(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 28 مرداد 1392 - شماره 20569

شماره تماس اضطراری هلال‌ احمر تغییر یافت
وزیر بهداشت: سلامت یکی از دغدغه‌های وزرا و مسئولان دولت است
مرگ 39 نفر بر اثر مصرف الکل در بهار 92
به خاطر عذاب وجدان رباینده
محمد طه پس از 59 روز به آغوش خانواده بازگشت
دستگیری قاچاقچیان و سارقان مسلح در ایرانشهر
حوادث کوتاه از کشور
صدور سند تک برگی برای امام‌زاده‌های تهران
امکان مشاهده اسناد پس از ثبت رسمی در گوشی همراه
توقیف تریلرهای تانکردار حامل فرآورده‌های نفتی قاچاق
مهار آتش در منطقه کلاغ‌نشین گچساران
دستگیری 100 فروشنده تلفن همراه مسروقه در پاتک پلیس
اعدام 3 سارق و آدم‌ربا در کرج
آشپز ژاپنی گوشت زنش را سرو کرد
تخلیه 2250منزل درآتش‌سوزی آیداهو
شیر چینی هم آمد!
تخلیه 17 هزار خانه در سیل روسیه
   


مدیرکنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد نجات جمعیت هلال‌ احمر از واگذاری قطعی شماره اضطراری 112 به این جمعیت خبر داد.
مرتضی مرادی‌پور با اعلام خبر تصویب شماره اضطراری 112 به عنوان شماره ملی امداد و نجات، گفت: این شماره بنا به تصویب کمیسیون تخصصی تنظیم مقررات و ارتباطات، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در 26 خردادماه امسال جایگزین خط تلفن 147 شد.
وی با بیان اینکه هموطنان در صورت مواجهه با سوانح از قبیل زمین لرزه، سیل و آبگرفتگی، برف، کولاک و حوادث برون شهری همچون جاده‌ای، کوهستانی و دریایی یا در صورت نیاز به خدمات امداد و نجات می‌توانند در آینده نزدیک با شماره 112 تماس گیرند، گفت: تفاوت شماره اضطراری 112 با شماره 147 در این است که با توجه به اینکه مطابق با دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور شماره‌های بین 129 تا 110 و 190 تا 199 به عنوان شماره‌های اضطراری تعریف شده‌اند و خارج از این شماره‌ها به عنوان تماس اضطراری شناخته نمی‌شود و تنها به عنوان شماره‌های خدماتی غیراضطراری لحاظ می‌شوند.
مرادی‌پور با بیان اینکه شماره 147 جمعیت هلال‌ احمر نیز علی‌رغم وظایف ذاتی این سازمان به ویژه در شرایط بحرانی که به عنوان متولی اصلی امداد و نجات کشور شناخته می‌شود، به عنوان شماره اضطراری شناخته نمی‌شود، گفت: از این پس با تغییر شماره 147 به 112 هزینه‌های تماس برای هموطنان رایگان است.
وی افزود: شماره 112، شماره بین‌المللی محسوب می‌شود چرا که در حال حاضر در بیش از 100 کشور دنیا به عنوان شماره حساب امدادی محسوب می‌شود و از این پس افراد حتی بدون وجود سیم‌کارت درگوشی تلفن همراه یا در صورت قفل بودن گوشی بدون نیاز به باز کردن قفل گوشی نیز می‌توانند با این خط تماس گیرند.
مرادی‌پور گفت: شماره اضطراری 112 به عنوان شماره درخواست کمک در اکثر گوشی‌های همراه موجود در بازار به صورت خودکار تعریف شده و برقراری تماس در صورت عدم وجود پوشش مخابراتی سیم کارت موجود در گوشی و تنها در صورت وجود پوشش مخابراتی سایر اپراتورهای تلفن همراه بدون محدودیت اپراتورها امکان‌پذیر است.

