(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 13 مرداد 1392 - شماره 20558

ساماندهی زنان خیابانی در پلیس امنیت
فرمانده نیروی انتظامی اعلام کرد
آمادگی کامل نیروی انتظامی برای تامین امنیت مراسم تحلیف
آموزش 10 هزار راننده سرویس مدارس
ساجدی‌نیا خبر داد
کاهش فعالیت اراذل سطح یک پایتخت
این دو جاعل دسته چک را شناسایی کنید
حوادث کوتاه از کشور
تعریض بزرگراه فتح در مسیر غرب به شرق
شرکت بیش از هزار نفر در دوره‌های تربیت کادر متخصص پیشگیری از اعتیاد
تبلیغات برای فروش مواد مخدر
1000 پزشک از طرح پزشک روستایی خارج شدند
شکارچی زنان در آسانسور دستگیر شد
البرزی‌ها روزانه 200 تن گوشت مرغ مصرف می‌کنند
آتش‌سوزی مرگبار در انبار مبلمان
اعتراضی عجیب
گم شدن 30 مهاجر غیرقانونی در آبهای مالزی
الکل بلای جان 11 کوبایی
رمضان در زندان‌های فرانسه
   


رئیس پلیس امنیت اخلاقی از شناسنامه‌دار شدن زنان خیابانی و تشکیل پرونده برای ساماندهی این افراد خبر داد.
سرهنگ مسعود زاهدیان در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: در حوزه زنان خیابانی کمبودهایی وجود دارد و دستگاه‌های متولی در ارائه خدمات بازپروری و ساماندهی افراد آسیب‌دیده در ارائه خدمات به این قشر ضعف‌هایی دارند. چندی قبل کارگروه ویژه ساماندهی زنان خیابانی با حضور دستگاه‌های متولی خدمات‌رسانی در پلیس امنیت تشکیل شد تا با ارائه طرحی این زنان تحت پوشش بازپروری قرار گیرند.
وی ادامه داد: امیدواریم با فعالیت این کارگروه شاهد نتایج خوبی در ساماندهی این افراد باشیم. این کارگروه به صورت کشوری مسئول هماهنگی و پیگیری موضوع در میان دستگاه‌ها است.
رئیس پلیس امنیت اخلاقی با اعلام اینکه تمامی زنان خیابانی که دستگیر می‌شوند دارای شناسنامه خواهند شد، تاکید کرد: تمامی سوابق این افراد در پلیس ثبت شده و پس از دستگیری تحت رصد قرار می‌گیرند.
به گفته زاهدیان، با فعالیت این کارگروه معضل زنان خیابانی تا حد زیادی از معابر رفع می‌شود. برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا تمامی زنان در تهران تحت پوشش قرار گیرند.

 


فرمانده نیروی انتظامی گفت: تاکنون تهدیدی برای برگزاری مراسم تحلیف که یکشنبه برگزار می‌شود، گزارش نشده است.
سردار اسماعیل احمدی مقدم درباره تأمین امنیت مراسم تحلیف و تنفیذ از سوی نیروی انتظامی، گفت: تمامی دستگاه‌های ذی‌ربط جلسات هماهنگی را برای هر چه بهتر برگزار شدن این مراسم‌ها تشکیل داده‌اند.
وی افزود: برنامه‌ریزی‌های بسیاری برای تأمین هر چه بهتر امنیت مراسم تنفیذ و تحلیف رئیس جمهور صورت گرفته و در این رابطه جای هیچ نگرانی نیست؛ همچنین تاکنون تهدیدی برای برگزاری مراسم تحلیف و تنفیذ که شنبه و یکشنبه برگزار می‌شود، گزارش نشده است.
رئیس پلیس پیشگیری نیز از افزایش ایست و بازرسی‌ها همزمان با برگزاری مراسم تحلیف خبر داد.
سردار تقی مهری درباره مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب کشورمان، اظهار داشت: سران و مقامات عالی بیش از 40 کشور برای حضور در این مراسم به کشورمان سفر خواهند کرد. براساس ابلاغیه صادره از سوی رئیس پلیس کشور و نیز برنامه‌ریزی‌های اتخاذ شده، مسئولیت یگان‌های متولی برقراری نظم و امنیت در محل مراسم تحلیف ریاست جمهوری و نیز مسیرهای منتهی به مراسم مشخص شده است.
رئیس پلیس پیشگیری از آمادگی کامل پلیس برای تأمین امنیت مراسم تحلیف خبر داد و گفت: یگان‌های تابعه این پلیس ضمن تشدید اقدامات انتظامی و اطلاعاتی، افزایش ایستگاه‌های ایست و بازرسی ثابت و موقت، با هوشیاری کامل از بروز هرگونه تحرکات مشکوک پیشگیری می‌کنند.
سردار مهری در ادامه با اشاره به آماده‌باش پلیس فرودگاه‌های مهرآباد و امام(ره) تا پایان مراسم، گفت: با توجه به ورود پروازهای اختصاصی مدعوین، پلیس فرودگاه‌های کشور برای حفظ نظم و امنیت مهمانان شرکت کننده در مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب، آمادگی کامل دارند.

