(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 15 مرداد 1392 - شماره 20560

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
هدیه به خوانندگان
دیدار و گفت‌وگوی روحانی با مهمانان خارجی مراسم تحلیف
پای درس علی(ع)
برنامه‌های وزیر پیشنهادی نیرو برای توسعه بخش‌های آب و برق
آیت‌الله مکارم شیرازی: رئیس‌جمهور جدید اخلاق را در‌کنار‌ اقتصاد زنده کند
عضو شورای عالی کار خبر داد
پیگیری حقوقی مطالبات کارگران از وزارت کار و اتحادیه امکان
مهلت ارسال آثار به جشنواره مدیحه‌سرایی رضوی تمدید شد
معاون دانشگاه امام حسین(ع): 7 هزار شهید دفاع مقدس از سفر عشق برنگشته‌اند
کشتی‌گیر اردبیلی قهرمان المپیک ناشنوایان بلغارستان شد
معاون کمیته امداد امام خمینی خبر داد
خودکفایی سالانه 10 درصد خانواده کمیته امداد امام خمینی
تجلیل استاندار لرستان از رتبه سوم رشته علوم تجربی کنکور سراسری
آماده‌سازی 7300 مدرسه خوزستان برای سوادآموزی
رئیس سازمان چای خبر داد
پرداخت 65 درصد ازمطالبات چایکاران
در آخرین روزهای پایان عمر دولت دهم فرماندار کرج عزل شد
اخبار ادبی و هنری
با حکم رهبر انقلاب صورت گرفت
انتصاب احمدی‌نژاد به عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام
بازتاب گسترده مراسم تحلیف ریاست جمهوری در رسانه‌های خارجی
زمان انتخاب رشته‌های با آزمون دانشگاه آزاد
با کسب 10 مدال طلا، نقره و برنز تیم دانش‌آموزی نجوم ایران در سکوی دوم جهان ایستاد
   


حضرت امام خمینی (ره) : با اتکاء به تعالیم عالیه اسلام و ایمان ما به مبادی بود که با دست خالی بر همه قوای شیطان غلبه کردیم.

 


رئیس‌جمهور کشورمان در ادامه دیدار با روسا و مهمانان خارجی مراسم تحلیف با مقامات کشورهایی از چین، ترکیه و مالزی دیدار و گفت‌وگو کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در دیدار تساوی وو، وزیر فرهنگ چین با وی، نقش و موقعیت چین را در عرصه جهانی به عنوان عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل مهم ارزیابی کرد و گفت: معتقدیم توسعه روابط و مناسبات گسترده تهران-پکن منافع دو ملت را تضمین خواهد کرد.
تساوی وو، وزیر فرهنگ چین نیز در این دیدار با ابلاغ بهترین سلام‌های گرم رئیس‌جمهور کشور متبوعش برای دکتر روحانی گفت: ایران و پکن از فرهنگ و تمدن کهن و روابطی دیرینه برخوردارند و می‌توانند در دنیای امروز نقش بسزایی ایفاء کنند.
وی انرژی هسته‌ای را حق مسلم جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: چین معتقد است گفت‌وگو و مذاکره تنها راه‌حل موضوع هسته‌ای ایران است نه تحریم‌ها و اعمال فشارها.
همچنین روحانی در دیدار احمد داوود اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه با اشاره به جهش در روابط و همکاری‌های دو کشور افزود: ظرفیت و پتانسیل زیادی برای توسعه روابط وجود دارد که باید آن را برای تحکیم و تعمیق هر چه بیشتر مناسبات دو کشور در سطوح دو جانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی بکار گیریم.
وزیر امور خارجه ترکیه نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از حضور در ایران و شرکت در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور اسلامی ایران، روابط ترکیه و ایران را خوب توصیف کرد و ا فزود: دولت ترکیه معتقد است گسترش همکاری‌ها و مناسبات دو جانبه تهران-آنکارا در راستای منافع دو ملت است.
همچنین رئیس‌جمهور در دیدار ماهاتیر محمد، نخست‌وزیر اسبق مالزی با وی گفت: جمهوری اسلامی ایران خواهان توسعه روابط با کشور مسلمان و دوست مالزی است.
ماهاتیر محمد، نخست‌وزیر اسبق مالزی نیز در این دیدار با تبریک انتخاب حسن روحانی به سمت ریاست‌جمهوری اسلامی ایران اظهار امیدواری کرد آینده روابط ایران و مالزی در راستای منافع دو ملت و دو دولت توسعه یابد.
لازم به ذکر است در ادامه دیدارهای رئیس‌جمهور با مهمانان شرکت‌کننده در مراسم تحلیف، وی با رئیس‌جمهور ترکمنستان، رئیس‌جمهور ارمنستان و رئیس مجلس آذربایجان نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.
خاطر نشان می‌شود: به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، سران و مقامات بلندپایه شرکت‌کننده در مراسم تحلیف حسن روحانی یکشنبه شب در مراسم ضیافت افطاری رئیس‌جمهور که به افتخار این مهمانان ترتیب داده بود، شرکت کردند.
در این مراسم هیئت‌های بلندپایه کشورمان نیز حضور داشتند.
امروز اولین نشست خبری رئیس‌جمهور
نشست خبری حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی امروز ساعت 17 با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی در سالن شهید بهشتی نهاد ریاست‌جمهوری برگزار می‌شود. در این نشست خبری رئیس‌جمهور به سوالات خبرنگاران درباره مسایل داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی پاسخ می‌دهد.
این نشست خبری از چندین رسانه داخلی و خارجی به صورت مستقیم پخش زنده می‌شود.
حسن روحانی پس از انتخاب خود نیز به عنوان رئیس‌جمهور منتخب نشست خبری با خبرنگاران داشت.