 


وزیر بهداشت از کسری بودجه 6 هزار میلیارد تومانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد.
سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی صبح دیروز در حاشیه مراسم تودیع و معارفه وزیر بهداشت در سالن همایش رازی در مورد مشکلات اعتباری حوزه سلامت گفت: مسئله سلامت مشکل همه دولت‌ها بوده است اما در طول سالهای بعد از انقلاب خدمات ارزنده‌ای ارائه شده است ما سعی می‌کنیم ضمن ادامه نکات مثبت دولتهای گذشته، کمبودها را به تدریج از بین ببریم.
وی در مورد کاهش درآمد در حوزه وزارت بهداشت افزود: محدودیت و مشکلات در اعتبارات برای دولت یازدهم وجود دارد و منحصر به حوزه سلامت نیست بنابراین باید در قالب هیئت دولت و با کمک وزرای اقتصادی به راهکارهایی دست یابیم تا در موارد مهم مانند کالاهای اساسی به خصوص داروهای بیماران صعب‌العلاج با مشکلی مواجه نشویم.
وزیر بهداشت گفت: اجازه بدهید چند ماهی از شروع کار دولت بگذرد تا این آرامش حداکثر تا پایان سال برقرار شود.
وی در مورد برنامه خود در جهت کاهش 30 درصدی هزینه‌ها از جیب مردم گفت: در حال حاضر هزینه‌های پرداخت از جیب مردم از 53 به 70 درصد رسیده است بنابراین نباید انتظار داشته باشیم که هم‌اکنون که در سال سوم اجرای قانون هستیم و هیچ اتفاقی نیفتاده این شیب هزینه باید سریعا تغییر جهت دهد و به 30 درصد برسد.قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: اما این اطمینان را می‌دهیم در ماه‌های آینده این شیب جهتش تغییر کند و سهم مردم در پرداخت‌ها کاهش یابد و به کمک دولت به پوشش حمایتی لازم برسیم و بیمه مناسب برای همه مردم وجود داشته باشد.
وزیر بهداشت در مورد ایجاد کمیته ویژه رسیدگی به حل مشکلات دارویی گفت: این کمیته کار خود را آغاز کرده، اجازه بدهید الان صبح روز دوم کاری بنده است همه ما باید گوشهایمان باز باشد نظرات کارشناسی را بشنویم بعد فکر کنیم و براساس آن تصمیم فکری بگیریم تا دچار روزمرگی نشویم و تصمیمی نگیریم که منابع را هدر بدهیم شما تحمل کنید مردم تحملشان زیاد است.قاضی‌زاده هاشمی در مورد این سوال که چقدر برای اجرای برنامه‌ها از مردم فرصت می‌خواهید پاسخ داد: از سال گذشته 6 هزار میلیارد تومان و برای امسال نیز 6 هزار میلیارد تومان کسری اعتباری داریم. بنابراین بعد از پرداخت این کسری‌ها باید مدیریت کنیم، راه‌های جدید پیدا کنیم و زمینه حضور بخش خصوصی و خیریه‌ها را بیش از پیش فراهم کنیم.
وزیر بهداشت در مورد همکاری با بیمه نیز گفت: قرار است با وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی جلسه‌ای را برگزار کنیم مشکلات بیمه را در آن بررسی کنیم و رئیس‌جمهور قول داده نهایت تلاش را در این خصوص انجام دهد نسبت به گذشته قضاوتی ندارم بلکه به آینده امیدوارم.

 


رئيس مرکز تحقیقات پزشکی قانونی از مرگ 39 تن بر اثر مصرف الکل در سه ماهه امسال خبر داد.
به گزارش روابط عمومی سازمان پزشکی‌قانونی، محمود خدادوست در مورد آخرین آمار مرگ ناشی از مصرف الکل، گفت: در بهار امسال 39 نفر بر اثر مصرف الکل در کشور جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تغییری نداشته است.وی افزود: از کل فوتی‌های الکل در سه ماهه نخست امسال، 34 تن مرد و پنج تن زن بودند این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل 38 فوتی ناشی از مصرف الکل مرد و یک زن بودند.رئیس مرکز تحقیقات پزشکی قانونی با بیان اینکه در این مدت استان‌های کرمان با 9 فوتی، کرمانشاه با پنج و آذربایجان‌شرقی با چهار مورد بیشترین موارد مرگ ناشی از مصرف الکل را داشتند.

