رکورددار است
اخبار کوتاه از فوتبال
تقدیر از ورزشکارانی که با رژیم صهیونیستی مسابقه ندادند
حضور یزدانی در مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی آزاد
تاکید مجدد وزیر ورزش و جوانان
سنگ‌اندازی نمی‌کردند انتخابات کمیته و فدراسیون‌ها برگزار می‌شد
باقری: چون رضازاده باج نداده علیه وزنه برداری فعالیت می‌کنند
یک ایرانی در کمیته مربیان فدراسیون جهانی شنا
نخستین مدال طلای ایران در المپیک ناشنوایان جهان
یک مشکل دیگر برای فدراسیون کشتی
در گروه سنی خردسالان
کاشانی‌ها قهرمان دوازده‌گانه میانداری کشور شدند
   


به یاد روحانی شهید «جواد دهقانی» عروج از خانه خدا
احرامش به خون نشست. جمعه خونین مکه بود و روز برائت از مشرکین...
شهید والامقام جواد دهقانی، یکی از شهیدان شاهدی بود که سال‌ها در جبهه‌های حق علیه باطل به فعالیت‌های رزمی- تبلیغی مشغول بود و تا پایان سال 65 در لشکر 21 حمزه سیدالشهدا(ع) عاشقی را تجربه می‌نمود. از طلبه‌های فاضل مدرسه ذوالفقار بود و شجاعت در وجودش موج می‌زد.
آخرین صفحات زندگی پرافتخارش در کنار بیت‌الله الحرام رقم خورد. یکی از دوستانش گفت: خون از لباس احرامش سرازیر بود. او را به آمبولانس رسانیدم؛ اما ماموران سعودی با چوب به ما حمله‌ور شدند و دیگر نفهمیدم چه اتفاقی افتاد... و این جمعه سیاه مکه بود که مظلومیتش بر شیعیان ماند و روسیاهی‌اش بر وهابیان مرتجع!
طلبه بسیجی شهید «جواد دهقانی»، سال 1347 در کلیشاد استان اصفهان متولد شد و در 1366/5/9 در مکه مکرمه به شهادت رسید.

 


