(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 09  مرداد 1392 - شماره 20555

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
دعای روز بیست و دوم ماه مبارک رمضان
هدیه مجلس به روحانی و ملت (یادداشت روز)
نجات (گفت و شنود)
آخرین گمانه‌ها درباره اعضای کابینه یازدهم
کیهان و خوانندگان
در واکنش به اظهارات معاون اول رئیس‌جمهور صورت گرفت
توضیحات اژه‌ای درباره بازداشت یک اخلالگر ارزی
اندیشکده شورای روابط خارجی آمریکا: غرب امیدوار نباشد،روحانی مهره نظام است
در آستانه روز قدس صورت گرفت
تقدیر نمایندگان گروه‌های فلسطینی از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران
مگر آن 25 میلیون رأی حق‌الناس نبود؟! (خبر ویژه)
وقتی آقای حرف مفت شعار اعتدال می‌دهد (خبر ویژه)
زیباکلام: روحانی 90 درصد اصولگرا و 10 درصد اصلاح‌طلب است (خبر ویژه)
قرار نیست خاتمی در مراسم تحلیف باشد (خبر ویژه)
 


اللَّهُمَّ افْتَحْ لِي فِيهِ أَبْوَابَ فَضْلِكَ وَ أَنْزِلْ عَلَيَّ فِيهِ بَرَكَاتِكَ وَ وَفِّقْنِي فِيهِ لِمُوجِبَاتِ مَرْضَاتِكَ وَ أَسْكِنِّي فِيهِ بُحْبُوحَاتِ جَنَّاتِكَ يَا مُجِيبَ دَعْوَةِ الْمُضْطَرِّينَ
«خدایا! امروز درهای بخششت را بر رویم بگشا و برکاتت را فرو فرست و بر آنچه موجب خشنودی‌ات می‌شود موفقم گردان و مرا در بهشتت جای ده. ای اجابت‌کننده دعای درماندگان!»

 