 


کودک 9 ماهه ربوده شده از مقابل مغازه‌ای در تهران پس از نزدیک به دو ماه تلاش خانواده و ناراحتی وجدان رباینده به آغوش پدر و مادر خود بازگشت.
محمد طه کودکی که در 29 خردادماه سال جاری از مقابل مغازه‌ای در تهران توسط فرد ناشناسی ربوده شده بود بالاخره با تلاش بی‌وقفه خانواده و رسانه‌ها به ویژه برنامه «ماه عسل» شبکه 3 سیما در ماه مبارک به خانه برگشت.
یکی از اقوام محمد طه در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران گفت: باجناق رباینده در تماس با خانواده کودک با اشاره به ناراحتی وجدان رباینده از این حادثه از پدر محمد طه خواسته بود که بدون دخالت دادن پلیس می‌تواند فرزندش را تحویل بگیرد.مادر محمد طه نیز در حالی که از خوشحالی در پوست خود نمی‌گنجید پیدا شدن فرزندش را از معجزات امام هشتم(ع) دانست و گفت: محمد طه از لطف امام رضا(ع) به آغوشم بازگشت.
بنابراین گزارش محمد طه شنبه شب در حالی که داخل یک سبد قرار گرفته بود و شماره تماس پدرش نیز روی لباسش سنجاق شده بود در مسجد امام‌رضا(ع) در مجیدیه تهران پیدا شد.
خادم مسجد وقتی با این صحنه مواجه شده بود بلافاصله به شماره تماسی که روی سینه کودک قرار داده شده بود تماس گرفته و خبر خوش پیدا شدن محمد طه را به خانواده‌اش می‌دهد.
این گزارش می‌افزاید: خانواده بلافاصله پس از تحویل گرفتن کودک خود به میمنت این حادثه خوش و مبارک و پیدا شدن فرزندشان در مسجدی به نام نامی امام هشتم(ع) برای ادای نذورات خود به پابوس امام رضا(ع) رفتند.
پدر و مادر محمد طه در اولین واکنش خود نسبت به این حادثه در پیامی از تمام شهروندان تشکر و تاکید کردند: «در طول مدت 59 روزی که محمد طه گم شده بود، بسیاری از شهروندان که تاکنون آن‌ها را ندیده و نمی‌شناسیم، با ارسال پیامک‌های متعدد عنوان می‌کردند که هر روز و در هنگام نماز در حال دعا کردن هستند تا خداوند محمد طه را به ما بازگرداند؛ خیلی از مردم در پیامک‌های خود عنوان کرده بودند که برای پیدا شدن محمد طه نذر کرده‌اند؛ ما نیز تصمیم گرفتیم تا اگر خداوند پسرمان را به ما بازگرداند، اولین کارمان این باشد که محمد طه را به زیارت امام رضا ببریم و حالا که پسرمان در مسجدی به نام امام رضا پیدا شده، واقعا نمی‌دانیم چگونه احساس خود را بازگو نماییم. فقط در آخر باز هم از مردم تشکر می کنیم که در طول این مدت ما و محمد طه را فراموش نکردند و اطمینان داشتیم که با وجود تمامی این دعاها، سرانجام روزی پسرمان به نزد ما بازمی‌گردد.»
سرهنگ عباسعلی محمدیان رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به تلاش‌های کارآگاهان برای یافتن ربایندگان گفت: محمد طه توسط زنی حدودا 35 ساله با روسری قرمز و مانتوی بنفش ربوده شده بود.
این زن پس از اقدام به ربایش کودک و پیش از خروج مادر وی از داخل مغازه اسباب‌فروشی به سرعت از محل متواری شده بود.
همزمان با این تلاش‌های کارآگاهان پدر و مادر محمد طه نیز با انتشار تصاویر فرزند ربوده شده خود از طریق روزنامه‌های کثیرالانتشار و همچنین برنامه‌های تلویزیونی در ماه مبارک رمضان اقدام به کارهای تبلیغاتی گسترده در شب‌های احیا در مساجد و تکایا و حتی نماز عید فطر کرده بودند.

