(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 21 مرداد 1392 - شماره 20563

ورود ببرهای سیبری به ایران متوقف شد
در تعطیلات عید فطر 6 نفر در دریای خزر غرق شدند
افزایش 30درصدی ترددها در مرحله دوم سفرهای تابستانی
دستگیری کلاهبردار 5 میلیارد ریالی پروژه‌های ساختمانی
حوادث کوتاه از کشور
توزیع 3 میلیون قوطی شیر خشک یارانه‌ای
واژگونی خودرو نیسان 3 کشته برجای گذاشت
انهدام 2 شبکه بزرگ قاچاق تجهیزات ماهواره‌ای
جلوگیری از خروج مواد مخدر در حج عمره
دستگیری 550 معتاد و مواد فروش در عملیات شبانه پلیس
توقیف خودرو بنز با سرعت 210کیلومتر در ساعت
سقوط خودرو وانت به کانال آب 12 کشته برجای گذاشت
به احترام ماه مبارک رمضان والدین مقتول پس از 14 سال قاتل را بخشیدند
3 بار قصاص و یک بار اعدام برای عامل جنایت خیابان ابوذر
بارش بی‌سابقه باران در طبس
مدیرعامل مترو تهران: پروژه خط 3 مترو با موفقیت پیش می‌رود
سلطان قاچاق مکزیک آزاد شد
انهدام باند قاچاق انسان
سبیل دردسرساز
گاف نامزد استرالیایی
   


مدیر کل دفتر حیات‌وحش و آبزیان سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به شکست پروژه احیای پلنگ آسیایی در روسیه گفت: پیش‌بینی می‌کنیم که روس‌ها به دلیل نتیجه‌بخش نبودن پروژه، ببرهای جدید را به ایران تحویل ندهند.
محمدی افزود: نه پلنگ‌های ایرانی و نه پلنگ‌هایی که از ترکمنستان به طرف روسی داده شده است؛ هیچ‌کدام موفق به جفتگیری نشده‌اند و روس‌ها تا زمانی که این پروژه به نتیجه نرسد، نیازی به تبادل مجدد ببر یا پلنگ ایرانی نمی‌بینند.
وی تاکید کرد: اما در صورت جفتگیری این پلنگ‌ها برای تقویت تنوع ژن این‌گونه برای تبادل پلنگ‌های بیشتری اقدام خواهند کرد.
وی با بیان اینکه کار بر روی حیات‌وحش همیشه با آزمون و خطا همراه است، افزود: جفتگیری گربه‌سانان به‌ويژه پلنگ در اسارت بسیار دشوار است و از آنجا که پلنگ‌های فرستاده شده از طبیعت جدا شده بودند جفتگیری آنها بسیار سخت‌تر خواهد شد.
مدیر کل دفتر حیات وحش و آبزیان سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه روس‌ها هنوز به تلاش خود برای تکثیر این‌گونه جانوری ادامه می‌دهند اضافه کرد: نمی‌‌توان گفت چون یک بار این پروژه شکست خورده در آینده نیز چنین خواهد شد و ممکن است حتی همین پلنگ‌ها نیز جفتگیری کنند.
محمدی تاکید کرد: دفتر روابط بین‌الملل سازمان حفاظت محیط زیست هنوز به تلاش خود برای ورود ببرهای سیبری به ایران ادامه می‌دهد و تاکنون مکاتباتی نیز با سفارت روسیه انجام داده؛ اما تاکنون پاسخ مناسبی در این زمینه دریافت نکرده‌ایم.

 


سرویس شهرستان‌ها -
در تعطیلات عید فطر 6 نفر در آب‌های ساحلی رودسر و غرب مازندران غرق شدند.
به گزارش خبرنگار کیهان از رودسر، رئیس اداره ورزش و جوانان رودسر گفت: یک جوان 31 ساله اهل و ساکن تهران عصر شنبه هنگام شنا کردن در خارج از محدوده طرح سالم‌سازی ساحل چابکسر رودسر غرق شد. کاوه قدسی افزود: این جوان به دلیل آشنا نبودن با فن شنا جان خود را از دست داد.
از سوی دیگر رئیس هیئت نجات غریق غرب استان مازندران به خبرنگار ایرنا در نوشهر گفت: در تعطیلات عید فطر 5 نفر در آب‌های ساحلی این منطقه غرق شدند. حجت‌الله کیمیایی افزود: از این تعداد 2 نفر در ساحل نوشهر، 2 نفر در ساحل نور و یک نفر در آب‌های ساحلی عباس‌آباد جان خود را از دست دادند.
وی آشنا نبودن به فن شنا، مواج بودن دریا و شنا در خارج از طرح‌های سالم‌سازی دریا را از جمله دلایل غرق شدن این افراد برشمرد.براساس آمار از منابع رسمی از زمان آغاز فصل شنا تاکنون دست کم 35 نفر در آب‌های ساحلی غرب مازندران غرق شدند.بیش از 80 درصد مسافران مازندران با هدف استفاده از دریا به این استان سفر می‌کنند.

