(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 09  مرداد 1392 - شماره 20555

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
هدیه به خوانندگان
بازتاب بیانات رهبر انقلاب از نگاه کارشناسان
ننگ فتنه‌گران با گذشت زمان پاک نمی‌شود
در پرتو وحی
دعوت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم‌ از مردم برای شرکت در راهپیمایی روز قدس
جانباز میاندورودی به همرزمان شهیدش پیوست
صید میگو در صیدگاه بحرکان خوزستان آزاد اعلام شد
در خوزستان و گلستان
مراسم تشییع و وداع با 4 شهید دفاع مقدس برگزار شد
پذیرش دانشجو در رشته ماهیان زینتی در کاشان
عزیمت انفرادی زائران به عراق همچنان ممنوع است
سفره افطاری 2 کیلومتری در حاجی‌آباد گسترده شد
باران رحمت، کشاورزان را خوشحال کرد
زائر سوئدی حرم رضوی به مذهب تشیع گروید
هشدار شرکت آب و فاضلاب‌استان مرکزی به مصرف‌کنندگان آب
اخبار ادبی و هنری
به مناسبت ایام شهادت امیرالمومنین(ع)
و به راستی که؛ نه خدا توانمش خواند نه بشر توانمش گفت!
در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد
مراسم سوگواری شهادت امام علی (ع) در حضور رهبر معظم انقلاب
خلیج تایمز: برنامه هسته‌ای ایران تهدیدی علیه هیچ کشوری نیست
در مجمع عمومی سازمان ملل صورت گرفت
انتقاد ایران از رویکرد غرب در قبال نقض حقوق بشر توسط تروریست‌ها در سوریه
مراسم احیاء شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان درسراسر ایران اسلامی
شب قدر در بیمارستان
آخرین جلسه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی برگزار نشد
جنگ روانی جدید غرب درباره برنامه هسته‌ای ایران
   


حضرت امام خمینی(ره): مگر تحقق دیانت جز اعلام محبت و وفاداری نسبت به حق و اظهار خشم و برائت نسبت به باطل است؟

 


فعالان سیاسی با اشاره به بیانات رهبرمعظم انقلاب در جمع دانشجویان مبنی بر «نانجیبانه» بودن رفتار فتنه‌گران در سال 88، نسبت به بازگشت آنها به‌قدرت و تصدی مناصب دولتی هشدار دادند.
حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر در گفت‌وگو با مهر با اشاره به فرمایشات چهارشنبه شب حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای در جمع دانشجویان و یادآوری ایشان نسبت به فتنه88 و کارشکنی‌ها و بی‌قانونی‌هایی که نظام را تا لبه پرتگاه پیش برد، گفت: تاکید مجدد رهبر انقلاب نسبت به اردوکشی‌های خیابانی و تهمت بزرگ تقلب به نظام به این دلیل بود که این موضوع به فراموشی سپرده نشود و هم چنان درس عبرتی پیش روی ما برای تصمیم‌گیری‌ها و انجام فعل سیاسی باشد.
نماینده ولی‌فقیه در اصفهان، افزود: هشدارها نسبت به فتنه 88 به این دلیل است که آن فتنه‌گری‌ها را فراموش نکنیم و کسانی که در آن فتنه یا همراه بودند یا حمایت‌کننده بودند و یا ساکت بودند و گاهی هم به دفاع از فتنه‌گران برآمدند، دوباره موذیانه از فرصت‌ها استفاده نکنند و وارد حاکمیت نشوند. وی با اشاره به روی کارآمدن دولت جدید گفت: با توجه به این که دولتی جدید می‌خواهد روی کار بیاید در این میان کسانی که عقبه سیاسی مثبتی در فتنه 88 نداشتند شاید درصدد آن باشند که جای پایی برای خود در دولت آینده درست کنند و این هشدارها به ما می‌گوید که به گوش باشید و مراقب باشید که گذشت زمان نمی‌تواند آثار جرم آنان را از بین ببرد. بنابراین نباید چرخ نظام را به دست کسانی دهیم که اگر هشیاری‌ها و بصیرت مردم و رهبری نبود امروز ایرانی همچون مصر را شاهد بودیم.
اتمام حجت با مجلس و دولت
حجت‌الاسلام «علی ثمری» کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به آن بخش از سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع دانشجویان مبنی بر رفتار نانجیبانه فتنه‌گران در سال 88 درخصوص امکان حضور آنها در عرصه قدرت اظهار داشت: این موضوع به میزان برداشت رئیس‌جمهور منتخب از حاکمیت دینی بازمی‌گردد که در جامعه اسلامی ولی‌فقیه فصل‌الخطاب است.
ثمری با تاکید بر اینکه برای مشخص شدن دیدگاه رئیس‌جمهور فعلا باید صبر کرد تا گذر زمان این موضوع را مشخص کند، ادامه داد: سخنان مقام معظم رهبری درباره فتنه به نوعی اتمام حجت ایشان با رئیس‌جمهور و مجلس درخصوص دولت آینده بود.
مردودین نظام صلاحیت بازگشت به قدرت را ندارند
منصور حقیقت‌پور نماینده مردم اردبیل، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع تشکل‌های دانشجویی گفت: بازگشت دوباره به قدرت کسانی که در فتنه 88 به کشور خیانت کردند امری است که نه مردم آن را می‌پذیرند نه مجلس. این گروه که در غائله 88 از خطوط قرمز نظام عبور کردند مردودین نظام هستند و این مردودین را نمی‌توان بار دیگر بر سر کار آورد.
وی افزود: افرادی که در سال 88 اردوکشی خیابانی راه انداختند اگر چارچوب نظام و رهبری را قبول دارند وقتی رهبری به آنها می‌گویند توبه کنند و با صدور بیانیه از عملکرد خود ابراز ندامت کنند باید این کار را بکنند و اگر بر موضع قبلی خود پافشاری کنند به مردم ظلم خواهند کرد.
نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: کسانی که در انتخابات 88 مسئله تقلب را مطرح کردند و حال در جمع‌های خصوصی خود می‌گویند که تقلبی در انتخابات 88 صورت نگرفته باید محاکمه شوند و دستگاه قضایی کشور آنها را محاکمه کند.
پافشاری سران فتنه
بر ادعای باطل خود!
یک عضو دیگر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی عدم عذرخواهی سران فتنه را از ملت نمایانگر پافشاری آن‌ها بر موضع باطلشان خواند.
«محمد صالح جوکار» با تأکید بر این که فتنه 88 باید همیشه در خاطره ملت ما باقی بماند، گفت: سران فتنه تاکنون در ادعای باطل خود اصرار دارند و از ملت ایران عذرخواهی نکرده‌اند. بنابراین سران و عوامل فتنه 88 صلاحیت بازگشت به قدرت را ندارند.
کسانی که کمر به سرنگونی نظام بستند چگونه می‌توانند برای حفظ آن سوگند بخورند!
لطف‌الله فروزنده معاون پارلمانی رئیس جمهور نیز با اشاره به تلاش برخی از فتنه‌گران برای بازگشت به دولت و مناصب اجرایی گفت: به طور حتم فتنه‌گران و کسانی که در سال 88 فتنه‌انگیزی کردند، نمی‌توانند به مناصب اجرایی و مدیریتی در دولت برگردند.
وی افزود: آنها باید به خاطر اعمالی که مرتکب شدند، از رهبری و ملت عذرخواهی کنند، چرا که فتنه آنها ضربات متعدد سنگینی به نظام وارد کرد.
معاون پارلمانی رئیس جمهور در ادامه با اشاره به این که یک مدیر برای حفظ نظام کشور باید قسم یاد کند، ادامه داد: کسانی که کمر به سرنگونی کشور بسته‌اند، نمی‌توانند در سمت‌های اجرایی حضور پیدا کنند و در آن فعالیت کنند.
سال‌ها باید بگذرد...
پرویز سروری قائم مقام جمعیت رهپویان انقلاب نیز با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع دانشجویان و انتقاد ایشان از فتنه‌گران و تهمت‌زنندگان به نظام در انتخابات سال 88 گفت: سال‌ها باید بگذرد تا معلوم شود در سال 88 فتنه‌گران نقشه خطرناکی را برای کشور طراحی کرده بودند و چه توطئه‌های پلیدی پشت این شعار تقلب وجود داشت.
منتخب مردم تهران در شورای چهارم با بیان اینکه مدیریت رهبری گره‌گشای فتنه 88 شد، گفت: مقام معظم رهبری با درایتشان جلوی فاجعه‌ای بزرگ در ایران را گرفتند وگرنه امروز آنچه را که در مصر شاهدیم در ایران نیز رخ داده بود.
فتنه‌گران طلبکار شده‌اند!
«محسن کوهکن» نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری هم با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار دانشجویان گفت: در جریان فتنه 88 عده‌ای با دامن زدن به بحث تقلب در انتخابات این اجازه را به قدرتهای خارجی دادند که نگذارند شیرینی این انتخابات به کام مردم بنشیند. اکنون همین افراد بعد از چند سال داعیه برگشت و فعالیت در دولت جدید را دارند. این نماینده سابق مجلس با بیان اینکه کسانی که در محافل خصوصی ادعا می‌کنند تقلبی صورت نگرفته اگر کمی انصاف داشته باشند از مردم عذرخواهی می‌کردند، افزود: این افراد برای بازگشت به قدرت حتی حاضر به انجام یک عذرخواهی ساده هم نشدند که این نهایت بی‌انصافی است. انصاف و دیانت اقتضا می‌کرد که به اشتباه خود اقرار می‌کردند چرا که در جریان فتنه 88 ضررهای مالی و جانی به نظام وارد کردند.
عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری افزود: این افراد الان به نوعی طلبکارانه می‌خواهند وارد صحنه سیاسی شوند اما هوشیاری مردم این را می‌طلبد که این افراد برای ورود به قدرت که داعیه تقلب را داشتند موضع خود را مشخص کنند. انتخابات اخیر نشانه خوبی بر غلط بودن ادعای این افراد بود.

