(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 27 مرداد 1392 - شماره 20568

فراخوان اعزام به خدمت فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها
در نیمه نخست سال93 انجام می‌شود
بهره‌برداری از نیمه شمالی خط 3مترو تهران
مسافربرنماهای زورگیر به دام افتادند
با حضور قالیباف انجام شد
مراسم افتتاح 4 ایستگاه آتش‌نشانی
واکسن‌های ایرانی عارضه ندارند
مخالفت تولیدکنندگان دارو با تغییر نرخ ارز دارو
آغاز به کار شورای چهارم تهران از 12 شهریور
هکرهای کلاه‌سفید به 41 سایت در سمنان نفوذ کردند
حوادث کوتاه از کشور
معاون شهرسازی و معماری شهرداری اعلام کرد
تسهیلات ویژه برای احداث پارکینگ‌های طبقاتی
دستگیری 3 شیطان صفت پایتخت
قاچاق گندم توسط یکی از کارکنان متولی خرید این محصول در کهگیلویه
کشف مارهای پیتون از یک متل
تصادف 2 کشتی در آبهای فیلیپین
سیل ویرانگر پاکستان با 100هزار قربانی
چفیه فلسطینی بر گردن پادشاه سوئد
   


سازمان وظیفه عمومی ناجا کلیه مشمولان فارغ‌التحصیل دانشگاهی که دارای برگ آماده به خدمت در شهریورماه هستند را برای اعزام فراخواند.
سازمان وظیفه عمومی ناجا طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: کلیه مشمولان فارغ‌التحصیل دانشگاهی که تاریخ اعزام آنان یکم شهریورماه امسال است، موظفند روز شنبه دوم شهریورماه در ساعت و محلی که توسط سازمان وظیفه عمومی ناجا در برگ معرفی‌نامه مشمولان به مراکز آموزش نیروهای مسلح اعلام شده، حضور یابند.
آن دسته از مشمولانی که به هر دلیل تاکنون موفق به دریافت برگ معرفی‌نامه مشمولان به مراکز آموزش نیروهای مسلح نشده‌اند، می‌توانند به نزدیکترین دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) مراجعه و نسبت به دریافت این برگ اقدام و براساس اطلاعات مندرج در آن عمل کنند.
براساس اعلام سایت پلیس، عدم حضور به موقع در زمان و محل‌های تعیین شده غیبت محسوب می‌شود.
کلیه مشمولان اوراق مربوط به اعزام (برگ آماده به خدمت، برگ واکسیناسیون، برگ معرفی‌نامه مشمولان به مراکز آموزش نیروهای مسلح و سایر مدارک موردنیاز از جمله شناسنامه، کارت ملی، و...) را هنگام مراجعه به محل اعزام، به همراه داشته باشند.

 


معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه تکمیل خط 3مترو تهران در اولویت اصلی اقدامات این حوزه قرار دارد، گفت: نیمه شمالی خط 3مترو تهران در سه ماهه اول سال93 تکمیل و آماده بهره‌برداری خواهدشد.
سیدجعفر تشکری هاشمی با بیان این مطلب اظهار کرد: خوشبختانه عملیات اجرایی نیمه جنوبی خط3 مترو تهران به اتمام رسیده و به طول 12کیلومتر حدفاصل آزادگان تا چهارراه ولی‌عصر(عج) هم به اتمام رسیده و این بخش از خط به زودی به بهره‌برداری خواهدرسید.
وی همچنین درخصوص بهره‌برداری از ایستگاه‌های باقی مانده نیمه مرکزی خط3 مترو تهران نیز گفت: 2ایستگاه میدان ولیعصر(عج) و خیابان فاطمی در نیمه مرکزی خط3 مترو تهران به بهره‌برداری نرسیده است که عملیات اجرایی احداث این دو ایستگاه با جدیت درحال پیگیری است و تاکنون بیش از 80درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
تشکری تصریح کرد: باتوجه به اینکه میدان ولیعصر(عج) و تقاطع خیابان فاطمی نقاطی بسیار پرتردد هستند، نمی‌توانیم در این بخش‌ها محدودیت تردد و ترافیکی اعمال کنیم و به روش ترانش باز کارها به پیش ببریم. به همین دلیل عملیات ساخت این ایستگاه‌ها در زیرزمین دنبال می‌شود که امید است دو ایستگاه باقی مانده در بخش مرکزی خط 3مترو تهران نیز طی ماه‌های آتی به بهره‌برداری برسد.
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه تکمیل بخش شمالی خط3 مترو تهران اولویت بعدی اقدامات قرار دارد گفت: امکانات و تجهیزات خط 3 مترو تهران به سمت قسمت شمالی این خط منتقل شده و تونل‌های این بخش از خط درحال حفاری است که امیدواریم در 3ماهه اول سال آینده نیمه شمالی خط3 مترو نیز آماده بهره‌برداری شود.

