(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 14 مرداد 1392 - شماره 20559

مابه‌التفاوت افزایش حقوق فرهنگیان واریز شد
پیش‌بینی سازمان هواشناسی
فردا پایتخت غبارآلود است
وقوع 80 درصد زورگیری‌ها با چاقو
در زندان اوین اتفاق افتاد
مرخصی 110 زندانی در سالروز شهادت امیرالمومنین(ع)
شهاب‌باران برساووشی در آسمان کشور
آماده‌باش 2500 اتوبوس در روز عید فطر
وضعیت ذخایر دارویی داروخانه‌های کشور
حوادث کوتاه از کشور
3/8 درصد جمعیت کشور سالمند هستند
گروگانگیر 3 میلیارد تومانی به زودی محاکمه می‌شود
زمین‌لرزه سرخه سمنان را لرزاند
سارقان شیک‌پوش ویلاهای اطراف تهران دستگیر شدند
خسارت گرمای بالای 50 درجه به مرکبات دزفول
درد معده دست قاچاقچی را رو کرد
حمله میمون‌ها
مادر بی‌هوش و حواس
تخریب نیروگاه قدیمی حادثه‌ساز شد
اسلام‌ آوردن جوان 20 ساله یهودی
   


معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش از واریز مابه‌التفاوت افزایش حقوق تیرماه فرهنگیان تا پایان وقت دیروز به حساب آنان خبر داد.
به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وحید کیارشی گفت: واریز مابه‌التفاوت افزایش حقوق فرهنگیان که قرار بود آخر تیرماه پرداخت شود، به حساب استان‌ها واریز شده و ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها موظفند ظرف امروز (دیروز) این مبلغ را به حساب فرهنگیان ذی‌نفع واریز کنند.
شایان ذکر است؛ قرار بود این افزایش حقوق با حقوق تیرماه فرهنگیان پرداخت شود که بنا به دلایل اعلام شده قانونی با چند روز تاخیر به حساب آنان واریز می‌شود.

 


مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: از فردا گرد و خاک رقیق در شمال کرمان، شمال یزد، جنوب سمنان، شمال اصفهان، جنوب تهران و برخی نقاط استان‌های قم و مرکزی سبب کاهش کیفیت هوا می‌شود.
عبدالرضا امیدوار شهری، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره وضعیت هوای کشور پیش‌بینی کرد: در سه روز آینده رشد ابر، وزش باد، رگبار و رعد و برق در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب روی برخی نقاط جنوب شرق و ارتفاعات زاگرس جنوبی رخ خواهد داد و طی این مدت دریای عمان مواج خواهد بود.
وی گفت: امروز شدت بارش‌ها در سواحل جنوبی دریای خزر بیشتر خواهد بود و به طور متناوب در روز سه‌شنبه نیز ادامه خواهد داشت.
امیدوار شهری گفت: در دو روز آینده در شرق کشور به ویژه منطقه زابل پدیده قالب وزش باد شدید همراه با گرد و خاک خواهد بود. باران‌های موسمی گاهی با وزش باد و رعد و برق در برخی نقاط سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان و به ویژه نیمه شرقی فارس رخ خواهد داد.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی پیش‌بینی کرد که امروز و فردا بارش‌ها در سیستان و بلوچستان از شدت بیشتری برخوردار باشد و دما در برخی نقاط استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و اردبیل کاهش یابد.

 


