(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 14 مرداد 1392 - شماره 20559

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
هدیه به خوانندگان
سوگند روحانی در پیشگاه قرآن
رئیس جمهور اعضای کابینه را به مجلس معرفی کرد
در پرتو وحی
پایان چین دوم برگ سبز چای از باغ‌های شمال کشور
معاون ستاد دیه کشور: آزادی زندانیان غیرعمد کشور 400 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اعلام کرد
تخلف 134 میلیارد ریالی یک شرکت ارتباطی در آذربایجان غربی
ارسال 90 اثر از شاعران داخل و خارج کشور به جشنواره بین‌المللی شعر رضوی
شناسایی محوطه فسیلی دوره کواترنری درآران و بیدگل
عصاره مخمر در اصفهان تولید شد
آشفتگی بازار نهاده افزایش قیمت مرغ را به دنبال دارد
افزایش ظرفیت خطوط هوایی یزد به عتبات عالیات
اخبار ادبی و هنری
حاشیه های مراسم تحلیف رئیس جمهور
از امروز در تهران
فعالیت 70 پایگاه مشاوره انتخاب رشته کنکور آغاز شد
در نشست خبری سران قوا مطرح شد
تاکید رؤسای قوا بر همکاری و تعامل سه قوه
ثبت‌نام فراخوان جذب از هفته آینده آغاز می‌شود
آخرین مهلت و آمار اعلام نیاز جذب هیئت علمی دانشگاه‌ها
   


مرحوم علامه محمدتقی جعفری(ره): همه جهان هستی با کهکشان‌های پویا و با انسان‌های بی‌شمارش چیزی جز مشق کوچکی از یک لحظه مشیّت او نیست.

 