با نزدیک شدن زمان معرفی اعضای کابینه به مجلس، گمانه‌زنی‌ها درباره ترکیب دولت آینده نیز به واقعیت نزدیکتر شده است تا آنجا که این روزها فهرست نهایی و یا تقریبا نهایی گزینه‌های آقای دکتر روحانی برای تصدی وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و معاونت‌های ریاست جمهوری یازدهم در بسیاری از محافل سیاسی بر سر زبان‌هاست.
آقای روحانی قرار است یک روز بعد از انجام مراسم تحلیف، یعنی 14‌مردادماه جاری وزرای پیشنهادی خود را به مجلس شورای اسلامی معرفی کند تا نمایندگان مردم نیز بعد از بررسی و تحقیق درباره آنها، نظر مثبت یا منفی خود را با دادن رأی اعتماد یا عدم اعتماد به دولت و ملت اعلام دارند.
با توجه به ترکیب کابینه پیشنهادی و برخی از شواهد موجود می‌توان حدس زد که آقای روحانی در انتخاب گزینه‌ها، اولا؛ از سوی اصحاب فتنه، مدعیان اصلاحات و کارگزاران به شدت تحت فشار بوده است و ثانیا؛ برای مقابله با سهم‌خواهی جریانات یاد شده، زحمت فراوانی را متحمل شده است. توضیح بیشتر درباره این فشارها و مسائل پیرامونی آن را به بعد موکول می‌کنیم اما، چرا به این نکته که بیرون از موضوع اصلی یادداشت پیش‌روی است اشاره کرده‌ایم؟! پاسخ آن است که احساس می‌شود رئیس جمهور منتخب در انتخاب اعضای کابینه خود با مجموعه‌ای از «فشارها»، «انتظارها» و «رودربایستی‌ها» روبرو بوده است و برای خروج از این چنبره دست کمک به سوی مجلس شورای اسلامی و نمایندگان ملت دراز کرده است. بخوانید؛
1- حضور برخی از گزینه‌ها در فهرست اعضای کابینه آقای دکتر روحانی با مواضع بارها اعلام شده ایشان نه فقط همخوانی ندارد، بلکه در تضاد و تناقض نیز هست. رئیس جمهور منتخب، فتنه آمریکایی- اسرائیلی 88 را خیانت به نظام و مردم این مرز و بوم می‌دانند. به عنوان مثال، ایشان درباره حرکت فتنه‌گران در 25 بهمن 88 به صراحت گفته بود «فتنه‌گران با شعارهای ضدانقلابی خود موجبات خوشحالی و بهره‌برداری آمریکا، رژیم صهیونیستی و ضد انقلاب را فراهم آوردند و موجب ناراحتی قاطبه مردم شریف ایران شدند» و تاکید کرده بود «در حالی که مردم در روز 22 بهمن به شکلی کاملا باشکوه، حمایت خود را از حرکت‌های آزادیخواهانه در منطقه اعلام کرده بودند، اقدامات نابخردانه و فتنه‌گرانه صورت گرفته در 25 بهمن، تنها به نفع استکبار و ضد انقلاب بود» آقای روحانی در ادامه از قوه قضائیه خواسته بود «نسبت به این حرکت ضد انقلابی اقدام نماید». در فتنه 78 نیز آقای روحانی سخنران اجتماع پرشکوه مردم در روز 23 تیرماه 78 در دانشگاه تهران بود و از فتنه‌گران با عنوان اراذل و اوباش یاد کرده بود.
با این حساب، بسیار بعید است که حضور چند تن از اصحاب فتنه آمریکایی- اسرائیلی 88 در فهرست اعضای کابینه دکتر روحانی با میل و رغبت خود ایشان صورت گرفته باشد.
و یا به عنوان یک نمونه دیگر؛ آقای دکتر روحانی بارها بر ضرورت پیشرفت‌های علمی و دور بودن مراکز آموزشی از تنش‌ها و درگیری‌های خسارت‌آفرین تاکید داشته و دارند و از این روی معرفی یکی از کسانی که علاوه بر دست داشتن در فتنه 88، به هنگام مسئولیت قبلی خود نیز نقش تخریبی فراوانی در مراکز آموزشی داشته است، دور از انتظار و بیرون از خواست قلبی آقای روحانی به نظر می‌رسد و نمونه‌های دیگری از این دست که البته شامل تمامی وزرای پیشنهادی ایشان نمی‌شود و بسیار بعید و غیرقابل قبول خواهد بود اگر تصور شود که آقای روحانی با میل و رغبت خود به حضور وطن‌فروشان فتنه آمریکایی- اسرائیلی 88 در کابینه خویش تن داده باشد! و...
2- ترکیب کابینه پیشنهادی دکتر روحانی حاکی از آن است که ایشان در مقابل وزرای تحمیلی اصحاب فتنه، مدعیان اصلاحات و حزب کارگزاران مقاومت کرده و به تمامی آنچه مورد نظر آنها بود تن نداده است. زیرا جریانات مورد اشاره بارها بر تمامیت‌خواهی خود تاکید ورزیده و نشان داده‌اند بیرون از دایره بسته خویش حاضر به پذیرش هیچ فرد و جریانی نیستند بنابراین اگر انتخاب اعضای کابینه برعهده آنها بوده و قرار بود آقای روحانی در گزینش وزیران به دلخواه آنان عمل کند، برخی از وزرای پیشنهادی نمی‌توانستند و نباید در فهرست کابینه رئیس جمهور منتخب جایی داشته باشند. غرولند اخیر اصحاب فتنه و مدعیان اصلاحات علیه آقای روحانی که این روزها شتاب بیشتری گرفته است، شاهد دیگری بر صحت و درستی برداشت یاد شده است.
نمونه‌های فوق که ده‌ها نمونه دیگر نیز می‌تواند به آن اضافه شود، از وجود «فشارها»، «رودربایستی‌ها» و برخی انتظارات بی‌جا در چرخه گزینش اعضای کابینه رئیس جمهور منتخب حکایت می‌کند و این نتیجه قطعی را در پی دارد که دکتر روحانی از برخی گزینه‌های حاضر در فهرست وزرای پیشنهادی خویش رضایت ندارد. اگر این برداشت را بپذیریم و با آن موافق باشیم که شواهد یاد شده تردیدی در صحت آن باقی نمی‌گذارد، می‌توانیم نتیجه بگیریم بزرگترین خدمت مجلس شورای اسلامی به ملت و رئیس جمهور منتخب، آن است که فهرست اعضای پیشنهادی کابینه را به نفع مردم و در جهت خواست و رغبت واقعی دکتر روحانی تغییر داده و اصلاح کند. این دقیقا همان انتظاری است که دکتر روحانی از نمایندگان مردم دارد ولی به دلیل پاره‌ای از ملاحظات و رودربایستی‌ها نمی‌تواند این خواسته قلبی خود را با صراحت و به طور علنی ابراز کند.
3- و اما، اکنون نوبت مجلس شورای اسلامی و نمایندگان مردم است که به وظیفه قانونی و تکلیف اسلامی، انقلابی و مردمی خود عمل کنند و کابینه دولت جدید را از حضور اصحاب وطن‌فروش فتنه 88 پاکسازی کرده و از این طریق علاوه بر کمک به رئیس جمهور منتخب و خدمت به مردم شریف این مرز و بوم، دست‌های آلوده مثلث آمریکا، اسرائیل و انگلیس را که در پوشش اصحاب فتنه به سوی کابینه جدید دراز شده است با قاطعیت قطع کنند. چگونه؟!
الف: مطابق نص صریح قانون اساسی، اعضای کابینه در یک چرخه دو‌مرحله‌ای انتخاب می‌شوند. معرفی از سوی رئیس جمهور منتخب و تأیید صلاحیت آنها از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی که با رأی اعتماد و یا عدم اعتماد به وزرای معرفی شده صورت می‌پذیرد. مقصود قانونگذار از وضع و گنجاندن این چرخه، تاکید بر مردمی بودن مسئولیت‌ها در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده است. چرخه‌ای که با اندک تفاوت ظاهری در تمامی نظام‌های مردم‌سالار جاری و ساری است. توضیح آن که رئیس جمهور با رأی مستقیم مردم انتخاب می‌شود ولی اعضای کابینه در حالی که نقش برجسته و تعیین‌کننده‌ای در نظام اجرایی کشور دارند، از رأی مردم برخوردار نیستند بنابراین برای تصدی وزارت که از مسئولیت‌های سرنوشت‌ساز است به رأی مردم نیاز دارند. رأی مردم به وزرای کابینه از سوی نمایندگان مجلس که برگزیده و منتخب ملت هستند تامین می‌شود. بنابراین نمایندگان مجلس نیز در انتخاب اعضای کابینه مسئولیت سنگینی بر عهده دارند و کمترین کوتاهی و غفلت آنها می‌تواند خسارت‌بار و در پاره‌ای از موارد، فاجعه‌آفرین باشد. از این روی به جرأت و بدون کمترین تردیدی می‌توان گفت که اگر خدای نخواسته نمایندگان مجلس با رأی اعتماد خود به اصحاب وطن‌فروش و نانجیب فتنه آمریکایی- اسرائیلی 88 اجازه حضور در کابینه را بدهند، نه فقط اقدامی در حد و اندازه غفلت، بلکه مرتکب خیانت به مردم و نظام شده‌اند. آیا غیر از این است؟! از برخی نمایندگان اقلیت مدعی اصلاحات مجلس انتظار چندانی نیست چرا که آنها- تاکید می‌شود که فقط برخی از آنها- نشان داده‌اند به حزب و گروه خود بیشتر از نظام و مردم شریف ایران اسلامی وابسته هستند. ولی از اکثریت نزدیک به اتفاق نمایندگان مجلس- چه اصولگرا و چه اصلاح‌طلب- انتظار نمی‌رود که با اصحاب فتنه آمریکایی- اسرائیلی 88 همراهی داشته باشند. همین جا گفتنی است که در رأی اعتماد یا عدم اعتماد به وزرای پیشنهادی پای اسلام و انقلاب و نظام در میان است و این وظیفه خطیر نباید تحت‌الشعاع برخی از خط‌کشی‌ها و دسته‌بندی‌های موجود در میان نمایندگان اصولگرای مجلس قرار گیرد.
ب: همانگونه که اشاره رفت، رأی عدم اعتماد مجلس به برخی از وزرای پیشنهادی نه فقط خدمت به مردم و نظام بلکه خدمت شایسته‌ای به آقای دکتر روحانی نیز هست و نمایندگان محترم مجلس باید یقین داشته باشند که رئیس جمهور منتخب از رأی عدم اعتماد به تعدادی از اعضای معرفی شده خشنود خواهد شد و اگرچه بعید نیست به ظاهر و بنا به مصالحی نسبت به عدم حضور آنها در کابینه خویش ابراز ناخرسندی کند ولی از آنجا که شواهد نشان می‌دهد اصحاب فتنه را تحت فشار و رودربایستی با برخی از سران و عوامل فتنه در فهرست گزینه‌های خود جای داده است، رأی عدم اعتماد به آنها را هدیه‌ای گره‌گشا از سوی مجلس شورای اسلامی تلقی می‌کند که راه را برای خدمت بیشتر ایشان هموارتر خواهد کرد.