 


رئیس کلانتری 177 خاورشهر از دستگیری 2 سارق در این منطقه که طعمه‌های خود را به عنوان مسافر شکار می‌کردند، خبر داد.
سروان سعیدرضا جمشیدی رئیس کلانتری 177 خاورشهر در تشریح این خبر گفت: در راستای اجرای طرح امنیت محله محور و مطالبات شهروندان در خصوص برخورد با سارقان در این منطقه دایره تجسس کلانتری تحقیقات خود را در خصوص شناسایی مناطق جرم‌خیز آغاز کردند.
این مقام انتظامی افزود: عصر روز جمعه در راستای اجرای طرح امنیت محله محور، ماموران این یگان هنگام گشت‌زنی در خاورشهر به سرنشینان یک خودروی سواری پراید که در حال پرسه زدن بودند مشکوک شدند.
وی با اشاره به اینکه ماموران بعد از استعلام از مرکز پیام دریافتند از سرنشینان یک خودرو به عنوان مسافربرنمای زورگیر شکایت شده است تصریح کرد: بلافاصله ماموران برای دستگیری آنها وارد عمل شده و به راننده دستور توقف دادند اما آنها به محض مشاهده واحد گشت فرار را بر قرار ترجیح داده و متواری شدند.
کلانتر 177 گفت: با فرار متهمان عملیات تعقیب و گریز پلیسی آغاز و راننده بدون توجه به اخطار پلیس همچنان به فرار خود ادامه داد که طی یک مسیر کوتاهی ماموران موفق شدند خودرو را متوقف و متهمان را که پیاده قصد فرار داشتند دستگیر کنند.سروان جمشیدی در پایان تصریح کرد: در بازرسی از خودرو متهمان که «نادر» و «نعیم» نام داشتند یک کیف زنانه، 3 دستگاه تلفن همراه و 2 قبضه چاقو کشف شد.

 


مراسم افتتاح همزمان 4 ایستگاه آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران پیش از ظهر دیروز با حضور محمدباقر قالیباف و رئیس سازمان آتش‌نشانی شهر تهران و پدر و مادر و همسر شهید امید عباسی برگزار شد.
قالیباف در این مراسم با اشاره به افتتاح همزمان 4 ایستگاه گفت: توسعه ایستگاه‌ها از نظر کیفی و کمی و همچنین تجهیزات در دستور کار شهرداری تهران و به ویژه معاونت خدمات شهری شهرداری تهران بوده است.
وی افزود: براساس برنامه پنج ساله با توجه به شرایط تهران و جمعیتی آن نیازمند به 120 ایستگاه هستیم تا بتوانیم پوشش لازم را در شرایط بحرانی (آتش‌سوزی) داشته باشیم.
شهردار تهران خاطرنشان کرد: تا به امروز تعداد ایستگاه‌های آتش‌نشانی به 103 ایستگاه رسیده که تا پایان سال 92 تعداد ایستگاه‌های شهر تهران به 120 ایستگاه خواهد رسید.
قالیباف تاکید کرد: در بخش تجهیزات و امکانات نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است به طوری که بخشی از تجهیزات و بخش قابل توجهی نیز خارج از کشور تامین شده است و در واقع کمبودی برای تجهیزات وجود ندارد ضمن این که تجهیزات و امکانات براساس استاندارد جهانی و به روز است.
وی ادامه داد: توسعه نیروی انسانی از بعد کمی و کیفی نیز در دستور کار شهرداری و سازمان آتش‌نشانی بوده است و تحولات خوبی نیز در این بخش صورت گرفته است.
شهردار تهران با تاکید بر اینکه تا پایان امسال تعداد ایستگاه‌های آتش‌نشانی به 120 ایستگاه خواهد رسید هم اکنون 9 ایستگاه در دست ساخت است که 70 تا 80 درصد مراحل ساخت آن به اتمام رسیده است.
وی با اشاره به این که کاهش زمان رسیدن نیروهای سازمان آتش‌نشانی به محل حریق یکی از سیاست‌ها و برنامه‌های اصلی شهرداری بوده است، گفت: در این زمینه نیز به آمارهای جهانی نزدیک شده‌ایم.
به گزارش فارس پیش از صحبت‌های شهردار تهران، رضا خوش‌زاد رئیس سازمان آتش‌نشانی شهر تهران با اشاره به افتتاح همزمان 4 ایستگاه در شهر تهران گفت: ایستگاه‌های 101 (تهران‌نو)، 103 (تهرانپارس)، 67 (میدان مولوی- جایگزین)، 102 (بلوار آیت‌الله کاشانی) با افتتاح این 4 ایستگاه خدمت‌رسانی در شهر تهران در شرایط بحرانی و خطر افزایش می‌یابد.
وی تصریح کرد: ایستگاه 67 میدان مولوی ایستگاه جایگزین در منطقه 12 است.

