(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 14 مرداد 1392 - شماره 20559

حدیث دشت عشق
تمرینات شاگردان ولاسکو برای رقابت‌های انتخابی جهان و مسابقات قهرمانی مردان آسیا آغاز شد
تقابل تیم ملی‌ ایران با بزرگان والیبال جهان
اخبار کوتاه از فوتبال
تیم 5 نفره جودو ایران در مسابقات جهانی برزیل
دعوت از 8 تکواندوکار به اردوی تیم ملی
وزیر ورزش: برخی رؤسای برکنار شده مجرم هستند
اعزام کاروان 143 نفره ایران به بازی‌های آسیایی نانجینگ
بجنورد میزبان تیم ملی وزنه‌برداری
هند اولین حریف بسکتبال ایران در دور دوم جام ملت‌های آسیا
57 مدال ایران در بازی‌های جهانی پیوند اعضا
خواندنی از ورزش ایران
ناتوانی فدراسیون کشتی در اعزام تیم به لهستان
   


به یاد بسیجی شهید «احمد کاظمی»
پابه‌پای نهضت اسلامی تا شهادت
پابه‌پای نهضت اسلامی حرکت می‌کرد، در تظاهرات دوران انقلاب اسلامی نقش فعال داشت و حتی یکبار مورد تعقیب مزدوران پهلوی قرار گرفت، اما از چنگ آن‌ها گریخت.
در دفاع مقدس نیز حضور فعالش، او را تا مرحله شهادت پیش برد. اعزام اولش به کردستان بود که در دیواندره، در یک دوره چهل روزه با کوموله‌ها به نبرد پرداخت. بار دوم در عملیات خیبر، به عنوان رزمنده خط‌شکن در پاسگاه زید با دشمن بعثی مبارزه کرد تا سرانجام شربت شهادت نوشید و پیکر پاکش هجده سال میهمان خاک‌های گرم و سوزان جزیره مجنون شد تا پس از این مدت طولانی، تابوتی سبکبار حامل استخوان و پلاکی بر روی دستان با کرامت مردم اصفهان تشییع شد و در جوار شهیدان آرمید.شهید «احمد کاظمی» در مدرسه علمیه امام صادق(ع) مقدمات علوم حوزوی را شروع کرده بود که درس عشق را در کتاب جبهه دید تا بر خوان کریمانه الهی نظاره‌گر «وجه‌الله» باشد.طلبه بسیجی شهید «احمد کاظمی»، سال 1344 در اصفهان متولد شد و 4/12/1362 در عملیات خیبر به شهادت رسید.

 


