(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 21 مرداد 1392 - شماره 20563

درخواست امام جماعت مسجدالاقصی از مسلمانان برای جلوگیری از یهودی‌سازی قدس
حزب امت اسلامی عربستان خواستار برچیدن پایگاه‌های آمریکا شد
فراخوان طرفداران النهضه برای برپایی راهپیمایی گسترده در تونس
صف‌آرایی اخوانی‌ها مقابل ارتش مصر
کارشناسان: روزهای خونین دیگری در پیش است
آل‌ خلیفه در آستانه تظاهرات بزرگ بحرین را به پادگان تبدیل کرد
آغاز عقب‌نشینی نظامیان آلمان از خاک افغانستان
در امان و چند شهر سوریه صورت گرفت
تظاهرات حامیان بشار اسد در اردن علیه جنایات تروریست‌ها در سوریه
80 شهید و 210 مجروح در سلسله انفجارهای تروریستی عراق
هزاران نفر در پایتخت آرژانتین علیه دولت به خیابان‌ها ریختند
در پی حمله هندوها به مسلمانان سرینگر ناآرامی سراسر کشمیر را فرا گرفت
زد و خورد با نیروهای پلیس در یک شهر کردنشین ترکیه
   


امام جماعت مسجدالاقصی از مسلمانان جهان خواست برای جلوگیری از روند شتابان یهودی‌سازی شهر قدس به پا خیزند.
به گزارش شبکه خبری العالم، شیخ عکرمه صبری تاکید کرد، روند یهودی‌سازی قدس و ایجاد شهرک‌های جدید صهیونیستی افزایش پیدا کرده و باید مسلمانان برای خنثی سازی این اقدامات چاره‌ای بیندیشند.امام جماعت مسجدالاقصی همچنین خاطرنشان کرد، اشغالگران تاکنون امتیازی به فلسطینیان نداده‌اند و گفت‌وگوهای دو دهه گذشته تنها باعث تسریع در یهودی‌سازی و افزایش شهرک‌سازی شده است.شیخ عکرمه صبری گفت، ما از جهان عربی و اسلامی می‌خواهیم از شهر قدس حمایت کنند و آن را از اشغال صهیونیست‌ها نجات دهند. یهودی‌سازی از سال 1967 شروع شده و همچنان ادامه دارد.

 


حزب امت اسلامی عربستان با اشاره به استفاده از پایگاه‌های آمریکا در شبه جزیره عرب برای قتل مسلمانان بر لزوم وحدت مردم عربستان برای مقابله با رژیم این کشور تاکید کرد و خواستار برچیده شدن این پایگاه‌ها شد.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رسانه‌های عربستانی، حزب امت اسلامی عربستان اعلام کرد: پایگاه‌های آمریکا در شبه جزیره عرب برای قتل مسلمانان استفاده می‌شود و باید این پایگاه‌ها از کشور برچیده شود.این حزب در بیانیه خود همچنین از همه اقشار ملت خواست تا با وحدت صفوف خود به مقابله با سیاست‌های رژیم آل‌سعود برخیزند.خبر دیگر اینکه اهالی شهر بزیده در استان القصیم به مناسبت ایام عیدفطر با زندانیان سیاسی اعلام همبستگی کردند و خواستار آزادی آنها شدند.

 