حسین شریعتمداری

 


گفت: آقای دکتر زیباکلام در مصاحبه‌ای گفته است «روحانی 90 درصد اصولگراست و فقط 10 درصد اصلاح‌طلب است.»
گفتم: پس چرا به کیهان حمله می‌کرد که چرا نوشته است روحانی اصلاح‌طلب نیست؟!
گفت: مثل اینکه ورق برگشته چون سایت‌های اصلاح‌طلب هم این روزها به روحانی حمله می‌کنند و دارند ادعاهای قبلی خود درباره روحانی را پس می‌گیرند!
گفتم: چرا؟! اصلاح‌طلبان که آنهمه برای روحانی نوشابه باز می‌کردند؟!
گفت: چه عرض کنم؟! ظاهرا به خاطر اینکه روحانی خیلی باب طبع آنها حرکت نکرده است!
گفتم: یارو به دوستان نااهلش می‌گفت؛ چه کسی می‌خواست من و تو «ما» نشویم؟! خدائیش دمش گرم که منو نجات داد!


 


برخی منابع خبری با انتشار لیستی، اسامی احتمالی اعضای کابینه دولت یازدهم را منتشر کردند.
خبرگزاری تسنیم لیستی از اعضای احتمالی کابینه دولت آینده منتشر کرد. اسامی این لیست به شرح زیر است:
معاون اول؛ جهانگیری- وزارت کشور؛ رحمانی فضلی- وزارت اطلاعات؛ محسن قمی یا علوی- وزارت خارجه؛ ظریف- دبیر شورای امنیت؛ فروزنده- آموزش و پرورش؛ نجفی- وزارت علوم؛ رضا مکنون- وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ علی جنتی- وزارت نفت؛ زنگنه- وزارت اقتصاد؛ محمد طبیبیان- وزارت کار؛ علی ربیعی- وزارت کشاورزی؛ محمود حجتی- وزارت راه؛ عباس آخوندی- وزارت بهداشت؛ سید حسن قاضی‌زاده- وزارت ارتباطات؛ ابوالحسن فیروزآبادی- سازمان میراث فرهنگی؛ رضا صالحی امیری- وزارت صنعت؛ نعمت‌زاده- بانک مرکزی؛ نهاوندیان- وزارت ورزش؛ سلطانی‌فر- وزارت دفاع؛ وحیدی- وزارت نیرو؛ چیت‌چیان- سازمان مدیریت؛ نوبخت- معاون پارلمانی؛ عسگری- وزارت دادگستری؛ از میان بختیاری، امیری، عباسی‌فرد و شوشتری- مشاور ارشد و رئیس گروه مشاورین؛ ترکان- رئیس دفتر: حسین فریدون.
خبرگزاری مهر نیز با انتشار لیستی مشابه، گزینه‌های احتمالی برخی پست‌های دیگر دولت آینده را نیز مطرح کرد. این افراد و پست‌ها عبارتند از:
رئیس سازمان انرژی اتمی؛ محمود واعظی- مشاور ارشد رئیس‌جمهور و رئیس گروه مشاوران؛ اکبر ترکان- سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری؛ محمدرضا صادق- رئیس مرکز امور زنان ریاست‌جمهوری؛ خانم داداندیش- رئیس سازمان بنیاد شهید؛ حسین دهقان- مشاور رئیس‌جمهور در امور روحانیت؛ حجت‌الاسلام شهیدی- مدیرعامل ایرنا و رئیس موسسه ایران؛ بابک دربیکی.
گفتنی است اسامی منتشر شده از سوی رسانه‌ها قطعی نبوده و ممکن است برخی تغییرات در آن، بنا به صلاحدید حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی انجام گیرد.
در همین ارتباط، عبدالرضا رحمانی فضلی در گفت‌وگو با فارس، در خصوص احتمال حضورش به عنوان وزیر کشور در کابینه یازدهم اظهار داشت: صحبت‌های مقدماتی در این زمینه شده و از من برنامه خواسته‌اند.
وی ادامه داد: از گزینه‌های پیشنهادی کابینه خواسته شده برنامه‌های خود را تا روز پنجشنبه ارائه دهند. وی که اکنون ریاست دیوان محاسبات کشور را برعهده دارد، در عین حال گفت: تصمیم نهایی در این خصوص با آقای روحانی خواهد بود.
رحمانی فضلی در پاسخ به این سوال که آیا گمانه‌زنی رسانه‌ها مبنی بر قطعی شدن حضورش در کابینه یازدهم درست است یا خیر، اظهار داشت: خبرها در این حد است که با همه صحبت مقدماتی شده و برنامه خواستند اما قطعی شدن حضور افراد بستگی به بررسی‌ها و تصمیم نهایی آقای روحانی دارد.