 


رئیس انجمن علمی میکروب‌شناسی ایران آخرین وضعیت تولید واکسن در کشور را تشریح کرد و به اعلام نظر در خصوص کیفیت واکسن‌های ایرانی پرداخت.
دکتر محمد مهدی فیض‌آبادی با بیان اینکه میکروب‌شناسی در حوزه‌های مختلفی از پیشگیری و تشخیص بیماریهای عفونی، کنترل عفونتها،‌ زیست‌فناوری، ساخت فرآورده‌های بیولوژیک و پاک‌سازی محیط از عوامل مضر برای سلامتی انسان و سایر جانداران به کار می‌رود، گفت: این علم می‌تواند علاوه بر نقش‌آفرینی خود در سلامت جامعه انسانی به بهداشت دام‌ها و افزایش سرمایه ملی دامی کشور کمک کرده و سودآوری را از طریق محصولات دامی افزایش دهد. همچنین در امر بهداشت عمومی انسان و آبزیان کمک شایان توجهی ارائه می‌کند.
وی با بیان اینکه در حوزه سلامت انسان‌ها و همچنین دام‌ها و حیوانات اهلی در کشور ما بیماری‌های عفونی متعددی وجود دارد که پیشکسوتان علم میکروب‌شناسی از دهه‌های گذشته این بیماری‌ها را با تولید واکسن کنترل کرده و توانسته‌اند همین واکسن‌ها را به عرصه تولید رسانده و همگانی کنند، عنوان کرد: به عنوان مثال واکسن فلج اطفال و واکسن سه‌گانه در ایران توسط بزرگان این رشته تولید شده است.
رئیس چهاردهمین کنگره بین‌المللی میکروب‌شناسی ادامه داد: در حال حاضر میکروب‌شناسان در حال بروز کردن و کاستن از عوارض جانبی این واکسن‌های تولیدی هستند، گفت: به عنوان مثال اکنون محققان کشورمان با موفقیت در حال بهینه‌سازی و تولید واکسن‌های دیفتری، کزاز و سیاه سرفه در کشور هستند.
به گفته فیض‌آبادی، واکسنهای داخلی حائز استانداردهای لازم هستند و همه تلاشها بر بهبود کیفیت واکسن‌هاست.
رئیس چهاردهمین کنگره بین‌المللی میکروب‌شناسی تأکید کرد: مؤسسه‌های تحقیقاتی ایران نه تنها خود اقدام به تولید واکسن می‌کنند، بلکه در ساخت و توسعه صنایع واکسن‌سازی در کشورهای منطقه و دنیا فعال بوده و یادگارهایی را در کشورهای مختلف به جا گذاشته‌اند.
وی از جایگاه فعلی واکسن‌سازی ایران ابراز رضایت کرد و گفت: اغلب واکسن‌های مورد نیاز چه در حوزه سلامت انسان و چه در حوزه دامی در کشورمان تولید می‌شوند مگر آنکه واکسن مختص بیماری‌هایی باشد که در کشور ما شیوع بسیار کمی داشته و یا ناشناخته و جدید هستند که برخی از این‌ها هم از خارج از کشور وارد می‌شوند.
چهاردهمین کنگره بین‌المللی میکروب‌شناسی از ششم تا هشتم شهریور ماه امسال در محل مرکز همایشهای بین‌المللی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار خواهد شد.

