(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 13 مرداد 1392 - شماره 20558

حدیث دشت عشق
پیروزی مقابل قهرمان آسیا با ۱۹ امتیاز اختلاف
صعود مقتدرانه آسمانخراش‌های ایران با شکست چین
اخبار کوتاه از فوتبال
لغو اعزام کاراته‌کاها به اردن و مبهم بودن سفر به ترکیه
گزارشی از هفته دوم مسابقات لیگ برتر فوتبال
صدرنشینی سپاهان به لطف توقف سرخابی‌ها
سفر آزادکاران هم به تورنمنت لهستان لغو شد
اعلام آمادگی مصر برای بازی با تیم ملی والیبال
نیویورک‌نیکس مشتری حامد حدادی
حضور حدادی در مرحله دوازدهم و سیزدهم لیگ الماس
خواندنی از ورزش ایران
   


از نوشته سرباز بسیجی شهید «محمدعلی جاهدزاده»
خدایا پاکم کن و خالصم گردان و شهیدم کن
بارالها! از تو مسئلت دارم که ابتدا مرا بسازی و سپس توفیق خدمت در راهت را به من عطا فرمایی و در آخر مرگم را شهادت در راهت قرار دهی.
پدر و مادر عزیزم! شما در مقابل رنج و مشقت زندگی اسطوره‌های مقاوم بودید و با آن همه زحمت از دست رنج خود مرا به این موقعیت رساندید و تحویل جامعه اسلامی دادید و در این برهه از زمان رضایت دادید که همچون قاسم و اکبر در میدان‌های جنگ و نبرد حاضر شوم و به ندای حسین زمان، خمینی بت‌شکن لبیک گویم.
سوگند به خدای عز وجل که بهترین مردن شهادت در راه اوست که امیدوارم نصیبم کند.
سرباز بسیجی شهید «محمدعلی جاهدزاده»، سال 1342 در استان فارس متولد شد و در 28/4/1362 در عملیات والفجر 4 (منطقه حاج عمران» به شهادت رسید.
ستاد یادواره شهدای سرباز فارس

 


سرویس ورزشی-
تیم ملی بسکتبال ایران آخرین دیدار خود در مرحله مقدماتی مسابقات قهرمانی مردان آسیا را با پیروزی برابر چین، مدافع عنوان قهرمانی این رقابت‌ها به پایان رساند تاملی‌پوشان کشورمان بدون باخت و به عنوان صدرنشین گروه سوم به مرحله دوم صعود کردند.
آخرین روز از مرحله مقدماتی بیست و هفتمین دوره مسابقات بسکتبال قهرمانی مردان آسیا دیروز در پاسای و مانیل فیلیپین پیگیری شد. تیم ایران که پیش از این صعودش به دور دوم را مشخص کرده بود، موفق شد برابر چین 70 بر 51 به برتری برسد و مرحله نخست را بدون شکست به پایان برساند.
سرمربی تیم ملی بسکتبال برای آغاز دیدار برابر چین از ترکیب همیشگی یعنی حدادی، کامرانی، نیکخواه بهرامی، آفاق و ساهاکیان استفاده کرد. این ترکیب حلقه دفاعی خود را برابر حملات چینی ها به قدری خوب حفظ کرد که آنها در دقایق ابتدایی کوارتر نخست هیچ امتیازی کسب نکردند در حالیکه بازیکنان ایران با انسجامی که در حمله داشتند و کار تیمی موفق شدند تا امتیاز 9 هم پیش روند. البته به مرور اشتباهات بازیکنان ایران موقعیت کسب امتیاز را هم در اختیار بازیکنان چین قرار داد و بعد از آن رقابت دو تیم به معنای واقعی آغاز شد.هر چند در دقایق پایانی بازیکنان چین با چند پرتاب سه امتیازی موفق این اختلاف را تا حدی کم کردند اما در نهایت این تیم ایران بود که کوارتر نخست را با 10 اختلاف امتیاز به سود خود تمام کرد.
هر دو تیم کوارتر دوم را با آرامش بیشتر آغاز کردند و سرعت کمتری را چاشنی کار خود کردند به خصوص تیم ایران. در مجموع سرعت بازی در این کوارتر کمتر از آن بودکه دو تیم به اندازه کوارتر نخست صاحب امتیاز شوند و در نهایت هم تیم ایران برنده این کوارتر شد تا در مجموع نیمه نخست بازی را با نتیجه 41 بر 24 به سود خود تمام کند.
سفیدپوشان بسکتبال ایران در آغاز نیمه دوم بازی شاهد ضد حمله چینی ها و امتیازآوری آنها بودند،طوریکه چینی ها در کوارتر سوم با چهار اختلاف امتیاز صاحب برتری شدند.اما این روند در کوارتر چهارم ادامه پیدا نکرد و ملی پوشان کشورمان خیلی زود به‌بازی برگشتند. وقتی بازی 59 بر 43 (به سود ایران) بود، سهراب نژاد از دو پرتاب خود و تیم ایران را صاحب دو امتیاز کرد. کاری که آرن داوودی هم در انجام آن موفق عمل کرد و بدین ترتیب نتیجه بازی 63 بر 43 شد. این اختلاف امتیاز در ادامه بازی هم بیشتر شد که البته بازی کند چینی ها که به نظر می رسید سرعت و تلاش کمتری برای کسب امتیاز به خر ج می دادند، هم در نتیجه تاثیرگذار بود.
تیم ملی بسکتبال ایران در حالی برابر چین پیروز شد که در دو دیدار گذشته برابر تیم های مالزی و کره جنوبی به برتری دست یافته بود. بدین ترتیب تیم ملی بسکتبال ایران با مجموع سه برد و 6 امتیاز به عنوان صدرنشین گروه C به مرحله دوم صعود کرد. تیم های کره جنوبی و چین هم به عنوان تیم های دوم و سوم این گروه راهی مرحله دوم شدند و در گروه F قرار گرفتند.
دیدارهای مرحله دوم مسابقات بسکتبال قهرمانی مردان آسیا از فردا آغاز می شود. این رقابت ها که از پنجشنبه گذشته آغاز شده به مدت 10 روز ادامه داردتا سه تیم برتر مسابقات بسکتبال قهرمانی مردان آسیا سهمیه پیکارهای جهانی اسپانیا را کسب کنند.
حدادی امتیازآورترین، ساهاکیان موثرترین
حامد حدادی، امتیازآورترین و اوشین ساهاکیان، موثرترین بسکتبالیست‌های ایران در دیدار برابر چین بودند.در این مسابقه حامد حدادی با 15 امتیاز و 7 ریباند بهترین بازیکن ایران بود. اوشین ساهاکیان با تاثیرگذاری 14 امتیازی موثرترین مهره بچیروویچ در دیدار برابر چین شناخته شد.