پس از حماسه آفرینی ملت ایران در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم و با تنفیذ حکم رئیس جمهور از سوی رهبر معظم انقلاب، حجت‌الاسلام حسن روحانی طبق اصل 121 قانون اساسی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی سوگند یاد کرد و بطور رسمی ریاست قوه مجریه را برعهده گرفت.
به گزارش خبرنگار کیهان، یکصد و نوزدهمین جلسه علنی مجلس نهم با حضور 249 نفر از وکلای ملت و با دستور کار مراسم تحلیف حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید و پخش سرود ملی، برگزار شد.
در مراسم تحلیف هفتمین رئیس جمهور کشور جمعی از مقامات عالیرتبه از جمله آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه،آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان، حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبرمعظم انقلاب، حجت‌الاسلام علی اکبر ناطق نوری رئیس دفتر بازرسی رهبرمعظم انقلاب ، فقها و حقوق‌دانان شورای نگهبان، اعضای شورایعالی انقلاب فرهنگی، اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، اعضای شورایعالی قضایی، استانداران، نمایندگان بیوت مراجع، نمایندگان ولی فقیه و ائمه جمعه سراسر کشور، خانواده شهدای هسته‌ای و برخی دیگر از مقامات کشوری و لشگری حضور داشتند.
مقامات عالی‌رتبه 60 کشور جهان از جمله آصف‌علی زرداری رئیس‌جمهور پاکستان، سرژسرکیسیان رئیس‌جمهور ارمنستان، حامد کرزی رئیس‌جمهور افغانستان، امام‌علی رحمان رئیس‌جمهور تاجیکستان، میشل سلیمان رئیس‌جمهور لبنان، نورسلطان‌نظربایف رئیس‌جمهور قزاقستان، بردی‌محمدیف رئیس‌جمهور ترکمنستان، خضیر خزعلی کفیل ریاست جمهوری عراق، ریکاردو کاپری‌ساس معاون رئیس‌جمهور کوبا، جان درامانی ماهاما معاون رئیس‌جمهور غنا، وائل الحقی نخست‌وزیر سوریه، اکنستانتین گریشنکو معاون نخست‌وزیر اوکراین، ایلگیزر صابراف رئیس‌مجلس ازبکستان، محمد احمد المرا رئیس مجلس امارات متحده، اوگاتی اسداف رئیس مجلس آذربایجان، کیم‌یونگ نام رئیس مجلس کره شمالی، سرگئی ناریش کین رئیس مجلس دومای روسیه، ژوستن کومبا رئیس مجلس جمهوری کنگو، دیوسدادو کبیو رئیس مجلس ونزوئلا، شیخ‌احمد الصباح معاون نخست‌وزیر کویت، تیمبالان پردانا منتری معاون نخست‌وزیر مالزی، ماهاتیرمحمد معاون نخست‌وزیر سابق مالزی، میت کوانا ماشابانه وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی، سلمان خورشید وزیر امور خارجه هند، آنتونیو پاتروتا وزیر امور خارجه برزیل، احمدداود اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه، جی‌ال‌پیریس وزیر امور خارجه سریلانکا، یاض مالکی وزیر امور خارجه فلسطین و خاویر سولانا مسئول سابق سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مراسم تحیلف حضور داشتند.
سخنان رئیس مجلس
شورای اسلامی
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم تحلیف حجت‌الاسلام حسن روحانی هفتمین رئیس‌جمهور ایران طی سخنانی اظهار داشت: انتخابات در نظام جمهوری اسلامی تنها طریق تحقق مردم سالاری در سطح رهبری یا قوه مقننه یا قوه مجریه محسوب می‌شود. باید از رهبر معظم و معزز انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نهایت سپاسگذاری کنیم که در طول زعامت خویش بر همان سنت امام خمینی (ره) در صیانت از دموکراسی مستمراً بر زمینه‌سازی و حضور هرچه وسیع‌تر ملت در سرنوشت خود تاکید کردند و امروز شاهدیم در انتخابات اخیر ریاست جمهوری ملت بزرگوار ایران در سطحی بالا بیش از ۷۰ درصد مشارکت کردند و یکی از رجال سیاسی با سابقه در انقلاب را برگزیدند.
رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه درباره انتظار مجلس از دولت یازدهم گفت: اولویت نخست کشور در رفع گرانی و بیکاری، عقلا باید با اتکا به رونق تولید داخل علاج شود.
لاریجانی پیرامون انتظار دیگر مجلس از دولت جدید تصریح کرد: شرایط فعلی جهان اسلام و بیداری اسلامی نیازمند حمایت جدی تحقق جوانه‌های دموکراتیک است و از طرفی آمریکا و برخی کشورهای غربی با افراطی‌گری نسبت به ملت ایران به تاریکی گذشته خود افزوده‌اند و البته مزاحمت‌هایی نیز برای ملت بوجود آورده‌اند که نیازمند تدابیر همه جانبه و همکاری همه قوا در جهت تحقق استقامت ملی است.
سخنان رئیس قوه قضائیه
در ادامه مراسم تحلیف آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه طی سخنانی به اهمیت اقتصاد و معیشت از دیدگاه فرهنگ اسلامی اشاره کرد و گفت: این مسئله از مهمترین امور مورد توجه قانون اساسی بوده است و علاوه بر اصول متعدد که به نحوی با وضع اقتصاد و معیشت مردم ارتباط پیدا می‌کند. اصل چهارم قانون اساسی و همچنین اصول 43 تا 56 قانون مربوط به امور اقتصادی و مالی است.
وی ادامه داد: بسیاری از این قوانین مستقیما به وضع معیشت مردم می‌پردازد. امروز کشور دارای شرایط ویژه‌ای است. تحریم‌های ظالمانه مشکلاتی برای خانواده‌ها ایجاد کرده است.
رئیس قوه قضائیه تاکید کرد: اگرچه با صلابت مردم و تدبیر مسئولان و کمک خدا از تحریم‌ها عبور خواهیم کرد بطوری که در طول 34 سال گذشته انقلاب نیز اینگونه بوده است. ما این تحریم‌ها را به فرصت تبدیل خواهیم کرد، اما شرایط ویژه، تدابیر ویژه و همت عالی می‌طلبد.
آملی لاریجانی اظهار داشت: آقای دکتر روحانی شخصیتی فهیم، متین، مدبر و برخواسته از حوزه و دانشگاه است.
وی در ادامه خطاب به رئیس جمهور گفت: از شما به عنوان رئیس جمهور می‌خواهم در سوگند شرعی و قانونی که به موجب اصل 121 قانون اساسی به عمل می‌آورید، ملتزم شوید که پاسدار قانون اساسی در کلیت آن و مذهب رسمی کشور و نظام جمهوری اسلامی باشید و خود را وقف خدمت به مردم و ترویج دین و اخلاق اسلامی نمایید. از شما می‌خواهم که پشتیبان گسترش عدالت باشید.
رئیس جمهور در پیشگاه قرآن
سوگند یاد کرد
در جلسه علنی روز گذشته پارلمان حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری دولت یازدهم جمهوی اسلامی ایران بر اساس اصل 121 قانون اساسی در حضور رئیس قوه قضائیه، اعضای شورای نگهبان و نمایندگان مجلس سوگند یاد کرد تا پاسدار امانت سپرده شده به خود باشد. متن سوگند به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
«من به عنوان رئیس جمهور در پیشگاه قرآن کریم و در برابر ملت ایران به خداوند قادر متعال سوگند یاد می کنم که پاسدار مذهب رسمی و نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی کشور باشم و همه استعداد و صلاحیت خویش را در راه ایفای مسئولیت هایی ‌که بر عهده گرفته‌ام، به کار گیرم و خود را وقف خدمت به مردم و اعتلای کشور، ترویج دین و اخلاق، پشتیبانی از حق و گسترش عدالت سازم و از هرگونه خودکامگی بپرهیزم و از آزادی و حرمت اشخاص و حقوقی که قانون اساسی برای ملت شناخته است، حمایت کنم. در حراست از مرزها و استقلال سیاسی و اقتصادی و فرهنگی کشور از هیچ اقدامی دریغ نورزم و با استعانت از خداوند و پیروی از پیامبر اسلام و ائمه اطهار علیهم السلام قدرتی را که ملت به عنوان امانتی مقدس به من سپرده است همچون امینی پارسا و فداکار نگاهدار باشم و آن را به منتخب ملت پس از خود بسپارم .»
رئیس جمهور سپس متن سوگندنامه خود را امضا کرد.
روحانی: تحریم، ایران را
تسلیم نمی‌کند
پس از انجام مراسم تحلیف، حجت الاسلام روحانی در سخنانی با اشاره به آغاز ریاست جمهوری‌اش در ایام ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: اینکه مسئولیت دولت جدید از ماه مبارک آغاز می‌شود و آغاز آن همزمان است با 14 مرداد که یادآور پیروزی مردم در نهضت مشروطیت و سرآغاز قانون‌گرایی در تاریخ ملت‌ ایران است، آن را به فال نیک می‌گیرم و از خداوند منان می‌خواهم در این مسیر دشوار، درهای رحمت خویش را به روی مردم بزرگوار ایران بگشاید و تقدیری نیکو و شایسته برای مردم کشور رقم بزند.
رئیس‌جمهور کشورمان با تاکید بر اینکه مردم ایران در 24 خرداد امسال حماسه‌ای بزرگ آفریدند، گفت: ملت بزرگی که سختی‌های زیادی تحمل کردند امروز با روحی سرشار از امید، نشاط و تعهد به کشور و آینده آن مردم سالاری نظام را بار دیگر به نمایش گذاشتند.
روحانی تاکید کرد: همه آنهایی که به اینجانب رای داده‌اند و همه آنهایی که به دیگران رای داده‌اند و یا حتی پای صندوق‌های رای حاضر نشده‌اند شهروندان ایرانی هستند و از حقوق برابر شهروندی برخوردار هستند.
رئیس‌جمهور کشورمان با بیان اینکه مردم تغییر، تحول و تعالی را می‌خواهند، گفت: مردم می‌خواهند از فقر و تبعیض به دور و حرمت و کرامت داشته باشند و در فضای آزاد، معنوی و عقلانی زندگی کنند.
روحانی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه زنان در نظام جمهوری اسلامی موفقیت‌های فراوانی داشتند، گفت: در پی گام‌های بلندی که نظام جمهوری اسلامی برای تکریم منزلت زنان در نظام جمهوری برداشته است، دولت تدبیر و امید استیفای هرچه بیشتر حقوق زنان و حضور آنان در زمینه‌های اجتماعی را از اهم وظایف خود می‌داند.
رئیس جمهور با اشاره به مواضع خود در در عرصه سیاست خارجی، تصریح کرد: با قاطعیت تمام و به عنوان منتخب مردم شریف ایران اعلام می‌دارم که جمهوری اسلامی ایران در پی صلح و ثبات منطقه است.
وی افزود: در جهان به‌هم‌پیوسته کنونی هیچ قدرتی نمی‌تواند امنیت خود را از طریق ایجاد وحشت و ناامن کردن دیگران به دست آورد؛ رفاه‌، امنیت و توسعه، کالاهای جهانی و غیرقابل انحصار هستند.
روحانی ادامه داد: دولت در عرصه تعاملات بین‌المللی تلاش خواهد کرد تا با ایجاد اعتماد متقابل بهتر و بیشتر بین ایران و کشورهای منطقه و جهان امنیت ملی و پیرامونی خود را گسترش دهد.
وی افزود: ملتی را که با برخورداری از انسجام ملی و با مشارکت گسترده و در کمال آرامش و امنیت در انتخابات شرکت می‌کند، نمی‌توان با تحریم به تسلیم واداشت و یا به جنگ تهدید کرد بلکه تنها راه تعامل با ایران، گفت وگو از جایگاه برابر، اعتمادسازی متقابل و احترام دوجانبه و کاستن از خصومت‌هاست.
روحانی تصریح کرد: به صراحت می‌گویم اگر پاسخ مناسب می‌خواهید نه با زبان تحریم که با زبان تکریم با ملت ایران سخن بگویید.
معرفی وزرای کابینه
در پایان مراسم تحلیف حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران فهرست اسامی وزیران پیشنهادی به هیئت رئیسه مجلس ارائه شد.
براساس نامه رئیس جمهور، بیژن نامدار زنگنه برای وزارت نفت، عبدالرضا رحمانی فضلی برای وزارت کشور، علی طیب نیا برای وزارت اقتصاد، سید محمود علوی برای وزارت اطلاعات، حسین دهقان برای وزارت دفاع، محمدرضا نعمت زاده برای وزارت صنعت، معدن و تجارت، محمدعلی نجفی برای وزارت آموزش و پرورش، محمد جواد ظریف برای وزارت خارجه، حجت الاسلام پورمحمدی برای وزارت دادگستری، علی جنتی برای وزارت ارشاد، محمود واعظی برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، جعفر میلی منفرد برای وزارت علوم ، حمید چیت‌چیان برای وزارت نیرو، محمود حجتی برای وزارت جهادکشاورزی، علی ربیعی برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، عباس آخوندی برای وزارت راه و شهرسازی، سید حسن هاشمی برای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مسعود سلطانی‌فر برای وزارت ورزش و جوانان افرادی هستند که برای رای اعتماد به مجلس معرفی شده اند.
گفتنی است، اکبر ترکان مشاور حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در گفت‌و‌گو با تسنیم از انتخاب اسحاق جهانگیری به عنوان معاون اول رئیس‌جمهور خبر داد.