مسابقات بسکتبال قهرمانی مردان آسیا در حالی در آستانه برگزاری بیست و هفتمین دوره قرار گرفته که کشورهای منطقه شرق آسیا به لحاظ میزبانی، مدال آوری، تعداد ادوار حضور و ... پیشتاز دیگر تیم‌های قاره کهن هستند. در این میان تیم ملی بسکتبال ایران با بردهایی که در فینال دو دوره این رقابت‌ها کسب کرد، تیمی رکوررددار در میان دیگر تیم‌های منطقه غرب آسیا محسوب می‌شود.
مسابقات بسکتبال قهرمانی مردان آسیا امسال وارد بیست و هفتمین دوره خود می‌شود. نخستین دوره این رقابت‌ها 53 سال پیش یعنی سال 1960 در مانیل فیلیپین برگزار شد. دومین دوره جام ملت‌های آسیا سه سال بعد برگزار شد اما پس از آن این رقابت‎ها به طور منظم هر دو سال یک بار پیگیری شد. نخستین میزبان جام ملت‌های بسکتبال آسیا یعنی فیلیپین امسال برای سومین‎بار این رقابت‌ها را برگزار می‌کند. اما کشورهایی هستند که بیش از این عهده‌دار میزبانی بوده‌اند. چین و کره‌جنوبی به ترتیب با 5 و 4 میزبانی بیشترین سهم را در برگزاری مسابقات داشته‌اند. در مجموع جام ملت‎های بسکتبال آسیا که در شرق آسیا متولد شد، به جز دو دوره، در دیگر ادوار هم در همین منطقه برگزار شد. سال 1997 یعنی 37 سال پس از شکل گیری جام ملت‌های آسیا، برای نخستین‌بار غرب آسیا شاهد برگزاری این مسابقات بود. عربستان نخستین میزبان مسابقات قهرمانی مردان آسیا در منطقه غرب بود. بعد از آن قطری‌ها هم سال 2005 میزبانی مسابقات را بر عهده گرفتند. اما به جز این دو کشور، جام ملت‌های آسیا هیچ میزبان دیگری در غرب آسیا نداشت.علاوه بر میزبانی، از حیث مدال آوری و قهرمانی هم شرقی‌ها در جام ملت‌های بسکتبال آسیا پیشتاز هستند. طوریکه از مجموع 11 کشور مدال آور در این رویداد، تنها ایران، اردن، لبنان، قطر و عربستان از غرب آسیا در جدول توزیع مدال‌ها جای دارند و 6 کشور دیگر از شرق قاره هستند. همچنین سهم کشورهای غرب آسیا از مجموع 78 مدالی که در بیست و هفت دوره پیشین مسابقات قهرمانی آسیا توزیع شده است، تنها 10 مدال بوده و سایر مدال‌ها از آن شرقی‌ها شده است.در واقع تا پیش از مسابقات 1999 ژاپن، مدال‌های جام ملت‎های بسکتبال آسیا میان تیم‌های شرقی توزیع می‌شد تا اینکه در این رقابت‌ها، عربستان به عنوان اولین تیم از غرب قاره مدال آور شد. عربستان با شکست دادن چین تایپه در دیدار رده‎بندی به مدال برنز دست یافت. سال 2001 هم برای نخستین‎بار یک تیم از غرب آسیا فینالیست مسابقات جام ملت‌ها شد. لبنان یکی از فینالیست‌های این دوره بود که در نهایت برابر چین شکست خورد و مدال نقره گرفت.در مجموع اینکه تا پیش از مسابقات 2005 قطر، کشورهای غرب آسیا یا جایی روی سکو نداشتند یا فقط یکی از آنها از این حیث موفق عمل می‌کرد تا اینکه در این رقابت‌ها برای نخستین‌بار دو تیم از منطقه غرب آسیا صاحب مدال شدند و طی آن لبنان و قطر به مدال نقره و برنز رسیدند. این اتفاقی بود که سال 2007 برای دومین بار تکرار شد اما با مدال آوری ایران (طلا) و اردن (برنز).ایران نخستین و تنها کشور منطقه غرب آسیاست که به موفق به حضور در فینال مسابقات بسکتبال جام ملت‌های آسیا همراه با پیروزی در این دیدار شده و از این بابت تیمی رکورددار در میان تیم های منطقه غرب محسوب می‌شود.. تیم کشورمان طی سال‌های 2007 و 2009 موفق به کسب قهرمانی شد و به این واسطه در صدر کشورهای آسیایی در جدول مدال آوران است.
پیشتازی شرقی‌ها و پنجمی ایران
در جدول توزیع مدال‌ها
در ادوار مختلف مسابقات بسکتبال جام ملت‌های آسیا، کشورهای زیادی شرکت داشتند اما کره‌جنوبی تنها کشوری است که در هر 26 دوره پیشین این رقابت‌ها شرکت داشته و امسال هم بیست و هفتمین حضور متوالی را تجربه می‌کند. ژاپنی‌ها به جز یک دوره، در 26 دوره دیگر این رقابت ها حاضر بوده اند. فیلیپین (25 دوره)، هنگ کنگ (24 دوره)، مالزی (22 دوره)، تایلند و چین (19 دوره) و سنگاپور (16 دوره) از کشورهایی هستند که بیشتر حضور را طی بیست و شش دوره پیشین جام ملت‌های بسکتبال آسیا داشته‌اند که همگی از شرق آسیا بوده‌اند.در این میان و از آنجا که کشورهای شرق آسیا در بیشتر ادوار مسابقات بسکتبال جام ملت‌های آسیا مدال آور بوده‌اند، چهار رده نخست جدول مدال آوران این رقابت‌ها را هم به خود اختصاص داده‎اند. در این جدول چین که در 8 دوره ابتدایی مسابقات جام ملت‌های آسیا غیبت داشت اما از سال 1975 حضور متوالی در این رقابت‌ها را آغاز کرد با اختلاف زیاد نسبت به دیگر رقیبانش صدرنشین است و فیلیپین، کره‌جنوبی و ژاپن هم رده‌های دوم تا چهارم را به خود اختصاص داده‌اند.ایران هم نخستین کشور آسیایی در این جدول به حساب می‌آید که تنها با 2 مدال طلا رده چهارم را به خود اختصاص داده است.