 


رئیس پلیس راهور کشور از افزایش 30درصدی ترددها در مرحله دوم سفرهای تابستانی و اختصاص بیشترین حجم تردد به جاده چالوس خبر داد.
سردار مومنی با اعلام این خبر افزود: با آغاز مرحله دوم سفرهای تابستانی از چهارشنبه 16مردادماه مرحله دوم طرح تابستانی پلیس نیز آغاز شده و تا دوم مهرماه ادامه خواهد داشت.
رئیس پلیس راهور کشور در ادامه با اشاره به ترافیک پرحجم جاده‌ها طی تعطیلات گذشته تصریح کرد: بر اساس آمارهای دریافتی از 16 مردادماه تاکنون 2 میلیون و 500 هزار سفر به استان مازندران انجام شده است و در جاده چالوس تردد 50 هزار خودرو به صورت روزانه انجام شده در حالی که ظرفیت روزانه تردد در این جاده 13هزار خودرو است و این جاده با 60درصد از حجم ترددهای کشور بیشترین ترافیک جاده‌ای را به خود اختصاص داده است.سردار مومنی ادامه داد: همچنین در جاده هراز نیز با ثبت 2 هزار تردد روزانه در ایام ترافیک پرحجمی بر آن حاکم بود.
وی در ادامه با اشاره به کاهش آمار تصادفات در ماه رمضان اظهار داشت: بر اساس آمارها میزان تصادفات در ماه رمضان 12درصد کاهش داشته است و بیشترین علل تصادفات رابه ترتیب خستگی و خواب‌آلودگی سرعت غیرمجاز و انحراف به چپ را به خود اختصاص داده است.سردار مومنی خاطرنشان کرد: با آغاز ماموریت بازرسان محسوس و تیم‌های کنترل نامحسوس از 16 مردادماه ماموران پلیس راه ضمن نمره منفی رانندگان خاطی با آنان برخورد خواهد کرد.

 


اصفهان ـ خبرنگار کیهان:
کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی استان اصفهان، کلاهبردار 5 میلیارد و 500 میلیون ریالی پروژه‌های ساختمانی را شناسایی و دستگیر کردند.
سرپرست پلیس آگاهی استان اصفهان با اعلام این خبر گفت: در پی دریافت شکایتی مبنی بر کلاهبرداری از یکی از ادارات دولتی ماموران اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی استان اصفهان شخصی به نام «مبینا-م» مدیرعامل یکی از شرکت‌های ساخت پروژه‌های ساختمانی را به عنوان متهم پرونده دستگیر کرد. وی مبلغ یک میلیارد و 100 میلیون تومان بابت ساخت پروژه‌های مسکونی دریافت کرده بود که از این مبلغ پانصد و 50 میلیون تومان را به نفع خود برداشته و پروژه را به صورت ناتمام رها و متواری شده بود.
«سرهنگ ستار خسروی» اظهار داشت: با انتقال متهم به پلیس آگاهی، وی با مواجهه مدارک و اسناد بدست آمده توسط کارآگاهان در نهایت لب به اعتراض گشود و به بزه انتسابی اقرار کرد. متهم با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

 


زلزله طبس را لرزاند
طبس- خبرنگار کیهان: روز شنبه ساعت 16 و 38 دقیقه زلزله‌ای به قدرت 3/4 درجه در مقیاس امواج درونی زمین «ریشتر» شهر طبس و اطراف آن را لرزاند. زمین‌لرزه‌ در 35 کیلومتری شمال غربی طبس، در نزدیکی رباط گور طبس رخ داد و به گزارش ستاد بحران فرمانداری طبس خسارت جانی و مالی نداشت.
برخورد با شکارچیان متخلف
فارس- قزوین: در عملیات‌های جداگانه ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین لاشه 5 راس کل و بز وحشی را کشف و ضبط کردند. 2 نفر از شکارچیان متخلف به همراه 2 قبضه سلاح شکاری دستگیر شدند.
کلاهبرداری با عنوان لاتری گرین‌کارت
اصفهان- خبرنگار کیهان: جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان از شناسایی و دستگیری فردی که با راه‌اندازی وب‌سایتی در اینترنت و با تبلیغات فریبنده و دروغین اقدام به ثبت‌نام برای لاتری‌ گرین‌کارت می‌کرد، خبر داد.
متهم 38 ساله در بازجویی‌های انجام شده به بزه انتسابی اعتراف کرد.
در تحقیقات کارشناسان پلیس فتا مشخص شد متهم طی 5 سال فعالیت خود ماهانه از 150 نفر کلاهبرداری کرده است.