 


سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران از برگزاری دوره‌های آموزش ویژه برای رانندگان سرویس مدارس خبر داد.
بنابر گزارش رسیده از 31 مرداد تا 31 شهریورماه دوره‌های آموزشی ویژه برای رانندگان سرویس مدارس برگزار می‌شود و رانندگان در 5 پهنه شهر در فرهنگسراها تحت آموزش قرار می‌گیرند.
گفتنی است در دوره‌های نیم روزه‌ رانندگان سرویس مدارس با نکات ایمنی، قوانین جدید راهنمایی و رانندگی و موضوع بهداشت و سلامت روانی آشنا می‌شوند و طی 5 هفته، هر هفته 2 هزار راننده این دوره‌های آموزشی را سپری خواهند کرد.
این دوره‌های آموزشی پیش از بازگشایی مدارس برگزار می‌شود تا رانندگان سرویس مدارس با آمادگی کامل به استقبال از دانش‌آموزان بروند و والدین این اطمینان را داشته باشند که اقدامات لازم برای سفرهای ایمن دانش‌آموزان صورت گرفته است.
در ضمن پلیس راهور نیز متعهد شده که امسال از فعالیت رانندگان و خودروهای متفرقه به عنوان سرویس مدرسه جلوگیری کند، مشروط بر اینکه سازمان تاکسیرانی تمامی مدارس شهر تهران را تحت پوشش قرار داده و سرویس مدارس مورد نیاز پایتخت را تامین کند.

 


رئیس پلیس تهران گفت: فعالیت اراذل و اوباش سطح یک پایتخت کاهش یافته است و این افراد در کنترل پلیس هستند.
سردار حسین ساجدی‌نیا در این زمینه به مهر اظهار داشت: اراذل و اوباشی که از سوی پلیس دستگیر می‌شوند در لیست کنترل و پیگیری قرار گرفته و از سوی ماموران پلیس امنیت رصد و کنترل می‌شوند. البته با برخوردهای خوب پلیس، جرایم اراذل و اوباش سطح یک و دو پایتخت بسیار کاهش یافته است و این دسته از مجرمان و مزاحمان شهروندان دیگر تحرک آنچنانی ندارند.
وی ادامه داد: اراذل و اوباش سطح یک و دو پایتخت در کنترل پلیس هستند و اگر دست از پا خطا کنند پلیس به آنها تذکر می‌دهد و در صورت ارتکاب جرم بلافاصله توسط ماموران پلیس امنیت شناسایی و دستگیر می‌شوند.
به گفته رئیس پلیس تهران، امروز اشراف پلیس در حوزه اراذل و اوباش به صددرصد رسیده است و هیچ فرد شروری نمی‌تواند دست به اقدامات مجرمانه بزند. در سال جاری سه مرحله طرح برخورد با اراذل و اوباش در تهران اجرا شده و هر فرد شروری که دستگیر می‌شود، پلیس او را کنترل می‌کند. طرح‌های برخورد در قالب طرح امنیت محله محور ادامه دارد و تا زمانی که حتی یک فرد شرور در تهران دست به اقدامات مجرمانه بزند، پلیس طرح‌های خود را به اجرا درمی‌آورد.
ساجدی‌نیا به آخرین مرحله اجرای طرح برخورد با اراذل و اوباش اشاره کرد و گفت: در این طرح که هفته گذشته به اجرا درآمد 97 نفر از اراذل و اوباش که برخی از آنها فراری بودند در عملیات مشترک پلیس امنیت و یگان امداد شناسایی و دستگیر شدند. این افراد با پرونده‌های تشکیل شده به مراجع قضایی معرفی شدند.

