(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 27 مرداد 1392 - شماره 20568

حدیث دشت عشق
فرار یک مربی از اخراج و تلاش بازیکنان پرسپولیس برای دوری از حاشیه
روزهای متفاوت استقلال و سپاهان در لیگ برتر
اخبار کوتاه از فوتبال
آغاز مرحله دوم لیگ دوومیدانی
دیدار تیم ملی والیبال در مسکو با ایتالیا و روسیه
آغاز دور جدید تمرین‌های تیم ملی وزنه‌برداری در تهران
۶۰ روز تا جهانی
بازیهای آسیایی نوجوانان-نانجینگ
قاسمی: با این سرمایه‌گذاری‌ها می‌خواهند از اوسین بولت جلو بزنم
جهش علی اکبری به رتبه چهارم سنگین وزن‌های کشتی فرنگی
   


به یاد شهید «علیرضا پادرختی»
رزمنده لشکر امام‌حسین(ع)!
سال 1346 آن زمان که خاک تیره، دستان گرم فصلی سبز و خرم را در دستانش می‌فشرد؛ متولد شد.
کودک چند ساله‌ای بیش نبود که دستان سخاوتمند پدر او را ترک گفت اما صبری سهمگین در دیدگانش موج می‌زد و با آنکه ذهنش سوگوار فقدان پدر بود، با همه‌کس مهربان و صمیمی بود و رفتار نیکویش زبانزد همگان. کوله‌بار معرفت را نیز تا مقطع سیکل بر دوش گرفت.
آن زمان که مردی آسمانی در زمین ظهور کرد «علیرضا» سن چندانی نداشت اما به چشم عقل، او را دید و به پای دل، او را در به ثمر رسیدن اهدافش با شرکت در تظاهرات‌ها یاری رساند. سپس آن‌گاه که خاک وطن از غریب‌‌ترین زخم روزگار می‌گریست و از درد به خود می‌پیچید، علیرضا پس از طی دوران آموزش نظامی در «کاشان»، سر در دامان مام وطن نهاد تا زخمش را تسکین دهد.سه سال و اندی قلب خود را در دست گرفت و بیقرار به دنبال لاله‌زار عشق، به صحرای جنون زد تا با فانوس‌های ستارگان دلیری، در سپیده‌دم بیداری، نوید طلوع آفتاب را سر دهد.
وی مدتی طولانی در قسمت مهندسی لشکر 14 امام‌حسین(ع) در جرگه سنگرسازان بی‌سنگر بود و با آنکه زخمدار تیغ ناجوانمردان شده بود، دست از حرکت برنمی‌داشت تا آنکه سرانجام با اصابت ترکش توپ، ردای سرخ شهادت را به تن کرد.
شهید «علیرضا پادرختی»، سال 1346 در خوراسگان متولد شد و در 31/3/1366 در منطقه «ماووت» مرز بانه به شهادت رسید.

 