 


رئیس اداره کودکان وزارت بهداشت از توزیع 3 میلیون قوطی شیرخشک یارانه‌ای خبر داد.
حامد برکاتی در گفت‌وگو با فارس، در مورد سیاست‌های وزارت بهداشت درخصوص مصرف شیرخشک بین کودکان خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت برای کودکان واجد شرایط محروم از شیر مادر، برنامه‌ریزی‌هایی را برای تامین شیر‌خشک به عنوان کالای اساسی مورد نیاز کودکان کرده است.
وی ادامه داد: براساس دستورالعمل‌ها و چک‌لیست‌هایی که داریم مادرانی که توان شیردهی ندارند به شبکه‌های بهداشتی مراجعه می‌کنند و پس از بررسی، معاینات و تایید شبکه شیر مصنوعی یا همان شیرخشک به صورت یارانه‌ای در اختیار این افراد برای تامین شیر مورد نیاز کودکانشان قرار می‌گیرد که در روستاها مستقیما از طریق شبکه بهداشتی و در شهرها با کوپن مخصوص شیر‌خشک از طریق داروخانه‌ها قابل دریافت است.
وی در مورد نظارت وزارت بهداشت بر توزیع شیرخشک گفت: در سال‌های اخیر با محل‌هایی که خارج از داروخانه‌ها شیرخشک عرضه می‌کردند مانند برخی سوپرمارکت‌ها برخورد کرده ایم و پرونده آنها را به دادگاه ارجاع داده‌ایم و اکنون کمتر شاهد این‌گونه موارد به غیر از داروخانه‌ها هستیم.
به گفته برکاتی؛ طی دو سال اخیر آیین‌نامه‌ای برای ممنوعیت تبلیغات شیرخشک در وزارت بهداشت تدوین شد که به امضاء وزیر بهداشت رسید و به دانشگاه‌های علوم پزشکی برای اجرا ابلاغ شد.
وی در مورد جزئیات این آیین‌نامه گفت: شرکت‌های تجاری مرتبط با شیرخشک به هیچ عنوان حق تبلیغ این محصول را ندارند و در این آیین‌نامه عنوان شده که ارائه هرگونه شیرخشک به پزشکان و کارکنان درمانی برای تجویز مادران شیرده ممنوع است.
وی ادامه داد: همچنین فروش فوق‌العاده با تخفیف ویژه ارائه هرگونه هدایای (اشانتیون) با لوگوی شرکت تولیدکننده شیر مصنوعی ممنوع است و حتی این شرکت‌ها مجاز به تبلیغ محصولات خود در حاشیه همایش‌های علمی-پزشکی نیستند.
رئیس اداره کودکان وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: طبق آمار موجود اکنون 20 میلیون قوطی شیرخشک مصنوعی وارد کشور می‌شود و سالانه چیزی حدود 3 تا 5 میلیون قوطی برای کودکانی که با شرایط خاص از شیر مادر محروم هستند توسط وزارت بهداشت با یارانه دولتی اختصاص می‌یابد.
وی در پاسخ به اینکه شرکت‌های وارداتی شیرخشک چه راهکاری برای معرفی محصولات خود به وزارت بهداشت دارند گفت: اگر این شرکت‌ها بخواهند کیفیت محصولاتشان را به جامعه پزشکی معرفی کنند باید نمونه آن را به وزارت بهداشت ارسال کرده تا توسط کمیته کشوری تایید شود و پس از تایید به پزشکان معرفی می‌شود که البته این امر کار را کمی سخت کرده اما نظارت را بهتر کرده است.

 


واژگون شدن خودرو نیسان وانت در اندیمشک که کارگران کشاورزی را به محل کارشان می‌رساند 9 کشته و زخمی برجای گذاشت.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از اندیمشک خودروی نیسان وانتی که دیروز در حال جابه‌جایی کارگران کشاورزی بود به دلیل بی‌احتیاطی راننده واژگون شد.
براساس این گزارش، در این حادثه که خودرو نیسان حامل 9 نفر بود و 6 نفرشان در محل بار سوار شده بودند واژگون شد و سه نفر در دم جان باختند.براساس اطلاعات کسب شده از بیمارستان مرکزی شهرستان اندیمشک، حال 6 نفر مصدوم حادثه رضایت‌بخش اعلام شده است.