 


پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ عکس‌های دو جاعل کلاهبردار را منتشر کرد که با استفاده از مدارک شناسایی افراد اقدام به تهیه دسته‌چک از بانک‌ها و خالی کردن حساب مالباختگان می‌کردند.
سرهنگ کارآگاه رضا مؤذن رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ در این باره گفت: در روز 18 آبان سال گذشته فردی با مراجعه به کلانتری 127 نارمک به مأموران اعلام کرد که جهت ارائه درخواست برای دریافت وام به بانک مراجعه کرده اما از طریق بانک اطلاع پیدا کرده است که ده‌ها فقره چک بلامحل و برگشتی در پرونده‌اش موجود است اما این در حالی است که تا پیش از این به هیچ عنوان دسته چکی نداشته است.
در بررسی‌های اولیه صورت گرفته از سوی کلانتری مشخص شد که مدارک شناسایی متعلق به شاکی پرونده، در سال گذشته از داخل خودرو به سرقت رفته و فرد یا افرادی با استفاده از این اسناد و مدارک شناسایی مسروقه اقدام به افتتاح حساب و دریافت دسته چک کرده‌اند.سرهنگ مؤذن افزود: با آغاز رسیدگی به پرونده در پایگاه چهارم پلیس آگاهی و با بررسی مشخصات شاکی پرونده، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که فرد یا افرادی با مراجعه به شعبات مختلف بانکی در سطح شهر تهران و در طول یک سال گذشته اقدام به افتتاح حساب در شعبات و دریافت دسته چک‌های متعدد کرده‌اند.
همزمان با شناسایی حساب‌های مجعول در شعبات بانکی مختلف، تعدادی از مالباختگان جدید با مراجعه به پایگاه چهارم پلیس آگاهی اقدام به طرح شکایت از صاحب حساب‌های بانکی کرده و از طریق کارآگاهان این پایگاه اطلاع پیدا کردند که تمامی افتتاح حساب‌ها و دریافت دسته چک‌ها با استفاده از اسناد و مدارک شناسایی مسروقه انجام شده است. یکی از این مالباختگان در اظهارات خود تأکید کرد: در روز 15 مرداد سال گذشته فردی با مراجعه به محل کار من در کشتارگاه دام،‌ اقدام به خرید 170 میلیون تومان گوشت گوساله کرد اما در زمان وصول چک متوجه شدم که هیچ پولی در داخل حساب وجود ندارد.
وی با اشاره به شناسایی ده‌ها مالباخته جدید و ارزش میلیاردی پرونده با توجه به شناسایی تعدادی دیگر از مالباختگان گفت: «با توجه به جعل مدارک شناسایی متعلق به شاکی پرونده و ده‌ها فقره کلاهبرداری از طریق صدور چک‌های مجعول و بلامحل، دستور انتشار تصاویر استفاده شده در اسناد و مدارک شناسایی مجعول از سوی مقام محترم قضایی صادر شده است؛ لذا از کلیه شهروندان محترم که اطلاعاتی در خصوص هویت، محل‌های تردد و یا مخفیگاه صاحبان تصاویر استفاده شده در مدارک شناسایی مجعول دارند، درخواست می‌شود تا هرگونه اطلاعات خود را از طریق شماره تماس 21866349 در اختیار کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند.»

 