 


33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
33916546 تمام ساعات شبانه‌روز
سامانه پیام کوتاه 30002323
* سفارش حضرت علی‌(ع) به حسنین(ع) پس از ضربت خوردن توسط ابن ملجم ملعون: امر به معروف و نهی از منکر را رها نکنید که در این صورت اشرار زمام امورتان را به دست می‌گیرند و آن‌گاه هرچه دعا کنید دعایتان مستجاب نمی‌شود.
میزان الحکمه ج 376
6263---0938
* امیدوارم از اولویت‌های دولت آینده تقویت و نهادینه کردن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه باشد.
5001---0913
* در حالی که هر روز بر تعداد مسلمانان و شیعیان جهان افزوده می‌شود و به خاطر پافشاری بر پوشش اسلامی حتی از درس و بحث می‌گذرند متاسفانه شاهدیم کسانی که بر سر سفره امنیت و آرامش برآمده از خون شهیدان نشسته‌اند خدا را فراموش و دستورات او را نادیده و به سمت راه طی شده لائیک‌ها در حرکتند!
5001---0913
* اعلام موضع مقتدرانه و شجاعانه رئیس محترم قوه قضائیه در مورد افعی‌های فتنه 88 ستودنی است و جای تشکر دارد. امیدواریم این موضع‌گیری در عمل نیز سرلوحه برنامه کاری دستگاه قضاء قرار گیرد.
4178---0936 و 8220---0912
* از نمایندگان اصولگرا درخواست می‌شود در انتخاب کابینه همچنان که امام راحل(ره) در انتخابات خبرگان فرمودند «الله الله در انتخاب اصحاب» فقط خدا را در نظر بگیرند و به کسانی که دستی در فتنه 88 داشته‌اند یا آتش‌بیار معرکه بودند و کسانی که دو سه دهه وزیر بوده و تمام انرژی خود را صرف کرده‌اند و توان مدیریتی ندارند و کسانی که صنعت خودروی ما را به ورشکستگی کشیدند و... رای مثبت ندهند.
1468---0938، 8942---0912 و 6960---0936
* معلوم است که چرا بعضی از کرسی‌های نظریه‌پردازی واهمه دارند برای اینکه اگر علوم انسانی فعلی که براساس فلسفه غربی است نقد شود در حقیقت فلسفه فکری غرب از اساس پنبه‌اش زده می‌شود.
4147---0937
* به عنوان یک دانشجو روزنامه‌‌ها، سایت‌ها و... زیادی را مطالعه و بررسی می‌کنم اما هیچ‌کدام به اندازه کیهان نتوانسته جواب سوال‌های مرا بدهد. من به شما به عنوان یکی از پیشتازان مقابله با جنگ نرم دشمن اطمینان کامل دارم. اجرکم عندا...
6172---0915
* از جمله کسانی هستم که عموم روزنامه‌ها و نشریات را می‌خوانم در این بین مطالب کیهان را به حقیقت نزدیک می‌بینم و می‌شود گفت که منطقی‌تر است. موفق باشید.
6219---0935
* یک بام و چند هوا؛ یکی از اعتراضات مخالفان به دولت نهم این بود که چرا می‌گوییم نگذاشتند. در حالی که آقای هاشمی در تاریخ 5/5/92 هنوز دولت جدید نیامده در جمع طلاب گفتند: اگر بگذارند!
نیکنام از قم
* مگر پرستاری آن هم پرستاری جانباز و قطع نخاع جزو مشاغل سخت نیست پس چرا دولت در حق همسران جانبازان قطع نخاع به وظیفه خود عمل نمی‌کند؟
0106---0918
* لطفا آقای وزیر بهداشت از نزدیک به وضعیت اسفبار دارو در داروخانه‌ها رسیدگی کنید، زیرا در داروخانه‌ها قرص تاموکسی فین 10 را نمی‌دهند یا در قیمتهای متفاوت به مردم از 1500 تومان تا 4هزارتومان عرضه می‌کنند.
غلامرضا مومنی
* از دولت منتخب انتظار می‌رود برای کارگران شاغل در عسلویه با هوای گرم و شرجی و آلوده و مشکلات زندگی و تردد آنها تسهیلاتی را فراهم نماید.
4479---0938
* با گذشت 4ماه از سال 92 هنوز کارت درمانی بیمه طلایی فرهنگیان را بیمه ایران تحویل نداده است. در این مدت حق بیمه تکمیلی از حقوق ما کسر گردیده ولی چه سودی به حال ما داشته است؟! لطفا مسئولین پی‌گیر و پاسخگو باشند.
ساسانی از نهاوند
* به نظرم در لحظات ملکوتی افطار پخش سریال خشن مادرانه حال معنوی مومنین روزه‌دار را خراب می‌کند. ای کاش ابتدای هر سریال هدف از پخش و تهیه و تولید سریالها در چند خط به بینندگان اعلام می‌شد.
9123---0916
* قرار بود بابت بیمه طلایی فرهنگیان وزارت آموزش و پرورش نصف مبلغ را بپردازد و جانبازان نیز معاف از پرداخت باشند اما بعد از 2 ماه تمام مبلغ را از حقوق فرهنگیان و جانبازان کم کردند و این یعنی خلف وعده مطالبات سهم وزارت. سال گذشته هم تاکنون پرداخت نشده است. حداقل راه را برای فسخ قرارداد باز بگذارند.
1007---0916
* یکی از مسئولین آموزش و پرورش حومه تهران اعلام کرده تا از فرهنگیان خود با خانواده به صرف افطار دعوت نمایند. هزینه افطاری (که برخی از فرهنگیان هم راضی به آن نیستند) از کجا تأمین می‌شود؟ اگر از پول مردم باشد که برخی از والدین دانش‌آموزان ناراضی‌اند و اگر از بیت‌المال است بهتر است در جای ضروری‌تری صرف و گرهی از مشکلات مدارس و فرهنگیان باز شود. متأسفانه این نوع هزینه کردن‌ها در ایام ماه مبارک رمضان در سطح کشور صورت می‌گیرد که لازم است توسط مسئولین امر جلوی این حرکت غیرضروری گرفته شود.
یک فرهنگی از تهران
* شهرستان گیلاوند از توابع دماوند طی 5 سال گذشته دارای بالاترین ضریب امنیتی شناخته می‌شد ولی متأسفانه امروز این گونه نیست و کمتر شبی است که سرقت در آن صورت نگیرد. از فرماندهی محترم ناجا انتظار اقدام عاجل را دارم.
حمید
* از ثبت‌نام‌کنندگان زیارت خانه خدا هستم که سازمان حج و زیارت کاروان ما را در غرب تهران منحل کرده و مجبورمان کرده در کاروان دیگری در شرق پایتخت ثبت‌نام بکنیم. عرضم این است که چرا برای یک عده افراد سالخورده و ناتوان مشکل روحی درست می‌کنند.
8343---0912
* شرکت همراه اول با ارسال پیامک به مشترکین صحبت از ارائه خدمات رایگان درخصوص آوای انتظار می‌کند، ولی بعد از گذشت یک ماه پول آن را محاسبه و کسر می‌کند. با اینکه چندین مرتبه با ارسال پیامک و کد مورد نظر انصراف خویش را اعلام کرده‌ام ولی ترتیب اثر نمی‌دهند. از مسئولین مربوطه تقاضای رسیدگی دارم.
حیدری
* بدینوسیله از شرکت واحد اتوبوسرانی تهران تقاضا داریم که در ایستگاه شهرک قدس- تامین اجتماعی نظارت بیشتری داشته باشند. مردم با هوای گرم در این ایستگاه مدت زمان زیادی را به سر می‌برند.
مردم منتظر در ایستگاه
پاسخ روابط عمومی شهرداری منطقه 4
« در پاسخ به مطلب مندرج در ستون پیام‌های مردمی در تاریخ 10 تیرماه سال جاری مبنی بر درخواست احداث دسترسی از بلوار شهید مطهری به بزرگراه شهید زین‌الدین غرب به آگاهی می‌رساند: با عنایت به طرح مصوب، وجود اختلاف سطح و شرایط هندسی دو معبر، امکان برقراری دسترسی از بلوار شهید مطهری به بزرگراه شهید زین‌الدین غرب مقدور نیست.»
پاسخ روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب تهران
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه در تاریخ 92/4/29 با عنوان «قطع آب در فاز یک شهر جدید اندیشه» به اطلاع می‌رساند، در روزهای 26 و 27 تیرماه به علت افزایش گرمای هوا، آب توسط مشترکان افزایش یافت و این امر موجب شد تا سطح آب مخازن کاهش یابد. علاوه بر آن قطع مکرر برق در روز 26 تیرماه مشکلات عدیده‌ای را در جهت تامین آب مورد نیاز ساکنان آن شهرک ایجاد کرد که از این بابت از شهروندان محترم آن شهرک پوزش می‌طلبیم.


