(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنجشنبه 10 مرداد 1392 - شماره 20556

اهدای اعضای بدن 2 مرگ مغزی به بیماران نیازمند
تهران آماده برگزاری راهپیمایی روز قدس می‌شود
حمله اشرار محله جیحون به آمر به معروف
ضرب‌الاجل صندوق رفاه به دانشجویان بدهکار
اعتراض به پلمب یک مدرسه در تهران به خاطر عدم پرداخت اجاره‌بها
داروهای انبار شده گمرک در آستانه ترخیص
شکارچی موتورسیکلت‌های سنگین به دام افتاد
محدودیت‌های ترافیکی آخر هفته
معاون میراث فرهنگ کشور اعلام کرد
نمایش 67 سردیس از بزرگان دین
آلودگی ریزگردها به اورانیوم تکذیب شد
تا مهر انجام می‌شود
نصب 20 دوربین جدید ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز
ورود کامیون به منزل مسکونی در راین 2 کشته برجای گذاشت
حوادث کوتاه از کشور
مکالمه تلفنی عامل واژگونی قطار مرگ
کوچولوی سنگین وزن
قتل 2 روزنامه‌نگار فیلیپینی
ارتش مهدکودکی‌ها
4 میلیون دلار غرامت چهار روز زندان
   


اصفهان- خبرنگار کیهان:
7 عضو بدن دو بیمار مرگ مغزی در اصفهان به بیماران نیازمند پیوند اهدا شد.
رامین اصغرزاده 20 ساله که دچار مرگ مغزی شده بود، با رضایت خانواده‌اش و پس از طی مراحل قانونی تایید مرگ مغزی تحت عمل جراحی برداشت اعضا قرار گرفت و کبد، قلب و دو کلیه به بیماران نیازمند عضو اهدا شد.
همچنین کبد و دو کلیه حسین متقی‌زاده‌جزی 47 ساله نیز که دچار مرگ مغزی شده بود به بیماران نیازمند عضو واگذار شد.

 


رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی گفت: به منظور برپایی هر چه باشکوه‌تر مراسم راهپیمایی روز قدس، تمهیدات لازم در زمینه مسایل امنیتی، انتظامی و نیز ترافیکی توسط پلیس‌های تخصصی اندیشیده شده است.
سردار تقی مهری درباره تمهیدات پلیس برای روز جهانی قدس، اظهار داشت: این روز، یکی از بهترین و تاثیرگذارترین یادگارهای رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران محسوب می‌شود.
وی افزود: روز جهانی قدس، در واقع نمادی از وحدت و همبستگی ملل مسلمان در دفاع از حقوق ستمدیدگان و مقابله با ظلم است.
این مقام ارشد انتظامی به اتخاذ پلیس برای راهپیمایی روز قدس اشاره کرد و افزود: در این روز برای طول مسیر، محل قرائت قطعنامه و برنامه‌های پیرامون آن در سراسر کشور، تدابیر ویژه‌ای اتخاذ شده است.رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی از آمادگی صددرصدی پلیس برای تامین نظم و امنیت روز قدس خبر داد و گفت: به منظور برپایی هر چه باشکوه‌تر مراسم راهپیمایی روز قدس، تمهیدات لازم در زمینه مسایل امنیتی، انتظامی و نیز ترافیکی توسط پلیس‌های تخصصی اندیشیده شده و پلیس همه نقاط را پوشش خواهد داد.سردار مهری همچنین از هموطنان و راهپیمایان روز جهانی قدس خواست با ماموران پلیس همکاری لازم را داشته باشند.
آمادگی
سازمان آتش نشانی
صدها آتش‌نشان در حاشیه 8 محور راهپیمایی گسترده روز جهانی قدس استقرار می‌یابند تا در موارد ضروری امدادرسانی کنند.
به گزارش پایگاه خبری 125، در این مراسم آتش‌نشانان تهرانی از ساعت 8 صبح تا پایان نمازجمعه در دانشگاه تهران استقرار خواهند داشت.در این مراسم تعداد 163 آتش‌نشان به همراه 33 دستگاه خودروی سبک و سنگین آتش‌نشانی و نجات و نیز 31 موتورسوار با تجهیزات ایمنی در 64 نقطه تعیین شده در ورودی و خروجی میادین اصلی شهر و خیابان‌های منتهی به دانشگاه تهران، مستقر می‌شوند.
براساس این گزارش، کارکنان سازمان آتش‌نشانی تهران اعم از مدیران و فرماندهان عملیاتی و ستادی و آتش‌نشانان نیز همگام با مردم ضمن شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس با حمایت از مردم مظلوم فلسطین، نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی ابراز انزجار خواهند کرد.
خدمات مترو در روز قدس
شرکت بهره‌برداری مترو تهران از کاهش فاصله گذر مترو تهران برای جابجایی سریع‌تر مسافران در روز قدس خبر داد.
بنا بر گزارش رسیده، در خط 1 و 2، حرکت قطارها تا پایان مراسم روز قدس طبق روال روزهای غیرتعطیل خواهد بود و در خط 4 نیز فاصله حرکت قطارها به نصف روزهای تعطیل کاهش می‌یابد.
وی گفت: برای راحتی نمازگزاران و راهپیمایان، از صبح جمعه خدمات مترو در خطوط شهر تهران رایگان است و تا پایان مراسم ادامه خواهد داشت.