بارندگی و توفان در ایرانشهر
ایرنا- زاهدان: مدیر کل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: بارندگی و توفان حدود 40 میلیارد ریال به تاسیسات برق شهرستان ایرانشهر خسارت وارد کرد.
همچنین فضای سبز شهرهای ایرانشهر، بمپور، بزمان، و سعدآباد و بخش قابل توجهی از محصول خرمای تولیدی ایرانشهر متحمل خسارت شد.
جریمه طلافروش
فارس- خوزستان:‌ مدیر کل استاندارد خوزستان گفت: یک واحد توزیع‌کننده طلا در شهرستان آبادان به دلیل توزیع طلا با کیفیت پایین‌تر از استانداردهای ملی مربوطه در بازار به پرداخت 60 میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.
مرد بروجردی قربانی امواج خزر شد
ساری: مرد 55 ساله بروجردی که در ساحل چهارشنبه بازار شهرستان نور، در آب‌های خزر مشغول شنا بود، اسیر امواج دریا شد، و بر اثر غرق‌شدگی جان خود را از دست داد.
کشف سیگار قاچاق
بابل-خبرنگار کیهان: پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی بابل از فردی به هویت «ح.ح» که در امر قاچاق کالا و تهیه و توزیع انواع سیگار خارجی فعالیت داشت، تعداد 5 هزار و 335 پاکت سیگار قاچاق را کشف و ضبط کرد.
برخورد با مجرم اینترنتی
رشت- خبرنگار کیهان: در پی ارجاع یک فقره پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت به دادخواهی زنی 24 ساله مبنی بر هتک حیثیت وی در فیس‌بوک، پلیس فتای گیلان با پی‌جویی‌های فنی و تخصصی موفق شد متهم را شناسایی و با اخذ مجوز قضایی طی عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کند. متهم اعتراف کرد که پس از ساخت پروفایلی زمینه تهدید و هتک حیثیت شاکیه را فراهم کرده است. وی با وثیقه 500 میلیون ریالی روانه زندان شد.

 


شهردار منطقه 9 تهران از اجرای طرح تعریض بزرگراه فتح در مسیر غرب به شرق و در محدوده منطقه خبر داد و گفت: این عملیات با هدف ایجاد مسیر کندرو حد فاصل خیابان درخشنده تا خیابان دانشگاه هوایی به اتمام رسیده است.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 9، مهندس حسین سلطانی با اعلام این خبر گفت: پس از آماده‌سازی و تکمیل باند کندرو در این محدوده حدود 7 هزار متر مربع به سطح بزرگراهی پایتخت افزوده و سهولت تردد برای شهروندان مهیا می‌شود.
وی افزود: با ساخت مسیر کندرو این امکان برای شهروندان فراهم می‌شود تا با تردد خودروها در مسیر کندرو، به راحتی از وسایط حمل و نقل عمومی استفاده کنند و در مسیر تندرو هم امکان تردد با سرعت بالا به وجود می‌آید.
مهندس سلطانی تصریح کرد: طول مسیر در حال احداث حدود یک کیلومتر و عرض 15 متر بوده و تاکنون 3700 متر مربع عملیات تراش آسفالت، 1200 تن آسفالت و بیش از 3 هزار متر مربع روکش آسفالت اجرایی شده است.وی ادامه داد: علاوه بر این حدود 10 هزار متر مکعب خاکبرداری خاکریزی، بیش از یک کیلومتر احداث نهر و جدول و 350 متر مربع از مسیر نیز کفپوش اجرا شده است.
شهردار منطقه 9 خاطرنشان کرد: بخشی از مسیر نیز در حد فاصل خیابان کوسه‌لو تا خیابان صفری مورد بهره‌برداری قرار گرفته و برای دسترسی محلی شهروندان در خیابان‌های اطراف طرح‌های متنوع ترافیکی نیز در نظر گرفته شده است.

 


معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر از شرکت یک هزار و 732 نفر از سراسر کشور در دوره‌های تربیت کادر متخصص پیشگیری اولیه از اعتیاد در سال گذشته خبر داد.
به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر؛ بابک دین‌پرست در این رابطه گفت: در سال 91 دوره‌های آموزشی پیشگیری اولیه از اعتیاد ویژه تربیت کادر متخصص در سطح استان‌های کشور همچون سنوات گذشته برگزار شد.
وی افزود: در سال 91، در مجموع 1732 نفر از سراسر کشور در دوره‌های تربیت کادر متخصص پیشگیری اولیه از اعتیاد شرکت کردند که 124 نفر از آنان در دوره آموزش مقدماتی، 80 نفر در دوره آموزش میانی و 1528 نفر در دوره آموزش تکمیلی شرکت داشتند.
معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی با بیان اینکه برحسب جنسیت، 1013 نفر از این تعداد مرد و 719 نفر زن بوده‌اند، گفت: همچنین برحسب مقطع تحصیلی 899 نفر از این افراد، دارای مدرک تحصیلی کارشناسی، 733 نفر دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد، 99 نفر دارای مدرک تحصیلی دکترا و یک نفر نیز دارای مدرک دیپلم یا فوق دیپلم بوده است.
دین‌پرست با اشاره به آموزش تعداد افراد در سازمان‌های متبوع گفت: از مجموع 1732 نفر شرکت کننده در این دوره‌ها، 706 نفر از ادارات آموزش و پرورش، 307 نفر از ادارات بهزیستی، 249 نفر از دانشگاه‌های وابسته به وزارتخانه‌های علوم و بهداشت، 189 نفر از ادارات سازمان تبلیغات اسلامی، 74 نفر از سپاه و سازمان بسیج مستضعفین، 34 نفر از تشکل‌های غیر دولتی، 46 نفر از ادارات ستاد و دبیرخانه شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، 20 نفر از ادارات کمیته امداد امام(ره)، 23 نفر از نیروی انتظامی، 18 نفر از مراکز صدا و سیما، 16 نفر از ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، 10 نفر از ادارات ورزش و جوانان، 25 نفر از ادارات زندان‌ها و 15 نفر از سایر دستگاه‌های استان‌های سراسر کشور آموزش‌های لازم را در این دوره‌ها فرا گرفته‌اند.

