(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 20 مرداد 1392 - شماره 20562

برگزاری نخستین جشنواره هنرهای قرآنی کودک و نوجوان در مشهد
45 درصد متقاضیان طلاق در یزد با هم سازش کردند
طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان در مازندران آغاز شد
شرکت‌های بیمه، بیمارستان‌های علوم پزشکی اهواز را دچار مشکل کردند
مدیرعامل آبفای زنجان: آب زنجان کاملا تصفیه و استاندارد است
فرماندار گالیکش: صنعت گردشگری در شرق گلستان رونق زیادی ندارد
طرح‌های دانش‌آموزان دلیجانی در جشنواره خوارزمی
بهره‌برداری از مرکز تشخیص آزمایشگاه پزشکی قانونی در استان مرکزی
استاندار: البرز نماد فرهنگی ندارد
شهروندان یزدی از مزایای طرح پزشک خانواده بهره‌مند شدند
پایان برداشت گل گاوزبان در گیلان
ایران در کیهان
کوتاه از ورزش شهرستانها
   


مشهد- خبرنگار کیهان:
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد از برگزاری نخستین جشنواره هنرهای قرآنی کودک و نوجوان با عنوان نورالخضراء خبر داد.
حسن فریبرزراد گفت: نخستین جشنواره هنرهای قرآنی کودک و نوجوان نورالخضراء از برنامه‌های دوازدهمین جشنواره علوم و هنرهای قرآنی خراسان رضوی، در مشهد مقدس برگزار می‌شود. وی افزود: این جشنواره با هدف پیوند هر چه بیشتر کودکان و نوجوانان با قرآن در قالب رشته‌های مختلف فرهنگی و هنری از جمله حفظ قرآن و احادیث، روخوانی، قصه‌گویی قرآنی، شعرخوانی و نقاشی مذهبی و قرآنی توسط گروه سنی 5 تا 12 سال و همچنین نمایش عروسکی، تصویرگری کتاب کودک و تالیف با مضامین قرآنی و سیره ائمه اطهار(ع)، توسط گروه سنی بزرگسال برگزار می‌شود.
فریبرز راد، آخرین مهلت ارسال آثار جشنواره را 20 مرداد ماه جاری عنوان نمود و گفت: نخستین جشنواره هنرهای قرآنی کودک و نوجوان نور الخضراء 26 لغایت 31 مردادماه در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

 


یزد- خبرنگار کیهان:
با اجرای طرح تحکیم بنیان خانواده در استان یزد 45 درصد مراجعین امر طلاق با یکدیگر صلح و سازش کردند.
مدیرکل بهزیستی استان یزد گفت: پیش بینی می‌شد اگر 14 تا 20 درصد موارد طلاق منجر به سازش شوند نتیجه خوبی خواهد بود ولیکن با تلاش کارشناسان و فضای ایجاد شده در مرکز، حدود 45 درصد سازش داشتیم که درصد بسیار امیدوارکننده‌ای می‌باشد.
محمدحسین رحیمی‌نسب افزود: از 15مردادماه سال گذشته تا 31 خرداد ماه سال جاری جمع پذیرفته‌شدگان در مرکز تحکیم بنیان خانواده استان، دو هزار و 574 نفر بود که از این تعداد 587 پرونده عدم سازش قطعی داشت و 461 پرونده منجر به سازش شد و 19 پرونده سازش مشروط داشتند که به زوجینی که سازش مشروط دارند از سوی مشاور توصیه می‌شود به مدت 6ماه تا یک سال دیگر با روشی که ارائه می‌شود زندگی کنند.
به گفته وی اجرای این طرح، حرکت فوق‌العاده‌ای بود و موفقیت طرح مذکور به قدری بود که از سایر استانها نیز از این مرکز بازدید شد و از سوی قوه قضائیه و سازمان بهزیستی کشور نیز تقاضا شده تا طرح به صورت کشوری هم اجرا شود.