هفته پنجم رقابت های لیگ برتر با پیروزی سرخابی‌ها، ناکامی اصفهانی‌ها، شکست گیلانی‌ها و صعود نفت تهران به رده سوم پیگیری شد. ضمن اینکه در این هفته نخستین پیروزی فجر بدست آمد و سپاهان و راه‌آهن هم دومین باخت متوالی خود در لیگ سیزدهم را تجربه کردند.
هفته پنجم از رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور طی روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار شد که با برتری فولاد خوزستان، استقلال، پرسپولیس، نفت تهران و فجرسپاسی شیراز، توقف صبای قم و ذوب‌آهن در خانه و شکست سپاهان و گیلانی‌ها همراه شد.
در روز نخست این هفته استقلال در پیش بازی لیگ قهرمانان آسیا، شکست برابر داماش در زمین ورزشگاه عضدی را با برد 2 بر یک عوض کرد، بردی که استقلالی‌ها آن را مدیون تجربه و ضربه تمام کننده فرهاد مجیدی هستند. استقلال با این برد برای دیدار با بوریرام روحیه بالاتری را بدست آورد. البته داماشی‌ها که داور را مقصر این باخت دانستند، از رسیدن به نخستین برد خود در لیگ سیزدهم محروم شده و به رده چهاردهم سقوط کردند.
دیدار تراکتورسازی با مس کرمان، نخستین بازی روز دوم از هفته پنجم بود، جائیکه تراکتوری‌ها پس از دو پیروزی خارج از خانه برابر ذوب‌آهن و سپاهان، در اندیشه نخستین پیروزی خانگی در فصل جاری بودند اما دفاع و یا به زعم مجید جلالی، ضد فوتبال مردان یاوری مانع از رسیدن به این تبریزی به هدفش شد. با این تساوی تراکتورسازی دو پله در جدول سقوط کرد. نماینده کرمان تنها تیمی است که 4‌مساوی در 5 هفته نخست بدست آورده است.
در ورزشگاه آزادی هم مردان 10 نفره علی دایی با گلزنی امید عالیشاه برابر ملوان به پیروزی دست یافتند تا با لطف این 3 امتیاز خانگی، شکست برابر سایپا را جبران کرده، حاشیه‌ها را از تیم خود دور کنند و با یک پله صعود به رده چهارم برسند.
فولاد خوزستان نیز به لطف گلزنی پریرا از روی نقطه پنالتی تیم راه‌آهن را در ورزشگاه تختی تهران شکست داد تا همچنان موقعیت خود را در بالای جدول حفظ کند. شاگردان فرکی با این نتیجه چهارمین برد متوالی خود را بدست آورده و دومین شکست متوالی در لیگ را به راه‌آهن تحمیل کردند.
یکی از جالب‌ترین دیدارهای هفته بین دو تیم فجرسپاسی و سپاهان اصفهان برگزار شد. در این بازی سپاهان در نیمه نخست با یک گل میزبان شیرازی‌اش را مغلوب کرد اما شاگردان جوان و با انگیزه پیروانی در نیمه دوم شکست را با پیروزی 2 بر یک عوض کرده، دومین باخت متوالی در لیگ سیزدهم را به شاگردان کرانچار تحمیل کردند و باعث سقوط 2 پله‌ای این تیم شدند. فجری‌‎ها که در 4 هفته نخست لیگ، 4 باخت تلخ را تجربه کرده بودند، با این پیروزی راهی را برای فرار از بحران ابتدای فصل پیدا کردند و بر بقای پیروانی روی صندلی داغ مربیگری این تیم مهر تائیدی زدند. سپاهانی ها که سالهاست برای اصفهان حکم «گز» شیرین فوتبال را دارد این روزها خیلی هم شیرین نیست!
در قم صبایی ها شکست 2 بر صفر خانگی برابر گسترش فولاد را با تساوی 2 بر 2 عوض کردند تا سومین شکست متوالی در لیگ سیزدهم را تجربه نکنند. نتیجه‌ای که آنها را در رده هفتم نگه داشت و گسترش فولاد را هم به رده هشتم رساند. ذوب‌آهن هم روند ناکامی‌های خود در لیگ سیزدهم را با تساوی خانگی برابر سایپا ادامه داد، نتیجه‌ای که باعث شد این تیم در رده پانزدهم (یکی مانده به آخر) باقی بماند.
آخرین دیدار هفته نفت تهران در زمین استقلال صنعتی خوزستان به برتری 4 بر 2 دست یافت تا به لطف این پیروزی به رده سوم لیگ برتر صعود کند، جایی‌که شاگردان یحیی گل‌محمدی را بالای سر شاگردان علی دایی قرار داد. با این برد نفتی‌ها بیشترین صعود را در بین تیم‌ها در هفته پنجم لیگ برتر داشتند. استقلالی‌های اهواز هم با این شکست در رده دهم باقی ماندند.