سرویس خارجی-
طرفداران النهضه برای برگزاری بزرگترین تظاهرات در تونس فراخوان دادند و تأکید کردند که راه انقلاب ادامه دارد.
ائتلاف ملی تحقق اهداف انقلاب و حمایت از مشروعیت در تونس که متشکل از 140 جمعیت است در بیانیه‌ای از هواداران مشروعیت نظام تونس خواست به سکوت خود پایان دهند و در میدان «باردو» تحصن کنند.
این ائتلاف تأکید کرد درخواست‌ها برای تشکیل دولت نجات یا دولت وحدت ملی و انحلال مجلس مؤسسان کشور را با خلأ سیاسی مواجه می‌کند. تشکیل دولت نجات خواست معترضان است. از سوی دیگر، جبهه نجات ملی تونس اعلام کرد که برای برون‌رفت از بحران کنونی پیشنهاد تشکیل دولتی جایگزین را می‌دهد که از افراد مستقل تشکیل شده است.
در همین رابطه یکی از نمایندگان مستعفی مجلس مؤسسان تونس اعلام کرد تا پیش از آنکه دولت علی‌العریض نخست‌وزیر تونس منحل نشود و دولت نجات ملی جایگزین آن شود هیچ مذاکره‌ای با جنبش النهضه صورت نمی‌گیرد.
این در حالی است که هماهنگ کننده جنبش ‌النهضه اعلام کرد حامیان مشروعیت در تونس پیش از عید فطر به تحصن خود در میدان «باردو» پایان دادند اما اصرار مخالفان برای انحلال نهادهای دولتی و تشکیل دولت نجات ملی باعث بازگرداندن آنان به میدان «باردو» شده است.

 


