(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 20 مرداد 1392 - شماره 20562

حدیث دشت عشق
در انتظار کسب دومین عنوان قهرمانی آسیا
تیم ملی بسکتبال ایران جهانی شد
اخبار کوتاه از فوتبال
حذف 2 وزن از کشتی آزاد و فرنگی المپیک 2016
امتناع جودوکار ایرانی از رقابت با نماینده رژیم اشغالگر قدس
روز دوم از هفته چهارم رقابت‌های لیگ برتر امروز برگزار می شود
نبرد آسیایی در اصفهان و تقابل دایی و سایپا در کرج
حدادی زیر ذره بین «نیویورک نیکز»
واریز 6 میلیارد و 800 میلیون به حساب کمیته ملی المپیک
خیز فدراسیون قایقرانی برای کرسی‌های بین‌المللی
   


به یاد بسیجی شهید «احمد امین‌پور»
مرا در کنار برادران شهیدم دفن کنید
پدر و مادر عزیزم! با شما هیچ نمی‌توانم بگویم مگر اینکه شرمنده‌ام و خجالت‌زده از رویتان که نتوانستم حق شما را که بر گردنم داشتید از عهده بخش کوچکی از آن برایم، فقط از شما می‌خواهم که مرا ببخشید. اگر خدا شهادت را برایم عنایت کرد، مرحمتی است که در حق شما داشته است به اذن خدا دنیای دیگر تلافی زحمت‌های شما را خواهم کرد، خواهران محبوبم و برادران خوبم از شما می‌خواهم که مرا ببخشید که برایتان برادری شایسته نبودم و حق برادری را ادا نکردم و از شما معذرت می‌خواهم. سفارش می‌کنم همه شما را به این که در مسیر اسلام و قرآن حرکت کنید و در اعمال نیک همیشه ثابت‌قدم باشید و تا آخرین لحظه عمر خود دست از حمایت انقلاب و امام و جنگ تا پیروزی اسلام بر کفر برندارید.
از تمام فامیل و کسانی که بر گردنم حقی دارند عاجزانه می‌خواهم که مرا حلال کنند همچنین کسانی که مرا می‌شناسند اگر حقی بر گردنم دارند عاجزانه می‌خواهم که حلالم کنند، همگی‌تان را سفارش می‌کنم به حضور در جبهه‌های جنگ و ادامه دادن راه شهیدان، اگر جنازه‌ام را آوردند کنار مزار برادران شهیدم دفن کنید.
پدرجان اگر می‌خواهی مراسمی بگیری به نیت کسانی بگیر که کسی را نداشته‌اند تا برای آنها مراسم بگیرند، همگی شما را به خدای بزرگ می‌سپارم.
بسیجی شهید «احمد امین‌پور» در 12/5/1367 در منطقه عملیاتی شلمچه به شهادت رسید.

 