سرهنگ فریدون خالقی فرد با اشاره به اینکه سرقت به عنف تحت چهار شگرد انجام می‌شود، گفت: در سه ماهه اول امسال، از مجموع سرقت‌های به عنف بالغ بر 58 درصد مربوط به زورگیری خیابانی، بالغ بر 6 درصد تحت عنوان مسافربر، بالغ بر 4 درصد سرقت تحت عنوان مسافر و 2/1 درصد سرقت تحت عنوان مأمور انجام می‌شود.
وی از کشف بالغ بر 9/64 درصد سرقت‌های به عنف توسط پلیس آگاهی ناجا خبر داد و افزود: بالغ بر 8 درصد از سرقت‌ها در پوشش مسافربر، بالغ بر 5/2 درصد از سرقت‌ها در پوشش مسافر و بالغ بر 1/2 درصد سرقت‌ها تحت عنوان مأمور طی سه ماهه گذشته کشف و ضبط شده است.
معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا، تصریح کرد: از مجموع سرقت‌های به عنف بالغ بر 58 درصد مربوط به زورگیری خیابانی است که 80 درصد آن با استفاده از چاقوهای نامتعارف انجام می‌شود.
خالقی‌فرد، یادآور شد: براساس تحقیقات پلیس، حمل سلاح سرد بین سنین 17 تا 30 سالگی است که در این سنین، جوانان عواقب حمل چاقو را در نظر نگرفته و از سویی قوانین سخت‌گیرانه برای حاملان این نوع سلاح وجود ندارد و در نتیجه شاهدیم که برخی از جوانان در شرایط خاص مانند درگیری، بدون تصمیم قبلی از آن استفاده کرده و ناخواسته مرتکب قتل یا جراحات شدید جسمی در مخاطب می‌شوند.
وی همچنین از کاهش 14 درصدی سرقت در پوشش مسافربر خبر داد و افزود: بهبود وضعیت وسایل نقلیه عمومی در کشور و در نتیجه استفاده بیشتر شهروندان از این وسایل و هوشیاری شهروندان در سایه اطلاع‌رسانی به موقع، از عوامل مؤثر بر این کاهش است.
سرهنگ خالقی‌فرد خاطرنشان کرد: اگر جرم سرقت را به دو دسته به عنف و عادی تقسیم کنیم، از مجموع سرقت‌ها، 7/1 درصد مربوط به سرقت به عنف و 2/98 درصد مربوط به سرقت عادی و از مجموع سرقت‌های خشن، نیز 7/2 درصد مربوط به جرم کیف‌قاپی است.

 


مدیرکل روابط عمومی بازداشتگاه اوین از اعزام به مرخصی 500 نفر از زندانیان این بازداشتگاه در ماه رمضان خبر داد و گفت: در سالروز شهادت مولای متقیان علی(ع) 110 زندانی به مرخصی رفتند.
محمدحسین شفق در گفت‌و‌گو با فارس گفت: براساس بخشنامه ویژه‌ ماه رمضان که از سوی رئیس قوه قضاییه ابلاغ شد 500 نفر از زندانیان بازداشتگاه اوین در ایام رمضان به مرخصی رفتند.
وی افزود: زندانیان براساس رای شورای طبقه‌بندی مشمول مرخصی ویژه‌ ماه رمضان شدند و بر همین اساس در روز شهادت امیر‌المومنین با مرخصی 110 نفر موافقت شد.
شفق در ادامه با اشاره به برگزاری برنامه‌های ویژه ماه رمضان در زندان‌ها گفت: برنامه‌ریزی‌ برای برنامه‌های ویژه این ماه به خصوص در شب‌های قدر با ما بود اما تمامی فعالیت‌ها در این زمینه از سوی زندانیان صورت گرفت.
وی تصریح کرد: در شب‌های قدر پذیرای 400 تا 500 زندانی در مراسم ویژه این شب‌ها بودیم و همزمان برای سربازان این بازداشتگاه نیز برنامه‌های ویژه‌ای تدارک دیده شده بود.

 


با نزدیک شدن به هفته سوم مردادماه، شهاب‌باران برساووشی در آسمان کشور به اوج خود می‌رسد.
این شهاب‌باران در اثر عبور زمین از میان ذرات برجا مانده از دنباله‌دار سویفت-تاتل اتفاق می‌افتد. ذرات این دنباله‌دار با سرعت حدود 60 کیلومتر بر ثانیه به جو زمین برخورد می‌کنند و بررسی‌های دانشمندان نشان داده که شهاب‌باران برساووشی دارای بیشترین تعداد آذرگوی‌ها در میان شهاب‌باران‌های سالیانه است. آذرگوی به شهاب درخشانی گفته می‌شود که از سیاره ناهید (با قدر ظاهری 4-) نیز پرنورتر باشد.
شهاب‌باران برساووشی امسال در بامداد 22 مرداد به اوج فعالیت خود می‌رسد و رصدگران می‌توانند در ایده‌آل‌ترین شرایط رصدی، در هر ساعت حدود 100 شهاب را به چشم ببینند.

