(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 14 مرداد 1392 - شماره 20559

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
دعای روز بیست وهفتم ماه مبارک رمضان
انتظار آن است که... (یادداشت روز)
حقوق بشر! (گفت و شنود)
دیدار رؤسا و مقامات 11 کشور با رئیس‌جمهور ایران
کیهان و خوانندگان
رئیس ستاد استهلال استان تهران: احتمال رؤیت هلال در چهارشنبه بسیار کم است
آقای زنگنه! اصل مطلب این است قرارداد 25 ساله 14 برابر زیر قیمت!(خبر ویژه)
گنجی: خاتمی و موسوی خوئینی‌ها در محافل خصوصی تقلب را رد می‌کنند(خبر ویژه)
ایرانی‌ها دیگر امتیاز نخواهند داد آنها فهمیدند آمریکا در پی توافق نیست (خبر ویژه)
ماست‌مالی ناشیانه زد و بند با شرکت اماراتی کرسنت (خبر ویژه)
 


اللَّهُمَّ ارْزُقْنِي فِيهِ فَضْلَ لَيْلَةِ الْقَدْرِ وَ صَيِّرْ أُمُورِي فِيهِ مِنَ الْعُسْرِ إِلَى الْيُسْرِ وَ اقْبَلْ مَعَاذِيرِي وَ حُطَّ عَنِّيَ الذَّنْبَ وَ الْوِزْرَ يَا رَءُوفاً بِعِبَادِهِ الصَّالِحِينَ
«خدایا! امروز فضیلت شب قدر را روزی‌ام فرما و کارهای مشکلم را آسان کن و عذرهایم را بپذیر و گناهان و خطاهایم را بریز. ای مهربان به بندگان شایسته خویش!»

 


1- هفت سال پیش- 4 آذرماه 1385- در یادداشتی با عنوان «درسی از ابوترابی» به خاطره‌ای از آن شهید بزرگوار اشاره کرده بودیم، که تکرار آن با توجه به مسائل این روزها و رسالت خطیری که نمایندگان محترم مجلس برعهده دارند، می‌تواند در‌س‌آموز باشد. بخوانید!
«انتخابات مجلس پنجم در پیش بود و بازار تبلیغات انتخاباتی داغ و پررونق. یکی از شب‌ها- 27 فروردین 75- دقایقی بعد از نیمه شب مرحوم شهید ابوترابی زنگ زد و خبر داد که برای مشورت درباره یک کار بسیار ضروری به منزلمان می‌آید و در توضیح آن که چرا نیمه‌شب؟ و چرا تا صبح صبر نمی‌کند گفت؛ فردا‌شب در مشهد مقدس سخنرانی دارد و باید صبح زود حرکت کند. متوجه شدم که قصد دارد- به روال تقریبا همیشگی- با خودرو به مشهد برود. به ایشان گفتم اگر مسئله خیلی ضروری است چرا با هواپیما به مشهد نمی‌روید که از فرصت صبح فردا هم استفاده کنید؟ پاسخ داد فکر بدی نیست، بنابراین فردا صبح همدیگر را می‌بینیم... و خیلی که به نگارنده تخفیف داد تا به قول ایشان بتوانم استراحت کنم، ساعت 5 صبح فردا قرار گذاشت!... خدا بر درجاتش بیفزاید که به جد از اولیاءالله بود...
صبح فردا در محل ستاد آزادگان به دیدن ایشان رفتم. از این که یکی از گروه‌های سیاسی نام او را در لیست نامزدهای مورد نظر خود جای داده و روی آن تبلیغ می‌کرد، نگران بود. علت نگرانی ایشان را پرسیدم، فرمود اول این که نسبت به منابع مالی آنها تردید دارم و مهم‌تر آن که نمی‌خواهم نام من نشانه تایید برخی دیگر از نامزدهای آن لیست باشد و پرسید؛ آیا به نظر تو این دو موضوع نباید مرا نگران کند؟ حق با او بود و دقت نظرش مثل همیشه ستودنی... به چهره‌اش خیره شدم، گویی مردی از ملکوت به ناسوت آمده و روبرویم نشسته بود! پرسیدم چه تصمیمی دارید؟ گفت؛ نظر تو چیست؟ گفتم؛ تنها راه آن است که بیانیه‌ای صادر کنید و از آنها بخواهید نامتان را از لیست انتخاباتی خود حذف کنند. پرسید؛ آیا اهانت به آنان نیست؟ گفتم؛ اگر علت اصلی را مطرح کنید، خالی از اهانت نخواهد بود زیرا به هر حال و براساس ظواهر امر، نام شما در آن لیست نشانه اعتماد آنها به شماست اگرچه آن را یک ترفند سیاسی می‌دانید که با هدف سوءاستفاده از محبوبیت شما انجام گرفته است... گفت؛ اگر آبرو و محبوبیتی نزد مردم دارم از لطف و عنایت خدا و امانت اوست. نمی‌خواهم از این امانت سوءاستفاده شود و در ضمن راضی نیستم با درخواست حذف نامم از لیست به آنها اهانت کرده باشم... گفت‌وگوی آن روز حدود یک ساعت به طول انجامید و سرانجام شهید ابوترابی چند ساعت بعد با صدور بیانیه‌ای ضمن تشکر از حسن ظن آن جریان سیاسی، خواستار حذف نام خویش از لیست انتخاباتی آنان شد و... هنگامی که از هم خداحافظی می‌کردیم گفت؛ ان‌شاءالله این اقدام مورد رضای خدا باشد، تصمیم دشواری بود اما حالا احساس آرامش می‌کنم، نمی‌خواستم محبوبیتم که هدیه الهی و امانت اوست در تایید برخی از افراد هزینه شود که آنها را برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی شایسته نمی‌دانم و نسبت به محل تامین هزینه انتخاباتی این گروه نیز تردید جدی دارم...»
متن بیانیه آن روز شهید ابوترابی- شاهد بودم که حضرت آقا ایشان را شهید خطاب کردند- اینگونه بود؛
«با تشکر از عنایتی که نسبت به اینجانب داشته و نام مرا در لیست کاندیداهای انتخابی خود برای دوره پنجم مجلس شورای اسلامی از تهران قرار داده‌اید، اینجانب از ابتدا نسبت به انطباق بینش و طرز تفکر برخی از کاندیداهای جناح کارگزاران با ارزش‌های بنیادین انقلاب اسلامی تردید داشتم ولی به دلیل احترام به نظر برخی از آقایان و احتمال آن که این دیدگاه‌ها چندان ریشه‌دار نباشد، دعوت بعضی از عزیزان را در قرار گرفتن در لیست کارگزاران پذیرفتم اما متاسفانه پاره‌ای از مسائل اخیر، از جمله مصاحبه‌ها و اعلام‌نظرهای اقتصادی و سیاسی برخی از کاندیداهای محترم این گروه با رسانه‌های داخلی و خارجی و نیز عملکرد غیرقابل توجیه آنان در تبلیغات انتخاباتی و بی‌پروایی در هزینه‌کردن از بیت‌المال، اینجانب را بر آن داشت تا علی‌رغم احترام به اکثر بنیانگذاران و برخی از کاندیداها [گروه کارگزاران]، به عنوان یک تکلیف شرعی، نارضایتی جدی خود را از قرار گرفتن نام خویش در لیست انتخاباتی کارگزاران اعلام دارم.»
2- این روزها نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در آستانه آزمون بزرگ و سرنوشت‌سازی قرار گرفته‌اند. آزمونی که در خروجی آن باید و انتظار می‌رود بار دیگر نشان بدهند «عصاره فضیلت‌های ملت» هستند و منافع نظام‌اسلامی و مردم پاکباخته، خون داده و خون دل خورده این مرز و بوم را با همه توان پاس می‌دارند. سخن فقط یک کلمه است و آن نیز سخن من و ما و شما نیست، بلکه سفارش حیات‌آفرین الهی است که «امانت‌ها را به اهلش وا گذارید» آیه 58 از سوره مبارکه نساء. نکته‌ای که رئیس جمهور محترم نیز در سخنان روز شنبه خود و بعد از حکم تنفیذ بر آن تاکید ورزیده و به کلام حضرت‌امیر‌علیه‌السلام استناد کرد که «اصل ‌الدین اداء الامانه و الوفاء بالعهود... اساس دین ادای امانت و وفا به عهد و پیمان است».
3- دیروز آقای دکتر روحانی رئیس جمهور محترم کشورمان که برای انجام مراسم تحلیف در مجلس شورای اسلامی حاضر شده بود، بعد از پایان مراسم، فهرست وزیران پیشنهادی کابینه خود را تقدیم مجلس کرد. آقای روحانی در‌حالی فهرست وزیران پیشنهادی را به مجلس ارائه کرد که مطابق قانون تا دو‌هفته بعد از مراسم تحلیف برای معرفی آنان فرصت داشت. این اقدام رئیس جمهور محترم را باید نشانه‌ای از نظم و انضباط و برنامه‌ریزی همراه با پشتکار دولت جدید تلقی کرده و به فال نیک گرفت. از سوی دیگر، بخش فراوان و مهمی از سخنان ایشان در این مراسم نیز در تراز رئیس جمهور کشور مقتدر و سرافراز جمهوری اسلامی ایران و درخور تقدیر بود. اما، متاسفانه در فهرست پیشنهادی آقای دکتر روحانی، نام برخی از افراد به چشم می‌خورد که نه فقط کمترین شایستگی و صلاحیتی برای حضور در کابینه ندارند و نقاط سیاه فراوانی در کارنامه مسئولیت‌های پیشین خود دارند، بلکه با آموزه‌ها و برنامه‌های اعلام شده آقای دکتر روحانی برای مدیریت دولت «تدبیر و امید» نیز فاصله‌ای پرنشدنی دارند. حضور این چند نفر در فهرست پیشنهادی آقای دکتر روحانی با توجه به بینش و منش دیده شده و بارها تاکید شده از سوی ایشان قابل توجیه نیست. به یقین نمی‌توان گفت که رئیس جمهور محترم از هویت افراد مورد اشاره بی‌خبر بوده‌اند، چرا که روحانی به هوشمندی و آگاهی از عرصه سیاسی کشور شناخته می‌شود. از سوی دیگر، این احتمال نیز قابل قبول نیست که دکتر روحانی در آغاز کار به گزینه‌هایی روی آورده است که با معیارها و موازین اعلام شده ایشان در تضاد و تناقض بوده و کمترین همخوانی نداشته باشند. پس علت چیست؟ پاسخ این پرسش را تنها بایستی در نکته‌ای جستجو کرد که روز چهارشنبه 9/5/92 طی یادداشتی با عنوان «هدیه مجلس به روحانی و ملت» بر آن تاکید داشتیم. آنجا که آورده بودیم «با توجه به ترکیب کابینه پیشنهادی و برخی از شواهد موجود می‌توان حدس زد- و امروز آن حدس به یقین تبدیل شده است- که آقای روحانی در انتخاب گزینه‌ها، از سوی اصحاب فتنه، مدعیان اصلاحات و کارگزاران به شدت تحت فشار بوده است. و تاکید شده بود «احساس می‌شود رئیس جمهور منتخب در انتخاب اعضای کابینه خود با مجموعه‌ای از فشارها، انتظارها و رودربایستی‌ها روبرو بوده است و برای خروج از این چنبره دست کمک به سوی مجلس شورای اسلامی و نمایندگان ملت دراز کرده است.» آیا برای توجیه حضور چند فرد بدسابقه در فهرست پیشنهادی رئیس جمهور، غیر از احتمال اخیر یعنی فشار جریانات یاد شده می‌توان احتمال دیگری را پیش کشید؟! پاسخ منفی است.
4- در این باره گفتنی‌ها بسیار است که به آن خواهیم پرداخت ولی تنها به عنوان نمونه، آیا کسی که در دوران تصدی چندین و چند ساله وزارت نفت، پرونده‌های مفتوح و پاسخ نداده‌ای از انعقاد قراردادهای خسارت‌آفرین و بعضا شبیه ترکمنچای داشته و از جمله در قرارداد ننگین «کرسنت»، گاز ایران را بدون طی مراحل قانونی و از طریق واسطه‌های رشوه‌دهنده با 14 برابر زیر قیمت روز به طرف خارجی واگذار کرده است و... می‌تواند امین ملت ایران در وزارت حساس و سرنوشت‌ساز نفت باشد؟! مضحک آن که سایت «انتخاب» وابسته به اصحاب فتنه بعد از روشنگری مستند کیهان، برای توجیه این قرارداد ذلت‌بار و مشکوک، عذر بدتر از گناه آورده و نوشته است؛ «مدیرعامل شرکت شارجه دوبی در سال 1378 به دفتر آقای خاتمی مراجعه می‌کند و پیشنهاد می‌دهد که این قرارداد بسته شود تا مشکل جزایر سه‌گانه ایران حل شود»! که باید پرسید؛ اولا؛ مگر آن قرارداد ذلت‌بار بسته نشد؟ پس چرا هنوز هم توهم مالکیت بر جزایر سه‌گانه از سوی طرف‌های خارجی مطرح می‌شود؟ و ثانیا؛ از وزیر نفت وقت و دولت خاتمی که به قول شما برای جلب نظر امارات به این دولت فسقلی باج می‌دهد، چه انتظاری هست که در مقابل باج‌خواهی آمریکا و اروپا سر تعظیم فرود نیاورد؟! و یا درباره وزیر پیشنهادی دیگر باید گفت که صلاحیت ایشان برای نمایندگی مجلس نهم احراز نشده بود، بنابراین چگونه برای تصدی یک وزارتخانه سرنوشت‌ساز معرفی شده است؟! و البته، این به معنای عدم صلاحیت ایشان برای برخی از مسئولیت‌های دیگر نیست . و یا...؟!
به یقین نمایندگان مردم از این آزمون بزرگ سرافراز بیرون خواهند آمد. ان‌شاءالله.