 


رئیس پلیس امنیت اخلاقی ناجا از انهدام 2 شبکه بزرگ قاچاق، تهیه و توزیع تجهیزات ماهواره‌ای، طی 2 مرحله در کشور خبر داد.
به گزارش سایت پلیس، سرهنگ محمد مسعود زاهدیان، رئیس پلیس امنیت اخلاقی ناجا با اشاره به اینکه مقابله و مبارزه با شبکه‌های قاچاق، تهیه و توزیع تجهیزات ماهواره در دستور کار این پلیس قرار گرفته است، گفت: در پی کسب اطلاعاتی مشخص شد شخصی با شماره‌های تلفن همراه مشخص، به عنوان یکی از عاملین اصلی و بزرگ‌ترین شبکه قاچاق، تهیه و توزیع تجهیزات ماهواره‌ای در سطح کشور مشغول به فعالیت است.رئیس پلیس امنیت اخلاقی ناجا اظهار داشت: مأموران با شگردهای ویژه پلیسی توانستند به هویت کامل وی «آ.س.چ» و اینکه وی با سرشبکه‌های قاچاق مستقر در غرب کشور ارتباط و همکاری گسترده‌ای دارد، پی ببرند.
زاهدیان خاطرنشان کرد: این فرد تجهیزات ماهواره‌ای را، با همدستی مرتبطین خود در خارج از کشور توسط خودروهای وانت تندرو و از طریق نقاط کور مرزی به داخل کشور قاچاق و سپس به دیگر شهرهای مرکزی ایران از جمله همدان، ‌ملایر و نهاوند ارسال می‌کردند.

 


معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: در عملیات عمره سال92 بیش از 513 هزار زائر به سرزمین‌ وحی اعزام شدند که هیچ زائری نتوانست مواد مخدر را با خود به خارج کشور حمل کند.
سردار بهرام نوروزی در این باره گفت: براساس گزارشات رسیده از شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان‌ها و فرماندهی پلیس فرودگاه‌های کشور که در آخرین جلسه کمیته مقابله با عرضه ستاد ارائه شد، عملیات پیشگیری و کنترل عمره‌گذاران اعزامی به عمره مفرده در سال جاری با موفقیت به اتمام رسید.
وی تصریح کرد: این عملیات با طراحی اقدامات پیشگیرانه و اجرای آن شامل اطلاع‌رسانی و آگاهی‌سازی و آموزش عمره‌گذاران در جلسات قبل از سفر و با مشارکت مدیران کاروان‌ها و افسران پلیس آغاز می‌شود و سپس با تاکیدات و تذکرات اولیه در ایستگاه‌های پروازی ادامه می‌یابد که نتایج آن منجر به رعایت مقررات توسط بخش عمده زائرین می‌شود.
معاون مقابله با عرضه ستاد افزود: این عملیات با انجام اقدامات کنترلی دقیق و با استفاده از نیروی انسانی متخصص، ابزار و تجهیزات فنی و سگ موادیاب ادامه دارد.
وی افزود: پلیس فرودگاه‌های کشور با مشارکت پلیس تخصصی مبارزه با مواد مخدر و پشتیبانی ستاد مبارزه با مواد مخدر با توجه به عملیاتی که در سنوات اخیر برنامه‌ریزی و اجرا می‌کند، امسال نیز با تلاش شبانه‌روزی و طاقت‌فرسای پرسنل خود موفق شد از بازداشت اتباع کشورمان در عربستان جلوگیری کند.
نوروزی ادامه داد: این عملیات در سنوات اخیر با هدف و عنوان صیانت از عمره‌گذاران نام‌گذاری و هر ساله اجرا می‌شود و در عملیات امسال تعدادی از متقاضیان متخلف این سفر معنوی که اقدام به رعایت مقررات نکردند، از سفر فوق بازماندند.