 


مثلث شوم هلاکت
قرآن ‌عظیم:
و این قوم «عاد» بود که:
- آیات پروردگارشان را انکار کردند
- و پیامبران او را معصیت نمودند
- و از فرمان هر ستمگر دشمن حق، پیروی کردند.
آنها در این دنیا و روز قیامت، لعنت (و نام ننگین) به دنبال دارند...
سوره هود
آیات 59 و 60

 


سرویس شهرستانها-
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور اطلاعیه‌ای اقشار مختلف مردم را به شرکت پرشور در راهپیمایی روز جهانی قدس دعوت کرد.
در اطلاعیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که به مناسبت بزرگداشت روز قدس صادر شده آمده است:
روز قدس را در حالی برگزار می‌کنیم که گوشه‌گوشه جهان اسلام در آتش نزاع، درگیری و فتنه می‌سوزد. از خاورمیانه عربی گرفته تا شمال آفریقا و خلیج فارس و در همه این رویدادهای تلخ ردپای استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی مشهود است.
امروز علی رغم گذشت 34 سال از صدور پیام تاریخی و حکیمانه امام خمینی«ره» و اعلام آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس، ضرورت و اهمیت این پیام بیشتر نمایانگر می‌شود.
امام خمینی گویی این روزها را نظاره‌گر بودند که اسرائیل را غده‌ای سرطانی نامیدند و بر اتحاد جهان اسلام برای مقابله با تجاوزگری‌های آن فریاد برآوردند و رهبر معظم و فرزانه انقلاب، این دیدبان بصیر جهان اسلام نیز بر این مهم همواره متذکر بودند و تاکید کردند.
این اطلاعیه می‌افزاید: امسال روز قدس از اهمیت فراوان‌تری برخوردار است. تلاش گسترده آمریکا، اسرائیل و کشورهای غربی برای براندازی دولت مردمی سوریه، و نیز اختلافات شدید در کشور مصر و حرکت نابخردانه اتحادیه اروپا در تروریست خواندن حزب الله لبنان که نماد واقعی مقاومت و مقابله با رژیم صهیونیستی است ضرورت وحدت میان مسلمانان را دوچندان ساخته است. آری، امروز هدف دشمنان از ایجاد اختلاف در خاورمیانه و شمال آفریقا، ایجاد منطقه امن برای فعالیت رژیم صهیونیستی است. از این رو مسلمانان باید با حفظ همدلی و وحدت و تلاش برای پایان دادن به اختلافات، نقشه‌های دشمنان را خنثی و با هوشیاری تمام در مسیر حفظ ارزش‌های اسلامی و اعتلای خود کوشش کنند.
در پایان این اطلاعیه آمده است: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات برای همه مسلمانان عزیز و ملت ایران اسلامی همگان را به شرکت پرشور در راهپیمایی روز جهانی قدس دعوت می‌کند.