 


ساری- خبرنگار کیهان:
معاون امور پیشگیری بهزیستی مازندران گفت: طرح پیشگیری از تنبلی چشم در کودکان 3 تا 6 سال در مازندران آغاز شد.
رمضانعلی گلچوبی به خبرنگار کیهان اظهار داشت: تنبلی چشم از علل نابینایی و کم‌بینایی خفیف و شدید است که می‌تواند دومین دلیل کاهش بینایی در کودکان باشد.
وی با اشاره به اینکه تنبلی چشم در ظاهر، چشم سالم به نظر می‌رسد افزود: ممکن است چشم دید کافی نداشته باشد و دلیل آن رشد و تکامل مرکز بینایی در مغز است که از دوران جنین تا حدود 10 سالگی ادامه پیدا می‌کند.
معاون امور پیشگیری بهزیستی مازندران با تأکید بر اینکه دوران طلایی درمان تنبلی چشم سنین زیر 5 سال است اظهار داشت: در صورتی که تنبلی چشم در کودکان به موقع تشخیص داده شود قابل درمان است و می‌توان از آن پیشگیری کرد.
گلچوبی با اشاره به آغاز طرح پیشگیری از تنبلی چشم در کودکان 3 تا 6 سال از ابتدای تیر ماه امسال گفت: امسال این امر با کمک همیاران سلامت و روان با دستگاه غربالگر بینایی صورت می‌گیرد.
وی تصریح کرد: در نظر داریم امسال بالغ بر 80 درصد کودکان 3 تا 6 سال مورد سنجش قرار گیرد که بیشتر کودکان در مناطق صعب‌العبور و روستاهای دور افتاده مدنظر است.
معاون امور پیشگیری بهزیستی مازندران یادآور شد: مراکز بهداشت، بهداری و بخشداری مجری طرح پیشگیری از تنبلی چشم در کودکان است و کودکانی که در مهدهای کودک و آمادگی هستند به این محل‌ها مراجعه کنند.
گلچوبی با بیان اینکه سال گذشته حدود 73 هزار و 864 کودک 3 تا 6 سال مورد سنجش تنبلی چشم قرار گرفتند افزود: از این تعداد حدود 2 درصد بیمار تشخیص داده شده و تحت درمان قرار گرفتند.

 


اهواز- خبرنگار کیهان:
با پرداخت نشدن مطالبات 52 میلیارد تومانی توسط سازمان‌های بیمه‌گر به بیمارستان‌های تابع دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیمارستان‌ها را با مشکلات شدیدی روبه‌رو کرده است.
معاون پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: با توجه به بدهی 52 میلیارد تومانی سازمان‌های بیمه‌گر در به روزرسانی مطالبات کادر درمانی، دچار مشکلات شدیدی هستیم.
دکتر مهدی ترابی‌زاده افزود: کارانه پزشکان، پرستاران و کارکنان بیمارستان‌ها به طور متوسط حدود 6 ماه پرداخت نشده است که همین امر سبب بروز نارضایتی‌هایی شده است.
وی با اشاره به افزایش قیمت دارو و تجهیزات بیمارستانی طی چند ماه اخیر گفت: درحالی که میلیاردها تومان مطالبه داریم ‌باید با قیمت‌های بیشتر دارو و تجهیزات را خریداری کنیم که این خود باعث بالا رفتن هزینه‌های مدیریت بیمارستان‌هاست.
ترابی‌زاده خواستار پیگیری مطالبات توسط مدیریت کلان استان و نمایندگان شهرستان اهواز شد و گفت: پیگیری مطالبات باعث تسهیل در امر خدمت‌رسانی مراجعان به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دانشگاه می‌شود.
وی تاکید کرد: مدیران استانی سازمان‌های بیمه‌گر تمام تلاش خود را در این زمینه داشته‌اند و همکاری نسبی خوبی دارند اما جا دارد پرداخت مطالبات از مراکز و وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مربوطه پیگیری شود.