 


رئیس پلیس پایتخت از دستگیری 550 معتاد لامکان و مواد فروش در منطقه شوش تهران خبر داد.
سردار حسین ساجدی‌نیا صبح دیروز در حاشیه اجرای سومین مرحله از طرح برخورد با خرده‌فروشان و معتادان لامکان در منطقه شوش تهران گفت: در ادامه طرح برخورد با خروده‌فروشان مواد مخدر و معتادان در مناطق مرکزی شهر از شب گذشته این طرح در منطقه شوش تهران اجرایی شد.
وی با بیان اینکه نیروهای خوبی را به کار گرفته‌ایم تا به صورت روزانه پاکسازی‌ها را انجام دهند گفت: تعدادی از معتادان و خرده‌فروشان به داخل محله‌ها پناه برده بودند که طی عملیات شب گذشته تاکنون حدود 500 معتاد و 50 نفر از خرده‌فروشان دستگیر شده‌اند که معتادان به مراکز درمانی و خرده‌فروشان به مراجع قضایی تحویل داده می‌شوند.
ساجدی‌نیا به ضرورت ایجاد مراکز بازپروری بیشتر در سطح شهر تهران اشاره کرد و گفت: تاکنون توفیق زیادی در این زمینه نداشتیم و امیدواریم با تعامل شهرداری، پلیس و قوه قضاییه این روند سرعت بیشتری بگیرد.
ساجدی‌نیا ادامه داد: در یک ماه گذشته نقاط مختلفی از غرب و شمال تهران پاکسازی شد تا در روزهای آینده نیز این طرح ادامه خواهد یافت امیدواریم طرح‌ها تا جایی ادامه یابد که مردم اعلام رضایت کنند.رئیس پلیس تهران ضمن درخواست از شهروندان برای حضور بیشتر در پارک‌ها و اماکن تفریحی خاطرنشان کرد: انتظار داریم مردم محلات با توجه به فضای سبزی که در اختیار آنها قرار داده شده است در این فضاها حضور داشته باشند و تا آنها در پارک‌ها نباشند قطعاً جایگزین آنها معتادان و افراد لاابالی خواهند بود. از ابتدای ماه مبارک رمضان به صورت مستمر پارک‌ها و فضاهای تفریحی شهر را تحت پوشش قرار دادیم که مردم هم استقبال کردند و این کار تا پایان تابستان نیز ادامه دارد. مردم و خانواده‌ها بیشتر در مراکز تفریحی و پارک‌ها که بعضاً جولانگاه اراذل بود و توسط پلیس پاکسازی شده حضور داشته باشند تا وضعیت امنیت ارتقا یابد.
وی در پاسخ به سؤالی درباره میزان رضایت از وضعیت کمپ‌ها در حال حاضر گفت: کمپ‌های خصوصی زیاد است ولی مراکزی که وابسته به نهادهای دولتی باشد تا افرادی مانند کارتن خواب‌ها را نگه‌داری کنند کم است و انتظار داریم افزایش یابند.

 


اصفهان- خبرنگار کیهان:
تیم گشت کنترل سرعت پلیس راه استان اصفهان سواری بنز را که با سرعت غیرمجاز 210 کیلومتر در ساعت در محور بادرود به اردستان در حرکت بود، متوقف کردند.
سرپرست پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان در این باره گفت: تیم گشت پلیس راه بادرود اردستان استان حین کنترل سرعت خودروها در این محور یک دستگاه سواری بنز را که با سرعت غیرمجاز 210 کیلومتر در حرکت بود، مشاهده و دستور توقف دادند.
سرهنگ شاهپور انصاری افزود: راننده بنز بدون در نظر گرفتن خطرات احتمالی و بی‌توجهی به دستور پلیس به مسیر خود در خلاف جهت حرکت خودروها ادامه داده که در نهایت با همکاری پلیس راه اصفهان در جاده اردستان متوقف شد.وی اضافه کرد: خودرو یاد شده توقیف و برای سیر مراحل قانونی به پارکینگ منتقل شد.

 