 


فرمانده انتظامی ایرانشهر گفت: ماموران انتظامی این شهرستان در درگیری با قاچاقچیان و اشرار مسلح 296 کیلوگرم تریاک را به همراه سه قبضه سلاح کشف و سه نفر را نیز دستگیر کردند.
سرهنگ علی ملکی آهنگران روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: قاچاقچیان مواد مخدر در اطراف شهرستان ایرانشهر اقدام به دپوی مواد مخدر کرده بودند تا در فرصتی مناسب آنها را در سطح کشور توزیع کنند که ماموران انتظامی با آنها درگیر شدند.
وی افزود: در درگیری با قاچاقچیان سه دستگاه خودرو و یک دستگاه موتورسیکلت از اشرار و قاچاقچیان مسلح کشف و ضبط شد.وی همچنین از دستگیری سارقان مسلح جنوب استان سیستان و بلوچستان از سوی ماموران انتظامی ایرانشهر خبر داد و گفت: ماموران انتظامی این شهرستان روز شنبه باند سه نفره سارقان مسلح که در شهرهای جنوب استان سیستان و بلوچستان اقدام به سرقت می‌کردند شناسایی و دستگیر کردند.

 


دستگیری دزد طلای کودکان
اراک- خبرنگار کیهان: فرمانده نیروی انتظامی اراک گفت: بدنبال شکایت چند نفر از شهروندان مبنی بر سرقت طلای دختربچه‌ها هنگام بازی آنان، دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت. سرهنگ ویسمه‌ای افزود: مأموران نیروی انتظامی موفق شدند ظرف 48 ساعت سارق را شناسایی و دستگیر کنند. وی تصریح کرد: سارق که یک زن است در بازجویی‌های پلیس به 11 فقره سرقت طلا و جواهرات از دختربچه‌ها اعتراف کرده است.
سقوط سنگ
آمل- خبرنگار کیهان: یک دستگاه خودروی پراید که در حال عبور از جاده هراز بود، در منطقه ییلاقی «چلاو» یک سنگ 500 کیلویی بر روی آن سقوط کرد. در اثر این حادثه یک نوجوان 17 ساله جان خود را از دست داد. همچنین تصادف یک دستگاه کامیون با یک دستگاه خودروی سواری در جاده هراز 6 مجروح به جای گذاشت. مجروحان این سانحه در بیمارستان 17 شهریور آمل بستری شدند.
آتش در انبار کارتن
مشهد-ایسنا: مدیر حوزه 2 سازمان آتش‌نشانی مشهد گفت: یک انبار ضایعات کارتن ظهر دیروز در کیلومتر 6 جاده کلات دچار حریق شد و یک سوم انبار در آتش سوخت. وی افزود: این آتش‌سوزی خسارت جانی در برنداشت و علت این حادثه در دست بررسی است.