 


استقلال بیش از گذشته آرامش می خواهد
در شرایطی که تیم استقلال می بایست روز چهارشنبه هفته جاری در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف نماینده تایلند برود متاسفانه شاهد آن هستیم که جریانی قصد دارد آبی پوشان را در آستانه این دیدار حساس و ملی به حاشیه و ناکامی بکشاند.هر چند تیم استقلال طی دو هفته اخیر و با کسب 2 پیروزی پیاپی خود را آماده حضور پرقدرت در لیگ قهرمانان آسیا کرده اما بحث اختلاف بین امیر قلعه نویی و فتح الله زاده باعث شده عده ای بدون نگاه به جایگاه ملی استقلال در لیگ آسیا شرایط این تیم را بیش از گذشته به چالش بکشند و از این طریق زودتر به هدف خود دست پیدا کنند.در چنین شرایطی انتظار می‌رود قلعه نویی و فتح الله زاده اگر اختلافی هم با هم دارند با در نظر گرفتن بازی حساس تیمشان مقابل بوریرام و از طرفی احترام به احساسات هودارانشان، آرامش بیشتری را به تیم بازگردانند تا این تیم پرطرفدار با کسب یک پیروزی پر‌گل زمینه صعود خود را از این مرحله قطعی کند.
ارسال مدارک ایران به AFC
مدارک ایران برای کسب میزبانی مسابقات فوتبال جام ملت‌های آسیا در سال 2019 به AFC ارسال شد.حسینی مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال با بیان این مطلب گفت: تمامی مدارک لازم جهت موضوع گرفتن میزبانی جام ملت‌های آسیا در سال 2019 پس از جمع‌آوری تمامی امضاهای دولتی، تنظیم مدارک و تهیه کتابچه‌ مفصلی از امکانات و شرایط میزبانی ایران در ابعاد مختلف، برای کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال شد. ما تمامی مدارک را شنبه (دیروز) به AFC فرستادیم.
بوریرام با روحیه راهی ایران می‌شود
حریف استقلال در لیگ قهرمانان آسیا با پیروزی مقابل حریفش در هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال تایلند با روحیه راهی تهران می‌شود.در هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال تایلند بوریرام در ورزشگاه خانگی خود میزبان چیانگرای یونایتد بود و با نتیجه دو بر صفر به برتری رسید.گل‌های این دیدار را کارملو گونزالس بهترین گلزن این تیم در دقیقه 13 و ادیساک گریسون در دقیقه 83 به ثمر رساند.بوریرام با این برد 52 امتیازی شد و به صدرنشینی خود در لیگ تایلند ادامه داد و با روحیه راهی ایران خواهد شد تا مقابل استقلال صف‌‌‌آرایی کند. این تیم 48 بار دروازه حریفان را گشوده و تنها 15 بار دروازه‌اش باز شده است.نماینده تایلند چهارشنبه ساعت 20:15 در ورزشگاه آزادی از مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف استقلال خواهد رفت.
شکست سنگین شاگردان قطبی در اوزاکا
تیم فوتبال شیمیزو اس پالس در هفته بیست و یکم جی‌لیگ در خانه سرزو اوزاکا متحمل شکست شد.در هفته بیست و یکم جی‌لیگ شیمیزو اس پالس که هدایت آن برعهده افشین قطبی سرمربی سابق تیم ملی ایران و پرسپولیس است در ورزشگاه کینچو شهر اوزاکا میهمان سرزو اوزاکا بود و با نتیجه چهار بر یک متحمل شکست شد.شاگردان قطبی با وجود این باخت با 26 امتیاز در جایگاه سیزدهم باقی ماندند.
تلاش باشگاه استقلال برای تعویق دیدار با راه‌آهن
مسئولان باشگاه استقلال در تلاش هستند دیدار هفته آینده این تیم مقابل راه آهن را یک روز به تعویق بیندازند.این بازی طبق قانون روز یکشنبه قرار است برگزار شود اما آبی پوشان تلاش می کنند تا با توجه به بازی سنگین آسیایی در روز چهارشنبه این دیدار به تعویق بیفتد.
جعفری: به پیروانی تذکر دوستانه دادم نه اولتیماتوم
مدیرعامل باشگاه فجرشهید سپاسی با تمجید از عملکرد تیمش مقابل سپاهان می‌گوید قبل بازی به پیروانی اولتیماتوم نداده و صحبت‌های او تنها تذکری دوستانه داده است.جعفر جعفری درباره پیروزی دو بر یک فجر شهید سپاسی مقابل سپاهان و کسب اولین سه امتیاز فصل، بیان کرد: سرمربی تیم یکسری تغییرات در تیم اعمال کرد و باعث برتری ما شد. همچنین اگر مهاجمان تیم کمی دقت می‌کردند با نتیجه‌ چهار بر یک از زمین بیرون می‌آمدیم.
انتقاد ترکی از جامعه داوری
محسن ترکی گفت: بسیاری از مشکلات ما در داوری کشور، ناشی از خود جامعه داوری است.داور بین‌المللی فوتبال با ابراز گلایه از برخی مشکلات جامعه داوری کشور اظهار کرد: پیش از این، بسیاری از مشکلات خود را با فدراسیون فوتبال مطرح می‌کردیم و از آن‌ها برای حل مشکلات داوری کمک می‌خواستیم، اما امروز متوجه شده‌ایم که بسیاری از مشکلات مربوط به خود جامعه داوری است.وی ادامه داد: احترام و شخصیت یک داور از اهمیت زیادی برخوردار است اما متاسفانه این شأن و منزلت نزول کرده است. متاسفانه در یکی از برنامه‌های تلویزیونی هفته گذشته هر چقدر که از صحبت‌های یک بازیکن باتجربه لذت بردم، از صحبت‌های یک داور قدیمی متاسف شدم.

