(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنجشنبه 10 مرداد 1392 - شماره 20556

حدیث دشت عشق
دربی‌های تبریز و انزلی در هفته دوم برگزار می شود
استقلال ـ سپاهان؛ سوپر جام غیررسمی در لیگ
اخبار کوتاه از فوتبال
آمادگی جامعه ورزش برای حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس
تشکیل کمیته حقیقت‌یاب برای فروش ساختمان کمیته ملی المپیک
4 ایرانی در بین بهترین‌های تکواندوی جهان
کسب سومین طلا در المپیک ناشنوایان
تقابل تیم ملی بسکتبال با مالزی
تاکید علی‌آبادی بر تعلیق 3 فدراسیون ورزشی
ایران با 9 شمشیرباز در مسابقات جهانی
شرط فدراسیون تکواندو برای تمدید قرارداد سرمربی تیم ملی
سرانجام کشتی‌گیران نوجوان به کشور بازگشتند
   


از نوشته سرباز شهید «حمیدرضا راسخ» «آخرت است که به دنیا معنا می‌دهد»
شهادت هدیه‌ای است گرانبها از جانب خداوند تبارک و تعالی برای بندگان خالص خود که نصیب هر کس نمی‌شود. امروز میدان کار و فردا بازار مزد است. امروز عمل است بدون حساب و فردا حساب است بدون عمل.
حضرت علی(ع) می‌فرماید: «دنیا خانه عبور و آخرت خانه اقامت است.»
آخرت است که به دنیا معنی می‌دهد، برادرم دنیا جای کار و عمل است و آخرت مکان نتیجه‌گیری و حساب پس دادن است.
سرباز شهید «حمیدرضا راسخ»، سال 1342 در استان فارس متولد شد و در 15/12/1363 در سومار به شهادت رسید.
ستاد یادواره شهدای سرباز فارس

 