 


اردوی تیم ملی فوتبال از 9 شهریور در پرتغال
تیم ملی فوتبال ایران در برنامه قطعی 9 شهریور تهران را به مقصد استانبول و سپس لیسبون ترک می‌کند و اردوی 11 روزه‌ای را در پرتغال خواهد داشت.تیم ملی فوتبال ایران20 شهریور به کشور باز می‌گردد.ملی‌پوشان در تاریخ‌های 15 و 19 شهریور دو دیدار تدارکاتی در لیسبون برگزار می‌کنند.مسئولان تیم ملی در حال رایزنی با چند تیم باشگاهی و ملی هستند تا تکلیف بازی‌های تدارکاتی تیم ایران در پرتغال نهایی شود.
دوران طلایی فوتبال ایران
جواد نکونام می‌گوید دوران طلایی فوتبال ایران از راه رسیده و بازیکنان این نسل می‌توانند در جام‌جهانی 2014 تیمی قدرتمند را تشکیل بدهند. این جملات را جواد نکونام کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران در گفت‌وگوی مفصلی با مجله کنفدراسیون فوتبال آسیا انجام داد، بیان کرد.
برتری تیم فوتبال جوانان در دیداری دوستانه
تیم ملی جوانان در آخرین دیدار خود در تورنمنت چین به مصاف رنجرز هنگ‌کنگ رفت و با نتیجه پرگل شش بر صفر پیروز این میدان شد. گل‌های این دیدار را بابک عبدالله‌زاده (2 گل)، رضا شربتی، فراز امام‌علی، معین رنجبریان و محمدرضا سلیمانی به ثمر رساندند.
کناره گیری مربی تیم ملی فوتسال
رضا لک به دلیل منع حضور مربیان باشگاهی در تیم ملی، گیتی‌پسند را برای ادامه کار مربیگری‌اش انتخاب کرد.
مراسم رونمایی از کارت هواداری استقلال
مراسم رونمایی از کارت هواداری باشگاه استقلال برگزار شد.
پاسخ فتح الله زاده به ادعای جباری
علی فتح الله زاده در پاسخ به سوالی مبنی بر این که جباری گفته تا زمانی که او در استقلال است به این تیم باز نمی‌گردد؟ گفت: آیا کسی به جباری گفته که به استقلال بیا؟ ان‌شاءالله هر وقت که من از استقلال رفتم او به تیم برگردد. متاسفانه عده‌ای از روزنامه‌ها جباری‌نامه شده‌اند! جباری بازیکن خوبی از لحاظ فنی است، اما بزرگ‌تر از تیموریان یا رحمتی نیست. این حق یک باشگاه است که بازیکنانش را اگر از لحاظ رفتاری و اخلاقی نپسندید کنار بگذارد.
گلایه صادقیان از ناکامی‌اش در گلزنی
صادقیان هافبک هجومی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: متاسفانه گل نزدن گریبانم را در پرسپولیس هم گرفته است. امیدوارم که از بازی بعد این طلسم شکسته شود و من بتوانم برای تیم جدیدم گلزنی کنم.
تصمیم گیری با شورای تامین است
مسئول ورزشگاه انقلاب کرج درباره برگزاری بازی سایپا مقابل پرسپولیس در ورزشگاه انقلاب کرج عنوان کرد:درست است که سازمان لیگ اعلام کرده این بازی در کرج برگزار می شود اما پیش از هر بحثی باید نظر شورای تامین در این باره مشخص شود.
صدور کارت بازی حقیقی
کارت بازی حقیقی دروازه‌بان تیم فوتبال پرسپولیس صبح دیروز به تهران رسید.
کی روش در سال 2013 پولی دریافت نکرده است