حسین شریعتمداری

 


گفت: تازه چه خبر؟!
گفتم: تمام روزنامه‌های زنجیره‌ای و سایت‌های وابسته به مدعیان اصلاحات، خبر مربوط به تحریم جدید کنگره آمریکا علیه ایران که با 400 رأی موافق و فقط 20 رأی مخالف تصویب شده بود را سانسور کرده‌اند.
گفت: چرا؟!
گفتم: ای عوام! خب! برای اینکه، این خبر ماهیت وحشی و غارتگر آمریکا را فاش می‌کند و از قدیم و ندیم هم گفته‌اند چاقو دسته خودش را نمی‌بُرد.
گفت: ولی همین روزنامه‌های زنجیره‌ای چند روز قبل خبر درخواست 130 نماینده پارلمان آمریکا از اوباما برای گفت‌وگو با ایران را با آب و تاب و تیتر اول، چاپ کرده بودند.
گفتم: برای این که آن خبر به نفع آمریکا بود و آمریکا را صلح‌طلب جلوه می‌داد!
گفت: یعنی اصلاح‌طلبان به این زنجیره‌ای‌ها یک ذره استقلال و آزادی نظر هم نداده‌اند. تازه هی دم از حقوق بشر هم می‌زنند!
گفتم: می‌گویند یکی از همین‌ها با عصبانیت می‌گفت؛ بالاخره نفهمیدیم که آمریکا کی می‌خواهد این حقوق بشر رو به حسابمون بریزه؟!

 