طرفداران اخوان المسلمین ضمن نپذیرفتن میانجیگری «الازهر» برای حل و فصل بحران اعلام کردند با گلوله جنگی ارتش هم خیابان‌ها را ترک نمی‌کنند.
خبرگزاری «دانشجویان ایران» به نقل از خبرگزاری «آناتولی» ترکیه نوشت، رهبران ائتلاف ملی حمایت از مشروعیت (از طرفداران مرسی) اعلام کرده‌اند با طرح «الازهر» برای میانجیگری بین طرفداران و مخالفان مرسی به منظور حل بحران مصر کاملاً مخالف هستند چرا که شیخ‌الازهر کودتای نظامی در این کشور را به رسمیت شناخته است. این واکنش پس از آن اتخاذ می‌شود که «الازهر» اعلام کرد تماس‌های خود با حامیان آشتی ملی را آغاز کرده تا آنها را به نشستی به ریاست «احمد الطیب»، شیخ‌الازهر مصر در اوایل هفته جاری دعوت کند. اخوانی‌ها با برنامه برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری نیز مخالف‌اند. حزب سلفی «النور» که از همان ابتدا جانب ارتش مصر را گرفت نیز با میانجیگری «الازهر» موافقت کرده است.
اخوانی‌ها تنها راه حل برون رفت از بحران فعلی را احیای قانون اساسی لغو شده، بازگشت مرسی به قدرت و محاکمه عاملان قتل عام معترضان اعلام کرده‌اند.
در این حال خبر می‌رسد تظاهرات و تحصن طرفداران مرسی به ویژه در میدان «رابعه العدویه»، همچنان ادامه دارد و معترضان در حال آماده شدن برای مقابله با حمله احتمالی نیروهای امنیتی هستند.
به گزارش شبکه خبری «پرس‌تی‌وی» طرفداران مرسی که هفته‌هاست مقابل مسجد «رابعه العدویه» تحصن کرده‌اند، روز شنبه ضمن سردادن شعارهایی علیه ژنرال «السیسی»، وزیر دفاع مصر تأکید کردند به تهدیدات توجهی نمی‌کنند و تا بازگشت مرسی به قدرت به اعتراض‌ها ادامه می‌دهند. شبکه خبری الجزیره اما گزارش داد، به دنبال بی‌توجهی تحصن‌کنندگان به هشدارهای پی‌درپی ارتش و وزارت کشور مصر، حاکمان اقدام به قطع کردن برق محل تحصن معترضان کردند اما اخوانی‌ها با کمک مولدها جریان برق را به میدان بازگرداندند. «محمد بلتاجی»، از رهبران حزب آزادی و عدالت در واکنش به این حادثه گفت، قطعی برق با هدف ترساندن معترضان است اما آنها حتی همچون گذشته با گلوله‌های جنگی هم هدف قرار بگیرند میدان را ترک نخواهند کرد. میدان «رابعه العدویه» محل اصلی تجمع و تحصن طرفداران مرسی است و تلاش‌ها و تهدیدها برای تخلیه این منطقه تاکنون راه به جایی نبرده است.
«البلتاجی» این را هم گفت که معترضان در حال آماده شدن برای برپایی یک تظاهرات میلیونی دیگر از نقاط مختلف قاهره به سمت میدان‌های «رابعه ‌العدویه» و «وجیزه» هستند. به گفته این رهبر سیاسی، اطلاعاتی به دست آمده که نشان می‌دهد ارتش و نیروهای امنیتی درصدد یورش به تحصن‌کنندگان هستند! خبرهایی نیز منتشر شده مبنی بر اینکه نیروهای امنیتی در حال مسدود کردن خیابان‌های منتهی به این دو میدان هستند.
شبکه تلویزیونی المیادین نیز طی گزارشی از قاهره و محل تحصن معترضان اعلام کرد گروه‌های نزدیک به تکفیری‌ها اداره تحصن‌کنندگان در میدان «رابعه العدویه» را به دست گرفته‌اند. براساس این گزارش اعضای دو جریان سلفی جهادی و حزب الرایه وابسته به «شیخ حازم صلاح ابواسماعیل» با حضور در میان حامیان مرسی در این میدان خود را آماده مقابله با یورش احتمالی نیروهای امنیتی مصر می‌کنند. جریان‌های سلفی حتی اقدام به تشدید تدابیر امنیتی در اطراف این میدان کرده‌اند. در صورت صحت این گزارش‌ها، می‌توان پیش‌بینی کرد این منطقه به زودی شاهد وقوع درگیری‌های خونینی خواهد بود. درگیری‌هایی که به گفته اخوانی‌ها از زمان آغاز ناآرامی‌ها (12 تیر ماه) تاکنون هزاران کشته و مجروح برجای گذشته است. خبرهایی نیز از تشدید تدابیر امنیتی در محوطه باشگاه گارد ریاست جمهوری مصر منتشر شده است. پایگاه خبری «الیوم السابع» در این باره نوشت، پنج خودروی زرهی، 3 دستگاه تانک به همراه یک گروه از نیروهای چترباز وابسته به نیروهای مسلح ارتش از صبح روز یکشنبه مقابل درب اصلی باشگاه گارد ریاست جمهوری و محوطه آن مستقر شده‌اند.
شبکه خبری «فاکس نیوز» اما از گسترش احساسات ضد آمریکایی در مصر پس از انتشار اخباری مبنی بر انتخاب «رابرت فورد» به عنوان سفیر جدید آمریکا در این کشور خبر داد. ایرنا با اعلام این خبر به نقل از این شبکه تلویزیونی نوشت: در میان مردم مصر این طور شایع شده که رابرت فورد در کشتار غیرنظامیان سوری دست داشته و این مسئله باعث تشدید احساسات ضدآمریکایی در مصر شده است.
تحولات سینا
دو روز پس از انتشار اخباری مبنی بر حمله پهپادهای رژیم صهیونیستی به خاک مصر وزیر جنگ اسرائیل به این خبرها واکنش نشان داد. «موشه یعالون» مدعی شد «تل‌آویو» به حاکمیت کامل کشورها احترام می‌گذارد و «شایعاتی» که درباره تجاوز هواپیماهای بدون سرنشین به صحرای سینا منتشر شده، ‌صحت ندارد. این مقام رسمی صهیونیستی در حالی از احترام به حاکمیت کشورهای دیگر دم می‌زند که بارها به خاک سوریه، سودان و حتی لبنان به اشکال مختلف تجاوز کرده و حتی اقدام به بمباران آنها نیز کرده است. ضمن اینکه خبر حمله پهپادهای صهیونیستی به خاک مصر از سوی رسانه‌های غربی مثل خبرگزاری فرانسه و رویترز منتشر شده است.
ارتش مصر نیز انجام این حملات را تکذیب کرده است.