 


رئیس کارگروه آموزش و پژوهش انجمن مددکاران ایران از آغاز به کار سیستمی جدید در عرضه مواد مخدر در کشور خبر داد.
مهدی سروی همپا در این باره گفت: در حال حاضر شاهد تحول عظیم و خطرناکی در سیستم عرضه مواد مخدر در کشور هستیم، تحولی که در آن مصرف‌کنندگان تبدیل به عرضه‌کنندگان مواد مخدر شده‌اند.
سروی در تشریح خطرات عرضه جدید در این سیستم گفت: این بدان معناست که در شیوه جدید، عرضه‌کنندگان مواد مخدر که همان مصرف‌کنندگان این مواد هستند برای فروش بیشتر و تامین هزینه مصرف خود اقدام به جذب مشتری می‌کنند. این در حالی است که تا پیش از این فروشندگان و قاچاقچیان مواد مخدر تنها فروشنده و پخش‌کننده این مواد بودند و اقدام به جذب نمی‌کردند.
این مددکار اجتماعی فعال در عرصه ترک اعتیاد افزود: با توجه به این شیوه جدید عرضه مواد مخدر، ما در آینده شاهد تبلیغات مواد مخدر خواهیم بود. مساله‌ای که تا پیش از این نظیرش را نداشتیم.
کارشناس مددکاری اجتماعی و کارشناس ارشد علوم اجتماعی تصریح کرد: برای برخورد جدی با بحران اعتیاد در چنین شرایطی باید علاوه بر تلاش برای کنترل عرضه مواد مخدر، دلایل تقاضای مصرف را کنترل کرد. چرا که تا زمانی که تقاضا برای مواد مخدر باقی است، کنترل عرضه این مواد چندان نتیجه‌بخش نخواهد بود.

 