 


اشرار محله جیحون در پاسخ به تذکر یکی از شرکت‌کنندگان مراسم شب قدر به جهت عریان بودن یکی از همپالکی‌هایشان مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفت.
بنابر گزارش فارس، در شب شهادت مولای متقیان یکی از اهالی محله جیحون خیابان صاحب زمان واقع در منطقه 10 تهران پس از مراسم احیای شب قدر در حال مراجعت به منزل بوده است که مشاهده می‌کند یکی از اشرار محل با پوشش بسیار نامناسب (تقریبا عریان) وقیحانه در خیابان ایستاده است و هنگامی که مورد تذکر فرد آمر به معروف قرار می‌گیرد به همراه دو تن از اشرار دیگر و با استفاده از چوب، میلگرد و قمه فرد ناهی از منکر را مورد تهدید، فحاشی و هتاکی قرار داده و این فرد را جلوی چشمان خانواده مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند.
گفتنی است این افراد شرور بارها در موضوعات مختلف اقدام به تهدید و ارعاب اهالی نموده‌اند که در مواردی اهالی محل اقدام به شکایت از این اشرار کردند اما متاسفانه با مسامحه دستگاه‌های مسئول، صبح روز بعد آزاد شدند.

 


رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت با اشاره به مهلت بازپرداخت وام برای دانشجویان مستنکف، گفت: از اول مهر برای افراد بدهکار به صندوق جریمه 12 درصدی لحاظ می‌شود.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، فرهاد جعفری با اشاره به این که تعداد دانشجویان بدهکار به صندوق رفاه دانشجویان 700 هزار نفر است، افزود: این افراد همه بدهکار محسوب نمی‌شوند و تعدادی از آنها به دلایلی مشغول معافیت‌هایی‌اند از جمله این که در مقاطع بالاتر پذیرفته شده باشند، اما افرادی که بدهی خود را پرداخت نکرده‌اند و به عبارتی مستنکف محسوب می‌شوند، تعداد قابل توجهی هستند که اقداماتی نیز در این رابطه انجام شده است.
وی افزود: عده زیادی از دانشجویان کشور نیازمند دریافت وام هستند و با این پول‌ها زندگی می‌کنند، اما این پول‌ها دست عده‌ای از فارغ‌التحصیلان است که متاسفانه به دلایلی نظیر بی‌توجهی و فراموشی این مبالغ را پرداخت نمی‌کنند. وی با اشاره به اقداماتی که برای اطلاع‌رسانی به بدهکاران انجام شده است، گفت: پیگیری‌های مکرر در حال انجام است و حتی طی دو سال گذشته احضاریه‌های کتبی برای افراد بدهکار فرستاده شده است.
رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، اظهار داشت: به میمنت ماه مبارک رمضان افرادی که به این صندوق بدهی دارند، اگر تا پایان شهریور بدهی خود را بپردازند، مشمول جریمه نمی‌شوند، اما از اول مهر ما برای افراد بدهکار جریمه لحاظ می‌کنیم.
وی درباره موارد معافیت از پرداخت بدهی به صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت گفت: ما به هیچ وجه ریالی از پولی که توزیع می‌شود را به موجب قانون نمی‌توانیم ببخشیم و معافیت‌ها تنها به صورت تعلیق بازپرداخت است که در موارد خدمت سربازی و قبولی در مقاطع بالاتر تا زمان پایان یافتن دوره اقساط عقب می‌افتد.