 


جانباز میاندورودی پس از تحمل سال‌ها بیماری ناشی از جراحات جنگ به دیار باقی شتافت.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان میاندورود حاج «حمید حجت‌نیا» جانباز بالای 60درصد میاندورودی پس از تحمل سال‌ها بیماری و رنج ناشی از جراحات جنگ به دیار باقی شتافت.
وی از پرسابقه‌ترین رزمندگان شهر سورک مرکز میاندورود بود و مردم شجاعت و فداکاری وی را به دلیل حضور حدود 70 ماهه در جبهه‌های حق علیه باطل مورد ستایش و احترام قرار می‌دادند.
مردم مرکز میاندورود از سال‌ها پیش وی را به عنوان معتمد محل قبول داشتند و در کارها از وی کمک می‌گرفتند.قرار بود مراسم تدفین حمید حجت‌نیا ظهر دوشنبه در سورک مرکز شهرستان میاندورود برگزار شود.
رئیس پردیس آموزش جهاد کشاورزی شهرستان خبر داد

 


اهواز- خبرنگار کیهان:
صید میگو در صیدگاه بحرکان برای لنج‌های صیادی استان خوزستان و قایق‌های صیادی هندیجان آزاد اعلام شد.
مدیرکل شیلات خوزستان گفت: بر اساس گزارش پژوهشکده آبزی‌پروری جنوب کشور و تصویب کمیته مدیریت صید استان، صید میگو در صیدگاه بحرکان از روز چهارشنبه (9 مردادماه) تا اطلاع ثانوی آزاد است.
دکتر مغینمی با اشاره به لزوم تجهیز همه شناورهای صیادی به سایبان، تجهیزات برودتی و ادوات استاندارد صید، تاکید کرد: دارا بودن گواهی سمپاشی معتبر برای شناورها و گواهی بهداشتی برای تمامی خدمه شناورها نیز الزامی است.وی افزود: زمان مجوز صید هر سفر دریایی برای لنج‌ها 7 روز و برای قایق‌های صیادی 3 روز است و تخلیه و حمل و نقل میگوهای صید شده تابع مقررات طرح تحویل‌گیری و حمل و نقل بهداشتی آبزیان بوده و مسئولان کنترل کیفی، بر مراحل مختلف تخلیه و حمل و نقل میگو نظارت می‌کنند.

 


مراسم وداع با 3 شهید دفاع مقدس در گتوند خوزستان و تشییع یک شهید در گرگان برگزار شد.
به گزارش ایرنا،‌ پیکرهای پاک و مطهر شهیدان روزعلی اسدی، حمید شاهمرادی و علیرضا مقامی تشییع و بر روی دوش مردم به مصلای جمعه گتوند منتقل شد.
در آیین وداع با پیکرهای این شهدای تازه تفحص شده که خانواده معظم شهدا، رزمندگان و نیز جمعی از مسئولان شهرستان گتوند حضور داشتند با سینه‌زنی، عزاداری و نوحه‌خوانی یاد و خاطره این شهدا گرامی داشته شد.در این آیین که جمعی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس حضور داشتند، خاطراتی توسط همرزمان این شهدا بیان شد.
آیین وداع با پیکر این سه شهید همراه با احیای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان تا سحرگاه در مصلای امام علی(ع) گتوند ادامه دارد.این سه شهید دفاع مقدس در بیست و چهارم اردیبهشت ماه سال 1365 مصادف با چهارم ماه رمضان در عملیات یا مهدی(عج) تک محدود، با رمز یا مهدی(عج)، در منطقه ابوغریب و منطقه شرهانی (پیچ انگیزه) به درجه رفیع و عظمای شهادت نائل شدند.
پیکرهای این شهدا در سحرگاه بیست و هفتم اردیبهشت ماه امسال توسط گروه تفحص (جست‌وجوگران مفقودان دفاع مقدس) پیدا و شناسایی شد.
همچنین پیکر شهید یحیی پقه از شهدای هشت سال دفاع مقدس پس از استقبال در میدان بسیج گرگان با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان، فرماندهان نظامی و انتظامی، جمعی از مدیران استان و مردم روزه‌دار تشییع شد.
شهید پقه اهل روستای عطاءآباد شهرستان آق‌قلا بود که در سال 1365 در عملیات کربلای 6 در منطقه سومار به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
پیکر پاک این شهید پس از تشییع در گرگان و اجرای مراسم سان، به شهرستان آق‌قلا منتقل و در آن جا تشییع شد و سپس برای خاکسپاری به زادگاهش انتقال یافت.

 


کاشان- خبرنگار کیهان:
رئیس پردیس آموزش جهاد کشاورزی شهرستان کاشان از پذیرش دانشجوی مقطع کاردانی در رشته ماهیان زینتی در این مرکز در مهرماه امسال خبر داد.
نادر مزینی با اشاره به اینکه این پردیس برای نخستین بار موفق به اخذ مجوز برگزاری دوره‌های آموزش ماهیان زینتی در مقطع کاردانی شده است، گفت: پردیس آموزش جهاد کشاورزی کاشان در اولین سال آموزش این رشته در مقطع کاردانی 35 نفر دانشجوی مرد و 35 نفر دانشجوی زن پذیرش می‌کند. وی، کاشان را بزرگترین قطب پرورش و تولید ماهیان زینتی کشور دانست و گفت: رشته ماهیان زینتی یکی از نیازهای اساسی آموزشی منطقه کاشان است که بعد از پیگیری و تلاش زیاد این رشته به رشته‌های دیگر پردیس آموزش جهاد کشاورزی کاشان اضافه شد.
وی با اشاره به تولید 70 درصد ماهیان زینتی کشور در کاشان خاطرنشان کرد: از حدود 33 میلیون قطعه ماهی زینتی تولیدی کشور 23 میلیون قطعه ماهی زینتی در این شهرستان تولید می‌شود که علاوه بر تامین بازارهای داخلی به خارج از کشور نیز صادر می‌شود.