 


دادستان کل کشور با رد اظهارات معاون اول رئیس‌جمهور، توضیحاتی درباره بازداشت یک متهم به اخلال در امر ارزی و پولی کشور ارائه داد.
دادستانی کل کشور در واکنش به اظهارات اخیر محمدرضا رحیمی توضیحاتی ارائه کرد. در واکنش دادستانی ‌آمده است؛ «معاون اول رئیس‌جمهور در مراسم افتتاح مرکز جراحی قلب شهید بروجردی گفته بود: بازداشت مدیرعامل شرکت «خ-ز» به نوعی صحیح نبوده و وی قربانی اختلاف دو دستگاه شده و وی را زندانی کردند. در حالی که این فرد نخبه بوده است و جرم او تنها این بوده است که در کردستان سرمایه‌گذاری کرده است. اگر فرد متخلف است باید دستگاه قضایی برخورد کند نه از سوی دستگاهی دیگر بازداشت شود. در ضمن در بازجویی که به او گفته‌اند بگو با رحیمی چه ارتباطی داری؟ من اعلام می‌کنم که در طول زندگی‌ام با این فرد یک بار هم ملاقات نداشته‌ام. از مردم و مسئولان استان هم می‌خواهم در این مورد اعتراض کنند و زمینه های آزادی فرد را فراهم کنند و تاکید می‌کنم این فرد به علت اختلاف دو دستگاه قربانی شده و بدون دخالت قاضی بازداشت شده است. در صورت امکان بفرمایید اتهام این فرد چه بوده و آیا حکمی درباره وی صادر شده است یا خیر؟»
دادستان کل کشور در واکنش به این اظهارات با بیان این که «به هیچ وجه این گفته‌ها را تائید نمی‌کنم» ادامه داد: مطالب برخی رسانه‌ها از قول آقای رحیمی مطرح شده را نمی‌دانم و نمی‌دانم که این صحبت‌ها کامل منتشر شده یا خیر و اگر کم و زیادی از نقل قول ایشان صورت گرفته باید تکذیب شود یا اصلاح کنند.
محسنی‌اژه‌ای اظهار کرد: اگر مطالب درست باشد باعث تاسف و تاثر است که یک مسئول عالی کشور بر اثر عدم اطلاع یا اطلاعات ناقص و بدون سؤال از مسئولان ذیربط مطالب خلافی را بر زبان جاری کند. آقای رحیمی با بیان مطالب خلاف واقع از مردم و مسئولان استان (کردستان) خواستند اعتراض کنند در حالی که فرد مورد نظر آقای رحیمی توسط دادسرای تهران تحت تعقیب قرار گرفته و با حکم قاضی بازداشت شده است و اتهاماتی دارد.
دادستان کل کشور گفت: یکی از اتهامات این فرد اخلال در امر ارزی و پولی کشور است که باید بگویم فرد مذکور همدستانی در ارتکاب این بزه داشته است که پس از تحقیقات کامل قاضی و صدور حکم قطعی جزئیات آن بیان خواهد شد.

 


یک اندیشکده آمریکایی در گزارشی اذعان کرد که رئیس‌جمهور منتخب مردم ایران، از مهره‌های داخلی نظام این کشور است و غرب نباید برای امتیازگیری از تهران خیلی امیدوار باشد.
اندیشکده شورای روابط خارجی در گزارشی به قلم «ری تکیه» به بررسی آینده مسئله هسته‌ای ایران با انتخاب حسن روحانی، رئیس‌جمهور منتخب ایران پرداخت.
«ری تکیه» با اشاره به این که رئیس‌جمهور جدید ایران از لحن اعتدال حمایت کرده است نوشت: «نمی‌توان در برابر وسوسه استقبال از یک سیاستمدار عملگرای ایرانی، مقاومت کرد.»
با این حال، طبق استدلال وی، در هرگونه تحلیل از آینده برنامه هسته‌ای ایران با رئیس‌جمهور جدید، باید دید «او در موضوع هسته‌ای تا چه اندازه از اختیار برخوردار است.»
در ادامه این گزارش، در توضیح ویژگی‌های حجت‌الاسلام روحانی آمده است: «روحانی از آغاز حیات جمهوری اسلامی ایران در سال 1979، یکی از مهره‌های داخلی نظام بوده است.
ری تکیه ادامه می‌دهد: «وی در دوران مسئولیتش دبیر شورای عالی امنیت ایران بوده و به حل اختلاف‌ها و پرورش چهره‌های ملی مشغول بوده است.»
به گزارش فارس، ری تکیه با تکرار ادعاها درباره برنامه هسته‌ای ایران و طرح این مدعا که ایران به تعهداتش در قبال آژانس بین‌المللی انرژی اتمی متعهد نیست، نوشته است یکی از وظایف روحانی این است که این فضا را عوض کند.