 


با وجود اعلام وزارت بهداشت مبنی بر دستور حسن روحانی بر آزادسازی داروهای مانده در گمرک براساس ارز 1226 تومانی، سازمان غذا و دارو می‌گوید: هیچ دستورالعمل جدیدی نداریم، این داروها با تسهیلات بانکی و با نرخ ارز قبلی ترخیص می‌شود. مابه‌التفاوت آن تا ارز 2477 تومانی بدهی شرکت‌ها تلقی می‌شود. قیمت‌گذاری دارو نیز براساس نرخ این ارز انجام شده است.
عباس حاجی‌آخوندی، رئیس سازمان غذا و دارو در گفت‌وگو با فارس، افزود: تاکنون ابلاغیه جدیدی مبنی بر تغییر نرخ ارز برای آزادسازی داروهای مانده در گمرک نداشته‌ایم، همچنان ملاک ترخیص داروهای مانده در گمرک ارز 2477 تومانی است البته از مدتی پیش با هماهنگی بانک مرکزی، گمرک و وزارت بهداشت داروهایی که در گذشته بر مبنای ارز 1226 تومانی وارد گمرک شده‌اند، با همین ارز ترخیص می‌شود اما مابه‌التفاوت قیمت آنها تا ارز 2477 تومانی به عنوان بدهی شرکتهای دارویی در نظر گرفته می‌شود.
وی ادامه داد: در واقع شرکتهای دارویی از تسهیلات دولتی برخوردار می‌شوند تا داروهای خود را که بعضا از سال گذشته بر مبنای ارز مرجع 1226 تومانی سریع ترخیص کنند اما متعهد می‌شوند در اولین فرصت بدهی خود را به بانکها برگردانند.
وی گفت: این تسهیلات برای این است که شرکتهای دارویی به علت کمبود نقدینگی دچار مشکل نشوند و توان آزادسازی داروهای خود را از گمرک داشته باشند.
رئیس سازمان غذا و دارو اضافه کرد: با توجه به این تسهیلات دولتی تاکنون 70 درصد داروهای مانده در گمرک ترخیص شدند.
این درحالی است که رئیس سندیکای تولیدکنندگان دارو اعلام کرد: تولیدکنندگان دارو با ابلاغیه جدید دولت مبنی بر تغییر ارز دارو و بازگشت آن به 1226 تومانی مخالفند.محمود نجفی افزود: با وجود این دولت به دستگاه‌های زیرمجموعه خود درباره بازگشت ارز مرجع برای کالاهای اساسی از جمله دارو به ارز 1226 تومانی ابلاغیه فرستاده است اما تولیدکنندگان داروبا این ابلاغیه مخالف هستند.
وی ادامه داد: اگر تغییر نرخ ارز مرجع برای دارو از ارز 2477 به ارز 1226 تومانی برگردد مشکلات عدیده‌ای برای تولیدکنندگان دارو به وجود می‌آید زیرا اگر این اتفاق بیفتد نرخ دارو نیز تغییر می‌کند درحالی که افزایش قیمت داروهای تولید داخل فقط به خاطر تغییر ارز مواد اولیه دارویی وارداتی نبوده و واردات بسیاری از ملزومات صنایع دارویی با ارز آزاد است ضمن اینکه تورم واقعی بازار داخلی نیز در تغییر قیمت داروهای داخلی موثر بوده است.نجفی گفت: با توجه به اینکه قیمت داروهای خارجی ساخته شده وارداتی مستقیما به قیمت ارز بستگی دارد، ممکن است تغییر ارز دارو و تغییر قیمت این داروها در کشور توجیه به خصوص در مورد داروهای اساسی و یارانه‌ای داشته باشد و اگر این اتفاق برای داروهای وارداتی بیفتد احتمالا کسی مخالف نیست اما در مورد داروهای تولید داخل تولیدکنندگان داخلی مخالف بازگشت ارز دارو به قیمت 1226 تومانی هستند.