 


والدین و دانش‌آموزان یک دبستان دولتی در تهران در مقابل ساختمان وزارت آموزش و پرورش تجمع و نسبت به پلمب درب این مدرسه توسط مالک اعتراض کردند.
دبستان پسرانه دولتی شهید منتظری با ظرفیت ثبت‌نام 500 دانش‌آموز به صورت استیجاری در منطقه 6 خیابان جمالزاده شمالی شهر تهران قرار دارد.
مدرسه مذکور چند سالیست مشکل پرداخت اجاره‌بها داشت و در نهایت مالک پس از اتمام قراردادش با وزارت آموزش و پرورش و در ابتدای سال جاری اقدام به اخذ حکم تخلیه می‌کند و در نهایت 25 تیرماه سال جاری موفق به پلمب درب مدرسه می‌شود.
این درحالیست که دانش‌آموزان این دبستان پسرانه در کلاس‌های تابستانی این مدرسه ثبت‌نام و شهریه پرداخت کرده‌اند.
قاسم مستقیم مدیرکل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات آموزش و پرورش با حضور در جمع معترضین در مسجد این وزارتخانه ضمن تاکید بر تلاش وزارتخانه برای پیگیری و حل مشکل مربوط به این مدرسه گفت: هم‌اکنون در شهر تهران علاوه بر این مدرسه حدود هفت مدرسه دیگر نیز در حال پلمب شدن توسط مالکین قرار دارند.
در این جلسه مقرر شد امروز دوشنبه مالک به همراه وکیلش برای مذاکره حضوری به وزارت آموزش و پرورش مراجعه کند.
بنابراین گزارش مقرر شد یا ملک با ملک دیگری معاوضه شود و یا با کمک خیرین خریداری شود.
جمعی از والدین دانش‌آموزان در گفت‌و‌گو با ایسنا، با اشاره به اینکه وزارت آموزش و پرورش چندین سال است در پرداخت اجاره بهای این مدرسه با مشکل مواجه است، گفتند: تا به حال تذکرات زیادی داده شده است و هر ساله والدین و دانش‌آموزان با مشکلاتی در این زمینه مواجه بوده‌اند چرا که مالک بارها به دلیل پرداخت نشدن مبلغ اجاره معترض بوده و یا اقدام به اخذ حکم تخلیه می‌کرده است، اما برای اولین بار است که این مدرسه پلمب می‌شود.

 