 


مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه از خدمات‌رسانی ویژه به نمازگزاران عیدفطر خبر داد و گفت: هزار و 500 دستگاه اتوبوس در روز عید فطر نسبت به جابه‌جایی نمازگزاران اقدام خواهند کرد.
مهندس پیمان سنندجی با بیان این مطلب اظهار کرد: حدود 800 دستگاه از این اتوبوس‌ها از شب قبل از عید فطر در محل برگزاری نماز مستقر می‌شوند و باقی اتوبوس‌ها نیز از ساعت 5:30 دقیقه صبح روز عید فطر از نقاط مختلف شهر نسبت به جابه‌جایی نمازگزاران اقدام خواهند کرد.
وی ادامه داد: اتوبوس‌ها در روز عید فطر، از میادین، پایانه‌ها، شهرک‌های مسکونی و... نسبت به انتقال نمازگزاران به محل برگزاری نماز عید فطر اقدام خواهند کرد و در برگشت نیز نمازگزاران را به مبادی اولیه باز می‌گردانند.
سنندجی تصریح کرد: محل استقرار اتوبوس‌ها برای جابه‌جایی نمازگزاران، از طریق بنرهای مختلف در سطح شهر به شهروندان اطلاع‌رسانی می‌شود و همچنین تمهیدات لازم برای استقرار امداد خودروی اتوبوس‌ها در نقاط مختلف شهر و نقاط منتهی به محل برگزاری نماز عید فطر در نظر گرفته شده است.
وی تصریح کرد: در تلاشیم که با تمام ظرفیت به نمازگزاران عید فطر خدمات‌رسانی کنیم و امید است بتوانیم شاهد رضایتمندی آنان در این روز باشیم.

 


رئیس انجمن داروسازان ایران مداخله و نظارت مجلس شورای اسلامی بر وضعیت دارویی بویژه رخداد ناهماهنگی‌ میان چند نهاد از جمله وزارت بهداشت، بانک مرکزی، وزارت صنعت و گمرک را برای تأمین دارو ضروری دانست.
دکتر محمود فاضل توضیح داد: وضعیت کنونی داروخانه‌ها از بابت ذخایر دارویی، چندان تفاوتی با ماه گذشته نداشته است.
وی ضمن انتقاد از عملکرد شرکت‌های پخش در تحویل دارو عنوان کرد: متأسفانه شرکت‌های پخش که سابق بر این به هنگام تحویل دارو چک‌هایی با بازپرداخت طولانی‌تر را می‌پذیرفتند، اما اکنون این مدت بازپرداخت بسیار کوتاه شده و شرکت‌ها در برخی موارد، دارو را در قبال وجه نقد تحویل می‌دهند. این امر کاهش قدرت خرید داروخانه‌ها را به دنبال داشته است.
فاضل اضافه کرد: علاوه بر این سامانه 1490 نیز بر مدیریت و اطلاع‌رسانی کمبودها تأثیرگذار بوده است. در اسفند ماه سال 91، 30 تن دارو در گمرک دپو شده بود، اما اکنون این میزان به 330 تن رسیده است و به حدود 11 برابر افزایش یافته است. متأسفانه به علت مشکلی که بین چند ارگان از جمله بانک مرکزی، وزارت صنعت، وزارت بهداشت و گمرک وجود داشت داروهای مورد نیاز مردم تاکنون ترخیص نشده بود.
وی به تخصیص خط اعتباری ویژه شرکت‌های دارویی اشاره کرد و گفت: بناست مبلغ 2 و نیم میلیارد دلار با ارز مرجع 1226 تومانی به دارو و کالاهای اساسی تخصیص یابد که از میزان یک میلیارد دلار سهم دارو و کودهای شیمیایی است. اگر این یک میلیارد دلار تخصیص یابد، بخش بزرگی از کالاها از جمله داروها ترخیص می‌شوند که البته این امر هم کمی زمانبر خواهد بود. البته این اقدام مقطعی است و سیستم بهداشت و درمان ما از این اتفاقات مقطعی به جای اینکه سود ببیند، ضربه می‌خورد، دقیقاً همانند آبی که مدام یخ و مدام داغ شود، مسلم است که هر جسمی درون آب باشد، ترد و شکننده خواهد شد.
فاضل مؤلفه‌های برون سیستمی و خارج از اراده وزارت بهداشت را در بروز مشکلات بی‌تأثیر ندانست و گفت: از مجلس انتظار می‌رود وقتی بین چند دستگاه برای تأمین داروی مردم ناهماهنگی اتفاق می‌افتد، مداخله کند؛ زیرا در نهایت مردمی که دارو به دستشان نمی‌رسد متضرر می‌شوند.