سرویس ورزشی-
هفته دوم لیگ برتر درحالی پنجشنبه شب با برگزاری 5 مسابقه آغاز می‌شود که قهرمانان لیگ و جام حذفی فصل گذشته در سوپر جام غیر رسمی برابر هم به میدان می‌روند.
هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران روز پنجشنبه (10/5/92) با پنج دیدار آغاز می‌شود و جمعه با سه بازی به پایان می رسد. در حساس ترین بازی پنجشنبه تیم های استقلال و سپاهان در ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر می‌روند. حساسیت سال‌های اخیر بازی استقلال و پرسپولیس یک طرف، اینکه استقلال قهرمان لیگ بوده و سپاهان قهرمان جام حذفی و این مسابقه را می‌توان به نوعی سوپر جام غیر رسمی فوتبال ایران هم دانست نیز طرف دیگر؛ اما آنچه این بازی را بیش از گذشته حساس و مهم کرده است قرار گرفتن شماره 8 که سال‌ها “زیدان آسیای” سکوهای آبی بود، مقابل استقلال است. مجتبی جباری که بعد از 9 سال و به خاطر اختلاف نظر با علی فتح‌الله‌زاده با استقلال وداع کرد، خیلی زود با پیراهن زردپوشان اصفهانی مقابل استقلال قرار می‌گیرد. از حاشیه‌ها که بگذریم، باید به این مسئله اشاره کرد که دو تیم پس از پیروزی در بازی نخست برای کسب سه امتیاز این بازی انگیزه بالایی دارند. استقلالی‌ها می‌خواهند با پیروزی در نخستین بازی خانگی، خود را از هفته‌های نخست به صدر جدول لیگ برتر نزدیک کنند و سپاهان هم برای اینکه استقلال نوار قهرمانی‌های متوالی این تیم را در لیگ برتر را فصل پیش پاره کرد، به فکر انتقام و رسیدن به صدر جدول با سه امتیاز ارزشمند این بازی است.
ملوان- داماش گیلان
برگزاری دربی “ال گیلانو” آن هم در هفته دوم اتفاقی است که حساسیت‌های این بازی را برای هواداران متعصب داماش و ملوان بیشتر خواهد کرد. خیلی‌ها اعتقاد دارند این بازی نباید در چنین هفته‌ای و یا در چنین ساعتی برگزار شود زیرا حاشیه‌های آن بیشتر خواهد شد اما این تصمیمی بود که سازمان لیگ گرفته و دربی گیلان باید ساعت 22 روز پنجشنبه در ورزشگاه تختی انزلی برگزار شود.
تراکتورسازی - گسترش فولاد
داربی تبریز میان دو تیمی برگزار می‌شود که هفته قبل به تیم‌های بزرگ تهرانی باخته بودند. تراکتورسازی با هدایت مجید جلالی، به هیچ وجه نمی‌خواهد وارد بحران شود و از آن طرف خطیبی هم نمی‌خواهد از الان تیمش به عنوان مدعی اصلی سقوط به دسته پایین‌تر شناخته شود. حضور محسن دلیر، بهترین گلزن فصل گذشته گسترش فولاد، در تراکتورسازی این فصل از نکات جالب این دیدار است.
ذوب آهن – پرسپولیس
ذوب آهن که فصل گذشته تا یک قدمی سقوط هم پیش رفته بود، در هفته اول نشان داد هنوز هم آن تیم بزرگی که از مدعیان قهرمانی به شمار می رفت نشده و آنطرف علی دایی و تیمش در یکی از مهم ترین دیدارهای فصلشان برابر تراکتورسازی نشان از یک تیم قدرتمند داشتند.علی دایی می خواهد با شکست ذوب آهن تیمش را مدعی قهرمانی نشان دهد و لوکا بوناچیچ هم نمی خواهد تا فوتبالی ها تصور کنند که کابوس فصل گذشته ذوب آهن همچنان ادامه دار است. پرسپولیس که پیش از آغاز فصل اردوهای زیادی را پشت سرگذاشته بود، بنظر می رسد به نظم تاکتیکی اش رسیده و تمرینات پشت درهای بسته این تیم گواه از آنست که دایی ترجیح می دهد بی سر و صدا تیمش را آماده کند. او بخوبی می داند که تیم جوانش اگر درگیر حاشیه شود، دچار مشکل می شود و بهتر است تا به قول معروف در کنار رودخانه نخوابد و خواب آشفته نبیند. برنامه کامل دیدارهای هفته دوم لیگ برتر به این شرح است:
پنجشنبه - 10/05/92
مس کرمان - استقلال صنعتی خوزستان(ساعت 22)
سایپا البرز - راه‌آهن تهران( ساعت 22)
ملوان بندرانزلی - داماش گیلان( ساعت 22)
تراکتورسازی تبریز- گسترش فولاد( ساعت 22)
استقلال تهران - سپاهان اصفهان( ساعت 22:15)
جمعه - 11/05/92
فولاد خوزستان - فجرسپاسی شیراز( ساعت 22)
نفت تهران - صبای قم( ساعت 22)
ذوب‌آهن اصفهان – پرسپولیس( ساعت 22:15)

 