رئیس اتحادیه واردکنندگان دارو ابراز امیدواری کرد که مشکل انباشت حجم عظیم دارو در گمرک‌های داخلی در آینده نزدیک حل شود.
ناصر ریاحی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه وزارت بهداشت پذیرفت تا داروهای انباشت شده در گمرک با تعهد این وزارتخانه ترخیص شوند، افزود: وزارت بهداشت از ما فهرستی از داروهای انباشت شده در گمرک و همچنین واردکنندگان این داروها را خواسته است که این فهرست شامل حدود 70 وارد کننده عمده دارو می‌شود.
او با اشاره به اینکه تاکنون دست‌کم 20 واردکننده نامه‌های مربوط به خود را از وزارت بهداشت گرفته و سایر واردکنندگان نیز در حال دریافت این نامه هستند، افزود: براساس تعهداتی که قرار است واردکنندگان بدهند آنها باید ظرف سه ماه بدهی خود را که شامل مابه‌التفاوت نرخ ارز مرجع با مبادله‌ای می‌شود، تسویه کنند.
وی افزود: به نظر می‌رسد تا پایان امروز یا روزهای آینده خبرهای خوبی در مورد حل مشکل انباشت دارو در گمرک‌های کشور بشنویم و مشکل کمبود دارو در بازار نیز تا حدود زیادی برطرف شود.
رئیس اتحادیه واردکنندگان دارو با اشاره به اینکه براساس اطلاعات قبلی حدود 70 میلیون دارو در گمرک‌های داخلی انباشت شده اما ظاهراً حجم داروهای انباشت شده بیش از این مقدار است، عنوان کرد: برخی از واردکنندگان حتی مابه‌التفاوت نرخ ارز مرجع و مبادله‌ای را هم پرداخت کرده‌اند اما به دلیل نقایصی که در پورتال ارزی وجود دارد کارهای اداری آنها به منظور ترخیص دارو به مشکل خورده است. بعضی موارد در پورتال ارزی پیش‌بینی نشده که همین باعث اختلال در کار ترخیص داروهای وارداتی از گمرک شده است.
ریاحی با بیان اینکه واردات دارو سالانه به حدود یک میلیارد دلار می‌رسد، گفت: این واردات بیشتر از اروپا و آمریکا انجام می‌شود و عمدتاً شامل داروهای مربوط به بیماری‌های خاص است که مشابه ساخت داخل ندارند. ضمن اینکه به درصد بسیار کمی از داروهای مشابه ساخت داخل هم مجوز واردات داده می‌شود.
همچنین مدیر کل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو اعلام کرد: طی هماهنگی به عمل آمده با مدیر کل گمرک و قول مساعد وی در هفته گذشته، بنا شد با تعهد سازمان غذا و دارو مبنی بر تسویه حساب شرکت‌های وارد کننده دارو و ارسال درخواست‌ها از سوی این سازمان، داروهای مانده در گمرک به تدریج ترخیص شوند.
مصطفی کریمی با بیان اینکه از دو روز گذشته اقدامات و پیگیری‌های لازم برای ترخیص داروها از گمرک آغاز شده است، عنوان کرد: تاکنون 188 ثبت سفارش را به گمرک اعلام کردیم و 9 شرکت وارد کننده مشغول انجام امور مربوط به ترخیص کالاهای خود در گمرک هستند.
مدیر کل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو اعلام کرد: میزان 188 ثبت سفارش انجام شده که شامل داروهای متفاوتی از جمله داروهای بیماران خاص نظیر فاکتور 8، فاکتور 9 و مانند آن می‌شود و به حدود 165 میلیون یورو می‌رسد.به گفته کریمی، ترخیص این داروها با ارز مبادله‌ای صورت خواهد پذیرفت.
وی همچنین درباره دستور شورای عالی امنیت مبنی بر ترخیص 5/2 میلیارد دلار کالای اساسی با ارز مرجع که یک میلیارد دلار آن مربوط به داروست نیز گفت: این بحث مربوط به در نظر گرفتن خط اعتباری برای شرکت‌ها به منظور جبران نقدینگی آنهاست.