 


زنجان- خبرنگار کیهان:
مدیرعامل آبفای زنجان گفت: مردم این استان نیازی به استفاده از دستگاه‌های تصفیه آبی که تبلیغ می‌شود ندارند.
مهندس مسلم پورنصرت مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان با اشاره به اینکه مردم شهر زنجان از آب کاملا استاندارد و تصفیه شده استفاده می‌کنند خاطرنشان کرد: دستگاه‌های تصفیه آبی که برخی خریداری می‌کنند اگر موارد لازم در آنها رعایت نشود خود سبب آلودگی خواهند شد.
وی با بیان اینکه صرفه‌جویی در مصرف آب یکی از موضوعات مهمی است که امروز چالش‌آفرین شده است ادامه داد: براساس پیش‌بینی‌ها در آینده با مشکل کم‌آبی مواجه می‌شویم.
پورنصرت صرفه‌جویی در مصارف خانگی و فضای سبز، اتصال به شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهری و تبدیل انشعابات غیرمجاز به مجاز را از جمله راهکارهای مشارکت مردمی در بهینه‌سازی مصرف دانست و گفت: با استفاده از لوازم کاهنده مصرف مانند شیرآلات الکترونیکی و پدالی، کاهش حجم فلاش تانکها و استفاده از ماشینهای لباسشویی و ظرفشویی اتوماتیک می‌توان در مصارف خانگی صرفه‌جویی کرد.

 


شرق گلستان- خبرنگارکیهان:
فرماندار شهرستان گالیکش گفت: با وجود پتانسیل بالای گردشگری در این منطقه، صنعت گردشگری رونق چندانی ندارد.
رحمان صباغیان در نخستین همایش ملی توسعه صنعت گردشگری با تکیه بر پارک‌های ملی و تالاب‌ها، که در سالن اجتماعات موزه حیات وحش پارک ملی گلستان برگزار گردید افزود: استان گلستان خصوصاً شهرستان‌های شرق این استان از مواهب الهی زیادی به گردشگران برخوردار است ولی به دلیل عدم شناخت گردشگران از دیدن این زیبایی‌ها محروم هستند. وی گفت: معرفی اماکن تفریحی، پارکها، جنگل‌ها، آبشارها و... از طریق مختلف می‌تواند در جذب گردشگران به این منطقه مؤثر باشد. فرماندار گالیکش افزود: تنها در این شهرستان 24چشمه، آبشار و غارهای تاریخی، 8امامزاده شجره‌دار و مناطق جنگلی زیبا وجود دارد که برای همگان شناخته شده نیست.
نخستین همایش ملی توسعه صنعت گردشگری در سه محور (گردشگری، کارآفرینی و اشتغال) در پارک ملی گلستان برگزار شد که در این همایش دو روزه 22مقاله به صورت سخنرانی و 58 مقاله پوستری ارائه شد.

 


اراک- خبرنگارکیهان:
4 طرح دانش‌آموزان دلیجان استان مرکزی به جشنواره جوان خوارزمی راه پیدا کرد.
این طرح‌ها که حاصل کار 3 دانش‌آموز است با کسب امتیازات لازم به مرحله کشوری جشنواره جوان خوارزمی راه یافتند. این طرحها شامل «پلی مراسیوین» از فاطمه تقی مولا، «ماسک جلوگیری از ریزش اشک» از زهرا سادات حسینی نراقی و دو طرح هم از علی حیدری است.

 


اراک- خبرنگار کیهان:
مرکز تشخیص آزمایشگاه پزشکی قانونی استان مرکزی، در آرامستان اراک به بهره‌برداری رسید.
مهمترین بخش‌های این مرکز، شامل اداری، آزمایشگاهی، کتابخانه، سالن تشریحی زنان و مردان و آزمایشگاههای پاتولوژی و سم‌شناسی است.
این مرکز در زمینی به مساحت سه هزار مترمربع و زیربنای بیش از یکهزار مترمربع ساخته شده است.
برای ساخت این مرکز، یک میلیارد تومان از مرکز استان و یک میلیارد و 500 میلیون تومان هم برای تکمیل تجهیزات آزمایشگاهی و سایر آن هزینه شده است.