رئیس انجمن پزشکان عمومی گفت: در حال حاضر بخش عمده‌ای از جمعیت روستایی کشور توسط بیش از 5 هزار پزشک عمومی تحت پوشش قرار گرفته‌اند.
در حالی که حجم خدماتی که برای این پزشکان در نظر گرفته شده با زمان کار و جمعیت تحت پوشش آنها متناسب نیست و به همین لحاظ هنوز با گذشت حدود 8 سال از آغاز طرح، ویزیت پایه و ثبت پرونده سلامت به طور کامل انجام نشده و ارجاع به سطوح 2 و 3 نیز شدیدا دچار مشکل است.
عباس کامیابی با انتقاد از بی‌توجهی‌ها به مسائل پزشک خانواده روستایی و رها کردن آن در سایه تبلیغات پزشک خانواده شهری، اظهار داشت: در تعجب هستم که برنامه پزشک خانواده روستایی که از شروع آن حدود 8 سال گذشته است و دستورالعمل آن با 14 ویرایش اصلی و تعدادی ویرایش جزئی نشان دهنده بزرگ‌ترین عرصه آزمون برای یک طرح ملی محسوب می‌شود، این‌گونه مورد بی‌مهری قرار گرفته است. اکنون که این همه هزینه برای این برنامه ملی صرف شده است چرا از آن به عنوان یک عرصه مطالعاتی استفاده نشود و با رفع مشکلات و تکمیل آن، به یکی از دستاوردهای نظام سلامت تبدیل نشود؟
رئیس انجمن پزشکان عمومی ایران تصریح کرد: این برنامه فارغ از اشکالات ساختاری و برنامه‌ای، مشکلات فراوانی در ارتباط با اقتضائات صنفی پزشکان خانواده و اعضای تیم سلامت دارد. تن دادن به قراردادهایی که در آن مصالح کلی و حداقل‌های مورد توافق جامعه پزشکی به ویژه پزشکان عمومی لحاظ نشده است یکی از مواردی است که باید سریعا مورد توجه و اصلاح قرار گیرد.
وی در ادامه اظهار داشت: یکی از اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایجاد فرصت‌های عادلانه برای آحاد مردم در بهره‌برداری از امکانات است. اما متاسفانه به رغم تاکیداتی که تا کنون صورت گرفته است سرانه متفاوت برنامه‌های پزشک خانواده در شهر و روستا باعث شده است حق‌الزحمه پزشکان و ماماها در بخش روستایی نسبت به شهری حتی به کمتر از 40 درصد برسد.
محاسبه حق سنوات نیز در این دو برنامه کاملا متفاوت و تبعیض‌آمیز است. این در حالی است که شرایط خدمت در روستاها و شهرهای کم‌جمعیت به مراتب سخت‌تر است و بدیهی است که این همکاران فارغ از حس نوع‌دوستی برای خدمت در مناطق محروم و روستاها،‌ مخیر هستند که محل اشتغال خود را به شهرهای بزرگ منتقل کند و این به معنی شکست کامل طرح خواهد بود؛ به گفته مسئولین در یک سال گذشته بیش از 1000 نفر از پزشکان از این طرح خارج شده‌اند و این روند همچنان ادامه دارد.

 


پسر تبهکاری که در آسانسور مجتمع‌های مسکونی گردنبند زنان را سرقت می‌کرد، با تیزهوشی یکی از قربانیان خود شناسایی و دستگیر شد.
سرهنگ کارآگاه داوود فرد رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به جزئیات این حادثه که در یکی از ساختمان‌های خیابان سرهنگ سخائی رخ داده است، گفت: 28 بهمن سال گذشته از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 وقوع یک فقره زورگیری و سرقت گردنبند به کلانتری 109 بهارستان اعلام شد. با حضور ماموران در محل و انجام بررسی‌های اولیه مشخص شد که جوانی حدود 25 ساله اقدام به سرقت گردنبند زن جوان در داخل آسانسور یک مجتمع مسکونی واقع در خیابان سرهنگ سخائی کرده است.
شاکی پرونده پس از حضور در پایگاه هفتم، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: ساعت 22 به منزل بازگشتم. هنگام زدن دکمه آسانسور، یک پسر حدودا 25 ساله با لباس قرمز و قد متوسط اقدام به باز کردن در آسانسور کرد. ابتدا قصد داشتم تا از داخل آسانسور خارج شوم اما زمانی که این جوان مدعی شد در طبقه سوم پیاده می‌شود، اطمینان پیدا کردم که از اهالی مجتمع است و به همین علت داخل آسانسور ماندم اما به محض حرکت آسانسور، ناگهان این جوان به سمت من حمله‌ور شد و با ضرب و شتم اقدام به پاره کردن گردنبند از گردنم کرد و پس از سرقت، به سرعت در طبقه پارکینگ از آسانسور خارج و متواری شد.
همزمان با آغاز رسیدگی به پرونده و در حالیکه اقدامات و تحقیقات پلیسی برای شناسایی متهم در دستور کار کارآگاهان پایگاه هفتم قرار داشت، پرونده مشابه دیگری نیز در اختیار پایگاه هفتم قرار گرفت که در آن جوانی قصد سرقت طلا و جواهرات از یک زن جوان را داشته اما موفق به سرقت نشده بود. با شناسایی محل سرقت، کارآگاهان به این محل در خیابان حافظ مراجعه و به تحقیق از این زن جوان پرداختند. شاکی در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: «چند روز پیش، قصد ورود به منزل خود را داشتم که جوان ناشناسی حدودا 25 سال با هیکل درشت و قد متوسط، پشت سر من وارد مجتمع شده و به همراه من سوار آسانسور شد. ناگهان دست خود را به سمت گردنم پرتاب کرد و قصد داشت با تهدید و ضرب و شتم اقدام به سرقت گردنبند کند که در برابرش مقاومت کرده و شروع به داد و فریاد کردم که در طبقه دوم از آسانسور خارج و متواری شد.سرانجام ظهر روز یکم مرداد امسال و طی تماس یک زن جوان با 110 درخصوص شناسایی سارق اموال خود، ماموران کلانتری 129 جامی به خیابان امام خمینی(ره)، خیابان میردامادی مراجعه کردند.
این شهروند گفت: به صورت اتفاقی در داخل مغازه‌ای جوان زورگیر را مشاهد کرده که در آنجا مشغول به فروشندگی است. با هدایت و راهنمایی شاکی، ماموران به در مغازه‌ای در خیابان میردامادی مراجعه و جوانی به نام «آرمان» 24 ساله را دستگیر و به کلانتری منتقل کردند.آرمان در اظهارات اولیه خود ادعای مدعیان را تکذیب و خود را بی‌گناه دانست اما با مشاهده تصاویر ضبط شده از وی هنگام زورگیری از یک زن در داخل آسانسور لب به اعتراف گشود.