 


به دنبال جلب خشنودی
مردم باش!
امیرالمومنین علی (ع) خطاب به مالک‌اشتر فرماندار مصر:
دوست داشتنی‌ترین چیزها در نزد تو، در حق میانه‌ترین، و در عدل فراگیرترین، و در جلب خشنودی مردم گسترده‌ترین باشد، که همانا خشم عمومی مردم، خشنودی خواص (نزدیکان) را از بین می‌برد، اما خشم خواص را خشنودی همگان بی‌اثر می‌کند. خواص جامعه، همواره بار سنگینی را بر حکومت تحمیل می‌کنند زیرا در روزگار سختی یاریشان کمتر، و در اجرای عدالت از همه ناراضی‌تر، و در خواسته‌هایشان پافشارتر، و در عطا و بخشش‌ها کم سپاس‌تر، و به هنگام منع خواسته‌ها دیر عذر پذیرتر، و در برابر مشکلات کم استقامت‌تر می‌باشند. در صورتی که ستون‌های استوار دین، و اجتماعات پرشور مسلمین، و نیروهای ذخیره دفاعی، عموم مردم می‌باشند، پس به آنها گرایش داشته و اشتیاق تو با آنان باشد. نهج البلاغه - نامه 53

 


وزیر پیشنهادی نیرو برنامه‌های خود برای توسعه بخش‌های آب و برق را اعلام کرد.
حمید چیت‌چیان در گفت‌وگو با فارس به محورهای اصلی ارائه شده در حوزه آب اشاره کرد و افزود: موضوع مدیریت مصرف، اولویت طرح‌های آبی مشترک، مدیریت حوزه‌ای آب، کاهش شکاف بین درآمدها و هزینه‌ها و تعادل‌بخشی به سفره‌های زیرزمینی برای کاهش بیلان منفی برداشت آب از جمله این برنامه‌ها است.
وی در ادامه محورهای اصلی حوزه برق را نیز این گونه تشریح کرد و گفت: افزایش کارایی انرژی و برق هم در جانب عرضه و هم تقاضا که خود شامل چند برنامه توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر، توسعه تولید پراکنده، توسعه تولید نیروگاه‌های CHP، اصلاح اقتصاد برق، مسئله بهبود معماری شبکه برق که به پایداری شبکه کمک می‌کند، مسئله ارائه خدمات بهتر به مردم و سازگاری فعالیت‌های برق آبی از جمله محورهای اصلی پیشنهادی بوده است.
چیت‌چیان در پاسخ به این سوال که بدهی وزارت نیرو به پیمانکاران به خصوص پیمانکاران برق بالاست آیا برنامه‌ای برای کاهش این بدهی‌ها دارید، تاکید کرد: قدم اساسی که برای این کار برخواهیم داشت این است که بتوانیم قیمت برق را مطابق مصوبات سال جاری یک مقدار تعدیل کنیم که همین مسئله به منابع وزارت نیرو کمک خواهد کرد.
وزیر پیشنهادی نیرو ادامه داد: برگرداندن منابع حاصل از واگذاری نیروگاه‌ها به وزارت نیرو نیز می‌تواند به وزارت نیرو کمک شایانی کند و اگر بتوانیم این مسئله را حل کنیم امیدوار خواهیم بود که مقادیر بسیار زیادی از بدهی‌ها را به پیمانکارانی که حق هم دارند پرداخت کنیم تا از این شرایط بحرانی خارج شوند.

 


یکی از مراجع تقلید شیعیان، با بیان اینکه در هشت سال گذشته به مسائل اخلاقی، فرهنگی و حجاب بی‌اعتنایی شد از رئیس جمهور جدید خواست تا در دوره فعالیتشان اخلاق را در کنار اقتصاد زنده کند.
به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی، بعدازظهر یکشنبه در جلسه تفسیر قرآن‌کریم که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد اظهار داشت: از جمله مسائلی که در 8 سال گذشته به آن بی‌اعتنایی شد، مسائل اخلاقی، فرهنگی و حجاب بود و کار به جایی رسید که آمرین به معروف و ناهیان از منکر را کتک می‌زدند.
وی با تاکید بر اینکه دولت جدید اخلاق را در جامعه در کنار اقتصاد زنده کند، ابراز داشت: در این دوره امر به معروف و نهی از منکر باید زنده شود و بداخلاقی و مفاسد کنار رود و با افراد بی‌بند‌و باری که هر کاری می‌خواهند انجام می‌دهند برخورد شود.این مرجع تقلید به برخی کارهای نادرست در عزاداری‌ها اشاره کرد و گفت: در برخی از هیئت‌های عزاداری دیده می‌شود مداحی در حال خواندن است و جمعیت نیز در حین بالا و پایین پریدن سینه می‌زنند که این امر اهانت به عزاداری امام حسین(ع) است.
آیت‌الله مکارم شیرازی افزود: عزاداری امام حسین(ع) باید سنگین باشد و در این باره مداحان پیشکسوت باید مراقب مداحان جوان باشند و آنها را راهنمایی کنند و به هوا پریدن در مراسم عزاداری کار درستی نیست و اهانت است.