 


کرج- خبرنگار کیهان:
استاندار البرز فقدان نماد فرهنگی را آسیب جدی در عرصه فرهنگ استان خواند و گفت: نمادهای فرهنگی استان البرز ناشناخته مانده و بروز نیافته است.
اصغر عربیان از فعالان فرهنگی خواست تا با بررسی شاخصه‌های فرهنگی، این نمادها را به عرصه ظهور برسانند تا در کنار نماد استان البرز بتوانند هویت فرهنگی، دینی، تاریخی، اجتماعی و سیاسی این استان را به نمایش بگذارند.
وی راه‌اندازی سیمای البرز را بستری برای فعالیت‌های بیشتر در حوزه فرهنگ عنوان و تأکید کرد: با ظرفیت‌هایی که در این حوزه وجود دارد بدون تردید می‌توان در غنای فرهنگی و ارتقاء شاخص‌ها قدم‌های مؤثری برداشت.
عربیان تصریح کرد: در این راستا باید متولیان امر از دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرهای فعالان فرهنگی در تولید برنامه‌های محتوامحور و با رویکرد فرهنگی بهره‌مند شوند.

 


یزد- خبرنگار کیهان
شهروندان یزدی با مراجعه به مطب پزشکان خانواده می‌توانند از مزایای این طرح ملی بهره‌مند شوند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی- درمانی شهید صدوقی یزد با اعلام این خبر گفت: شهروندان یزدی می‌توانند با مراجعه به مطب پزشکان خانواده در این طرح ثبت نام کرده و از مزایای این برنامه ملی بهره‌مند شوند.
دکتر سیدجلیل میرمحمدی افزود: برای این منظور شهروندان باید به مطب پزشکانی که با سازمان‌های بیمه‌گر عقد قرارداد داشته‌اند، و تابلوی پزشک خانواده در مطب آنها نصب شده است، مراجعه کنند.
وی در ادامه اظهار داشت: در حال حاضر 200پزشک به منظور اجرای طرح پزشک خانواده در کل استان ثبت نام کرده‌اند اظهار داشت: در سطح شهر یزد نیز 120پزشک برای اجرای این طرح ملی ثبت نام کرده‌اند.
وی خاطر نشان کرد: پزشکان خانواده موظفند بلافاصله پس از ثبت نام مردم یک ویزیت اولیه از بیماران داشته و اطلاعات بیماران را در سامانه به ثبت برسانند.

 


رشت- خبرنگار کیهان:
کار برداشت گیاه دارویی گل گاوزبان در گیلان مهم ترین قطب تولید این محصول در کشور به پایان رسید.
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان گیلان با اعلام این خبر اظهار داشت: باغداران گیلانی امسال با برداشت 266 تن گل گاوزبان 266 میلیارد ریال درآمد کسب کردند.
ایرج بنیادی با بیان اینکه 90 درصد گل گاوزبان کشور از 630 هکتار از کوهستان‌های گیلان برداشت می‌شود گفت: شهرستان‌های رودسر، املش، سیاهکل، تالش و رودبار مهم ترین قطب‌های تولید این محصول در استان و کشور هستند.
وی در ادامه خاطر نشان ساخت: برداشت گل گاوزبان با توجه به شرایط جوی امسال 11 تن بیشتر از سال قبل است.
بر پایه همین گزارش مصرف این گیاه دارویی برای تسکین اعصاب و درمان یرقان، کلسترول خون، ورم معده، زخم دهان و رماتیسم مفید است.

 