سرویس ورزشی-
تیم ملی بسکتبال ایران با پیروزی برابر چین تایپه، ضمن راهیابی به فینال مسابقات بسکتبال جام ملت‌های آسیا موفق شد سهمیه مسابقات جهانی را هم کسب کند. این نتیجه در حالی رقم خورد که شاگردان بچیروویچ در همه دیدارهای گذشته خود با اقتدار حریفان را از پیش رو برداشتند و با نمایشی خیره‌کننده راهی دیدار فینال و مسابقات جام‌جهانی در اسپانیا شدند.
تیم ملی بسکتبال ایران بعدازظهر دیروز(شنبه) در چارچوب مرحله نیمه نهایی مسابقات بسکتبال جام ملت‌های آسیا که در کشور فیلیپین برگزار می‌شود به مصاف تیم ملی چین تایپه رفت و در پایان موفق شد این تیم را با نتیجه 79 بر 60 شکست بدهد. شاگردان مهمد بچیروویچ در این دیدار که مثل بازی های گذشته با اقتدار و باصلابت به میدان رفتند هر چند در کوارتر اول با نتیجه 14 بر 23 و در کواتر چهارم با نتیجه 19 بر 21 مغلوب حریف خود شدند اما در کواترهای دوم و سوم با نتایج 27 بر 12 و 19 بر 4 برابر چین تایپه به پیروزی رسیدند تا در مجموع 79 بر 60 حریف چند ملیتی خود را مغلوب کنند و راهی مسابقات جام جهانی در اسپانیا شوند. ملی پوشان ایران با پیروزی برابر چین تایپه، علاوه بر اینکه به فینال مسابقات جام ملت‌های آسیا راه یافتند موفق شدند سهمیه مسابقات جهانی بسکتبال را هم کسب کنند. مسابقات جهانی سال 2014 در کشور اسپانیا برگزار خواهد شد. سهمیه مسابقات به سه تیم برتر جام ملت‌ها تعلق خواهد گرفت. تیم ایران پیش از این فقط یکبار در سال 2009 توانسته بود با قهرمانی در جام ملت‌های آسیا به رقابت‌های جهانی ترکیه راه یابد.دیگر دیدار مرحله نیمه نهایی، بین تیم‌های کره جنوبی و فیلیپین برگزار شد و تیم پیروز این مسابقه امروز در مرحله فینال به مصاف ایران می‌رود. ایران برای رسیدن به فینال تیم‌های مالزی، کره جنوبی، چین، هند، بحرین، قزاقستان، اردن و چین تایپه را شکست داده تا ملی‌پوشان ایران با کسب هشت پیروزی متوالی، تنها تیم بدون باخت تا به این مرحله از مسابقات باشند.
کامرانی موثرترین بازیکن
مهدی کامرانی امتیاز آورترین و موثرترین بازیکن دیدار دو تیم بسکتبال ایران و چین تایپه بود. در این مسابقه مهدی کامرانی با کسب 19 امتیاز و تاثیرگذاری 28 بهترین بازیکن این میدان بود. در طرف دیگر نیز کوئنسی دیویس با کسب 16 امتیاز و تاثیرگذاری 17 بهترین بازیکن چین تایپه پود.
از شکست پیروزی ساختیم
مهمد بچیروویچ سرمربی تیم ملی پس از پیروزی ایران برابر چین تایپه گفت:ما سه برنامه داشتیم؛ جلوگیری از ضد‌حمله،‌ جلوگیری از کسب امتیاز آسان و سپس کنترل میدان. برنامه ما این بود که اجازه ندهیم حریف با استفاده از سرعتش بتواند ضد حمله کند و با انتقال سریع توپ بازیکنان خود را خالی کند و امتیاز بیاورد. برنامه سوم ما نیز تسلط بر میدان بود. بازی را خوب شروع نکردیم اما بازیکنانم انرژی زیادی گذاشتند و توانستند به مسابقه برگردند و در نهایت برنده شدند. ما با کم کردن فاصله به نفع خودمان انرژی گرفتیم و تا پیروزی پیش رفتیم.
شایسته قهرمانی هستیم
محمدرضا مشحون پس از پیروزی تیم ملی بسکتبال ایران در مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های قهرمانی آسیا و صعود به فینال و کسب سهمیه جام جهانی اسپانیا گفت: صعود به جام جهانی شیرین است اما باید برای قهرمانی در آسیا مبارزه کنیم. هدف ما قهرمانی در آسیا است و می‌دانیم کار دشواری داریم اما تیم انگیزه بالایی دارد و معتقدم که این ملی‌پوشان برای قهرمانی از جان نیز مایه می‌گذارند. برابر چین‌تایپه هرچه داشتند نشان دادند و ثابت کردند که شایسته قهرمانی‌اند. مدیرتیم‌های ملی بسکتبال هم چنین اظهار داشت: هر حریفی در فینال برابر ما به میدان بیاید کارمان دشوار است. فینال حساسیت بالایی دارد و باید هوشیارانه به میدان برویم. همه بچه‌ها آماده‌اند تا شایستگی‌هایشان را ثابت کنند. امیدوارم در بازی نهایی نیز سربلند باشیم تا این بچه‌ها مزد زحمت‌هایشان را بگیرند و جام قهرمانی را بالای سر ببرند. این بچه‌ها شایسته هستند و با تمام توان مبارزه خواهند کرد.