 


دستگیری اعضای شرکت هرمی
اصفهان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی استان اصفهان از دستگیری 18 نفر از اعضای شرکت هرمی گلدکوئیست که با فریب و اغفال شهروندان اقدام به جذب سرمایه‌ای بالغ بر بیش از یک میلیارد ریال کرده بودند، خبر داد. در بازرسی از محل مربوطه تعدادی جزوات مربوط به کلاس‌های توجیهی و آموزشی شرکت‌های هرمی، کیس رایانه و 4 عدد فلش مموری حاوی اطلاعات پیرامون شرکت‌های هرمی کشف شد.
پلمب واحد صنفی متخلف
* یک واحد تولید کننده آجر در اصفهان به دلیل جعل نشان استاندارد، و تولید بی‌کیفیت پلمب شد. واحد متخلف مذکور برای انجام امور قانونی در اختیار مراجع ذیصلاح قرار داده شد.
وکیل کلاهبردار به دام افتاد
جزیره قشم- خبرنگار کیهان: فرمانده یگان دریابانی شهرستان قشم از دستگیری وکیل قلابی به همراه همدستش- توسط مأموران اطلاعات مرزبانی جزیره خبر داد. علاوه بر چندین فقره اوراق و اسناد جعلی 5/2 گرم شیشه و 8 گرم ماده مخدر تریاک از وی کشف و ضبط شد.
قاچاق شکر در لابلای نمک
فارس- تبریز: رئیس پلیس راه‌آهن آذربایجان شرقی گفت: مأموران پلیس مستقر در ایستگاه راه‌آهن سلماس در حین کنترل قطاری باری به مقصد ترکیه مقدار 3 تن شکر ایرانی را کشف و ضبط کردند. این محموله به قصد خروج از کشور در داخل بار نمک جاسازی شده بود. در این ارتباط 3 نفر متهم بازداشت، و به مراجع قضایی معرفی شدند.
بازداشت مأمورنما
ایسنا- رئیس پلیس گلستان از دستگیری فردی که با سوء استفاده از عناوینی مانند مأمور ادارات دولتی برای شهروندان ایجاد مزاحمت می‌کرد خبر داد. متهم باارسال پیام از طریق شبکه‌های اجتماعی اقدام به ایجاد مزاحمت می‌کرد.
حریق دوباره در پارک بمو
مهر- شیراز: مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس از وقوع حادثه آتش‌سوزی در پارک ملی بمو در مجاورت شیراز برای دومین بار طی چند ماه اخیر خبر داد. این آتش‌سوزی حدود 30 هکتار را طعمه خود کرد و طی آن گیاهان، مراتع و درختچه‌ها از بین رفتند.

 