 


مدیر حج و زیارت استان ایلام گفت: عزیمت زائران با روادید انفرادی به مقصد عتبات عالیات عراق همچنان ممنوع است.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد فتاحی دوشنبه در گفت‌وگوی اختصاصی باخبرنگار ایرنا در مهران افزود: با فرا‌رسیدن شب‌های قدر و ایام شهادت حضرت علی(ع)، برخی زوار ایرانی بدون توجه به ممنوعیت تردد انفرادی برای عزیمت به کشور همسایه راهی مرز مهران می‌شوند. وی تأکید کرد: این افراد باید توجه داشته باشند، رفت و آمد زائران دارای روادید انفرادی به مقصد عراق ممنوع است.وی گفت: از خروج تمام متقاضیان و زائرانی که به صورت انفرادی و خارج از چارچوب‌های قانونی کاروان‌های زیارتی سازمان حج و زیارت بویژه در شب و روزهای قدر از مرزهای رسمی کشور به ویژه مهران به طور جدی جلوگیری می‌شود.

 


نیکوکاران حاجی‌آباد با همکاری شهرداری سفره افطاری دو کیلومتری در این شهر گستردند و 6 هزار نفر از مردم روزه‌دار دوشنبه شب بر سر این سفره افطار کردند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، از بندرعباس این سفره افطاری در مرکز شهر حاجی‌آباد از میدان امام تا میدان معلم برپا شد و اقشار مختلف مردم فقیر، غنی، زن، مرد و پیر و جوان بدون دعوت قبلی در کنار آن نشسته و در محیطی سرشار از معنویت روزه خود را افطار کردند.
سال گذشته نیز بزرگترین سفره افطاری هرمزگان در حاجی‌آباد گسترده شد که پنج هزار نفر بر سر این سفره روزه خود را باز کردند.
شهرستان حاجی‌آباد با 80 هزار نفر جمعیت در 160 کیلومتری شمال بندرعباس واقع است.

 


تنکابن- خبرنگار کیهان:
در پی خشکسالی و عدم بارش باران طی ماه‌های نیمه اول سال جاری بارش باران رحمت الهی از دیروز در تنکابن آغاز شد.
بنابر این گزارش، باغات چای که به واسطه افزایش شدید دما و عدم بارش باران طی ماه‌های اخیر به حالت فرسودگی و خشکی رفته بود با بارش باران زنده شد و علی‌رغم تاخیر یک مرحله از برداشت بموقع برگ سبز چای ناشی از خشکسالی، شاهد رشد مجدد محصول در این مرحله از فصل خواهیم بود.همین گزارش حاکی است هرچند بارش باران در این برهه زمانی شاید برای شیوع آفات کشتزارهای برنج مضر باشد اما برای باغات چای، مرکبات، کیوی، صیفی‌جات و غلات بسیار مفید است و بدین ترتیب نگرانی کشاورزان از خشکسالی رفع و آنان از نزول باران رحمت بسیار شادمان هستند و خدا را به خاطر این نعمت بزرگ شکر و سپاس می‌گویند.

 


سرویس شهرستانها -
سيلوا متو استاد دانشگاه اقتصاد سوئد كه ۳۱ سال سن دارد روز گذشته طي مراسمي با حضور كارشناسان ديني اداره ارتباطات اسلامي و امور زائران غيرايراني آستان قدس رضوي در رواق غدير حرم مطهر امام رضا (ع) مسلمان شد و نام زينب را براي خود برگزيد. 
به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني آستان قدس رضوي، «سيلوا متو» 31 ساله با اشاره به علت گرايش خود به اسلام و تشيع، گفت: اسلام دين كاملي است كه مي‌تواند همه نيازهاي انسان را تأمين كند و دستورالعمل‌هاي جامعي را براي خوب زيستن دارد و با مطالعاتي كه در اين زمينه داشتم مذهب تشيع را براي خود انتخاب كردم.
وي گفت: آشنايي من با دين اسلام به دانشگاه و معاشرت با دوستان مسلمانم بازمي‌گردد، همچنين در سفري كه به سوريه داشتم در ارتباط با دوستان مسلماني كه در آن كشور پيدا كردم اطلاعات زيادي از دين اسلام را به دست آوردم.
وي كه 18 ماه براي انتخاب دين اسلام تحقيق و پژوهش كرده است، خاطرنشان كرد: با مطالعه قرآن و مطالعه كتاب‌هايي از زندگينامه ائمه اطهار(ع) مذهب تشيع را كاملترين دين انتخاب كردم كه تمام دستوراتي كه در آن آمده از مباني علمي برخوردار است و باعث سعادت فرد مي‌شود.
زینب اين تازه مسلمان با اشاره به علاقه‌اي كه براي زيارت حضرت معصومه(س) دارد، ابراز داشت: بعد از سفر ايران بلافاصله به كربلا مي‌روم و مرقد مطهر امام حسين(ع) را زيارت خواهم كرد.

 


اراک- خبرنگار کیهان:
شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی طی اطلاعیه‌ای به مصرف‌کنندگان آب هشدار داد.
روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی، طی اطلاعیه‌ای با اشاره به گرم شدن هوا و افزایش مصرف آب، از مردم استان بويژه ساکنان شهرهای، اراک، ساوه، خمین، دلیجان، تفرش و محلات خواست، برای مواجه نشدن مناطق مرتفع با کم آبی، از مصرف غیرضروری آب برای کارهای غیرضروری در طول روز و ساعات اولیه شب پرهیز کنند.

 