 


نیروهای امنیتی رژیم آل‌خلیفه به منظور مقابله با تجمع‌های اعتراض‌آمیز که به دعوت ائتلاف 14 فوریه صورت گرفته است پایتخت را به محاصره در آوردند.
به گزارش خبرگزاری‌ها، با نزدیک شدن به زمان برگزاری تظاهرات بزرگ در بحرین که با فراخوان جنبش تمرد بحرین صورت خواهد گرفت نیروهای امنیتی رژیم آل‌خلیفه در مناطق مختلف این کشور تدابیر امنیتی شدیدی را به اجرا گذاشتند و منامه را به محاصره خود درآوردند.
جنبش تمرد بحرین قرار است روز چهاردهم اوت (23 مرداد) همزمان با برگزاری تظاهرات گسترده مردمی علیه رژیم آل‌خلیفه اعلام موجودیت کند.
نیروهای سرکوبگر آل‌خلیفه در خیابان‌ها مستقر شده‌اند و هرگونه تحرک مردمی را سرکوب می‌کنند به گونه‌ای که منامه تبدیل به پادگان شده است.
این در حالی است که نخست‌وزیر بحرین به مخالفان در آستانه تظاهرات سراسری هشدار داد و گفت با هرگونه تجمع و تظاهرات خارج از قانون برخورد شدید خواهد شد.
خلیفه بن سلمان آل‌خلیفه مدعی شد، اعتراض‌های صورت گرفته برای اوضاع معیشتی نیست و هدف از آن تغییر نظام و ایجاد آشوب در کشور و تخریب آن است.
از سوی دیگر جمعی از فعالان بحرینی مقیم لندن با تجمع مقابل دفتر دیوید کامرون نخست‌وزیر انگلیس در لندن خواستار توقف حمایت‌های لندن از رژیم دیکتاتور آل‌خلیفه شدند. تجمع‌کنندگان پلاکارد بزرگی را در مقابل دفتر نخست‌وزیر انگلیس نصب کردند که روی آن نوشته شده بود: آقای کامرون، آقای هیگ از حمایت شکنجه‌گران بحرین دست بردارید.

 


با انتقال نخستین ادوات جنگی از افغانستان به خاک آلمان، عقب‌نشینی نیروهای آلمانی از افغانستان پس از 11 سال آغاز شد.
به گزارش خبرگزاری ها، ارتش آلمان پس از 11 سال اشغال افغانستان، نخستین محموله نظامی خود را از طریق هوایی از افغانستان خارج کرد. این محموله با یک هواپیمای باری اوکراینی به بندری در ترکیه منتقل و از آنجا نیز با کشتی به آلمان حمل گردید. سربازان آلمانی مستقر در افغانستان 4700 کیلومتر با خانه‌هایشان در آلمان فاصله دارند.
وزارت دفاع دفاع آلمان در افغانستان اعلام کرده است، 47 درصد تجهیزات نظامی خود را با 1200 پرواز به ترکیه و از آنجا به آلمان منتقل می‌کند. بخشی از این تجهیزات نیز به دولت کابل واگذار می‌شود.
آلمان تا پایان 2014 از افغانستان عقب‌نشینی می‌کند. این کشور به عنوان متحد آمریکا افغانستان را اشغال کرده بود. هزینه آلمان در مدت استقرار نظامیانش در افغانستان تاکنون 900 میلیون یورو بیشتر از میزانی است که پیش‌بینی شده بود.
اشغال افغانستان در سال 2001، نه تنها اوضاع امنیتی این کشور را مساعد نکرده، بلکه به افزایش حملات تروریستی و چند برابر شدن تولید تریاک انجامیده است.
برخی منابع آلمانی اعلام کرده‌اند که این کشور شماری از نظامیان خود را حتی پس از 2014 نیز در افغانستان نگه می‌دارد.