 


رئیس شورای اسلامی شهر تهران از آغاز به کار رسمی شورای چهارم از 12 شهریور ماه خبر داد.
مهندس چمران در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه شورای شهر دوره چهارم نخستین جلسه خود را در روز دوازدهم شهریور برگزار و کار خود را به طور رسمی آغاز می‌کند، خاطرنشان کرد: آخرین جلسه شورای شهر سوم نیز قبل از این تاریخ برگزار می‌شود.
رئیس شورای شهر تهران همچنین یادآور شد که صحن علنی شورا برای برگزاری علنی 100 درصد آماده شده است و جلسه هفته گذشته نیز در این سالن برگزار شده است.
وی همچنین درباره احتمال خروج برخی از اعضای جدید شورای شهر از این شورا و رفتن آن به دولت با سایر نهادها نیز، گفت: طبق قانون اعضای علی‌البدل به ترتیبی که رای آورده‌‌اند به شورای شهر ورود پیدا کرده و جای آنها را خواهند گرفت.چمران در مورد شهردار احتمالی پایتخت نیز تصریح کرد: در حال حاضر گزینه نهایی تصدی شهرداری تهران مشخص نشده است و پس از جلسه با اعضای شورای شهر و مشورت و رایزنی با آنها شهردار را انتخاب خواهیم کردو فعلا نمی‌توان درمورد گزینه نهایی شورای شهر برای شهرداری تهران اظهارنظری کرد.

 


رئیس پلیس فتا استان سمنان از دستگیری هکرهای کلاه‌سفید که به 41 وب‌سایت در این استان نفوذ غیرمجاز کرده بودند خبر داد.
سیدعلی میراحمدی در گفت‌وگو با فارس، به تشریح جزئیات این خبر پرداخت و گفت: با کنترل و رصد فضای مجازی توسط متخصصان پلیس فتا مشخص شد، شماری از وب سایت‌های استانی مورد حمله هکری واقع شده است.
میراحمدی گفت: با توجه به حساسیت موضوع، تیم ویژه‌ای برای شناسایی عامل یا عاملان هک و نفوذ به سایت‌ها و وب‌سایت‌های استانی با هدف تامین امنیت در فضای مجازی تشکیل شد.
رئیس پلیس فتا استان سمنان افزود: تیم ویژه پلیس فتا با اقدامات فنی خود در لایه‌های پنهان شبکه‌های اجتماعی و با استفاده از کلیه امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری موفق به شناسایی دو هکر نوجوان شدند.میراحمدی افزود: متهمان در بازجویی‌ها به هک بیش از 41 وب‌سایت اعتراف کردند.
رئیس پلیس فتا استان سمنان گفت: متهمان قصد تخریب یا اقدام خرابکاری نداشته بلکه به دنبال معرفی و شناساندن خود در فضای مجازی بودند.

 


انتقام دانشجو از استاد
اراک- خبرنگار کیهان: رئیس پلیس فتا فرماندهی استان مرکزی گفت: در پی شکایت یکی از استادان دانشگاه مبنی بر هتک حیثیت و نشر اکاذیب علیه وی در فضای مجازی، پیگیری موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.
سرگرد مصطفی نوروزی افزود: کارشناسان بعد از انجام اقدامات فنی متهم را شناسایی و دستگیر کردند. وی گفت: متهم در بازجویی علت این اقدام را عدم کسب نمره قبولی عنوان کرد.
این دانشجو پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.
دریا قربانی گرفت
رودسر- خبرنگار کیهان: رئیس اداره ورزش و جوانان رودسر گفت: جوان 31 ساله شیرازی هنگام شنا کردن در خارج از محدوده طرح سالم‌سازی دریا در ساحل «لله رود» شهرستان رودسر غرق شد. کاوه قدسی تصریح کرد: وی به علت آشنا نبودن با فن شنا جان خود را از دست داد.
انهدام باند سرقت طلا
شهرکرد- خبرنگار کیهان: فرمانده نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری گفت: باند سارقان طلا و جواهرات پیرزنان این استان متلاشی شد.
سرتیپ پاسدار اسرافیل جعفری افزود: اعضای این باند به 3 فقره قتل و 18 فقره سرقت طلا و جواهرات پیرزنان در استان‌های چهارمحال و بختیاری و اصفهان اعتراف کردند. وی تصریح کرد: اعضای این باند با تشکیل پرونده تحویل مقامات قضایی شدند.
غرق شدن در سد
آوج- خبرنگار کیهان: نوجوان 14ساله‌ای که به همراه دوستانش برای شنا به کنار سد خاکی روستای قهوج آوج رفته بود هنگام عبور از عرض سد لیز خورد و به داخل آب سقوط کرد. بر اساس این گزارش، به رغم تلاش‌های فراوان برای نجات جان این نوجوان وی به قعر آب فرو رفت که چند ساعت بعد با تلاش غواصان هلال احمر جسد او از اعماق آب‌های سد خارج شد.
انفجار در کارگاه موزائیک‌سازی
تبریز- خبرنگار کیهان: بر اثر انفجار گاز در محل استراحت کارگران یک کارگاه موزائیک‌سازی در تبریز 3 نفر به شدت مصدوم شدند که توسط ماموران آتش‌نشانی به مراکز درمانی انتقال یافتند. در اثر این انفجار کارگاه موزائیک‌سازی خراب شد.
کشف مواد مخدر
پارس‌آباد مغان- خبرنگار کیهان: فرمانده هنگ مرزی پارس‌آباد مغان گفت: ماموران پاسگاه مرزی پیرایواتلو موفق به شناسایی محل نگهداری مواد مخدر شده و در یک عملیات ضربتی موفق به کشف 195 کیلوگرم مواد مخدر از نوع گراس شدند.سرهنگ اردشیر جوانشیر افزود: در این عملیات یک باند قاچاق مواد مخدر متلاشی شد و یک نفر از اعضای اصلی باند ساکن روستای یاد شده دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شد.