وقتی کارلوس کی روش در آخرین کنفرانس مطبوعاتی اش اعلام کرد که بعد از صعود تیم ملی به جام جهانی، بدون دریافت حتی یک دلار از ایران خارج شده و همکاران او مدتهاست که هیچ دریافتی نداشته اند، کسی زیاد به این موضوع توجه نکرد اما واقعیت این است که فدراسیون فوتبال به دلیل مشکلات مالی زیادی که دارد، از ماهها قبل ( سال 2013 ) در پرداخت حقوق کادرفنی تیم ملی ناتوان بوده است.
تمایل اشمایکل به حضور ابراهیموویچ در منچستر
پیتر اشمایکل که مدت‌ها در چارچوب دروازه منچستریونایتد ایستاده بود بر‌این باور است که زلاتان ابراهیموویچ برای بازی کردن در ترکیب قهرمان انگلیس زاده شده و دوست دارد او هرچه زودتر راهی اولدترافورد شود.
جذب مدافع برای بارسلونا
باشگاه بارسلونا در نظر دارد برای خط دفاعی خود یک بازیکن دیگر به خدمت بگیرد.
پیامی که توسط هواداران رسید
دوستداران بازیکن آلمانی تیم فوتبال رئال مادرید به وی از طریق یک نظرخواهی پیام دادند پیشنهاد ژوزه مورینیو را برای حضور در چلسی بپذیرد.
اقدام ارزشمند دروازه‌بان بارسلونا
ویکتور والدس دروازه‌بان تیم فوتبال بارسلونا در دیدار تیمش مقابل سانتوس یاد و خاطره آنتونی رامالتس دروازه‌بان فقید این تیم را گرامی داشت.والدس در این دیدار پیراهنی که نام رامالتس دروازه‌بانی که چند روز پیش چشم از دنیا فروبسته بود، را برتن داشت.

 


دبیر فدراسیون کاراته از لغو اعزام تیم ملی به مسابقات اردن و مشخص نبودن سفر به ترکیه خبر داد.
محسن آشوری اظهار کرد: مسابقات غرب آسیا قرار است شهریور ماه در اردن برگزار شود که تیم ملی ایران به دلیل مشکلات مالی زیاد، در این رقابت‌ها شرکت نخواهد کرد. ما در ابتدا قصد داشتیم اگر اسپانسر لازم را پیدا کردیم تیم ملی را به اردن اعزام کنیم، اما در درجه اول اسپانسر پیدا نکردیم و در درجه دوم هزینه‌ها بسیار زیاد است، به همین دلیل تصمیم گرفتیم تیم ملی را به این مسابقات اعزام نکنیم.وی در پاسخ به این سوال که آیا تیم ملی به اردن نمی‌رود، افزود: تصمیم ما فعلا که قطعی است، مگر این که اسپانسر خوبی بگیریم و هزینه‌های اعزام در زمانی که باقی مانده تامین شود. تنها در این صورت است که در مسابقات غرب آسیا شرکت خواهیم کرد.دبیر فدراسیون کاراته در مورد حضور کاراته کاران ایران در مسابقات کاراته وان ترکیه، یادآور شد: این رقابت‌ها هم شهریور ماه برگزار خواهد شد که تصمیم داریم در آن شرکت کنیم، اما هنوز هیچ چیز قطعی نیست، چون شرایط مالی فدراسیون اصلا خوب نیست.آشوری ادامه داد: از سوی دیگر بر اساس قوانین فدراسیون جهانی، نیاز است که ما در یک یا دو دوره از مسابقات کاراته وان شرکت کنیم که تا به حال به دلیل مشکل مالی حضور در مسابقات مختلف را از دست داده‌ایم. فردا (امروز) یک جلسه با مسئولان کمیته ملی المپیک داریم و امیدوارم در آن جلسه تصمیمات خوبی برای اعزام تیم ملی به ترکیه گرفته شود.