 


ثبت اسناد استان تهران برای امام‌زاده‌های تهران سند تک برگی صادر می‌کند.
سیدصادق سعادتیان مدیرکل ثبت اسناد استان تهران اعلام کرد: اداره کل ثبت استان تهران آمادگی دارد به استناد اسناد وقفی و مدارک مورد نیاز از سوی اداره اوقاف در کوتاهترین زمان سند تک برگ وقفی برای امام‌زاده‌های تهران صادر کند.
وی در گفت‌وگو با مهر در پاسخ به این سوال که اداره کل ثبت اسناد کشور چه اقدامی برای مستند‌سازی زمین‌های وقفی انجام داده است گفت: تا پایان سال جاری برای صدور هزار سند مالکیت (یکهزار پلاک ثبتی) اراضی و املاک موقوفه هدفگذاری شده است.
سعادتیان افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد 55 جلد سند مالکیت املاک وقفی در ثبت استان تهران صادر شده و اداره ثبت استان تهران آمادگی دارد با توجه به ظرفیت‌ها و امکانات موجود برای صدور اسناد مالکیت اوقافی اعلام می‌کند چرا که این مهم در قانون برنامه پنجم توسعه هم دیده شده است.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان تهران تاکید کرد: با برنامه‌ریزی دقیقی که انجام شده اماکن و رقبه‌های وقفی در استان که سند مالکیت ندارند برای آنها سند صادر می‌شود.
همچنین برای صدور سند مالکیت اماکن مقدس و امام‌زاده‌های موجود در استان بعد از ارائه اسناد وقفی و سندهای قابل استناد از سوی اوقاف سند تک برگ وقفی صادر می‌شود.
حدود ده هزار و پانصد رقبه در تهران است که برای ده هزار از موقوفات سند مالکیت صادر شده و حدود 3 هزار و 42 موقوفه، 205 بقعه متبرکه و یک هزار و 956 مسجد فاقد سند رسمی هستند.

 


سرپرست دفتر توسعه فناوری و اطلاعات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از ثبت آنی معاملات کشور و امکان مشاهده سند خانه و خودرو با موبایل خبر داد.
بردیا صدرنوری در گفت‌وگو با مهر تاکید کرد: تا پایان هفته جاری ثبت آنی معاملات و اسناد در دفترخانه‌ها اجرایی می‌شود و شهروندان بعد از ثبت سند می‌توانند با شماره ملی سند و رمز از طریق سایت سازمان ثبت سند معامله شده را مشاهده کنند.
وی افزود: در این خصوص کارگاه آموزشی در دفترخانه‌ها برگزار و نرم‌افزار تخصصی برای ثبت آنی معاملات طراحی و بارگذاری می‌شود و به زودی در اختیار تمامی ادارات ثبت اسناد کل کشور و دفترخانه‌ها قرار می‌گیرد.
سرپرست دفتر توسعه فناوری و اطلاعات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: شهروندان بعد از تکمیل فرم‌ها و مدارک مورد نیاز برای ثبت معاملات منقول و غیرمنقول خود به دفترخانه مراجعه کنند و در کوتاه‌ترین زمان سند مورد نظر ثبت می‌شود. این نرم‌افزار طوری برنامه‌ریزی شده که بعد از ثبت آنی سند خریدار و فروشنده می‌توانند در هر کجای کشور در همان لحظه سند ثبت شده خود را از طریق شماره ملی سند و رمز مشاهده کنند.
صدر نوری گفت: با این اقدام امنیت اسناد در سطح بالایی قرار گرفته و امکان هرگونه کلاهبرداری به حداقل می‌رسد. به عنوان مثال فردی می‌خواهد خودرو یا خانه‌ای را خریداری کند و فروشنده می‌تواند سند ملک را حتی با تبلت و گوشی همراه از طریق رمزی که در اختیار دارد به خریدار از طریق سایت سازمان ثبت نشان دهد.

 


جانشین فرماندهی انتظامی فرماندهی غرب استان تهران گفت: مأموران از سه دستگاه تریلر تانکردار، 90 هزار لیتر فرآورده‌های نفتی قاچاق کشف کردند.
سرهنگ افضل گلزاری با اعلام این خبر گفت: در پی وصول اخبار و اطلاعات مبنی بر تردد تعدادی تریلی تانکردار حامل سوخت قاچاق در محور ملارد به شهریار، مأموران دایره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی بررسی موضوع را در دستور کار قرار دادند.
گلزاری افزود: مأموران با کنترل دقیق محور ملارد به شهریار موفق به شناسایی تریلی‌ها و متوقف کردن آنها در جریان یک عملیات پلیسی شدند. بررسی‌های پلیس نشان داد که تریلی‌ها در مجموع حامل 90 هزار لیتر مواد پتروشیمی مشکوک به حلال است.