 


عضو شورای عالی کار با تاکید بر اینکه مطالبات کارگری از وزارت کار و اتحادیه امکان، پیگیری حقوقی می‌شود، گفت: برخی کارفرمایان با این موضوع مخالفند.
محمد احمدی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به وضعیت مطالبه بن کارگران از اتحادیه امکان و وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی که مربوط به سال‌های قبل است، اظهار داشت: در آخرین جلسه شورای عالی کار مصوب شد مطالبه بن کارگران از طریق حقوقی پیگیری شود.
این عضو شورای عالی کار افزود: یک حسابرسی بنا به درخواست وزارت کار سابق از اتحادیه امکان چند سال پیش صورت گرفت که در آن مبلغی به عنوان بدهی به کارگران عنوان شده است.
این فعال کارگری با بیان اینکه چندین سال است این موضوع پیگیری نشده، گفت: این موضوع قابل بررسی و اعتراض است و برای شفاف شدن نیاز به زمان دارد.
وی در پاسخ به این سوال که چرا طی چند سال گذشته این بدهکاری به کارگران از سوی اعضای شورای عالی کار پیگیری نشده تصریح کرد: پیشتر وزارت کار دنبال رایزنی برای حل این موضوع بود که نشد و بنده نیز یک سال است که عضو شورا هستم و از گذشته خبریندارم.احمدی در پاسخ به این سوال که چرا کانون عالی شوراهای اسلامی کار این موضوع را پیگیری نکرده بیان داشت: به هر حال این موضوع قابل پیگیری است و در یک سال گذشته 50 نامه و حداقل 5 جلسه در این راستا برگزار شده است.به گفته این عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار، اینگونه نیست که به راحتی بتوان نتیجه قطعی داد، نیاز به زمان دارد و متاسفانه کارفرماها به دلیل اینکه دولت تغییر کرده این موضوع را مطرح می‌کنند و قبل از آن پیگیری نمی‌کردند.وی تاکید کرد: نمایندگان کارگری از اول معتقد بودند به دلیل اینکه چند میلیارد نیز کارگران از وزارت کار طلب دارند این موضوع در کنار مطالبه از اتحادیه امکان با هم پیگیری حقوقی شود که نمایندگان دولت و کارفرمایان مخالف بودند.این فعال کارگری عنوان کرد: کارفرمایان بنا به دلایلی زیر بار پیگیری نمی‌رفتند و حالا که دولت تغییر کرده خواهان مطالبات شدند و کارگران را مقصر می‌دانند.این عضو شورای عالی کار تصریح کرد: شکایت حقوقی قطعا در این خصوص انجام خواهد شد و کار در حال پیشرفت است.بنابراین گزارش: پیش از این نجفی سهی نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار مطرح کرده بود که 12 میلیارد مطالبه بن کارگری از اتحادیه امکان وزارت کار است.

 


اردبیل-خبرنگار کیهان:
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل از تمدید مهلت ارسال اثر به هشتمین جشنواره ملی مدیحه سرایی، چاووشی‌خوانی، ابتهال و تواشیح رضوی خبر داد.
منصور شرفی گفت: باتوجه به استقبال علاقه‌مندان و تماس‌های مکرر با دبیرخانه جشنواره مهلت ارسال آثار تا 20 مرداد ماه تمدید شده است.دبیر هشتمین جشنواره مدیحه‌سرایی و چاووشی‌خوانی رضوی افزود: این جشنواره علاوه بر بخش‌های اصلی در بخش جنبی نیز در قالب مقالات پژوهشی برگزار خواهد شد.وی گفت: علاقه‌مندان و پژوهشگران می‌توانند مقالات و پژوهش‌های خود را در زمینه مدیحه سرایی و چاووشی‌خوانی از دیدگاه اسلام و ائمه‌اطهار(ع)، مداحان و نقش آنان در ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) به ویژه فرهنگ رضوی، بایدها و نبایدها در مداحی و چاووشی‌خوانی، پیشینه مداحی و چاووشی‌خوانی رضوی، آسیب‌ها و تهدیدهای مداحی به دبیرخانه جشنواره مدیحه‌سرایی و چاووشی‌خوانی رضوی ارسال کنند.