سرویس ورزشی-
دور جدید تمرینات تیم ملی والیبال در شرایطی آغاز شده است که مصاف با تیم های بزرگ دنیا قبل‌از رقابت‌های انتخابی جهان و مسابقات قهرمانی مردان آسیا خوشحالی خولیو ولاسکو سرمربی تیم ملی را درپی داشته است.
تمرینات تیم ملی والیبال ایران پس از رقابت‌های لیگ جهانی والیبال از 7 مرداد در سالن والیبال مجموعه ورزشی آزادی آغاز شد. خولیو ولاسکو، سرمربی ایتالیایی تیم ملی پس از حدود دو هفته استراحت در بولونیا بامداد جمعه به تهران بازگشت تا تمرینات آمادگی ملی‌پوشان را شخصاً زیر نظر بگیرد.مردان والیبال ایران در برنامه آماده‌سازی خود تا رقابت‌های انتخابی جهان در تهران (20 تا 22 شهریور) و مسابقات قهرمانی مردان آسیا که از 9 تا 19 مهرماه در دبی برگزار می‌شود، چند دیدار تدارکاتی با مصر در تهران و چند دیدار تدارکاتی با تیم‌های ملی روسیه و ایتالیا در مسکو خواهند داشت و سپس در رقابت‌های انتخابی جهان با تیم‌های پاکستان، اندونزی و بحرین در تهران رقابت خواهند کرد.پس از این رقابت‌ها که تیم ایران بر اساس قوانین باید با ترکیب اصلی خود (9 نفر از 12 نفر مسابقات جهانی 2014 لهستان) در آن شرکت کند، به دبی محل برگزاری هفدهمین دوره رقابت‌های والیبال قهرمانی مردان آسیا خواهد رفت تا در صورت کسب عنوان قهرمانی در این رقابت‌ها جواز حضور در مسابقات قهرمان قهرمانان را که 28 آبان تا 3 آذر با حضور قهرمانان قاره‌ها در ژاپن برگزار می‌شود را کسب کند.
رضایت از دیدار با روسیه و ایتالیا
خولیو ولاسکو در خصوص آخرین شرایط تیم ملی والیبال می گوید: خوشبختانه شرایط کلی ملی‌پوشان خوب است. قائمی که مصدوم بود به تمرینات رسیده است، اما به دلیل مشکلی که داشت هنوز به شرایط آمادگی 100درصد نرسیده است.وی با تاکید بر اینکه از شرایط ملی‌پوشان و تمرینات راضی هستم، ادامه داد: محمد موسوی هم در تمرینات حاضر است، اما چون کمی خسته است و ممکن است آسیب ببیند بدون فشار تمرین می‌کند و حتی پرش هم نمی‌کند. خوشبختانه مشکل موسوی هم جدی و بزرگ نیست، اما برای جلوگیری از هرگونه مشکل احتمالی باید کمی آرام‌تر تمرین کند.خولیو ولاسکو درخصوص غیبت شهرام محمودی در تمرینات خاطرنشان کرد: همسر شهرام محمودی یک عمل جراحی داشت و به همین دلیل این بازیکن از کادر فنی اجازه گرفت تا بتواند به مشکلات شخصی‌اش برسد. مدت غیبت وی طولانی نیست و تنها یک جلسه غیبت داشت؛ هرچند که وی کمی هم دچار مصدومیت است و دچار گرفتگی عضلات بین دنده‌ای شده ست.
سرمربی تیم ملی والیبال ایران با اشاره به برنامه‌های آماده‌سازی تیم، عنوان کرد: چون تاریخ برگزاری تورنمنت منطقه آمریکای جنوبی تغییر کرد ما هم مجبور شدیم تا برنامه‌ای دیگر ترتیب بدهیم. حالا به مسابقاتی می‌رویم که روسیه و ایتالیا حاضر هستند و می‌توانیم چندین بازی تدارکاتی به آنها برگزار کنیم که از این اتفاق خوشحالم.وی افزود: مصر هم قرار است به ایران بیاید و چند دیدار هم می‌توانیم با این تیم برگزار کنیم. قرار است به اسلوونی هم برویم و چند بازی هم با این تیم انجام دهیم. در مجموع فکر می‌کنم بازی‌های تدارکاتی مناسبی در پیش داریم که می‌تواند بسیار به روند آماده‌سازی ما کمک کند.

 