 


مرحله دوم لیگ دوومیدانی جمعه اول شهریور در مجموعه آفتاب انقلاب تهران برگزار می‌شود.
این مسابقات با حضور تیم‌های پیکان تهران، نفت تهران، زنجان، هتل ورزش قزوین، مجتمع صنعتی پترو آوران خراسان رضوی، کانون حسنات اصفهان و مقاومت خوزستان برگزار می‌شود.در مرحله نخست این رقابت ها که 31‌خرداد‌ماه برگزار شد تیم های پیکان با 199 امتیاز، نفت با 177 امتیاز و مقاومت خوزستان با 75 امتیاز به ترتیب در مکان‌های اول تا سوم قرار گرفتند.

 


تیم‌های ملی رده‌های مختلف سنی والیبال در روزها و هفته‌های آینده با برنامه‌های فشرده‌ای مواجه هستند که خبر از روزهای شلوغ والیبال می دهند.
تیم والیبال جوانان ایران که خود را برای حضور در مسابقات جهانی این رده سنی آماده می‌کنند، طی روزهای آینده به این مسابقات اعزام خواهند شد.رئیس فدراسیون والیبال در این باره توضیح داد: علاوه بر تیم جوانان ما در رده زیر 23 سال و نیز تیم ملی «ب» اردوها را پی گرفته‌ایم که در این بین تیم زیر 23 سال ایران عازم جام ریاست جمهوری قزاقستان خواهد شد.محمدرضا داورزنی افزود: تیم ملی بانوان ایران نیز در مسابقات جام ملت‌ها شرکت می‌کند و در مسابقات انتخابی رقابتهای جهانی 2014 میزبان تیم‌های ملی پاکستان، بحرین و اندونزی هستیم که با پشت سر گذاشتن این مرحله برای رقابت‌های جهانی گام خواهیم برداشت.داورزنی در خصوص دیدارهای تدارکاتی تیم ملی بزرگسالان تصریح کرد: تیم ملی بلافاصله بعد از مسابقات انتخابی 2014 در تهران عازم مسکو می‌شود تا دو بازی تدارکاتی مقابل روسیه و ایتالیا را در آنجا برگزار کند و پس از آن در رقابتهای جام ملت‌های آسیا شرکت خواهد کرد.وی در بخش دیگری از صحبت های خود با تکذیب مطالب منتشر شده که او را متهم به کارشکنی علیه سلطانی‌فر می کنند گفت: کدام انسان بیماری از وزیر پیشنهادی حمایت می کند و یک روز قبل برای همان فرد کارشکنی می کند؟ این مطالبی که علیه من منتشر شده کثیف ترین نوع تخریب یک فرد است و مطمئن باشید که از منتشر کننده آن شکایت خواهم کرد.