 


بخشدار مرکزی گچساران گفت:‌ با تلاش نیروهای منابع طبیعی، محیط زیست، هلال‌‌احمر و بسیج و نیروهای مردمی، آتش‌سوزی منطقه کلاغ‌نشین‌ گچساران مهار شد.
یوسف انصاری صبح دیروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران با اشاره به آتش‌سوزی شنبه‌شب در کوه‌های منطقه کلاغ‌نشین این شهرستان اظهار کرد: این آتش‌سوزی از ساعت 21 شنبه شب آغاز شد.
وی ابراز داشت: با وجود حضور نیروهای منابع طبیعی، هلا‌ل‌‌‌احمر و محیط زیست در منطقه به علت تاریکی هوا مهار آتش‌سوزی صورت نگرفت.
بخشدار مرکزی گچساران با بیان این که از ساعت‌های نخستین دیروز نیروهای امدادی برای مهار آتش در منطقه حضور یافتند، تصریح کرد: با تلاش مجموعه نیروهای منابع طبیعی، هلال‌احمر، محیط زیست و بسیج مردمی این آتش‌سوزی مهار شد.
انصاری با اشاره به سرکشی‌های مستمر خود از این منطقه ادامه داد: تعدادی از نیروهای امدادی برای مهار آتش‌سوزی احتمالی در این منطقه حضور دارند.
وی عامل احتمالی وقوع این آتش‌سوزی را انسانی دانست.

 


رئیس پلیس آگاهی تهران از شناسایی و دستگیری بیش از یکصد نفر فروشنده گوشی‌های تلفن همراه سرقتی و تقلبی در محدوده خیابان جمهوری خبر داد.
سرهنگ عباسعلی محمدیان روز یکشنبه در حاشیه اجرای طرح برخورد با فروشندگان گوشیهای تلفن همراه تقلبی و مسروقه در محدوده خیابان جمهوری و حافظ اظهار داشت: یکی از سوالاتی که همیشه از سوی شهروندان مطرح شده این است که سرنوشت تلفن‌های همراه مسروقه که از شهروندان به سرقت می‌رود، چه می‌شود، از آنجا که اکثر سارقان تلفنهای همراه مسروقه را به مالخران فروخته و سرانجام با جعل کارتن و شماره سریال از سوی مالخران، به شهروندان فروخته می‌شود، پلیس موظف است این موضوع را پیگیری کرده و اقدام به ردیابی تلفن‌های همراه مسروقه کند.
وی ادامه داد: بنا به درخواست شهروندان و شکایتهای ارائه شده از سوی کسبه و اهالی محدوده خیابانهای جمهوری و حافظ، مبنی بر تجمع فروشندگان گوشیهای تلفن همراه مسروقه و تقلبی، پلیس آگاهی تهران بزرگ اقدام به اجرای طرح برخورد با فروشندگان گوشیهای تلفن همراه سرقتی و تقلبی کرد.
رئیس پلیس آگاهی تهران افزود: در ابتدای این طرح ماموران پلیس آگاهی پایتخت به صورت نامحسوس اقدام به مستندسازی و شناسایی چهره این افراد که در برابر یکی از مجتمعهای این محدوده تجمع کرده و اقدام به خرید و فروش دستگاههای تلفن همراه مسروقه و تقلبی می‌کنند کرده و با حضور نیروهای گشت یگان امداد وپلیس پیشگیری تهران بزرگ این افراد را دستگیر کردند.
وی با اشاره به نحوه اجرای طرح گفت: در ابتدا ماموران پلیس پایتخت با بررسیهای نامحسوس موفق به شناسایی این افراد که بعضا مالخر و سارق اموال مسروقه هستند و در پیاده‌رو تجمع کرده و ضمن سد معبر اقدام به توزیع گوشیهای تلفن همراه مسروقه، تقلبی و یا کارتنها و شماره سریال‌های جعلی می‌کنند را طی یک عملیات ضربتی در کوتاهترین زمان ممکن بیش از 100 نفر از این افراد را بازداشت کرد.
سرهنگ محمدیان در ادامه ضمن توصیه به شهروندان در خصوص دقت در زمان خرید تلفن همراه، تاکید کرد: شهروندان و خریداران گوشیهای تلفن همراه مراقب باشند هنگام خرید به مراکز معتبر مراجعه کرده و در زمان تحویل کالا، مشخصات، شماره سریال و کد فاکتور را بررسی نمایند و همچنین از وجود هولوگرام معتبر در روی کارتن دستگاه اطمینان پیدا کنند.