 


قائمشهر-خبرنگار کیهان:
پنج هزار شهید راه دفاع از انقلاب و کیان اسلامی که مظلومانه آسمانی و به فوز عظیم شهادت نائل آمده‌اند، گمنام هستند.
معاون هماهنگ‌کننده دانشگاه امام حسین(ع) در مراسم یادواره 72 شهید امامزاده اسماعیل(ع) چشمه سر قائمشهر با بیان این مطلب افزود: شهدا مظهر قدرت لایزال زمزم جهاد هستند که اسلام عزیز در سایه مقاومت و ایثارگری‌های شهیدان جاودانه ماند.
سرتیپ نورعلی نوراللهی با تجلیل از فداکاری و مقاومت بی‌امان ملت ایران در طول انقلاب و سال‌های دفاع مقدس گفت: تقدیم 220 هزار شهید والامقام در دفاع از نظام جمهوری اسلامی نشانه حقانیت و ایستادگی و مقاومت مردم شجاع ایران است که مجاهدت‌ها و مقاومت‌های آنها، الگو و اسوه همه مبارزان و حق‌جویان عالم شده ‌است.
وی تصریح کرد: از مجموع 12 هزار شهید گمنام و مفقودالاثر تعداد 5 هزار شهید گمنام در 800 گلزار شهدای کشور آرمیده‌اند و 7 هزار شهید جاویدالاثر با گذشت 25 سال از خاتمه جنگ تحمیلی هنوز از سفر عشق بازنگشته‌اند و خانواده‌هایشان در انتظار بازگشت آنها هستند.
در آئین یادواره شهدای امامزاده اسماعیل قائم‌شهر که در روستای ساروکلا برگزار شد از 72 شهید این منطقه تجلیل به عمل آمد.

 


اردبیل- خبرنگار کیهان:
کشتی‌گیر ناشنوای اردبیلی در المپیک ناشنوایان صاحب گردن‌آویز طلا شد.
حسین نوری در وزن 66 کیلوگرم مسابقات کشتی آزاد المپیک ناشنوایان در صوفیه بلغارستان با اقتدار به مقام قهرمانی رسید.
نوری در دیدار پایانی در مقابل کشتی‌گیری از بلغارستان با قاطعیت به پیروزی رسید و یک طلای با ارزش به کاروان ورزشی جمهوری اسلامی ایران هدیه کرد.
سعید یونسی دیگر کشتی‌گیر استان اردبیل از شهرستان گرمی در وزن 74 کیلوگرم این رقابتها به مقام پنجم رسید.

 


کرج- خبرنگار کیهان:
براساس برنامه پنجم توسعه کشور سالانه 10 درصد از خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی به خودکفایی می‌رسند.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی در جشن شکرانه خودکفایی 1500 خانوار تحت حمایت این نهاد در استان البرز اظهار داشت: بر این اساس جشن ملی خودکفایی مددجویان کمیته امداد امام خمینی بهمن ماه سال جاری با حضور تمامی خانواده‌های خودکفا شده در تهران برگزار می‌شود.
محمد امید تصریح کرد: با خودکفایی خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد، صرفه‌جویی در اعتبارات مستمری کمیته امداد صورت گرفته که این صرفه جویی به سمت اعتبارات توانمندسازی مددجویان دیگر تحت پوشش سوق داده می‌شود.
وی گفت: ایجاد اشتغال در این نهاد فرآیندی است که از طریق استعدادسنجی، مهارت‌آموزی، ارائه تسهیلات و نظارت بر طرح‌های اشتغال و بازاریابی انجام می‌گیرد.
امید با بیان اینکه طی دو سال گذشته بیش از 550 هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد ایجاد شده است افزود: ایجاد اشتغال در بخش خوداشتغالی و در بخش مشاغل خانگی و بحث کاریابی مددجویان انجام شده است.

 


خرم‌آباد- خبرنگار کیهان:
استاندار لرستان طی مراسمی از رتبه سوم رشته علوم تجربی در کنکور سراسری تجلیل کرد.
حبیب‌الله دهمرده در مراسم تجلیل از پوریا یاراحمدی با اعلام این مطلب که سرمایه‌گذاری برای تربیت و آموزش نیروی انسانی سودآورترین سرمایه برای توسعه و پیشرفت کشور است گفت: کسب رتبه سوم کنکور سراسری در رشته علوم تجربی توسط این جوان لرستانی نشانگر وجود استعدادهای فراوان در این استان است و توجه به جوانان مستعد و بااستعداد لرستان راه توسعه و پیشرفت استان و کشور را هموار خواهد ساخت.

 