رئیس‌جمهور کشورمان پیش از برگزاری مراسم تحلیف در مجلس شورای اسلامی با مقامات کشورهایی از جمله سوریه، اوکراین، کوبا، کره‌شمالی و نیکاراگوئه دیدار و گفت‌وگو کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در دیدار وائل الحلقی نخست‌وزیر سوریه تاکید کرد: ما همواره ملت سوریه را به عنوان دوست و برادر خود تلقی کرده و خواهیم کرد.
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران از حضور عوامل تروریستی و دخالت‌های خارجی در سوریه ناراحت بوده و آن را محکوم می‌کند.
رئیس‌جمهور همچنین با تشکر از پیام بشاراسد همتای سوری خود، بر توسعه و گسترش روابط تهران-دمشق در بخش‌های مختلف تأکید کرد.
وائل الحلقی نخست‌وزیر سوریه هم در این دیدار با تبریک انتخاب روحانی به عنوان رئیس‌جمهوری اسلامی ایران و تسلیم پیام کتبی بشار اسد رئیس‌جمهوری کشور متبوعش به وی، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در انتخابات اخیر ثابت کرد که کشوری دموکراتیک و رو به رشد است.
وی با اشاره به روابط دوستانه کشورش با جمهوری اسلامی ایران خواستار تعمیق و گسترش بیش از پیش مناسبات دو کشور شد.
همچنین نخست‌وزیر سوریه ابراز داشت: حامل پیام رئیس‌جمهور سوریه برای رهبرانقلاب اسلامی ایران هستم.
رئیس‌جمهور کشورمان همچنین در دیدار معاون نخست‌وزیر اوکراین با بیان اینکه در زمینه توسعه اقتصادی خیلی نباید به فشار کشورهای دیگر توجه کنیم، تاکید کرد: همواره راه‌های مختلفی برای ادامه روابط و توسعه مناسبات وجود دارد.
معاون نخست‌وزیر اوکراین نیز در این دیدار با بیان اینکه اوکراین برای روابط دوستانه با جمهوری اسلامی ایران اهمیت بسزایی قایل است، گفت: جمهوری اوکراین از بسط و تعمیق هر چه بیشتر روابط خود با ایران بویژه در عرصه‌های فرهنگی استقبال می‌کند.
توسعه روابط با کوبا
حسن روحانی رئیس‌جمهور در دیدار معاون رئیس‌جمهور کوبا نیز با وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران خواستار توسعه روابط با همه کشورهای آمریکای لاتین است، گفت: خوشبختانه روابط دو کشور در مجامع بین‌المللی از جمله در سازمان ملل و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همواره فعال بوده است.
وی همچنین روابط اقتصادی ایران و کوبا را مهم توصیف کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران درصدد توسعه روابط با کشور کوبا است.
معاون رئیس‌جمهور کوبا نیز در این دیدار با ابلاغ بهترین سلام‌های گرم ملت و رئیس‌جمهوری کشورش به دولت و ملت ایران و دکتر روحانی، روابط دو کشور ایران و کوبا را بسیار عمیق و دوستانه دانست و اظهار امیدواری کرد که مناسبات و همکاری‌های کوبا با دولت جدید ایران بیش از پیش توسعه یابد.
دفاع از حقوق هسته‌ای ایران
روحانی همچنین در دیدار کیم یونگ‌ نام رئیس پرزیدیوم کره شمالی با تأکید بر اینکه روابط جمهوری اسلامی ایران و کره‌شمالی در طول سالیان متمادی همواره خوب و رو به گسترش بوده، گفت: مطمئن هستم که روابط میان دو کشور در دولت یازدهم ادامه داشته و بیش از پیش توسعه خواهد یافت.
رئیس‌ پرزیدیوم کره شمالی نیز در این دیدار ضمن ابلاغ سلام‌های گرم رهبر و مردم کره‌شمالی به روحانی و تبریک تصدی ریاست‌جمهوری اسلامی ایران به وی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران و کره‌شمالی در یک سنگر مشترک ضدامپریالیست قرار داشته و در این راستا کره‌شمالی همواره پیروزی جمهوری اسلامی ایران را در راستای پیروزی‌های خود می‌داند.
وی با اشاره به اینکه کره‌شمالی در تمامی مجامع از فعالیت هسته‌ای صلح‌آمیز جمهوری اسلامی ایران دفاع کرده و آن را حق مسلم مردم ایران می‌داند، تصریح کرد: موضوع هسته‌ای ایران باید از طریق گفت‌وگو حل و فصل شود.
همچنین رئیس‌جمهور کشورمان در دیدار آصف‌علی زرداری همتای پاکستانی خود، ضمن ابراز خرسندی از اینکه اولین دیدار خارجی وی با رئیس دولت و کشور دوست و برادر پاکستان انجام می‌شود، گفت: امیدوارم دوران جدیدی از روابط و مناسبات حسنه و دوستانه بین ایران و همه کشورهای جهان به ویژه همسایگان آغاز شود.
آصف‌علی زرداری رئیس‌جمهور پاکستان نیز در این دیدار با بیان اینکه روابط کشورش با جمهوری اسلامی ایران همیشه مثبت و رو به جلو بوده است، گفت: سطح روابط تهران و اسلام‌آباد همواره فارغ از رخدادها و تحولات بین‌المللی ارتقاء خواهد یافت.
همچنین رئیس‌جمهور کشورمان، با معاون نخست‌وزیر کویت، رئیس‌مجلس الجزایر، رئیس‌جمهور تاجیکستان، کفیل ریاست‌جمهوری عراق، رئیس‌جمهور قزاقستان و معاون رئیس‌جمهور نیکاراگوئه دیدار و درباره مسائل دو جانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی با آنان گفت‌وگو کرد.

 