 


راه اسلام، راه راست و درست است
قرآن کریم:
به طور قطع و یقین، تو (ای پیامبر اسلام(ص)) آنها را به راه راست دعوت می‌کنی.
اما کسانی که به آخرت ایمان ندارند، از این راه منحرفند.
سوره مومنون - آیات 73 و 74

 


رشت- خبرنگار کیهان:
چین دوم برگ سبز چای از 32 هزار هکتار باغ‌های شمال کشور پایان یافت.
رئیس سازمان چای کشور با اعلام این خبر اظهار داشت: چایکاران استان‌های گیلان و مازندران در چین دوم حدود 25هزارتن برگ سبز چای به ارزش 247 میلیارد ریال برداشت کردند که 52 درصد آن درجه یک و بقیه درجه 2 است.
علی محرر با اشاره به اینکه چایکاران شمال کشور پیش از این در چین اول (بهاره) 27 هزار و 200 تن برگ سبز چای به ارزش 300 میلیارد ریال برداشت کردند گفت: از اول اردیبهشت ماه آغاز برداشت برگ سبز چای تاکنون 13 هزار و 800 تن چای خشک در کارخانه‌های چایسازی گیلان و مازندران تولید شده
است.
بر پایه این گزارش، چین سوم (پاییزه) برگ سبز چای از اواخر مردادماه آغاز می‌شود و تا اواخر مهرماه ادامه دارد.

 


معاون ستاد دیه کشور گفت: در حال حاضر هشت هزار زندانی غیرعمد در کشور داریم که برای آزادی آنان 400 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
به گزارش مهر، محمد علی ساری در مراسم گلریزان اداره کل زندان‌های استان گلستان گفت از ابتدای ماه رمضان تاکنون 163 مراسم گلریزان در کشور برگزار شده است.
وی افزود: سال قبل 56 درصد از شاکیان گذشت کردند، این گذشت و روش‌های کاهش جرایم غیرعمد باید فرهنگ‌سازی شده و فرهنگ اعتدال همه‌گیر و رعایت شود تا در کاهش ورودی افراد به زندان‌ها موثر باشیم.
ساری با اشاره به حضور بانوان در مراسم گلریزان گفت: امیدواریم در سالهای بعد شاهد حضور پررنگ‌تر زنان جامعه و دوشادوش با مردان در این مراسمات باشیم.
وی تصریح کرد: کمک رساندن به همنوع برگرفته از آیات حیات‌بخش قرآن و دین اسلام است و باید از همنوع حمایت کنیم تا شرافت و کرامتشان حفظ شود، در بند بودن شرافت و کرامت انسان را خدشه‌دار می‌کند.
ساری گفت: کمک به نیازمندان کفاره بسیاری از گناهان و صدقه جاریه است، نباید این فرصت‌ها را در روزهای آخر ماه رمضان به سادگی از دست بدهیم.
در این مراسم مبلغ یک میلیارد و 123 میلیون ریال کمک نقدی برای آزادی زندانیان نیازمند غیرعمد گلستان جمع‌آوری شد.
گزارش دیگر در این زمینه حاکی است قائم‌مقام ستاد دیه کشور در بوشهر به ایرنا گفت: هشت هزار و 800 نفر زندانی غیرعمد دیگر نیز در بند هستند که با جمع‌آوری کمک‌های مردم در قالب جشن‌های گلریزان آزاد خواهند شد.
ناصر جعفرقلی گفت: در ماه مبارک رمضان تاکنون 170 جشن گلریزان برگزار شده است و تا پایان این ماه نیز شمار جشن‌های گلریزان به 250 جشن افزایش خواهد یافت.
قائم‌مقام ستاد دیه کشور افزود: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال شمار زندانیان جرایم غیرعمد آزاد شده در کشور به 15 هزار نفر افزایش یابد.
جعفرقلی ادامه داد: با احتساب میانگین یکهزار و 150 میلیون ریال میزان بدهی هر زندانی غیرعمد 10 هزار و 500 میلیارد ریال کل بدهی این افراد است که با جمع‌آوری 10 درصد این مبلغ امکان آزادی آنان فراهم می‌شود.