 


تاخیر در افتتاح شبکه پرسپولیس
افتتاح شبکه جهانی پرسپولیس TV به تاخیر افتاد. محمد رویانیان با اعلام این خبرگفت: به احترام مذاکراتی که با مسئولان صدا و سیما داشتیم افتتاح شبکه جهانی پرسپولیس TV را که قرار بود در روز عید فطر انجام شود، به تاخیر انداختیم تا شرایط و ضوابطی که مدنظر صدا و سیماست را پیگیری و اجرایی کنیم.
تغییر تابعیت شرط وایادولید برای خرید شجاعی
مسعود شجاعی که در چند فصل گذشته در اوساسونا حضور داشته، این فصل در این تیم حضور نخواهد داشت و اکنون بازیکن آزاد محسوب می‌شود.رئال وایادولید که گفته می‌شد، مقصد آینده مسعود شجاعی در اسپانیا باشد، در چند روز گذشته چند بازیکن خارجی از جمله یک مهاجم آنگولایی را به خدمت گرفته است تا سهمیه بازیکنان خارجی این تیم به اتمام برسد. به نوشته این روزنامه‌ اکنون مسعود شجاعی شانس کمی برای پیوستن به رئال وایادولید دارد و تنها در صورتی که تابعیت خود را عوض کند، می‌تواند به تیم رئال وایادولید بپیوندد. رئال وایادولید اکنون هشت بازیکن خارجی در تیم خود دارد که چند بازیکن آنها پاسپورت اسپانیایی دارند.
خداحافظی خطیبی از دنیای بازیگری
رسول خطیبی در کنفرانس خبری قبل از دیدار تیمهای گسترش فولاد و فجر سپاسی به خبرنگاران اعلام کرد دیگر قصد ندارد به عنوان بازیکن در گسترش به میدان برود. گفتنی است وی از تمام تیمهایی که در آنها به میدان رفته بود تقدیر و تشکر کرد.
پیروانی اولتیماتوم نگرفته است
غلامحسین پیروانی درباره اینکه آیا از سوی باشگاه اولتیماتومی دریافت کرده است گفت:مدیریت به من اولتیماتوم نداده است.من کارم را انجام می دهم.امیدوارم مقابل گسترش نتیجه خوبی رقم بخورد.
5 میلیارد هزینه برای جذب خلعتبری
پرسپوليس در تلاش است تا محمد رضا خلعتبري را به جذب پرسپوليس در‌آورد اما مبلغ بالاي رضايت نامه وي بزرگترين مانع در راه پرسپوليسي شدن اين بازيكن است.پرسپوليس علاوه بر 3 ميليارد و 500 ميليوني كه بابت آزاد كردن وي می‌پردازد بايد يك و نيم ميليارد هم به خود او بدهد.بنابر اين جذب اين بازيكن 5 ميليارد تومان براي پرسپوليس آب مي خورد كه رقم قابل توجه‌اي است.
مهاجم برزیلی در ترکیب حریف احتمالی استقلال
الکسون دی اولیویرا کاردوسو که در لیگ برتر چین 19 گل برای تیمش به ثمر رساند،توسط مارچلو لیپی،سرمربی گوآنجو برای حضور مرحله یک هشتم پایانی لیگ قهرمانان آسیا به این تیم اضافه شد. تیم استقلال ایران در مرحله یک هشتم پایانی لیگ قهرمانان آسیا با تیم بوریرام تایلند دیدار می کند و در صورت برتری برابر این تیم حریف گوانگجو یا لخویا قطر می شود.
دایی: سعی می کنیم به صدر بچسبیم
دایی سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: سعی می کنیم با گرفتن سه امتیاز خودمان را به بالای جدول بچسبانیم و در آن بالا بمانیم.
مدافع استرالیایی در ایران
ایان فایه، مدافع استرالیایی آدلاید یونایتد استرالیا برای مذاکره با مسئولان مس کرمان وارد ایران شد.میشل پتریلو، مدیر باشگاه آدلاید یونایتد استرالیا درباره پیشنهاد یک باشگاه ایرانی به مدافع تیمش گفت: پیشنهاد بسیار خوبی از یک تیم ایرانی دریافت ‌کرده‌ و به همین خاطر مدافع تیم‌مان را برای مذاکره به آنجا فرستاده‌ایم.
انتقاد گل محمدی از مسئولان پرسپولیس
گل محمدی سرمربی پیشین پرسپولیس درباره وصول طلبش از این تیم گفت: متاسفانه هیچ پولی نگرفته‌ام و مسئولان این باشگاه هم هیچ تماسی با من نگرفته‌اند. از مسئولان پرسپولیس می‌خواهم به دوران گذشته برگشت داشته باشند و بسنجندند که چطور عمل کردم. شاید اگر من نبودم، آنها هم نبودند. این یک واقعیت است. حالا دیگر دلیل نمی‌شود که جواب تلفن و اس‌ام‌اس من را ندهند.
منتفی شدن حضور نیجریه‌ای‌ها در تراکتورسازی
مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی تبریز گفت: دو بازیکن نیجریه‌ای را که می‌خواستیم جذب کنیم، قراردادشان را با تیم‌های قبلی خود تمدید کردند.
دومین سالگرد معصومی
دومین سالگرد درگذشت مرحوم «بابک معصومی» کاپیتان تیم ملی فوتسال ایران روز 25 مرداد در کرج برگزار خواهد شد.