33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
33916546 تمام ساعات شبانه‌روز
سامانه پیام کوتاه 30002323
* قدوم همه کسانی که در روز جهانی قدس با زبان روزه و گرمای زیاد زیر آفتاب تابستان در راهپیمایی شرکت و به فرمان امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) لبیک گفتند را با افتخار بر دیده می‌گذارم و برای همه آنها سلامت، توفیق و عاقبت به خیری و عافیت دنیا و آخرت برایشان آرزومندم.
1052---0912
*کلید خوردن طرح تحریم‌های جدید از سوی شیطان بزرگ آمریکای جنایتکار علیه ملت ایران آن هم در آستانه آغاز به کار دولت جدید، در واقع انتقام اوباما و کنگره تروریست‌پرور آمریکا از حماسه سیاسی مقتدر ایران اسلامی قابل پیش‌بینی بود. رهبر معظم انقلاب نیز در جمع کارگزاران نظام فرمودند که اینها قابل اعتماد نیستند. به هر حال ما ملت و دولت باید به توصیه رهبر معظم انقلاب که حماسه اقتصادی است توجه داشته باشیم و یقین بدانیم که خیر و برکت در این مهم است. فان مع العسر یسرا.
طالعی
* یک بیمار دیابتی هستم. با گرانی سرسام‌آوری که در اثر تحریم دشمنان در دارو به وجود آمده ناراحتی افراد بیمار دو چندان شده است. با همه این‌ها به عشق اسلام و انقلاب حاضریم هر نوع فشار و سختی زندگی را تحمل بکنیم ولی به دشمنان باج ندهیم.
4926---0912
* حمله‌ها و تخریب‌هایی که اخیرا در سطح بسیار وسیع علیه کیهان و آقای شریعتمداری شروع شده بیانگر وحشت منافقان دوست‌نمایی است که از بیم افشا شدن باطن خبیثشان اقدام به پیش‌دستی کرده‌اند.
9419---0915
* از آقای روحانی که رئیس‌جمهور همه ماست درخواست داریم ضمن طرد نمودن هرگونه عوامل فتنه هم و غم خود را در امور معیشتی و زندگی مردم معطوف دارند.
یک شهروند
* با توجه به سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی که از سوی رهبر معظم انقلاب نامگذاری شده است به مسئولین محترم دولتی و قوای سه‌گانه توصیه و پیشنهاد می‌شود هم خود مشوق دیگران به صرفه‌جویی باشند و هم در عمل سرمشق دیگران باشند و از اسراف و تبذیر با توجه به تحریم‌ها، کم‌آبی و... بپرهیزند و از جلسات و همایش‌های همراه با ریخت‌وپاش جلوگیری نمایند.
خانم رفعت‌نیا
* آقای احمدی‌نژاد 8 سال پیش با سربلندی به کرسی خدمتگزاری ملت تکیه زد و امروز با افتخار و شایستگی تمام این عرصه را ترک کرد بابت خدمات گسترده، شایسته و از همه مهم‌تر بی‌منتی که در این مدت داشتند تقدیر و تشکر می‌کنیم.
سلیمانی از کرمان
* از رئیس‌جمهور محترم درخواست می‌شود مشکل تعداد اندکی از جانبازان فاقد مدرک (که موجب دردسر مسئولین و خانواده خود هستند) را مرتفع نمایند.
پرستار یک جانباز اعصاب و روان
* از مسئولین شرکت عمران فولادشهر درخواست می‌شود در روند آماده‌سازی مسکن مهر تلاش مضاعفی داشته باشند.
2843---0939
* آب روستای رمه‌چر اکبرآباد شهرستان ایذه به دلیل اختلاف به وجود آمده بین مسئولین دو شهر باغملک و ایذه در این ماه رمضان قطع شده است. از مقامات مسئول بالاتر برای حل مشکل به وجود آمده درخواست مساعدت و رسیدگی داریم.
1375---0916
* مسئولان امر پاسخ بدهند با چه استدلال و منطقی پول محصولات خریداری شده چایکاران را پرداخت نمی‌کنند؟ آیا مگر نباید جماعت کشاورز نتیجه زحمت‌های خود را در زندگی خویش لمس کند.
7943---0911
* آقای علی مطهری با مطالبی که به زبان می‌آورد و رفتاری که از خود نشان می‌دهد از یک اصلاح‌طلب افراطی چیزی کم ندارد. با این حال چگونه ایشان خودش را اصول‌گرای معتدل می‌داند؟
7105---0939
* فتنه‌گری که تهمت تقلب به نظام اسلامی زده و توبه هم نکرده آیا شایستگی پذیرش پست وزارت در این نظام مقدس را دارد؟ آیا تحویل دادن و تحویل گرفتن چنین جایگاهی مشروع است؟
6858---0919
* آقای... که برای شورای یک شهر تائید صلاحیت نمی‌شود چطور برای وزارت کلیدی برگزیده شود و... از رئیس‌جمهور و نمایندگان انتظار می‌رود خدا را در نظر گرفته و از معرفی و رای دادن به وزرای مسئله‌دار و ناتوان خودداری کنند.
خانم دهقان
* در مسیر میدان بهمن تا میدان شوش مسافران زیادی وجود دارند. از مسئولین محترم شرکت واحد تقاضا داریم با اختصاص چند اتوبوس بخش خصوصی در این مسیر مشکل ایاب و ذهاب ساکنین این مسیر را مرتفع سازند.
6158---0936
* بخشی از فضای سبز میدان آزادی که مشرف به پارک و دریاچه و دیوار فرودگاه است و ارتفاع زیادی تا سطح خیابان دارد بدون حفاظ است و خطر سقوط افراد در آن وجود دارد. از شهرداری این منطقه تقاضای رسیدگی داریم.
اکبری
* با اینکه 30 سال است در آموزش و پرورش فعالیت می‌کنم به بنده حق عائله‌مندی نداده‌اند. در حالی که همسرم شغل آزاد دارند. در همین حال الان به خانم‌های مجردی که جدیدا در آموزش و پرورش مشغول فعالیت شده‌‌اند حق عائله‌مندی تعلق می‌گیرد.چرا؟
یک فرهنگی قدیمی
* در تاریخ 9/91 یک دستگاه خودرو سمند خریداری کردم کارت طلایی سه ستاره و نیز گارانتی دارد. موتور آن ایراد پیدا کرد به یکی از تعمیرگاه‌های مجاز بردم پس از 2 ماه نوبت تعمیر خودرو بنده رسید. در آخر سال تشکیل پرونده دادم. ولی متاسفانه مسئولان از بنده پول خواستند و گفتند باید پول واریز شود تا خودروی شما را تعمیر کنیم! این در حالی است که ما 600 هزار تومان بابت کارت طلایی برای چنین مواقعی پرداخت کرده‌ایم. اگر این کارت اعتبار ندارد چرا از ما پول می‌گیرند.
8810---0935
* از ماموران نیروی انتظامی انتظار داریم در جمع‌آوری متکدیان در واگن‌های مترو و همچنین بازار تجریش اقدام جدی به عمل آورند. این افراد آن‌قدر وقیح شده‌اند که مواد هم رد و بدل می‌کنند و بعضا معتاد هم هستند.
یک شهروند
* خودروسازان داخل کشور می‌توانند با الکتریکی کردن خودروهای تولیدی از هدر رفتن سوخت‌های فسیلی، آلودگی و گرم شدن هوا به میزان زیادی جلوگیری کنند. معلوم نیست دلیل اینکه به سوی این فن‌آوری نمی‌روند چیست؟
2397-0914
* یک روستایی فاقد مسکن و تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام در روستای صرم از توابع استان قم هستم. با اینکه نامه از مجلس برای دریافت زمین ارائه داده‌ام ولی مسئولین بنیاد مسکن توجه به این نامه نمی‌کنند و جوابگو نیستند. تکلیف بنده چیست؟
5940-0912
* مشترک همراه اول هستم ولی از اینکه مرتب پیام برای پرداخت هزینه تلفن هر دوره ارسال می‌کند و حتی بی‌وقت باعث مزاحمت می‌شود خسته شده‌ام. ترجیح می‌دهم که از خط اعتباری (غیردائم) استفاده بکنم. حداقل این مزاحمت‌ها را ندارد.
7989-0914
* امیدواریم ملت مصر هوشیار باشند و مراقبت کنند وضعیت به وجود آمده در این کشور منجر به بازگشت رژیم آمریکایی مبارک نشود که در آن صورت خسرالدنیا و الاخره خواهند شد.
7941-0912
* توهین‌های آقای تیمور علی عسگری به آقای احمدی‌نژاد و دولت ایشان از این جهت قابل تحمل نیست که احمدی نزاد به ملت خدمت کرده‌است.
0199-0913
* با پایان یافتن دوره ریاست جمهوری آقای احمدی‌نژاد خیلی زود به این نتیجه خواهیم رسید که در این مدت کسی رئیس جمهور بود که یک لحظه هم به فکر ریاست نبود و با غرور به قدرت تکیه نزد فلذا به این روزها غبطه خواهیم خورد.
0433-0912
* درک این مطلب که اگر سلفی‌ها و وهابیون در یک کشور ائتلاف کنند به آلت دست غرب برای هجوم به شیعیان تبدیل خواهند شد نباید برای هیچ کس مشکل باشد.
3007-0913
* تقدیر رسمی صدا و سیما از آقای احمدی‌نژاد اقدامی شایسته و قابل تحسین بود ولی چرا این مراسم دیر برگزار شد. امیدواریم این سنت حسنه ادامه داشته باشد تا دست معاندین از اینکه خواسته باشند علیه پیشرفت کشور و نظام سیاه‌نمایی بکنند قطع بشود.
6351-0912و 2500-0910
* واقعیت این است که در کشورهای تازه انقلاب شده به این شرط به احزابی‌ها اجازه روی کار آمدن می‌دهند که کنده مقاومت را از زیر بکشند.
4147-0937
* نیایش شهید دکتر چمران:
هرگاه به نماز می‌ایستم آن چنان در افکارم غوطه‌ور می‌شوم که گویی هزاران خدا دارم ولی تو آن چنان به کلماتم گوش می‌دهی که گویا همین یک بنده را داری.
5559-0937
* برخی خانم‌ها هنوز عقدشان به ماه نرسیده و هنوز زیر یک سقف نرفته حق و حقوق مطالبه می‌کنند. قانون حق را به ما زنها داده است. برای همین برخی خانم‌ها ازدواج نمی‌کنند بلکه دنبال تجارتند. از قانونگذاران درخواست تحول در قوانین ازدواج را دارم. البته این را برای آقایانی گفتم که نه معتادند و نه دست بزن دارند.
یک خانم 25 ساله از تهران
* پنج هدف برجسته سند تحول بنیادین آموزش و پرورش علم، ایمان، عمل، تفکر و اخلاق است.
دکتر علی اصغر خداجوی
* با تاسف از سال 90 تاکنون یک قطره آب به درختان به بلندی 5متر واقع در ایستگاه اتوبوس دروازه، درختان مقابل حفاری، فاز 2 گروه ملی محلات پردیس و اطراف آن داده نشده است از مسئولین امر انتظار اقدام شایسته را دارم.
2148-0937
* به علت نداشتن کارت پارک 20هزار تومان جریمه شدم. مگر نرخ چند ساعت پارک کنار خیابان چقدر می‌شود که من باید 20هزار تومان بدهم؟
0299-0912
* اصل ماجرا در نوسانات اخیر در قیمت ارز و سکه این بود که یک تعداد کله‌گنده، در طول این سالها اقتصاد ومعیشت مردم را به گروگان گرفته و در جهت منافع خویش با آن بازی کردند. چون قدرت در دولت‌های نهم و دهم به این تعداد کله‌گنده نرسید.
4147---0937
* دو سال پیش انقلاب مردم مصر با شعار اسلام‌خواهی پیروز شد ولی با گذشت یک سال این انقلاب به دلیل فقدان رهبری، توسط آمریکایی‌ها مصادره گردید ومعلوم نیست در آینده چه سرنوشتی پیدا کند.
2470---0919
* چرا یکسان‌سازی حقوق و مزایا یا کارت طلایی در مورد کارمندان کشوری و لشکری به اجرا درمی‌آید، ولی نوبت به بازنشسته‌های تامین اجتماعی که می‌رسد خبری از هیچ یک از این طرحها نیست؟
فلاح
* ساعت 5 بعداز ظهر روز دوشنبه 31/4/92 در میدان قزوین تهران شاهد سرقت یک معتاد از یک صندوق صدقات کنار خیابان بودم. آنچه مایه تعجب بنده شد بی‌تفاوتی عابرین نسبت به این کار خلاف بود. پیامدهای این بی‌تفاوتی‌ها فردا دامن خود ما را هم خواهد گرفت.
1860---0916
* خطاب به هموطنانم عرض می‌کنم این دوره مجلس هر چه باشد می‌گذرد بیایید در دوره بعدی مجلس به کسانی رأی بدهیم که به حقوق چند میلیونی نمایندگی و تسهیلات موجود قانع باشند و به حقوق مادام‌العمر و امتیازهای ویژه برای بعد از نمایندگی فکر نکنند. خلاصه مصالح و منافع عموم را بر منافع شخص خویش ترجیح بدهند.
1648---0915