 


نمایندگان جنبش فتح انتفاضه، شورای علمای فلسطین، حزب‌الله و تجمع علمای مسلمین لبنان از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از مقاومت قدردانی کردند.
در آستانه فرا رسیدن روز جهانی قدس، دوشنبه 7 مرداد 1392 طی مراسمی، کمک‌های غذایی اهدایی ملت ایران به پناهندگان فلسطینی ساکن در 12 اردوگاه سراسر لبنان، توسط سفیر جمهوری اسلامی ایران تسلیم نمایندگان گروه‌های سیاسی و مذهبی فلسطینی شد.
در این مراسم که در محوطه سفارت کشورمان و با حضور نمایندگان رسانه‌های لبنانی و منطقه برگزار شد، غضنفر رکن‌آبادی سفیر جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به حق ملت ستمدیده فلسطین در تعیین سرنوشت خویش و بازگشت به میهن خود، برایستادگی ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران در کنار مردم فلسطین و نیز حمایت از آرمان فلسطین تا آزادی کامل همه سرزمین تاریخی فلسطین از اشغال رژیم صهیونیستی، تأکید کرد. در این مراسم همچنین نمایندگان جنبش فتح انتفاضه، شورای علمای فلسطین، حزب‌الله و تجمع علمای مسلمین لبنان طی سخنانی، به اهمیت ابتکار حضرت امام خمینی(ره) در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز جهانی قدس اشاره و به نمایندگی از همه فلسطینی‌ها از مواضع ثابت جمهوری اسلامی ایران در حمایت از قضیه فلسطین، تمجید کردند. به گزارش فارس، در حاشیه این مراسم، تعدادی از حاضران طی مصاحبه‌هایی با خبرنگاران رسانه‌های حاضر، ضمن اشاره به ضرورت افزایش اهتمام همگانی به قضیه فلسطین در پرتو تحولات جاری منطقه، از عنایت همیشگی ملت ایران در پشتیبانی همه جانبه از مقاومت لبنان و فلسطین از جمله کمک بی‌دریغ به مردم غزه در زمان تهاجم ارتش رژیم صهیونیستی به این منطقه تقدیر کردند.

 


آخرین اظهارات هاشمی رفسنجانی در دیدار شماری از نمایندگان مجلس حکم بر علیه عملکرد خویش است.
وی در دیدار علی مطهری، محمدرضا تابش و شمار دیگری از نمایندگان اقلیت مجلس با یادآوری جمله تاریخی رهبری در روز انتخابات که «رأی مردم حق‌الناس است»، گفت: این جمله فقط برای روز انتخابات نبود به روزهای قبل از آن و بعد از آن هم مربوط می‌شد، که ان‌شاءالله هر کس در هر مقام و مسئولیتی که هست، در این راه تلاش می‌کند.
وی با ارائه تحلیلی از زندگانی امیرمؤمنان(ع) در 25 سال خانه‌نشینی و حدود 5 سال حکومت، گفت: با وجود صراحت پیامبر در واقعه غدیر و بنا به سفارش آن بزرگوار، حضرت امیر(ع) به رأی مردم توجه می‌کرد و نمی‌خواست خود را بر مردم تحمیل کند.
وی در پاسخ به سؤالی درباره دیدگاهش نسبت به آقای روحانی، گفت: سالهاست که ایشان را می‌شناسم و اگر بگذارند، با همکاری دیگر قوا، به اعتماد و امیدواری مردم پاسخ شایسته می‌دهند.
هاشمی رفسنجانی در پاسخ به نگرانی یکی از نمایندگان در خصوص پرونده هسته‌ای گفت: هیچ جای نگرانی نیست، چون هم دانش هسته‌ای را در اندیشه‌های جوانان خود و هم فتوای رهبری برای حرام بودن استفاده از سلاح هسته‌ای داریم، مهم تفهیم این موضوع با ادبیات دیپلماسی به جهان است تا مثل زمان پایان جنگ، اجماع دشمنان جهانی را به مسابقه دوستی با ایران تبدیل کنیم.
وی افزود: با اعلام سیاست تنش‌زدایی در ابتدای دولت سازندگی، تمام کشورهایی که در طول 8 سال دفاع مقدس علیه ما در مجامع جهانی رأی می‌دادند، صدام را در مذاکرات بین‌المللی قطعنامه 598 آغازگر جنگ دانستند و دیدید پس از آن، سرنوشت حزب بعث چه شد و ایران چگونه به سوی پیشرفت و تعامل با جهان حرکت کرد.
آقای هاشمی در این دیدار توضیح نداده که اولاً اینکه رأی مردم حق‌الناس است، فقط مربوط به امسال است یا مثلاً آن 25 میلیون رأی هم که در سال 88 به رئیس جمهور منتخب آن روز داده شد و از سوی آقای هاشمی مورد دهن‌کجی و اجحاف و کارشکنی و آشوب‌افکنی قرار گرفت نیز مشمول حق‌الناس می‌شود؟! آیا نقش‌آفرینی توأم با هیجان ایشان در پروژه آشوب طراحی شده از سوی بیگانگان، توجه به رأی و خواست مردم مانند سیره حضرت امیر(ع) بود یا در تعارض با آن سیره قرار داشت.
ثانیاً اگر دیگر قوا باید با رئیس جمهور منتخب همکاری بکنند و بگذارند به اعتماد و امید مردم پاسخ شایسته بدهد- که حرف خوبی است- آیا آقای هاشمی از سال 84 تا سال 92 حتی یک روز به این ایده و ادعا عمل کرد؟ آقای احمدی‌نژاد به رغم تفاوت سلیقه سیاسی با آقای روحانی- صرف‌نظر از انتقادهایی که به کارنامه وی می‌توان داشت- بلافاصله پیروزی آقای روحانی را آن هم تنها با 270 هزار رأی بیش از 50 درصد آرا (6/18 میلیون رأی) تبریک گفت و به ملاقات وی رفت. آیا آقای هاشمی هم در سال 84 به این شیوه پسندیده عمل کرد یا از ابتدا مشغول سیاه‌نمایی و کارشکنی شد.
ثالثاً در موضوع سیاست خارجی و ماجرای معرفی صدام به عنوان آغازگر جنگ، آیا غیر از این است که حمله صدام به کویت باعث تیره شدن روابطش با همان بلوک غرب شد که در طول 8 سال جنگ علیه ایران به طور کامل از وی حمایت می‌کردند؟ بنابراین چرا این اتفاق را هنر سیاست خارجی دولت سازندگی معرفی می‌کنند؟ مگر در همین دولت نبود که برای اولین و آخرین بار در طول 34 سال گذشته،‌ همه سفرای اروپایی یکجا با قهر ایران را ترک کردند و دادگاه آلمانی علیه آقای هاشمی حکم دخالت در ترور صادر کرد؟!