معاون فعالیت‌های سازمان سینمایی:
خانه سینما برای همیشه
منحل شده است
معاون فعالیت‌های سازمان سینمایی گفت: خانه سینما برای همیشه منحل شده است.
مهدی عظیمی میرآبادی در نشستی خبری درباره وضعیت کنونی خانه سینما به اسناد و مدارک ارائه شده توسط تعدادی از نمایندگان صنوف خانه سینما به سازمان سینمایی ارائه کردند اشاره کرد و گفت: اسنادی که روز گذشته (یکشنبه) ارائه شد همگی ناقص بود و انگار دوستان فقط می‌خواستند یک چیزی به ما تحویل بدهند. یعنی تمام آنچه آنها به عنوان اساسنامه صنف به ما ارائه کردند، در حد یک زونکن بود در حالی که باید هیئت مؤسس را معرفی، اساسنامه را منطبق با اساسنامه قانونی تنظیم، مجمع عمومی را تشکیل و اساسنامه را تصویب می‌کردند و هیئت مدیره را نیز به ما اعلام می‌کردند که متاسفانه هیچ یک از این موارد اتفاق نیفتاد.
وی ادامه داد: اساسنامه‌ای که این هیئت هفت نفره امضا کردند و در اختیار ما قرار دادند، اشکالات قانونی متعددی دارد. مثلا در ماده اول آن گفته می‌شود: خانه سینما موسسه ای است مستقل، غیر سیاسی، غیر انتفاعی و غیر دولتی، متشکل از تشکل‌های قانونی اصناف هنر صنعت سینمای ایران. یعنی تشکل‌های قانونی می‌توانند این تشکل را در بر بگیرند. این چیزی است که خود آنها هم قبول دارند. اما نکته اینجاست که کدام تشکل قانونی؟ اینها اصلا قانونی نیستند. اینها اول باید به عنوان تشکل قانونی مطرح بشوند بعد می‌توانستند به عنوان تشکل‌های قانونی عضو خانه سینما درخواست بدهندتا وارد مراحل بعدی بشوند. اما این اتفاق رخ نداد و هیچ یک از اصناف حتی یک برگ درخواست هم به معاون فعالیت‌ها ارایه ندادند.
معاون فعالیت‌های سینمایی در ادامه به تشریح وضعیت ساختمان خانه سینما پرداخت و گفت: ساختمان خانه سینما هنوز در اختیار نیروی انتظامی است و ماموران ناجا از آن حفاظت می‌کنند. البته با توجه به اینکه مجمع عمومی 19 تیر که توسط صنوف قانونی انجام شده مورد تأیید است، به زودی مکانی برای انجام فعالیت‌های جامعه اصناف سینمایی توسط وزارت ارشاد به آنها داده خواهد شد.
وی درباره وضعیت فعلی خانه سینمای سابق گفت: ساختمان خانه سینما شرایطی دارد که وزارت ارشاد باید براساس آنها تصمیم‌گیری کند که آن را در اختیار چه گروهی قرار دهد؛ چراکه طبق قانون، ساختمان و اموال ساختمان سینما پس از انحلال در اختیار وزارت ارشاد است و اکنون نیز خانه سینما تا ابد تعطیل شده و این حکم با انحلال هیچ فرقی ندارد. حالا شما هر واژه‌ای که می‌خواهید می‌توانید به جای آن قرار بدهید. بنابراین ما چیزی به عنوان خانه سینمای دو یا جامعه صنفی دو نخواهیم داشت.
ترویج فساد اخلاقی؛ دستورالعمل جدید بی‌بی‌سی فارسی
شبکه بی بی سی فارسی پس از ناکامی در تخریب سیاسی جامعه ایران این روزها ترویج فساد اخلاقی را در دستور کار خود قرار داده است.
حضور یکی از مجری‌های شبکه بی‌بی‌سی فارسی در فستیوال منحرفان جنسی سال 2013 ابعاد جدیدی از تبلیغ فرهنگ بی‌بند و باری از سوی کارکنان این شبکه را به نمایش گذاشت.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، بی‌بی‌سی فارسی با بهره‌گیری از امکانات مالی و تجهیزاتی دولت انگلیس و کانون‌های صهیونیستی و به طور خاص فرقه ضاله بهائیت این روزها جامعه هدف ایرانی را آماج حملات ضد فرهنگی و ضد اخلاقی خود قرار داده است، پخش مستندهایی با هدف ترویج فرهنگ بی‌بند و باری در میان خانواده، تهیه گزارش‌های جهت دار از زندگی بی‌قید و بند غرب و قرار دادن آن‌ها در آرشیو سایت بی‌بی‌سی که برای همیشه در دسترس باشند کار را تا بدانجا پیش برده است که با جستجویی ساده در فضای مجازی می‌توان ابعاد اولویت‌های بی‌بی‌سی را شناخت و به آن پی برد.
خبرنگاران (بازیگران بی‌بی‌سی فارسی) با حضور در سایت‌های اجتماعی این روزها فضای اینترنت را به فضایی برای ترویج فرهنگ بی‌بند و باری تبدیل کرده‌اند.
ماه گذشته خبری از روابط غیر متعارف اعضا و کارکنان بی‌بی‌سی فارسی به نقل از نفیسه کوهنورد منتشر شد که خبر از رسوخ اعتقادات فرقه ضاله بهائیت در میان اعضای این بنگاه وابسته به شبکه‌های قدرت و کانون‌های صهیونیستی می‌داد، اما انتشار عکس‌هایی از نگین شیرآقایی در فضای مجازی که در فستیوال منحرفان جنسی لندن شرکت کرده بود ابعاد جدیدی از این ماجرا را برملا کرد.
مسئول انجمن موسیقی بسیج:
موسیقی ایرانی توسط سکولارها
هدف قرار گرفت
مسئول انجمن موسیقی سازمان بسیج هنرمندان معتقد است: متاسفانه موسیقی ایرانی توسط سکولارها مورد هجوم قرار گرفت و در راستای همین مسئله استحاله‌ای انجام شد.
هوشنگ جاوید در گفت وگو با خبرگزاری بسیج افزود:مشکل ما در جامعه در رابطه با موسیقی از همین جا شروع می‌شود که یک عده در بحث موسیقی بدون آنکه درک و دریافت درستی از وجوه و مفاهیم موسیقی ایران داشته باشند بدون آگاهی به سمت موسیقی غرب رفته و در آن استحاله شدند و صدمات زیادی به موسیقی زده‌اند.
وی ادامه داد: سکولارها در پوشش موسیقی علمی و به روز، جامعه را دچار مسخ فرهنگی می‌کنند و هنر موسیقی ایرانی راآنچنان استحاله می‌کنند که نسل جوان آینده ضمن گمراهی دراین حوزه مسخ فرهنگی می‌شود و این تنها منحصر در موسیقی نیست در سایر هنرها هم می‌تواند بروز کند.
جاوید گفت: بعد از انقلاب اسلامی ایران یک جریان خزنده سکولار با مطرح کردن بحث علم و موسیقی البته بنا به نظرخود، بلایی بزرگ را سر فرهنگ کشورمان آوردند. به اصطلاح خود به سوی شبه علمی کردن و نه علمی کردن موسیقی رفتند و با این عمل، بحران زیبایی شناختی محتوایی در تمام شاخه‌های موسیقی ایجاد شد که رهاوردش دلزدگی جامعه از موسیقی بود.امروز ورود گونه‌های موسیقی مثل رپ، راکو و... از کجا بوده؟ تمام این‌ها به اسم موسیقی علمی روز و جوان پسند، ورود پیداکرده که یکسری گونه‌های موسیقی بی‌هویت و کم کیفیت را پدید آورده.