* جوانی 28 ساله از بروجرد با مدرک فوق‌دیپلم مکانیک سه سال است که در چندین کارخانه فرم تقاضای کار پر می‌کنم، ولی تاکنون جذب نشده‌ام. چون ازدواجم به تاخیر افتاده درخواستم این است که به عنوان کارگر ساده هم که شده بپذیرند.
1659---0935
* سازوکار انتخابات در تمام دوره‌ها حتی دوره‌هایی که آقای هاشمی وخاتمی روی کار آمدند همین سازوکار بوده پس چرا همین آقایان در دوره مربوط به خویش صحبت از تقلب نکردند؟
2788---0937
* برخی اسامی وزرای احتمالی را که از رسانه‌ها می‌بینم به دوستان عرض می‌کنم اگر این آقا با بیش از دو دهه وزارت تخصص خود را در اختیار نظام نگذاشته باشد که خائن است و اگر در اختیار دولتمردان بعدی قرار داده استفاده کرده‌اند و حال با سن بالای 60 سال چه اندوخته دیگری دارد که می‌خواهد عرضه کند و چرا سنگر را پس از 35 سال خدمت به جوان‌ترها تحویل نمی‌دهند تا سرعت حرکت نظام شتاب بیشتری بگیرد؟ کشور ما را جوانان پیش برده‌اند و قحط‌الرجال هم که نیست.
عشقی
* دفتر پیشخوان دولت در خیابان خلیج‌فارس برای مالیات خودرو مبلغ 14 هزار تومان از من دریافت کرد. جالب اینکه مشمول معافیت مالیات شده‌ام و در برگه مفاصا حساب مبلغ مالیات صفر ذکر شده است و مبلغ نوشته شده در رسید بابت تعرفه خدمات خودرو 6 هزار تومان است و معلوم نیست چرا 8 هزار تومان اضافه گرفته‌اند. آیا نظارتی بر عملکرد این دفاتر نیست؟
8361---0912
* مگر در کشور ما فقط شاغلین فرهنگی مشکل اقتصادی دارند و باید حقوقشان افزایش یابد و بازنشستگان مشکلی ندارند؟
8252---0911
* منتخب ملت قبل از انتخابات 24 خرداد اعلام کرد: همه مشکلات داخلی و خارجی را در صد روز حل می‌کنیم ولی پس از انتخابات و لمس برخی از مشکلات اذعان کرد: نمی‌شود همه مشکلات را چند روزه و چند ماهه حل کرد.
3415---0910
* با توجه به جایگاه امر به معروف ونهی از منکر در آیات و روایات و در اختیار داشتن امکانات و نیرو متأسفانه به علت عدم توجه به این فریضه هر روز شاهد اشاعه گناه در فضای پارکها و معابر و خیابانها هستیم. حتی در فضاهایی چون پارکها، فرودگاه‌ها و... که عوامل نیروی انتظامی و سپاه حضور دارند دریغ از یک تذکر لسانی.
9745---0913
* در سن 31 سالگی مشغول به خدمت سربازی‌ام. متأهلم و یک فرزند توراهی دارم. از ستادکل نیروهای مسلح انتظار دارم برای امثال من تخفیفی در خدمت قائل شوند.
عباس حیدرزاده- سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهرکرد
* گیرم که جنگ جملی هست غمی نیست
یک فتنه بین‌المللی هست غمی نیست
ما تجربه کردیم که در لحظه فتنه
تا رهبر ما سیدعلی هست غمی نیست
5452---0919
* متاسفانه در برخی از آگهی‌های تبلیغاتی در جراید و مجلات پوشش آقایان با کت و شلوار و کروات تبلیغ شده است حال آنکه کروات پوشش متناسب با فرهنگ اسلامی نیست و بلکه نوعی تشبه به کفار است. این کار با ارزشهای دینی ما مغایرت دارد.
یک شهروند
* جنازه پسر شهیدشان که پس از سال‌ها به دستشان رسید چیزی جز یکی دو کیلو استخوان نبود. سرش را بالا گرفت و گفت: حاج خانم غصه نخوری. دقیقا وزن همان روزی را دارد که خدا او را به ما هدیه داد. برای شادی روح تمام شهدا صلوات.
5917-0916
* وقتی بانوان ورزشکار را با آن لباس‌های کوتاه و چسبیده به بدن در فرودگاه از تلویزیون دیدم خجالت کشیدم و متأسف شدم.
3177-0933
* در دل نوشته‌های شهید آوینی آمده: آرمان‌خواهی انسان مستلزم صبر بر رنج‌هاست. پس برادر خوبم برای جانبازی در راه آرمان‌ها یاد بگیر که در این سیاره رنج صبورترین انسان‌ها باشی.
2107-0911
* شب‌های بلند بی‌عبادت چه کنم
طبعم به گناه کرده عادت چه کنم
گویند کریم است و گنه می‌بخشد
گیرم که ببخشد از خجالت چه کنم
0198-0914
* امنیت کشورم را با تمام دنیا عوض نمی‌کنم. رهبر عزیزم ممنون شما هستیم.
8872-0937
* برخی افراد از دیدن بدن نیمه عریان خارجی‌ها در رسانه‌ ملی برآشفتند ولی چشم خود را در کشورمان برابر دختران و زنان و جوانانی که به انحراف اخلاقی کشیده شده‌اند و برخی نیز به طور رسمی کشف حجاب می‌کنند بسته‌اند.
8412-0912
* به آقای دکتر روحانی عرض می‌کنم کابینه فراجناحی به معنای تقسیم وزارتخانه‌ها میان جناح‌ها نیست. پس هر کس لیاقت و شایستگی بیشتری داشته باشد باید به کار گرفته شود.
9918-0912
* متأسفانه فیش سهام عدالت هنوز به برخی‌ها از جمله من که کارگر هستم پرداخت نشده است. از مسئولین انتظار می‌رود در فرصت باقیمانده این مشکل را مرتفع نمایند.
اصغر از بابل
* روزه تمرین کلاس زندگی است
درس ایثار و خلوص و بندگی است
روزه، زنجیر هوا بگسستن است
دیو و بت‌های درون بشکستن است
0142-0913
* خانم بازیگری که در آلمان کشف حجاب کرده چطور در پروژه فیلم لاله حضور دارد؟
5612-0919
* در بسیاری از اماکن بین راهی جاده‌ها افرادی در مقابل سرویس‌های بهداشتی اقدام به اخذ وجوهی از افراد می‌کنند. پرداخت وجوه چه صورتی دارد؟ از مسئولین امر درخواست رسیدگی دارم.
7902-0919
* دستگاه قضایی از قاطعیت چین کمونیست در اعدام وزیر سارقش درس بگیرد و دزدان میلیاردی را در اسرع وقت به سزای ننگینشان برساند.
7187-0938
* روایت وارده از معصومین(ع): «کسی که شکرگزار مخلوق نیست شکرگزار خالق هم نخواهد بود.»
3665-0912
* با عملکرد ناپخته اخوانی‌ها در مصر آیا باید شاهد شکست آنها در تونس، لیبی، ترکیه و غزه هم بود تا بالاخره بفهمند دوست کیست و دشمن کیست؟
4147-0937
* از بانگ اذان شود مسلمان بی‌تاب
از نور وضو چهره شادش مهتاب
آرام شود مرغ دلش در مسجد
شاداب‌تر از ماهی سرخوش در آب
نشوه
* در اوراق سهام بانک حکمت ایرانیان برای بنده مشکل پسوند در نام خانوادگی پیش آمده که خود بانک حکمت هم مقصر شناخته شده با این حال تمام پیگیری‌هایی که کرده‌ام تاکنون نتیجه نداده است، چرا؟
7926-0914
* اگر آقای هاشمی گفته است تمام اتفاقات از ثبت‌نام تا عدم احراز صلاحیت خویش توسط شورای محترم نگهبان را به خدا واگذار کرده ما نیز جانبداری ایشان از فتنه 88 و فتنه‌گران و جفا به نظام و انقلاب و آراء ملت را به خدا واگذار می‌کنیم.
8531-0913
* چرا باید قرص سولفات لازین نوع تولید داخلی آن از طرفی کمیاب و از سوی دیگر قیمتش چند برابر باشد. ولی نمونه خارجی آن با قیمت سرسام‌آور در همه جا موجود و در دسترس است؟ چگونه می‌توان پذیرفت که تحریم علت موضوع باشد؟
9078-0912
* در اداره امور مهاجرین خارجی شهرستان شیراز برخورد خوبی با مهاجرین ندارند. هر چه باشد این مهاجرین مسلمان هستند. خدا را خوش نمی‌آید که با آنان بدرفتاری بشود.
0025-0917
* از خدمات خالصانه دولت برادر عزیز دکتر احمدی‌نژاد تشکر و قدردانی می‌کنم. دولتی خاکی و خدمتگزار، با اخلاص، خدایی و خادم مردم بود.
2776-0936
* روزنامه‌های زنجیره‌ای، فریب‌خوردگان و ضدانقلاب از مرده دکتر احمدی‌نژاد هم می‌ترسند آنها نگران 4 سال آینده‌اند که نکند مجددا کاندیدا شود و از سوی مردم انتخاب شود، و اسباب عزای مفتخوران داخلی و اربابانشان را دوباره فراهم آورد.
2825-0912
* عاقبت محمد مرسی که با هدف تعامل و همکاری با به اصطلاح جامعه جهانی به آرمانهای 80 ساله حسن البنا موسس اخوانی‌ها (ضدیت با استعمار و ارتجاع و...) پشت کرده و به رژیم‌های آمریکا و عربستان اعتماد نمود برای برخی سیاسیون ایرانی عبرت‌‌آموز است.
افشار از ارومیه
* از رئیس‌جمهور منتخب انتظار می‌رود قبل از انتخاب قطعی افراد در پست‌های وزارت و معاونت‌های ریاست جمهوری با دستگاه‌های امنیتی و قضایی هماهنگی لازم را به عمل آورند تا از به‌کارگیری افرادی که شاید در گذشته سابقه خوبی هم داشته ولی در حال حاضر استحاله شده‌اند خودداری شود چرا که به‌کارگیری چنین افراد در درجه اول به اعتبار ریاست محترم جمهوری لطمه می‌زند و قطعا همان طوری که امام راحل(ره) فرمودند ما با هیچ کس عقد اخوت نبسته‌ایم و ملت نیز با چنین افرادی مسامحه نخواهد کرد.
علیمردانی
* رسول گرامی اسلام می‌فرمایند: رمضان ماه صبر است و پاداش صبر بهشت است.
محمود بلیغیان از اصفهان
* دولت منتخب وظیفه‌ای جز تقویت نقاط قوت دولت قبلی و رفع نواقص آن در راستای مطالبات ملت شریف ایران ندارد. لذا تحقق این امر بر صاحبان خرد پوشیده نیست که شالوده آن باید بر مبنای شایسته‌سالاری و وفاداری اعضای کابینه به ارزشهای نظام و انقلاب بنا نهاده شود نه به کار‌گیری اصحاب فتنه آمریکایی 88.
0201---0918
* مسلما حکومت مبارک وارث یک کودتای نظامی آمریکایی بوده، توسط ژنرال انور سادات علیه حکومت مردمی آن زمان جمال عبدالناصر به وجود آمده است حال بار دیگر تاریخ مصر تکرار می‌شود، اما این بار مردم مصر ان شاءا... نخواهند گذاشت مصر در دستان ژنرالها بماند.
یک شهروند
* امید است دولتی که آقای روحانی به مجلس معرفی می‌کند منطبق با شعارهای داده شده باشد و از سوی دیگر باید از نفوذ شبکه‌ها و جریانهای خاص در صحنه جلوگیری کند. مبادا از جریانهای خاص و فتنه 88 در کابینه استفاده کند که در این صورت یکی از چالشهای پیش‌رو همین مسئله خواهد بود.
فواد کاسب
* در باغ 16 هکتاری پرندگان که در لویزان راه‌اندازی شده است متاسفانه هیچ مکانی برای اقامه نماز تعبیه نشده است. جای تاسف دارد که این همه زمین و تمام امکانات بازی و تفریح فراهم شده اما مکانی برای نماز وجود ندارد.
خانم هاشمی
* در این ماه پرفیض و برکت از همه مؤمنین التماس دعا دارم. به‌ویژه در لحظات سحر و بین‌الطلوعین همه دعا کنند به‌ویژه دعا برای نجات شیعیان مظلوم جهان از جمله شیعیان بحرین از چنگال آل خلیفه و همچنین برای نابودی سلفی‌ها در سوریه و برای رفع گرفتاری مؤمنان دعا کنند.
مصطفی زمانی
* از سال 88 بهترین و صادق‌ترین روزنامه‌ای که مطالعه می‌کنم کیهان است، نیاز باشد خبرنگار افتخاری خواهم شد.
8762---0937
* از مناجاتهای شهید چمران: خدایا تو را شکر می‌کنم که غم و دردهای شخصی مرا که کثیف و کشنده بود از من گرفتی و غم و دردهای خدایی دادی که زیبا و متعادل بود.
9155---0916
* از وزارت راه و شهرسازی درخواست می‌شود نسبت به تکمیل باند دوم مسیر گلپایگان تا موته که به صورت نیمه‌کاره رها شده است اقدام نماید. در ضمن این مسیر فاقد روشنایی است.
1941---0919
* دیدن این همه زباله، نخاله، نایلونها و ظروف یکبار مصرف و بعضا فاضلاب در کنار جاده‌های کشور به‌ویژه مسیر تهران-شمال انسان را به شدت ناراحت می‌کند با توجه به تاکید دین اسلام به نظافت و ورود توریست‌های خارجی چه پاسخی به آنها داریم؟شعار اسلام ارزش نخواهد داشت مگر با عمل به آن.
7902---0919