اهواز-خبرنگار کیهان:
7 هزار و 300 مدرسه در استان خوزستان برای پذیرش سوادآموزان در گروه سنی 10 تا 49 سال آماده شده است.
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان با اعلام این خبر اظهار کرد: تا سال 94 تمامی افراد بی‌سواد یا بزرگسالان بازمانده از تحصیل تحت پوشش سوادآموزی قرار می‌گیرند و امسال نیز دوره‌های سوادآموزی برای 50 هزار نفر فراهم شده است.
موسی شیخی تصریح کرد: به منظور کارآمدی آموزش، تمام کتب‌های درسی دوره‌های سوادآموزی تغییر، متناسب‌سازی و کاربردی شده است و امسال افراد سوادآموز علاوه بر یادگیری خواندن و نوشتن و حساب کردن، مهارت‌های زندگی را نیز فرا می‌گیرند.
وی با تاکید بر واگذاری بعضی از کارهای حوزه سوادآموزی به دستگاه‌های غیردولتی بر شتاب بخشی به ریشه‌کنی بی‌سوادی خاطرنشان کرد: باید در استان حداقل یک کلاس در هر مدرسه برای آموزش سوادآموزان اختصاص داده شود. شیخی تصریح کرد: به آموزش دهندگان در طرح برون‌سپاری آموزش سوادآموزان، به ازای قبولی هر نفر در دوره‌های سوادآموزی در پایه سوم ابتدایی 400 هزار تومان و در دوره انتقال که پایه ششم ابتدایی را شامل می‌شود، 600 هزار تومان پرداخت می‌شود؛ همچنین به ازای قبولی در دوره تحکیم برای هر سوا‌دآموز 45 هزار تومان به آموزش‌یاران پرداخت می‌شود و پرداخت سرانه منوط به قبولی فراگیران است.


 


رئیس سازمان چای از برداشت 61 هزار تن برگ سبز چای از باغات کشور خبر داد و گفت: بهای برگ سبز برداشت شده 54 میلیارد و 700 میلیون تومان است که 65 درصد آن یعنی 37‌میلیارد تومان به چایکاران پرداخت شده است.
علی محرر در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از کل میزان برداشت برگ سبز چای حدود 3000 تن از سوی بخش خصوصی و 58 هزار تن از سوی دولت خریداری شده که طی مراحل مختلف سازمان چای 24 میلیارد تومان یعنی کل سهم خود از بهای برگ سبز چای برداشت شده را پرداخت کرده است.
وی با بیان اینکه براساس مصوبه دولت برای خرید تضمینی چای در سال جاری کارخانه‌های چای باید 800 و 400 تومان برای خرید چای درجه یک و دو بپردازند، افزود: سازمان چای متولی خرید و پرداخت بهای برگ سبز چای به کشاورزان است و در این راستا حدود 10 میلیارد تومان از کارخانه‌های چای تحویل و به چایکاران پرداخت کرده‌ایم.
به گفته رئیس سازمان چای، تاکنون حدود 3‌میلیارد تومان از سوی بخش خصوصی بابت خرید آزاد برگ سبز چای به چایکاران پرداخت شده که با احتساب این مبلغ، چایکاران تاکنون حدود 37 میلیارد تومان از مطالبات خود را دریافت کرده‌اند.
محرر اظهار کرد: در گذشته پیش‌بینی می‌شد که حدود 150 هزار تن برگ سبز چای از باغات کشور برداشت شود اما با توجه به وضعیت آب‌و هوایی کشور در طول فصل برداشت به نظر می‌رسد این میزان به حدود 120 هزار تن کاهش یابد.

 


در حالی که زمان اندکی به گرفتن رای اعتماد وزیران جدید کشور از مجلس شورای اسلامی باقی مانده و احتمال جابه‌جایی مسئولان در تمامی رده‌های کلان مدیریتی بالا گرفته است، استاندار البرز، در حکمی فرماندار کرج را جابه‌جا کرد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، احتمال جابه‌جایی مهدی ایران‌نژاد فرماندار این شهرستان در برهه‌های مختلفی در استان طرح شده بود، اما تمامی این احتمالات با ابقای وی منتفی شد تا این که با حکم دیروز استاندار استان البرز اهالی شهرستان کرج فرماندار تازه خود را شناختند.
براساس این خبر، استاندار البرز با صدور حکمی علی اسدیان را به عنوان سرپرست جدید فرمانداری کرج معرفی کرد.اسدیان در حال حاضر «مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری البرز» را نیز بر عهده دارد که با حفظ سمت سرپرستی فرمانداری کرج را هم بر‌عهده خواهد داشت.

 