اهواز- خبرنگار کیهان:
سقوط خودرو وانت به کانال آب در دزفول 12 کشته برجای گذاشت.
بر اثر سقوط یک دستگاه خودرو وانت به کانال آب در شهرستان دزفول 12 نفر کشته شدند.
این حادثه نیمه شب شنبه اتفاق افتاد و در اثر آن یک دستگاه خودرو وانت پیکان که حامل سرنشینانی بازگشته از مراسم عروسی بود بر اثر بی‌احتیاطی راننده خودرو به داخل کانال آب سقوط کرد.
از مجموع 13 سرنشین این وانت پیکان 12 نفر غرق شدند و تنها یک دختر که با فن شنا آشنایی داشت توانست جان خود را نجات دهد.
اکثر سرنشینان این خودرو زن و کودک بودند که بر اثر ناآشنایی با شنا و خفگی در آب جان خود را از دست دادند.
به گزارش فارس، مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان در این باره گفت: تاکنون پنج جسد از کشته‌شدگان از کانال خارج شدند و در حال حاضر تیم غواصی در حال جست‌وجو است.
محمدرضا آملازاده افزود: علت حادثه بی‌احتیاطی راننده و سرعت بیش از حد مجاز وی اعلام شده است.
وی گفت: تاکنون هویت 4 تن از کشته‌شدگان حادثه به نام‌های جونقلی افروق 50 ساله، صغری افروق 21 ساله، بتول پرور 50 ساله و محمدحسن پازدار 3 ساله از سوی دانشگاه علوم پزشکی دزفول شناسایی شده‌اند.
اجساد این افراد تحویل سردخانه بیمارستان دزفول شده است.
تلاش برای یافتن اجساد سایر غرق‌شدگان همچنان ادامه دارد و ادارات و سازمان‌های مختلف دزفول همچون آبفا، آتش‌نشانی، اورژانس، فرمانداری و شهرداری تمام امکانات خود را برای یافتن دیگر اجساد به کار گرفته‌اند و چند گروه غواص نیز به محل حادثه اعزام شده‌اند.
به گزارش خبرنگار کیهان از اهواز و به گفته فرماندار دزفول این حادثه در منطقه سنجر در نزدیکی روستای قله‌توق روی داد و سرنشینان خودرو به کانال آب با بیش از 3 متر ارتفاع سقوط کردند. عبدالرضا احسانی‌نیا افزود: فرد نجات یافته زیور پازدار نام دارد و 16 ساله است.
آخرین خبرها حاکی است تاکنون اجساد 8 نفر از کشته‌شدگان از آب خارج شده است.
گفتنی است، آنیتا پورمند 6 ساله، شاه‌محمد علی پورمند 45 ساله، تهمینه افروغ 35 ساله، پریا پازدار 6 ساله، اعظم محمدی 10 ساله و راضیه پازدار 14 ساله از دیگر کشته‌شدگان این حادثه هستند.

 


نهاوند - خبرنگار کیهان:
فردی که 14 سال پیش در یک درگیری جوانی را با ضربات چاقو به قتل رسانده بود، از سوی والدین مقتول بخشیده شد.
حادثه درگیری 14 سال پیش در مرکز شهر نهاوند رخ داد و جوانی به هویت «د.ک» که بر اثر ضربات چاقو بشدت مجروح شده بود، پس از انتقال به بیمارستان فوت کرد.
ضارب به هویت «ن.ق» به دنبال این حادثه متواری شد تا حکم اعدام صادره توسط قاضی وقت انتظارش را بکشد.
خواهر قاتل که در یکی از شهرهای جنوبی کشور ساکن است، ضمن تماس با یکی از معتمدان شهرستان نهاوند تقاضا کرد که با خانواده مقتول صحبت، و در این مورد پادرمیانی کند تا از تقصیر برادرش بگذرند.
معتمدان شهر پس از رفت و آمدهای متوالی و شناختی که از ایمان پدر مقتول به خدای متعال داشتند، موفق به جلب رضایت وی شدند و پدر مقتول اعلام کرد که به خاطر حرمت ایام ماه مبارک رمضان و رضایت الهی از تقصیر قاتل فرزندش می‌گذرد.در حال حاضر قاتل با حکم مراجع قضایی تحویل زندان داده شد، تا پرونده وی برای رسیدگی از نوع جزای عمومی مورد بررسی قرار گیرد.

 