 


یک شرکت ارتباطی در آذربایجان غربی که 134 میلیارد ریال از طریق ارائه خدمات ارتباطی گرانفروشی کرده کشف و شناسایی شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی دیروز در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این شرکت از 15 اسفند سال 90 تا مردادماه سال جاری بدون مجوز اقدام به افزایش نرخ خدمات ارتباطی کرده که براساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات این افزایش تخلف محسوب می‌شود.
عبادالله اکبری با بیان این که طبق نرخ‌گذاری کمیسیون تنظیم مقررات خدمات ارتباطی نرخ هر پالس 7/44 ریال تعیین شده است، اظهار داشت: شرکت مذکور به استناد مصوبه شورای رقابت نرخ هر پالس را 3/51 ریال محاسبه کرده است.
وی گرانفروشی این شرکت را در محاسبه هزینه هر پالس به میزان 33/6 ریال عنوان کرد و گفت: طی مدت زمان سپری شده از تاریخ افزایش غیرقانونی نرخ مذکور، شرکت متخلف در انواع خدمات ارتباطی به میزان 21 میلیارد و 207 میلیون پالس گرانفروشی کرده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: براساس استعلام صورت گرفته از معاونت حقوقی ریاست جمهوری در 24 اسفندماه سال 90 شورای رقابت صرفا مجاز به تنظیم دستورالعمل قیمت‌گذاری کالاها و خدمات انحصاری است و تعیین قیمت، جداول تعرفه و نرخ کلیه خدمات ارتباطی برعهده کمیسیون تنظیم مقررات است.
اکبری افزود: با توجه به مغایرت افزایش نرخ مذکور با مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات طی تذکرات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان از شرکت‌ متخلف درخواست شده ضمن اصلاح نرخ پالس به قیمت‌های قبلی وجوه اضافه اخذ شده از مشتریان را به حساب آنان برگرداند.
وی با اشاره به عدم تمکین شرکت مذکور از اجرای مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات خاطرنشان کرد: در این راستا پرونده تخلفی به ارزش 134 میلیارد و 241 میلیون ریال برای این شرکت تشکیل و برای صدور رای نهایی به تعزیرات حکومتی استان ارسال شده است.

 


اهواز - خبرنگار کیهان
90 اثر از شعرای داخل و خارج از کشور به دبیرخانه چهارمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان عربی خوزستان ارسال شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اعلام این خبر گفت: در کنار آثار رسیده از داخل کشور، 3 اثر از کشور عراق، 1 اثر از مصر، 2 اثر از لبنان و 1 اثر از یمن نیز به چشم می‌خورد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید لطف‌الله سپهر اظهار کرد: مهلت ارسال آثار به جشنواره تا 25 مرداد ماه بود که تا 5 شهریور ماه سال جاری تمدید شده است.
وی سطح کمی و کیفی آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره را نسبت به سال گذشته قوی‌تر ارزیابی و تصریح کرد: در جشنواره امسال شاعران نامی همچون سمیر فرج از مصر، شیخ فضل مخدر از لبنان و 3 تن از شعرای کشور عراق بعنوان مهمان ویژه حضور دارند.
سپهر با بیان اینکه داوری آثار امسال در 3 مرحله صورت می‌گیرد، اذعان کرد: امسال از نظر داوری نسبت به سال گذشته متفاوت‌تر عمل شده است و طی 3 مرحله بررسی اشعار بدون نام و عنوان شاعر، انتخاب اشعار در مرحله فینال و مرحله نهایی توسط داوران جشنواره صورت می‌گیرد.
چهارمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان عربی (یادمان دعبل خزاعی) از سری برنامه‌های یازدهمین جشنواره بین‌المللی امام‌رضا(ع) 20 و 21 شهریورماه سال جاری در شهرستان اهواز و شوش برگزار می‌شود.

 


سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آران و بیدگل گفت: محوطه‌ای بسیار غنی با فسیل‌های ارزشمند متعلق به اواخر دوره کواترنری در این شهرستان شناسایی و مستندنگاری شد.
عباس متولی روز یکشنبه درگفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: براساس مطالعات و تحقیقات انجام شده توسط زمین‌شناسان و دیرینه‌شناسان، محدوده مرکزی ایران زمانی بستر دریای عظیمی بوده که به تبع آن زیست‌گونه‌های گیاهی و جانوری دریایی در آن وجود داشته است.
وی افزود: پس از تغییرات آب‌وهوایی و شروع دوران‌های کم‌بارش، پسروی این دریای بزرگ شکل گرفته که بقایای آن هم‌اکنون دریاچه نمک آران و بیدگل است.
وی خاطرنشان کرد: اثبات وجود این دریا امروزه از طریق سنگواره‌ها و فسیل‌های گیاهان و موجودات دریایی که در نقاط مختلف حوزه استحفاظی شهرستان آران و بیدگل و مناطق همجوار به دست آمده است، ثابت می‌شود.
به گفته متولی، در این منطقه فسیلی که توسط واحد باستان‌شناسی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آران و بیدگل شناسایی شده، بقایای فسیلی از فشردگی و انبوهی فراوان برخوردار است و شامل تنوع بسیار شامل گونه‌های نرم‌تنان از جمله عروس دریایی، حلزون‌ها و گونه‌های گیاهی، دو کفه‌ای‌ها و ماهیان می‌شود.وی از تهیه پرونده ثبتی این اثر ارزشمند توسط واحد باستان‌شناسی و ثبت اداره میراث فرهنگی آران و بیدگل برای ثبت در فهرست آثار طبیعی کشور خبر داد.