 


هفته دوم رقابتهای فوتبال لیگ برتر با صدرنشینی سپاهان، توقف پرسپولیس، شکست استقلال، برنده نداشتن دربی‌های گیلان و تبریز، دومین پیروزی صبا و دومین شکست فجرسپاسی به پایان رسید.
هفته دوم از رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور پنجشنبه و جمعه شب با برگزاری 8 مسابقه پیگیری شد که طی آن سپاهان اصفهان با پیروزی در مهمترین بازی هفته و به لطف توقف پرسپولیس در زمین ذوب‌آهن توانست در پایان هفته دوم به عنوان صدرنشین لیگ برتر لقب بگیرد.در این هفته پرسپولیس در اصفهان برابر میزبانش ذوب‌آهن به نتیجه مساوی بدون گل رضایت داد. در پایان این بازی پرسپولیسی‌ها معتقد بودند که سعید مظفری زاده یک پنالتی آنها را نادیده گرفته است.صبای قم هم با هدایت مایلی‌کهن در بازی پر کارت ورزشگاه دستگردی، شکست یک بر صفر را با پیروزی 2 بر یک برابر نفت تهران عوض کرد تا در کنار سپاهان، تیم‌های دو برده لیگ لقب بگیرند. در این مسابقه که دو تیم یک نیمه را با 10 بازیکن انجام دادند، رضا عنایتی توانست دومین گل خود در فصل جدید لیگ برتر را به ثمر برساند.در تبریز تراکتورسازی پیروزی در دربی تبریز را در دقیقه 83 از دست داد تا باز هم مجید جلالی طعم پیروزی را با این تیم نچشد. دربی گیلان نیز همه چیز داشت جز گل تا دو تیم این استان هم در رسیدن به نخستین پیروزی در لیگ سیزدهم محروم شوند.راه‌آهن یکی از پیروزی‌های ارزشمند هفته را برابر سایپا البرز بدست آورد. پیروزی 3 بر صفر در کرج مردان ابراهیم‌زاده را به رده سوم رساند. مس کرمان هم با هدایت محمود یاوری در دقیقه 3+90 از شکست برابر صنعتی خوزستان نجات یافت و مانع دومین پیروزی شاگردان ویسی در این رقابتها شد. فولاد خوزستان هم در جنگ بازنده‌ها با گلزنی فرزاد حاتمی فجرسپاسی را از پیش رو برداشت. این نخستین برد یاران حسین فرکی در لیگ سیزدهم و دومین شکست مردان غلامحسین پیروانی در این دوره از رقابتها بود.

 


پس از لغو سفر تیم ملی کشتی فرنگی به جام پیت لانسکی لهستان، سفر تیم کشتی آزاد نیز به جام زیلکوفسکی لهستان لغو شد.
این در حالی است ‌که قرار بود تیم منتخب کشتی آزاد ایران آخرین میدان تدارکاتی‌اش تا پیش از آغاز مسابقات جهانی 2013 مجارستان را در تورنمنت زیلکوفسکی پشت سر بگذارد که این رقابت‌ها هم به دلیل مشکلات مالی فدراسیون کشتی و عدم صدور روادید از سوی سفارت لهستان لغو شد.البته اقدام دیرهنگام فدراسیون کشتی برای دریافت روادید از سفارت لهستان و از طرفی بی‌پولی این فدراسیون از عوامل اصلی لغو این سفر بوده است. با توجه به نیاز حداقل 15روز زمان برای دریافت ویزای شینگن، کشتی‌گیران نتوانستند راهی این کشور شوند.پیش از این تیم‌های کشتی فرنگی و آزاد نوجوانان کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا در مغولستان با مشکلات مالی فراوانی مواجه شدند به طوری که چند روزی را در این کشور برای بازگشت به ایران و رسیدن پول و تسویه با هتل محل اقامت‌شان سرگردان بودند.از طرفی فدراسیون کشتی چندی پیش نیز به دلیل مشکلات مالی برای کسب روادید حضور در مسابقات جوانان جهان در بلغارستان هم دچار مشکل شده بود.