 


سرویس خارجی-
شهروندان سوری و اردنی در حمایت از بشار اسد رئیس جمهور سوریه و علیه گروه‌های مسلح تظاهرات کردند و خواستار قطع حمایت کشورهای خارجی از تروریست‌ها شدند.
صدها تن از مردم امان پایتخت اردن در حمایت از نظام سوریه تظاهرات کردند و علیه تروریست‌ها و حامیان خارجی آنها شعار دادند.
تظاهرکنندگان در حالی که تصاویر بشار اسد رئیس جمهور سوریه و پرچم این کشور را در دست داشتند از اقدامات ارتش سوریه در مقابله با عناصر مسلح تقدیر کردند.
مردم اردن همچنین مخالفت خود را با تأسیس دفتر نمایندگی مخالفان سوریه در اردن اعلام کردند.
تظاهرکنندگان تأکید کردند ائتلاف ملی مخالفان سوریه مزدورانی وابسته به خارج هستند که طرح‌ها و اهداف بیگانگان را علیه دولت و ملت سوریه اجرا می‌کنند.
مردم شهر الرقه سوریه نیز علیه گروه‌های مسلح در این شهر تظاهرات کردند.
تظاهرکنندگان خواستار خروج افراد مسلح از این منطقه و استقرار نیروهای ارتش سوریه شدند.
تظاهرات مردم شهرالرقه در حمایت از نظام سوریه و مخالفت با اقدامات تروریستی عناصر مسلح در شرایطی صورت گرفت که افراد مسلح با تیراندازی به سوی تظاهرکنندگان تلاش کردند آنان را متفرق کنند و به همین سبب تعدادی از شهروندان مجروح شدند. افراد مسلح همچنین تعدادی از تظاهرکنندگان را با خودرو زیر گرفتند همچنین اهالی منطقه البزوریه در حومه دمشق اقدامات تروریست‌ها در کشتار غیرنظامیان را محکوم کردند.
اهالی این منطقه با برگزاری تجمع اعتراض آمیز تأکید کردند به یاری خداوند و با تلاش نیروهای ارتش به زودی تروریست‌ها نابود خواهند شد.
یکی از شهروندان سوری در این باره گفت، تروریست‌ها کودکان بی‌گناه را هدف گرفته‌اند و به دلیل اینکه قدرت مقابله با ارتش را ندارند به قتل عام زنان و کودکان می‌پردازند.
گفتنی است براثر انفجار تروریستی در بازار البزوریه هشت شهروند سوری مجروح شدند.
طی چند روز اخیر مناطق و شهرهای مختلف سوریه شاهد انفجارهای تروریستی و انتحاری عناصر و گروه‌های مسلح بود که ده‌ها کشته و زخمی از شهروندان سوری برجا گذاشت.
رسانه‌های سوری نیز از وقوع جنایت علیه ساکنان روستاهای علوی نشین‌لاذقیه توسط تروریست‌ها خبر دادند.
بنابر گزارش رسانه‌های سوری افراد مسلح پس از ورود به روستاهایی که ساکنان آن علوی هستند اقدام به کشتن مردان و ربودن زنان و کودکان سوری می‌کنند.
یکی از افراد نجات یافته از چنگ تروریست‌ها گفت: هفت نفر از اعضای خانواده من از جمله خواهر 14 ساله‌ام در روستای بلوطه لاذقیه توسط این تروریست‌ها ربوده شدند و تاکنون هیچ خبری از آنها ندارم.
همچنین تروریست‌ها شیخ بدرالدین غزال از علمای معروف شیعی در سوری را نیز ربوده‌اند که برای مراسمی مذهبی به بلوطه رفته بود.
تروریست‌ها در شرایطی اقدام به کشتن و ربودن شهروندان بی‌گناه می‌کنند که تلاش دارند شکست‌های پی‌درپی خود از ارتش سوریه را تلافی کنند.
با ادامه پیشروی‌های ارتش سوریه در مناطق تحت نفوذ تروریست‌ها در مناطق مختلف این کشور منطقه عدرا واقع در اطراف دمشق از وجود تروریست‌ها پاکسازی شد و کنترل یک روستای دیگر در حومه لاذقیه به دست نیروهای ارتش افتاد.
در جریان این عملیات یگان‌های ارتش سوریه مراکز تجمع افراد مسلح در این مناطق را هدف قرار داده و منهدم کردند.
در این عملیات‌ها تعداد زیادی از تروریست‌ها کشته یا زخمی شدند و تعداد دیگری بازداشت شدند.
همچنین «ابومالک الشهری» تروریستی که مسئول کشتار و سربریدن شمار بسیاری از شهروندان سوری بود به هلاکت رسید.
الشهری که تابعیت عربستان سعودی داشت به دلیل شباهت به سرکرده سابق القاعده به بن‌لادن سوریه معروف شده بود وی پیش از سوریه در افغانستان و عراق نیز عضو گروه‌های تروریستی بود.