 


رئیس ستاد استهلال استان تهران احتمال رؤیت هلال ماه شوال در چهارشنبه را رد نکرد اما گفت: امکان رؤیت چهارشنبه بسیار ضعیف است اما هلال ماه شوال در روز پنج‌شنبه در سراسر ایران و جهان با چشم غیرمسلح مشاهده می‌شود.
حجت‌الاسلام محمد تقدیری رئیس ستاد استهلال استان تهران در گفت‌و‌گو با فارس درباره رؤیت هلال ماه شوال با بیان اینکه دو نوع رؤیت هلال ماه وجود دارد، گفت: یکی رؤیت هلال در روز که مقارن با ظهر و زمانی است که خورشید در آسمان وجود دارد و دیگری رؤیت هلال در شب است.
وی اظهار داشت: هرچند امکان رؤیت هلال در روز چهارشنبه وجود دارد اما احتمال آن بسیار ضعیف خواهد بود و به فتوای مقام معظم رهبری اگر این اتفاق بیفتد روز پنج‌شنبه عید فطر خواهد بود و از آنجایی که کیفیت رؤیت هلال ماه در روز به افراد خبره‌تر و تجهیزات قوی‌تری نیاز دارد، سه گروه‌ از گروه‌های ما به این مسئله مجهز هستند اما در میان 150 گروهی که برای رصد هلال ماه شوال در کل کشور اعزام می‌شوند اغلب، رصدگران را رصدگران شامگاهی تشکیل می‌دهند.
رئیس ستاد استهلال استان تهران اظهار داشت: در منطقه هلالی که ما در آن قرار داریم شامگاه چهارشنبه در منطقه ایران، عراق، عربستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس، احتمال رؤیت هلال ماه شوال بسیار ضعیف است اما در مناطقی مانند جنوب آفریقا، آمریکای مرکزی و آمریکای جنوبی، رؤیت با چشم غیر مسلح در چهارشنبه شب وجود دارد.
رئیس ستاد استهلال استان تهران در پایان گفت: هلال ماه شوال در روز پنج‌شنبه در سراسر ایران و کل جهان با چشم غیرمسلح قابل رؤیت است و فقط مناطقی از روسیه و چین در رؤیت هلال ماه مشکل خواهند داشت.