 


صبح دیروز سه مجرم آدم‌ربا در سه نقطه از شهرستان کرج به دار مجازات آویخته شدند.
به گزارش «ایسنا»، سه مجرم با نام‌های «علی-ع»، «معراج-ت» و «میلاد-پ» از سوی دادگاه کیفری استان صبح یکشنبه با اجرای حکم اعدام مجازات شدند.
بازپرس شعبه شش اجرای احکام دادسرای کرج درباره جرایم این سه جوان گفت: این سه نفر به اتهام سرقت و آدم‌ربایی مقرون به آزار و اذیت دستگیر و پس از بررسی وضعیت پرونده با حکم مراجع قضایی به اعدام محکوم شدند.
حسن فرامرزی تصریح کرد: این سه مجرم سه سال گذشته در قالب مسافرکش در خیابان‌های منتهی به متروی کرج به بهانه مسافرکشی زنان و دختران جوان را طعمه قرار می‌دادند و پس از آزار و اذیت اجناس قیمتی آنها را به سرقت می‌بردند.

 


یک آشپز ژاپنی که در مکزیک زندگی می‌کند، زنش را کشت و مدت یک هفته گوشت زن را به خورد مشتریان رستورانش داد.
شیئونگ سرآشپز ژاپنی و مالک یک رستوران در مکزیک پس از دعوای سختی زنش را کشت. شیئونگ که نمی‌دانست با جسد زنش چکار کند تصمیم گرفت آن را قطعه قطعه کرده و گوشت آن را در درست کردن غذاهایی که در رستورانش عرضه می‌کرد، مصرف کند.
چند روز بعد یک مشتری که از جنس گوشت داخل غذا و بوی و مزه آن تعجب کرده بود به پلیس شکایت کرد.
وی گفت: غذا مزه همیشگی را نمی‌داد، گوشت آن خیلی تلخ و سفت بود. ابتدا تصور کردم که مالک رستوران گوشت سگ یا حیوان ولگرد دیگری را به خورد مشتریان می‌دهد، کاری که نسبتا در مکزیک رواج دارد. به پلیس شکایت کردم. اکنون که فهمیده‌ام گوشت انسان خورده‌ام بسیار ناراحت‌ بوده و وحشت کرده‌ام.

 


ناتوانی آتش‌نشانان آمریکایی در مهار آتش جنگل‌های آیداهو سبب گسترش آن و تخلیه تعداد بیشتری از منازل مسکونی در این ایالت شده است.
به گزارش رویترز، آتشی که به سرعت در حال پیشروی در مرکز آیداهو است، سبب شده تا مقامات این ایالت دستور تخلیه دو هزار و 250 منزل مسکونی را برای در امان ماندن ساکنان آن صادر کنند.همین امر سبب شد تا مسئولان از ساکنان این دو شهر بخواهند تا هر چه سریعتر و بدون از دست دادن زمان منازل خود را ترک کنند.
بر اساس این گزارش، شدت آتش به حدی است که تاکنون 92 هزار آکر (هر آکر معادل 4050 متر است) زمین را از بین برده است.