 


محمدرضا محقق
چگونه می‌توان و باید از اسطوره حقیقت و ابرمرد یکه‌تاز تاریخ هستی و شهسوار آفرینش و مولای دو عالم حضرت علی ابن ابی‌طالب امیرالمومنین(ع) سخن گفت؟
به راستی که گفتن و نوشتن از شخصیت و سیره مردی به بزرگی و عظمت او نه کار هر کس است و نه در قدرت هر قلم.
به قول شاعر پاکباز ما که گفت:
کار ما نیست شناسایی راز گل سرخ
کار ما شاید این است
که در افسون گل سرخ شناور باشیم
حقیقت آن است که هر کسی که اندک مرور و مطالعه‌ای در تاریخ و منش و روش و زندگی و فضایل بی‌شمار حضرتش داشته باشد به این واقعیت اعتراف می‌کند که زبانش از گفتن و قلمش از نگاشتن آنچه درخور علی باشد عاجز است.
اما به حکم
آب دریا را اگر نتوان کشید
هم به قدر تشنگی باید چشید
در کنار دریای فضایل و عظمت شخصیت علی به قدر تشنگی خویش جرعه‌ای برمی‌گیریم باشد که او نیز در روز جزا دست ما را بگیرد و در کسوت قسیم جنت و نار، ما را در زمره اهل ولا و بهشتیان به شمار آورد.
شخصیت و سیره امیرالمومنین در کنار فضایل و ویژگی‌های ممتاز ایشان، چونان منشوری چندوجهی از این مرد الهی، انسانی ذوابعاد ساخته و پرداخته است که بازتابش نور معرفت بدان می‌تواند تصاویری سترگ و شگرف را از انعکاس روحی بزرگ در کالبد جسمی نازنین پدید آورد که می‌توان در مقطعی از تاریخ به وسعت ازل تا ابد به تماشایش نشست و از جرعه‌های مصفای جام معرفتش مست و شیدا شد.
علی در قامت یک حاکم اسلامی، در سیمای یک عارف بالله، در هیئت یک کارگر خستگی‌ناپذیر، در جامه یک ادیب بی‌نظیر، در کسوت یک مجاهد بی‌بدیل، در تجسم یک یل نام‌آور، در قامت یک نوازشگر لطیف یتیمان و محرومان...
آری علی در تمام این تصاویر، بی‌بدیل و بی‌نظیر است و حضور و ظهورش چونان شهاب ثاقبی، پرتوافشان آسمان انسانیت و معرفت.
به خدا که در دو عالم اثر از فنا نباشد
چو علی گرفته باشد سرِ چشمه بقا را
اگر دریای فصاحت و بلاغت و گوهرهای کلام باشد، مروارید نهج‌البلاغه، اگر عرصه جنگاوری و بت‌شکنی باشد، رزم‌آوری برافکندن در خیبر، اگر میدان عبودیت و رازداری باشد، درد غربت و آه چاه و... و هر پرده و هر نقش و هر صفحه‌ای از دفتر سبز و سرخ حیات طیبه این مرد مردستان عشق و شور و نور و خدا، سرشار از زیباترین و برترین رشحات و لمحات عرفانی و انسانی است.
همه نام‌آوران و نخبگان و بزرگان فکر و قلم در طول تاریخ در برابر عظمت علی سر تعظیم فرود آورده و بنده بزرگی او شده‌اند.
از ابن ابی‌الحدید گرفته تا جرج جرداق و از شهریار ملک سخن گرفته تا نیما یوشیج.
از علامه امینی گرفته تا قله‌های علم و معرفت، همگی در ذیل آسمان بلند علی تنها توانسته‌اند برای لحظاتی در قدر وسع فکر و انگشتانه وجود خویش به آفتاب عالم تاب فضایل علی خیره بمانند و بهره گیرند.
علی آنقدر عزیز و عظیم و شگرف و سترگ است که حتی دشمنانش هم به بلندای عظمت او اذعان می‌کنند و بر عدالتش صحه می‌گذارند و از او به بزرگی نام می‌برند.
علی را در همه عرصه‌ها می‌توان در اوج دید؛
شب را به راز و نیاز با خدای خویش و برگزاردن هزار رکعت نماز، سحرگهان را به اطعام بردن برای یتیمان و محرومان و برکشیدن بار گدایان بر دوش، روز را به کارگری و چاه‌کنی و نخل آبادی و... و انک هزار و یک بار بر دوش و غم بر دل؛
آنسان که خود می‌گوید خار بر چشم و استخوان در گلو.
به راستی که باید گفت هیچ تعبیری تکان‌دهنده‌تر و تلخ‌تر از این در هیچ کجای تاریخ بشریت بر زبان نرفته است چرا که هیچ کس به قدر علی مظلومیت و غربت و تنهایی را نچشیده که او اول مظلوم تاریخ است.
چگونه می‌توان مظلومیت و غربت علی را در آن روزگار تاریک و ابراندود برشمرد و معنا نمود.
چگونه می‌توان به کنه آن همه درد پی برد و بر زبانش آورد.
چگونه می‌توان به رازهای دل علی راه برد که همدم او در شباهنگام درد و بی‌کسی چاه است و بس.
آری؛ به راستی که گفتن و نوشتن از شخصیت و سیره مردی به بزرگی و عظمت امیرالمومنین نه کار هر کس است و نه در قدرت هر قلم.
به قول شاعر پاکباز کاشانی که گفت
کار ما نیست شناسایی راز گل سرخ
کار ما شاید این است
که در افسون گل سرخ شناور باشیم...
تنها و تنها همین یک جمله در وصف علی از بیان ناقص و زبان الکن نگارنده این ستور برمی‌آید که بگوید:
علی خلاصه خداوند بود.
آری؛ به قول زیبا و پرخون و جانانه شهریار ملک سخن:
نه خدا توانمش خواند نه بشر توانمش گفت
متحیرم چه نامم شه ملک لافتی را
در این شب‌ها که به نام و یاد علی مزین و منور است و برای اهل نظر و خبر سرشار از سرّ؛ و اینکه چه رمزی در این مقارنت و مطابقت شب قدر با صلای فزت و رب الکعبه علی نهفته است... در این شب‌ها بجاست تا به قدر وسع اندیشه و قدرت بال پرواز خویش در آسمان معارف علوی به او بیندیشیم و به رسم ناب و منش تابناکش تشبه جوییم تا ما نیز در زمره رستگاران درآییم.
در جهانی همه شور و همه شر
ها علی بشر کیف بشر
شبروان مست ولای تو علی
جان عالم به فدای تو علی

 


همزمان با ايام شهادت مظلومانه مولي الموحدين حضرت علي ابن ابيطالب عليه السلام مراسم سوگواري و عزاداري آن حضرت با حضور قشرهاي مختلف مردم و رهبر معظم انقلاب اسلامي در حسينيه امام خميني(ره) برگزار شد.
در اين مراسم، بعد از نماز ظهر شركت كنندگان در عزاي شهادت جانكاه و مظلومانه مولاي متقيان حضرت علي عليه السلام به سوگواري پرداختند.