 


دفتر بیژن نامدارزنگنه با ارسال مطلبی طولانی به کیهان، نسبت به یک گزارش خبرگزاری فارس واکنش نشان داد!
این دفتر در عین حال هیچ توضیحی درباره گزارش انتقادی کیهان در ستون اخبار ویژه و ماجرای قرارداد کرسنت و اعتراض سال 1381 دکتر روحانی به این قرارداد ارائه نکرده است.
کیهان روز دوازدهم مرداد و در خبری با عنوان «این زنگنه مگر همان زنگنه نیست؟» فاش کرده بود که دکتر روحانی به هنگام تصدی دبیر شورای عالی امنیت ملی، ضمن ارسال نامه‌ای به خاتمی رئیس‌جمهور نسبت به ابعاد و تبعات منفی و خسارت‌بار قرارداد کرسنت هشدار داده است. این قرارداد گاز به مدت 25 سال و 14 برابر زیر قیمت! با شرکت اماراتی به امضاء رسیده بود و زنگنه وزیرنفت وقت نقش اصلی را داشت. در عین حال برخی عناصر واسطه و دلال با گرفتن رشوه‌های کلان واسطه جلب‌نظر طرف ایرانی شده بودند.
حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی در نامه خود ضمن انتقاد از قیمت پایین فروش گاز در قرارداد کرسنت در عین طولانی بودن زمان آن و نادیده گرفتن حقوق ایران تأکید کرده بود «این قرارداد آثار منفی درازمدت بر بازار گاز کشور خواهد داشت» و اینکه زنگنه (وزیرنفت) حاضر نیست به سوالات مطرح در این زمینه در شورای امنیت ملی و شخص روحانی پاسخ دهد.
کیهان ضمن پرداختن به این موضوع و با اشاره به دورنمای قانون و شورای اقتصاد از سوی وزارت نفت و ارتکاب جرم تبانی، به نقش زنگنه در فتنه و آشوب سال 88 در ستاد موسوی پرداخته بود اما دفتر زنگنه ترجیح داده که مطلقا متعرض مسائل مطرح شده در خبر کیهان نشود و تنها به پاراگراف آخر از این خبر 11 پاراگرافی که به گزارش «فارس» درباره انعقاد قرارداد مطالعاتی با شرکت ایتالیایی «بین» اختصاص داشت، بپردازد. در توضیحات ارسالی آمده است: برخلاف ادعای خبرگزاری فارس هیچگونه اطلاعات طبقه‌بندی شده در اختیار شرکت ایتالیایی Bain قرار نگرفته است. اساسا ضرورتی نیز به این کار نبوده است. اطلاعاتی که در اختیار آن مشاور قرار گرفته است- عمدتا از نوع اطلاعاتی بوده که قابل انتشار برای مجامع داخلی و خارجی نظیر اوپک است.
دفتر زنگنه درباره صهیونیست و عضو ارتش رژیم صهیونیستی بودن رئیس هیئت مدیره شرکت Bain ایتالیا نوشت: این ادعا برای نخستین‌بار، ‌شش سال پس از عقد قرارداد با شرکت Bain ایتالیا از سوی خبرگزاری فارس مطرح شده است. حال آنکه پس از امضای قرارداد هیچ مرجع و یا دستگاه نظارتی و یا بازرسی در کشور چنین ادعایی در این خصوص مطرح نکرده بود. در ادامه این توضیح آمده است: شرکت ملی نفت نه در زمان عقد قرارداد و نه حتی تاکنون اطلاعی از صهیونیست بودن و یا نظامی بودن رئیس هیئت‌مدیره شرکت ‌Bain در دست نداشته و ندارد.
یادآور می‌شود مدیریت بیژن زنگنه در وزارت نفت دولت خاتمی همواره با اعتراض نمایندگان دوم خردادی و اصلاح‌‌طلب مجلس ششم نظیر آقایان کهرام، حیدری، (مرحوم) رشیدیان، محتشمی‌پور، اعلمی و... قرار داشت. برخی از این نمایندگان عملکرد زنگنه در آن زمان را «فاجعه» ارزیابی می‌کردند. به عنوان مثال حمید کهرام مدیریت زنگنه را «باعث ایجاد سازمان سایه و توسعه پیوندها و معادلات باندی گسترده» و «جدایی کارشناسان دلسوز از جریان تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری» می‌دانست. محتشمی‌پور نیز در جلسه رأی اعتماد به کابینه دوم خاتمی درباره زنگنه گفت«فاجعه‌ای در صنعت نفت در حال وقوع است... نحوه مدیریت آقای زنگنه شامل بی‌توجهی به بدنه کارشناسی خود متعهد صنعت نفت و عدم استفاده از مشورت متخصصان و برخورد دیکتاتورمآبانه با بدنه وزارت نفت می‌شود. برخی قراردادها مانند پتروپارس که به شرکت‌های خارج از کنترل دولت و مجلس واگذار شده شبهه‌انگیز است». یا احمد حیدری معتقد بود «سوءمدیریت در وزارت نفت بیداد می‌کند و رایحه‌ای از شایسته‌سالاری به مشام نمی‌رسد».

 


«محمد خاتمی در جلسات خصوصی گفته که در انتخابات تقلب صورت نگرفته و موسوی خوئینی‌ها نیز در مجمع روحانیون اعلام کرده که در انتخابات سال 88، آرای خوانده شده واقعی بوده است».
این مطلب را اکبر گنجی از اصلاح‌طلبان متواری و مقیم آمریکا به نقل از جلسات خصوصی و داخلی اصلاح‌طلبان مورد تأکید قرار داد. وی در وبسایت رادیو فردا می‌نویسد: محمد خاتمی در جلسات خصوصی گفته که در انتخابات 88 تقلب صورت نگرفته، مصطفی تاج‌زاده گفته تقلب موثر صورت نگرفته است. محمد موسوی خوئینی‌ها نیز پس از شنیدن گزارش «علی‌اکبر محتشمی‌پور» و عبدالواحد موسوی لاری در مجمع روحانیون مبارز درباره تخلفات انتخابات 88، در همان زمان با تظاهرات خیابانی مخالفت کرده و فعالان اصلاح‌طلب بسیاری از شهرها نیز گفته بودند که آرای خوانده شده واقعی بوده است.
وی ادامه می‌دهد: رهبری می‌گوید، با توجه به این که در جلسات خصوصی اعتراف می‌کنند که در سال 88 تقلبی صورت نگرفته، چرا عذرخواهی نمی‌کنند؟ در واقع او می‌گوید اول تکلیف قانون‌شکنی از طریق اردوکشی خیابانی را روشن سازید، در گام دوم، به دلیل طرح مدعای کاذب تقلب، باید عذرخواهی کنید. گنجی می‌نویسد: بدین ترتیب، نه تنها راه رفع حصر مسدود است بلکه راه انتخاب وزرای منسوب به فتنه و حضور سیدمحمد خاتمی در مراسم تحلیف نیز بسته است.
وی در ادامه بخش‌هایی از سخنان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در مقاطع مختلف را درباره خیانت فتنه‌گران بازگو کرد. از جمله؛ «آن حوادثی که در سال 88 پیش آمد، همه ناشی از آن شد که کسانی نخواستند به قانون تمکین کنند؛ نخواستند به رای مردم تمکین کنند» و «دشمن تلاش می‌کند زحمت مردم را باطل کند همچنان که در سال 88 کردند. این هم یکی از کارهای دشمنان بود؛ کسانی را وادار کردند که برخلاف قانون، توقعاتی بکنند و براساس آن توقعات، سعی کنند مردم را در مقابل نظام قرار دهند؛ که البته به توفیق الهی موفق نشدند. آن‌هایی که سال 88 آن خسارت را به کشور و ملت وارد کردند، اگر تسلیم قانون بودند، این جوری نمی‌شد.» و « در برخی از کشورها انسان مشاهده می‌کند، که جابه‌جایی قدرت‌ها با زورآزمایی، با خونریزی، با خشونت همراه است، در سال 88 بعضی خطای بزرگی را مرتکب شدند، کشور را در لبه یک چنین پرتگاهی قرار دادند» و اینکه «آن مسئله اصلی این است که جماعتی در مقابل جریان قانونی کشور، به شکل غیرقانونی و غیرنجیبانه ایستادگی و به کشور لطمه و ضربه وارد کردند».
گنجی با اشاره به مواضع هاشمی می‌نویسد: انتخابات فعلی با همان شرایط انتخابات سال 88 برگزار شد حال آن که هاشمی انتخابات اخیر را دموکراتیک‌ترین انتخابات دنیا قلمداد کرده است.
وی ادامه می‌دهد: از نظر رهبری حالا که اثبات شده در سال 88 نیز تقلبی صورت نگرفته، مدعیان تقلب باید پاسخ گویند که چرا به جای رجوع به راهکارهای قانونی به اردوکشی خیابانی دست زده و کشور را متحمل هزینه‌های سنگین کردند؟ و چرا حرف‌های جلسات خصوصی را در فضای علنی نمی‌گویند؟