اهواز- خبرنگار کیهان: طرح مراقبت و نمونه‌برداری از مراکز تکثیر میگو در استان خوزستان با موفقیت اجرا شد. مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: بیش از 25هزار قطعه لار و میگو از مراکز تکثیر استان نمونه‌برداری شد. مصطفی کنار کوهی با بیان اینکه نمونه‌برداری‌ها پس از تولید لار همچنان ادامه می‌یابد افزود: در 2 ماه اخیر از 169 حوضچه فعال در مراکز تکثیر نمونه‌برداری صورت گرفت و 332 مورد آزمایش ویروسی بر روی آنها انجام شد.
* مراسم افتتاحیه طرح ضیافت اندیشه اساتید در دانشگاه علوم پزشکی اهواز با حضور جمع کثیری از اساتید برگزار شد. مسئول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی گفت: اساتید به دلیل حجم کار بالا و مشغله فراوان گاهی فرصت مطالعه در زمینه‌های مختلف از جمله دینی و معرفتی را ندارند به همین منظور این طرح دانش‌افزایی می‌تواند عامل ایجاد دغدغه را از بین ببرند.
بابل- خبرنگار کیهان: مدیر جهاد کشاورزی بابل از تولید بیش از 400 هزار تن مرکبات در بابل خبر داد و گفت: در سال گذشته موفق به تغییر روند تولید در بابل شدیم و با خرید ابزارآلات کشاورزی که شامل 176 دستگاه کمباین و 700 دروگر دستی توانستیم بیش از 38 هزار هکتار از اراضی زراعی را در سال جاری به صورت مکانیزه برداشت کنیم.
* نخستین همایش تجلیل از پیر غلامان حسینی با عنوان نجوا با عاشقان حسین(ع) در مرقد سیدالعلما بابل برگزار شد. حاج زمان یعقوبی مسئول هیئت محبان المعصومین گفت: در این همایش از 12 پیر غلام اهل‌بیت(ع) مازندرانی و سه ذاکر آذری زبان بابل تقدیر شد.
* دانشگاه علوم پزشکی بابل طرح سی شب سی مسجد توسط پزشکان متخصص و عمومی را به جهت ویزیت رایگان در مساجد و مناطق محروم بابل برگزار می‌کند. در این طرح 150 پزشک و پرستار داوطلبانه شرکت دارند و به طور میانگین روزانه بیش از 60 نفر ویزیت رایگان می‌شوند.
اصفهان- خبرنگار کیهان: 60درصد صورتحساب‌های برق در استان اصفهان به صورت غیرحضوری و الکترونیک پرداخت می‌شود. شریفی معاون فروش شرکت توزیع برق استان اصفهان گفت: اصفهان یکی از استانهای صنعتی کشور است که میزان فروش انرژی در بخش صنعت آن 42درصد می‌باشد که این میزان از میانگین مصرف بخش صنعت برق کشور نیز بالاتر است.
تالش- خبرنگار کیهان: مدیر جهاد کشاورزی تالش از تلقیح مصنوعی بیش از 4000 رأس دام سنگین در شهرستان تالش خبر داد. جابر تجارتی افزودن این اقدام در جهت افزایش شیر و گوشت در سطح واحد دامی انجام می‌گیرد و نقش مهمی در راستای کاهش هزینه تولید و جلوگیری از بیماری‌های مشترک انسان و دام را دارد.
* 3250 دانش‌آموز تالشی در مرحله شهرستانی مسابقات قرآن و نماز و عترت شرکت کردند. کارشناس قرآن و اقامه نماز آموزش و پرورش تالش گفت: مسابقات قرآن و عترت در 10 رشته مختلف قرائت، حفظ، تفسیر و مفاهیم نهج‌البلاغه، درس‌هایی از قرآن، صحیفه سجادیه احکام و اذان و مداحی و انشاء نماز در سه مرحله آموزشگاهی و شهرستانی و استانی برگزار شد.
* رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تالش از آغاز کلاس‌های اوقات فراغت تابستان 92 این اداره خبر داد. بهرام خوشحال گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تالش به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان در تابستان 92 کلاس‌های فرهنگی و هنری شامل آموزش قرآن کریم، خوش نویسی شعر ادبیات داستانی، موسیقی، بازیگری، طراحی و نقاشی نگارگری از اول تیرماه در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌کند.
اراک- خبرنگار کیهان: ساختمان مهد قرآن گل‌‌های بهشتی پرندک زرندیه در استان مرکزی به مساحت 120 مترمربع و با ظرفیت 60 نفر نوآموز افتتاح شد. در این مهد قرآن علاوه بر آموزش‌های قرآنی و احادیث کلاس‌های نقاشی و کاردستی و زبان نیز برگزار می‌شود.
بناب- خبرنگار کیهان: سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بناب گفت: سال 91 حجم کل سرمایه‌گذاری انجام یافته و پیش‌بینی شده از محل صدور جواز تأسیس، پروانه بهره‌برداری و طرح توسعه در حوزه صنعت این شهرستان 1827 میلیارد ریال رسیده است. سعید رحمان‌پور گفت: این میزان سرمایه‌گذاری شامل 48 فقره جواز تأسیس واحد صنعتی و 8 فقره جواز تأسیس واحد صنعتی و 7 فقره طرح توسعه می‌باشد.
* همزمان با ماه مبارک رمضان و طی مراسمی منطقه خدماتی، عمرانی شماره یک شهرداری بناب به بهره‌برداری رسید. شهردار بناب در این مراسم گفت: به لحاظ تجمع بیشتر جمعیت در این منطقه و با اهداف تمرکززدایی و خدمات‌رسانی، توسعه متوازن شهر، اقدام در جهت پیشرفت عمرانی و خدماتی محلات محروم و همچنین فراهم‌سازی زمینه‌های مساعد برای پاسخگویی سریع به درخواست‌های شهروندان شهرداری اقدام به راه‌اندازی و افتتاح این مجموعه کرده است.
سرخس- خبرنگار کیهان: دادستان سرخس از اعطای یک هفته مرخصی به زندانیان واجد شرایط به مناسبت ماه مبارک رمضان خبر داد. محمدتقی تمنانلو در مراسم جشن گلریزان شهرستان سرخس گفت: متاسفانه حضور افرادی که به خاطر مشکل مالی در زندان هستند اثرات نامناسبی بر روی این افراد و خانواده آنها دارد از این رو با توجه به شرایط زندانی برای آنها یک هفته مرخصی در نظر گرفته شد.
* همزمان با ماه مبارک رمضان جشن گلریزان زندانیان شهرستان سرخس با حضور خیرین برگزار شد. رئیس اداره زندان سرخس گفت: در سال 91 مبلغ 413 میلیون ریال برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد جمع‌آوری و 4نفر از این زندانیان آزاد شدند.
* همزمان با هفته بهزیستی دومین مرکز ترک اعتیاد سرخس با نام راه سبز با حضور مسئولان این شهر افتتاح شد. رئیس اداره بهزیستی سرخس گفت: در این مرکز مشاوره و راه‌های درمان اعتیاد به بیماران ارائه می‌شود. کبری جنابادی گفت: مجوز یک مرکز ترک اعتیاد دیگر نیز کسب کرده‌ایم که امیدواریم با کمک مردم و مسئولین سومین مرکز ترک اعتیاد این شهرستان را راه‌اندازی کنیم.
بابل- خبرنگار کیهان: مراسم افتتاح طرح فرهنگی ساحل سالم در پارک نوشیروان بابل برگزار شد. فرمانده سپاه بابل گفت: این طرح برای مقابله با تهدیدات ماهواره، اعتیاد، طلاق و بدحجابی با هدف اجرای الگوی تفریحات سالم در مناطق گردشگری برگزار می‌شود.
* طرح نصب برچسب کنترل سلامت و اصالت کالاهای حوزه سلامت در بابل اجرا می‌شود. به گزارش معاونت دارو و غذای دانشگاه علوم پزشکی بابل اقلام سلامت محور می‌تواند سلامت افراد جامعه و اقتصاد کشور را به مخاطره اندازد بر همین اساس نصب برچسب کنترل اصالت و سلامت کالا بر روی تمامی محصولات الزامی شد.