 


کمیته بین‌المللی المپیک اعلام کرد یک وزن از کشتی آزاد و یک وزن از کشتی فرنگی بازی‌های المپیک 2016 ریودوژانیرو حذف شد و به جای آن کشتی زنان در شش وزن المپیکی برگزار می‌شود.
در حالی که در گذشته مسابقات کشتی در بازی‌های المپیک در هفت وزن آزاد، هفت وزن فرنگی و چهار وزن زنان برگزار می‌شد، در نشست خبری ژاک روگ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک در مسکو اعلام شد که یک وزن از کشتی آزاد و یک وزن از کشتی فرنگی بازی‌های المپیک 2016 حذف شد و به جای آن دو وزن به رقابت‌های کشتی زنان اضافه شد تا از این پس مدال‌های کشتی در بازی‌های المپیک به صورت 6 وزن آزاد، 6 وزن فرنگی و 6 وزن زنان تقسیم شود.کمیته بین‌المللی المپیک اعلام کرد، این کار در راستای ایجاد تعادل بین کشتی زنان و مردان و در جهت حذف کشتی از بازی‌های المپیک 2020 انجام شده است.البته تاکنون اعلام نشده که وزن‌های حذف شده کشتی آزاد و فرنگی مردان برای المپیک 2016 کدام هستند و احتمالا در جریان مسابقات جهانی بوداپست مجارستان در موردش تصمیم‌گیری می‌شود. این اخبار در حالی از نشست خبری روگ در آستانه مسابقات جهانی دوومیدانی در مسکو مخابره شده است که فیلا هنوز رسما چیزی اعلام نکرده است اما این تغییرات قطعی به نظر می‌رسند.