 


یک پایگاه خبری در گزارشی تحلیلی به کشورهای غربی توصیه کرد که برای پیشبرد مذاکرات هسته‌ای با ایران، برنامه غنی‌سازی این کشور که تهدیدی برای هیچ ‌کس نیست، را به رسمیت بشناسند.
خلیج تایمز در این گزارش که به قلم «جاناتان پاور» نوشته شده، آورده است: جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه تهدیدی علیه کشورهای جهان نیست علی‌رغم آنکه «میت رامنی» نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر آمریکا مدعی شده بود که ایران تهدیدی علیه کشورهای جهان است. رهبری ایران بارها اعلام کرده‌اند که ساخت و استفاده از سلاح هسته‌ای مغایر با آموزه‌های دین اسلام است.
ایران در طول 20 سال گذشته علیه هیچ کشوری دست به تجاوز نظامی نزده است با این حال چگونه می‌توان مدعی شد که آن کشور درصدد ساخت سلاح هسته‌ای است.
نویسنده در ادامه مقاله خود به دولت‌های غربی توصیه می‌کند که راهکار دیپلماتیک را برای رفع مشکلات‌شان با ایران ادامه دهند و در این باره می‌افزاید:‌«بگذارید صادقانه و منصفانه بگویم در صورتی که کشورهای غربی در جریان مذاکرات هسته‌ای با جمهوری اسلامی ایران غنی‌سازی اورانیوم توسط آن کشور را به رسمیت شناسند امکان پیشرفت مذاکرات وجود خواهد داشت. باید واقعیت را پذیرفت. تهدیدات از نوع جنگ سرد با فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی به پایان رسید و دیگر وجود ندارند.»
به گزارش باشگاه خبرنگاران، نویسنده با اشاره به موضع دوگانه کشورهای غربی و بخصوص آمریکا در مورد سلاح‌های هسته‌ای می‌نویسد: «دولت آمریکا در حالی پیرامون برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران ادعاهایی را مطرح کرده است که خود از سوی دیگر به دولت پاکستان علی‌رغم داشتن سلاح هسته‌ای کمک‌های مالی، نظامی و امنیتی ارایه می‌کند. این وضعیت به حدی است که «رابرت گیتس» وزیر دفاع وقت آمریکا اظهار داشت که «دولت آمریکا با وجود پاکستانی مجهز به سلاح هسته‌ای احساس امنیت می‌کند. این در حالی است که نمایندگان کنگره آمریکا نیز همکاری نزدیکی با اعضای لابی‌های اسلحه‌سازی آمریکا دارند و به آنان کمک می‌رسانند.»

 


سفیر و معاون نماینده دایم کشورمان در سازمان ملل متحد از رویکرد دوگانه برخی کشورهای غربی در محکوم نکردن نقض حقوق اولیه انسانی توسط گروه‌های افراطی و تروریستی در سوریه انتقاد کرد.
غلامحسین دهقانی در جلسه مجمع عمومی سازمان ملل که در خصوص نقض حقوق بشر در سوریه برگزار شده بود، از رویکرد دوگانه برخی کشورهای غربی در محکوم نکردن نقض حقوق اولیه انسانی توسط گروه‌های افراطی و تروریستی در سوریه انتقاد کرد.
وی تصمیم کشورهای غربی برای ارسال سلاح‌های پیشرفته جهت گروه‌های افراطی و غیرمسئول در سوریه را باعث تشدید نقض حقوق بشر و طولانی شدن بحران در سوریه دانست.
دهقانی خاطرنشان کرد: گروه‌های افراطی و تروریستی و حامیان آنها بایستی در قبال عملکرد خود پاسخگو باشند و در این چارچوب از کمیسیون تحقیق درباره شرایط حقوق بشر در سوریه می‌خواهیم که با توجه به مسئولیت سنگین خود، در قبال اقدامات گروه‌های افراطی که باعث طولانی‌تر شدن بحران و افزایش خشونت در سوریه و منطقه می‌شود، موضعی قوی اتخاذ کند.
سفیر و معاون نماینده دایم کشورمان در سازمان ملل در ادامه با اشاره به حملات گروه‌های افراطی به مکان‌ها و حرم‌های مقدس ادیان و مذاهب مختلف در سوریه و اقدام به تخریب گنبد و بارگاه و بی‌حرمتی به آن‌ها، تصریح کرد: از آنجا که این اقدامات می‌تواند درگیری‌های مذهبی بین پیروان مذاهب مختلف را تشدید کند، از کمیسیون تحقیق انتظار می‌رود که این اقدامات را محکوم کرده و از طرف‌های ذی‌ربط بخواهد که قداست این مکان‌های متعلق به مسلمانان و مسیحیان حفظ شده و از اقدامات مشابه در آینده خودداری شود.
وی در پایان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همانگونه که در گذشته بارها اعلام کرده است، هرگونه خشونت و نقض حقوق بشر براساس دیدگاه‌های مذهبی و یا اعتقادات را محکوم کرده و بر این اعتقاد است که تنها راه همزیستی بین مذاهب تضمین احترام به عقاید و باورهاست.