 


کرج- خبرنگار کیهان:
شهروندان استان البرز در هر روز 200 تن گوشت مرغ مصرف می‌کنند.
مدیرکل دامپزشکی استان البرز با بیان این خبر گفت: بخش زیادی از میزان مصرفی گوشت مرغ استان از طریق تولیدات بومی استان تأمین و مقداری نیز از دیگر استان‌ها وارد می شود.سیداصغر برائی‌نژاد با بیان اینکه مرغ وارداتی از دیگر استان‌ها اغلب به صورت منجمد شده به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد، گفت: علاوه بر مرغ، شهروندان البرزی روزانه 70 تن نیز گوشت قرمز مصرف می‌کنند.وی اظهار داشت: تولیدات فرآورده‌های دامی در البرز در بیشتر موارد بیش از مصرف است، از همین‌رو اضافی این فرآورده‌ها به کشورهای همجوار صادر می‌شود.برائی‌نژاد با بیان اینکه سال پیش 7هزار تن فرآورده دامی از این استان به کشورهای دیگر صادر شده است، تصریح کرد: عمده این صادرات تخم‌مرغ بود که به کشورهای همجوار بخصوص عراق صادر شده است.وی بیان کرد: بخشی از این صادرات شامل میگوی آب‌شیرین و پشم و کرک بود که میگوی آب‌شیرین به آلمان و پشم و کرک نیز به کشورهای اروپایی صادر شده است.

 


بیش از 9 کارگر آسیایی در حادثه آتش‌سوزی در منطقه صنعتی شارجه امارات کشته و مصدوم شدند.
در حادثه آتش‌سوزی که در انبار مبلمان منطقه صنعتی شیخ‌نشین شارجه رخ داد، یک کارگر کشته و هشت تن دیگر مصدوم شدند.
بنابراین گزارش، این اتفاق براثر اتصال سیم‌های برق در این انبار رخ داد و نیروهای امدادی پس از دو ساعت توانستند حریق را اطفا و مصدومان این حادثه راتحویل نیروهای اورژانس دهند.
در این حادثه یک کارگر هندی کشته و هشت کارگر از اتباع کشورهای هند و پاکستان مصدوم شدند.رئیس پلیس شارجه نیز اعلام کرد: حادثه آتش‌سوزی انبار مبلمان شارجه در حال بررسی است و احتمال این که آتش‌سوزی عمدی باشد، دور از انتظار نیست.

 