هافبک تراکتورسازی از کما خارج شد
هافبک تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز با به دست آوردن هوشیاری از کما خارج شد. مهدی کریمیان که به علت سانحه رانندگی از شنبه شب در کما به سر می‌برد، چشمانش را باز کرد و قدرت تکلمش را باز یافت.
مدیرعامل پرسپولیس در فدراسیون
محمد رویانیان که طی روزهای اخیر مباحثی را درباره حق پخش تلویزیونی، بلیت فروشی و تبلیغات دور زمین مطرح کرده و پیگیر حق و حقوق باشگاه پرسپولیس بوده است، روز گذشته پس از جلسه با مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ درباره مباحث مطرح شده توضیحاتی را ارائه کرد.
انتقادات تازه فتح الله زاده
فتح الله زاده مدیرعامل استقلال با تمجید از عملکرد تیمش برابر سپاهان می‌گوید، عجیب است که رسانه ملی کسانی را که زحمت می‌کشند، می‌کوبد.
یک ایرانی در جنوا
باشگاه جنوا جامی رفعتی، هافبک ایرانی‌تبار وستهام را به خدمت گرفت. جامی رفعتی که برای تحصیل به انگلیس رفته بود، از این فصل در جنوا به میدان خواهد رفت.
مذاکره یک تیم قطری با هادی شکوری
سایت عربی گل از مذاکره هادی شکوری مدافع فصل قبل نفت تهران با یک باشگاه قطری خبر داد و اعلام کرد که این مدافع ایرانی فصل جدید را در لیگ ستارگان قطر توپ خواهد زد، بدون آنکه نامی از این باشگاه قطری ذکر کند.
دانشور به تیم فوتسال شنژن چین پیوست
مسعود دانشور ملی‌پوش سابق فوتسال ایران با قراردادی یک ماهه، شنژن را در جام باشگاه‌های آسیا همراهی خواهد کرد.
پاداشی که به رئیس و دبیر هم تعلق گرفت
وزیر ورزش و جوانان اسامی کسانی را که پاداش راهیابی به جام جهانی فوتبال برزیل به آنها تعلق می‌گیرد، اعلام کرد. محمد عباسی در پاسخ به این پرسش که چه تعداد پاداش ورود خودرو برای ملی‌پوشان فوتبال درنظرگرفته شده است، گفت: این پاداش به همه بازیکنان به اضافه سرمربی، رئیس و دبیرکل فدراسیون فوتبال تعلق گرفته است.
بازیکنان بارسلونا در فلسطین
تیم فوتبال بارسلونا روز گذشته سفری به کشور فلسطین داشت و بیش از 25 هزار نفر به استقبال از آبی‌اناری‌ها پرداختند. بارسایی‌ها در منطقه دورا در نزدیکی هبرون و در ورزشگاه شهرداری تمرین کوتاهی برگزار کردند و با گروهی از کودکان به بازی پرداختند.
قلعه‌نویی را زمین بزنید اما به استقلال کاری نداشته باشید
امیر قلعه نویی سرمربی استقلال در تازه ترین صحبت های خود گفت: چند روز پیش یکی از دوستان در محفلی بود که مسئولانی که هنوز سمت هم دارند هم در آنجا بودند. این مسئولان در این محفل اذعان کرده‌ بودند که می‌خواهند امسال، امیر قلعه‌نویی را فوتبالی زمین بزنند. من از همین جا به آنها اعلام می‌کنم که اگر می‌خواهید من را زمین بزنید، بزنید اما با استقلال کاری نداشته باشید چون این تیم برای مردم است.
درخواست پرسپولیس از فدراسیون فوتبال
باشگاه پرسپولیس از فدراسیون فوتبال خواست تا آنها را برای بازگرداندن خلعتبری به فوتبال ایران کمک کنند. خلعتبری هم اکنون در لیگ امارات شاغل است.
نمایندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا شهریورماه در تهران
نمایندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا برای بازدید سالانه از ورزشگاه ها و زیر ساخت های فوتبال ایران شهریورماه به ایران می آیند. بازدید آنان در کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا تأثیر زیادی دارد.
درخواست تراکتورسازی از سازمان لیگ
زینی زاده مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی گفت: اگر مهدی کریمیان نتواند ما را در چند بازی آینده همراهی کند از سازمان لیگ می‌خواهیم که بازی ما را با ذوب آهن به تعویق بیندازد!
حضور 45 دقیقه‌ای جهانبخش در لیگ هلند
تیم نایمخن که علیرضا جهانبخش را در اختیار دارد در زمین خود به مصاف گرونیخن رفت و شکست سنگینی مقابل این تیم تجربه کرد.نایمخن در شرایطی بازی را با نتیجه 1-4 به حریفش واگذار کرد که علیرضا جهانبخش با شماره 16 از ابتدای نیمه دوم برای تیمش به میدان رفت.وی که جانشین سیهات سلیک شده بود نتوانست از شکست تیمش جلوگیری کند.

 


کادر فنی تیم ملی جودو اسامی پنج جودوکار اعزامی به مسابقات قهرمانی بزرگسالان جهان را اعلام کرد.
مسابقات جودوی قهرمانی بزرگسالان جهان چهار تا دهم شهریور ماه در ریودوژانیروی برزیل برگزار می‌شود که طبق تصمیم کادر فنی تیم ملی، پنج جودوکار ایران در این دوره از رقابت‌ها حضور خواهند داشت.بر این اساس در وزن 73- کیلوگرم الیاس علی اکبری و سعید مولایی ، 81 – کیلوگرم سعید مرادی و امیر قاسمی نژاد و 100 – کیلوگرم جواد محجوب جودوکاران اعزامی ایران به این مسابقات جهانی هستند.مسعود حاجی آخوند زاده به عنوان مربی و آرش میراسماعیلی به عنوان سرپرست تیم اعزامی را همراهی خواهند کرد.

 


هشت تکواندوکار به منظور حضور در نخستین مرحله اردوی آماده سازی تیم ملی اعزامی به بازی های کشورهای اسلامی دعوت شدند.
نخستین مرحله از اردوی تیم ملی اعزامی به بازی‌های کشورهای اسلامی از روز شنبه بیستم مرداد ماه آغاز می‌شود.کادر فنی تیم ملی تکواندو به منظور حضور موفق در این دوره از مسابقات و پس از بررسی عملکرد ورزشکاران،‌ 8‌تکواندوکار را به این دوره از اردوی تیم ملی دعوت کرد.بر این اساس،‌(مهدی خدابخشی،‌ امید عمیدی،‌ محمد امامی،‌ بهنام بیات،‌ محمد باقری معتمد،‌ فرزاد عبدالهی،‌ محمد خمسه و محمد رجبی)در این دوره از تمرینات زیر نظر سید نعمت خلیفه به عنوان سرمربی تمرینات خود را پیگیری خواهند کرد.باقری معتمد بعد از عمل جراحی که اواخر پائیز گذشته روی پای خود انجام داد برای اولین بار است که به اردوی تیم ملی دعوت می‌شود.
ضمن اینکه فرزاد عبداللهی نیز بعد از پشت سرگذاشتن دوران نقاهت در اردوی تیم ملی تمرین می‌کند.سهمیه هر کشور برای حضور در این دوره از بازی‌های کشورهای اسلامی،‌ شش تکواندوکار اعلام شده است که از سوی کادر فنی تیم ملی دو نفر از بین نفرات فوق حذف خواهند شد.بازی های کشورهای اسلامی از تاریخ 22‌شهریورماه تا نهم مهرماه ساسل جاری به میزبانی کشور اندونزی و در شهر جاکارتا برگزار می شود.