 


قلعه‌نویی: تا در آسیا هستیم بازیکنانمان را می‌خواهیم
سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: به عنوان برادر کوچک‌تر از تماشاگران خواهش می‌کنم به جباری توهین نکنند. امیر قلعه‌نویی در خصوص دیدار استقلال و سپاهان عنوان کرد: همیشه بازی استقلال و سپاهان فینال‌گونه است. فرقی نمی‌کند که این دو تیم در کجای جدول قرار داشته باشند، بازی خوبی از آب در خواهد آمد.قلعه‌نویی درباره صحبت‌های کی‌روش گفت: من صحبت‌های او را نخواندم اما خبردار شدم که پس از آن کنفرانس جلسه‌ای داشتند و موضع او عوض شد. من در این خصوص صحبت نمی‌کنم اما آن چیزی که طبیعی است، تا زمانی که ما در لیگ قهرمانان آسیا بازی داریم، بازیکنانمان در اختیار خودمان خواهند بود. در همه جای دنیا چنین اتفاقی رخ می‌دهد. این مسئله‌ای است که خود کی‌روش هم می‌داند.
دایی: اجازه نمی‌دهیم تیم‌مان به هم بریزد
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: ما خیلی باتجربه و پوست‌کلفت‌تر از این حرف‌ها هستیم که اجازه دهیم تیم‌مان به هم بریزد.علی دایی درباره تنش‌های به وجود آمده بین باشگاه پرسپولیس و سپاهان گفت: معتقدم در این فوتبال با آرامش همه چیز حل می‌شود . من نمی‌دانم این تنش‌ها برای چه به وجود می‌آید و به نظر من این یک مسئله بی‌خود است. به نظرم چون ما با یک تیم اصفهانی دیگر بازی داریم که معتقدند از حالا مدعی قهرمانی هستند چنین کارهایی را انجام می‌دهند، شاید به نوعی ما هم مدعی قهرمانی باشیم اما خدا را شکر ما خیلی باتجربه و پوست‌کلفت‌تر از این حرف‌ها هستیم که اجازه دهیم تیم‌مان به هم بریزد یا دچار حاشیه و مشکل شود. تیم ما کار خودش را با قدرت انجام می‌دهد.
کار پرسپولیس و سپاهان بالا گرفت
مدیرعامل باشگاه پرسپولیس به قاسم دهنوی اعلام کرد که حق ندارد دریافتی‌هایش از سپاهان را به این تیم برگرداند.پس از اظهارات مسئولان باشگاه سپاهان و شکایت از قاسم دهنوی در مراجع قضایی، محمد رویانیان به هافبک خود اعلام کرد که حق ندارد تا دریافتی‌هایش از سپاهان را برگرداند.محمد رویانیان در این خصوص گفت: من به دهنوی گفتم که حق نداری تا وقتی که دو بازیکن سپاهان، 330 میلیون تومان ما را پس نداده‌اند پول سپاهانی‌ها را پس بدهی.وی افزود: قطعا دهنوی هم این کار را نخواهد کرد. آنها طلب ما را بدهند و ما هم پول آنها را می‌دهیم.
تیموریان امروزثبت می‌کند، لاوره یکشنبه به تهران می‌آید
قرارداد آندرانیک تیموریان با استقلال امروز در هیئت فوتبال استان تهران ثبت خواهد شد.معاون باشگاه استقلال ضمن اعلام خبر فوق اظهار داشت: البته از طریق بخش روابط بین‌الملل باشگاه نیز نامه‌ای به فدراسیون فوتبال قطر زده‌ایم و خواستار صدور کارت ITC این بازیکن شده‌ایم.امیری همچنین در خصوص زمان حضور گوران لاوره، هافبک جدید استقلال، در تهران نیز یادآور شد: این بازیکن قرار است روز یکشنبه هفته آینده به تهران بیاید.
استپانیان درکادر فنی راه‌آهن