خرم‌آباد- خبرنگار کیهان: مدیرکل دادگستری لرستان گفت: نمره استاندار لرستان در حسن برپایی انتخابات مجلس و ریاست جمهوری و شوراها 20 است. جعفر بدری افزود: استاندار کردستان در بعضی از حوزه‌های انتخابیه که شائبه انحراف برخی مجریان در لحظات آخر می‌رفت بی‌درنگ افراد خاطی را معزول و زمینه نگرانی مردم را از بین برد.
قاین - خبرنگار کیهان: ضریح مطهر امامزاده زیدبن موسی(ع) روستای آفریز قاین با حضور مردم و مسئولین منطقه‌ای تعویض و ضریح جدید نصب شد. هزینه ساخت ضریح جدید 400 میلیون ریال بوده که توسط مردم خیر منطقه پرداخت شده است. همچنین در مراسم افتتاح این ضریح مبلغ 79میلیون ریال از طرف زائرین این بارگاه برای توسعه، تبلیغ و خدمات رفاهی اهدا شد.
گنبدکاووس- خبرنگار کیهان: شورای اسلامی شهر گنبد با واگذاری 2 هکتار زمین برای احداث موزه ملی در این شهر موافقت کرد. محمدرضا شهرکی رئیس شورای اسلامی شهر گنبد گفت: این مقدار زمین بخشی از بوستان 7 هکتاری داریوش شهر گنبد کاووس است که با موافقت اعضای شورا در اختیار اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری این شهرستان قرار می‌گیرد.
* فرماندار گنبدکاووس بر لزوم برخورد با مدیران مدارس این شهرستان در دریافت پول‌های غیرمتعارف از اولیای دانش‌آموزان تأکید کرد. نورالله نوراللهی در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان گفت: دریافت هرگونه کمک مالی از اولیای دانش‌آموزان باید در چارچوب قانون و با در نظر گرفتن وضعیت مالی خانواده‌ها باشد.
جاسک- خبرنگار کیهان: مدیر کمیته امدادجاسک گفت: دو هزار و پانصد بسته مواد غذایی به ارزش یک میلیارد و 500 میلیون ریال در هفته ایتام بین خانواده‌های نیازمند و تحت حمایت این نهاد توزیع شد. غلامرضا غلامی افزود: در این ایام با مشارکت خیران نیکوکار هشت هزار پرس غذای گرم به ارزش 800 میلیون ریال بین خانواده‌های نیازمند توزیع شد.
سمنان- خبرنگار کیهان: مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان برای دومین سال پیاپی عنوان مدیر نمونه باغبانی کشوری در زمینه توسعه باغ‌های زیتون را کسب کرد. لطف‌الله رضایی مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی گفت: انجام طرح‌های مختلف در زمینه زیتون و توسعه باغ‌های زیتون از عوامل کسب این رتبه بوده است.
اصفهان- خبرنگار کیهان: مسئول بسیج سازندگی اصفهان از راه‌اندازی اتاق اقتصاد مقاومتی در بسیج اساتید استان اصفهان با همکاری سازمان بسیج سازندگی و بسیج اساتید خبر داد. سرهنگ سیدحسین انواری گفت: اتاق اقتصاد مقاومتی در بسیج اساتید اصفهان به منظور پیگیری مباحث اقتصاد مقاومتی و ایجاد کریدور علمی و تحقیقاتی بین دانشگاه‌های این استان تشکیل شده است.
ارومیه- خبرنگار کیهان: مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: 44 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان زیر پوشش آبیاری تحت فشار قرار گرفته است. فیض‌الله شمس افزود: از این میزان اراضی کشاورزی حدود 40 درصد تنها در سه سال اخیر به سامانه آبیاری تحت فشار تجهیز شده است.