با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:
مراسم اختتامیه بیست‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد
با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم، بیست‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم یکشنبه‌شب به کار خود پایان داد.
به گزارش تسنیم، با برپایی مراسم اختتامیه، فصلی دیگر از بزرگترین رویداد فرهنگی، هنری و قرآنی جهان اسلام در شبستان مصلی امام خمینی(ره) به پایان رسید. در این آیین علاوه بر وزیر ارشاد جمعی از مسئولان فرهنگی-هنری، کشوری، قاریان، حافظان قرآن و مردم حضور داشتند.
«سیدمحمد حسینی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم یاد شده گفت: قرآن پیام و ابلاغی برای عموم مردم است؛ تا همه به وسیله آن انذار شوند و بدانند او خدای یکتاست؛ و تا صاحبان مغز و اندیشه پند گیرند.
وی در ادامه نیز بیان داشت: قرآن کریم از روز اول، از ازل در گنجه کتم قدم بوده است. اگرچه بی‌گمان این است لیکن هیچ شکی نیست کین قرآن نماد عزت سطر و قلم بوده است. آری ای دوستان، در این اختتامیه ظرفیت اعلامیه آمار را به ظرف تشخیص شما عزیزان پیوند می‌زنم و زبان از اطاله می‌کنم، لیک حرمت زحمت‌کشان شهرآشوب قرآن را ارج می‌نهم و به اختصار شرح می‌دهم که غیضی از فیضی بود و اندک از بسیار کلام یار! آنچه دیدید و چشیدید، قطره‌ای از دریا بود و نقطه‌ای از بی‌انتها. شور و شوق مردم قرآنی، مشوق فعالان این حوزه روحانی بوده است.
نمایش آمیزش هنر و ایمان، هنرمند و قرآن، پژوهشگران حوزه و دانشگاه، پناهگاه بمباران‌های مستحدثات ذهنی مراجعین بودند. شاعران، دین شعر را ادا کردند. ره‌یافتگان در جمع همگنان «لازیدنکم» خواندند. قهرمانان قرآنی به انتظار انتخاب دلها ماندند.
تقدیر از برگزیدگان جشنواره بین‌المللی آیه‌های هنر
در آیین اختتامیه بیست‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از برگزیدگان جشنواره بین‌‌المللی آیه‌های هنر تقدیر به عمل آمد. برگزیدگان جشنواره بین‌المللی آیه‌های هنر در بخش هنرهای تجسمی مصطفی آبدینی در رشته خوشنویسی (نستعلیق)، میثم سلطانی در رشته خوشنویسی (شکسته)، ابوالفضل خزایی در رشته خوشنویسی (نسخ)، حسن حجتی در رشته نقاشی خط، محسن ابراهیمی در رشته معلی و مریم لبانی مطلق در رشته تذهیب هستند.
مرضیه محمدی در رشته گل و مرغ، حمید رعیت‌زاده در رشته معرق و سهیلا سلامی در رشته منبت از دیگر برگزیدگان جشنواره بین‌المللی آیه‌های هنر هستند.
تجلیل از خادمین قرآنی
در آیین اختتامیه بیست‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از خادمین قرآنی تجلیل به عمل آمد.
علی سرابی، قائم‌مقام شورای عالی قرآن در مراسم اختتامیه نمایشگاه قرآن کریم به بیان جزییاتی پیرامون طرح ارزیابی قرآنی پرداخت.
وی با بیان اینکه تصویب، اجرا و درجه‌بندی قاریان و اساتید قرآنی یکی از دست‌آوردهای نظام جمهوری اسلامی است، افزود: با تصویب طرح ارزیابی و درجه‌بندی قاریان و فعالین قرآنی در کارگروه ویژه، آزمون‌هایی تحت نظارت دستگاه‌های 11گانه تنظیم شد.
قائم‌مقام شورای عالی قرآنی در ادامه گفت: آزمون‌های تخصصی در 15 بخش تنظیم شد و یک هزار و 200 نفر در این آزمون‌ها شرکت کردند و پس از انجام ارزیابی‌های مربوطه 29 نفر حائز دریافت گواهینامه تخصصی شدند.
وی افزود: همچنین طی این ارزیابی به چهار نفر گواهینامه ویژه استادی قرآن اختصاص یافت.
تجلیل از 10 برگزیده بخش قهرمانان قرآنی
آئین تجلیل از غرفه قهرمانان قرآنی به انتخاب بازدیدکنندگان از نمایشگاه قرآن کریم در اختتامیه نمایشگاه قرآن انجام شد.
غرفه قهرمانان قرآنی با بازدید بیش از 17 هزار نفر طی 27 روز یکی از بخش‌های پر بازدید و مورد توجه از سوی بازدیدکنندگان و اصحاب رسانه لقب گرفت.
در این بخش 10 نفر به انتخاب بازدیدکنندگان حائز آرای برتر گشتند.
1- حجت‌الاسلام محسن قرائتی 2- شهریار پرهیزگار 3- کریم منصوری 4- علی امینی 5-حامد شاکر نجات 6-محمدحسین طباطبایی 7-جواد فروغی 8-احمد دباغ 9-احمد ابوالقاسمی 10- عباس سلیمی
معرفی و تقدیر از منتخبین طرح ارزیابی قرآن
و مدرسان قرائت
معرفی و تقدیر از منتخبین طرح ارزیابی قرآن و مدرسان قرائت قرآن در اختتامیه نمایشگاه قرآن برگزار شد.
اسامی پذیرفته‌شدگان این طرح به شرح زیر است:
1- استاد ابراهیم‌پور فرزیب به عنوان مدرس درجه1
2- استاد سیدمرتضی سادات فاطمی به عنوان قاری درجه1
3-حجت‌الاسلام والمسلمین استاد محمدرضا شهیدی‌پور به عنوان مدرس درجه1
4- استاد دکتر محمدرضا ستوده‌نیا به عنوان مدرس درجه1
5- استاد احمد ابوالقاسمی به عنوان قاری و مدرس درجه 1
6-جناب آقای امیرمحمد زاهدی مدرس درجه2
7-جناب آقای علی قاسم‌آبادی قاری درجه 2
8-جناب آقای سیدمحمد کرمانی قاری درجه2
تقدیر از فعالان و خادمان قرآن و قهرمانان قرآن نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه
همزمان با برگزاری اختتامیه بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم خادمان نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه در این مراسم هدف تقدیر قرار گرفتند.
حسین ولی‌خادم قرآن و نهج‌البلاغه، دکتر مصطفی دلشاد تهرانی در بخش پژوهش نهج‌البلاغه، احمد بهشتی در بخش پژوهش نهج‌البلاغه، محمدمهدی علی‌قلی آموزش نهج‌البلاغه، در بخش نرم‌افزارهای برگرفته از امام علی(ع) مرکز تحقیقات علوم اسلامی، در بخش تبلیغ و ترویج محمدجواد علیقلی فعال عرصه نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه، مهدی دشتی، رضا‌زاده جویباری فعال عرصه نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه، در بخش نشریات و اطلاع‌رسانی نشریه پیام صدریه، در بخش فعال نهج‌البلاغه محمد حداد، حسن‌زاده و موسوی گرمارودی و نیز محی‌الدین بهرام محمدیان به عنوان برگزیده معرفی شدند.
همچنین در بخش ترجمه صحیفه سجادیه به زبان‌های فرانسوی و ایتالیایی فریده مهدوی دامغانی و در بخش ناشر برگزیده نیز انتشارات انصاریان، انتشارات الهدی به عنوان برگزیده معرفی شدند.
همچنین پژوهشکده باقر‌العلوم قم، بنیاد بین‌المللی دعا به عنوان موسسات برتر در این عرصه معرفی شدند و منصوره یوسفی به عنوان حافظ صحیفه‌سجادیه مورد تقدیر قرار گرفت.