پول های بی حساب و کتاب در فوتبال
با بالا گرفتن اختلافات میان برخی از مسئولان فدراسیون فوتبال، زوایای پنهان دیگری از بده بستان های مالی در این رشته ورزشی آشکار شد. به گزارش کیهان، پس از آنکه آقای “ع” یکی از اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال نسبت به رفتارهای اخیر رئیس فدراسیون معترض شد ، آقای “د” عضو شناخته شده کمیته استیناف به حمایت از رئیس فدراسیون پرداخت و گفت: «بهتر است ایشان با ما در نیفتد وگرنه ماجرای ماشین های سوزوکی و دیگر مسایل را می‌گویم.» اختلافات کنونی مسئولان فوتبالی از آنجا شروع شد که رئیس فدراسیون برای دریافت حواله وارد کردن یک اتومبیل خارجی، نام خود و دبیر فدراسیون را به همراه بازیکنان تیم ملی به دولت معرفی کرد. همین اقدام سبب شد که یکی از اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال نسبت به عملکرد کفاشیان معترض شود. زمانی که این اعتراض شکل رسانه ای به خود گرفت، برخی از درون فدراسیون فوتبال به حمایت از رئیس پرداختند و بدون اینکه خودشان متوجه شوند مسائلی را مطرح کردند که جالب توجه بود! با افشاگری صورت گرفته حالا بهتر است نهادهای نظارتی نگاهی به مصاحبه آقای “د” بیاندازند تا به عمق فساد مالی در رشته ورزشی فوتبال پی ببرند؛ فوتبالی که پول های بی‌حساب و کتاب به درونش تزریق می شود و هیچ کس نیز جلودار آن نیست. به عنوان نمونه در نقل و انتقالات همین فصل، مدیری که خود را متخصص نقل و انتقالات معرفی می کند برای جذب یکی از بازیکنان ملی پوش رقمی نزدیک به 2 میلیارد تومان هزینه کرد. یک نفر از این مدیر بپرسد که شما این پول ها را از کجا آورده اید که تنها برای یک بازیکن 2 میلیارد هزینه می کنید؟!
اردوی خارج از کشور تیم ملی
دبیرکل فدراسیون فوتبال گفت: تیم ملی از 9 شهریور اردویی را در یکی از کشورها به مدت 10 تا 12 روز برگزار خواهد کرد.
درخواست قلعه نویی از تماشاگران
سرمربی استقلال از هواداران این تیم خواست در بازی امشب به جباری احترام بگذارند. قلعه نویی گفت: از طرفداران می خواهم به مجتبی و سپاهان احترام بگذارند. جباری زحمات زیادی برای تیم کشیده و سال گذشته با آن شرایط بدنی اش کمک های زیادی به تیم کرد. ما باید به او احترام بگذاریم و نباید زحماتش را فراموش کنیم.
داوران بین‌المللی به چه دلیل محروم شدند؟
علیرضا سهرابی، وحید عرض پیما و علی پورافشار سه داروی بودند که در جام جهانی کوچک باشگاهی فوتسال کویت قضاوت کردند. اما با اتمام این رقابت‌ها خبر محرومیت‌شان از قضاوت در ایران منتشر شده است. سه داور بین‌المللی فوتسال در حالی از قضاوت در ایران محروم شدند که پیش از اعزام به جام جهانی باشگاهی از کمیته داوران مجوز گرفته بودند!
صدور کارت بازی دو بازیکن استقلال
ITC آندرانیک تیموریان روز چهارشنبه صادر شد تا این بازیکن مشکلی برای همراهی استقلال مقابل سپاهان نداشته باشد. همچنین کارت ITC گوران لاوره دیگر بازیکن خارجی استقلال هم صادر شد.
دایی، تاثیرگذارترین بازیکن تاریخ ایران
یک پایگاه اینترنتی از علی دایی سرمربی کنونی تیم فوتبال پرسپولیس به عنوان یکی از تاثیر گذارترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران نام برد.
جباری: جدایی من از استقلال کوتاه مدت است
هافبک سابق استقلال مدعی شد جدایی اش از این تیم کوتاه مدت است. جباری گفت: امیدوارم کسانی که نیت بدی دارند نتوانند به هدف‌شان برسند و بین من و هواداران استقلال فاصله ایجاد کنند. جدایی من و استقلال باید کوتاه مدت باشد و امیدوارم خاطره بدی از بازی امشب شکل نگیرد.
بازگشت با یک میلیون دلار
باشگاه عجمان امارات برای فسخ قرارداد با بازیکن ایرانی چراغ سبز نشان داد. با توجه به قرارداد خلعتبری عجمانی‌ها به نماینده باشگاه پرسپولیس اعلام کردند که حاضر هستند با دریافت یک میلیون دلار توافقات لازم را برای جدایی این بازیکن از عجمان اعلام کنند. این درشرایطی است که قرمز پوشان تنها تا تاریخ 19 مرداد مهلت دارند تا به این پیشنهاد فکر کنند.
شانس پیروزی سپاهان از دیدگاه کرانچار
سرمربی تیم فوتبال سپاهان اصفهان گفت: نسبت به استقلال شانس بیشتری برای کسب پیروزی داریم.
هدیه ای شخصی برای پرسپولیسی ها
یک مقام مسئول در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: هدیه وزیر به بازیکنان پرسپولیس شامل سیم‌کارت رایتل و ماشین ‌لباس‌شویی، به عنوان یک عضو از هیئت مدیره باشگاه پرداخت شده و از محل وزارتخانه نبوده است.