 


ایران اسلامی در دومین شب از لیالی پرفیض قدر، مملو از عطر دل‌انگیز و روح‌بخش دعا و نیایش  و نور قرآن بود.
مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و مرقدهای مطهر امامزادگان و سایر اماکن مذهبی از اوایل دوشنبه‌شب تا هنگام سحر، میزبان مومنان روزه داری بود که با شب زنده‌داری و الغوث الغوث‌گویان، دعای پرفیض جوشن‌کبیر و اسماء اعظم الهی را زمزمه کردند.
عاشقان و دلباختگان امامت و ولایت همچنین در شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان شب شهادت مـولای متقیان حضرت علی‌(ع)، در رثای آن اسوه عدالت و تقوی و مظهر شجاعت، مردانگی و انسانیت اشک ماتم ریختند.
به گزارش واحد مرکزی خبر،مردم میهن اسلامی، این منادیان حریم بندگی در ادامه دومین شب پرنور قدر، قـرآن بر سر گرفتند و با شفیع قرار دادن این کتاب آسمانی و 14 نـور پـرفروغ خاندان عصمت و طهـارت‌(ع)، بـه عجـز و انابـه بـه درگـاه خداوند رحمان و رحیم پرداختند و شفاعت این 2 یادگار رسول خدا، حضرت محمد(ص) را در روز جزا از درگاه خداوند آمرزشگر و مهربان مسئلت کردند.
سخنرانان نیز در این مـراسم روحـانی بـا بیان ویژگی های شب های پربرکت قدر، اهمیت این شب ها و فضائل امیر مومنان حضرت علی‌(ع) و واقعه غم انگیز شهادت ایشان را تبیین کردند.
درشهرهای مقدس مشهد وقم هزاران ایرانی در حرم منور حضرت رضا‌(ع) وکریمه اهل بیت(س)گرد هم آمدند تا با عرض تسلیت شهادت جانسوز امام علی‌(ع)، با خواندن نماز و دعا و بابه سرگرفتن قرآن کریم در ویژه برنامه‌های این شب شرکت کنند.
در این مراسم که با حضور گسترده قشرهای مختلف مردم و برخی چهره‌های فرهنگی برگزار شد، شرکت کنندگان پس ازقرائت دعای جوشن‌کبیر و مراسم قرآن به سر در عزای مولای متقیان سینه‌زنی کردند.
دسته‌های عزاداری با حضور آیات عظام وحید و صافی گلپایگانی برپا شد
همزمان با سالروز شهادت حضرت علی(ع) و بیست و یکم ماه مبارک رمضان دسته‌های عزاداری با حضور دو تن از مراجع تقلید برگزار و این مراجع با پای پیاده به حرم مطهر حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) مشرف شدند.
به گزارش ایسنا، آیت‌الله وحیدخراسانی و آیت‌الله صافی گلپایگانی روز سه‎شنبه هشتم مردادماه مصادف با بیست و یکم رمضان سالروز شهادت امیرالمومنین علی(ع) هر یک جداگانه در قالب دسته‌های عزاداری و با پای پیاده رهسپار حرم‌های مطهر امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) شدند.
روز سه‌شنبه بیست و یکم ماه مبارک رمضان مجلس توسل و ذکر مصیبتی به مناسبت شهادت حضرت علی(ع) در بیت آیت‌الله وحید خراسانی در قم، برگزار شد و پس از آن آیت‎الله وحیدخراسانی همراه با عزاداران علوی به سمت بارگاه ملکوتی کریمه اهل‏‌بیت(س) حرکت کردند.
همچنین آیت‌الله صافی گلپایگانی به همراه هیات عزاداری، از مدرسه علمیه مرحوم آیت‌الله خویی مشهد به سمت حرم ثامن الحجج حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) حرکت و عزاداری کردند.
این مراسم معنوی با حضور علما، فضلا، اساتید حوزه، طلاب و اقشار مختلف مردم برگزار شد.
این آئین‌ها بر اساس سنتی دیرینه برخی از مراجع تقلید در ایام خاص همچون روز شهادت حضرت علی(ع)، شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و شهادت امام صادق(ع) است که با پای پیاده در دسته‌های عزاداری شرکت می‎کنند.

 


کدام طبیب و حبیب را می‌خوانی در کنار کودک معصومت؟ طالب درمان کدام دردی که اینگونه خودت را به معشوقه ابدی و ازلی نزدیک کرده‌ای و عقده‌گشایی می‌کنی؟
به گمانم طبیب تو از تو به خودت نزدیکتر است که اینگونه به تو اذن دخول در محفل راز و نیاز عاشقانه داده و معصومیت کودکت را گواه گرفته است.

 


در آخرین هفته کاری دولت دهم، ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی بدون تشکیل جلسه به کار خود پایان داد.
به گزارش فارس، با به پایان رسیدن آخرین هفته کاری دولت دهم، کار ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی نیز به پایان رسید.
گرچه برخی از احتمال تشکیل جلسه‌ای برای جمع‌بندی کارها و تلاش‌های صورت گرفته در دولت دهم برای مبارزه با مفاسد اقتصادی خبر می‌دادند، اما جلسه آخر که قرار بود روز دوشنبه برگزار شود، عملا تشکیل نشد.
ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی به منظور مبارزه با ارتشا و فساد مرکب از نمایندگان سه قوه مقننه، قضاییه و مجریه تشکیل شد که ریاست آن با معاون اول رئیس‌جمهور بود و جلسات آن هر 2 هفته یک‌بار برگزار می‌شد.

 


دیوید آلبرایت، رئیس موسسه علوم و امنیت بین‌المللی به همراه سرنا کلر ورگانتینی در یک جنگ روانی جدید گزارشی را علیه برنامه هسته‌ای ایران تهیه کرده‌اند تا باب یک نگرانی تازه را درخصوص برنامه هسته‌ای ایران باز کنند.
در این گزارش به ظرفیت غنی‌سازی از طریق لیزر در ایران پرداخته و ادعا شده است: ایران فعالیت‌های بسیاری را انجام داده که باعث تردید دراین‌باره می‌شود که فعالیت‌هایش در زمینه غنی‌سازی لیزری را متوقف نکرده است.
در این گزارش به تصاویری که از طریق ماهواره‌های تجاری از یک سایت تهیه شده اشاره و ادعا گردیده است که این سایت که در آن فعالیت‌های غنی‌سازی لیزری تا سال 2003 انجام می‌گرفت گسترش یافته است.
این گزارش با بررسی مقالات علمی ایران در مجلات علمی، مقایسه نویسندگان و سازمان‌های وابسته آن‌ها و اقداماتی نظیر این به نتیجه می‌رسد که ایران لیزرهای پیشرفته‌ای را تولید کرده است که برای استفاده در غنی‌سازی اورانیوم مناسب هستند.
به گزارش ایسنا در این گزارش حتی پیشنهاد تحریم سازمان‌ها و افراد خاص مرتبط با این برنامه را می‌دهد و هشدار می‌دهد که دیگر کشورها مراقب خریدهای ایران در این زمینه باشند. نویسندگان این گزارش نتیجه‌گیری‌های خود را نشان‌دهنده لزوم تصویب پروتکل‌ الحاقی توسط ایران و نیز پذیرش دیگر اقدامات مربوط به راستی‌آزمایی توسط ایران در اسرع وقت می‌دانند.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10