 


برگزاری مسابقه کشتی
رودسر- خبرنگارکیهان: رئیس اداره ورزش و جوانان رودسر از برگزاری یک دوره مسابقه کشتی گیله‌مردی جام رمضان تحت عنوان یادواره شهدای ورزشکار شهرستان رودسر خبر داد.
کاوه قدسی اظهار داشت: این دوره از مسابقات به مدت یکماه در ساحل شهرستان رودسر با حضور پهلوانان کشتی گیله‌مردی از غرب مازندران و شرق گیلان برگزار شد که با معرفی نفرات برتر در 2 رده سبک وزن و سنگین‌وزن به پایان رسید.
وی اضافه کرد: در رده سبک وزن عبدالله نبی‌زاده از لنگرود، سعید رمضانی و نادر احمدی هر دو از رحیم‌آباد رودسر به ترتیب مقامهای اول تا سوم را کسب کردند و در رده سنگین وزن نیز سعید علیزاده از رحیم‌آباد رودسر، مجتبی روشن بخش از قاسم‌آباد چابکسر و حسین بینا از واجارگاه به ترتیب در جایگاه اول تا سوم قرار گرفتند.
به نفرات اول تا سوم هر وزن جوایز نقدی و لوح تقدیر اهداء شد.
برپایی مسابقات ورزشی جام رمضان
صومعه‌سرا- خبرنگارکیهان: رئیس هیئت ورزشهای روستایی، بومی و محلی صومعه‌سرا از برگزاری جام رمضان با حضور 214 تیم در این شهرستان خبر داد.
فرشید قاسمی اظهار داشت: امسال مسابقات جام رمضان با حضور 214 تیم در رشته‌های فوتسال، گل کوچک و والیبال در ضیابر- گوراب زرمیخ- طاهرگوراب- هندخاله- شیخ محله- لیف شاگرد- جمعه بازار و نفوت درحال برگزاری است.
وی همچنین از برگزاری مسابقات کشتی گیله‌مردی در شهرک اباتر این شهرستان از 14 مرداد ماه به مدت 30 شب خبر داد.
وی ادامه داد: برگزاری نمایش لافندبازی در عید سعیدفطر در کسماء و برگزاری یک دوره مسابقات شنا و لوتکارانی در مرداب سیاه درویشان این شهرستان در اواخر مردادماه از دیگر برنامه‌های این هیئت است.
اراک میزبان مسابقات تنیس بانوان
اراک- خبرنگارکیهان: فینال مسابقات لیگ دسته دوم تنیس خاکی بانوان کشور باعنوان «جام کوثر» در اراک برگزار شد.
این مسابقات که با شرکت 8 تیم از استانهای سیستان‌وبلوچستان، بابل، چهارمحال و بختیاری، شهرکرد، یزد، ایلام، مازندران و مرکزی برگزار شد، با قهرمانی تیم بانوان استان مرکزی، پایان یافت و تیم‌های بابل و مازندران به ترتیب در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.
تیمهای اول و دوم این مسابقات موفق به دریافت جواز برای ورود به مسابقات لیگ دسته یک کشور شدند.
کسب قهرمانی تیم فوتسال
شهیدبهشتی
چناران- خبرنگار کیهان: مسابقات فوتسال جام رمضان یادواره شهداء بسیج چناران با برتری تیم فوتسال شهیدبهشتی پایان یافت.
در این دوره از مسابقات 23 تیم متشکل از اعضای پایگاه‌های بسیج شهری و روستایی شهرستان شرکت داشتند که تیم فوتسال ولی عصر(عج) در این مسابقات در جایگاه دوم ایستاد و تیم فوتسال جوانان علم و ادب سوم شد.
در پایان این مسابقات کاپ اخلاق مسابقات به تیم علم و ادب تعلق گرفت و محمدرضا جباری از تیم ولی عصر(عج) با 14 گل زده به عنوان آقای گل مسابقات معرفی شد. به تیم‌های برتر هدایایی اهداء شد.
اهدای زمین
برای ساخت مجموعه ورزشی
بردسکن- خبرنگار کیهان: غلامرضا پورعباس نیکوکار بردسکنی یک قطعه زمین خود به متراژ یک هزار مترمربع را برای احداث مجتمع فرهنگی ورزشی و دارالقرآن اهداء کرد. کار ساخت این مجتمع با حضور امام جمعه بردسکن آغاز شد. ارزش این قطعه زمین 700 میلیون ریال اعلام شده است.
نبود امکانات دو و میدانی
در گنبدکاووس
گنبدکاووس- خبرنگار کیهان: ناز قلیچ قره‌باش مربی دو و میدانی استان گلستان از نبود امکانات استاندارد ورزش دو و میدانی در این شهرستان انتقاد کرد.
وی افزود: شهرستان گنبدکاووس معدن استعدادهای ناب در ورزش دو و میدانی است و برای شناسایی و پرورش آنها نیاز به امکانات استاندارد بیشتری وجود دارد. وی افزود: هم‌اکنون جوانان بسیار مستعد و علاقه‌مند در این شهرستان با کمترین امکانات درحال تمرین هستند و رکوردهای بسیار خوبی را به نام خود ثبت کرده‌اند.
برگزاری مسابقات پینگ‌پنگ
جاسک- خبرنگار کیهان: به مناسبت ماه مبارک رمضان یک دوره مسابقات پینگ‌پنگ با شرکت 20 نفر در رده سنی بزرگسالان در جاسک برگزار شد. در پایان این مسابقات علی زوارقی، ادریس رفیعی و مازیار رضایی به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10