 


معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: در طرح تفصیلی جدید احداث سه طبقه تجاری به عنوان تسهیلات برای سازندگان پارکینگ‌های طبقاتی پیش‌بینی شده است.
به گزارش خبرگزاری فارس، علیرضا جاوید با اشاره به اهمیت پارکینگ‌های عمومی در ضوابط طرح تفصیلی گفت: در طرح تفصیلی تهران موضوع پارکینگ‌‌های عمومی و طبقاتی با نگاه ویژه‌ای دنبال شده است و بنا بر بند 1 مصوبه 436 کمیسیون ماده 5، مالکان املاک با متراژ 1000 متر مربع و بیشتر می‌توانند در صورت اقدام به احداث پارکینگ‌های طبقاتی از تسهیلات این مصوبه بهره‌مند شوند.وی با اشاره به تسهیلات پیش‌بینی شده برای سازندگان این پارکینگ‌ها اظهار داشت: این تسهیلات شامل احداث سه طبقه تجاری است و در پهنه‌های R, M و S (مختلط، سکونت و کار و فعالیت) این زمینه فراهم شده است.
به گفته جاوید، مالکان املاک در پهنه‌های G نمی‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.معاون شهردار تهران در ادامه با اشاره به وضعیت احداث پارکینگ‌های محلی گفت: در این زمینه نیز سازمان نوسازی شهر تهران نسبت به احداث پارکینگ‌های مکانیزه محله‌ای اقدام کرده است که تا دو ماه آینده این پارکینگ‌ها در بافت‌های فرسوده به بهره‌برداری می‌رسد و در اختیار ساکنان مجاور این بافت‌ها قرار می‌گیرد.

 