 


حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور حکمی دکتر محمود احمدی‌نژاد را به عضویت مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب کردند.
متن حکم رهبر معظم انقلاب به این شرح است:
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
جناب آقای دکتر محمود احمدی‌نژاد دامت تائیداته
با توجه به تلاش باارزش هشت ساله جنابعالی در مسئولیت خطیر ریاست‌جمهوری اسلامی ایران و تجارب فراوانی که در این مورد اندوخته‌اید، شما را به عضویت مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب می‌نمایم.
توفیقات جنابعالی را از خداوند متعال خواستارم.
سیدعلی خامنه‌ای
13 مردادماه 1392

 


مراسم تحلیف حسن روحانی که عصر روز یکشنبه در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های خارجی داشته است.
روزنامه لس‌آنجلس تایمز در گزارش دیروز خود از مراسم تنفیذ دکتر روحانی به سوابق انقلابی وی و نزدیکی او به امام خمینی(ره) اشاره کرده و می‌نویسد: سوال مهم برای بسیاری در خارج و داخل ایران این است که آیا سیاست‌های ایران تغییر خواهد کرد یا نه. بزرگترین آزمون در این زمینه موضوع هسته‌ای ایران است!
این روزنامه همچنین به سوابق دیپلماتیک روحانی اشاره کرده و درباره جهت‌گیری وی درخصوص برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان می‌نویسد: او از هم‌اکنون روشن کرده که با رها کردن غنی‌سازی در داخل مخالف می‌باشد.
روزنامه نیویورک تایمز، در گزارش خود درباره مراسم تنفیذ آقای روحانی تصریح کرد که اقتصاد و بهبود وضعیت اقتصادی اولویت اصلی رئیس جمهور منتخب می‌باشد.
این روزنامه می‌افزاید که حل مشکلات اقتصادی با توافق بر سر موضوع هسته‌ای ایران مرتبط بوده و با توجه به سیاست‌های اقتصادی سال‌های گذشته وی با مسیر بسیار دشواری برای اصلاح وضعیت اقتصادی روبه‌رو است.
این روزنامه که اخیرا در سرمقاله‌های خود از تندروهای کنگره به دلیل تلاش برای افزایش تحریم‌ها علیه ایران انتقاد کرده است، در پایان می‌نویسد: دور تازه تحریم‌های کنگره که صادرات نفت ایران را هدف قرار داده، برای برنامه‌های آقای روحانی دشواری بیشتری به ارمغان می‌آورد.
سخنان روحانی درباره صحبت با ایران به زبان «تکریم و نه تحریم» و به علاوه شخصیت‌هایی که از طرف وی برای همراهی در کابینه «دولت تدبیر و امید» معرفی شدند، موضوعی بود که بیشتر این رسانه‌ها به آن توجه نشان دادند.
خبرگزاری رویترز در گزارشی از دوبی با عنوان «رئیس‌جمهور جدید ایران گفت‌وگو و احترام را خواستار است» ‌نوشت: حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران کابینه‌ای از تکنوکرات‌های مجرب را در حالی که روز یکشنبه سوگند یاد کرد برگزید و گفت که امیدوار است اعتمادسازی با قدرت‌های غربی به حل مشاجره هسته‌ای و رفع تحریم‌های بین‌المللی کمک کند.
خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز عنوان «روحانی، رئیس‌جمهور جدید ایران سوگند یاد کرد» را برای انتشار گزارش خود برگزید و این طور گزارش داد: رئیس‌جمهور جدید ایران روز یکشنبه از غرب خواست «زبان تحریم» را در برخورد با جمهوری اسلامی در برنامه هسته‌ای رها کند و ابراز امیدواری کرد که فشار اقتصادی بر مردم کاهش یابد.
روزنامه آیریش تایمز نیز در گزارشی با عنوان «رئیس‌‌جمهور جدید ایران وعده تغییر می‌دهد» نوشت که رئیس‌‌جمهور جدید ایران وعده میانه‌روی و شفافیت را داد اما از آن‌هایی که «پاسخ مناسب» می‌خواهند خواست که با زبان مناسب با کشورش سخن بگویند و از «زبان تکریم» به جای تحریم استفاده کنند.
در همین راستا شبکه خبری الجزیره نیز در گزارشی با عنوان «روحانی از غرب می‌خواهد تحریم‌های ایران را رها کند»، این‌گونه نوشت: رئیس‌جمهور جدید ایران در سخنرانی در مراسم تحلیف می‌گوید که «زبان تحریم» کارایی ندارد.
آمادگی آلمان برای گفت‌وگو با ایران
وزیر خارجه ‌آلمان از سخنان رئیس‌جمهور ایران در مراسم تحلیف در زمینه آمادگی این کشور برای تعامل با جامعه جهانی استقبال کرد.
به گزارش روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال»، «گیدو وستروله»‌وزیر خارجه آلمان در این باره گفت با دقت اظهارات «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران را درباره تعامل با جامعه جهانی در مراسم تحلیف پیگیری می‌کند.
وستروله در این مورد گفت: «ما آماده گفت‌وگوهای اساسی هستیم و به دقت این موضوع را چنانچه تمایلی برای گفت‌وگوهای سازنده باشد، پیگیری می‌کنیم. مقیاس ما اقدامات ایران است.»