 


جامعه ورزش در سراسر کشور یکپارچه و متحد در راهپیمایی جهانی روز قدس شرکت کرده و یک بار دیگر ظلم ستیزی خود را در قبال جنایات و سلطه طلبی رژیم منفور صهیونیستی فریاد خواهند کرد.
وزارت ورزش و جوانان با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: جامعه ورزش همچون سال های گذشته، روز جمعه و در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان همپا و همگام با ملت سلحشور ایران اسلامی در راهپیمایی جهانی روز قدس که یادگار ارزنده معمار انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره ) است، شرکت کرده و علیه جنایات ددمنشانه صهیونیست ها در سرزمین های اشغالی بانگ بر خواهد آورد. ورزشکاران، قهرمانان، مربیان و پیشکسوتان به همراه مسئولان و دست اندرکاران ورزش در جای جای کشور، همانگونه که در میادین بین‌المللی ورزش و در همبستگی با آرمان های ملت مظلوم فلسطین، نمایندگان رژیم صهیونیستی را به رسمیت نشناخته و در جبهه دفاع از مظلومان فلسطینی ایستاده اند، روز جمعه همگام با ملت ظلم ستیز و عدالت خواه ایران اسلامی، در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت خواهند کرد تا یک بار دیگر ضمن محکوم کردن جنایات رژیم غاصب اسرائیل، از مظلومیت و حق خواهی ملت فلسطین در برابر نظام استکبار و باصطلاح مدعیان حقوق بشری، دفاع کنند. کمیته ملی المپیک نیز با انتشار اطلاعیه‌ای، حضور در روز جهانی قدس را یک تکلیف الهی دانسته و از تمامی مردم و بخصوص آحاد جامعه ورزش کشور درخواست کرد تا همچون سال‌های گذشته، حضور حماسی در این روز بزرگ داشته باشند.

 


هیات اجرایی کمیته ملی المپیک برای موضوع فروش ساختمان این کمیته، کمیته تحقیق تشکیل داد.
پس از ایراد برخی شبهات از سوی محمود خسروی وفا عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک و رئیس کمیته‌ ملی پارالمپیک در رابطه با فروش ساختمان پیشین کمیته ملی المپیک (خیابان گاندی) هیات اجرایی این کمیته برای بررسی این موضوع کمیته حقیقت‌یابی را تشکیل داد. در جلسه 18 تیر هیات اجرایی کمیته ملی المپیک بحث فروش ساختمان پیشین این کمیته مطرح و تصمیم گرفته شد کمیته‌ای متشکل از چهار نفر این موضوع را به صورت دقیق بررسی کرده و به هیات اجرایی گزارش کنند. نکته جالب توجه اینکه صورت جلسه مربوط به مصوبه تشکیل کمیته مذکور به امضای 10 عضو از 11 عضو هیات اجرایی رسیده و تاکنون محمد علی‌آبادی، رئیس کمیته ملی المپیک این صورت جلسه را امضا نکرده است.