سه پسر شیطان صفت که در قالب دوستی با زنان و دختران آن‌ها را اغفال می کردند ، در اتوبان تهران قم شناسایی و دستگیر شدند.
سرهنگ عباسعلي محمديان رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ در این باره گفت : هجدهم مرداد ماه مأموران گشت انتظامي در حين گشتزني در بزرگراه تهران – قم به يک دستگاه خودرو 206 سفيد رنگ پارک شده در حاشيه بزرگراه مشکوک شده و در حين بررسي علت توقف خودرو اطلاع پيدا کردند که سه جوان با تهديد زن جواني که توسط آنها مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود، قصد دارند تا وی را مورد آزار و اذيت قرار دهند.
با حضور مأموران هر سه سرنشين این خودرو دستگير و به کلانتري 171 منتقل شدند.با تشکيل پرونده مقدماتي با موضوع آزار و اذيت و به دستور شعبه 101 جزايي دادگاه بخش آفتاب , پرونده برای رسيدگي تخصصي در اختيار پايگاه نهم  پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.
با آغاز رسيدگي به پرونده در پايگاه نهم پليس آگاهي , زن جوان  در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: ساعت 17 روز حادثه در ايستگاه اتوبوس خيابان مدائن نشسته بودم که پسر جواني در نزديکي من نشست و با چرب زباني شماره تلفن همراه خودش را به من داد و از من خواهش کرد تا با او تماس بگيرم. چند ساعت از اين موضوع گذشته بود که با شماره تلفن اين شخص به نام حميدرضا تماس گرفته و او نيز بلافاصله براي همان روز با من قرار ملاقات گذاشت ساعت 8 شب در خيابان شهيد رجايي بود که حميدرضا بر سر قرار آمد و عنوان کرد که با دو نفر از دوستانش و با ماشين به دنبال من آمده و به بهانه دور زدن از من خواست تا سوار ماشینش شوم.
وی افزود : هنوز چند دقيقه اي از سوار شدنم نگذشته بود که راننده 206 اقدام به قفل کردن درب هاي ماشين کرد و زماني که به اين موضوع اعتراض کردم ناگهان حميدرضا و دوستش شروع به ضرب و شتم من کرده و به سرعت از شهر خارج شدند.
با توجه به اظهارات شاکی، کارآگاهان پايگاه نهم به تحقيق از متهمان به نام حميدرضا . ش ( 25 ساله ) , ايمان . ن
( 28 ساله ) و محمد . ک ( 23 ساله) پرداخته و آنها نيز که چاره اي جز بيان حقيقت نداشتند در اعترافات خود عنوان داشتند که با طرح و نقشه قبلي براي آزار و اذيت زن جوان اقدام به ربودن و انتقالش به خارج شهر کرده‌اند.
رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ در ادامه با اشاره به انجام رفتارهاي پرخطر از سوي برخي گروه های سني جوان در سطح شهر تهران و ارائه هشدارهای لازم در این رابطه متأسفانه همچنان شاهد هستيم که برخي از افراد بدون هيچ گونه توجه به آسيب هاي پنهان شده در رفتارهاي پرخطر همچنان اصرار به انجام و تکرار اينگونه رفتارها ازجمله ايجاد روابط نامتعارف و تعريف نشده با افراد ناشناس دارند.
سرهنگ محمدیان در پايان با اشاره به اعترافات صريح صورت گرفته توسط متهمان صدور قرار قانوني براي آنان ازشکات و مالباختگاني که توسط سرنشينان يک دستگاه خودرو سواري 206 سفيد رنگ ، به شيوه و شگردهاي مختلف مورد آزار و اذيت، تهديد و احتمالا سرقت اموال و زورگيري قرار گرفته اند خواست تا برای شناسايي متهمان و طرح و پيگيري شکايات خود به پايگاه نهم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در شهرري – خيابان آستانه مراجعه کنند.

 


رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه گفت: یک محموله 25 تنی گندم قاچاق که از سوی یکی از کارکنان دستگاه‌های متولی خرید گندم در شهرستان صورت گرفته بود شناسایی و ضبط شد.
سیدباقر افشین صبح دیروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه با بیان اینکه این محموله به مقصد خوزستان حمل می‌شد اذعان داشت: بازرسان صنعت و معدن با همکاری نیروی‌انتظامی شهرستان موفق به کشف این محموله شدند.افشین با اذعان به اینکه این تخلف از سوی یکی از کارکنان متولی خرید گندم در شهرستان انجام شده بود افزود: در راستای مبارزه با قاچاق کالا، ماموران صنعت و معدن و نیروی انتظامی از حمل محموله گندم قاچاق به خارج از شهرستان جلوگیری به عمل آوردند.

 


مسئولان حمایت از حقوق حیوانات از کشف 40 مار پیتون کوچک آفریقایی در اتاق یک متل در کانادا خبر دادند.
پلیس «اٌنتاریو» در حالی این حیوانات را داخل ساختمان متل پیدا کرد که زندگی‌شان به دلیل از دست دادن شدید آب بدن و نگهداری در فضای بسیار کوچک و محدود در معرض خطر نابودی قرار داشت.
ماموران پلیس اٌنتاریو با حضور در اتاق این متل با چهار ظرف روبرو شدند که هر کدام محتوی تعداد زیادی مار پیتون بودند.
گزارشی از صاحب این مارها منتشر نشده اما شواهد حاکی از آن است که از این حیوانات تا پیش از انتقال به متل به خوبی نگهداری شده است.به گزارش یونایتدپرس، اغلب پیتون‌های آفریقایی به دلیل اندازه کوچکشان به عنوان حیوان خانگی نگهداری می‌شوند. اما طبق اعلام انجمن حمایت از حقوق حیوانات در «اٌنتاریو» مالکیت خصوصی پیتون‌ها ممنوع است.