معاون توانبخشی سازمان بهزیستی استان تهران گفت: 3/8 درصد جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می‌دهند.
رضا ایران‌شاهی با اعلام این خبر افزود: در سال 85 بالغ بر 973 هزار سالمند در استان تهران وجود داشت که 7/3 درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌داد و در سال 90 و هم‌اکنون 3/8 درصد جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می‌دهند.
ایران شاهی در مورد مراکزی که در حوزه توانبخشی در سازمان بهزیستی استان تهران ارائه خدمت می‌کنند، خاطرنشان کرد: 47 مرکز شبانه‌روزی، 16 مرکز جامع توانبخشی، هشت مرکز ارائه خدمات در منزل در استان تهران در حال ارائه خدمات به جامعه هدف خود هستند.
وی افزود: 4400 نفر از جامعه هدف سازمان بهزیستی در استان تهران از مراکز حوزه توانبخشی خدمت می‌گیرند.
معاون توانبخشی سازمان بهزیستی استان تهران آمارهای موجود را نشان‌دهنده گذر از جمعیت جوان به جمعیت سالمند در کشور دانست و عنوان کرد: این موضوع نیازمند نگاه ویژه و خاص تمامی دستگاه‌ها به امور سالمندان و پدیده گذر جمعیت جوان به جمعیت سالمند است.
25 درصد سالمندان
زیر خط فقر
رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان با بیان اینکه 25 درصد جامعه سالمندی کشور زیر خط فقر هستند، اظهار کرد: یک میلیون و 500 هزار نفر از سالمندان تحت پوشش کمیته امداد هستند و این بدین معناست که این افراد زیر خط فقر قرار دارند.به گزارش ایسنا حسین نحوی‌نژاد با اشاره به اینکه 90درصد سالمندان کشور به همراه خانواده‌هایشان زندگی می‌کنند، گفت: تنها 10درصد سالمندان به تنهایی زندگی می‌کنند که این رقم، رقم بسیار مناسبی است.
وی تاکید کرد: توجه به سن بالای 60 سالگی سالمند تنها برای مصوبات بازنشستگی است و این موضوع به هیچ وجه نشانگر سرزنده بودن و از کارافتادگی و نیز کهنه بودن سالمندان نیست.رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان در تعریف پدیده سالمندی گفت: بر اساس منابع علمی، زمانی که هشت درصد جمعیت کشور را افراد 65 سال و بالاتر و یا 12درصد جمعیت آن را افراد 60 سال و بالاتر تشکیل دهند، پدیده سالمندی در جمعیت استقرار یافته است.
وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون 8/2 درصد جمعیت کشور سالمند هستند، اظهار کرد: هرچه جمعیت سالمند کشور رشد یابد جمعیت زیر پنج سال در حال کاهش است و این موضوعی است که ما با آن درگیر خواهیم بود، چرا که جمعیت سالمندان در حال رشد و جمعیت زیر پنج سال درحال کاهش است.نحوی‌نژاد با اشاره به اینکه متوسط عمر کشور در حال بالا رفتن است، یادآور شد: 20 هزار نفر از جمعیت کشور بالای 100 سال سن دارند.رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان با بیان اینکه یک میلیون و 700 هزار سالمند تحت پوشش بیمه‌های کشوری و لشکری قرار دارند، اظهار کرد: 25 درصد سالمندان نیز اعلام کردند که تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند.وی با انتقاد از تحت پوشش بیمه تکمیلی نبودن جامعه سالمندان در کشور تاکید کرد: 27درصد ظرفیت‌های بهداشتی کشور برای سالمندان صرف می‌شود .

 


دادیار دادگاه کیفری استان تهران از آغاز محاکمه گروگانگیری در آینده نزدیک خبر داد که دختر دانشجویی را با سیانور به قتل رسانده بود.