 


یک مقام امنیتی سابق آمریکا، تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران در کنگره را اقدامی شرم‌آور خواند.
پروفسور پل پیلار از آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا که 28 سال از عمر خود را در مسائل امنیتی گذرانده در مقاله‌ای در وب‌سایت نشنال اینترست ولوبلاک نوشت: « برخی مواقع رهبران سیاسی ما شدیدا در جهت خلاف اهداف اعلامی خود اقدام می‌کنند و این موضوع خیلی شرم‌آور است که هر چقدر برای آنها از بی‌نتیجه بودن و مخرب بودن این اقدامات سخن گفته می‌شود باز هم آنها دست از این اقدامات شرم‌آور خود برنمی‌دارند و نمی‌آموزند که مسئولیت شناسانه امور خود را انجام دهند.
وی با اشاره به اقدام اخیر کنگره آمریکا در تصویب این طرح جدید ضد ایرانی که از واردکنندگان نفت می‌خواهد خرید روزانه نفت از ایران را تا سال دیگر یک میلیون بشکه کاهش دهند می‌نویسد: با تصویب لایحه جلوگیری از اتمی شدن ایران به شماره H.R850 آن هم با 400 رای موافق در برابر 20 رای مخالف که در میان سایر فشارها به ایران تلاش می‌کند باقیمانده صادرات نفت ایران را نیز از طریق اعمال فشار به مشتریان برای نخریدن نفت از ایران را به پایان برساند درست با چنین وضعیتی مواجه شده‌ایم.»
او در ادامه با تاکید بر اینکه نمایندگان کنگره راه اشتباه را طی می‌کنند می‌نویسد: تصویب چنین طرح‌ها و لوایحی با نام جلوگیری از دست‌یابی ایران به سلاح اتمی دقیقا طی کردن مسیری اشتباه است و بوضوح چشم‌اندازهای پدید‌آمده‌ برای دست‌یابی به هرگونه توافقنامه اتمی با ایران را که به مراتب راه مطمئن‌تری برای جلوگیری از دست‌یابی ایران به سلاح اتمی است را از بین می‌برد.
پیلار با اشاره به این باور ضمن اشتباه خواندن آن می‌نویسد: خیلی ساده باید بگویم اگر آنها فکر می‌کنند با گذاشتن تحریم روی تحریم می‌توانند ایرانیان را به التماس و رها کردن فعالیت‌های اتمی وادار کنند، تا حالا موفق شده بودند چرا که از خیلی پیشتر کنگره انواع و اقسام تحریم‌ها را علیه آنها اعمال کرده است.
متخصص مسائل امنیتی و اطلاعاتی آمریکا با ذکر اینکه تحریم‌های تازه علیه ایران برای تبدیل شدن به قانون باید در مجلس سنا نیز تصویب شود و سپس به امضای ریاست جمهوری برسد، در بخش دیگری از مقاله خود آورده است: مقامات ایران هیچ انگیزه‌ای برای اعطای امتیاز ندارند مگر اینکه با طرح‌هایی روبرو شوند که امتیازات در نظر گرفته شده در آن مشخصا و به طور شفاف در برگیرنده لغو تحریم‌ها باشد. از این رو این اقدام نمایندگان کنگره برای تهران به عنوان نشانه‌های بیشتری مبنی بر این تلقی خواهد شد که آمریکا در پی توافق نیست و بلکه تنها به دنبال تنبیه بیشتر ایران از طریق اعمال تحریم‌های بیشتر و نهایتا تغییر رژیم است.
پیلار در ادامه با تاکید بر اینکه این اقدام کشتن هرگونه امید برای رسیدن به توافق و گرفتن هرگونه امتیازی از سوی ایران در عرصه هسته‌ای است می‌نویسد: این اقدام همچنین نشانه روشنی از نوعی دشمنی است که می‌تواند هرگونه انگیزه احتمالی ایران برای ساخت سلاح‌هسته‌ای را تشدید کند.
پل پیلار در پایان مقاله خود آورده است که نمایندگان کنگره آمریکا باید از این اقدام خود احساس شرم کنند و ما همه باید از این کار آنها عصبانی باشیم


 


تقلای ناشیانه یک سایت آلوده به مفاسد اقتصادی برای حمایت از عامل انعقاد قرارداد زیانبار کرسنت، قوز بالا قوز شد.
در حالی که بیژن زنگنه در قبال گزارش مستند کیهان درباره نقش وی به عنوان وزیر نفت دولت اصلاحات در انعقاد قرارداد کرسنت و ماجرای نامه اعتراضی دکتر روحانی به خاتمی در این زمینه (سال 81) سکوت کرده، سایت انتخاب ضمن حمله به کیهان نوشت: روزنامه کیهان برای حمله به وزیر احتمالی نفت دولت یازدهم، پرونده خا‌ک‌خورده کرسنت را باز می‌کند تا بلکه پروژه مهندسی کابینه با هدف مشکوکش، محقق شود. خبرنگار پایگاه خبری «انتخاب» برای آگاهی از قرارداد کرسنت و ادعای حسین شریعتمداری به تحقیق پیرامون این موضوع پرداخت. فردی آگاه از قرارداد کرسنت که خواست نامش فاش نشود در این رابطه به «انتخاب» گفت: «کرسنت، پروژه انتقال گاز ایران به شارجه و دوبی است. مدیر عامل شرکت شارجه دوبی در سال 1378 به دفتر آقای خاتمی مراجعه می‌کند و پیشنهاد می‌دهد که این قرارداد بسته شود تا مشکل جزایر سه‌گانه ایران حل شود.»
به گفته این مدیر فعلی صنایع نفت و گاز، «طرفین حدود هفت ماه مذاکرات فنی داشتند و توافقات اولیه حاصل شد؛ ضمن اینکه همزمان یکسری مذاکرات سیاسی نیز در همین رابطه با طرف اماراتی انجام گرفت اما در ادامه کار به دلیل طولانی شدن روند این قرارداد متوقف ماند.»
انتخاب همچنین با حمله به مدیر مسئول کیهان مدعی شد کیهان در پی تسویه‌حساب سیاسی است.
درباره این ادعای سایت انتخاب باید گفت؛ اولاً تعلیق قرارداد به خاطر اعتراض نمایندگان مجلس و دستگاه قضایی بود. ثانیاً طبق ادعای انتخاب دولت اصلاحات، برای جلب نظر دولت فسقلی امارات اقدام به دادن رشوه قرارداد گاز 25 ساله آن هم چهارده برابر زیر قیمت روز جهانی کرده است! یعنی دولت وقت این قدر ضعیف و بیچاره تلقی شده است؟ ثالثاً برخلاف این ادعا و طبق اسناد و مدارک موجود، نه پای مصالح سیاسی و ملی بلکه پای چند فقره رشوه بزرگ مالی میان چند دلال و برخی مقامات وقت وزارت نفت در میان بوده و به همین دلیل نیز برخی مقامات دولت وقت و دبیر وقت شورای عالی امنیت ملی (دکتر روحانی) شاکی ماجرا بوده‌اند. آیا از نظر گردانندگان سایت انتخاب که اقدام به انتشار ناشیانه این مطلب سفارشی کرده‌اند با دولت وقت درگیری داشته و دنبال تسویه حساب سیاسی بوده‌اند؟!
یادآور می‌شود سایت انتخاب نسخه اینترنتی روزنامه انتخاب می‌باشد که قریب یک دهه پیش منتشر می‌شد و یکی از مراکزی بود که از عطایای خاصه مفسد اقتصادی آن روزگار- شهرام جزایری- برخوردار شد!
این نکته هم گفتنی است که جزایری ضمن آلوده کردن چهره‌های سیاسی و مطبوعاتی و پارلمانی به انواع هدایا و بخشش‌های صدها میلیون تومانی، شماری از آنها را به سفر دوبی نیز برده بود.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10