مرد جنایتکاری که سه عضو خانواده دوستش را به طرز هولناکی به قتل رسانده بود پس از محاکمه در دادگاه کیفری به سه بار قصاص و یک بار اعدام محکوم شد.
راز این جنایت ششم دی ماه سال گذشته در خیابان بیست متری ابوذر فاش شد. تیم جنایی پس از حضور در محل قتل با جسد مرد 35 ساله‌ای به نام حسین رو‌به‌رو شدند که چند روزی از زمان مرگش می‌گذشت.
برادر حسین که موضوع را به پلیس اطلاع داده بود در جریان بازجویی‌ها گفت: در چند روز قبل حسین به تلفن‌هایش جواب نمی‌داد که این موضوع باعث شد به غیبتش مشکوک شوم به همین خاطر امروز راهی خانه برادرم شدم که همسایه‌ها مدعی شدند چند روز قبل صدای جیغ همسر برادرم را شنیده‌اند. بنابراین درب را شکسته و وارد آپارتمان شدم که جسد خون‌آلود برادرم را در کمد دیواری کشف کردم اما هیچ اثری از همسرش به نام شکوفه و پسرش به نام مهدی در دست نبود.
کارآگاهان پلیس آگاهی در ادامه به جست‌وجوی خانه پرداخته و با جسد شکوفه و مهدی در حالی که با ضربات چاقو از پا در آمده بودند رو‌به‌رو شدند. تیم جنایی در بررسی‌های خود دریافتند این جنایت از سوی قاتلی آشنا رخ داده و او به راحتی و بدون مقاومت توانسته وارد خانه شود.
با ردیابی‌های پلیس عامل جنایت به نام علیرضا که از دوستان حسین بود دستگیر و در بازجویی‌ها به ارتکاب این سه جنایت اعتراف کرد. با تکمیل تحقیقات پرونده برای محاکمه به شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده و مرد جنایتکار صبح دیروز پای میز محاکمه قرار گرفت.
متهم وقتی در جایگاه قرار گرفت با رد اتهاماتش گفت: شب حادثه من و فرد دیگری به نام افشین در خانه قربانیان حضور داشتیم که نیمه‌های شب شکوفه در مورد مشکلاتی که با حسین داشت با من مشغول صحبت شد در این لحظه حسین از خواب بیدار شد و با کارد به طرف من حمله کرد که افشین چاقو را از دستش گرفت و با آن حسین را کشت. نمی‌دانم چه شد که چاقو در سینه مهدی فرو رفت و او نیز جان باخت. من هم شکوفه را با ضربه‌های چاقو به قتل رساندم.
پس از آخرین دفاعیات متهم وکیل مدافعش قضات دادگاه برای صدور حکم وارد شور شدند و علیرضا را به اتهام سه فقره قتل عمدی به سه بار قصاص و به اتهام سرقت به سه سال حبس و 74 ضربه شلاق و همچنین به یک بار اعدام محکوم کردند.

 


طبس- خبرنگار کیهان:
بارش سه روزه باران در طبس در30 سال گذشته بی‌سابقه بوده است.
رئیس هواشناسی طبس گفت: هفته گذشته 2/4 میلی‌متر در طبس باران باریده است.
احمد برقی افزود: بارش باران در فصل تابستان حداقل طی 30 سال گذشته در این شهرستان بی‌سابقه بوده است.وی افزود: این بارش در طبس در حالی روی داد که این روزها دمای هوای این شهرستان تا 48 درجه سانتی‌گراد بالا رفته بود.لازم به ذکر است سال‌هاست شهرستان طبس با پدیده خشکسالی مواجه است.

 


مدیرعامل مترو تهران از مراحل نهایی ساخت بخش جنوبی خط 3 متروی تهران بازدید کرد.
مهندس هابیل درویشی در جریان بازدید از مراحل نهایی عملیات ساخت بخش جنوبی خط 3 متروی تهران گفت: عملیات اجرایی بخش جنوبی خط 3 از مناطق، پر ازدحام و بافت‌های فرسوده شهری عبور کرده که با بیش از دهها موانع فنی و اجرایی مواجه شد.
وی ادامه داد: برخی بر این باور بودند که این خط غیرقابل پیشرفت است و به نتیجه نمی‌رسد اما ثابت کردیم که می‌توانیم بسیاری از غیرممکن‌ها را عملی سازیم و نوید می‌دهیم که در آینده نزدیک مردم می‌توانند از جنوبی‌ترین بخش تهران خود را از طریق مترو به مرکز و نقاط مختلف شهر برسانند.

 