 


حملات تروریستی در مناطق مختلف عراق بیش از 80 شهید و حدود 210 مجروح بر جای گذاشت.
به گزارش خبرگزاری‌ها، تروریست‌های فعال در عراق در ایام عیدسعید فطر، با انفجار 12 خودروی بمب‌گذاری شده مناطق شلوغ بغداد را هدف قرار دادند. این انفجارها به شهادت 57 تن و جراحت 150 نفر دیگر انجامید.
در شهر شمالی «طوز خورماتو» یک فرد انتحاری با انفجار بمب همراه خود 11 نفر را به شهادت رساند و 60 تن دیگر را زخمی کرد. علاوه بر دو شهر فوق، استان‌های کربلا، بابل و ذی‌قار نیز شاهد حملات تروریستی بود. در این حملات نیز 12 نفر شهید و ده‌ها تن زخمی شدند.
دولت آمریکا که از طریق رژیم‌های مرتجع منطقه طی 10 سال اخیر از حملات تروریستی در عراق حمایت کرده است، دیروز در ظاهر علیه این حملات موضع گرفت. «جن پساکی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت، کسانی که در عراق دست به حملات تروریستی می‌زنند، دشمنان اسلام و دشمنان عراق و آمریکا هستند. وی همچنین گفت، کسانی که اطلاعاتی درباره بازداشت و یا کشته شدن «ابوبکر البغدادی» رهبر القاعده عراق ارائه کنند، واشنگتن به او 10 میلیون دلار جایزه می‌دهد. گفتنی است، در طول اشغال عراق، عوامل موساد تحت حمایت اشغالگران آمریکایی، صدها دانشمند عراق را ترور کرده‌اند. عراق طی ماه رمضان اخیر شاهد بیشترین حملات تروریستی از سال 2008 تاکنون بوده است.
جلال طالبانی
یک منبع خبری از «اتحادیه میهنی کردستان عراق» از بازگشت «جلال طالبانی» رئیس‌جمهور این کشور در آینده نزدیک خبر داد. طالبانی ماه‌هاست که برای مداوا در آلمان به سر می‌برد. خبرگزاری «شفق‌پرس» به نقل از این منبع افزود: احتمالا طالبانی تا دو هفته بعد از عیدفطر به عراق برمی‌گردد و شرایط جسمانی او به گونه‌ای است که امکان بازگشت و مداوا در عراق برای وی وجود دارد.

 


بیش از 10 هزار نفر آرژانتینی در اعتراض به مطرح شدن انتخاب مجدد «کریستینا فرناندز کرشنر» برای ریاست‌جمهوری در خیابان‌های بوئنوس‌آیرس تظاهرات کردند. در این تظاهرات برخی از نمایندگان احزاب سیاسی هم شرکت داشتند. تظاهرکنندگان همچنین به فساد دولتی اعتراض کردند.