 


بر اثر برخورد یک کشتی باری با یک کشتی مسافربری در آب‌های فیلیپین دست‌کم 26 تن جان باختند.
بنابر اعلام مقام‌های محلی فیلیپین، عصر جمعه یک کشتی باری و یک کشتی مسافربری در نزدیکی شهر «سبو» با یکدیگر برخورد کردند که در پی آن 26 تن کشته و بیش از 200 تن ناپدید شدند.
آخرین آمار گارد ساحلی فیلیپین حاکی از آن است که کشتی مسافری حامل 752 مسافر و 118 خدمه بود. نجات‌یافتگان این حادثه اظهار داشتند: پس از وقوع حادثه صدها سرنشین کشتی مسافربری خود را به داخل آب انداختند و خدمه کشتی نیز جلیقه نجات بین آنان توزیع کردند.
خبرگزاری فرانسه نیز در گزارشی نوشت: این کشتی در فاصله 30 دقیقه پس از حادثه در آب غرق شد.

 


بارش‌های موسمی و وقوع سیلاب‌های ویرانگر در پاکستان در چند روز گذشته، بیش از 100 هزار نفر را دچار آسیب و خسارت کرد.
به گزارش فارس از لاهور، بر اثر بارندگی‌های سیل‌آسا در پاکستان تاکنون 98 تن کشته و بیش از 100 هزار نفر نیز دچار آسیب شدند.
این بارش‌ها باعث تخریب و آبگرفتگی صدها باب منزل مسکونی، تلف شدن دام‌ها و تخریب زمین‌های کشاورزی در نقاط مختلف این کشور، به خصوص ایالت «پنجاب» شده است.
همچنین بر اثر این بارندگی‌ها، بیش از 200 روستا تخریب و بیش از 150 روستا نیز در معرض وقوع سیل قرار دارند.
این در حالی است که سازمان هواشناسی پاکستان همچنان درباره وقوع سیل در لاهور، راولپندی و منطقه کشمیر تحت کنترل هند هشدار داده است.
این سازمان همچنین درباره بالا رفتن آب رودخانه‌ها در پاکستان، افغانستان و حوضه رودخانه‌های هند در 24 ساعت آینده هشدار داده است.
به گفته رئیس «کمیته مقابله با سیل فدرال»، در حال حاضر، زمین‌های این مناطق نیز به خاطر بارش‌های چند روز پیش دیگر ظرفیت جذب آب بیشتر را ندارد و این در حالی است که موج جدیدی از بارش‌ها برای 10 روز دیگر پیش‌بینی شده است.
بارش باران‌های موسمی در پاکستان هر ساله تلفات و خسارات سنگینی به مردم و دولت این کشور وارد می‌کند.

 


فلسطینیان مقیم سوئد به منظور تقدیر از موضع استکهلم در قبال فلسطین دو چفیه به پادشاه این کشور و همسرش هدیه دادند.
مطبوعات سوئد تصویر «کارل گوستاو» پادشاه این کشور و ملکه «سیلویا» را در جریان سفر به شهر «هرنوساند» منتشر کردند، در حالی که چفیه فلسطینی بر گردن داشتند که بر روی آن نوشته شده بود: «مسجدالاقصای ما، نه هیکل آنان».
چفیه فلسطینی سمبل زندگی ساده کشاورزی و شورش علیه ظلم است که نمادی از مظلومیت مردم فلسطین محسوب می‌شود.
اما این موضوع در مطبوعات سوئد جنجال زیادی به پا کرد. گروه‌های فشار راستگرای هوادار رژیم صهیونیستی به سرعت در این زمینه موضع گرفتند.
«لز آبراهاموویچ» از ائتلاف اروپایی «حمایت از اسراییل» گفت: پادشاه و ملکه نباید این شال را به گردن می‌انداختند، چون دارای شعاری علیه حق یهودیان در قدس است، همراهان پادشاه نیز می‌بایست درباره شعار نوشته بر روی این شال تحقیق می‌کردند.
اما «پارتل ترنرت» مسئول اطلاع‌رسانی دفتر پادشاه گفت: اعطای هدیه به پادشاه و حتی گل در زمان رسیدن به شهر هرنوساند امری طبیعی بوده است.
وی افزود: علت اقدام فلسطینیان، تقدیر از پادشاه به خاطر اعطای پناهندگی در سوئد و موضع استکهلم نسبت به موضوع فلسطین است.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10