 


دور جدید تمرینات تیم ملی وزنه برداری ایران از صبح دیروز با حضور 11 وزنه بردار در محل کمپ تیم‌های ملی آغاز شد.
ملی پوشان وزنه برداری ایران که برای سپری کردن یک اردوی 20 روزه راهی منطقه آزاد ارس شده بودند، پس از پایان این اردو دوباره به کمپ تیم های ملی برگشتند تا در فاصله 60 روز تا آغاز رقابتهای جهانی لهستان، تمرینات خود را در مجموعه ورزشی آزادی پیگیری کنند. مجید عسگری (62 کیلوگرم)، جابر بهروزی و سجاد بهروزی (69‌کیلوگرم)، رسول تقیان (77 کیلوگرم)، امین زارعی و علیرضا دهقان (94 کیلوگرم)، کیا قدمی، حامد مجیدی و محمدرضا براری (105 کیلوگرم) و بهادر مولایی و علیرضا سلیمانی (105+‌کیلوگرم) نفراتی بودند که صبح دیروز زیر نظر مربیان تیم ملی تمرین کردند.غایبان این تمرین هم سهراب مرادی و رشید شریفی بودند که به دلیل آسیب دیدگی نتوانستند تا پایان اردوی ارس در کنار دیگر ملی پوشان حضور داشته باشند. مرادی همزمان با تمرین صبح، خود را به محل کمپ تیم های ملی رساند تا از بعدازظهر تمرینات خود را از سر بگیرد اما زمان دقیق بازگشت شریفی بستگی به نظر پزشکان دارد.اعضای تیم ملی وزنه برداری پس از یک هفته تمرین در تهران، راهی بجنورد می شوند تا آخرین مرحله اردوی خارج از تهران خود را در خراسان شمالی برگزار کنند.

 


*تیم هندبال نوجوانان ایران در بازی نخست دور دوم خود مقابل کره جنوبی یکی از قدرتهای برتر هندبال آسیا با حساب 29 بر25 مغلوب شد.بازی بعدی ملی پوشان ایران امروزمقابل عربستان خواهد بود.
*رقابتهای جودوی دومین دوره بازیهای آسیایی نوجوانان در شرایطی آغاز شد که در بخش پسران محمدرضا صدیقی در دور نخست وزن 55 - کیلوگرم به «جانگ لی تائه» از کره جنوبی با یک امتیاز وازاری باخت و از دور مسابقات کنار رفت و در بخش دختران فاطمه شعبانی در وزن 44- کیلوگرم در میان 15 جودوکار، در دور نخست به دیدار «لی دائه چو» از چین تایپه رفت و باشکست برابر این حریف از دور رقابتها حذف شد.
* متین لطف‌الله ‌نسبی پینگ‌پنگ باز پسر تیم ایران در بازی‌های داخل سالن آسیا در دومین دیدارش مقابل نماینده قزاقستان پیروز شد. وی پس از پیروزی مقابل حریف سنگاپوری دیروز در دومین دیدار مقابل پینگ‌پنگ باز قزاقستان با نتیجه سه بر دو پیروز شد.وی صبح امروزدر ادامه مسابقات مقابل نماینده مالزی قرار می‌گیرد.سروش امیری‌نیا، دیگر پینگ‌پنگ‌باز ایران هم در دومین رقابت خود مقابل نماینده فلسطین سه بر صفر پیروز شد.
* محمدحامد بزمی، نماینده شیرجه ایران در بازی‌های آسیایی نوجوانان با رکورد 401 امتیاز راهی فینال شد.