مسئولان باشگاه راه‌آهن روز گذشته با استپانیان بازیکن اسبق به توافق رسیدند تا او به عنوان مربی در کادر فنی این تیم حضور داشته باشد، همچنین قرار است استپانیان در آکادمی و تیم‌های پایه راه‌آهن تمرینات را دنبال کند تا سیستم آکادمی این باشگاه نیز مجهزتر شود و بازیکنان امید به تیم بزرگسالان راه پیدا کنند.
حضور اعضای هیات مدیره در تمرین پرسپولیس
اعضای هیات مدیره جدید پرسپولیس با حضور در محل تمرین سرخپوشان، ضمن تقدیر از تلاش‌های کادر فنی و بازیکنان که به پیروزی برابر تراکتورسازی انجامید، با اعلام حمایت همه جانبه از اعضای تیم نسبت به اقدام اخیر باشگاه سپاهان ابراز تاسف و نارضایتی کردند.
تیمهای پاس و الوند ادغام می‌شوند؟
مدیرکل ورزش و جوانان همدان با رد شایعاتی مبنی بر اینکه این اداره در مورد مسائل کلان دو باشگاه الوند و پاس تصمیم گیری می کند، گفت: این مسائل به هیچ وجه صحت ندارد. دستگاه ورزش هیچ اصراری بر ادغام و تعیین تکلیف برای تیم های پاس و الوند ندارد. طی روزهای گذشته اخبار ضد و نقیضی درباره ادغام دو تیم الوند و پاس به گوش رسیده است.سید عبدی افتخاری اظهار کرد: مدیریت ورزش همدان نمی تواند در مورد تیمداری حرفه ای تصمیم گیری کند و نحوه اداره امور تیمهای الوند و پاس بر عهده اعضای هیات مدیره دو باشگاه است.
لیورپول دژآگه را می خواست
به گفته مدیر باشگاه لیورپول، آنفیلدی‌ها برای جذب اشکان دژآگه بررسی‌هایی را انجام دادند ولی در نهایت از خرید بازیکن تیم ملی ایران منصرف شدند.مدیر باشگاه لیورپول درباره بازیکن ایرانی شاغل در باشگاه فولام عنوان کرد: "در پیش‌فصل بررسی‌هایی در مورد دژآگه انجام دادیم. او مدنظر ما بود. دژآگه بازیکن خوبی است و سطح خوبی دارد و برای لیگ برتر قابل قبول است اما مربیان برای لیورپول بازیکنی باقابلیت‌های بالاتر را مدنظر داشتند و به همین دلیل از خرید او منصرف شدیم تا بازیکن دیگری را جذب کنیم."این ایر در پاسخ به پرسشی درباره احتمال حضور قرمزهای آنفلید در ایران ابراز کرد: "همه چیز امکانپذیر است. تا به حال سفر به ایران را بررسی نکردیم و برنامه‌ای برای سفر به این کشور نداشتیم اما شاید روزی این شرایط باشد که به ایران هم بیاییم."
مرگ یکی از برترین مهاجمان اکوادور
کریستین چوچو بنیتز مهاجم 27 ساله و اکودوری به دلیل سکته قلبی در قطر درگذشت.بنیتز که 58 بازی ملی برای اکوادور انجام داده و 24 گل هم به ثمر رسانده بود فرزند ارمن بنیتز یکی از برترین گلزنان تاریخ فوتبال اکوادور بود. باشگاه قطری الجیش که تنها 3 هفته پیش این بازیکن را به خدمت گرفته بود، خبر مرگ او را روی وب سایت این باشگاه منتشر کرد.
مارادونا باز هم خبرساز شد
عکاس مجله‌ای در آرژانتین دیگو مارادونا را متهم به کتک زدن خود کرد. انریکه مدینا، عکاس یک مجله آرژانتینی اعلام کرد از دیگو مارداونا به دلیل کتک زدن او شکایت می‌کند. این عکاس مدعی است مارادونا یکشنبه شب او را که در کنار منزل پدری ال‌دیگو بود، کتک زده است.