 


مردی که با سلاح سرد به کمین موتورسیکلت‌‌های سنگین و خودروهای لوکس می‌نشست در حین درگیری خونین توسط پلیس بازداشت شد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ چند روز پیش عوامل گشتی پلیس تهران در حین انجام وظیفه در محدوده پارک فدک بودند، که ناگهان مشاهده کردند، دو نفر به شدت با یکدیگر درگیر هستند، به طوری که یک نفر از آنان با چاقو قصد آسیب رساندن به دیگری را داشت.
ماموران واحد گشتی سریعا وارد صحنه درگیری شده و هر دو عامل درگیری را بازداشت و به مقر انتقال دادند.
در بررسی‌ها و بازجویی‌ها مشخص شد که فردی که چاقو در دست داشت به نام محسن یکی از اراذل و اوباش سطح یک بوده و دارای چندین فقره سابقه کیفری در خصوص سرقت و نزاع می‌باشد.
فرد دیگر نیز خود را پژمان 21 ساله معرفی کرد و به ماموران گفت: در حال تردد با موتورسیکلت 400 سی‌سی بودم که ناگهان این مرد به بهانه خرید موتورسیکلت من را به مکانی خلوت کشید و ناگهان با کشیدن چاقو و ضرب و شتم من قصد سرقت موتورسیکلتم را داشت که در همین حین ماموران انتظامی سر رسیدند.
بنابر اظهارات پژمان ماموران تحقیقات فنی و پلیسی خود را از متهم آغاز کردند و در نهایت متهم در خلال تحقیقات به چندین مورد سرقت خودرو لوکس و موتورسیکلت سنگین در پایتخت به همین روش اعتراف کرد.

 


محدودیت‌های ترافیکی جاده‌های کشور از سوی پلیس راه کشور به شرح زیر اعلام شد.
تردد موتورسیکلت تا ساعت 24 روز جمعه از محورهای کرج-چالوس، هراز، فیروزکوه و محور تهران - سمنان - مشهد و بالعکس ممنوع است.
محدودیت در محور کرج - چالوس
تردد انواع تریلر و کامیون از محور کرج - چالوس کماکان ممنوع است. تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 15 تا 24 روز جمعه از کرج به سمت مرزن‌آباد ممنوع بوده و با اعلام مامورین پلیس‌راه در محل تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 18 تا 24 از 15 کیلومتر بالای مرزن‌آباد (دزبن) به سمت کرج بصورت یکطرفه خواهد بود.
محدودیت در محور هراز
تردد تریلرها از محور هراز کماکان ممنوع است. تردد کامیونها و کامیونت‌ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 12 تا 23 روز پنجشنبه و همچنین از ساعت 6 تا 23 روز جمعه 11 مرداد از محور هراز ممنوع است.
محدودیت محور
زاهدان - زابل
تردد تریلرها و کامیونها به استثنای حاملین موادسوختی و فاسد شدنی از ساعت 16 تا 20 روزهای پنجشنبه و جمعه از محور زاهدان - زابل و بالعکس ممنوع است.
همچنین مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با شماره تلفن 88255555 (ده خط) به طور شبانه‌روزی پاسخگوی وضعیت راه‌های کشور و امدادرسانی احتمالی به هموطنان است.
محدودیت محور دماوند
تردد تریلرها به استثنای حاملان موادسوختی و فاسد شدنی از ساعت 6 تا 23 روز جمعه از تهران به قائم‌شهر و بالعکس ممنوع است.

 


معاون میراث فرهنگی کشور به نمایش 67 سردیس از شخصیت‌های مختلف در موزه بزرگان دین در مجموعه ارگ آزادی اشاره کرد و گفت: موزه‌های ارگ‌ آزادی در ورودی جدا از در ورودی سازمان میراث فرهنگی دارند.
آتوسا مومنی در گفت و گو با فارس درباره علت تاخیرهای چندین باره در زمان افتتاح موزه بزرگان دین در مجموعه ارگ آزادی تهران اظهار داشت: این موزه، آماده بود اما به دلیل تعدد برنامه‌ها و تداخل آنها با هم، چندین بار زمان افتتاح این موزه به تاخیر افتاد.
وی درباره شرایط بازدید مردم از موزه بزرگان دین و موزه هنرهای سنتی در مجموعه ارگ آزادی که ساختمان اداری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نیز در آنجا قرار دارد، گفت: یکی از درهای مجموعه ارگ آزادی در خیابان آزادی به بازدید مردم از این موزها اختصاص یافته که درحال حاضر مسائل امنیتی آن در حال حل شدن است.
معاون میراث فرهنگی کشور افزود: در نتیجه مردم برای بازدید از این موزه‌ها با مشکلی مواجه نخواهند شد.