 


ملی‌پوش دوومیدانی ایران گفت: برای حضورم در مسابقات جهانی چه کاری برایم انجام دادند که انتظار رکورد خوب هم داشتند.
رضا قاسمی در مورد عملکردش در مسابقات جهانی دوومیدانی اظهار داشت: از عملکرد خودم راضی نیستم و فکر می‌کنم باید بهتر از رکورد 10 ثانیه و 46 صدم ثانیه می‌دویدم. نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد. یک مقدار استرس داشتم که فکر می‌کنم به خاطر اولین حضورم در مسابقات جهانی بود، اما آنقدری نبود که روی کارم تاثیر گذار باشد.وی ادامه داد: تا 60 متر هم از چند حریف پیش بودم اما یک باره بدنم خالی کرد و عقب ماندم. من برای این رقابت‌ها تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتم و اگر یک مقدار خوش شانس بودم، می‌توانستیم به نیمه‌نهایی برسم.ملی پوش دوی سرعت ایران عنوان کرد: مشهدی یاری از مسئولان فدراسیون گفته است که انتظارمان از قاسمی بالا بود و او باید بهتر می‌دوید، اما سوال من این است که چه کاری برایم کردند که انتظار رکورد خوب هم داشتند؟ شاید بهترین کمپ‌ها و پاداش‌ها را برایم در نظر گرفته‌اند که خودم خبر ندارم. احتمالا مسئولان فدراسیون با سرمایه گذاری که کرده بودند، می‌خواستند «اوسین بولت» را پشت سر بگذارم. قاسمی در مسابقات دوومیدانی قهرمانی جهان که در روسیه در جریان است در ماده 100 متر با رکورد 10 ثانیه و 46 صدم ثانیه از رسیدن به نیمه‌نهایی بازماند.

 


فدراسیون جهانی کشتی جدیدترین رده بندی فرنگی کاران جهان (ماه آگوست) را اعلام کرد که امیرعلی اکبری در رده چهارم وزن 120 کیلوگرم ، بهترین رتبه ایرانی‌ها را به خود اختصاص داده است.
نسبت به رنکینگ ماه گذشته فدراسیون جهانی کشتی، شیرزاد بهشتی طلا (55 کیلوگرم)، از یازدهم به دوازدهم و طالب نعمت پور (84 کیلوگرم) از سیزدهم به چهاردهم سقوط کرده‌اند، اما محمد نوربخش (60 کیلوگرم) از چهاردهم به دوازدهم ، صعود کرده است. ضمن این که هادی علیزاده پورنیا (74 کیلوگرم) رتبه ماه گذشته خود را حفظ کرده است و مهدی علیاری (96‌کیلوگرم) و امیر علی اکبری (120 کیلوگرم) با کسب مدال در بازی‌های دانشجویان جهان در رنکینگ فیلا جهش داشتند.ایران در ماه گذشته در این دو وزن نماینده ای نداشت، اما این ماه علیاری رده هشتم وزن 96 کیلوگرم و علی اکبری رتبه چهارم وزن 120 کیلوگرم را به خود اختصاص داده‌اند. علی اکبری دارنده بهترین رتبه بین فرنگی کاران ایران در این ماه است. ایران همچنان در وزن 66 کیلوگرم در جمع 15 فرنگی کار برتر دنیا نماینده ای ندارد.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10