 


در پی حمله هندوها به مسلمانان در منطقه «کشتوار» کشمیر، اعتراضات و درگیری سراسر کشمیر را فرا گرفت.
به گزارش پرس‌تی‌وی، ابتدا و در روز عید فطر شماری از هندوها به مسلمانان در منطقه «کشتوار» واقع در جنوب شرق «سرینگر» مرکز کشمیر حمله کردند. در پی این حادثه بیشتر شهرهای کشمیر ناآرام شد.
در ناآرامی‌های روز نخست دست کم 30 نفر زخمی شدند که حال دو تن از آنها وخیم گزارش شده است. اما در مورد تعداد زخمی‌های درگیری‌های گسترده در محله‌های سرینگر و چند شهر دیگر کشمیر گزارشی نرسیده است.
نیروهای پلیس به بهانه جلوگیری از گسترده‌تر شدن اعتراضات، رهبران برجسته مسلمانان را تحت بازداشت خانگی قرار داده‌اند.
با این حال، «سیدعلی شاه‌گیلانی» رهبر «کنفرانس حریت» از مردم کشمیر خواست در سراسر کشمیر دست به اعتصاب و تظاهرات بزنند. وی همچنین خواستار مجازات نیروهای امنیتی هندی به خاطر نقش حقوق بشر و خشونت نسبت به بومیان کشمیری شد.
احساسات استقلال‌طلبانه و ضدهندی مردم منطقه کوهستانی کشمیر، بارها در روابط میان هند و پاکستان تنش ایجاد کرده است. این دو کشور مدت 60 سال است که بر سر مالکیت کشمیر با هم اختلاف دارند. هم‌اکنون کشمیر به دو بخش تحت کنترل هند و تحت کنترل پاکستان تقسیم شده است؛ با این حال، دو کشور فوق هر کدام مدعی مالکیت تمام کشمیر هستند.
با توجه به مناسبات دوستانه «نواز شریف» نخست‌وزیر پاکستان با مقامات هندی، بعید به نظر می‌رسد که تحولات جاری کشمیر باعث بحران تازه‌ای میان دو کشور شود.
نواز شریف در آخرین اظهاراتش اعلام کرد، مشتاقانه منتظر ملاقات با «مانموهان سینگ» نخست‌وزیر هند در اسلام‌آباد است.

 


صدها تن از مردم آدانای ترکیه علیه دولت این کشور تظاهرات کردند و با نیروهای پلیس درگیر شدند.
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، صدها نفر از مردم شهر «آدانا» واقع در جنوب شرق ترکیه جمعه شب، در حالی که علیه دولت آنکارا شعار می‌دادند، به سوی مأموران پلیس سنگ پرتاب کردند. معترضان خشمگین به سمت خودروهای پلیس یورش بردند و یک دستگاه خودرو را واژگون و سه مأمور پلیس را مجروح کردند.
در این جنگ و گریز خیابانی، نیروهای ضدشورش هم 11 معترض را دستگیر کردند.
در مورد علت وقوع این تظاهرات توضیحاتی گزارش نشد و فقط اعلام گردید که معترضان ابتدا مقابل ساختمان دادگاه آدانا اجتماع کردند و از آنجا تظاهرات آنها آغاز شد.
در حال حاضر سه نوع تظاهرات ضددولتی در ترکیه برگزار می‌شود؛ در شهرهای مرکزی به ویژه در آنکارا و اسلامبول مردم علیه همسویی «رجب طیب اردوغان» نخست‌وزیر ترکیه با غرب تظاهرات می‌کنند؛ در شهرهای جنوبی علیه مشکلاتی که به علت دخالت آنکارا در سوریه برای مردم مرزنشین ترک ایجاد شده است، تظاهرات می‌شود و در شهرهای شرقی و جنوب شرقی ترکیه مثل دیاربکر و آدانا نیز معمولا‌ کردها به خاطر مطالبات خود، علیه دولت دست به تظاهرات می‌زنند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10