در تاریخ 20 دی ماه سال گذشته زنی با مراجعه به پلیس آگاهی اعلام کرد: فرد یا افراد ناشناسی از طریق ارسال پیامک مدعی ربودن دخترم به نام یاسمن شده و در برابر آزادی وی درخواست مبلغ 3 میلیارد تومان پول کرده‌اند.»
با آغاز تحقیقات از مادر یاسمن 22 ساله، وی در ادامه اظهارات خود به کارآگاهان گفت: دخترم حدود ساعت 13 روز چهارشنبه با خودرو شخصی خود و به قصد رفتن به کافی‌نت از خانه خارج شد و تا ساعت 21 و 30 دقیقه از وی بی‌اطلاع بودم تا اینکه از طریق تلفن همراه وی پیامکی برای من مبنی بر ربوده شدن دخترم ارسال شد که در آن آدم‌ربایان در ازای آزادی یاسمن درخواست مبلغ 3 میلیارد تومان وجه نقد کرده و تهدید کردند که در صورت اطلاع پلیس از این موضوع دیگر دخترم را نخواهم دید.
همزمان با ارائه آموزش‌های لازم به مادر یاسمن، بلافاصله مشخصات خودرو شخصی فقدانی- یک دستگاه خودرو تویوتا کرولا- در سیستم سراسری پلیس ثبت و دیگر اقدامات پلیسی برای شناسایی مخفیگاه آدم‌ربایان آغاز شد. در ادامه تحقیقات پلیسی و در ردیابی‌های تیم‌های ویژه آگاهی، در کمتر از 24 ساعت مخفیگاه فرد درخواست کننده پول به نام «حمیدرضا 25 ساله» در منطقه کامرانیه جنوبی شناسایی شد اما با توجه به احتمال هرگونه اقدام برای تهدید جان دختر ربوده شده، کارآگاهان این شخص را تحت مراقبت‌های نامحسوس پلیسی قرار دادند تا با شناسایی دیگر همدستان احتمالی، در یک عملیات غافلگیرانه اقدام به دستگیری ربایندگان و آزادی گروگان کنند.
ادامه تحقیقات پلیسی نشان داد که «حمیدرضا» از هم دانشگاهی‌های یاسمن است که از حدود یک سال پیش با وی در یک دانشگاه تحصیل کرده و به همین علت، گروگان را به خوبی می‌شناسد.
با انجام هماهنگی‌های لازم با مقام قضایی، حمیدرضا شامگاه 22 دی ماه دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه وی تعدادی از مدارک شخصی متعلق به یاسمن کشف شد.
با دستگیری متهم، بلافاصله تحقیقات از وی آغاز شد و در حالی که ابتدا منکر هر گونه اطلاع از سرنوشت فقدانی بود اما با توجه به دلایل و مدارک غیرقابل انکار، سرانجام لب به اعتراف گشود و عنوان داشت که پیش از ارسال پیامک برای مادر یاسمن، جسد وی را به سوهانک انتقال داده و در آنجا دفن کرده است.
متهم در اعترافات خود به کارآگاهان گفت: 20 دی ماه، به بهانه انجام پروژه تحقیقاتی با یاسمن در فرمانیه ملاقات کردم تا به کافی‌نت برویم.متهم در ادامه اظهارات خود با طرح این ادعا که قصد خودکشی داشته است، به کارآگاهان گفت: با توجه به اینکه از قبل تصمیم به خودکشی داشتم، به اتفاق یاسمن و به بهانه خوردن آبمیوه در مقابل یک آبمیوه فروشی در خیابان اندرزگو توقف کرده و پس از خرید دو لیوان آب پرتقال در یکی از لیوان‌ها سم سیانور ریختم تا خودکشی کنم اما اشتباهاً آبمیوه حاوی سم را به یاسمن داده و بعد از بیهوش شدن و مرگ وی، جسد را به سوهانک بردم و در آنجا دفن کردم. در مسیر بازگشت به خانه، ماشین یاسمن را نیز در داخل کوچه‌ای خلوت پارک کردم.متهم در خصوص انگیزه خود در خصوص ارسال پیامک و درخواست مبلغ 3 میلیارد تومان نیز مدعی شد: پس از دفن کردن جسد یاسمن، با توجه به اطلاعاتی که از وضعیت مالی خانواده یاسمن داشتم تصمیم به این کار گرفتم.