 


اصفهان- خبرنگار کیهان:
عصاره مخمر توسط یک شرکت دانش بنیان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان تولید شد.
رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با اشاره به اینکه عصاره مخمر (Yeast Extract) به عنوان یک منبع مغذی است که از سلول‌های مخمر به عنوان ماده اصلی تهیه می‌شود، ادامه داد: سلول‌های مخمر حاوی مقدار زیادی پروتئین، هیدرات‌های کربن، لیپید، ویتامین و مواد معدنی هستند.
محمود شیخ زین‌الدین اظهار داشت: عصاره مخمر شامل ترکیبات محلول در آب سلول‌های مخمر است و بیشتر از اسیدهای آمینه، پپتیدها، کربوهیدرات‌ها و نمک‌ها تشکیل می‌شود همچنین وجود ترکیبات نیتروژنی و ویتامین‌ها به دلیل ویژگی‌های مهم تغذیه‌ای، باعث ارزش بالای عصاره مخمر به عنوان یک منبع غذایی هستند.
شیخ‌زین‌الدین در خصوص کاربردهای این عصاره افزود: این عصاره دارای کاربردهای وسیعی در صنایع غذایی از جمله مکمل غذایی دام و طیور، غذای حیوانات خانگی، مواد غذایی گیاهی، مکمل پروتئینی و ویتامینی و مهمتر از همه به عنوان یکی از منابع اصلی غذایی محیط کشت‌های میکروبیولوژی است.
وی همچنین اضافه کرد: عصاره مخمر به خاطر ایجاد طعم گوشتی به عنوان ماده طعم دهنده در انواع سوپ‌ها، سس‌ها، خورشت‌ها، غذاهای اسنکی و غذاهای کنسرو شده به مقدار زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرد.
رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با بیان اینکه براساس نوع کاربردی که عصاره مخمر، مورد استفاده قرار می‌گیرد و به اشکال مختلف تهیه می‌شود، گفت: این اشکال شامل عصاره مخمر مایع، عصاره مخمر خمیری یا سس مانند و پودر عصاره مخمر هستند که پودر عصاره مخمر بیشتر در ترکیبات محیط‌های کشت میکروبیولوژیک استفاده می‌شود.

 


مدیرعامل اتحادیه مرغداران استان مرکزی، گفت: مشکلات به وجود آمده درخصوص آشفتگی بازار نهاده‌ها موجب کاهش تولید و افزایش بی‌رویه قیمت مرغ در بازار خواهد شد.
احمدرضا قلمی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به تغییر نرخ ارز مرجع به نرخ مبادله‌ای، افزایش چشمگیر قیمت نهاده‌ها در بازار، عدم برنامه‌ریزی مناسب و عدم ذخیره نهاده‌ها در سطح کشور گفت: این‌ها از جمله مشکلات مرغداران درخصوص تامین نهاده‌ها هستند البته به دلیل عدم پرداخت مابه‌التفاوت ارز از سوی دولت، واردکنندگان نهاده‌های طیور، در انبارهای خود را بسته‌اند و منتظر قیمت‌های جدید هستند.وی تصریح کرد: حتی تجار بزرگ کشور بارگیری ذرت و سویا را در بنادر متوقف کرده‌اند که این موضوع موجب آشفتگی بازار و ایجاد بازار سیاه برای سودجویان می‌شود.

 


یزد- خبرنگار کیهان:
مدیر حج و زیارت استان یزد از افزایش ظرفیت خطوط هوایی این استان برای انتقال زائران کربلا و عتبات عالیات عراق خبر داد.
علی‌اصغر شریفی مدیرحج و زیارت یزد گفت: ظرفیت خطوط هوایی این استان از هفته‌ای یک پرواز به دو پرواز افزایش یافته است.وی این افزایش پروازی عتبات عالیات عراق را به دلیل استقبال همشهریان و افزایش تقاضا برای استفاده از خطوط هوایی دانست و افزود: درحال حاضر علاوه بر روزهای دوشنبه هر هفته جمعه‌ها هم نسبت به انتقال زائران متقاضی هوایی به عتبات عالیات عراق اقدام خواهد شد.شریفی گفت: روزهای دوشنبه هر هفته شش کاروان هوایی با مجموع 228 نفر و روزهای جمعه هم چهار کاروان با مجموع 132 نفر و در مجموع از طریق هوایی هفته‌ای 360 نفر از فرودگاه شهید صدوقی یزد به مقصد بغداد اعزام خواهند شد.وی افزود: قبل از این تنها یک پرواز در روزهای دوشنبه هر هفته از طریق فرودگاه شهید صدوقی یزد به مقصد بغداد زائران یزدی را به عتبات عالیات عراق انتقال می‌داد.