دادگاهی در مکزیک روز جمعه «رافائل کینترو» یکی از سرشناس‌ترین قاچاقچیان مواد مخدر در این کشور آمریکای لاتین را که به سلطان قاچاق معروف است، به دلیل بروز اشتباه در محاکمه وی، از زندان آزاد کرد.
به گزارش ایرنا، خبرگزاری اروپاپرس گزارش داد: «کینترو» در سال 1985 میلادی به جرم قتل یک مامور آمریکایی مبارزه با مواد مخدر به 40 سال حبس محکوم شده بود اما اکنون پس از گذشت 28 سال آزاد شد.
دادگاه در توجیه آزادی او گفته است که وضعیت محاکمه «کینترو» نادرست بوده زیرا مقتول آمریکایی نه دیپلمات بود و نه کارمند کنسولگری و علاوه بر آن، محاکمه او نباید در دادگاه فدرال انجام می‌شد زیرا این کار در صلاحیت دادگاه محلی بود.
آزادی سلطان قاچاق مکزیک، در پی اعتراض او به نحوه محاکمه‌اش و پذیرش آن از سوی دادگاه رخ داد.
به گفته یک منبع دادستانی، او علاوه بر قتل، به ارتکاب جرایم دیگری نظیر گروگانگیری، قاچاق مواد مخدر و پولشویی نیز محکوم شده و تاکنون در زندان «پوئنته گرانده» ایالت خالیسکو واقع در غرب مکزیک محبوس بود اما با لغو حکم قبلی، بامداد روز جمعه به وقت محلی زندان را ترک کرد.
«کینترو» و «میگل آنخل فلیکس گالاردو» که همانند او از سال‌ها قبل در زندان بسر می‌برد، رئیسان باند قاچاق «گوادالاخارا»، یکی از قدرتمندترین کارتل‌های قاچاق مواد مخدر در دهه 1980 میلادی بودند. در همین باند بود که «خواکین گوسمان» ملقب به «ال چاپو» که در حال حاضر تحت تعقیب‌ترین قاچاقچی از سوی پلیس مکزیک و آمریکا به شمار می‌رود، قدرت خود را گسترش داد.

 


پلیس اسپانیا یک باند قاچاق انسان را که برای انتقال غیرقانونی مهاجران چینی به خاک اروپا بین 40 تا 50 هزار یورو از هر یک از آنها می‌گرفتند، متلاشی کرد.
به گزارش ایرنا، پلیس اسپانیا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد تاکنون 75 نفر از اعضای این باند شامل 51 نفر در اسپانیا و 24 نفر در فرانسه به اتهام ورود غیرقانونی اتباع چین به کشورهای اروپایی و آمریکا دستگیر شده‌اند.
بر اساس این اطلاعیه، باند مذکور، مهاجران غیرقانونی را با مدارک و هویت جعلی به کشورهای اسپانیا، فرانسه، یونان، ایتالیا، انگلیس، ایرلند، ترکیه و آمریکا منتقل می‌کرد و گاه آنها را در این کشورها، مورد استثمار جنسی قرار می‌داد.
به گفته پلیس اسپانیا، از اعضای دستگیر شده باند مذکور که سران آن در خاک اروپا نیز در میان آنها قرار دارند، تعداد 81 گذرنامه جعلی از کشورهای آسیایی نظیر کره، مالزی، ژاپن، هنگ‌کنگ و سنگاپور کشف شده است.

 


یک مرد پاکستانی به خاطر داشتن سبیل 76سانتی‌متری از سوی طالبان به مرگ تهدید شده است.
«امیر محمدخان» که پدر 10 فرزند است، و در پیشاور زندگی می‌کند، در ماه‌های اخیر نامه‌های تهدیدآمیزی از سوی طالبان دریافت کرده است که به او اخطار داده‌اند هرچه سریعتر سبیل‌های خود را اصلاح کند.
این مرد 48 ساله که برای بلند کردن این سبیل ماه‌ها وقت گذاشته است در مقابل این تهدید مقاومت کرده و با خروج از شهر امیدوار است در امان بماند.

 


یک نامزد انتخابات پارلمانی در استرالیا پس از جنجال کم‌سوادی‌اش درباره ادیان الهی از جمله اسلام، ناگزیر از رقابت‌های انتخاباتی کناره‌گیری کرد.
شبکه تلویزیونی سی.ان.ان گزارش داد: «استفانی بنیستر» نامزد 27 ساله حزب یک ملت استرالیا در مصاحبه با شبکه خبری «سون نیوز» این کشور از اسلام به عنوان یک کشور یاد کرده بود.
بنیستر گفته بود که با کشور اسلام مشکلی ندارد، اما قوانین این کشور (اسلام) در استرالیا مورد قبول نیست!
سی.ان.ان افزود: بی‌سوادی این سیاستمدار ناپخته که تنها 48 ساعت به وی امکان داد، در عرصه سیاست باقی بماند، به همین مورد ختم نشد.
بر اساس این گزارش، بنیستر در آن مصاحبه همچنین در موارد نابجای متعددی از واژه حرام به جای حلال استفاده کرده و یهودیان را نیز پیرو دین عیسی مسیح خوانده بود.
سی.ان.ان افزود: اظهارات این سیاستمدار استرالیایی توجه و ریشخند رسانه‌های داخلی و بین‌المللی را در پی داشت و وی را «سارا پیلین» استرالیا نامیدند.بنیستر پس از این مصاحبه جنجال‌آفرین، به ناگزیر از نامزدی در انتخابات پارلمانی انصراف داد.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10