 


زمان انتخاب رشته‌های با آزمون دانشگاه‌ آزاد اسلامی شامل: دکتری حرفه‌ای، کاردانی ناپیوسته رشته‌های گروه علوم پزشکی و کارشناسی پیوسته رشته‌های پزشکی و غیرپزشکی از پنجشنبه 17 مردادماه جاری آغاز و تا پایان مردادماه ادامه دارد.
به گفته دکتر اقبالی داوطلبان می‌توانند با توجه به کارنامه خود که از طریق سایت سازمان سنجش دریافت نموده‌اند، نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند.
وی درباره این دسته از متقاضیان گفت:داوطلبان رشته‌های با آزمون باید به سایت www.azmoon.org مراجعه و با توجه به گروه آزمایشی خود و براساس علاقه 20 رشته/محل را انتخاب کنند.
پذیرش دانشجو در انتخابهای 20گانه داوطلبان صرفا با اولویت نمره کل خواهد بود و درج یک رشته/محل در انتخاب اول مزیت رقابتی را برای داوطلبان به همراه نخواهد داشت.
اقبالی در ادامه گفت: اسامی قطعی پذیرفته‌شدگان شهریورماه اعلام خواهد شد و پذیرفته‌شدگان می‌توانند پس از اعلام نتایج که از طریق مرکز آزمون صورت می‌پذیرد به واحدهای مربوطه مراجعه کنند.

 


تیم المپیاد دانش‌آموزی نجوم و اخترفیزیک جمهوری اسلامی ایران با کسب سه مدال طلا، سه نقره و چهار برنز، موفق به کسب سکوی دوم هفتمین المپیاد جهانی نجوم و اختر فیزیک را به خود اختصاص داد.
حسن ساعی دهقان رئیس باشگاه دانش‌پژوهان جوان در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این که هفتمین دوره المپیاد جهانی دانش‌آموزی نجوم و اختر فیزیک طی روزهای 5 تا 13 مرداد با حضور 41 کشور در یونان برگزار شد گفت: تیم رومانی به مقام نخست این رقابت‌ها دست یافت.
وی گفت: علی پیرمرادی، حسین خلیلی، مهرگان درودیان از اعضای تیم المپیاد دانش‌آموزی نجوم و اختر فیزیک ایران در این دوره از رقابت‌ها موفق به کسب مدال طلا شدند.
وی با بیان این که ایران با شرکت دو تیم در نهایت موفق به کسب جایگاه دوم این دوره از مسابقات شده است ادامه داد: سه مدال نقره ایران در هفتمین دوره المپیاد جهانی دانش‌آموزی نجوم و اختر فیزیک را پرهام برومند، سید شایان ناظمی و محمدرضا بنایی کسب کردند.
رئیس باشگاه دانش‌پژوهان جوان تصریح کرد: همچنین داریوش شاهین‌راد، امیر پاشا قابوسی، هومن شاهرخی، عرفان ذابح موفق به کسب مدال برنز هفتمین دوره المپیاد دانش‌آموزی نجوم و اختر فیزیک شدند.
دانش‌آموزان ایرانی سال گذشته نیز در ششمین دوره المپیاد جهانی نجوم و اختر فیزیک در کشور برزیل، موفق به کسب یک مدال طلا، پنج نقره و چهار برنز شدند.
مهری سویزی رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان در گفت‌وگو با فارس ضمن تبریک این حادثه جدید علمی گفت: دانش‌آموزان کشورمان در سال جاری با شرکت در المپیادهای مختلف موفق به کسب 11 مدال طلا، 15 نقره و 7 برنز شده‌اند.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10