 


نماینده هند در نمایشگاه قرآن:
ظلم‌ستیز بودن آیت‌الله خامنه‌ای
دلیل علاقه‌ مردم هند به ایشان است
فعال قرآنی کشور هند از علاقه مردم هندوستان به ایران و رهبر انقلاب اسلامی سخن گفت.
محمد سعید حیدر، پژوهشگر قرآنی هندی و نماینده کشور هند در بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با تسنیم گفت: امام خمینی(ره) اولین رهبر انقلاب‌های اسلامی در سراسر جهان بود. مردم هندوستان مردم عاطفی هستند. آن‌ها کسی را که برای آنها کاری می‌کند به او علاقه‌مند می‌شوند. امام خمینی(ره) آزادی واقعی را برای آنها به ارمغان آورد به همین دلیل بسیار به ایشان علاقه دارند.
وی درباره علاقه‌اش به انقلاب اسلامی ایران گفت: زمانی که در ایران انقلاب اسلامی رخ داد ما در هندوستان بودیم. پدر من یک روحانی بود و به امام و انقلاب بسیار علاقه داشت و در مورد انقلاب و امام خمینی صحبت‌هایی می‌کرد که باعث شد تا ما به انقلاب اسلامی ایران علاقه‌مند شویم. در زمان کودکی ما افرادی از ایران به هندوستان می‌آمدند و در مورد جنگ ایران و عراق که تمام کشورهای منطقه و کشورهای غربی علیه ایران متحد شده بودند صحبت می‌کردند و درباره موفقیات معنوی رزمندگان ایران صحبت می‌کردند. این عامل هم باعث شد تا علاقه من به کشور ایران دو چندان بشود.
محمد سعید حیدر علاقه مردم هند را به رهبر انقلاب این گونه توصیف کرد: امام خمینی به عنوان رهبر آزاده جهان که ایران را از چنگال امپریالیسم آزاد کرد برای مردم هند به الگو تبدیل شده است. بعد از ایشان امام خامنه‌ای راه امام خمینی(ره) را ادامه دادند به همین دلیل مردم از او نیز به نیکی یاد می‌کنند، به خصوص اینکه اگر در کشوری هر چند دور افتاده باشد ظلمی به مردم بشود ایشان سریعا آن را محکوم می‌کنند همین باعث شده تا مردم هند به ایشان علاقه‌مند شوند.
انتقاد استاد سینما از سکوت روشنفکران
در مقابل کشتار نیمی از مردم ایران توسط انگلیس
استاد و تحلیلگر سینما از سکوت جامعه روشنفکری ایران در قبال کشتار نیمی از مردم ایران به دست دولت انگلیس در دوران جنگ جهانی اول انتقاد کرد.
دکتر مجید شاه حسینی منتقد و مدرس سینما با حضور در برنامه تلویزیونی «راز» گفت: هموطنان ارمنی ما هنوز درباره اتفاقی که در دوران عثمانی در بیش از 90 سال پیش افتاده مراسم دارند ولی ما حتی نمی‌دانیم نیمی از مردم ما در جنگ اول از بین رفتند.
این استاد دانشگاه ادامه داد: باید امسال که صدمین سال این اتفاق بزرگ است بهانه ای باشد برای نشان دادن عمق جنایات غرب و مخصوصا انگلیس علیه ایران و ما باید نسبت به این مسایل مهم بی‌تفاوت نباشیم.
وی با بیان اینکه غرب قسمتی از تفکر روشنفکران ما را تخریب کرده و این نشان از عدم مطالعه ما دارد، افزود: ما دوران دفاع مقدس را داریم و معتقدیم که شهدا دستاورد این جنگ هستند و از آنجایی که معتقدیم با میلیون‌ها جوان پاک مقابل قدرت‌‌‌های جهان ایستاده‌ایم حالا باید قدر بدانیم و نامردی است اگر فیلم‌های ضد جنگ بسازیم.
یادداشت شاعر تاجیک
درباره دیدار پرشور شاعران با رهبر انقلاب
«رستم وهاب‌نیا» شاعر و دانشمند فرهیخته تاجیک از جمله کسانی بود که در شب نیمه رمضان و میلاد امام حسن مجتبی(ع) در مهمترین محفل ادبی سال جاری یعنی دیدار شعرای فارسی‌گو با مقام معظم رهبری حضور یافت. شعر این شاعر تاجیک از سوی رهبر فرزانه انقلاب تحسین شد و آن را مضمون‌دار و متعهد عنوان کردند.
او در یادداشتی که خبرگزاری فارس منتشر کرده نوشته است: برای بنده جالب این بود که رهبر فرزانه انقلاب متن هر اثر قرائت‌ شده را از اول تا به‌ آخر با توجه و دقت خاص می‌شنیدند و در رابطه با مضمون و محتوی، ویژگی‌های هنری، ظرافت‌های بدیعی و صنایع ادبی آن ابراز نظر می‌کردند.
در ادامه این یادداشت آمده است: در این همایش ادبی بنده با چند تن از شخصیت‌های شناخته ادبی ایران، افغانستان و هند که چند سال اخیر توسط سامانه «شاعران پارسی‌زبان» ارتباط و مکاتبه داشتم، برای نخستین بار به‌طور حضوری ملاقات کردم و در خصوص همکاری‌های آینده ادبی در کشورهایمان رایزنی‌هایی انجام دادم. اگر بخواهم با یک کلام بیان بکنم: این بار سفر ایران برایم پر از برکات معنوی بود.
توصیه حدادعادل
به وزیر ارشاد دولت‌ یازدهم
رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی ضمن توصیه به وزیر ارشاد دولت یازدهم توجه به فرهنگ اسلامی _ ایرانی را مهمترین اولویت دانست و گفت: اظهار نظر درباره «علی جنتی» گزینه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را در مجلس می‌گوییم.
غلامعلی حداد عادل نماینده مجلس شورای اسلامی و رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در حاشیه ضیافت افطار وزیر ارشاد دولت دهم با شاعران در جمع خبرنگاران حاضر و به سوالات آنها پاسخ گفت.
رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در پاسخ به سوال فارس مبنی بر اینکه شما همواره از تلاش‌های آقای حسینی به عنوان وزیر ارشاد تقدیر می‌کردید، آیا توصیه‌ای در ادامه مسیر به وزیر ارشاد دولت یازدهم دارید، گفت: توصیه من به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آینده این است که سعی کند کارهای مثبتی که در دوره پیش از ایشان شده حفظ کند، کارهایی هم اگر انجام نشده اضافه کند.
وی درباره اینکه وزیر ارشاد دولت یازدهم چه اولویت‌ مهمی را باید مدنظر قرار دهد، آن را منوط به نظر وزیر دولت روحانی دانست و ادامه داد: توجه به فرهنگ اسلامی _ ایرانی توصیه بنده است.
حداد عادل درباره «علی جنتی» گزینه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: نظرمان را در مجلس می‌گوییم، نظر را نمی‌سوزانیم.
حمایت بازیگر مشهور
از رئیس‌جمهور سوریه
یک بازیگر سوری گفت: به رئیس‌جمهور کشورم افتخار می کنم.
به گزارش قدس آنلاین، پایگاه خبری عربی پرس خبر داد که سلاف فواخرجی بازیگر سرشناس و ستاره سینمای سوریه در حمایت از بشار اسد رئیس‌جمهور محبوب کشورش گفت: من به عنوان شهروند سوری به رئیس‌جمهورم افتخار می‌کنم و هنگامی که باز موعد انتخابات ریاست جمهوری فرا رسد پای صندوق رای خواهم رفت و بازهم او را انتخاب خواهم کرد و این از حقوق من است و نشان از آزادی من دارد.
بنا بر این گزارش، «فواخرجی» که در خلال برنامه تلویزیونی «انا و العسل» (من و عسل) گفت: این موضع من سیاسی نیست بلکه کاملا ملی است.
او افزود: بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه بی‌شک این‌گونه که رسانه‌های مغرض او را توصیف می‌کنند نیست و نمی‌تواند دیکتاتور باشد، زیرا تاکنون در قدرت باقی مانده است چون مردم با او هستند و نمی‌توانست بماند اگر ملت سوریه او را نمی‌خواستند. هیچ قدرتی بالاتر از اراده ملت سوریه نیست و چون بشار اسد مورد قبول ملت است تاکنون در قدرت باقی مانده است.
وی گفت که معتقد است حداقل 60 تا 70 درصد سوری‌ها خواستار باقی ماندن بشار اسد در ریاست جمهوری هستند زیرا او در قلب ملت جای دارد.