 


سازمان ورزش بسیج کشور از ورزشکاران جوانمرد تقدیر کرد.
این مراسم در مرکز همایش‌های صدا وسیما برگزار شد که سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، محمد علی‌آبادی رئیس کمیته ملی المپیک، خوردبین، استیلی، پروین و مظلومی از پیشکسوتان فوتبال حضور داشتند. همچنین داورزنی رئیس فدراسیون والیبال، کوزه‌گری رئیس فدراسیون هندبال و پولادگر رئیس فدراسیون تکواندو در این مراسم شرکت کردند. در جریان این مراسم علاوه بر تجلیل از ورزشکارانی که مقابل رژیم صهیونیستی حاضر به مسابقه دادن نشدند، از ورزشکاران تیم ملی والیبال ایران نیز که در لیگ جهانی خوش درخشیدند قدردانی شد و به اعضای تیم ملی والیبال سفر به کربلا اهدا شد. همچنین وزیر ورزش وجوانان نیز قرار بود در این مراسم حضور یابد اما وی در این مراسم حاضر نشد.

 


اعضای شورای فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد در جلسه عصر دوشنبه خود اسامی نهایی کشتی‌گیران شرکت کننده در رقابت‌های انتخابی وزن 96 کیلوگرم را اعلام کردند.
این جلسه مقرر شد با توجه به این که تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان به لحاظ شرایط خاص وزن 96 کیلوگرم و تصمیم جلسه روز 31 تیر شورای فنی ناچار به اجرای مجدد قانون برگزاری انتخابی تیم ملی است، از این رو با توجه به درخواست رضا یزدانی و بنا به تصمیم و خواست اعضای شورای فنی این آزادکار هم می‌تواند در مسابقات انتخابی مجدد وزن 96 کیلوگرم در روز 25 مرداد شرکت کند.پیش از این جعفر دلیری، حسن رحیمی، حامد تاتاری، جمال میرزایی، سعید امیری و حامد طالبی زرین‌کمر مجوز حضور در این مسابقات برای انتخاب فرد برتر جهت شرکت در رقابت‌های جهانی مجارستان را کسب کرده بودند.

 


وزیر ورزش و جوانان بار دیگر تاکید کرد: بی شک اگر عده‌ای سنگ‌اندازی نمی‌کردند، انتخابات کمیته ملی المپیک و به تبع آن فدراسیون‌ها باید در ظرف قانونی خود انجام می‌شد
در این نشست صمیمانه که طی دو نوبت با روسای فدراسیون‌ها برگزار شد، محمد عباسی با مروری به عملکرد وزارت ورزش در دو سال گذشته اشاره داشت که گزیده‌ای از صحبت‌هایش در ادامه می‌آید:
* حضور موفقیت آمیز در المپیک لندن و رقم خوردن افتخاراتی بزرگ که با رتبه هفدهمی برای نخستین بار برای ورزش ایران در طول برگزاری این بازیها بدست آمد، کار ارزشمند و ماندگاری است که وظیفه خویش می دانم از تلاش و مساعی شما به‌عنوان روسای فدراسیون ها و همینطور قهرمانان ملی ورزش تشکر و قدردانی کنم.
* در تداوم حرکت موفقیت آمیز ورزش ایران در بازیهای المپیک لندن، بحمدالله در رشته‌های تیمی فوتبال و والیبال نیز در سطح جهانی به موفقیت‌های درخور تحسینی دست یافتیم که همه اینها حکایت از توان و استعدادهای بالای ورزش ایران در عرصه قهرمانی است.
* ساماندهی امور ورزش، بهینه سازی ساختار باشگاه‌ها و تبیین نظام باشگاهداری در ایران و در عین حال درآمد سازی اصولی در ورزش از جمله مباحث مهمی است که باید در آینده مورد توجه برنامه‌ریزان ورزش قرار گیرد.
* هر چند قصد گله‌گذاری ندارم، اما بی شک اگر عده‌ای سنگ‌اندازی نمی‌کردند، انتخابات کمیته ملی المپیک و به تبع آن فدراسیون‌ها باید در ظرف قانونی خود انجام می‌شد که متاسفانه با حاشیه‌سازی‌های صورت گرفته در مسیر این روند قانونی وقفه افتاد.