 


در حالی که چندی پیش خبری مبنی بر آلودگی ریزگردها به اورانیوم و نوعی قارچ خطرناک منتشر شد اما رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان محیط زیست همچنان ریزگردها را عاری از اورانیوم و هرگونه بیماری می‌داند.
امیر فاتح وحدتی در ‌گفت‌وگو با ایسنا افزود: اگر آنطور که گفته می‌شود کسی تحقیقی در این زمنیه انجام داده و وجود اورانیوم در ریزگردها را ثابت کرده، باید آن را به سازمان حفاظت محیط زیست نشان دهد.
وی ادامه داد: سال گذشته دانشگاه شهید چمران تحقیقی را در این زمینه انجام داد که این تحقیق نشان می‌دهد ریزگردها آلوده نیستند و تاکنون نیز گزارشی خلاف آن ارائه نشده است.
رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان محیط زیست درباره میزان غلظت ریزگردها در سال جاری، اظهار کرد: در سال 92 نسبت به سال‌های گذشته کم‌ترین حجم ریزگردها را داشته‌ایم که میزان کاهش آن در پایان سال اعلام خواهد شد.

 


مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهر تهران از نصب 20 دستگاه دوربین جدید ثبت تخلفات عبور از چراغ قرمز در پایتخت تا مهرماه خبر داد.
حجت‌الله بهروز با بیان این مطلب اظهار کرد: تقاطع‌ها مهمترین گلوگاه‌های ترافیکی در سطح معابر شهری هستند و حل معضلات و گره‌های ترافیکی آنها با رویکردی منسجم و یکپارچه گامی حیاتی و اساسی در ساماندهی ترافیک شبکه معابر سطح شهر است.
وی تصریح کرد: طی سال‌های اخیر برای نظارت بهتر و دقیق‌تر بر وضعیت و تردد تقاطع‌ها، سیستم ثبت تخلفات عبور از چراغ قرمز در شهر اجرایی شده که تا پایان مهرماه تعداد تقاطع‌های مجهز به این سیستم افزایش خواهد یافت و در تلاشیم که در نیمه نخست امسال 20 دوربین جدید ثبت تخلفات عبور از چراغ قرمز را در تهران راه‌اندازی کنیم.
بهروز افزود: تاکنون تعدادی از تقاطع شهر به سیستم ثبت تخلفات عبور از چراغ قرمز مجهز شده‌اند که در تلاشیم این سیستم را در سایر تقاطع‌های مهم و پرتردد شهر به کارگیری کنیم تا شاهد کاهش تخلفات در تقاطع‌ها باشیم.
وی خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی از رانندگان مرتکب تخلف عبور از چراغ قرمز می‌شوند و هنگام زرد بودن چراغ راهنمایی به جای توقف پشت خط عابر پیاده بر سرعت خود می‌افزایند تا پشت چراغ قرمز نمانند و درست زمانی که چراغ قرمز است عرض تقاطع را طی می‌کنند.
مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهر تهران ادامه داد: بی‌توجهی برخی از رانندگان و عبور از چراغ قرمز منجر به بروز تصادف و حوادث ناخوشایندی می‌شود که با اجرای طرح ثبت تخلفات عبور از چراغ قرمز از میزان این تخلفات کاسته خواهد شد و امید است که همه رانندگان خود را موظف بدانند که به محض زرد شدن چراغ راهنمایی پشت خط عابر پیاده توقف کنند تا عابران بتوانند بدون خطر و به راحتی از تقاطع عبور کنند.