 


وزیر ورزش و جوانان از تغییرات رؤسای فدراسیون‌های ورزشی در طول دوران مدیریتش دفاع کرد.
محمد عباسی در پاسخ به این پرسش که آیا در جابجایی روسای فدراسیون‌ها موفق عمل کرده است، گفت: حتما. اگر زمانی باقی بود، ثابت می‌شد که تصمیم ما درست بوده است. رسانه‌ها دقت کنند عده‌ای انسان‌های آبرومند بودند که ممکن است در خلال همین چیزها مواردی در موردشان مطرح شود که درست نیست. فسادهایی در ورزش وجود داشت که اگر آن‌ها را بازگو می کردم، برخی روسای برکنار شده مجرم شناخته می‌شدند. وی ادامه داد: ما همه نیازهای ورزش را دیدیم و از کارهایی که کردم، پشیمان نیستم. وی درباره این که با توجه به حضورش تا پایان شهریور در وزارتخانه آیا قصد دارد تکلیف فدراسیون‌های حاشیه‌دار را مشخص کند، اظهار کرد: زمان کوتاه است. ما روی مسائل کلی کار می‌کنیم. شاید مصلحت نباشد به مسائل جزیی بپردازیم. نمی توانیم بگوییم که چون پایان کار دولت است، باید کارها را سطحی بگیریم. تا لحظه آخر باید کار کنیم و جدی باشیم.

 


کاروان ایران در 9 رشته به بازی‌های آسیایی نوجوانان در نانجینگ اعزام خواهد شد.
با تصمیم ستاد تدارکاتی بازی‌های آسیایی و المپیک و به دنبال برگزاری جلسات متعدد با روسای فدراسیون‌های اعزامی به بازی‌های آسیایی نوجوانان، کاروان ایران در 9 رشته شنا، دوومیدانی، بسکتبال، فوتبال،‌هندبال، جودو، تیراندازی، تنیس روی میز و تکواندو راهی مسابقه‌ها خواهد شد.ابتدا قرار بود رشته‌های بدمینتون، اسکواش و شمشیربازی نیز به این بازی‌ها اعزام شوند که به دلیل شانس کم ایران برای کسب مدال در این رشته‌ها،‌ با موافقت روسای فدراسیون‌ها اسامی این رشته‌ها از میان رشته‌های اعزامی به مسابقه‌های نوجوانان آسیا حذف شد. همچنین در شرایطی که تکواندو در میان رشته‌های اعزامی به این بازی‌ها وجود نداشت، با موافقت شورای المپیک آسیا نام این رشته در میان رشته‌های اعزامی قرار گرفت.باز‌ی‌های آسیایی نوجوانان 25 مرداد تا 2 شهریور برگزار خواهد شد که ایران با کاروانی 143 نفره که شامل 80 ورزشکار است، راهی این رقابت‌ها خواهد شد.

 


تیم ملی وزنه‌برداری پس از پایان اردوی خود در منطقه آزاد ارس، اردوی بعدی خود در را بجنورد برگزار می‌کند.
تیم ملی وزنه‌برداری ایران که این روزها با 14 وزنه‌بردار در منطقه آزاد ارس خود را برای حضور موفق در رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی 2013 جهان که به میزبانی لهستان برگزار می‌شود، آماده می‌کند پس از پایان این اردو و بازگشت به تهران، بلافاصله راهی بجنورد خواهد شد تا ادامه مراحل آماده‌سازی پولادمردان در این شهر پیگیری شود.قرار است کادرفنی برای حضور در این اردو 4 وزنه‌بردار را خط زده تا تنها 10 ملی‌پوش برای اردوی بجنورد باقی بمانند.نکته قابل توجه اینکه در مرحله قبلی که 2 ملی‌پوش وزنه‌بردار از اردو خط خوردند برخی محافل خبری از دوپینگی بودن آنها خبر داده بودند.