 


تلاش مسئولان باغ‌وحشی در شهر لوهه چین برای جا زدن یک سگ به جای شیر با شکست مواجه شد.
به گزارش جهان به نقل از برترین‌ها، باغ‌وحشی در شهر لوهه چین تلاش کرد تا سگی از نژاد ماستیف تبتی را بجای یک شیر جا بزند. ولی وقتی این سگ شروع به پارس کردن کرد، یکی از بازدیدکننده‌ها متوجه این تقلب شد. مسئولین می‌گویند این سگ را در این قفس بجای شیر جا زده‌اند تا شیر واقعی برای تولیدمثل به جای دیگری برده شود.روزنامه یوث‌دیلی پکن گزارش داد که مسئولین امیدوار بودند که کسی با تماشای قسمت مخصوص «شیر آفریقایی» متوجه این تقلب نشود، ولی وقتی این سگ شروع به پارس کردن کرد، یک خانم متوجه شد که حیوانی که پشت میله‌هاست، شیر نیست، بلکه سگی پرمو و از نژادی بزرگ جثه است.
البته این سگ تنها تقلب مسئولین این باغ‌وحش نیست. کافی است یک بار در این باغ‌وحش بگردید تا متوجه شوید که در قفس مخصوص نگهداری گرگ، یک سگ خانگی و در قفس پلنگ، یک روباه سفید نگهداری می‌شود.تقلب مسئولین این باغ‌وحش جنجال زیادی را در رسانه‌های اجتماعی چین به راه انداخته است و مردم اعتراض می‌کنند، «ما بچه‌هایمان را برای دیدن حیوانات واقعی به باغ‌وحش می‌بریم، اگر قرار باشد به‌ جای شیر آفریقایی، سگ تبتی ببینیم، دیگر باغ‌وحش چه معنایی دارد.»البته شبیه سازی چینی‌ها در اجناس تقلبی امروز دیگر عادی شده است. وقتی آنان با استفاده از پلاستیک دست به ساخت تخم‌مرغ و گوشت و... می‌زنند دیگر جا زدن یک سگ به جای شیر زیاد تعجب‌آور نیست.

 


جاری شدن سیل بی‌سابقه در 120 سال گذشته در شرق روسیه باعث شد 17 هزار نفر از ساکنین، خانه‌های خود را ترک کنند.
به گزارش شبکه خبری «دویچه وله»، بدترین سیل در شرق روسیه طی 120 سال گذشته امکان تخلیه 100 هزار خانه مسکونی را ایجاد کرده است.
این سیل در پی باران در آمور واق در خاباروفسک در شرق روسیه و سرریز آب رودخانه جاری شد. باران شدید از پایان جولای در دهمین رودخانه طولانی جهان که در همین حوالی قرار دارد، عامل این سیل بوده است.
«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه روز گذشته در پیامی تلویزیونی در این مورد گفت: «خرابی‌ها گسترده هستند اما مهم این است که تلفاتی به دنبال نداشته است. ما نباید استراحت کنیم چرا که کارهای زیادی است که باید انجام دهیم.»
در مناطق گسترده‌ای که در آنها سیل جاری شده است، تلفن و خطوط برق قطع شده و تعدادی از پل‌ها و راه‌ها را خراب کرده است.
ده هزار نیروی امدادی و شهروندان برای کنترل سیل دست به کار شده‌اند.
حدود 5 هزار و 300 خانه در 120 منطقه در آب غرق شده‌اند. «ویکتور ایشایف» وزیر توسعه محلی اعلام کرد که بیش از 17 هزار تن از محل زندگی خود تخلیه شده‌اند و احتمال می‌رود بیش از 100 نفر ناچار به رها کردن خانه‌های خود شوند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10