 


2 زمین‌لرزه شهرهای سرخه واقع در استان سمنان و کنگان در استان بوشهر را لرزاند.
زمین لرزه‌ای به بزرگی 5/4 ریشتر شامگاه شنبه حوالی سرخه در استان سمنان را لرزاند.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز لرزه‌نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زمین‌لرزه در ساعت 19 و 55 دقیقه و 7 ثانیه روز شنبه در 69 کیلومتری سرخه به وقوع پیوسته است.
مدیرکل ستاد بحران استان سمنان گفت: این زمین‌لرزه خسارتی دربر نداشته است.
احمد طاهری افزود: این زمین‌لرزه تاکنون 3 پس لرزه به بزرگی 1/2، 7/1 و 7/2 ریشتر داشته است و اکیپ‌هایی به مناطق موردنظر اعزام شده‌اند.همچنین زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 4 ریشتر کنگان واقع در استان بوشهر را لرزاند.این زمین‌لرزه ساعت 17 و 51 دقیقه روز شنبه در بندر کنگان روی داد.گزارشی از خسارات احتمالی این زمین‌لرزه مخابره نشده است.

 


رئيس پلیس آگاهی غرب استان تهران از دستگیری اعضای باند سارقان شیک‌پوش 60 منزل خبر داد که با دیلم و پتک به سرقت می‌رفتند.
سرهنگ منصور خدادادی در گفت‌وگو با ایسنا در تشریح خبر انهدام باند سارقان منازل در غرب استان تهران، گفت: بررسی‌های ابتدایی از وقوع سرقت‌های متعدد منزل در محدوده کلانتری 12 و 16 اندیشه که در ساعات ابتدایی شب رخ می‌داد،‌ نشان داد که سارقان با شناسایی منازل ویلایی در مناطق مرفه‌نشین اندیشه، ملارد و فردیس پس از اطمینان از خالی بودن منازل، با روش دیلم‌زنی و توپ‌زنی و تخریب گاو صندوق اقدام به سرقت می‌کردند.
وی گفت: بررسی‌ها نشان داد که این سارقان با استفاده از خودروهای مدل‌بالا اقدام به سرقت کرده و برای انتقال وسایل مسروقه نیز از خودروهایی همچون ماکسیما، آزرا، ‌پرشیا و... استفاده می‌کنند تا اهالی محل به آنها مشکوک نشوند.
خدادادی با بیان اینکه بررسی‌ها نشان داد سارقان با استفاده از برچسب اعداد شماره پلاک خودروها را دستکاری کرده و خودروهای خود را تغییر می‌دهند، گفت: سرانجام ماموران با تحقیقات میدانی دریافتند که سارقان در یکی از نمایشگاه‌های خرید و فروش خودرو در شهریار تردد دارند و اقدام به خرید و فروش خودروهای خود می‌کنند.
رئیس پلیس آگاهی غرب استان تهران با بیان اینکه در ادامه با انجام هماهنگی قضایی، سه اکیپ مختلف از کارآگاهان پلیس آگاهی به عنوان خریدار به داخل نمایشگاه نفوذ کردند و توانستند هویت دو تن از سارقان به نام‌های «پیمان» و «نبی‌الله» را که برای فروش یک دستگاه خودروی آزرا و ماکسیما به نمایشگاه آمده، شناسایی و آنها را دستگیر کنند.
سرانجام با شناسایی سایر اعضای این باند، مخفی‌گاه‌های آنان نیز شناسایی و در چندین عملیات دستگیر شدند که علاوه بر کشف مقادیر زیادی اموال مسروقه، سه عضو دیگر این باند به نام‌های «محمد»، «نورخدا» و «محمد» دستگیر شدند.
رئیس پلیس آگاهی غرب استان تهران گفت: متهمان در بازجویی‌ها پرده از راز 60 سرقت منزل برداشتند و همچنین مقدار 5/1 کیلوگرم طلا و زیورآلات، 32 عدد ساعت مچی، 20 تخته فرش و قالیچه نفیس و دستباف ابریشمی و مقادیر زیادی از اموال مسروقه به ارزش بیش از 10 میلیارد ریال کشف و پنج مالخر نیز در این رابطه دستگیر شدند.

 


مسئول امور باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی دزفول گفت: گرمای بالای 50 درجه به باغ‌های مرکبات دزفول خسارت جدی وارد کرده است.
غلامرضا مه‌لقا روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به وجود پنج هزار هکتار باغ مرکبات در دزفول افزود: 10 درصد این باغ‌ها به میزان 500 هکتار خسارت جدی دیده است.
وی میانگین تولید مرکبات در هر هکتار باغ را 15 تن عنوان کرد و گفت: تولیدات باغ‌های مرکبات دزفول در سال زراعی جاری هفت هزار و 500 تن کاهش خواهد یافت.
مه‌لقا با اشاره به وزش بادهای گرم و خشک در اثر شدت گرما اظهار کرد: دمای بالای 50 درجه سانتیگراد و بادهای گرم و خشک موجب خشک شدن سرشاخه‌های درختان، غیرفعال شدن آنزیم‌های موجود در مرکبات، و در نتیجه کاهش تولیدات مرکبات می‌شود.

 


یک قاچاقچی موادمخدر که موفق شده بود وارد مالزی شود به دلیل درد شدید معده توسط پلیس دستگیر شد.
این قاچاقچی 40 ساله هفته پیش از طریق فرودگاه وارد کوالالامپور پایتخت مالزی شد.
وی پس از خروج از فرودگاه خود را به یک هتل در کوالالامپور رساند اما درد شدید معده وی را مجبور کرد به یک کلینیک در نزدیکی هتل برودکه با اطلاع مسئولان بیمارستان پلیس در محل حاضر شد و وی را بازداشت کرد .

 


به تازگی میمون‌های ساکن جنگل‌های حاشیه شهر کیپ تاون آفریقای‌جنوبی به این شهر حمله کرده‌اند و مواد غذایی آنها را مورد دستبرد قرار می‌دهند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، با وجود آنکه مقامات شهرداری کیپ تاون بارها برای فراری دادن میمون‌ها از شهر اقدام کرده‌اند اما باز هم این میمون‌ها به شهر بازگشته و به خرابکاری‌های خود در شهر ادامه می‌‌دهند.