 


تیم ملی بسکتبال ایران صبح امروز در آغاز مرحله دوم مسابقات جام ملت‌های آسیا به مصاف هند می‌رود.
با پایان دور مقدماتی بیست و هفتمین دوره مسابقات بسکتبال جام ملت‌های آسیا تیم‌های راه یافته به دور دوم مشخص شدند و 12 تیم در دوگروه E و F قرار گرفتند.در گروه E تیم‌های قطر، تایوان، فیلیپین، ژاپن، اردن و هنگ‌کنگ قرار گرفتند و در گروه F نیز تیم‌های ایران، چین، کره‌جنوبی، قزاقستان، بحرین و هند با یکدیگر همگروه شدند.در این مرحله تیم‌هایی که در دور مقدماتی همگروه بودند با یکدیگر بازی نخواهند کرد.طبق برنامه تیم ملی بسکتبال ایران صبح امروز از ساعت 9 و 15 دقیقه به مصاف هند می رود،پس از آن رودر روی بحرین قرار می گیرد و در آخرین مسابقه باید برابر قزاقستان صف‌آرایی کند.

 


کاروان ورزشی ایران با کسب 14 مدال طلا، 22 نقره و 21 برنز به کار خود در بازیهای جهانی پیوند اعضا پایان داد.
در آخرین روز از رقابت های نوزدهمین دوره بازی های جهانی پیوند اعضا تیم های تنیس روی میز بانوان و آقایان ایران در ماده دوبل موفق به کسب دو مدال طلا و یک مدال برنز شدند و تیم‌های دو‌ومیدانی بانوان و آقایان هم چند مدال طلا، نقره و برنز دیگر به مجموع مدال های کاروان ایران اضافه کردند تا کاروان «قدر»با کسب 14 مدال طلا، 22 مدال نقره و 21مدال برنز با مجموع 57 مدال در رده دهم بازیهای جهانی پیوند اعضا قرار گیرد.


 


* سعید محمد پور ملی پوش المپیکی دسته 94 کیلوگرم ایران که فصل گذشته برای تیم ملی حفاری ایران وزنه می زد،در فصل جدید لیگ برتر وزنه برداری به ترکیب تیم نیروی زمینی اضافه شد.محمد پور که قرار بود در جام باشگاه های آسیا برای یک تیم اماراتی وزنه بزند حضورش در این تیم به دلیل نداشتن کارت پایان خدمت منتفی شد.
* نماینده تنیس روی میز ایران به دلیل عدم صدور روادید نتوانست در اردوی تمرینی طرح امیدهای جهان در آمریکا شرکت کند.
* از کشتی‌گیران حاضر در مسابقات انتخابی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی تست دوپینگ گرفته می‌شود.

 


سرپرست تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان گفت: به نظر می‌رسد فدراسیون کشتی توانایی اعزام نفرات به جام زیلکوفسکی لهستان را ندارد.
علی بیات اظهار کرد: فدراسیون مشکل مالی دارد و نمی‌تواند تیم کشتی آزاد را به لهستان بفرستد. ما حتی درخواست دادیم که تنها علیرضا رضایی (مربی) و عزت‌الله اکبری (74 کیلوگرم) به این جام اعزام شوند تا دست کم اکبری قبل از رقابت‌های جهانی در یک تورنمنت بین‌المللی محک بخورد اما به نظر می رسد فدراسیون حتی توانایی انجام این کار را هم ندارد و در شرایط فعلی نمی‌توانند تیم‌ها را به رقابت‌های تدارکاتی بفرستند.وی افزود: هیچ فدراسیونی تا به حال به این وضعیت نیفتاده بود. ما با خطیب هم صحبت کردیم. او هم در مضیقه است و متاسفانه وزارت ورزش هم کم‌لطفی می‌کند. امیدواریم با روی کار آمدن دولت آقای روحانی، وزیر ورزش جدید فکری به حال مشکلات ورزش اول کشور بکند. البته نمی‌دانم چطور است که بعضی ورزش‌ها بودجه اختصاصی دارند و به همه سفرهایشان می‌رسند اما نوبت کشتی که می‌شود پولی در بساط نیست. بیات در پایان اظهار کرد: متاسفانه لغو شدن اعزام‌ها به تورنمنت‌های بین‌المللی قبل از رقابت‌های جهانی باعث ضربه خوردن به تیم ملی می‌شود. ما می‌خواهیم به تورنمنت برویم اما وقتی بودجه‌ای نیست کاری نمی‌توان کرد. این طور که پیش می‌رود حتی اعزام تیم‌ها به رقابت‌های جهانی هم با ابهام مواجه است و هنوز تکلیف‌مان مشخص نیست.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10