 


* محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور سابق در مراسم تحلیف حجت‌الاسلام روحانی حضور نیافت و محمد رضا رحیمی معاول دولت دهم در این مراسم شرکت کرده بود.
* بنا بر اعلام محمدحسین فرهنگی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در ابتدای یکصد و نوزدهمین جلسه رسمی علنی مجلس که به منظور آئین تحلیف حسن روحانی رییس جمهور برگزارشد، از میان 289 نماینده مجلس، 249 نفر در مراسم حضور داشتند.
* علی لاریجانی در بخشی از سخنرانی خود ضرب‌المثلی فرانسوی را مورد اشاره قرارداد و گفت: اگر روباه موعظه می‌کند، مواظب غازهای خود باشید.
* بخش‌هایی از سخنرانی حسن روحانی با استقبال و تشویق میهمانان همراه شد و در جایی که او گفت که تنها راه تعامل با ایران گفت‌وگو از جایگاه برابر و احترام دوجانبه است، حضار وی را تشویق کردند.
*‌پس از پایان مراسم تحلیف حسن روحانی رئیس‌جمهور در صحن علنی مجلس، همه میهمانان مراسم عکس یادگاری گرفتند.در پایان هم از تمبر یادبود مراسم تحلیف رئیس‌جمهور دولت یازدهم رونمایی شد.
* میهمانان خارجی مراسم تحلیف، شب گذشته میهمان ضیافت شام حسن روحانی در سعدآباد بودند.

 


رئیس اداره مشاوره تربیتی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران از آغاز فعالیت 70 پایگاه انتخاب رشته در پایتخت خبر داد.
ابوالفضل رحمانی، رئیس اداره مشاوره تربیتی اداره‌کل آموزش و پرورش شهر تهران در گفت‌وگو با فارس گفت: با اعلام نتایج کنکور و مشخص شدن رتبه داوطلبان از امروز در تهران 70 پایگاه انتخاب رشته فعالیت خود را آغاز کرد تا به مشاوره انتخاب رشته داوطلبان ورود به دانشگاه بپردازد.
وی با بیان اسامی پایگاه‌های انتخاب رشته تهران در سایت www.tehranedu.ir قابل مشاهده است، گفت: امسال برای نخستین بار 2 پایگاه انتخاب رشته ویژه داوطلبان رشته هنر و 2 پایگاه نیز برای رتبه‌های تک‌رقمی و خوب در دبیرستان ماندگار البرز و مرکز خدمات روانشناختی دانش‌آموزی توحید پیش‌بینی شده است.
رحمانی ادامه داد: پایگاه انتخاب رشته به تفکیک جنسیت در تمام مناطق دایر خواهد بود و دانش‌آموزان می‌توانند با مراجعه به این پایگاه، انتخاب رشته دانشگاه را انجام دهند.
وی با اشاره به نرم‌افزار پیش‌بینی شده برای انتخاب رشته دانش‌آموزان تاکید کرد: این نرم‌افزار توسط آموزش و پرورش شهر تهران و با لوگوی این اداره‌کل تهیه شده است و دقیق‌ترین نرم‌افزار انتخاب رشته کشور است.
رئیس اداره مشاوره تربیتی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران در خصوص هزینه انتخاب رشته دانش‌آموزان نیز گفت: هزینه انتخاب رشته برای مناطق 15 تا 19 تهران، 40 هزار تومان و برای سایر مناطق 50 هزار تومان است.
وی به مراحل انتخاب رشته نیز اشاره کرد و اظهار داشت: حداقل سه مرحله انتخاب رشته پیش‌بینی شده است که شامل «مشاوره گروهی»، «انتخاب رشته براساس علاقه‌مندی و انتخاب 400 رشته از 10 هزار رشته موجود برای داوطلب از طریق نرم‌افزار» و «مشاوره فردی و انتخاب 150 رشته برای داوطلب» است.
رحمانی افزود: پایگاه‌ها همه روزه از ساعت 8:30 صبح تا 18 دایر هستند و تنها در روز عیدفطر تعطیل خواهند بود.
رئیس اداره مشاوره تربیتی اداره کل آموزش و پرورش شهرتهران گفت: 150 مشاور مجرب دارای مدرک تحصیلی مشاوره و روانشناختی با 10 سال سابقه فعالیت و حداقل 5 سال سابقه انتخاب رشته در پایگاه انتخاب رشته حضور دارند.