 


تئوریسین و فرمانده پروژه‌های افراطی و ساختارشکنانه در دوره اصلاحات، خود را جزو اعتدالیون جا زد و به تعریف توأم با مصادره شعار رئیس‌جمهور منتخب پرداخت.
سعید حجاریان به واسطه روزنامه صبح امروز و تیمی از تندروها - کسانی چون علوی‌تبار و گنجی- که دور وی جمع شده بودند، نقش مهمی در تشنجات و التهابات دوره اصلاحات داشت. روزنامه وی یکی از آتش‌بیاران آشوب تیر 78 بود و پس از آن نیز در رادیکالیزه کردن فضای انتخابات مجلس ششم و هجمه به هاشمی رفسنجانی - تحت عنوان عالیجناب سرخپوش- نقش عمده‌ای ایفا کرد. وی از ترویج‌کنندگان مدل «فشار از پایین چانی‌زنی در بالا» بود که به عنوان یکی از مبانی عملیاتی ایجاد اغتشاش و کودتاهای مخملین از سوی سرویس‌های جاسوسی غربی تدوین و توصیه شده بود. حجاریان با وجود تحریک دانشجویان تحکیمی به رفتارهای رادیکال و پس از آن که با اعتراض شماری از آنها مواجه شد، جنبش دانشجویی را حرف مفت خواند! حجاریان همچنین یکی از ترویج‌کنندگان سکولاریسم بوده است.
فردی با این اوصاف اکنون در مصاحبه با روزنامه زنجیره‌ای «شرق» مدعی شعار «اعتدال» دکتر روحانی شده و می‌گوید: اعتدال به یک معنا بازگشت به نوعی تعادل است. اعتدالیون آمده‌اند که همه‌چیز را سر جای اول برگردانند و تعادل را برقرار سازند.
در حالی که افراطیون ریشه اصلی ناکارآمدی و قفل‌شدگی امور در دولت اصلاحات بودند و حتی شورای شهر اول را به تعطیلی کشاندند، حجاریان گفته که «روحانی حرف خوبی زده، گفته یک عده که بدون بلیت سوار شده‌اند، باید پیاده شوند؛ من معتقد هستم که حتما باید بوروکراسی ما کارآمد شود. اساسا بهره‌وری یعنی همان عقلانیت. پس اعتدالیون آمده‌اند تا راندمان را بالا ببرند.»
مشاور رئیس دولت اصلاحات با یکی کردن اصلاح‌طلبی مدعایی و اعتدال می‌گوید اصلاح‌طلبی مغایرتی با عقلانیت ندارد. اصلاح‌طلبی یعنی گام به گام مسیری را تصحیح کردن، پس در ذات اصلاح‌طلبی عقلانیت خوابیده است. به همین خاطر اعتدال با اصلاح‌طلبی هم‌پوشانی دارد.

 