 


ورود یک دستگاه کامیون به یک خانه مسکونی در شهر راین به دلیل نقص در سیستم ترمز موجب جان باختن دو نفر شد.
به گزارش خبرگزاری فارس از راین، حوالی ساعت 9 صبح دوشنبه یک دستگاه کامیون هنگام ورود از جاده ورودی آبشار راین به داخل شهر به دلیل نقص در سیستم ترمز و ترکیدگی لاستیک خودرو وارد یک باب منزل مسکونی شد.بر اثر این سانحه دلخراش راننده کامیون و راکب یک دستگاه موتورسیکلت که در محل میدان حضور داشت در دم جان باختند.فرمانده پلیس راه ماهان علت این سانحه را نقص در سیستم ترمز کامیون، ترکیدگی لاستیک، سرعت بالا و عدم توانایی راننده در کنترل خودرو عنوان کرد.علی رضایی افزود: در این سانحه، کامیون با یک دستگاه موتورسیکلت، یک دستگاه خودروی پراید و یک دستگاه وانت بار پیکان برخورد کرد که بر اثر این برخورد راکب موتورسیکلت جان خود را از دست داد و یکی از سرنشینان خودروی پراید زخمی شد که بلافاصله به یکی از مراکز درمانی کرمان منتقل شد.

 


تصادف موتورسوار
اراک-خبرنگار کیهان:
در اثر برخورد یک دستگاه تریلر با یک دستگاه موتورسیکلت در شهر ساوه، راکب موتورسیکلت مجروح شد و پس از انتقال به بیمارستان بر اثر شدت جراحات درگذشت.
همچنین در اثر برخورد یک دستگاه موتورسیکلت در یکی از محورهای شهر خمین با گاردریل وسط جاده، راکب موتورسیکلت در دم جان باخت.
شناسایی محموله قاچاق
* محموله کالای قاچاق به ارزش تقریبی 400 میلیون ریال شامل لوازم کولر و ظروف چینی در محور دلیجان- اصفهان کشف و ضبط شد. این محموله در شیراز به مقصد قم بارگیری شده بود. متهم حامل کالای قاچاق به مرجع قضایی معرفی شد.
برخورد کمباین با سواری
زنجان- خبرنگار کیهان: در اثر برخورد یک دستگاه خودروی سواری پژو با یک دستگاه کمباین در محور زنجان- خدابنده یک تن کشته و 2 تن مجروح شدند. کارشناسان علت حادثه را انحراف به چپ خودروی سواری پژو، وحرکت ادوات کشاورزی در محل، و ساعات ممنوعه اعلام کردند.

 


مسئولان رسیدگی به پرونده خروج قطار مسافربری اسپانیا از ریل اظهار داشتند که راننده قطار در لحظه وقوع حادثه مشغول مکالمه تلفنی بوده است.
در پی خروج قطار مسافربری از ریل و کشته شدن 79 تن بررسی جزئیات علت حادثه آغاز شد و جعبه سیاه قطار مورد ارزیابی قرار گرفت.بررسی‌های اولیه حاکی از آن بود که پیش از وقوع حادثه، قطار با سرعت 190 کیلومتر در ساعت در حرکت بوده است. بازرسان این پرونده در جلسه دادگاه اظهار داشتند: راننده قطار تنها چند ثانیه پیش از وقوع حادثه ترمزهای آن را فعال کرده است.

 


«جاسلین» یکی از بزرگترین دختر بچه‌هایی است که در بیمارستان دانشگاه «لایپزیک» آلمان متولد شده است.
این دختربچه 5/6 کیلو وزن و حدود 23 اینچ قد دارد و به طور طبیعی متولد شده است.
جاسلین هم‌اکنون رکورد بزرگ‌ترین نوزاد متولد شده در آلمان را دارد. رکورد پیشین متعلق به یک پسربچه به نام «جاهد» بود که هنگام تولد نزدیک به 6 کیلو وزن داشت.گفتنی است در مارس سال جاری میلادی نیز نوزادی با وزن بیش از 7 کیلو در انگلیس به طور طبیعی متولد شده بود.براساس کتاب رکوردهای گینس تاکنون بزرگ‌ترین نوزاد متولد شده جهان در سال 1897 و با وزن 23 پوند (بیش از 10 کیلو) متولد شده است.