یک تاجر آمریکایی در اعتراض به حکم دادگاهی که وی را به پرداخت 500 هزار دلار بازپرداخت بیمه محکوم کرده بود، تصمیم گرفت جریمه خود را با سکه‌های 25 سنتی پرداخت کند.
به گزارش ایرنا، «راجر هریر» تاجر اهل ایالت ایلینوی در یک حادثه رانندگی در سال 2001 فرزند خود را از دست داد و بیمه خسارتی معادل یک میلیون و 600 هزار دلار برای این حادثه تعیین کرد اما دادگاه مقرر کرد که وی باید 500 هزار دلار آن را به شرکت بیمه بازگرداند تا به سایر مسافران آسیب دیده پرداخت شود.
«هریر» در اعتراض به حکم دادگاه تصمیم گرفت کل این پول را به صورت سکه‌های 25 سنتی پرداخت کند. این سکه‌ها که 4 تن وزن دارد روز پنجشنبه با یک کامیون به اداره خزانه‌داری فدرال در ایالت ایلینوی منتقل شد.
جابجایی کیسه‌های 25 کیلویی حاوی سکه‌های 25 سنتی و شمارش آنها ساعت‌ها وقت کارمندان و مأموران امنیتی این اداره را گرفت تا بتوانند رسید دریافت پول را صادر کنند.
وی به هنگام تحویل کیسه‌های پر از سکه‌های 25 سنتی به اداره خزانه‌داری گفت: من از این کاری که انجام می‌دهم راضی نیستم و همه این پول‌ها هم نمی‌تواند جای فرزند مرا بگیرد اما می‌خواستم همه بدانند که چه حکم ناعادلانه‌ای صادر شده است.

 


مقام‌های مالزی اعلام کردند: بیش از 30 نفر از سرنشینان قایق غرق شده مهاجران غیرقانونی اندونزیایی همچنان ناپدید هستند.
به گزارش ایسنا، سرنشینان این قایق که گروهی از مهاجران غیرقانونی اندونزیایی بودند به دلیل وجود امواج شدید و پرقدرت در آب‌های مالزی تصمیم به بازگشت به کشور خود را گرفتند اما در میانه راه گرفتار طوفان دریایی شدند.
آژانس نیروی دریایی مالزی در گزارشی اعلام کرد: طبق اظهارات بازماندگان، این قایق 44 سرنشین اندونزیایی داشته که فقط چهار نفر از آنان از این حادثه جان سالم بدر بردند.
به گفته مقام‌های نیروی دریایی مالزی، چهار نجات یافته این حادثه بیش از 10 ساعت در آب‌های این کشور معلق بودند و در نهایت توسط ماهیگیران محلی نجات یافتند.
گفتنی است، سوانح دریایی مشابه در آب‌های جنوبی مالزی امر غیر معمولی نیست زیرا بسیاری از کارگران غیرقانونی اندونزیایی و خانواده‌هایشان از این طریق بین این دو کشور رفت و آمد می‌کنند.

 


مسمومیت الکلی جان 11 تن را در نواحی شرقی هاوانا گرفت.
به گزارش ایسنا، از دوشنبه هفته گذشته دست‌کم 60 نفر از اهالی این منطقه به دلیل ابتلا به علائم مسمومیت الکلی در بیمارستان بستری شدند که تاکنون 11 تن از آنان جان خود را از دست داده‌اند.
همچنین وضعیت جسمی چهار نفر از این بیماران وخیم است و 15 نفر دیگر پس از انجام مراقبت‌های لازم مرخص شدند.
به گفته مقام‌های محلی هاوانا، ماده سمی که در تولید این محصول الکلی استفاده شده می‌تواند موجب نابینایی و مرگ مصرف کنندگان شود.
گفتنی است این افراد به دلیل ابتلا به علائم شدید مسمومیت شامل حالت تهوع، سردرد، ضعف شدید و کاهش قدرت دید به بیمارستان مراجعه کردند.

 


164 خیر فرانسوی ضیافت‌های سحر و افطاری را برای روزه‌داران زندانی این کشور برگزار می‌کنند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، این خیرین از چهار گوشه فرانسه با توزیع بسته‌های غذایی ضیافت‌های سحر و افطاری را برای روزه‌داران زندانی این کشور برگزار می‌کنند.
«سامیا بن آشوبا»، «دبیر خیرین ملی مسلمان و زندانیان و خیرین منطقه «لیل» فرانسه برآورد کرده است در زندان‌های شمال فرانسه در رمضان 2013 حدود دو هزار و 865 مسلمان روزه‌داری کنند.
در این برنامه سازمان برنامه اطعام ماه رمضان بسته‌های غذایی شامل یک کیلو خرما، شیرینی، میوه و گوشت حلال را میان زندانیان توزیع می‌کند.
خیرهای رمضانی به جمع‌آوری کمک‌های مردمی در فرانسه می‌پردازند و قرار است 22 زندانی دیگر نیز تحت پوشش این طرح قرار بگیرند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10