«80 یا 90 درصد روحانی متعلق به جریان اصولگرایی است و مثلاً 20-10 درصد اصلاح‌طلب است».
این مطلب را صادق زیباکلام در مصاحبه با روزنامه هفت صبح عنوان کرد. وی درباره نوسان و چرخش فراوان تحلیل‌هایش از جمله درباره انتخابات ریاست جمهوری می‌گوید: بله شما راست می‌گویید. از مهر 91 تا 24 خرداد 92 خیلی اتفاقات افتاد. چه کسی فکر می‌کرد که یک روز اکبر هاشمی رفسنجانی را رد صلاحیت کنند؟ بله من اشتباه کردم در همان مهر و آبان سال گذشته ولی آیا اگر کسی تا قبل از خرداد 92 می‌گفت که آیا می‌شود هاشمی را رد صلاحیت بکنند؟ شما سر گران‌ترین شیء زندگی‌تان شرط نمی‌بستید که او تأیید می‌شود؟ چه کسی باور می‌کرد که احمدی‌نژاد این قدر قرص و محکم پای رحیم مشایی بایستد؟ چه کسی باور می‌کرد که بعد از رد صلاحیت رحیم مشایی، احمدی‌نژاد عکس‌العمل خاصی نشان ندهد و آب از آب تکان نخورد؟
وی در پاسخ این سؤال که شما در مقطعی گفتید باید از قالیباف حمایت کنیم. این نظر تناقض آشکاری با عقاید و سبقه اصلاح‌طلبی شما نیست؟ اظهار داشت: من همان موقع هم گفتم که محال ممکن است که بگذارند یک اصلاح‌طلب رئیس جمهور بشود. خب مگر به غیر از این شد؟! به صورت علنی گفتند که اگر خاتمی کاندید بشود او را رد صلاحیت می‌کنند و با کسی هم شوخی ندارند. من گفتم که اصلاح‌طلبان بدانید که نمی‌گذارند کسی از شما رئیس جمهور بشود. بنابراین گفتم در این چنین وضعیتی از کسی حمایت کنیم که حداقل بتواند 10 یا 20 درصد خواسته‌های ما را برآورده کند. به همین خاطر تز حمایت از قالیباف و حتی ناطق نوری را مطرح کردم.
زیباکلام می‌افزاید: من همان موقعی که از این دو نفر نام بردم از آقای روحانی هم نام بردم. گفتم اگر کسانی مانند آقای روحانی هم آمدند ما اصلاح‌طلب‌ها باید از او حمایت کنیم چون اگر بمیریم هم نامزد مورد نظر ما را سر کار نمی‌آورند! ولی اگر کسی مثل روحانی که 80 درصدش اصولگراست و مثلاً 20 درصد اصلاح‌طلب است سر کار بیاید باید کلاه‌مان را هم بالا بیندازیم.
خبرنگار می‌پرسد «حالا واقعاً آقای روحانی 80 یا 90 درصد اصولگرا است؟ در حالی که به گفته خودتان او بیشترین رأی خود را از مردمی دارد که به نظر می‌رسد از جریان اصولگرایی خسته شده‌اند» و زیباکلام پاسخ می‌دهد: بله به نظر من 80 یا 90 درصد ایشان متعلق به جریان اصولگرایی است. اما همان 10 یا 20 درصدی از او که نزدیک به آقای هاشمی است کافی است.
زیباکلام در ادامه این مصاحبه با بیان اینکه «طبیعی است اصولگرایان اعلام کنند که شکست نخورده‌اند و طبیعی است که اصولگرایان سعی خواهند کرد که مطمئن شوند آقای روحانی حتی یک اصلاح‌طلب را وارد کابینه‌اش نکرده باشد و به هر قیمتی جلوی معاون اولی آقای محمدرضا عارف را در کابینه بگیرند»، اذعان می‌کند: نباید با آمدن روحانی هر کس به دنبال امور روزمره خود برود. اگر بگویم روحانی می‌داند که چرا او را انتخاب کرده‌ایم و خواسته‌هایمان را بر دوش ایشان رها کنیم هیچ کدام از خواسته‌های ما جامه عمل نمی‌پوشد. باید با چماق بالای سر آقای روحانی بایستیم و در روزنامه‌ها و سخنرانی‌ها و مصاحبه‌ها و افراد نزدیک به ایشان مطالبات خود را بخواهیم.
وی در بخش دیگری از این مصاحبه درباره سرنوشت روحانی گفت: مطمئناً عده‌ای 4 سال بعد پشیمان خواهند بود از رأیی که چهار سال پیش به آقای روحانی داده‌اند و عده‌ای هم راضی‌اند و دوباره به او رأی خواهند داد. ببینید 8 سال آقای خاتمی رئیس جمهور بود و واقع مطلب این است که خیلی‌ها در آن 8 سال رضایت نداشتند و در پایان هشت سال نیامدند و به آقای معین و آقای هاشمی رأی بدهند و نتیجه آن شد که آقای احمدی‌نژاد با 17 میلیون رئیس جمهور شد.
یادآور می‌شود زیباکلام همچنین در مصاحبه با نشریه امید جوان مدعی شد: روحانی عنوان فعلی‌اش [ریاست جمهوری] را مرهون هاشمی و خاتمی است.
تظاهر زیباکلام به اینکه خاتمی را خیلی مهم می‌داند در حالی است که وی چند ماه پیش خاتمی را با تیرآهن 14 یکی دانسته و گفته بود من بارها این مطلب را گفته‌ام و باعث دلخوری اصلاح‌طلبان شده، اما من معتقدم اگر در انتخابات دوم خرداد 76 به جای خاتمی تیرآهن 14 هم بود، رأی می‌آورد.

 


عضو هیئت رئيسه مجلس گفت: قرار نیست خاتمی در فهرست مهمانان مراسم تحلیف ریاست جمهوری حضور داشته باشد.
شاهین محمدصادقی در گفت وگو با تسنیم از جلسه هیئت رئيسه مجلس خبر داد وگفت: براساس آیین‌نامه، رئيس‌جمهور منتخب‌ باید درمجلس سوگند یاد کند لذا در جلسه امروز هیئت رئيسه چگونگی برگزاری مراسم تحلیف، ورود و جایگاه مهمانان و نیز استقرار آنها و تمهیداتی که از نظر حفاظتی، امنیتی و تبلیغاتی مورد نیاز است، بحث و بررسی شد.
وی در مورد حضور خاتمی در مراسم تحلیف گفت: در این مورد، امروز بحث نشد البته قرار هم نبوده که وی در مراسم تحلیف حضور داشته باشد. نام خاتمی در فهرست مهمانان قرار ندارد و ما هم در این مورد بحثی نکردیم.
وی با بیان اینکه تقریباً لیست مهمانان برای شرکت در مراسم تحلیف مشخص شده است، گفت: لیست افراد و مهمانان اصلی و حقوقی حاضر در این مراسم مشخص شده‌اند.
صادقی تاکید کرد: دبیر شورای نگهبان، رئیس مجلس خبرگان و فرماندهان نظامی و انتظامی، رئيس دفتر مقام معظم رهبری، استانداران، سفرای کشورهای مقیم تهران، رئيس مجمع تشخیص مصلحت نظام، اعضای شورای نگهبان و وزرای دولت فعلی مهمانان اصلی مراسم تحلیف هستند.
سایت انتخاب نیز که به اصلاح‌طلبان نزدیک است در خبری نوشت: خاتمی در مراسم تحلیف حضور پیدا نمی‌کند.
انتخاب علت این امر را احتمال ایجاد تشنج در مجلس در صورت حضور خاتمی در مراسم تحلیف عنوان کرد و نوشت: نظر خاتمی عدم شرکت در این مراسم است.
خاتمی از عوامل فتنه و آشوب سال 88 است که در جلسات خصوصی تاکید کرده تقلب در انتخابات سال 88 واقعیت ندارد و او از ابتدا هم معتقد نبوده که در آن انتخابات تقلب شده است. با این حال وی شجاعت وجرئت این را ندارد که همین واقعیت را به طور علنی بازگو کند و از مردم و نظام عذرخواهی نماید.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10