 


جودوکار وزن 55 کیلوگرم مقابل نماینده رژیم اشغالگر قدس روی تاتامی نرفت.
این مسابقات در میامی آمریکا در حال برگزاری است که در نخستین روز و در وزن 55- کیلوگرم محمد رشنو نژاد در دور اول استراحت داشت اما باید در دور دوم مقابل ورزشکاری از رژیم اشغالگر قدس مبارزه می کرد که در این مبارزه شرکت نکرد و از دور رقابتها حذف شد. ورزشکار رژیم اشغالگر قدس در دور اول نماینده فرانسه را شکست داده بود ، به دلیل شرکت نکردن رشنونژاد، او به دور سوم راه یافت اما در این دور به نماینده هلند باخت و حذف شد.

 


روز دوم هفته چهارم لیگ برتر شاهد سه بازی بسیار جذاب در تهران، کرج و اصفهان خواهد بود. نبرد کریمی - جباری در جدال آسیایی‌های لیگ، بازگشت علی دایی به کرج با هدف صدرنشین کردن پرسپولیس و البته مرور خاطرات قهرمانی با سایپا و دربی تهران بین دو تیم نفت و راه آهن از جمله دیدارهای جذاب این هفته خواهد بود.
روز دوم از هفته چهارم رقابت‌های فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور یکشنبه با برگزاری شش دیدار به پایان می‌رسد که دیدار سپاهان با تراکتورسازی یک نبرد آسیایی در اصفهان است. مردان زرد پوش زلاتکو کرانچار که پس از دو پیروزی مقابل فولاد و استقلال هفته پیش در خانه گسترش فولاد زمین گیر شدند و اگر گل دقایق پایانی محمد غلامی نبود حتی طعم نخستین شکست خود در لیگ را می‌چشیدند، به لطف همان تک امتیاز با تفاضل گل بهتر نسبت به پرسپولیس صدرنشین امروز لیگ برتر هستند. از سوی دیگر مردان مجید جلالی که پس از شکست برابر پرسپولیس و تساوی در دربی تبریز با درخشش علی کریمی و کریم انصاریفرد در دقایق پایانی دیدار با ذوب آهن تساوی را با یک پیروزی عوض کردند می خواهند دومین تیم اصفهانی را هم مغلوب کرده تا با 7 امتیاز خود را به صدر جدول نزدیک کنند.
سایپا البرز - پرسپولیس تهران
این برای نخستین بار است که شورای تامین استان البرز اجازه داده سایپا در خانه میزبان سرخ آبی های پایتخت باشد، آزمونی که شاید پس از انتخاب داور ایرانی برای دربی می تواند دیگر تابوی فوتبال ایران یعنی برگزاری دیدارهای سرخ ‌آبی‌های پایتخت با سایپا، نفت و راه‌آهن را بشکند و به مسئولان فوتبال و برگزارکنندگان لیگ ایران ثابت کند که هر تیمی می‌تواند در خانه خود میزبان این دو تیم پرطرفدار فوتبال ایران باشد. علی دایی که به همراه تیم های سایپا و راه آهن تجربه بازی در ورزشگاه انقلاب کرج را داشته است، این بار با پرسپولیس به این ورزشگاه می رود، تیمی که این روزها به لطف دو پیروزی مقابل تراکتورسازی و مس کرمان و تساوی در زمین ذوب آهن با یک امتیاز و تفاضل گل کمتر نسبت به سپاهان در رده دوم لیگ برتر ایستاده است.
نفت تهران - راه آهن تهران
دو تیم تهرانی که رویارویی شان با رویارویی سرخابی‌های پایتخت زمین تا آسمان فاصله دارد. اما حضور دو مربی مطرح یعنی یحیی گل محمدی و منصور ابراهیم‌زاده روی نیمکت این دو تیم حساسیت و جذابیت های این بازی را بالا برده است.
برنامه کامل دیدارهای امروز به این شرح است:
یکشنبه 20/5/1392
* گسترش فولاد تبریز - فجر سپاسی ( ساعت 19:45 )
* مس کرمان - ذوب‌آهن ( ساعت 19:45 )
* نفت تهران - راه‌آهن ( ساعت 19:45 )
* ملوان بندرانزلی - استقلال خوزستان ( ساعت 19:45 )
* سپاهان اصفهان - تراکتورسازی تبریز ( ساعت 19:45 )
* سایپا البرز - پرسپولیس ( ساعت 20:30 )
لازم به یادآوی است که روز اول از رقابت های لیگ برتر شب گذشته با انجام دو بازی ( استقلال – صبا و فولاد – داماش ) به پایان رسید که نتایج آن در شماره بعدی روزنامه به چاپ خواهد رسید.