 


رده بندی برترین تکواندوکاران جهان پس از مسابقه‌های قهرمانی جهان اعلام شد که چهار ایرانی بین پنج نفر برتر هر وزن حضور دارند.
در تازه‌ترین رده بندی بهترین‌های تکواندوی جهان که به شیوه جدیدی اعلام شده و در آن پنج نفر برتر هر وزن معرفی شده‌اند، چهار ایرانی حضور دارند. در وزن چهارم 68- کیلوگرم دو ایرانی بین پنج نفر اول حضور دارند که محمد باقری معتمد دوم است و بهنام اسبقی به مکان چهارم جهان رسید. در وزن پنجم 74 – کیلوگرم علیرضا نصرآزادانی، کاپیتان تیم ملی که بنا به دلایلی تیم ملی را در مسابقه‌های قهرمانی جهان در مکزیک همراهی نکرد، هم چنان در جایگاه دوم قرار دارد. در وزن هفتم 87 – کیلوگرم نیز یوسف کرمی هم چنان صدرنشین است. همچنین هادی مستعان و سجاد مردانی که در مسابقه‌های قهرمانی جهان در مکزیک به مدال نقره دست یافتند بین پنج نفر اول اوزان خود یعنی اوزان دوم و هشتم قرار نگرفتند‍!

 


سید امیر دانیالی کاراته کای ایران موفق شد به عنوان قهرمانی وزن منهای 75 کیلوگرم برسد تا سومین مدال طلای کاروان ایران در المپیک ناشنوایان را کسب کند.
در روز دوم مسابقات کاراته المپیک ناشنوایان که در سالن مجموعه ورزشی نشنال آکادمی صوفیه برگزار می‌شود سید امیر دانیالی کاراته کای وزن منهای 75 کیلوگرم ایران موفق شد با اقتدار حریفانی از پرتغال، اوکراین و چین تایپه را شکست دهد و به فینال برسد. دانیالی در فینال هم موفق شد ورزشکار ترکیه را با نتیجه 8 بر صفر شکست بدهد تا ضمن قهرمانی، سومین مدال طلای کاروان ایران در المپیک ناشنوایان را کسب کند.پیش از این ایران توسط محمد خدایار و مژده مردانی به مدال طلا دست یافته بود.

 


تیم ملی بسکتبال ایران رقابتش در قهرمانی آسیا را با دیدار برابر مالزی آغاز می‌کند.
بیست و هفتمین دوره از رقابت‌های بسکتبال قهرمانی آسیا از امروز با دیدار دو تیم ایران و مالزی در مانیل فیلیپین آغاز می‌شود. بسکتبالیست‌های ایران پس از ناکامی در دوره قبل با انگیزه‌ای بالا و آمادگی مطلوب با دیدار برابر مالزی کارشان را آغاز خواهند کرد؛ رقابتی که برای رسیدن به جام‌جهانی 2014 در اسپانیا محسوب می شود. ایران با ترکیب مهدی کامرانی، جواد داوری، آرن داوودی،‌ سامان ویسی،‌ حامد آفاق،‌ محمد جمشیدی،‌ صمد نیکخواه‌بهرامی‌،‌ اوشین ساهاکیان، روزبه ارغوان، حامد سهراب‌نژاد، اصغر کاردوست و حامد حدادی عازم فیلیپین شده و در نخستین دیدار تیم شصت و نهم جهان را پیش رو دارند. هدایت ایران را «مهمد بچیروویچ» از اسلوونی برعهده دارد.