 


2 سرمقاله‌نویس یک روزنامه فیلیپینی با شلیک گلوله افراد ناشناخته کشته شدند.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شینهوا، 2 روزنامه‌نگار فیلیپینی در مانیل پایتخت این کشور با شلیک گلوله افراد ناشناخته کشته شدند.
«بونیفاچیو لورتو» و «ریچارد خو» ستون‌نویس‌های روزنامه «آکسیون انگایون» توسط افراد مسلح کشته شدند و ضاربان بلافاصله محل را ترک کردند.
هنوز عاملان این جنایت و علت قتل آنها مشخص نیست.

 


مهدکودک «آلبرت» در تایوان کودکان 3 تا 6 ساله را با تمرین‌های نظامی آموزش می‌دهد.
آنها روزانه 2 ساعت تمرین‌هایی الهام گرفته از حرکت‌های تکاورهای نظامی و ژیمناستیک را انجام می‌دهند.
برای نمونه آنها با دست از روی نرده‌های افقی رد می‌شوند، روی دست‌ها راه می‌روند و بسیاری از حرکت‌های استقامتی را انجام می‌دهند.
پدر و مادرها امیدوارند به این وسیله کودکان بتوانند از پس مشکلات آینده خود برآیند.
این در حالی است که برخی ارگان‌های آموزشی در همین کشور معتقدند چنین تعلیماتی می‌تواند برای کودکان در این سن و سال لطمه‌های جسمی و روانی به همراه داشته باشد.

 


یک دانشجو در ایالت کالیفرنیا که بیش از چهار روز در یک سلول بازداشتگاه پلیس به حال خود رها شده بود، چهار میلیون و 100 هزار دلار از دولت ایالات متحده غرامت گرفت.
به گزارش ایسنا، این جوان 25 ساله در سال 2012 میلادی در جریان یکی از بازرسی‌های پلیس شهر «سن دیگو» برای مبارزه با موادمخدر بازداشت شد ولی بعد از آن به وی گفته شد که اتهامی متوجه‌اش نیست اما تا چهار روز پس از آن هیچ‌کس به سلول او سر نزد.
«دنیل چونگ» می‌گوید که در این مدت ناچار بوده ادرار خود را بنوشد تا زنده بماند. او همچنین می‌گوید در این چهار روز به دلیل شرایط روانی نامناسب تلاش کرده بود روی بازوی خود برای مادرش پیامی بنویسد و در آن سلول انفرادی دچار وهم و خیال شده بود.
مقام‌های وزارت دادگستری آمریکا تایید کرده‌اند که در مصالحه با «دنیل چونگ» بر سر این مبلغ توافق کرده‌اند و این غرامت به وی پرداخت شده است.
یک بازرس وزارت دادگستری آمریکا در حال بررسی جزئیات این اتفاق است.
وکیل این جوان دانشجو می‌گوید: هنوز معلوم نیست چه طور این اتفاق افتاده و هیچ فردی هم تاکنون در این رابطه مواخذه نشده است.
پس از آن که «چونگ» از سلول نجات پیدا کرد، بدنش کم‌آب شده بود، کلیه‌اش از کار افتاده بود، دچار گرفتگی عضلانی شده بود و دستگاه تنفسی‌اش نیز آسیب دیده بود.
این مرد جوان که در آن چهار روز هفت کیلو وزن کم کرده بود، پنج روز را در بیمارستان گذراند تا حالش بهبود پیدا کند.
به گزارش بی‌بی‌سی، سلول بازداشتگاه هیچ روزنه و پنجره‌ای نداشته و در مدتی که دنیل چونگ در این سلول گیر افتاده بود به او هیچ آب و غذایی داده نشده بود.


 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10