 


سرمربی تیم ملی وزنه برداری گفت:عده ای چون نمی توانند از رضازاده باج بگیرند علیه ما فعالیت می کنند.
کوروش باقری در تازه ترین صحبت های خود با اشاره به مطرح شدن شایعاتی در خصوص دوپینگی بودن محسن بهرام زاده، وزنه برداری که در مسابقات دانشجویان جهان وزنه نزد، اظهار داشت: این وزنه بردار ۱۰۵ کیلو گرم وزنه می زد و قدش ۱۹۰ بود و ما برنامه داشتیم به فوق سنگین بیاید. این وزنه بردار در مسابقات دانشجویان بدشانسی آورد و مسموم شد او را به قرنطینه بردند و بعد از چند روز آمد و وزن کم کرده بود و به من گفت اگر وزنه نزنم شما ناراحت می شوید که من هم گفتم نه، برو و وزنت را بالا ببر و بعد هم به اردو مجددا دعوت شد اما چون وزن خودش را بالا نبرده بود من ناراحت شدم و گفتم برود و هر وقت وزنش بالا رفت بیاید. کل داستان همین بود. وی افزود: کسانی این حرفها را می زنند که با ما سه سال کار کردند و مشکلی از بابت دوپینگ هم نداشتند. قبل از اینکه من بیایم یکی از اینها دوپینگش مثبت شده بود و در واقع برای حضور در مسابقات مقدماتی المپیک مشکل داشت حالا چطوری است که این حرفها را می‌زنند؟!بنده در این ۸۰ روز باقی مانده تا مسابقات جهانی نمی خواهم تنش ایجاد کنم پس بگذارید یک سری حرفها را پیش خودم نگه دارم.
باقری ادامه داد: انتقاد دلسوزانه را می پذیرم اما چند نفر هستند که چون رضازاده به آنها باج نمی دهد و آنها را مسافرت نمی برد به تکاپو افتاده اند.

 


سرپرست فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلوی ایران به عضویت کمیته مربیان فدراسیون جهانی در آمد.
در حاشیه مجمع انتخاباتی فدراسیون جهانی و تعیین اعضای هیئت رئیسه و کرسی‌های مختلف، محسن رضوانی موفق به عضویت در کمیته مربیان فینا شد.کمیته مربیان فدراسیون جهانی 12 عضو دارد که سرپرست فدراسیون شنای ایران، در این دوره یکی از کرسی‌های این کمیته را به دست آورد. خبر دیگر از فدراسیون شنا اینکه خسرو امینی، پیشکسوت واترپلوی ایران و رئیس کمیته فنی واترپلوی آسیا به عنوان نایب رئیس کمیته واترپلوی فدراسیون جهانی معرفی شد و فرهاد مرادی نیز به عضویت کمیته پزشکی این فدراسیون درآمد.