 


رئیس جمهور کشورمان در نشست خبری سران قوا که پس از مراسم تحلیف برگزار شد، گفت: من این لحظه را آغازی می‌بینم که شاهد همکاری و هماهنگی بیشتری بین قوای سه‌گانه خواهیم بود.
حسن روحانی اظهار کرد: امروز روزی است که دولت جدید کارش را آغاز کرده و امید براین است که روند همکاری‌ها در کشور بهتر از گذشته باشد.
وی با تاکید بر همکاری دولت با مجلس گفت: روند همکاری‌ها میان قوه مقننه و قوه قضائیه بی‌تردید نیازمند هماهنگی، برای حل معضلات و مشکلات کشور است و من این لحظه را آغازی می‌بینم که شاهد همکاری و هماهنگی بیشتری بین قوای سه‌گانه خواهیم بود.
رئیس جمهور خاطرنشان کرد: مردم ما مردم شجاع و در شرایط فعلی کشور برای آینده‌ بهتر امیدوار هستند.
روحانی تاکید کرد: دولت با همه توان، تلاش و کوشش با هماهنگی دو قوه برای حل معضلات کشور تلاش خود را آغاز خواهد کرد.
رئیس قوه قضائیه نیز در نشست خبری سران سه قوه که پس از پایان مراسم تحلیف دکتر حسن روحانی برگزار شد، گفت: با تحلیف رئیس جمهور محترم، دوره جدیدی در حیات سیاسی کشور آغاز شد.
آیت‌الله آملی لاریجانی با تبریک به رئیس جمهور و ملت شریف ایران که با خلق حماسه سیاسی راه کشور را برای آینده روشن‌تر باز کردند، به مقام معظم رهبری نیز که با درایت این مسیر را برای ملت گشوده، تبریک گفت.
او ادامه داد: ان‌شاءالله خداوند رئیس جمهور محترم را برای خدمت‌رسانی و انجام برنامه‌هایش تایید و تصویب کند، امیدواریم ایشان با درایت و شجاعت و سابقه خوب در حوزه و دانشگاه بتواند این مسیر را به خوبی طی کند.
آملی لاریجانی اشاره‌ای نیز به صحبت‌های روحانی در مراسم تحلیف خود داشت و گفت: صحبتی که آقای روحانی در باب تحریم‌ها و روابط خارجی کردند، صحبت خوبی بود.
علی لاریجانی نیز در این نشست خبری اظهار داشت: امیدوارم هفته آینده با رای اعتماد مجلس به وزرا، با همگرایی و توان مضاعف دولت یازدهم کار خود را آغاز کند.
رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آخرین مرحله از تغییر دولت و استقرار دولت یازدهم امروز با حضور چشمگیر کشورهای خارجی در مجلس شورای اسلامی انجام شد و این شکوه و عظمت خاص این مراسم نشان می‌دهد که ایران به عنوان یک کشور ممتاز در تحولات جهان نقش‌آفرینی می‌کند.
وی افزود: از رئیس جمهور محترم به جهت معرفی سریع کابینه خود تشکر می‌کنم چراکه ایشان پیش از اتمام فرصت قانونی کابینه خود را معرفی کردند و این طلیعه خوبی برای آغاز فعالیت دولت یازدهم بود.
رئیس قوه مقننه در پایان ابراز امیدواری کرد: در دوشنبه هفته آینده با آغاز کار مجلس برای تایید صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت یازدهم با رای اعتماد نمایندگان شاهد همگرایی خوب بین دولت و مجلس باشیم.

 


رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم، از اعلام نیاز 5761 نفری دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی برای جذب هیئت علمی در شهریورماه سال 92 خبر داد.
محمدرضا مردانی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن بیان اینکه ثبت‌نام دانشگاه‌ها بر روی سامانه از 20 تیرماه آغاز شده است، گفت: سامانه مرکز جذب وزارت علوم تا 15 مرداد ماه سال جاری به منظور ثبت اعلام نیاز دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی ویژه هفتمین فراخوان سراسری جذب اعضای هیئت علمی و راتبه تحصیلی شهریورماه 92 فعال شده است.
وی با بیان اینکه از مجموع کل اعلام نیازها، 3876 نیاز مربوط به دانشگاه‌های دولتی است، اظهار داشت: از این تعداد 1080 اعلام نیاز برای بورس، 2203 پیمانی دکتری، 121 پیمانی ارشد و 457 نیاز برای طرح سربازی مطرح شده است.
مردانی درباره اعلام نیاز دانشگاه‌های غیرانتفاعی برای جذب هيئت علمی نیز تصریح کرد: از مجموع 1730 اعلام نیاز دانشگاه‌های غیرانتفاعی، 160 مورد بورس، 928 مورد پیمانی دکتری، 496 مورد پیمانی ارشد و 98 مورد طرح سربازی است.
به گفته رئیس مرکز جذب وزارت علوم تاکنون 155 اعلام نیاز از سوی دستگاه‌های اجرایی در سامانه ثبت شده که از این تعداد 19 نیاز بورس، 75 نیاز پیمانی دکتری، 42 نیاز پیمانی ارشد و 19 نیاز سربازی مطرح شده است.
وی زمان آغاز ثبت‌نام داوطلبان جذب اعضای علمی در فراخوان شهریور ماه 92 را از 20 مرداد تا 15 شهریور ماه 1392 اعلام کرد.
براساس این گزارش، دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی باید پس از دریافت مجوزهای لازم از هیئت امنای مربوطه و حوزه معاونت آموزشی وزارت علوم، نیازمندی‌های خود را براساس برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران برای فراخوان شهریور 1392 از زمان‌های مذکور بر روی سامانه مرکز جذب بارگذاری کنند.
شایان ذکر است، پیش از این وزارت علوم مهلت ثبت‌نام در فراخوان جذب اعضای هیئت علمی را پایان مهرماه اعلام کرده بود که در اطلاعیه‌ای زمان مذکور را اصلاح کرد.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10