 


یک زن 41 ساله انگلیسی که به همراه دوست خود در بازار قدم می‌زد، دچار شکم درد شدید شد و وقتی به بیمارستان مراجعه کرد تازه فهمید 8 ماهه باردار است!
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از دیلی‌میل؛ این زن تنها 15 ساعت قبل از وضع حمل فهمید حامله است.
این زن انگلیسی که از حامله بودن خود بی‌خبر بود، پس از دریافت داروهایی از پزشک خانواده به منزل بازگشت اما نیمه شب بار دیگر احساس درد کرد و با آمبولانس راهی بیمارستان شد که در آنجا به تشخیص پزشک از طریق سزارین وضع حمل کرد.
«آماندا» که برای نخستین‌بار بچه‌دار می‌شود، می‌گوید: برای من شوک بزرگی بود، هنوز نمی‌توانم باور کنم که حامله بوده‌ام.
وی بنا به توصیه پزشکان برای 6 روز در بیمارستان ماند سپس به همراه نوزاد خود که یک دختر یک و نیم کیلویی است، به خانه‌اش بازگشت.

 


انفجار داخلی به منظور تخریب ساختمان یک نیروگاه قدیمی در ایالت کالیفرنیا به قطع پای یکی از حاضران و مجروح شدن چهار نفر دیگر از تماشاچیان منجر شد.
بنابر اعلام پلیس کالیفرنیا، مردی که در این حادثه پایش قطع شد در فاصله نسبتا زیادی از ساختمان نیروگاه به تماشای انفجار ایستاده بود که بر اثر پرتاب تکه‌هایی از مصالح ساختمان منفجر شده، قسمتی از پای خود را از دست داد. چهار مجروح دیگر این حادثه در محل تحت درمان قرار گرفتند.
بنابر اعلام پلیس کالیفرنیا، پیش از اجرای عملیات تخریب نیروگاه جایگاه‌هایی برای تماشاچیان در نظر گرفته شده بود و مجروحان حادثه در فاصله زیادی از محل ایستاده بودند به طوری که به نظر نمی‌رسید خطری آنان را تهدید کند.
به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌ان، در جریان این حادثه دو خودرو از جمله یک ماشین پلیس نیز خسارت دید.

 


روزنامه معاریو از مسلمان شدن یک جوان 20 ساله در هلند که پیشتر از اعضای یک گروه یهودی تندرو بوده است، خبر داد.
به گزارش ایسنا، روزنامه عبری زبان معاریو نوشت: «یائیر درور» جوان 20 ساله یهودی آشکارا اعلام کرد که اسلام آورده است که این اقدام وی خشم و اعتراض خانواده‌اش و اتباع یهودی در هلند را برانگیخت.
به گزارش این روزنامه، خانواده وی از طریق انتشار فیلمی که صحنه شهادتین گفتن وی را در مسجدی در آمستردام، پایتخت هلند نشان می‌داد، از اسلام آوردن این جوان آگاه شدند.
وی در گفت‌وگو با این روزنامه تصریح کرد: خدا بر من منت نهاده که با دین مبین اسلام آشنا شوم و تمام کسانی که مخالف اسلام هستند، برائت می‌جویم و حضرت محمد(ص) خاتم پیامبران است.
وی افزود: من از کودکی عقاید دین یهود را می‌آموختم و عضو فعال گروهی بودم که از منافع یهودیان در سراسر جهان حمایت می‌کرد، اما به این گروه و اهدافش پایبند و متعهد نبودم.
وی بعد از اسلام آوردنش نام «عادل» را برای خود انتخاب کرد که برگرفته از نام خدا «العدل» است.
«عادل» به این موضوع اشاره کرد که از مسلمانان ساکن هلند بخصوص دوستان مسلمانش در دانشگاه تاثیر گرفته است، دوستانی که با بیان اخلاق ارزنده و والای پیامبر اکرم(ص) و ادای نمازشان وی را به اسلام آوردن دعوت می‌کردند.
این جوان مسلمان عنوان کرد: من بسیار خرسند هستم که اسلام آوردنم را در دهه آخر ماه مبارک رمضان اعلام کرده‌ام.
عادل تصریح کرد: با وجود اینکه در اواخر ماه رمضان اسلام آورده‌ام، اما روزه گرفتن را آغاز می‌کنم تا ثوابی از این ماه پرفضیلت نصیبم شود.
وی در پایان خاطر نشان کرد: هم‌اکنون با خانواده‌ام زندگی نمی‌کنم، زیرا نگرانم که مرا وادار کنند به دین یهود بازگردم و به همین دلیل تصمیم گرفته‌ام تنها زندگی کنم.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10