 


کاراته‌کا تیم ملی ناشنوایان ایران با چهار پیروزی متوالی موفق شد اولین مدال طلای کاروان کشورمان در مسابقات المپیک ناشنوایان 2013 بلغارستان را کسب کند. پیش از این ورزشکاران ناشنوای ایران دو نقره و هفت برنز را بدست آورده بودند.
مژده مردانی صبح امروز یکشنبه در کاتای انفرادی با حریفان خود به رقابت پرداخت و در نهایت موفق شد به مدال طلای کاتای بانوان دست یابد. این اولین مدال طلای کاروان ایران در المپیک ناشنوایان است.مردانی ابتدا حریفانی از روسیه، اوکراین و ترکیه را پشت سر گذاشت و به فینال رسید.
وی در فینال و در رقابتی نزدیک با ورزشکار ونزوئلایی، وی را پشت سر گذاشت و قهرمان شد. دو ورزشکار روسی هم مشترکا عنوان سوم رسیدند.این بانوی کاراته‌کا پس از کسب مدال طلای المپیک ناشنوایان به همراه سرمربی خود گریه کرد.با این حساب تعداد مدال‌های کاروان ایران به عدد 10 رسید. ایران در حال حاضر یک مدال طلا، دو نقره و هفت برنز کسب کرده است.

 


هنوز وقايع تاسف آور پيرامون فرنگي كاران نوجوان در مغولستان به سرانجام نرسيده بود كه كاوران كشتي جوانان ايران هم براي اخذ رواديد به درهاي بسته سفارت بلغارستان برخوردند.
گويا بي پولي فدراسيون كشتي و عدم اعتبار متوليان آن براي جذب هزينه هاي لازم براي سفرهاي برون مرزي به جايي رسيده كه كشتي گيران ملي‌پوش ايران بايد قبل از هر اعزامي به رقابتهاي جهاني و آسيايي دچار شوك و استرس شوند.همين چند روز پيش بود كه تيم كشتي فرنگي نوجوانان ايران به دليل بي پولي و مشكلات مالي فدراسيون از هتل محل اقامت خود در شهر اولان باتور مغولستان اخراج شدند و پاسپورت كشتي گيران به عنوان گرويي در هتل ماند.، هنوز پرونده اين بي اعتباري كاروان كشتي ايران در يك كشور خارجي بسته نشده بود كه خبر رسيد آزاد و فرنگي كاران جوان هم براي رفتن به رقابتهاي جهاني دچار مشكل تازه اي شده اند.گويا كاروان اعزامي كشتي جوانان ايران براي اخذ رواديد راهي سفارت بلغارستان شده بودند كه به دليل همان مشكل هميشگي يعني عدم تامين مالي از سوي فدراسيون كشتي از ورودشان به سفارت جلوگيري شد! سفارت بلغارستان با مشاهده مشكلات مالي فدراسيون پا را در يك كفش كرده و گفته تا زماني كه پول نقد به سفارت پرداخت نشود خبري از ويزا و مجوز سفر به اين كشور صادر نخواهد شد.هر چند بعد از اين اتفاق اعلام شد اهالي فدراسيون همچون هميشه در دقيقه نود به فكر افتادند و مشغول رتق وفتق امور هستند اما آنچه مسلم است كشتي گيران جوان ايران در نخستين گام براي حضور در رقابتهاي جهاني دچار شوك بزرگي شدند.

 


کاشان- خبرنگار کیهان-
تیم دوازده‌گانه میانداری خردسالان باشگاه بسیج سپاه کاشان، «نماینده استان اصفهان» عنوان قهرمانی این رقابت‌ها را به خود اختصاص داد.
در رقابت‌های دوازده‌گانه میانداری انفرادی قهرمانی کشور که در گروه سنی خردسالان، نونهالان و نوجوانان با شرکت 120 باستانی‌کار از 24 استان کشور در یکی از زورخانه‌های یزد برگزار شد، محمد مهدی صادقی‌تبار به همراه مرشد خردسال کاشانی، سیدحسین موسوی، عنوان قهرمانی رده‌ سنی خردسالان را به خود اختصاص دادند. در پایان این رقابت‌ها در رده سنی خردسالان به ترتیب تیم‌های نماینده استان اصفهان، فارس و مازندران مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.در مسابقات دوازده‌‌گانه میانداری انفرادی قهرمانی کشور، هر تیم شامل یک ورزشکار و یک مرشد است.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10