 


کارشناس باشگاه «نیویورک نیکز» بسکتبالیست‌های آسیا از جمله حامد حدادی را زیر نظر گرفته است.
وب سایت inquirer sport در گزارشی به زیر نظر گرفته شدن حامد حدادی توسط یکی از کارشناسان استعدادیاب تیم بسکتبال «نیویورک نیکز» خبر داد.در این گزارش آمده است که «گری بویسون» کارشناس استعدادیاب باشگاه «نیویورک» است و رقابت‌های بسکتبال قهرمانی آسیا را زیر نظر دارد تا بازیکنان مختلف آسیایی را ارزیابی کند. او در این برنامه وضعیت حامد حدادی و وانگ ژلینگ چینی که 19 سال سن دارد را زیر نظر گرفته تا بتواند یکی از دو جای خالی تیم «نیویورک» برای فصل آینده لیگ NBA را پر کند.
حدود یک هفته پیش بود که باشگاه «نیویورک» خبر داد قصد دارد یک سنتر جدید جذب کند که حامد حدادی بازیکن آزاد NBA یکی از این گزینه‌ها محسوب می‌شود. حامد حدادی سابقه 5 سال حضور در NBA را دارد و کارش را با «ممفیس» آغاز کرد. سپس به «تورنتو» رفت و به دلیل مشکل روادید نتوانست برای تیمش به میدان برود و راهی «فینیکس» شد و در این تیم عملکرد خوبی داشت. حالا او بازیکن آزاد است.

 


این هفته کمیته ملی المپیک بخشی از بودجه سال 92‌ خود را دریافت خواهد کرد.
در حالی که پیش از این کمیته ملی المپیک از بودجه سال جاری‌اش تنها چهار میلیارد و 700 میلیون تومان دریافت کرده است، مهدی کرباسیان خزانه‌دار کمیته ملی المپیک از دریافت بخش دیگری از بودجه کمیته در هفته جاری خبر داد. وی در این خصوص گفت: امیدواریم با قولی که خزانه‌دار کل کشور دادند، این هفته بتوانیم 6 میلیارد و 800 میلیون تومان از بودجه سال 92 کمیته ملی المپیک را در جهت کمک به اعزام کاروان ورزشی ایران به بازی‌های آسیایی نوجوانان نانجینگ دریافت کنیم.

 


فدراسیون قایقرانی ایران سه نامزد برای کنفدراسیون قایقرانی آسیا معرفی کرد.
در جریان رقابت های کانو قهرمانی آسیا که مهر سال جاری در ازبکستان برگزار می شود انتخابات کنفدراسیون کانوئینگ آسیا (ACC) نیز برگزار می شود که احمد دنیامالی و حسن تیمورتاش به ترتیب به عنوان نماینده قاره‌ای و ورزش کاندید شده بودند.
مسئولان فدراسیون کنونی قایقرانی نیز تصمیم گرفته اند برای چند پست نامزد شوند که مسعود مهدوی‌نیا برای کمیته آب‌های آرام، مرتضی مهرابی برای کمیته کانوپولو و مصطفی ثمری برای کمیته اسلالوم کنفدراسیون قایقرانی آسیا کاندید شده‌اند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10