 


رئیس کمیته ملی المپیک با اشاره به پافشاری IOC مبنی بر بازگشت روسای برکنار شده سه فدراسیون دوچرخه‎سواری، قایقرانی و تیراندازی با کمان گفت: تا این لحظه IOC از موضع خود کوتاه نیامده است.
در حالی که این روزها روسای سه فدراسیون‌های قایقرانی، دوچرخه‌سواری و تیراندازی با کمان از رفع کامل تعلیق فدراسیون‌های خود صحبت می‌کنند و اعتقاد دارند که مشکلات کاملا رفع شده است اما شواهد و قرائن نشان دهنده چیز دیگری است، چرا که کمیته بین‌المللی المپیک هنوز در خصوص رفع کامل مشکل این سه رشته ورزشی، رسما اعلام موضع نکرده است. در همین راستا محمد علی آبادی رئیس کمیته ملی المپیک ایران گفت: آن‌ چیزی که مسئولان کمیته بین‌المللی المپیک برای ما در آخرین نامه خود نوشته‌اند، بازگشت روسای برکنار شده به کارشان است ضمن اینکه تا این لحظه اعلامی از کمیته بین‌المللی المپیک مبنی بر رفع تعلیق این سه رشته به ما نشده است. البته وزارت ورزش و فدراسیون‌های ورزشی در حال کار و تلاش برای رفع مشکلاتشان با فدراسیون‌های جهانی هستند اما تا این لحظه IOC از موضع خود کوتاه نیامده است. رئیس کمیته ملی المپیک در پاسخ به این سوال که آیا IOC از موضع خود کوتاه می‌آید یا خیر؟ تصریح کرد: ما در حال تلاش برای تحقق این امر هستیم و من امیدوارم با حل این موضوع، یکی از مشکلات ورزش کشور نیز رفع شود.

 


ملی‌پوشان شمشیربازی ایران در سه اسلحه سابر، اپه و فلوره جمعه راهی مسابقات جهانی می‌شوند.
مسابقات جهانی شمشیربازی مجارستان از سه شنبه هفته آینده در شهر بوداپست آغاز می‌شود و به همین منظور تیم ملی ایران با 9 ورزشکار در سه اسلحه سابر، اپه و فلوره جمعه راهی این رقابت ها می‌شوند.تیم‌های ملی اسلحه اپه و سابر با نفرات کامل و بخش فلوره ایران تنها یک نماینده در این مسابقات خواهد داشت.

 


سرمربی تیم ملی تکواندو در مسابقات قهرمانی جهان می گوید یکی از شرایط مسئولان فدراسیون برای ادامه همکاری با تیم ملی این است که در لیگ برتر تیم‌داری نکنم.
مرتضی کریمی در مورد ادامه همکاری با فدراسیون تکواندو، اظهار داشت: پس از بازگشت از مسابقات قهرمانی جهان هنوز هیچ‌گونه تماسی از سوی مسئولان فدراسیون با من گرفته نشده است و همچنان در حال استراحت هستم. امیدوارم اگر قرار باشد جلسه‌ای برگزار شود بتوانیم به توافق برسیم. وی در پاسخ به این پرسش که آیا امسال هم در لیگ تیمداری می کند، گفت: یکی از شرایط فدراسیون تکواندو این است که در لیگ برتر تیم داری نکنم. البته اگر فدراسیون شرایط من را قبول کند و خواسته من را از لحاظ مالی بر آورده کند من هم قطعا تمام تمرکزم را روی تیم ملی می‌گذارم در غیر این صورت ناچارم در لیگ برتر با یکی از تیم‌ها به توافق برسم.

 


اعضای تیم‌های کشتی فرنگی و آزاد نوجوانان به کشور بازگشتند.
اعضای تیم‌های کشتی آزاد و فرنگی نوجوانان ایران که در رقابت‌های آسیایی مغولستان شرکت کرده بودند به کشور بازگشتند. تیم کشتی فرنگی نوجوانان که در رقابت‌های مغولستان به عنوان سوم دست یافته بود بامداد دیروز وارد کشور شد. تعدادی از اعضای این تیم به دلیل بدهی به هتل محل اقامت مجبور شدند چند روز دیرتر به کشور برگردند. همچنین اعضای تیم نوجوانان آزاد به عنوان نایب قهرمانی آسیا رسیدند نیز بامداد دیروز وارد کشور شدند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10