 


دبیر فدراسیون والیبال از اعلام آمادگی تیم مصر برای بازی دوستانه با ایران خبر داد.
محمود افشار دوست اظهار کرد: مصر دعوت ایران را پذیرفت. طبق آخرین ایمیلی که از فدراسیون والیبال این کشور دریافت کردیم آن ها موافقت خود را با برگزاری اردو در ایران اعلام کردند. باید زمینه این سفر را فراهم کنیم و قطعا برنامه آن را در آینده اعلام کنیم.وی افزود: بازی با تیم مصر برای والیبالیست های ایران مفید است. نباید فکر کنیم که مصر حریف دست و پا بسته‌ای برای ماست. تیم ملی والیبال ایران باید با تیم های مختلف با سبک های متفاوت بازی کند. از طرف دیگر مصر هم حریف دست و‌پا بسته ای نیست. آن ها تا سال قبل در لیگ جهانی حضور داشتند و جزو تیم های قدرتمند محسوب می شوند. بازی با مصری‌ها در آستانه مسابقات قهرمانی مردان آسیا می تواند برای تیم ملی مفید باشد.

 


باشگاه نیویورک‌نیکس قصد دارد حامد حدادی، سنتر ایرانی را به خدمت بگیرد.
حامد حدادی اکنون بازیکن آزاد است و همراه تیم ملی بسکتبال ایران در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا در فیلیپین حضور دارد و عملکرد خوبی را نیز ثبت کرده است. به گزارش سایت Sports Media باشگاه نیویورک‌نیکس قصد دارد حامد حدادی، بازیکن ایرانی را برای رقابت‌های فصل آینده به خدمت بگیرد. این سایت درباره به خدمت گرفتن حامد حدادی می‌نویسد: حدادی بهترین سنتر نیست اما بر خلاف «کینسون مارتین» و «جری تیلر» دیگر بازیکنان نیویورک او یک بازیکن سنتر است چیزی که باشگاه نیویورک نیکس نیاز دارد.اگر حدادی تنها یک چیز داشته باشد، آن هم قد بلند اوست. سنتر 28 ساله ایرانی 218 سانتی متر قد دارد، اما آمار او در پنج سال حضور در NBA چندان رضایت بخش نبوده است. حدادی از سال 2009 – 2008 آمارش به طور میانگین 2.2 امتیاز ، 5.6 بلاک شات، 5.1 توپ ربایی، 5.3 پاس منجر به گل و 2.5 ریباند بوده است.

 


نایب قهرمان پرتاب دیسک المپیک لندن در مرحله دوازدهم و سیزدهم لیگ الماس به مصاف حریفان خود می‌رود.
احسان حدادی در مرحله ی دوازدهم و سیزدهم لیگ الماس که 31 مرداد و 7 شهریور در شهرهای استکهلم سوئد و زوریخ سوئیس برگزار می‌شود به مصاف حریفان خود خواهد رفت. حدادی در مرحله یازدهم که در لندن برگزار شد به مقام پنجم دست یافت.نزدیک ترین رقابت بین المللی پیش رو مسابقات جهانی دو و میدانی در شهر مسکو روسیه است که احسان حدادی اعلام کرده است در این رقابت‌ها شرکت نخواهد کرد.

 


*به دنبال میزبانی خوب ایران در چهارمین دوره مسابقات والیبال دانش آموزان آسیا در ارومیه و چهلمین دوره مسابقات فوتبال دانش آموزان آسیا در تهران، از سوی فدراسیون ورزش مدارس آسیا میزبانی مهم رقابت‌های هندبال دانش آموزان پسر در سال 2015 نیز به کشورمان داده شد.
*آرزو حکیمی قایقران المپیکی ایران در آب‌های آرام که یکی از شانس‌های کسب مدال در مسابقات جهانی کانادا به شمار می‌رفت به دلیل عدم صدور روادید نتوانست در این مسابقات حاضر شود.وی پس از این اتفاق رسما از حضور در تیم ملی انصراف داد.
*تیم ملی جودوی ناشنوایان ایران در روز دوم مسابقات جودوی المپیک ناشنوایان به یک مدال برنز تیمی دست یافت. با این مدال تعداد مدال های کاروان رمضان در المپیک تابستانی ناشنوایان به 30 رسید.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10